Ik weet wel dat je ze kunt verbergen op je lock scherm... Instellingen -beveiliging- vergrendelscherm opties-dan bovenste toest (sneltoets) op uit zetten succes.edebee schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:25:
[...]
Op je home screen gewoon even met de vinger vasthouden en dan verplaatsen, lockscreen heb ik nog niet voor elkaar gekregen
Als je niet het schuifje omzet maar op het woord "sneltoets"drukt kan je er snelkoppelingen weghalen en bijplaatsenVerwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:36:
[...]
Ik weet wel dat je ze kunt verbergen op je lock scherm... Instellingen -beveiliging- vergrendelscherm opties-dan bovenste toest (sneltoets) op uit zetten succes.
Ik heb vandaag eindelijk mijn S3 in ontvangst mogen nemen en toen dat ik mijn micro-sim en geheugenkaart erin had gestoken viel mij na een kleine 10 minuten op dat het gebied rond de geheugenkaart extreem warm wordt?
Is dit normaal eigenlijk want als je de telefoon daar me je hand ondersteund heb je precies het gevoel dat hij elk moment kan smelten of je je handen gaat verbranden?
Is dit normaal eigenlijk want als je de telefoon daar me je hand ondersteund heb je precies het gevoel dat hij elk moment kan smelten of je je handen gaat verbranden?
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem... Heb je inmiddels al een oplossing gevonden? Heel vervelend als je 's ochtends je wekker mist hierdoor...legolas82 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:06:
vannacht weer dit probleem gehad. iemand anders hier ook last van?
Ik zet de dataverbindingen 's-nachts uit. Ga volgende keer eens proberen om het aan te laten, zodat de telefoon ook blijft synchroniseren en dus niet in een ' diepe slaap' terecht komt.
Heb verder geen idee wat er mis kan zijn.
[...]
Verwijderd
Okay weer wat geleerd, dat bijplaatsen wist ik ook niet.edebee schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:38:
[...]
Als je niet het schuifje omzet maar op het woord "sneltoets"drukt kan je er snelkoppelingen weghalen en bijplaatsen
Hier 2 afspeellijsten om te vergelijken met de S2Jay-v schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:53:
Hmmm ik zie dat de S3 Voodoo sound krijgt. Dat is misschien wel de reden om mijn S2 weg te doen en een S3 te kopen.
Het is met de S2 niet mogelijk om filmpjes te maken bij concerten/festivals. Je hoort alleen maar gekraak. Bij de S1 was dit dankzij Voodoo sound perfect mogelijk (loud environment instellen en klaar). Iemand die hier ervaring mee heeft en het eens wil testen op de S3?
Galaxy S3 - 1080p - Awakenings Festival 2012
Galaxy S2 - 720p - A State of Trance 550
Zoals je kan horen is de bass er gewoon helemaal uitgehaald bij de S3 maar kraakt nog steeds, bij de S2 hoor je wel nog een bass ondanks dat ie ook flink kraakt.
Edit: @ Hieronder, misschien wel handig erbij te vermelden ja. Beiden met Wanamlite en standaard CF-root kernel. Verder geen mods o.d.
[ Voor 6% gewijzigd door Radiance op 03-07-2012 19:28 ]
Dit is met??..standaard rom en kernel neem ik aan!Radiance schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:19:
[...]
Hier 2 afspeellijsten om te vergelijken met de S2
Zoals je kan horen is de bass er gewoon helemaal uitgehaald bij de S3 maar kraakt nog steeds, bij de S2 hoor je wel nog een bass ondanks dat ie ook flink kraakt.
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Net terug van Rock Werchter,Jay-v schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:53:
Hmmm ik zie dat de S3 Voodoo sound krijgt. Dat is misschien wel de reden om mijn S2 weg te doen en een S3 te kopen.
Het is met de S2 niet mogelijk om filmpjes te maken bij concerten/festivals. Je hoort alleen maar gekraak. Bij de S1 was dit dankzij Voodoo sound perfect mogelijk (loud environment instellen en klaar). Iemand die hier ervaring mee heeft en het eens wil testen op de S3?
Ik moet zeggen: het geluid is heel erg goed. Praktisch geen enkel gekraak. Behalve toen ik op 10 meter van het podium stond, maar dan nog was het perfect verstaanbaar.
Mijn vrouw en ik hebben beide de SGS3. Zij de witte, ik de blauwe; wel zo makkelijk.
Mijn vrouw heeft alles aangevinkt in de energie-zuinige modus en haalt 'm daar eigenlijk nooit vanaf. Natuurlijk vind ik dat jammer omdat je de potentie van de SGS3 dus niet gebruikt.
Bij mij draait de mobiel met alles aan.
Wat mij opvalt is dat ik na 24 uur gebruik zo'n 20% batterij over heb na zeker 2,5 uur navigeren met GPS en verbonden met mijn BT carkit zonder deze aan de oplader te hebben gehad. Dit is echt heel veel winst t.o.v. mijn oude SGS2. Bij normaal gebruik (zonder navigatie) haal ik 48 uur met de SGS3 waar dat met mijn SGS1 zo'n 12 was. Deze (batterij) was echter wel al 2 jaar oud.
Mijn vrouw doet met ongeveer hetzelfde gebruik als ik (net zoveel datagebruik, spelletjes, standby, ect) echter maar zo'n 24 uur op haar batterij en heeft deze op dezelfde manier 'opgevoed' als dat ik met mijn eigen batterij gedaan heb. Dit gebruik is dus in de energiezuinige stand.
Weet iemand hoe in de NIET zuinige stand het gedrag van de processor is t.o.v. de zuinige stand? Ik bedoel: Kan 1 hardwerkende core bijvoorbeeld energie vragen of zo? Ik kan er niet zoveel op vinden en heb ook niet zo geweldig veel verstand van processors en hun werking binnen een smartphone.
Thanx!
Mijn vrouw heeft alles aangevinkt in de energie-zuinige modus en haalt 'm daar eigenlijk nooit vanaf. Natuurlijk vind ik dat jammer omdat je de potentie van de SGS3 dus niet gebruikt.
Bij mij draait de mobiel met alles aan.
Wat mij opvalt is dat ik na 24 uur gebruik zo'n 20% batterij over heb na zeker 2,5 uur navigeren met GPS en verbonden met mijn BT carkit zonder deze aan de oplader te hebben gehad. Dit is echt heel veel winst t.o.v. mijn oude SGS2. Bij normaal gebruik (zonder navigatie) haal ik 48 uur met de SGS3 waar dat met mijn SGS1 zo'n 12 was. Deze (batterij) was echter wel al 2 jaar oud.
Mijn vrouw doet met ongeveer hetzelfde gebruik als ik (net zoveel datagebruik, spelletjes, standby, ect) echter maar zo'n 24 uur op haar batterij en heeft deze op dezelfde manier 'opgevoed' als dat ik met mijn eigen batterij gedaan heb. Dit gebruik is dus in de energiezuinige stand.
Weet iemand hoe in de NIET zuinige stand het gedrag van de processor is t.o.v. de zuinige stand? Ik bedoel: Kan 1 hardwerkende core bijvoorbeeld energie vragen of zo? Ik kan er niet zoveel op vinden en heb ook niet zo geweldig veel verstand van processors en hun werking binnen een smartphone.
Thanx!
´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)
Klopt het dat je enkel kunt kiezen uit geen of wel een 'water druppel' geluid telkens je je scherm aanraakt?
Ik heb last van wazige en onscherpe foto's. Heb de cameramod erop gezet, maa rhad het daarvoor ook al.
Ik heb alle settings op auto staan, en Anti-Shake aangezet. Maar toch krijg ik bijna geen scherpe foto's, bijna allemaal hebben ze bewegings-blur (weet niet wat het juiste woord is hiervoor).
Iemand dezelfde ervaringen of suggesties hoe ik dit kan verbeteren?
