Oh apart die zaten er vorige week nog niet.Miki schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:25:
Dat zijn geen scheurtjes maar lasnaden, die heeft namelijk iedereen
Omdat je er nooit op gelet hebt?.. Het zijn idd wat meneer boven je zegt lasnaden.
Zo, wat zijn we weer overtuigd van ons eigen gelijk. En dat zonder de telefoon gezien te hebben...
barrymossel schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:49:
Zo, wat zijn we weer overtuigd van ons eigen gelijk. En dat zonder de telefoon gezien te hebben...
hoi_roy schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:26:
Hallo, ik heb mijn blauwe Galaxy SIII sinds 5 Juli 2012 (via Kpn business center).
Op de dag van aankoop heb ik geconstateerd dat er op de hoeken van de telefoon scheurtjes of iets dergelijks zichtbaar waren. Omdat ze heel klein zijn dacht ik ook dat het imperfecties waren die bij het productie proces zou horen.
Maar mede naar aanleiding van de berichten in dit en andere fora, en de bevestiging van Webcare Samsung mbt de melding van xp7amrkr lijkt het me dat het toch een ander probleem / productiefout betreft.
Bij mijn telefoon is de bezel is aan iedere hoek van het scherm ingescheurd. Het geeft een heel kleine streep wat eerder op een kras lijkt.
Ook ik heb mijn best gedaan om er fotos van te maken (wat nog niet mee valt)
Onderstaand de afbeeldingen mijn toestel:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Link naar album.
Het toestel is nooit gevallen en zit sinds twee dagen na aankoop altijd in een valenta hoesje. Ik heb ook een simpele kantoorbaan en hij ligt de hele dag op het bureau, dus ook hier worden er niet veel krachten op de telefoon uitgeoefend.
Ik hoop dat er ook voor mij (en anderen met het zelfde probleem) snel een oplossing komt, liefst waarbij ik mijn telefoon niet lang kwijt hoef te zijn.
Let vooral op de datumVerwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 07:04:
[...]
Iedereen met ogen in zijn schedel kan toch zien dat het hier overduidelijk gaat om een lasnaad. Zeker als al 20x in het topic dezelfde foto's zijn opgedoken en ook al 100x is gezegd dat het een lasnaad is.
Barry ga maar weer trollen op mijn reactie en die van anderen..
Aan de ondertitel "jajajaja" te zien, ben je ook een echte troller.
Aan de ondertitel "jajajaja" te zien, ben je ook een echte troller.
[ Voor 36% gewijzigd door Chris Smoove op 06-05-2013 17:17 ]
I stand corrected. Ik dacht dat er alleen werd gereageerd werd op de post erboven.
@Chrissie, boehoeeeee...
Mijn camera geeft al een hele tijd onwijs wazige output. Op het scherm lijkt het alsof ik een mooie scherpe foto ga maken, eenmaal gemaakt is het een blurry foto geworden. Vooral met lichtbronnen werkt het voor geen meter meer.
Heeft iemand hezelfde (gehad)?
If it aint fixed, it's broken.
Lens al eens goed schoon gemaakt? Als deze vet is dan krijg je dat soort effecten.Tjebakka schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:14:
Mijn camera geeft al een hele tijd onwijs wazige output. Op het scherm lijkt het alsof ik een mooie scherpe foto ga maken, eenmaal gemaakt is het een blurry foto geworden. Vooral met lichtbronnen werkt het voor geen meter meer.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Heb wel wat krassen op de lens helaas. Maar waarom is het beeld voordat ik de foto maak scherp en als de foto is gemaakt is hij wazig. Het lijkt meer op een software issue dan een hardware issue.Koldur schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:06:
[...]
Lens al eens goed schoon gemaakt? Als deze vet is dan krijg je dat soort effecten.
Lastig met zekerheid te zeggen, maar het zou kunnen liggen aan het flitsen? Of is het ook bij foto's zonder filts? Is inderdaad vreemd, hoewel het een softwarematig iets zou kunnen zijn, moet het door een softwareupdate of een verandering van een instelling zijn gekomen. Heb je dingen veranderd in de instellingen?Tjebakka schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:15:
[...]
Heb wel wat krassen op de lens helaas. Maar waarom is het beeld voordat ik de foto maak scherp en als de foto is gemaakt is hij wazig. Het lijkt meer op een software issue dan een hardware issue.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Hoe weet jij nou weer waar ik wel en niet op heb geletChris Smoove schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:32:
[...]
Omdat je er nooit op gelet hebt?.. Het zijn idd wat meneer boven je zegt lasnaden.

Had ongezien zo'n originele flip-cover gekocht.. goh.. valt dat even tegen. Het bied vrijwel geen bescherming.
Weet iemand een mooie witte bumper welke je ook met je flipcover kan gebruiken ?
Weet iemand een mooie witte bumper welke je ook met je flipcover kan gebruiken ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Zowel met als zonder. Factory reset gehad, camera instellingen gereset etc etc. Erg vreemd.Koldur schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:39:
[...]
Lastig met zekerheid te zeggen, maar het zou kunnen liggen aan het flitsen? Of is het ook bij foto's zonder filts? Is inderdaad vreemd, hoewel het een softwarematig iets zou kunnen zijn, moet het door een softwareupdate of een verandering van een instelling zijn gekomen. Heb je dingen veranderd in de instellingen?
Ik heb zelf een SIII en verschillende mensen in mijn omgeving hebben ook een SIII. Al deze telefoons hebben deze lasnaden in de 4 hoeken (sinds aankoopITG schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:51:
[...]
Hoe weet jij nou weer waar ik wel en niet op heb gelet. Zoals ik dus al zei heb ik vorige week mijn foon geinspecteerd en toen zaten ze er nog niet. Klaar.
Oké, ik geef toe. Het zijn geen lasnaden, maar krassen precies in alle 4 de hoeken en dezelfde lengte.ITG schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:51:
[...]
Hoe weet jij nou weer waar ik wel en niet op heb gelet. Zoals ik dus al zei heb ik vorige week mijn foon geinspecteerd en toen zaten ze er nog niet. Klaar.
@barry, 31 jaar, dacht het niet, lol.
Dan vorm ik zeker een uitzondering, ik heb ook en s3 van december 2012 maar heb echt geen lasnaden of dergelijke. Mocht je het willen wil ik wel een foto plaatsen van alle kanten.Whackit schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:51:
[...]
Ik heb zelf een SIII en verschillende mensen in mijn omgeving hebben ook een SIII. Al deze telefoons hebben deze lasnaden in de 4 hoeken (sinds aankoop). Het lijkt me dus sterk dat ze er bij jou eerst niet in zaten. Klaar.
Waarom doe je dat niet gewoon sowieso, ipv de discussie aan te gaan?marcel23456 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 23:46:
[...]
Dan vorm ik zeker een uitzondering, ik heb ook en s3 van december 2012 maar heb echt geen lasnaden of dergelijke. Mocht je het willen wil ik wel een foto plaatsen van alle kanten.
