Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tnx. :)
Dat moet dan maar idd, jammer. Ff kijken hoe dat precies zit, rooten is 3 minuten werk maar de andere kant op heb ik nog nooit gedaan (althans, unrooten = stock fw flashen, maar die flashcount op 0 is nieuw voor me).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:32
Vorige week een hoogtepunt bereikt met spontane herstart en vastlopers (20 op 1 dag), eerst viel het wel mee, maar de vastlopers en herstarts werden steeds erger. Als wekker kon ik hem al niet meer gebruiken, moest het toestel s'nacht uit zetten vanwege de spontane herstarts. Dus was het aardig zat. Ben zondag naar het vodafone/samsung repair center in Rotterdam gegaan. Daar is het toestel binnen een half uur voorzien van een verse rom. In het repair center (stel je er niet te veel van voor) gelijk mijn toestel weer geprobeerd in te stellen, na een paar instellingen liep het toestel weer vast. Het probleem komt ze niet bekend voor, hebben ze nog niet eerder meegemaakt, lezen blijkbaar nooit tweakers. Ben verder geen discussie aangegaan. Het toestel is voor reparatie opgestuurd, krijg binnen 5 tot 10 dagen bericht als hij weer klaar is. wordt dus vervolgd.
Jammer dat samsung het probleem niet echt erkend en zorgt dat je de dagen dat je nu geen telefoon ter beschikking hebt een leen toestel verzorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
Balen! Mag ik vragen welk repair center dat dan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:59
sslojko schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 07:27:
[...]

Je zou kunnen proberen om het volgende te doen:

Instellingen
Meer instellingen
Mobiele netwerken
Netwerk modus - instellen op alleen WCDMA
jouw tip opgevolgd. werkt perfect. zelfs de hele ontvangst is wat beter. thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04:36
Aloysxda schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:27:
[...]

jouw tip opgevolgd. werkt perfect. zelfs de hele ontvangst is wat beter. thanks
Goed om te horen dat dit werkt!

Zelf zit ik met de volgende vraag. Heb het helaas niet duidelijk kunnen vinden via Google, XDA en de Custom Roms topic binnen Tweakers.

Ik zou graag de originele firmware van de UK willen flashen (BTU) maar de CSC van mijn S3 is momenteel PHN.

1. Kan ik gewoon de laatste firmware I9300XXEMC2_I9300OXAEMC2_BTU.zip flashen en hierbij de PDA, CSC en PHONE flashen vanuit de firmware op mijn S3?

2. Zal mijn CSC dan automatisch veranderen naar BTU?

3. Ben ik dan mijn bestanden en apps van de interne SD kwijt?

4. Kan ik dan voortaan OTA updates (en Kies) ontvangen van de UK firmware?

Hoop dat iemand hier antwoorden op heeft of een link heeft waar ik antwoorden kan vinden.

Edit:

Ondertussen het een en ander gevonden. Maar het is nog steeds niet helemaal duidelijk. Aangezien sommige mensen binnen dit forum rapporteren dat ze alleen maar de firmware hebben geflashed en hun CSC automatisch is veranderd en ander rapporteren weer dat ze zelf daarna de CSC moesten veranderen (wat resulteerd in een factory reset).

Edit2:

Toch maar gewoon geflashed. Ik kan nu niet meer updaten via Kies of OTA. Heb wel alles behouden. Om verder mijn CSC te veranderen moet ik verder, maar daar heb ik niet zo'n zin in. Dus voortaan updaten met Odin, maar goed dit is ook veel sneller.

[ Voor 24% gewijzigd door sslojko op 09-04-2013 16:32 . Reden: Nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 15:03
Hallo

Ik heb 2 weken geleden men vader z'n S3 geroot en er CM op gezet omdat hij daarvoor problemen had met vastlopers.

Vandaag komt ie naar mij toe met slecht nieuws. Gsm wilt niet meer booten. Je ziet Samsung Galaxy I9300 verschijnen op het scherm, daarna zwart scherm & dan verschijnt terug SG I9300 continu.

Ik wil de gsm terug unrooten en de stock firmware van Samsung er op zetten. Dat is blijkbaar mogelijk mits wat gefoefel.

De vraag is: als de GSM terug stock firmware heeft, mag ik die dan zo terug sturen naar Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Jep, flashen naar stock firmware en flashcounter terug naar 0 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Greg1983 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:16:
Hallo

Ik heb 2 weken geleden men vader z'n S3 geroot en er CM op gezet omdat hij daarvoor problemen had met vastlopers.

Vandaag komt ie naar mij toe met slecht nieuws. Gsm wilt niet meer booten. Je ziet Samsung Galaxy I9300 verschijnen op het scherm, daarna zwart scherm & dan verschijnt terug SG I9300 continu.

Ik wil de gsm terug unrooten en de stock firmware van Samsung er op zetten. Dat is blijkbaar mogelijk mits wat gefoefel.

De vraag is: als de GSM terug stock firmware heeft, mag ik die dan zo terug sturen naar Samsung?
Ik zou hem zeker als het mogeliijk is unrooten en stock firmware erop zetten. Ook niet vergeten om de flash counter op 0 te zetten (triangle away). Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Is dat moeilijk de flash counter terug op 0 zetten
Als ik dat zo lees op XDA forum dan ziet het er niet simpel uit.

Of is het van klik-undo-set 0- done ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
D-e-n schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:40:
Balen! Mag ik vragen welk repair center dat dan is?
vodafone stuurt het naar Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
Axel Moonshine schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:07:
[...]

trace status.

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 7-4-2013 14:35:42
Service-aanmelding - Bevestigd 7-4-2013 14:35:47
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 8-4-2013 11:38:57
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 9-4-2013 2:29:33
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 9-4-2013 2:29:34
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 10-4-2013 7:31:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Hoe kan ik die counter op 0 zetten via Traingle Away als ik niet eens in android geraak met de gsm?

Je moet die app installeren maar hoe doe ik dat als zelfs de gsm niet wilt opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
gewoon een stockrom flashen, dan is de counter ook gereset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:21
Greg1983 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:22:
Hoe kan ik die counter op 0 zetten via Traingle Away als ik niet eens in android geraak met de gsm?

Je moet die app installeren maar hoe doe ik dat als zelfs de gsm niet wilt opstarten.
Je hebt last van half SDS (sudden death syndrome) en dan gaat dat niet. Wel weet ik dat zelfs al had je geen custom ROM op je telefoon staan hij dit even goed had aangegeven bij half SDS.
Dus gewoon stug volhouden dat je geen custom ROM geïnstalleerd had als ze er over gaan zeuren en het vooral niet zelf zeggen, laat hun erover gaan zeuren, anders val je door de mand.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Dus toch proberen om zo de gsm op te sturen en zien wat Samsung zal doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 16:39

