Raar ben toen gelijk naar TPH geweest. Aangezien dit dus de eerste batch is. Maar ze hadden het nog nooit gezienMiki schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:48:
Ik heb dus precies daar mijn scheur zitten en volgens Vodafone valt deze binnen de garantie, tenminste als je een S3 uit de eerste batches hebt.
Ik heb die scheurtjes btw ook, eerste batch telefoon. Maar het boeit me totaal niet. Maar als ik daar mee terug ga, krijg ik dan een nieuwe telefoon? En direct, of ben ik mijn eigen (lang) kwijt? Ook The Phonehouse.
Ja exact op die plek heb ik er ook een ja.thomasv93 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:40:
[...]
Zien die er hetzelfde uit als deze ?
[afbeelding]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Je krijgt een volledig nieuw scherm, de rand zit namelijk vast aan het scherm. Voor dit soort reparaties moet je direct naar een Samsung reparatie punt en niet naar een zaakje die alleen telefoons kan opsturen.thomasv93 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:50:
[...]
Raar ben toen gelijk naar TPH geweest. Aangezien dit dus de eerste batch is. Maar ze hadden het nog nooit gezien(Terwijl XDA er vol mee staat.)
Mijn scheuren vallen dus gewoon binnen de garantie en die zijn dus niet anders dan dat ik hier voorbij heb zien komen.
Maar als ik zoek op Samsung reparatie punt op hun eigen website komen de phonehouse, Vodafone en kpn winkels er uit. Of kan het prima zijn dat ze dat ter plekke kunnen repareren?
Gisteren rebootte mijn telefoon zich plotseling terwijl ik aan het whatsappen was. Niet hinderlijk, maar toch wel een beetje vervelend, want het is vaker voorgekomen. Hij was ook niet warm oid en de batterij was ook vol genoeg. Ben ik de enige? Ik kreeg zwart beeld met een donkerblauw/lichtblauw lichtje zonder verdere dingen op het scherm.
Ook kan ik met de normale internetbrowser van de S3 niks downloaden, want dan krijg ik de melding: "Internet is gestopt". Kan ik dit oplossen door "internet" te verwijderen en opnieuw te downloaden? Met Chrome kan ik wel van alles downloaden.
Ook kan ik met de normale internetbrowser van de S3 niks downloaden, want dan krijg ik de melding: "Internet is gestopt". Kan ik dit oplossen door "internet" te verwijderen en opnieuw te downloaden? Met Chrome kan ik wel van alles downloaden.
Vaak kunnen ze dit prima ter plekke repareren, ik heb mijn telefoon bij een KPN XL winkel in 20 minuten laten maken i.v.m. haarscheurtjes onder garantie!Tim Schuhmacher schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 11:00:
Maar als ik zoek op Samsung reparatie punt op hun eigen website komen de phonehouse, Vodafone en kpn winkels er uit. Of kan het prima zijn dat ze dat ter plekke kunnen repareren?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik vond het wel leuk om te vinden (aangezien mijn vriendin net een SIII heeft houdt ik me ook bezig met Android):
http://www.sammobile.com/...iii/#.UZnJ_TDRoAY.twitter
Mooie rom van Faryaab idd....neigt een beetje custom maar de moeite waard.smoken schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:14:
Ik vond het wel leuk om te vinden (aangezien mijn vriendin net een SIII heeft houdt ik me ook bezig met Android):
Tubes....It's what make music music!
Oh, volgens mij snap ik het bericht dan niet helemaal ,.....?silitek schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:10:
[...]
Mooie rom van Faryaab idd....neigt een beetje custom maar de moeite waard.
Ik dacht dat dit een "test versie" is van de officiële update die binnenkort uit zou moeten komen.
Dat is het dan ook, heeft niets met custom ROM te maken.smoken schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:15:
[...]
Oh, volgens mij snap ik het bericht dan niet helemaal ,.....?
Ik dacht dat dit een "test versie" is van de officiële update die binnenkort uit zou moeten komen.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Faryaab is een admin developer officieel van Samfirmware. Omdat dit een leak is gaat je counter omhoog.smoken schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:15:
[...]
Oh, volgens mij snap ik het bericht dan niet helemaal ,.....?
Zou bij een officiële release niet van toepassing zijn. In zo verre "custom" touch.
Ok, snap wat je bedoelt.
IK weet niet of ik deze ga installeren,......ben nieuw in het Android wereldje en misschien moet ik maar gewoon even wachten op de officiële release ;-)
IK weet niet of ik deze ga installeren,......ben nieuw in het Android wereldje en misschien moet ik maar gewoon even wachten op de officiële release ;-)
Het blijft natuurlijk een Samsung ROM, dit heeft Samsung gedaan om te zien of mensen hebben lopen flashen met een test ROM. Als je telefoon stuk gaat en er blijkt een fatale fout in de ROM te zitten, dan kunnen ze zeggen dat de garantie is vervallen (wat volgens juridische redenen weer niet op zou mogen gaan) omdat je een test versie hebt geflashed terwijl je geen test contract hebt getekend.silitek schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:25:
[...]
Faryaab is een admin developer officieel van Samfirmware. Omdat dit een leak is gaat je counter omhoog.
Zou bij een officiële release niet van toepassing zijn. In zo verre "custom" touch.op basis van bovengenoemde.
Custom ROM is een ROM gemaakt door een ander dan Samsung.
Of het nu een unofficial leaked rom van Samsung is of een Custom rom vaak op Samsung base framework gebaseerd met een eigen dev sausje erover heen. Je verliest je garantie onder deze conditie beschouwd Samsung alles "custom", simpelKoldur schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:39:
[...]
Het blijft natuurlijk een Samsung ROM, dit heeft Samsung gedaan om te zien of mensen hebben lopen flashen met een test ROM. Als je telefoon stuk gaat en er blijkt een fatale fout in de ROM te zitten, dan kunnen ze zeggen dat de garantie is vervallen (wat volgens juridische redenen weer niet op zou mogen gaan) omdat je een test versie hebt geflashed terwijl je geen test contract hebt getekend.
Custom ROM is een ROM gemaakt door een ander dan Samsung.
Deze leak is een preview voor de release in Juni. Niet officieel=geen garantie=custom.
Dit is mijn laatste opmerking hierover, maar als je deze ROM flashed dan blijft je systeem in official status, en niet in custom. Dus is geen custom. Alleen gaat je binary counter omhoog zodat ze zien dat je een test ROM hebt geflashed.