Dat zijn geen lasnaden maar deelnaden van de spuitgietmal waarin het kunststof is gemaakt, anders kan de rand niet meer uit de mal gestoten worden als deze klaar is.Miki schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:25:
Dat zijn geen scheurtjes maar lasnaden, die heeft namelijk iedereen
En ja ik heb ze ook
Tijdje geleden gepost, nu de oplossing gevonden: ontwikkelaarsopties uitzetten, homescreens verwijderen werkt.dnhelle schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:10:
Luitjes, ik probeer de standaard homescreen instelling van Touchwiz aan te passen. Via 'menu' // 'edit page' kan ik de verschillende pagina's herordenen.
So far, so good.
Ik loop nu alleen tegen het probleem aan, dat als ik een pagina vastpak en naar beneden beweeg om te deleten, touchwiz freezed en een foutmelding geeft (Touchwiz is gestopt).
Ik heb eens geprobeerd een nieuwe pagina aan te maken en die te deleten, maar zonder succes
Iemand bekend met dit probleem? Oplossingen hoor ik graag.

heb ik al een paar keer gedaan. Helpt wel even. Wat zijn jou tijden?GuitarJJ schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:03:
Wellicht helpt een 'Wipe Cache Partition' ook om je S3 iets sneller te maken.
Ik zit met een issue. Ik heb nog niet gezocht omdat ik er van uitga dat ik weer een uitzondering ben.
Ik werk aan het strand, dus achter de duinen. Ik heb daar dus geen bereik tenzij de wind gunstig of ik toevallig wat signaal kan opvangen. Nu het probleem...
Als ik hem op automatische operator-selectie zet vreet hij stroom (logisch hij moet continu zoeken), als ik hem op handmatig zet moet hij eerst een tijdje "zoeken"naar de providers.
Is er geen gulden middenweg, dat hij de (ooit) gevonden providers onthoudt, en dat ik alleen maar hoef te selecteren? (net als de WiFi functie)
Ik werk aan het strand, dus achter de duinen. Ik heb daar dus geen bereik tenzij de wind gunstig of ik toevallig wat signaal kan opvangen. Nu het probleem...
Als ik hem op automatische operator-selectie zet vreet hij stroom (logisch hij moet continu zoeken), als ik hem op handmatig zet moet hij eerst een tijdje "zoeken"naar de providers.
Is er geen gulden middenweg, dat hij de (ooit) gevonden providers onthoudt, en dat ik alleen maar hoef te selecteren? (net als de WiFi functie)
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
RAM: 671/832ibizadesire schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:20:
[...]
heb ik al een paar keer gedaan. Helpt wel even. Wat zijn jou tijden?
gallerij: 2 seconden
contacten: 3 seconden
Agenda (S Planner): 1 seconde
switch naar toetsenbord: 2 seconden
De contactenapp is sowieso crap. Het heeft altijd (zelfs bij aanschaf van de S3) al lang geduurd om contacten te laden.
https://www.booksformanagers.nl
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Ik ben steeds ontevredener over mijn S3. De laatste tijd red ik het weer niet meer op een accu lading overdag. Moet hem weer overdag op vliegtuigstand zetten zodat ik in de middag nog genoeg batterij over heb, maar dit ligt vermoedelijk aan mijn werkplek. Thuis red hij het langer op een batterij.
Wat wel heel irritant is:
1. De laatste tijd laadt hij soms niet meer op. Dan laadt hij tot 80% op en stopt dan. Kabel eruit en erin, waarna hij even verder gaat en weer stopt. Ik gebruik al de S2 lader omdat de S3 lader al dat euvel gaf, maar nu begint het gezeur weer.
2. De snelheid. Ondanks dat hij niet op spaarstand staat is hij echt zo ontzettend traag. De S2 van mijn vriendin is sneller. Vaak komt notification center niet naar beneden. De gallery app is helemaal ellende, alhoewel het uitzetten van de wifi helpt. Scrollen tussen schermen gaat traag, menu openen is traag. Allemaal niet wat je van een dergelijk dure telefoon mag verwachten.
Herkennen meer mensen deze problemen of heb ik gewoon een maandagochtend toestel? Ik was ontzettend enthousiast na mijn vorige S2, maar op dit moment overweeg ik hem tussentijds weg te doen. Het is echt de slechste telefoon die ik ooit gehad heb.
1. De laatste tijd laadt hij soms niet meer op. Dan laadt hij tot 80% op en stopt dan. Kabel eruit en erin, waarna hij even verder gaat en weer stopt. Ik gebruik al de S2 lader omdat de S3 lader al dat euvel gaf, maar nu begint het gezeur weer.
2. De snelheid. Ondanks dat hij niet op spaarstand staat is hij echt zo ontzettend traag. De S2 van mijn vriendin is sneller. Vaak komt notification center niet naar beneden. De gallery app is helemaal ellende, alhoewel het uitzetten van de wifi helpt. Scrollen tussen schermen gaat traag, menu openen is traag. Allemaal niet wat je van een dergelijk dure telefoon mag verwachten.
Herkennen meer mensen deze problemen of heb ik gewoon een maandagochtend toestel? Ik was ontzettend enthousiast na mijn vorige S2, maar op dit moment overweeg ik hem tussentijds weg te doen. Het is echt de slechste telefoon die ik ooit gehad heb.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Heb ja al eens in de recovery mode cache wipe gedaan? En batterij wipe (weet niet zeker of die in de stock recovery zit)?Ophidian schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:12:
Ik ben steeds ontevredener over mijn S3. De laatste tijd red ik het weer niet meer op een accu lading overdag. Moet hem weer overdag op vliegtuigstand zetten zodat ik in de middag nog genoeg batterij over heb, maar dit ligt vermoedelijk aan mijn werkplek. Thuis red hij het langer op een batterij.
Heb dit een tijd geleden voor een kennis gedaan, en weg waren de problemen, het kan in ieder geval helpen.
Bedankt voor de tip, ga er dit weekend eens mee stoeien. Enkele maanden geleden wel hard reset gedaan. Is toen een tijd goed gegaan, maar nu is de ellende dus weer. Ik laat het resultaat nog weten
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Verwijderd
Beste mede-tweakerts,
Ik zit nu een aantal dagen met een issue op mijn S3, na verscheidene fora doorzocht te hebben heb ik toch besloten om een reactie te schrijven (ik weet, tweakers is geen troubleshooting forum, but bear with me). Ik zit namelijk vast in een soort van boot loop. Nu denken jullie vast "gooi een zoekterm door dit forum en je krijgt talloze reacties" maar ik heb hier toch te maken met een aparte situatie die wellicht niet zo vaak voor komt.