Ik heb alle settings op auto staan, en Anti-Shake aangezet. Maar toch krijg ik bijna geen scherpe foto's, bijna allemaal hebben ze bewegings-blur (weet niet wat het juiste woord is hiervoor).
Iemand dezelfde ervaringen of suggesties hoe ik dit kan verbeteren?
Dit is dus zonder voodoo sound?Radiance schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:19:
[...]
Hier 2 afspeellijsten om te vergelijken met de S2
Edit: @ Hieronder, misschien wel handig erbij te vermelden ja. Beiden met Wanamlite en standaard CF-root kernel. Verder geen mods o.d.
Hier een voorbeeldje van de S1 met voodoo sound. YouTube: Samsung Galaxy S (Voodoo Sound, loud environment) HD
Moet dat er standaard opzitten?Jay-v schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:53:
Ik kan het namelijk nergens vinden op mijn S3 en op Google Play kan ik hem ook nergens vinden; alleen de Plus versie, waarvoor je moet betalen, en Voodoo Sound Loud. Of moet de telefoon soms geroot worden om dit mogelijk te maken? Daar ben ik nog een beetje huiverig voor (als hij brickt kun je die flashcounter niet resetten lijkt mij).
Nee, voodoo sound werkt alleen i.c.m. ondersteuning van een kernel.TimMer schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 01:40:
[...]
Moet dat er standaard opzitten?
Ik kan het namelijk nergens vinden op mijn S3 en op Google Play kan ik hem ook nergens vinden; alleen de Plus versie, waarvoor je moet betalen, en Voodoo Sound Loud. Of moet de telefoon soms geroot worden om dit mogelijk te maken? Daar ben ik nog een beetje huiverig voor (als hij brickt kun je die flashcounter niet resetten lijkt mij).
Ja, root is nodig en om te bricken moet je heel goed je best doen..voodoo sound is dan wel het minst gevaarlijk.
[ Voor 17% gewijzigd door silitek op 04-07-2012 07:23 ]
Verwijderd
Weet iemand toevallig ook hoe je de linker zij knop kunt gebruiken voor foto's maken. Ik heb zitten
kijken tussen sneltoetens toevoegen maar daar staat het niet tussen. Ik denk dat het helemaal niet mogelijk is?
kijken tussen sneltoetens toevoegen maar daar staat het niet tussen. Ik denk dat het helemaal niet mogelijk is?
Bestaat er al een app/widget welke de battery current goed weergeeft?
Ik heb er al een paar geprobeerd maar de geven allemaal 0 bij niet laden en 999 bij laden.
Zou graag willen weten hoeveel Mah mijn autolader geeft op mijn S3.
Ik heb er al een paar geprobeerd maar de geven allemaal 0 bij niet laden en 999 bij laden.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Kan wel met camera-mod..standaard is dat niet mogelijk.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:01:
Weet iemand toevallig ook hoe je de linker zij knop kunt gebruiken voor foto's maken. Ik heb zitten
Battery Monitor pro kun je gehele batterij beheer in grafiek en op lange termijn checken.madmaus schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:16:
Bestaat er al een app/widget welke de battery current goed weergeeft?
[ Voor 40% gewijzigd door silitek op 04-07-2012 11:46 ]
Of een andere camera app gebruiken, zoals Camera ICSsilitek schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:38:
[...]
Kan wel met camera-mod..standaard is dat niet mogelijk.
Klopt. andere camera app gebruiken is ook een optieJasper schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:50:
[...]
Of een andere camera app gebruiken, zoals Camera ICS
Kan iemand op deze post reageren? Is dit echt het geval? Dat zou voor mij een deal breaker zijn.madmaus schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:03:
[...]
Hmmm dus USB wordt door de telefoon zelf gecapt, dus dan heb je altijd met elke lader een leeglopende accu op USB stroom als je bv navigeert?
[...]
Zonder wat dingen aan te passen klopt dat inderdaad ja. Ook met het verhogen van die waardes zou hij tijdens het navigeren alsnog (langzaam) leeg kunnen lopen hoor, heb dat met een SGS2 en een HTC tablet ook.gozoman schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:56:
Kan iemand op deze post reageren? Is dit echt het geval? Dat zou voor mij een deal breaker zijn.
Ligt ook wel aan de gebruikte navigatie-software en uiteraard aan hoe bright je je scherm hebt staan. In de auto, als de zon schijnt, zet je die vaak wat hoger om iéts te kunnen zien en dat is ook geen feest voor je accuduur.
Nickname does not reflect reality
Als ik hem aan mij usb van mijn laptop heb hangen kan ik er alles mee doen (bijvoorbeeld coin pirates voor een lange tijd) en laad hij gewoon bij. Doe ik dit op mijn pc, dan loopt hij iets harder leeg dan dat hij bijvult. Ik heb het vermoeden dat daar mijn usb poort te weinig stroom geeft. Heb er wel 3 externe schijven, een usb-stick, toetsenbord, muis en printer via usb aanhangen.
Verder viel het mij op dat op mijn S2 het er ook vanaf hing of ik een originele Samsunglader gebruikte of één van bijvoorbeeld Nokia. Deze laatste laadde veel trager op dan de originele. Heb dit nog niet getest met mijn S3.
Verder viel het mij op dat op mijn S2 het er ook vanaf hing of ik een originele Samsunglader gebruikte of één van bijvoorbeeld Nokia. Deze laatste laadde veel trager op dan de originele. Heb dit nog niet getest met mijn S3.
Heb ik al gehad bij mijn desire, S2 en nu ook mijn S3. Maat van me heeft de Xperia S en die heeft het ook. Het loopt dan wel heel langzaam leeg.... 1-2% per uur ofzo... Dus je kan echt nog lang navigeren zonder dat hij helemaal leeg is. Je kan ook idd brightness iets lager doen, underclocken e.d. Dan zou ie stabiel moeten blijven. Het is niet iig dat hij als een gek leegloopt...Brad Pitt schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:01:
[...]
Zonder wat dingen aan te passen klopt dat inderdaad ja. Ook met het verhogen van die waardes zou hij tijdens het navigeren alsnog (langzaam) leeg kunnen lopen hoor, heb dat met een SGS2 en een HTC tablet ook.
Ligt ook wel aan de gebruikte navigatie-software en uiteraard aan hoe bright je je scherm hebt staan. In de auto, als de zon schijnt, zet je die vaak wat hoger om iéts te kunnen zien en dat is ook geen feest voor je accuduur.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Zoals ik al zij, geen mods o.d.Jay-v schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:28:
Dit is dus zonder voodoo sound?
Wel interessant dat Voodoo Sound, had er nog nooit van gehoord.
In de Siya kernel zit al een port van de S1 als ik het goed begrijp.
Zo maar eens even flashen dan
Heb hier nooit last van gehad op de S2.Brad Pitt schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:01:
[...]
Zonder wat dingen aan te passen klopt dat inderdaad ja. Ook met het verhogen van die waardes zou hij tijdens het navigeren alsnog (langzaam) leeg kunnen lopen hoor, heb dat met een SGS2 en een HTC tablet ook.
Ik gebruik altijd Sygic en scherm staat op auto brightness.
Heb Sygic een keer 12u lang aan gehad op de terugreis van vakantie en toen ik thuis kwam was m'n batterij 100%
Heb de S3 nog niet gebruikt in de auto dus dat zou ik niet weten, als ik van de week navigatie nodig heb zal ik het eens testen.
Sygic tot heden inderdaad geen last van..100% steady was op m'n SGS idem btwRadiance schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:43:
[...]
Zoals ik al zij, geen mods o.d.
[...]
Heb hier nooit last van gehad op de S2.
Heb Sygic een keer 12u lang aan gehad op de terugreis van vakantie en toen ik thuis kwam was m'n batterij 100%
Heb de S3 nog niet gebruikt in de auto dus dat zou ik niet weten, als ik van de week navigatie nodig heb zal ik het eens testen.
