Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:37
barrymossel schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:45:
[...]

Hier ook een scheurtje, alleen dan iets meer naar de zijkant, zo'n 2-3 mm van de usb-ingang.

Gaat iemand hem opsturen?
Ik ben een tijd geleden naar een KPN business center geweest (heet nu KPN XL geloof ik) en die zijn officieel Samsung repair center, rand (inclusief scherm, kan niet anders) werd daar in 20 minuten tijd vervangen onder garantie. Erg prettig, ben je je telefoon niet kwijt en weet je meteen waar je aan toe bent m.b.t. garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 29-04-2013 10:16 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 01:19
Koldur schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:16:
[...]
Ik ben een tijd geleden naar een KPN business center geweest (heet nu KPN XL geloof ik) en die zijn officieel Samsung repair center, rand (inclusief scherm, kan niet anders) werd daar in 20 minuten tijd vervangen onder garantie. Erg prettig, ben je je telefoon niet kwijt en weet je meteen waar je aan toe bent m.b.t. garantie.
Oke, dat is best vlot.
Heb je geen andere problemen gekregen na de reparatie? en heb je in jouw geval een geflashed toestel teruggekregen of stond alles er nog op zoals je hem inleverde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
gijsvogel schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:53:
[...]

Oke, dat is best vlot.
Heb je geen andere problemen gekregen na de reparatie? en heb je in jouw geval een geflashed toestel teruggekregen of stond alles er nog op zoals je hem inleverde?
Nee, geen andere problemen gekregen wel een ander probleem opgelost en alle data blijft behouden, ze vervangen alleen het scherm, touchscreen en zilveren rand, het moederbord blijft hetzelfde.
Mijn scherm had last van inconsistente kleuren (een gedeeltelijke roze waas wat vooral bij witte achtergrond te zien was), dit is door de reparatie ook meteen opgelost.

Op dat moment was het toestel in stock staat, nu geroot, maar als een nandroid backup maakt, triangle away gebruikt, batterij eruit haalt als hij gaat rebooten, booten in download mode en stock flashed dan mag je geen problemen krijgen en kan je later met je nandroid backup het zo allemaal terug zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 29-04-2013 14:48 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-07 20:27
Na de update loopt mijn s3 al twee dagen niet meer vast!
Super blij, hoop dat ik de komende tijd ook probleemloos gebruik kan maken van mijn s3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Weet toevallig iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat mijn programma's op de achtergrond niet worden afgesloten?

Ik gebruik het toestel veel voor navigatie, maar als ik even snel bv facebook of Marvel WoH doe voor 1 minuut dan sluit hij op de achtergrond mijn navigatie af.. terwijl ik het meestal ff snel doe als ik bv op de snelweg rij...

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Agadir schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:24:
Na de update loopt mijn s3 al twee dagen niet meer vast!
Super blij, hoop dat ik de komende tijd ook probleemloos gebruik kan maken van mijn s3.
Idem, een topupdate! :)

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
furian88 schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:39:
Weet toevallig iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat mijn programma's op de achtergrond niet worden afgesloten?

Ik gebruik het toestel veel voor navigatie, maar als ik even snel bv facebook of Marvel WoH doe voor 1 minuut dan sluit hij op de achtergrond mijn navigatie af.. terwijl ik het meestal ff snel doe als ik bv op de snelweg rij...
En terecht, op de snelweg moet je letten op het verkeer, niet op Facebook.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 15:52
Koldur schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:16:
[...]

moest je een afspraak maken of ben je zo binnengewandeld?

ik heb 2 haarscheurtjes in mijn rand, maar ook een kleine barst in het beeldscherm, zouden ze hier moeilijk om kunnen doen ivm garantie, dat het door vallen oid komt?
Afbeeldingslocatie: http://i578.photobucket.com/albums/ss230/timmert26/P1050080.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i578.photobucket.com/albums/ss230/timmert26/P1050081.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i578.photobucket.com/albums/ss230/timmert26/P1050079.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door timmert26 op 30-04-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:28
Het blijft toch opvallend dat alle scheuren op precies dezelfde plaats rondom de usb connector plaats vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Het slijt er veel aangezien je de hele tijd de micro usb in- en uitplugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik snap je stelling niet. De stekker is toch plat en daarmee zou toch op alle plaatsen gelijkmatig moeten slijten en niet steeds rechts van het midden. Ik heb in dit topic nu precies drie identieke scheuren gevonden op foto en nog een aantal bevestigingen. Als het aantal wat groter wordt wil ik Samsung een mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjuh1
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 09:13
timmert26 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:39:
[...]

moest je een afspraak maken of ben je zo binnengewandeld?

ik heb 2 haarscheurtjes in mijn rand, maar ook een kleine barst in het beeldscherm, zouden ze hier moeilijk om kunnen doen ivm garantie, dat het door vallen oid komt?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, ze gaan erg moeilijk doen. Bij mij is reparatie onder garantie afgewezen (ook haarscheur bij de USB, en eentje aan de bovenkant). Omdat er twee krasjes! op het scherm zitten, gooit Samsung het op onzorgvuldig gebruik van mijn kant :(
Ook bij een KPN Business Center ingeleverd. Ben nu aan het uitzoeken welke stappen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft al iemand update ontvangen die Vodafone toestel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
pietjuh1 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 14:46:
[...]