Ik zit namelijk niet helemaal vast in de boot loop. Soms start het apparaat wel op en kan ik zo'n 20 á 30 minuten de S3 bijna probleemloos gebruiken (soms korter, soms langer), waarna het apparaat weer in een bootloop terecht komt. Tijdens gebruik gedraagt het power knopje zich echter wel vreemd. Als ik namelijk op het homescreen het power knopje gebruik om de telefoon weer te vergrendelen kan ik 1 van 3 reacties krijgen, namelijk:
- De telefoon vergrendelt zich zoals het hoort
- De telefoon toont mij het apparaatopties menutje (uitschakelen, vliegtuigstand, opnieuw opstarten etc.), zonder dat ik deze 1.5 seconden ingedrukt hoef te houden
- Power knopje functioneert helemaal niet
Overigens moet ik hierbij melden dat het power knopje wel normaal functioneert wanneer ik deze indruk op het lockscreen (dan vergrendelt het apparaat zich gelijk). Verder is het wellicht nog interessant om te vermelden dat ik een factory reset bij zowel de instellingen als in het recovery menu (power - volume - home) heb gedaan. Dit heeft beide niet geholpen, zelfs in het recovery menu wou de telefoon nog wel eens spontaan uitgaan en opnieuw een bootloop in gaan. Flashen met ODIN o.i.d. heb ik nog niet geprobeerd. Ten slotte draait het telefoontje op 4.1.2.
Is één van jullie bekend met dit probleem, of weet je hoe ik dit mogelijkerwijs kan oplossen? Wellicht is dit een klassiek geval van kapotte hardware, of toch de befaamde sudden death? In ieder geval leverde mijn zoekopdrachten niets vergelijkbaars op, en hoop ik hier een stukje verder te komen!
Ik zit nu een aantal dagen met een issue op mijn S3, na verscheidene fora doorzocht te hebben heb ik toch besloten om een reactie te schrijven (ik weet, tweakers is geen troubleshooting forum, but bear with me). Ik zit namelijk vast in een soort van boot loop. Nu denken jullie vast "gooi een zoekterm door dit forum en je krijgt talloze reacties" maar ik heb hier toch te maken met een aparte situatie die wellicht niet zo vaak voor komt.
Ik zit namelijk niet helemaal vast in de boot loop. Soms start het apparaat wel op en kan ik zo'n 20 á 30 minuten de S3 bijna probleemloos gebruiken (soms korter, soms langer), waarna het apparaat weer in een bootloop terecht komt. Tijdens gebruik gedraagt het power knopje zich echter wel vreemd. Als ik namelijk op het homescreen het power knopje gebruik om de telefoon weer te vergrendelen kan ik 1 van 3 reacties krijgen, namelijk:
- De telefoon toont mij het apparaatopties menutje (uitschakelen, vliegtuigstand, opnieuw opstarten etc.), zonder dat ik deze 1.5 seconden ingedrukt hoef te houden
Overigens moet ik hierbij melden dat het power knopje wel normaal functioneert wanneer ik deze indruk op het lockscreen (dan vergrendelt het apparaat zich gelijk). Verder is het wellicht nog interessant om te vermelden dat ik een factory reset bij zowel de instellingen als in het recovery menu (power - volume - home) heb gedaan. Dit heeft beide niet geholpen, zelfs in het recovery menu wou de telefoon nog wel eens spontaan uitgaan en opnieuw een bootloop in gaan. Flashen met ODIN o.i.d. heb ik nog niet geprobeerd. Ten slotte draait het telefoontje op 4.1.2.
Is één van jullie bekend met dit probleem, of weet je hoe ik dit mogelijkerwijs kan oplossen? Wellicht is dit een klassiek geval van kapotte hardware, of toch de befaamde sudden death? In ieder geval leverde mijn zoekopdrachten niets vergelijkbaars op, en hoop ik hier een stukje verder te komen!
Hoe lang heb je je S3 al? Heeft hij dit vanaf het begin al gedaan? Het is in ieder geval geen sudden death (insane chip enzo), dat heeft andere symptomen. Het klinkt ook een beetje alsof de powerbutton van je S3 (softwarematig) blijft hangen. Je kan eventueel nog proberen met KIES de firmware opnieuw te flashen, maar of dat zin heeft betwijfel ik.
Bootloops bij de S3 zijn heel vervelend. Ik had er binnen een week na aankoop al last van, en heb 'm daarom weer terug gestuurd. Ik denk niet dat ik er veel zinnigs over kan zeggen, hopelijk iemand anders wel!
Even een update over mijn RMA: Vrijdag naar 4Launch gestuurd. Maandag om 1 uur 's middags hebben ze hem ontvangen. Woensdag ochtend is hij door 4Launch naar Samsung gestuurd. Dat gaat 1 tot 3 weken duren. Ik ben benieuwd...
Bootloops bij de S3 zijn heel vervelend. Ik had er binnen een week na aankoop al last van, en heb 'm daarom weer terug gestuurd. Ik denk niet dat ik er veel zinnigs over kan zeggen, hopelijk iemand anders wel!
Even een update over mijn RMA: Vrijdag naar 4Launch gestuurd. Maandag om 1 uur 's middags hebben ze hem ontvangen. Woensdag ochtend is hij door 4Launch naar Samsung gestuurd. Dat gaat 1 tot 3 weken duren. Ik ben benieuwd...
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Lijkt me gewoon een defect, waarvoor je hem kan laten reparerenVerwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:04:
Beste mede-tweakerts,
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is om inkomende prive nummers te weigeren of door te schakelen naar een ander nummer?
Edit: Gevonden
Edit: Gevonden
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2013 16:11 ]
Sinds een paar dagen gaat mijn batterij ineens veel vlugger leeg. Het lijkt te komen door Gmail. Ik heb al verschillende keer de app gedwongen gestopt maar na een paar uur is die gewoon weer actief.
Ik wil Gmail niet helemaal verwijderen maar wil hem eigenlijk gewoon stop zetten.
Weet iemand hoe dit te doen?
Ik wil Gmail niet helemaal verwijderen maar wil hem eigenlijk gewoon stop zetten.
Weet iemand hoe dit te doen?
Je kan hem uitschakelen: eerst de updates verwijderen (anders is de knop niet zichtbaar), dan "uitzetten" kiezen. Kan allemaal in applicatiebeheer.
Verwijderd
Heb 'm ongeveer 9 maanden en het probleem doet zich pas sinds enkele dagen voor. Ik zal het dingetje eens gaan flashen via KIES, en anders opsturen wegens defect!TommieW schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:34:
Hoe lang heb je je S3 al? Heeft hij dit vanaf het begin al gedaan? Het is in ieder geval geen sudden death (insane chip enzo), dat heeft andere symptomen. Het klinkt ook een beetje alsof de powerbutton van je S3 (softwarematig) blijft hangen. Je kan eventueel nog proberen met KIES de firmware opnieuw te flashen, maar of dat zin heeft betwijfel ik.
Bedankt Raymond, het is geluktRaymond schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:15:
Je kan hem uitschakelen: eerst de updates verwijderen (anders is de knop niet zichtbaar), dan "uitzetten" kiezen. Kan allemaal in applicatiebeheer.