Voodoo sounds worden langzaam aan geïmplanteerd in de kernels alleen nog geen Voodoo app die werkt op de S3. Siyah kernel met applicatie EXTweak kun je sounds aanpassen en meer..
USB charge van 450mA maar 800mA dat is een veilige margé.
Of
Franco r7 kernel met waardes al standaard (USB 600mA) vast.
Zelfs nog zonder tussenkomst van een applicatie naar smaak in te vullen..
Volume boost from 0 to 62 (replace X with the number of your choice). It's 62 by default:
echo X > /sys/class/misc/sound_control/volume_boost
Op mijn voorgaande HTC Desire had ik nooit last van leeglopende accu. Altijd werd mijn telefoon langzaam maar zeker geladen met Sygic en 100% brightness.Radiance schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:43:
[...]
Zoals ik al zij, geen mods o.d.
[...]
Heb hier nooit last van gehad op de S2.
Hopelijk is dat nu niet anders, ik krijg morgen ofzo mijn auto-houder dus dan zal ik binnenkort wel ff kijken hoe het zit.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Ik wacht altijd best lang: ooit van een gewone GSM over naar de Eten (WM6, GPS, geen data) en twee jaar geleden de Desire. Dan ben je wel steeds aangenaam verrast over hoeveel verder de techniek is gevorderd.
De S III is een juweeltje vind ik: vlot en een fantastisch scherm. Gewoon de stock ROM er nog op en daar zitten toch al weer leuke nieuwe features in, zoals de nieuwe bewegingen.
Enige puntje van lichte irritatie is dat het scherm gewoon uit gaat als hij wordt opgeladen. Nergens meer de instelling te vinden waarmee je dat kunt voorkomen. Dit is toch gewoon een standaard optie?
De S III is een juweeltje vind ik: vlot en een fantastisch scherm. Gewoon de stock ROM er nog op en daar zitten toch al weer leuke nieuwe features in, zoals de nieuwe bewegingen.
Enige puntje van lichte irritatie is dat het scherm gewoon uit gaat als hij wordt opgeladen. Nergens meer de instelling te vinden waarmee je dat kunt voorkomen. Dit is toch gewoon een standaard optie?
Interessante vraag, weet iemand dit?Astratuner schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:07:
Klopt het dat je enkel kunt kiezen uit geen of wel een 'water druppel' geluid telkens je je scherm aanraakt?
Ik heb zelf een HTC autolader (CC C100) die 2000mA kan leveren. Het zou dus fijn zijn als de S3 deze stroom aankan, of in ieder geval meer dan de standaard 450mA.silitek schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:14:
[...]
Sygic tot heden inderdaad geen last van..100% steady was op m'n SGS idem btw
Voodoo sounds worden langzaam aan geïmplanteerd in de kernels alleen nog geen Voodoo app die werkt op de S3. Siyah kernel met applicatie EXTweak kun je sounds aanpassen en meer..
USB charge van 450mA maar 800mA dat is een veilige margé.
Of
Franco r7 kernel met waardes al standaard (USB 600mA) vast.
Zelfs nog zonder tussenkomst van een applicatie naar smaak in te vullen..
Volume boost from 0 to 62 (replace X with the number of your choice). It's 62 by default:
echo X > /sys/class/misc/sound_control/volume_boost
Ik heb hem op een 2,1A lader en dat werkt.
Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650
Verwijderd
Heb even een vraagje na het opstarten van mijn telefoon. Ik krijg sinds gisteren links een geel driehoekje, ik weet dat dit met het netwerk te maken heeft. Zodra ik mijn pincode heb ingevoerd gaat het weg. Voorheen heb ik dit niet gehad. Weet iemand hoe ik dit weg kan krijgen? Heb het ook wel eens met mijn S2 gehad,en ik weet dat het iets simpels was Grrrr. En dan nog een vraagje over mijn Micro simkaart. Ik zat net te kijken in se settings van Vodafone daar stond het proxynr niet ingevuld evenals proxyadres en toch werkt heel de boel???
Welke auto houder hebt je? Als je hem hebt kun je dan wat meer info op het Samsung Galaxy SIII: Accessoires zetten. ik ben namelijk vooral benieuwd naar combi Auto houder en Hoesjesmadmaus schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:38:
Op mijn voorgaande HTC Desire had ik nooit last van leeglopende accu. Altijd werd mijn telefoon langzaam maar zeker geladen met Sygic en 100% brightness.
Hopelijk is dat nu niet anders, ik krijg morgen ofzo mijn auto-houder dus dan zal ik binnenkort wel ff kijken hoe het zit.
Heel veel posts hier over dat laden 
Er zijn wel enkele dingen waar je moet op letten
Je hebt usb-kabels die enkel dienen om te laden, volgens mij hebben die dan 2 pinnen verbonden, zo weet je tel het verschil tussen lader/pc.
Idem voor laders zelf, er zijn er die zich als pc voordoen doordat die pin niet verbonden is, daardoor trekt je tel maar max 450mA en loopt hij dus leeg als je bvb. de GPS gebruikt.
Als je dus een lader hebt die 2A kan leveren, maar je steekt de verkeerde kabel erin, dan lukt het nog niet
Disclaimer: deze post is technisch niet 100% correct, maar jullie snappen wel wat ik er mee wil zeggen hoop ik
Je hebt usb-kabels die enkel dienen om te laden, volgens mij hebben die dan 2 pinnen verbonden, zo weet je tel het verschil tussen lader/pc.
Idem voor laders zelf, er zijn er die zich als pc voordoen doordat die pin niet verbonden is, daardoor trekt je tel maar max 450mA en loopt hij dus leeg als je bvb. de GPS gebruikt.
Als je dus een lader hebt die 2A kan leveren, maar je steekt de verkeerde kabel erin, dan lukt het nog niet
Disclaimer: deze post is technisch niet 100% correct, maar jullie snappen wel wat ik er mee wil zeggen hoop ik
Dat doe ik.DrakeNL schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:00:
[...]
Welke auto houder hebt je? Als je hem hebt kun je dan wat meer info op het Samsung Galaxy SIII: Accessoires zetten. ik ben namelijk vooral benieuwd naar combi Auto houder en Hoesjes
Het stelt niet veel voor hoor deze houder klik en hoesje klik zijn het.
Misschien een vluggertje voor de kenners maar google maakt mij niets wijzer.
Als je op je homescreen de Accuweather plugin hebt staan dan staat daar altijd een zonnetje met een 1 in.
Wat is daar de betekenis van en/of hoe krijg ik die weg?
Als je op je homescreen de Accuweather plugin hebt staan dan staat daar altijd een zonnetje met een 1 in.
Ik denk dat dat het aantal steden zullen zijn die je toegevoegd hebt. Hoe je het weg krijgt, weet ik niet.Astratuner schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:16:
het is een indicatie van het GMT+ tijd. Hij zal verdwijnen als je op GMT+0 zit.Astratuner schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:16:
Denk je serieus dat er bij de lokale mediamarkt 2 verschillende USB-kabels liggen die aan de buitenkant exact hetzelfde zijn, maar alleen intern verschillen?Fire69 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:01:
Heel veel posts hier over dat laden
naar mijn idee is USB, USB. Het is immers Universal.
USB2.0 uit je computer geeft maar max 500mAh.
USB kabel als aansluiting van stopcontact naar telefoon is even wat meer en wordt begrensd door je adapter
Wel dat is het dus niet want ik heb al een paar steden toegevoegd en het blijft op 1 staan.
Had ik ook al aan gedacht.
Had ik ook al aan gedacht.
Ik heb de huidige locatie plus twee 'vaste' plaatsen, maar nog steeds een "1" in het zonnetjexeeder schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:18:
[...]
Ik denk dat dat het aantal steden zullen zijn die je toegevoegd hebt. Hoe je het weg krijgt, weet ik niet.
Misschien is het gewoon standaard in het programma en moeten we er niet meer achter zoeken?
