Bij een slechte verbinding kan je batterij sneller leeg lopen.zunrob schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:32:
Niemand anders die merkt dat de batterij op sommige Wi-Fi netwerken veel sneller leegloopt dan op andere netwerken? Erg vervelend...
Op me werk is WiFi niet altijd optimaal. Misschien heeft dat ook te maken met het volgende:zunrob schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:32:
Niemand anders die merkt dat de batterij op sommige Wi-Fi netwerken veel sneller leegloopt dan op andere netwerken? Erg vervelend...
Op me werk heb ik me telefoon meestal aan USB hangen (ipv stopcontact), wanneer de accu weinig % heeft..Scipionyx schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:09:
Zijn er hier meer mensen die verschil merken in accutijd wanneer opgeladen de telefoon opgeladen wordt via USB? Valt me nou al een paar keer op dat wanneer de telefoon (al dan niet 100%) via USB opgeladen wordt, deze sneller leeg raakt dan wanneer de telefoon opgeladen wordt via stopcontact. Uiteraard bij hetzelfde normale gebruik.
Zou er verschil in kunnen zitten of zit het alleen maar tussen m'n oren?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Anteros (en anderen) weer een update. Ik heb de combi Waze, Dolphin en NLRadio getest op JB. Dit ging op mijn laatste JB versie een stuk beter dan de eerdere combi. Pas aan het eind van mijn autorit van 30min werden de apps afgesloten. Dit was met zowel engadget en gizmodo open, allebei 3 artikelen na elkaar geopend (dus niet in aparte tabs).
JB versie XXDLI8 (HyperGalaxy, een gestripte Samsung ROM) met Siyah kernel 1.6b10. CPU 1600mhz, GPU 533. Verder geen memtweaks oid. Na een reboot heeft mijn S3 bijna 300mb vrij, na de autorit net iets meer dan 100.
Ovrrigens kun je de android taskkiller WEL aanpassen. Je hebt verschillende apps, ook non root root, die je kunnen helpen bij de Android OOM settings. Ik ga zelf testen met System Tuner Pro maar ook bijvoorbeeld minfreemanager kan dit. In System Tuner Pro kun je ook apps 'excluden' zodat deze niet gekilld worden, Autokiller kan dit ook.
Meer info over OOM: http://forum.xda-develope...php?p=5442369&postcount=1
De beste MinFreeManager settings: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=637650
Geinige app trouwens, Waze.
Edit: met minfreemanager op de mild setting (laagste preset) worden apps minder snel afgesloten. In plaats van afsluitende apps >85% geheugengebruik gebeurt het nu pas bij >90%. Het voornaamste probleem is het geheugengebruik van Dolphin. Waze gebruikt ca 20MB, NLRadio 10MB, beide apps draaien trouwens ook als service. Dolphin daarintegen gebruikt na enig browsen 130MB. Als je maar 768MB beschikbaar hebt, dan is dat behoorlijk veel. Je kunt ook concluderen dat 1GB RAM eigenlijk te weinig is voor een high-end smartphone als de S3.
Voor zover de volgende mogelijke oplossingen:
Simpel:
- Andere browser zoals Opera Mobile of de stock browser. Misschien heeft iemand tips voor de browser.
- Zoveel mogelijk onnodige apps/diensten/widgets verwijderen
- Maar één launcher installeren
- Om de zoveel tijd (dagelijks) de telefoon rebooten
Geavanceerd:
- Andere kernel met tweaks
- Andere ROM, zoveel mogelijk gestript of CM variant
- Cache partitie aanmaken op je (externe) sd kaart (info)
JB versie XXDLI8 (HyperGalaxy, een gestripte Samsung ROM) met Siyah kernel 1.6b10. CPU 1600mhz, GPU 533. Verder geen memtweaks oid. Na een reboot heeft mijn S3 bijna 300mb vrij, na de autorit net iets meer dan 100.
Ovrrigens kun je de android taskkiller WEL aanpassen. Je hebt verschillende apps, ook non root root, die je kunnen helpen bij de Android OOM settings. Ik ga zelf testen met System Tuner Pro maar ook bijvoorbeeld minfreemanager kan dit. In System Tuner Pro kun je ook apps 'excluden' zodat deze niet gekilld worden, Autokiller kan dit ook.
Meer info over OOM: http://forum.xda-develope...php?p=5442369&postcount=1
De beste MinFreeManager settings: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=637650
Geinige app trouwens, Waze.
Edit: met minfreemanager op de mild setting (laagste preset) worden apps minder snel afgesloten. In plaats van afsluitende apps >85% geheugengebruik gebeurt het nu pas bij >90%. Het voornaamste probleem is het geheugengebruik van Dolphin. Waze gebruikt ca 20MB, NLRadio 10MB, beide apps draaien trouwens ook als service. Dolphin daarintegen gebruikt na enig browsen 130MB. Als je maar 768MB beschikbaar hebt, dan is dat behoorlijk veel. Je kunt ook concluderen dat 1GB RAM eigenlijk te weinig is voor een high-end smartphone als de S3.
Voor zover de volgende mogelijke oplossingen:
Simpel:
- Andere browser zoals Opera Mobile of de stock browser. Misschien heeft iemand tips voor de browser.
- Zoveel mogelijk onnodige apps/diensten/widgets verwijderen
- Maar één launcher installeren
- Om de zoveel tijd (dagelijks) de telefoon rebooten
Geavanceerd:
- Andere kernel met tweaks
- Andere ROM, zoveel mogelijk gestript of CM variant
- Cache partitie aanmaken op je (externe) sd kaart (info)
[ Voor 33% gewijzigd door Taigu op 18-09-2012 21:12 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
T-Mobile telefoon? Heb die update ook gehad, zit ook een nieuw modem in.Brad Pitt schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:25:
[...]
Die heeft de S3 standaard geïnstalleerd staan met de setting op "Aggressive" hè
Anoniem: 403748
Het is eigenlijk belachelijk voor woorden dat al deze aanpassingen gemaakt dienen te worden om een S3 normaal te laten multitasken. Dan heb ik toch liever een iPhone.
Daar zou ik dan weer de widgets en aanpasbaarheid missen...
Elk OS heeft wel minpuntjes, ik hoop alleen dat deze snel opgelost wordt. Tot die tijd gebruik ik Apex launcher en heb ik er een stuk minder last van. Stiekem vind ik Apex launcher misschien wel fijner dan touchwiz...
Elk OS heeft wel minpuntjes, ik hoop alleen dat deze snel opgelost wordt. Tot die tijd gebruik ik Apex launcher en heb ik er een stuk minder last van. Stiekem vind ik Apex launcher misschien wel fijner dan touchwiz...
Vandaag ook mijn SII vervangen met een SIII. Heel fijn ding, alleen doet hij bij mij de sync niet van de apps etc. Contacten, Agenda zijn wel `overgezet` maarja die staan aan je Google account gekoppeld. Alleen alle (100+) apps heeft hij niet synched. Aan de ene kant wel fijn, maar mis nu een paar instellingen van apps die ik wel mis. Ik heb nu al 2x standaard instellingen herstelt in de hoop dat hij nu wel triggert om te synchen maar helaas. Iemand dit ook gehad en/of een oplossing weeet? Thnx
Zo, ik hoor er sinds vandaag ook bij 
Overgestapt van een S1 naar de S3, geen zin om te wachten op de S4, iP5 of lumia920
Eerste indrukken: sneller, lekker groot scherm en goed werkende GPS.
Android 4 doet het ook lekker. Via mybackup pro mooi alle logs/contacts/sms/data over kunnen zetten, da's wel heel prettig
Nu ff kijken of er een nieuwere android versie is. Hoewel ik wel huiverig ben: de fijnste android versie op mijn S1 was de originele, dus ik ben niet zo heel happig op updaten
Overgestapt van een S1 naar de S3, geen zin om te wachten op de S4, iP5 of lumia920
Eerste indrukken: sneller, lekker groot scherm en goed werkende GPS.
Android 4 doet het ook lekker. Via mybackup pro mooi alle logs/contacts/sms/data over kunnen zetten, da's wel heel prettig
Nu ff kijken of er een nieuwere android versie is. Hoewel ik wel huiverig ben: de fijnste android versie op mijn S1 was de originele, dus ik ben niet zo heel happig op updaten
De vraag is dan wat "normaal" multitasken is, wat jij allemaal extra hebt draaien en bijvoorbeeld welke browser je gebruikt. Ik zie dat je aardig bezig bent met widgets, launchers e.d. , dat kan ook een negatieve invloed hebben op je geheugengebruik. Heb je je telefoon als eens gewiped/factory reset en daarna multitasking getest?Anoniem: 403748 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:39:
Het is eigenlijk belachelijk voor woorden dat al deze aanpassingen gemaakt dienen te worden om een S3 normaal te laten multitasken. Dan heb ik toch liever een iPhone.