Ja, ze gaan erg moeilijk doen. Bij mij is reparatie onder garantie afgewezen (ook haarscheur bij de USB, en eentje aan de bovenkant). Omdat er twee krasjes! op het scherm zitten, gooit Samsung het op onzorgvuldig gebruik van mijn kant :(
Ook bij een KPN Business Center ingeleverd. Ben nu aan het uitzoeken welke stappen te nemen.
jij bent bij een KPN business center geweest? ik ga daar morgen eerst langs, en indien ze daar zeuren lang phone house service punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Trouwens; zou het mogelijk zijn om bij deze reparatie meteen een andere kleur front te nemen? Een zwarte voor een witte bijvoorbeeld. De achterkant kan je erbij kopen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Erg leuk, maar des al niet te min gebeurd het me ook als ik andere dingen doe terwijl ik niet op de weg ben...
reyals schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:33:
[...]

En terecht, op de snelweg moet je letten op het verkeer, niet op Facebook.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Nu afwachten wanneer 4.2 gaat uitrollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Vandaag een S3'tje gekocht van een medetweaker.

Nou valt me meteen op dat de letters (met name zwart op grijs goed zichtbaar) verscherpt worden. En dit is nogal storend, moet ik zeggen. Bijv. in de market is het erg irritant (lichtgrijze achtergrond).

Je krijgt dus "Unsharpmask" ofwel halo-vorming artefacten. Is dit iets wat van de rom afhankelijk is? Of is het scherm-afhankelijk? Een instelling?

Erger me er suf aan en zou het toestel er bijna voor gaan omruilen...m'n S2 en m'n Note hadden hier absoluut geen last van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:10

Christiano007

Ich bin der champion

majic schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:02:
Vandaag een S3'tje gekocht van een medetweaker.

Nou valt me meteen op dat de letters (met name zwart op grijs goed zichtbaar) verscherpt worden. En dit is nogal storend, moet ik zeggen. Bijv. in de market is het erg irritant (lichtgrijze achtergrond).

Je krijgt dus "Unsharpmask" ofwel halo-vorming artefacten. Is dit iets wat van de rom afhankelijk is? Of is het scherm-afhankelijk? Een instelling?

Erger me er suf aan en zou het toestel er bijna voor gaan omruilen...m'n S2 en m'n Note hadden hier absoluut geen last van :(
Foto'tje er van?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
furian88 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 20:05:
Erg leuk, maar des al niet te min gebeurd het me ook als ik andere dingen doe terwijl ik niet op de weg ben...

[...]
5 minuten lezen op dit forum sluit zelfs mijn toetsenbord af terwijl ik aan het reageren ben. Probleem is bekend, maar wat er mis is met het RAM geheugen of het beheer ervan weet ik niet.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08 17:08
Sinds de laatste update kan ik de functie voor "shortcuts" niet meer vinden. Meen toch zeker dat ik voorheen ook shortcurts kon kiezen bij "Apps an Widgets toevoegen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
  • Laatst online: 03-08 17:08
RiesB71 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:32:
Sinds de laatste update kan ik de functie voor "shortcuts" niet meer vinden. Meen toch zeker dat ik voorheen ook shortcurts kon kiezen bij "Apps an Widgets toevoegen".
Verrek, zit (voortaan??) onder Widgets..

Voortaan graag even de editknop gebruiken ipv jezelf te quoten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 01-05-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjuh1
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 09:13
timmert26 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:06:
[...]

jij bent bij een KPN business center geweest? ik ga daar morgen eerst langs, en indien ze daar zeuren lang phone house service punt
Jep KPN Business Center in Eindhoven (Ekkersrijt). Laat even weten hoe ze reageerden, ik las hier namelijk ook een reactie dat het bij een KPN BC wel gerepareerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
pietjuh1 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:16:
[...]

Jep KPN Business Center in Eindhoven (Ekkersrijt). Laat even weten hoe ze reageerden, ik las hier namelijk ook een reactie dat het bij een KPN BC wel gerepareerd was.
was te vroeg 8)7
ga van de week in enschede wel naar Phone house (samsung service center waar ze repareren) en ga straks eerst even hier naar de phonehouse vragen of dat onder garantie valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-08 15:48
Sinds de laatste update (Samsung push service update en android update gehad) valt het me op dat de batterij weer extra snel leeg loopt. Ik denk dat het de samsung push service update de boosdoener is. Eerdere update's hadden vaak ook invloed op de batterij (soms positief, soms negatief). Bij instellingen onder 'Batterij' zie ik dat het programma Gmail nu erg veel van de batterij vraagt, waar voorheen Gmail erg weinig batterij verbruikte. Met Gmail-instellingen zelf is niets veranderd.
Hebben anderen dit ook? Kunnen we dit herstellen? (natuurlijk staat automatische synchronisatie voor Gmail aan, maar dat stond het voorheen ook...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Laatst online: 18:22

TommieW

Numa numa.

Mijn (stock) S3 heeft besloten om in een bootloop te gaan, en er niet meer uit te komen. Batterij er al een paar keer uit gehaald, maar bij het geanimeerde Samsunglogo, blijft hij hangen, en begint hij weer opnieuw.

Is er een manier waarmee ik de data op mijn S3 kan redden? Ik weet dat ik via KIES de software er weer op kan flashen, maar ik neem aan dat dit er ook voor zorgt dat alle data verloren gaat?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
TommieW schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:55:
Mijn (stock) S3 heeft besloten om in een bootloop te gaan, en er niet meer uit te komen. Batterij er al een paar keer uit gehaald, maar bij het geanimeerde Samsunglogo, blijft hij hangen, en begint hij weer opnieuw.

Is er een manier waarmee ik de data op mijn S3 kan redden? Ik weet dat ik via KIES de software er weer op kan flashen, maar ik neem aan dat dit er ook voor zorgt dat alle data verloren gaat?
Als je SGS3 helemaal stock (niet geroot en geen custom recovery, etc.) is en je hebt daarvoor niets geflashed dan heb je hoogstwaarschijnlijk halfe sudden death syndrome. Dat betekent dat je gegevens verloren zijn en niet terug gehaald kunnen worden.