Xtremelead

powered by E-MU

Axel Moonshine schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:03:
Vorige week een hoogtepunt bereikt met spontane herstart en vastlopers (20 op 1 dag), eerst viel het wel mee, maar de vastlopers en herstarts werden steeds erger. Als wekker kon ik hem al niet meer gebruiken, moest het toestel s'nacht uit zetten vanwege de spontane herstarts. Dus was het aardig zat. Ben zondag naar het vodafone/samsung repair center in Rotterdam gegaan. Daar is het toestel binnen een half uur voorzien van een verse rom. In het repair center (stel je er niet te veel van voor) gelijk mijn toestel weer geprobeerd in te stellen, na een paar instellingen liep het toestel weer vast. Het probleem komt ze niet bekend voor, hebben ze nog niet eerder meegemaakt, lezen blijkbaar nooit tweakers. Ben verder geen discussie aangegaan. Het toestel is voor reparatie opgestuurd, krijg binnen 5 tot 10 dagen bericht als hij weer klaar is. wordt dus vervolgd.
Jammer dat samsung het probleem niet echt erkend en zorgt dat je de dagen dat je nu geen telefoon ter beschikking hebt een leen toestel verzorgd.
Over die crashes/vastlopers: Tot een week geleden had ik er heel veel last van. Het leek ook steeds erger te worden. Uiteindelijk richting de 50x per dag. Telefoon was compleet onbruikbaar. Liep zelfs direct na sim-code in te voeren vast. Heb toen via samsungmobilenl op twitter het advies gekregen de telefoon in safe mode te starten.
"Probleem" is nu, dattie sindsdien nul keer gecrashed is en dat ik dit du sook niet heb kunnen testen.
Terwijl het toestel opstart: houd de aan/uit toets ingedrukt en druk gelijktijdig herhaaldelijk op de optietoets.
Kan iemand proberen of crashes zich dan nog steeds voordoen? (Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit helpt, maar wie weet)

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Ik heb ff een filmpje gemaakt met het probleem.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=MDHSCaDhyCE&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:01
Crashen en vastlopers heb ik zelf niet zo heel veel op mijn S3 uit oktober 2012. Wat ik wel heb is dat me steeds meer gaat opvallen dat de telefoon met simpele taken het allemaal niet meer kan bijhouden. Het komt regelmatig voor dat als ik bijvoorbeeld aan het browsen ben en dan op home druk om van app te wisselen dat dan de telefoon even 15 seconden volledig van slag is en in een single core telefoon is veranderd. Als ik dan vervolgens de camera app selecteer dan is de telefoon weer even 20sec van slag voor dat de camera app gereed is voor gebruik. Voor een zogenaamde quad-core telefoon had ik niet verwacht. Op mijn oude Nexus One(single core) had ik dit soort vetragingen totaal niet voorzover ik me kan herinneren.
Ik vermoedde eerst dat het met het aantal widgets op mijn home screens invloed hadden maar als ik ze verwijderd gebeurd hetzelfde fenomeen ook. Ik hoop dat Samsung met de komende update de nadruk legt op optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Greg1983 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:31:
Dus toch proberen om zo de gsm op te sturen en zien wat Samsung zal doen?
Ja, anders kan je hem weggooien, maar ze behoren dit ook simpelweg onder garantie op te lossen. Met goed aandringen kunnen ze er ook echt niet onderuit komen, zij moeten kunnen aantonen dat jij verantwoordelijk bent voor de fout, nou, dan kan ik je vertellen dat ze dat niet gaat lukken. Er is gewoon bekend dat er bij telefoons die nooit custom zijn geflashed ook die counter komt in jouw geval, dus ze hebben totaal geen bewijs ervoor.
Miki schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:09:
Crashen en vastlopers heb ik zelf niet zo heel veel op mijn S3 uit oktober 2012. Wat ik wel heb is dat me steeds meer gaat opvallen dat de telefoon met simpele taken het allemaal niet meer kan bijhouden. Het komt regelmatig voor dat als ik bijvoorbeeld aan het browsen ben en dan op home druk om van app te wisselen dat dan de telefoon even 15 seconden volledig van slag is en in een single core telefoon is veranderd. Als ik dan vervolgens de camera app selecteer dan is de telefoon weer even 20sec van slag voor dat de camera app gereed is voor gebruik. Voor een zogenaamde quad-core telefoon had ik niet verwacht. Op mijn oude Nexus One(single core) had ik dit soort vetragingen totaal niet voorzover ik me kan herinneren.
Ik vermoedde eerst dat het met het aantal widgets op mijn home screens invloed hadden maar als ik ze verwijderd gebeurd hetzelfde fenomeen ook. Ik hoop dat Samsung met de komende update de nadruk legt op optimalisatie.
Dit gebeurt niet als je telefoon normaal werkt hoor, heb mijn SGS3 al vanaf eind augustus en heeft dit probleem totaal niet. Heb er zelfs nog geen behoefte aan een custom ROM te draaien zo lekker hij loopt.
Of je hebt een hardware probleem of je moet je telefoon een factory reset geven (even carbon gebruiken om alles te backuppen).

[ Voor 18% gewijzigd door Koldur op 10-04-2013 10:20 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Koldur schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:17:
[...]

Ja, anders kan je hem weggooien, maar ze behoren dit ook simpelweg onder garantie op te lossen. Met goed aandringen kunnen ze er ook echt niet onderuit komen, zij moeten kunnen aantonen dat jij verantwoordelijk bent voor de fout, nou, dan kan ik je vertellen dat ze dat niet gaat lukken. Er is gewoon bekend dat er bij telefoons die nooit custom zijn geflashed ook die counter komt in jouw geval, dus ze hebben totaal geen bewijs ervoor.

[...]

Dit gebeurt niet als je telefoon normaal werkt hoor, heb mijn SGS3 al vanaf eind augustus en heeft dit probleem totaal niet. Heb er zelfs nog geen behoefte aan een custom ROM te draaien zo lekker hij loopt.
Of je hebt een hardware probleem of je moet je telefoon een factory reset geven (even carbon gebruiken om alles te backuppen).
De beschreven situatie gebeurd dus niet iedere keer maar zeker wel een aantal keren per week. Het doet me eerder denken aan een memory leak dan aan hardware issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
Axel Moonshine schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:07:
[...]
Oh. Uit eerdere reactie hier had ik begrepen dat er servicepunten zijn waarbij ze bepaalde zaken eventueel gelijk kunnen fixen. Die zoek ik eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Miki schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:26:
[...]

De beschreven situatie gebeurd dus niet iedere keer maar zeker wel een aantal keren per week. Het doet me eerder denken aan een memory leak dan aan hardware issue.
Ik moet echt zeggen dat dit probleem iets is wat redelijk specifiek voor jou geldt. Ik heb dit nog niet voorbij zien komen in dit topic, zelf nog nooit last van gehad en niemand over horen klagen die ik ken met een S3.

Factory reset zou ik in ieder geval proberen, als je het dan nog hebt lijkt het toch op een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Koldur schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:01:
[...]

Ik moet echt zeggen dat dit probleem iets is wat redelijk specifiek voor jou geldt. Ik heb dit nog niet voorbij zien komen in dit topic, zelf nog nooit last van gehad en niemand over horen klagen die ik ken met een S3.

Factory reset zou ik in ieder geval proberen, als je het dan nog hebt lijkt het toch op een hardware probleem.
Hoe verklaar je dan dat mijn situatie uniek is als ik erop Google toch een behoorlijk aantal hits krijg?

Zie:
http://www.google.nl/sear.....1c.1.8.serp.oDTT5Apm4rY

http://www.google.nl/sear.....1c.1.8.serp.kt1Kc8cU1i8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Stock firmware van samsung staat er terug op en gsm werkt. :/

Verklaar me dat eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Greg1983 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:27:

Verklaar me dat eens?
Serieus... Snap je dit zelf niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
:s ik dacht dat de gsm stuk was, andere roms geprobeerd en geen 1 die wou booten, stock firmware van samsung erop gezet en gsm werkt terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Greg1983 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:38:
:s ik dacht dat de gsm stuk was, andere roms geprobeerd en geen 1 die wou booten, stock firmware van samsung erop gezet en gsm werkt terug.
er zat dus iets mis. Als je nog bij je bootlogo komt is hij over het algemeen niet stuk. Je hebt waarschijnlijk iets verkeerds geflashed (kernel bijvoorbeeld). Dit is echter iets voor [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Greg1983 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:27:

Verklaar me dat eens?
Gelukkig maar! Scheelt je weer een hoop gedoe toch?

