Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope3112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 18:21
maybe een gekke vraag, naar weet iemand hier of de blackplate die bij het draadloos oplaadsysteem geleverd wordt schaDe kan toebrengen aan je bankpasjes en dergelijke?.
net zoals de *kuch*blackberry's*kuch* met hun magneetje?

-Edit- Typo

[ Voor 3% gewijzigd door Dope3112 op 20-05-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26
passion fruit schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:48:
[...]

Deze uitspraak is ook ongegrond want zoals ik al eerder geschreven heb is Pentile geen achterhaalde techniek en zal het al zeker niet de prullenbak in gaan zoals jij hier stelt.
Pentile techniek met een RGBW layout is zelfs de toekomst. Zie hier:

http://www.nouvoyance.com/technology-experience.html

Het eerste "handheld consumer product" met pentile techniek en een RGBW layout is "pas" in 2009 uitgebracht.
Samsung heeft veel geinvesteerd in de doorontwikkeling van Pentile en is ook partner van Nouvoyance.
Ik snap niet dat je nog steeds een inferieure techniek probeert te verdedigen, technisch is een full RGB pixel layout scherm gewoon beter. Daar is echt geen discussie over mogelijk, punt!
Dat je het optisch zeer waarschijnlijk niet opmerkt is een hele andere discussie, maar Samsung verkoopt je knollen voor citroenen. Voor €599 hadden ze best wat beter hun best kunnen doen, ze hebben niet het beste scherm gebruikt wat er te krijgen is. Dit zelfde geldt ook voor de behuizing, voor twee kwartjes meer hadden ze een satin coating kunnen aanbrengen waardoor de overall look en feel veel luxer had aangevoeld.
Dit is gewoon waar velen, waaronder mijzelf overvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Gaat het nu nog steeds over Pentile?

Pas oordelen als je het scherm zelf gezien hebt. Op papier is de techniek wellicht inferieur, maar de techblogs zijn allemaal toch wel positief over het scherm dus wellicht is er een kans dat het scherm toch mooi is?

Ikzelf vind het scherm van de Nexus (referentiekader) prachtig, evenals het scherm van mijn Galaxy S2, ook het iPhone scherm is mooi helder (alleen wel verschrikkelijk klein en prutserig). Ik denk niet dat Samsung hun vlaggenschip gaan uitrusten met een kutscherm, wat alle betweters hier ook willen beweren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
marhalm schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:11:
Gaat het nu nog steeds over Pentile?

Pas oordelen als je het scherm zelf gezien hebt. Op papier is de techniek wellicht inferieur, maar de techblogs zijn allemaal toch wel positief over het scherm dus wellicht is er een kans dat het scherm toch mooi is?

Ikzelf vind het scherm van de Nexus (referentiekader) prachtig, evenals het scherm van mijn Galaxy S2, ook het iPhone scherm is mooi helder (alleen wel verschrikkelijk klein en prutserig). Ik denk niet dat Samsung hun vlaggenschip gaan uitrusten met een kutscherm, wat alle betweters hier ook willen beweren ;)
Lezen?
Miki schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:00:
[...]

Ik snap niet dat je nog steeds een inferieure techniek probeert te verdedigen, technisch is een full RGB pixel layout scherm gewoon beter. Daar is echt geen discussie over mogelijk, punt!
Dat je het optisch zeer waarschijnlijk niet opmerkt is een hele andere discussie, maar Samsung verkoopt je knollen voor citroenen. Voor €599 hadden ze best wat beter hun best kunnen doen, ze hebben niet het beste scherm gebruikt wat er te krijgen is. Dit zelfde geldt ook voor de behuizing, voor twee kwartjes meer hadden ze een satin coating kunnen aanbrengen waardoor de overall look en feel veel luxer had aangevoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marhalm schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:11:
wat alle betweters hier ook willen beweren ;)
De "betweters" hier komen slechts met feiten en argumenten die je niet kan negeren (en die dan ook handig worden ontweken, keer op keer). Ik wacht bijvoorbeeld nog steeds op de uitleg waarom Pentile zwarter is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:38

Dat je het optisch zeer waarschijnlijk niet opmerkt is een hele andere discussie
Aangezien ik denk dat niemand hier serieus wil beweren dat pentile technisch kan opboksen tegen een Plus display is de discussie in de quote veel interessanter. Zoals dat filmpje in die post een paar pagina's terug. Zelfs bij de niet ingezoomde plaatjes (waar het mij om gaat, want zo zal ik het ook zien op me foon) is het toch duidelijk te zien in de meeste gevallen dat er wat scherpte mist. Paar gevalletjes is het bijna niet te zien in die video en heel soms helemaal niet. Als dat dus is wat ik mag verwachten van het scherm van de S3 met het blote oog is het toch een beetje jammer. Niet zo jammer dat ik dan maar wel een One X ga halen, want ik wil wel me SD card slot en verwisselbare batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
Theoretisch gezien zullen jullie het ongetwijfeld bij het rechte eind hebben, maar je moet uitgaan van het gebruik in de praktijk. Pas als je het scherm in je hand hebt gehad kun je zeggen of het echt minder is dan een ander type scherm. Samsung maakt natuurlijk de beste schermen, dus wellicht is het pentilescherm, ondanks de op papier mindere specificaties (alhoewel meer batterylife ook iets waard is), best wel erg mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ben je verplicht deze telefoon te kopen??!!!
Schij dan uit met dat gezeik over dat scherm. Heb je hem al in je handen gehad?
Dit verhaal is nu ongeveer wel genoeg voorbijgekomen.
Iedereen doet net alsof ze verplicht zijn de S3 te kopen.
Take it or leave it 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:36
[...]

Voor €599 hadden ze best wat beter hun best kunnen doen, ze hebben niet het beste scherm gebruikt wat er te krijgen is.
Wat is volgens jou dan het beste scherm wat er te krijgen is?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19
Al dat scherm gedoe is nu wel welletjes inmiddels... :F S3 is meer dan dat, kunnen we er nu mee kappen!?

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:01
Blijven jullie maar lekker zeuren over dat Pentile scherm. Het is ongetwijfeld zo dat jullie gelijk hebben. RGB IS in theorie beter dan Pentile. Nu terug naar waar het om draait. Alle site's waar ik tot nu toe heb gekeken en de S3 hebben gezien zeggen dat je het niet merkt tijdens het gebruik. Verder zal het behalve de mensen hier (lees 95% van de consumenten) niet boeien of het nou Pentile is of niet. Ook mij niet, want ik weet dat je bij normaal gebruik geen verschil ziet tussen Pentile en RGB.

