Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hardware .info vat het kort samen:

De S3 is "als je Touchwiz fijn vind" het beste.
De One X is "als je Sense fijn vind" het beste.
De One S komt kijken bij lagere prijsklasses.

Zij geven ook zelf aan een lichte voorkeur voor Touchwiz te hebben. Volgens hen is dus, mits de prijs geen bezwaar is, de S3 wel degelijk de beste.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, ze zeggen dat het op hardware tikkeltje beter is dus laten ze het aankomen op software en dat is dan de doorslag gevende klap. Op softwarevlak is hij blijkbaar zoveel beter dan de rest dat ze met een woorden durven te zeggen dat dit het beste toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Waar blijven nu de persoonlijke reviews van hen die inmiddels de S3 zelf in hun bezit hebben (werken bij TPH enzo) ?

Het zou na meer dan een dag ermee spelen juist een uitgelezen kans zijn om nu een review te geven, immers over 2 dagen zal de behoefte daar aan eens stuk minder zijn aangezien ze dan bij bosjes door heel Nederland worden uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:44:
Waar blijven nu de persoonlijke reviews van hen die inmiddels de S3 zelf in hun bezit hebben (werken bij TPH enzo) ?

Het zou na meer dan een dag ermee spelen juist een uitgelezen kans zijn om nu een review te geven, immers over 2 dagen zal de behoefte daar aan eens stuk minder zijn aangezien ze dan bij bosjes door heel Nederland worden uitgedeeld.
Ja die is goed inderdaad heb ik hier ook paar trotse bezitters gehoord (die hem al zouden hebben)
Dus het zou mooi zijn hiervan een review the horen. Of is het toch grootspraak????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:26
Afgelopen vrijdag ook de witte SIII bij mij op het werk binnen gekregen.
Ik heb ff kort met het toestel kunnen spelen, toestel reageert snel, touchwizz interface is een is een stuk verbeterd. De home knop was ff wennen omdat deze meer rechthoekig is dan vierkant is.
Design ziet er goed uit, scherm vond ik ondanks het pen-tile techniek absoluut niet tegenvallen.
Blijft superscherp beeld imho.
Wat mij wel opviel is dat de toestellen geen XEN meer als csc code hebben maar PHN (net zoals de galaxy tab (p7500).
Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadplaatjes.nl/20120527/604430.png

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:48:
[...]

Ja die is goed inderdaad heb ik hier ook paar trotse bezitters gehoord (die hem al zouden hebben)
Dus het zou mooi zijn hiervan een review the horen. Of is het toch grootspraak????
Kijk dat het grootspraak is zal ik niet zeggen maar ik zie het nut niet in om hier op tweakers te roepen dat je al hem al hebt en dan verders niks meer laat horen wetende dat er een hoop mensen hunkeren naar objectieve informatie.
De komende paar dagen zijn heus wel te overbruggen maar voor die tijd wat informatie van mensen uit de praktijk zou toch leuk zijn.

Overigens hier iets wat als review door moet gaan in de telegraaf:

http://www.telegraaf.nl/d...msung_Galaxy_S_III__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Ik zal zondag ook even een mini review geven over het toestel. Heb m nu een dag in gebruik en heb er denk ik wel wat zinnigs over te vertellen :p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Theverge vindt hem juist qua hardware beter dan de rest van de smartphones. Camera en pure snelheid en smoothness. Pure smoothness ontbreekt gewoon op de HTC One X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:41
wizzlewaxx schreef op maandag 28 mei 2012 @ 01:00:
Ik zal zondag ook even een mini review geven over het toestel. Heb m nu een dag in gebruik en heb er denk ik wel wat zinnigs over te vertellen :p...
Het is inmiddels al maandag :z

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Het is grappig om te zien hoe sommige mensen alles naar hun eigen mening toe praten door alleen stukken te quoten die hun mening het meeste ondersteunen en conclusies te trekken die niet logisch af te leiden zijn uit de bronnen die ze aanhalen. Het is begrijpelijk om je aankoop zo positief mogelijk te willen zien en op zich is fanboyisme ook begrijpelijk, objectiviteit is vaak echter ver te zoeken.

Ja de SGS3 lijkt op basis van de paar uur dat ik er mee gespeeld heb een heel goede smartphone te zijn. Het is echter geenszins zo dat hij de concurrentie volledig wegblaast of op alle fronten de beste is. Waar iemand het vandaan haalt dat smoothness ontbreekt op de HTC One X is mij een totaal raadsel, maar mijn ervaring is totaal anders. Er is weliswaar een marginaal verschil in het voordeel van de SGS3, maar beide apparaten zijn in mijn ervaring supersmooth. Overigens krijg ik als ik wil ieder apparaat met 'normaal' gebruik onderuit, ook de S3 weet ik uit ervaring. Hoe sommige reviewers geconcludeerd hebben dat de kijkhoek en zichtbaarheid in zonlicht bij de S3 beter is dan de One X is mij een raadsel. Ik heb het zelf getest en de kijkhoek van de S3 wordt heel erg beperkt door steeds sterker wordende verkleuringen en de zicht- en leesbaarheid in zonlicht is zeker niet beter. Het scherm van de S3 is weliswaar een klasse beter dan die van de Galaxy Nexus, maar niet in dezelfde klasse als die van de One X. Zelf zie ik drie punten waar de S3 het duidelijk wint van de One X: ontwerp (praktisch, verwisselbare accu, micro sd slot, ligt beter in de hand, iets groter scherm maar niet minder handelbaar), Audio (Wolfson DAC beats Beats Audio any day) en gebruiksduur (grotere accu, efficientere processor bij gebruik, waarschijnlijk energiezuiniger scherm). Zoals ik eerder heb gezegd vind ik dat de S3 wint op punten, maar niet heel erg overtuigend. Gezien de lagere prijs vande One X is het gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur, zoals het hoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Oke. Hierbij een mini review van de samsun galaxy s3...

Voor de S3 had ik een S2 dus qua software was ik al gewend aan Android. Op mijn S2 ging als eerste die touchwiz schil er af en installeerde ik een andere launcher. Bij m'n S3 had ik eigenlijk hetzelfde. Maar door reviews te hebben gelezen dat touchwiz op de S3 toch wel goed werkte maar gaan studderen met touchwiz. Het viel me eerlijk gezegd niet tegen. Samsung heeft naar mijn idee echt gekeken wat men nou wilt. Zo zijn de standaard samsung apps echt een meevaller. De S Agenda met widget heeft een duidelijke weergave van de hele maand, de S go applicatie/widget is zeg maar de oude mmm widget met nieuws sport en weer. Die applicatie hebben ze helemaal aangepakt en in een nieuw jasje gestoken. Leuke en informatieve app!

Lockscreen is zeker een verademing. Waarbij ik op de S2 altijd gebruik maakte van widgetlocker is dat nu niet meer het gevalen. Meteen je fav apps starten vanaf je lockscreen... tevens kan je genoeg info op je lockscreen krijgen om op de hoote blijven van alles. Helaas is de nieuws applicatie op je lockscreen niet in het Nederlands.

Qua extra features wat samsung heeft toegevoegd ben ik persoonlijk erg blij met de functie, die in de gaten houd of je nog wel naar t scherm kijkt. Het scherm blijft dus gewoon aan staan s je er naar kijkt.

