Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:58
Mouki_9 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:44:
[...]

klopt inderdaad, gewoon terugsturen. 600 euro voor een toestel, dan moet je toch wel verwachten dat het goed werkt? Nu met nieuwe moederbord en sane chip werkt het weer naar behoren. Geen vastloper meer gehad sindsdien!
Ik heb ze maar even de hele situatie met de foute moederborden etc. uitgelegd. Niet dat ze het zullen snappen, maar ze mogen wel even weten dat ik er wat vanaf weet en niet zomaar die S3 opstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 08:00
-Edwin- schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:05:
[...]

Ik heb ze maar even de hele situatie met de foute moederborden etc. uitgelegd. Niet dat ze het zullen snappen, maar ze mogen wel even weten dat ik er wat vanaf weet en niet zomaar die S3 opstuur.
maakt in principe helemaal niets uit. Je hebt een flinke som betaald voor een product dat niet functioneert naar behoren. Ze horen het maar te fixen. Geen nieuwe mobo? ook geen probleem, zolang die maar niet vastloopt.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Mouki_9 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:29:
maakt in principe helemaal niets uit. Je hebt een flinke som betaald voor een product dat niet functioneert naar behoren. Ze horen het maar te fixen. Geen nieuwe mobo? ook geen probleem, zolang die maar niet vastloopt.
Volgens mij halen jullie 2 verschillende problemen door elkaar. De insane chip zorgt er gewoon voor dat je telefoon ineens uit gaat en niet meer aan wil, er is dan wat doorgebrand. Dit is een tikkende tijdbom, de telefoon kan jarenlang foutloos functioneren maar er ook ineens mee ophouden. Voor zover ik weet is dit defect niet met vastlopers in verband gebracht. Dat heeft waarschijnlijk een andere oorzaak. Als je niet wordt geholpen is dat de schuld van de verkoper, niet van Samsung. Gewoon de verkoper in gebreke stellen, al dan niet door je rechtsbijstandverzekering.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
ph4ge schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:13:
[...]
Volgens mij halen jullie 2 verschillende problemen door elkaar. De insane chip zorgt er gewoon voor dat je telefoon ineens uit gaat en niet meer aan wil, er is dan wat doorgebrand. Dit is een tikkende tijdbom, de probleem kan jarenlang foutloos functioneren maar er ook ineens mee ophouden. Voor zover ik weet is dit defect niet met vastlopers in verband gebracht. Dat heeft waarschijnlijk een andere oorzaak. Als je niet wordt geholpen is dat de schuld van de verkoper, niet van Samsung. Gewoon de verkoper in gebreke stellen, al dan niet door je rechtsbijstandverzekering.
Ik heb dus ook even gevraagd wie de reparatie uitvoert. Volgens Hi zijn dit medewerkers van Samsung. Dan is het toch zo dat die medewerkers horen te zien dat er een defect is. Hi geeft volgens mij alleen maar de S3 door aan die reparateurs van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
-Edwin- schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:18:
Ik heb dus ook even gevraagd wie de reparatie uitvoert. Volgens Hi zijn dit medewerkers van Samsung. Dan is het toch zo dat die medewerkers horen te zien dat er een defect is. Hi geeft volgens mij alleen maar de S3 door aan die reparateurs van Samsung.
Hoe HI jouw klacht afhandelt is voor jou niet relevant. Jij hebt een overeenkomst met HI, HI moet jouw probleem oplossen en ze kunnen de schuld niet op een ander afschuiven. Dat HI vervolgens naar Samsung zegt te stappen en Samsung HI vervolgens niet naar tevredenheid helpt is jouw probleem niet. HI heeft het maar op te lossen. HI moet gewoon zijn deal met jou nakomen en anders je geld teruggeven.

Overigens, voor zover ik weet heeft Samsung geen eigen faciliteiten in Nederland, maar dat is verder irrelevant tenzij .

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 11:46
ph4ge schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:13:
[...]
Volgens mij halen jullie 2 verschillende problemen door elkaar. De insane chip zorgt er gewoon voor dat je telefoon ineens uit gaat en niet meer aan wil, er is dan wat doorgebrand. Dit is een tikkende tijdbom, de telefoon kan jarenlang foutloos functioneren maar er ook ineens mee ophouden. Voor zover ik weet is dit defect niet met vastlopers in verband gebracht. Dat heeft waarschijnlijk een andere oorzaak. Als je niet wordt geholpen is dat de schuld van de verkoper, niet van Samsung. Gewoon de verkoper in gebreke stellen, al dan niet door je rechtsbijstandverzekering.
Als je XDA volgt is het dat dus wel :) De fix voor het Sudden Death Syndrome veroorzaakt de vastlopers.
SDS is het gevolg van een foute chip. De fix zorgt ervoor dat SDS niet voorkomt, maar introduceert wel een nieuwe bug, de zogenaamde vastlopers. De nieuwste update, XXEMB5, lijkt deze bug weer op te lossen.
Blijft echter, de chip is fout. En om het probleem definitief op te lossen en niet alleen de zogenaamde lapmiddeltjes te gebruiken, zal je een nieuwe moederbord in je telefoon nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Crusher77 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:27:
[...]