Weet je welke versie er op stond? De allerlaatste officiële versie zou dit namelijk in zijn geheel niet meer moeten voorkomen, hoewel het in jouw geval natuurlijk een keer een gare chip zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Bedankt voor je reactie!

Ik had de laatste versie (weet helaas niet meer welke). Ik ga naar het de Samsung service center... Veel meer kan ik niet doen. Als ik hem opnieuw ga flashen, ben ik bang dat ik het nog erger maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommieW schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:28:
Bedankt voor je reactie!

Ik had de laatste versie (weet helaas niet meer welke). Ik ga naar het de Samsung service center... Veel meer kan ik niet doen. Als ik hem opnieuw ga flashen, ben ik bang dat ik het nog erger maak.
Het voordeel van die bootloop is, dat je in het Samsung service center een direct aantoonbaar probleem kunt laten zien, daarom niet zelf gaan rommelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Na een retourtje Service Center ben ik weer blij thuis met een werkende S3. De oplossing was blijkbaar een factory reset. Al mijn data kwijt, maar gelukkig weer iets werkends.

Mijn mobieltje blijkt origineel uit Duitsland te komen (hier zeiden ze niets over), maar voor Duitsland is er nog wel een update. Maar voor Nederland is er geen update meer. Want zodra ik op bijwerken druk en Nederland invoer, kan hij geen update meer vinden. Terwijl hij na de factory reset automagisch met een updatenotificatie kwam.
Edit: Software update instellen != Softwareupdate beschikbaar. Niets aan de hand dus.

Eind goed, al goed.

[ Voor 8% gewijzigd door TommieW op 01-05-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Bij mij zit het haarscheurtje ook exact rechts boven de usb connector als op de foto's van gijsvogel, leuke design flow :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
TommieW schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:06:
Na een retourtje Service Center ben ik weer blij thuis met een werkende S3. De oplossing was blijkbaar een factory reset. Al mijn data kwijt, maar gelukkig weer iets werkends.

Mijn mobieltje blijkt origineel uit Duitsland te komen (hier zeiden ze niets over), maar voor Duitsland is er nog wel een update. Maar voor Nederland is er geen update meer. Want zodra ik op bijwerken druk en Nederland invoer, kan hij geen update meer vinden. Terwijl hij na de factory reset automagisch met een updatenotificatie kwam.

Eind goed, al goed.
Vaag dat het überhaupt gebeurd is, vooral omdat je telefoon stock was. Welke versie stond erop? Dan is het makkelijker te begrijpen waardoor het eventueel door gekomen zou kunnen zijn. Als het onder de EMC2 update was kan het enigszins logisch zijn, had je die update al wel, dan is het erg vreemd en zou ik persoonlijk verwachten dat het in de nabije toekomst weer kan gebeuren.

Als je je telefoon niet wil rooten dan raad ik je aan om Carbon te gebruiken om regelmatig je belangrijke gegevens te backuppen. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Ik ga Carbon dan maar eens installeren. Bedankt voor de tip!

De softwareversie die er nu op staat (en tijdens de crash):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4427084/Tweakers%20Public/2013-05-01%2018.42.41.png

Vorige post even geëdit.

[ Voor 12% gewijzigd door TommieW op 01-05-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
TommieW schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:40:
Ik ga Carbon dan maar eens installeren. Bedankt voor de tip!

De softwareversie die er nu op staat (en tijdens de crash):
[afbeelding]

Vorige post even geëdit.
De versie welke er bij jou op staat is inderdaad de versie waarbij het SDS gebeuren niet meer zou moeten gebeuren. Heeeeel misschien is het een app geweest, maar het zou niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Er zijn apps die bootloops veroorzaken, misschien ervoor een app gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Chris Smoove schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:38:
Ook op niet geroote telefoons? Heb er zelf nog nooit van gehoord, is dit iets wat alleen de SGS3 heeft of hebben die apps dat op alle soorten telefoons?

Als dat het geval is zou je toch verwachten dat Google dergelijke apps verwijderen uit Google play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Chris Smoove schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:38:
Er stonden niet veel bijzondere apps op. Dit zijn de apps die ik gebruikte op het moment dat hij voor het eerst in de bootloop raakte:
  • WhatsApp
  • Soundhound
  • Ubersocial
  • Facebook
Vannacht werd ik gewekt door een LEDje, met mijn slaperige kop dacht ik: "Goh, zou wel een Facebook notificatie zijn." Toen ik even beter keek bleek de kleur over te gaan tussen blauw en wit (hetzelfde als je hem opstart).

Weer een bootloop.

Er zijn nu een paar dingen die ik kan doen:
  • Zelf een factory reset doen.
  • De software er opnieuw op zetten met Kies.
  • Niets doen, en vanmiddag weer bij het Service Center langs gaan.
Ik ga volgensmij maar kiezen voor de laatste optie.

Een tijdje terug had ik een app van de market gedownload die kon laten zien of mijn S3 een insane chip had. Dat was niet het geval, dus dat probleem kan het niet zijn...