Had niet begrepen dat het na een flash gebeurde, heb het zelf mijn de SGS1 wel eens mee gemaakt, ligt dan vaak aan een incompatible bootloader/kernel met de ROM welke je er op hebt staan. Als je dan een stock ROM inclusief bootloader terugflashed is het opgelost.

Als dit probleem zich ineens voordoet zonder flashen, dan ben je dus wel de lul.
Miki schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:22:
[...]

Hoe verklaar je dan dat mijn situatie uniek is als ik erop Google toch een behoorlijk aantal hits krijg?

Zie:
http://www.google.nl/sear.....1c.1.8.serp.oDTT5Apm4rY

http://www.google.nl/sear.....1c.1.8.serp.kt1Kc8cU1i8
Heb wat bekeken, maar het zijn vaak problemen welke op te lossen zijn door cache wipe o.i.d.
Het is niet iets wat veel voorkomt, in dit hele topic klaagt niemand over een trage SGS3 (in ieder geval niet na een cache wipe/factory reset als er een ROM update is geweest) buiten een SGS3 die ook freezed.

Heb je al een factory reset of cache wipe geprobeerd? Anders is het makkelijk klagen.

[ Voor 26% gewijzigd door Koldur op 10-04-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Een artikel van androidworld over vastlopers:

http://www.androidworld.n...ial&utm_campaign=wordtwit

Is wel handig om als referentie te gebruiken als je jouw S3 opstuurt als deze vastlopers vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 11-09 13:34
Koldur schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:11:
[...]
Heb wat bekeken, maar het zijn vaak problemen welke op te lossen zijn door cache wipe o.i.d.
Het is niet iets wat veel voorkomt, in dit hele topic klaagt niemand over een trage SGS3 (in ieder geval niet na een cache wipe/factory reset als er een ROM update is geweest) buiten een SGS3 die ook freezed.

Heb je al een factory reset of cache wipe geprobeerd? Anders is het makkelijk klagen.
Nou, bij dezen dan: mijn telefoon blijft ook regelmatig hangen, sinds een aantal weken. Zowel factory reset als cache wipe gedaan. Helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
barrymossel schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:48:
[...]

Nou, bij dezen dan: mijn telefoon blijft ook regelmatig hangen, sinds een aantal weken. Zowel factory reset als cache wipe gedaan. Helpt niet.
Dan is er iets mis met je telefoon en zou ik naar een service center gaan. Na een wipe en factory reset hoort je telefoon dit gewoon niet te doen, dus hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Edit: Laat maar.

[ Voor 106% gewijzigd door Chris Smoove op 10-04-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Koldur schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:16:
[...]
Dan is er iets mis met je telefoon en zou ik naar een service center gaan. Na een wipe en factory reset hoort je telefoon dit gewoon niet te doen, dus hardware probleem.
Helemaal mee eens, alleen ben ik huiverig voor die service centers. Ik hoor erg rare zaken, zoals:

- Mensen die een scheur in het beeldscherm hebben (niet storend), waarbij het repair center per sé ook het scherm vervangt (en waar je dus voor moet betalen)
- Alleen een firmware update of factory restore (dus twee weken kwijt voor niks)
- Ze kunnen niks vinden (kost je weer geld aan onderzoekskosten)

Ik wil dus 'liever' dat mijn telefoon helemaal stopt, zodat ik in ieder geval een nieuw moederbord krijg. Of natuurlijk toezegging van samsung dat ik een nieuw moederbord krijg. En Samsung reageert nogal makkelijk: regel maar met je dealer of met gsmrepareren.nl, zonder toe te geven dat het een bekend probleem is en dat er sowieso e.e.a. vervangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
barrymossel schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:16:
[...]

Helemaal mee eens, alleen ben ik huiverig voor die service centers. Ik hoor erg rare zaken, zoals:

- Mensen die een scheur in het beeldscherm hebben (niet storend), waarbij het repair center per sé ook het scherm vervangt (en waar je dus voor moet betalen)
- Alleen een firmware update of factory restore (dus twee weken kwijt voor niks)
- Ze kunnen niks vinden (kost je weer geld aan onderzoekskosten)

Ik wil dus 'liever' dat mijn telefoon helemaal stopt, zodat ik in ieder geval een nieuw moederbord krijg. Of natuurlijk toezegging van samsung dat ik een nieuw moederbord krijg. En Samsung reageert nogal makkelijk: regel maar met je dealer of met gsmrepareren.nl, zonder toe te geven dat het een bekend probleem is en dat er sowieso e.e.a. vervangen wordt.
En dat begrijp ik ook weer, tip, 5 seconden magnetron doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik denk dat het langzaam vollopen van het geheugen en veel onnodige bestanden ervoor zorgen dat de telefoon langzer wordt gedurende de tijd? Om onder andere die reden heb ik geroot. Gebruik al geruime tijd Omega en kan van alles! een backup maken en de interne SD kaart bijvoorbeeld geheel formatteren, caches wissen, userdata, etc.
Na die tijd kun je wanneer gewenst de cache wissen (die loopt aardig snel op) en doordat je de telefoon goed leert kennen weet je welke bestanden je weg kunt gooien om een voorbeeld te geven.
Na elke format voelt de telecoon fris en nieuw aan + dat de ROMS weer verbeterd zijn.
Dus ik denk niet dat Samsung de oorzaak is maar Android.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Luxicon schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:06:
Ik denk dat het langzaam vollopen van het geheugen en veel onnodige bestanden ervoor zorgen dat de telefoon langzer wordt gedurende de tijd? Om onder andere die reden heb ik geroot. Gebruik al geruime tijd Omega en kan van alles! een backup maken en de interne SD kaart bijvoorbeeld geheel formatteren, caches wissen, userdata, etc.
Na die tijd kun je wanneer gewenst de cache wissen (die loopt aardig snel op) en doordat je de telefoon goed leert kennen weet je welke bestanden je weg kunt gooien om een voorbeeld te geven.
Na elke format voelt de telecoon fris en nieuw aan + dat de ROMS weer verbeterd zijn.
Ik weet haast wel zeker dat het te maken heeft met vol lopen van het geheugen of een memory leak van een applicatie of proces. Ik geloof totaal niet dat het om een hardware probleem gaat. Dit heeft er puur mee te maken dat het niet continu gebeurd maar ad-random en zich alleen voor doet op het moment van terugkeren naar home middels de home button.

Je opmerkingen over dat het aan Android ligt deel ik niet, Samsung is namelijk degene die de software levert en ook dit kan verhelpen door bijvoorbeeld het memory management te veranderen of op kernelniveau aanpassingen doen. Je geeft immers zelf al aan dat je met custom roms hier andere ervaringen mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Memory leak is makkelijk na te gaan, kijk in de task manager en zie of het geheugen vol is. Kan je ook nog kijken welke app het veroorzaakt en die verwijderen en weer genieten van een snelle telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Dit is niet het computer idee forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:33
Luxicon schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:06:
Android is de emmer, Touchwiz en bloatware is de druppel. Je wil het beide niet.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Miki schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:40:
Dit is niet het computer idee forum ;)
Welke onderboodschap draag je daarmee uit?
Als je in de task manager nog geheugen over hebt zal daar je oorzaak van vertraagde telefoon ook niet liggen en is er blijkbaar ook geen memory leak zoals jij denkt.
Dan moet het iets zijn wat CPU verbruikt en is op een soortgelijke manier op te lossen.