Het led lichtje is ook wel erg lekker dat die weer terug is! Helaas kunnen er geen patronen of kleuren voor bepaalde apps gekozen worden maar dat zal in de toekomst wel komen. Ook middels een externe app (via play store) is het ledje niet te controleren..

Dan het scherm.... tot nu toe het grootste discussie punt volgens mij. Ik ben niet zo goed op de hoogte van alle termen en techniek er achter maar qua resolutie is het iig een stuk fijner dan me s2! Qua helderheid is het helaas een stukje minder zo merkte ik gister in de volle zon! Het geheel is nog leesbaar maar naar mijn idee minder als bij m'n S2. Ik merk geen groen, geel of blauwe waas over het scherm maar dat kan ook aan m'n ogen liggen natuurlijk :9, die zijn helaas niet zo goed.

De audio is echt een voorruit gang met me s2! Waar ik altijd vrije dure sennheiser oordopjes gebruik, komt de muziek in m'n S3 echt tot leven nu!! Bij de S2 klonk het toch altijd wat 'blikkerig' nu heb je gewoon een knap stukje geluid! En zeker beter dan Beats Audio. Heb dit gister getest met mijn oordoppen met een vriend van me die de One X heeft. Beats audio klinkt erg leuk qua naam maar daar is dan verder ook alles wel mee gezegd...

Qua accu ben ik ook positief verrast! Gister is het toestel veel gebruikt.de helderheid moest op maximaal door de zon en iedereen van m'nvrienden moest even met het toestel spelen. Het toestel heeft de dag gehaald met 3uur scherm aan tijd en dus de helderheid op maximaal. Nu ik deze mini review schrijf (niet bij geladen) is de accu nog voor 14% vol. De accu zal nog wel wat krachtiger worden na een aantal keer laden. Dus tot nu toe erg positief!

Foto's vind ik vergelijkbaar met m'n S2. De flitser van de S3 is wel iets krachtiger/geeft meer licht. Maar de foto kwaliteit is vergelijkbaar dus. De extra functie met 20 foto's in 2 seconden is ook wel geinig. De flitser doet t alleen niet met deze feature dus is alleen overdag te gebruiken.

Wat me verder opvalt dat samsung het wel voor elkaar heeft gekregen steeds minder 'android' terug te laten komen in hettoestel. Alles hebben ze aangepast lijkt het wel. De blauwe kleur van ics is dan ook nergens in terug te zien. Dut vergrleken met ics op m'n S2 (wel geflasht dus kan wat verschillen met de officiele update) is dat wel even anders..

Dan nog een laatste puntje wat niet echt boeiend is ofzo. Maar qua touchscreen of display hebben ze wat ander materiaal gebruikt waardoor je met je vinger wat makkelijker over het scherm glijd :9 . Vergeleken met m'n s2 waarbij m'n vinger soms een beetje stotterde over het scherm heb ik bij de s3 totaal geen last van. Mss slaat t neegens op dat ik dit vertel hoor maar naar mijn idee is dit qua materiaal wel wat veranderd...

Al met al dus zeker te spreken over de s3. Zeker niet te groot of te onhandelbaar ofzo. Het voelt gewoon hetzelfde als mijn s2 met 4.3 scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
mss hadden bepaalde liever zo'n scherm gehad...
http://www.engadget.com/2...-display-five-inch-1080p/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:52

BPP

alwaysleft schreef op maandag 28 mei 2012 @ 01:04:
[...]

Theverge vindt hem juist qua hardware beter dan de rest van de smartphones. Camera en pure snelheid en smoothness. Pure smoothness ontbreekt gewoon op de HTC One X
Als je theverge zo geweldig vindt, kijk dan eens even naar de review van de One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dit is pijnlijk als je je toestel maar net een paar dagen hebt

http://www.phonearena.com...ne+Arena+-+Latest+News%29

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10
Zover de mythe van de val testen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Da's dus mogelijk niet zo goed nieuws. Heb me ook al zitten afvragen of de nepaluminium rand rond het scherm net als bij de s1 een halve mm hoger is dan het scherm. Dit zorgt ervoor dat bij een face-down val op een plat oppervlak, de klap door de rand wordt opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Je moet gewoon een telefoon niet steeds uit je klauwen laten vallen, simpel.
Het is geen stuiterbal dus ga daar ook zorgvuldig mee om.

Alles kan stuk, dus ook Gorilla glas en alle andere varianten in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
Als hij gewoon uit je broek is gevallen mag hij toch nog niet stuk zijn zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat dit veel zal schelen met de S2. Ook daarvan is de hele voorkant van glas, en het randje eromheen steekt echt zeer minimaal uit. De 1mm haalt het niet. Maar ook daarvan zijn genoeg gebroken exemplaren te vinden. Zelf heb ik ook nog de HTC HD2 gehad, en die had precies hetzelfde euvel. Het hoeft maar net fout te vallen, en het is gelijk stuk.

Nou is mijn S2 al diverse keren gevallen, maar ziet er nog 100% puntgaaf uit.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:26
malinwa001 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:08:
Als hij gewoon uit je broek is gevallen mag hij toch nog niet stuk zijn zeker...
Het is net hoe het toestel valt.
Het kan van 30cm hoogte fout gaan. En van 1 meter hoogte goed gaan.
Een telefoon is in de regel niet gemaakt om te vallen.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:41
Sigis schreef op maandag 28 mei 2012 @ 01:36:
Het is grappig om te zien hoe sommige mensen alles naar hun eigen mening toe praten door alleen stukken te quoten die hun mening het meeste ondersteunen en conclusies te trekken die niet logisch af te leiden zijn uit de bronnen die ze aanhalen. Het is begrijpelijk om je aankoop zo positief mogelijk te willen zien en op zich is fanboyisme ook begrijpelijk, objectiviteit is vaak echter ver te zoeken.
De pot verwijt de ketel...

Het scherm in de S3 is niet een klasse beter dan die in de Galaxy Nexus, maar vergelijkbaar. Het scherm in de S3 is iets helderder, daarentegen liggen de kleuren bij de GN dichter bij de werkelijkheid (zie ook deze vergelijking).

Verder vind ik de camera weinig verschillen en bij een aantal foto's is de GN zelfs beter. Bij de S3 lijkt er soms een blauwe waas over de foto te liggen.
wizzlewaxx schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:03:
Het led lichtje is ook wel erg lekker dat die weer terug is! Helaas kunnen er geen patronen of kleuren voor bepaalde apps gekozen worden maar dat zal in de toekomst wel komen. Ook middels een externe app (via play store) is het ledje niet te controleren..
Je kan dus niet de app LightFlow gebruiken? Dat is wel een gemis bij zo'n notificatie ledje.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:17:
[...]