Als alle test versies als custom worden gezien.... Dit zijn gewoon de versies zoals je ze op je telefoon krijgt, alleen kunnen er bugs e.d. in zitten in is dus officieel, alleen niet final.
Als alle test versies als custom worden gezien.... Dit zijn gewoon de versies zoals je ze op je telefoon krijgt, alleen kunnen er bugs e.d. in zitten in is dus officieel, alleen niet final.
:-) :-) dit was niet de bedoeling van mijn post,....
Stel nu dat ik vraag: "kan ik deze zonder (in de) problemen (te komen) op mijn vriendin haar SIII installeren?", dan krijg ik vast twee antwoorden die haaks op elkaar staan of niet?
Stel nu dat ik vraag: "kan ik deze zonder (in de) problemen (te komen) op mijn vriendin haar SIII installeren?", dan krijg ik vast twee antwoorden die haaks op elkaar staan of niet?
Dan ook mijn laatsteKoldur schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:59:
Dit is mijn laatste opmerking hierover, maar als je deze ROM flashed dan blijft je systeem in official status, en niet in custom. Dus is geen custom. Alleen gaat je binary counter omhoog zodat ze zien dat je een test ROM hebt geflashed.
Kan gerust!! Als je later de officiële terug flashed en je counter op 0 zet is er niks aan de hand.smoken schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:02:
[ Voor 25% gewijzigd door silitek op 20-05-2013 12:08 ]
Okay, duidelijk!silitek schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:06:
[...]
Kan gerust!! Als je later de officiële terug flashed en je counter op 0 zet is er niks aan de hand.
Moet ik er alleen nog "even" achter zien te komen of deze officiele test custom ROM (
Yep..NL includedsmoken schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:12:
[...]
Okay, duidelijk!
Moet ik er alleen nog "even" achter zien te komen of deze officiele test custom ROM () de NL taal wel/niet ondersteund.
smoken schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:39:
Ok, snap wat je bedoelt.
Gast waarom moet je zonodig experimenteren op een telefoon die niet van jou is en daarbij totaal geen kennis hebt waar je mee bezig bentsmoken schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:02:
[ Voor 23% gewijzigd door Miki op 20-05-2013 12:44 ]
Onzin, lees dit eens doorsilitek schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:06:
[...]
Dan ook mijn laatsteje garantie vervalt eindresultaat blijft hetzelfde of het nu test leak noemt of custom.
[...]
Kan gerust!! Als je later de officiële terug flashed en je counter op 0 zet is er niks aan de hand.
nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Root en Jailbreak totaal iets anders.r. eyals schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:31:
[...]
Onzin, lees dit eens door
Misschien moet jij het artikel nog eens goed door lezen voordat je blaat dat het onzin is. Er staat duidelijk in het artikel dat het om een mening gaat van een jurist en dat je je recht nog wel moet halen. The Phonehouse en Dynafix kunnen je dus nog steeds garantie weigeren.reyals schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:31:
[...]
Onzin, lees dit eens door
Er is natuurlijk wel iets voor te zeggen, met verkeerd flashen of bepaalde tweaks kan je je telefoon gewoon slopen. Aan de andere kant wil je het meeste uit je telefoon kunnen halen. Als je weet wat je doet kun je sowieso de flashcounter resetten en de boel helemaal terug in stock zetten waardoor je je probleem ook weer verhelpt. Dit scheidt dan een beetje de mensen die er eigenlijk niet aan moeten beginnen met de juiste tweakers
.
Nu moet je wel heel goed je best doen om je phone te bricken tegenwoordig, flash-chips kunnen wat hebben. Zolang je nog in download mode kan komen is herstel mogelijk. Of je partition SD moet naar de eeuwige jachtvelden zijn.
Neem niet weg dat flashen een risico is en blijft. Aan de andere kant als je weet wat je doet zijn er vele mogelijkheden.
Zoals ^^ tweakers in hart en nieren halen/proberen het maximale rendement uit hun hardware te halen.
En nemen levensduur en risico's voor lief.
Neem niet weg dat flashen een risico is en blijft. Aan de andere kant als je weet wat je doet zijn er vele mogelijkheden.
Zoals ^^ tweakers in hart en nieren halen/proberen het maximale rendement uit hun hardware te halen.
En nemen levensduur en risico's voor lief.
Ik heb het zo vaak gelezen dat er mensen de kernel van een verkeerde telefoon hebben geflashed en dat ze het moesten laten oplossen door een service center, dat kost natuurlijk geld, maar ook kunnen er fouten in de kernel zitten waardoor je touchscreen doorbrand. Zoals met Note 2 fw op sgs3 kan gebeuren. Als je dit soort dingen weet moet het allemaal goed zijn, maar er is dus risico en het blijkt dat dit wel vaker voorkomt, vooral op xda lees ik dat.
Idd, dat zijn ook nog behoorlijke issue's. Vooral Note 2 / Sgs 3 compatible Roms kan het mis gaan.Koldur schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:28:
Ik heb het zo vaak gelezen dat er mensen de kernel van een verkeerde telefoon hebben geflashed en dat ze het moesten laten oplossen door een service center, dat kost natuurlijk geld, maar ook kunnen er fouten in de kernel zitten waardoor je touchscreen doorbrand. Zoals met Note 2 fw op sgs3 kan gebeuren. Als je dit soort dingen weet moet het allemaal goed zijn, maar er is dus risico en het blijkt dat dit wel vaker voorkomt, vooral op xda lees ik dat.
Je slaat de hamer op z'n kop veel lezen op XDA doet wonderen. Voorkom je veel narigheid
Anyway: Wanam lite heeft inmiddels een root versie cwm van de "leak" versie klaar.
Philz_touch_5.03.7- recovery is een pré voor True JB 4.2 migration: toggle between /data/media and /data/media/0.
Zal hem eens proberen
Verwijderd
Ik ben bang dat mijn telefoon ook symptomen vertoont van sudden death. Hij is zomaar dood en ik kan hem wel activeren door batterij eruit te halen en wee erin te doen. Het gebeurt laatste paar dagen bijna dagelijks, soms meerdere keren per dag. Ik heb een Vodafone toestel en nog niet laatste update I9300XXEMC2 binnen gekregen die dat zou verhelpen. Hij loopt ook regelmatig vast en krijg hem elke keer weer werkend met batterij eruit en erin.