Denk je dat het wel verschil maakt, of voel je je niet goed met een S3 omdat je alleen maar weet dat er een Pentile scherm in zit dan koop je lekker geen S3. Mensen die hierom zeuren zullen altijd zeuren en nooit tevreden zijn. Ik wens jullie veel succes in het vinden van een product dat in ALLE opzichten het beste van het beste heeft. Ook al maakt dat beste geen verschil in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Edwin- schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:13:
Blijven jullie maar lekker zeuren over dat Pentile scherm. Het is ongetwijfeld zo dat jullie gelijk hebben. RGB IS in theorie beter dan Pentile. Nu terug naar waar het om draait. Alle site's waar ik tot nu toe heb gekeken en de S3 hebben gezien zeggen dat je het niet merkt tijdens het gebruik. Verder zal het behalve de mensen hier (lees 95% van de consumenten) niet boeien of het nou Pentile is of niet. Ook mij niet, want ik weet dat je bij normaal gebruik geen verschil ziet tussen Pentile en RGB.

Denk je dat het wel verschil maakt, of voel je je niet goed met een S3 omdat je alleen maar weet dat er een Pentile scherm in zit dan koop je lekker geen S3. Mensen die hierom zeuren zullen altijd zeuren en nooit tevreden zijn. Ik wens jullie veel succes in het vinden van een product dat in ALLE opzichten het beste van het beste heeft. Ook al maakt dat beste geen verschil in gebruik.
Is gezegd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:40:
[...]

Ben je verplicht deze telefoon te kopen??!!!
Schij dan uit met dat gezeik over dat scherm. Heb je hem al in je handen gehad?
Dit verhaal is nu ongeveer wel genoeg voorbijgekomen.
Iedereen doet net alsof ze verplicht zijn de S3 te kopen.
Take it or leave it 8)7
Lieverd, dit is naast een Ervaringen topic ook een discussie topic. Als het je niet bevalt kun je ook een accountje aanmaken bij sammobile.

Waar het echter omgaat is dat er hier verkondigd wordt alsof Pentile niet inferieur is of zelfs beter. Dat zat zijn leugens die tot nu toe, nog steeds niet onderbouwd zijn behalve proberen knullig te discussie proberen af te kappen.
Laguna schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:53:
[...]

Wat is volgens jou dan het beste scherm wat er te krijgen is?
Dat is niet mijn punt maar zowel Sony als HTC bieden technische betere schermen in hun flagship phones.

[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 20-05-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 23:31
Het wordt hoog tijd dat het toestel breed beschikbaar komt en we met eigen ogen kunnen zien hoe het scherm is. Ook ik wordt een beetje moe van de hypothetische discussie. Een dringend advies aan degenen die dit topic daarmee vol pompen : open een apart topic. Dan kunnen we het hier weer over andere dingen hebben.

EDIT : Tadaaaa! het Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? topic is klaar. Leef je daar uit. Na de 26e klacht zijn we er he-le-maal klaar mee.

[ Voor 29% gewijzigd door zeef op 20-05-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 18:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

*weg* wat staat hierboven nou?

De accu is voor zo'n toestel nog best redelijk. Ik heb 'm expres vannacht niet aan de lader gedaan, maar volgens mij ga ik de 2 dagen net niet redden. Ik heb 'm pas sinds afgelopen donderdag in gebruik, dus wellicht dat het nog wat verbetert. Bij de One X heeft het ook bijna een maand geduurd voordat ik de 2 dagen ermee kan redden.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 20-05-2012 18:03 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 20-05-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:49
Dope3112 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:38:
maybe een gekke vraag, naar weet iemand hier of de blackplate die bij het draadloos oplaadsysteem geleverd wordt schare kan toebrengen aan je bankpasjes en dergelijke?.
net zoals de *kuch*blackberry's*kuch* met hun magneetje?
Goeie vraag. Ben ik ook wel benieuwd naar.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Brekend!

Eerste grote review van een super review website gsmarena.com:

http://www.gsmarena.com/s...lvr.it&utm_medium=twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-10-2024
alwaysleft schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:57:
Brekend!

Eerste grote review van een super review website gsmarena.com:

http://www.gsmarena.com/s...lvr.it&utm_medium=twitter
GSMArena.com is erg snel dit keer!

Over PenTile zeggen ze dat het érg moeilijk te zien is (eigenlijk niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Apple en HTC take that!!! Ik quote gsmarena:

In the end though, it seems the Galaxy S III has such a comfortable lead that Samsung may as well ease off the gas and let others catch up. Once again, the bar's been raised quite high and yet another Galaxy S is setting the standards - not only for Android but smartphones as a whole. Oh wait, we've said that before, haven't we?

[ Voor 32% gewijzigd door alwaysleft op 20-05-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:37
Damn, dat is inderdaad indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
mister_S schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:49:
Damn, dat is inderdaad indrukwekkend.
Alle vooroordelen waar ik zorgen over had boort GSMarena de grond in. Samsung heeft mijn mond gesnoerd. Gsmarena is altijd erg kritisch.
Voorzichtige conclusie:

Samsung did it again.

Vooral de muziekkwaliteit is erg verbeterd tegenover de S2. Ik als muziekjunk ga toch maar eens voorzichtig sparen richting een s3 waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Gewoon een super toestel dus...kan ook niet anders.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

silitek schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:11:
Gewoon een super toestel dus...kan ook niet anders.
;)
Erg erg indrukwekkend die review ... en de SIII zelf ook natuurlijk. Alleen zo enorm jammer dat ze er geen camera knopje op gezet hebben. Misschien raar, maar dat is voor mij toch echt een deal breaker op dit moment.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 13:40

ronaldm3

Apple Watch :)

Weakling schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:36:
[...]

Erg erg indrukwekkend die review ... en de SIII zelf ook natuurlijk. Alleen zo enorm jammer dat ze er geen camera knopje op gezet hebben. Misschien raar, maar dat is voor mij toch echt een deal breaker op dit moment.
Ik vindt het ook jammer dat het toestel niet is voorzien van een vaste camera knop, denk dat ze dit niet kunnen doen omdat je tijdens het filmen ook foto's kan maken en dat dan dan niet werkt.

Atlanta gaf al aan dat er genoeg software te downloaden is wat ervoor zorgt dat je de volume knop kan gebruiken om foto's te maken. :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
seezu schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:26:
[...]