Ik word hier zo moe van... Een mobieltje moet gewoon goed werken. Dadelijk maar even melden in het S3 SDS en bootloop topic op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Doe es een hard reset ipv een soft reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Als je niet de insane chip is het hoogstwaarschijnlijk geen SDS, het komt natuurlijk wel eens voor dat er gewoon een defect model tussen zit, niet leuk, maar kan in jouw geval het punt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Chris Smoove schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:24:
Doe es een hard reset ipv een soft reset.
Gisteren hadden ze bij het Service Center een hard reset gedaan, en dit had het probleem voor een paar uur verholpen. Ik ga vanmiddag naar het service center er mee, en ik wil het liefst kunnen laten zien dat hij weer een bootloop heeft in plaats van te zeggen "hij had weer een bootloop".
Koldur schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:46:
Als je niet de insane chip is het hoogstwaarschijnlijk geen SDS, het komt natuurlijk wel eens voor dat er gewoon een defect model tussen zit, niet leuk, maar kan in jouw geval het punt zijn.
Lijkt het inderdaad ook op. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je je mobiel weer terug hebt als je hem afgeeft bij de servcie center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
TommieW schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:42:
[...]

Gisteren hadden ze bij het Service Center een hard reset gedaan, en dit had het probleem voor een paar uur verholpen. Ik ga vanmiddag naar het service center er mee, en ik wil het liefst kunnen laten zien dat hij weer een bootloop heeft in plaats van te zeggen "hij had weer een bootloop".

[...]

Lijkt het inderdaad ook op. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je je mobiel weer terug hebt als je hem afgeeft bij de servcie center?
Als het een volwaardig service center is kan het gewoon binnen een half uur geregeld zijn. Ze hoeven dan alleen maar je moederbord te vervangen, is niet zo moeilijk, zijn allemaal vrij grote modules. Moeten ze het natuurlijk wel hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

^^

Pas geleden ook mijn S3 in moeten leveren, wegens totaal niet meer opstarten. Ik ben hem anderhalve week kwijt geweest... :( (moederbord vervangen)

Service Center in Rijswijk, KPN+ center.

Daar doen ze het in ieder geval niet in een half uurtje.

Oh ja, nog een paar highlights:

S3 was geroot/ROM geflashed, totaal geen probleem!
Aankoopformulieren had ik niet bij de hand (net verhuisd), ook geen probleem!

[ Voor 37% gewijzigd door NaN op 02-05-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanII
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:17
Heb hier twee s3`s, blauw en wit, welke allebei haarscheuren/barsten in de rand hebben. Zijn beide nooit gevallen en zitten altijd in een hoesje. De blauwe is gescheurd boven de usb connector, de witte zowel onder de volume knop als de power button, op gelijke hoogte..

Misschien toch maar eens kijken wat een servicecenter hier op te zeggen heeft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 01:19
Vanmiddag even gecheckt bij een collega van mij.
Heeft een S3 gekocht in de zelfde maand als ik.

3 scheurtjes maarliefst.
Microfoon boven (precies middendoor), zijkant bij volumeknop op het breedste stuk (precies op het midden)(een kaarsrechte breuk/scheur), en eentje linksboven de usb connector.
Bij hem op een hoek wel een stoot/val plek in de bezel.

Ik denk dat ik hier binnenkort toch even wat aan ga laten doen, of het in ieder geval ergens laten zien.
Er zijn natuurlijk al wat mogelijkheden gegeven, maar ik hou altijd wel van goede ervaringen van mede-tweakers.

Wie heeft aanbevelingen in de regio Utrecht (stad) Toestel gekocht bij een filiaal van Belcompany (Maarssen)
Stad opzoeken en naar service-centre (en welke dan?) of naar de winkel waar hij gekocht is?
De mensen die hier al iets mee hebben gedaan: aanvullende informatie meegenomen zoals dit? Of werd er niet moeilijk gedaan.
Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 28-08 12:50
Ik hoorde dat een Vodafone winkel de samsung service point herbergt in Utrecht. Ik weet niet meer welk adres, maar wel dat je er dus met élk type samsung toestel ongeacht provider naar binnen kon wandelen, en dat ze veel sneller waren dan reguliere reparatie (opsturen etc). De tweaker die me deze tip gaf, had de info van samsung zelf gekregen aan de telefoon. Misschien dus even bellen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 11-09 13:34
Pfff, ik wilde hem ook wegbrengen naar een servicecenter vanwege het scheurtje. Heb ik hem (blijkbaar) dinsdag met mijn dronken hoofd laten vallen: hoek afgeschraapt. Zal wel niet meer onder de garantie vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2022

ITG

Ik dacht gister ik zet mijn foon effe lekker terug naar fabrieksinstellingen en back up alles om daarna terug te zetten. Heb ik weer een lekkere schone telefoon zonder verlies van apps etc.

Nu keek ik na de herinstall in de verkenner en ik zag nog allemaal mapjes van oude apps staan. Terugzetten naar fabrieksinstellingen wist dus niet alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ik hoefde geen bewijs mee te nemen gijsvogel, had ze wel verteld dat het een bekend probleem was, waarbij ze mij vertelde dat het de eerste keer was dat ze het zagen (in januari geloof ik, yeah right ;) ). Uiteindelijk was het geen probleem en was het direct onder garantie vervangen.
Maar dat was in Alkmaar, kan bij jou in Utrecht dus weer anders mee omgegaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Ik ben misschien ook van plan om terug een S3 te kopen. Heb er 1tje gehad voor 3 dagen welke een vrijdagnamiddag model was en deze teruggestuurd om te laten refunden.

Nu met die moederbord revisies en de SDS bug, kan je aan het serienummer zien of je nu een krijgt met een nieuwer versie of blijft het een gok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Het blijft altijd iets van een gok, wel is het zo dat de kans dat je er eentje binnen krijgt met de nieuwe chip, erg groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
RomanII schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:29:
Heb hier twee s3`s, blauw en wit, welke allebei haarscheuren/barsten in de rand hebben. Zijn beide nooit gevallen en zitten altijd in een hoesje. De blauwe is gescheurd boven de usb connector, de witte zowel onder de volume knop als de power button, op gelijke hoogte..