Ik herken dit allemaal niet. En het lijkt me ook niet dat je zou moeten denken dat dit een algemeen S3 probnleem is. Ik neem aan dat je een hard reset al hebt geprobeerd? En anders beroep doen op je garantie. Lijkt me vrij duidelijk.Ophidian schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:12:
[quote]Ophidian schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:12:
[/quote
Uw 1e punt is nieuw voor mij, maar helaas herken ik wel uw 2e punt mbt tot de snelheid van het toestel. Dagelijks is het toestel ontzettend traag. Het openen van de telefoonapp (hier koop je immers een telefoon voor!), openen van whatsapp, wachten tot het toetsenbord tevoorschijn komt, een foto laden vanuit de camera app, alles duurt enkele seconden! Voor een premium toestel van rond de 500 euro met quadcore is het bijna onacceptabel. Een cache wipe helpt tijdelijk, soms ben ik genoodzaakt om de cache wekelijks te verwijderen. Wellicht dat android 4.3/5 wel geoptimaliseerd is voor quadcores zodat okk hier de daadwerkelijke kracht van kan worden benut.
[/quote
Uw 1e punt is nieuw voor mij, maar helaas herken ik wel uw 2e punt mbt tot de snelheid van het toestel. Dagelijks is het toestel ontzettend traag. Het openen van de telefoonapp (hier koop je immers een telefoon voor!), openen van whatsapp, wachten tot het toetsenbord tevoorschijn komt, een foto laden vanuit de camera app, alles duurt enkele seconden! Voor een premium toestel van rond de 500 euro met quadcore is het bijna onacceptabel. Een cache wipe helpt tijdelijk, soms ben ik genoodzaakt om de cache wekelijks te verwijderen. Wellicht dat android 4.3/5 wel geoptimaliseerd is voor quadcores zodat okk hier de daadwerkelijke kracht van kan worden benut.
Ik snap het niet hoor. Ik haal never nooit meer dan 3 uur schermtijd met mijn S3. Dit is eigenlijk al sinds het begin zo. Of ik Google Now nou aan heb of niet, wakelocks heb of niet, er gaat altijd per uur wel zo'n 2 tot 4% van de batterij af in stand-by. Dit is voor een hard reset zo, na een hard reset ook. Als ik dan lees dat ze op Tweakers tot een aantal dagen komen met licht gebruik. Ik snap er echt niks van. Na een nachtje 8 uur slapen gaat er bij mij zo 20% af hoor.
Is dit nou bij iedereen zo?
Dan is er iets echt niet goed, of dat nou softwarematig is (wat onlogisch lijkt omdat het ook na een factory reset gebeurt) of hardwarematig, dit hoort niet! Als ik mijn telefoon aan laat 's nachts dan gaat er ongeveer 2% van de batterij af in 8 uur.-Edwin- schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:18:
Ik snap het niet hoor. Ik haal never nooit meer dan 3 uur schermtijd met mijn S3. Dit is eigenlijk al sinds het begin zo. Of ik Google Now nou aan heb of niet, wakelocks heb of niet, er gaat altijd per uur wel zo'n 2 tot 4% van de batterij af in stand-by. Dit is voor een hard reset zo, na een hard reset ook. Als ik dan lees dat ze op Tweakers tot een aantal dagen komen met licht gebruik. Ik snap er echt niks van. Na een nachtje 8 uur slapen gaat er bij mij zo 20% af hoor.
@Edwin
Precies dit ervaar ik ook! Laatste paar dagen zit ik op max 7 uur en schermtijd van max 2.5 uur. Ben ook al naar eej samsing repait centre geweest, de man aan de balie vond het geweldig dat ik betterbatterystats gebruik en het zelfs begreep! Helaas kon zowel betterbatterystats als de man achter de balie mij niet helpen. Batterij duur was tevens 1 vd reden dat de man achter de balie zijn s3 heeft weggedaan.
Precies dit ervaar ik ook! Laatste paar dagen zit ik op max 7 uur en schermtijd van max 2.5 uur. Ben ook al naar eej samsing repait centre geweest, de man aan de balie vond het geweldig dat ik betterbatterystats gebruik en het zelfs begreep! Helaas kon zowel betterbatterystats als de man achter de balie mij niet helpen. Batterij duur was tevens 1 vd reden dat de man achter de balie zijn s3 heeft weggedaan.
Chrome gebruikt 30-40% van mijn batterijleven, is dat normaal en ervaren jullie dat ook?
Als je het niet afsluit en op de achtergrond blijft iets cpu gebruiken (html5, java script, etc) dan kan het idd snel gaan.Chris Smoove schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:23:
Chrome gebruikt 30-40% van mijn batterijleven, is dat normaal en ervaren jullie dat ook?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Sinds kort heb ik nieuwe oortjes. Hardstikke mooi. Echter isoleren ze stuk beter dan de vorige. Natuurlijk ook hardstikke mooi. Het volume op het laagste niveau is alleen te hard in bepaalde omgevingen. Is er een manier om tussen mute en de laagste stand te komen qua volume?
Helaas zit deze app ingebakken in mijn s3 maar het vreet inderdaad batterij als de netenChris Smoove schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:23:
Ik ben snel weer terug gestapt op opera wat het wel normaal doet zonder al te veel energie te eten. Wat mij ook opvalt is dat chrome geen afsluitknop heeft en dus op de achtergrond vrolijk blijft draaien.
Kom op zeg. Afsluitknop.... Als je klaar bent met Chrome druk je gewoon op de home button, dan op de multitask button (bij de S3 is dit dus te bereiken door de home button lang ingedrukt te houden) en dan veeg je Chrome weg. Voila. Op deze manier apps sluiten werkt al sinds Android 4.0 zo.marcel23456 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:03:
[...]
Helaas zit deze app ingebakken in mijn s3 maar het vreet inderdaad batterij als de netenik heb het een weekje gebruikt en bij alleen al het bezoeken van simpele pagina's holde de batterij als en gek achteruit. Tevens werd bij het gebruik van crome de batterij behoorlijk heet wat al aangeeft dat het veel te veel cpu vreet.
Ik ben snel weer terug gestapt op opera wat het wel normaal doet zonder al te veel energie te eten. Wat mij ook opvalt is dat chrome geen afsluitknop heeft en dus op de achtergrond vrolijk blijft draaien.
Kom op zeg! Dan gebruik je toch root en Ti backup en maak je het een user app en gooi je hem met Greenify zonder verdere extra stappen standaard uit.cordonbleu schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 01:07:
[...]
Kom op zeg. Afsluitknop.... Als je klaar bent met Chrome druk je gewoon op de home button, dan op de multitask button (bij de S3 is dit dus te bereiken door de home button lang ingedrukt te houden) en dan veeg je Chrome weg. Voila. Op deze manier apps sluiten werkt al sinds Android 4.0 zo.
Ik vind dit dus niet echt acceptabel, dat je op deze manier een programma moet killen, kan veel beter. Voor de rest vind ik Chrome erg prettig, automatisch zoomen als je op een kleine link klikt, synchronisatie met je desktop Chrome e.d. maar dit is toch wel stom, dat het niet automatisch afsluit en lekker stroom blijft gebruiken.
vooral het syncen met desktop chrome zorgt voor zwaar gebruik bij chrome...
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Valt wel mee hoor, dat gebeurt alleen met opstarten en veranderingen, die veranderingen gebeuren (in mijn geval) niet te veel.reyals schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:00:
vooral het syncen met desktop chrome zorgt voor zwaar gebruik bij chrome...