Heeft emand met Vodafone toestel al die update binnen gehad?
Ik had een vraagje (weet niet of dit het juiste topic er voor is). Word mijn Samsung S3 een stuk sneller als ik de standaard apps (zoals Flipboard, Google Plus, Samsung meuk) van mijn telefoon verwijder? Ik zit namelijk te twijfelen om mijn telefoon te rooten.
Omdat het laden naar de 'Home-scherm' soms lang duurt.
[ Voor 9% gewijzigd door nlboy op 21-05-2013 11:17 ]
Mijn advies, bezoek een Vodafone zaak met een reparatie servicepunt. Kans is groot dat ze je ter plaatse kunnen helpen aan een nieuwe moerderbord.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:42:
Ik ben bang dat mijn telefoon ook symptomen vertoont van sudden death. Hij is zomaar dood en ik kan hem wel activeren door batterij eruit te halen en wee erin te doen. Het gebeurt laatste paar dagen bijna dagelijks, soms meerdere keren per dag. Ik heb een Vodafone toestel en nog niet laatste update I9300XXEMC2 binnen gekregen die dat zou verhelpen. Hij loopt ook regelmatig vast en krijg hem elke keer weer werkend met batterij eruit en erin.
http://help.vodafone.nl/a...s-is-een-monteur-aanwezig
Volgens mij kan je systeem-apps ook zonder te rooten uitschakelennlboy schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:15:
Ik had een vraagje (weet niet of dit het juiste topic er voor is). Word mijn Samsung S3 een stuk sneller als ik de standaard apps (zoals Flipboard, Google Plus, Samsung meuk) van mijn telefoon verwijder? Ik zit namelijk te twijfelen om mijn telefoon te rooten.
- Ga naar Instellingen - Apps - Alles
- Zoek daar het programma dat je wil uitschakelen
- Druk op 'Uitzetten'
Ze nemen dan nog wel ruimte in op je systeempartitie, maar worden niet meer opgestart en houden dus geen processorkracht of werkgeheugen in gebruik. Ook kan dit de nodige wakelocks en dataverkeer voorkomen, en ze komen niet in beeld bij updates in de Play Store.
Een voordeel van deze methode boven rooten en verwijderen is dat je het zo weer ongedaan kan maken als je een bevroren programma toch wil gaan gebruiken.
Het voordeel van rooten is dat je de programma's echt weg kan halen, en dat je updates in /system kan zetten. Hierdoor nemen updates van systeemprogramma's geen dubbele ruimte in.
Super bedankt gwystyl voor de tip. Ik moet eerst de updates verwijderen en daarna kan ik ze idd stopzetten. 
Ik wacht nog even met rooten aangezien de garantie kan vervallen.
Ik wacht nog even met rooten aangezien de garantie kan vervallen.
Mijn eerste post in dit topic. Heb het topic doorgezocht, maar er lijkt niemand te zijn die het probleem dat ik nu heb met mijn (volgende week 1 jaar oude) S3 ook heeft.
Normaal valt het niet tot nauwelijks op omdat ik donkere achtergronden heb, maar het scherm is ingebrand!
De (oude) UI van WhatsApp en de Android notificatiebar zijn te zien wanneer je een lichte achtergrond hebt. Rechts bovenin een smilie en onderin de letters van het toetsenbord. Alles in grijs/zwart en duidelijk herkenbaar. (Het valt bij mij goed op bij de App SketsbookX die het hele scherm wit kleurt.)
Lijkt mij een gevalletje garantie, dus op naar de lokale Vodafone-winkel. Daar werd mij verteld dat ze er niet zeker van waren of dit wel onder garantie valt, maar ze boden aan de telefoon naar Samsung op te sturen voor een software reset/upgrade die het probleem zeker zou verhelpen...
Nadat ik duidelijk had gemaakt dat ik mijn telefoon niet 2-3 weken kwijt wil zijn om hem dan met hetzelfde probleem terug te krijgen kreeg ik het advies om direct naar een Samsung servicepunt te gaan dat hier ook in de stad zit. Daar zouden ze me direct kunnen vertellen of het garantie is en het indien nodig repareren. Dan zou ik hem maar 1 a 2 dagen kwijt zijn en ook geen 36 euro onderzoekskosten hoeven te betalen als het niet onder garantie valt. Klonk als een prima optie.
Net bij dat servicebedrijf geweest. Daar hadden ze zoiets 1x eerder gezien en die reparatie was toen niet door Samsung vergoed. Ze wilden hem dus niet voor me repareren, maar wel opsturen naar Samsung. Of het een garantiekwestie is blijft dus even een open vraag...
Het lijkt me dat het scherm toch gewoon onder garantie vervangen moet worden door Samsung??? Het toestel is nu bijna exact een jaar oud en wie weet wordt dit nog erger.
Als extra argument kan ik nog aandragen dat ik ook het scheurtje heb vlak naast de USB-connector zoals eerder in dit topic gepost. Daar wordt bij vermeld dat het scherm onder garantie vervangen is, omdat het 1 geheel is met de rand.
Normaal valt het niet tot nauwelijks op omdat ik donkere achtergronden heb, maar het scherm is ingebrand!
Lijkt mij een gevalletje garantie, dus op naar de lokale Vodafone-winkel. Daar werd mij verteld dat ze er niet zeker van waren of dit wel onder garantie valt, maar ze boden aan de telefoon naar Samsung op te sturen voor een software reset/upgrade die het probleem zeker zou verhelpen...

Net bij dat servicebedrijf geweest. Daar hadden ze zoiets 1x eerder gezien en die reparatie was toen niet door Samsung vergoed. Ze wilden hem dus niet voor me repareren, maar wel opsturen naar Samsung. Of het een garantiekwestie is blijft dus even een open vraag...
Het lijkt me dat het scherm toch gewoon onder garantie vervangen moet worden door Samsung??? Het toestel is nu bijna exact een jaar oud en wie weet wordt dit nog erger.
Als extra argument kan ik nog aandragen dat ik ook het scheurtje heb vlak naast de USB-connector zoals eerder in dit topic gepost. Daar wordt bij vermeld dat het scherm onder garantie vervangen is, omdat het 1 geheel is met de rand.
Dus in het principe zeggen ze dat het scherm helemaal niet zo snal inbrandt? (Of verkeerde intepretatie van mij.)