Misschien toch maar eens kijken wat een servicecenter hier op te zeggen heeft :-)
Ook ik heb een haarscheurtje boven de USB connector.

Helaas zit er ook een krasje op mijn scherm (stom telefoon laten vallen op het beton in het stadion, in had 100% zeker verwacht dat het scherm in 10.000 stukken lag maar enkel 1 krasje)
Wellicht gaan ze dan zeggen dat ik onvoorzichtig ben, terwijl de scheur er al inzat voordat hij viel.

mijn toestel is geroot, dus ik stuur hem liever niet op.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibizadesire
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Mijn S3 is traag aan het worden. Hoeveel RAM is bij jullie in gebruik? Dit is bij normaal gebruik 739/832 MB.

gallerij openen 4 sec
s planner agenda 3 sec
contacten laden 6 sec
swicht naar toetsenbord nr bellen 4 sec

Is dit bij allen zo? ik overweeg een factory reset. Geen gekke apps geïnstalleerd

[ Voor 31% gewijzigd door ibizadesire op 03-05-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:02
ibizadesire schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:43:
Mijn S3 is traag aan het worden. Hoeveel RAM is bij jullie in gebruik? Dit is bij normaal gebruik 739/832 MB.

gallerij openen 4 sec
s planner agenda 3 sec
contacten laden 6 sec

Is dit bij allen zo? ik overweeg een factory reset. Geen gekke apps geïnstalleerd
Ik ken de technische uitleg niet, maar van XDA-berichten heb ik begrepen dat het RAMgebruik (bijna) geen invloed heeft op prestaties, of toch niet te vergelijken is met de invloed zoals we dat kennen van pc's.

Een gewone herstart zal je wellicht al geprobeerd hebben?
Dan zou ik inderdaad een factory reset uitvoeren, de tijden die je aangeeft zijn niet normaal.

Voor de volledigheid mijn data:

RAM: 596/832
gallerij: 2 seconden
contacten: 3 seconden
Agenda (niet S Planner): 1 seconde
switch naar toetsenbord: 2 seconden
(ik heb wel een custom rom geïnstalleerd, Ultimarom 12.0.1)

[ Voor 3% gewijzigd door BeArt op 03-05-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Gisteren heb ik mijn SIII RMA gestuurd naar 4Launch. Afwachten maar.... Ik hou jullie op de hoogte. Hopelijk heb ik hem snel weer terug, maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
TommieW schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:35:
Gisteren heb ik mijn SIII RMA gestuurd naar 4Launch. Afwachten maar.... Ik hou jullie op de hoogte. Hopelijk heb ik hem snel weer terug, maar dat zal wel niet.
Het service center kon/wilde het dus niet oplossen? Is vaak sneller, in ieder geval, succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Koldur schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:39:
[...]

Het service center kon/wilde het dus niet oplossen? Is vaak sneller, in ieder geval, succes ermee!
Het Service Center wilde het wel oplossen, maar omdat het binnen een week was, zeiden ze dat ik recht had op een nieuw apparaat. (Wist ik niet.) Omdat ik natuurlijk liever een heel nieuw apparaat heb dan alleen een nieuw moederbord, heb ik hier voor gekozen. Ook zeiden ze bij het Service Center dat ze hem op gingen sturen? (Vind ik ook een beetje vaag, maargoed.) Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
TommieW schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:36:
[...]

Het Service Center wilde het wel oplossen, maar omdat het binnen een week was, zeiden ze dat ik recht had op een nieuw apparaat. (Wist ik niet.) Omdat ik natuurlijk liever een heel nieuw apparaat heb dan alleen een nieuw moederbord, heb ik hier voor gekozen. Ook zeiden ze bij het Service Center dat ze hem op gingen sturen? (Vind ik ook een beetje vaag, maargoed.) Dankje!
Aha! In dat geval had ik daar uiteraard ook voor gekozen. Hopelijk heb je meer plezier van je nieuwe S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Ik hoop het ook!

Hoewel ik wel een beetje bang ben voor haarscheurtjes of andere problemen. :P

Crosspost uit het FFUUUUU-topic:
TommieW schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:34:
FUUUUUUUU. Vorige week een samsung Galaxy SIII gekocht, welke binnnen een week al in een bootloop ging, en een factory reset is niet de oplossing. (Al mee terug geweest naar een Samsung Service Center.) Uiteindelijk maar RMA gestuurd naar 4Launch. Nu in spanning afwachten tot:
  • PostNL het pakketje uberhaupt bezorgt.
  • 4Launch het heeft verwerkt.
  • Samsung toegeeft dat er iets met het toestel is.
  • Ik een nieuwe krijg, en niet "jawehebbeneenfactoryresetgedaanfixedkthxbye".
Het zeer vervelende is nog wel, dat ik de 13e naar Barcelona ga voor een week, en ik waarschijnlijk dan zonder smartphone zit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11-2023

gallerij openen 4 sec
s planner agenda 3 sec
contacten laden 6 sec

Heb ik ook vaak last van als ik hem al een tijd niet meer heb uitgezet. Kwam er laatst achter dat de combi browsergeschiedenis deleten + reboot ervoor zorgt dat ie weer een stuk sneller is. Dat doe ik nu 2x per week ofzo, steeds als ik merk dat ie aan het vertragen raakt. Geen idee hoe dit te verklaren is, maar zolang het werkt hoor je mij niet klagen...

Nog even een update op een post die ik een paar weken terug deed, ik kreeg toen steeds vaker last van spontane reboots, en heb een insane chip. Sinds de laatste update (2 weken geleden ofzo) heb ik er nul keer meer last van gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Opa TRP op 04-05-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibizadesire
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Opa TRP schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:26:
[...]