Maare heeft iemand chrome al vergeleken met een ander browser en het verschil in batterijgebruik bekeken?
Ik gebruik chrome de hele dag door, en dat kost me 10% van de batterij.
Ik vind het erg handig om S Voice te kunnen gebruiken in de auto. Met name iemand bellen, en het dan direct op luidspreker starten van het gesprek is handig. Nu vroeg ik mij af of er een makkelijke manier is om de wake up command "Hi Galaxy" aan te zetten als je in de auto bent (via een toggle oid). Nu moet je helemaal naar de settings in S Voice om dat aan te zetten. De reden dat ik de wake up command uit wil als ik niet in de auto ben is omdat het de batterij kan drainen, dat staat ook bij die functie.
Gisteren voor de haarscheuren in de behuizing van de blauwe galaxy naar het service punt in Zwolle geweest. Ze pakten hem direct aan en ik kon hem, vanwege de drukte, vanmiddag om 12 uur ophalen. Tevens gemeld dat de witte hetzelfde probleem heeft. Nieuwe unit/scherm werd gereserveerd en deze is vanmiddag in 10 minuten vervangen!
In Zwolle dus geen problemen over wel of geen garantie en ter plekke vervangen
Ineen sinds de laatste week staat WhatsApp als een van de grootgebruikers van mijn batterij ook als ik deze app niet of nauwelijks gebruik
Voorheen was dat niet het geval.
Weet iemand hoe dat kan? En wat kan ik daartegen doen?
Voorheen was dat niet het geval.
Weet iemand hoe dat kan? En wat kan ik daartegen doen?
Soms wel, soms niet. Wat bij mij ook heelveel uitmaakt is waar ik mijn S3 heb liggen: als ik thuis achter mijn computer zit (waar de WIFI modem naast zit, dus afstand telefoon - modem is minder dan 1 meter) verbruik ik bijna niets (1,5 % per uur ofzo als ik hem niet gebruik). Als ik op mijn werk zit (ook wifi) zijn die afstanden veeeeel groter en merk ik veel sterker verbruik (5 tot 7% per uur ofzo als ik hem niet gebruik, terwijl het signaal best sterk is op mijn werkplek).-Edwin- schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:18:
Dit ervaar ik inderdaad ook wel. Maar mijn bed blijft toch altijd op dezelfde plek. Soms gaat er ongeveer 10% af in een nacht. Maar afgelopen nacht ging er wel 40%! vanaf. En ik zie behalve de GoogleLocationLocator dingen geen rare wake ups. Ik denk dat ik het ermaar mee moet doen. Over een maandje mag ik verlengen, hopelijk heeft de S4 het niet.Opa TRP schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:25:
[...]
Soms wel, soms niet. Wat bij mij ook heelveel uitmaakt is waar ik mijn S3 heb liggen: als ik thuis achter mijn computer zit (waar de WIFI modem naast zit, dus afstand telefoon - modem is minder dan 1 meter) verbruik ik bijna niets (1,5 % per uur ofzo als ik hem niet gebruik). Als ik op mijn werk zit (ook wifi) zijn die afstanden veeeeel groter en merk ik veel sterker verbruik (5 tot 7% per uur ofzo als ik hem niet gebruik, terwijl het signaal best sterk is op mijn werkplek).
GoogleLocationLocator staat erom bekend, moet je uitzetten! Dan zal je telefoon niet meer dan 2% in 8 uur idle zijn in normale omstandigheden, zo werkt het bij mij in ieder geval.
Op kantoor gaat mijn S3 ook minder lang mee dan thuis, komt waarschijnlijk door de redelijk slechte verbinding met het netwerk..Ophidian schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:12:
Xbox Live: MarkH
Verwijderd
Ik had het zelfde. Heb simpelweg een andere (HTC/BB) lader gepakt die waarempel het hele euvel verhielp.Arshaad schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:25:
[quote]Ophidian schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:12:
Op XDA (in de CM thread bijvoorbeeld) is dit een veel voorkomend euvel, omdat waarschijnlijk de lader die Samsung meegeeft niet heel denderend is.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 11:18 ]
Wanneer komt er weer eens een nieuwe Android update uit ? Deze duren altijd een eeuwigheid bij Samsung.
Lijkt mij dat deze een hoop van de puntjes kan addresseren en wellicht zijn we dan ook van een hoop bugs af.
Was heel tevreden met de S3 afgelopen Juni tot December en sindsdien vind ik het een stuk minder met idioot verbruik (oa Media task) en spontane resets.
Lijkt mij dat deze een hoop van de puntjes kan addresseren en wellicht zijn we dan ook van een hoop bugs af.
Was heel tevreden met de S3 afgelopen Juni tot December en sindsdien vind ik het een stuk minder met idioot verbruik (oa Media task) en spontane resets.
[ Voor 6% gewijzigd door Bomberman71 op 14-05-2013 13:24 ]
Volgens mij is er vorige maand nog eentje geweest?
Opvallend veel negativiteit hier over de S3. Nu moet ik zeggen dat ik ook niet bijzonder positief ben. Vooral met betrekking tot de snelheid vind ik het onbegrijpelijk dat Samsung een dergelijk toestel zo durft af te leveren. Vooral het openen van de contactpersonen is om te janken zo traag. Even snel iemand bellen levert bij mij al frustratie op.
Zijn de ervaringen qua batterijduur en snelheid beter bij mensen met custom-roms? Bij mijn S1 was het installeren van een custom-rom een bijna orgastische ervaring, zo ongelooflijk knapte het ding daar van op.
Zijn de ervaringen qua batterijduur en snelheid beter bij mensen met custom-roms? Bij mijn S1 was het installeren van een custom-rom een bijna orgastische ervaring, zo ongelooflijk knapte het ding daar van op.
Nou idd, het contact gedeelte is traag maar zo zijn er meer zaken die enorm traag zijn zoals de camera app en vooral de Gallerij.Hoppa! schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:49:
Opvallend veel negativiteit hier over de S3. Nu moet ik zeggen dat ik ook niet bijzonder positief ben. Vooral met betrekking tot de snelheid vind ik het onbegrijpelijk dat Samsung een dergelijk toestel zo durft af te leveren. Vooral het openen van de contactpersonen is om te janken zo traag. Even snel iemand bellen levert bij mij al frustratie op.
Het grote nadeel van Samsung is naast de trage updates vooral de te grote focus op gimmicks.
De nadruk ligt al heel snel bij een nieuwer toestel en vooral de software gimmicks.
Had liever gezien dat ze al dat programeren hadden gestoken in de puntjes op de i voordat men zich ging onderscheiden in (vaak) nutteloze software functies.
Zoals Hoppa! zie ik hier ook veel issues die ik liever niet zou zien. Ben zelf ook een S1 en S2 gebruiker en zou 1 van de 2 willen vervangen door de S3. Beide devices lopen op een andere rom nu en dat bevalt prima tov de stockrom.Bomberman71 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:12:
[...]
Nou idd, het contact gedeelte is traag maar zo zijn er meer zaken die enorm traag zijn zoals de camera app en vooral de Gallerij.
