Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:00
Sinds gisteren na twee jaar overgestapt van de Apple iPhone 4 32GB op de Samsung Galaxy SIII 16GB, tot nog toe erg positief! Alleen die standaard Android iconen, die kunnen echt niet meer anno 2012.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Als jullie een nieuwe accu willen moet je opletten dat ind e gewone accu een NFC chip zit. Als je goedkope eBay pruttel koopt werkt ineens NFC dus niet meer, tot dat je je originele accu erin stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 12:21
Amanoo schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 00:46:
Als jullie een nieuwe accu willen moet je opletten dat ind e gewone accu een NFC chip zit. Als je goedkope eBay pruttel koopt werkt ineens NFC dus niet meer, tot dat je je originele accu erin stopt.
Bedankt voor je tip, maar wat is NFC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 00:20:
Sinds gisteren na twee jaar overgestapt van de Apple iPhone 4 32GB op de Samsung Galaxy SIII, tot noch toe erg positief! Alleen die standaard Android iconen, die kunnen echt niet meer anno 2012.
Een complete UI in wit, vaal grijs en flets blauw is anders ook niet echt 2012 :9
Aloysxda schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 00:49:
[...]

Bedankt voor je tip, maar wat is NFC ?
Ja wat zou dat nu zijn?
Google even voor je zoiets vraagt.
:+

[ Voor 68% gewijzigd door Oxellaar op 13-08-2012 06:45 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Ben er net achter gekomen dat er ook een Aux ingang op de telefoon zit, kon me telefoon hierdoor aansluiten op me auto.

En muziek afspelen vanaf me telefoon :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 16:46
Ha, dat kan met elk apparaat met een koptelefoon uitgang.... of bedoel je dat je ontdekte dat je een aux ingang had op de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Vraag me eigenlijk af als de mede-tweakers eigen de telefoon ruilen als ze ontdekt hebben dat ze haarscheurtjes aan de zijkant/zijkanten bevinden.

Ik heb dus z,n haarscheurtje maar zie het niet zo zitten om mijn telefoon op te sturen vind het (nog) niet
hinnerlijk genoeg , vraag me wel af als het niet erger gaat worden dan het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Laatst online: 05-02 09:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:18
Ongelooflijk. Mijn oranje pijltje onder de wifi staat nu continu aan. Oftewel: hij is continu iets aan het downloaden! En mijn batterij dus leeg aan het slurpen. Maar wat het kan zijn? Geen idee. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53
Check even met betterbatterystat...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
renzo4000 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:05:
Check even met betterbatterystat...
Die staat aan en die loopt. Onder welk menu moet ik dan exact kijken?
Ik lijk hier niet echt te kunnen zien wat gedownload wordt. Is er een app om te zien wat gedownload wordt?

[ Voor 19% gewijzigd door zunrob op 13-08-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
hoi allemaal,
Mijn abo loopt af en zit te twijfelen om deze telefoon te kopen of te wachten op windows 8.
graag jullie advies in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon1984
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 02:13
nielsvv schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:00:
Bij mijn S3 zit die instelling wel. Ik kan kiezen tussen 2.4 en 5ghz. Draai de originele rom (Belgie).
same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
zunrob schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:07:
[...]

Die staat aan en die loopt. Onder welk menu moet ik dan exact kijken?
Ik lijk hier niet echt te kunnen zien wat gedownload wordt. Is er een app om te zien wat gedownload wordt?
Je hebt in ICS een standaard app "gegevensgebruik". Ga naar systeem instellingen > draadloos en netwerk > gegevensgebruik.

Hier zie je wat het verbruik is per app, wil je nog diepere informatie dan zou je bijvoorbeeld 3gwatchdog kunnen gebruiken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
renzo4000 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:23:
[...]

Je hebt in ICS een standaard app "gegevensgebruik". Ga naar systeem instellingen > draadloos en netwerk > gegevensgebruik.

Hier zie je wat het verbruik is per app, wil je nog diepere informatie dan zou je bijvoorbeeld 3gwatchdog kunnen gebruiken.
Idd, ondertussen gevonden. Er wordt gedownloadt door het systeem zelf.

Wat er aan de hand is:
Als wifi aanstaat maar niet verbonden is met een netwerk is er niks aan de hand, mijn batterij loopt heel langzaam leeg.
Is wifi verbonden met een netwerk dan zie je de batterij leeg lopen...

Ik heb alle syncs uitstaan, net zelfs de meeste apps stopgezet. Dit alles helpt niet. Zelfs een factory reset doet niks.

Ben een beetje ten einde raad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
zunrob schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:25:
[...]

Wat er aan de hand is:
Als wifi aanstaat maar niet verbonden is met een netwerk is er niks aan de hand, mijn batterij loopt heel langzaam leeg.

Ik heb alle syncs uitstaan, net zelfs de meeste apps stopgezet. Dit alles helpt niet. Zelfs een factory reset doet niks.

Ben je toevallig niet een update aan het binnenhalen voor je S3? Mocht je er echt niet uitkomen, overweeg dan gewoon een factory reset en begin met een schone lei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
renzo4000 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:02:
[...]

Ben je toevallig niet een update aan het binnenhalen voor je S3? Mocht je er echt niet uitkomen, overweeg dan gewoon een factory reset en begin met een schone lei.
Dat is het hem juist; ik heb al (meerdere keren) een factory reset geprobeerd (via het ingebouwde menu en de code), maar die helpen allebei niet. Vandaar dat ik nu ten einde raad ben. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
zunrob schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:25:
[...]
Wat er aan de hand is:
Staat op de S3 weer die Samsung Market app? Zo ja, die wel ook wel eens van alles doen. Check daar effe en zorg er voor dat alles uitgevinkt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Vads schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:47:
[...]

Staat op de S3 weer die Samsung Market app? Zo ja, die wel ook wel eens van alles doen. Check daar effe en zorg er voor dat alles uitgevinkt staat.
Ik heb net weer een factory reset gedaan. Ik heb nog geen enkele account gekoppeld. Op het netwerk waar ik nu zit moet je eerst toestemming geven (openbaar), echter nog voordat ik toestemming heb gegeven gaat die oranje pijl (van het downloaden) al branden. Dus zelfs zonder ook maar iets geïnstalleerd te hebben na een factory reset gebeurt dit al. Het lijkt mij dat een factory reset dus toch niet alles even goed herstelt, aangezien dit probleem zich een week geleden nog niet voordeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 18:28
Start je toestel eens met de home en volume-up ingedrukt.
Dan kan je een 'echte' harde reset doen.
Misschien blijft er toch ergens iets hangen met de gewone reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zunrob schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:04:
[...]