Het is zomertijd dus zou er GMT+2 moeten staan.Gotez schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:19:
[...]
het is een indicatie van het GMT+ tijd. Hij zal verdwijnen als je op GMT+0 zit.
Klopt, maar dit geeft aan dat je gekozen plaats op zomertijd zit. Als je een plaats in Australië kiest heeft deze dat niet.Serotonine schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:27:
[...]
Het is zomertijd dus zou er GMT+2 moeten staan.
True...Gotez schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:37:
[...]
Klopt, maar dit geeft aan dat je gekozen plaats op zomertijd zit. Als je een plaats in Australië kiest heeft deze dat niet.
Eerste hit op google met zoekterm "galaxy s3 number 1 weather widget"
http://androidforums.com/...ber-1-weather-widget.html
Het is dus zomertijd.
Zeg ik ergens iets over de MediaMarkt?Serotonine schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:20:
[...]
Denk je serieus dat er bij de lokale mediamarkt 2 verschillende USB-kabels liggen die aan de buitenkant exact hetzelfde zijn, maar alleen intern verschillen?
USB kabel als aansluiting van stopcontact naar telefoon is even wat meer en wordt begrensd door je adapter
Grappig dat je zegt 'naar mijn idee', blijkbaar is jouw mening waarheid.
De U van USB is niet zo Universal, wees er maar zeker van.
Waarom kon ik daarnet geen Blackberry backuppen met een micro-usb van een Samsung, maar wel van een Nokia? Leg jij het me dan maar eens mooi uit
Google maar eens op 'usb charge only', vindt je genoeg over D+ en D- samen nemen zodat je meer Ampère kan trekken.
Maar je moet me niet geloven hoor, laat jij maar lekker je telefoon leeglopen als je gps't in de auto
[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 04-07-2012 17:25 ]
helaas niet. Heb ook nergens een oplossing ofzo kunnen vinden. het vreemde is dat het probleem ook niet altijd optreedt... iemand nog een briljante ingeving?
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:47:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem... Heb je inmiddels al een oplossing gevonden? Heel vervelend als je 's ochtends je wekker mist hierdoor...
Soms gebruik ik de telefoon nauwelijks. Mooi om te zien dat de batterij dan lang mee kan gaan.

Alleen jammer dat Sygic de batterij leegtrekt ookal heeft het programma niet 1x gedraait.Schijnt een bekend probleem te zijn alleen is er nog geen oplossing.

Alleen jammer dat Sygic de batterij leegtrekt ookal heeft het programma niet 1x gedraait.Schijnt een bekend probleem te zijn alleen is er nog geen oplossing.
Ik haal de mediamarkt erbij omdat de gemiddelde Henk & Ingrid daar hun USB-kabels vandaan halen.Fire69 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:24:
[...]
Zeg ik ergens iets over de MediaMarkt?
Grappig dat je zegt 'naar mijn idee', blijkbaar is jouw mening waarheid.
De U van USB is niet zo Universal, wees er maar zeker van.
Waarom kon ik daarnet geen Blackberry backuppen met een micro-usb van een Samsung, maar wel van een Nokia? Leg jij het me dan maar eens mooi uit
Google maar eens op 'usb charge only', vindt je genoeg over D+ en D- samen nemen zodat je meer Ampère kan trekken.
Maar je moet me niet geloven hoor, laat jij maar lekker je telefoon leeglopen als je gps't in de auto
Als er al verschil zit tussen "alleen laden" en "laden en dataoverdracht" zou dat zeker voor hen duidelijk moeten zijn.
Waarom jij geen BB kan backuppen met een kabel van Samsung, maar wel met een van Nokia is mij onbekend. Op dit moment ben ik niet in staat de kwaliteit en/of toestand van de kabels te beoordelen. Misschien heb je met een soldeerbout je D+ en D- samengesmolten.

Wel raad ik je aan je huiswerk nog even te doen.
De D in een USBkabel is voor data. Hier heb je er 2 van.
Dan nog een spanningskabeltje (5 V) en een aarde (ground).
Als je veel amperage op je spanningskabeltje gooit, bestaat de kans dat je dataoverdracht van de twisted pair (D+ en D-) verstoort. Daarom is dit begrensd op 500 mA.
Nu kan je bij een USB-poort de D+ en D- weghalen cq. inkorten. Als je dan een USB-kabel aansluit op de USB-poort, maakt de kabel alleen contact met de 5V en de ground. Er kan dan geen dataoverdracht plaatsvinden.
Inplaats van een CDP (Charging nogwat Port) heb je nu een DCP (Dedicated Charging Port)
Als je hierbij het amperage verhoogt, is er geen risico op verstoring.
De amperage/voltage die jouw telefoon dan binnenkrijgt, wordt enkel geregeld door de adapter die je in het stopcontact prikt.
Dat laatste is in de praktijk dus zeker niet waar. Ik heb goedkope USB kabeltjes gehad uit China die niet verder kwamen dan 300-400mAh. Gebruikte ik met dezelfde lader met een fatsoenlijke merkkabel van Sony Ericsson, dan kreeg ik zo'n 750mAh m'n telefoon binnen (ongeveer de max van mijn 230v lader). Voor data overdracht was dat goedkope kabeltje vast prima, maar om te laden was het een ramp.Serotonine schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:20:
[...]
Denk je serieus dat er bij de lokale mediamarkt 2 verschillende USB-kabels liggen die aan de buitenkant exact hetzelfde zijn, maar alleen intern verschillen?
Verwijderd
Volgens zijn verhaal is dat dus verklaarbaar omdat de goedkope kabeltjes Charge + data zijn en die van SE een dedicated charge cable is die je bij je lader kreeg?hars73 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:42:
[...]
Dat laatste is in de praktijk dus zeker niet waar. Ik heb goedkope USB kabeltjes gehad uit China die niet verder kwamen dan 300-400mAh. Gebruikte ik met dezelfde lader met een fatsoenlijke merkkabel van Sony Ericsson, dan kreeg ik zo'n 750mAh m'n telefoon binnen (ongeveer de max van mijn 230v lader). Voor data overdracht was dat goedkope kabeltje vast prima, maar om te laden was het een ramp.
Ik heb bij mijn OneX een USB kabel waarmee ik data kan versturen en kan opladen. Mijn originele HTC lader heeft ook een losse USB kabel waarmee ik alleen kan laden, geen data versturen. Er zit dus wel verschil in kabels.
Als ik het me goed herinner zit er ook een verschil in USB kabels in de manier waarop de telefoon hem herkend. Bij sommige kabels "herkend" de telefoon dat de kabel niet in een wandcontactdoos zit en zal de laadstroom matigen. Als je dan 2 polen van de kabel aan elkaar verbond dat ziet hij hem als een wandcontactlader en zal hij maximaal gaan laden. Dus een wandcontactlader met een verkeerde USB kabel zal langzaam gaan laden.
Als ik het me goed herinner zit er ook een verschil in USB kabels in de manier waarop de telefoon hem herkend. Bij sommige kabels "herkend" de telefoon dat de kabel niet in een wandcontactdoos zit en zal de laadstroom matigen. Als je dan 2 polen van de kabel aan elkaar verbond dat ziet hij hem als een wandcontactlader en zal hij maximaal gaan laden. Dus een wandcontactlader met een verkeerde USB kabel zal langzaam gaan laden.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Tja... China.... In China kan je ook een Iphoney kopen die Android en IOS dualboot (incl Itunes account). Als je in China een niet-origineel exemplaar van Photoshop koopt, krijg je Windows 7 er gratis bij.hars73 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:42:
[...]
Dat laatste is in de praktijk dus zeker niet waar. Ik heb goedkope USB kabeltjes gehad uit China die niet verder kwamen dan 300-400mAh. Gebruikte ik met dezelfde lader met een fatsoenlijke merkkabel van Sony Ericsson, dan kreeg ik zo'n 750mAh m'n telefoon binnen (ongeveer de max van mijn 230v lader). Voor data overdracht was dat goedkope kabeltje vast prima, maar om te laden was het een ramp.