GSMArena.com is erg snel dit keer!

Over PenTile zeggen ze dat het érg moeilijk te zien is (eigenlijk niet).
Inderdaad een uitgebreide review, met veel details over de software. Toch vind ik de conclusie niet helemaal aansluiten bij de inhoud van de review.

De camera is prima en haalt mooie resultaten, maar haalt het niet bij de oudere 4s en de Xperia S, tenminste als ik de compare tools bekijk.
De synthetische benchmarks; mooie scores maar niet indrukwekkend. De half jaar oude 4s en de Krait cores worden in bepaalde benchmarks niet weggeblazen.

De scherpe randjes van mijn scepsis m.b.t. het scherm zijn afgenomen maar ik wacht nog even op de wat kritischere reviews van The Verge, Engadget en uiteraard T.Net.

[ Voor 0% gewijzigd door Miki op 21-05-2012 12:20 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Miki schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:01:
[...]

Inderdaad een uitgebreide review, met veel details over de software. Toch vind ik de conclusie niet helemaal aansluiten bij de inhoud van de review.

De camera is prima en haalt mooie resultaten, maar haalt het niet bij de oudere 4s en de Xperia S, tenminste als ik de compare tools bekijk.
De synthetische benchmarks; mooie scores maar niet indrukwekkend. De half jaar oude 4s en de Krait cores worden in bepaalde benchmarks niet weggeblazen.

De harde randjes van mijn scepsis m.b.t. zijn het scherm zijn afgenomen maar ik wacht nog even op de wat kritischere reviews van The Verge, Engadget en uiteraard T.Net.
Dat de camera niet meekomt met de 4S is een mening van jouw, ik vind hem gelijkwaardig aan de 4S. In alle belangrijke benchmarks staat die bijna overal aan de eenzame top. Of je leest de review niet goed, of je bent een azijnzeiker. De conclusie van gsmarena.com sluit perfect aan bij de gehele positieve review. Dit is de beste smartphone leverbaar anno midden 2012.

Graag ontopic houden en niet op de man. Er is geen "de beste smartphone", dat is altijd subjectief.

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 21-05-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:58

BPP

alwaysleft schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:50:
[...]

Dat de camera niet meekomt met de 4S is een mening van jouw, ik vind hem gelijkwaardig aan de 4S. In alle belangrijke benchmarks staat die bijna overal aan de eenzame top. Of je leest de review niet goed, of je bent een azijnzeiker. De conclusie van gsmarena.com sluit perfect aan bij de gehele positieve review. Dit is de beste smartphone leverbaar anno midden 2012.
Anders doe je eens even rustig aan. Het is maar een telefoon, niet je vriendin ofzo. Daarnaast heb jij je keuze allang gemaakt voor de release als ik zo kijk naar je reacties, maar dat betekent niet dat anderen niet morgen twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon het niet vinden, maar toch ff me vraag.

Is er al bekend wanneer die 64gig versie uitkomt in NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 01:38:
Kon het niet vinden, maar toch ff me vraag.

Is er al bekend wanneer die 64gig versie uitkomt in NL ?
Of de 32 GB? Maar je kan toch ook gewoon voor de 16gb gaan en dan een sd kaartje erbij nemen.
Stuk goedkoper lijkt me.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, ik hou niet zo van goedkoop 8)
Ik wilde namelijk max opslag 64+32=96GB ongeveer (weet niet hoeveel ze ingaan houden op die 64GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
Weakling schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:36:
[...]

Is er geen app om een volumetoets als cameraknop te gebruiken? Nog niet in de Play Store gezocht, maar kan me voorstellen dat het bestaat (wellicht met root-toegang)..

Ik wist gewoon dat de S3 weer fantastisch zou worden. Al dat geneuzel over het scherm... In een eerdere hands-on van GSM Arena waren ze al lyrisch over het toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 01:54:
Hehe, ik hou niet zo van goedkoop 8)
Ik wilde namelijk max opslag 64+32=96GB ongeveer (weet niet hoeveel ze ingaan houden op die 64GB)
Nou dat kan toch, even geduld is een schone zaak, waaarom zoveel opslag?
Maar wat een vet toestel is dit zeg en die review van gsm arena mmmmmmm om van te smullen, even alle kriticasters de mond snoeren.
Met alle respect, maar er zal altijd iets te zeuren zijn, maar dit is momenteel gewoon het vetste toestel.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Heb nu een Galaxy Nexus en de S3 heb ik even geteld heeft maar liefst 5 grote verbeter punten tegenover de Nexus naar aanleiding van de eerste review.

1) Betere GPU en CPU, dus random snelheid
2) betere camera, duidelijk verbeterd tegenover de S2
3) Betere accuduur. 1 van de beste smartphones qua accuduur
4) Scherm is toch qua waardes toch beter dan mijn Nexus, niet verwacht!
5) geluidskaart is veel beter ivm de Nexus en S2. Moet volgens gsmarena de iPhone 4S evenaren.

Kortom: Impressed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit was reeds overduidelijk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 17:16
Heeft ie nu wel of geen FM- Radio?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mell33 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:24:
Heeft ie nu wel of geen FM- Radio?
Wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/samsung/galaxy-s3-fl/scr/radio/4.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Brad Pitt op 21-05-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Thanks nu ben ik over (FM-Radio stond niet in de start post) (is de antenne nog steeds in de kabel van de oortelefoon) ik koop hem. Galaxy S heb ik ook gehad.

En is de 32/64GB een sd kaart of vast in het toestel.(laat maar this al duidelijk)

wat ik wel jammer vind is dat mkv niet word ondersteundt.

[ Voor 32% gewijzigd door Mel33 op 21-05-2012 12:42 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Vrijwel zeker dat de ontvangst lees: antenne van de radio is opgenomen in het kabeltje van de oortjes.

De S3 heeft 2 geheugen locaties:
  • Intern, waarbij er gekozen tussen 16Gb, 32Gb en later dit jaar 64Gb
  • Extern, via een Micro SD kaartje, tot max. 64Gb al lijkt de gelekte handleiding dit tegen te spreken, die wijst immers op max. 32Gb
.

[ Voor 56% gewijzigd door Miki op 21-05-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
^^ thanks

O trouwens, werkt de tv-out jack nog op deze (zodat je de films en het scherm van de Galaxy via die kabel op je tv kan afspelen) die heb ik nog van de S over.