Zoals aangegeven voldoet de S3 voor mijn "normaal" multitask gebruik prima. Vergeet ook niet dat je een relatief nieuw apparaat gebruikt, waar mogelijk de (softwarematige) kinderziektes nog niet allemaal uit zijn gehaald. De aandacht bij Samsung gaat nu uit naar Jelly Bean, misschien dat het geheugenbeheer verbetered na een x aantal updates voor Jelly Bean. De S2 krijgt namelijk deze update ook en heeft minder RAM beschikbaar.
Over de subjectiviteit van "normaal", de genoemde aanpssingen vind jij extreem, ik vind ze redelijk normaal. Ik heb welgeteld een half uur de S3 met standaard Samsung ROM gebruikt. Ik wil het optimale uit het apparaat kunnen halen en volledig naar eigen wens aanpassen. Dat is zo gepiept op een S3, probeer dat maar eens op een iPhone
[ Voor 12% gewijzigd door Taigu op 18-09-2012 23:14 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Op een gejailbreakte iPhone is ook nogal wat mogelijk hoor. Op een unrooted S3 kan je ook vrijwel niets leuks.Taigu schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:10:
[...]
Dat is zo gepiept op een S3, probeer dat maar eens op een iPhone
Nickname does not reflect reality
Weet ik en weet ik. Ben het niet helemaal met je eens maar dat is irrelevant. Voor beide geldt ook dat aanpasbaarheid (geroot of niet) komt met verantwoordelijkheid.
[ Voor 21% gewijzigd door Taigu op 18-09-2012 23:47 ]
Wat kan je echt daadwerkelijk verzieken als je niet geroot bent dan?Taigu schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:46:
Voor beide geldt ook dat aanpasbaarheid (geroot of niet) komt met verantwoordelijkheid.
Anoniem: 105188
Offtopic, dus weg.
Maar even voor de duidelijkheid, je kan het OS wel de schuld geven maar het zijn de Apps die het doen dus misschien moet je bij de ontwikkelaars van je apps aankloppen *knip*, voegt niets toe.
Volgens mij kan je op iOS helemaal niet multitasken omdat het achteraf maar pseudo in is gebouwd. Jou probleem is op de iPhone dus veel erger. Maar goed, ga je gang.Anoniem: 403748 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:39:
Maar even voor de duidelijkheid, je kan het OS wel de schuld geven maar het zijn de Apps die het doen dus misschien moet je bij de ontwikkelaars van je apps aankloppen *knip*, voegt niets toe.
[ Voor 102% gewijzigd door janvanduschoten op 19-09-2012 15:16 ]
De bizarre mate van tasks killen op de S3 is de schuld van de makers van de apps zelf ja? Okay dan.Anoniem: 105188 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 06:50:
Maar even voor de duidelijkheid, je kan het OS wel de schuld geven maar het zijn de Apps die het doen dus misschien moet je bij de ontwikkelaars van je apps aankloppen voordat je in een hissyfit gaat omdat je vanwege je eigen houding niemand je wil helpen.
Ik heb er bijna nooit last van dat iets gekilled word. Ik luister bijna altijd muziek als ik aan het reizen ben en speel vaak dan ook spelletjes of zit op internet. Bij mij is nog nooit de MP3-speler of de FM-Radio afgesloten (luister ook wel eens SLAM.FM namelijk).Anoniem: 403748 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:39:
Ik vind persoonlijk ook beetje belachelijk veel aanpassingen hoor wat de mensen hierboven vertellen. Lijkt mij ook niet echt de bedoeling van een high-end Smartphone. Maar goed zoals ik zei, ik heb nergens last van. Bij mij word niks gekilled, ik moet juist Apps killen omdat er weer eens 5 actieve programma's aanstaan.
Maar mensen hebben jullie nu ook last van Samsung Account? Waarbij het zegt dat de sessie is verlopen en je kan ook niet inloggen, dan blijft het steeds hangen..
Gebruik hiervoor de TR knop.
[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 19-09-2012 14:13 ]
[quote]linkkrw schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:15:
[...]
Maar mensen hebben jullie nu ook last van Samsung Account? Waarbij het zegt dat de sessie is verlopen en je kan ook niet inloggen, dan blijft het steeds hangen..
Hier hetzelfde probleem met samsung account , Heeeel irritant
[...]
Daar heb ik ook last van, maar ben te lui om ff te zoeken naar een oplossingmartijn24 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:18:
[...]
Edit:
Was even aan het rondneuzen, maar dan moet je bij "Instellingen" naar "Accounts en Synchronisatie-instellingen" gaan. Klik op je Samsung Account --> Accountinstellingen --> Profiel.
Nu komt de melding nog een keer met de vraag wijzigen. Klik ja, en dan update deze alles. Hierna synchroniseren en het is opgelost
[ Voor 36% gewijzigd door Koen87 op 19-09-2012 11:03 ]
Hier ook, en bijzonder irritant. Telefoon liep zelfs een keer helemaal vast toen ik 'nee' drukte op de vraag of ik de account opnieuw wilde instellen. Na een keer 'ja' gekozen te hebben, werd een update geinstalleerd, maar ik kan niet meer vinden wat er nu precies bijgewerkt is. Een volgende keer moest ik m'n account opnieuw instellen, en toen ik m'n wachtwoord invulden en op 'inloggen' drukte, ging het weg en sindsdien heb ik er niets meer van gezien.martijn24 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:18:
[...]
Wie weet wat er precies gebeurt, en waar ik het Samsung-account eigenlijk voor gebruik?
EDIT: dank @Koen87
Anoniem: 470093
Precies de reden dat ik dit topic opende! En bam, de oplossing stond al voor me klaar in de laatste postsKoen87 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:58:
[...]
Daar heb ik ook last van, maar ben te lui om ff te zoeken naar een oplossing
Edit:
Was even aan het rondneuzen, maar dan moet je bij "Instellingen" naar "Accounts en Synchronisatie-instellingen" gaan. Klik op je Samsung Account --> Accountinstellingen --> Profiel.
Nu komt de melding nog een keer met de vraag wijzigen. Klik ja, en dan update deze alles. Hierna synchroniseren en het is opgelost
Volgens mij voor de backup van je contacten (wat google al doet), het syncen van je samsung agenda (again, google agenda...) en het in kunnen loggen bij de samsung services, bijvoorbeeld samsung apps, game hub en meer services (play store, zeg maar...) ik heb alles uitgezet bij applicatiebeheer, inclusies samsung push service, die niets te maken heeft met mail, maar zeurt over updates van je samsung apps...:SBvDorp schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:06:
[...]
Hier ook, en bijzonder irritant. Telefoon liep zelfs een keer helemaal vast toen ik 'nee' drukte op de vraag of ik de account opnieuw wilde instellen. Na een keer 'ja' gekozen te hebben, werd een update geinstalleerd, maar ik kan niet meer vinden wat er nu precies bijgewerkt is. Een volgende keer moest ik m'n account opnieuw instellen, en toen ik m'n wachtwoord invulden en op 'inloggen' drukte, ging het weg en sindsdien heb ik er niets meer van gezien.
Wie weet wat er precies gebeurt, en waar ik het Samsung-account eigenlijk voor gebruik?
EDIT: dank @Koen87
Alles uitzetten is mijn advies...
Hier kreeg ik de vraag of ik een update voor de Samsung-account wou installeren.linkkrw schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:15:
[...]
Yes geklikt, toen is er iets gedownload en geinstalleerd. Daarna kreeg ik de melding dat mijn session expired was.
Gewoon paswoord ingegeven en dat was het...
Offtopic, dus weg.
[ Voor 17% gewijzigd door janvanduschoten op 19-09-2012 14:14 ]
Kort hierop ingaand teveel apps/services installeren, taskkillers en andere "hulp" applicaties etcetera.Brad Pitt schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:14:
[...]
Wat kan je echt daadwerkelijk verzieken als je niet geroot bent dan?
Ik geef alleen maar aan dat het kan, wat ik dan ook weer het mooie aan de S3 (en de gebruikersgemeenschap hierom heen) vind. Het zijn alleen maar mogelijke tips, met de beste intentie uitgezocht, als net iets meer uit je telefoon wilt halen. Ik vind het dan ook jammer dat je dit belachelijk noemt.linkkrw schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:15:
[...]
