Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passion fruit
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:39:
[...]

Helemaal mee eens, potverdikke wat een mieren neukers over dat scherm. Dat is het enige waar een aantal mensen hier over aan het zeuren zijn. Ga a.u.b kijken voor een andere telefoon er zijn er genoeg.. Bijna niemand heeft de telefoon in het echt in zijn handen gehad, en maar zwetsen. Forum vervuiling noem ik het. Oordelen moet je doen na 29/05 als je hem in je handen hebt...Pffffff 8)7
Amen to that! :)

Ik heb me een ongeluk moeten typen om dat gemierenneuk over de onder de microscoop uitvergroote subpixels te laten ophouden.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik heb problemen met het scherm van de Nexus, als de SGS3 hetzelfde scherm zou hebben zou dat voor mij inderdaad een dealbreaker zijn. Of ik problemen heb met het scherm van de SGS3 weet ik nog niet tot ik het gezien heb. Aangezien de kleurbalans en helderheid aanzienlijk verbeterd schijnen te zijn heb ik goede hoop dat het wel een top scherm is. Dat waren in mijn ogen twee van de belangrijkste minpunten bij de Nexus. Maar eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:22
offtopic:
@Sigis

Juist de kleurbalans op de Nexus is goed te noemen, bij de SII waren de kleuren veel meer verzadigd. Hoe je dan aan de zogenaamde kleurafwijkingen komt is mij dan ook een raadsel.
De helderheid in de testen schijnt minder te zijn, maar in de praktijk scheelt het weer vrij weinig dus wat mij betreft is dit een kwestie van spijkers op laag water zoeken...

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
offtopic:
Sorry, maar dat kleuren verhaal moet echt afgelopen zijn, ik heb dit eerder allemaal al uitgebreid uit de doeken gedaan. Als je het er niet mee eens bent moet je dat zelf weten, ik heb veel liever dat alle Nexus eigenaren het scherm het mooiste in de wereld vinden dan dat ze het met mij eens zijn. Het is goed als iedereen zijn eigen mening heeft. Ik heb de mijne gegeven, gebaseerd op mijn waarnemingen. Veel van wat jij zegt stemt niet overeen met mijn waarnemingen. Voor mij heeft dat dus geen waarde, maar voor jou des te meer. Ik zou zeggen: laat het rusten en accepteer dat mensen verschillende meningen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:25
Pff als ik de laatste pagina's zo even doorlees wordt het toch echt tijd dat het toestel uitkomt..

Ontopic: Zijn er valtesten met het toestel gedaan?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Meest recente vergelijking Galaxy SIII vs HTC 1X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Laatst online: 28-09 13:05
Ook even over die "verzadigde" kleuren bij de S2. Zelf merk ik er niks van, maar daarnaast zijn er 3 verschillende schermmodi voor de S2 waar je de saturatie dus al enigszins aan kan passen. ;) Ik neem dus aan daylt die feature voor de S3 ook ingebakken is. Dat zou dus geen reden kunnen of mogen zijn om de S3 te laten liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 17:50
mister_S schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:50:
[...]

Kun je misschien wat zeggen over de ligging in je hand? Voornamelijk hoe de backcover voelt. Is het heel glad?
Heb zowel de "witte" als de "blauwe" mogen vasthouden.
En erg glad was het niet, er zit, hoe moet je het zeggen, een soort patroon op wat toch een goede ligging in je hand laat aanvoelen.
Als ik hem vergelijk met mijn Galaxy Ace (heb hem in het wit, en dus gladde achterkant) ligt hij veel beter (lees: stabieler) in de hand.

Toestel is ook in gewicht goed te noemen, voelt persoonlijk niet te licht, maar ook zeker niet te zwaar aan.

Tijdens de demonstratie die ik heb gekregen, werkte de "siri" functie nog niet naar behoren :P
De medewerker van Samsung wilde laten zien dat je apps kon openen door middel van spreken.
Hij had toevallig de app van Nu.nl & Facebook gedownload, echter wilde "ze?" niet meewerken en gaf een melding van snap niet wat je bedoeld.. :z
Het blijkt wel zo te zijn dat je social-media updates kunt inspreken, echter heb ik dat niet kunnen ervaren helaas...
Sigis schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:33:
Ik heb problemen met het scherm van de Nexus, als de SGS3 hetzelfde scherm zou hebben zou dat voor mij inderdaad een dealbreaker zijn. Of ik problemen heb met het scherm van de SGS3 weet ik nog niet tot ik het gezien heb. Aangezien de kleurbalans en helderheid aanzienlijk verbeterd schijnen te zijn heb ik goede hoop dat het wel een top scherm is. Dat waren in mijn ogen twee van de belangrijkste minpunten bij de Nexus. Maar eerst zien, dan geloven.
Het geen wat ik je kan vertellen uit eigen ervaring is dat de S3 kwa kleuren natuurlijker overkomt dan de S2.
Heb hem er niet naast kunnen houden, maar vaak genoeg de S2 vastgehouden, en dus zeker wel weet hoe het scherm is.
Kwa helderheid had ik het gevoel dat het om het even is, tevens oogde het zwart ook echt zwart. :)

[ Voor 28% gewijzigd door DutchCrownNL op 16-05-2012 22:26 ]

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:24
Japanse versie Galaxy SIII NTT Docomo (SC-06D):
Afbeeldingslocatie: http://st.gsmarena.com/vv/newsimg/12/05/ntt-docomo-galaxy-s-3/gsmarena_001.jpg

- Dual-core Qualcomm’s Snapdragon 1.5GHz processor (MSM8960)
- 2GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCrownNL schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 22:17:
[...]

Tijdens de demonstratie die ik heb gekregen, werkte de "siri" functie nog niet naar behoren :P
De medewerker van Samsung wilde laten zien dat je apps kon openen door middel van spreken.
Hij had toevallig de app van Nu.nl & Facebook gedownload, echter wilde "ze?" niet meewerken en gaf een melding van snap niet wat je bedoeld.. :z
Het blijkt wel zo te zijn dat je social-media updates kunt inspreken, echter heb ik dat niet kunnen ervaren helaas...
Mwah dat is niet echt vernieuwd te noemen want mijn S2 kan dat ook al, alleen het probleem is dat mijn S2 mij ook nooit herkent. Ik had gehoopt dat Samsung/Google een betere spraakherkenning in zou bouwen maar dat is blijkbaar niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sigis schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:53:
Ik geloof dat het een top apparaat is en dat er geen concurrent op de markt is die overall beter is. Zelfs op individuele punten zal je moeten zoeken. De CPU is op zijn minst gelijkwaardig aan alle andere die op de markt zijn, de GPU wordt hooguit overtroffen door de PowerVX van de iPhone 4s, waarschijnlijk heeft alleen de Nokia N8 een substantieel betere camera, het geluid via de 3.5 mm jack schijnt ook op zijn minst on par te zijn met alle concurrenten. Qua software biedt hij meer dan andere toestellen op de markt, als de touchwiz schil je niet bevalt kan je een andere launcher gebruiken (of een custom ROM). Ik ben er ook van overtuigd dat het scherm het beste Super Amoled scherm tot nu toe zal zijn, hoe het is ten opzichte van de HD IPC / Super LCD schermen is afwachten, maar veel slechter zal het denk ik in ieder geval niet zijn. De vormgeving is een kwestie van smaak en hij schijnt volgens de hands-ons heel goed in de hand te liggen. Draadlkoos opladen vind ik heel handig en dat heeft volgens mij nog geen enkele concurrent.
De Sony Xperia GX is in alle punten gelijkwaardig of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:20:
[...]

