Die heeft'ie toch al?Chris Smoove schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:12:
XXELLA is tot nu toe de nieuwste versie van Vodafone Nederland en Nederland.
Je kunt eventueel je firmware flashen naar de nieuwste versie.
Als ik die code in dialer intyp krijg ik het volgende:
AP: I9300XXELLA
CP: I9300BUELL1
CSS: I9300VFGELL3
AP: I9300XXELLA
CP: I9300BUELL1
CSS: I9300VFGELL3
Er zijn nieuwere firmwares uit in andere landen... Dit is niet de nieuwste van alle...
(btw. wat gaat de prijsdaling snel zeg!)
(btw. wat gaat de prijsdaling snel zeg!)
[ Voor 20% gewijzigd door Chris Smoove op 15-04-2013 16:01 ]
Mhm krijg verder dan geen melding dat er nieuwere versie is. Maar even afwachten wanneer dat een keer gebeurt. Heb verder weinig klachten hoor momenteel was meer even uit nieuwsgierigheid wat de nieuwste versie ik. Zie het wel verschijnen een keer. Op den duur maar wel eens naar rooten en custom roms gaan kijken, is wel goed bevallen bij vorige telefoon (HTC Desire).
Verwijderd
Zal dit straks eens proberen! Kaartje is van Mycom en nog geen 4 maanden oud....Nas T schreef op maandag 15 april 2013 @ 05:41:
[...]
Misschien ligt het aan de contactjes van de SD kaart? Wat ik vaak doe in zo'n geval is nog proberen te controleren of de partitie niet corrupt is of zo. Steek je kaartje in de pc, start schijfbeheer op: "winkey + r", "diskmgmt.msc" gevolgd door enter. Daar zul je dan kunnen zien of er wel iets wijzigt als je het kaartje in je pc steekt. Daar kun je ook partities maken/formatteren, etc.
Ik denk dat het wel pech is. Heb je het kaartje gekocht uit het buitenland, via ebay/dealextreme? Of in NL en misschien heb je nog garantie (2 jaar)?
Mocht je nou niks zien met schijfbeheer (op 2 pc's het liefst) dan zou ik er mee terug gaan naar de winkel. 2 jaar garantie is wettelijk verplicht en de winkel waar je het koopt is verplicht je te helpen bij de garantie. Maar ik denk niet dat Mycom klantonvriendelijk is wat betreft garanties.Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:55:
[...]
Zal dit straks eens proberen! Kaartje is van Mycom en nog geen 4 maanden oud....
vrede in rust
Verwijderd
Helaas, net kaartje in pc gestoken maar er gebeurd niks. Via "mijn computer" zie ik wel een verwisselbare schijf verschijnen, maar als ik daar op dubbelklik krijg ik de melding plaats een schijf of ander geschikt medium.
Zal wel eens langsgaan bij mycom. Bedankt voor de hulp in ieder geval!
vandaag me s3 opgestuurt via t-mobile
hope dat ik garantie krijg
Verwijderd
Vandaag zie ik net dat ik een update ota kan downloaden. Waarschijnlijk gewoon fix vooe het een en ander?
Belgische S3.
Belgische S3.
Dan werkt je kaartje misschien wel maar is de partitie stuk. Ga je terug naar Mycom, dan heb je kans dat ze onderzoekskosten rekenen. Probeer eerst eens schijfbeheer ("start", "uitvoeren" en dan "diskmgmt.msc" invoeren en enter drukken). Daar kun je zien of je kaartje nog leeft.Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:07:
Helaas, net kaartje in pc gestoken maar er gebeurd niks. Via "mijn computer" zie ik wel een verwisselbare schijf verschijnen, maar als ik daar op dubbelklik krijg ik de melding plaats een schijf of ander geschikt medium.
vrede in rust
Verwijderd
Ik had jouw oplossing al geprobeerd, maar zonder succes. Zal het nog wel even op een andere pc proberen. Werkt dat ook niet dan koop ik maar een nieuwe, dat zijn de kosten tenslotte ook weer niet...
wat is er veranderd?Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 07:38:
Vandaag zie ik net dat ik een update ota kan downloaden. Waarschijnlijk gewoon fix vooe het een en ander?
Belgische S3.
Voor zover ik weet is er geen update uit in België. Het kan zijn dat je een buitenlandse versie hebt van de S3.
Heb ook update gehad, woon in Belgie en heb toestel van bij krefel. weet enkel niet of het belgisch is of niet.Chris Smoove schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:21:
Voor zover ik weet is er geen update uit in België. Het kan zijn dat je een buitenlandse versie hebt van de S3.