Ik heb net weer een factory reset gedaan. Ik heb nog geen enkele account gekoppeld. Op het netwerk waar ik nu zit moet je eerst toestemming geven (openbaar), echter nog voordat ik toestemming heb gegeven gaat die oranje pijl (van het downloaden) al branden. Dus zelfs zonder ook maar iets geïnstalleerd te hebben na een factory reset gebeurt dit al. Het lijkt mij dat een factory reset dus toch niet alles even goed herstelt, aangezien dit probleem zich een week geleden nog niet voordeed.
Je geeft niet echt antwoorden op gestelde vragen hier, zoals controleer "Samsung Market app" en nog eerder, wordt er niet toevallig een update geDL of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die Market App zou nog niks mogen doen net na een factory reset aangezien je je Samsung-account daarvoor moet ingeven.
En voor zover ik weet, wordt je eerst gewaarschuwd van een software-update voordat hij begint met downloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Fire69 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:09:
Start je toestel eens met de home en volume-up ingedrukt.
Dan kan je een 'echte' harde reset doen.
Misschien blijft er toch ergens iets hangen met de gewone reset...
Dankje voor de tip. Maar dat is inderdaad wat ik net gedaan heb. :) Helaas zonder resultaat. Eerst heb ik toen de cache gecleard.

@pcfreak: Sorry. Die apps heb ik gecontroleerd. Ik heb net zowat bij alle apps bijna alles uitgezet of gedwongen gestopt, en zelfs dat had geen resultaat. Nee, er wordt (voor zover ik weet) geen download gepusht.

[ Voor 20% gewijzigd door zunrob op 13-08-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:14:
Die Market App zou nog niks mogen doen net na een factory reset aangezien je je Samsung-account daarvoor moet ingeven.
En voor zover ik weet, wordt je eerst gewaarschuwd van een software-update voordat hij begint met downloaden. :)
Daar heb je idd wel gelijk in, en hoop voor hem dat het probleem opgelost wordt, want ik zou daar ook gek van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zunrob schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:16:
[...]

Dankje voor de tip. Maar dat is inderdaad wat ik net gedaan heb. :) Helaas zonder resultaat. Eerst heb ik toen de cache gecleard.

@pcfreak: Sorry. Die apps heb ik gecontroleerd. Ik heb net zowat bij alle apps bijna alles uitgezet of gedwongen gestopt, en zelfs dat had geen resultaat. Nee, er wordt (voor zover ik weet) geen download gepusht.
Ok, ik vraag me af of er geen app bestaat die precies laat zien wat en waarvandaan er geDL wordt, dat zou veel verhelderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:19:
[...]

Daar heb je idd wel gelijk in, en hoop voor hem dat het probleem opgelost wordt, want ik zou daar ook gek van worden.
Ik heb net een Samsung Service Point gebeld; dit probleem kwam hen (helaas) niet bekend voor. Ik ga zo spoedig mogelijk eens langs met de telefoon, ergens op internet heb ik gelezen dat een service point een "super reset" zou moeten kunnen doen. Ik hoop dat dit het probleem gaat fixen, het lijkt mij namelijk softwarematig! :)

Dit is trouwens de link naar mijn topic op XDA. http://forum.xda-develope...p?p=30155058#post30155058
Mocht iemand ooit ditzelfde probleem krijgen, heeft ie daar misschien wat aan.

Edit: Ik heb toen straks Traffic Monitor geprobeerd. Hij zei me alleen dat het het Android-systeem was dat data aan het downloaden was, geen specifiek proces. Dit strook met mijn battery-stats, daar is de wake time van Android OS erg hoog.

[ Voor 15% gewijzigd door zunrob op 13-08-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die 'super-reset' zal je waarschijnlijk wel gewoon zelf met Odin kunnen doen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Fire69 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:26:
Die 'super-reset' zal je waarschijnlijk wel gewoon zelf met Odin kunnen doen ook :)
Misschien, maar dat is wat ik niet begrijp. Wat gebeurt er precies als je Odin gebeurt? Is dat flashen? En belangrijker: brengt dat je garantie in gevaar? Want ik heb begrepen dat er ergens een teller loopt die kan zien of je met de software hebt geknoeid? Vandaar ook mijn vraag in het custom rom topic: zou die emergency firmware recovery in Kies niet hetzelfde doen?

Wel ben ik benieuwd hoe ik, volgens jou, precies zelf die "super-reset" zou moeten doen met Odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Is opnieuw flashen een oplossing?
Dikke kans dat dat idd de superreset is...

Edit. Ik meen dat bij Sony Ericsson na het flashen alleen de software garantie vervalt, wat dat ook moge zijn...

[ Voor 42% gewijzigd door vaagisdenaam op 13-08-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Met Odin flash je inderdaad de firmware er terug in (dezelfde, oudere/nieuwere of een custom)
Neem je een officiële van Samsung, dan blijft je teller gewoon op 0 staan en is er niks aan de hand met je garantie.
Enkel als je custom roms flasht, gaat de teller omhoog. Maar dat kan tegenwoordig ook al omzeilt worden :)

Ik weet wel niet juist welke settings je moet gebruiken om ook nog eens een volledie wipe te doen aangezien ik enkel al geupdate heb met Odin met behoudt van de settings/data.

Best eens vragen in [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Laatst online: 02-10 11:55
Fire69 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:34:
Met Odin flash je inderdaad de firmware er terug in (dezelfde, oudere/nieuwere of een custom)
Neem je een officiële van Samsung, dan blijft je teller gewoon op 0 staan en is er niks aan de hand met je garantie.
Enkel als je custom roms flasht, gaat de teller omhoog. Maar dat kan tegenwoordig ook al omzeilt worden :)

Ik weet wel niet juist welke settings je moet gebruiken om ook nog eens een volledie wipe te doen aangezien ik enkel al geupdate heb met Odin met behoudt van de settings/data.

Best eens vragen in [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware :)
Dat is dus fout, alles wat jij met Download Mode gebruikt wordt opgeteld. Aangezien ik alleen maar Stock ROM's voornamelijk flash weet ik dat. Maar goed, daar heb je een mooie truukje voor.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1494114

Download deze App, deze gebruikte ik al voor mijn S2. Hiervoor heb je WEL root nodig, dus daar adviseer ik je gewoon om CF-Root te gebruiken. Dan installeer je de App en vraagt hij volgens mij om een reboot enzo, dit gewoon laten doen en als het goed is is je teller gereset.