Als je XDA volgt is het dat dus wel :) De fix voor het Sudden Death Syndrome veroorzaakt de vastlopers.
SDS is het gevolg van een foute chip. De fix zorgt ervoor dat SDS niet voorkomt, maar introduceert wel een nieuwe bug, de zogenaamde vastlopers. De nieuwste update, XXEMB5, lijkt deze bug weer op te lossen.
Blijft echter, de chip is fout. En om het probleem definitief op te lossen en niet alleen de zogenaamde lapmiddeltjes te gebruiken, zal je een nieuwe moederbord in je telefoon nodig hebben.
exactly what i'm trying to say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:44
Vandaag ook mijn S3 opgestuurd via KPN center. Ook vanwege het sudden death chip probleem. Spontane reboots en dat soort toestanden. Als het goed is valt dit onder de garantie. Houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04-2024
Wat is precies is een sudden death chip ?
Ik heb sinds eergisteren een s3 dus ben wel benieuwd.
Iemand nog tips om het meest uit mijn s3 te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
ph4ge schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:25:
Overigens, voor zover ik weet heeft Samsung geen eigen faciliteiten in Nederland, maar dat is verder irrelevant tenzij .
wel dus: http://www.samsung.com/nl...supportServiceLocation.do

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
loll schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:17:
Wat is precies is een sudden death chip ?
Ik heb sinds eergisteren een s3 dus ben wel benieuwd.
Iemand nog tips om het meest uit mijn s3 te halen?
Sorry, ik bedoelde dus de insane chip. Na gekeken via de google eMMC Brickbug check.
Stond dus met grote letters sudden dead chip , YES! in beeld. Ik hoop dus dat het moederbord wordt vervangen met een andere chip. Ik weet niet welke de andere chip is die in omloop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
blueface schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:47:
[...]

Sorry, ik bedoelde dus de insane chip. Na gekeken via de google eMMC Brickbug check.
Stond dus met grote letters sudden dead chip , YES! in beeld. Ik hoop dus dat het moederbord wordt vervangen met een andere chip. Ik weet niet welke de andere chip is die in omloop is.
Afbeeldingslocatie: http://mouki9.home.xs4all.nl/Screenshot_2013-03-20-08-36-15.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:06

Snippertje

Light up your life

Ik heb dus ook de insane chip, maar het blijft vreemd dat ik nu alweer 2 weken geen vastloper heb gehad. Er waren dagen dat die om de 5min vastliep, erg vaag probleem.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 14:36
Ik heb volgens het programma dus ook een 'insane chip'. In hoeverre is dit accuraat? Ik heb echt vrijwel nooit een vastloper of wat dan ook.

Moet ik het programma geloven en telefoon terugsturen of gewoon zo houden? Ik weet niet hoe het programma de chip controleerd (range van serienummers?) dus ik weet niet of het accuraat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Snippertje schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:59:
Ik heb dus ook de insane chip, maar het blijft vreemd dat ik nu alweer 2 weken geen vastloper heb gehad. Er waren dagen dat die om de 5min vastliep, erg vaag probleem.
Ik heb na reparatie dus weer een moederbord met insane chip gekregen, 2 maanden geen last gehad, en de laatste twee weken is het een dag vol reboots/freezes, dan weer een dag niks, dan 3 dagen ellende, dan weer twee niks... Pfff.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
O boe, ik heb mijn toestel net anderhalve week en ook de insane chip. Tot dusverre, afkloppen dus, nog geen problemen gehad. Wat is wijsheid? Preventief terugsturen of wachten op problemen? En die komen natuurlijk altijd als ie net een week uit de garantie is. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:37
Mensen, er is dus helemaal NIETS bekend over waar het probleem ligt. Het feit dat een persoon een app maakt en ons daarin vertelt dat er een insane chip in zit zegt niets. Wel is duidelijk dat Samsung er meer van weet en ons niet vertelt waar het probleem hem in zit.
Hiermee zeg ik niet dat die type chips het probleem zeker niet zijn, maar het kan ook gewoon onzin zijn.

Het is een kwalijke zaak dat dit voorkomt en nog kwalijker dat bij service centra bij krassen e.d. al snel gezegd wordt dat je garantie is verlopen en Samsung dus verantwoordelijkheid niet neemt.
Maar er moet geen gerucht (dat de VTU00M FwRev 0xf1 chip insane zou zijn) als feit worden verspreid. Ja, er zijn nu andere chips, dat kan komen doordat er iets fout zit in de oude types, maar hoogstwaarschijnlijk is het gewoon omdat er een goedkopere chip door Samsung in te zetten is. Er zijn relatief weinig niet VTU00M FwRev 0xf1 chips uitgeleverd waardoor het logisch is dat de mensen die de problemen hebben allemaal de zogenaamde insane chips hebben.
Ja, dan nog, kan het zijn dat het er wel aan ligt, maar ik heb net zoveel bewijs voor het tegendeel als er voor deze bewering aanwezig is.

Er zijn verschrikkelijk veel SGS3's verkocht, het kan zijn dat het een batch chips binnen die serie betreft, het kan zijn dat het eenzelfde soort probleem betreft als een bepaalde serie SSD's van OCZ (waarbij de schuld werd gelegd bij de firmware) maar het kan ook iets anders zijn. Niets is zeker over dit probleem en dat is een feit.
Er zijn totaal geen bewijzen dat de zogenaamde insane chips een probleem hebben.

Ik heb insane chip, heb mijn telefoon al vanaf september, nooit ook maar een enkel probleem gehad en gebruik hem vrij intensief.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Koldur schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:43:
Mensen, er is dus helemaal NIETS bekend over waar het probleem ligt. Het feit dat een persoon een app maakt en ons daarin vertelt dat er een insane chip in zit zegt niets. Wel is duidelijk dat Samsung er meer van weet en ons niet vertelt waar het probleem hem in zit.
Hiermee zeg ik niet dat die type chips het probleem zeker niet zijn, maar het kan ook gewoon onzin zijn.

Het is een kwalijke zaak dat dit voorkomt en nog kwalijker dat bij service centra bij krassen e.d. al snel gezegd wordt dat je garantie is verlopen en Samsung dus verantwoordelijkheid niet neemt.
Maar er moet geen gerucht (dat de VTU00M FwRev 0xf1 chip insane zou zijn) als feit worden verspreid. Ja, er zijn nu andere chips, dat kan komen doordat er iets fout zit in de oude types, maar hoogstwaarschijnlijk is het gewoon omdat er een goedkopere chip door Samsung in te zetten is. Er zijn relatief weinig niet VTU00M FwRev 0xf1 chips uitgeleverd waardoor het logisch is dat de mensen die de problemen hebben allemaal de zogenaamde insane chips hebben.
Ja, dan nog, kan het zijn dat het er wel aan ligt, maar ik heb net zoveel bewijs voor het tegendeel als er voor deze bewering aanwezig is.