Ik vind persoonlijk ook beetje belachelijk veel aanpassingen hoor wat de mensen hierboven vertellen. Lijkt mij ook niet echt de bedoeling van een high-end Smartphone.
Dat is het niet, de ontvangst is altijd goed. Ook laadt de telefoon alleen maar op via de bijgeleverde lader, dus niet via USB. Iemand anders ideeën?Li1quid schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:42:
[...]
Bij een slechte verbinding kan je batterij sneller leeg lopen.
Gebruik hiervoor de TR knop, het is hier volledig offtopic.
Maar toen ik daar mijn wachtwoord invulde kon ik wel inloggen en was de melding gelukkig weg
.
Hebben andere mensen nog steeds last van? Probeer weer eens in te loggen?
Dank je Koen alleen werkt deze methode niet bij mij. Ik vulde mijn wachtwoord in logde in maar weer kwam die melding naar bovenDaar heb ik ook last van, maar ben te lui om ff te zoeken naar een oplossing
Edit:
Hebben andere mensen nog steeds last van? Probeer weer eens in te loggen?
[ Voor 68% gewijzigd door janvanduschoten op 19-09-2012 14:17 ]
Offtopic, dus weg.
Doelde dus niet dat jij belachelijk bent of die tips belachelijk zijn
Want ze zijn zeker wel handig voor mensen die steeds problemen hebben met hun memory.
Sorry Taigu, ik bedoelde het niet op die manier. Wat ik bedoel is het zou belachelijk moeten zijn als je al die tips moet gebruiken om geen last te hebben van bepaalde problemen. Dat zou niet op die manier moeten met een high-end toestel.Taigu schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:07:
Ik geef alleen maar aan dat het kan, wat ik dan ook weer het mooie aan de S3 (en de gebruikersgemeenschap hierom heen) vind. Het zijn alleen maar mogelijke tips, met de beste intentie uitgezocht, als net iets meer uit je telefoon wilt halen. Ik vind het dan ook jammer dat je dit belachelijk noemt.
Doelde dus niet dat jij belachelijk bent of die tips belachelijk zijn
[ Voor 81% gewijzigd door janvanduschoten op 19-09-2012 14:18 ]
Offtopic, dus weg.
[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 19-09-2012 14:19 ]
Tubes....It's what make music music!
Nou vertelsilitek schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:47:
[...]
Ben het met je eens hoor 110%. Point taken![]()
Terug tot de orde van de dag..S3 ervaringen maar weer.
Nee maar goed, heb jij dan eigenlijk last van die memory issues? Want ik vind het vreemd dat sommige mensen hier last hebben van Apps die gekilled worden terwijl ik dan bijv. weer helemaal geen last van heb. Mijn MP3 speler wordt nooit zomaar gekilled tenzij die natuurlijk vast gelopen is wat dus eigenlijk bijna nooit gebeurt.
Kan me niet vinden in de "issues" met de memory-leak. Zo heb ik de supercharger script aangepast tot 400Mb free mem maakt geen moer uit. Of dat het nu 200Mb is b.v. Nooit last van app killing of dergelijke.linkkrw schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:50:
[...]
Nou vertelHoe bevalt jou de S3 dan haha?
Nee maar goed, heb jij dan eigenlijk last van die memory issues? Want ik vind het vreemd dat sommige mensen hier last hebben van Apps die gekilled worden terwijl ik dan bijv. weer helemaal geen last van heb. Mijn MP3 speler wordt nooit zomaar gekilled tenzij die natuurlijk vast gelopen is wat dus eigenlijk bijna nooit gebeurt.
Maar goed het fenomeen bestaat wel da's niet te ontkennen. Misschien te kort, zeg maar gerust nooit stock rom gedraaid. Kan daar niet over oordelen!!..
Tubes....It's what make music music!
Anoniem: 403748
Waar ik mij echter wel over verbaas, is het gebruikelijk dat van de 769Mb vaak 600 Mb gebruikt wordt. Dan is het ook niet zo vreemd dat ''apps'' snel gekilled.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 403748 op 19-09-2012 14:11 ]
Okee, jij draait dus al vanaf het begin met Custom ROMs. Wel belangrijk om te weten dat mensen dus dat ook kunnen proberen als ze echt last hebben van die problemen.silitek schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:59:
[...]
Kan me niet vinden in de "issues" met de memory-leak. Zo heb ik de supercharger script aangepast tot 400Mb free mem maakt geen moer uit. Of dat het nu 200Mb is b.v. Nooit last van app killing of dergelijke.
Maar goed het fenomeen bestaat wel da's niet te ontkennen. Misschien te kort, zeg maar gerust nooit stock rom gedraaid. Kan daar niet over oordelen!!..
Ik draai zelf Stock, gezien ik vaak niet zo tevreden was met de Custom ROMs in mijn Galaxy S1 periode. Maar ik heb bij elke firmware versie geen last van Apps die gekilled werden en zeker weten nooit de MP3 speler. Zoals ik zei ik heb vermoeden dat aantal mensen wat andere instellingen hebben waardoor dit soort problemen voorkomen.
Ik heb zelf bijvoorbeeld Energiebesparing altijd uit staan, ik doe lang zat met mijn batterij gezien ik de helderheid wel op automatische heb staan. Daarnaast staat bij mij bij Ontwikkelaarsopties de optie "Achtergrond processen beperken" op Standaard Limiet en staat "Activiteiten niet bewaren" uit gevinkt.
Kijk plaatje van mijn RAM gebruik, heb niks afgesloten. Ik heb hem 5 uur geleden opnieuw opgestart, ik heb WhatsApp gebruikt, MP3 speler, Browser, Tweakers App en Google Play. Meeste keren duren ik dingen weg door de Home knop te gebruiken. MP3 Speler kill ik vaak wel om er vanaf te komen gezien ik de pauze logo vervelend vind. Ik heb trouwens mijn geheugen niet leeg gemaakt.

Maar trouwens een vraagje aan iemand hier. Die GPU-weergave forceren hé, wat is de nut precies hiervan in? Ik weet dat sinds ICS layout bijvoorbeeld via de GPU draait (hardware versnelling). Staat als uitleg "2D-hardwareversnelling gebruiken in applicaties", dit houd in dat hij hardware versnelling gaat gebruiken bij Apps die het normaal niet ondersteunen ofzo?
[ Voor 12% gewijzigd door V-rg op 19-09-2012 14:20 ]
Klopt. Applicaties zoals bv NU.nl implementeren zelf geen HW acceleratie. Door dit aan te vinken in dev. options worden deze apps geforceerd om HW accel. te gebruiken. Je ziet duidelijk het verschil maar het is nog lang niet "buttery" smooth zoals op de iPhone/WP7/WP8. Dit zal hopelijk komen met Jelly Bean.linkkrw schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:13:
[...]
Maar trouwens een vraagje aan iemand hier. Die GPU-weergave forceren hé, wat is de nut precies hiervan in? Ik weet dat sinds ICS layout bijvoorbeeld via de GPU draait (hardware versnelling). Staat als uitleg "2D-hardwareversnelling gebruiken in applicaties", dit houd in dat hij hardware versnelling gaat gebruiken bij Apps die het normaal niet ondersteunen ofzo?
Edit: En dat plaatje over je RAM gebruik... Dat zegt niks. Lege RAM is nutteloos en dus zal elk modern operating system (windows, OSX, iOS, Android, WP7/8,, enz) het RAM geheugen zoveel mogelijk benutten. Dit doen ze door pre-loading van apps (bv Windows) of afgesloten apps in het geheugen laten staan (bv Windows, OSX, enz).
Zodra een APP gestart wordt en het RAM geheugen zit te vol, dan zal een goed memory management systeem een afweging maken welke APP hij uit het geheugen zal knikkeren. Zo'n app kan overigens een normale app zijn die niet afgesloten is door de gebruiker (hij draait dus nog op de achtergrond). Vaak is dit bv de langste, niet gebruikte app door de gebruiker. Door deze eruit de knikkeren komt RAM vrij waardoor de nieuwe APP geladen kan worden. Overigens is het de bedoeling dat bepaalde apps nooit eruit geknikkerd kunnen worden. Leveranciers of geroote devices kunnen dit per app aangeven. TW zou er dus bv nooit eruit genikkerd mogen worden behalve als het echt, echt kritisch wordt.
