De eerste was er al op 3 meimister_S schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:06:
Laten reviews altijd zo lang op zich wachten?
Daar zijn er meer van. Het zijn hands-on artikelen, niet echt reviews. Ik dacht dat Samsung na de launch grote sites/mags exemplaren zou geven, maar dat is blijkbaar niet gebeurd (of er is een embargo).
Toch bedankt voor de lnk, deze had ik nog niet gezien.
Toch bedankt voor de lnk, deze had ik nog niet gezien.
Mooie lijst, tja. Als ze nu ook nog eens een non pentile scherm erin hadden gedaan was het op alle vlakken qua specs beste smartphone tot nu toewatercoolertje schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:22:
Kwam trouwens wel een leuke post tegen op XDA, misschien staan er nog dingen tussen die niet iedereen weet, dit zouden de verbeteringen tegenover de SGS2 moeten zijn:
[...]
Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1639560
Een paar grapjes er tussendoor zie ik al (woodchuck test), en een paar dingen waarvan ik zelf zoiets van BOEIE (s-pebble)!!! maar ook een hoop andere die me wel erg aan staan. Alleen kom ik zelf van de Note, dus kwa scherm heb ik een beetje gevoel van achteruitgangDaarom zal ik wel even wachten tot ik hem goedkoop van iemand over kan nemen of dat ie gewoon voor een leuke prijs nieuw te koop is.
Enne ja ik had liever een full RGB gezienIk ben zo te horen 1 van de weinig met magische ogen die gewoon pixels kan zien op alle schermen die tot nu toe in telefoons in Nederland gebruikt zijn! En als het scherm net zo mooi is als de Note/Nexus dan is dat even goed wel een stuk beter als de SGS2.
Ik hoop trouwens wel op die softwarematige camera-verbeteringen na de camera-hardware ook beter is geworden en dat 1080p opnames nu ook 30fps halen in low-light, en dat ze nog wat doen aan de pink spot die zelfs op de unpack te zien was.
Het enige minpunt voor mij persoonlijk is het PenTile scherm (had gewoon echt gehoopt op RealStripe).
Maargoed, 3 minuten geleden mijn contract bij Hi verlengt en een mooie blauwe Samsung Galaxy S3 in de bestelling :D!
Can't wait :D!
Maargoed, 3 minuten geleden mijn contract bij Hi verlengt en een mooie blauwe Samsung Galaxy S3 in de bestelling :D!
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Offtopic: je weet dat ze nu nadelige lease abo's hebben bij hi?!Darkfreak schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:18:
Het enige minpunt voor mij persoonlijk is het PenTile scherm (had gewoon echt gehoopt op RealStripe).
Toch wel grappig dat Samsung de Galaxy lijn zo sterk neer heeft kunnen zetten dat veel mensen deze telefoon al direct na de aankondiging pre-orderen (had ik ook gedaan als mijn abonnement nu te verlengen was trouwens). Ik hoop dat de reviews die zullen volgen ook echt gaan confirmeren dat dit een goed product is!
Qua benchmarks en specs is dit ook gewoon het toestel. Alles is top notch bijna, dus snap het wel!-Edwin- schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:24:
Toch wel grappig dat Samsung de Galaxy lijn zo sterk neer heeft kunnen zetten dat veel mensen deze telefoon al direct na de aankondiging pre-orderen (had ik ook gedaan als mijn abonnement nu te verlengen was trouwens). Ik hoop dat de reviews die zullen volgen ook echt gaan confirmeren dat dit een goed product is!
Naja ik gebruik vrijwel altijd custom roms dus zodra ik weet dat de hardware het beste is, is de keuze makkelijk gemaakt-Edwin- schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:24:
En liefst natuurlijk weer lekker aftasten met setCPU
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Ik ben al jaren klant bij Hi en heb nog nooit problemen met verbinding of data gehad.alwaysleft schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:24:
[...]
Offtopic: je weet dat ze nu nadelige lease abo's hebben bij hi?!
Dat is voor mij al een hele grote reden om bij Hi te blijven (*kuch*t-mobile*kuch*vodafone*kuch*).
Ik betaal nu even veel per maand als vorig jaar, niets vooraf, en moet het toestel achteraf teruggeven of achteraf bijbetalen.
Daarbij komt dat het mij niet boeit dat ik over 2 jaren het toestel terug moet geven.
Voorbeeld:
Afgelopen 2 jaar betaalde ik de eerste 12 maanden 23 euro de volgende 12 maanden 46 euro.
Ik moest 100 euro vooraf betalen om mijn toestel te krijgen.
De a.s. 2 jaar betaal ik de eerste 12 maanden 20 euro de volgende 12 maanden 40 euro. maar het bedrag vooraf vervalt.
Mijn toestel over 2 jaar boeit me niet want dan verleng ik en stap ik over naar een nieuw toestel.
Nog geen week geleden een uitgebreide discussie met iemand hierover gehad die hetzelfde als jij zei.
Na een half uur praten en alle cijfers erbij te pakken en in rekening te houden dat ik toch elke 2 jaar een nieuw toestel pak kwam het uiteindelijk erop neer dat ik met het lease-model even duur/goedkoop uit ben als met het oude model.
Daarbij moet ik zeggen:
Ik pak geen belminuten waardoor het maandbedrag stukken lager word.
Bij vodafone en t-mobile zitten in alle paketten belminuten, die zooi hoef ik niet want als ik eens in de 3 maanden 5 minuten bel dan is het veel
Bottom line:
Ik heb er goed over nagedacht en besloten om bij Hi te blijven omdat ik overal altijd verbinding heb en fatsoenlijke snelheden haal en geen wazige storingen heb zoals sommige andere providers nogal regelmatig hebben x).
[ Voor 7% gewijzigd door Darkfreak op 08-05-2012 01:09 ]
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Samsung Galaxy S III to be modder friendly with Download Mode
http://www.phonearena.com...ith-Download-Mode_id29886
http://www.phonearena.com...ith-Download-Mode_id29886
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Verwijderd
@darkfreak
Ben er mee eens dat toestel lease uiteindelijk qua kosten niet veel toe doet t.o.v. de oude abonnementen.
Echter zie je één ding over het hoofd.
Als je je toestel dan weer inlevert na de contract termijn. Wie bepaalt dan of deze nog goed genoeg is? In andere woorden. Stel dat Hi zegt dat ze hem zo niet terug nemen omdat het toestel te beschadigd is, terwijl jij anders beweert, wat gebeurd er dan? Waarschijnlijk draai jij dan op voor eventuele reparatiekosten of word je zelfs gedwongen het toestel over te nemen.
