Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 13:21
joepadmiraal schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:53:
[...]
Ok, ik heb zojuist gmail contacten synchronisatie weer aangezet en mn exchange account opnieuw toegevoegd. Als ze er straks weer uit zijn zal ik facebook even verwijderen om te kijken of daar iets mis mee gaat.
We zijn inmiddels 3 dagen verder en mijn contacten zijn nog niet verwijderd. Het lijkt er dus op dat doordat de gmail contacten synchronisatie uit stond de exchange contacten verwijderd werden. Erg vreemd, maar voor mij is het geen probleem meer op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 22:25
Oxellaar schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:59:
[...]

Ik zei toch al dat het ICS draaide op een SGS1 ;)
Is idd CM9.

Verzekeren twijfel ik al over sinds de aankoop van mijn eerste gsm ongeveer 14 jaar geleden.
Heb het nooit gedaan en is altijd goed gegaan, nooit een kapot scherm of wat dan ook.
Dus ik begin er niet aan, het is een risico, maar waag het erop.

Ik ga over een paar weken verlengen en waarschijnlijk wordt het een SGS3.
Bewaar gewoon mijn SGS1 voor noodgevallen.
Heb hem twee jaar gehad en is verreweg de beste telefoon die ik ooit gehad heb.
Ben heel benieuwd of de 3 dat kan overtreffen, maar vrees van niet.
Lijkt wel of zich hier alleen maar mensen melden met scheurtjes en vage problemen.
Mijn toestel ook verzekerd, ongeveer 8 euro per maand. Is het mij wel waard nadat mijn vorige S2 een kee ruit mijn handen glipte, kapotte scherm. Dit overkomt mij niet nog een keer, die schermen zijn (nog steeds) razend duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
jerry_a schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:18:
[...]

Muggezifters heb je overal. Het is gewoon een perfect toestel.
Klopt, vage problemen blijken achteraf meestal niet zo vaag te zijn.
En scheurtjes zijn vaak afdrukken van de giet matrijs, hier ook wel lasnaden genoemd ;)
Maar de kunststof onderdelen worden uit 1 stuk gemaakt en niet gelast.
En soms ook echte scheurtjes, maar dat valt onder garantie, ook al is het jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Oxellaar op 01-08-2012 21:22 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zavantas
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-03 09:02
Heeft iemand hier ook problemen met de Galaxy S3 in combinatie met de BlueTooth carkit van VW? (VW Golf VI)
Ik kan vanaf mijn GPS of stuurbediening geen nummers selecteren. De wagen geeft me dan steeds een foutmelding.
Dien dus nummers te selecteren via toestel zelf. Maar dan is er niet veel nut aan een carkit met stuurbediening/ bediening via touchscreen GPS...

Intel Core i5 2500K // Scythe Mugen II // MSI Z68a-GD65 // Kingston 16Gb HyperX // MSI N580GTX Lightning Extreme 3Gb // Crucial CT512 GB M4 SSD // Lian Li PC-X900B // MacBook Pro 15" // iPad 64GB // iPhone 5 64GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:17:
Mijn vriend heeft goed voor elkaar gekregen om per ongeluk gloednieuwe S3 te laten vallen vanaf heuphoogte (broekzak dus) en er zit paar barstlijnen in de glasplaat rechtsboven.

Reparatie: 300 Euro.
(toestel waarde is ~620 Euro)

Een nieuwe krijgen is dus heel lastig... Ik heb hem een tip gegeven om nieuwe toestel te kunnen nemen, maar dan met extra verlengde abonnement; 4 jaar lang totaal. Hij heeft nu 2 jaar voor gesloten. Probleem: accu heeft levensduur van ongeveer 3 jaar. 4 jaar abonnement is wel lang.

Ik zeg ook tegen hem dat hij voor zo'n nieuw duur toestel eigenlijk verzekering moet afsluiten tegen ongelukken. Zeker als hij steeds in broekzak stopt en tijdens werk kan ie wel uitvallen.
Ik heb 'm al als kado een hoes gegeven als bescherming, om verdere schade aan de glasplaat klein te houden.

Hebben jullie nog wat meer tips voor mijn ongelukkige vriend?
Een collega van mij heeft zijn nieuwe telefoon ook laten vallen en gewoon vergoed gekregen via zijn inboedelverzekering. Hij liet het vallen in huis. Dat werd er overigens gemeld. Of dat zo makkelijk gaat weet ik niet maar bij hem dus wel. Het valt te proberen als je een eigen woning hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:46
Ik vind die extended batterijen maar slechte gebruik van ruimte. IPV dat ze de hele achterkant van de telefoon bedekken waardoor de batterij zelf dunner kan worden, maken ze hem alleen 2 keer zo dik.

Slecht gebruik van ruimte imho

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
MrDummy schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:17:
Hebben jullie nog wat meer tips voor mijn ongelukkige vriend?
Tuurlijk, maar het meeste ligt gewoon voor de hand... of geef je zelf al...
  • Neem voortaan gelijk een hoes/sleeve/cover bij je toestel (zeker als de winkelwaarde van het toestel voor de meesten onder ons 1/4 tot 1/3 tot 1/2 maandsalaris betreft en je er 1 tot 2 jaar mee wilt doen)
    Al neem je enkel een bescherming om je toestel voor tijdens je werk... dan ben je gewoon beter beschermd voor de eerste krassen/deuken/val-schade.
  • Wil je (bij wat voor schade dan ook) niet voor hoge kosten of een dilemma komen te staan sluit een degelijke toestelverzekering af.
    Verzekering kun je bijvoorbeeld bij een 2-jarig bel-abonnement ook na een jaar stopzetten, dan ben je het eerste jaar iig verzekerd voor de grootste klappers als het mis gaat, de kosten zijn te overzien (ongeveer €8 per maand)
    In de voorwaarden van een verzekering kun je vaak zelf goed vinden wat gedekt is en wat het eigen risico per geval is en op die manier berekenen of het nog loont om het toestel verzekerd te houden.
  • Sluit geen contract af voor 4 jaar omdat je dan een nieuwe telefoon zou krijgen...
    Als het nu binnen een paar dagen al fout gaat... hoe wil je het de volgende keer dan doen als het nieuwe toestel kapot raakt?
Bottomline: Wees zuinig op je toestel, het is een leuk maar ook erg duur apparaat waar je vaak een aardige tijd mee moet doen.
En vroeger in de tijd van de nokiaatjes viel het allemaal nog wel mee... die waren ook prijzig, konden een stuk minder qua mogelijkheden, maar konden wel een aardig tikkie hebben voordat ze overleden.

succes.
Nope, waar wil je het voor gaan gebruiken is meer de vraag lijkt me. Het voegt een aardige dikte toe aan een mooie slanke telefoon...

[ Voor 7% gewijzigd door gijsvogel op 02-08-2012 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:28
Zavantas schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:40:
Heeft iemand hier ook problemen met de Galaxy S3 in combinatie met de BlueTooth carkit van VW? (VW Golf VI)
Ik kan vanaf mijn GPS of stuurbediening geen nummers selecteren. De wagen geeft me dan steeds een foutmelding.
Dien dus nummers te selecteren via toestel zelf. Maar dan is er niet veel nut aan een carkit met stuurbediening/ bediening via touchscreen GPS...
Geen ervaring maar gedeeltelijk herkenbaar met onze RNS 315 en Android. Op het moment van pairen wil hij toegang tot je telefoonboek waar Android standaard geen toegang tot geeft. Deze vraag tot pairen komt helaas niet altijd als popup naar voren. Je moet daarom op het moment van pairen het menu naar beneden trekken en dit accepteren.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon1984
  • Laatst online: 05-05 02:13
Gister uiteindelijk toch voor de SGS3 gekozen en wat een heerlijke telefoon in gebruik!