Echter omdat je hem geroot hebt geeft hij aan bij instellingen > status dat je systeem gewijzigd is. Dit kan je resetten door gewoon Full-Reset te geven. Samen met Triangle Away kan je gerootte toestel met garantie maken, Super SU heeft ideale optie om je root weer te verwijderen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 09:39

Patriot

Fulltime #whatpulsert

mrcosmo schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:47:
hoi allemaal,
Mijn abo loopt af en zit te twijfelen om deze telefoon te kopen of te wachten op windows 8.
Nou, als je nou deze telefoon koopt dan heb je hem. Je kunt ook wachten tot Windows 8. Dan heb je hem niet. Je kunt ook deze telefoon kopen en dán wachten op windows 8. Of je wacht op windows 8, en dan koop je TOCH nog deze telefoon. Die zien ze nooit aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Is het bij jullie mogelijk om Exchange ActiveSync icm een Hotmail account te gebruiken zonder een battery drain te krijgen met Push. Ik heb dan constante wake ups als het scherm uit staat. Ik heb de synchronisatiefrequentie van mijn mail account nu maar op om het uur gezet en ik kan twee keer zo lang met 1 lading bij hetzelfde gebruik. Dit probleem is ontstaan na de laatste update voor de S3, daarvoor had ik geen battery drain met Push aan. Ik weet dat dit een Android probleem is die al een lange tijd speelt, maar het mag toch wel eens opgelost worden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
-Edwin- schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:04:
Is het bij jullie mogelijk om Exchange ActiveSync icm een Hotmail account te gebruiken zonder een battery drain te krijgen met Push. Ik heb dan constante wake ups als het scherm uit staat. Ik heb de synchronisatiefrequentie van mijn mail account nu maar op om het uur gezet en ik kan twee keer zo lang met 1 lading bij hetzelfde gebruik. Dit probleem is ontstaan na de laatste update voor de S3, daarvoor had ik geen battery drain met Push aan.
Dus jij wilt Push zonder battery drain? Dat is hetzelfde als downloaden zonder internet. Nee dat kan niet, Push kost éénmaal veel stroom en daar is niks te doen.
Ik weet dat dit een Android probleem is die al een lange tijd speelt, maar het mag toch wel eens opgelost worden niet.
Een Android probleem? Oh?
Néé, dat is geen Android probleem want de iPhone geld hetzelfde. http://www.apple.com/batteries/iphone.html Hier staat het ook als tip om die Push gedoe uit te zetten voor accu besparing. Google maar eens hoeveel resultaten er gevonden wordt over dit onderwerp. Concept van Push is om éénmaal permanent verbonden te zijn met het internet, dat kost eenmaal stroom omdat dit ook resources vraagt van je telefoon.

Dat je ervoor geen last van hebt betekend dat je S3 ervoor niet echt op Push stond maar dat hij intervals had.

Maar goed, het is geen Android probleem dat is het principe van Push E-Mail. Elke telefoon zuipt accu als Push aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Patriot schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:31:
[...]

Nou, als je nou deze telefoon koopt dan heb je hem. Je kunt ook wachten tot Windows 8. Dan heb je hem niet. Je kunt ook deze telefoon kopen en dán wachten op windows 8. Of je wacht op windows 8, en dan koop je TOCH nog deze telefoon. Die zien ze nooit aankomen.
Haha, +1
mrcosmo schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:47:
hoi allemaal,
Ik denk dat je beter even aan kunt geven waarom je een SIII wil en wat je antrekkelijk vind aan windows phone 7 (en 8.)..
Daar kunnen we iets mee, nu kan ik je alleen een SIII aanraden, je zult niet voor niets dit topic hebben gezocht en gevonden...

Waarom twijfel je?
Sync met windows, andere android producten die je wel/niet hebt, type telefoon, veel/minder veel apps?

[ Voor 13% gewijzigd door vaagisdenaam op 13-08-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Raar...
Ik ben nu thuis, en zit op mijn eigen netwerk. En daar heb ik geen enkel probleem! Ook vind ik nu geen Keep Wake Time terug bij Android OS. Dus het lijkt afhankelijk te zijn van de router. Alleen kan ik niet op elk netwerk waar ik gebruik van maken een juiste router kiezen...
Dus blijkbaar dat een bepaald netwerk/router voor een continue of hoge doorlopende verbinding zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
zunrob schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:03:
Raar...
Ik ben nu thuis, en zit op mijn eigen netwerk. En daar heb ik geen enkel probleem! Ook vind ik nu geen Keep Wake Time terug bij Android OS. Dus het lijkt afhankelijk te zijn van de router. Alleen kan ik niet op elk netwerk waar ik gebruik van maken een juiste router kiezen...
Dus blijkbaar dat een bepaald netwerk/router voor een continue of hoge doorlopende verbinding zorgt?
Geen idee eigenlijk, misschien scant je werkt constant op hun netwerk? Bedoel als het één of andere manier Linux kan aanspreken zal dat wel bij Android systeem horen. Of je netwerk probeert je steeds iets te laten downloaden op je werk?

Maar ik ga bijna vanuit dat het aan je werk ligt (naja je werk de netwerk waarop je werkt op het kantoor :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
linkkrw schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:33:
[...]

Geen idee eigenlijk, misschien scant je werkt constant op hun netwerk? Bedoel als het één of andere manier Linux kan aanspreken zal dat wel bij Android systeem horen. Of je netwerk probeert je steeds iets te laten downloaden op je werk?

Maar ik ga bijna vanuit dat het aan je werk ligt (naja je werk de netwerk waarop je werkt op het kantoor :P)
Haha. Dan zou het ook thuis bij mijn ouders aan de router moeten liggen.
Dat kan natuurlijk. Maar waarom is dit opeens gekomen dan? De afgelopen weken heeft ie het op die beide netwerken namelijk normaal gedaan, en had ik niet zo'n grote battery drain... En opeens, na dat installeren wat ik eerder zei, doet ie nu op die beide netwerken zo snel de batterij leeg maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Laatst online: 19-04 14:54
linkkrw schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:20:
[...]

Dat is dus fout, alles wat jij met Download Mode gebruikt wordt opgeteld. Aangezien ik alleen maar Stock ROM's voornamelijk flash weet ik dat. Maar goed, daar heb je een mooie truukje voor.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1494114

Download deze App, deze gebruikte ik al voor mijn S2. Hiervoor heb je WEL root nodig, dus daar adviseer ik je gewoon om CF-Root te gebruiken. Dan installeer je de App en vraagt hij volgens mij om een reboot enzo, dit gewoon laten doen en als het goed is is je teller gereset.

Echter omdat je hem geroot hebt geeft hij aan bij instellingen > status dat je systeem gewijzigd is. Dit kan je resetten door gewoon Full-Reset te geven. Samen met Triangle Away kan je gerootte toestel met garantie maken, Super SU heeft ideale optie om je root weer te verwijderen indien nodig.
Over Triangle Away: als je de developer (Chainfire, die veel voor de rooting community doet en volgens mij Nederlander is) wat wil geven voor de moeite staat deze ook (betaald) in de Play store, hier de link
Heb de app voor mijn vriendin en mij gekocht in de store om, na onze SIII's te hebben geroot met de Chanifire root, de Triangle weg te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
linkkrw schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:16:
[...]