Echt niet!
.
.
.
.
.
Onderbouw je stelling eens man, hier heeft echt niemand wat aan.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xesisoj
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-02-2023
DutchCrownNL schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 22:17:

Heb zowel de "witte" als de "blauwe" mogen vasthouden.
En erg glad was het niet, er zit, hoe moet je het zeggen, een soort patroon op wat toch een goede ligging in je hand laat aanvoelen.

Zelf heb ik 3 dagen met de blauwe S3 mogen spelen, voor zover ik van Samsung doorgekregen was dit ook een toestel met final build. Je ziet op foto's van de blauwe wel een patroon in het plastic verwerkt zitten maar het toestel is toch echt glad aan de achterkant (al ligt het toestel wel lekker in de hand, je krijgt geen gevoel dat het weg wil glijden).

De S Talk functie in het toestel wat ik had werkte eigenlijk goed, je kon op verschillende manieren zeggen dat je muziek wilt luisteren en elke keer opende de app en ging muziek spelen.

GLBenchmark Pro 2.1 Result Details

GLBenchmark 2.1 Egypt Standard : 6615 Frames (58.5 Fps)
GLBenchmark 2.1 Egypt High : 6474 Frames (57.3 Fps)
GLBenchmark 2.1 Pro Standard : 3000 Frames (60.0 Fps)
GLBenchmark 2.1 Pro High : 3001 Frames (60.0 Fps)
GLBenchmark 2.1 Egypt Fixed Time : 48335 ms
GLBenchmark 2.1 Pro Fixed Time : 20859 ms
GLBenchmark 2.1 Egypt Offscreen 720p : 11050 Frames (97.8 Fps)
GLBenchmark 2.1 Pro Offscreen 720p : 6251 Frames (125.0 Fps)
Array test: uniform array access : 7868 kVertex/s (59.9 Fps)
Branching test: balanced : 33487 kShader/s (31.8 Fps)
Branching test: fragment weighted : 55484 kFragment/s (60.2 Fps)
Branching test: vertex weighted : 7246 kVertex/s (55.2 Fps)
Common test: balanced : 1499 kShader/s (1.4 Fps)
Common test: fragment weighted : 3840 kFragment/s (4.2 Fps)
Common test: vertex weighted : 4391 kVertex/s (33.4 Fps)
Exponential test: balanced : 11712 kShader/s (11.1 Fps)
Exponential test: fragment weighted : 22271 kFragment/s (24.2 Fps)
Exponential test: vertex weighted : 6138 kVertex/s (46.7 Fps)
Fill test: warm-up : 593072 kTexels/s
For loop test: balanced : 14195 kShader/s (13.5 Fps)
For loop test: fragment weighted : 29888 kFragment/s (32.4 Fps)
For loop test: vertex weighted : 3817 kVertex/s (29.1 Fps)
Geometric test: balanced : 1088 kShader/s (1.0 Fps)
Geometric test: fragment weighted : 3225 kFragment/s (3.5 Fps)
Geometric test: vertex weighted : 2880 kVertex/s (21.9 Fps)
Swapbuffer speed : 602 (60.2 Fps)
Triangle test: textured warm-up : 10934 kTriangles/s
Triangle test: textured, fragment lit warm-up : 10454 kTriangles/s
Triangle test: textured, vertex lit warm-up : 10145 kTriangles/s
Triangle test: warm-up : 13750 kTriangles/s
Trigonometric test: balanced : 22394 kShader/s (21.3 Fps)
Trigonometric test: fragment weighted : 42095 kFragment/s (45.7 Fps)
Trigonometric test: vertex weighted : 3345 kVertex/s (25.5 Fps)

Device Information
android.os.Build.VERSION.RELEASE 4.0.4
Device Name
android.os.Build.DISPLAY IMM76D.I9300XXALE3
android.os.Build.VERSION.SDK 15
android.os.Build.BOARD smdk4x12
android.os.Build.BRAND samsung
android.os.Build.DEVICE m0
android.os.Build.FINGERPRINT samsung/m0xx/m0:4.0.4/IMM76D/I9300XXALE3:user/release-keys
android.os.Build.HOST SEP-74
android.os.Build.MODEL GT-I9300
android.os.Build.PRODUCT m0xx
android.os.Build.TAGS release-keys
android.os.Build.TIME 1336260062000
android.os.Build.TYPE user
android.os.Build.USER se.infra
android.os.Build.VERSION.INCREMENTAL I9300XXALE3
Screen size 1280 x 720
Min CPU Freq 200 MHz
Max CPU Freq 1400 MHz

[ Voor 111% gewijzigd door xesisoj op 17-05-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xesisoj
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-02-2023
Ewivis schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:51:
het geluid van de filmpjes die met de S3 zijn gemaakt klinken echt heel blikkerig vind ik. Geen mooi vol geluid iig... vraag me af hoe dat op feesten is(of andere omgevingen met hard geluid)
Daar ben ik het helemaal met je eens, echt heel slecht geluid bij het opnemen van een filmpje, ik heb er meerdere filmpjes mee geschoten en ik moet zeggen dat ik daar echt teleurgesteld over was. Wellicht in een toekomstige softwareupdate verholpen? Want het bellen klonk gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@r!k schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:42:
[...]

Echt niet!
.
.
.
.
.
Onderbouw je stelling eens man, hier heeft echt niemand wat aan.
Inderdaad, hier heeft echt niemand iets aan...

offtopic:
Mijn subjectieve mening: ik vind de Xperia GX vele malen mooier dan de S3 en qua specs doen ze inderdaad niet veel voor elkaar onder, beetje stuivertje wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:20:
[...]

De Sony Xperia GX is voor de Japanse markt, dus lijkt mij hier een nogal nutteloze vergelijking.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42
Waarom is die dualcore versie exclusief voor de Japanse markt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 12:53:
[...]

De Sony Xperia GX is voor de Japanse markt, dus lijkt mij hier een nogal nutteloze vergelijking.
Nee hoor:
Wil het best onderbouwen maar iedereen op GoT kan zelf ook even de specs vergelijken.
1 Toestel, 3 varianten
Japan = LT29i Mint Domoco versie (infrarood, spatwaterdicht, tv tuner)
LTE landen = LT29i Mint (vaste batterij, 1850mAh, gromen rand)
non LTE = LT29i Hayabusa (verwisselbare batterij, 1750 mAh, gromen rand)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:20:
[...]

Nee hoor:
Wil het best onderbouwen maar iedereen op GoT kan zelf ook even de specs vergelijken.

[...]
vreemd, want dan zie ik toch dat de s3 een betere cpu+gpu heeft, grotere batterijcapaciteit heeft en eind deze maand al beschikbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:20:
[...]

Nee hoor:

[...]
Leuke techniek. "Deze is veel beter. Argumenten? Kijk maar op google" :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 09:51:
[...]

Mwah dat is niet echt vernieuwd te noemen want mijn S2 kan dat ook al, alleen het probleem is dat mijn S2 mij ook nooit herkent. Ik had gehoopt dat Samsung/Google een betere spraakherkenning in zou bouwen maar dat is blijkbaar niet zo.
Vernieuwend zou ik het ook niet noemen.
Denk eerder dat we het een upgrade kunnen noemen, het is bijvoorbeeld nog steeds niet zo dat je tegen de S3 kan praten en dat de volgende dag de bezorgdienst van de supermarkt voor de deur staat. :+
xesisoj schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:44:
[...]