Weet niet wat er veranderd is, heb enkel gevoel dat hij iets sneller reageerd.
Dial es in je *#1234# en typ wat er staat.
ap:I9300XXEMC2Chris Smoove schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:41:
Dial es in je *#1234# en typ wat er staat.
Die update gaat inderdaad om performance.
Is die update niet (ook) voor het oplossen van de vastlopers en rebooters? Als je die sudden death chip hebt? Ik dacht dat die (ook) daar voor was namelijk, of vergis ik me?Chris Smoove schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:44:
Die update gaat inderdaad om performance.
Hier in belgie I9300XXEMC2 update ontvangen en moet zeggen dat ik na 1 dag gebruik toch wel moet zeggen dat batterij verbruik een heel stuk verbetered is. Vroeger (na laatste update) had ik de indruk dat mijn batterij constant in vrije val was ook al gebruikte ik hem echt niet maar nu blijft hij toch al een hele tijd op constant batterij gebruik hangen.
Godvergodver!
Mijn S3 blijft de laatste paar dagen steeds vaker hangen, vanmorgen al drie keer. Dus ik ga morgen wel ff bij de vrienden van het Vodafone Servicecenter langs. Als ze 'm opsturen, ben ik mooi de bok, want ik ga volgende week vrijdag met vakantie.
FFFUUUUUU!
FFFUUUUUU!
Nomen nescio
Nu de S4 en de One eraan komen gaat de S3 in prijs zakken. Maar zijn er nu veel problemen met de S3 of valt dit wel mee?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Met degene die nu in de winkel liggen zal het wel meevallen. Bij de anderen viel het ook wel mee.Christiano007 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:14:
Nu de S4 en de One eraan komen gaat de S3 in prijs zakken. Maar zijn er nu veel problemen met de S3 of valt dit wel mee?
Je moet je altijd bedenken dat mensen met problemen komen zeiken (/het melden) en de mensen die gewoon tevreden zijn hoor je niet (logischerwijs). En er zijn nogal wat S3's verkocht natuurlijk, dus als 1% een probleem heeft en dat hier komt melden, lijkt het al gauw heel wat.
De sudden death ligt niet zowaar aan de insane chip, maar de firnware die je draait. Bijv XELLA heeft de fix nog niet.
dussssss nu ik de mc2 heb uit engeland en het goed lijkt te draaien, hoef ik niet te overwegen toch mn telefoon op te laten sturen voor nieuwe moederbord of toestel? Gezien het feit ik nog garantie heb tot eind juni. Met de gedachte in het achterhoofd dat het later nog fout zou kunnen gaan ofzo? (moet tot eind juni 2014 met dat ding)Chris Smoove schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:27:
De sudden death ligt niet zowaar aan de insane chip, maar de firnware die je draait. Bijv XELLA heeft de fix nog niet.
XELLA is toch de laatste? Althans, ik draai I9300XXELLA, en volgens KIES is dat de meest recente.Chris Smoove schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:27:
Nomen nescio
Voor Nederland is dat de meest recente ja, voor andere landen nietBra-Jo schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:31:
[...]
XELLA is toch de laatste? Althans, ik draai I9300XXELLA, en volgens KIES is dat de meest recente.
Hm. Dan ga ik denk ik eens een recentere opzoeken en die eroverheen gooien. Als ik daarmee het probleem een paar weken vooruit kan schuiven, kan ik m'n S3 in ieder geval meenemen op vakantie.
Tnx
Tnx
Nomen nescio
Jep, ik raad je aan om de UK versie te flashen. Versie XXEMC2.
Ik kreeg gisteren de update daarvoor aangeboden.
Lijkt erop dat voor NL ook I9300XXEMC2 wordt uitgerold
Ik heb nog niet gemerkt of er wat veranderd/verbeterd is.
Hopelijk is Bleutooth en audio afspelen verbeterd. Heb zo af-en-toe dat hij niet merkt dat hij moet stoppen met afspelen (bij koptelefoon verwijderen, bleutooth verbinding stoppen bij uitstappen uit mijn auto). En dus via de speaker verder gaat.
Op de S1 was dit ook en mede daarom ben ik ook voor de nieuwe versie gegaan.
Hopelijk is Bleutooth en audio afspelen verbeterd. Heb zo af-en-toe dat hij niet merkt dat hij moet stoppen met afspelen (bij koptelefoon verwijderen, bleutooth verbinding stoppen bij uitstappen uit mijn auto). En dus via de speaker verder gaat.
let the past be the past.