Het grote nadeel van Samsung is naast de trage updates vooral de te grote focus op gimmicks.
De nadruk ligt al heel snel bij een nieuwer toestel en vooral de software gimmicks.
Had liever gezien dat ze al dat programeren hadden gestoken in de puntjes op de i voordat men zich ging onderscheiden in (vaak) nutteloze software functies.
Heb ik een luxe probleem vraag je dan, volmondig zeg ik dan ja. Maar ik drink en rook niet en ben geïnteresseerd in techniek.
Met een quad-core en 1GB aan geheugen zou het toch vlot moeten gaan zou ik dan denken? Zijn deze haaruittrekkende
Geen custom ROM ervaring dus daar kan ik niks over zeggen. Wellicht dat bepaalde zaken wel vlotter gaan hoor maar een dergelijk snelle smartphone moet bepaalde basis handelingen gewoon snel doen, zonder geklooi met roots en custom roms.
Dat een dergelijke telefoon gewoon out-of-the-box goed zou moeten werken ben ik volledig met je eens. Feit is dat hij dat, naar mijn mening, niet voldoende doet. Ik zal eens op XDA gaan rondneuzen, dat heb ik een paar maanden terug al gedaan, maar vond toen weinig ROM's die er echt uitsprongen. Ik heb het idee dat de community-ondersteuning voor de S3 stukken minder is als destijds voor de S1, waarschijnlijk omdat ze bij Samsung zo'n zeikerds zijn.Bomberman71 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:49:
Geen custom ROM ervaring dus daar kan ik niks over zeggen. Wellicht dat bepaalde zaken wel vlotter gaan hoor maar een dergelijk snelle smartphone moet bepaalde basis handelingen gewoon snel doen, zonder geklooi met roots en custom roms.
Ik heb wel bergen ervaring met custom vanaf de S1.Luke-san schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:20:
[...]
Zoals Hoppa! zie ik hier ook veel issues die ik liever niet zou zien. Ben zelf ook een S1 en S2 gebruiker en zou 1 van de 2 willen vervangen door de S3. Beide devices lopen op een andere rom nu en dat bevalt prima tov de stockrom.
Heb ik een luxe probleem vraag je dan, volmondig zeg ik dan ja. Maar ik drink en rook niet en ben geïnteresseerd in techniek.
Met een quad-core en 1GB aan geheugen zou het toch vlot moeten gaan zou ik dan denken? Zijn deze haaruittrekkendeissues op te lossen met een alternatieve rom of is het iets wat eigen is aan deze telefoon?
Alle issue's die op stock voorbij komen heb ik never nooit ervaren. De vraag is of stock roms nu zo schikbarend slecht zijn, nou nee. Laatste firmware I9300XXEMC2 is dik in orde maar custom developers maken het net allemaal wat beter. Ben je niet bang om te flashen en geef je niks om garantie blabla
Dan altijd Custom roms
Tubes....It's what make music music!
S3 heeft het stock 1 maand uitgehouden bij mij. CM10.1 erop gezet (nightly), nooit weerom gekeken. Bloedsnel en eenduidige UI omgeving, voor mij geen TouchWhizz (
) meer.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Nou, dat is het nou juist. Ik vind de touchwiz schil best prettig en mij gaat het PUUR om een stabiele en algeheel snelle smartphone.
Ik wil zeg maar alle functionaliteit behouden zoals ik die nu heb.
Extra batterij duur, nog sneller, stabieler is natuurlijk mooi mee genomen.
Ik heb een maand geleden ook op XDA gekeken maar er is een tsunami aan Roms te vinden en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb een maand geleden ook op XDA gekeken maar er is een tsunami aan Roms te vinden en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Er schijnen een aantal customs te zijn met Samsung-skin, maar waar de 'issues' wel grotendeels uitgehaald zijn. Zo zag ik een stock-android waar ze de schil van de S4 overheen gelegd hebben. Mogelijk dat dat iets is?Bomberman71 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:28:
Nou, dat is het nou juist. Ik vind de touchwiz schil best prettig en mij gaat het PUUR om een stabiele en algeheel snelle smartphone.
Zelf ga ik eens kijken naar Cyanogenmod. Die draaide ik op mijn S1 ook op het laatst. Ik had alleen begrepen dat het team achter CM de ontwikkeling voor de S3 zou staken vanwegen drivers-gezeik met Samsung?
XDA is een stortvloed van roms idd maar makkelijk te onderscheiden. Zelf prefereer ik de light roms, bloedhekel aan alle Samsung bloatware o.a. Vooral veel lezen klinkt cliché, weet het.Bomberman71 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:28:
voorbeeld: V7.1 XXEMD2 Light Force ROM SLIM [393MB] Verder gaan we niet daar is de custom topic voor
Tubes....It's what make music music!
Je had geen krasjes op je scherm zeker?RomanII schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:11:
Gisteren voor de haarscheuren in de behuizing van de blauwe galaxy naar het service punt in Zwolle geweest. Ze pakten hem direct aan en ik kon hem, vanwege de drukte, vanmiddag om 12 uur ophalen. Tevens gemeld dat de witte hetzelfde probleem heeft. Nieuwe unit/scherm werd gereserveerd en deze is vanmiddag in 10 minuten vervangen!
De mijne is uiteindelijk ook vervangen, bij KPN XL in Eindhoven. Behoorlijk staan klagen hoe ontevreden ik was over de afhandeling en service. Uiteindelijk kwam de verkoper melden dat "dit niet de normale gang van zaken is, wanneer Samsung aangeeft niet onder garantie te repareren. Maar voor deze keer zouden ze de unit vervangen"
Wellicht nog een laatste poging waard voor degenen die met hetzelfde probleem zitten.
Ik merkte dat zelfs na het uitzetten van Google Now, mijn telefoon wakelocks hield voor locatiebepaling. Ik heb nu in Maps het automatisch bijwerken van de locatie uitgezet. Nu is er 's nachts maar 3% batterij af gegaan. Ik ben dus helemaal tevreden!
Heb nu 16 uur gebruik met 50 minuten scherm aan nog 58% over. Daar kan ik mee leven.
De wakelocks voor locatiebepaling hoeven niet perse door een google app (maps, google now) veroorzaakt te worden, ook andere apps/widgets kunnen (te) vaak gebruik maken van locatiebepaling, maar dan zie je dezelfde wakelocks. In mijn geval bleek de "buienalarm" widget de boosdoener. Sinds ik die heb weggehaald zit ik met locatie bepaling aan en google now aan op ca. 0,8% uur bij idle, wat daarvoor circa 3% uur was. (0,8%/uur vind ik acceptabel voor de functionaliteit die het levert)-Edwin- schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:59:
Ik merkte dat zelfs na het uitzetten van Google Now, mijn telefoon wakelocks hield voor locatiebepaling. Ik heb nu in Maps het automatisch bijwerken van de locatie uitgezet.
Dat kan. Maar bij mij is het dus verholpen nadat ik die functie in Maps heb uitgeschakeld. Ik zou ook niet weten waarom Maps automatisch mijn locatie zou moeten bijwerken. Dat mag gebeuren wanneer ik het nodig heb en dat werkt prima.Maarren schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:36:
[...]
