Mijn bevindingen na 2 dagen gebruik van de S3. Overgestapt van de iPhone 4.
Pluspunten:
Snel, sneller, snelst!!!! Wow, geen enkele vertraging. Echt géén! Alles gaat zonder vertraging zoals het hoort te gaan. Het staat er een beetje br33z3r achtig, maar wat fijn dat deze telefoon gewoon direct uitvoert waar toe jij hem/haar opdracht toe hebt gegeven.
LED lampje is fijn. 1 blik op de telefoon en je weet of je iets gemist hebt. LightFlow nog niet geinstalleerd, maar staat op mijn to do lijst.
Batterij gisteren 14:30 van de lader gehaald (opgeladen in 2,5 uur via stopcontact, dus niet usb via pc) en nu is het 18:30 en ik heb 15% aan accu over. Geen slechte conclusie gezien het gebruik.
Ook als ik de S3 's ochtends van de lader af zou halen haal ik helemaal makkelijk de dag zonder zorgen/extra lader mee te nemen.
Software! Alles is aan te passen :-) En laat ik het vooral niet overal widgets hebben.
Geloof mij ik heb heel veel plezier gehad van mijn iPhone en bezit ook een iPad omdat een iPhone altijd werkt. Maar widgets heeft een iPhone niet en wat zijn die fijn!
Mijn main homescreen bevat een agendawidget en 1 scherm naar links een takenwidget.
Geweldig, als je net zoals ik alles vergeet en daarom vastlegt in je telefoon.
Ook qua applicaties hoef je iOS niet trouw te blijven. Alle grote apps die je bij iOS tegenkomt vind je ook in de Play Store. Alleen de afwerking van sommige apps mag iets meer tijd aan gespendeerd worden.
Neem nou de AD.nl app. Deze ziet er op iOS geweldig uit en las ik dagelijks op de iPhone.
Op mijn S3 vind ik hem er niet uitzien.
Minpunten:
Bij Whatsapp groepsgesprekken kan ik het geluid niet muten. Dit kon bij de iPhone wel en was handig aangezien we met de voetbal een groep hebben waar het nodige aan spam binnenkomt per dag.
Edit: Groepsgesprekken zijn afzonderlijk te muten voor 8 uur, 1 dag en 1 week. Thanks master_JE!
Het formaat... Dit is uiteraard
persoonlijk en ook niet zozeer een minpunt, maar wel iets om rekening mee te houden. Ik heb een gemiddeld formaat qua handen en kan goed uit de voeten met het formaat. Alleen af en toe kom ik met mijn duim niet helemaal lekker bij de taptoetsen.
Dit minpunt is makkelijk te ondervangen door de S3 uitgebreid te testen in een (telecom)winkel.
Samengevat:
Kopen! Mijn 2 minpunten (tot op heden) zijn voor sommigen geen minpunten is het mogelijk dat het in jouw ogen de perfecte telefoon is.
[
Voor 5% gewijzigd door
Roodey op 23-06-2012 19:12
. Reden: Aanvulling ]