Laatst was nog op Tweakers een stukje over cat5e kabels, waarbij niet alle draden van koper waren en dus de max dataoverdracht maar 100mbit was.
Ik bedoel te zeggen dat als je iets uit China bestelt, en dus voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, Het niet allemaal kwaliteitsspul is.
Maar als je een iets koopt bij een normale winkel, mag je ervan uit gaan dat het werkt zoals het bedoeld is.
Misschien leuk om even te melden. Met NFC ReTag kun je aan oude tags nieuwe taken toewijzen. Volgens mij schrijft hij de taken niet op de tag zelf, maar herkent de tag en haalt dan de taak uit het telefoon geheugen. Ik zet nu mijn telefoon op vliegtuigmodus, stille stand en zet mijn wekker met mijn oude OV chipkaart
Is het mogelijk om bij je wifi netwerken prioritiet in te stellen.
Ik heb hier toegang tot 2 wifi netwerken. Maar heb liever dat hij op netwerk 1 verbindt echter als ik naar de WC wandel waar alleen netwerk 2 bereik heeft. Schakelt hij daarna niet meer terug naar netwerk 1 omdat netwerk 2 ook nog hier bereik heeft.
Netwerk 1 geeft toegang tot mijn hele netwerk, netwerk 2 alleen tot internet vandaar.
Ik heb hier toegang tot 2 wifi netwerken. Maar heb liever dat hij op netwerk 1 verbindt echter als ik naar de WC wandel waar alleen netwerk 2 bereik heeft. Schakelt hij daarna niet meer terug naar netwerk 1 omdat netwerk 2 ook nog hier bereik heeft.
Netwerk 1 geeft toegang tot mijn hele netwerk, netwerk 2 alleen tot internet vandaar.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Met Wifi manager zou dat kunnen.....mrfatmen schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:14:
Is het mogelijk om bij je wifi netwerken prioritiet in te stellen.
Oke heb zojuist de S3 binnen. Valt me op dat er alleen maar 'muziekjes' als ringtones zijn. Ik wil eigenlijk een wat simpelere beltoon (veel beter hoorbaar).
Hoe doen jullie dat? via een App of halen jullie ergens normale ringtones vandaan en zet je die er zelf op?
Hoe doen jullie dat? via een App of halen jullie ergens normale ringtones vandaan en zet je die er zelf op?
Verwijderd
Heey toppers,
Ik zie dat velen van jullie wel minimaal 3 dagen met de batterij kunnen.
'S ochtends haal ik de S3 van mijn lader af (100%), en 's avonds rond 23:00 ben ik eigenlijk al weer verplicht hem aan de lader te hangen (14%). Ik doe er eigenlijk niet veel mee.
Nu is mijn batterij al volgt;
79% - Ontladen
3u 13m 27s op batterij
Scherm - 70%
Mobiel standby - 22%
Android-systeem - 5%
Apparaat in standby-stand - 2%
Ik heb de spaarstand al aanstaan, wat ik dagelijks doe met mijn S3;
x Whatsapp
x Gmail
x Facebook
x Nieuws
x Soms apps downloaden.
Iemand een reden waarom hij maar een dag mee gaat?
'S ochtends haal ik de S3 van mijn lader af (100%), en 's avonds rond 23:00 ben ik eigenlijk al weer verplicht hem aan de lader te hangen (14%). Ik doe er eigenlijk niet veel mee.
79% - Ontladen
3u 13m 27s op batterij
Scherm - 70%
Mobiel standby - 22%
Android-systeem - 5%
x Whatsapp
x Gmail
x Facebook
x Nieuws
x Soms apps downloaden.
Hoe lang heeft je scherm aan het einde van de dag aan gestaan dan? Da's uiteraard stroomvreter nummer 1.Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:31:
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Weet ik zo niet, ik zal vanavond even kijken en dan weer een post plaatsen.Brad Pitt schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:32:
[...]
Hoe lang heeft je scherm aan het einde van de dag aan gestaan dan? Da's uiteraard stroomvreter nummer 1.
Weet niet precies meer hoe, maar ik kon iedere mp3 als beltoon instellen, dus zorg dat je je favo ringtone in MP3 hebtArjant2 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:22:
Oke heb zojuist de S3 binnen. Valt me op dat er alleen maar 'muziekjes' als ringtones zijn. Ik wil eigenlijk een wat simpelere beltoon (veel beter hoorbaar).
Troost je ik haal ook maar net de nacht, maar dat is al beter dan de S II, daar haalde ik vaak 19.00 uur nog niet meer vanaf 6.30u 's ochtends.Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:31:
Heey toppers,
79% - Ontladen
3u 13m 27s op batterij
Scherm - 70%
Mobiel standby - 22%
Android-systeem - 5%
x Whatsapp
x Gmail
x Facebook
x Nieuws
x Soms apps downloaden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Naast je "scherm aan" tijd, ben ik ook benieuwd of je "wakker" balk een volledig groene balk is, of zo'n beetje gelijk is aan je "scherm aan" -balk.Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:31:
Heey toppers,
Zelf een weekje / paar dagen terug ongeveer hetzelfde gehad, en daarover ook uitgebreid gepost hier met diverse screenshots. Heb toen teveel zaken ineens veranderd om precies te weten waar het aan ligt, maar kijk eens naar de volgende zaken :
mailupdate op "push" , dan omzetten naar per kwartier of half uur ofzo (volgens mij blijf mijn telefoon hierdoor continue "wakker" met navenant extra stroomverbruik)
zelfde ook voor facebook, wordfeud en dat soort apps die zelf contact met internet leggen / in stand houden.
Heb ook veel apps die ik niet meer gebruikte (oa whatsapp) of van dubieuze afkomst waren, puur omdat daar mogelijk een app tussen zat welke de telefoon waker hield.
Nu ik er zelf al wat minder met de S3 speel, heb ik voor slapen gaan een scherm aan tijd van 1 a 1,5 uur en nog 40 a 55 % accu over, en dat is dan dus na zo'n 16 a 18 uur.
[ Voor 7% gewijzigd door Ted038 op 05-07-2012 11:55 ]
Verwijderd
Top voor de reactie, maar hoe stel ik de "push" in? Synchronisatie e.d. staat al uit bij mij.Ted038 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:50:
[...]
Naast je "scherm aan" tijd, ben ik ook benieuwd of je "wakker" balk een volledig groene balk is, of zo'n beetje gelijk is aan je "scherm aan" -balk.
Zelf een weekje / paar dagen terug ongeveer hetzelfde gehad, en daarover ook uitgebreid gepost hier met diverse screenshots. Heb toen teveel zaken ineens veranderd om precies te weten waar het aan ligt, maar kijk eens naar de volgende zaken :
mailupdate op "push" , dan omzetten naar per kwartier of half uur ofzo (volgens mij blijf mijn telefoon hierdoor continue "wakker" met navenant extra stroomverbruik)
zelfde ook voor facebook, wordfeud en dat soort apps die zelf contact met internet leggen.
Heb ook veel apps die ik niet meer gebruikte of van dubieuze afkomst waren, puur omdat daar mogelijk een app tussen zat welke de telefoon waker hield.
Nu ik er zelf al wat minder met de S3 speel, heb ik voor slapen gaan een scherm aan tijd van 1 a 1,5 uur en nog 40 a 55 % accu over, en dat is dan dus na zo'n 16 a 18 uur.
Zoals hij zegt, moet je juist NIET "Push" instellen.Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:55:
[...]
Top voor de reactie, maar hoe stel ik de "push" in? Synchronisatie e.d. staat al uit bij mij.
Je vindt dit door naar "accounts en synchronisatie" te gaan en dan de desbtreffende account aan te klikken. Hier kun je dan per account/e-mail het synchronisatietype instellen
in de mailapplicatie zelf, bijv. onder de instellingen (linkerknop op S3). ik had 2 hotmailadressen, kon deze in de hotmail-app instellen onder "suynchronisatietype.Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:55:
[...]
