barrymossel schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:41:
[...]
Was ook sarcastisch bedoeld snelle jelle. Je hebt dus een app gedownload waarvan je totaal niet weet of deze veilig is. En daarvoor zeg je dat je niet alle apps zomaar installeert? Hmm. Leek net alsof je daarmee wilde zeggen dat je dáárdoor geen vastlopers hebt.
[...]
Ik heb sinds een paar weken ook vastlopers en herstarts. Baal als een stekker. En dan ga jij insinueren dat dit wellicht komt door het niet veilig omgaan met het installeren van apps?
Ik denk dat er wel een verband zou kunnen bestaan tussen het installeren van een gaziljoen apps en de stabiliteit van een toestel ja. Het heeft niet eens zozeer te maken met het wel of niet veilig installeren van die apps. Het is jammer mijn post opgevat wordt als het strooien van zout in een open wonde, dat was niet mijn bedoeling.
Het lijkt mij handig om eens een onderzoekje te doen naar de factoren die zorgen voor de stabiliteits problemen. Uit dit onderzoek zou heel goed kunnen blijken dat de aanname over het hebben van een groot aantal apps complete onzin is. Vragen die je hierbij zou kunnen stellen: Hoeveel mensen met stabiliteitsproblemen hebben hun toestel geroot? Hoeveel gebruiken één of andere kernel waarmee alles kan behalve thee zetten? Hoeveel apps heb je geinstalleerd? Daar zou zeker eens een inventaris van gemaakt kunnen worden. Dan kunnen we daarna meer gefundeerd zeggen of de problemen die veel mensen hebben worden veroorzaakt door:
1. Samsung kan geen telefoons maken
2. Gebruikers moeten niet zoveel prutsen met de telefoon
3. App bouwers kunnen niet programmeren
Dit is natuurlijk gechargeerd!!!
hierbij alvast mijn telefoon als eerste deelnemer van dit onderzoek:
Firmware: XXEMB5 (maar ook geen problemen met eerdere versies)
Root: Nee
Kernel: standaard
Aantal apps: < 100
Problemen: Geen
[
Voor 14% gewijzigd door
canth op 29-03-2013 10:54
. Reden: volledige versie van firmware ]