Ik twijfel nu ook om te gaan verlengen bij Hi en wellicht toestel lease. Echter ben ik er toch nog sceptisch over, en zitten er toch heel wat addertjes onder het gras als je het toestel weer gaat inleveren en met onverwachte kosten wordt opgescheept..... wellicht dat iemand anders hier op het forum meer van toestel lease af weet
Ben er mee eens dat toestel lease uiteindelijk qua kosten niet veel toe doet t.o.v. de oude abonnementen.
Als je je toestel dan weer inlevert na de contract termijn. Wie bepaalt dan of deze nog goed genoeg is? In andere woorden. Stel dat Hi zegt dat ze hem zo niet terug nemen omdat het toestel te beschadigd is, terwijl jij anders beweert, wat gebeurd er dan? Waarschijnlijk draai jij dan op voor eventuele reparatiekosten of word je zelfs gedwongen het toestel over te nemen.
Ik twijfel nu ook om te gaan verlengen bij Hi en wellicht toestel lease. Echter ben ik er toch nog sceptisch over, en zitten er toch heel wat addertjes onder het gras als je het toestel weer gaat inleveren en met onverwachte kosten wordt opgescheept..... wellicht dat iemand anders hier op het forum meer van toestel lease af weet
Volgens Hi:Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:14:
@darkfreak
- Je toestel moet in ieder geval aan kunnen
- Je moet er nog mee kunnen bellen
- Is je mobiel versleten door normaal gebruik, dan is dit geen probleem.
Als het toestel niet aan deze voorwaarden voldoet, dan brengen wij na inlevering van het toestel een bedrag van 30 euro in rekening. Als je het toestel niet inlevert dan betaal je het overnamebedrag plus een bedrag van 25 euro. Deze bedragen worden verrekend via je laatste factuur.
Dus als die het niet meer doet is het 30euris...
Hier staat alles heel duidelijk:
http://www.hi.nl/Abonneme...obiel/Hi-ToestelLease.htm
Uit het een faq op het dealportaal van KPN blijkt:
Je moet je toestel goed werkend, zonder schade en inclusief batterij en oplader leveren. Kleine
gebruiksschade (kleine krasjes, schade aan de lak of belettering) is geen probleem. En natuurlijk moet
het hetzelfde toestel zijn als je hebt geleast van Hi. Lever je een kapot toestel in dan betaal je een
boete van €30,-.
Als je na beëindiging van je contract het toestel niet binnen 2 weken inlevert, ben je de overnamesom
van het toestel verschuldigd aan Hi (marktprijs van dat moment voor het betreffende gebruikte
toestel), plus een boete van €25. Deze wordt verrekend met je factuur
Ervaring leert dat de 2e-hands waarde van een 2 jaar oud toestel ongeveer 15% bedraagt van de nieuwwaarde van het toestel op het moment dat je het toestel kreeg; bij een 1 jaar oud toestel is dat ongeveer 35% (dat is wat je betaald als je het toestel toch wilt houden).
Edit: iemand was me al voor
Je moet je toestel goed werkend, zonder schade en inclusief batterij en oplader leveren. Kleine
gebruiksschade (kleine krasjes, schade aan de lak of belettering) is geen probleem. En natuurlijk moet
het hetzelfde toestel zijn als je hebt geleast van Hi. Lever je een kapot toestel in dan betaal je een
boete van €30,-.
Als je na beëindiging van je contract het toestel niet binnen 2 weken inlevert, ben je de overnamesom
van het toestel verschuldigd aan Hi (marktprijs van dat moment voor het betreffende gebruikte
toestel), plus een boete van €25. Deze wordt verrekend met je factuur
Ervaring leert dat de 2e-hands waarde van een 2 jaar oud toestel ongeveer 15% bedraagt van de nieuwwaarde van het toestel op het moment dat je het toestel kreeg; bij een 1 jaar oud toestel is dat ongeveer 35% (dat is wat je betaald als je het toestel toch wilt houden).
Edit: iemand was me al voor
[ Voor 15% gewijzigd door thobe op 08-05-2012 15:25 . Reden: Was te laat ]
Dat zijn de leuke regelsbaronruud schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:21:
[...]
- Is je mobiel versleten door normaal gebruik, dan is dit geen probleem.
Geef maar een definitie van normaal gebruik!
Ja oké lichte gebruikersschade, tja wat jij zware schade noemt, noem ik lichte schade ?
Samengevat: er zijn geen harde richtlijnen voor!
Het is wel erg paranoide allemaal. Ik vind het normaal dat ze een goed werkende toestel verwachten.
Ja tuurlijk maar wat is goed werkend er is geen keiharde super duidelijke definitie van namelijk! Daarbij hoor ik vaak genoeg van verschillende telefoons dat de volumeknopjes bij normaal gebruik gewoon de geest geven. Maarja ziet Hi dat als normaal? Ik wel en de meeste hier denk ik ook.mister_S schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:28:
Het is wel erg paranoide allemaal. Ik vind het normaal dat ze een goed werkende toestel verwachten.
Maargoed de boete is dus max 30 euro zolang jij hem niet kwijt bent
[ Voor 6% gewijzigd door watercoolertje op 08-05-2012 17:20 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
http://www.slashgear.com/...its-not-for-you-04226268/
Ik heb deze nog niet gezien hier, vond het best wel grappig. Gaat meer over de rare manier van presenteren door Samsung.
Ik heb deze nog niet gezien hier, vond het best wel grappig. Gaat meer over de rare manier van presenteren door Samsung.
Verwijderd
En hoet zit het met het contract als je toestel gestolen word, je deze sloopt of kwijtraakt? Ben je hier automatisch voor verzekerd en krijg je dan een nieuw toestel ofzo? Of moet je dan aan het einde een boete betalen ofzo? Ik neem aan het laatste.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:14:
@darkfreak
Lees in dat artikel dat het een micro sim zal gebruiken, wat op zich te verwachten was, maar ik wist het nog niet. Zal ik toch m'n 5 (denk ik) jaar oude sim eens moeten vervangen.
Lees de voorwaarden op de hi die eens:Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:46:
[...]
En hoet zit het met het contract als je toestel gestolen word, je deze sloopt of kwijtraakt? Ben je hier automatisch voor verzekerd en krijg je dan een nieuw toestel ofzo? Of moet je dan aan het einde een boete betalen ofzo? Ik neem aan het laatste.