In de winkel heb ik ook een keer een S3 gezien met een ingebrand scherm. Het apparaat speelde de hele dag (en misschien ook wel nacht) een demofilmpje af. Als ik 'm unlockde, zag ik duidelijk nog beelden van het demofilmpje vaag op het scherm staan. (Ja, dat was echt ingebrand. Nee, dat hoorde niet zo.
)
In de winkel heb ik ook een keer een S3 gezien met een ingebrand scherm. Het apparaat speelde de hele dag (en misschien ook wel nacht) een demofilmpje af. Als ik 'm unlockde, zag ik duidelijk nog beelden van het demofilmpje vaag op het scherm staan. (Ja, dat was echt ingebrand. Nee, dat hoorde niet zo.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
In Kroatië heb ik een lokale data simkaart in mijn Slll geplaatst. Ik gebruik het toestel ook voor mijn IPad via Bluetooth tethering. Als ik video's bekijk via mijn NOS app kan ik het wel op mijn IPad maar het mislukt op mijn SIII. Vreemd genoeg zie ik wel de inleidende video commercial. Mogelijk heb ik last van geo blocking, maar waarom werkt het dan wel op mijn tablet?
Heb al een mailtje gestuurd naar NOS, mar krijg nietszeggende antwoorden terug. Is iemand hier die een oplossing weet? Btw vroor 1,3 euro heb ik 1 gigabyte data per dag dat is nog wat anders dan europaspoort abo via Vodafone.
Heb al een mailtje gestuurd naar NOS, mar krijg nietszeggende antwoorden terug. Is iemand hier die een oplossing weet? Btw vroor 1,3 euro heb ik 1 gigabyte data per dag dat is nog wat anders dan europaspoort abo via Vodafone.
Sinds een paar dagen heb ik thuis problemen met de internetverbinding van Ziggo. Wat mij dan opvalt is dat Wifi dat compleet weg valt. Bij het modem (zit geen router tussen of iets) stroom er af gehaald en weer op en modem heeft nog steeds valt het modem uit. Gisteravond contact gehad met Ziggo en constateerd dat het om een macadres conflict gaat. Na één voor één de apparaten weer aangesloten en kwamen we tot de conclusie dat het om de S3 gaat.
De helpdesk geeft aan dat het om een "invalid macadres" gaat. Vandaag e.e.a. opgezocht op internet d.m.v. de volgende zoekactie :http://www.google.nl/sear...36492190&biw=1920&bih=969.
In één van de links heb ze het over een Samsung Galaxy S bug : YouTube: Samsung Galaxy S Bug - MAC Address.AVI. Daar lijkt het wel op.
Ook heb ik in dit topic gezocht op "mac" : [Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie. Als je bij de onderste reacties kijkt schijnt het dat er meerdere mensen last van hebben.
Ik begrijp dat de telefoon gerepareerd moet worden, maar zijn er meerdere mensen met dit probleem en hoe kan dit komen? Want het heeft een tijd geduurt voordat ik er last van had.
De helpdesk geeft aan dat het om een "invalid macadres" gaat. Vandaag e.e.a. opgezocht op internet d.m.v. de volgende zoekactie :http://www.google.nl/sear...36492190&biw=1920&bih=969.
In één van de links heb ze het over een Samsung Galaxy S bug : YouTube: Samsung Galaxy S Bug - MAC Address.AVI. Daar lijkt het wel op.
Ook heb ik in dit topic gezocht op "mac" : [Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie. Als je bij de onderste reacties kijkt schijnt het dat er meerdere mensen last van hebben.
Ik begrijp dat de telefoon gerepareerd moet worden, maar zijn er meerdere mensen met dit probleem en hoe kan dit komen? Want het heeft een tijd geduurt voordat ik er last van had.
Self reflection is the school of wisdom

Uit mijn vest op mijn tegels gevallen
Iemand een idee waar ik dit goedkoop kan laten fixen? Ik heb hem in februari gehaald bij GSM eindhoven..
[ Voor 6% gewijzigd door Laidback Luc op 22-05-2013 23:28 ]
Nieuw scherm ben ik bang? Tussen de 160 en 180 euro als goedkoopste optie (bv. KPN Business Center).
Ik ben toch malle pietje niet!
Mijne had precies dezelfde problemen, in de Vodafone winkel is er geprobeerd nieuwe software op te zetten, dat lukte niet (probleem met NAND write). Toestel is vandaag eindelijk aangekomen bij Dynafix en nu in "behandeling". Zodra ik meer weet laat ik het wetenMiki schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:16:
[...]
Mijn advies, bezoek een Vodafone zaak met een reparatie servicepunt. Kans is groot dat ze je ter plaatse kunnen helpen aan een nieuwe moerderbord.
http://help.vodafone.nl/a...s-is-een-monteur-aanwezig
Xbox Live: MarkH
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een weekje een Gallaxy S3 LTE (GT-I9305)
Ik echter het volgende probleem:
Ik kan geen apps meer instaleren die ik rechtstreeks op de sd kaart zet.
Ik bedoel dus .apk instalaltie bestanden die ik b.v. van internet pluk
Als ik het .apk open krijg ik het gewone installatie scherm maar de knop "instaleren" reageert niet.
Ik heb uiteraard bij instellingen-beveiliging-apparaatbeheer "onbekende bronnen" aangevinkt staan.
Het vreemde is dat het eerst wel werkte.
Ik weet niet of ik ergens anders instellingen heb verander?
Installeren vanuit Playstore werkt nog wel
Ik heb kontakt gehad met Samsung-support maar zelfs die weten het niet
Ik ben bang dat alleen een factory-reset kan doen en dan alles weer opnieuw instellen/instaleren
Als ik het .apk open krijg ik het gewone installatie scherm maar de knop "instaleren" reageert niet.
Ik heb uiteraard bij instellingen-beveiliging-apparaatbeheer "onbekende bronnen" aangevinkt staan.

Ik ben bang dat alleen een factory-reset kan doen en dan alles weer opnieuw instellen/instaleren
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 19:27 ]
Merken meer mensen dat de weather widget de laatste tijd helemaal niet meewerkt?
Normaal refreshte die om het uur, nu slaat die soms uren over. Refresh ik dan handmatig, dan blijft het rondje in de widget soms wel een half uur draaien voordat het weer en de locatie daadwerkelijk wordt refresht. Na het rebooten van de S3, of opnieuw instellen van de widget werkt het soms een paar dagen naar behoren, maar daarna weer hetzelfde verhaal.