Dit eruit knikkeren kost ook tijd (de app krijgt een notificatie om zijn resources op te ruimen) en daarom houdt het Android systeem een minimale hoeveelheid geheugen vrij zodat de nieuwe app meteen geladen kan worden om daarna een andere app te killen. Gemiddeld blijft er rond de 100MB vrij geheugen over (Het kan echter ook een ander getal zijn, afhankelijk van factoren zoals de garbage collector, resource/app priorities, instelling van de fabrikant/ROM, enz).
[ Voor 48% gewijzigd door Anteros op 19-09-2012 14:29 ]
[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 19-09-2012 14:23 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Dank jeAnteros schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:20:
[...]
Klopt. Applicaties zoals bv NU.nl implementeren zelf geen HW acceleratie. Door dit aan te vinken in dev. options worden deze apps geforceerd om HW accel. te gebruiken. Je ziet duidelijk het verschil maar het is nog lang niet "buttery" smooth zoals op de iPhone/WP7/WP8. Dit zal hopelijk komen met Jelly Bean.
Dan is dat ook duidelijk en zet ik het gewoon aan, persoonlijk gebruik ik niet de App van NU.nl. Vind het een vreselijke App en vind de layout van de Desktop NU.nl veel mooier als ik via de Browser ga. Leest fantastische dankzij de hoge resolutie van het scherm
Ja ik ben ook benieuwd hoe alles is met Jelly Bean. Ik vind namelijk nu alles lekker vloeiend werken. Maar goed ik heb wel geduld, ga liever niet de leaked versions gebruiken. Gezien ik wel wil blijven updaten met Kies en bij terug flashen naar Stock is er altijd weer gezeur. Of weet iemand hoe je kan zorgen dat je weer terug kan gaan naar Stock en ook mogelijkheid krijgt om up te daten via Kies? (bij de S2 had ik wel Stock maar was denk CSC niet goed met de ROM?)
@janvanduschoten: Excuses dat ik Off-Topic ben gegaan. Maar lijkt me dat hij toch niet steeds kritiek mag leveren op iets wat hij gewoon niet heeft. Dan ga ik wel over naar reports.
[ Voor 6% gewijzigd door V-rg op 19-09-2012 14:32 ]
@linkkrw: Het aanzetten van "force 2D accel" heeft wel een kleine beperking. Over het algemeen werkt het wel, maar sommige apps zullen crashen of zich grafisch niet helemaal goed gedragen. Echter heb ik dit zelf nog niet meegemaakt (staat bij mij ook aan).
NU.nl is een draak van een app, maar vind het prettiger dan de website (minder overhead).
NU.nl is een draak van een app, maar vind het prettiger dan de website (minder overhead).
Anoniem: 440008
Wat me wel opvalt bij de jb rom is dat als ik alles afsluit bij ram beheer ik op ongeveer 325 mb kom.Anteros schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:20:
[...]
Klopt. Applicaties zoals bv NU.nl implementeren zelf geen HW acceleratie. Door dit aan te vinken in dev. options worden deze apps geforceerd om HW accel. te gebruiken. Je ziet duidelijk het verschil maar het is nog lang niet "buttery" smooth zoals op de iPhone/WP7/WP8. Dit zal hopelijk komen met Jelly Bean.
En bij ics rom kwam ik gemiddeld rond de 475 mb maar ook niet lager,terwijl ik dezelfde aplicaties gebruik.
Gaat jb dan toch anders om met programma's?
Anoniem: 473782
hallo, ik heb vandaag ent mijn S3 gekregen en heb gelijk al een probleem..
ik wilden mijn samsung account aanmaken en moest een land/regio kiezen
hierbij koos ik natuurlijk voor nederland maar dit wil maar niet lukken...
telkens als ik naar het volgende scherm ga dan staat er ''land/regio nederlandse antille''
ik kan dit maar niet veranderen.. heb al meerdere malen opnieuw een account aangemaakt maar telkens precies het zelfde probleem waardoor ik dus geen apps kan downloaden.
ik heb samsung al gebeld die vertelde me dat dit een bekend probleem is en dat ik een paar dagen moest wachten.
maar dat duurt mij wat te lang dus mijn vraag is weet iemand wat ik hieraan kan doen om het nu op te lossen?
telkens als ik naar het volgende scherm ga dan staat er ''land/regio nederlandse antille''
ik kan dit maar niet veranderen.. heb al meerdere malen opnieuw een account aangemaakt maar telkens precies het zelfde probleem waardoor ik dus geen apps kan downloaden.
ik heb samsung al gebeld die vertelde me dat dit een bekend probleem is en dat ik een paar dagen moest wachten.
maar dat duurt mij wat te lang dus mijn vraag is weet iemand wat ik hieraan kan doen om het nu op te lossen?
@Anteros, overhead als in resources of dataverbruik
Maar goed dat je even zegt, dan weet ik waar ik kan zoeken als een App van mij steeds crasht 
@Leon, of de Touchwiz in JB gaat beter om met het geheugen. Bedoel als je Stock RAM pakt van de Galaxy S2, ICS ROM bedoel ik dan. Dan zie je dat daar ook veel meer geheugen vrij is dan wat nu het geval is bij de Galaxy S3.
Mijn vermoeden is ook dat de huidige firmware beetje teveel gemaakt is voor de 2GB RAM versie. Hun thuisland, de VS en nog enkele landen gebruiken namelijk gewoon 1GB. Waarbij hun versies meer dingen in het geheugen plaatsen hoeft onze versie minder geheugen te gebruiken om soepel te werken. Ik denk dus ook dat onze S3 teveel dingen in het geheugen plaatst die wij misschien niet eens allemaal gebruiken. Dus dat er vooraf al meer wordt geladen dan nodig dat kan namelijk helpen om verschil tussen de versies kleiner te maken. Gezien wij de helft minder geheugen hebben maar wel veel meer brute kracht maakt het ons niet echt uit als wij iets moeten laden als we het voor eerst opstarten, dus als Samsung nu alleen de belangrijkste dingen in het geheugen plaatst kan dit ontzettend helpen om geen last te hebben van Apps die gekilled worden. Ik denk dat het aan TouchWiz Framework ligt, dus niet alleen de Launcher maar heel Touchwiz.
De Galaxy S2 kan nu veel meer Apps in het geheugen houden dan de S3 terwijl ze beide ICS draaien. Denk niet dat de resolutie van het scherm opeens zoveel meer kost. (anders zijn hi-red phones met 512mb helemaal een ramp).
@Leon, of de Touchwiz in JB gaat beter om met het geheugen. Bedoel als je Stock RAM pakt van de Galaxy S2, ICS ROM bedoel ik dan. Dan zie je dat daar ook veel meer geheugen vrij is dan wat nu het geval is bij de Galaxy S3.
Mijn vermoeden is ook dat de huidige firmware beetje teveel gemaakt is voor de 2GB RAM versie. Hun thuisland, de VS en nog enkele landen gebruiken namelijk gewoon 1GB. Waarbij hun versies meer dingen in het geheugen plaatsen hoeft onze versie minder geheugen te gebruiken om soepel te werken. Ik denk dus ook dat onze S3 teveel dingen in het geheugen plaatst die wij misschien niet eens allemaal gebruiken. Dus dat er vooraf al meer wordt geladen dan nodig dat kan namelijk helpen om verschil tussen de versies kleiner te maken. Gezien wij de helft minder geheugen hebben maar wel veel meer brute kracht maakt het ons niet echt uit als wij iets moeten laden als we het voor eerst opstarten, dus als Samsung nu alleen de belangrijkste dingen in het geheugen plaatst kan dit ontzettend helpen om geen last te hebben van Apps die gekilled worden. Ik denk dat het aan TouchWiz Framework ligt, dus niet alleen de Launcher maar heel Touchwiz.
De Galaxy S2 kan nu veel meer Apps in het geheugen houden dan de S3 terwijl ze beide ICS draaien. Denk niet dat de resolutie van het scherm opeens zoveel meer kost. (anders zijn hi-red phones met 512mb helemaal een ramp).
Je hebt je samsung account niet nodig hoor.. Je kunt je telefoon gewoon gebruiken zonder..
[ Voor 168% gewijzigd door dbzfan op 19-09-2012 14:45 ]
ik heb hem wel nodig anders kan ik geen apps downloadendbzfan schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:44:
Je hebt je samsung account niet nodig hoor.. Je kunt je telefoon gewoon gebruiken zonder..
Je hoeft niet perse een Samsung account aan te maken gezien je met Google Play toch de meeste download. Het jammere is dan natuurlijk dat je veel extra software zoals Polaris Office 4 en Applicatiemonitor niet kunt downloaden bij de App "Meer services".Anoniem: 473782 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:33:
hallo, ik heb vandaag ent mijn S3 gekregen en heb gelijk al een probleem..