Heb ik ook vaak last van als ik hem al een tijd niet meer heb uitgezet. Kwam er laatst achter dat de combi browsergeschiedenis deleten + reboot ervoor zorgt dat ie weer een stuk sneller is. Dat doe ik nu 2x per week ofzo, steeds als ik merk dat ie aan het vertragen raakt. Geen idee hoe dit te verklaren is, maar zolang het werkt hoor je mij niet klagen...

Nog even een update op een post die ik een paar weken terug deed, ik kreeg toen steeds vaker last van spontane reboots, en heb een insane chip. Sinds de laatste update (2 weken geleden ofzo) heb ik er nul keer meer last van gehad.
Rebooten doe ik ongeveer wekelijks. Browser history geleegd. Heb ik inderdaad nog nooit gedaan. Even aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Wellicht helpt een 'Wipe Cache Partition' ook om je S3 iets sneller te maken.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Nog niet trager geworden op mijn S3 LTE, maar valt me wel op dat android veel in het geheugen laat staan als er genoeg ruimte is. Standaard staat deze op 1,21GB van de 1,75GB.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
Mijn S3 gaat deze vrijdag terug voor reparatie. Loopt vaak gewoon compleet vast, gebeurd random. Scherm reageert niet meer, enige oplossing is om de powerknop ingedrukt te houden. Het rare is dat het ook gebeurd als ie 's nachts aan de lader ligt. Heb al een complete factoryreset gedaan het gaat dan ook wel een tijd goed maar sinds een paar dagen is het probleem weer terug.

Iemand hier met hetzelfde probleem?

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37
MarkH NL schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:45:
Mijn S3 gaat deze vrijdag terug voor reparatie. Loopt vaak gewoon compleet vast, gebeurd random. Scherm reageert niet meer, enige oplossing is om de powerknop ingedrukt te houden. Het rare is dat het ook gebeurd als ie 's nachts aan de lader ligt. Heb al een complete factoryreset gedaan het gaat dan ook wel een tijd goed maar sinds een paar dagen is het probleem weer terug.

Iemand hier met hetzelfde probleem?
Hoe lang heb je hem al? De eerste batch heeft namelijk een issue met een defect moederbord, dit zou verholpen zijn met de laatste update(s) maar hoor van meer mensen dat dit vastlopers tot gevolg heeft.

Heb de mijne overigens ook opgestuurd voor reparatie, ook vastlopers (en eerste batch). Maar ook scheurtjes in behuizing en headset... Ben benieuwd of/wat ze er aan doen (nog net binnen de garantie iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
m0ridin schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:20:
[...]

Hoe lang heb je hem al? De eerste batch heeft namelijk een issue met een defect moederbord, dit zou verholpen zijn met de laatste update(s) maar hoor van meer mensen dat dit vastlopers tot gevolg heeft.

Heb de mijne overigens ook opgestuurd voor reparatie, ook vastlopers (en eerste batch). Maar ook scheurtjes in behuizing en headset... Ben benieuwd of/wat ze er aan doen (nog net binnen de garantie iig).
Eind november/begin december 2012 ontvangen. Valt ie dan nog onder die eerste batch? Telefoon is niet geroot en draait originele firmware. Alle updates zijn geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
MarkH NL schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:22:
[...]

Eind november/begin december 2012 ontvangen. Valt ie dan nog onder die eerste batch? Telefoon is niet geroot en draait originele firmware. Alle updates zijn geïnstalleerd.
Hmmm, denk het niet... De mijne is nu 11 maanden oud, in Juni 2012 gekocht geloof ik. Die had wel zo'n moederbord, maar lijkt me dat het een half jaar later wel geupdate zou zijn. Is te checken met een app, maar dat heeft geen zin als je hem al opgestuurd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
m0ridin schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:27:
[...]

Hmmm, denk het niet... De mijne is nu 11 maanden oud, in Juni 2012 gekocht geloof ik. Die had wel zo'n moederbord, maar lijkt me dat het een half jaar later wel geupdate zou zijn. Is te checken met een app, maar dat heeft geen zin als je hem al opgestuurd hebt.
Hij is nog niet opgestuurd, wil ik vrijdag gaan doen :-) weet je welke app het is dan kan ik even kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
MarkH NL schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:28:
[...]

Hij is nog niet opgestuurd, wil ik vrijdag gaan doen :-) weet je welke app het is dan kan ik even kijken?
Google Play: eMMC Brickbug Check

Welke versie draai je? Kan je controleren onder info bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Koldur schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:57:
[...]

Google Play: eMMC Brickbug Check

Welke versie draai je? Kan je controleren onder info bij instellingen.
Zojuist die app gedownload.

SGS3 Sudden Death? YES. Insane chip.

Android versie: 4.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
MarkH NL schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:20:
[...]

Zojuist die app gedownload.

SGS3 Sudden Death? YES. Insane chip.

Android versie: 4.1.2
Dan heb jij dus een oudere batch.

Maar de versie welke ik wil weten is het buildnummer, welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Koldur schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:31:
[...]

Dan heb jij dus een oudere batch, maar de versie welke ik wil weten is het buildnummer, welke is dat?
Buildnummer: JZO54K.I9300XXELLA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Heb je toevallig een branded toestel? De firmware die je draait is niet de nieuwste, en bij oudere firmwares kan je inderdaad last hebben van een vastlopende SIII...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Laatst online: 17:25
MarkH NL schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:32:
[...]