Specifiek op toestel lease: http://hi.custhelp.com/ap...etail/a_id/8609/related/1
Stelt niks voor, is niet meer dan fabrieksgarantie
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Redelijk lange handson, damn wat is die smooth: YouTube: Samsung I9300 Galaxy S III hands-on
Kan niet zeggen dat hij nou zoveel smoother of sneller is dan de S2 in dit filmpje eigenlijk ;-)alwaysleft schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:44:
Redelijk lange handson, damn wat is die smooth: YouTube: Samsung I9300 Galaxy S III hands-on
Nickname does not reflect reality
Wel smoother als een One x waar ik in de winkel uitgebreid mee heb gepield. Genoeg hickups. Die S3 is razendsnelBrad Pitt schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:57:
[...]
Kan niet zeggen dat hij nou zoveel smoother of sneller is dan de S2 in dit filmpje eigenlijk ;-)
Iemand enig idee wanneer hij bij t-mobile te bestellen is? Overal kun je preorderen behalve daar..
Pre order hem gewoon extern via studentmobiel ofzoDirrukje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:04:
Iemand enig idee wanneer hij bij t-mobile te bestellen is? Overal kun je preorderen behalve daar..
Tmobile had binnen een uur na de aankondiging als als banner op de site staan met binnenkort verkrijgbaar, meld je nu aan om updates te krijgen maar dit lijkt nu ook verwijderd te zijn.Dirrukje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:04:
Maar zoals Alwaysleft aangeeft, gewoon ergens anders bestellen. Ik bekijk hem bij een random winkel volgende maand en bestel hem dan bij de goedkoopste.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Ah mooi, ik denk dat we binnenkort reviews zullen zien.
Kan ik ook niet echt zien nee... Daarnaast zie je in het filmpje dat de reviewer ook gewend is aan GB aangezien hij cancel wil indrukken ipv annuleren bij taskmanager... welke drol heeft verzonnen om dit om te draaien... xDBrad Pitt schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:57:
[...]
Kan niet zeggen dat hij nou zoveel smoother of sneller is dan de S2 in dit filmpje eigenlijk ;-)
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Bij de s2 met 4.0.3 staat de ok ook links hoor, dus zal het wel aan Samsung liggen dat die knoppen andersom zijn gezetEwivis schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:46:
[...]
Kan ik ook niet echt zien nee... Daarnaast zie je in het filmpje dat de reviewer ook gewend is aan GB aangezien hij cancel wil indrukken ipv annuleren bij taskmanager... welke drol heeft verzonnen om dit om te draaien... xD
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Cogitationis poenam nemo patitur
Hele uitgebreide preview Galaxy S3:
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_iii-review-757.php
Conclusie: snelste smartphone anno mei 2012 tot nu toe gemaakt.
Tevens lijkt de camera toch echt goed te zijn verbeterd. Kortom: de S3 blijkt toch steeds meer zijn verwachtingen na te komen!
Tevens lijkt de camera toch echt goed te zijn verbeterd. Kortom: de S3 blijkt toch steeds meer zijn verwachtingen na te komen!
Hoevaak wil jij dat nog herhalen? Die benchmarks zijn al 500x langs gekomen.alwaysleft schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 01:27:
maar geen camera knop en/of backwards/forwards/play knop das wel jammer...alwaysleft schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 01:27:
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Wat loop je nou te zeiken, heb je uberhaupt de link geklikt en gelezen..... Het is een complete revieuw dus gaat niet alleen over benchmarks.BPP schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 03:13:
[...]
Hoevaak wil jij dat nog herhalen? Die benchmarks zijn al 500x langs gekomen.
Dat is best knap in een dag. Die review staat sinds dinsdag online. Vind je het dan niet een beetje overdreven om zo te reageren?BPP schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 03:13:
[...]
Hoevaak wil jij dat nog herhalen? Die benchmarks zijn al 500x langs gekomen.
Ontopic: Wat gebeurt er eigenlijk aan het begin van die Motion Gestures demo? Het scherm lijkt totaal niet te reageren of de telefoon is traag... Heel raar. Of ligt het aan de bediening van die reviewer?
Opzich gebeurt het mij met mijn huidige toestel soms ook wel dat mijn vingers niet goed geregistreerd worden. Dan zijn ze niet heel vuil ofzo, maar even wassen met zeep zorgt er wel voor dat het scherm ze beter "ziet". Misschien was het gewoon zoiets, maar als ik die review had gemaakt, zou ik niet zo'n filmpje gebruiken om te onderbouwen dat het zo'n supertelefoon is
[ Voor 48% gewijzigd door Grrrrrene op 09-05-2012 07:43 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ligt het nou aan mijn boxen of is dat geluid bij die 2 video opname's niet super?Golf2vr6 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 07:06:
[...]
Wat loop je nou te zeiken, heb je uberhaupt de link geklikt en gelezen..... Het is een complete revieuw dus gaat niet alleen over benchmarks.
Verders een goede preview!
Power to the beat.
Laat de pentile haters maar komen....
The 4.8" Super AMOLED of HD resolution at the front is where the Samsung I9300 Galaxy S III magic happens. The screen image quality is every bit as impressive as its specs suggest - tack sharp and with perfectly deep blacks, it's arguably the best you can find on the market.
The 4.8" Super AMOLED of HD resolution at the front is where the Samsung I9300 Galaxy S III magic happens. The screen image quality is every bit as impressive as its specs suggest - tack sharp and with perfectly deep blacks, it's arguably the best you can find on the market.
Android: Hands-On with the Galaxy S III at Unpacked 2012: UI, Gestures, and USB Host - XDA TV http://t.co/ElXzVxDd -- XDA Developers (@xdadevelopers)
http://youtu.be/M6idNXrjfAo
wooooow dat is gaaf al die acties die je kan uitvoeren
ik vind het echt geniaal dat op de bovenkant tappen en dat die dan naar onder schiet
echt een gaaf toestel! ben blij dat ik hem besteld heb !
Verwijderd
Heeft Samsung dan helemaal geen review exemplaren review exemplaren meegegeven aan de pers die aanwezig was?