Het is net hoe het toestel valt.
Het kan van 30cm hoogte fout gaan. En van 1 meter hoogte goed gaan.
Een telefoon is in de regel niet gemaakt om te vallen.
Achja... Sommige mensen krijgen alles stuk. Had zaterdag nog een klant in de zaak met een Lumia 800. Voor de duidelijkheid, de Lumia 800 heeft een zeer dik scherm, ongeveer 0,5cm zo denk ik. Dikke barst erin, eerste Lumia 800 die ik zie met een kapot scherm maar het was haar wel gelukt. Ondertussen heb ik mijn S2 al een paar keer van tafel laten vallen (op tapijt) en niks aan het handje.
BPP schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:46:
[...]
Als je theverge zo geweldig vindt, kijk dan eens even naar de review van de One X.
Ik begrijp even niet zo goed waarom er zo hard gehamerd moet worden op die reviews maar okey. Wat The Verge zegt over de HOX is dat het een heel mooi toestel is, hardware was toen snelste (maar S3 haalt hem nu dus in), camera is middelmatig en eigenlijk niet beter dan welke andere mobiele camera (dat is bij de S3 toch anders) en Sense 4.0 en software algemeen vinden ze leuk maar meer ook niet, ze zouden ook zonder kunnen doen (S3 en TW hebben ze alleen maar hulde).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Sigis schreef op maandag 28 mei 2012 @ 01:36:

[...]
Neem eens rustig de tijd en lees dit zeer uitgebreide review dat niets met 'fanboyisme' te maken heeft.
Je kunt dan zelf lezen dat er ook kritische noten bij zitten.

Meningen verschillen en iedereen heeft een bepaalde voorkeur;
Hoe een toestel samen met de software werkt, hoe het er uit moet zien en de gebruikte materialen.
Of je voor een bepaald pakket kiest bepaal je helemaal zelf.

Maar de conclusie blijft (zoals bij andere reviews) dat de SIII dit jaar de standaard zet waar de concurrentie z'n tanden op stuk zal bijten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

catt4u schreef op maandag 28 mei 2012 @ 14:18:
[...]
Maar de conclusie blijft (zoals bij andere reviews) dat de SIII dit jaar de standaard zet waar de concurrentie z'n tanden op stuk zal bijten ;)
:? Dan open ik jouw review, en fair enough, in de conclusie staat dat de S3 op dit moment het beste is. Echter, 2 zinnen verderop:
But make no mistake: the Samsung Galaxy S3 is the best smarpthone on the market. It's got every kind of feature we could ask for and more, and raises the bar once again in terms of what consumers should be expecting in terms of battery life, processor speed and media management.

Would we recommend you buy one? Yes, without hesitation. If you're torn between this and an HTC One X, it's a very difficult one to call – the camera on the One X is much better and the overall feel might appeal. But in terms of pure usability and power, we really like what Samsung has put on the table.
Het 2de stuk laat nou niet echt "tanden stuk bijten" zien. Een overwinning op punten, prima, maar geen "landslide" overwinning, en de One X blijft voor mensen met andere wensen wellicht wel weer een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:48

Rudios

Lost in space?

Ik heb vandaag voor het eerst een One X in m'n handen gehad, heeft echt een prachtig scherm. Aangezien de kwaliteit van het scherm voor mij een dealbreaker is, wacht ik even morgen af hoe het scherm van de S3 eruit ziet, aan de hand daarvan maak ik een beslissing. Voor diegene die al een S3 hebben; kunnen jullie pixels zien van dichtbij, of is het echt te verwaarlozen? Ik ben er best gevoelig voor omdat ik uiterst scherp zie na mijn laserbehandeling (160% per oog). Ik ben benieuwd!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:37

The Legend

*Plop*

Wel vreemd dat ze daar de camera van One X beter vinden. Andere reviews zeggen toch juist dat die van de S3 beter is?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 22:42
The Legend schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:08:
Wel vreemd dat ze daar de camera van One X beter vinden. Andere reviews zeggen toch juist dat die van de S3 beter is?
Ik merk inderdaad dat het heel erg verschilt per review. Maakt het er allemaal niet echt duidelijker op :?
Er zijn echter wel een paar ''harde'' feiten waardoor ik voor de S3 heb gekozen. Er was (volgens mij op pocketnow), een korte videovergelijking tussen de S3 en One X. Je zag echt dat de performance van de S3 beter was. Bij het browser vooral, maar ook in de menu's en dergelijke was de S3 gewoon vloeiender en een tikkeltje sneller. De software van de One X gaf niet echt een zeer solide indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Laguna schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:48:
[...]

[...]

Je kan dus niet de app LightFlow gebruiken? Dat is wel een gemis bij zo'n notificatie ledje.
Nee die werkt helaas niet. Evenals andere appz die hetzelfde kunnen. Had al even op internet gespeurd maar is verder nog weinig over te vinden. T zal een kwestie van tijd zijn voordat er een app compatible is met de S3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Rudios schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:03:
Ik heb vandaag voor het eerst een One X in m'n handen gehad, heeft echt een prachtig scherm. Aangezien de kwaliteit van het scherm voor mij een dealbreaker is, wacht ik even morgen af hoe het scherm van de S3 eruit ziet, aan de hand daarvan maak ik een beslissing. Voor diegene die al een S3 hebben; kunnen jullie pixels zien van dichtbij, of is het echt te verwaarlozen? Ik ben er best gevoelig voor omdat ik uiterst scherp zie na mijn laserbehandeling (160% per oog). Ik ben benieuwd!
Ik zie geen pixels in ieder geval. Nou moet ik wel eerlijk zijn dat ik niet van die beste ogen heb en dan ook lenzen draag. T verschil in resolutie met de s2 zie k wel duidelijk en t kijkt gewoon 'rustiger' en 'fijner'. Door de resoltie heb je ook meer overzicht op web pagina's enzo. Het verschil met de One X durf ik niet aan te gaan want heb daar te kort mee gewerkt om dat te kunnen beoordelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:48:
[...]

Achja... Sommige mensen krijgen alles stuk. Had zaterdag nog een klant in de zaak met een Lumia 800. Voor de duidelijkheid, de Lumia 800 heeft een zeer dik scherm, ongeveer 0,5cm zo denk ik. Dikke barst erin, eerste Lumia 800 die ik zie met een kapot scherm maar het was haar wel gelukt. Ondertussen heb ik mijn S2 al een paar keer van tafel laten vallen (op tapijt) en niks aan het handje.

[...]

Ik begrijp even niet zo goed waarom er zo hard gehamerd moet worden op die reviews maar okey. Wat The Verge zegt over de HOX is dat het een heel mooi toestel is, hardware was toen snelste (maar S3 haalt hem nu dus in), camera is middelmatig en eigenlijk niet beter dan welke andere mobiele camera (dat is bij de S3 toch anders) en Sense 4.0 en software algemeen vinden ze leuk maar meer ook niet, ze zouden ook zonder kunnen doen (S3 en TW hebben ze alleen maar hulde).
Dat is waarschijnlijk wat Sigis bedoelde met selectief lezen. Ze vinden het een flinke verbetering tov de vorige TW versies, maar ze hebben helemaal niet alleen maar hulde. Anders kreeg die wel een 10 voor software ipv een 8 zoals Sense en staat die niet gedeeltelijk bij de nadelen van de S3.

Jammer dat het begint te veranderen in een Samsung en HTC fanboy war. Ik doe er helaas zelf (onbewust) ook aan mee. Maar het zijn gewoon allebei toptoestellen met aan beide kanten hun voordelen.

[ Voor 8% gewijzigd door BPP op 28-05-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BPP schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:37:
[...]

Dat is waarschijnlijk wat Sigis bedoelde met selectief lezen. Ze vinden het een flinke verbetering tov de vorige TW versies, maar ze hebben helemaal niet alleen maar hulde. Anders kreeg die wel een 10 voor software ipv een 8 zoals Sense en staat die niet gedeeltelijk bij de nadelen van de S3.