Er zijn verschrikkelijk veel SGS3's verkocht, het kan zijn dat het een batch chips binnen die serie betreft, het kan zijn dat het eenzelfde soort probleem betreft als een bepaalde serie SSD's van OCZ (waarbij de schuld werd gelegd bij de firmware) maar het kan ook iets anders zijn. Niets is zeker over dit probleem en dat is een feit.
Er zijn totaal geen bewijzen dat de zogenaamde insane chips een probleem hebben.

Ik heb insane chip, heb mijn telefoon al vanaf september, nooit ook maar een enkel probleem gehad en gebruik hem vrij intensief.
klopt in principe wat je zegt, maar bij xda wordt dus het verband gelegd tussen sudden death en deze chip versie. In de nieuwe frimware heeft samsung dus iets gedaan waardoor de sudden death niet meer voor zou mogen komen, maar deze resulteert wel in freezes van de phone. Nu mijn phone, na 2x bij de service center geweest te zijn, een nieuwe moederbord heeft, dus met een andere chip versie. Zijn alle voorgaande problemen opgelost. Hij werkt weer zoals het moet, zonder freezes.
bronnen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1993044
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2133401
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2091045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ik ben bekend met die bronnen, maar daar staat gewoon niets definitiefs in, alleen maar speculatie.
Wat wel definitief lijkt is het feit dat de "firmware fix" ervoor zorgt dat wanneer de telefoon normaal gesproken dood zou gaan nu freezed. Maar ook dit zegt niets over insane chips.

Gelukkig is het opgelost bij jouw telefoon, waarschijnlijk hebben ze de oudere chips gewoon niet meer. Ik denk echt dat het los staat van de versie chip. Hoe dan ook, het SDS is gewoon iets wat nooit op dergelijke schaal had mogen voorkomen, maar iedereen die een bepaalde chip heeft bang maken is denk ik een beetje onzin. Maar zo als ik al zei, ik heb er net zoveel bewijs voor als ze op XDA bewijs hebben voor het feit dat het wel zo is.

[ Voor 14% gewijzigd door Koldur op 20-03-2013 14:05 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Koldur schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:54:
Ik ben bekend met die bronnen, maar daar staat gewoon niets definitiefs in, alleen maar speculatie.
Wat wel definitief lijkt is het feit dat de "firmware fix" ervoor zorgt dat wanneer de telefoon normaal gesproken dood zou gaan nu freezed. Maar ook dit zegt niets over insane chips.

Gelukkig is het opgelost bij jouw telefoon, waarschijnlijk hebben ze de oudere chips gewoon niet meer. Ik denk echt dat het los staat van de versie chip. Hoe dan ook, het SDS is gewoon iets wat nooit op dergelijke schaal had mogen voorkomen, maar iedereen die een bepaalde chip heeft bang maken is denk ik een beetje onzin. Maar zo als ik al zei, ik heb er net zoveel bewijs voor als ze op XDA bewijs hebben voor het feit dat het wel zo is.
zoals ik hiervoor ook zei, er zijn geen bewijzen en je hebt gelijk, bij xda leggen ze enkel het verband tussen sds en die chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Koldur schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:54:

Afgezien van het feit dan dat twee Samsung medewerkers mij onafhankelijk van elkaar hebben bevestigd dat dit probleem inderdaad bestaat en veroorzaakt wordt door een chip, al dan niet de insane chip. Verder is ook bekend dat de firmware oplossing daarvoor freezes veroorzaakt, dit is mij in ieder geval zo letterlijk gezegd.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Phusebox schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:56:
[...]

Afgezien van het feit dan dat twee Samsung medewerkers mij onafhankelijk van elkaar hebben bevestigd dat dit probleem inderdaad bestaat en veroorzaakt wordt door een chip, al dan niet de insane chip. Verder is ook bekend dat de firmware oplossing daarvoor freezes veroorzaakt, dit is mij in ieder geval zo letterlijk gezegd.
Het probleem is ook 100% zeker dat een chip defect is, namelijk het flash geheugen. Wat jij dus vertelt bevestigd nog meer dat de exacte oorzaak gewoon niet bekend is. Welke chip, waarom precies.

De reden dat ik hier op in ga is dat mensen zich allemaal niet onnodig druk moeten maken dat als zij volgens een app een insane chip hebben. Het overgrote gedeelte van de gebruikers van de SGS3 met een insane chip hebben gewoon nergens last van, als dit wel het geval zou zijn dan was er al lang al een terugroep actie geweest, niet omdat Samsung zo goed is, maar simpelweg omdat het de naam dan teveel schaadt. Ja, ook dit probleem schaadt de naam al, maar bij lange na niet zo erg als het alle zogenaamde insane chips zou betreffen.

Ook hierbij geldt dat ik geen directe bewijzen heb, maar het kan bijna niet zo zijn dat alle zogenaamde insane chips dit probleem hebben. Dan zouden er miljoenen telefoons met problemen kampen en het een veel groter probleem zijn dan nu het geval is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 11:46
Koldur schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:13:
[...]

Het probleem is ook 100% zeker dat een chip defect is, namelijk het flash geheugen. Wat jij dus vertelt bevestigd nog meer dat de exacte oorzaak gewoon niet bekend is. Welke chip, waarom precies.