De spraakherkenning performance is indrukwekkend. In zo'n drukke (er zijn nog andere mensen bezig met spraakherkenning) kamer toch een goede herkenning. Hele goede microfoontjes icm een goed filter algoritme.Golf2vr6 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:47:
Android: Hands-On with the Galaxy S III at Unpacked 2012: UI, Gestures, and USB Host - XDA TV http://t.co/ElXzVxDd -- XDA Developers (@xdadevelopers)
Zoiets zegt toch helemaal niets? In de gemiddelde plasma-tv review zegt men ook dat het beeld "zwart" is. Allemaal onzin. Een RGB-paneel is gewoon mooier. Als dat in de S4 zit is het opeens weer wél de bom.Razer schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:44:
Denk dat haters nogal overdreven is, zijn eerder realisten, RGB op dezelfde resolutie was gewoon mooier geweest! Wil niet zeggen dat het nu lelijk is of slecht.Razer schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:44:
Vind het nog steeds een supermooi scherm maar vanuit de Nexus of Note is het helaas weinig verschil. Daarbij denk ik dat de Nexus een mooier scherm heeft want daar ligt de PPi door het kleinere scherm wel weer hoger, en is dus iig scherper.
Tuurlijk, want is ook de bom! Wil niet zeggen dat het pentile scherm van de S3 niet indrukwekkend kan zijn. Ik had liever ook een nog beter scherm, misschien zelfs verwacht. Jammer, maar beter als de S2 wat ik al een mooi scherm vind. Totaal plaatje van het toestel vind ik eigenlijk steeds indrukwekkender worden. Maar dat is persoonlijk en komt natuurlijk ook voort uit het feot dat ik niet kan wachten dat ik hem zelf heb!Brad Pitt schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:13:
[...]
Zoiets zegt toch helemaal niets? In de gemiddelde plasma-tv review zegt men ook dat het beeld "zwart" is. Allemaal onzin. Een RGB-paneel is gewoon mooier. Als dat in de S4 zit is het opeens weer wél de bom.
Confirmation bias ftw!Golf2vr6 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:19:
Maar dat is persoonlijk en komt natuurlijk ook voort uit het feot dat ik niet kan wachten dat ik hem zelf heb!
Ik heb het over snelheid van het toestel wat GSMArena en dus ook alwaysleft baseert op basis van de benchmarks die in elke (p)review langskomen. Maar misschien reageerde ik een beetje bot, excuses daarvoor.Grrrrrene schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 07:16:
[...]
Dat is best knap in een dag. Die review staat sinds dinsdag online. Vind je het dan niet een beetje overdreven om zo te reageren?
Ontopic: Wat gebeurt er eigenlijk aan het begin van die Motion Gestures demo? Het scherm lijkt totaal niet te reageren of de telefoon is traag... Heel raar. Of ligt het aan de bediening van die reviewer?
Opzich gebeurt het mij met mijn huidige toestel soms ook wel dat mijn vingers niet goed geregistreerd worden. Dan zijn ze niet heel vuil ofzo, maar even wassen met zeep zorgt er wel voor dat het scherm ze beter "ziet". Misschien was het gewoon zoiets, maar als ik die review had gemaakt, zou ik niet zo'n filmpje gebruiken om te onderbouwen dat het zo'n supertelefoon is
Verwijderd
Brad Pitt schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:13:
[...]
Zoiets zegt toch helemaal niets? In de gemiddelde plasma-tv review zegt men ook dat het beeld "zwart" is. Allemaal onzin. Een RGB-paneel is gewoon mooier. Als dat in de S4 zit is het opeens weer wél de bom.
RGB? WTF! Willen jullie nou echt zeggen dat pentile een kleur mist? Vergeet niet dat beide processen hun voor en nadelen hebben. Het feit dat je echt zwart en diepe levendige kleuren krijgt met Samsung's schermen is iets wat veel mensen denken te kunnen vergeten. Er is niks mis met het scherm van de S3, het is dat sommige mensen zich moeten aanstellen.watercoolertje schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:17:
[...]
Denk dat haters nogal overdreven is, zijn eerder realisten, RGB op dezelfde resolutie was gewoon mooier geweest! Wil niet zeggen dat het nu lelijk is of slecht.
Vind het nog steeds een supermooi scherm maar vanuit de Nexus of Note is het helaas weinig verschil. Daarbij denk ik dat de Nexus een mooier scherm heeft want daar ligt de PPi door het kleinere scherm wel weer hoger, en is dus iig scherper.
Ik lees in elke review terug dat het scherm van S3 het beste scherm ooit in een smartphone is. Alleen hier lees ik elke keer negatieve reacties. Zodra de S3 in de winkel ligt als ik hem eens naast de One X houden en eigen oordeel vellen
Waar gaat dit nu weer over?Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:51:
RGB? WTF! Willen jullie nou echt zeggen dat pentile een kleur mist?
Er is evenmin reden waanzinnige lofzang te gaan uiten voor een mijns inziens achterhaald systeem.Er is niks mis met het scherm van de S3, het is dat sommige mensen zich moeten aanstellen.
niks mis, waarschijnlijk een prima scherm alleen hadden veel mensen een verbetering willen zien ivm de nexusVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:51:
[...]
[...]
RGB? WTF! Willen jullie nou echt zeggen dat pentile een kleur mist? Vergeet niet dat beide processen hun voor en nadelen hebben. Het feit dat je echt zwart en diepe levendige kleuren krijgt met Samsung's schermen is iets wat veel mensen denken te kunnen vergeten. Er is niks mis met het scherm van de S3, het is dat sommige mensen zich moeten aanstellen.
Precies. Dat is echt puur de enige reden wat mij betreft. Had verwacht/gehoopt dat de S3 op een aantal vlakken weer de benchmark zou zijn. Nu is dat niet het geval qua scherm, hoe mooi die in de praktijk ook zal zijnEwivis schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:01:
niks mis, waarschijnlijk een prima scherm alleen hadden veel mensen een verbetering willen zien ivm de nexus
Verwijderd
Ik vraag me dan af welke verbetering? Het is gewoon weer de onzin hype die sommige mensen in hun kop hadden. Zoals die draadloos opladen op 2 meter onzin, of een full hd scherm, allemaal onzin en als je er even over nadenkt dan weet je ook waarom. Dit is wat de techniek nu heeft te bieden en als iemand betere schermen wil dan zullen ze die zelf moeten ontwikkelen.Ewivis schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:01:
[...]
niks mis, waarschijnlijk een prima scherm alleen hadden veel mensen een verbetering willen zien ivm de nexus
Komt dit toestel niet in het zwart uit? Zie alleen maar de kleuren wit en blauw.
Voor iedereen die wil weten waarom Samsung Pentile layout gekozen heeft voor de S3:
http://pentileblog.com/un...-720-hd-oled-smartphones/
Ook is het goed om te weten dat het ene Pentile scherm niet hetzelfde is als het andere Pentile scherm.
De rode subpixel op de S3 is bijvoorbeeld kleiner en korter dan die van zijn neef de Galaxy Nexus.