Top voor de reactie, maar hoe stel ik de "push" in? Synchronisatie e.d. staat al uit bij mij.
synchronisatie wordt soms ook dubbel gebruikt, het is ookhet toevoegen/onderhouden/synchroniseren van je contacten, agenda etc met de "contacten" en "agenda" in je S3 en je contacten / agenda / etc in je andere social apps, dus of je in het "algemene" wel/niet synchroniseren-tabel moet zijn ... (wat ik denk dat je bedoelt)
janvanduschoten schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:37:
Ik heb bij mijn OneX een USB kabel waarmee ik data kan versturen en kan opladen. Mijn originele HTC lader heeft ook een losse USB kabel waarmee ik alleen kan laden, geen data versturen. Er zit dus wel verschil in kabels.
Bovenstaande is hoe ik dacht dat het werkt, en wat in mijn oren logisch klinkt.
Als jij zeker weet dat jij twee HTC kabels hebt waarmee je maar 1 kan gebruiken voor dataoverdracht, zal diegene voor alleen laden geen twisted pair voor data hebben.
Ik wist niet dat dat gangbaar was en dacht dat dat soort dingen alleen door de USB-poort geregeld wordt en niet door de kabel zelf.
Maar genoeg over USB-poorten. Back on topic.
via de standaard mp3 speler de mp3 starten en dan kun je via opties die mp3 instellen als beltoonArjant2 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:22:
Succes
Heb sinds kort een s3 en heb er geen reklamaties over. Heb sygic geïnstalleerd en gebruik het soms maar slurpt de batterij niet echt leeg als ik het gebruik.
De batterij wordt wel snel leeggezogen door al die spelletjes die ik speel
Het scherm is goed genoeg voor mij (geen reklamaties over een blauwe schijn)
Verder vind ik de extra's die samsung erin gestopt heeft (Svoice, S memo, ...) Zijn allemaal handigheidjes die het gebruik van de telefoon aangenamer maken
De batterij wordt wel snel leeggezogen door al die spelletjes die ik speel
Het scherm is goed genoeg voor mij (geen reklamaties over een blauwe schijn)
Verder vind ik de extra's die samsung erin gestopt heeft (Svoice, S memo, ...) Zijn allemaal handigheidjes die het gebruik van de telefoon aangenamer maken
Hier net besteld: http://www.expansys.nl/sa...rammable-nfc-tags-233532/xeeder schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:50:
[...]
Ik ben er ook naar opzoek. Liefst ook leverbaar naar België. Ben eens benieuwd of er veel verschillen zijn. Welke goed en duurzaam zijn. En goed zijn prijs/kwaliteit.
Benodigde software (app) bijvoorbeeld:
Google Play: NFC Task Launcher#?t=W251bGwsMSwxLDUwMSwiY29tLmp3c29mdC5uZmNhY3Rpb25sYXVuY2hlciJd
Meer info: http://www.duurtlang.net/...d-tags-samsung-galaxy-s3/
Ik heb altijd begrepen dat push juist minder stroom verbruikt omdat het een seintje van de server krijgt als het een mailtje moet ophalen.RomanII schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:58:
[...]
Zoals hij zegt, moet je juist NIET "Push" instellen.
Je vindt dit door naar "accounts en synchronisatie" te gaan en dan de desbtreffende account aan te klikken. Hier kun je dan per account/e-mail het synchronisatietype instellen
Synchroniseren van Outlook e-mail met Office 365 (Exchange), dit gaat werkelijk snel en geweldig.
Echter, ik heb in mijn e-mail mappen submappen en deze worden niet mee gesynchroniseert. Ze staan wel op mijn S3, maar er staat geen data in.
Kent iemand dit probleem, en heeft de oplossing daarvoor?
Echter, ik heb in mijn e-mail mappen submappen en deze worden niet mee gesynchroniseert. Ze staan wel op mijn S3, maar er staat geen data in.
Kent iemand dit probleem, en heeft de oplossing daarvoor?
Verwijderd
Ik heb het steeds vaker. Heb je al een factory reset gedaan? Ik zit daaraan te denken, maar als jij al ondervonden hebt dat dat niet werkt heeft het weinig nut.legolas82 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:05:
helaas niet. Heb ook nergens een oplossing ofzo kunnen vinden. het vreemde is dat het probleem ook niet altijd optreedt... iemand nog een briljante ingeving?
[...]
Dit klopt. De telefoon gaat niet zelf op zoek naar nieuwe berichten om de 5 seconden, maar wacht net zolang tot een centrale server een berichtje doorgeeft, dat er iets is om op te halen: push. Android draait een centrale server, die doorgeeft als er wat te gebeuren valt. Daarom hoeft WhatsApp op de achtergrond niet telkens te vragen of er wat is, maar gaat de applicatie op de client pas een melding geven als de server door heeft dat er een bericht klaarstaat, en dat aan de telefoon door gegeven heeft.madmaus schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:30:
[...]
Ik heb altijd begrepen dat push juist minder stroom verbruikt omdat het een seintje van de server krijgt als het een mailtje moet ophalen.
Bij mij hielp Juice Defender fantastisch, door WiFi uit te zetten als er geen netwerk te vinden valt, en mobiele data uit te zetten als je toch al op WiFi zit. Ik ben al een paar dagen bezig om te knoeien met CPU-profielen enzo, maar JD lijkt de grootste klap te geven. En mocht je moeite willen doen: CPU Tuner geeft mooie mogelijkheden (en goede standaard instellingen).
Ik raad Y5 aan voor wifi. Gebaseerd op locatie (gsm masten)
Heb een vraag die ik hier even moet stellen want kan het nergens anders vinden.. Hoop dat jullie het weten.
S3 nu ong 3 weken in gebruik, werkt super!
Mijn vraag gaat over het sync gedeelte van je gmail account (Instellingen -> Account en synchronisatie instellingen -> Gmail adres)
Wanneer je dus op je Gmail account tikt kun je aangeven wat je specifiek wilt syncen.. Sommige dingen spreken voor zich, zoals agenda, contacten, gmail, picasa webalbums syncen.
Automatisch uploaden & Internet syncen weet ik niet zo goed wat daarmee bedoeld wordt eigenlijk..
Kan iemand misschien uitleggen wat het precies inhoud?
S3 nu ong 3 weken in gebruik, werkt super!
Mijn vraag gaat over het sync gedeelte van je gmail account (Instellingen -> Account en synchronisatie instellingen -> Gmail adres)
Wanneer je dus op je Gmail account tikt kun je aangeven wat je specifiek wilt syncen.. Sommige dingen spreken voor zich, zoals agenda, contacten, gmail, picasa webalbums syncen.
Automatisch uploaden & Internet syncen weet ik niet zo goed wat daarmee bedoeld wordt eigenlijk..
Kan iemand misschien uitleggen wat het precies inhoud?
Er zijn diverse laders verkrijgbaar voor de SGS S3. De standaard lader doet 1000 mah. Nu heb ik een autolader, waarop niet staat hoeveel mah die laadt. Kun je op de S3 tijdens opladen ergens zien hoeveel mah die laad ?
Ook al gekeken op de playstore, maar kan daar ook niets vinden. Iemand ervaring hiermee ?
Ook al gekeken op de playstore, maar kan daar ook niets vinden. Iemand ervaring hiermee ?
Weet je wat mij opgevallen is.. dat de "GPS" werkt binnenshuis. Zulke dingen zijn natuurlijk erg handig als je bijv. onder bruggen rijdt.
Zal wel even screen bijplakken. Oh de screen heb ik ff met 50% verkleint.

13 satellieten gevonden en worden ook gebruikt, dat vind ik behoorlijk wat voor binnenshuis
Ook op de wc die midden in de huis staat kan ik gewoon "GPS" gebruiken.