Edit:
mkv werkt wel las ik in dit review http://www.gsmarena.com/s...xy_s_iii-review-761p8.php
En de jack is vervangen door de micro usb

The microUSB port at the bottom is used for both data connections and charging. Not only does it support USB host but it also comes with MHL, enabling HD TV-out connectivity. You'll have to purchase an adapter to use that extra functionality, though. The other thing of interest here is the mouthpiece.

Wat is nu de Mouthpiece?? (of is dat de microfoon?)

[ Voor 156% gewijzigd door Mel33 op 21-05-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 01:37

The Legend

*Plop*

mell33 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:34:

wat ik wel jammer vind is dat mkv niet word ondersteundt.
In de review van GSMArena staat anders dat de standaard videoplayer van Samsung alles afspeelde wat 'ie voorgeschoteld kreeg, inclusief high profile 1080p MKV's.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:58
The Legend schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:06:
[...]

In de review van GSMArena staat anders dat de standaard videoplayer van Samsung alles afspeelde wat 'ie voorgeschoteld kreeg, inclusief high profile 1080p MKV's.
Mijn SGS1 speelt ook gewoon .mkv-bestanden. SGS3 zal dit dus ook wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
En nog een review van een grote site. 9,3 krijgt die!!

http://www.phonearena.com...alaxy-S-III-Review_id3031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24
Tegen een 7,8 die de One X daar scoorde, de master van 2012 staat alweer vast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 14:52
Ik heb een canon A80 camera. Is een 4 MP camera van een jaar of 7 oud.
Maakt altijd hele goede foto´s. Ik had altijd iets van, zo´n gewone fototoestel is heel veel beter dan een telefoon cam.
Is dat nog steeds zo, in vergelijking met bv deze samsung of een andere high end smartphone?

Want ik wil deze telefoon ook binnenkort kopen, kan ik dan net zo goed gebruik maken kwa foto's van mn telefoon of is het dan toch nog beter om mn canon te gebruiken, voor het serieuze fotografeerwerk. Afgezien van de zoom natuurlijk. Die is in elk geval beter met mn canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Razer schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:50:
[...]

Tegen een 7,8 die de One X daar scoorde, de master van 2012 staat alweer vast _/-\o_
7.8 vind ik niet terecht. Veels te laag vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:58

BPP

alwaysleft schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:14:
[...]

7.8 vind ik niet terecht. Veels te laag vind ik persoonlijk.
De HTC Sensation en de Samsung Galaxy S3 kregen daar beide een 9. De One X is echt vele malen beter als de Sensation die buggy als de pest was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
BORG schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:52:
Ik heb een canon A80 camera. Is een 4 MP camera van een jaar of 7 oud.
Maakt altijd hele goede foto´s. Ik had altijd iets van, zo´n gewone fototoestel is heel veel beter dan een telefoon cam.
Is dat nog steeds zo, in vergelijking met bv deze samsung of een andere high end smartphone?

Want ik wil deze telefoon ook binnenkort kopen, kan ik dan net zo goed gebruik maken kwa foto's van mn telefoon of is het dan toch nog beter om mn canon te gebruiken, voor het serieuze fotografeerwerk. Afgezien van de zoom natuurlijk. Die is in elk geval beter met mn canon.
Nee, je kan niet simpelweg zeggen dat de phonecam nu beter is.
Het valt en staat met de lens en dat is in die phones nog steeds een speldeknop en de grootste beperking.
Ik denk dat je Cannon over het algemeen dus gelijkwaardige zo niet betere foto's zal maken.
Met name onder mindere omstandigheden zal je dat verschil duidelijk gaan zien.
Hoge MP rates zijn ook een marketing factor want mensen zijn daar gevoelig voor.

Eerlijk is eerlijk, de cameraphones zijn erg verbeterd maar op het niveau van een gewone camera zullen ze NOOIT komen zolang alles maar compact moet blijven en dus ook de lens een fractie is van een reguliere lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Razer schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:50:
[...]

Tja hoe komt die score tot stand ?
Ze noemen in de conclusie de S-voice functie als een duidelijk pluspunt. Inmiddels is al gebleken dat het een gimmick is en helemaal niet vloeiend/perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Bomberman71 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:16:
[...]

Ze noemen in de conclusie de S-voice functie als een duidelijk pluspunt. Inmiddels is al gebleken dat het een gimmick is en helemaal niet vloeiend/perfect werkt.
Sterker nog, als je de preview inhoudelijk leest is s-voice niet zo denderend. Daarom is het wel heel frappant dat dit nu juist de doorslag zou moeten geven in de score.
Still, if you look past its quirks, S Voice can be a handy tool in situations where your hands are occupied (especially while driving, when you can't take your eyes off the road either). In all other scenarios you will be much better off using your fingers than your voice. Things might improve in the future but we are still a few years away before such technology becomes an essential part of the smartphone user experience.
Bron:http://www.gsmarena.com/samsung_i9300_galaxy_s_iii-review-761p5.php

[ Voor 34% gewijzigd door Miki op 21-05-2012 20:31 . Reden: Bronvermelding + quote artikel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:11:
Nou dat kan toch, even geduld is een schone zaak, waaarom zoveel opslag?
Maar wat een vet toestel is dit zeg en die review van gsm arena mmmmmmm om van te smullen, even alle kriticasters de mond snoeren.
Met alle respect, maar er zal altijd iets te zeuren zijn, maar dit is momenteel gewoon het vetste toestel.
Ja zeker is even geduld een schone zaak, maar ik ben iemand die informatie wilt winnen in me geduld :P
En waarom zoveel opslag, ik ga helemaal los met deze telefoon. Gaat mijn eerste Android telefoon worden.

Dus iemand die informatie kan winnen wanneer 64GB in NL gaat komen, laat het zo snel mogelijk weten hiero :)

GSM arena nice die ga ik nu even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Bomberman71 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:16:
[...]

Ach, het is aardig!!...werkt redelijk goed al op m'n SGSI
Wel build.prop aanpassen tot I9300 ;)

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/zx31o0.png Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2pobfqs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Miki schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:25:
[...]

Sterker nog, als je de preview inhoudelijk leest is s-voice niet zo denderend. Daarom is het wel heel frappant dat dit nu juist de doorslag zou moeten geven in de score.