De reden dat ik hier op in ga is dat mensen zich allemaal niet onnodig druk moeten maken dat als zij volgens een app een insane chip hebben. Het overgrote gedeelte van de gebruikers van de SGS3 met een insane chip hebben gewoon nergens last van, als dit wel het geval zou zijn dan was er al lang al een terugroep actie geweest, niet omdat Samsung zo goed is, maar simpelweg omdat het de naam dan teveel schaadt. Ja, ook dit probleem schaadt de naam al, maar bij lange na niet zo erg als het alle zogenaamde insane chips zou betreffen.

Ook hierbij geldt dat ik geen directe bewijzen heb, maar het kan bijna niet zo zijn dat alle zogenaamde insane chips dit probleem hebben. Dan zouden er miljoenen telefoons met problemen kampen en het een veel groter probleem zijn dan nu het geval is
Hoe dan ook, met XXEMB5 lijkt het probleem tot zover verholpen. Draai nu met volle tevredenheid op FoxHound 2.4 met XXEMB5 en heb nog geen enkele freeze of reboot gehad, terwijl ik met RootBox 3.9 op CM10.1 toch minstens 2 tot 3 keer per dag een reboot had.
Als dit zo blijft, hoor je mij niet meer klagen. Een telefoon terugsturen die geen problemen heeft kan sowieso niet, want Samsung moet een probleem kunnen reproduceren. Anders gaan ze er namelijk niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik begrijp wel dat de reboots en vastlopers niet perse aan de chip hoeven te liggen. Maar feit is dat mijn S3 niet goed werkt en er volgens die app een insane chip is. Nu hoeft dat niet relevant te zijn, maar aangezien Hi mij niet serieus nam en de S3 weer terugstuurde met als reden "geen defect", moest ik als het ware wat verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
-Edwin- schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:50:
Ik begrijp wel dat de reboots en vastlopers niet perse aan de chip hoeven te liggen. Maar feit is dat mijn S3 niet goed werkt en er volgens die app een insane chip is. Nu hoeft dat niet relevant te zijn, maar aangezien Hi mij niet serieus nam en de S3 weer terugstuurde met als reden "geen defect", moest ik als het ware wat verzinnen.
Dat begrijp ik helemaal, zou ik ook zeker niet accepteren. Belachelijk hoe ze ermee omgaan. Enige wat ik eerder had gelezen is dat iemand zonder SIM kaart geen freezes had, dus als jij het zonder SIM kaart opstuurt en zij het zonder SIM kaart testen kan het zijn dat ze het probleem ook echt niet hebben gezien.
Is het testen in ieder geval waard, even proberen zonder SIM kaart en kijken wat het effect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Koldur schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:47:
[...]

Dat begrijp ik helemaal, zou ik ook zeker niet accepteren. Belachelijk hoe ze ermee omgaan. Enige wat ik eerder had gelezen is dat iemand zonder SIM kaart geen freezes had, dus als jij het zonder SIM kaart opstuurt en zij het zonder SIM kaart testen kan het zijn dat ze het probleem ook echt niet hebben gezien.
Is het testen in ieder geval waard, even proberen zonder SIM kaart en kijken wat het effect is.
Dat kan het inderdaad zijn. Maar daarnaast heb ik soms zelf ook een paar dagen geen vastlopers, en dan ineens meerdere keren in 1 dag. Dus zelfs met SIM kaart kan ik er niet van zeker zijn dat zij het probleem kunnen reproduceren. Het is de vraag waar je de lijn trekt van iets van je klanten aannemen of iemand niet serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
ik heb zelf ook de insane chip maar mijn toestel is in al die maanden dat ik hem nu heb maar 1x echt vastgelopen. ik heb geen last van freezes of andere ongein.

behalve dat tomtom niet meer wil opstarten waardoor ik verplicht navigon moet gaan gebruiken.
en ik vind dat hij vrij snel programma's op de achtergrond afsluit. doet hij het prima.

maar goed een factory reset kan dit misschien wel verhelpen.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:25
furian88 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:07:
ik heb zelf ook de insane chip maar mijn toestel is in al die maanden dat ik hem nu heb maar 1x echt vastgelopen. ik heb geen last van freezes of andere ongein.

behalve dat tomtom niet meer wil opstarten waardoor ik verplicht navigon moet gaan gebruiken.
en ik vind dat hij vrij snel programma's op de achtergrond afsluit. doet hij het prima.

maar goed een factory reset kan dit misschien wel verhelpen.
Hier sluit ik me ook bij aan. Heb de S3 sinds september en heb een insane chip volgens de app. Heb echter nog nooit een freeze of vastloper gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:02
lastig probleem, dat SDS. Echter, het vraagt nu wel heel veel discussieruimte zo. Misschien is het een goed idee om een SDStopic te beginnen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oltk schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:00:
lastig probleem, dat SDS. Echter, het vraagt nu wel heel veel discussieruimte zo. Misschien is het een goed idee om een SDStopic te beginnen? :P
Dit is toch het "Ervaringen en Discussie topic"!
Een apart topic lijkt mij geen goed plan, dan kun je net zo goed voor elk S3-probleem een apart topic maken, versnippering lijkt mij niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
sslojko schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:45:
[...]

Hier sluit ik me ook bij aan. Heb de S3 sinds september en heb een insane chip volgens de app. Heb echter nog nooit een freeze of vastloper gehad.
ik had dus ook de insane chip en nooit problemen gehad tot een maandje geleden. Toen kwamen de vastlopers wel heel frequent voor. Eerste keer terug kreeg ik het toestel met XXELLA firmware terug en zou het opgelost moeten zijn. Ik had mijn twijfels en nog geen 3 minuten uit de winkel tijdens syncen van de apps liep die weer vast. Gelijk terug en weer retour samsung repair center. Daarna kwam die terug met gewijzigde hardware. Check met de emmc check app bleek dat er inderdaad andere versie chip in zit nu. Nu ook helemaal geen problemen meer en werkt weer zoals voorheen.