Zoals je aan de aantal kan zien gebruikt hij zowel GPS als GLONASS. Hij pakt bij mij 6 GPS en 7 GLONASS op moment van het maken van de screen. Hoe kan je dat zien? Nou elke "GPS achtige" satelliet heeft zijn eigen serienummer. Aan die nummer kan je zien wat voor soort satelliet je dus ontvangt. 02 t/m 29 bij mij zijn GPS en 65 t/m 80+ (aangezien de screen maar 12 kan weergeven) zijn van GLONASS.
Wat ik ook wel grappig vind is de nauwkeurigheid van 39 feet. Dat is bijna 12 meter in mn huis xD.
Maar goed voor onze navigatie gebruikers is dit geweldig dat je 2 soorten satellieten kan gebruiken en dat je onder bruggen en misschien tunnels gewoon je GPS kan gebruiken.
Ik zal straks eens testen hoe het eruit ziet als ik buiten ga staan aangezien ik al kan zien dat de satellieten achter me niet zo goed worden ontvangen alleen boven en voor me (zit ook een raam aan die kant in mijn kamer).
Zal wel even screen bijplakken. Oh de screen heb ik ff met 50% verkleint.

13 satellieten gevonden en worden ook gebruikt, dat vind ik behoorlijk wat voor binnenshuis
Ook op de wc die midden in de huis staat kan ik gewoon "GPS" gebruiken.
Zoals je aan de aantal kan zien gebruikt hij zowel GPS als GLONASS. Hij pakt bij mij 6 GPS en 7 GLONASS op moment van het maken van de screen. Hoe kan je dat zien? Nou elke "GPS achtige" satelliet heeft zijn eigen serienummer. Aan die nummer kan je zien wat voor soort satelliet je dus ontvangt. 02 t/m 29 bij mij zijn GPS en 65 t/m 80+ (aangezien de screen maar 12 kan weergeven) zijn van GLONASS.
Wat ik ook wel grappig vind is de nauwkeurigheid van 39 feet. Dat is bijna 12 meter in mn huis xD.
Maar goed voor onze navigatie gebruikers is dit geweldig dat je 2 soorten satellieten kan gebruiken en dat je onder bruggen en misschien tunnels gewoon je GPS kan gebruiken.
Ik zal straks eens testen hoe het eruit ziet als ik buiten ga staan aangezien ik al kan zien dat de satellieten achter me niet zo goed worden ontvangen alleen boven en voor me (zit ook een raam aan die kant in mijn kamer).
[ Voor 3% gewijzigd door V-rg op 05-07-2012 17:17 ]
Nou hier binnen werkt de GPS niet hoor.
Dus ik weet niet dat bij jou zit...
Dus ik weet niet dat bij jou zit...
Hier werkt GPS ook prima binnen hoor... Dit is zo'n 6 meter van het dichtsbijzijnde raam. Veel beter dan van mijn HTC Desire S die zelfs buiten problemen had...

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Hé jij hebt GPS Test Plus en de laatste versie.. Die moet je me opsturenmastair schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:49:
Hier werkt GPS ook prima binnen hoor... Dit is zo'n 6 meter van het dichtsbijzijnde raam. Veel beter dan van mijn HTC Desire S die zelfs buiten problemen had...
[afbeelding]
Mmm.. Arjant zou niet weten waarom bij jou. Ik weet dat mijn Galaxy S2 niet binnen gebruikt kon worden.
[ Voor 10% gewijzigd door V-rg op 05-07-2012 18:23 ]
Werkt hier binnen ook prima, buiten is het helemaal topmastair schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:49:
[afbeelding]
Kunnen jullie makkelijk een screenshot maken met de handbeweging? hier werkt het heel zelden en alleen als ik mijn hand zo dicht op het scherm heb dat ik het aanraak.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Ik ben enigsinds benieuwd naar de Mobiel Standby van andere gebruikers, de accu is top, haal makkelijk een dag met redelijk veel gebruik maar zie toch dat dit bij de uitzonderlijke screenshots van meer dan 24 uur relatief niet de grootste verbruiker is. Gebruiken jullie exchange sync? Ik namelijk wel en mijn Mobiel Standby is erg hoog. Bij 2 uur scherm over c.a. 10 uur op accu is mijn Mobiel standby nog steeds hoger, slecht signaal ligt het niet aan.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Haal de dag ook rond met heel de riedel aan...wifi, sync, stukje navigatie en verder normaal gebruik.Team-RiNo schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:09:
Ik ben enigsinds benieuwd naar de Mobiel Standby van andere gebruikers, de accu is top, haal makkelijk een dag met redelijk veel gebruik maar zie toch dat dit bij de uitzonderlijke screenshots van meer dan 24 uur relatief niet de grootste verbruiker is. Gebruiken jullie exchange sync? Ik namelijk wel en mijn Mobiel Standby is erg hoog. Bij 2 uur scherm over c.a. 10 uur op accu is mijn Mobiel standby nog steeds hoger, slecht signaal ligt het niet aan.
Draai dan wel custom maar dat maakt niet zo veel uit.
Screenshot swipe werkt perfect..10 uit 10 keer raak.Team-RiNo schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:07:
[...]
Kunnen jullie makkelijk een screenshot maken met de handbeweging? hier werkt het heel zelden en alleen als ik mijn hand zo dicht op het scherm heb dat ik het aanraak.
[ Voor 19% gewijzigd door silitek op 05-07-2012 19:26 ]
Ik druk gewoon de menu knop samen met de power knop tegelijk voor 2 seconde in. Dan maakt hij bij mij prima screenshotsTeam-RiNo schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:07:
[...]
Werkt hier binnen ook prima, buiten is het helemaal topeen van de grootste plussen van dit toestel voor mij.
Bevriezen van apps gaat als volgt:Anteros schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 18:05:
Ik had enkele posts geleden beschreven dat memory management van de S3 met originele fw behelpen was (vaak reloaden van homescreen bv). Echter wil ik enkele nieuwe ervaringen delen met jullie.
Ik heb via Kies de firmware geupdatet naar de nieuwste versie. Verder heb ik enkele apps bevroren en ik moet zeggen, reloaden van homescreen is (tot op heden) bijna voorbij, alles reageert wat lekkerder maar ook, de accu gaat een stuk!! langer mee. Dat komt voornamelijk omdat ik enkele apps bevroren heb. Het zijn de volgende apps:
* Allshare play
* ChatON
* Game hub
* Gebruiksaanwijzing
* Mijn bestanden
* News Daemon (EUR)
* S Voice
* Samsung GO
* Weather daemon
* Wether main
* Weer
* Yahoo! Finance
* Yahoo! Finance Daemon
* Yahoo! News
Alles blijft naar behoren werken, maar de hoeveelheid 'wakker' worden om bv te syncen is echt afgenomen. Ben erg tevreden met het resultaat.
* Menu->applicatie beheer->alles
* Selecteer een van de bovenstaande apps
* Selecteer uitschakelen
Mijn accu is vaak 50-70% aan het eind van de dag terwijl ik er best veel mee doe. Als ik er niks mee doe, dan kan ik makkelijk drie dagen of meer halen. Geen spaarstand, altijd wifi, Greader sync, enz. Ik haal screen-on times van 5+ uur en dan houd ik nog over.
Advies: Installeer de laatste FW versie en bevries applicaties die je niet nodig hebt. Het scheelt een hoop!
[ Voor 3% gewijzigd door Anteros op 05-07-2012 20:12 ]
ik heb sinds vandaag een MicroSD kaart ontvangen http://www.hardwarewebwin...m=cpc&utm_source=tweakers
Nu heb ik deze ffe omgezet naar exFAT en in mijn S3 gedaan!
Er bestaat verder een app zogenaamd App2SDhttps://play.google.com/s...ncGhvbmUuYXBwMnNkLnBybyJd
waarmee je je apps kan verplaatsen naar je externe SD. Nu heb ik het idee dat die app mijn SD niet herkent? ik kan niks verplaatsen en hij zegt ook bij het begin van het installeren van de app dat hij geen SD kan vinden.