Dus jij wilt Push zonder battery drain? Dat is hetzelfde als downloaden zonder internet. Nee dat kan niet, Push kost éénmaal veel stroom en daar is niks te doen.

[...]

Een Android probleem? Oh?
Néé, dat is geen Android probleem want de iPhone geld hetzelfde. http://www.apple.com/batteries/iphone.html Hier staat het ook als tip om die Push gedoe uit te zetten voor accu besparing. Google maar eens hoeveel resultaten er gevonden wordt over dit onderwerp. Concept van Push is om éénmaal permanent verbonden te zijn met het internet, dat kost eenmaal stroom omdat dit ook resources vraagt van je telefoon.

Dat je ervoor geen last van hebt betekend dat je S3 ervoor niet echt op Push stond maar dat hij intervals had.

Maar goed, het is geen Android probleem dat is het principe van Push E-Mail. Elke telefoon zuipt accu als Push aan staat.
Dus jij beweert dat het hoort dat mijn S3 constant wakker is als Push mail aan staat? Daarnaast heb ik hier meerdere iPhones in huis met Push via Exchange, daarbij is geen battery drain. Via 3G gaat er maar 2% lading vanaf. Verder kan je beweren dat voor de update mijn S3 niet op Push stond, maar dat is echt wel zo. Toen had ik niet die constante wake ups. Daarnaast is het principe van Push mail dat de server contact op neemt met je telefoon wanneer je nieuwe mail hebt, niet dat het je batterij draint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:46
Push email is used to describe email systems that provide an always-on capability
Hij heeft dus gelijk. Iets gesimplificeerd: hoe weet de mailserver anders hoe en waar je te bereiken bent? De initiator van de verbinding moet dus altijd de smartphone zijn. Verder niet zo'n hele interessante discussie om hier nu heel diep op in te gaan.

Het wil ook niet zeggen dat je drain is toegenomen na een update. Je kunt de volgende instellingen nalopen om te kijken of deze nog goed ingesteld staan voor jouw situatie:

Advanced wifi settings -> Best Wifi Performance. Aan is snellere push berichten, uit is betere batterijduur
Fast Dormacy -> *#9900# -> aan is bettere batterijduur, mits je provider dit ondersteunt (Vodafone en T-Mobile moeten dit ondersteunen)

Verder ben je niet de enige met drain problemen, zie http://www.androidauthori...ry-drain-issue-fix-97838/ , daar staat ook een link naar XDA met een fix. Dit geheel op eigen risico natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Taigu op 14-08-2012 09:27 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Laatst online: 05-02 09:19
Patriot schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:31:
[...]

Heb de Nokia Lumia 800 én de SIII.
De Lumia gebruik ik alleen nog maar om de app's te updaten verder staat deze nimmer aan! :(
SIII is nu mijn toestel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Nu online
alucard.erbacam schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:22:
[...]
Over Triangle Away: als je de developer (Chainfire, die veel voor de rooting community doet en volgens mij Nederlander is) wat wil geven voor de moeite staat deze ook (betaald) in de Play store, hier de link
Heb de app voor mijn vriendin en mij gekocht in de store om, na onze SIII's te hebben geroot met de Chanifire root, de Triangle weg te krijgen :)
Ik heb gisteren mijn SGS3 gekregen en ook direct geroot met CF-Root. Nou stond in dat topic ook inderdaad tekst over Triangle Away. Ik begreep alleen dat deze alleen noodzakelijk is als je je telefoon flasht; niet wanneer je het root. Klopt dat? Hoe uit zich dat, die triangle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Nu online
Gisteren mijn SGS3 gekregen. Kom van de allereerste SGS1 en wat een verademing is dit zeg, wauw! Wist niet dat je zo kon werken met een smartphone! Echt geweldig. Als ik die SGS1 nog gebruik om zaken te bekijken of over te zetten, dan voelt het gewoon brak (wat het zowieso al aanvoelde) en oud en traag. Ben superblij met mijn SGS3!

Wat vragen echter. Met mijn SGS1 kon ik gewoon pairen met mijn autoradio en zo handsfree bellen. Met mijn SGS3 kan ik beide apparaten niet pairen...

Tevens heb ik gister direct mijn telefoon geroot met CF-Root (mijn eerste ervaring met root, daar mijn SGS1 standaard is gebleven). Hiermee was ik in de veronderstelling dat ik die meegeleverde apps (zoals HRS Hotel Portal en zo) van Samsung en T-Mobile nu zou kunnen verwijderen. Echter, het knopje verwijderen is niet beschikbaar wanneer ik de app bekijk onder de instellingen. Hoe krijg ik die ongewenste apps weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 21:46
Vads schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:18:
Gisteren mijn SGS3 gekregen. Kom van de allereerste SGS1 en wat een verademing is dit zeg, wauw! Wist niet dat je zo kon werken met een smartphone! Echt geweldig. Als ik die SGS1 nog gebruik om zaken te bekijken of over te zetten, dan voelt het gewoon brak (wat het zowieso al aanvoelde) en oud en traag. Ben superblij met mijn SGS3!

Wat vragen echter. Met mijn SGS1 kon ik gewoon pairen met mijn autoradio en zo handsfree bellen. Met mijn SGS3 kan ik beide apparaten niet pairen...

Tevens heb ik gister direct mijn telefoon geroot met CF-Root (mijn eerste ervaring met root, daar mijn SGS1 standaard is gebleven). Hiermee was ik in de veronderstelling dat ik die meegeleverde apps (zoals HRS Hotel Portal en zo) van Samsung en T-Mobile nu zou kunnen verwijderen. Echter, het knopje verwijderen is niet beschikbaar wanneer ik de app bekijk onder de instellingen. Hoe krijg ik die ongewenste apps weg?
Die kan je verwijderen van titanium backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24

The Legend

*Plop*

Iemand hier de bijzondere waarschuwing in de incognito-modus van de stock browser opgevallen? :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5o1dfpw0WcHjI22QITXFCO4i/full.png

[ Voor 38% gewijzigd door The Legend op 14-08-2012 11:58 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 08:13
Heb zelf ook een beetje problemen met de accu, mijn "mobiel standby" is erg hoog, dit ondanks ik toch WIFI op uit heb als het toestel in sluimerstand is. En dit vind ik best wel apart om dat in de 1e 2 dagen ong. het scherm toch het meeste verbruik had maar dat word nu voorbijgestreefd door mobiel standby

Wat ook niet helemaal snap is, wat betekend het internet synchroniseren als je bij je Google en Samsung account kijkt?