Zelf heb ik 3 dagen met de blauwe S3 mogen spelen, voor zover ik van Samsung doorgekregen was dit ook een toestel met final build. Je ziet op foto's van de blauwe wel een patroon in het plastic verwerkt zitten maar het toestel is toch echt glad aan de achterkant (al ligt het toestel wel lekker in de hand, je krijgt geen gevoel dat het weg wil glijden).

De S Talk functie in het toestel wat ik had werkte eigenlijk goed, je kon op verschillende manieren zeggen dat je muziek wilt luisteren en elke keer opende de app en ging muziek spelen.

...
Oké, goed om te horen dat bij jou de S Talk functie wel goed werkte.
Het is uiteindelijk toch wachten tot hij in de winkel ligt en door vele mensen zal worden gebruikt.

Al met al is het een zeer mooi apparaat, en na het mogen testen ben ik wel in twijfel gebracht wat mijn volgende telefoon gaat worden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Snap al die effort niet om spraakherkenning mogelijk te maken.
We zijn er al meer dan een decennium achter dat het NOOIT vlekkeloos werkt en dat de meesten er ook geen behoefte aan hebben.
Samsung had beter zijn tijd en energie kunnen stoppen in andere facetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Valt wel mee, ze hadden die functie al lang in andere toestellen zitten, het is gewoon verbeterd.

Waar moeten ze dan de energie insteken? De hardware is snel zat, scherm groot genoeg, batterij gemaximaliseerd voor de grootte van het toestel.

Ze geven toch zelf ook aan dat de verbeteringen in de software gezocht moeten worden, niet in de hardware.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

In dit artikel van Engadget heeft men over dat de AllShare Cast werkt volgens het Wi-Fi Display protocol. Is dat dezelfde protocol als die van Intel WiDi? :? Ik heb namelijk een laptop met Intel WiDi technologie. Het zou mij heel mooi uitkomen als de de gebruikte protocollen dezelfde zijn, dan schaf ik meteen de AllShare Cast wireless streaming dongle aan. :D

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:10
Je linkt doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:20
doet het wel?

https://docs.google.com/d...A8T3y4RtTpcv8/edit?pli=1#

[ Voor 24% gewijzigd door Ewivis op 18-05-2012 09:21 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik snap het hele gedoe met die schermen ergens wel en ergens niet. Ik heb zelf een HTC One X, juist ook vanwege de scherpte en de levendige, natuurgetrouwe kleuren van het scherm.
Als ik deze naast de One S houdt, vind ik het scherm van de One X echt vele malen beter, maar ik viel dus over de kleuren en kijkhoek en niet perse de onscherpte.
De kleuren waren veel te verzadigd. Zwart was inderdaad zwarter dan zwart op de One X, maar daar stoor ik me dus weer niet aan omdat de One X dat heel goed onder controle heeft.
Laten we de SGS2 maar even erbij betrekken, want ondanks de PLUS, vind ik het scherm wel scherp, maar alles behalve prettig. Kleuren zijn of veel te groenig of te blauwig. Screenadjuster app downloaden en de rode slider ietsjes omhoogschuiven verzacht het een beetje, maar voor mij was het te storend.

Om nou de S3 helemaal te gaan afzeiken vanwege de pentile layout vind ik persoonlijk ook wat ver gaan. Misschien dat je bij grotere letters een "zachter randje" ziet wat lijkt op onscherpte, maar op 720x1280 op 4,8" lijkt me niet dat dit een probleem gaat zijn.

Ik ben erg benieuwd na 29 mei hoe de kleuren en kijkhoeken zich gaan verhouden t.o.v. de One X.

Wat betreft schermen zie ik het een beetje als:
- SLCD2 = panasonic plasma
- AMOLED = nieuwste LED/LCD scherm
Beide heeft voor- en nadelen in de TV-wereld. De een kiest voor LCD, de ander voor een plasma

Ik ben wel blij dat ik niet gewacht heb op de SGS3, maar een One X heb, zeker nu de SGS3 geen baanbrekende extra's heeft t.o.v. de One X. Ik vind het scherm gewoon geweldig en hij heeft toch die HTC-feel. Voor mij persoonlijk hebben de snufjes in de software op de SGS3 geen toegevoegde waarde. Nice to have, maar that's it. Het scrollen ging wel enorm snel had ik begrepen en snelheid met browser e.d.; dat is wel iets waar ik van onder de indruk was.
Daarnaast moet gewoon gezegd worden dat de SGS3 enorme voordelen heeft t.o.v. de One X: battery en sdkaart vind ik echt een heel goed argument om de One X links te laten liggen.
Daarbij ben ik benieuwd naar de feel van de SGS3 in de hand.
Tja het scherm.....ik ben benieuwd wat de SGS3 doet met de kleurechtheid en de kijkhoeken. Ik vermoed toch dat ik persoonlijk de SLCD2 van de One X beter zal vinden, maar dat is een vermoeden. Kep de SGS3 niet "onder mijn snufferd" gehad om oprecht te kunnen beoordelen of de One X echt beter is.

Ja, de One X heeft in sommige gevallen last van een flikkerend scherm (ik gelukkig niet), en er loopt momenteel een topic waarbij het verband in "witbalans" aangetoond moet kunnen worden tussen de verschillende type panelen in de One X (sony, sharp, acer). Mijne heeft een Sharp scherm dat ietsje geler dan wit is. Mij viel het pas op toen iedereen erover begon te zeiken, dus kep er maar aan meegedaan en de blue-slider op +5 zetten in de screenadjuster-app.

Kortom: we hebben te maken met persoonlijke voorkeuren en wensen, maar de valkuil is dat mensen vaak doorslaan, en daarbij totaal uit het oog verliezen of ze zo'n pentile-scherm nou nou daadwerkelijk zo storend ervaren. Pixelpeepen en bekritiseren is zonder meer goed, zolang je de balans weet te vinden tussen de theorie en de praktijkervaringen.

Neutraal gezien: vind je het scherm gewoon goed, maar de HTC One X beter, dan moet je je gewoon afvragen of je het pentile-scherm dan zo ontzettend zwaar moet laten meetellen in je overweging, want de SGS3 heeft nog meer voordelen t.o.v. de One X, met name de batterij en de sd-kaart optie, waardoor je niet het duurste model (32G of 64G) hoeft te nemen, maar de 16G-versie. Boeit de opslag je niet en vind je de batterijduur geen issue, en stel je zoals ik geen eisen aan al die snufjes waar je naar jouw idee toch niks mee doet, pak dan de One X.
Het is een illusie om te denken dat de eerste batches van de nieuwe releases kinderziektevrij is.

Overigens is mijn vriendin ook aan de beurt voor een nieuw abbo+telefoon en zij wilt wel een SGS3 :)
Dus ik wacht met smart om em te vergelijken met mijn One X, maar ik zal dan voornamelijk kijken naar performance in praktijktesten, films kijken/camera en de efficientie van de software t.a.v. batterijduur, want dat is voor mij het belangrijkst :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Deathchant schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:50:
Verhaal
.
.
.

