Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:25:
Ik vind de designs van Samsung veel te saai. De Galaxy S vond ik heel mooi een jaar terug, daarna kwam er veel more of the same. De telefoons van HTC lijken ook allemaal op elkaar. Wat dat betreft is Sony de Alfa Romeo van de telefoonmarkt. dus misschien toch wachten op de LT29?
Sony maakt inderdaad als ongeveer de enige echt mooie toestellen, maar laten we even afwachten hoe de SIII eruit gaat zien. Als de geruchten van de keramische behuizing (geanodiseerd aluminium?) waar zijn, kan dat een goede reden zijn om een totaal andere behuizing te ontwerpen dan voorheen.
Wat de specs betreft, ik denk dat, hoe je het ook wend of keert, de presentatie toch een teleurstelling zal worden na al die hype. Ook al zit de A15 erin. Er is te weinig revolutionairs om te presenteren. 1080p zou achterlijk zijn, dus dan heb je een non-pentile 720p scherm (mooi), een snelle processor en een maat scherm dat we al vaker hebben gezien (give or take 0.1"). De enige echte USP zou het draadloos laden zijn.
Enige tijd terug zei iemand hier dat het vooral de concurrenten van Samsung zouden kunnen zijn die de SIII overhyped hebben, puur om de lancering een teleurstelling te maken. Dat vind ik lastig te geloven, omdat een deel van de klanten dan zou gaan wachten op een telefoon van een concurrent...
Waarom zou Samsung een telefoon (kunnen) introduceren die, even gechargeerd, 2x zo snel is dan de HTC One X. Al zouden ze het kunnen, dan nog zijn ze hartstikke gek als ze het doen. Als de SGS3 sneller is (en dus de snelste op de markt voor Android-smartphones), koop ik de SGS3*. Als hij 2x zo snel is koop ik hem niet ineens 2x ofzo, terwijl het Samsung alleen maar meer kost. Als hij praktisch even snel is ga ik kijken welke het best overeenkomt met mijn eisen. Ik heb dan toch al gewacht...
* Mits de accuduur een beetje acceptabel is.