Zolang wij zelf nog niet de S3 in handen gehad hebben kunnen we denk ik wel lang en kort discussiëren over de scherpte van het scherm maar dat is een beetje zinloos imo.
http://pentileblog.com/un...-720-hd-oled-smartphones/
Ook is het goed om te weten dat het ene Pentile scherm niet hetzelfde is als het andere Pentile scherm.
De rode subpixel op de S3 is bijvoorbeeld kleiner en korter dan die van zijn neef de Galaxy Nexus.
Zolang wij zelf nog niet de S3 in handen gehad hebben kunnen we denk ik wel lang en kort discussiëren over de scherpte van het scherm maar dat is een beetje zinloos imo.

Verwijderd
Die verbetering heet RGB. Houd maar eens twee verder vergelijkbare schermen naast elkaar, één PenTile en één RGB, dan zul je het verschil rap zien. Nu is PenTile aardig, maar over 5 jaar wil niemand er meer dood mee gevonden worden. Het is een tussenstap.Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:11:
Ik vraag me dan af welke verbetering? Het is gewoon weer de onzin hype die sommige mensen in hun kop hadden. Zoals die draadloos opladen op 2 meter onzin, of een full hd scherm, allemaal onzin en als je er even over nadenkt dan weet je ook waarom. Dit is wat de techniek nu heeft te bieden en als iemand betere schermen wil dan zullen ze die zelf moeten ontwikkelen.
Dat je dat nog niet door hebt, de helft van alle berichten gaat er ongeveer overVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:11:
Ik vraag me dan af welke verbetering?
Het hebben van Realstripe (RGB) ipv Pentile (RGBG).
Dat het niet mogelijk is heb je helemaal gelijk in, gelukkig kunnen we er nog wel over dicussieren...
Ja het scherm ondanks Pentile is prachtig maar ik heb z'n scherm al maanden, ik wil wat nieuws als ik een nieuwe telefoon koop!
SGS1 -> 99% was nieuw
SGS2 -> 99% was nieuw
SGS3 -> 80% is nieuw (het scherm niet dus, en de camera is ook een half geval, vind de kwaliteit hooguit 10% beter als de SGS2/Note)
GSM Arena:
Jij hebt dus 20/20 eyesight, en ik niet. Voor ieder wat wils...The hyperglazed plastic will not enjoy universal appeal, but that might not turn out to be too great a problem - all eyes will be on the screen anyway. It's huge, it's got beautiful colors and deep blacks, it's sharp, and in short it's the best display we've seen recently. As expected, the whole PenTile thing didn't prove to be a big issue and you'll have to have a 20/20 eyesight and look really carefully to even see it.
Even niets...
Het is absoluut geen tussenstap;lees het artikel maar wat ik hierboven geplaats heb.Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:23:
[...]
Die verbetering heet RGB. Houd maar eens twee verder vergelijkbare schermen naast elkaar, één PenTile en één RGB, dan zul je het verschil rap zien. Nu is PenTile aardig, maar over 5 jaar wil niemand er meer dood mee gevonden worden. Het is een tussenstap.
Iedereen op de verschillende techsites die Pentile loopt te bashen is bevooroordeeld en komen zonder bewijzen met meningen en conclusies die niet kloppen.

[ Voor 14% gewijzigd door passion fruit op 09-05-2012 10:31 ]
Wij van WC Eend...passion fruit schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:30:
Het is absoluut geen tussenstap;lees het artikel maar wat ik hierboven geplaats heb.
Het is niet mogelijk om nu in dat formaat een RGB-paneel te maken. Betekent niet dat het "dus" een geweldig systeem is. Het is en zal altijd minder scherp blijven dan een "echt" RGB-paneel.
Niemand bashed hier, ik hoor alleen maar dat mensen meer zien in RGB dan pentile, zoals ik al eerder zei dat maakt pentile helemaal niet slecht, maar enkel minder goed.passion fruit schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:30:
Iedereen op de verschillende techsites die Pentile loopt te bashen is bevooroordeeld en komen zonder bewijzen met meningen en conclusies die niet kloppen.
Als Pentile echt beter is als RGB was de hele discussie er ook nooit geweest natuurlijk
Ik zie ook gewoon de pixels nog erg duidelijk (op de note) dus dat maakt het allemaal niet makkelijk, als ik die niet kon zien had het me ook niet kunnen schelen of het scherm pentile is of niet! Punt is dat die rode pixels mij het meeste irriteren
[ Voor 19% gewijzigd door watercoolertje op 09-05-2012 10:43 ]
Ik heb net ook het filmpje gezien, enige idee hoe dat werkt? Sowieso de andere features zoals swipen over het scherm en je had erop leggen, wordt dat allemaal gedaan door de front camera?daantjuh68 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:03:
wooooow dat is gaaf al die acties die je kan uitvoerenik vind het echt geniaal dat op de bovenkant tappen en dat die dan naar onder schiet
echt een gaaf toestel! ben blij dat ik hem besteld heb !
Waar ik ook blij mee ben dat er een Wolfson dac in zit en een microSD in kan, hoef ik eindelijk niet meer me telefoon + iPod touch 64 mee te sleuren

[ Voor 12% gewijzigd door Swoooon op 09-05-2012 10:47 ]
Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com
@ Watercoolertje : Ik zeg ook niet dat jij bashed. Ik zeg iedereen op de verschillende techsites.
Ik word een beetje moe van al die napraters vandaar dus dat ik zeg know the facts ipv zomaar obv een conclusie op een of andere site je eigen conclusie te vormen.
Niemand van ons heeft dat scherm nog van dichtbij gezien van de S3 dus kunnen we wel concluderen dat het een minder scherm is dan bijv. tel X maar dat is dan ongegrond zolang we het scherm van de S3 nog niet voor ons neus gehad hebben.
Ik word een beetje moe van al die napraters vandaar dus dat ik zeg know the facts ipv zomaar obv een conclusie op een of andere site je eigen conclusie te vormen.
Niemand van ons heeft dat scherm nog van dichtbij gezien van de S3 dus kunnen we wel concluderen dat het een minder scherm is dan bijv. tel X maar dat is dan ongegrond zolang we het scherm van de S3 nog niet voor ons neus gehad hebben.
Ik heb lang gewacht op de presentatie van de S3, en was erg onder de indruk van de One X. Na de presentatie sloeg de twijfel nog meer toe, maar denk dat ik toch voor een witte S3 ga. Een andere backcover komt er vast wel en een SD slot en verwisselbare accu wegen voor mij erg zwaar.