Wat een snelheid en prachtig scherm! heerlijk! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellykuh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 11:55
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:41:
Net eens voor de lol de oordopjes die standaard bij de s3 zit meegeleverd even beluisterd met
muziek. Het verbaast me een beetje hoe goed deze klinken met cd kwaliteit muziek. Nadeel is dat ik geen opties vind om achter elkaar de muziek te beluisteren.Ik moet nu zeg maar bij ieder nummer op play drukken uit de lijst.
Waarschijnlijk heb je ze niet in een afspeellijst staan dan, dit heb ik anders ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 08:15
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:41:
Net eens voor de lol de oordopjes die standaard bij de s3 zit meegeleverd even beluisterd met
muziek. Het verbaast me een beetje hoe goed deze klinken met cd kwaliteit muziek.
Het verbaast mij eigenlijk hoe slecht ze klinken. Nu weet ik dat goed en slecht subjectief is maar vergeleken met andere (goed ingespeelde; dat wel) in-ear oordopjes produceren deze Samsungs bij mij erg weinig lage tonen. Hebben anderen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:31
de nexus heeft dezelfde dopjes en ik vind ze beduidend slechter dan de senheiser cx300II

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ascent schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:42:
[...]

Het verbaast mij eigenlijk hoe slecht ze klinken. Nu weet ik dat goed en slecht subjectief is maar vergeleken met andere (goed ingespeelde; dat wel) in-ear oordopjes produceren deze Samsungs bij mij erg weinig lage tonen. Hebben anderen hier last van?
Duw ze eens wat verder in je oren. Ik dacht met in ears dat ik ze er alleen maar licht op hoeft te drukken, mar dan is alles flat en niet dynamisch maar druk ze maar eens wat verder je oor in dan komt het geluid er pas goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06
Voor mensen die een dure telefoonverzekering nemen is er misschien een ander alternatief namelijk een waardeverzekering*1. Waarom?
  • Goedkoper
  • Makkelijk en per direct op te zeggen
  • Verzekerd tegen diefstal, valschade, waterschade, enz
  • Kan bij je overige verzekeringen afgesloten worden (zelfde maatschappij)
  • Geen %$# verzekeringsbedrijf wat probeert je langer vast te houden dan mag (ervaring mee (partner van studentmobiel))
Ik zou zeggen, bel je verzekeringsmaatschappij en kijk wat de mogelijkheden zijn.

*1: Ik heb er nog geen ervaring mee met mijn telefoon maar wel met mijn dure cameraspullen. Enkele euro's per maand en verzekerd tegen nieuwwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Laatst online: 05-02 09:19
TecTiles van Samsung... _/-\o_ 5 stuks voor € 20,26 incl. verzendkosten bij Expansys
In samenwerking met NFC Task Launcher (https://play.google.com/s...=nfc+task+launcher&c=apps) wekt het allemaal fijn.
Maar waarom moet je telefoon dan van standby af zijn? Ik bedoel je moet altijd je lockscreen er af halen wil hij reageren op een tile, en dan werkt het prima! Jammer... :|
Heb er al gemaakt voor "auto in" WiFi-uit, BT-aan, GPS-aan" ook handig voor op je nachtkastje, "geluiden-uit" etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Barock schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:29:
TecTiles van Samsung... _/-\o_ 5 stuks voor € 20,26 incl. verzendkosten bij Expansys
In samenwerking met NFC Task Launcher (https://play.google.com/s...=nfc+task+launcher&c=apps) wekt het allemaal fijn.
Maar waarom moet je telefoon dan van standby af zijn? Ik bedoel je moet altijd je lockscreen er af halen wil hij reageren op een tile, en dan werkt het prima! Jammer... :|
Hmm effe installeren en uitproberen met een tag van een collega :-) Wel jammer dat 'ie dan niet in standby mag zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door ascent op 02-08-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
ascent schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:12:

Bij bepaalde apps (zoals toevallig bij ING bankieren) kan ik geen screenshot maken. Ik krijg dan de melding "Unable to capture screenshot" (zie ook http://failboat.nl/capture.png).
Re ING app

De ING webcare twitteraars geven aan dat zij dit hebben geblokkeerd:

11:00:42 < INGnl_webcare> @WouterSchoot in taakbeheer zou het kunnen zijn dat het saldo zichtbaar is in ING App icoon, dat hebben we om security redenen uitgezet. 1/2
11:00:42 < INGnl_webcare> @WouterSchoot Daardoor is een screenprint in de App niet mogelijk. 2/2 ^Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb er al gemaakt voor "auto in" WiFi-uit, BT-aan, GPS-aan" ook handig voor op je nachtkastje, "geluiden-uit" etc. :)
Ik heb de mijne via www.tagsfordroid.com $11 voor 5 en een NFC sleutelhanger erbij. Ik had ze 1 week na het bestellen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zavantas
  • Laatst online: 26-03 09:02
laurens0619 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:57:
[...]

Geen ervaring maar gedeeltelijk herkenbaar met onze RNS 315 en Android. Op het moment van pairen wil hij toegang tot je telefoonboek waar Android standaard geen toegang tot geeft. Deze vraag tot pairen komt helaas niet altijd als popup naar voren. Je moet daarom op het moment van pairen het menu naar beneden trekken en dit accepteren.
Hi, Idd, ik maak ook gebruik van de RNS 315. Heb het probleem vandaag kunnen oplossen. Indien je een nummer kiest via je installatie, dan krijg je op je toestel de vraag of je wil bellen via GSM of Skype. En daardoor loopt de carkit dus vast.
Je kan op je telefoon aanvinken dat je steeds kiest voor optie a of b. En dan is het opgelost.

Intel Core i5 2500K // Scythe Mugen II // MSI Z68a-GD65 // Kingston 16Gb HyperX // MSI N580GTX Lightning Extreme 3Gb // Crucial CT512 GB M4 SSD // Lian Li PC-X900B // MacBook Pro 15" // iPad 64GB // iPhone 5 64GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.engadget.com/2...-details-make-the-rounds/

Samsung Galaxy S Duos details make the rounds, bring Galaxy S III vibe to the dual-SIM world

Fans of Samsung's Duos phones wanting 2012 updates have had to make do with last year's looks so far. From what's surfacing through multiple Indian sites, though, Samsung must want to spread some of the Galaxy S III's modern, nature-influenced style to the Duos' twin-SIM audience. The Galaxy S Duos S7562 won't make its bigger sibling jealous with a 4-inch WVGA display, a 1GHz Snapdragon MSM7227A chip or 512MB of RAM, but they're not the point. As always, the highlight is that pair of SIM slots for carrying both home and work phone lines -- or simply mixing and matching prepaid plans. The rest of the hardware falls in line with what's likely to be a much less expensive smartphone, including a 5-megapixel back camera, a VGA front camera and 4GB of storage. Buyers will be glad to know that Android 4.0 should still be coming along for the ride in addition to that stone-inspired look. We've asked Samsung for more official details; there's talk of an Indian launch before the end of the summer, which (if true) could give the crowds in Bangalore and Mumbai more to look forward to in the fall than just cooler temperatures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dat is voor security redenen, zodat als je google wallet gebruikt om via NFC betalingen te doen (oid) er niet iemand met een scanner langs je broekzak kan gaan en zo een betaling triggeren.
(misschien dat ik het nu te simpel uitleg, maar in die richting moet je het zoeken).