Heb jij een update ontvangen in NL??SPee schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:47:
Ik kreeg gisteren de update daarvoor aangeboden.
Ik heb er nog steeds geen binnen hoor ook niet via Kies?
Hij heeft vast een buitenlandse s3.
ja denk t ook iddChris Smoove schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:31:
Hij heeft vast een buitenlandse s3.
Hoe kom je aan deze wijsheid? Overal zegt iemand wat anders. Samsung zegt niks. Telkens worden moederborden vervangen (lijkt mij redelijk hardwarematig, of is het de firmware die je moederbord stukmaakt?). Verder komt het langzaam opzetten, ook niet plotseling met het updaten naar een nieuwe firmware.Chris Smoove schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:27:
Heb je misschien wat bronnen of uitleg?
Ik had drie weken geleden ook steeds problemen met vastlopers. Had wel >100 apps op de telefoon.
De firmware was XELLA. Heb volgens mij een Duits toestel (via PhoneShop ).
Heb fabrieksreset gedaan en dat hielp even. Had al snel weer vastlopers.
Toen kreeg ik ineens via Kies een firmware update (OTA werkte niet).
Zit nu sinds 2 weken op firmware XEMC2 en telefoon blijft stabiel (afkloppen). Nog geen vastlopers gehad.
De firmware was XELLA. Heb volgens mij een Duits toestel (via PhoneShop ).
Heb fabrieksreset gedaan en dat hielp even. Had al snel weer vastlopers.
Toen kreeg ik ineens via Kies een firmware update (OTA werkte niet).
Zit nu sinds 2 weken op firmware XEMC2 en telefoon blijft stabiel (afkloppen). Nog geen vastlopers gehad.
Tnx.Chris Smoove schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:19:
Jep, ik raad je aan om de UK versie te flashen. Versie XXEMC2.
Zojuist geflashed en gelijk maar ff de counter teruggegooid naar 0 (hoop ik), ben benieuwd.
Nomen nescio
Er staat genoeg op google. De meeste s3 gebruikers hebben firmware versie xella. Dat is de nieuwste die uit is in nederland. Maar die is al aardig oud en stamt uit januari. Er zijn al vele updates gekomen met de zogenaamde sudden death fix, maar die zijn dus niet beschikbaar voor nederland. Daarom zijn er zoveel gevallen van sds op deze forum.barrymossel schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:40:
[...]
Hoe kom je aan deze wijsheid? Overal zegt iemand wat anders. Samsung zegt niks. Telkens worden moederborden vervangen (lijkt mij redelijk hardwarematig, of is het de firmware die je moederbord stukmaakt?). Verder komt het langzaam opzetten, ook niet plotseling met het updaten naar een nieuwe firmware.
Heb je misschien wat bronnen of uitleg?
als het goed is hoef je helemaal niks te resetten naar 0.. ik heb iig niks hoeven te resettenBra-Jo schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:25:
[...]
Tnx.
Zojuist geflashed en gelijk maar ff de counter teruggegooid naar 0 (hoop ik), ben benieuwd.
Je hebt geen idee dus? Ok, bedankt!Chris Smoove schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:22:
Er staat genoeg op google. De meeste s3 gebruikers hebben firmware versie xella. Dat is de nieuwste die uit is in nederland. Maar die is al aardig oud en stamt uit januari. Er zijn al vele updates gekomen met de zogenaamde sudden death fix, maar die zijn dus niet beschikbaar voor nederland. Daarom zijn er zoveel gevallen van sds op deze forum.
Eeehm, gozer, je claimt vanalles, maar kan geen bronnen noemen of überhaupt uitleg geven. Het forum dat ik het meest hierin vertrouw (XDA Developers) claimt dat XELLA wel de fix zou hebben, en dus geen kans meer op SDS. Alle andere fora/blogs spreken elkaar tegen. Vandaar dat ik me afvroeg waarom je zo zeker van je zaak bent. Maar dat ben je dus duidelijk ongegrond. Dat heeft niks te maken met trollen...Chris Smoove schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:07:
Ga ergens anders trollen..
Ik heb gister die engelse versie erop gezet he, en sindsdien geen last meer gehad (afkloppen). Hing gister nog 15x vast ofzo, paar keer gereboot uit zichzelf.. Had van te voren die XELLA versie ja, nu dus niet meer... kan het misschien toch aan de update liggen denk ik, kan het alleen nergens echt terug vindenbarrymossel schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:10:
[...]