Ik heb dit ook sinds kort gemerkt bij 2 S2 toestellen in mijn omgeving.
Normaal refreshte die om het uur, nu slaat die soms uren over. Refresh ik dan handmatig, dan blijft het rondje in de widget soms wel een half uur draaien voordat het weer en de locatie daadwerkelijk wordt refresht. Na het rebooten van de S3, of opnieuw instellen van de widget werkt het soms een paar dagen naar behoren, maar daarna weer hetzelfde verhaal.
Ik heb dit ook sinds kort gemerkt bij 2 S2 toestellen in mijn omgeving.
Kijk is hier: Menu --> Instellingen --> Beveiliging, onder het kopje apparaatbeheer "Onbekende bronnen" aanvinken.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:24:
Hallo allemaal,
Heb je wel gelezen wat hij zelf schrijft?! Nutteloze reactie dus.Koen87 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:20:
[...]
Kijk is hier: Menu --> Instellingen --> Beveiliging, onder het kopje apparaatbeheer "Onbekende bronnen" aanvinken.
Heb je al eens gekeken of je een beveiligingsapp hebt geïnstalleerd? Die zou zomaar het installeren van deze apps kunnen blokkeren. Ik heb het nog nooit gehoord of meegemaakt, probeer eens de cache te wipen in recovery.
Verwijderd
Iemand ervaring met de Barometer in de S3?
Ik zie verschillende Vario/gps apps die mij handig lijken tijdens het paramotorvliegen maar weet niet of de S3 wel accuraat genoeg is daarvoor...?
Ik zie verschillende Vario/gps apps die mij handig lijken tijdens het paramotorvliegen maar weet niet of de S3 wel accuraat genoeg is daarvoor...?
Verwijderd
Ik heb "LookOut mobile security" geinstaleerd, heb in verwijderd maar geen resultaatKoldur schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:30:
[...]
Heb je wel gelezen wat hij zelf schrijft?! Nutteloze reactie dus.
Heb je al eens gekeken of je een beveiligingsapp hebt geïnstalleerd? Die zou zomaar het installeren van deze apps kunnen blokkeren. Ik heb het nog nooit gehoord of meegemaakt, probeer eens de cache te wipen in recovery.
Cache gewiped in recovery, ook geen resultaat
Dan maar "factory-reset gedaan
En het werkt weer
Vaag, maar gelukkig is het opgelost, moet toch een programma zijn geweest, of misschien een hidden instelling?Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:24:
[...]
Ik heb "LookOut mobile security" geinstaleerd, heb in verwijderd maar geen resultaat
Cache gewiped in recovery, ook geen resultaat
Dan maar "factory-reset gedaanen alles teruggezet vaqn backup ("LookOut mobile security") niet
En het werkt weer
Stel bovenstaande vraag nogmaals:niemand?smeijers schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:56:
In Kroatië heb ik een lokale data simkaart in mijn Slll geplaatst. Ik gebruik het toestel ook voor mijn IPad via Bluetooth tethering. Als ik video's bekijk via mijn NOS app kan ik het wel op mijn IPad maar het mislukt op mijn SIII. Vreemd genoeg zie ik wel de inleidende video commercial. Mogelijk heb ik last van geo blocking, maar waarom werkt het dan wel op mijn tablet?
Ander irritant verschijnsel reclame in mijn notificatiescherm kan ik daar vanaf komen zonder root?
En welke Samsung? App is daar verantwoordelijk voor?
Is altijd een 3rd party app, lastig te zeggen welke, voor de rest kan ik je niet helpen helaas.smeijers schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:20:
[...]
Stel bovenstaande vraag nogmaals:niemand?
Ander irritant verschijnsel reclame in mijn notificatiescherm kan ik daar vanaf komen zonder root?
Verwijderd
Als het goed is kan je als je lang dukt op het bericht zien welke app deze melding geeft.smeijers schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:20:
[...]
Stel bovenstaande vraag nogmaals:niemand?
Anders zijn er apps zoals airpush detector.
Weet iemand hoe lang het wel niet duurt om een back-up te maken van de S3 (full). Hij is nu al dik 3,5uur bezig.. En al ruim 2uur met een back-up van de applicaties. Lijkt me niet helemaal normaal.
Hoe maak je de backup, met KIES? Dat duurt inderdaad bizar lang, kan je beter 3rd party app voor gebruiken, als je niet geroot bent Helium anders Titanium Backup.Snippertje schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:33:
Weet iemand hoe lang het wel niet duurt om een back-up te maken van de S3 (full). Hij is nu al dik 3,5uur bezig.. En al ruim 2uur met een back-up van de applicaties. Lijkt me niet helemaal normaal.
Ik ben me ervan bewust dat Google Now wat van de accu vraagt, dat ging tot nu toe ook prima.
Er was altijd een ''networlocationlocator'' in BBS bij de wakelocks van Google Maps. Nu staat daaronder echter ineens nog een ''networklocationlocator'', ditmaal van Google Services. Deze stond er voorheen niet, en nu gaat de batterij nóg sneller leeg. Ik dacht dat Google een nieuwe api zou uitbrengen waardoor het verbuik minder zou worden, niet meer
Er was altijd een ''networlocationlocator'' in BBS bij de wakelocks van Google Maps. Nu staat daaronder echter ineens nog een ''networklocationlocator'', ditmaal van Google Services. Deze stond er voorheen niet, en nu gaat de batterij nóg sneller leeg. Ik dacht dat Google een nieuwe api zou uitbrengen waardoor het verbuik minder zou worden, niet meer
Ja KIES inderdaad. Hij is nu nog steeds bezig, ben bang dat als ik de verbinding verbreek ik iets verpest. Ik wacht het vannacht nog wel even af, anders maak ik hem losKoldur schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:43:
[...]
Hoe maak je de backup, met KIES? Dat duurt inderdaad bizar lang, kan je beter 3rd party app voor gebruiken, als je niet geroot bent Helium anders Titanium Backup.
Kan je gewoon afkappen, het leest alleen en zal dus geen probleem opleveren, maar je moet doen waarbij je je prettig voelt natuurlijk!Snippertje schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:49:
[...]