[...]
Ja, het is op zijn MINST opmerkelijk en komt allerminst professioneel over ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Bomberman71 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:11:
[...]*knip*
Eerlijk is eerlijk, de cameraphones zijn erg verbeterd maar op het niveau van een gewone camera zullen ze NOOIT komen zolang alles maar compact moet blijven en dus ook de lens een fractie is van een reguliere lens.
Dat komt wel goed, de techniek zal verder en verder ontwikkeld worden. Vroeg of laat gaan we zelf geen lenzen meer nodig hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:30:
[...]
En waarom zoveel opslag, ik ga helemaal los met deze telefoon. Gaat mijn eerste Android telefoon worden.
Hoe weet je dit zo zeker. Zelf zit ik ook te overwegen om een SIII te gaan halen en net als jou wordt dit dan mijn eerste Android telefoon. Als ik qua opslag ga kijken zou ik bijna zeggen bigger is better (je kunt er immers meer op opslaan), maar als ik vergelijk waar ik nu mijn mobiel (Nokia E71) voor gebruik. moet ik meer dan zat ruimte hebben op de 16GB variant zonder extra sd kaart.

Ik vind het toch lastig om in te schatten of ik in de toekomst ook ga Wordfeuden, Something drawen, films en muziek ga afspelen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Twee hele dikke reviews zeg eerst gsmarena en nu phonearena, heerlijk zeg wat een dikke telefoon is dit.
En toch nog klagen door sommige hier, over smaak kun je twisten maar er is gewoon geen betere telefoon momenteel.
Lees ik nu hier weer dat sommige die reviews weer bekritiseren, ach ja je zal maar niks te doen hebben.
Het leven is leuk :-)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:25:
[...]

[...]
Tja, what else is new? Dat het zou falen wist ik al toen ze het aankondigde op het unpacked event. Het is niks anders dan een gadget/gimmick meer niet, net zoals Siri dat ook is.

Wat mijn aandacht trekt is die smartstay functie maar daar word met geen woord over gerept. Dat het er is wist ik al maar zeg er eens iets meer over!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
De Nexus kreeg daar afgelopen jaar een 9,5 dus helemaal consequent zijn ze daar niet met cijfers ;)

http://www.phonearena.com...exus-Review_id2915/page/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrakeNL schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:52:
Hoe weet je dit zo zeker. Zelf zit ik ook te overwegen om een SIII te gaan halen en net als jou wordt dit dan mijn eerste Android telefoon. Als ik qua opslag ga kijken zou ik bijna zeggen bigger is better.
Hehe, ik ben geen doorslag tweaker :)
Ik heb niks voor niks een 20TB aan digitaal ruimte voor opslag :)

En hoe ik dit zo zeker weet dat ik al die ruimte ook echt nodig heb. Ik ga helemaal los had ik dat al eerder gezegd :P

Apps-apps-apps-apps-HD foto-HD video- HD series---> :o

En hier even voor jullie de Samsung Galaxy SIII Review en >>>>Unboxing<<<<

Samsung Galaxy S III Review :
YouTube: Samsung Galaxy S III Review

DroidSans Review : Samsung Galaxy S III GT-I9300 (in English) >>>>Unboxing<<<<
YouTube: DroidSans Review : Samsung Galaxy S III GT-I9300 (in English)

DroidSans Review : Samsung Galaxy S III GT-I9300 (ภาษาไทย) >>>>Unboxing<<<<
YouTube: DroidSans Review : Samsung Galaxy S III GT-I9300 (ภาษาไทย)

Samsung Galaxy S III vs HTC One X
YouTube: Samsung Galaxy S III vs HTC One X

Samsung Galaxy S III vs Apple iPhone 4S
YouTube: Samsung Galaxy S III vs Apple iPhone 4S

Samsung Galaxy S III vs Samsung Galaxy S II
YouTube: Samsung Galaxy S III vs Samsung Galaxy S II

Smullen maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Le_Freak ! schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 00:41:
[...]

Twee hele dikke reviews zeg eerst gsmarena en nu phonearena, heerlijk zeg wat een dikke telefoon is dit.
En toch nog klagen door sommige hier, over smaak kun je twisten maar er is gewoon geen betere telefoon momenteel.
Lees ik nu hier weer dat sommige die reviews weer bekritiseren, ach ja je zal maar niks te doen hebben.
Het leven is leuk :-)
Zullen we op inhoud discussiëren ipv loze kreten?
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 00:58:
[...]

Tja, what else is new? Dat het zou falen wist ik al toen ze het aankondigde op het unpacked event. Het is niks anders dan een gadget/gimmick meer niet, net zoals Siri dat ook is.

Wat mijn aandacht trekt is die smartstay functie maar daar word met geen woord over gerept. Dat het er is wist ik al maar zeg er eens iets meer over!
Helemaal met je eens, de Smartstay functie heeft mijn aandacht ook. Dit is echt een USP van de S3 wat nog niet eerder is vertoond. Dit kan voor mij 1 van doorslaggevende punten zijn voor mijn beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Miki schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 07 :59:
[...]

Zullen we op inhoud discussiëren ipv loze kreten?

[...]

Helemaal met je eens, de Smartstay functie heeft mijn aandacht ook. Dit is echt een USP van de S3 wat nog niet eerder is vertoond. Dit kan voor mij 1 van doorslaggevende punten zijn voor mijn beslissing.
Loze kreten? Ik refereer naar 2 zeer goede reviews ( zie net dat er nog meer goede reviews zijn geplaatst) en dan worden deze reviews weer bekritiseerd door mensen met loze kreten, zeg daar dan is wat van.
Of hoor je daar toevallig bij dat je mijn positieve blik na aanleiding van deze reviews niet kan handlen.

Weet je waar meer tegen gedaan moet worden het gewijf van sommige lui hier, tweaker zijn oké maar lopen zagen en zeuren om niets slaat nergens op.
Kijk naar de telefoon en alle reviews die er nu zo langzamerhand verschijnen en geniet van deze telefoon met zeer mooie specs en die alle andere telefoons achter zich laat.
Of staat tweaker nu ook voor zeurder?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Le_Freak ! schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:25:
Er is ook nog zoiets als een rationele tweaker i.p.v. eentje met oogkleppen op dan wel last hebbende van een behoorlijke vorm van confirmation bias. Ja het is een geweldig toestel, ja hij heeft flaws. So what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:30:
[...]

Er is ook nog zoiets als een rationele tweaker i.p.v. eentje met oogkleppen op dan wel last hebbende van een behoorlijke vorm van confirmation bias. Ja het is een geweldig toestel, ja hij heeft flaws. So what.
Is het lijstje met reviews wat een paar posts hierboven is neergezet nietszegend en niet overtuigend genoeg?
Heb je ze wel gelezen en gezien allemaal?