Eeehm, gozer, je claimt vanalles, maar kan geen bronnen noemen of überhaupt uitleg geven. Het forum dat ik het meest hierin vertrouw (XDA Developers) claimt dat XELLA wel de fix zou hebben, en dus geen kans meer op SDS. Alle andere fora/blogs spreken elkaar tegen. Vandaar dat ik me afvroeg waarom je zo zeker van je zaak bent. Maar dat ben je dus duidelijk ongegrond. Dat heeft niks te maken met trollen...
De SDS zou opgelost zijn met de XELLA, met latere versies ook het vastlopen: Klikkerdekliktricker89 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:12:
[...]
Ik heb gister die engelse versie erop gezet he, en sindsdien geen last meer gehad (afkloppen). Hing gister nog 15x vast ofzo, paar keer gereboot uit zichzelf.. Had van te voren die XELLA versie ja, nu dus niet meer... kan het misschien toch aan de update liggen denk ik, kan het alleen nergens echt terug vindendit is puur wat ik zelf merk
Of dat allemaal klopt weet ik ook niet, maar zolang Samsung niet met een officieel standpunt komt, zullen we het denk ik nooit zeker weten...
Het 'zou' opgelost moeten zijn met XELLA. Ervaring brengt dat dat niet zo is.. Sinds de nieuwe firmware update is dat dus verholpen. Op XDA zeggen ze dat het de fix schijnt te hebben.
Neuj, niet gekeken. Was waarschijnlijk inderdaad niet nodig, meer voor het geval de FW-update niet heeft geholpen en ik 'm alsnog moet laten repareren, dan staat dat ding tenminste alvast op 0.tricker89 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:45:
[...]
als het goed is hoef je helemaal niks te resetten naar 0.. ik heb iig niks hoeven te resettenheb je eerst gekeken of het uberhaupt nodig was?
Nomen nescio
Verwijderd
Is er eigenlijk al officieel nieuws rond de 4.2 update? Of komt die er niet in de nabije toekomst?
Nog niets over bekend, maar die zal er zeker komen.
Volgens deze bron krijgt de S3 zelfs nog een update naar Android 5.0Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:28:
Is er eigenlijk al officieel nieuws rond de 4.2 update? Of komt die er niet in de nabije toekomst?
Tuurlijk, dat is al langer bekend.Amboe schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:49:
[...]
Volgens deze bron krijgt de S3 zelfs nog een update naar Android 5.0
volgens mij komt er geen 4.2 voor de s3, maar wordt die overgeslagen en krijgen wij gelijk 5.0.... edit.. zie de bron 2 berichtjes terug :-D
[ Voor 18% gewijzigd door paul404 op 18-04-2013 07:34 ]
Vraag me af hoe dat je erbij komt dat er geen 4.2 update voor de S3 komt? Een maand geleden was er al een test versie gelekt. En als je de bron goed leest dan zie je dat de S3 eindigt op 5.0 en niet dat die alleen een 5.0 update krijgt. Ik denk dat we rond juni/juli een update naar 4.2 mogen verwachten en dan aan het begin van 2014 een update naar 5.0.paul404 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 07:31:
volgens mij komt er geen 4.2 voor de s3, maar wordt die overgeslagen en krijgen wij gelijk 5.0.... edit.. zie de bron 2 berichtjes terug :-D
4.2.2 komt er wel aan met de functies van de s4.
Sinds 2 weken dit toestel en ik vind het een wereld van verschil met mijn Iphone 4.
Er is alleen een ding:
De meegeleverde music app, heeft het probleem (ook als voice cmd's uit staan) om de muziek op pauze te zetten, en geeft ie aan: wachtrij is leeg.
Daarom maar Winamp geprobeerd, maar dat ding stottert alleen maar, en is niet met bluetooth commands van mijn Sony radio te bedienen.
Er is alleen een ding:
De meegeleverde music app, heeft het probleem (ook als voice cmd's uit staan) om de muziek op pauze te zetten, en geeft ie aan: wachtrij is leeg.
Daarom maar Winamp geprobeerd, maar dat ding stottert alleen maar, en is niet met bluetooth commands van mijn Sony radio te bedienen.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Er is blijkbaar voor de Nederlandse S3's een update uitgekomen vanochtend:
Netherlands GT-I9300 Galaxy S III update I9300XXEMC2/I9300PHNELL2
https://twitter.com/SamKiesUpdates/status/324804111277113344
Helaas kan ik 'm niet testen. Mijn S3 heeft ook enorm last van het hier bekende vastloop-probleem. Heb mijn S3 vorige maand laten opsturen voor reparatie bij de MediaMarkt. Na twee weken was die terug, met helaas alleen "software update uitgevoerd". In 24 uur erna direct alweer 5x vastgelopen, dus toen opnieuw laten opsturen door de MediaMarkt. Verwacht hem deze week terug.. Ben benieuwd of het dan wel verholpen is, met waarschijnlijk óf deze nieuwe software-update óf hopelijk vervanging van moederbord.