Moraal van het verhaal: dat je nu geen problemen mee hebt betekent niet dat dit zo zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Mouki_9 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:02:
[...]

ik had dus ook de insane chip en nooit problemen gehad tot een maandje geleden. Toen kwamen de vastlopers wel heel frequent voor. Eerste keer terug kreeg ik het toestel met XXELLA firmware terug en zou het opgelost moeten zijn. Ik had mijn twijfels en nog geen 3 minuten uit de winkel tijdens syncen van de apps liep die weer vast. Gelijk terug en weer retour samsung repair center. Daarna kwam die terug met gewijzigde hardware. Check met de emmc check app bleek dat er inderdaad andere versie chip in zit nu. Nu ook helemaal geen problemen meer en werkt weer zoals voorheen.

Moraal van het verhaal: dat je nu geen problemen mee hebt betekent niet dat dit zo zal blijven.
Goed om te weten dat er dan in ieder geval wel iets aan gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:39
oltk schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:00:
Mee eens. Als niet gekozen wordt voor een apart topic (en een vermelding als je een bericht plaatst) gaan we de aankomende maanden nog tenminste elke week een bericht zien, en dat haalt voor andere gebruikers het nut van dit topic flink omlaag. Dit nog afgezien van het feit dat deze topics sowieso al helemaal vollopen met mensen die nergens naar kijken en/of moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 13:03

sphere

Debian abuser

Ik heb ook een insane chip. Sporadisch reboot hij en onverklaarbaar traag op momenten. Niet zo heel vaak. Helaas mijn S3 bij Conrad gekocht. Iemand al daar een telefoon teruggestuurd?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:04:
Ik heb vandaag de Samsung galaxy S3 Allshare Cast Dongle aangeschaft (draadloos streamen) . Het werkt echt super.
Dan ben je voor mij gek. Het "oude" AllShare werkte gewoon zonder dongle en helemaal perfect. Nu gaat dat zomaar niet meer, en moet je ineens een dongle hebben van 80 euri. Zo kom ik ook door de crisis :'(
Ik gebruik gewoon BubbleUpnp en dan gaat het zonder dongle op mijn Philips TV met WiFi. :9~

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sokar24
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-01-2024
Sinds vandaag heb ik opeens een kleine barst linksboven in het scherm onder de glasplaat, verder nergens beschadigingen... Het touchscreen werkt nu opeens niet meer. Ik heb hem niet hard laten vallen of iets dergelijks, gewoon normaal gebruik.......... enige wat ik kan herinneren is dat hij zacht is neergedaald tezamen met mijn broek (vanaf kapstok). Daar zou hij toch niet van kapot moeten gaan? Heb ik nog garantie? Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:10
Ik heb de laatste tijd ook regelmatig vastlopers, wat ik dan ook doe het scherm wil niet meer tevoorschijn komen. Het waarschuwingslichtje boven op knipperd nog wel als ik een bericht of iets dergelijks b innen krijgen. Enige manier om de telefoon weer beeld te laten geven is door de batterij er uit te halen en opnieuw te starten. Ik heb gewoon standaard firmware etc op de telefoon.

Als ik dit zo even lees lijken dit bekende problemen te zijn? Heeft iemand hier ook al een oplossing voor, want het begint wel erg storend te worden

Edit; heb ik mogelijk last van de insane Chip, zo ja waar kan ik vinden of ik hier daadwerkelijk last van heb.

[ Voor 9% gewijzigd door SirMemeAlot op 21-03-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
SirMemeAlot schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:49:
Edit; heb ik mogelijk last van de insane Chip, zo ja waar kan ik vinden of ik hier daadwerkelijk last van heb.
Hier.

Voor het geval er commentaar komt: dit is ècht te makkelijk.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Hoi Mensen,

Ik heb zelf geen S3 maar m'n moeder wel. Haar 2 maanden oude S3 (nieuw gekocht, simlock vrij), wil niet meer laden. Nu heeft ze 'm kort na laten kijken bij een Samsung service center en daar zeggen ze dat de contactpuntjes mogelijk beschadigd zijn (ze zeggen 'm kort open te hebben gemaakt, was er zelf niet bij). We hebben zelf andere kabels geprobeerd en dat maakte geen verschil, dezelfde kabel werkte wel op de tel van m'n vader.

De telefoon wordt nu opgestuurd naar Samsung waar ze 'm verder gaan nakijken. Hoewel ik natuurlijk niet 24/7 heb gezien hoe zij haar tel. gebruikt, weet ik bijna wel zeker dat m'n moeder er geen maffe dingen mee heeft uitgehaald. Ik heb even snel in dit topic / op Google gezocht, en hier en daar zag ik wel wat meer mensen met laadproblemen. Het toestel valt uiteraard onder garantie maar heeft iemand enig idee of ze dit euvel mogelijk op conto van mijn moeder gooien en dat zij er straks voor moet betalen? Daar maak ik namelijk een beetje zorgen om (ze heeft best lang gespaard voor dit apparaatje).

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
temp00 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:18:
Het toestel valt uiteraard onder garantie maar heeft iemand enig idee of ze dit euvel mogelijk op conto van mijn moeder gooien en dat zij er straks voor moet betalen? Daar maak ik namelijk een beetje zorgen om (ze heeft best lang gespaard voor dit apparaatje).
No worries..
In NL is het zo als de reparateur vermoedens heeft dat je telefoon niet onder garantie gerepareerd hoeft te worden hij dit zal moeten kunnen aantonen. Het usb-poortje is niet bepaald het onderdeel wat het meest lastig te bereiken is (in tegenstelling tot het scherm) dus de moeite om het te repareren is een stuk kleiner dan aan te tonen dat de gebruiker het heeft gesloopt (denk ik).

Mocht je toch gezeur krijgen: vraag om bewijs dat je moeder dat ding zelf kapot heeft gekregen en laat zien dat het bewijs bij je moeders telefoon hoort. Ik ken een geval waarbij ze dat dus niet konden (dus gewoon proberen, kijken of ze erin trappen) en de aanklacht werd ingetrokken.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Nas T schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 06:02:
[...]