Lees bovenstaande en anders welke Apps bedoel je?ik heb hem wel nodig anders kan ik geen apps downloaden
Maar ik weet wel een oplossing voor je
Als je even naar deze site gaat: Samsung account aanmaken. (Dit is waar je komt via Samsung Apps site en dan drukt op register). Dan maak je hier je account aan en dan log je gewoon in op deze account via je telefoon. Dan moet volgens mij als bij Regio: Netherlands staan. Anders woon jij op andere plek
[ Voor 6% gewijzigd door V-rg op 19-09-2012 14:50 ]
Heel erg bedankt voor de info!linkkrw schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:49:
[...]
Je hoeft niet perse een Samsung account aan te maken gezien je met Google Play toch de meeste download. Het jammere is dan natuurlijk dat je veel extra software zoals Polaris Office 4 en Applicatiemonitor niet kunt downloaden bij de App "Meer services".
[...]
Lees bovenstaande en anders welke Apps bedoel je?
Maar ik weet wel een oplossing voor je
Als je even naar deze site gaat: Samsung account aanmaken. (Dit is waar je komt via Samsung Apps site en dan drukt op register). Dan maak je hier je account aan en dan log je gewoon in op deze account via je telefoon. Je kan vast wel Nederland via je pc aandrukken
Laat maar horen als het gelukt isAnoniem: 473782 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:50:
[...]
Heel erg bedankt voor de info!ik ga gelijk kijken of ik hem aan de praat kan krijgen
hij doet hetlinkkrw schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:52:
[...]
Laat maar horen als het gelukt isAnders zoeken we gewoon even verder naar een oplossing.
Zodra ik muziek afspeel en ik krijg een whatsapp-bericht binnen.. stopt de muziek, en gaat pas weer verder na het notificatie-geluid van whatsapp.. hoe kan ik dit aanpassen? wordt zeer vervelend...
Heb een raar probleem dat af en toe optreedt en ik niet bewust kan reproduceren: soms als ik wil bellen en de ontvanger opneemt is mijn geluid distorted. Je zou denken dat het een signaalbereik probleem is, maar dat is niet zo. Als ik iemand anders direct daarna bel is geluid nog steeds gestoord. Het vreemde is dat als ik na zo'n storingmijn voicemail bel, het geluid wel weer goed is. En als ik daarna dezelfde persoon bel die ik eerst met storing had dan is het geluid weer goed. Lijkt dus wel alsof bellen naar voicemail het geluid weer hersteld. Zit op Vodafone netwerk. Iemand een idee? Wellicht toch een hardware fout en toeval dat het onder bepaalde omstandigheden optreedt?Of VF-netwerk fout?
bedankt alvast voor tips.
bedankt alvast voor tips.
Even een vraagje.
Kan iemand even checken hoeveel geheugen de interne kaart heeft?
Dit kan je zien bij instellingen en dan opslag.
Ik heb nu bij totale ruimte 11,25 GB staan.
De reden dat ik dit vraag is dat ik net een aantal grote bestanden opnieuw wilde kopieren naar mijn kaart.
Vlak op het einde liep hij vast met de melding dat de telefoon niet meer aangesloten was oid.
Helaas had ik na het verwijderen van de map niet meer geheugen over. Dus ik had eerst 1,6 gb vrij, ik kopieer 1,3 gb naar de kaart en vlak op het einde loopt hij vast.
Ik verwijder de map van 1,3 gb weer van de kaart in de veronderstelling dat ik weer 1,6 gb vrij heb.
Helaas geeft de telefoon aan dat ik nu maar 300 mb beschikbaar heb op de kaart terwijl die map niet meer op de kaart staat.
Ik ben bang dat ik ergens dus die 1,3 gb corrupt is geraakt oid.
Opnieuw opstarten werkt niet.
Edit:
Ik heb ruimte vrij gemaakt zodat ik de grote bestanden wel kon kopiëren.
Nadat het kopiëren klaar was, was er geen minder ruimte beschikbaar.
Het lijkt erop dat ik alle ruimte weer beschikbaar heb.
Kan iemand even checken hoeveel geheugen de interne kaart heeft?
Dit kan je zien bij instellingen en dan opslag.
Ik heb nu bij totale ruimte 11,25 GB staan.
De reden dat ik dit vraag is dat ik net een aantal grote bestanden opnieuw wilde kopieren naar mijn kaart.
Vlak op het einde liep hij vast met de melding dat de telefoon niet meer aangesloten was oid.
Helaas had ik na het verwijderen van de map niet meer geheugen over. Dus ik had eerst 1,6 gb vrij, ik kopieer 1,3 gb naar de kaart en vlak op het einde loopt hij vast.
Ik verwijder de map van 1,3 gb weer van de kaart in de veronderstelling dat ik weer 1,6 gb vrij heb.
Helaas geeft de telefoon aan dat ik nu maar 300 mb beschikbaar heb op de kaart terwijl die map niet meer op de kaart staat.
Ik ben bang dat ik ergens dus die 1,3 gb corrupt is geraakt oid.
Opnieuw opstarten werkt niet.
Edit:
Ik heb ruimte vrij gemaakt zodat ik de grote bestanden wel kon kopiëren.
Nadat het kopiëren klaar was, was er geen minder ruimte beschikbaar.
Het lijkt erop dat ik alle ruimte weer beschikbaar heb.
[ Voor 11% gewijzigd door madmaus op 19-09-2012 18:21 ]
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
@hislordship, mooi zo, wel gelijk Polaris Office 4.0 downloaden hé? Samen met de applicatie monitor het nuttigste van heel Samsung App Store 
@dvdl25, ja ik snap exact wat je bedoelt. Vind ik ook vervelend als ik telkens een Whatsapp bericht krijg stopt mijn muziek. Mijn beste vriendin kan nog wel eens behoorlijk spammen
Dat is een vervelende feature die Android heeft sinds dag 1. Enige oplossing is dus op stil of trillen zetten. Dan stopt je muziek niet bij Whatsapp bericht.
@fry_35, klinkt wel heel raar jouw verhaal. Maar het ligt niet aan je telefoon, dan zal hij het in alle gevallen het slecht moeten doen. Je telefoon weet echt niet het verschil tussen je voicemail of je buurman. Beide gevallen bel je gewoon naar een nummer. Ik zou Vodafone gewoon even keer bellen of mailen over dit probleem. Vooral ook posten wat ze zeggen hier, ben dan namelijk benieuwd wat ze zeggen.
@madmaus, ja zeker kan ik wel voor je checken. Mijn interne kaart heeft 11,35GB. Als je zulke problemen hebt kan je vaak kijken als opnieuw starten van je telefoon helpt. Zoals jij het bij de edit uitlegt lijkt het wel alsof het bestandssysteem de bitjes al had gereserveerd voor je file.
@dvdl25, ja ik snap exact wat je bedoelt. Vind ik ook vervelend als ik telkens een Whatsapp bericht krijg stopt mijn muziek. Mijn beste vriendin kan nog wel eens behoorlijk spammen
@fry_35, klinkt wel heel raar jouw verhaal. Maar het ligt niet aan je telefoon, dan zal hij het in alle gevallen het slecht moeten doen. Je telefoon weet echt niet het verschil tussen je voicemail of je buurman. Beide gevallen bel je gewoon naar een nummer. Ik zou Vodafone gewoon even keer bellen of mailen over dit probleem. Vooral ook posten wat ze zeggen hier, ben dan namelijk benieuwd wat ze zeggen.
@madmaus, ja zeker kan ik wel voor je checken. Mijn interne kaart heeft 11,35GB. Als je zulke problemen hebt kan je vaak kijken als opnieuw starten van je telefoon helpt. Zoals jij het bij de edit uitlegt lijkt het wel alsof het bestandssysteem de bitjes al had gereserveerd voor je file.
Nog steeds een fantastische telefoon, maar wel een vraag.
Ik zag onder gegevensverbruik dat mijn samsung account op de tweede plaats stond. Ik heb dropbox ingesteld dat hij via wifi bestanden synchroniseert. Ik vraag me dan af wat er nog voor gegevens uitgewisseld worden? Volgens mij maak ik niet gebruik van de overige Samsung apps.
Ik heb mijn samsung account daarom maar eens uit gezet. Maar nu krijg ik doorlopend de vraag:
Samsung account wijzigen? nee/ja
Knap irritant. Kan ik dit onderdrukken?