Wel ben ik het eens met NAS T dat bloatware en de Touchwiz launcher problemen kunnen geven, ik heb mijn SGS3 niet geroot maar dan kan je evengoed bloatware freezen en bijvoorbeeld Apex launcher gebruiken. Werkt je telefoon als een speer, ja, er zijn sneller werkende custom ROMs, maar het verschil daarmee vind ik op dit moment niet groot genoeg om dat te hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Koldur schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:51:
[...]

Welke onderboodschap draag je daarmee uit?
Als je in de task manager nog geheugen over hebt zal daar je oorzaak van vertraagde telefoon ook niet liggen en is er blijkbaar ook geen memory leak zoals jij denkt.
Dan moet het iets zijn wat CPU verbruikt en is op een soortgelijke manier op te lossen.

Wel ben ik het eens met NAS T dat bloatware en de Touchwiz launcher problemen kunnen geven, ik heb mijn SGS3 niet geroot maar dan kan je evengoed bloatware freezen en bijvoorbeeld Apex launcher gebruiken. Werkt je telefoon als een speer, ja, er zijn sneller werkende custom ROMs, maar het verschil daarmee vind ik op dit moment niet groot genoeg om dat te hoeven doen.
Je leest totaal niet wat er geschreven wordt ipv daarvan kalk je steeds wat neer. Je begint eerst te stellen dat ik een factory reset moet doen en anders is het toestel stuk zonder ook maar een redelijk argument daarvoor. Vervolgens komt de memory leak ter sprake en moet ik maar even via task manager e.e.a. uitvogelen. Laat nu net dat laatste totaal niet lukken als je mijn symptoon beschrijving er even bij pakt:
Miki schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:09:
Leg mij nu eens uit hoe ik het proces of applicatie die wellicht een memory leak vertoont opsporen als het symptoon na een seconde of 15 vanzelf oplost. En naar alle waarschijnlijkheid is het diezelfde taks manager die een proces afsluit doordat er geheugen te kort komt om home screen weer te geven of een app te starten. Android beheert namelijk zelf het geheugen en sluit dus processen af op het moment dat het geheugen te kort komt. Daarom zijn onder andere task killers zinloos omdat je daarmee het systeem alleen maar negatief beinvloed.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 10-04-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Probeerde je te helpen, maar blijkbaar kan je niet buiten een bepaalde mindset denken. Wens je echt succes met het oplossen.

Eén ding is duidelijk, als iedereen of een grote meerderheid dezelfde problemen zou hebben (wat zo zou moeten zijn als het een ROM design probleem is van Samsung) dan had ik en velen met mij er zeker ook last van gehad en zou het forum er vol van staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
sslojko schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:25:
Een artikel van androidworld over vastlopers:

http://www.androidworld.n...ial&utm_campaign=wordtwit

Is wel handig om als referentie te gebruiken als je jouw S3 opstuurt als deze vastlopers vertoont.
ik zal dit artikel uitprinten en meenemen als ik eerdaags mijn telefoon ga ophalen.
zie net op de site van dynafix, dat ze dus eigenlijk hetzelfde hebben gedaan als in de winkel... :F

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.

Servicehandeling: Software update

Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: PHN I9300XXELLA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Axel Moonshine schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:32:
zie net op de site van dynafix, dat ze dus eigenlijk hetzelfde hebben gedaan als in de winkel... :F

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: PHN I9300XXELLA
Kijk, en daar ben ik nu zo bang voor. Ik neem toch aan dat Samsung nu onderhand wel weet dat er een probleem is, wat het probleem is en hoe dit op te lossen. En dan kun je toch ook wel aannemen dat die repair centers het kunnen oplossen. En dat is niet met een software update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 18:56
Ook ik heb de afgelopen tijd problemen gehad met spontane reboots en vastlopers op mijn galaxy S3.
Dagelijks had ik toch wel zeker 10-15 reboots/vastlopers op een gegeven moment.
De batterij verwijderen was dan vaak de enigste optie.

Na eens goed gezocht te hebben op internet, uitgekomen bij een XDA forum.
Volgens dit forum bestaat er een oplossing voor dit probleem in de vorm van een andere firmware versie die veel stabieler is. Het gaat om de UK 4.1.2 firmware I9300XXEMB5 (officiele samsung firmware dus niet gemod).
Uiteraard heb ik dit meteen uitgeprobeerd (werd gek van al die vastlopers....) en via odin geflashed.
Tot op heden geen vastlopers of spontane reboots meer gehad :) en de telefoon lijkt zelfs weer soepeler te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
NG00 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:22:
Ook ik heb de afgelopen tijd problemen gehad met spontane reboots en vastlopers op mijn galaxy S3.
Dagelijks had ik toch wel zeker 10-15 reboots/vastlopers op een gegeven moment.
De batterij verwijderen was dan vaak de enigste optie.

Na eens goed gezocht te hebben op internet, uitgekomen bij een XDA forum.
Volgens dit forum bestaat er een oplossing voor dit probleem in de vorm van een andere firmware versie die veel stabieler is. Het gaat om de UK 4.1.2 firmware I9300XXEMB5 (officiele samsung firmware dus niet gemod).
Uiteraard heb ik dit meteen uitgeprobeerd (werd gek van al die vastlopers....) en via odin geflashed.
Tot op heden geen vastlopers of spontane reboots meer gehad :) en de telefoon lijkt zelfs weer soepeler te lopen.
Ik heb er inderdaad wat meer over gelezen, dat die update het probleem op moet lossen. Wel triest dat Samsung die specifieke update dan nog steeds niet in NL heeft uitgerold.... Je zou toch verwachten dat ze daar haast mee maken, of de aantallen met het probleem moeten relatief laag liggen, alleen zou dat een slechte reden zijn natuurlijk.

Het vervelende van die versie zelf te installeren is dat je evengoed een custom ROM warning krijgt in je download toch (had ik begrepen)? Kan je met wat gedoe weghalen, maar is wel iets om over na te denken als je deze versie wil flashen, blijkt het probleem er toch niet mee opgelost, dan ben je aangewezen op rooten en triangle away te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Koldur schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:53:
[...]

Ik heb er inderdaad wat meer over gelezen, dat die update het probleem op moet lossen. Wel triest dat Samsung die specifieke update dan nog steeds niet in NL heeft uitgerold.... Je zou toch verwachten dat ze daar haast mee maken, of de aantallen met het probleem moeten relatief laag liggen, alleen zou dat een slechte reden zijn natuurlijk.

Het vervelende van die versie zelf te installeren is dat je evengoed een custom ROM warning krijgt in je download toch (had ik begrepen)? Kan je met wat gedoe weghalen, maar is wel iets om over na te denken als je deze versie wil flashen, blijkt het probleem er toch niet mee opgelost, dan ben je aangewezen op rooten en triangle away te gebruiken.
Je krijgt geen custom ROM warning als je officiële firmwares flasht (zie http://www.sammobile.com voor firmwares). Zoals een paar posts hierboven aangegeven door mij heb ik net een BTU firmware geflasht (UK). Mijn Custom Binary Download staat gewoon op NO en er staat dat ik een officiële Samsung Firmware draai. Het enigste is dat mijn CSC nog steeds op PHN staat en niet op BTU. Waardoor ik geen OTA updates of updates via Kies meer kan ontvangen (of ik zou de CSC goed moeten zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Koldur schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:53:
[...]

Ja is inderdaad triest dat deze update niet in Nederland uitgerold wordt, maar volgens mij wil samsung het probleem niet erkennen. Zelf denk ik dat wel om grote aantallen telefoons gaat, aangezien er genoeg forums te vinden zijn waar dit probleem speelt.