Overigens is mijn vriendin ook aan de beurt voor een nieuw abbo+telefoon en zij wilt wel een SGS3 :)
Dus ik wacht met smart om em te vergelijken met mijn One X, maar ik zal dan voornamelijk kijken naar performance in praktijktesten, films kijken/camera en de efficientie van de software t.a.v. batterijduur, want dat is voor mij het belangrijkst :)
Laat je vriendin dan definitief de S3 bestellen..kun je altijd nog een ruil voorstellen!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 07:49
Deathchant schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:50:

Wat betreft schermen zie ik het een beetje als:
- SLCD2 = panasonic plasma
- AMOLED = nieuwste LED/LCD scherm
Beide heeft voor- en nadelen in de TV-wereld. De een kiest voor LCD, de ander voor een plasma
Ik weet dat het je mening is, maar ik vind het wel krom.
Amoled staat om bekend dat zwart echt zwart is, bij plasma is dat ook zo.
LCD en daarmee dus SLCD2 heeft dat dus niet ;)

Voor mij dus:

AMOLED = Nieuwste OLED / Plasma scherm
SLCD2 = Nieuwste LCD/LED scherm

Ik snap echter wel wat je bedoelt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Koen87 op 18-05-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

Hehe, die gaat idd een SGS3 bestellen ja.
@Koen, ik snap ook wat jij bedoelt :) misschien moet ik dan erbij zeggen dat ik dat gevoelsmatig zo zie wat betreft kleurechtheid. De kleurechtheid van de One X vind ik persoonlijk gewoon een stuk beter dan bij de amoled-schermen die ik tot nu toe gezien heb. En het zwart.....ik heb er totaal geen issue mee. Heel goed onder controle en ik zie toch nog genoeg detail in schaduwrijke delen. Perfect wat mijn fotografen-oog betreft ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Kwaliteit van schermen is inderdaad grotendeels een kwestie van persoonlijke voorkeur. Sommige mensen houden van overdreven kleuren, waarschijnlijk zelfs de meeste als je naar de populariteit van LCS/LED TV's kijkt. Uit onderzoeken blijkt ook dat de meeste mensen de voorkeur hebben voor 'overdreven' kleuren boven natuurlijke kleurweergave. Net als dat de meeste mensen een voorkeur hebben voor gekleurd geluid met name met zwaardere bas, boven spectraal neutraal geluid. Laat iedereen gewoon kopen wat hij zelf mooi vind. Daarnaast verwacht ik, zoals ook door DutchCrownNL en andere bronnen al is aangegeven, dat de kleuren bij de SGS3 veel natuurlijker zijn dan bij eerdere Amoled schermen.

Het geluid bij de One X is voor mij overigens weer een mogelijke dealbreaker. Daar verwacht ik toch veel meer van de SGS3 met de Wolfson DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passion fruit
@ Deatchant:

Hulde! d:)b

Zo kan het dus ook: op een normale manier je objectieve mening geven zonder "fanboyism" en meningen van anderen lukraak over te nemen en het scherm van de S3 bij voorbaat als "slecht" te bestempelen zonder de S3 voor je snufferd gehad te hebben.

Gefeliciteerd Deathchant want strakjes heb jij samen met jouw vriendin wel mooi de 2 beste android toestellen op de markt van dit moment.
Ik ben bang dat mijn vriendin mijn S3 gaat inpikken zodra ik hem heb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Wow, de Broadcom BCM4334 chip ondersteund dus 5GHz spectrum voor Wi-Fi! :9 Eindelijk Dual-band Wi-Fi op een smartphone. _/-\o_

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Sigis schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:56:
Daarnaast verwacht ik, zoals ook door DutchCrownNL en andere bronnen al is aangegeven, dat de kleuren bij de SGS3 veel natuurlijker zijn dan bij eerdere Amoled schermen.
Nogmaals het scherm is naar verwachting vergelijkbaar qua kleuren met de Nexus, waarbij de kleuren ook natuurlijker zijn vergeleken met de SII. Zie ook de first look van Mobile-review:

"To my mind the screen quality is comparable with that of Galaxy Nexus, features slightly different brightness, has better fonts details in the browser, but you cannot see it in pictures. The good quality display is clearly above the average, so there can't be many complaints about it."
GT-R schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:11:
[...]

Wow, de Broadcom BCM4334 chip ondersteund dus 5GHz spectrum voor Wi-Fi! :9 Eindelijk Dual-band Wi-Fi op een smartphone. _/-\o_
Eindelijk? Bij mijn weten zijn er wel meer toestellen die dit reeds ondersteunen, waaronder de SII.

[ Voor 54% gewijzigd door Laguna op 18-05-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
We zullen het zien als hij uit is hoe het scherm werkelijk is. Daarna lopen de meningen ongetwijfeld nog steeds uiteen. Slecht zal het überhaupt niet zijn, misschien wel met 'nadelen' die mijn irritatie opwekken of niet naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
GT-R schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:11:
[...]

Dat wist ik nog niet!
Goed om te horen dat hij Dual-Band ondersteund _/-\o_
Aan de andere kant, het is nu wel lastiger kwa toestel keuze.. |:(

"We worden weer verwend met mooie nieuwe speeltjes" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
Vandaag heb ik even de S3 vast mogen hebben :D
Wat een topapparaat. Van de pentile matrix zie je idd helemaal niks! En ook die "gladde" achterkant: het voelt absoluut niet alsoglf die uit je hand valt. Het is alleen zo jammer dat die zo verdomde duur is... Helaas maar een maandje wachten na de release, verder:echt een aanrader!
Ik hoorde van die gast dat er nog maar ongeveer 30 in heel NL zijn en dat het echt vechten gaat worden om de S3 snel in je handjes te hebben: er komen maar rond 120.000 stuks naar Nederland in eerste instantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Durazno schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:24:
Wat een topapparaat. Van de pentile matrix zie je idd helemaal niks! En ook die "gladde" achterkant: het voelt absoluut niet alsoglf die uit je hand valt. Het is alleen zo jammer dat die zo verdomde duur is... Helaas maar een maandje wachten na de release, verder:echt een aanrader!
Ik hoorde van die gast dat er nog maar ongeveer 30 in heel NL zijn en dat het echt vechten gaat worden om de S3 snel in je handjes te hebben: er komen maar rond 120.000 stuks naar Nederland in eerste instantie :(
Hoe heb je hem vast kunnen houden dan? 120.000 stuks is best redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koen87 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:06:
Amoled staat om bekend dat zwart echt zwart is, bij plasma is dat ook zo.
Was dat maar zo. Geen enkele plasma televisie heeft een zwart zoals de S2. Is hooguit (heel) donkergrijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 18-05-2012 23:38 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Ja, plasma heeft hoog contrast en goede zwartwaarden, maar niet zo goed als full LED. Een goede plasma heeft echter wel natuurlijkere kleuren, wat vooral voor speelfilms toch mooier is. Bij tekenfilms, studio opnames en dergelijken weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Durazno schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:24:
30 review units zal hij bedoelt hebben. 120.000 units voor in de eerste maand is best goed, ik weet het niet meer precies maar de S2 had maar een fractie van dat aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Sigis schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:17:
Ja, plasma heeft hoog contrast en goede zwartwaarden, maar niet zo goed als full LED. Een goede plasma heeft echter wel natuurlijkere kleuren, wat vooral voor speelfilms toch mooier is. Bij tekenfilms, studio opnames en dergelijken weer niet.
Een full led heeft alleen betere zwartwaarden dan plasma bij een volledig zwart beeld (bijvoorbeeld tijdens een speelfilm het kortstondige moment tussen 2 scenes in).
Zodra er ook maar iets van informatie in beeld komt gloeien de ledjes op en wint de plasma. Het daadwerkelijke ansi-contrast van plasma is veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Wat vinden we eigenlijk van deze vergelijkingsvideo:

