Ik had voor de S3 de Samsung Galaxy Mini.... Met de galaxy mini ben ik op vakantie geweest naar Oost-Turkije en naar Portugal... in beide landen heb ik de navigatie (Google Maps) intensief gebruikt (ik zit bij Vodafone en had toen nog een abonnement waarbij je je datategoed mee kon nemen naar het buitenland a 5 euro in de maand.... op e.o.a. manier heeft Vodafone dat voor particulieren afgeschaft).
In Turkije en Portugal kon ik rustig 2 uurtje navigeren, en had ik zo'n 10 Mb aan data verbruikt... niet slecht dacht ik zo...
Nu heb ik de S3 en ik toog deze zomer vol goede moed met de navigatie (Google Maps) naar Zwitserland... al snel kwam ik er achter dat mijn dataverbruik explosief te noemen was... uiteindelijk ben ik het gaan testen.. ik keek naar mijn datacounter widget... ik zette de navigatie aan... typte een plaats... nadat de plaats gevonden was sloot ik de applicatie weer... hooguit een minuutje... en dat kostte me dan 3 tot 5 Mb (heb het een paar keer getest, kon het haast niet geloven)... Terug in Nederland ook weer even getest, en ook toen was het dataverbruik ontzettend hoog... Heb daarna de rekening afgewacht in de hoop dat de datacounter widget het mis had, maar helaas
In de Vodafone winkel wisten ze ook niet waar het aan kon liggen... ze adviseerden mij de smart-phone-crew te bellen, want die konden in de computer zien welke applicatie ik had gebruikt... maar ja, dat weet ik zelf ook wel: Google Maps !.... die heb ik dus niet gebeld... het meisje in de winkel kwam nog wel met een andere interessante gedachte: de S3 is veel sneller dan de Galaxy Mini... misschien dat hij dus ook veel sneller data kan binnenhalen?
Weet iemand van jullie wat er aan de hand kan zijn? Moet ik de volgende vakantie mijn Galaxy Mini weer gaan gebruiken, of is er iets anders aan de hand, mogelijk een setting ofzo?