Sommige hadden misschien meer of nog andere features willen zien maar dat is er dus niet, buiten dat is dit nu de telefoon met de meeste mogelijkheden en die het makkelijkst te customizen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Le_Freak ! op 22-05-2012 09:42 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Le_Freak ! schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:40:
Is het lijstje met reviews wat een paar posts hierboven is neergezet nietszegend en niet overtuigend genoeg?
Zeer overtuigend ja. Maakt dat het toestel opeens perfect en foutloos? Dat heb ik dan even gemist, my bad.
Heb je ze wel gelezen en gezien allemaal?
Ben de grootste S2-fan die er is, dus uiteraard. Niet zo kortzichtig please.

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 22-05-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Reviews die de fysieke menu knop icm ICS niet aankaarten neem ik niet serieus. Ik ben benieuwd naar de review van The Verge.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
[...]

Loze kreten? Ik refereer naar 2 zeer goede reviews ( zie net dat er nog meer goede reviews zijn geplaatst) en dan worden deze reviews weer bekritiseerd door mensen met loze kreten, zeg daar dan is wat van.
Of hoor je daar toevallig bij dat je mijn positieve blik na aanleiding van deze reviews niet kan handlen.

Weet je waar meer tegen gedaan moet worden het gewijf van sommige lui hier, tweaker zijn oké maar lopen zagen en zeuren om niets slaat nergens op.
Kijk naar de telefoon en alle reviews die er nu zo langzamerhand verschijnen en geniet van deze telefoon met zeer mooie specs en die alle andere telefoons achter zich laat.
Ja het zijn inderdaad loze kreten omdat de kritiek op reviews(GSMarena met name) onderbouwd is met argumenten die tot op heden niet weerlegd zijn. In plaats daarvan proberen hier lui, waaronder jezelf de kritische opmerkingen af te schilderen als zeurders.
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:30:
[...]

Eens, ik ben geen hond die als een dolle achter ieder brokje wat het baasje(Samsung) opwerpt rent. Ik wil weten wat ik nu echt in mijn handen krijg voor die €600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Wat voor nut hebben reviews dan als ze toch allemaal zuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Miki schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:16:
[...]

Ik wil weten wat ik nu echt in mijn handen krijg voor die €600.
Inmiddels wel duidelijk, lijkt mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:49:
Reviews die de fysieke menu knop icm ICS niet aankaarten neem ik niet serieus. Ik ben benieuwd naar de review van The Verge.
Ik vind de introductie van die softwarematige knop juist irritant, hij zit altijd op een kutplek bovenaan waar je met je duim (rechtshandig) moeilijk bij kan. Ben juist blij dat Samsung ervoor heeft gekozen om de knoppen beneden te houden. Scheelt ook weer ruimte op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:16:
[...]

Ja het zijn inderdaad loze kreten omdat de kritiek op reviews(GSMarena met name) onderbouwd is met argumenten die tot op heden niet weerlegd zijn. In plaats daarvan proberen hier lui, waaronder jezelf de kritische opmerkingen af te schilderen als zeurders.

[...]
Opmerkingen over pentile schermen waar 99% van de mensen geen last van heeft, plastic omhuizingen waar een groot deel niets om geeft, ja is inderdaad gezeur. Als blijkt dat de GPS slecht werkt, daar mag je over zeuren. Voor de rest, if you don't like it, don't buy it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
mister_S schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:21:
Wat voor nut hebben reviews dan als ze toch allemaal zuigen?
Dat beweert helemaal niemand of lees ik iets over het hoofd :?
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:23:
[...]
Ik vind de introductie van die softwarematige knop juist irritant, hij zit altijd op een kutplek bovenaan waar je met je duim (rechtshandig) moeilijk bij kan. Ben juist blij dat Samsung ervoor heeft gekozen om de knoppen beneden te houden. Scheelt ook weer ruimte op je scherm.
Kan wel zo zijn, maar de developers zullen Google's SDK gebruiken om apps te schrijven. De keuze van Samsung om toch de home button te gebruiken kan gevolgen hebben waardoor je juist extra ruimte(dubbele menu optie) op je scherm kwijt bent.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:25:
[...]
Opmerkingen over pentile schermen waar 99% van de mensen geen last van heeft, plastic omhuizingen waar een groot deel niets om geeft, ja is inderdaad gezeur. Als blijkt dat de GPS slecht werkt, daar mag je over zeuren. Voor de rest, if you don't like it, don't buy it!
Volg je uberhaupt dit topic wel :?
De (kritische) opmerkingen op de review van GSMarena gaan helemaal niet over het scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Hebben we de SIII dit weekend al in huis...? >:)
Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
heutsm schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:41:
Hebben we de SIII dit weekend al in huis...? >:)
Zie hier
Denk 't nog niet!..maar dagen tellen af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
silitek schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:47:
[...]

Denk 't nog niet!..maar dagen tellen af ;)
Ik had gisteren loyalty van vodafone aan de lijn en die zeiden dat ze al op voorraad lagen bij VF.
Ze zouden binnen 3 dagen verstuurd worden, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
libero schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:21:
[...]

Ik had gisteren loyalty van vodafone aan de lijn en die zeiden dat ze al op voorraad lagen bij VF.
Ze zouden binnen 3 dagen verstuurd worden, dus wie weet.
Uhmm, dacht dat ik redelijk voorop zat (Coolblue). Maar goed het kan nog we zitten vroeg in de week, heden!. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
silitek schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:33:
[...]

Uhmm, dacht dat ik redelijk voorop zat (Coolblue). Maar goed het kan nog we zitten vroeg in de week, heden!. ;)
Hehe dat dacht ik ook bij studentenmobiel, maar daar wisten ze nog van niets en was er ook nog geen voorraad. :-(

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen color saturation and color temperature? De AMOLED schermen zijn over-saturated, maar hebben een 'koude' temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:19:
Wat is het verschil tussen color saturation and color temperature? De AMOLED schermen zijn over-saturated, maar hebben een 'koude' temperatuur?
Saturiation is kleurverzadiging, zeg maar de colour instelling die je ook op een tv hebt. Op 0 is alles zwart/wit en op de hoogste stand zijn de kleuren heel erg fel.