Helaas kan ik 'm niet testen. Mijn S3 heeft ook enorm last van het hier bekende vastloop-probleem. Heb mijn S3 vorige maand laten opsturen voor reparatie bij de MediaMarkt. Na twee weken was die terug, met helaas alleen "software update uitgevoerd". In 24 uur erna direct alweer 5x vastgelopen, dus toen opnieuw laten opsturen door de MediaMarkt. Verwacht hem deze week terug.. Ben benieuwd of het dan wel verholpen is, met waarschijnlijk óf deze nieuwe software-update óf hopelijk vervanging van moederbord.
Waar heb je deze informatie vandaan?Chris Smoove schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:27:
Krijg hier nu bij update op volgorde van verzoek. Lijkt inderdaad een nieuwe uitgerold te zijn.WorldWideWait schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:10:
Er is blijkbaar voor de Nederlandse S3's een update uitgekomen vanochtend:![]()
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Vodafone branded blijkbaar nog niet. Is vodafone normaal veel later als de orginele samsung firmware?
Vorige keer was het tegelijk geloof ik.
Vorige keer was het tegelijk geloof ik.
Snippertje schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:31:
[...]
Krijg hier nu bij update op volgorde van verzoek. Lijkt inderdaad een nieuwe uitgerold te zijn.
Ik heb geen idee. Heb een unbranded toestel van KPN. Kies is nu bezig met updaten, hopelijk zijn de vastlopers en spontane reboots dan voorbij.
Kreeg die melding inderdaad ook. Ik dacht ik probeer even via Kies en jawel daar kreeg ik de melding dat ik mijn firmware kan updaten, maar dat grafprogramma loopt natuurlijk meteen weer helemaal vast.Snippertje schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:31:
[...]
Krijg hier nu bij update op volgorde van verzoek. Lijkt inderdaad een nieuwe uitgerold te zijn.
Net klaar met de Update via KIES, maar verschillen of zo kan ik (nog) niet ontdekken.Wekko306 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:18:
[...]
Kreeg die melding inderdaad ook. Ik dacht ik probeer even via Kies en jawel daar kreeg ik de melding dat ik mijn firmware kan updaten, maar dat grafprogramma loopt natuurlijk meteen weer helemaal vast.
Zouden mensen kunnen kijken of de deze update het bekende vastloop probleem verhelpt? Mijn S3 ligt namelijk nu al 2,5 week bij Hi ter reperatie van dit probleem.
Dat is onmogelijk te zeggen. Want mijne liep ook soms dagen achter elkaar vast. Nu al een maand niet gehad, maar gisteren wel weer 2 spontane reboots. Ik hoop het in ieder geval-Edwin- schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:59:
Zouden mensen kunnen kijken of de deze update het bekende vastloop probleem verhelpt? Mijn S3 ligt namelijk nu al 2,5 week bij Hi ter reperatie van dit probleem.
Nou mijn S3 had anders geen dag dat die niet vastliep. En er zullen vast wel meerdere zijn bij wie dat geldt. Daarnaast waren er dingen (zoals het instellen van een nieuw mail adres, instellen Samsung account etc.), waarbij mijn S3 4 van de 5 keer vastliep.Snippertje schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:13:
[...]
Dat is onmogelijk te zeggen. Want mijne liep ook soms dagen achter elkaar vast. Nu al een maand niet gehad, maar gisteren wel weer 2 spontane reboots. Ik hoop het in ieder geval
De S3 van mijn vrouw liep ook om de haveklap vast. Heb er gisteren uit frustratie maar de XXEMC2 (OXA) erop geflasht. Ik hoor vanavond wel of dat geholpen heeft.
er is een nieuwe update beschikbaar sinds vandaag, echter lijkt het weer gefasseerd te gaan, krijg nu continu de melding:
"Toegang tot de software-updateservice beschikbaar voor gebruikers in volgorde van verzoek. Probeer het later"
Ik ben benieuwd
"Toegang tot de software-updateservice beschikbaar voor gebruikers in volgorde van verzoek. Probeer het later"
Ik ben benieuwd
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Inmiddels oud nieuws, zie boven;JoSchaap schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:51:
er is een nieuwe update beschikbaar sinds vandaag, echter lijkt het weer gefasseerd te gaan, krijg nu continu de melding:
Ik ben benieuwd
heb een weekje een S3; Vodafone ; nog gen vastlopers gehad gelukkig.