Via custom roms (en wellicht mods voor stock met root) is het echter wel mogelijk om dit aan te passen. Ik heb nu in mijn AOKP JB op mijn Galaxy Nexus een extra menu item met NFC polling mode:
- screen off
- Screen on, locked
- Screen on, unlocked (default)

(ook zal het met standby stroom verbruik te maken hebben. pollen als je telefoon in je broekzak zit kan natuurlijk nooit goed zijn (hoe slecht het daadwerkelijk is kan ik je niet vertellen))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibizadesire
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb roaming uitstaan voor 3G. Als ik over de grens ga heb ik geen internet, maar als ik terug in het land ben, dan werkt 3G niet meer. 3G uit en weer aanzetten lijkt niet altijd te werken. Vliegtuigstand wel.

Hebben er nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 07:06

Grannd

da Granndest

Ik heb sinds maandag ook een Galaxy S III, overgestapt van een S II die inmiddels een verrote usb-aansluiting had (laadkabel valt er bij de minste beweging al uit).
Ik had een Custom rom met android 4.04 draaien op mijn S2, waarbij ik ook standaard Google Music kon gebruiken, tot mijn blijdschap had ik maandagavond ook via de MP3speler van Samsung toegang tot de muziek op Google Music, maar het gekke was toen ik eenmaal alles op mijn telefoon had geïnstalleerd de volgende dag toen stond de muziek er niet meer bij bij de MP3speler. Ik heb nog zitten googelen maar ik kan bijna niks vinden over de link tussen Google Music en de MP3speler van Samsung, iemand hier een idee hoe ik toegang tot Google Music kan krijgen via de standaard MP3speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik heb sinds gister ook de samsung galaxy s3 in bezit, moet zeggen ondanks al het commentaar op het scherm, ben ik zeer tevreden over dit scherm.

Misschien komt dat ook omdat ik van de samsung galax s1 de stap heb gemaakt. Maar tot nu toe even kunnen rotzooien met de galaxy s3, maar het loop allemaal heel soepel.

Oftewel helemaal tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Laatst online: 05-02 09:19
Prulleman schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:42:
[...]

Dat is voor security redenen, zodat als je google wallet gebruikt om via NFC betalingen te doen (oid) er niet iemand met een scanner langs je broekzak kan gaan en zo een betaling triggeren.
(misschien dat ik het nu te simpel uitleg, maar in die richting moet je het zoeken).

Via custom roms (en wellicht mods voor stock met root) is het echter wel mogelijk om dit aan te passen. Ik heb nu in mijn AOKP JB op mijn Galaxy Nexus een extra menu item met NFC polling mode:
- screen off
- Screen on, locked
- Screen on, unlocked (default)

(ook zal het met standby stroom verbruik te maken hebben. pollen als je telefoon in je broekzak zit kan natuurlijk nooit goed zijn (hoe slecht het daadwerkelijk is kan ik je niet vertellen))
_/-\o_ Dank, het beveiligings aspect is (natuurlijk) logisch. Had ik niet over nagedacht... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Barock schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:51:
[...]

_/-\o_ Dank, het beveiligings aspect is (natuurlijk) logisch. Had ik niet over nagedacht... :z
Heeft idd met security te maken. Maarja, als je een aantal tags met bepaalde ID's die je zelf gebruikt kunt vastleggen als zijnde "authorized" (net als met bluetooth oid), dan zou 't top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 09:28
Zavantas schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:18:
[...]

Hi, Idd, ik maak ook gebruik van de RNS 315. Heb het probleem vandaag kunnen oplossen. Indien je een nummer kiest via je installatie, dan krijg je op je toestel de vraag of je wil bellen via GSM of Skype. En daardoor loopt de carkit dus vast.
Je kan op je telefoon aanvinken dat je steeds kiest voor optie a of b. En dan is het opgelost.
Ah dat is inderdaad een "logische" oorzaak dat dat mis gaat dan. JAmmer dat de 315 geen "Audio/Video Remote Control Profile" via bluetooth ondersteund zodat je ook muziek kan skippen/kiezen. Heb nu mn iPhone via de iPhone kabel aan de RNS gekoppeld maar daar werkt spotify niet mee :(

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Er is weer een nieuwe firmware voor de camera vrijgegeven:
http://allaboutsamsung.de...r-die-kamera-verfugbar-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 08:13
Voor dat ik een S3 aanschaf zou ik graag 1 vraag beantwoorden willen hebben, als de telefoon is opgestuurd voor reparatie ( haarscheurtjes ), hoe groot is de kans dat dit dan weer terugkeert? Dit lijkt me echt een top toestel, heb dan wel een ander ( android ) toestel achter de hand als ik hem een paar weken kwijt ben ( galaxy gio ) dus zo'n ramp is het niet, al zou ik hem liever niet opsturen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik denk dat je hem het beste niet te snel op moet sturen.
Waarschijnlijk gaan ze het productieproces of materiaal aanpassen.
Zolang dat niet is gedaan zul je waarschijnlijk een onderdeel krijgen met hetzelfde zwakke punt.
Zou Samsung even de tijd geven het probleem op te lossen.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
amst3l schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:48:
Voor dat ik een S3 aanschaf zou ik graag 1 vraag beantwoorden willen hebben, als de telefoon is opgestuurd voor reparatie ( haarscheurtjes ), hoe groot is de kans dat dit dan weer terugkeert? Dit lijkt me echt een top toestel, heb dan wel een ander ( android ) toestel achter de hand als ik hem een paar weken kwijt ben ( galaxy gio ) dus zo'n ramp is het niet, al zou ik hem liever niet opsturen natuurlijk!
Ik denk niet, dacht eerst dat ik ze ook had, maar nee. Ik zou mij daar niet te druk om maken. Wanneer het gebeurd, dan valt dat onder fabricage fout.

De S3 is, nu na één maand in gebruik, nog steeds een pracht toestel. Dit ding overtreft de S2 op alle fronten.
Wanneer jij dit toestel kan veroorloven, doen. Het overtreft de HTC en LG.

edit:
Disclaimer:
De HTC en de LG zijn geen slechte toestellen, dus diegene die deze heeft, heeft ook een top toestel in zijn bezit. Maar de S3 heeft bepaalde features die voor mij beter zijn. Kan zijn dat jij deze features niet nodig hebt, dan zou een HTC of een LG voor jouw het beste kunnen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Fermion op 02-08-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook onlangs aangeschaft ( de blauwe versie ) en wat een pracht toestel !!!

Ik kom van de LG optimus 2x . Was al een dual core phone , maar de S3 is toch beduidend sneller in alles.
Nadeel van LG is hun software updates . De optimus 2x is en blijft één van hun highend phones , maar de ICS upgrade blijft maar duren en er gaan zelfs geruchten de ronde dat er zelfs geen update meer komt . Sta je daar dan => moet je gaan uitkijken naar andere ROMS op xda .