Ja KIES inderdaad. Hij is nu nog steeds bezig, ben bang dat als ik de verbinding verbreek ik iets verpest. Ik wacht het vannacht nog wel even af, anders maak ik hem los
Iemand een idee?Ventrigo schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:26:
Sinds een paar dagen heb ik thuis problemen met de internetverbinding van Ziggo. Wat mij dan opvalt is dat Wifi dat compleet weg valt. Bij het modem (zit geen router tussen of iets) stroom er af gehaald en weer op en modem heeft nog steeds valt het modem uit. Gisteravond contact gehad met Ziggo en constateerd dat het om een macadres conflict gaat. Na één voor één de apparaten weer aangesloten en kwamen we tot de conclusie dat het om de S3 gaat.
Self reflection is the school of wisdom
Ik heb bij locatieservices alleen nog maar mijn GPS aanstaan. Scheelt wel maar heeft ook nadelen.-Edwin- schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:58:
Ik ben me ervan bewust dat Google Now wat van de accu vraagt, dat ging tot nu toe ook prima.
hoi
Is er iemand die ervaringen heeft met de s3 in combinatie met bluetooth 4 hartslagmeter en cadans en snelheidsmeter voor op de racefiets? Werkt die goed?
Verwijderd
Applicaties kan Kies kennelijk niet back-upen, bij mij liep ie ook elke keer vast. Andere delen kan je wel back-upen, voor apps kan je ook Super Backup gebruiken uit play store.Koldur schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:43:
[...]
Hoe maak je de backup, met KIES? Dat duurt inderdaad bizar lang, kan je beter 3rd party app voor gebruiken, als je niet geroot bent Helium anders Titanium Backup.
* Ophidian is gisteren even langs de Vodafone gelopen. De battery problemen blijven ondanks weer een full reset. Het is altijd weer de vraag tot hoeveel % hij opgeladen is als ik wakker wordt. Conclusie van de Vodafone lui aan de balie: Ik heb zelf mijn accu kapot gemaakt door hem in de nacht aan de lader te hangen.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Bizar dat ze dit durven te stellen! Echt een schoolvoorbeeld van onder je garantie uit proberen te komen en dat nog met een onzin argument ook. Ik zou er werk van maken, makkelijk gewonnen in dit geval.Ophidian schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:11:
* Ophidian is gisteren even langs de Vodafone gelopen. De battery problemen blijven ondanks weer een full reset. Het is altijd weer de vraag tot hoeveel % hij opgeladen is als ik wakker wordt. Conclusie van de Vodafone lui aan de balie: Ik heb zelf mijn accu kapot gemaakt door hem in de nacht aan de lader te hangen.
Ja, echt onvoorstelbaar!Koldur schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:48:
[...]
Bizar dat ze dit durven te stellen! Echt een schoolvoorbeeld van onder je garantie uit proberen te komen en dat nog met een onzin argument ook. Ik zou er werk van maken, makkelijk gewonnen in dit geval.
Accu's worden door de helft van de gebruikers snachts aan de lader gelegd.
Mja, ik weet het. Ik ga het hier ook niet bij laten. Toen ik de winkel in liep waren 2 van de 5 medewerkers niets aan het doen achter de balie. Ik stapte op een van hen af, begroette hem en kreeg als reactie de vraag of ik wel een nummertje had gepakt. Blijkbaar gaat hun OCD boven klantvriendelijkheid.
Nadat ze dat over die accu hadden gezegd, heb ik hem ook gevraagd sinds wanneer een Li-ion accu daar niet meer tegen kon, immers doet mijn oude S2 en mijn vriendins huidige S2 het na twee jaar nog steeds fantastisch met elke nacht aan de lader hangen. Toen krabbelde ze wat terug en wilden ze hem wel opsturen. Echter was de accu buiten garantie en moest ik 40 euro onderzoekskosten betalen als ik hem niet liet repareren bij Dynafix.
Ik ga dit nog wel oppakken met Vodafone zelf. Momenteel nog al mijn abonnementen bij ze lopen, maar dat sluit ik wel allemaal over als ze zo met hun klanten denken om te moeten gaan.
Nadat ze dat over die accu hadden gezegd, heb ik hem ook gevraagd sinds wanneer een Li-ion accu daar niet meer tegen kon, immers doet mijn oude S2 en mijn vriendins huidige S2 het na twee jaar nog steeds fantastisch met elke nacht aan de lader hangen. Toen krabbelde ze wat terug en wilden ze hem wel opsturen. Echter was de accu buiten garantie en moest ik 40 euro onderzoekskosten betalen als ik hem niet liet repareren bij Dynafix.
Ik ga dit nog wel oppakken met Vodafone zelf. Momenteel nog al mijn abonnementen bij ze lopen, maar dat sluit ik wel allemaal over als ze zo met hun klanten denken om te moeten gaan.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Met 40 euro onderzoekskosten ben je goedkoper uit als je een nieuwe accu haalt
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Sterker nog daar koop je bijna 2 nieuwe batterijen voor of een extended batterij
Eerlijk gezegd, als je geen NFC gebruikt zou ik op amazon.de de 2 Anker batterijen kopen met externe lader voor 19.99€. Heb je altijd een opgeladen reserve batterij bij de hand en die batterijen doen niet onder voor de originele naar het schijnt.Miki schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:02:
Sterker nog daar koop je bijna 2 nieuwe batterijen voor of een extended batterij
Ik heb zelf een anker accu in mijn HTC sensation xe gehad, in een galaxy s2 en nu een portable oplader van Anker, goed spul. Ze geven ook 1 jaar garantie op alles en de prijs is mooi laag.Luke-san schreef op maandag 27 mei 2013 @ 07:58:
[...]
Eerlijk gezegd, als je geen NFC gebruikt zou ik op amazon.de de 2 Anker batterijen kopen met externe lader voor 19.99€. Heb je altijd een opgeladen reserve batterij bij de hand en die batterijen doen niet onder voor de originele naar het schijnt.
http://www.sidhtech.com/n...droid-422-update/1006086/
Volgens deze link zou het nog maar 3 dagen duren voor 4.2.2 beschikbaar zou zijn. Het is natuurlijk afwachten wie het eerste aan de beurt is van de landen.
Niemand problemen met vuil tussen de rand van het scherm? heb ondanks een flipcover en een nieuw display(door deze klacht) er nog steeds last van. Het stoort me nogal
Volgens deze link zou het nog maar 3 dagen duren voor 4.2.2 beschikbaar zou zijn. Het is natuurlijk afwachten wie het eerste aan de beurt is van de landen.