Color temperature geeft meer de tint aan (meer blauw is koeler, meer rood is warmer). Ik denk dat de SIII misschien een iets meer blauwe tint heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Kan saturatie niet gewoon softwarematig worden veranderd? Of is het inherent aan AMOLED?

Heeft de S3 net als de One X een aparte opslag voor apps en dergelijke? Ik vond het behoorlijk jammer dat de One X een aparte 2GB opslag moest hebben voor installaties. Ik vraag me ook nog steeds af hoe de microSD wordt gezien, daar lees ik niets over. Is het apart of wordt het gezien als één groot opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
mister_S schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:39:
Kan saturatie niet gewoon softwarematig worden veranderd? Of is het inherent aan AMOLED?

Heeft de S3 net als de One X een aparte opslag voor apps en dergelijke? Ik vond het behoorlijk jammer dat de One X een aparte 2GB opslag moest hebben voor installaties. Ik vraag me ook nog steeds af hoe de microSD wordt gezien, daar lees ik niets over. Is het apart of wordt het gezien als één groot opslag?
Micro SD zal waarschijnlijk worden aangeduid als mnt/emmc. En zal één grote opslag zijn.
Switchen tussen interne en externe SD met install app's zal wel een extra optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
mister_S schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:39:

Voor de saturatie heeft de SIII 4 verschillende schema's, dus ja dat is enigszins softwarematig te veranderen.

Voor wat betreft de opslag, dat hangt af van welke techniek Samsung gebruik maakt bij de SIII als dit net als bij de Galaxy Nexus MTP is, dan kan het interne geheugen volledig voor apps worden gebruikt. De SD-kaart wordt in principe altijd apart gezien, behalve als je zelf aan de slag gaat met custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Laatst online: 01-10 12:02
synthdood schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:29:
[...]

Color temperature geeft meer de tint aan (meer blauw is koeler, meer rood is warmer). Ik denk dat de SIII misschien een iets meer blauwe tint heeft.
Dat heeft het inderdaad, net als alle andere toestellen met OLED. Dit omdat blauwe OLEDs veel sneller "verslijten"; door het paneel dan van nature een blauwe tint te geven hoeven deze iets minder hard te werken (relatief aan de rode en groene subpixels). Over het algemeen zou je er niets van horen te merken (het moet immers gecompenseerd worden door de andere subpixels), maar blijkbaar werkt dat niet altijd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raschaoot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-09 12:00
synthdood schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:29:
[...]

Saturiation is kleurverzadiging, zeg maar de colour instelling die je ook op een tv hebt. Op 0 is alles zwart/wit en op de hoogste stand zijn de kleuren heel erg fel.

Bijna goed, maar blauw heeft juist een hogere kleurtemperatuur dan rood.
Zonder te weten of het over kleurtemperatuur of tint gaat weet je daarom ook nooit zeker wat er bedoeld wordt met koel of warm. ;)

Zie ook dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.techduikshop.nl/shop/artikel/Pics/kleurtemperatuur.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door raschaoot op 22-05-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interesting. Afgaande op de vorige amoled schermen zou je dus verwachten dat ze een 'blauwe gloed' hebben en een hoge kleurtemperatuur hebben wat gelijk is dan aan een 'koude' kleurtemperatuur (blauw = koud, rood = heet). Dit is dus niet out of the box aan te passen i.t.t. de saturatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
[...]

Wat ik vooral irritant vind aan enkel soft buttons is dat je op zo'n kleine knop rechts van de telefoon moet duwen om hem wakker te maken. Vooral in een houder in de auto kan dit veel lastiger en gevaarlijker zijn dan een simpele druk op die grote homebutton. Geef mij dus maar hoe het werkt op de oude galaxy :-)
Werkt trouwens ook perfect zo op mijn gt-9000 met cm9.
Die grote homebutton juich ik dus alleen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
[...]

Zo is het inderdaad beter, althans voorlopig er zijn nog niet zoveel apps geüpdatet naar de ICS richtlijnen en op een G Nex of een One X zorgt dat enkel voor inconsistentie! dan heb je mooi een menu knop rechtsboven bij Skype, en bij Whatsapp heb je dan weer een menu knop onderin rechts bij de Nexus en een hele menubalk bij de One X. Dus zoals jij ben ik hier ook blij om.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
[...]

Jammer dat het meteen gezeur moet zijn.
Dacht dat het tweakers.net was en niet andere fora met de diepgang van een pannenkoek met alleen maar typische fanboy (ongeacht het merk) gegil.
Je doet net alsof de S3 gratis verstrekt wordt en je dus blij moet zijn en je mond maar moet houden omdat de paus gesproken heeft.

Er is niks mis met een kritische noot of dingen aan de kaak stellen die opvallen.
Als je alleen maar happy messages wilt lezen moet je op het s3 twitter kanaal gaan zitten ofzo.
Tweakers is er mijn inziens voor de mensen zonder oogkleppen, zonder rozebril, en vooral met open vizier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Op een bepaald punt in het leven leer je dat van mening verschillen, niet betekent dat iemand het met je oneens is of je persoonlijk afvalt, maar dat die ander waarschijnlijk iets gezien heeft wat jij nog niet zag. Later ontwikkel je dat je zelfs andere meningen _wilt_ horen, omdat je daar zelf ook weer slimmer van wordt. Gelukkig is een groot deel van het forumpubliek hier van het laatste overtuigd, maar het zou echt heel tof zijn als iedereen dit in zou zien.

Kan iemand zoiets in een paar mooie catchy zinnen pakken, en boven dit forum hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 13:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Toch grappig hoe mensen hier doen alsof ze het toestel al hebben... of gewoon fanboy zijn... of hun aankoop goed proberen te praten. De vroege reviews zeggen nog niet alles over dit toestel! Ondertussen weet ik wel beter... Goede reviews betekenen niet direct dat het toestel perfect is, ondanks zijn specs.

Ik heb deze besteld bij Vodafone, met de personeelskorting van mijn werkgever. Op papier (en foto's) een heel mooi toestel, en mijn Meizu M9 (met sh*tty software) kan eindelijk de la in.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
BvDorp schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 02:29:
Op een bepaald punt in het leven leer je dat van mening verschillen, niet betekent dat iemand het met je oneens is of je persoonlijk afvalt, maar dat die ander waarschijnlijk iets gezien heeft wat jij nog niet zag. Later ontwikkel je dat je zelfs andere meningen _wilt_ horen, omdat je daar zelf ook weer slimmer van wordt. Gelukkig is een groot deel van het forumpubliek hier van het laatste overtuigd, maar het zou echt heel tof zijn als iedereen dit in zou zien.