Zover ik begrepen heb krijg je geen custom ROM warning (dit heb ik ook niet gezien tijdens het flashen) aangezien het om een officiele samsung firmware gaat die niet is aangepast. Het is volgens mij altijd mogelijk officiele samsung firmware te flashen via ODIN zonder hier garantie problemen mee te krijgen.
Wanneer de telefoon opgestuurd wordt naar een servicecentrum voor reparatie, zetten ze daar namelijk ook gewoon officiele samsung firmware op de telefoon via ODIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
NG00 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:13:
[...]

Ja is inderdaad triest dat deze update niet in Nederland uitgerold wordt, maar volgens mij wil samsung het probleem niet erkennen. Zelf denk ik dat wel om grote aantallen telefoons gaat, aangezien er genoeg forums te vinden zijn waar dit probleem speelt.

Zover ik begrepen heb krijg je geen custom ROM warning (dit heb ik ook niet gezien tijdens het flashen) aangezien het om een officiele samsung firmware gaat die niet is aangepast. Het is volgens mij altijd mogelijk officiele samsung firmware te flashen via ODIN zonder hier garantie problemen mee te krijgen.
Wanneer de telefoon opgestuurd wordt naar een servicecentrum voor reparatie, zetten ze daar namelijk ook gewoon officiele samsung firmware op de telefoon via ODIN.
Zou je even willen checken of je die waarschuwing nu echt niet ziet? Even in download mode (of recovery, weet het even niet zeker) en je moet het zien (of juist niet als het even mee zit ;) ).
Het schijnt namelijk dat als je van je eigen land FW (in NL PHN) over gaat naar een ander land officiële FW je ook die waarschuwing triggert.

Er zijn iderdaad een hoop mensen met het probleem, te veel, maar in Samsungs ogen misschien niet genoeg? Ze hebben het probleem namelijk wel toegeven, alleen niet uitgeweid waar het probleem precies zit.
Blijft voor je klanten natuurlijk een slecht verhaal als ze te horen krijgen dat elders een update is toegepast om een serieus probleem op te lossen maar in jouw gebied niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Koldur schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:31:
[...]
Zou je even willen checken of je die waarschuwing nu echt niet ziet? Even in download mode (of recovery, weet het even niet zeker) en je moet het zien (of juist niet als het even mee zit ;) ).
Het schijnt namelijk dat als je van je eigen land FW (in NL PHN) over gaat naar een ander land officiële FW je ook die waarschuwing triggert.

Er zijn iderdaad een hoop mensen met het probleem, te veel, maar in Samsungs ogen misschien niet genoeg? Ze hebben het probleem namelijk wel toegeven, alleen niet uitgeweid waar het probleem precies zit.
Blijft voor je klanten natuurlijk een slecht verhaal als ze te horen krijgen dat elders een update is toegepast om een serieus probleem op te lossen maar in jouw gebied niet....
Ik heb het even voor je uitgetest in download mode. Hetgeen wat ik dan zie:

ODIN MODE
product name: GT-I9300
custom binary download: No
current binary: Samsung official
system status: official

Oftewel het lijkt allemaal in orde te zijn ;)
De firmware die ik geflashed heb is dus de I9300XXEMB5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
NG00 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:06:
[...]

Ik heb het even voor je uitgetest in download mode. Hetgeen wat ik dan zie:

ODIN MODE
product name: GT-I9300
custom binary download: No
current binary: Samsung official
system status: official

Oftewel het lijkt allemaal in orde te zijn ;)
De firmware die ik geflashed heb is dus de I9300XXEMB5.
Bij mij verschijnt hetzelfde. Dus lijkt het me redelijk safe om dit te flashen. Weet niet hoe het zit als je jouw CSC gaat veranderen. Overigens heb ik I9300XXEMC2 geflasht (dit is de laatse UK versie).

[ Voor 5% gewijzigd door sslojko op 11-04-2013 14:16 . Reden: Toegevoegd welke versie ik heb gelfasht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
sslojko schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:15:
[...]
Bij mij verschijnt hetzelfde. Dus lijkt het me redelijk safe om dit te flashen. Weet niet hoe het zit als je jouw CSC gaat veranderen. Overigens heb ik I9300XXEMC2 geflasht (dit is de laatse UK versie).
Ik heb via ODIN alleen de PDA geflashed, aan de CSC heb ik niet gezeten.
Werkt de I9300XXEMC2 goed bij jou, of geeft deze ook freezes/reboots?
Volgens het XDA forum waren de I9300XXEMB1/I9300XXEMB5 de meest stabiele firmwares.
Maar aangezien jou firmware nieuwer is werkt deze misschien ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
NG00 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:26:
[...]

Ik heb via ODIN alleen de PDA geflashed, aan de CSC heb ik niet gezeten.
Werkt de I9300XXEMC2 goed bij jou, of geeft deze ook freezes/reboots?
Volgens het XDA forum waren de I9300XXEMB1/I9300XXEMB5 de meest stabiele firmwares.
Maar aangezien jou firmware nieuwer is werkt deze misschien ook wel.
Bij mij werkt MC2 prima. Maar ik had daarvoor ook geen problemen met freezes/reboots. Wilde gewoon de laatste versie hebben. Had wel last van home screen redraws. Deze zijn nu wel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Als het goed is komt XXUFMB3 eraan. Dezeis nu nog in betafase (Android 4.2.1) en is nog niet stabiel.
I9300XXEMC2 draait hier ook prima.
Ik heb wel een custom ROM.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Bedankt voor de info allemaal, volgens mij is het inderdaad alleen als je de csc ook flashed dat je die custom melding krijgt. Dat kan dus achterwege gelaten worden en blijkt het op te lossen, mooi. Blijft natuurlijk jammer dat het hier niet gewoon wordt uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De csc code is gekoppeld aan de rom dus heel veel aan te passen valt er niet. Mocht je csc code na updaten op "unknown" komen te staan volg dan het stappenplan in onderstaande link.

sphere in "[Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet iemand wat de 50 mb update van vandaag inhield? op de stock firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
nnndoh schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:19:
Zou je iets specifieker kunnen zijn m.b.t. welke CSC code je S3 heeft. Van wat ik kan zien op Sammobile is er nog geen update verschenen voor de nederlandse S3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
nnndoh schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:19:
ota of kies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
via de mobiel zelf, werd daarna opnieuw opgestart

Zag op een andere forum dat ook iemand een kleine update had, maar wist zelf ook niet wat er geupdate is?
misschien iets met dat memory lek eerder gesproken ?

[ Voor 45% gewijzigd door nnndoh op 11-04-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11-2023
Koldur schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:58:
Eén ding is duidelijk, als iedereen of een grote meerderheid dezelfde problemen zou hebben (wat zo zou moeten zijn als het een ROM design probleem is van Samsung) dan had ik en velen met mij er zeker ook last van gehad en zou het forum er vol van staan.
Ik heb hetzelfde, al best een tijd. Tis niet dat ik mijn telefoon heel intensief gebruik ofzo, of dat ie overvol met dingen staat. Maand of 5 geleden begon het: app afsluiten, of via homeknop terug naar startscreen, en dan 5 tot 10 seconde leeg scherm (hangen) voordat ie verder gaat en weer icoontjes tevoorschijn komen. Soms stopt TouchWiz er ook spontaan mee. Cache wipe e.d. heeft geen zin en vaak blijkt er ook zat geheugen te zijn of staat er verder niks meer open. Wat ik trouwens wel signaleer is dat het probleem pas voordoet als ik het toestel al een flinke tijd heb aanstaan (meer dan een dag ofzo). Als ik uitzet en weer aanzet is het probleem weer een tijdje verholpen.