Ik zag onder gegevensverbruik dat mijn samsung account op de tweede plaats stond. Ik heb dropbox ingesteld dat hij via wifi bestanden synchroniseert. Ik vraag me dan af wat er nog voor gegevens uitgewisseld worden? Volgens mij maak ik niet gebruik van de overige Samsung apps.
Ik heb mijn samsung account daarom maar eens uit gezet. Maar nu krijg ik doorlopend de vraag:
Ik lees net de opmerking over polaris office. Is er geen thinkfree office meer?
In Whatsapp zelf kun je het notificatie geluid uitzetten onder Settings - Notificationdvdl25 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:13:
Zodra ik muziek afspeel en ik krijg een whatsapp-bericht binnen.. stopt de muziek, en gaat pas weer verder na het notificatie-geluid van whatsapp.. hoe kan ik dit aanpassen? wordt zeer vervelend...
Ik moest de wachtwoord van mijn samsung account opnieuw voeren. Ik heb geen idee waarom! Maar nu ben ik mijn wachtwoord vergeten. Ik heb via https://account.samsung.com/account/joinTermsAcceptance.do geprobeerd om mijn wachtwoord te herstellen, maar dan vraagt hij om mijn geboortedatum. En die klopt niet
, waarschijnlijk heb ik in het begin een andere datum gepakt.
Maar wat nu?
Maar wat nu?
[/quote]
gewoon op wifi ja drukken en ff downloaden laten, dan ben je er weer vanaf.. heb ik ook gedaan, geen idee wat er geupdate wordt, maar daarna geen last meer van gehad ;-) ahum het quoten is niet helemaal gelukt geloof ik..
[/quote]
gewoon op wifi ja drukken en ff downloaden laten, dan ben je er weer vanaf.. heb ik ook gedaan, geen idee wat er geupdate wordt, maar daarna geen last meer van gehad ;-) ahum het quoten is niet helemaal gelukt geloof ik..
[ Voor 7% gewijzigd door paul404 op 19-09-2012 20:34 ]
Probeer dat samsunggebeuren eens stop te zetten vanuit je applicatieoverzicht?paul404 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:27:
[/quote]
Edit: Die bij je instellingen dus, niet gewoon je app drawer...
[ Voor 5% gewijzigd door vaagisdenaam op 19-09-2012 22:20 ]
Anoniem: 105455
Vraag: hoelang doen jullie met 1 accu lading. Ik doe namelijk maar 13 uur met de accu en dan bel ik maximaal 30 minuten en 30 minuten internetten. Bij samsung zeggen ze dit is heel normaal.. maar daar verschil ik van mening over.
Wifi aan
Bluetooth uit
Greenpower free draaiende..
Toestel heb ik pas sinds vorige week donderdag.
Wifi aan
Bluetooth uit
Mijn SGS3 geeft nu al twee dagen aan dat er een update is. Deze laat ik downloaden, waarna hij deze wil installeren. Dat sta ik toe en het toestel herstart zich. Vervolgens verschijnt het Android-poppetje en zie je de update-percentage oplopen... tot 25% en dan veranderd het Android-poppetje in eentje die op zijn rug ligt, met open buik en een rood uitroepteken boven zijn buik. Toestel start zich opnieuw op, waarna het mij aangeeft dat de installatie is mislukt. Iemand anders bekend met dit?
Overigens geeft het mij ook aan dat ik naar een service point moet gaan of de update via Kies moet doen (dit laatste heb ik nog te doen).
Overigens geeft het mij ook aan dat ik naar een service point moet gaan of de update via Kies moet doen (dit laatste heb ik nog te doen).
Heb mijn eigen S3 nu sinds maandag, direct volledig opgeladen en daarna niet meer aan de oplader gehad, sindsdien ongeveer een uurtje mee geinternet / spotify gebruikt en me mail bekeken, wifi heeft z'on 10 uur nu aangestaan in totaal. Accu staat nu op 46 % na 2 dagen en 12 uur.Anoniem: 105455 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:58:
Vraag: hoelang doen jullie met 1 accu lading. Ik doe namelijk maar 13 uur met de accu en dan bel ik maximaal 30 minuten en 30 minuten internetten. Bij samsung zeggen ze dit is heel normaal.. maar daar verschil ik van mening over.
Wifi aan
Bluetooth uit
Ik doe gewoon een dag (7-23) met mijn accu. In die tijd staat wifi ongeveer 4 tot 5 uur aan, 3G ongeveer een uurtje en gebruik ik m'n telefoon voor internet/whatsapp een kleine 4 uur (brightness ongeveer 1/3). Accu staat dan aan het eind van de dag meestal zo rond de 15%. Dat lijken me normale waarden die niet heel erg te verbeteren zijn.Anoniem: 105455 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:58:
Wifi aan
Bluetooth uit
Hoe zit het met je awake time versus screen on time?
Dat is echt bizar lang!Sabrac schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:06:
[...]
Heb mijn eigen S3 nu sinds maandag, direct volledig opgeladen en daarna niet meer aan de oplader gehad, sindsdien ongeveer een uurtje mee geinternet / spotify gebruikt en me mail bekeken, wifi heeft z'on 10 uur nu aangestaan in totaal. Accu staat nu op 46 % na 2 dagen en 12 uur.
Behalve dat uurtje internetten heeft ie de rest van de tijd op "idle" gestaan, behalve het af en toe uitproberen van apps en dergelijke[b][message=38958148,noline]Wekko306 schreef op donderdag 20 september 2012 @
[...]
Dat is echt bizar lang!
Van de opties heb ik ook het volgende:
Wifi: Uit
GPS: Uit
Sound: Aan
Screen rotation: Aan
Power Saving: Uit
Notification: Aan
Mobile Data: Uit
Bluetooth: Uit
Driving Mode: Uit
Sync: Uit
Zodra ik thuis ben staat Wifi wel aan (Bellen en dergelijke nog niet gedaan omdat ik zit te wachten tot m'n abo wordt geactiveerd)
Gisteren redelijk intensief gedaan met de telefoon. Vanaf 8 uur van de lader en om 22uur was die echt leeg. Denk max 15min gebeld, 4uur het scherm aan gehad (volgens de instellingen). Spotify geluisterd een uur. Paar foto's gemaakt en 2 filmpjes laten zien. En veel internet, voornamelijk via wifi.Anoniem: 105455 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:58:
Wifi aan
Bluetooth uit
Ben er zeer tevreden mee, had hiervoor een lumia en die hield het nog geen 6uur uit met intensief gebruik.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Anoniem: 105455
Nu 4u 5m 16s op batterij 77% over.
mobiel standby 55%
apparaat in standby-stand is maar 6%
Dit begrijp ik niet helemaal
Na hoeveel keer op en ontladen is een accu op zijn best?
mobiel standby 55%
Geen idee, ik merk wel dat mijn accu nu na 2 weken een stuk beter is dan in het begin. Je moet hem in elk geval nooit helemaal ontladen.Anoniem: 105455 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:46:
Nu 4u 5m 16s op batterij 77% over.
mobiel standby 55%
Met andere woorden, je hebt je smartphone gebruikt als een Nokia 3310Sabrac schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:24:
[...]
Behalve dat uurtje internetten heeft ie de rest van de tijd op "idle" gestaan, behalve het af en toe uitproberen van apps en dergelijke. Vond het nog wel mee vallen, had het op m'n oude HD2 ook zo dat ik een dag over een accu deed, tot ik het een gewoonte maakte om wifi / 3g zo vaak mogelijk uit te zetten, waarna de batterij duur naar een week ging.
Van de opties heb ik ook het volgende:
Wifi: Uit
GPS: Uit
Sound: Aan
Screen rotation: Aan
Power Saving: Uit
Notification: Aan
Mobile Data: Uit
Bluetooth: Uit
Driving Mode: Uit
Sync: Uit
Zodra ik thuis ben staat Wifi wel aan (Bellen en dergelijke nog niet gedaan omdat ik zit te wachten tot m'n abo wordt geactiveerd)
Zo gaat mijn batterij ook gewoon 4-5 dagen mee hoor.
Als je Wifi, Mobile Data en Sync aan laat staan (waar hij dus eigenlijk voor gemaakt is), is hij op het einde van de dag gewoon leeg.
Ik zeg trouwens niet dat wat jij doet gek is of zo, begrijp me niet verkeerd.
Deze 'discussie' komt trouwens in elk smartphone-topic steeds weer terug.
Ff een kort verhaaltje over mijn accu verbruik. Ik heb alles behalve Bluetooth aanstaan. Dus WIFI, sync, data, etc. Tevens heb ik gReader welk elk uur RSS feeds binnenhaalt. Ik browse op een dag regelmatig de play store, NU.nl, gReader, whatsapp, Talk, bellen, enz.