De wakelocks voor locatiebepaling hoeven niet perse door een google app (maps, google now) veroorzaakt te worden, ook andere apps/widgets kunnen (te) vaak gebruik maken van locatiebepaling, maar dan zie je dezelfde wakelocks. In mijn geval bleek de "buienalarm" widget de boosdoener. Sinds ik die heb weggehaald zit ik met locatie bepaling aan en google now aan op ca. 0,8% uur bij idle, wat daarvoor circa 3% uur was. (0,8%/uur vind ik acceptabel voor de functionaliteit die het levert)
Vorige week ben ik met mijn S3 naar TPH gegaan om het toestel op te laten sturen. Ik ben één van de personen met vastlopers en freezes, het moederbord probleem. Ik heb het probleem haarfijn uitgelegd bij TPH, en dit hebben ze doorgegeven aan Samsung. Resultaat: Een week later kan ik mijn S3 weer ophalen met nieuw moederbord. Chill!
Wat voor freezes had je? Ik heb er namelijk ook last van en wil graag weten of het t zelfde probleem isJeroen04 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:06:
Vorige week ben ik met mijn S3 naar TPH gegaan om het toestel op te laten sturen. Ik ben één van de personen met vastlopers en freezes, het moederbord probleem. Ik heb het probleem haarfijn uitgelegd bij TPH, en dit hebben ze doorgegeven aan Samsung. Resultaat: Een week later kan ik mijn S3 weer ophalen met nieuw moederbord. Chill!
[ Voor 5% gewijzigd door MarkH NL op 15-05-2013 15:45 ]
MarkH NL schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:41:
[...]
Wat voor freezes had je? Ik heb er namelijk ook last van en wil graag weten of het t zelfde probleem is
Crusher77 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:29:
De FREEZE / REBOOT problemen komen door de zogenaamde fix die Samsung heeft bedacht voor het SuddenDeath probleem. De telefoons die een mogelijkheid tot SuddenDeath hebben, bevatten een foute chip.
Kun je met de volgende app checken:
Google Play: eMMC Brickbug Check
De fix zorgt er echter voor dat de telefoons na verloop van tijd vastlopen en rebooten.
De recent uitgebrachte XXEMB5 firmware verhelpt dit probleem, melden meerdere mensen op XDA.
Vraag is echter of deze fix permanent is. Anderen hebben hun telefoon weggebracht naar een servicecenter en een nieuwe moederbord gekregen met een goede chip, waarna alle problemen ook voorbij waren.
Heb zelf ook een zogenaamde "insane chip", en weet nog niet wat ik er mee ga doen. Heb geen zin om mn telefoon meerdere weken kwijt te zijn. Volgende tooltje wil trouwens ook helpen om freezes tegen te gaan: Google Play: LagFix (fstrim) Free
Heb je wel de laatste update gedaan? Als je niet een branded software hebt zou je geen vastlopers meer moeten hebben met de nieuwste versie. Ik had namelijk ook vastlopers en die zijn met de update verholpen. Bovendien is het zo zeker nog niet dat ze je moederbord vervangen. Ik heb mijne meerdere keren opgestuurd, maar telkens zonder nieuw moederbord teruggekregen. Dus updaten zou ik zeggen. Daarna werkt die ook weer als een zonnetje!MarkH NL schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:59:
[...]
Dank! Dat is mijn probleem dus. Morgen even naar een service center :-)
Ding is branded bij Vodafone. Ze zeggen dat ze de update hebben uitgerold en dat mensen deze in groepen ontvangen. Ik bel straks naar een servicecenter en vraag wat ze kunnen doen, omdat er al werd aangegeven dat de update wel een oplossing is maar waarschijnlijk ook maar tijdelijk..-Edwin- schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:14:
[...]
Heb je wel de laatste update gedaan? Als je niet een branded software hebt zou je geen vastlopers meer moeten hebben met de nieuwste versie. Ik had namelijk ook vastlopers en die zijn met de update verholpen. Bovendien is het zo zeker nog niet dat ze je moederbord vervangen. Ik heb mijne meerdere keren opgestuurd, maar telkens zonder nieuw moederbord teruggekregen. Dus updaten zou ik zeggen. Daarna werkt die ook weer als een zonnetje!
[ Voor 6% gewijzigd door MarkH NL op 15-05-2013 16:18 ]
Lucky you...Jeroen04 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:06:
Heb hem ook op gestuurd (belcompany), vooral ivm scheurtjes in de behuizing maar ook omdat ik graag mijn moederbord vervangen zag worden... (Met de vermelding van freezes/vastlopers, ook al heb ik er helemaal geen last van... dacht voorkomen is beter dan genezen).
Eerste is prima afgehandeld, maar moederbord hebben ze niets aan gedaan.
Trouwens wel in een week mijn telefoon weer terug, die snelheid verbaasde me wel enorm.
Voor de zekerheid nog even getest: Sane chip!
Nogmaals: Maar één week kwijt geweest, super!
Ben heel benieuwd wat hier uit komt. Heb je al gebeld? Zit in hetzelfde schuitje, vodafone met regelmatige freezes en reboots.MarkH NL schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:16:
[...]
Ding is branded bij Vodafone. Ze zeggen dat ze de update hebben uitgerold en dat mensen deze in groepen ontvangen. Ik bel straks naar een servicecenter en vraag wat ze kunnen doen, omdat er al werd aangegeven dat de update wel een oplossing is maar waarschijnlijk ook maar tijdelijk..
Dat klinkt goed. Zaten de scheuren in de achterklep?m0ridin schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:48:
[...]
Lucky you...
Heb hem ook op gestuurd (belcompany), vooral ivm scheurtjes in de behuizing maar ook omdat ik graag mijn moederbord vervangen zag worden... (Met de vermelding van freezes/vastlopers, ook al heb ik er helemaal geen last van... dacht voorkomen is beter dan genezen).
Eerste is prima afgehandeld, maar moederbord hebben ze niets aan gedaan.
Trouwens wel in een week mijn telefoon weer terug, die snelheid verbaasde me wel enorm.
vrede in rust
Nee, zaten ook miniscule scheurtjes in maar was ik vergeten te vermeldenNas T schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:18:
[...]
Dat klinkt goed. Zaten de scheuren in de achterklep?

De mijne zaten in in die zilveren rand rondom het toestel...
[ Voor 12% gewijzigd door m0ridin op 16-05-2013 15:26 ]
Inmiddels ingeleverd bij Vodafone. In de winkel werd geprobeerd er nieuwe software op te zetten, dit lukte niet goed (iets met NAND chip zei die jongen). Toestel wordt dus opgestuurd.. hoop stiekem op een nieuw moederbordGotez schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:51:
[...]
Ben heel benieuwd wat hier uit komt. Heb je al gebeld? Zit in hetzelfde schuitje, vodafone met regelmatige freezes en reboots.
Bedankt,MarkH NL schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:47:
[...]
