@ Watercoolertje
Ik respecteer jouw mening en je hebt gelijk dat perfectie moeilijk te bereiken is; er zullen altijd flaws zijn die persoonlijk per individu verschillen.
Mijn vorige post was ook niet persoonlijk gericht op jou.
Het gaat mij om mensen die conclusies trekken over het scherm van de S3 zonder dat ding al voor hun snufferd gehad te hebben.
Mensen die obv conclusies op verschillende techsites die conclusie hun eigen maken; de napraters.
Mensen die een scherm van de S1, Nexus, Note vergelijken met de S3. Klopt voor geen meter want het zijn allen pentile schermen maar nog steeds NIET het scherm van de S3.
In jouw geval hebt jij de note. Deze is 5,3", heeft een ppi van 284. Een hogere resolutie 1280x800. = NIET gelijk aan S3.
Een groter scherm resulteert vaak ook in grotere pixels. Een pixel op de Note KAN dus groter zijn dan een pixel op de S3.
Vergelijk bijv. de pixel van je tv maar met die van je telefoon om een extreem voorbeeld te noemen.
Maar voor een tv is het niet erg want je zit er toch zo'n 3-5 meter ervan af.
Nog niet zo heel lang geleden hadden we een resolutie van 1024x768 als standaard voor een 17" computerscherm.
En nu voor de S3 hebben ze bijna 1 miljoen pixels gepropt op een 4,8" scherm met een ppi van 306 bij een resolutie van 1280x720. Om dan de subpixel layout van het pentile scherm van de S3 te kunnen zien met je blote ogen moet je echt superogen hebben imo.
Trek dus ajb je conclusie zodra je de S3 zelf voor je neus hebt liggen. Je bent gezegend met een stel hele goeie ogen; ben blij voor jou en ik hoop dat je je niet gaat ergeren aan het scherm vd S3.
[
Voor 12% gewijzigd door
passion fruit op 15-05-2012 11:17
]