Screenshots:
https://www.dropbox.com/s/j1r8jzyeikwrjtt/Screenshot_2012-08-14-10-20-55.png
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/6ojwy929lf29d8g/Screenshot_2012-08-14-10-21-03.png
https://www.dropbox.com/s/z894xi9fml4i4i2/Screenshot_2012-08-14-10-21-19.png

[ Voor 27% gewijzigd door amst3l op 14-08-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
amst3l schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:38:
Heb zelf ook een beetje problemen met de accu, mijn "mobiel standby" is erg hoog, dit ondanks ik toch WIFI op uit heb als het toestel in sluimerstand is. En dit vind ik best wel apart om dat in de 1e 2 dagen ong. het scherm toch het meeste verbruik had maar dat word nu voorbijgestreefd door mobiel standby

Wat ook niet helemaal snap is, wat betekend het internet synchroniseren als je bij je Google en Samsung account kijkt?

Screenshots:
Je plaatjes werken niet helemaal lekker .... gebruik daarvoor de [img] tags.

Maar kan het zijn dat je niet gewoon last hebt van de cell standby bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:34

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

In de TS kan even gezet worden dat hij ook .FLAC afspeelt, bij mij doet ie dat gewoon.

Overigens gaat de equalizer in de standaard MP3-speler (die volgens mij beter is dan winamp) niet lager dan 60 Hz en niet hoger dan 14KHz, is dat omdat de DAC geen groter bereik heeft of gewoon omdat het anders voor het menselijk oor weinig meer uitmaakt? Ik zou het jammer vinden als ik niet het volledige frequentiebereik van mijn oortjes kan benutten (die waren nogal prijzig, en nee t is geen skullcandy of beats troep, dus het maakt wel verschil)

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Have fun met één van deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1712762 . Zelf gebruik ik PowerAmp. DSP Manager doet 16Hz t/m 16kHz, PowerAmp 31Hz t/m 16kHz. Misschien ook leuk om te kijken naar de Siyah kernel met mooie audiotweaks ingebakken. DSP Manager voor de S3 is hier te downloaden, PowerAmp vind je in de Play store.

Hier meer info over de gebruikte DAC in de S3.

[ Voor 62% gewijzigd door Taigu op 14-08-2012 14:12 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
De geruchtenmolen is weer op gang, en hoop dat de update op deze datum er is.

Finally, some good news for the Galaxy S III users out there. The Jelly Bean update for the flagship smartphone is almost ready and will be released alongside the Galaxy Note II at the Samsung press conference on August 29.
Special thanks to our tipster, who chose to remain anonymous!

Bron: gsmarena

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 12:00
Even een vraag voor de samsung galaxy 3 gebruikers.

Ik heb sinds enkele weken de samsung galaxy 3, maar ik zie wel dat mijn data verbruik sterk omhoog is gegaan. Ik heb dingen zoals dropbox op wifi only staan, en verder Facebook ik en whatsapp ik meerdere keren per dag, maar ik zit dan ook nog 75% van de dag op Wifi. Vind het dus raar dat ik zo snel door mijn 200mb heen ga.

Zijn er nog instellingen waardoor ik mijn dataverbruik kan verlagen of andere opties die heel veel vebruik voor hun rekening nemen? Alle tips en trick worden op prijs gesteld! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
instellingen -> account en synchronisatie. Daar even kijken wat allemaal auto-synct.
Verder Mail en dergelijke, even kijken of hij niet automatisch alle attachments laadt.

Tot slot, en misschien wel het belangrijkst: Kijk even bij instellingen -> gegevensgebruik. Dan zie je welke onderdelen het meeste aan gegevens verbruiken. Stel daar ook even een limiet van 200MB in, dan vermijd je extra kosten.

Edit: Je browser, controleer of die automatisch alle afbeeldingen laadt en alle flash-toestanden zet je op "op aanvraag" bij de instellingen.

[ Voor 15% gewijzigd door vaagisdenaam op 14-08-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Wifi sleep op nooit zetten onder geavanceerde wifi instellingen. Kost meer batterij maar minder mobiele data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:53:
Wifi sleep op nooit zetten onder geavanceerde wifi instellingen. Kost meer batterij maar minder mobiele data.
Ik zit ook het merendeel van de tijd via wifi, en heb 3G gewoon continu uit staan. Als ik weg ben en heb toch ff internet nodig, schakel ik tijdelijk 3G even in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan eigenlijk niet begrijpen dat je bij een smartphone een data bundel neemt van 200mb je zou minimaal 500 en als het kan 1 GB moeten nemen, is persoonlijk maar ben blij dat ik nog echt onbeperkt data heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmundo schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:15:
Voor degenen die problemen hebben met hun router, probeer dit eens:
-Systeeminstellingen
-Ga op het tabje wifi-instellingen staan en druk dan op je menuknop en selecteer 'Geavanceerd'
-Bij Wi-Fi-frequentieband kan je aangeven welke frequentie je toestel moet pakken.

Ik draai zelf een custom rom, maar ik denk dat deze instellingen ook ingebakken zitten in de normale software van Samsung.

Iemand enig idee hoe je de gevoeligheid van de wi-fi antenne van de S3 kan verhogen? Uitgerekend in de ruimte waar ik het meeste zit, heb ik het slechtste bereik. Het toestel een paar cm verhogen/verlagen/naar links/naar rechts bewegen kan al enige wi-fi streepje doen verdwijnen... Het ligt aan de S3, want alle andere apparaten met een wi-fi ontvanger presteren (veel) beter.
Bij mij is dit niet zichtbaar 2.4 vs 5 Ghz ! Wat zou de reden kunnen zijn dat dit bij de één wel zichtbaar is en bij de andere niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:35

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:04:
[...]

Bij mij is dit niet zichtbaar 2.4 vs 5 Ghz ! Wat zou de reden kunnen zijn dat dit bij de één wel zichtbaar is en bij de andere niet ?
Ik ben ook wel benieuwd waar je dat kan zien want ik zie ook niets.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
zunrob schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:03:
[...]

Haha. Dan zou het ook thuis bij mijn ouders aan de router moeten liggen.
Dat kan natuurlijk. Maar waarom is dit opeens gekomen dan? De afgelopen weken heeft ie het op die beide netwerken namelijk normaal gedaan, en had ik niet zo'n grote battery drain... En opeens, na dat installeren wat ik eerder zei, doet ie nu op die beide netwerken zo snel de batterij leeg maken...
Niemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 08:31
De optie om de Wi-Fi band te kiezen is bij mij verdwenen na de laatste firmwareupdate (xxlfb/phn).
Voorheen was de optie er gewoon, net als bij de Nexus (settings/Wi-Fi/advanced). De s3 zal dit nu wel alleen maar automatisch doen; je kan ook je router op 5GHz zetten om te zien of het helpt.