Mijn screen-on time is zo'n 2.5u-3.5u/dag. 's Avonds heeft mijn telefoon 70 tot 75% accu over (soms zijn er uitzonderingen). Ik ben juist heel erg tevreden over de accu en vind deze beter dan de 4S die ik gehad heb.
Wat ik wel gedaan heb is een hoop samsung 'zooi' bevroren. Ik heb al enkele keren aangegeven in dit topic welke apps dat zijn en dat het grote invloed heeft op je accu verbruik. Zoek en zij gult vinden. Ik raad het iedereen aan om te doen...
Mijn screen-on time is zo'n 2.5u-3.5u/dag. 's Avonds heeft mijn telefoon 70 tot 75% accu over (soms zijn er uitzonderingen). Ik ben juist heel erg tevreden over de accu en vind deze beter dan de 4S die ik gehad heb.
Wat ik wel gedaan heb is een hoop samsung 'zooi' bevroren. Ik heb al enkele keren aangegeven in dit topic welke apps dat zijn en dat het grote invloed heeft op je accu verbruik. Zoek en zij gult vinden. Ik raad het iedereen aan om te doen...
met bevroren bedoel je gewoon de app onder applicatiebeheer uitzetten neem ik aan?
ik heb je volgende uitgezet:
allshare controller
allshare play
broadcomMEMService (geen idee wat dit is eigenlijk)
chaton
flipboard
game hub
google+
S Suggest
samsung Go
Samsung push service
talk
weather main
weer
yahoo finance
yahoo finance deamon
yeahoo news
Ben ik nog wat `Samsung` rotzooi vergeten?
of misschien andere die de accuduur verbeteren?
allshare controller
allshare play
broadcomMEMService (geen idee wat dit is eigenlijk)
chaton
game hub
google+
S Suggest
samsung Go
Samsung push service
talk
weather main
weer
yahoo finance
yahoo finance deamon
yeahoo news
Hoe ervaren jullie de koptelefoon? Ik vind 'm erg zacht en weinig bass. Ik ben geen audiofiel, maar het verschil met m'n relatief simpele Ultimate Ears (volgens mij is dat een tak van logitech) is echt HEEL erg groot.
Hmm een aantal van jouw services kan ik niet uitzetten. Ik ga er tenminste vanuit dat het om de optie "disable" gaat, en niet om "force stop" (ja, hij staat op engels). Heb ook een zut gedisabled, geheugengebruik ongewijzigd, nu es zien of dat wat doet voor accuduur.frank.. schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:52:
met bevroren bedoel je gewoon de app onder applicatiebeheer uitzetten neem ik aan?
...
het gaat om disable inderdaadascent schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:04:
[...]
Hmm een aantal van jouw services kan ik niet uitzetten. Ik ga er tenminste vanuit dat het om de optie "disable" gaat, en niet om "force stop" (ja, hij staat op engels). Heb ook een zut gedisabled, geheugengebruik ongewijzigd, nu es zien of dat wat doet voor accuduur.
welke kan je niet uitzetten als ik vragen mag?
wat bedoel je met een zut?
dat is raar...welke kan je niet uitzetten?ascent schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:04:
[...]
Hmm een aantal van jouw services kan ik niet uitzetten. Ik ga er tenminste vanuit dat het om de optie "disable" gaat, en niet om "force stop" (ja, hij staat op engels). Heb ook een zut gedisabled, geheugengebruik ongewijzigd, nu es zien of dat wat doet voor accuduur.
ik bedoel inderdaad `disable` ;-)
wat bedoel je trouwens met een zut?
Ah, *kuch* .. Fire69 komt hierboven al met de oplossing. O.a. ChatON kon niet uit, want d'r zaten updates op.. updates deinstalleren en dan kan ik wel disable kiezen.frank.. schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:09:
[...]
dat is raar...welke kan je niet uitzetten?
ik bedoel inderdaad `disable` ;-)
wat bedoel je trouwens met een zut?
dingen als "bubbles" enz. heb ik ook uitgezet overigens, dat zijn volgens mij die livewallpapers.
klopt ja die updates eerst verwijderen was ik ff vergeten te vermelden...
die bubbles enzo heb ik nog aan staan...
ik zit nu op 73% na 1d3u11m
moet er wel bij zeggen dat ik maar een half uurtje ruzzle op het gespeeld en ongeveer een half uurtje mee geinternet heb. verder een paar keer de mail synchroniseerd...
die bubbles enzo heb ik nog aan staan...
ik zit nu op 73% na 1d3u11m
moet er wel bij zeggen dat ik maar een half uurtje ruzzle op het gespeeld en ongeveer een half uurtje mee geinternet heb. verder een paar keer de mail synchroniseerd...
Heb nu de volgende lijst op "Disabled" staan. Ik weet niet van alle apps of dat slim is, ben beineuwd naar jullie inzichten.
Personalized EQ had ik uit, maar dat heb ik maar weer aangezet, muziek klinkt toch iets beter met ...
- Allshare controller
- Allshare play
- bubbles
- ChatON
- Deep Sea
- Face unlock (ik gebruik pin...)
- Game Hub
- Luminous dots
- My Files (wat doet dit precies?)
- News Daemon (EUR)
- Phase Beam
- Photo wall
- Samsung account
- Samsung Apps
- Samsung GO
- Samsung Push Service
- Stock Daemon (EUR)
- Talkback (wat is dit eigenlijk?)
- User Manual
- Weather
- Weather daemon
- Wi-Fi Direct
- Wi-Fi Direct share
- Windy weather
- Yahoo! Finance
- Yahoo! News
Personalized EQ had ik uit, maar dat heb ik maar weer aangezet, muziek klinkt toch iets beter met ...
Compleet offtopic, maar doen bij jou notificaties van Ruzzle 't? Dat je iets te zien krijgt als je weer aan de beurt bent, maar niet in 't spel zit?frank.. schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:16:
moet er wel bij zeggen dat ik maar een half uurtje ruzzle op het gespeeld
nee die doen het bij mij ook niet. ik denk dat je dan de betaalde versiemoet hebbenascent schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:22:
[...]
Compleet offtopic, maar doen bij jou notificaties van Ruzzle 't? Dat je iets te zien krijgt als je weer aan de beurt bent, maar niet in 't spel zit?
Merk je er iets van? Is je telefoon sneller/stabieler?ascent schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:21:
Heb nu de volgende lijst op "Disabled" staan. Ik weet niet van alle apps of dat slim is, ben beineuwd naar jullie inzichten.
....
Zo, nu jullie weer! :-)
vrede in rust
Kan ik nu nog niet direct iets over zeggen. Qua geheugen weinig op vooruit gegaan lijkt 't, dus hoop vooral op de accu te winnen.Nas T schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:12:
[...]
Merk je er iets van? Is je telefoon sneller/stabieler?
Iets heel anders; ik heb even de Go launcher geinstalleerd gehad en hier een achtergrondje mee ingesteld die op m'n gewone launcher is blijven staan nu ik Go launcher eraf heb gehaald. Echter, dat achtergrondje staat niet op 't lockscreen, maar kan ook dat achtergrondje niet selecteren voor 't lockscreen. 't Plaatje staat dus ergens op een custom plek, hij zit ook niet bij de gallery in 't lijstje. Waar zou ik deze kunnen zoeken en ook voor de launcher als achtergrond kunnen aanzetten?
Hallo,
Ik krijg tegenwoordig de melding "Samsung account wijzigen?". weet iemand waar dit vandaan komt en hoe dit stop te zetten?
Ik krijg tegenwoordig de melding "Samsung account wijzigen?". weet iemand waar dit vandaan komt en hoe dit stop te zetten?
Anoniem: 263632
Ik krijg regelmatig linksboven in mijn scherm een groen plusteken.
Scrol ik de balk naar beneden dan staat er reclame.
Aangezien ik dacht dat het spam o.i.d. was de app Air Push Detector geinstalleerd.
Deze gaf echter geen apps aan die voor spam kunnen zorgen.
Vervolgens Samsung Go via applicaties uitgezet.
Dit had echter ook niet het beoogde resultaat.
Weet iemand wat het wel is en hoe je ervan af komt?
Aangezien ik dacht dat het spam o.i.d. was de app Air Push Detector geinstalleerd.
Recentelijk nieuwe apps geïnstalleerd?Anoniem: 263632 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:30:
Ik krijg regelmatig linksboven in mijn scherm een groen plusteken.
