MMaster23 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:18:
[...]
Ik heb de sg3 sinds vorige week donderdag en wifi werkte perfect.
Vandaag kan ik ineens niet meer via wifi verbinden en krijg dezelfde melding (verificatiefout opgetreden)
Ik heb alles geprobeerd inq. hard reset/statisch ip/bat. eruit/wpa beveiliging uit/ander kanaal gekozen/modem reset enz.
Alle andere devices kunnen probleemloos verbinden via wifi waaronder 4 smartphones en 1 tablet.
Ik word er

van.
Iemand nog tips hier want ik weet het niet meer.
Gisteren naar de Vodafone winkel gegaan (officieel Samsung center), zij hebben er I9300BUALF1 met modem I9300BULF1 opgezet (Vodafone branded :\). Spontaan waren de WiFi issues weg. Ook in de winkel, met de hotspot van de tester, werkte het voor de flash niet en erna wel. Naar buiten gelopen en verbinding gemaakt met de Bijenkorf, meteen connected met IP en alles.
Effin, wij naar huis.. voor de zekerheid nog even de DHCP lijst van mijn router leeggegooid en een reboot gegeven. SGS3 ziet alle netwerken, inclusief ons netwerk. Wanneer ik verbinding wil maken met ons Wifi, vraagt hij netjes om de WPA2 PSK. Hierna gaat hij eeuwig op Verbinden staan zonder ook maar ooit een foutmelding te geven. Het mislukt officieel dus niet echter connectie komt er niet. Op de router is niets terug te vinden dat de SGS3 iets aanvraagt (een DHCP lease of wat dan ook).
Verbinding met een android hotspot (mijn SGS2) werkt binnen 0.1 seconden en draait als een trein. Het probleem lijkt nu dus, na de flash van Vodafone, geisoleerd tussen de SGS3 en ons Wifi. Het betreft een D-Link DIR-655 (fw: 1.35EU) en heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad (op wat SGS2 wifi sleep issues na). Diverse wifi authenticatie instellingen geprobeerd (wel/niet AES / TKIP, WPA 1 of 2, WEP, geen beveiliging etc). Zelfs als hij compleet open staat, ziet hij hem netjes, gaat hij "Verbinden..." maar gebeurt er helemaal niets. Ieder ander wifi signaal lijkt prima te werken.
Andere apparaten op de DIR-655 slikken iedere vorm van authenticatie meteen en direct. iPad, SGS2, WP7, laptops en netbook slikken het netwerk als een trein. Ook het wisselen van Wifi Channel maakt niets uit dus laat ik lekker op Auto. Klinkt dit voor iemand bekend? Begin ondertussen lichtelijk knetter te worden van de befaamde SGS3

(en Samsung in het algemeen met zijn prachtige producten met inherente fouten in de meest basale functies zoals Wifi. Het lijkt wel of ze iedere keer het wiel opnieuw moeten uitvinden omdat functies die voorheen in de SGS1 en 2 prima hebben gewerkt, nu zoveel gedonder geven op de 3. Snap dat ongeveer 5% van alle electronica op een of andere manier DOA zijn maar dit begint IMHO op te vallen bij Samsung.
P.s.: *#0011# haalt ook hier weer niets uit.