Het is soms erg irritant. Maar ook weer niet zo vervelend dat ik hem daarvoor wil opsturen en misschien weken kwijt ben... Toch krijg ik sinds 2 weken ook af en toe last van freezes zoals elders hier beschreven. Nog vrij beperkt weliswaar, maar alles bij elkaar moet het niet veel meer worden want dan ga ik toch maar opsturen.

Eerst nog maar es een updateje afwachten, hopelijk dat het daarmee verholpen wordt. Blijf het een prima toestel vinden, maar tegelijkertijd krijg ik nu wel zoiets van: Toptoestel? Hoezo toptoestel...

[ Voor 3% gewijzigd door Opa TRP op 11-04-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Dat met die homescreen is gebeurt vaak met Touchwiz. Dat heet homescreen redraw, want touchwiz blijft niet in het geheugen en moet dan alles weer opnieuw laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ik zet 's avonds altijd mijn telefoon uit, waarschijnlijk is dat, mede met dat ik Apex launcher gebruik, de reden dat ik (en waarschijnlijk velen met mij) het probleem niet hebben.

Misschien lost de update het op, zou mooi zijn. Ook kan het in wat zeldzamere gevallen gaan om een hardwareprobleem, corrupte flash partitie o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
nnndoh schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:32:
[...]
via de mobiel zelf, werd daarna opnieuw opgestart
Zag op een andere forum dat ook iemand een kleine update had, maar wist zelf ook niet wat er geupdate is?
misschien iets met dat memory lek eerder gesproken ?
Hier niks OTA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Het betreft update versie I9300XXEMC2. Deze update is in Nederland nog niet uitgerold, maar al wel bijvoorbeeld in Luxemburg.

Iemand op Android Central meende dat door deze update o.a. apps sneller worden opgestart, er minder RAM wordt verbruikt, de phone/contacten app sneller wordt geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Klopt ja, maar ik heb gewoon een nederlands toestel naar ik meen ( 2de hands gekocht)
firmware nummer klopt idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Amboe schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:09:
[...]

Het betreft update versie I9300XXEMC2. Deze update is in Nederland nog niet uitgerold, maar al wel bijvoorbeeld in Luxemburg.

Iemand op Android Central meende dat door deze update o.a. apps sneller worden opgestart, er minder RAM wordt verbruikt, de phone/contacten app sneller wordt geladen.
Ik heb hem net met Odin geflashed en inderdaad, apps starten sneller en phone/contacten/sms geven een stuk sneller de info weer dan XELLA.
En geen custom ROM melding in download mode, dus alles is prima, CSC is wel meeveranderd naar I9300OXAEMC2 (kan je checken door *#1234# in de dialer in te voeren) maar geeft dus geen melding weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Koldur schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:59:
[...]

Ik heb hem net met Odin geflashed en inderdaad, apps starten sneller en phone/contacten/sms geven een stuk sneller de info weer dan XELLA.
En geen custom ROM melding in download mode, dus alles is prima, CSC is wel meeveranderd naar I9300OXAEMC2 (kan je checken door *#1234# in de dialer in te voeren) maar geeft dus geen melding weer.
De CSC checken door *#1234# geeft volgens mij niet helemaal de goede info. Aangezien als je jouw toestel nu aan kies hangt zegt ie dat jouw CSC niet klopt en dat deze nog steeds PHN is.

Ik kan ook beamen dat het allemaal wat beter loopt op MC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Die firmware van sammobile, maakt het uit welke land het is? (mbt XXEMC2)

[ Voor 9% gewijzigd door Chris Smoove op 12-04-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
sslojko schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:43:
[...]

De CSC checken door *#1234# geeft volgens mij niet helemaal de goede info. Aangezien als je jouw toestel nu aan kies hangt zegt ie dat jouw CSC niet klopt en dat deze nog steeds PHN is.

Ik kan ook beamen dat het allemaal wat beter loopt op MC2.
Klinkt logisch, is dus waarschijnlijk gewoon een standaard feedback wat de CSC niet polled maar er simpelweg vanuit gaat dat de CSC ook klopt.
Chris Smoove schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:46:
Die firmware van sammobile, maakt het uit welke land het is? (mbt XXEMC2)
Maakt in principe niet uit, alleen kan een bepaald land bepaalde apps wel of juist niet hebben. Dit zijn over het algemeen apps welke je toch uit wil zetten, dus zou ik zeggen, maakt niet uit nee.

Niet waar wat ik eerst had geschreven, die apps zitten dus in de CSC ( http://www.jayceooi.com/2...csc-on-samsung-galaxy-s3/ ) en aangezien je die niet flashed maakt het dus helemaal niet uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Koldur op 12-04-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Koldur schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:53:
[...]

Klinkt logisch, is dus waarschijnlijk gewoon een standaard feedback wat de CSC niet polled maar er simpelweg vanuit gaat dat de CSC ook klopt.

[...]

Maakt in principe niet uit, alleen kan een bepaald land bepaalde apps wel of juist niet hebben. Dit zijn over het algemeen apps welke je toch uit wil zetten, dus zou ik zeggen, maakt niet uit nee.

Niet waar wat ik eerst had geschreven, die apps zitten dus in de CSC ( http://www.jayceooi.com/2...csc-on-samsung-galaxy-s3/ ) en aangezien je die niet flashed maakt het dus helemaal niet uit.
Paar dingen:

Als je het stappenplan volgt welke ik eerder heb opgegeven veranderd de CSC code wel degelijk mee als je de standaard roms flashed met Odin en kun je via KIES of OTA toekomstige updates ontvangen op basis van je nieuwe rom. Als je CSC blijft hangen of unknown is komt omdat je het stappenplan niet goed hebt opgevolgd en zul je merken dat KIES je toestel niet herkend.

Als je bij Samfirmware een rom download(.PDA) die carrierbranded is, te herkennen aan de CSC(code geeft land + carrier aan) code dan krijg je ook de specifieke carrierbranded zooi mee. Uiteraard kun je e.e.a. uitpakken en dan handmatig aan de gang maar daar loop je wel meer risico's mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Miki schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:17:
[...]

Paar dingen:

Als je het stappenplan volgt welke ik eerder heb opgegeven veranderd de CSC code wel degelijk mee als je de standaard roms flashed met Odin en kun je via KIES of OTA toekomstige updates ontvangen op basis van je nieuwe rom. Als je CSC blijft hangen of unknown is komt omdat je het stappenplan niet goed hebt opgevolgd en zul je merken dat KIES je toestel niet herkend.

Als je bij Samfirmware een rom download(.PDA) die carrierbranded is, te herkennen aan de CSC(code geeft land + carrier aan) code dan krijg je ook de specifieke carrierbranded zooi mee. Uiteraard kun je e.e.a. uitpakken en dan handmatig aan de gang maar daar loop je wel meer risico's mee.
Het blijft een vaag verhaal met het flashen van een andere regio, ik heb dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RThiKGY6RDsc9q0YrTCSOYKw/full.png
Ik heb dus de PHN maar wel de MC2 CSC, waarschijnlijk zit de PHN CSC dus gewoon in de BTU firmware, of de CSC is toch niet geüpdate (lijkt me eerder het eerste, zoals jij aangeeft, met als kanttekening dat de CSC dus niet automatisch naar een andere regio verandert en je niet via KIES kunt updaten) en KIES geeft MC2 CSC verkeerd weer.