Niemand problemen met vuil tussen de rand van het scherm? heb ondanks een flipcover en een nieuw display(door deze klacht) er nog steeds last van. Het stoort me nogal
Ja dat stof heb ik ook maar het is nou eenmaal een gebruikersvoorwerp. Dan moet je hem maar inpakken met huishoudfolie als je daar neit tegen kan.Pluimpje9 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:20:
Niet hopen dat het nog een keer gebeurt...
[ Voor 1% gewijzigd door TommieW op 29-05-2013 14:55 . Reden: De goede "/" vinden is blijkbaar moeilijk. :') ]
Pluimpje9 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:20:
Op Sammobile is te lezen dat de S3 en de Note 2 misschien nog een update naar Android 5.0 zullen krijgen. We gaan het zien.At the moment a date has not been given for the update to Jelly Bean 4.2.2, but it could be the last update that the handsets get.
Ik hoop dat de S3 in ieder geval nog een update krijgt naar JB 4.3.
[ Voor 17% gewijzigd door Amboe op 29-05-2013 13:29 ]
Verwijderd
Samsung gaat de s3 echt nog wel een flinke tijd ondersteunen. Simpelweg omdat apple de grootste concurrent is en juist door hun ondersteuning erg groot zijn en samsung weet dat dus ze zullen er echt wel naar gaan handelen . Kijk eens naar hoe lang de iphone 3gs ondersteunt en verkocht wordt en de galaxy s2. Dit doen ze simpelweg om het feit dat er een recessie gaande is en dus mensen niet meer het allerduurste kunnen permitteren. Dus ze moeten het wel hebben van de verkoop van vorig jaar modellen. Tel daarbij op de quad core cpu die voor key lime pie wordt gevraagd en ik denk dat we 5.0 en hoger echt wel gaan meemaken!
ITG schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:30:
[...]
Ja dat stof heb ik ook maar het is nou eenmaal een gebruikersvoorwerp. Dan moet je hem maar inpakken met huishoudfolie als je daar neit tegen kan.

Toppie! Ik heb nogal eens vette vingers op me werk (sta in de keuken).
Stom dat ik er niet eerder aan gedacht heb!
[ Voor 0% gewijzigd door Technomania op 01-06-2013 10:43 . Reden: Typos: ]
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Verwijderd
Paar dagen geleden naar vodafone winkel geweest en software versie XXEMC2 (uit Luksemburg) erop gezet, hij werkt nu perfect!! Bij mij lukte het wel om software versie te veranderen, hiervoor had ik XXELLA en pas met die versie kreeg ik last van vastlopersMarkH NL schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:11:
[...]
Mijne had precies dezelfde problemen, in de Vodafone winkel is er geprobeerd nieuwe software op te zetten, dat lukte niet (probleem met NAND write). Toestel is vandaag eindelijk aangekomen bij Dynafix en nu in "behandeling". Zodra ik meer weet laat ik het weten
Nu is mijn S3 voor de zoveelste keer zijn WiFi wachtwoorden vergeten. Kan ik ze wéér opnieuw instellen.
Iemand een idee waardoor dit komt?
Vreemd? Hier in een jaar tijd nog nooit last van gehad...technomania schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:09:
Nu is mijn S3 voor de zoveelste keer zijn WiFi wachtwoorden vergeten. Kan ik ze wéér opnieuw instellen.
Gebruik je een app die regelmatig je geheugen opschoont o.i.d.?
https://www.booksformanagers.nl
Heb je daar nog steeds last van als je je S3 opnieuw opstart?
Mijne is gerepareerd! (Vorige week al,Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:37:
[...]
Paar dagen geleden naar vodafone winkel geweest en software versie XXEMC2 (uit Luksemburg) erop gezet, hij werkt nu perfect!! Bij mij lukte het wel om software versie te veranderen, hiervoor had ik XXELLA en pas met die versie kreeg ik last van vastlopers
Toestel is voor 1,5 week weg geweest, redelijk snel.
Xbox Live: MarkH
Niet dat ik weetGuitarJJ schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:01:
[...]
Vreemd? Hier in een jaar tijd nog nooit last van gehad...
Gebruik je een app die regelmatig je geheugen opschoont o.i.d.?
Ik wordt wel een beetje flauw van Vodafone reparatie service. Goed ik krijg garantie op mijn scheuren in de behuizing maar dat ik nu meer dan 3 weken moet wachten op een display wat ze moeten bestellen vind ik toch best raar.
Servicepoint (en welke in dat geval) of opsturen naar dynafix?Miki schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:39:
Ik wordt wel een beetje flauw van Vodafone reparatie service. Goed ik krijg garantie op mijn scheuren in de behuizing maar dat ik nu meer dan 3 weken moet wachten op een display wat ze moeten bestellen vind ik toch best raar.
Nee ze repareren mijn S3 ter plaatse zodra ze de onderdelen binnen hebben, er zijn maar een paar Vodafone winkels die zo'n service punt hebben. Alleen het wachten op zo'n nieuw schermpje duurt eeuwen, ik kan me niet voorstellen dat het zo lang moet duren.gijsvogel schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:38:
[...]
Servicepoint (en welke in dat geval) of opsturen naar dynafix?
Ok, ik heb toevallig net gebeld met VF of dat het servicepunt in Utrecht de onderdelen voor diezelfde reparatie heeft liggen, maar de winkel gaat pas om 13:00 open...Miki schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:42:
[...]
Nee ze repareren mijn S3 ter plaatse zodra ze de onderdelen binnen hebben, er zijn maar een paar Vodafone winkels die zo'n service punt hebben. Alleen het wachten op zo'n nieuw schermpje duurt eeuwen, ik kan me niet voorstellen dat het zo lang moet duren.
Update:
Net maar even langsgegaan.
Het bekende verhaal: Valt onder garantie, probleem is bekend, reparatie klaar terwijl u wacht, controle leeftijd obv IMEI, dus geen bonnetje nodig.
Alleen vandaag geen monteur en het onderdeel niet aanwezig.
Onderdeel wordt besteld en ik krijg een SMS als het er is (verwacht binnen een week).
Ik denk er trouwens aan om het toestel met het nieuwe scherm aan een bekende te verkopen na de reparatie, en dan op een S4 over te stappen.
Iemand een idee voor een nette verkoopprijs?