Kort t.o.v LG :

Vlotter in het algemeen.
Betere en sneller GPS ontvangst => zelfs indoor !
Beter wifi bereik
Beter bereik op HSDPA => LG optimus had een "death grip fenomeen . Als je de phone onderaan vastnam zakte het signaal serieus in . Dat heeft de S3 niet .
Aangenaam en groot scherm
Snelle browser voor internet .
De camera in alle opzichten ...

Minpuntje :

De "startbutton " => Had ik liever gezien zoals de terugkeer "toets" . Geen mechanische toets dus . Maar dat is gewenning denk ik komende van de optimus 2x.

Toekomst :

Hoop qua software updates , beter te zitten dan bij LG en dat samsung deze phone lang mag ondersteunen .

@ Roy 1985 => Welke verbeteringen zitten in die firmware voor de rear camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 01:46
justice strike schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:44:
[...]

maakt mij eignelijk niets uit. maar de voorkeur zou uit gaan voor een exynos versie.
Echt niemand die weet hoe ik het makkelijkste een 2gb ram versie van de samsung kan krijgen?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:06
Ik heb een vervelend software-probleem.
Soms worden dezelfde oude dingen steeds terug actief. Als ik de telefoon unlock, kom ik vaak in de Contacts terecht, doe ik dan Back, dan start Where's my water op, als ik daar Quit doe, kom ik in de telefoon-log.
Steeds die 3 dingen in diezelfde volgorde. :?
Heel vervelend en om het een tijdje te stoppen, moet ik herstarten... :(

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 03-08-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 00:40:
[...]

Ik vind die extended batterijen maar slechte gebruik van ruimte. IPV dat ze de hele achterkant van de telefoon bedekken waardoor de batterij zelf dunner kan worden, maken ze hem alleen 2 keer zo dik.

Slecht gebruik van ruimte imho
klopt voor het dagelijks gebruik hou ik de dunne batterij... Maar voor lange afstanden is het wel makkelijk anders moet je steeds van batterij verwisselen... Maar iemand die hem al heeft kan die mij vertellen als die echt lang meegaat en goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperbom
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2020
Fire69 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:13:
Ik heb een vervelend software-probleem.
Soms worden dezelfde oude dingen steeds terug actief. Als ik de telefoon unlock, kom ik vaak in de Contacts terecht, doe ik dan Back, dan start Where's my water op, als ik daar Quit doe, kom ik in de telefoon-log.
Steeds die 3 dingen in diezelfde volgorde. :?
Heel vervelend en om het een tijdje te stoppen, moet ik herstarten... :(
Toevallig Go launcher ex erop? Na een update van Go launcher heb ik dit ook. Éénmaal de hometoets indrukken, en een vinkje zetten bij altijd opstarten met Go launcher will do the trick. Mogelijk misschien na een update van een andere launcher?

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
De µSD kaart krijg ik niet aan het werken. In mijn SE ARC S doet dezelfde kaart het prima, kan apps verplaatsen naar µSD, muziek erop zetten en afspelen.
Dezelfde kaart in de SIII, formatteren en opslag ziet wel de lege ruimte. In windows verkenner kan ik er wel bestanden/mappen op zetten. Maar verplaatsen van apps in applicatiebeheer werkt niet.
Heb wel al gezocht maar niets gevonden dat een oplossing geeft. Wel enkele US fora waarin gesteld wordt dat apps niet naar SD verplaatst kunnen worden......

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon 73 op 03-08-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-10 20:20

robertwebbe

Robert Webbe

Voor degenen die hem nog niet gezien hadden: productreview: Samsung Galaxy S III 16GB Blauw review door T.Struik.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 08:13
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:00:
Ook onlangs aangeschaft ( de blauwe versie ) en wat een pracht toestel !!!

Ik kom van de LG optimus 2x . Was al een dual core phone , maar de S3 is toch beduidend sneller in alles.
Nadeel van LG is hun software updates . De optimus 2x is en blijft één van hun highend phones , maar de ICS upgrade blijft maar duren en er gaan zelfs geruchten de ronde dat er zelfs geen update meer komt . Sta je daar dan => moet je gaan uitkijken naar andere ROMS op xda .
Ik kom van een Galaxy Gio :9 dus inprincipe is bijna alles wel een verbetering, maar ik heb nu het geld om een top toestel aan te schaffen, en te gebruiken bij mijn huidige, zéér voordelige abbo. Want me toch over de schreef heeft doen trekken is vooral dat er sd kaartjes in kunnen, Ik ben iemand die altijd een enorme muziek collectie bij heeft, samen met veel foto's en daar komt nog is bij dat ik als ik een One X zou kopen ( wat ik trouwens qua design echt een mooi toestel vind ) ik alles over zou moeten zetten, en daar heb ik geen zin in! En de extra features van samsung lijken me ook gewoon erg handig, en dit hoor ik ook van vrienden die dit toestel ook hebben.

Vanmiddag even naar de stad om even te kijken voor een verzekering en toch nog een keer de One X en de S3 in mijn hand houden, maar ik weet eigelijk al dat het een S3 gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davege
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-07 22:20
ibizadesire schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:47:
Ik heb roaming uitstaan voor 3G. Als ik over de grens ga heb ik geen internet, maar als ik terug in het land ben, dan werkt 3G niet meer. 3G uit en weer aanzetten lijkt niet altijd te werken. Vliegtuigstand wel.

Hebben er nog meer mensen last van?
Dat heb ik ook. Tot hiertoe alleen maar met vliegtuigstand kunnen oplossen (volledig uit/aan heb ik nog niet gedaan).
Iemand tips hoe dit permanent opgelost raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Laatst online: 02-10 11:55
davege schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:39:
[...]

Dat heb ik ook. Tot hiertoe alleen maar met vliegtuigstand kunnen oplossen (volledig uit/aan heb ik nog niet gedaan).
Iemand tips hoe dit permanent opgelost raakt?
Ja, open de notificatie scherm en zet de optie "Mobiele gegevens" uit. Zodra je weer terug ben in Nederland zet je hem weer aan.

Dus je bent in totaal 2x een slide en 2x een klik kwijt. Of ben je zo lui dat dit automatische moet gaan? :P (lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davege
  • Laatst online: 29-07 22:20
linkkrw schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:43:
[...]

Ja, open de notificatie scherm en zet de optie "Mobiele gegevens" uit. Zodra je weer terug ben in Nederland zet je hem weer aan.

Dus je bent in totaal 2x een slide en 2x een klik kwijt. Of ben je zo lui dat dit automatische moet gaan? :P (lol)
Is wel lastig als je in de auto zit om dan data-verkeer uit te moeten schakelen als je aan het rijden bent.
Ik ga het in ieder geval wel eens proberen (uitschakelen voor ik vertrek).

Het blijft wel raar dat die data-connectie niet vanzelf terug geactiveerd kan worden, geef toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
  • Laatst online: 03-10 17:39
davege schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:25:
[...]

Is wel lastig als je in de auto zit om dan data-verkeer uit te moeten schakelen als je aan het rijden bent.

Het blijft wel raar dat die data-connectie niet vanzelf terug geactiveerd kan worden, geef toe...
Die van mij deed dit wel automatisch. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davege schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:25:
[...]