Pentile vs RGB LCD verhaal is voor mij om het even, de One X heeft slechtere zwartwaardes maar is weer net iets scherper. Ik vind het wel fijn dat het scherm ook echt helemaal uit kan daar waar geen beeld is.
Pentile vs RGB LCD verhaal is voor mij om het even, de One X heeft slechtere zwartwaardes maar is weer net iets scherper. Ik vind het wel fijn dat het scherm ook echt helemaal uit kan daar waar geen beeld is.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Ja, en? Als je realistische bent (wat meeste mensen blijkbaar niet zijn) had je dat all lang kunnen voorspellen. Er is een verzadeging in de techniek en vanaf dit punt is het meer software features dan hardware en dat heeft Samsung prima voor elkaar. Features die er echt aan toe doen ipv iets wat misschien ooit een keer handig is en dat als de top prijzen.watercoolertje schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:24:
[...]
Dat je dat nog niet door hebt, de helft van alle berichten gaat er ongeveer over
Het hebben van Realstripe (RGB) ipv Pentile (RGBG).
Dat het niet mogelijk is heb je helemaal gelijk in, gelukkig kunnen we er nog wel over dicussieren...
Ja het scherm ondanks Pentile is prachtig maar ik heb z'n scherm al maanden, ik wil wat nieuws als ik een nieuwe telefoon koop!
SGS1 -> 99% was nieuw
SGS2 -> 99% was nieuw
SGS3 -> 80% is nieuw (het scherm niet dus, en de camera is ook een half geval, vind de kwaliteit hooguit 10% beter als de SGS2/Note)
Gelukkig hebben we inderdaad wel écht een quadcore nodig. Dat is waar.Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:51:
Features die er echt aan toe doen ipv iets wat misschien ooit een keer handig is en dat als de top prijzen.
Kwam nog een berichtje van mezelf tegen van tijdens de introductie van de galaxy S [LINK]:
)
Tekst enzo begon je naar een tijdje wel wat meer te merken dat het daar minder ideaal voor is. Maar dat is naar mijn mening vooral als je de letter erg klein hebt, en het sowieso al niet echt meer prettig lezen is. Denk dat het met deze grotere pixeldichteheid nog wel minder zal storen. Desalniettemin had ik ook liever een RGB gezien natuurlijk (want=beter<punt>).
Verder zijn de randen bij overgangen some een beetje groenig. Maar dat is maar af en toe zo. Denk dat je dat wel kan oplossen met een slimmere render engine (op subpixel basis).
Dat van die fotos en videos blijft natuurlijk waar. Je hebt namelijk niet de informatie om die extra beeldpunten te vullen. (Behalve als je plaatjes/videos hebt met hoge resoluties natuurlijk... beetje je eigen punt ontkrachtenVoor de duidelijkheid: bij de pentile structuur bestaan de pixels uit een groene en een blauwe subpixel, afgewisseld met een groene en een rode subpixel. De groene subpixels vullen dus wel de volledige resolutie. De blauwe en de rode elk de halve resolutie.
Met foto en video is dit zeker geen nadeel. De meeste codecs (jpeg, mpeg etc) doen namelijk exact hetzelfde met de kleuren, de groene (of luminantie) blijft op de volledige resolutie omdat deze het meeste bepalend is voor de scherpte en het contrast. De blauw en rode zijn vooral bepalend voor kleur, en worden maar op halve (of kwart) resolutie opgeslagen.
Met tekst kan het inderdaad wel voor bijeffecten zorgen. Maar in mijn ervaring heb ik geen moeite om de letters te lezen, en ziet het er ook niet raar uit ofzo.
Tekst enzo begon je naar een tijdje wel wat meer te merken dat het daar minder ideaal voor is. Maar dat is naar mijn mening vooral als je de letter erg klein hebt, en het sowieso al niet echt meer prettig lezen is. Denk dat het met deze grotere pixeldichteheid nog wel minder zal storen. Desalniettemin had ik ook liever een RGB gezien natuurlijk (want=beter<punt>).
Verder zijn de randen bij overgangen some een beetje groenig. Maar dat is maar af en toe zo. Denk dat je dat wel kan oplossen met een slimmere render engine (op subpixel basis).
Verwijderd
Ga maar eens nadenken over de S4 (of hoe het ook gaat heten). Wat willen ze nu nog doen? Octo-core? Staat niemand meer van te kijken. Full HD schermen? Dan moeten ze de komende tijd investeren in nano technologie want de dots in die schermen worden zo klein dat je ze met een microscoop amper kan onderscheiden. Betere camera's? Zonder fatsoenlijke flitsers of belichting kan je de MP's opdraaien zo ver je wil, dat heeft toch geen nut. NFC? Leuk! Qua hardware is er niks meer.Brad Pitt schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:52:
[...]
Gelukkig hebben we inderdaad wel écht een quadcore nodig. Dat is waar.
Precies! Daarom juich ik het juist toe dat Samsung het lef heeft om zich meer op de software te richten om de user experience naar een hoger niveau te tillen.Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:57:
[...]
Ga maar eens nadenken over de S4 (of hoe het ook gaat heten). Wat willen ze nu nog doen? Octo-core? Staat niemand meer van te kijken. Full HD schermen? Dan moeten ze de komende tijd investeren in nano technologie want de dots in die schermen worden zo klein dat je ze met een microscoop amper kan onderscheiden. Betere camera's? Zonder fatsoenlijke flitsers of belichting kan je de MP's opdraaien zo ver je wil, dat heeft toch geen nut. NFC? Leuk! Qua hardware is er niks meer.
Ik hoop dan ook van harte dat ze hiermee verder gaan want dat dwingt andere smartphonemakers ook te innoveren. En daar plukken wij dan straks weer de vruchten van
Qua design vind ik het dan wel weer jammer dat de S3 niet zo eruit is komen te zien:

[ Voor 14% gewijzigd door passion fruit op 09-05-2012 11:02 ]
Dan was een S2 met wat "leuke" en "handige" software tweaks basically goed genoeg geweest. Zonde van al die R&D-kosten om dan alsnog een S3 te gaan ontwikkelen.
Verwijderd
nieuws: Japanse Sony-smartphones krijgen nieuwe processor mee
Goed alternatief voor de SIII ook als deze over een aantal maanden in Europa komt.
Goed alternatief voor de SIII ook als deze over een aantal maanden in Europa komt.
Maar dan heb je weer marketing tegen.
"Kijk een nieuwe oude S2 met alleen maar een software update! Nu voor maar 599 ipv de 409 die de normale S2 kost"
Dat gaat natuurlijk niet werken.