[ Voor 32% gewijzigd door gijsvogel op 03-06-2013 16:31 ]
Ik heb sinds korte tijd wat extra apps draaien op de SIII. Ik ben 2011 binnengestapt en whatsapp geïnstalleerd, maar ook paiq-app en bij mijn weather-hd abbo kan ik een live wallpaper instellen die het weer laat zien van waar ik nu ben, op het bureaublad. Dat ff naast de standaard zaken als email enzo, zorgt ervoor dat ik van 0,5% batterijverbruik per uur naar 5% ben gegaan
Ik kan me best voorstellen nu dat mensen mopperen over korte accuduren bij telefoons
Maar voor mij is het geen probleem, ben toch kantoortijger en het ding is nooit verder dan 1meter van een oplaadpunt verwijderd
Ik kan me best voorstellen nu dat mensen mopperen over korte accuduren bij telefoons
Eindelijk, na 4 weken heb ik weer m'n S3 terug, die ik i.v.m. een bootloop had opgestuurd!
Ik heb hetzelfde probleem en zat eens te googelen en het blijkt dat meerdere dit probleem hebben. Al een paar weken (b)leek de sd-card R/O en kon er niks naar schrijven. Alles erafgehaald en geformatteerd op mijn laptop. Daarna heeft ie weer even gewerkt. Het is nu al de 2e sd-kaart die problemen heeft in een Samsung. In mijn Ace2 ging een maandje of 3 geleden een sd-kaart in de stress. Is toen kosteloos omgeruild vanwege garantie. Ik ga maar weer eens op zoek naar de bon. 't Is trouwens een Kingston.Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:33:
Gisteren gaf mijn S3 de melding dat de externe SD card was verwijderd...vandaag kan hij de sd card helemaal niet meer vinden. Ook mijn pc herkent de sd card niet meer. kan hem dus ook niet formatteren. Iemand nog suggesties wat ik kan doen of is dit een gevalletje "jammer, maar helaas"?
aka pluim003
Daarnet een update gehad voor mijn S3.
Voor de update:

Scherm met update informatie:

Na de update:

Ik ben benieuwd wat die "feature" dan is...
Voor de update:

Scherm met update informatie:

Na de update:

Ik ben benieuwd wat die "feature" dan is...
Ik zie alleen dat de kernel is bijgewerkt, software en baseband zijn gelijk gebleven. Denk dat het eerder een feature verbetering of iets met stabiliteit te maken moet hebben. Immers de kernel stuurt de verschillende hardware componenten aan.
[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 07-06-2013 17:27 ]
Hier ook gedownload en geinstalleerd, maar zie ook niks bijzonders. Ook sammobile laat niets zien hierover dus ben ook wel benieuwdt wat deze update heft ingehouden.
Ik ontdekte net dat je whatsapp ook in multi view kan gebruiken. Hier zat ik echt op te wachten! 
Maakt deze feature in heel stuk handiger.
Maakt deze feature in heel stuk handiger.
Inmiddels 1 dag na de update kan ik wél concluderen dat het toestel nu veel sneller reageert dan voorheen. tevens heb ik locatie service aangezet en trekt deze stukken minder batterij dan voorheen. Terug naar punt 1- applicaties starten veel sneller op, het geheel voelt vlotter aan. Zeker een aanrader om het te installeren.
Hier hetzelfde. Smoother en batterij lijkt inderdaad langer mee te gaan. 8uur eraf en om 23:30 was hij nog niet helemaal leeg na toch wel veel gebruik. Google now en dergelijke ook de hele dag aan.marcel23456 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:01:
Inmiddels 1 dag na de update kan ik wél concluderen dat het toestel nu veel sneller reageert dan voorheen. tevens heb ik locatie service aangezet en trekt deze stukken minder batterij dan voorheen. Terug naar punt 1- applicaties starten veel sneller op, het geheel voelt vlotter aan. Zeker een aanrader om het te installeren.
Ook hier precies dezelfde ervaring. De update lijkt klein, maar op een of andere manier is mijn toestel veel vlotter en zuiniger met de batterij.Snippertje schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:14:
[...]
Hier hetzelfde. Smoother en batterij lijkt inderdaad langer mee te gaan. 8uur eraf en om 23:30 was hij nog niet helemaal leeg na toch wel veel gebruik. Google now en dergelijke ook de hele dag aan.
Ligt het aan mij, of kan ik sinds deze laatste update niet meer foto's maken zonder shutter-geluid? Eerder kon dat door mobiel op stil of trillen te zetten. Heel irritant bij bijv. fototjes maken van (huis)dieren, 1 foto en weg is 't dier
Ik heb volgens mij nog nooit zonder shutter geluid foto's kunnen maken.
Bij vorige foon kon ik dat wel uitzetten, maar deze heeft die optie niet.
Ik weet dat het kan, door de foon te rooten en het shuttergeluidje te wisselen, maar da's wel erg drastisch.
Bij vorige foon kon ik dat wel uitzetten, maar deze heeft die optie niet.
Ik weet dat het kan, door de foon te rooten en het shuttergeluidje te wisselen, maar da's wel erg drastisch.
Heeft er denk ik mee te maken dat in bepaalde landen het verplicht is om een shuttergeluid af te spelen.
Hmmm, qua batterij kan ik het wel beamen, alleen vlotter?da_Mastah schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:04:
[...]
Ook hier precies dezelfde ervaring. De update lijkt klein, maar op een of andere manier is mijn toestel veel vlotter en zuiniger met de batterij.
de dailer of de contactenlijst openen heeft hier nog steeds een lag van een paar seconden.
Op zich niet lang, maar net even langer als de overige appjes...
Komt dit misschien doordat ik al mijn contacten niet op de telefoon maar via google-account sync/gebruik??
Ik zit met dezelfde vraag. Het irriteert mij ook dat de dialer en berichten app zo langzaam openen.gijsvogel schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:52:
[...]
Hmmm, qua batterij kan ik het wel beamen, alleen vlotter?
de dailer of de contactenlijst openen heeft hier nog steeds een lag van een paar seconden.
Op zich niet lang, maar net even langer als de overige appjes...
Komt dit misschien doordat ik al mijn contacten niet op de telefoon maar via google-account sync/gebruik??
Meldt! Irritant inderdaad.Amboe schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:00:
[...]
Ik zit met dezelfde vraag. Het irriteert mij ook dat de dialer en berichten app zo langzaam openen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!
Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.
Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!
Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.
Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.