Buildnummer: JZO54K.I9300XXELLA
Dan heb je niet de laatste software. Hang je S3 eens aan kies en voer een update uit. Waarschijnlijk is het probleem met de vastlopers daarna verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
TommieW schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:37:
Heb je toevallig een branded toestel? De firmware die je draait is niet de nieuwste, en bij oudere firmwares kan je inderdaad last hebben van een vastlopende SIII...
Toestel is branded door Vodafone.
sslojko schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:37:
[...]

Dan heb je niet de laatste software. Hang je S3 eens aan kies en voer een update uit. Waarschijnlijk is het probleem met de vastlopers daarna verholpen.
Voordat ik een reset deed een backup via Kies gemaakt, en daarna voor de grap eens gekeken of er nog updates waren. Kies gaf toen aan dat er niets beschikbaar was.

[ Voor 4% gewijzigd door MarkH NL op 06-05-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ahhhh, branded Vodafone, die heeft nog geen EMC2 update, XELLA heeft het probleem van het hangen, de EMC2 heeft dat probleem opgelost. Je kan dan of een niet branded FW flashen met Odin of wachten op de branded EMC2 update of hem opsturen met het risico dat ze zeggen dat er niets aan de hand is in de hoop dat er snel een update is voor je branded telefoon.

Aan jou de keuze, alleen loop je dus bij de laatste het risico dat je je telefoon kwijt bent voor een tijd en het probleem nog niet opgelost is (wat natuurlijk erg slecht is, maar helaas gebeurt het wel.....).

http://www.sammobile.com/...-I9300&pcode=PHN#firmware de niet branded NL versie

[ Voor 14% gewijzigd door Koldur op 06-05-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Koldur schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:43:
Ahhhh, branded Vodafone, die heeft nog geen EMC2 update, XELLA heeft het probleem van het hangen, de EMC2 heeft dat probleem opgelost. Je kan dan of een niet branded FW flashen met Odin of wachten op de branded EMC2 update of hem opsturen met het risico dat ze zeggen dat er niets aan de hand is in de hoop dat er snel een update is voor je branded telefoon.

Aan jou de keuze, alleen loop je dus bij de laatste het risico dat je je telefoon kwijt bent voor een tijd en het probleem nog niet opgelost is.
Hoe lang is die laatste update al uit? Kan dan eerst met Vodafone contact opnemen en kijken of ze daar wat over weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Die update is dus niet voor Vodafone branded telefoons en is al twee weken uit voor NL niet branded, maar al bijna twee maanden voor andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Koldur schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:50:
Die update is dus niet voor Vodafone branded telefoons en is al twee weken uit voor NL niet branded, maar al bijna twee maanden voor andere landen.
Ik ga het even aan ze vragen. Ik ben nu aan het zoeken naar meer info over deze update, kan echter niet echt iets duidelijks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Door Samsung zelf wordt er ook niets over gezegd, vooral op XDA en ook hier worden de ervaringen ermee besproken en daaruit blijkt dat mensen die met XELLA vastlopers hadden met EMC2 geen problemen meer hebben.

Je kan er bijna met zekerheid vanuit gaan dat ze je weinig gaan vertellen en je branded niet gaan flashen met unbranded, dit kan je gewoon het best zelf doen. Wanneer er dan branded uitkomt kan je die er altijd weer overheen flashen en ben je weer origineel terwijl je in de tussentijd een goed werkende telefoon hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Koldur schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:06:
Door Samsung zelf wordt er ook niets over gezegd, vooral op XDA en ook hier worden de ervaringen ermee besproken en daaruit blijkt dat mensen die met XELLA vastlopers hadden met EMC2 geen problemen meer hebben.

Je kan er bijna met zekerheid vanuit gaan dat ze je weinig gaan vertellen en je branded niet gaan flashen met unbranded, dit kan je gewoon het best zelf doen. Wanneer er dan branded uitkomt kan je die er altijd weer overheen flashen en ben je weer origineel terwijl je in de tussentijd een goed werkende telefoon hebt.
Vodafone geeft aan dat ze nog niet weten wanneer die update komt. Heb gevraagd of het aanbieden ter reparatie dan wel zin heeft en aangegeven dat ik anders eventueel zelf ga flashen mocht dat te lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
phonehouse enschede zei in eerste instantie dat het geen garantie is, hij heeft het nagezocht op Internet en wil hem wel opsturen maar dan ben ik hem 2-3 weken kwijt en misschien repareren ze hem niet eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
timmert26 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:49:
phonehouse enschede zei in eerste instantie dat het geen garantie is, hij heeft het nagezocht op Internet en wil hem wel opsturen maar dan ben ik hem 2-3 weken kwijt en misschien repareren ze hem niet eens
Bij mijn broer viel het wel onder garantie... Maar bij hem was het al zover dat de telefoon helemaal uitgevallen was en niet meer opstartte.

In principe is het volgens mij gewoon een garantiegevalletje hoor, het is een 'slecht moederbord', daar kun je als user niets aan doen. Enige is dus dat het met de nieuwste update opgelost zou moeten zijn voor de borden die nog geen problemen vertonen dus wellicht kunnen ze het daar op gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
m0ridin schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:53:
[...]

Bij mijn broer viel het wel onder garantie... Maar bij hem was het al zover dat de telefoon helemaal uitgevallen was en niet meer opstartte.