[ Voor 30% gewijzigd door marek965 op 14-08-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffkr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10-2012
Goede avond,
kan iemand mij aangeven hoe ik met de telefoon de adres gegevens van een contactpersoon juist moet invoeren zodat deze bij het syncen goed wordt overgenomen in Outlook? In de telefoon zij nl geen aparte velden om bijv. postcode, plaats e.d. in voeren.

[ Voor 4% gewijzigd door jeffkr op 14-08-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Weet ik niet, maar is bewerken in google contacts op je pc niet makkelijker, en dan exporteren als visitekaartjes o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Je kunt op verschillende manieren synchroniseren met verschilende opties. Dus welke methode gebruik jij? Kunje niet eerst 1 contact van outlook naar je tel. synchen zodat je een voorbeeld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffkr
Om deze redenen moet ik helaas bewerken ja. Doe ik in Outlook zelf. Gaat er om dat ik een handeling dubbel moet uitvoeren.
Ik heb onlangs een OneX voor me vriendin gehaald en in die telefoon heb wel je aparte velden voor adres gegevens als je een nieuw contact persoon toevoegt.. Was wel jaloers op:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
open contact -> potloodje, helemaal onderin veld toevoegen, dan adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffkr
Heb diverse manier geprobeerd.

Een contactpersoon in outlook geeft bijv. op de telefoon:
NAAM
1234 AB PLAATS
(spatie)
LAND

Vul ik in de telefoon bij adres de gegevens op bijv. deze manier, dan komen deze gegevens in Outlook (na sync) alleen op in veld te staan (adres).. Maw, wordt niet juist overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hoe sync je met je Exchange? Via de ingebouwde mail-client of via een app uit de Market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffkr
@ Fire69
ik sync met MyphoneExplorer, een app uit playstore. SAMSUNG Kies eens geinstalleerd, maar die vind ik loom en zwaar en je kan niet kiezen in welke richting je wil syncen. Daarom ook niet gecontroleerd als dit wel goed gaat met KIES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Begrijp ik je dan goed als je eerst via Kies hebt willen syncen, dat je niet 'over the air' synct, maar gewoon via de usb-kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffkr
Als je met 'over the air' via internet bedoelt, dan heb je me goed begrepen. Met USB kabel en of met me thuis wifi. Nu doe ik het dus met Myphone explorer, thuis via wifi en op kantoor met BT. Syncen van me outlook (items calendar, contacts, notities) gaat prima hiermee. Ik 'zit' alleen nog met het invoeren van adres gegevens in mijn telefoon. Zakelijke mails gaat via 'push', hebben de IT'rs van de zaak geregeld. Maar dat staat buiten mijn probleemstelling, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
2,4-5 GHz

Ik draai custom software; blijkbaar zit deze optiemogelijkheid sowieso bij mij ingebakken en helaas niet in de stock software die de meesten draaien.

Overigens heb ik door het flashen van een andere kernel een beduidend sterker wifisignaal op m'n S3, maar dat is interessanter voor de topic over custom roms.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
The Legend schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:57:
Iemand hier de bijzondere waarschuwing in de incognito-modus van de stock browser opgevallen? :P

[afbeelding]
Die grap komt gewoon uit Chrome, daar zit 'ie al heel lang in. Mooi gedaan. :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Eergisteren mijn S3 binnen gehad....
Heb het net geen 24uur uitgehouden op de stock ROM.
Wat een partij met zooi heeft Samsung daar in gestoken zeg. :X
Er is absoluut veel tijd en werk ingestoken om er wat van te maken.
Maar als je van CM9 komt op de SGS1 dan valt TW toch erg tegen, het is allemaal net iets te veel.
Voor de rest is de hardware fantastisch.
Maar naar mijn mening komt dat beter uit de verf met CM9 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Jeffkr, misschien als je bij Adres de Label verandert in aangepast en dan intypt Postcode enz? Weet niet als het helpt maar misschien herkent hij het wel. Want als ik adres gegevens in voer dan doe ik postcode gewoon bij extra vak bij adres.

Nou Oxellaar ik vind juist Touchwiz op de S3 stukken beter. Maar ja als je liever zo'n nexus layout (vanille) hebt ja dan moet je niet voor Touchwiz telefoons gaan :P Maar wat bedoel je partij met zooi? Want er zit juist nauwelijks bloatware op omdat Samsung veel Apps bij "Meer Services" heeft gezet waardoor het vrij opgeruimd is. Want Samsung Store en de S-Apps vind ik niet echt vallen onder bloatware, want S-Apps zijn toch echt wel leuke Apps. Tsja ChatOn is te verwachten omdat het van Samsung is en op zicht werkt het prima. Als ik keek naar S1 en S2 wat voor troep daar tussen zat zoals boekenbol App...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
The Legend schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:57:

[afbeelding]
Die zit al eeuwenlang in Google Chrome :)

Edit: iemand was me voor :P

[ Voor 4% gewijzigd door Firefly III op 15-08-2012 07:40 ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
linkkrw schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 07:07:
Jeffkr, misschien als je bij Adres de Label verandert in aangepast en dan intypt Postcode enz? Weet niet als het helpt maar misschien herkent hij het wel. Want als ik adres gegevens in voer dan doe ik postcode gewoon bij extra vak bij adres.

Nou Oxellaar ik vind juist Touchwiz op de S3 stukken beter. Maar ja als je liever zo'n nexus layout (vanille) hebt ja dan moet je niet voor Touchwiz telefoons gaan :P Maar wat bedoel je partij met zooi? Want er zit juist nauwelijks bloatware op omdat Samsung veel Apps bij "Meer Services" heeft gezet waardoor het vrij opgeruimd is. Want Samsung Store en de S-Apps vind ik niet echt vallen onder bloatware, want S-Apps zijn toch echt wel leuke Apps. Tsja ChatOn is te verwachten omdat het van Samsung is en op zicht werkt het prima. Als ik keek naar S1 en S2 wat voor troep daar tussen zat zoals boekenbol App...
TW is ook erg goed, alleen ik hoef het niet.
Al die beweging instellingen en smart sluimeren, al de blingbling enz, zit ik niet op te wachten.
Dat 3D scrol op de homescreen hoeft van mij ook niet.
Ik heb de S3 gekocht voor de hardware en niet voor de software. ;)
De Nexus layout, de cleane Android layout dus, is in mijn ogen gewoon af.
Dat was bij 2.x wel anders, maar 4.0 heeft niets extra's meer nodig imo.