YouTube: HD Super AMOLED vs True HD IPS

Hier wordt een 720p Amoled scherm (van de Nexus) vergeleken met het 720p ips LCD scherm van de LG Optimus.
De Optimus is overduidelijk scherper/gedetaileerder en roept bij mij zware bedenkingen op over Pentile. De SGSIII heeft vast een prachtig scherm totdat je er een 720p true rgb scherm naasthoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:10
Hadespuiter schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 02:35:
Wat vinden we eigenlijk van deze vergelijkingsvideo:

YouTube: HD Super AMOLED vs True HD IPS

Hier wordt een 720p Amoled scherm (van de Nexus) vergeleken met het 720p ips LCD scherm van de LG Optimus.
De Optimus is overduidelijk scherper/gedetaileerder en roept bij mij zware bedenkingen op over Pentile. De SGSIII heeft vast een prachtig scherm totdat je er een 720p true rgb scherm naasthoudt?
De kwaliteit van de video geeft me zware bedenkingen over de echtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
1. Als je aan het whatsappen belt en je doet je telefoon naar je oor dan gaat hij automatisch deze persoon bellen.
2. Je kan de telefoon met spraakherkenning instellen zodat je bijvoorbeeld (als hij in lock screen is) "camera" zegt en dan opent hij de camera.
3. Als je iets wilt "refreshen" dan moet je simpelweg de telefoon snel heen en weer schudden en dan refresht hij hetgene wat je gebruikt.
4. Als je de S3 met scherm naar beneden neerlegt dan "mute" hij de ringtones of muziek. Ook als je je hele hand op het scherm legt.
5. Je kan een screenshot maken van een pagina door de zijkant van je hand snel voor het scherm langs te doen. 6. Als hij in lock scherm is en je legt je vinger op het scherm en draait de telefoon dan opent hij de
camera.
7. Hij ziet je ogen naar het scherm kijken en gaat dan niet op standby als je een pagina aan het lezen bent.
8. Je kan hem opdrachten geven met spraak. (Siri is een test versie en S voice is finished)
9. Je kan je telefoon unlocken met gezichtsherkenning.
10. Als een filmpje aan het afspelen is dan kan je dit filmpje verkleinen en over het scherm slepen en daarna verder gaan met browsen of iets anders.
11. Als je aan het scrollen bent door je contacten dan tik je 2 keer op de bovenkant van de S3 en dan ben je weer bovenaan.
12. 1080P video opnemen met camera.
13. Dual band ( 5ghz) ondersteuning voor wifi. Dus echt! Snel internet op je telefoon nu en de beleving van een tablet daardoor.
14. Nu al lots of accesoires te koop

Dit is een greep uit de mogelijkheden. Lijkt me niet verkeerd.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Laatst online: 12-10 07:22
ik heb gisteren even met het toestel gespeeld, en moet zeggen dat ik positief verbaasd ben. Was een beetje sceptisch over het formaat, ik heb geen hele grote handen, maar hij is niet veel groter in vergelijking met de s2 die ik nu heb. De "dikte" en het gewicht zijn ook debet aan de positieve feel.

Het scherm vond ik erg mooi, pentile of niet, ik heb het toestel gebruikt zoals denk ik 95% van de mensen doen, gewoon in de hand en gebruik makend van de functies, en ik heb me geen moment geergerd of pixels gezien .

Kan niet wachten tot ik hem zelf in mijn bezit heb, het toestel heeft me echt overtuigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jordy5 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 07:10:
De kwaliteit van de video geeft me zware bedenkingen over de echtheid.
Hoezo? Dan open je een site als Engadget of Anandtech en zie je hetzelfde resultaat. Pentile < RGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:10
Brad Pitt schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:42:
[...]

Hoezo? Dan open je een site als Engadget of Anandtech en zie je hetzelfde resultaat. Pentile < RGB.
Wel heel kort door de bocht reactie, niet? Ik heb het niet over engadget of anandtech, maar over de kwaliteit van de video en de vergelijkingen daarin. Ik zeg niks over Pentile vs RGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jordy5 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:51:
Wel heel kort door de bocht reactie, niet? Ik heb het niet over engadget of anandtech, maar over de kwaliteit van de video en de vergelijkingen daarin. Ik zeg niks over Pentile vs RGB.
De vergelijkingen daarin zijn gewoon spot-on. Bij een hoge magnificatie zie je duidelijk de nadelen van het Pentile gebeuren. Of je dat ook ziet tijdens "normaal" gebruik mag een ieder uiteraard zelf uitmaken. Als je echter eenmaal de "nadelen" van een niet-RGB paneel hebt gezien ben je de sjaak. Dat is in deze video, hoe "brak" de kwaliteit ook mag zijn, prima te zien. Kleine details kan een RGB-paneel veel en veel beter weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:47
Pfff dit topic wordt steeds minder boeiend... alles is nu al wel gezegd over pentile vs rgb.. rgb heeft meer voordelen en zou je daarom beter kunnen noemen. Of je het belangrijk vind moet iedereen voorzichzelf uitmaken. Ik heb de nexus en vind het scherm erg mooi punt. De one x is denk ik mooier maar veel zal het voor mij niet schelen.

Zullen we het nu over wat anders hebben?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Prulleman schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:17:
Pfff dit topic wordt steeds minder boeiend... alles is nu al wel gezegd over pentile vs r.. rgb heeft meer voordelen en zou je daarom beter kunnen noemen. Of je het belangrijk vind moet iedereen voorzichzelf uitmaken. Ik heb de nexus en vind het scherm erg mooi punt. De one x is denk ik mooier maar veel zal het voor mij niet schelen.

Zullen we het nu over wat anders hebben?
Over iets anders??? Ik noem net 14 punten op, vindt je dat niets anders haha

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:42:
[...]

Is dat zo?

http://www.engadget.com/2...croscope-hd-super-amoled/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 07:49
Mensen kappen met deze onzinnige discussie over de meningen van mensen. Is RGB beter als Pentile? Ja! Punt.
Zie je het of zie je het niet? Dat is je eigen mening. Op dit moment is het een discussie over de mening of je het ziet of niet. Ik vraag me sterk af of de meesten het toestel ook al daadwerkelijk in de handen hebben gehad.
Testen kunnen niet aantonen of je het ziet, een microscoop die 230x inzoomt zijn niet je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Volgens mij wel ja. Engadget schrijft dat de One X (die een true rgb scherm heeft) vanwege de grotere pixeldichtheid die rgb met zich meebrengt een gedetailleerder plaatje kan neerzetten.

"Starting off with the HTC One X's 720p SLCD 2 above, you can see how its denser sub-pixels produce a finer picture, but ultimately it's still behind HD Super AMOLED when it comes to contrast, especially with black."

Dat het contrast van het Amoled scherm uiteindelijk weer beter is staat los van het pentile vs rgb gebeuren.

Verder schrijven ze in de conclusie dat ze hopen dat er zsm een telefoon met HD super amoled PLUS scherm zal verschijnen voordat de IV uitkomt, zodat ze deze kunnen vergelijken met de III.