Update beschikbaar op volgorde van verzoek...
Ik neem aan dit OTA kan gebeuren; van Kies gruwel ik..
Update beschikbaar op volgorde van verzoek...
Ik neem aan dit OTA kan gebeuren; van Kies gruwel ik..
Heb het idee dat de lag bij de contacts bijna weg is sinds de nieuwe update.
Ik ben net gebeld door Hi. Er is een software update uitgevoerd tegen de vastlopers. Ik heb zo het vermoeden dat dat die update is die vandaag is uitgerold. Ik ben benieuwd! Maandag zal ik het zien.
[ Voor 6% gewijzigd door -Edwin- op 18-04-2013 14:41 ]
Nou, ik ben benieuwd. Hij komt nu binnen via Kies.
nou, ota updaten lukt bij mij nog niet, blijkbaar is het druk
Positieve ervaringen hier. Had soms sinds februari, dagelijks meerdere vastlopers, vaak meteen achter elkaar, soms verschillende dagen niet meer.-Edwin- schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:59:
Heb (onoplettend) een paar updates gehad (de mysterieuze push service kwam vaak terug) en een firmware update.
Sindsdien loopt m'n S3 weer als een trein. Geen één mankement meer gehad. Draait nu sinds een kleine twee weken zoals het moet.
Ik draai nu een goede dag Facebook Home en tot nu toe geen vertragingen(redraw bugs) meer mee gemaakt die ik eerder noemde. Grappig detail daarbij is, day ik het idee heb dat FB Home veel zwaarder zou moeten zijn dan Touchwizz vanwege het vele oogsnoep maar desondanks ontzettend soepel loopt en switchen van apps geen vertragingen opleverd. Zou het dan toch aan Touchwiz liggen i.c.m. eventuele memory leaks
Anyway, vanavond maar de PHN update installeren, misschien dat dan de S3 nog sneller wordt
Anyway, vanavond maar de PHN update installeren, misschien dat dan de S3 nog sneller wordt
Verwijderd
Die bron zegt toch gewoon dat sommige stoppen bij de 4.2 update terwijlanderen waaronder de s3, naast de 4.2 ook nog de 5 update krijgen? Tenminste, dat is hoe ik het interpreteer.
zojuist de mc2 update via kies gedaan .. ik laat me verrassen, nog geen veranderingen gezien, de tijd zal leren of de freezes nu eindelijk weg blijven.. ik hoop het zo, want ik raakte aardig gefrustreerd hierdoor. ook mede door het lezen van de aanpak van Samsung reparatie.. :-)
Ondanks dat ik geen problemen had met vastlopers of dergelijke toch een prima update-tje. Loopt net iets soepeler en progjes starten net iets sneller op. Ik hoop voor de mensen met vastlopers dit dit dé oplossing word immers, men wil toch graag plezier van zijn dure toestel ipv kommer en kwel.
Ik heb gister de engelse mc2 versie overschreven met de nederlandse release van gister. Heb het idee dat die engelse stabieler was.. of kan dit niet?
Nee hoor, rom versie blijft idem. Wipe cache en eventueel een factory reset doet wonderen.tricker89 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:07:
Ik heb gister de engelse mc2 versie overschreven met de nederlandse release van gister. Heb het idee dat die engelse stabieler was.. of kan dit niet?
Tubes....It's what make music music!
zal het meteen even aan jou vragen dansilitek schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:26:
[...]
Nee hoor, rom versie blijft idem. Wipe cache en eventueel een factory reset doet wonderen.
Heb wel een backup op mn pc via kies, dus heb alle fotos toch wel op de laptop mocht het kwijt raken, hoeft niet persee terug op telefoon dan. Dan ga ik dat anders zo eens even doen denk ik
Persoonlijke data als foto's, video raak je nooit kwijt. Je apps wel maar met TB apps en instelling data back-uppen eventueel. Zo ben je binnen 5minuten weer in de running.tricker89 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:38:
[...]
zal het meteen even aan jou vragen danals ik factory reset en cache wipe, wat raak in dan kwijt kijkend naar foto's, videos, etc etc?
Heb wel een backup op mn pc via kies, dus heb alle fotos toch wel op de laptop mocht het kwijt raken, hoeft niet persee terug op telefoon dan. Dan ga ik dat anders zo eens even doen denk ikHoop dat je mn antwoord hebt haha
apps worden daarna gewoon zelf weer erop gedownload toch? omdat die onder je google account staan dus die ze automatisch terug gaat halen?silitek schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:59:
[...]