Sommige mensen hier hebben het gefixed door idd te wijzigen. Dan krijg je een update, dan vraagt die om je Samsung account in te loggen en daarna verdween het voor de meeste mensen. Echter kwam het bij mij vandaag terug met een melding "Samsung Account sessie verlopen" (die onzin had ik 2 dagen terug ook, waarschijnlijk per ongeluk sync knopje ingedrukt in notificatie scherm of gewoon onzin vanuit Samsung). Aangezien ik niet continue blijf inloggen voor meuk die ik misschien 1x gebruik in de maand, heb ik het maar frozen in Titanium Backup.dadio54321 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:53:
Hallo,
Ja want ik heb mijn toestel pas een week.vaagisdenaam schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:49:
[...]
Recentelijk nieuwe apps geïnstalleerd?
Heb echter alleen de apps die ik ook op mijn oude toestel al had geinstalleerd.
En daar had ik er geen last mee.
Maar Air Push Detector geeft ook geen kwalijke apps aan.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 263632 op 20-09-2012 21:05 ]
Anoniem: 440008
Heb precies dezelfde ellende gehad waarschijnelijk gewoon een gratis app waar iets in zit. Ik kwam er ook niet vanaf, uiteindelijk een full wipe gedaan en daarna het programma adaway opgehaald in de android market.Anoniem: 263632 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:03:
[...]
Ja want ik heb mijn toestel pas een week.
Heb echter alleen de apps die ik ook op mijn oude toestel al had geinstalleerd.
En daar had ik er geen last mee.
Maar Air Push Detector geeft ook geen kwalijke apps aan.
Is gratis even instellen en dit ding werkt prima geen rommel meer gezien.
Het gebeurt vakerhoor, als je een app koopt nooit geen probleem maar zodra ze gratis zijn wil het wel eens fout gaan succes
Ben er denk ik achter welke app de boosdoener is.
Aangezien ik graag een ringtone heb die lijkt op een oude telefoon de app Old Scool Telephone geinstalleerd.
En dat was de enige app die niet op mijn oude telefoon stond.
Dus deze app maar verwijderen. Als iemand nog een leuke ringtone weet lijkend op een oude telefoon dan houd ik me aanbevolen.
Aangezien ik graag een ringtone heb die lijkt op een oude telefoon de app Old Scool Telephone geinstalleerd.
Dus deze app maar verwijderen. Als iemand nog een leuke ringtone weet lijkend op een oude telefoon dan houd ik me aanbevolen.
Ik gebruikte maar even Google. Old Telephone mp3, genoeg hits.Anoniem: 263632 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:49:
Eerste link: http://www.soundjay.com/phone-sounds-1.html Daaronder kan je ze luisteren en ook downloaden, denk dat je wel weet hoe je mp3tjes als ringtone moet zetten
Of nog meer keuze: http://www.beepzoid.com/old-phones/
Ik denk dat je wel de juist voor jezelf kan vinden op deze twee sites. Zeker de laatste site heeft ontzettend veel.
[ Voor 11% gewijzigd door V-rg op 20-09-2012 23:27 ]
Kijk eens naar de app Zedge.Anoniem: 263632 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:49:
iPhone 5 is uit... had ik nou maar geen S3 genomen, nu heb ik minder betaald en krijg ik meer prestaties, features, usability en toegestane use cases ervoor terug
Of is dat niet negatief?
Of is dat niet negatief?
Samsung schijnt een hoop leaks offline hebben gehaald, tevens zou haar OTA-systeem op hold zijn.
De officiele update komt steeds dichter bij
ik heb een probleempje: als ik een sms binnenkrijg en hem vervolgens lees en verwijder blijft er een maar steeds een 1tje bij het berichtenmapje staan. beetje irritant,
weet iemand misschien een oplossing?
weet iemand misschien een oplossing?
goeie zaak!!maikel_rox schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:24:
Samsung schijnt een hoop leaks offline hebben gehaald, tevens zou haar OTA-systeem op hold zijn.
Ik gebruik zelf appBrain Ad Decector, ideaal programma scant gelijk het programma die je heb geinstalleerd.Anoniem: 263632 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:49:
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Als ik mijn S3 neerleg maakt hij een geluid, weet iemand wat dit is? Soort van badie boom.
Geen idee wat het is namelijk.
Aha, beter zoeken. Heeft met NFC te maken, legde hem inderdaad op mijn portemonnee:
Aha, beter zoeken. Heeft met NFC te maken, legde hem inderdaad op mijn portemonnee:
Well, I've figured it out. Sort of. I habitually put my phone down on top of my wallet, which contains my NFC-chipped credit card. It turns out the phone actually makes that noise when it finds an NFC chip. If I push my credit card against the back of the phone the same thing happens.
I'm still not sure what it really means, though.
[ Voor 64% gewijzigd door Snippertje op 21-09-2012 12:20 ]
Lol dit verklaard echt een hoopSnippertje schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:18:
Als ik mijn S3 neerleg maakt hij een geluid, weet iemand wat dit is? Soort van badie boom.Geen idee wat het is namelijk.
[...]
Een heel aantal kan via Instellingen - Applikatiebeheer uitzetten. Maar na opnieuw opstarten staan ze gewoon weer aan. Moet het op een andere manier of moet het toestel geroot zijn?
ascent schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:21:
Heb nu de volgende lijst op "Disabled" staan. Ik weet niet van alle apps of dat slim is, ben beineuwd naar jullie inzichten.Zo, nu jullie weer! :-)
- Allshare controller
- Allshare play
- bubbles
- ChatON
- Deep Sea
- Face unlock (ik gebruik pin...)
- Game Hub
- Luminous dots
- My Files (wat doet dit precies?)
- News Daemon (EUR)
- Phase Beam
- Photo wall
- Samsung account
- Samsung Apps
- Samsung GO
- Samsung Push Service
- Stock Daemon (EUR)
- Talkback (wat is dit eigenlijk?)
- User Manual
- Weather
- Weather daemon
- Wi-Fi Direct
- Wi-Fi Direct share
- Windy weather
- Yahoo! Finance
- Yahoo! News
Nee, mijne is niet geroot en ze blijven gewoon uit...sretlow schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:04:
Een heel aantal kan via Instellingen - Applikatiebeheer uitzetten. Maar na opnieuw opstarten staan ze gewoon weer aan. Moet het op een andere manier of moet het toestel geroot zijn?
[...]
Kan 't zijn dat je per ongeluk "force close" ipv "disable" hebt gekozen?sretlow schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:04:
Heb mijn S3 nu een week in bezit.
Wonderbaarlijke accu zit erin.
Gisteravond schakelde de telefoon uit omdat de accu leeg was.
Vanmorgen zat er weer 2% in?
Is toch een prachtige telefoon zo.
Wel is het me deze week al 2 keer overkomen dat tijdens telefoneren aan de andere kant het geluid uitvalt, terwijl ik de gebelde wel blijf horen.
Iemand hier meer last van?
Wel is het me deze week al 2 keer overkomen dat tijdens telefoneren aan de andere kant het geluid uitvalt, terwijl ik de gebelde wel blijf horen.
Accuproblemen heb ik gelukkig niet, maar het probleem dat de ander wegvalt had ik ook.Anoniem: 263632 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:15:
Heb mijn S3 nu een week in bezit.
Wat ik gevonden heb (en aan het uitproberen ben) is tweeledig:
1 is softwarematig:
Zet ruisonderdrukking uit.
2 is gebruikstechnisch:
Als ik bel laat ik de telefoon (perongeluk) rusten op mijn vinger met de onderkant en natuurlijk precies waar het gaatje van de microfoon zit. Ben nu me aan het aanwennen bij het vastpakken hem niet op een vinger laten rusten en mocht het voorkomen gelijk te kijken waar mijn vinger is. Tot nu toe dit probleem niet meer gehad, maar dit ben ik ook pas 2 weken aan het testen.
Had wel laatst een sms verstuurd en blijkbaar is die een dag later pas aangekomen, dit ben ik nog aan het onderzoeken. Echter zouden beide problemen ook nog aan T-mobile ofzo kunnen liggen.
Hoeveel achter lopen de Vodafone branded toestellen eigenlijk? Als ik op Samfirmwares kijk is de PNH versie uit augustus en de VDF ook. Ik zit namelijk te dubben om mijn F&F code in te wisselen voor een S3 en niet zoveel zin om te klooien.
Uiteraard ben ik op de hoogte dat je eventueel via Odin de officiële PNH firmware zonder teller probleem
Uiteraard ben ik op de hoogte dat je eventueel via Odin de officiële PNH firmware zonder teller probleem
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!
Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.
Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!
Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.
Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.