(uiteindelijk zal Samsung zelf ook met een PLUS scherm verschijnen zodat Pentile definitief de prullenbak in kan. Pentile is natuurlijk gewoon een tijdelijke noodgreep.)

[ Voor 8% gewijzigd door Hadespuiter op 19-05-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadespuiter schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:40:
[...]

Volgens mij wel ja. Engadget schrijft dat de One X (die een true rgb scherm heeft) vanwege de grotere pixeldichtheid die rgb met zich meebrengt een gedetailleerder plaatje kan neerzetten.

"Starting off with the HTC One X's 720p SLCD 2 above, you can see how its denser sub-pixels produce a finer picture, but ultimately it's still behind HD Super AMOLED when it comes to contrast, especially with black."

Dat het contrast van het Amoled scherm uiteindelijk weer beter is staat los van het pentile vs rgb gebeuren.

Verder schrijven ze in de conclusie dat ze hopen dat er zsm een telefoon met HD super amoled PLUS scherm zal verschijnen voordat de IV uitkomt, zodat ze deze kunnen vergelijken met de III.

(uiteindelijk zal Samsung zelf ook met een PLUS scherm zodat Pentile definitief de prullenbak in kan. Pentile is natuurlijk gewoon een tijdelijke noodgreep.)
Uuuum... juist omdat het scherm een pentile is kan het betere zwart waardes neerzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koen87 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:36:
Mensen kappen met deze onzinnige discussie over de meningen van mensen.
Onzinnige tv-techniek-vergelijkingen mogen daarentegen uiteraard gewoon wel?
Ja een Amoled scherm is zwarter, dat is bekend. Dus? Het is gewoon een (veel) minder scherp scherm, klaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Brad Pitt op 19-05-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:45:
[...]

Onzinnige tv-techniek-vergelijkingen mogen daarentegen uiteraard gewoon wel?

[...]

Ja een Amoled scherm is zwarter, dat is bekend. Dus? Het is gewoon een (veel) minder scherp scherm, klaar.
Ik vind het nog steeds raar dat mensen beweren dat ze een pixel te grote van 83 um kunnen zien maar goed, qua kleuren en contrast waarden is het dus wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Koen87 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:36:
Mensen kappen met deze onzinnige discussie over de meningen van mensen. Is RGB beter als Pentile? Ja! Punt.
Zie je het of zie je het niet? Dat is je eigen mening. Op dit moment is het een discussie over de mening of je het ziet of niet.
Ik vermoed dat het zo is: de III heeft vast een prachtig scherm waar we allemaal prima mee kunnen leven, totdat je er een soortgelijk scherm naasthoudt wat rgb is, heel goed kijkt en denkt "verrek, rgb is toch wel ietsje scherper".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:52:
Ik vind het nog steeds raar dat mensen beweren dat ze een pixel te grote van 83 um kunnen zien maar goed, qua kleuren en contrast waarden is het dus wel beter.
Kleuren blijft een kwestie van smaak, niet iedereen vindt de relatief overgesatureerde look van een Amoled mooi (ik wel), contrast staat inderdaad buiten kijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
"Uuuum... juist omdat het scherm een pentile is kan het betere zwart waardes neerzetten."

@Sizzlor, dat is niet waar. Het pentile scherm heeft betere zwartwaarden omdat het Amoled techniek betreft. De One X is LCD. Zwartwaarden staan volledig los van pentile vs rgb maar is een Amoled vs LCD kwestie.

[ Voor 18% gewijzigd door Hadespuiter op 19-05-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadespuiter schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:56:
"Uuuum... juist omdat het scherm een pentile is kan het betere zwart waardes neerzetten."

@Sizzlor, dat is niet waar. Het pentile scherm heeft betere zwartwaarden omdat het Amoled techniek betreft. De One X is LCD. Zwartwaarden staan volledig los van pentile vs rgb maar is een Amoled vs LCD kwestie.
De zwarte ruimten tussen de subpixels tellen niet mee volgens jou?
Brad Pitt schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:54:
[...]

Kleuren blijft een kwestie van smaak, niet iedereen vindt de relatief overgesatureerde look van een Amoled mooi (ik wel), contrast staat inderdaad buiten kijf.
Afgezien van persoonlijke smaak is de weergave meetbaar beter.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:58:
De zwarte ruimten tussen de subpixels tellen niet mee volgens jou?
Dus een geheel zwart plaatje weergeven op een Pentile Amoled is zwarter dan op een RGB Amoled ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Zwartwaarde wordt bepaald door pixels die uitstaan en dan nog restlicht afgeven, niet door de tussenruimte.

Een Amoled (pentile) scherm heeft geen beter blacklevel dan een Amoled PLUS (true rgb) scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadespuiter schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:01:
Zwartwaarde wordt bepaald door pixels die uitstaan en dan nog restlicht afgeven, niet door de tussenruimte.

Een Amoled scherm heeft geen beter blacklevel dan een Amoled PLUS (true rgb) scherm.
Dus het egale zwart doet er niet toe volgens jou? Achja, weer zo iemand die puur naar de cijfertjes kijkt en daarom vindt dat de ene beter is dan de andere. Beetje nutteloze discussie voeren met mensen die denken dat ze dingen kunnen zien die uit het bereik van het menselijk oog liggen.

Wat ik trouwens wel zo raar vind is dat het feit dat je minder logica nodig hebt om een pentile scherm aan te sturen, wat weer resulteert in minder vermogen gebruik, nooit aanbod komt hier zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:06:
Dus het egale zwart doet er niet toe volgens jou?
RGB Amoled is ook 100% egaal zwart. Waar gaat dit allemaal opeens over?
Achja, weer zo iemand die puur naar de cijfertjes kijkt en daarom vindt dat de ene beter is dan de andere.
Wat hij zegt is gewoon 100% de waarheid. Is dat lastig te verkroppen en reageer je daarom maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:08:
[...]

Wat hij zegt is gewoon 100% de waarheid. Is dat lastig te verkroppen en reageer je daarom maar zo?
Volgens de cijfertjes is het idd waar, volgens het menselijk oog maakt het geen bal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Wordt gewoon een heerlijke telefoon met mooie kleuren en crystal clear beeld, dat gemierenneuk hier ;)
(mierenneuker is officieel geen beledidigend woord)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:09:
Volgens de cijfertjes is het idd waar, volgens het menselijk oog maakt het geen bal uit.
Oh ok, en daarom is het terecht dat men hier onzin mag uitkramen. Logisch, ik snap het nu eindelijk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:04

BPP

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:09:
[...]

Dus Samsung kan net zo goed stoppen met het produceren van HD RGB Amoled schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BPP schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:10:
Dus Samsung kan net zo goed stoppen met het produceren van HD RGB Amoled schermen?
RGB panelen zijn geheel overrated want niemand die het verschil in de praktijk kan zien, klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BPP schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:10:
[...]

Blijkbaar begrijpt men hier ook al niet wat marktverdeling is en hoe een R&D proces werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:50

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Misschien wel leuk om weer eens ontopic te gaan :) Heb je een ontzettende behoefte om te gaan discussiëren over diverse schermen en pixels, maak dan een apart topic aan en vervuil deze niet.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 19-05-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik vind het wel jammer dat er nog geen in-depth reviews zijn verschenen, er zijn alleen maar hands-on artikelen. Is er misschien een embargo of iets dergelijks tot 29 Mei? Ik weet nog hoe het met de S2 verging (overal uitverkocht, mijn oom moest 3 weken wachten), dus ik zou deze graag pre-orderen. Ik maak me alleen zorgen over de feel van de design en over het effect van al die software op het apparaat (of maken al die apps geen drol uit in smartphones?). Het blijft lelijk voor mij, maar ik denk dat ik snel zal wennen aan het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Commentaar op de moderatie is in ieder geval niet ontopic.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 19-05-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Over schermen, dus weg.