Kan volledig automatisch.
Als je bij instellingen > meer instellingen > mobiele netwerken het vinkje uitzet bij "roaming"

Als je deze instelling gebruikt hoef je de data verbinding niet eens handmatig uit te zetten, deze gaat vanzelf uit op het moment je verbinding maakt met een ander netwerk dan dat van jou.
Als je daarna weer verbinding maakt met je eigen netwerk zal de mobiele data weer automatisch inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:09:
[...]

Kan volledig automatisch.
Als je bij instellingen > meer instellingen > mobiele netwerken het vinkje uitzet bij "roaming"

Als je deze instelling gebruikt hoef je de data verbinding niet eens handmatig uit te zetten, deze gaat vanzelf uit op het moment je verbinding maakt met een ander netwerk dan dat van jou.
Als je daarna weer verbinding maakt met je eigen netwerk zal de mobiele data weer automatisch inschakelen.
de grap is dat roaming al uitstaat en dat er ook netjes niet geroamd wordt, maar dat het herstellen van de verbinding dus niet werkt...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibizadesire
  • Laatst online: 02-12-2024
de grap is dat roaming al uitstaat en dat er ook netjes niet geroamd wordt, maar dat het herstellen van de verbinding dus niet werkt...
algemeen issue dus. Dan maar hopen op een update. Lui ben ik niet, maar dit is toch wel het minste wat je van deze telefoon mag verwachten neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Iemand dit al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Ik gebruik mijn mobiel ook vaak als GPS tracker om een (dag)tocht vast te leggen (route/afstand/hoogte/etc.).

Een mobiel is natuurlijk geen outdoor GPS apparaat en de sgs3 zal dus (waarschijnlijk) nooit zo lang mee gaan op 1 acculading.

Zelf gebruik ik hier voor de app "open gpstracker". Bij lange tochten zet ik de telefoon dan op vliegtuigmodus omdat de ontvangst op die plekken waar ik dan ben vaak slecht is en dus veel stroom kost. Het scherm staat dan ook 99% uit. Ik kijk alleen af en toe naar de route / statistieken.

Gebruikt iemand anders zijn toestel ook hiervoor? Of zou iemand dat eens willen proberen?
Het gaat mij om het accuverbruik in percentage per uur (half uur kan natuurlijk ook) bij de volgende omstandigheden:

1 Standaardinstellingen van de gps tracker (geen extra hoge nauwkeurigheid)
2 Toestel in vliegtuigmodus (geen data/telefoon/bluetooth, wifi etc)
3 scherm uit
4 test starten bij een accupercentage van 80% ofzo (iig niet 100% want ik vind het dan nooit zo betrouwbaar)
5 het toestel buiten en het liefst in beweging (lopen / fietsen / auto) al weet ik niet of bewegen wat uit maakt

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:06
opperbom schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 07:56:
[...]

Toevallig Go launcher ex erop? Na een update van Go launcher heb ik dit ook. Éénmaal de hometoets indrukken, en een vinkje zetten bij altijd opstarten met Go launcher will do the trick. Mogelijk misschien na een update van een andere launcher?

Just my 2 cents.
Ik gebruik gewoon de originele launcher :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Ja ik zelf, firmware geupdate, maar of er zichtbare wijzigingen zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goechel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:43
Ik probeerde net bestanden te delen via dlna. Echter ik kan via instellingen, meer instellingen, apparaten dichtbij, bestanden delen niet meer aanzetten. Ik heb de laatste fw LFB. De vorige keer dat het nog wel werkte zat ik op fw LEF.
Met de twonky app kan ik wel dlna gebruiken.

Kan iemand bevestigen dat de ingebouwde dlna app niet meer ingeschakeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:08

Creesch

bla bla!

Ik heb sinds een paar dagen een galaxy s3 en het viel mij op dat sommige apps die bij mijn Desire wel in het geheugen bleven staan nu elke keer weer opnieuw opstarten. Is dit een bekend iets en kan ik hier iets aan veranderen? De s3 heeft meer werkgeheugen dus zou toch gewoon meerdere apps probleemloos in het geheugen moeten kunnen houden.

Het valt me wel bij een specifieke app op (reddit news) dus het kan zijn dat deze meer geheugen gebruikt en daardoor eerder word afgesloten, maar zoals al vermeld op mijn desire werkte het wel een stuk beter.

Andere bijzonderheden: Heb de stock rom met root, heb als tussenoplossing van reddit news een system app gemaakt zodat deze beter in het geheugen blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06
@Creesch: Dat vind ik dus ook. Ik baal er een beetje van dat de S3 vrij snel programma's uit het geheugen knikkert wanneer deze niet op de voorgrond staan. Zo wilde ik ff switchen van Waze naar de launcher om Flitsmeister op te starten en de S3 had waze alweer uit het geheugen gegooid. In mijn ogen doet de S3 dat zelfs sneller dan de iPhone 4S (die ik ook gehad heb). Ik had ergens gelezen dat de One X ook dit probleem heeft/had.

Over het algemeen wel tevreden over de S3 hoor, maar ik hoop dat Samsung het geheugenbeheer op orde gaat krijgen. Zo niet, dan hoop ik dat CM 10 stable snel uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Anteros schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:13:
@Creesch: Dat vind ik dus ook. Ik baal er een beetje van dat de S3 vrij snel programma's uit het geheugen knikkert wanneer deze niet op de voorgrond staan. Zo wilde ik ff switchen van Waze naar de launcher om Flitsmeister op te starten en de S3 had waze alweer uit het geheugen gegooid. In mijn ogen doet de S3 dat zelfs sneller dan de iPhone 4S (die ik ook gehad heb). Ik had ergens gelezen dat de One X ook dit probleem heeft/had.

Over het algemeen wel tevreden over de S3 hoor, maar ik hoop dat Samsung het geheugenbeheer op orde gaat krijgen. Zo niet, dan hoop ik dat CM 10 stable snel uitkomt.
Mja ik zit er over te denken om v6 super charger te proberen, eerst even kijken of daar ervaringen mee zijn, anders ga ik het sowieso proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Anteros schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:13:

Dit zal wel de reden zijn dat de 2GB versie ook op de tekentafel lag? Zou mij niet verbazen wanneer dat werkelijk aankomt wanneer iPhone 5 gelanceerd wordt.

Vooralsnog geen last dat programma's wordt uitgeknikkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik heb een klein vraagje. Als ik een filmpje afspeel op de S3 dan word het scherm automatisch wat meer gedimt. En als ik het filmpje afsluit dan word het scherm weer 'teruggezet' naar de originele helderheid. Ik heb de helderheid niet op automatisch staan. Hoe kan ik het instellen dat het scherm gewoon dezelfde helderheid behoud ongeacht wat ik ermee doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjors, heb het net uitgetest, was me nooit opgevallen. Ik heb idd ook dat als ik een filmpje opstart dat het beeld een mini klein beetje gedimd wordt, dit zie je echter niet terug op de helderheidsbalk, behalve dat opeens automatisch staat aangevinkt (terwijl ik hem nooit op automatisch heb staan). Als ik dan automatisch weg klik (terwijl het filmpje afspeelt) krijg ik weer de originele helderheid. De helderheids 'regeling' springt dus blijkbaar naar automatisch bij het afspelen van video. Heb geen oplossing, aan de spaarstand functie ligt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze vraag ook gesteld bij accessoires maar heb het idee dat het topic daar niet echt leeft dus verplaats hem even:

Ik heb gister mijn nieuwe hoesje binnen gekregen, een leren pouch met klepje, volgens mij is het precies deze: YouTube: White Pouch Leather case ultra thin for Samsung Galaxy SIII i9300. De originele flipcover van Samsung vind ik niet genoeg bescherming geven.