CSC kan in ieder geval niet veranderd zijn in een andere regio, dan had mijn telefoon gewiped moeten wezen (CSC veranderen zorgt altijd voor een wipe) en dat is hij niet (gelukkig ;) ).

Als die PHN CSC er gewoon in zit is het helemaal vaag dat Samsung de MC2 nog niet uitrolt....

[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 12-04-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ik blijf toch maar ff wachten op die update als ie in frankrijk uitkomt. Geen zin in dit soort gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Chris Smoove schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:59:
Ik blijf toch maar ff wachten op die update als ie in frankrijk uitkomt. Geen zin in dit soort gezeur.
Het is geen gezeur hoor, het werkt allemaal naar behoren, je kan altijd gewoon weer terug flashen naar de Franse versie en dan ziet KIES hem gewoon weer als normaal.
Alleen denk ik dat je dan nooit meer zal wachten op de Franse update omdat andere landen altijd sneller zullen zijn met hun updates en je die dus iedere keer via Odin zal flashen.

Het zijn gewoon officiële FW's, dus je doet niets geks, de service centra van Samsung gebruiken ook gewoon Odin en deze files om de telefoons te flashen.

Als je het echt niet wil doen, moet je het natuurlijk niet doen hé ;) probeer je alleen even aan te geven dat het allemaal wel meevalt met het gedoe. Alleen willen er een aantal mensen (inclusief mijzelf) altijd het naadje van de kous weten.

[ Voor 14% gewijzigd door Koldur op 12-04-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Nog enige opmerkingen over XXEMC2, buiten dan het was soepeler gaat? Bijvoorbeeld de homescreen redraw?

Ik heb momenteel de op één na nieuwste firmware XXEMA2. Vaak last van homescreen redraws als ik een aantal minuten in chrome zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Koldur schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:50:
[...]

Het blijft een vaag verhaal met het flashen van een andere regio, ik heb dit als resultaat:
[afbeelding]
Ik heb dus de PHN maar wel de MC2 CSC, waarschijnlijk zit de PHN CSC dus gewoon in de BTU firmware, of de CSC is toch niet geüpdate (lijkt me eerder het eerste, zoals jij aangeeft, met als kanttekening dat de CSC dus niet automatisch naar een andere regio verandert en je niet via KIES kunt updaten) en KIES geeft MC2 CSC verkeerd weer.

CSC kan in ieder geval niet veranderd zijn in een andere regio, dan had mijn telefoon gewiped moeten wezen (CSC veranderen zorgt altijd voor een wipe) en dat is hij niet (gelukkig ;) ).

Als die PHN CSC er gewoon in zit is het helemaal vaag dat Samsung de MC2 nog niet uitrolt....
Ik zou opnieuw de Luxemburgse rom downloaden en dan i.c.m. met onderstaand stappenplan:

- telefoon flashen
- factory reset
- reboot
- telefoon instellen
- uit laten razen
- telefoon in download modus
- opnieuw flashen

Als het goed is gegaan veranderd dan ook de CSC code en zal ook KIES je telefoon weer herkennen. Zelf heb ik bijvoorbeeld met bovenstaande methode mijn Vodafone branded(VFG) naar de nederlandse stock rom(PHN) geflashed. Mijn S3 wordt dus nu in KIES ook gewoon als PHN toestel herkend terwijl het daarvoor een VFG toestel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Chris Smoove schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:07:
Nog enige opmerkingen over XXEMC2, buiten dan het was soepeler gaat? Bijvoorbeeld de homescreen redraw?

Ik heb momenteel de op één na nieuwste firmware XXEMA2. Vaak last van homescreen redraws als ik een aantal minuten in chrome zit.
2 na nieuwste MC3 is momenteel de laatste. Zowel in TW of aan ander launcher geen last van redraws!

;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Miki schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:15:
[...]

Ik zou opnieuw de Luxemburgse rom downloaden en dan i.c.m. met onderstaand stappenplan:

- telefoon flashen
- factory reset
- reboot
- telefoon instellen
- uit laten razen
- telefoon in download modus
- opnieuw flashen

Als het goed is gegaan veranderd dan ook de CSC code en zal ook KIES je telefoon weer herkennen. Zelf heb ik bijvoorbeeld met bovenstaande methode mijn Vodafone branded(VFG) naar de nederlandse stock rom(PHN) geflashed. Mijn S3 wordt dus nu in KIES ook gewoon als PHN toestel herkend terwijl het daarvoor een VFG toestel was.
Ik snap hem, maar wil juist de PHN CSC houden, heb geen zin in een volledige reset als het niet hoeft. Evengoed bedankt ;)

EDIT:
Heb jij nu dan wel de melding in download mode dat je een custom flash hebt uitgevoerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 12-04-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Koldur schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:20:
EDIT:
Heb jij nu dan wel de melding in download mode dat je een custom flash hebt uitgevoerd?
Nee, zolang je originele stock roms (PDA bestanden) van Samsung flashed die te vinden zijn op sammobile.com dan krijg je deze melding niet. Dus geen triangles en verdere meldingen dat je je telefoon hebt unlocked of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
Miki schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:35:
[...]

Nee, zolang je originele stock roms (PDA bestanden) van Samsung flashed die te vinden zijn op sammobile.com dan krijg je deze melding niet. Dus geen triangles en verdere meldingen dat je je telefoon hebt unlocked of iets dergelijks.
Als je op de (oude) bootloader zit krijg je deze uitroepteken sowieso niet.. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
silitek schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:40:
[...]

Als je op de (oude) bootloader zit krijg je deze uitroepteken sowieso niet.. ;)
Absolutely true :P

Ik wilde het alleen even simpel houden. Roms uit elkaar trekken en de betreffende bestanden apart flashen neemt toch wel wat meer risico's met zich mee terwijl flashen van de PDA bestanden nagenoeg risico-loos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-07 20:27
Ik heb nu ook last van freezes en self-rebooting, na 6 maanden gebruik zonder klachten.
Het gebeurt zo een 5 tot 10 keer per dag.
Ik heb met Hi gebeld en ben bij het inleveren van mijn telefoon ben ik hem voor 3 tot 6 weken kwijt :(.
Dit gaat niet omdat ik mijn telefoon zakelijk gebruik.

Nu maar hopen dat Samsung hier een fix voor heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ik vond het al zo vaag, had op XDA gelezen dat het wel zou gebeuren en er voor de rest niet meer onderzoek naar gedaan. Erg prettig, want ik moet toegeven dat de MC2 wel erg prettig werkt. Heb op het moment geen zin in rooten en triangle away te moeten gebruiken.
Misschien wat paranoia, maar wil voor eventuele garantie dat risico nu niet lopen. Hoewel volgens rootSU op XDA het nog steeds simpel weg te halen is ook met de nieuwste BL, batterij eruit halen als de telefoon wil rebooten en dan meteen stock ROM flashen en schijnt het weer ok te zijn.

Alleen kan ik niet echt bedenken waarom ik nu per se custom ROM moet gaan, MC2 werkt wel erg prettig tot nog toe (staat er erg kort op, dus lastig met zekerheid te zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
Vandaag de telefoon bij het service center opgehaald. wat instellingen gedaan in het service center. bij de derde instelling. weer vast. wordt weer opgestuurd....ben erg teleurgesteld. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
je zult maar zo'n toestel hebben.. zie bericht hierboven
maar na vele afwegingen toch gekozen voor de S3 i.p.v. de iPhone 4S ( ook nog duurder...)
had geen penningen genoeg voor de S4..
doorslaggevend: de persoonlijke looks die met bv widgets kunt geven; de goede gps functionaliteit; de camera - en de tweak mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik heb een vraagje over Samsung Dive. Wanneer je deze serivce gebruikt, komt er een melding op de telefoon binnen via de App "Externe Besturingselementen". Weet iemand of deze melding kan worden uitgezet?