"Kijk een nieuwe oude S2 met alleen maar een software update! Nu voor maar 599 ipv de 409 die de normale S2 kost"
Dat gaat natuurlijk niet werken.
Even niets...
Verwijderd
Nee hoor, leg een S1 en S2 maar naast elkaar. Of een S Plus en S1. Het verschil is aanzienlijk en duidelijk. Trek een S1 en S2 eens open en leg de moederborden naast elkaar, het verschil daar is ook aanzienlijk. Het enige wat hier word gezegd is dat de hardware tijdperk voorbij is. Een software update voor de S2 verkopen gaat natuurlijk ook niet lukken, dat accepteert niemand. De enige manier is om een toestel naar buiten te brengen als een complete package en nieuw.Brad Pitt schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:01:
Dan was een S2 met wat "leuke" en "handige" software tweaks basically goed genoeg geweest. Zonde van al die R&D-kosten om dan alsnog een S3 te gaan ontwikkelen.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 11:05 ]
Dat is natuurlijk onzin, de S4 zal op een hoop hardware-vlakken uiteraard rondjes lopen om de S3.Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:03:
Het enige wat hier word gezegd is dat de hardware tijdperk voorbij is.
Verwijderd
Hoe dan? En heeft dat nut?Brad Pitt schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:05:
[...]
Dat is natuurlijk onzin, de S4 zal op een hoop hardware-vlakken uiteraard rondjes lopen om de S3.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 11:06 ]
Om de marketingjongens en dús de verkoop aan onwetende mensen aan het werk te houden altijd jaVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:06:
En heeft dat nut?
Krachtiger EN better lookingVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:02:
nieuws: Japanse Sony-smartphones krijgen nieuwe processor mee
Nu is het een nexus met software tweaks geworden, dus dat maakt dan ook niet veel uitBrad Pitt schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:01:
Een Nexus heeft geen quad-core hè en is dus in de praktijk niet (meer) vooruit te fikkenPrulleman schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:25:
Nu is het een nexus met software tweaks geworden, dus dat maakt dan ook niet veel uit
Zeker nog nooit een Nexus in je handen gehad...? Quadcore,overhyped en onnodigBrad Pitt schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:26:
[...]
Een Nexus heeft geen quad-core hè en is dus in de praktijk niet (meer) vooruit te fikken
http://www.nu.nl/gadgets/...-iii-boven-iphone-4s.html
Ben benieuwd, straks als die uit is, of die dan nog bovenaan staat
Ben benieuwd, straks als die uit is, of die dan nog bovenaan staat
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Kan me de SGS2 nog wel herinneren dag 1 was de browsermarkscore 30 tot 40k na 1 jaar update is dat 130-140kBrad Pitt schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:05:
[...]
Dat is natuurlijk onzin, de S4 zal op een hoop hardware-vlakken uiteraard rondjes lopen om de S3.
De SGS3 begint juist weer maar met 140-150k dus het is wachten op updates en optimalisaties voor de quadcore die blijkbaar nog (lang) niet tot zijn recht komt!
Pas na een paar updates durf ik te zeggen welke echt sneller is maar ik ga voor de quadcore en niet om te patsen want ik wil het snelste maar omdat ik er van overtuigd ben dat het sneller is/wordt)...
Verwijderd
Waarom kwamen tijdens unpacked de software features van de S3 naar voren dan?Brad Pitt schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:07:
[...]
Om de marketingjongens en dús de verkoop aan onwetende mensen aan het werk te houden altijd ja
Omdat er weinig valt te pronken qua hardware...?Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:31:
Waarom kwamen tijdens unpacked de software features van de S3 naar voren dan?
Als de S3 geen toegevoegde waarde heeft t.o.v. de S2, dan heeft de vergelijkbare One X dus ook geen toegevoegde waarde. Welke betekent dat we allemaal gewoon voor de S2 moeten gaan, de huidige top topestellen hebben namelijk geen toegevoegde waarde
Rare redenatie.
Het is geen enorme sprong vooruit, maar je moet je bedenken dat ten tijde van de S2 er veel te verbeteren viel. Nu zijn de S3 en de One X miscchien niet net zo indrukwekkend als de S2 toendertijd, maar ze zijn toch een stuk verder dan de S2 op HW gebied.
Het is geen enorme sprong vooruit, maar je moet je bedenken dat ten tijde van de S2 er veel te verbeteren viel. Nu zijn de S3 en de One X miscchien niet net zo indrukwekkend als de S2 toendertijd, maar ze zijn toch een stuk verder dan de S2 op HW gebied.
Ik heb sinds gisteren een HTC One X en het belangrijkste verkoopargument wat ik aan zou voeren, is het geweldige scherm. Ook het scherm van de S3 zal fantastisch zijn. Vooral met de S2 naast de HOX valt pas op hoe geweldig het scherm van de HOX is.mister_S schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:04:
Als de S3 geen toegevoegde waarde heeft t.o.v. de S2, dan heeft de vergelijkbare One X dus ook geen toegevoegde waarde. Welke betekent dat we allemaal gewoon voor de S2 moeten gaan, de huidige top topestellen hebben namelijk geen toegevoegde waardeRare redenatie.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Mee eens, het scherm is echt wel super ja... Heb ze ook naast elkaar gehad (maat van me heeft de One X)Jammer dat hij niet zo snappy is als de S2Michaelg schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:10:
[...]
Ik heb sinds gisteren een HTC One X en het belangrijkste verkoopargument wat ik aan zou voeren, is het geweldige scherm. Ook het scherm van de S3 zal fantastisch zijn. Vooral met de S2 naast de HOX valt pas op hoe geweldig het scherm van de HOX is.
Niet zo snappy?Ewivis schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:31:
[...]
Mee eens, het scherm is echt wel super ja... Heb ze ook naast elkaar gehad (maat van me heeft de One X)Jammer dat hij niet zo snappy is als de S2
Ik gebruik de HOX icm de Apex Launcher (geen fan van Sense). En het reageert echt heel snappy. Vooral bij het wisselen van apps merk je het snelheidsverschil goed tov de S2.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
hmm heb het alleen met sense gezien, dus dat zou heel goed kunnenMichaelg schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:33:
[...]
Niet zo snappy?
Ik gebruik de HOX icm de Apex Launcher (geen fan van Sense). En het reageert echt heel snappy. Vooral bij het wisselen van apps merk je het snelheidsverschil goed tov de S2.