Persoonlijke data als foto's, video raak je nooit kwijt. Je apps wel maar met TB apps en instelling data back-uppen eventueel. Zo ben je binnen 5minuten weer in de running.
Yep, klopt.. vanuit google account dat wel zonder data/instelling. Werk liever met Titanium.tricker89 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:17:
[...]
apps worden daarna gewoon zelf weer erop gedownload toch? omdat die onder je google account staan dus die ze automatisch terug gaat halen?
daarvoor moet ik een root hebben zie ik? Dat heb/wil ik nietsilitek schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:21:
[...]
Yep, klopt.. vanuit google account dat wel zonder data/instelling. Werk liever met Titanium.
Zojuist toestel terug gekregen van ProAssist via Tele2. Na 5 minuten zit het scherm alweer vast! Via-via-via de reparatiesevice aan de telefoon gekregen, blijkt dat ze alleen een software update gedaan te hebben
Moet ik jhun uitleggen van het bestaan van de "insane chip", hebben ze geen internet daar?!?! Kan ik het toestel weer op mijn kosten aangetekend terug sturen!

probeer zelfs eens even te updaten naar de nieuwe update die gister is uitgerold, misschien is je probleem hiermee wel opgelostRiesB71 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:26:
Zojuist toestel terug gekregen van ProAssist via Tele2. Na 5 minuten zit het scherm alweer vast! Via-via-via de reparatiesevice aan de telefoon gekregen, blijkt dat ze alleen een software update gedaan te hebben![]()
Moet ik jhun uitleggen van het bestaan van de "insane chip", hebben ze geen internet daar?!?! Kan ik het toestel weer op mijn kosten aangetekend terug sturen!
De S3 van mijn vriendin (draait op MC2) heeft een heeeeeeeeeeeel vervelende bug... Op het moment dat zij hem op vibrate zet in de notificatietoggles, blijven er geluiden klinken.
Ik vond al iets over "oude berichten verwijderen" in de SMS app, maar dat hielp niet. Heeft iemand een oplossing?
Ik vond al iets over "oude berichten verwijderen" in de SMS app, maar dat hielp niet. Heeft iemand een oplossing?
voor mij is die mc2 update een verbetering mbt vastlopers.. ik kan nu navigeren of internet radio luisteren zonder dat ie uitvalt of vastloopt.. tot nu toe dan ;-) ... toch wel blij nu :-D
Update ook maar even gedaan.
Had geen echte serieuze problemen, op een paar kleine dingetjes na dan...
Stockrom 4.1.2 met EMC2 update dus.
Wat valt op in de korte tijd.
-Toevoeging van Play music app/dingetje. Ziet er goed uit, geeft visueel overzichtje van alle muziek op je phone en is snel te starten.
-Telefoon/contacten openen gaat met een aanzienlijk kleinere lag als voorheen, Nadat hij voor het eerst is geopend gaat het daarna zelfs instant. Ben benieuwd of dit na een tijdje deep sleep ook zo blijft.
Dit duurde eerst een kleine 3 seconden ofzo en deze opent nu dus vele malen sneller.
Vind ik eigenlijk de grootste gevonden verbetering, al snapte ik de lag voorheen ansich al niet echt...
-Probleempje wat ik had met openen email (overzicht) en dat het beeld dan wat gedimd is t.o.v. bijvoorbeeld het openen van de instellingen (veel beter zichtbaar) is niet veranderd (helaas)
-Melding dat Google magazines gestopt is? (wat is dat nou weer, zal wel troep zijn)
-Ik kan me vergissen, maar volgensmij kun je nu meer apps aan mappen in de appdrawer toevoegen. (voorheen 12, nu 16... correct me if i'm wrong.
we zullen verder zien
-Toevoeging van Play music app/dingetje. Ziet er goed uit, geeft visueel overzichtje van alle muziek op je phone en is snel te starten.
-Telefoon/contacten openen gaat met een aanzienlijk kleinere lag als voorheen, Nadat hij voor het eerst is geopend gaat het daarna zelfs instant. Ben benieuwd of dit na een tijdje deep sleep ook zo blijft.
Dit duurde eerst een kleine 3 seconden ofzo en deze opent nu dus vele malen sneller.
Vind ik eigenlijk de grootste gevonden verbetering, al snapte ik de lag voorheen ansich al niet echt...