Jammer dat het begint te veranderen in een Samsung en HTC fanboy war. Ik doe er helaas zelf (onbewust) ook aan mee. Maar het zijn gewoon allebei toptoestellen met aan beide kanten hun voordelen.
Het zal wel aan mij en mijn selectieve lees wijze liggen maar...

http://www.theverge.com/2012/4/2/2919202/htc-one-x-review

Ik kan in de review niks detecteren over TW en over Sense word letterlijk gezegd met dikke oranje letters:
Sense 4.0 is better, but it doesn't go far enough
Voor het geval dat iemand mij weer gaat beschuldigen van selectief lezen, met "better" word bedoelt tov vorige versies van Sense.
Looking back on Sense 3.0 and 3.5, Sense 4.0 is a big step in the right direction
Just give me a One X running something closer to stock Android 4.0, HTC, and I believe you’ve got the best smartphone ever made.
Wat word er dan over de S3 gezegd?

http://www.theverge.com/2...msung-galaxy-s-iii-review
That having been said, the Galaxy S III is a technological triumph. Not at first sight, perhaps, but Samsung has done the overwhelming majority of things right. The camera is easily the best I’ve used on an Android device, the processor claims the title of benchmarking champion, and the customizations layered on top of Ice Cream Sandwich are mostly unobtrusive and sometimes even helpful.
Ik begrijp niet hoe dat selectief zou moeten zijn want dat is precies wat ik in het Nederlands zei.

Maar goed... er zijn altijd wel mensen die van een mug een olifant maken en als blijkt dat ze verkeerd zitten alles doen om zich eruit te lullen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:10:
[...]

Het zal wel aan mij en mijn selectieve lees wijze liggen maar...

http://www.theverge.com/2012/4/2/2919202/htc-one-x-review

Ik kan in de review niks detecteren over TW en over Sense word letterlijk gezegd met dikke oranje letters:

[...]

Voor het geval dat iemand mij weer gaat beschuldigen van selectief lezen, met "better" word bedoelt tov vorige versies van Sense.

[...]

[...]

Wat word er dan over de S3 gezegd?

http://www.theverge.com/2...msung-galaxy-s-iii-review

[...]

Ik begrijp niet hoe dat selectief zou moeten zijn want dat is precies wat ik in het Nederlands zei.

Maar goed... er zijn altijd wel mensen die van een mug een olifant maken en als blijkt dat ze verkeerd zitten alles doen om zich eruit te lullen.
Waarom verwijs je naar de eindconclusie? We hadden het over TW (en niet over het toestel in het algemeen), waar volgens jou theverge alleen maar lovend over is. Terwijl ik alleen maar beweer dat het wel meevalt. :P
Ze vinden S-voice en Smart Stay leuk maar niet meer als een gimmick. Daarnaast vinden ze TW een beetje lastig werken schijnbaar omdat ze het zetten als een nadeel onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BPP schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:26:
[...]

Waarom verwijs je naar de eindconclusie? We hadden het over TW (en niet over het toestel in het algemeen), waar volgens jou theverge alleen maar lovend over is. Terwijl ik alleen maar beweer dat het wel meevalt. :P
Ze vinden S-voice en Smart Stay leuk maar niet meer als een gimmick. Daarnaast vinden ze TW een beetje lastig werken schijnbaar omdat ze het zetten als een nadeel onderaan.
Ik kan wel het hele artikel voor je citeren als je daar behoefte aan hebt.

http://www.woorden-boek.nl/woord/conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:34:
[...]

Ik kan wel het hele artikel voor je citeren als je daar behoefte aan hebt.

http://www.woorden-boek.nl/woord/conclusie
Heb ik ongelijk dan? Wij hadden het over TW (wat software is) en jij geeft mij een stukje wat gaat over de camera, benchmarks wat je hebt gehaalt uit de conclusie/ samenvatting aka de wrap up zoals ze het zelf noemen.

Of moet ik voor jou even citeren hoe geweldig ze de Smart Stay, S-Voice, Smart Alert en Direct voice vinden?
En ik beweer nergens dat TW niet beter is als Sense, ik probeer alleen onderuit te halen dat theverge helemaal niet alleen maar lovend is over TW zoals jij wel beweerd.

[ Voor 12% gewijzigd door BPP op 28-05-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BPP schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:38:
[...]

Heb ik ongelijk dan? Wij hadden het over TW (wat software is) en jij geeft mij een stukje wat gaat over de camera, benchmarks wat je hebt gehaalt uit de conclusie/ samenvatting aka de wrap up zoals ze het zelf noemen.

Of moet ik voor jou even citeren hoe geweldig ze de Smart Stay, S-Voice, Smart Alert en Direct voice vinden?
Ik begrijp even niet wat de relatie is tussen Touchwiz en de lossen apps van Samsung maar goed, zullen we het even samenvatten.

S-voice is waardeloos maar dat wisten we al, net zo waardeloos als Apple Siri of Microsoft Tell Me. technische beperking.
Smart Stay heeft problemen met richting... Als het toestel niet recht voor je staat dan werkt het niet, dat wisten we ook al. Weer een technische beperking.
Smart Alert, voor hun had het geen nut maar voor mensen die toestel op stil laten (zoals ik vaak doe) wel.
Direct Voice, je gebruikt het beperkt (wat klopt, maar ik doe meestal mensen vanuit Whatsapp bellen dus voor mij is het beter).

Eerste twee zijn technische beperkingen, laatste twee zijn afhankelijk van gebruikswijze. Toch is er een verschil tussen: "Ik had het liefst dit toestel zonder Sense" en "Dit toestel is goed en de software werkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:45:
[...]

Ik begrijp even niet wat de relatie is tussen Touchwiz en de lossen apps van Samsung maar goed, zullen we het even samenvatten.

S-voice is waardeloos maar dat wisten we al, net zo waardeloos als Apple Siri of Microsoft Tell Me. technische beperking.
Smart Stay heeft problemen met richting... Als het toestel niet recht voor je staat dan werkt het niet, dat wisten we ook al. Weer een technische beperking.
Smart Alert, voor hun had het geen nut maar voor mensen die toestel op stil laten (zoals ik vaak doe) wel.
Direct Voice, je gebruikt het beperkt (wat klopt, maar ik doe meestal mensen vanuit Whatsapp bellen dus voor mij is het beter).

Eerste twee zijn technische beperkingen, laatste twee zijn afhankelijk van gebruikswijze. Toch is er een verschil tussen: "Ik had het liefst dit toestel zonder Sense" en "Dit toestel is goed en de software werkt".
Waarom kopen jullie geen nokia 3310 zijn we hier eindelijk van dat gekissebis af tussen de S3 en de HTC one x. Jongens jongens wat een geouwehoer zeg. Als je een S3 okay of een HTC ook okay. Maar houd atublieft op met het gezeik over details. Ieder is vrij om te kopen wat hij wil. En mensen die zoveel klagen over tekortkomingen koop een goedkope mobiel. Het is en blijf in hoofdzaak een TELEFOON. Bellen doen ze beide en de andere opties zijn voor ieder verschillend. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:51:
[...]