Verwijderd
Precies... De trend is van nadruk op hardware en snelheid verschoven naar nadruk op software en inovatieve features. Met de S1 kon je een snellere proccy en meer geheugen gebruiken maar dat was wat toen haalbaar was. De S2 bracht daar verandering in, meer snelheid en meer als voldoende geheugen, alles was super snel. Nu hebben dat ook gehad en nu gaan we meer gebruik maken van die snelheid en misschien de energieconsumptie en snelheid ook nog eens wat verbeteren maar dat doet er niet meer toe.businka19 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:34:
[...]
Omdat er weinig valt te pronken qua hardware...?
Ik vermoed dat de S3 tov de One X een stuk langer vol gaat houden met zijn accu.
1. De S3 heeft een sterkere accu 2100mA
2. OLED techniek icm Pentile scherm is energiezuiniger dan LCD RGB scherm
bron: http://www.nouvoyance.com/technology-what.html
Maar wel geen companion core (hoeveel nut dat ook mag hebben bij battery tests) en een vrij hoog geclockte gpu.
Dat verhaal gaat over RGBW Pentile. Das wat anders dan in de s3. In het artikel is er een exrta witte subpixel voor meer brightness. Bij Glaxy s3 werkt het allemaal net iets anders.passion fruit schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:10:
Ik vermoed dat de S3 tov de One X een stuk langer vol gaat houden met zijn accu.
Denk dat de processor wel een stukje zuiniger zal zijn.. 32nm vs 45nm (Uit mijn hoofd)
Naam aan dat ze in standby gewoon 1 van de cores op 100Mhz hebben draaien en de rest uit. Denk niet dat een companion core in praktijk zoveel zuiniger zal zijn om eerlijk te zijn..
Er was een test gedaan met de One X waar dat wel bleek dat er weinig % afging in slaapstand, 3% ipv 7-8% van de S2. Ben benieuwd wat de S3 gaat doen hierin.mbr01 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:17:
[...]
Dat verhaal gaat over RGBW Pentile. Das wat anders dan in de s3. In het artikel is er een exrta witte subpixel voor meer brightness. Bij Glaxy s3 werkt het allemaal net iets anders.
Denk dat de processor wel een stukje zuiniger zal zijn.. 32nm vs 45nm (Uit mijn hoofd)
Naam aan dat ze in standby gewoon 1 van de cores op 100Mhz hebben draaien en de rest uit. Denk niet dat een companion core in praktijk zoveel zuiniger zal zijn om eerlijk te zijn..
[ Voor 12% gewijzigd door Ewivis op 09-05-2012 13:23 ]
Die companion core is enkel handig voor stand-by tijd dat is toch altijd al dagen (als je je telefoon echt niet aanraakt he), vind dat dan ook helemaal geen nuttige feature of ik nou 1 of 2% per 6 uur kwijt ben maakt toch geen hol uit.Maar wel geen companion core (hoeveel nut dat ook mag hebben bij battery tests) en een vrij hoog geclockte gpu.
De GPU kan natuurlijk terug schakelen dat doet elke GPU in elke SoC. Belangrijk is dus de minimale snelheid en niet de maximale die vrijwel alleen in 3D gebruikt wordt!
@mbr01 scheelt iets minder tussen de Tegra 3 en Exynos, 40nm bij de Tegra 3 tegenover 32nm van de Exynos...
Verwijderd
Ja idd het is geen RGBW scherm maar een groot deel van het verhaal gaat nog wel op. Voor een serieuze vergelijking kun je ook dit lezen.mbr01 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:17:
[...]
Dat verhaal gaat over RGBW Pentile. Das wat anders dan in de s3. In het artikel is er een exrta witte subpixel voor meer brightness. Bij Glaxy s3 werkt het allemaal net iets anders.
http://forums.androidcent...gb-does-matter-2.html#anb
Om die thread ook maar eens te quoten.
I can sum up the "does it matter?" in this way:
It doesn't matter until you get something better and look back at what you had before, or go back to something similar to previous technology.
De layout is idd RGBW maar de eigenschappen en voordelen van Pentile techniek blijft gehandhaafd ondanks de RGBG layout van de S3.mbr01 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:17:
[...]
Energiezuiniger en meer contrast dus ivm LCD RGB
Nou is die companion core ook maar een hack omdat het bij die quad-core niet goed mogelijk is om slechts 1 core op lage snelheid met zeer weinig energieverbruik te laten draaien. De exynos-CPU is gemaakt met een kleiner en efficiënter productie-proces (32nm vs 45nm), en heeft daarom wellicht niet zoveel profijt van een dedicated low-power core. Ook is het mogelijk dat de exynos-core daarnaast betere power management heeft zodat 1 actieve teruggeklokte core net zo zuinig zou zijn als een extra losse low-power core.M4gick schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:14:
Maar wel geen companion core (hoeveel nut dat ook mag hebben bij battery tests) en een vrij hoog geclockte gpu.
[ Voor 5% gewijzigd door brama op 09-05-2012 13:34 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Weet iemand al een site waar veel accessoires voor de S3 verkocht worden?
B.v. de inductie oplader lijkt me wel interessant
B.v. de inductie oplader lijkt me wel interessant
Verwijderd
Dit soort optimalisaties zijn ook een beetje obscuur. Het is maar een beetje afhankelijk van wat de gebruiker allemaal heeft draaien op de achtergrond. Het kan zijn dat er een bepaald proces en bepaalde handeling uitvoert waar die companion niet voor is geoptimaliseerd waardoor hij zichzelf hoger moet klokken wat de energiebesparing weer teniet doet.brama schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:33:
[...]
Nou is die companion core ook maar een hack omdat het bij die quad-core niet goed mogelijk is om slechts 1 core op lage snelheid met zeer weinig energieverbruik te laten draaien. De exynos-CPU is gemaakt met een kleiner en efficiënter productie-proces (32nm vs 45nm), en heeft daarom wellicht niet zoveel profijt van een dedicated low-power core. Ook is het mogelijk dat de exynos-core daarnaast betere power management heeft zodat 1 actieve teruggeklokte core net zo zuinig zou zijn als een extra losse low-power core.
Als je het echt goed wil doen dan moet nvidia komen met een geotimaliseerde Android distro, geoptimaliseerde compiler en whitepapers over hoe je het beste je apps kan optimaliseren specifiek voor dit platform. Daar hebben ze bij lange na niet de tijd voor gehad en al hadden ze die wel gehad dan zijn die optimalisaties nog helemaal niet geïmplementeerd of gemeengoed geworden. Het is maar de vraag of het wel nut heeft in de praktijk dus.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 13:49 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!
Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.
Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!
Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.
Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.