En omdat mijn S1 ook op CM9 draaide was ik er wel erg aan gewend en wilde ik graag terug naar CM9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marek965 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:46:
De optie om de Wi-Fi band te kiezen is bij mij verdwenen na de laatste firmwareupdate (xxlfb/phn).
Voorheen was de optie er gewoon, net als bij de Nexus (settings/Wi-Fi/advanced). De s3 zal dit nu wel alleen maar automatisch doen; je kan ook je router op 5GHz zetten om te zien of het helpt.
En de 5GHz band "ziet " hij inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.samsunggalaxys...-voor-galaxy-s3-verwacht/

Goed nieuws bereikt ons vandaag, want volgens anonieme bronnen zal Android 4.1 Jelly Bean sneller zijn opwachting maken op de Samsung Galaxy S3 dan verwacht. De Amerikaanse website TechRadar meldt namelijk dat de update al op 29 augustus wordt uitgerold op het Koreaanse vlaggenschip. Op diezelfde dag zal Jelly Bean zijn debuut maken op de Galaxy Note 2, waarvan tegelijkertijd de aankondiging wordt verwacht tijdens een Samsung persconferentie. Eerder werd gedacht dat de update pas in kwartaal 4 van dit jaar zou worden uitgerold op de S3.

Het stond eigenlijk al vanaf het begin vast dat de Galaxy S3 zou gaan beschikken over Android 4.1, maar dat gold niet voor alle Samsung toestellen, zoals de S2 en de Note. Maar de nieuwe berichtgeving meldt dat ook deze twee toptoestellen de update gaan ontvangen. Wanneer precies, is nog onduidelijk, maar we mikken op Q4.

Op 29 augustus zal Jelly Bean de ether in worden geschoten voor de Samsung Galaxy S3. Dit zal geleidelijk gaan per continent/land, dus het is nog even afwachten wanneer de update Nederland/België zal bereiken. Op diezelfde dag staat volgens de bron in ieder geval ook de aankondiging op de planning van de Samsung Galaxy Note 2. Naar dat toestel zijn we ook zeer benieuwd.

Bij dit bericht moeten we wel weer vermelden dat Samsung tot op heden nog niets officieels heeft bevestigd. Maar we hebben goede hoop dat dit bericht een kern van waarheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Over de snelle battery drain wanneer WiFi verbonden is, maar dan alleen voor een open netwerk:
http://androidforums.com/...ge-use-wifi-lot-read.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Als Samsung zegt dat JB eind augustus uitgerold wordt, dan ben ik als Belg al blij hem nog voor Nieuwjaar werkelijk op mijn telefoon te krijgen. (helaas is't nog niet eens Samsung die't zegt)
Vorige update ook pas een maand na zowat alle andere landen gekregen...
Begrijp echter wel dat ze niet 10000000 GS3 tegelijk willen upgraden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 22:08

Creesch

bla bla!

Yoma666 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:30:
Als Samsung zegt dat JB eind augustus uitgerold wordt, dan ben ik als Belg al blij hem nog voor Nieuwjaar werkelijk op mijn telefoon te krijgen. (helaas is't nog niet eens Samsung die't zegt)
Vorige update ook pas een maand na zowat alle andere landen gekregen...
Begrijp echter wel dat ze niet 10000000 GS3 tegelijk willen upgraden :-)
In veel gevallen kan je dan ook via een onofficiële weg updaten via odin bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Op mijn telefoons met Android (CM9 en CM10) staat gewoon alles in het een adresveld, bijvoorbeeld: "Koekoeksstraat 7, 2732AA Lutjebroek" in één veld. Dit geldt ook voor mijn contacten in Google Contacts. Als ik in Google contacts een Custom veld Postcode aanmaak, dan gaat deze niet mee naar mijn telefoon. Outlook gebruikt weer een enter om straat en postcode te scheiden, maar dat werkt ook niet met MyphoneExplorer. Ik kan je probleem hier MyphoneExplorer dus reproduceren, zelfs als ik de komma in de postcode vervang door een enter. Je zou het op het forum van MyPhoneExplorer kunnen melden

Als HTC het niet heeft, dan zou dit kunnen omdat HTC zijn eigen contactsapplicatie (als onderdeel van Sense) erop heeft gezet. Misschien dat je die er los op kunt zetten? Of desnoods het hele Sense framework als deze is geport. Dat laatste kan via hier of een HTC Sense ROM voor de SGS3 via hier.

[ Voor 35% gewijzigd door Taigu op 15-08-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:35

jerry_a

doei

Misschien zeggen ze hier wat.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Weet iemand hoe je in de S Planner widget de kleuren van de agenda's kunt wijzigen?
Deze komen niet overeen met mijn kleuren in Google Agenda. Ik weet dat je ze daar kunt wijzigen, maar dat heeft dus geen zin want de SIII geeft lekker andere kleuren weer.
Nou is dat op zich niet zo'n ramp, maar twee agenda's hebben dezelfde kleur gekregen :S

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Creesch schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:46:
[...]

In veel gevallen kan je dan ook via een onofficiële weg updaten via odin bijvoorbeeld
Gewoon de officiele NL rom flashen en je kan mee draaien met de NL OTA's en je kan zo weer terug flashen naar BE als je wilt in beide gevallen tast je de garantie niet eens aan :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffkr
linkkrw schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 07:07:
Levert helaas niet het gewenste resultaat op, en mocht dat wel zo zijn.. te veel 'werk' of te omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik voel een leak aankomen... >:)

I9300XADLG4 Android 4.1.1
https://plus.google.com/1...2952974/posts/b6ABd1TuxPg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffkr
Taigu schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:49:
[...]

Op mijn telefoons met Android (CM9 en CM10) staat gewoon alles in het een adresveld, bijvoorbeeld: "Koekoeksstraat 7, 2732AA Lutjebroek" in één veld. Dit geldt ook voor mijn contacten in Google Contacts. Als ik in Google contacts een Custom veld Postcode aanmaak, dan gaat deze niet mee naar mijn telefoon. Outlook gebruikt weer een enter om straat en postcode te scheiden, maar dat werkt ook niet met MyphoneExplorer. Ik kan je probleem hier MyphoneExplorer dus reproduceren, zelfs als ik de komma in de postcode vervang door een enter. Je zou het op het forum van MyPhoneExplorer kunnen melden

Als HTC het niet heeft, dan zou dit kunnen omdat HTC zijn eigen contactsapplicatie (als onderdeel van Sense) erop heeft gezet. Misschien dat je die er los op kunt zetten? Of desnoods het hele Sense framework als deze is geport. Dat laatste kan via hier of een HTC Sense ROM voor de SGS3 via hier.
De HTC One X heeft wel aparte de velden voor postcode, land e.d. Ik denk dat het voor mij in elk geval, een tekortkoming is van de Samsung's contactapplicatie..jammer...want op deze manier herkent ook Sygic navigatie de adressen van contactpersonen niet. Pas ik de gegevens achteraf via outlook aan, dan herkent Sygic het meteen.