Inmiddels ingeleverd bij Vodafone. In de winkel werd geprobeerd er nieuwe software op te zetten, dit lukte niet goed (iets met NAND chip zei die jongen). Toestel wordt dus opgestuurd.. hoop stiekem op een nieuw moederbord
Volgens mij kan het probleem ook opgelost worden door PHN firmware te installeren ipv de VDF firmware. Kan ik dit via Kies doen? Of heb ik dan altijd ODIN nodig?
Geen idee, hij was bij mij bezig met Odin maar dat ging dus niet goed. Als je naar een Vodafone winkel gaat met reparatieservice wordt er meteen naar gekeken. Maak wel even een backup thuis voordat je er heen gaat... bij mij duurde het 20 minuten en toen bleek dat het niet ging lukken. Ben het toestel voor 2-3 weken kwijt, maar soms zijn ze snel en heb je het na een week weer terug.Gotez schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:05:
[...]
Bedankt,
Volgens mij kan het probleem ook opgelost worden door PHN firmware te installeren ipv de VDF firmware. Kan ik dit via Kies doen? Of heb ik dan altijd ODIN nodig?
Crap mijn telefoon viel net zachtjes uit mijn hand plat op zijn scherm, al vaker gebeurd, maar deze keer liep het niet zo goed af (crappy webcam foto):

Gelukkig wel verzekerd en is hij nog bruikbaar. Ik hoop stiekem op een hele nieuwe want er zitten in de behuizing ook allemaal haar scheurtjes. (Rechtsboven bij foto ook te zien).
Erg jammer, maar vond het al verwonderlijk dat hij niet eerder kapot is gevallen. De hoek maakt echt alles uit kennelijk.

Gelukkig wel verzekerd en is hij nog bruikbaar. Ik hoop stiekem op een hele nieuwe want er zitten in de behuizing ook allemaal haar scheurtjes. (Rechtsboven bij foto ook te zien).
Erg jammer, maar vond het al verwonderlijk dat hij niet eerder kapot is gevallen. De hoek maakt echt alles uit kennelijk.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Net terug gekomen van Vodafone Wibautstraat om naar mijn scheuren te kijken van mijn S3 en verrassend goed geholpen. Na het zien van mijn toestel werd gelijk de conclusie getrokken dat het om een fabrieksfout ging en dat de scheuren door spanning waren veroorzaakt. Dus binnenkort mag ik terugkomen als ze de bestelde onderdelen binnen hebben
Er wordt ernstig gehint door Faryaab (in het verleden gebleken dat dit een goede bron is) over de release van de nieuwe S3 firmware.
Twitter:
Faryaab Sheikh @Faryaab 16 mei
The Galaxy S3 will get the same Settings UI as the Galaxy S4 with the new Android 4.2.2 Jelly Bean update.
Faryaab Sheikh @Faryaab 1u
Hmm... #GalaxyS3 pic.twitter.com/Q6H6NN4Kzc
Faryaab Sheikh @Faryaab 59m
RT @SamMobiles: First letter of Samsung = S 1+1+1 = 3 #Monday
Faryaab Sheikh @Faryaab 53m
This screenshot is not from the #GalaxyS4. ;-) pic.twitter.com/DR6GTbL8N7
Twitter:
Faryaab Sheikh @Faryaab 16 mei
The Galaxy S3 will get the same Settings UI as the Galaxy S4 with the new Android 4.2.2 Jelly Bean update.
Faryaab Sheikh @Faryaab 1u
Hmm... #GalaxyS3 pic.twitter.com/Q6H6NN4Kzc
Faryaab Sheikh @Faryaab 59m
RT @SamMobiles: First letter of Samsung = S 1+1+1 = 3 #Monday
Faryaab Sheikh @Faryaab 53m
This screenshot is not from the #GalaxyS4. ;-) pic.twitter.com/DR6GTbL8N7
Mijn toestel heeft na moederbord reparatie weer een "insane chip" volgens de eMMC check. Wat moet ik nu doen? Wachten totdat hij het weer begeeft?
Tja, je kunt paniekerig worden of er niet zo veel omgeven. Ik heb mijne 6-06-12 precies een jaar met een insane chip. Garantie is garantie, ik denk niet dat je hem zomaar kan omruilen.TheJVH schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:17:
Mijn toestel heeft na moederbord reparatie weer een "insane chip" volgens de eMMC check. Wat moet ik nu doen? Wachten totdat hij het weer begeeft?
Wat betekend / doet het 'internet synchroniseren' bij Accounts? Een goede gok zou zijn dat mijn bookmarks in de cloud bewaard worden. De Samsung browser heet ook 'internet'. Maar werkt het bij iemand ook. Bij mij faalt het synchroniseren namelijk.
Ik "synchroniseer" die met titanium backup. Anders krijg je onder je favorieten een tabje met je accountnaam, zonder lokale favorieten. Ik vind lokaal wel genoeg.
Edit: het heeft trouwens nog nooit gewerkt bij mij. Ook niet op mijn nieuwe s3, hopelijk gaat deze langer mee dan de vorige. Speaker had het begeven, nieuwe besteld, probleem bleef bestaan. Software hielp ook niet, bleek het mobo kapot te zijn.
Edit: het heeft trouwens nog nooit gewerkt bij mij. Ook niet op mijn nieuwe s3, hopelijk gaat deze langer mee dan de vorige. Speaker had het begeven, nieuwe besteld, probleem bleef bestaan. Software hielp ook niet, bleek het mobo kapot te zijn.
[ Voor 45% gewijzigd door reyals op 17-05-2013 19:24 ]
Ik heb ook een isane...i dont care, zolang hij het goed doet insanet hij maar een end wegthomasv93 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:28:
[...]
Tja, je kunt paniekerig worden of er niet zo veel omgeven. Ik heb mijne 6-06-12 precies een jaar met een insane chip. Garantie is garantie, ik denk niet dat je hem zomaar kan omruilen.

Inderdaad, als hij dan toch besluit om te flippen moet hij dat lekker doen. Het voordeel van cloud gegevens, je bent nooit wat kwijtmarcel23456 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:52:
[...]
Ik heb ook een isane...i dont care, zolang hij het goed doet insanet hij maar een end weg
Foto's op dropbox, contacten op google, muziek op spotify en de rest kan me niet bommen
Zien die er hetzelfde uit als deze ?Snippertje schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:54:
Crap mijn telefoon viel net zachtjes uit mijn hand plat op zijn scherm, al vaker gebeurd, maar deze keer liep het niet zo goed af (crappy webcam foto):
[afbeelding]

Ik heb dus precies daar mijn scheur zitten en volgens Vodafone valt deze binnen de garantie, tenminste als je een S3 uit de eerste batches hebt.
precies, zo als jij het hebt, heb ik het ook, laat dat ding lekker ploffen...boeiendthomasv93 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:29:
[...]
Inderdaad, als hij dan toch besluit om te flippen moet hij dat lekker doen. Het voordeel van cloud gegevens, je bent nooit wat kwijt
Foto's op dropbox, contacten op google, muziek op spotify en de rest kan me niet bommen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!
Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.
Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!
Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.
Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.