Zo heeft de functie toch weinig zin omdat degene die de telefoon in het bezit heeft dan kan zien dat hij getraceerd wordt?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 08:07:
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje over Samsung Dive. Wanneer je deze serivce gebruikt, komt er een melding op de telefoon binnen via de App "Externe Besturingselementen". Weet iemand of deze melding kan worden uitgezet?

Zo heeft de functie toch weinig zin omdat degene die de telefoon in het bezit heeft dan kan zien dat hij getraceerd wordt?

Alvast bedankt.
Volgens mij kan dat niet uitgezet worden. De telefoon van mijn vrouw is ongeveer een jaar geleden gestolen. Ik heb hem toen één keer via Dive kunnen traceren, daarna is waarschijnlijk de SIM-kaart verwisseld en het toestel opnieuw ingesteld. Het zou dus goed kunnen dat de dief het icoontje gezien heeft en daar actie op heeft ondernomen. Ik verwacht dat dit gedaan is zodat bjivoorbeeld ouders niet ongemerkt hun kinderen kunnen traceren. Misschien is er wel een ander programma met vergelijkbare functionaliteit die geen melding geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Avast anti theft, de beste tracking software en je kunt de icon hiden en naam wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Laatst online: 31-08 15:38
Ik zit met een vervelend probleem. Er staat constant een 1 op mijn berichten envelopje. Dat ik zogezegd een ongelezen bericht heb. Maar als ik naar mijn inbox ga staat er geen enkel ongelezen sms bericht. Zelf heb ik al mijn gsm opnieuw opgestart en alle sms gesprekken verwijderd maar nog geeft hij een ongelezen bericht aan.
Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:35
@Stijnb_:
Ga naar Instellingen - Applicatiebeheer - Alles - BadgeProvider
Klik op gedwongen stoppen en vervolgens op gegevens verwijderen
Na opnieuw opstarten zou de 1 weg moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Laatst online: 29-01-2024
Gisteren wou ik ff kijken hoelaat het was, haal me samsung galaxy s3 uit me broekzak en zag helemaal geen beeld of lampje branden.

Dus heb ik accu eruit gehad en weer in maar nu blijft hij hangen op de logo van "samsung galaxy s3 GT-I9300"

Het download mode krijg ik nog wel met volume down+power+menu knop

Als ik bijv met odin het root wil flashen zegt hij FAIL en krijg een melding van dat de pit partitie ontbreekt

Wat kan ik nu doen zonder reparatie bij tmobile???

En heb ik garantie bij tmobile zonder verzekering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren gaf mijn S3 de melding dat de externe SD card was verwijderd...vandaag kan hij de sd card helemaal niet meer vinden. Ook mijn pc herkent de sd card niet meer. kan hem dus ook niet formatteren. Iemand nog suggesties wat ik kan doen of is dit een gevalletje "jammer, maar helaas"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Technoturk schreef op zondag 14 april 2013 @ 18:27:
Gisteren wou ik ff kijken hoelaat het was, haal me samsung galaxy s3 uit me broekzak en zag helemaal geen beeld of lampje branden.

Dus heb ik accu eruit gehad en weer in maar nu blijft hij hangen op de logo van "samsung galaxy s3 GT-I9300"

Het download mode krijg ik nog wel met volume down+power+menu knop

Als ik bijv met odin het root wil flashen zegt hij FAIL en krijg een melding van dat de pit partitie ontbreekt

Wat kan ik nu doen zonder reparatie bij tmobile???

En heb ik garantie bij tmobile zonder verzekering ?
Heb je ook recovery geprobeerd?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Laatst online: 29-01-2024
Luxicon schreef op maandag 15 april 2013 @ 00:06:
[...]

Heb je ook recovery geprobeerd?
En hoe doe ik dat dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:33
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:33:
Gisteren gaf mijn S3 de melding dat de externe SD card was verwijderd...vandaag kan hij de sd card helemaal niet meer vinden. Ook mijn pc herkent de sd card niet meer. kan hem dus ook niet formatteren. Iemand nog suggesties wat ik kan doen of is dit een gevalletje "jammer, maar helaas"?
Misschien ligt het aan de contactjes van de SD kaart? Wat ik vaak doe in zo'n geval is nog proberen te controleren of de partitie niet corrupt is of zo. Steek je kaartje in de pc, start schijfbeheer op: "winkey + r", "diskmgmt.msc" gevolgd door enter. Daar zul je dan kunnen zien of er wel iets wijzigt als je het kaartje in je pc steekt. Daar kun je ook partities maken/formatteren, etc.

Ik denk dat het wel pech is. Heb je het kaartje gekocht uit het buitenland, via ebay/dealextreme? Of in NL en misschien heb je nog garantie (2 jaar)?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
En zo begint het hier met het willekeurig compleet niet meer reageren/afsluiten. Enige wat helpt is of lang de aan/uitknop inhouden of de accu er eventje uit halen. Totaal geen patroon in te herkennen. Irritante is wel dat ik hem ook als wekker gebruik. Niet handig als hij er 's nachts een keer geen zin meer in heeft.
Daarnaast besluit hij af en toe om de pincode van mijn sim te vragen, is hij dan de verbinding met het mobile netwerk kwijtgeraakt?

Enige nadeel is dat het vrijwel onmogelijk is om aan te tonen dat hij deze isues heeft door het ontbreken van een patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korntrae
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Eind vorige week kleine update binnengekregen op m'n S3, zit nu aan xxemc2...
Moet zeggen dat de kleine irritaties van de vorige update eruit gehaald zijn.
Heb ook minder last (voorlopig geen eigenlijk) van random dingen als reboots e.d. (niet dat het zo erg was, maar af en toe wel)
Het is vooral bij het opvragen van bijvoorbeeld de gallery dat alle foto's nu zonder problemen getoond worden, waar dit voorheen wel kon blijven hangen. heb ook de indruk dat alles dat net iets vlotter werkt, dus da's allemaal positief hé...
Ik hoop voor degene die problemen hebben, dat er binnenkort een update binnenkomt die die problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:34
Sorry ben nog wat nieuwe met de Galaxy S3.
Ben benieuwd of ik de laatste versie heb, telefoon geeft aan van wel.
Heb volgens mij wel Vodafone branded, al zie ik dit alleen wat terug in applicaties die erop staan maar verder zie ik het nergens in terug.

Huidige buildnummer:

JZ054K.I9300XXELLA
Android 4.1.2

Heb wat zitten speuren maar kom er zelf niet goed achter of ik dus nu volledig up to date ben? Graag verneem ik daar even reactie op, dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Sleehond schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:26:
Sorry ben nog wat nieuwe met de Galaxy S3.
Ben benieuwd of ik de laatste versie heb, telefoon geeft aan van wel.
Heb volgens mij wel Vodafone branded, al zie ik dit alleen wat terug in applicaties die erop staan maar verder zie ik het nergens in terug.

Huidige buildnummer:

JZ054K.I9300XXELLA
Android 4.1.2

Heb wat zitten speuren maar kom er zelf niet goed achter of ik dus nu volledig up to date ben? Graag verneem ik daar even reactie op, dank voor de hulp!
Even graag alles vermelden wat er komt te staan als je *#1234# in de dialer typt. Dan kunnen we wat meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

XXELLA is tot nu toe de nieuwste versie van Vodafone Nederland en Nederland.

Je kunt eventueel je firmware flashen naar de nieuwste versie.
Pagina: 1 ... 103 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.