Waarom kopen jullie geen nokia 3310 zijn we hier eindelijk van dat gekissebis af tussen de S3 en de HTC one x. Jongens jongens wat een geouwehoer zeg. Als je een S3 okay of een HTC ook okay. Maar houd atublieft op met het gezeik over details. Ieder is vrij om te kopen wat hij wil. En mensen die zoveel klagen over tekortkomingen koop een goedkope mobiel. Het is en blijf in hoofdzaak een TELEFOON. Bellen doen ze beide en de andere opties zijn voor ieder verschillend. 8)7
Zo is het!. Beide toestellen hebben + en - punten. Persoonlijk vind ik beide goed.
Maar ik prefereer liever een Micro SD en verwijderbare batterij boven een beter scherm..punt.
Sense versus TW5..tja, ga kijken en uitproberen in de winkel. 8)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Oh die heb ik hier nog een stuk of 25 liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:14:
[...]

Oh die heb ik hier nog een stuk of 25 liggen. :P
:9 Ja misschien kun je er nog een aantal mensen gelukkig mee maken... Lange batterij duur gaan vrijwel nooit kapot je kunt ze laten vallen. Owel alleen maar pluspunten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 14:52
[...]

Ben ik niet met je eens, dat het in hoofdzaak een telefoon is.
Ik bel ermee, maar het grootste deel van de tijd doe ik er andere dingen mee, navigeren, agenda checken, dingen opzoeken op internet, etc.
ik vind het handig, dat ik ermee kan bellen, maar het is voor mij geen hoofdzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BORG schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:59:
[...]

Ben ik niet met je eens, dat het in hoofdzaak een telefoon is.
Ik bel ermee, maar het grootste deel van de tijd doe ik er andere dingen mee, navigeren, agenda checken, dingen opzoeken op internet, etc.
ik vind het handig, dat ik ermee kan bellen, maar het is voor mij geen hoofdzaak.
Als het in hoofdzaak een telefoon zou zijn dan zouden dingen als scherm, processor, geheugen, software, etc. etc. etc. er helemaal niet aan toe doen en zouden we hier ook geen discussies voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Uitgebreide review van 45 minuten van de S3:

YouTube: Samsung Galaxy S3 Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:01:
[...]

Als het in hoofdzaak een telefoon zou zijn dan zouden dingen als scherm, processor, geheugen, software, etc. etc. etc. er helemaal niet aan toe doen en zouden we hier ook geen discussies voeren.
Daar heb je wel gelijk in, maar er wordt nu alleen discussie gevoerd over bepaalde dingen die zo ongeveer 100 maal voorbij gekomen zijn. Het lijkt nu onderhand wel een welles nietes spel. Als je het bijv het scherm van de S3 niet mooi vindt maar hem wel wil kopen???? . Dat is wat hier gebeurd. En dit terwijl nog niemand (uitgzonderd een paar mensen) het toestel hebben. Het gaat allemaal over zulke kleine verschillen, en een telefoon is nooit af. Morgen komt de S3 en over paar maanden is de techniek weer verder vernieuwd. Ik denk al met al dat de S3 een mooi apparaat is met de nieuwste snufjes, en aan elke telefoon valt wel iets aan te merken. Het is geven en nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Ik heb geen zin om alles te quoten waar ik op zou willen reageren. In ieder geval sluit ik me aan bij demensen die zeggen dat de S3 en one X allebei top apparaten zijn en dat veel afhangt van persoonlijke voorkeur. In mijn eigen vergelijkingen heb ik ook niet voor niets vaak vermeld dat het mijn mening en mijn observaties zijn. Daarnaast heb ik zaken die teveel smaak afhankelijk zijn zoveel mogelijk er buiten gehouden, zoals uiterlijk, UI schil en dergelijken.

Wat ik bedoel met selectief quoten (dat is wat anders dan selectief lezen) is dat alleen het stukje wordt gequote dat de meing van de destbetreffende persoon het meest lijkt te ondersteunen, de kritische kanttekeningen worden echter weggelaten. Hiermee wordt het uit zijn verband gerukt en heeft de quote nauwelijks waarde meer. Daarnaast vind ik verwijzen naar anderen überhaupt al een zwaktebod. Je moet mijns inziens uitgaan van eigen waarnemingen en (zo objectief mogelijk) je eigen mening vormen.

Aan de degene die mij het verwijt 'de pot verwijt de ketel' maakt: hoe dan? Waar quote ik bijvoorbeeld selectief? Ik quote in het algemeen helemaal niet omdat ik uitga van eigen waarnemingen, eigen onderzoek, eigen metingen en zelf min vergelijkingsmethodiek bepaal. betreffende interpretatie van stukken van anderen: daarvoor geldt hetzelfde. Als iemand mij beticht van fanboyisme, waarvan dan? Ik heb namelijk geen merkvoorkeur. Ik heb telefoons van heel veel verschillende merken gehad en in bruikleen gehad, mede om ze te kunnen vergelijken. Wellicht dat ik een lichte antipathie tegen Apple heb, maar verder heb ik totaal geen merkbinding. Door mijn achtergrond heb ik wellicht een lichte gevoelsmatige voorkeur voor Koreaanse merken als Samsung en LG en ben ik ook heel trots op de leidende positie van die bedrijven op bijvoorbeeld het gebied van beeldschermtechnologie.

Iemand maakte ook voor de zoveelste keer de opmerking dat het scherm van de Galaxy Nexus en de Galaxy S3 hetzelfde zijn. Dat is dus absoluut niet zo en als je het verschil niet ziet dan mankeer je volgens mij echt serieus wat aan je ogen. Ook onder een microscoop is overigens duidelijk te zien dat de schermen anders zijn. De groenpixels zijn bijvoorbeeld relatief groter en de gebruikte basiskleuren en structurering zijn verschillend. Het scherm van de S3 blijkt uit metingen ook een stuk helderder te zijn. Voor mij echter veel belangrijker zijn mijn eigen metingen en waarnemingen. Ik heb ze uitgebreid vergeleken en mijn conclusies zijn onder anderen:
- De helderheid van het S3 scherm is meer dan 30% hoger, dit is ook heel zichtbaar.
- Zwartwaarden verschillen pas op niet zichtbaar niveau, dus allebei hebben echt zwart.
- Wit bij de S3 benadert in de meest natuurlijke instelling echt wit dichter dan bij de Nexus, de kleurzweem is dan ook minder zichtbaar.
- De kleurbalans, kleurweergave en kleurdiepte is bij de S3 natuurlijker (en mijns inziens ook mooier) dan bijde Nexus.
- De S3 heeft minder vaak last van (zwarte) lijn- of rastervorming, dit heeft Samsung duidelijk serieus aangepakt.

Deze conclusies zijn gebaseerd op een combinatie van metingen en visuele waarneming. De visuele waarnemingen zijn voor de metingen uitgevoerd bij verschillende mensen, om het psychofysich zo zuiver mogelijk te houden. Voor de Nexus heb ik een stock en een behoorlijk op kleuroptimalisatie getweakte gebruikt. De S3 heb ik stock gebruikt, niet getweaked, maar wel met de verschillende weergaveopties. Duidelijk niet hetzelfde scherm dus, maar een doorontwikkeling.

De vergelijking met het One X scherm heb ik overigens op dezelfde manier gedaan. Overigens, een nadeel wat uit metingen bij de meeste LED schermen blijkt is dat bijna zwart te vaak als echt zwart wordt weergegeven. De LED's worden dan ten onrechte helemaal uitgeschakeld. Veel mensen schijnen dit mooi te vinden, net als zwaar oververzadigde kleuren. Er kan natuurlijk een groot verschil zijn tussen een objectief beste weergave en wat iemand het mooiste vind. Gelukkig is smaak heel subjectief.