Aan de stock ROm komen is het voor mij nog te vroeg..maybe in een later stadium. Elk geval ook mijn dank voor je input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 19:52

Fordman

Fordman

Ik kon het via de zoekfunctie niet vinden in dit topic, dus vandaar even deze post:

http://www.samsunggalaxys...3-in-het-zwart-bevestigd/

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
jeffkr schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:35:
[...]

De HTC One X heeft wel aparte de velden voor postcode, land e.d. Ik denk dat het voor mij in elk geval, een tekortkoming is van de Samsung's contactapplicatie..jammer...
Jammer is het zeker, maar de blame is voor Google. Het probleem komt namelijk ook voor op non-Samung ROM's. Het enige wat ik nog kan bedenken is een andere contacten applicatie te gebruiken. Je zou ook nog kunnen kijken op de Google contacts site van de HTC gebruiker hoe het er daar uitziet, en dat proberen na te maken in je eigen Google contacts.

[ Voor 14% gewijzigd door Taigu op 15-08-2012 21:39 ]

• V-rg
jeffkr schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:35:
[...]

De HTC One X heeft wel aparte de velden voor postcode, land e.d. Ik denk dat het voor mij in elk geval, een tekortkoming is van de Samsung's contactapplicatie..jammer...want op deze manier herkent ook Sygic navigatie de adressen van contactpersonen niet. Pas ik de gegevens achteraf via outlook aan, dan herkent Sygic het meteen.

Aan de stock ROm komen is het voor mij nog te vroeg..maybe in een later stadium. Elk geval ook mijn dank voor je input
Jeff ik heb je posts terug uitgelegd dat het gewoon kan. Samsung heeft die Postcode, Land enz niet standaard bij gedaan, maar Samsung heeft de optie om zelf namen te geven aan Labels. HTC heeft er voor gekozen om van Postcode etc. een standaard label te maken. Zoals andere aangeven zit het ook bij Stock Android omdat ook bedoeling is dat de rest onder aangepaste labels horen.

Je kan mooi bij de gedeelte van Adres op de groene plusje drukken, dan komt al goed is Zakelijk te voor schijn. Daar druk je op en komen er 4 keuzes en dan druk je op Aangepast, dan vraagt Android om een naam te geven en vul je postcode in. Hé nu heb je opeens postcode :)

Adres is verzamelnaam van je Straatnaam + nummer + postcode + plaats, dus vrij logische dat je normaal gesproken de Labels zelf moet maken. Voordeel daaraan is omdat elk land net weer iets anders werkt met adresgegevens en kan je het aanpassen zoals jij het wilt :)

De labels die je aanmaakt moet hij herkennen trouwens door (goede) software die overweg gaat met de contactenlijst van Android.

Dus als jij vind dat Samsung tekort komt om van die opties die jij noemt geen standaard label te maken.. tsja

[ Voor 4% gewijzigd door V-rg op 16-08-2012 00:36 ]

• jeffkr
Taigu schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:27:
[...]

Jammer is het zeker, maar de blame is voor Google. ...Je zou ook nog kunnen kijken op de Google contacts site van de HTC gebruiker hoe het er daar uitziet, en dat proberen na te maken in je eigen Google contacts.
Ik snap niet wat googlecontacts en HTC met mijn probleem te maken heeft 8)7

• jeffkr
linkkrw schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 00:34:
[...]

..... Je kan mooi bij de gedeelte van Adres op de groene plusje drukken, dan komt al goed is Zakelijk te voor schijn. Daar druk je op en komen er 4 keuzes en dan druk je op Aangepast, dan vraagt Android om een naam te geven en vul je postcode in. Hé nu heb je opeens postcode :)

Adres is verzamelnaam van je Straatnaam + nummer + postcode + plaats, dus vrij logische dat je normaal gesproken de Labels zelf moet maken. Voordeel daaraan is omdat elk land net weer iets anders werkt met adresgegevens en kan je het aanpassen zoals jij het wilt :)

De labels die je aanmaakt moet hij herkennen trouwens door (goede) software die overweg gaat met de contactenlijst van Android.

Dus als jij vind dat Samsung tekort komt om van die opties die jij noemt geen standaard label te maken.. tsja
OK :) deze methode werkt voor Sygic, echter is invoeren van een tweede adres een probleem?. Sygic pakt de 2de adres niet. Of ik ga tzt verder uitzoeken met deze methode.

ik mag dus van uitgaan dat Myphoneexplorer niet ' goed genoeg' is? want outlook neem het nogsteeds niet goed over.. Ken jij een goede outlook sync programma? Geen KIES aub

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 22:52
gsyncit

Xiaomi 13T Pro

Verwijderd

Je hoeft hem niet meer te voelen.
http://www.sammobile.com/firmware/?page=8&view=5998

Voor mensen die niet kunnen wachten, als je wel kan wachten dan wacht even 2 weken op de officiële release.

• Taigu
jeffkr schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 00:36:
[...]

Ik snap niet wat googlecontacts en HTC met mijn probleem te maken heeft 8)7
Omdat Google "weigert" de opbouw van de adresgegevens aan te passen in zowel Android als Google contacts. Je gebruikt een OS van Google, niet van Samsung. Die doen, net als HTC, slechts wat aanpassingen. Google Contacts is weer sterk gerelateerd aan de standaard Contacts applicatie in Android.

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 13:11

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:17:
[...]

Voor mensen die niet kunnen wachten, als je wel kan wachten dan wacht even 2 weken op de officiële release.
Kan het nog zijn dat een Tmobile dit nog tegenhoud? Dat zij eerst willen testen en hun Tmobile apps er weer op zetten?

www.youtube.com/DerOllie

• Fire69
Da's mogelijk.
Daarom dat wij hier in België altijd zo ver achter zitten, Proximus wil hier ook eerst altijd testen. :(

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:17:
[...]

Even wachten wat de dev's van XDA hiervan gaan bakken.......... ;)

Edit: En dat is 1
Uhm..nog even niet dus.

[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 16-08-2012 12:01 . Reden: toevoeging ]

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:17:
[...]

Kan het nog zijn dat een Tmobile dit nog tegenhoud? Dat zij eerst willen testen en hun Tmobile apps er weer op zetten?
Nee TMO heeft zijn eigen CSC, dit is XOA dus Open Europe, gewoon een test ROM van Samsung intern.
Pagina: 1 ... 63 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.