Sigis schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:54:
Ook ik heb vandaag de SGS3 in mijn handen gehad en uitgeprobeerd. Mijn eerste indruk is:
- Het uiterlijk vind ik beter dan op de foto's. Ik heb geen problemen met de glanzende witte achterkant, ik vind het wel mooi. Ook de vorm bevalt me wel.
- Hij ligt lekker inde hand, in ieder geval bij mij.
- Die 0.1 inch / 2 mm extra schermdiameter ten opzichte van de One X vind ik zichtbaar en merkbaar en zeker een plus.
- Hij is ontzettend smooth, snel dus, nergens noemenswaardig last gehad van lag.
- Touchwiz lijkt beter en prettiger dan voorgaande versies, of het je bevalt blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Touchwiz of Sense is wat mij betreft echt een kwestie van persoonlijke voorkeur, beiden zien er goed uit en lijken goed in elkaar te zitten.
- Het scherm vind ik heel mooi, maar is naar mijn mening 'kwalitatief' toch echt minder dan die van de One X of de Xperia S. Wel een stuk beter dan die van de Galaxy Nexus. De kleurbalans is nog steeds niet optimaal en geen van te kiezen instellingen. De kleuren zijn minder natuurlijk en het wit is minder wit. Daarnaast is het scherm minder helder, in sommige gevallen zichtbaar minder scherp. Leesbaarheid in zonlicht vind ik ook niet beter dan bij de One X en de kijkhoek vind ik minder goed, vooral omdat bij de SGS3 snel verkleuring optreed. Wel is het zwart beter en heb je de mogelijkheid voor intensere ('overdreven') kleuren. Hoewel ik me afvraag of dat zinvol is, aangezien het scherm van de One X ook al oversatuated is. Scherm is geen dealbreaker wat mij betreft, wat het bij de Galaxy Nexus wel was.
- De Camera is heel goed voor een telefoon en lijkt me zeker gewaagd aan die van de One X, wat beter met veel licht, wat minder met weinig licht. Zeker gewaagd aan de concurrentie dus.
- Het geluid via de koptelefoon vind ik echt goed voor een telefoon, die Wolfson DAC is echt goed. Ik denk wel dat er nog meer uit te halen is, Supercurio? Ik heb mijn Klipsch S4 en Bose MIE2 gebruikt. Wat mij betreft een selling point van deze telefoon.
- Open Wifi was op het randje, maar werkte goed, net als op de One X overigens.
Mijn voorlopige oordeel t.o.v. de One X is:
Pro's One X:
- Beter scherm.
- Mooier (meer onderscheidend is misschien beter gezegd) design.
Pro's SGS3:
- Groter scherm (ja dat is merkbaar).
- Praktischer design (ligt iets beter in de hand, verwisselbare Accu, Micro SD slot, minder uitstekende camera).
- Smoother.
- Grotere accu (volgens de eerste testen ook langere gebruikstijd).
- Betere DAC, beats Beats audio.
Geen knock-out maar voorlopig een overwinning op punten voor de SGS3 wat mij betreft.