Overigens speelt iets dergelijks ook bij Audio. Daar is uit de S3 behoorlijk hoge kwaliteit geluidsweergave te krijgen via de 3.5 mm jack. Veel mensen schijnen de Beats Audio van de One X echter mooier te vinden. Objectief geeft die echter een veel minder getrouwe weergave, spectraal zeer gefilterd en met veel meer storingen. Als ik een HTC fanboy zou zijn dan zou ik zeggen dat de One X beter geluid heeft door Beats Audio (wat ik in verschillende reviews ook gezien heb), maar dan heb je volgens mij niet echt geluisterd en/of gemeten. Voor een audiofiel zou ik zeker de S3 aanraden boven de One X.

Aan de kopers van de Samsung Galaxy S3: volgens mij hebben jullie een top apparaat gekocht. Gefeliciteerd met jullie aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 18:41
Beats audio is software matig ik heb het ook op mijn S2.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
De S3 is dus samen met de one x de beste smartphone, persoonlijk vindt ik de anti shake functie zoals uitgelegd in de review erg handig.
Maar mannen, pick your choice, zijn beide goede toestellen.
Voor mij wordt het de blauwe S3 en daar wacht ik rustig op.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 12:57

KoffieNT

banaan

Ik kan, ondanks dat die kerel van HWI aangeeft van niet, die popup-video juist wel waarderen. Ik zit (in de trein bv) op mijn telefoon vaak genoeg Spongebob of Roadrunner te kijken terwijl er ondertussen gewhatsapped wordt, dat kan nu mooi tegelijk :).

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 28-05-2012 23:40 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Eens kijken wie allemaal straks de blauwe in bezit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Verhaal over het scherm, dus weg.

[ Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 29-05-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Golf2vr6 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:49:
Dat is inderdaad een deel van wat ik bedoel. Beats Audio is inderdaad softwaremetig en bestaat voornamelijk uit een vooringeregelde equalizer en nog wat andere software om het geluid wat te bewerken. Er zijn genoeg apps op de markt die softwarematig meer bieden. De audio hardware, met name de Wolfson DAC van de Galaxy S3 is significant beter dan die van de One X, Galaxy S2 en Galaxy Nexus om maar een paar voorbeelden te noemen. Dat kan je alleen verbeteren door externe hardware te gebruiken, wat weer minder handig is. Persoonlijk vind ik dat aan audio kwaliteit in de meeste reviews te weinig aandacht wordt geschonken. Daarnaast zijn er ook onder de reviewers teveel die concluderen dat de One X betere audio kwaliteit heeft vanwege Beats Audio. Dan vraag ik me echt af of ze wel zelf hebben geluisterd en/of metingen hebben gedaan. Ik bedoel voor een goede professionele review zou je mijns inziens beiden moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
*knip* Wéér over het scherm, dus weg.

[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 29-05-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
Oké dus het scherm van de ons x is iets beter, beide zijn goed genoeg voor high end maar de ons x is dus iets beter hebben we nu genoeg gepoept over het scherm????

Wat zijn andere verschillen tussen deze 2 zeer goede keuzes die er toe doen?
Ik denk dat de s3 verder op alle terreinen wint.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
USP's van de SGS3 voor mij zijn:
  • Groot scherm 4,8"
  • Wolfson DAC
  • Batterij capaciteit 2100mAh
  • Dropbox account 50Gb
  • SmartStay
  • Touchwizz powersaving optie
  • Veel accessoires nu al te koop
  • MICRO-SD opslag uitbreiding

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 29-05-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:38
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/i5cfmt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:48

Rudios

Lost in space?

Laten we het hopen, in ieder geval, mijn blauwe. Is natuurlijk maar de vraag ;)
'Designed for Humans', wanneer kunnen we een S3 voor dieren verwachten? :+

[ Voor 32% gewijzigd door Rudios op 29-05-2012 09:07 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:13
Miki schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:36:
  • Groot scherm 4,8"
  • Wolfson DAC
  • Dropbox account 50Gb
  • SmartStay
waar haal je dat vandaan? samsung is niet zo goed met accesoires, voor de GN heeft men heel lang moeten wachten op de desk en auto lader/houder.

is bv de wireless charger al te koop? zo niet, zet maar vast een pot koffie, want dan kan je nog wel even wachten.

andere achterkantjes (waar volgens mij veel naar uitkijken) heb ik ook nog niet gezien,

ik zie alleen wat screen protectors en cases...

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 29-05-2012 09:41 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 22:27
Ik wacht even tot de prijs dropt naar €550 ... verwacht dit toch na een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
De samsung apps trekken mijn batterij nu toch wel aardig snel leeg. AllShare, ChatOn, Hubjes etc. Toch maar gaan rooten denk ik vanavond want word daar nu al weer moe van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:58
wizzlewaxx schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:46:
De samsung apps trekken mijn batterij nu toch wel aardig snel leeg. AllShare, ChatOn, Hubjes etc. Toch maar gaan rooten denk ik vanavond want word daar nu al weer moe van!
Is dat niet gewoon een kwestie van instellingen en die apps niet gebruiken? (Heb zulke apps op mijn SGS1 ook nooit gebruikt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-10 14:45
struik978 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:20:
Ik wacht even tot de prijs dropt naar €550 ... verwacht dit toch na een paar weken.
Is er nu al (€559, maar die 9 euro zijn dan niet zo'n ramp) bij gsmtrack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:32

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hé kijk nou eens, een apart topic voor prijzen e.d. Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Morgion schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:56:
[...]

Is dat niet gewoon een kwestie van instellingen en die apps niet gebruiken? (Heb zulke apps op mijn SGS1 ook nooit gebruikt.)
Was dat maar zo. Ik kan ChatOn en AllShare uitzetten bij actieve Services en na 3 seconden staan ze er weer tussen hoor. Vreet ook aardig wat RAM. Ik gebruik die apps zo ie zo nooit maar toch blijven ze in de achtergrond draaien... Dus maar even rooten en verwijderen die troep :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:28

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

• Groot scherm 4,8"
  • Wolfson DAC
  • Dropbox account 50Gb
  • SmartStay
Wat de dropbox account betreft, die is maar voor de looptijd van 2 jaar gratis. Daarna zul je hem moeten betalen (misschien niet zo'n probleem, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Le_Freak ! schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:25:
Oké dus het scherm van de ons x is iets beter, beide zijn goed genoeg voor high end maar de ons x is dus iets beter hebben we nu genoeg gepoept over het scherm????

Wat zijn andere verschillen tussen deze 2 zeer goede keuzes die er toe doen?
Ik denk dat de s3 verder op alle terreinen wint.
Dat valt wel mee, kijk maar eens naar de conclussie van deze (zeer goede) review: http://www.gsmarena.com/s...tc_one_x-review-759p9.php

Beide toestellen hebben hun goede punten, feit is dat ze elkaar zo goed maken. Samsung had nooit zo goed kunnen zijn zonder de HTC One X en anderom. Ik denk dat deze twee uitstekende telefoon beide een aanwinst zijn voor het Android platform.