Alleen de sluiting is dus met een magneet. In de gebruiksaanwijzing van de S3 staat dat je geen hoesjes etc. met magneetsluiting mag gebruiken omdat dit het toestel kan beschadigen, maar online lees ik uiteenlopende meningen/ervaringen waarvan sommige beweren dat dit gewoon probleemloos kan en anderen het absoluut afraden. Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diëla schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:25:
Sjors, heb het net uitgetest, was me nooit opgevallen. Ik heb idd ook dat als ik een filmpje opstart dat het beeld een mini klein beetje gedimd wordt, dit zie je echter niet terug op de helderheidsbalk, behalve dat opeens automatisch staat aangevinkt (terwijl ik hem nooit op automatisch heb staan). Als ik dan automatisch weg klik (terwijl het filmpje afspeelt) krijg ik weer de originele helderheid. De helderheids 'regeling' springt dus blijkbaar naar automatisch bij het afspelen van video. Heb geen oplossing, aan de spaarstand functie ligt het ook niet.
De regeling van lichtsterkte bij filmpjes staat los van de algemene lichtsterkte op je hoofdscherm.
Als je een filmpje hebt geselecteerd even op de home knop drukken daarna instellingen, en dan krijg je de instelling (helderheid video) daarna moet het goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diëla schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:39:
Ik heb deze vraag ook gesteld bij accessoires maar heb het idee dat het topic daar niet echt leeft dus verplaats hem even:

Ik heb gister mijn nieuwe hoesje binnen gekregen, een leren pouch met klepje, volgens mij is het precies deze: YouTube: White Pouch Leather case ultra thin for Samsung Galaxy SIII i9300. De originele flipcover van Samsung vind ik niet genoeg bescherming geven.

Alleen de sluiting is dus met een magneet. In de gebruiksaanwijzing van de S3 staat dat je geen hoesjes etc. met magneetsluiting mag gebruiken omdat dit het toestel kan beschadigen, maar online lees ik uiteenlopende meningen/ervaringen waarvan sommige beweren dat dit gewoon probleemloos kan en anderen het absoluut afraden. Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie aan?
Heb bij mijn S2 ook een hoesje met magneet gehad. Nooit geen problemen gehad, dat magneetje is niet sterk, dus zou mijn eigen daar niet te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:17:
[...]

De regeling van lichtsterkte bij filmpjes staat los van de algemene lichtsterkte op je hoofdscherm.
Als je een filmpje hebt geselecteerd even op de home knop drukken daarna instellingen, en dan krijg je de instelling (helderheid video) daarna moet het goed zijn.
Dankjewel(!!), dit is inderdaad de oplossing. Nooit aan gedacht dat dat ook zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SjorsVN schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:23:
[...]

Dankjewel(!!), dit is inderdaad de oplossing. Nooit aan gedacht dat dat ook zou kunnen...
Graag gedaan soms kom je wel eens iets tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Laatst online: 18-09 14:10
Lekker dan, mijn luidspreker doet het niet meer, kan dus niet meer bellen... Ik hoor de andere kant helemaal niet meer. Wel custom rom er op, maar dat ligt het niet aan geloof ik.iemand anders dit ook al ervaren? Mogelijke oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen04 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:37:
Lekker dan, mijn luidspreker doet het niet meer, kan dus niet meer bellen... Ik hoor de andere kant helemaal niet meer. Wel custom rom er op, maar dat ligt het niet aan geloof ik.iemand anders dit ook al ervaren? Mogelijke oplossingen?
Ik heb geen oplossing, maar misschien tijdelijk even middels de handsfree functie, dat zou wel moeten werken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Toch even een stock rom proberen en anders garantie claimen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of even een andere kernel flaschen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:49:
[...]

Of even een andere kernel flaschen.
Denk eerder Modem LF5 b.v....

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de wpa sleutel wachtwoord vind van de S3? Bij een modem is het meestal op het apparaat daar is ie niet.

Alvast bedankt!

Groetjes Pascal

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2012 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 14:52
Wat Silitek zegt, andere modem proberen, wat bij mij ook weleens heeft geholpen is wipen van Dalvik en cache (moest soms wel 3x ..).

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Laatst online: 09:05

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 07:33:
Weet iemand waar ik de wpa sleutel wachtwoord vind van de S3? Bij een modem is het meestal op het apparaat daar is ie niet.

Alvast bedankt!

Groetjes Pascal
Je bedoelt bij Wifi tethering? Druk eens op de tekst voor de schakelaar,

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 22:40
MMaster23 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:29:
Ik blijf maar problemen hebben met de wifi op de S3. Continu Verificatiefout opgetreden bij het connecten. Zowat iedere wifi instelling op de router (DIR-655) al geprobeerd, geen effect. Wifi werkt prima op de S2, ipad, notebooks, htc desire, hd2 etc etc. Ook wifi van schoonouders geeft problemen waar geen enkel ander apparaat last van heeft.

Nieuwste KIES firmware; I9300XXBLFB met modem I9300XXLFB.
Complete wipe al geprobeerd, 2x zelfs, geen effect.

Ook modem I9300XXLG6 wil niet baten.
Toen we de telefoon ontvingen 3 weken terug deed wifi het keurig en meteen.
Een week daarna begon dit. Wifi weigert te verbinden naar verschillende hotspots dus.

Te bizar en ik word er een beetje knetter van.
Als ik nu wifi aanlaat, probeert hij steeds te connecten en draint wifi behoorlijk.

ps: Ik heb de power save truuk van *#0011# al meedere malen geprobeerd, geen effect.
Wanneer ik heeeeel incidenteel toch een IP krijg en connectie heb, werkt de verbinding echt stervens sloom of niet.
Gisteren naar de Vodafone winkel gegaan (officieel Samsung center), zij hebben er I9300BUALF1 met modem I9300BULF1 opgezet (Vodafone branded :\). Spontaan waren de WiFi issues weg. Ook in de winkel, met de hotspot van de tester, werkte het voor de flash niet en erna wel. Naar buiten gelopen en verbinding gemaakt met de Bijenkorf, meteen connected met IP en alles.

Effin, wij naar huis.. voor de zekerheid nog even de DHCP lijst van mijn router leeggegooid en een reboot gegeven. SGS3 ziet alle netwerken, inclusief ons netwerk. Wanneer ik verbinding wil maken met ons Wifi, vraagt hij netjes om de WPA2 PSK. Hierna gaat hij eeuwig op Verbinden staan zonder ook maar ooit een foutmelding te geven. Het mislukt officieel dus niet echter connectie komt er niet. Op de router is niets terug te vinden dat de SGS3 iets aanvraagt (een DHCP lease of wat dan ook).