In principe is het volgens mij gewoon een garantiegevalletje hoor, het is een 'slecht moederbord', daar kun je als user niets aan doen. Enige is dus dat het met de nieuwste update opgelost zou moeten zijn voor de borden die nog geen problemen vertonen dus wellicht kunnen ze het daar op gooien.
sorry mijn fout ging om de haarscheurtjes in het framewerk

edit: KPN BC in hengelo gebeld, hij zegt dat het wel onder garantie valt mits de rest van het toestel er goed uit ziet. Dus ga er vanmiddag langs met mijn barstje en vrees dat er dan kosten aanzitten (120E had die het over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
timmert26 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:17:
[...]

sorry mijn fout ging om de haarscheurtjes in het framewerk

edit: KPN BC in hengelo gebeld, hij zegt dat het wel onder garantie valt mits de rest van het toestel er goed uit ziet. Dus ga er vanmiddag langs met mijn barstje en vrees dat er dan kosten aanzitten (120E had die het over)
Ah sorry, die vallen als het goed is ook onder garantie hoor... Heb hem zelf ook o.a. voor die haarscheurtjes ingeleverd en mij werd ook verteld dat dit een bekend iets is en gewoon onder garantie valt.

Kan me idd wel voorstellen dat als je hem 10 keer hebt laten stuiteren ze het daar op zullen afschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

GuitarJJ schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:03:
Wellicht helpt een 'Wipe Cache Partition' ook om je S3 iets sneller te maken.
Hoe gaat dat in zijn werking? Of is die vraag te dom voor Tweakers forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ITG schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:58:
[...]

Hoe gaat dat in zijn werking? Of is die vraag te dom voor Tweakers forum.
YouTube: How to Wipe Galaxy S3 Cache Partition

eerste hit google

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, maar dat filmpje is incompleet, er wordt namelijk niet verteld dat je je keuze moet bevestigen met de power-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
m0ridin schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:38:
[...]

Ah sorry, die vallen als het goed is ook onder garantie hoor... Heb hem zelf ook o.a. voor die haarscheurtjes ingeleverd en mij werd ook verteld dat dit een bekend iets is en gewoon onder garantie valt.

Kan me idd wel voorstellen dat als je hem 10 keer hebt laten stuiteren ze het daar op zullen afschuiven.
ik heb nu ook een insanechip wordt die dan ook vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
timmert26 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:09:
[...]

Dat is met een software update verholpen zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

Niet vanzelf. Als je aangeeft dat je telefoon vaak uitvalt of spontaan opnieuw opstart zullen ze misschien wel het moederbord vervangen, en dan is de kans groot dat je een versie zonder insane chip krijgt. Ze zullen hem echter niet vervangen als je geen problemen met een onderdeel van het moederbord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
[...]

Dunno, als er geen issues zijn waarschijnlijk niet. Ik heb mijn telefoon in eerste instantie opgestuurd voor de haarscheuren, maar ook vermeld dat ik last heb van vastlopers enzo. Hopelijk vervangen ze het moederbord, maar de medewerker van de winkel was er niet al te zeker van...

Afwachten dus (officieel 4 tot 6 weken, heh... hoewel de medewerker vertelde dat het over het algemeen wel binnen 2 tot 3 weken gebeurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Vodafone zegt op Twitter:

"Er wordt druk getest of de update goed uitpakt in combinatie met software en netwerk."

Ik wacht het nog maximaal een maand af en lever hem anders in ter reparatie of flash zelf naar nieuwere software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:53
Megapaul schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:42:
[...]

Het sluitergeluid is inderdaad camera_click.ogg.
Zelf heb ik:
auto_focus.ogg,
auto_focus_error,
cam_start.ogg,
cam_stop.ogg,
camera_click.ogg,
camera_click_short,
camera_focus.ogg,
shutter.ogg

verwijderd, geen irritante geluiden meer. :)
Als je al deze bestandjes verwijderd heb je nog steeds het shutter geluid als je de camera in de `weinig licht` modus zet.
heb je dat bestandje ook al kunnen vinden toevallig?

ik helaas nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Morgen ga ik langs bij Vodafone Wibautstraat in Amsterdam. Ik ben benieuwd of zij mijn scheurtjes in de behuizing willen repareren. Ik heb zelf zo'n vermoeden van niet maar ik ga mijn best doen om ze te overtuigen dat Samsung dit probleem erkend heeft en onder garantie laat repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Miki schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:24:
Morgen ga ik langs bij Vodafone Wibautstraat in Amsterdam. Ik ben benieuwd of zij mijn scheurtjes in de behuizing willen repareren. Ik heb zelf zo'n vermoeden van niet maar ik ga mijn best doen om ze te overtuigen dat Samsung dit probleem erkend heeft en onder garantie laat repareren.
nieuws: Samsung repareert haarscheurtjes onder garantie

De verkoper van the Phone House wist er ook van en volgens hem zou het kosteloos gerepareerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
m0ridin schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:29:
[...]

nieuws: Samsung repareert haarscheurtjes onder garantie

De verkoper van the Phone House wist er ook van en volgens hem zou het kosteloos gerepareerd worden.
Dat was me al bekend ;)
Miki in "[Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie"

De vraag is alleen, vallen deze ook onder de garantie:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1874515/SMALL_0810%202.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1874515/SMALL_0811%202.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Wat hebben de HI klanten hier moeten betalen om hun S3 na 1 jaar toestellease te mogen houden?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
net bij KPN BC XL geweest, ze zeggen dat haarscheurtjes wel onder garantie vallen. Echter zodra een barst of sporen van valschade zijn ben je de garantie kwijt en daar vallen haarscheurtjes ook onder. Oftewel alleen haarscheurtjes: ja haarscheurtjes en barstje: nee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Ik heb inmiddels in alle vier de hoeken haartscheurtjes..nog nooit laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Dat zijn geen scheurtjes maar lasnaden, die heeft namelijk iedereen :P

[ Voor 26% gewijzigd door Miki op 06-05-2013 16:25 ]

Pagina: 1 ... 106 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.