[ Voor 18% gewijzigd door Bullet NL op 29-05-2012 12:29 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizzlewaxx schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:26:
[...]

Was dat maar zo. Ik kan ChatOn en AllShare uitzetten bij actieve Services en na 3 seconden staan ze er weer tussen hoor. Vreet ook aardig wat RAM. Ik gebruik die apps zo ie zo nooit maar toch blijven ze in de achtergrond draaien... Dus maar even rooten en verwijderen die troep :*)
het is echt irritant hoe vaak fabrikanten bloatware erbij gooien EN ook nog eens moeilijk te verwijderen maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:45
Kan iemand iets zeggen over de geluids kwaliteit bij video opnames?

De SGS en SGS2 waren op dat gebied echt dramatisch (bij de SGS1 werd dat verholpen met supercurio's voodoo sound, maar de SGS2 bleef echt heel slecht).

Ik heb het dan vooral over opnames bij concerten en dergelijke, de SGS (1 en 2) leverden echt een chaos van ruis op als geluid. Als ik de video voorbeelden van gsmarena zie vrees ik eigenlijk weer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Groot scherm 4,8"
  • Wolfson DAC
  • Dropbox account 50Gb
  • SmartStay
Ja, zo ongeveer.
Bullet NL schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:27:
[...]

Dat valt wel mee, kijk maar eens naar de conclussie van deze (zeer goede) review: http://www.gsmarena.com/s...tc_one_x-review-759p9.php

Beide toestellen hebben hun goede punten, feit is dat ze elkaar zo goed maken. Samsung had nooit zo goed kunnen zijn zonder de HTC One X en anderom. Ik denk dat deze twee uitstekende telefoon beide een aanwinst zijn voor het Android platform.
Daar ben ik het volledig mee eens. Je kan aan aan deze twee toestellen zien hoe de fabrikanten elkaar opjagen. Beiden zijn toptoestellen, de twee beste op de markt op dit moment. Waar je de voorkeur aan geeft is heel persoonlijk. Super Amoled HD of Super LCD2, Touchwiz of Sense en zo. Ik zie op geen enkel gebied echt een doorslaggevend verschil voor de meeste gebruikers. Dan is het dus een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:53

spartacusNLD

This is Sparta!!

Golf2vr6 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:49:
het het ook op mijn S2 gehad heb nu een One X (zelfde oortjes) je hoort het verschil wel degelijk

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 18:41
spartacusNLD schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:35:
[...]

het het ook op mijn S2 gehad heb nu een One X (zelfde oortjes) je hoort het verschil wel degelijk
En hoe zal beats audio op de s3 klinken met een veel betere chip dan de s2?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

Kan niet geloven dat de blauwe versie ook in de UK is vertraagd. Maarja ze moeten wel op de plaatje van de blauwe achterkant (xda forums) zie je allemaal vlekken op de klep. Ff kijken of ik dat plaatje kan linken hier.

Heb ondertussen ook maar me order bij amazon.co.uk gecancelled maar ik sta wel als eerste hier, winkelcentrum in spanje, in de rij om een witte galaxy s3 te kopen. 659 met 10% korting en 50€ tegoed voor de spaanse versie van bijenkorf (el corte ingles). Irritant dat ze het pas vanaf 7 uur mogen verkopen.

Wilde eigenlijk een blauwe hebben maar gezien de problemen denk ik dat het nog een maand kan duren.

[ Voor 4% gewijzigd door coramoor op 29-05-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
[
Golf2vr6 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:51:
[...]

En hoe zal beats audio op de s3 klinken met een veel betere chip dan de s2?
In plaats van de matige Yamaha DAC in de SGS2.
Grappig, ik zie mensen hier zeggen dat de SGS2 op alle punten de concurrentie vooruit was en de SGS3 wellicht niet. De audio chip van de SGS2 was echter een stap terug ten opzichte van de Galaxy S. Qua schermresolutie stak hij ook niet boven de meute uit, wvga ipv qHD. Ook qua gebruikte materialen en design was men destijds niet bepaald enthousiast. Overall was hij echter wel de beste op dat moment (en lange tijd erna). Super Amoled HD, 8.49 mm dikte, laag gewicht en een supersnelle CPU/GPU waren wel USP's.

De SGS3 heeft nu ongeveer net zo'n positie denk ik. Overall de beste op het moment, doordacht design, supersmooth, top DAC, goede camera, geen duidelijke zwakke punten. Ik kan niet geloven dat het geen winnaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Laatst online: 11-10 06:01
coramoor schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:58:
Kan niet geloven dat de blauwe versie ook in de UK is vertraagd. Maarja ze moeten wel op de plaatje van de blauwe achterkant (xda forums) zie je allemaal vlekken op de klep. Ff kijken of ik dat plaatje kan linken hier.
Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://i751.photobucket.com/albums/xx154/adz63_photo/Bluewithwhitespots.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Prulleman schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:38:
[...]

waar haal je dat vandaan? samsung is niet zo goed met accesoires, voor de GN heeft men heel lang moeten wachten op de desk en auto lader/houder.

is bv de wireless charger al te koop? zo niet, zet maar vast een pot koffie, want dan kan je nog wel even wachten.

andere achterkantjes (waar volgens mij veel naar uitkijken) heb ik ook nog niet gezien,

ik zie alleen wat screen protectors en cases...
Al eens gekeken naar de accessoire pakket wat te koop is? Dat is voor de meeste ruim voldoende om je telefoon te voorzien van de nodige bescherming en extra prik. Bij de meeste andere Android telefoon aanbieders mag je god danken dat er een 3rd party screenprotector 3 weken na de release te koop is.
hars73 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:17:
[...]
Wat de dropbox account betreft, die is maar voor de looptijd van 2 jaar gratis. Daarna zul je hem moeten betalen (misschien niet zo'n probleem, maar toch).
Na 2 jaar ziet waarschijnlijk de cloudwereld er anders uit, maar voor nu is die 50GB een zeer mooie geste :)
iCloud en Google Drive bieden momenteel maar 5GB en de grootste concurrent HTC 25GB aan. Met de huidige camera upload feature van Dropbox komt die 50GB super van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mega grote ad en terecht. Spits is ook populair onder studenten en scholieren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:54
Zou een class 4 microSD snel genoeg zijn voor een smartphone? Is het verschil tussen een class 4 en een class 6/10 duidelijk merkbaar als je bijvoorbeeld fotos maakt? Het verplaatsen van bestanden naar/vanaf PC maakt me niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joentjebe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-08 16:26
mister_S schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:43:
Zou een class 4 microSD snel genoeg zijn voor een smartphone? Is het verschil tussen een class 4 en een class 6/10 duidelijk merkbaar als je bijvoorbeeld fotos maakt? Het verplaatsen van bestanden naar/vanaf PC maakt me niet veel uit.
Bij mijn sgs1 heb ik geen verschil gemerkt tussen class 6 8 gb en class 4 16gb, maar ik kan me voorstellen dat je voor het wegschrijven van 1080p video wel een iets sneller kaartje wilt hebben. Volgens mij was er ergens een topic over geheugenkaartjes en hun snelheden, misschien dat je daar wat kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:54
Ik weet niet precies wat de bitrate is van een 1080p op de S3, maar laten we hoog inschatten en 20Mbit nemen. Dan zou een class 4 (4MB/s) dus snel genoeg moeten zijn. Ik heb echter geen ervaring met smartphones, dus ik weet niet of het wel zo één op één kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 22:42
Ik ben ook maar even gaan kijken en zie dat ik een 16GB class 2 heb in mn S2. Deze wil ik ook in mn S3 kunnen gebruiken en dan direct foto's en video's daarop zetten. Gaat dat dan lukken? Op de S2 heb ik nooit problemen gehad (1 keer dat het beeld van een video niet meer verder was opgenomen :(), maar kan zo niet zeggen of dat door het geheugenkaartje komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:45
Wat een telefoon zeg! wow
Heb vandaag me abbo verlengent en meteen de S3 meegenomen

Maar me eerste indruk is echt super.
Nog helemaal niks tegen gekomen om over teklagen ;D
En je kan er echt zooo veel mee, is niet meer normaal tenoemen

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Vanmiddag een kwartier dus gespeeld met de S3. Scherm viel me toch wel positief op, en het internetten was echt super snel. Camera vond ik ook erg goed, en het geluid even getest op mijn Bowers en Wilkens C5....nog nooit zo goed geluid uit een smartphone gehoord.