Kan iemand zoiets in een paar mooie catchy zinnen pakken, en boven dit forum hangen?
GoT is nu eenmaal een discussie platform waar plaats is voor meningen en andere invalshoeken!.
Hier gaan de meeste tweakers verstandig en volwassen mee om (gelukkig)..goed dat dit nogmaals wordt aangehaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 11:08
Waar ik wel bijzonder van gecharmeerd ben bij de One X is de mogelijkheid tot het aanpassen van de kleuren van knoppen etc via de ingebouwde themes. De S III zal zoiets vast niet ondersteunen toch?

Aangezien het grafisch talent van de Samsung ontwerpers vaak ver te zoeken is, en de meeste third party lockscreens of launchers nou ook niet echt mooi zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Creesch

bla bla!

Phusebox schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:24:
Waar ik wel bijzonder van gecharmeerd ben bij de One X is de mogelijkheid tot het aanpassen van de kleuren van knoppen etc via de ingebouwde themes. De S III zal zoiets vast niet ondersteunen toch?

de meeste third party lockscreens of launchers nou ook niet echt mooi zijn.

Lockscreens:

widgetlocker
miui lockscreen

Allebei volledig aan te passen in stijl en uiterlijk

Launchers:
... waar moet ik beginnen? Uhm apex launcher dan maar, ics based launcher met enorm veel mogelijkheden en sinds de laatste versie ondersteuning voor launcherpro en go launcher icons
ADWlauncher EX is ondertussen ook ICS compatible en heeft ook legio thema mogelijkheden.

Maar wellicht komt er toch de mogelijkheid om touchwiz te stylen dat is natuurlijk even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Creesch schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:20:
[...]

Lockscreens:

widgetlocker
miui lockscreen

Allebei volledig aan te passen in stijl en uiterlijk

Launchers:
... waar moet ik beginnen? Uhm apex launcher dan maar, ics based launcher met enorm veel mogelijkheden en sinds de laatste versie ondersteuning voor launcherpro en go launcher icons
ADWlauncher EX is ondertussen ook ICS compatible en heeft ook legio thema mogelijkheden.

Maar wellicht komt er toch de mogelijkheid om touchwiz te stylen dat is natuurlijk even afwachten.
Die ken ik allemaal wel, maar geen enkele van die heeft echt een gelikte interface vind ik zelf. Ach ja dan zelf maar wat in elkaar knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Nu online

Creesch

bla bla!

Phusebox schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:31:
[...]

Die ken ik allemaal wel, maar geen enkele van die heeft echt een gelikte interface vind ik zelf. Ach ja dan zelf maar wat in elkaar knutselen.
Uhm? pardon? Welke gedeelte van volledig aanpasbaar bij de lockscreen replacements en ADW heb je gemist? De interface is wat je er zelf van maakt (of een van de honderden interfaces die door andere mensen is gemaakt en beschikbaar zijn gestelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Creesch schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:48:
[...]

Uhm? pardon? Welke gedeelte van volledig aanpasbaar bij de lockscreen replacements en ADW heb je gemist? De interface is wat je er zelf van maakt (of een van de honderden interfaces die door andere mensen is gemaakt en beschikbaar zijn gestelt)
Ja klopt, alleen heb ik nog nooit een echt goed uitgedachte/uitgewerkte interface kunnen vinden die voor de voorgestelde apps beschikbaar is. Kwestie van smaak.

En dus zal ik zelf aan de bak moeten om zelf een lockscreen en interface te maken. Jammer want de HTC oplossing vond ik best strak ogen zo in die 10 minuten dat ik hem in mijn handen heb gehad.

Alleen die uitstekende cameralens is echt een no-go anders had ik wel een One X gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
mafiatounes schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:16:
[...]

Zo is het inderdaad beter, althans voorlopig er zijn nog niet zoveel apps geüpdatet naar de ICS richtlijnen en op een G Nex of een One X zorgt dat enkel voor inconsistentie! dan heb je mooi een menu knop rechtsboven bij Skype, en bij Whatsapp heb je dan weer een menu knop onderin rechts bij de Nexus en een hele menubalk bij de One X. Dus zoals jij ben ik hier ook blij om.
Samsung helpt hiermee juist niet bij de consistentie, zoals Miki al aangaf maken de ontwikkelaars gebruik van de Google SDK voor ICS. Hierbij wordt er dus gebruik gemaakt van de menu knop in de app, de inconsistentie die er momenteel is komt voornamelijk door luie ontwikkelaars die hun app nog niet compatible hebben gemaakt voor ICS.
De keuze van Samsung zou dit alleen maar kunnen vertragen en dan kan je daar als toekomstige SIII gebruiker blij mee zijn, het is niet bevorderlijk voor de ontwikkeling van apps volgens de ICS richtlijnen, waar alle toestellen die wel zijn meegegaan met de standaard van ICS en de fysieke menu knop dus weggelaten hebben van zouden profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 09-10 18:41
Laguna schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:33:
[...]

Samsung helpt hiermee juist niet bij de consistentie, zoals Miki al aangaf maken de ontwikkelaars gebruik van de Google SDK voor ICS. Hierbij wordt er dus gebruik gemaakt van de menu knop in de app, de inconsistentie die er momenteel is komt voornamelijk door luie ontwikkelaars die hun app nog niet compatible hebben gemaakt voor ICS.
De keuze van Samsung zou dit alleen maar kunnen vertragen en dan kan je daar als toekomstige SIII gebruiker blij mee zijn, het is niet bevorderlijk voor de ontwikkeling van apps volgens de ICS richtlijnen, waar alle toestellen die wel zijn meegegaan met de standaard van ICS en de fysieke menu knop dus weggelaten hebben van zouden profiteren.
Heel mooi allemaal maar ik wil gewoon een knop, ik ben dus blij met Samsung!

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Nu online

Creesch

bla bla!

Golf2vr6 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:44:
[...]

In veel gevallen een kwestie van gewenning zoals wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 21:49
Golf2vr6 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:44:
[...]

precies, echt heerlijk die knoppen. Vooral de terug knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 09-10 18:41
Creesch schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:13:
[...]

In veel gevallen een kwestie van gewenning zoals wel vaker.
Sorry, maar ik heb beide en ik vind met knop gewoon fijner...mag dat?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Pagina: 1 ... 25 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.