Verbinding met een android hotspot (mijn SGS2) werkt binnen 0.1 seconden en draait als een trein. Het probleem lijkt nu dus, na de flash van Vodafone, geisoleerd tussen de SGS3 en ons Wifi. Het betreft een D-Link DIR-655 (fw: 1.35EU) en heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad (op wat SGS2 wifi sleep issues na). Diverse wifi authenticatie instellingen geprobeerd (wel/niet AES / TKIP, WPA 1 of 2, WEP, geen beveiliging etc). Zelfs als hij compleet open staat, ziet hij hem netjes, gaat hij "Verbinden..." maar gebeurt er helemaal niets. Ieder ander wifi signaal lijkt prima te werken.

Andere apparaten op de DIR-655 slikken iedere vorm van authenticatie meteen en direct. iPad, SGS2, WP7, laptops en netbook slikken het netwerk als een trein. Ook het wisselen van Wifi Channel maakt niets uit dus laat ik lekker op Auto. Klinkt dit voor iemand bekend? Begin ondertussen lichtelijk knetter te worden van de befaamde SGS3 |:( (en Samsung in het algemeen met zijn prachtige producten met inherente fouten in de meest basale functies zoals Wifi. Het lijkt wel of ze iedere keer het wiel opnieuw moeten uitvinden omdat functies die voorheen in de SGS1 en 2 prima hebben gewerkt, nu zoveel gedonder geven op de 3. Snap dat ongeveer 5% van alle electronica op een of andere manier DOA zijn maar dit begint IMHO op te vallen bij Samsung.

P.s.: *#0011# haalt ook hier weer niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Je hebt toevallig MAC adres filtering niet aanstaan op die dir-655?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
Yoma666 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:25:
Je hebt toevallig MAC adres filtering niet aanstaan op die dir-655?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die ervaring heeft met deze case: Muvit Slim Case? :)
(dus niet de Muvit Snow Slim Case die geen magneetje heeft voor de sluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
Dit is heel apart.. als ik heel stuk dichterbij de router ben, (minder dan een meter), lukt het wel om verbinding te maken. Als ik ook kijk bij Wireless clients, zie ik nu beiden connected echter:

http://twitpic.com/afpxvw/full

De 5C is de SGS3 en de 04 is de SGS2. Je ziet dat er een enorm verschil zit in bereik snelheid. Helaas lijkt *#0011# niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Geen idee wat dan nog zou kunnen zijn. Ik zou persoonlijk eerst en vooral een backup maken van de config van de dir655 en deze eens resetten. Vervolgens op de gs3 netwerk 'vergeten' en proberen verbinden.
Lijkt me sterk dat er iets hardwarematig met de telefoon aan de hand zou zijn als ie probleemloos naar andere hotspots kan verbinden. Werk hier perfect met dir 635...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
Nog een leuke: Netwerk uitgeschakeld. Slechte verbinding.
Staat vlak onder de naam van het netwerk. Ook zonder hoesjes of backcover of wat dan ook.

Edit: Wanneer ik mijn wifi instel op alleen B+G, maakt de SGS3 meteen verbinding maar nog steeds maar op 1mbit / 2% signaal sterkte volgens de router.

De SGS2 op B+G, die ernaast ligt, zit op 12mbit en 60% signaal sterkte.

Edit2: Wanneer ik de SGS3 letterlijk op het wifi punt leg, krijgt hij 50% signaal sterkte op 1mbit. SGS2 wint zelfs dan nog (5 meter verder op) met 12 mbit / 60%. Lijkt me gevalletje hardware defect qua wifi chip / antenne. Softwarematig kan ik er echt niets meer mee doen. Zelf een firmware downgrade / complete config reset van de router mag niet baten. Bah.

[ Voor 75% gewijzigd door MMaster23 op 05-08-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:17
The Anarchist schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:12:
Ik gebruik mijn mobiel ook vaak als GPS tracker om een (dag)tocht vast te leggen (route/afstand/hoogte/etc.).

Een mobiel is natuurlijk geen outdoor GPS apparaat en de sgs3 zal dus (waarschijnlijk) nooit zo lang mee gaan op 1 acculading.

Zelf gebruik ik hier voor de app "open gpstracker". Bij lange tochten zet ik de telefoon dan op vliegtuigmodus omdat de ontvangst op die plekken waar ik dan ben vaak slecht is en dus veel stroom kost. Het scherm staat dan ook 99% uit. Ik kijk alleen af en toe naar de route / statistieken.

Gebruikt iemand anders zijn toestel ook hiervoor? Of zou iemand dat eens willen proberen?
Het gaat mij om het accuverbruik in percentage per uur (half uur kan natuurlijk ook) bij de volgende omstandigheden:

1 Standaardinstellingen van de gps tracker (geen extra hoge nauwkeurigheid)
2 Toestel in vliegtuigmodus (geen data/telefoon/bluetooth, wifi etc)
3 scherm uit
4 test starten bij een accupercentage van 80% ofzo (iig niet 100% want ik vind het dan nooit zo betrouwbaar)
5 het toestel buiten en het liefst in beweging (lopen / fietsen / auto) al weet ik niet of bewegen wat uit maakt

Alvast bedankten
Ik heb vanochtend een stuk gerend. Heb het even getest. Moet zeggen dat ik me niet alle voorwaarden van jouw heb gehouden, maar het is maar om een beeld te schetsen. Heb 38 minuten gerend. Hierbij stond mijn s3 gewoon in de normale modus. Heb hen wel op fijn gezet omdat ik op een bochtige pad aan het rennen was. Heb bijna niet op mijn scherm gekeken. Uiteindelijk was er 6 procent van de batterij verdwenen aan het einde. Dus kan me voorstellen dat met jouw voorwaarden de s3 het nog een stuk langer uithoudt. Hoop dat je hier iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt bij Wifi tethering? Druk eens op de tekst voor de schakelaar,
Klopt bedankt @jerry_a gewoon nog eens op drukken voor het wachtwoord!

Alleen krijg ik geen intermetverbinding zie mijn tablet ook niet staan bij aangesloten apparaten in S3.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij duurt het gewoon een tijdje eer de client via de S3 tethering effectief een internetverbinding krijgt. De wan verbinding daarentegen lukt wel redelijk snel .

Ook duurt het een tijdje als je wifi tethering aanlegt en je connecteert met een laptop naar die hotspot , vooraleer er op de S3 verschijnt dat er een apparaat verbonden is .

Misschien gewoon wat langer gedult hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:17
Ik gebruik zelf altijd FoxFi voor wifi tethering. Werkt perfect. Heb de ingebouwde mogelijkheden nooit uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Ik heb een probleem met mijn sgs3 regelmatig als ik wil bellen dat ik de desbetreffende persoon helemaal hoor kraken. De gebelde persoon hoort mij wel goed! Na een herstart dan is de speaker weer prima.
Iemand anders dit probleem ook met zijn toestel?

Ook zie ik dat ik plotseling zn bekende scheurtje onder mijn power/off heb grrrr.
Mensen die dit ook hebben gaan jullie weer terug voor andere toestel of houden jullie deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Iemand die Handy Safe gebruikt voor het opslaan van al zijn wachtwoorden op de S3?
Het lukt mij niet meer (met de S2 wel) om te synchroniseren tussen computer en S3. Wordt er gek van. 8)7
Aansluiten via USB en dan zou synchroniseren moeten lukken, maar nee hoor.
Kan met googlen geen oplossing vinden. Heb geprobeerd om een sdkaart te plaatsen en met Apps2SD Handy Safe te verplaatsen naar geheugenkaart om vervolgens het kaartje alleen te laten syncen.
Zou allemaal niet moeten hoeven, want met de S2 had ik ook geen SDkaart.