No worries..
In NL is het zo als de reparateur vermoedens heeft dat je telefoon niet onder garantie gerepareerd hoeft te worden hij dit zal moeten kunnen aantonen. Het usb-poortje is niet bepaald het onderdeel wat het meest lastig te bereiken is (in tegenstelling tot het scherm) dus de moeite om het te repareren is een stuk kleiner dan aan te tonen dat de gebruiker het heeft gesloopt (denk ik).

Mocht je toch gezeur krijgen: vraag om bewijs dat je moeder dat ding zelf kapot heeft gekregen en laat zien dat het bewijs bij je moeders telefoon hoort. Ik ken een geval waarbij ze dat dus niet konden (dus gewoon proberen, kijken of ze erin trappen) en de aanklacht werd ingetrokken.
+1

Bij het Samsung Service Center in Rotterdam heb ik de Note van mijn vrouw gebracht, en deze had een barst in het scherm en laadproblemen. De medewerkers claimden dat de garantie vervallen was door de barst in het scherm, maar hebben wel een onderdeel besteld en deze een paar dagen later in de winkel vervangen, gewoon gratis. Dus even een voorbeeld om aan te geven hoe dat kan gaan. Bij jou heb je nog aanspraak op de volledige garantie, dit moet dus goedkomen!

Nog informatie over de garantie. Bij de telefoon heb je ook fabrieksgarantie gekocht, dat betekent dat je direct bij Samsung terecht kunt en bij aangesloten partners, dat wil zeggen, reparatiecentra die het Samsung logo mogen voeren. Deze mogen zelf een inschatting maken over wat ze wel en niet kunnen repareren, en sturen eventueel door naar Samsung zelf. Het Samsung Reparatie Center in Rotterdam (in de Vodafone, Lijnbaan) wordt bijvoorbeeld gerund door Teleplan, een partner van Samsung, terwijl de medewerkers wel een Samsung shirt dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Die suddendeaths zitten mij gewoon niet lekker. Ik heb ALTIJD pech dat dingen nèt buiten de garantie kapotgaan. Mijn S3 is echt een rib uit mijn lijf en het is de bedoeling dat hij minstens 5 jaar meegaat. Dat redde mijn 5800XM óók.

Ben van mening dat Samsung preventief mijn S3 moet voorzien van nieuwe Hardware. Op een moment dat het jouw uitkomt, keurig op afspraak. ALS hij er spontaan mee stopt brengt dat veel ellende met zich mee omdat ik geen andere telefoon heb waar een microsim inpast.

Autofabrikanten reopen toch ook duizenden auto's terug omdat er mogelijk iets mis is.. Ok dat kán dan levensbedreigend zijn maar ik zie geen verschil.

Bestaat er geen APP die je chip "sloopt" zodat je "gecontroleerd een vervanging afdwingt in de tijd dat het jouw uitkomt"?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
technomania schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:40:
Die suddendeaths zitten mij gewoon niet lekker. Ik heb ALTIJD pech dat dingen nèt buiten de garantie kapotgaan. Mijn S3 is echt een rib uit mijn lijf en het is de bedoeling dat hij minstens 5 jaar meegaat. Dat redde mijn 5800XM óók.

Ben van mening dat Samsung preventief mijn S3 moet voorzien van nieuwe Hardware. Op een moment dat het jouw uitkomt, keurig op afspraak. ALS hij er spontaan mee stopt brengt dat veel ellende met zich mee omdat ik geen andere telefoon heb waar een microsim inpast.

Autofabrikanten reopen toch ook duizenden auto's terug omdat er mogelijk iets mis is.. Ok dat kán dan levensbedreigend zijn maar ik zie geen verschil.

Bestaat er geen APP die je chip "sloopt" zodat je "gecontroleerd een vervanging afdwingt in de tijd dat het jouw uitkomt"?
Het verschil is dat autofabrikanten met veiligheid te maken hebben, en electronicafabrikanten in een heel andere markt functioneren.

Mocht je je verder willen verdiepen; op XDA zijn een aantal stevige topics te vinden. Voor zover mijn geheugen en kennis reikt, is er bij nieuwere firmwares een aanpassing gemaakt dit ervoor zorgt dat de hardware in de geheugenchip net wat anders aangesproken wordt, zodat deze niet op een dag opeens doodgaat maar geleidelijker overlijdt. Op zichzelf is degradatie van een geheugenchip namelijk onvermijdelijk, maar het algoritme dat dit controleerde en delen 'uitzette' was dermate slecht dat opeens de hele chip uit kan vallen. Ik krijg de indruk dat eenmaal bijgewerkte firmware automatisch deze fix toepast, en dat ook het installeren van oudere firmware er niet voor zorgt dat deze weer aangepast wordt. Oftewel, volgens mij kun je nu alleen nog maar 'slopen' door het geheugen zwaar te belasten, maar ook daarbij zal de chip niet zomaar opgeven.

Natuurlijk kun je gewoon je verhaal bij Samsung neerleggen, en als daar onvoldoende gereageerd wordt, kun je bij de consumentenbescherming terecht. Probeer eens organisaties als Kassa, Radar en de consumentenbond. Bij deze laatste moet je volgens mij wel lid zijn voor ze iets voor je willen doen, staat me bij.

Veel succes, het zou mooi zijn als je hier wat aan wilt doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Bedankt voor de info en tips mannen, als ik t zo lees gaat t wel goed komen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@BvDorp...