Bouwkwaliteit viel me beetje tegen, de HTC One X heeft hier gewoon een stapje voor.

Kortom, toch wel weer impressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:03
Iemand vandaag al zijn Samsung Account op de S3 kunnen toevoegen?
Ik krijg telkens de melding: Verwerken Mislukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

bij mij werkt de samsung account gewoon.

hebben jullie flipboard op jullie s3? bij mijn spaanse versie zit geen flipboard

[ Voor 22% gewijzigd door coramoor op 29-05-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook al een root te vinden voor de S3 ?
Of ben ik dan toch te snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Chainfire heeft anderhalve week geleden de SIII ge-root. Kijk maar op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:03
Iemand al uitgevonden hoe je de applicaties op lockscreen kan veranderen? Heb al hele menu afgezocht en Google maar nog niks gevonden.

Edit:
Blijkbaar zitten er onder beveiliging, locksceen, sneltoets de opties verborgen om applicaties toe te voegen, voor degen die het ook nog zoeken.

[ Voor 36% gewijzigd door Razer op 29-05-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
alwaysleft schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:21:
het geluid even getest op mijn Bowers en Wilkens C5....nog nooit zo goed geluid uit een smartphone gehoord.
Ja, dat is voor mij toch het meest onderscheidende punt van de Galaxy S3. Volgens mij is hij op alle gebieden minimaal bijna even goed als de concurrentie en op de meeste beter, maar native audio springt er echt uit. Zeker als je een Bowers & Wilkins C5 gebruikt. Zelf heb ik mijn Shures en B&W niet gebruikt, alleen mijn Klipsch S4 en Bose MIE2. Zelfs daarmee was duidelijk te horen dat de geluidskwaliteit die van andere smartphones ruimschoots overtreft. uit metingen bleek ook dat de dynamiek heel hoog is, distortion heel laag, S/N ratio heel hoog, spectraal wordt het geluid behoorlijk neutraal weergegeven. allemaal veel beter dan 'normaal' bij smartphones. In ieder geval veel beter dan bij de One X, One S, SGS2, Nexus, Note en Xperia S. Die nieuwe Wolfson DAC is echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Dan is nu de vraag. Is de audiochip van de S3 beter dan die van de S1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
MM heb sinds gisterenochtend mijn S3 in huis.
Ben er erg blij mee, moet wel ff flink wennen aan het formaat komende van een galaxy S+.

Zodra ik een videobestand afspeel dimd het scherm. Heb het hele menu al af gezocht of dit mischien een softwaresetting is maar alles wat ik kon wijzigen had geen effect. :X

Verder alleen maar lof over het toestel, ding is razendsnel.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:08

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
Goedemorgen,

Ook ik ben een tevreden bezitter van de S3. Heb alleen een klein probleem. Ik probeer foto's en muziek over te zetten van mijn macbook op de S3. Als ik hem op de apple aansluit, krijg ik geen melding van de opslag. Ik doe waarschijnlijk iets fout, maar weet niet wat.

Kan iemand advies geven? Alvast veel dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leergierig schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:43:
Goedemorgen,

Ook ik ben een tevreden bezitter van de S3. Heb alleen een klein probleem. Ik probeer foto's en muziek over te zetten van mijn macbook op de S3. Als ik hem op de apple aansluit, krijg ik geen melding van de opslag. Ik doe waarschijnlijk iets fout, maar weet niet wat.

Kan iemand advies geven? Alvast veel dank.
Installeer de MTP drivers voor MacOSX of zet je toestel in massaopslag mode.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1604191
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355913

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
batentje_kaitos schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 01:02:
Dan is nu de vraag. Is de audiochip van de S3 beter dan die van de S1?
The Jury is still out on that one. Dat komt omdat ik op mijn S1 variant Voodoo geïnstalleerd staat en hij behoorlijk getweaked is (geoptimaliseerd voor audio). Daarom had ik een paar dagen geleden al opgemerkt dat ik denk dat er nog meer uit de Audio Codec/DAC van de S3 te halen is. Ik verwacht dat Supercurio hier bijvoorbeeld wel mee aan de slag zal gaan. Ik denk dus dat de S3 in potentie beter is.

De Realtek ALC5631 Codec van de One X vind ik in ieder geval merkbaar minder dynamisch. Beats Audio voegt schijnbare dynamiek toe, dus daardoor zullen veel mensen het geluid waarschijnlijk toch goed vinden. Ik vind het dan echter te gekleurd (voor sommige soorten muziek in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-10 10:20
kan iemand van de SIII bezitters mij vertellen of Flipboard ook nederlandse feeds heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kan je zelf bewerken. Althans op mijn SII kan ik mijn flipboard helemaal naar eigen hand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is meer een persoonlijke afweging. Ik zou bijvoorbeeld nooit een screenprotector gebruiken, maar in mijn omgeving vinden ze mijn leather case, soort book type, van mijn SII maar niks, omdat het het geheel veel dikker maakt.
Echter voor mij werkt het. Ik kan mijn pasjes vervoeren zonder dat ze stuk gaan (ik gebruik nooit een portemonnee) en mijn toestel is onbeschadigd, ondanks een aantal stuitermomenten.
Voor de SIII heb ik dus weer een PDair besteld, ondanks dat dit model nog niet uit is. Maar ik moet toch nog wachten, want ik heb een pebble blue besteld en dan nog eens 64 gig ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:45:
[...]
Dit is meer een persoonlijke afweging. Ik zou bijvoorbeeld nooit een screenprotector gebruiken, maar in mijn omgeving vinden ze mijn leather case, soort book type, van mijn SII maar niks, omdat het het geheel veel dikker maakt.
Echter voor mij werkt het. Ik kan mijn pasjes vervoeren zonder dat ze stuk gaan (ik gebruik nooit een portemonnee) en mijn toestel is onbeschadigd, ondanks een aantal stuitermomenten.
Voor de SIII heb ik dus weer een PDair besteld, ondanks dat dit model nog niet uit is. Maar ik moet toch nog wachten, want ik heb een pebble blue besteld en dan nog eens 64 gig ;) .
Tja, Of deze http://www.mobilesupplies...axy-s3-i9300-p-13899.html
Maar ziet er niet echt mooi uit.

Pagina: 1 ... 27 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.