-Probleempje wat ik had met openen email (overzicht) en dat het beeld dan wat gedimd is t.o.v. bijvoorbeeld het openen van de instellingen (veel beter zichtbaar) is niet veranderd (helaas)
-Melding dat Google magazines gestopt is? (wat is dat nou weer, zal wel troep zijn)
-Ik kan me vergissen, maar volgensmij kun je nu meer apps aan mappen in de appdrawer toevoegen. (voorheen 12, nu 16... correct me if i'm wrong.
we zullen verder zien
Dat is dus een instelling van je spaarstand volgens mij.gijsvogel schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 01:57:
...
...
Is er een oplossing van het te traag ontwaken van je toestel na home of unlock knop indrukken? Mijn HTC Desire die verslaat met gemak de S3 en ook mijn collega's S3 die zijn zoveel sneller.
[ Voor 20% gewijzigd door Xepos op 20-04-2013 03:02 ]
Ja ik geloof dat dat het probleem is inderdaad, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik de enige ben met dat probleem, vandaar de vermelding.Xepos schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 02:53:
[...]
Dat is dus een instelling van je spaarstand volgens mij.
Is er een oplossing van het te traag ontwaken van je toestel na home of unlock knop indrukken? Mijn HTC Desire die verslaat met gemak de S3 en ook mijn collega's S3 die zijn zoveel sneller.
Mijn toestel is nog niet terug in de winkel, maar is wel klaar bij het reparatiecentrum. Nu hebben ze wel een boardswap gedaan. Ben benieuwd of ze ook nog een software update hebben gedaan. Het blijft jammer dat ze dit niet gelijk de eerste keer gedaan hebben.
https://www.dropbox.com/s/fxisq6pbtsaajbl/dynafix.jpg.
https://www.dropbox.com/s/fxisq6pbtsaajbl/dynafix.jpg.
Verwijderd
Je moet naar instellingen, spaarstand en dan achtergrondkleur wegvinken, dan zal je display niet gedimd zijngijsvogel schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 01:57:
Update ook maar even gedaan.
-Ik kan me vergissen, maar volgensmij kun je nu meer apps aan mappen in de appdrawer toevoegen.
(voorheen 12, nu 16... correct me if i'm wrong.
we zullen verder zien
Ah, dank! dat does the trick indeedVerwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:13:
[...]
Je moet naar instellingen, spaarstand en dan achtergrondkleur wegvinken, dan zal je display niet gedimd zijn
Luitjes, op mijn Galaxy S3 zou ik graag een monitor aansluiten. op mijn monitor zit een hdmi en usb aansluiting. Zou dit lukken me een van beide of moet je dan een speciale kabel van Samsung aanschaffen ?
ZieAloysxda schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:56:
Luitjes, op mijn Galaxy S3 zou ik graag een monitor aansluiten. op mijn monitor zit een hdmi en usb aansluiting. Zou dit lukken me een van beide of moet je dan een speciale kabel van Samsung aanschaffen ?
http://www.samsungdirect..../galaxy-siii-hdtv-adaptor
Hoi,
Even een vraagje. Heb nu al een kleine maand de s3. En ik vraag me af of er meer mensen zijn die ook last hebben van een matige mobiele internet verbinding. Deze staat meer op H+ dan op 3g en verbinding valt af en toe weg. Vooral op facebook is het een drama. Continu de melding dat er geen verbinding is. Pas na tig keer drukken dan komt er eindelijk wat naar voren.
Vraag me af of dit een bekende probleem is en dat er meer mensen last van hebben of dat het dus echt gewoon aan mijn toestel ligt!?
Alvast bedankt
Even een vraagje. Heb nu al een kleine maand de s3. En ik vraag me af of er meer mensen zijn die ook last hebben van een matige mobiele internet verbinding. Deze staat meer op H+ dan op 3g en verbinding valt af en toe weg. Vooral op facebook is het een drama. Continu de melding dat er geen verbinding is. Pas na tig keer drukken dan komt er eindelijk wat naar voren.
Vraag me af of dit een bekende probleem is en dat er meer mensen last van hebben of dat het dus echt gewoon aan mijn toestel ligt!?
Alvast bedankt
Ik heb er geen problemen mee. Bovendien is H+ juist ''een betere vorm'' van 3G. Verder is de Facebook app zelf best wel slecht waardoor het vaak de pagina's niet laadt. Welke provider heb je trouwens?BeLLiE schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:12:
Hoi,
Alvast bedankt
Hmm vreemd. Want krijg eigenlijk praktisch elke keer als ik op FB ga de melding dat er geen verbinding was. Dan moet ik echt een aantal keer refreshen en dan doet hij het weer.
Ik heb Hi als provider.
Ik heb Hi als provider.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!
Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.
Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!
Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.
Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.