Stap 1 is ondernomen...
Geachte Samsung,

Sinds December ben ik een trotse bezitter van de S3. Toch ben ik verontrust over vele meldingen op diverse Forums (Tweakers, XDA) over de zgn "Sudden Death". Mijn S3 bevat de "foute chip" waardoor ik verwacht mijn S3 ook eens overlijd. Hierop zit ik niet te wachten. Deze telefoon is een rib uit mijn lijf en heb ik aangeschaft met de bedoeling dat hij minstens 4 jaar meegaat. Mijn oude Nokia 5800XM doet het ook nog steeds. Ik heb vaak de pech dat dingen nèt buiten de garantie kapot gaan, maar belangrijker het is storend als je GSM er opens mee stopt aangezien ik geen andere telefoon heb die MicroSim ondersteund

Is het mogelijk om preventief mijn moederbordje te vervangen om problemen in de toekomst te voorkomen. Dit is eigenlijk wel de service die ik verwacht van zo'n Hi-tech toestel (en Samsung).

In afwachting van uw antwoord wens ik u alvast een fijn weekend toe.

Met vriendelijke groet,

Guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:06

Snippertje

Light up your life

Ik zou hem nog even door de spellingschecker halen voor je hem verstuurd. Maar goed initiatief, ben benieuwd of er iets uit gaat komen.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Snippertje schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:56:
Ik zou hem nog even door de spellingschecker halen voor je hem verstuurd. Maar goed initiatief, ben benieuwd of er iets uit gaat komen.
Te laat! Sorry mijn Nederlands is nooit geweldig geweest. Qua spelling zit ik volgens mij wel ok. Het is meer de zinsopbouw waar ik mee zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
technomania schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:54:
[...]
Te laat! Sorry mijn Nederlands is nooit geweldig geweest. Qua spelling zit ik volgens mij wel ok. Het is meer de zinsopbouw waar ik mee zit
Mijn S3 bevat de "foute chip" waardoor ik verwacht dat mijn S3 ook eens overlijdt.
:> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb blijkbaar ook last van die insane chip. Kan dit kwaad? Heb tot nu toe - klopt af q geen freezes pf last ervan. Mijn toestel is ook nog maar 6 maand oud dus heb nog genoeg garantie over dat ik mij geen zorgen moet maken? Ik lees op xda dat je safe bent als je nog nooit geroot of gemod hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

Hmm, tot op heden geen freezes of reboots gehad. Tot vanochtend. Telefoon reageerde helemaal niet meer, batterij er uit en toen starte hij gewoon weer op. Zojuist op de bank werd het ding enorm traag, kon alleen nog wat met de notificatiebalk. Weer batterij eruit en nu doet 'ie het weer prima.

M'n foon heeft al enige tijd de 4.1.2 update waarin dit probleem toch verholpen zou moeten zijn..

Mijn S3 is van juni 2012.

[ Voor 3% gewijzigd door The Legend op 23-03-2013 00:34 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:10
The Legend schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:33:
Hmm, tot op heden geen freezes of reboots gehad. Tot vanochtend. Telefoon reageerde helemaal niet meer, batterij er uit en toen starte hij gewoon weer op. Zojuist op de bank werd het ding enorm traag, kon alleen nog wat met de notificatiebalk. Weer batterij eruit en nu doet 'ie het weer prima.

M'n foon heeft al enige tijd de 4.1.2 update waarin dit probleem toch verholpen zou moeten zijn..

Mijn S3 is van juni 2012.
Ik heb vrijwel dezelfde problemen en zelfde aankoop datum, de laatste weken moet ik ineens regelmatig de batterij er uit halen. Ik heb ook de Insane chip, misschien eens handig eens langs de vodafone winkel te gaan waar ik mijn mobiel vandaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 10:29
Hallo allemaal,

Ik ben al wat weken flink aan het speuren voor een mooie opvolger voor mijn Galaxy S1. Heb deze 2 jaar naar volle tevredenheid gebruikt, maar ben nu wel toe aan iets anders.

Het trio HTC One, Galaxy S4, en Xperia Z vind ik simpelweg wel érg duur voor mij persoonlijk ;) .

Ik heb veel rondgekeken op div. forums en reviews gelezen, en waar ik momenteel tussen twijfel zijn de Galaxy S3 en de Nexus 4.

N4: Het kale android concept spreekt mij erg aan, en ook de prestaties van de Nexus 4 schijnen de S3 te overtroeven. Wat ik jammer vind is de accu die niet verwisselbaar is, en het ontbreken van een extra geheugenslot.

De S3 heeft deze wel, en heeft daarbij ook nog een AMOLED-scherm, wat ik persoonlijk erg fijn vind. Wel zit ik dan (jammer genoeg) weer vast aan de Touch-Wiz interface. Dit zou evt. verholpen kunnen worden door rooten enz ? Daar ben ik nog niet zo in thuis.

Dan nog één vraag die mij rest: Ik lees hier ontzettend veel problemen over chips die fouten bevatten etc (ben geen expert), maar is de kans groot dat veel meer mensen hier last van gaan krijgen, en is het daarom af te raden om een S3 te kopen? Of is het slechts een selecte groep, en is de kans te verwaarlozen?

Iemand die mij over één van de 2 strepen kan trekken ? Ik kan niet kiezen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
kevinspui schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:34:
Hallo allemaal,

Ik ben al wat weken flink aan het speuren voor een mooie opvolger voor mijn Galaxy S1. Heb deze 2 jaar naar volle tevredenheid gebruikt, maar ben nu wel toe aan iets anders.

Het trio HTC One, Galaxy S4, en Xperia Z vind ik simpelweg wel érg duur voor mij persoonlijk ;) .

Ik heb veel rondgekeken op div. forums en reviews gelezen, en waar ik momenteel tussen twijfel zijn de Galaxy S3 en de Nexus 4.

N4: Het kale android concept spreekt mij erg aan, en ook de prestaties van de Nexus 4 schijnen de S3 te overtroeven. Wat ik jammer vind is de accu die niet verwisselbaar is, en het ontbreken van een extra geheugenslot.