[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 21-05-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Mister S heeft het juist !
Heel veel hetzelfde gebrabbel en nauwelijk echte in depth reviews.
Heeft natuurlijk te maken dat eigenlijk niemand nog een echte release versie heeft kunnen gebruiken en daadwerkelijk lang heeft kunnen testen.
Natuurlijk is een review mbt het design snel gemaakt en to the point maar vwb accu gebruik zijn de tests tot nu toe erg summier en niet alles zeggend.

Kijk maar eens naar de HTC One X, lees de reviews eens (overwegend positief) en zie eens de issues die na een release toch naar boven komen en natuurlijk daarop volgende updates/fixes, etc.

Dit heeft natuurlijk allemaal te maken met de steeds korter wordende ontwikkeltijd en de testfase die steeds vaker door de consument zelf gedaan wordt.
Niet Android specifiek ofzo, we zien bij Apple ook steeds hetzelfde waarbij na een nieuw IOS of nieuwe hardware model mensen klagen over bepaalde zaken.

Al met al zal het 'nieuws' hier de komende week veel van het zelfde zijn en wordt dit topic pas echt interessant als de S3 ook echt verkocht wordt en massaal gebruikt gaat worden.
Dus halverwege Juni zullen we pas een redelijk beeld hebben wat de S3 nou precies inhoud en wat de pro's en con's daadwerkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
*knip* zie modbreak, hij staat er niet voor niets.

[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 19-05-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^ idem.

[ Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 19-05-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsjanssen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-10 03:04
Offtopic, dus weg.

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 19-05-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[knip] Laat maar...

Wat betreft die vergelijking van Phonearena: raar dat ze vinden dat de One X van luxer materiaal gemaakt is, terwijl ik had begrepen dat beide polycarbonaat behuizingen hadden :?

[ Voor 166% gewijzigd door Grrrrrene op 19-05-2012 17:24 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Dat is volgens mij puur het gevoel van de afwerking van het materiaal. De SGS3 is helemaal glad en de One X is mat afgewerkt. Beide polycarbonaat maar de S3 doet mensen dan denken aan tuinstoelenplastic vermoed ik :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Dat is het ook, je kan in reviews zien dat je de achterkant eraf kan trekken als een 2005 smartphone en getuigd niet van iets exclusiefs.
De One X ziet er gewoon wel strak uit alhoewel het ook kunststof betreft maar van een mooiere (ogende ) kwaliteit en het is niet verwijderbaar en heeft men er echt wat moois van kunnen maken met dat scherm dat eruit lijkt te steken. Echt een top ontwerp en helemaal van deze tijd in tegenstelling tot de bezielingloze look van de S3 die een grotere versie is van een dozijn andere smartphone is die we de afgelopen jaren gezien hebben.

Kortom, functioneel (en vooral licht !) is de nieuwe S3 wel als je je ogen en de reviews mag geloven maar er is niets gedaan qua design wat 5 jaar geleden onmogelijk was.

Op dat punt heeft Samsung zich te kort gedaan en komt niet in de buurt van een Iphone hetgeen qua design toch nog steeds wel de benchmark is.
De One X en de Lumia 800 hebben dat doel wel bereikt.

[ Voor 27% gewijzigd door Bomberman71 op 19-05-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
The Legend schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:27:
Dat is volgens mij puur het gevoel van de afwerking van het materiaal. De SGS3 is helemaal glad en de One X is mat afgewerkt. Beide polycarbonaat maar de S3 doet mensen dan denken aan tuinstoelenplastic vermoed ik :P
Dat denk ik ook ja. Plastic (of polycarbonaat) is tegenwoordig goed genoeg om een high-endsmartphone mee te maken, maar de afwerking maakt nogal een verschil in hoe een product aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:36

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

RoD schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:08:
[...]

Dat denk ik ook ja. Plastic (of polycarbonaat) is tegenwoordig goed genoeg om een high-endsmartphone mee te maken, maar de afwerking maakt nogal een verschil in hoe een product aanvoelt.
Ik vind de SIII in elk geval niet goedkoop aanvoelen. Doordat het glossy is afgewerkt voelt het wel gladder aan dan een One X en is het een beetje een vingerafdrukkenmagneet, maar niets wat een microfiberdoekje niet kan verhelpen. Het design van het toestel ziet er in het echt een stuk beter uit dan op de foto's die ik hier en daar op het net heb gezien. Hij ligt lekker in de hand door de wat rondere vormen, al vind ik de curve van de One X ook wel erg fijn.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
Eens met FooLsKi, de S3 vind ik in ieder geval wel beter in de hand liggen dan de S2 wat vooral te danken is aan de afgeronde hoeken. Ook merkte ik niks van de "gladde" achterkant, het toestel had niet de neiging om uit mijn hand te glippen en de gewichtsverdeling van de S3 vind ik wat beter aanvoelen, het voelt in ieder geval lichted dan de One X.
Daarnaast is het scherm gewoon super scherp, daar valt niks aan af te dingen. Ook ten opzichte van de One X is het scherm van de S3 beter, ik zag de pentile matrix in ieder geval niet. Het scherm was gewoon even scherp als de One X alleen zagen kleuren en natuurlijk zwart er beter uit.
Ik heb alleen de witte mogen zien, maar dat ding was echt heel mooi, in eerste instantie vond ik de One X er beter uit zien, maar na het toestel in het echt gezien te hebben ben ik wel van mening veranderd, zoals FooLsKi oo al zei ziet het toestel er in het echt veel beter uit dan op de foto's.
Als de prijs nog gaat zakken naar ongeveer 500 euro los gaat de S2 hier de deur uit. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Wat bedoel je met "gewichtsverdeling" precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Durazno schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:15:
Eens met FooLsKi, de S3 vind ik in ieder geval wel beter in de hand liggen dan de S2 wat vooral te danken is aan de afgeronde hoeken. Ook merkte ik niks van de "gladde" achterkant, het toestel had niet de neiging om uit mijn hand te glippen en de gewichtsverdeling van de S3 vind ik wat beter aanvoelen, het voelt in ieder geval lichted dan de One X.
Daarnaast is het scherm gewoon super scherp, daar valt niks aan af te dingen. Ook ten opzichte van de One X is het scherm van de S3 beter, ik zag de pentile matrix in ieder geval niet. Het scherm was gewoon even scherp als de One X alleen zagen kleuren en natuurlijk zwart er beter uit.
Ik heb alleen de witte mogen zien, maar dat ding was echt heel mooi, in eerste instantie vond ik de One X er beter uit zien, maar na het toestel in het echt gezien te hebben ben ik wel van mening veranderd, zoals FooLsKi oo al zei ziet het toestel er in het echt veel beter uit dan op de foto's.
Als de prijs nog gaat zakken naar ongeveer 500 euro los gaat de S2 hier de deur uit. :9~
Maar is het witte niet goedkoop wit in het echt zoals op de foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Durazno schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:15:
Achja, laat je niet gek maken. Deze fora zitten vol met mensen die uit hun nek zeveren zonder dat ze ergens verstand van hebben. Het niveau van XDA is nog net niet geëvenaard maar dat zal niet lang meer duren. De SGS1 had een goede constructie en de SGS2 heeft de beste constructie in de industrie, ongeëvenaard door geen enkel ander toestel. Mijn verwachting is dat de SGS3 evenredig of zelfs beter zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
mister_S schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:37:
Wat bedoel je met "gewichtsverdeling" precies?
Dat de telefoon bijvoorbeeld bovenin heel zwaar is en onder licht, ik had bij de S3 echt het gevoel een lichtere telefoon vast te houden dan de S2. Hoewel die volgens de specs iets zwaarder is, al met al lag hij prettig in de hand.
alwaysleft schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 21:48:
[...]