Overigens had ik bij de S2 wel een optie om via USB te verbinden, en dán te verbinden met de computer. Dan kon ik syncen. Die optie kom ik niet tegen bij de S3

Iemand die raad weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:37:
Ik heb een probleem met mijn sgs3 regelmatig als ik wil bellen dat ik de desbetreffende persoon helemaal hoor kraken. De gebelde persoon hoort mij wel goed! Na een herstart dan is de speaker weer prima.
Iemand anders dit probleem ook met zijn toestel?

Ook zie ik dat ik plotseling zn bekende scheurtje onder mijn power/off heb grrrr.
Mensen die dit ook hebben gaan jullie weer terug voor andere toestel of houden jullie deze?
Al geprobeerd om tijdens het bellen , via de extra menu knop naast de startknop " ruisonderdrukking" af te zetten ?

Ik heb ook nog een domme vraag :p . Ik heb de startpagina ingesteld als www.google.be maar desondanks krijg ik steeds een blanke pagina bij het openen van de internetbrowser . Dan dien ik steeds naar favorieten te gaan en dan de google favoriet te openen . Hoe komt het dat hij bij het openen van de browser niet direct bij startpagina google begint en steeds een blanke pagina toont ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:28:
[...]
Ik heb de startpagina ingesteld als www.google.be maar desondanks krijg ik steeds een blanke pagina bij het openen van de internetbrowser . Dan dien ik steeds naar favorieten te gaan en dan de google favoriet te openen . Hoe komt het dat hij bij het openen van de browser niet direct bij startpagina google begint en steeds een blanke pagina toont ?
Heb ik ook steeds ja... nog geen oplossing voor gevonden helaas.

Wel een snellere workaround voor gevonden opzich:
Open de internetbrowser, klik rechtsboven op de knop die normaal gesproken het aantal verschillende tabbladen aangeeft (naast je favorieten knop)
Dan krijg je als het goed is rechtsboven een '+' en een incognito icoontje.
Als je op de '+' drukt dan opent zich een nieuwe startpagina (google als het goed is)
(Zoals je zegt heb je google als startpagina ingesteld dus zou het moeten werken)

Het voordeel is dat je in dat geval gelijk een startpagina krijgt en niet tussen alle favorieten hoeft te zoeken naar de google pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gijsvogel schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:22:
[...]

Heb ik ook steeds ja... nog geen oplossing voor gevonden helaas.

Wel een snellere workaround voor gevonden opzich:
Open de internetbrowser, klik rechtsboven op de knop die normaal gesproken het aantal verschillende tabbladen aangeeft (naast je favorieten knop)
Dan krijg je als het goed is rechtsboven een '+' en een incognito icoontje.
Als je op de '+' drukt dan opent zich een nieuwe startpagina (google als het goed is)
(Zoals je zegt heb je google als startpagina ingesteld dus zou het moeten werken)

Het voordeel is dat je in dat geval gelijk een startpagina krijgt en niet tussen alle favorieten hoeft te zoeken naar de google pagina...
Heb ook hetzelfde (probleem) en had ook dezelfde oplossing als jij. Het is raar als je alles sluit en opnieuw start dat je steeds pagina about blank krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:26:
[...]

Heb ook hetzelfde (probleem) en had ook dezelfde oplossing als jij. Het is raar als je alles sluit en opnieuw start dat je steeds pagina about blank krijgt.
Ik denk dat het wel ergens in de foutopsporingsmodus is te vinden, maar tot nog toe heb ik het er niet tussen gezien....
(browser openen, adresbalk> typ: about:debug)
(Dan krijg je bij je capacitive menuknop de foutopsporingsmodus te zien)
(voor zover niet bekend ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar dan toch geen zo een domme vraag of opmerking van me :p ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:21:
Blijkbaar dan toch geen zo een domme vraag of opmerking van me :p ...
Echte domme vragen bestaan niet als je iets niet weet en een ander kan je helpen ...... Dan is het probleem toch opgelost. Twee weten meer dan een toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Hallo, sorry dat ik er zo tussendoor kom, maar ik zit met een probleempje.
De accuduur van de telefoon..
ik heb even een screenshot gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-yvsYOspO6Gs/UB77OBmfapI/AAAAAAAAArY/q3wcMXc5SFA/w497-h373/2012-08-05

Hij loopt gewoon heel snel leeg. ik heb hem nu ruim een week, en moet elke dag tussendoor opladen ??
Dat lijkt me niet juist ?

Wat ik zoal doe op mijn foon: twitter, spotify, mail handmatig checken en af en toe wat surfen, whatsapp. Dat moet te doen zijn lijkt me met een accu van 2100mh .

Wat ik al gedaan heb:

-spaarstand aan
-wifi uit als ik onderweg ben
-helderheid aangepast
-op de achtergrond lopende apps stoppen + advanced task killer

Wie heeft nog meer ideeën/tips ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Die 57% scherm, hoe lang is dat? Het is 32,5% van je accu, dat moet toch zeker wel een uur of twee zijn? Zeker als je de helderheid naar beneden hebt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34
En tasks killen moet je uit je hoofd zetten. Dat kost juist batterij.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
Sigis schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 01:21:
Die 57% scherm, hoe lang is dat? Het is 32,5% van je accu, dat moet toch zeker wel een uur of twee zijn? Zeker als je de helderheid naar beneden hebt aangepast.
Dat is 9u en 29min (staat er boven) valt misschien op zich wel mee.
Maar die standby.. Dus task killer verwijderen ? Gebruiken jullie alleen de standaard functie om op de achtergrond meedraaidende apps te stoppen ? (dus homebutton ingedrukt houden en dan alles wissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
touchie75 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:18:
[...]

Maar die standby.. Dus task killer verwijderen ? Gebruiken jullie alleen de standaard functie om op de achtergrond meedraaidende apps te stoppen ? (dus homebutton ingedrukt houden en dan alles wissen)
gewoon niks wissen...android regelt dat zelf daar hoef je niks aan te dan dus die taskkiller app gewoon verwijdern, thats it ;)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe ik het mogelijk maak om door op een icoontje te tappen je scherm uitzet... (Hetzelfde dus als je op de aan/uit knop zou drukken?

Op mijn HTC Desire gebruikte ik switchpro, maar met de galaxy S3 is die niet helemaal functioneel... Als ik op 'lock' tap, dan gaat scherm af en gaat dan terug aan naar de lockscreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
touchie75 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:18:
[...]

Je moet op 'scherm' klikken. 9 u 29 min is de standby tijd... niet hoe lang je het scherm aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
mastair schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:24:
[...]

Je moet op 'scherm' klikken. 9 u 29 min is de standby tijd... niet hoe lang je het scherm aan hebt.
aaah oke :D (blondtdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
Maar niemand echt problemen dus met de accuduur ? Hoelang doen jullie met een opgeladen foon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Zoals gezegd... vertel eerst eens hoe lang je scherm aan heeft gestaan.

Maak ook even een screenshot van de uitgebreide grafiek (dus op de grafiek klikken en dan een screenshot maken). Misschien dat je telefoon niet in deep sleep gaat.

Pagina: 1 ... 60 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.