Iemand hetzelfde probleem en/of een oplossing ervoor? ik baal er wel een beetje van, want zo heb ik natuurlijk niet veel aan mijn SD kaart en weet niet waar het aan ligt. De telefoon, App2SD of het geheugenkaartje zelf...
Er bestaat verder een app zogenaamd App2SDhttps://play.google.com/s...ncGhvbmUuYXBwMnNkLnBybyJd
waarmee je je apps kan verplaatsen naar je externe SD. Nu heb ik het idee dat die app mijn SD niet herkent? ik kan niks verplaatsen en hij zegt ook bij het begin van het installeren van de app dat hij geen SD kan vinden.

Iemand hetzelfde probleem en/of een oplossing ervoor? ik baal er wel een beetje van, want zo heb ik natuurlijk niet veel aan mijn SD kaart en weet niet waar het aan ligt. De telefoon, App2SD of het geheugenkaartje zelf...
Heeft een Galaxy S3 eigenlijk een Mac adres?
Ik heb op mijn draadloos netwerk namelijk uitzonderingsregels toegepast, waarbij ik enkel met het mac adres van mijn laptop kan inloggen op dit netwerk. Hoe kan ik de router nu zodanig aanpassen dat het ook inkomende verzoeken van de telefoon accepteert, zonder dat ik daarbij alle mac adressen beschikbaar maak voor het netwerk (al is het wel paswoord beveiligd)?
Ik heb op mijn draadloos netwerk namelijk uitzonderingsregels toegepast, waarbij ik enkel met het mac adres van mijn laptop kan inloggen op dit netwerk. Hoe kan ik de router nu zodanig aanpassen dat het ook inkomende verzoeken van de telefoon accepteert, zonder dat ik daarbij alle mac adressen beschikbaar maak voor het netwerk (al is het wel paswoord beveiligd)?
is de laatste firmware versie PDA:LEF / PHONE:LEF / CSC:LE4 (PHN)? Want dat zegt Kies. En dat is de versie die er bij mij op stond toen ik hem uit de verpakking haalde (dus nimmer zelf geupdate).Anteros schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:11:
[...]
Bevriezen van apps gaat als volgt:
* Menu->applicatie beheer->alles
* Selecteer een van de bovenstaande apps
* Selecteer uitschakelen
Mijn accu is vaak 50-70% aan het eind van de dag terwijl ik er best veel mee doe. Als ik er niks mee doe, dan kan ik makkelijk drie dagen of meer halen. Geen spaarstand, altijd wifi, Greader sync, enz. Ik haal screen-on times van 5+ uur en dan houd ik nog over.
Advies: Installeer de laatste FW versie en bevries applicaties die je niet nodig hebt. Het scheelt een hoop!
Mag ik even vragen waarom je MAC beveiliging aan hebt staan? Je weet dat dit slechts een Henk en Ingrid beveiliging is hé?Snowwie schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:49:
Heeft een Galaxy S3 eigenlijk een Mac adres?
Als iemand in jou netwerk wil en je password heeft gekraakt (dus net als zonder MAC beveiliging) dan is het slechts kwestie van pakketjes snuffelen.. MAC adres eruit halen en je eigen MAC spoofen. Want je kan tegenwoordig met elke netwerkkaart/chip/etc. de MAC adres veranderen. Aangezien MAC adres aflezen van pakketjes kinderspel is stelt die beveiliging geen ene reet voor.
Dus bespaar je de moeite, zet hem uit want als je password kraken dan kunnen ze ook je MAC spoofen. Als je mij niet gelooft Google het maar even. Want ik had paar jaar terug ook MAC beveiliging aan staan.
Klopt, je hebt exact hetzelfde firmware als mij. Wij hadden al de nieuwste erop, laatst hebben aantal andere gebruikers hier de update naar deze firmware gekregen. Dus wij hebben de nieuwste uit de fabriek gekregen, eerder dan de update van de andere gebruikers met de vorige firmware.is de laatste firmware versie PDA:LEF / PHONE:LEF / CSC:LE4 (PHN)? Want dat zegt Kies. En dat is de versie die er bij mij op stond toen ik hem uit de verpakking haalde (dus nimmer zelf geupdate).
U wordt vriendelijk bedanktRadiance schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:51:
Menu --> Instellingen --> Wifi --> Geavanceerd.
of
Menu --> Toestel-info --> Status.
Daar staat je MAC adres
Het werkt nu ook

Het volgende zal voor de meeste een beetje onzinnig vinden, maar de proximity sensor op de S3 reageert veel snappier dan op de S2.
Maar goed, dit geeft toch weer aan dat de S3 gewoon goed en beter in elkaar zit dan de S2.
Ik wordt best vrolijk van deze kleine details, ik let er altijd op. S2 vindt ik goed, maar de S3 is nu pas de eerste Smartphone waar ik echt blij van wordt (in relatieve zin natuurlijk).
Maar goed, dit geeft toch weer aan dat de S3 gewoon goed en beter in elkaar zit dan de S2.
Ik wordt best vrolijk van deze kleine details, ik let er altijd op. S2 vindt ik goed, maar de S3 is nu pas de eerste Smartphone waar ik echt blij van wordt (in relatieve zin natuurlijk).
Moet je voor een exFAT micro sd card niet een SDXC card hebben? Kaartje dat je linkt, is namelijk een SDHC.schubbie schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:19:
ik heb sinds vandaag een MicroSD kaart ontvangen http://www.hardwarewebwin...m=cpc&utm_source=tweakers
waarmee je je apps kan verplaatsen naar je externe SD. Nu heb ik het idee dat die app mijn SD niet herkent? ik kan niks verplaatsen en hij zegt ook bij het begin van het installeren van de app dat hij geen SD kan vinden.![]()
Nee hoor, ook USB Sticks, Externe HDD, SD kaartjes enz. kunnen geformatteerd worden in exFAT in Windows. Zullen vast ook wel programma's voor zijn en misschien ook wel een App voor Android.AppieNL schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:47:
[...]
Moet je voor een exFAT micro sd card niet een SDXC card hebben? Kaartje dat je linkt, is namelijk een SDHC.
Ik heb percies hetzelfde kaartje besteld in mijn samsung galaxy 3 gestopt en gaan met die banaan.schubbie schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:19:
waarmee je je apps kan verplaatsen naar je externe SD. Nu heb ik het idee dat die app mijn SD niet herkent? ik kan niks verplaatsen en hij zegt ook bij het begin van het installeren van de app dat hij geen SD kan vinden.![]()
Voorheen had ik ook een 8 GB kaartje geformatteerd en kon hem daarna niet meer benaderen.
Probeer eens de geheugen kaart met de meegeleverde adapter in je pc te stoppen word hij dan herkent?
ja hij wordt herkent in mijn pc en heb er net een bluray film op gezet en kon hem gewoon afspelen, echter heb ik er geen geluid bij als ik hem afspeel op mijn S3, terwijl die op mijn pc wel gewoon geluid heeft? geluid etc. staat allemaal wel gewoon aan. Ook zoiets vreemds.martijn24 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:48:
[...]
Ik heb percies hetzelfde kaartje besteld in mijn samsung galaxy 3 gestopt en gaan met die banaan.
Voorheen had ik ook een 8 GB kaartje geformatteerd en kon hem daarna niet meer benaderen.
Probeer eens de geheugen kaart met de meegeleverde hulpstuk in je pc te stoppen word hij herkent?

Als ik naar 'Mijn bestanden' ga, dan herkent hij hem ook. De standaard SDcard zit er van de telefoon en de extSdCard.
Maar met App2SD herkent hij hem gewoon niet? en als ik op een app klik dan staat er ook niet die ene knop bij in de trend van 'verplaats naar SDcard' die ik wel in het filmpje op google play terug zie.
[ Voor 11% gewijzigd door schubbie op 05-07-2012 22:57 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!
Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.
Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!
Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.
Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.