Maar is het witte niet goedkoop wit in het echt zoals op de foto's?
Het is natuurlijk persoonlijke smaak, maar ik vond het er absoluut niet goedkoop uitzien, integendeel. De glanzende afwerking vind ik lijken op zoiets als een net gelakte houten tafel, rare vergelijking, maar het is ook een beetje moeilijk te omschrijven :+ Ik vind de witte S3 er in ieder geval stukken beter uitzien dan de witte S2.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 22:23:
[...]

Achja, laat je niet gek maken. Deze fora zitten vol met mensen die uit hun nek zeveren zonder dat ze ergens verstand van hebben. Het niveau van XDA is nog net niet geëvenaard maar dat zal niet lang meer duren. De SGS1 had een goede constructie en de SGS2 heeft de beste constructie in dus industrie, ongeëvenaard door geen enkel ander toestel. Mijn verwachting is dat de SGS3 evenredig of zelfs beter zal zijn.
Ik laat me ook niet gek maken, het is alleen een beetje lullen over iets wat door veel mensen nog niet gezien is. Het klopt natuurlijk dat het scherm van de Nexus en de Note vergelijkbaar zijn, maar in de praktijk zal 99,999% van de mensen niet weten dat het een pentile matrix is. Bij de S1 was dit bijvoorbeeld, voor mij, wel duidelijk te zien. Over de constructie kan ik natuurlijk weinig zeggen;ik had hem moeilijk op de grond kunnen gooien :+ Maar de ''feeling'' vond ik stukken beter dan de S2 die vergeleken met de S3 erg lomp is. Ik heb de S2 namelijk en in de hand voelde de S3 als een kleiner toestel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Voor diegene die geïnteresseerd zijn in firmware's en root ect..
Er is een nieuwe XDA file server. Een Root kernel en stock rom zijn al beschikbaar voor de Dev's.

Hier en hier meer.....

;)

[ Voor 29% gewijzigd door silitek op 20-05-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
quote: Durazno
in de praktijk zal 99,999% van de mensen niet weten dat het een pentile matrix is.
In dat geval is er voor Samsung geen enkele noodzaak om de Super Amoled PLUS techniek nog verder te ontwikkelen en kunnen ze gewoon Pentile blijven gebruiken, maar toch zegt een stemmetje mij dat een S4 wél met een PLUS scherm zal worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
Ik denk precies hetzelfde, maar niet omdat een handjevol mensen de pentile matrix kunnen zien. Dat zullen ze puur en alleen ten behoeve van marketing doen, de S4 moet natuurlijk wel een 10 maal beter scherm hebben.... Hetzelfde met de quadcore:het wordt makkelijker verkocht terwijl de A15 dualcore wellicht beter was (voordat ik weer een verhitte discussie start:het waren geruchten dat Samsung ook bijna de dual klaar had). Daarnaast is pentile op zo'n hoge resolutie veel goedkoper te produceren, ook omdat ze er al lang ervaring mee hebben. Het is en blijft een commercieel bedrijf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Hadespuiter schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:23:
[...]

In dat geval is er voor Samsung geen enkele noodzaak om de Super Amoled PLUS techniek nog verder te ontwikkelen en kunnen ze gewoon Pentile blijven gebruiken, maar toch zegt een stemmetje mij dat een S4 wél met een PLUS scherm zal worden uitgevoerd.
Dat wil nog niet zeggen dat het noodzakelijk is? Dat een S4 met een PLUS scherm uitgerust zal worden is zeer aannemelijk, maar dat is dan meer te vergelijken met de dual vs quad-core hype en de One X en de One S. De One X is hét vlaggenschip en heeft een quad-core, want meer is beter in marketing termen. De One S heeft een dual-core zodat voor de gewone man het onderscheid lekker duidelijk is. De dual core van de One S draait in de meeste benchmarks echter rondjes om de One X met z'n quad core.

Mijn punt: een technologische ontwikkeling is lang niet altijd per definitie een (zichtbare/merkbare) vooruitgang, maar het is marketing technisch heel veel waard.

En nu niet weer die discussie over welk scherm beter is en of je het wel of niet kunt zien! :P

[edit]

Met stom ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:04

BPP

The Legend schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:07:
[...]

Dat wil nog niet zeggen dat het noodzakelijk is? Dat een S4 met een PLUS scherm uitgerust zal worden is zeer aannemelijk, maar dat is dan meer te vergelijken met de dual vs quad-core hype en de One X en de One S. De One X is hét vlaggenschip en heeft een quad-core, want meer is beter in marketing termen. De One S heeft een dual-core zodat voor de gewone man het onderscheid lekker duidelijk is. De dual core van de One S draait in de meeste benchmarks echter rondjes om de One X met z'n quad core.

Mijn punt: een technologische ontwikkeling is lang niet altijd per definitie een (zichtbare/merkbare) vooruitgang, maar het is marketing technisch heel veel waard.

En nu niet weer die discussie over welk scherm beter is en of je het wel of niet kunt zien! :P

[edit]

Met stom ^^
4 processoren vergeleken met twee is voor de onwetende consument twee keer zo snel. Maar ik denk niet dat de meeste mensen het verschil weten tussen een 720P Pentile scherm vs een 720P geen pentile scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Achja, AMOLED vs AMOLED SUPER PLUS. Vraag 10 consumenten welke beter is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadespuiter schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:23:
[...]

We hadden ook geen noodzaak om het wiel verder te ontwikkelen... tja! Van die rare uitspraken hier allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
@Sizzlor, jij lijkt niets anders te doen dan mensen te beschuldigen vreemde uitspraken te doen terwijl jouw eigen uitspraak - dankzij meer pixel tussenruimte zorgt pentile voor een egaler zwart - rijp is voor de domste uitspraak die ik ooit op tweakers.net ben tegengekomen. :) Of het de allerdomste is weet ik niet maar je scoort wel hoog in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passion fruit
Hadespuiter schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:40:
[...]

(uiteindelijk zal Samsung zelf ook met een PLUS scherm verschijnen zodat Pentile definitief de prullenbak in kan. Pentile is natuurlijk gewoon een tijdelijke noodgreep.)
Deze uitspraak is ook ongegrond want zoals ik al eerder geschreven heb is Pentile geen achterhaalde techniek en zal het al zeker niet de prullenbak in gaan zoals jij hier stelt.
Pentile techniek met een RGBW layout is zelfs de toekomst. Zie hier:

http://www.nouvoyance.com/technology-experience.html

Het eerste "handheld consumer product" met pentile techniek en een RGBW layout is "pas" in 2009 uitgebracht.
Samsung heeft veel geinvesteerd in de doorontwikkeling van Pentile en is ook partner van Nouvoyance.
Pagina: 1 ... 24 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.