De S3 heeft deze wel, en heeft daarbij ook nog een AMOLED-scherm, wat ik persoonlijk erg fijn vind. Wel zit ik dan (jammer genoeg) weer vast aan de Touch-Wiz interface. Dit zou evt. verholpen kunnen worden door rooten enz ? Daar ben ik nog niet zo in thuis.

Dan nog één vraag die mij rest: Ik lees hier ontzettend veel problemen over chips die fouten bevatten etc (ben geen expert), maar is de kans groot dat veel meer mensen hier last van gaan krijgen, en is het daarom af te raden om een S3 te kopen? Of is het slechts een selecte groep, en is de kans te verwaarlozen?

Iemand die mij over één van de 2 strepen kan trekken ? Ik kan niet kiezen :P .
Ik zou persoonlijk voor de S3 gaan:
1) de S3 zal nog de update naar Android 5.0 krijgen, alleen niet zo snel als de Nexus 4
2) door de CyanogenMod rom te flashen kan je ook het kale Android concept krijgen
3) De Nexus 4 is moeilijk verkrijgbaar, althans niet in Nederland

Zelf heb ik een S3 in augustus gekocht en heb volgens eMMC checker een "insane" chip, maar ik heb totaal geen last van reboots/freezes.

De nieuwe lading S3's hebben, volgens mij, wel een "sane"chip, dus daar hoef je dan ook minder zorgen om te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Amboe op 23-03-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:47
De Nexus4 is inderdaad lastiger te verkrijgen in Nederland. Heb je veel content op je huidige Galaxy S staan, oftewel is het interne geheugen in de Nexus4 genoeg voor jou of niet? Zelf zou ik denk ik tussen deze 2 voor de Nexus gaan, gewoon heel veel bang voor je buck, ziet er mooi uit en je loopt voorop het updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Amboe schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:35:
[...]

Ik zou persoonlijk voor de S3 gaan:
1) de S3 zal nog de update naar Android 5.0 krijgen, alleen niet zo snel als de Nexus 4
2) door de CyanogenMod rom te flashen kan je ook het kale Android concept krijgen
3) De Nexus 4 is moeilijk verkrijgbaar, althans niet in Nederland

Zelf heb ik een S3 in augustus gekocht en heb volgens eMMC checker een "insane" chip, maar ik heb totaal geen last van reboots/freezes.

De nieuwe lading S3's hebben, volgens mij, wel een "sane"chip, dus daar hoef je dan ook minder zorgen om te maken.
2) Je kunt ook gemakkelijk een andere launcher installeren. Zoals Nova Launcher. Dan heb je ook de kale ervaring, zonder root. Dit is erg gemakkelijk.

Ik zou persoonlijk voor de nexus gaan. Dan krijg je alle updates snel, maar deze is idd lastig te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik zou mensen die een S3 hebben, of willen kopen graag aanraden om niet teveel met dat insane chip gedoe etc te zitten. Ik heb nu dus helaas last van vastlopers, en ja, het is gezeur met Hi en Samsung. Maar onthou wel dat de S3 echt een top apparaat blijft. Bovendien zal je hier vooral mensen met problemen zien. Mijn S3 heeft sinds juli vorig jaar tot een paar weken geleden prima gewerkt, ik las dit forum dan ook, maar was niet dagelijks aan het melden dat mijn S3 prima werkt.

Dus ik zou, al mocht ik nog 100 keer kiezen, weer voor een S3 gaan. Het is echt een prima telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
heb ook de insane chip, nergens last van
maar neem aan dat ik pas problemen krijg als ik hem root? niet dat ik dat erg vind, hoeft ook niet persee van mij want kan zo ook bellen mocht het nodig zijn :)

[ Voor 66% gewijzigd door nnndoh op 23-03-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53

Melkaz

Melkazar

nnndoh schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 21:24:
heb ook de insane chip, nergens last van
maar neem aan dat ik pas problemen krijg als ik hem root? niet dat ik dat erg vind, hoeft ook niet persee van mij want kan zo ook bellen mocht het nodig zijn :)
Zou kunnen. Ik heb weken lang last gehad van reboots en vastlopers en draaide de stock rom + ROOT
Heb daarna een Russische rom geflashed die de zogenaamde "insane chip" vastlopers zou moeten oplossen. Tevens daarna rootverwijderd en sinds die dag 0 vastlopers gehad. Dit is ongeveer 3 weken geleden?

Maar of het nou aan de rom ligt of het unrooten..

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn S3 gaan rooten. Kan iemand bevestigen dat ik het beste kan gaan voor de CF Auto root, die hier te vinden is? Heb verder geen ervaring met rooten.

Want naast de CF Auto root die is gebracht door de user 'chainfire' op XDA-developers, zie ik ook nog root-mogelijkheden van andere users.

Verder run ik mijn toestel op versie 4.1.2 , kan iemand bevestigen dat het mogelijk is deze ook te rooten?

Kan verder elk toestel geroot worden, zoals een simlockvrije, maar ook een van vodafone bijvoorbeeld?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:32
Ik heb sinds vrijdag de Samsung Galaxy S3 en ik ben er zeer tevreden over, vooral over de snelheid en het beeld (camera).

Omdat ik nieuw ermee ben, hoop ik dat iemand me de volgende dingen kan vertellen:

- wat (voor applicatie) is het beste om snel en eenvoudig gemaakte foto's naar je laptop te sturen?
- zijn er bepaalde instellingen die je moet wijzigen t.o.v. de huidige standaardinstellingen om betere resultaten te hebben?
- verder nog applicaties die absoluut de moeite waard zijn?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 10:55

jerry_a

doei

EvertonPride schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:06:
Ik heb sinds vrijdag de Samsung Galaxy S3 en ik ben er zeer tevreden over, vooral over de snelheid en het beeld (camera).

Omdat ik nieuw ermee ben, hoop ik dat iemand me de volgende dingen kan vertellen:

- wat (voor applicatie) is het beste om snel en eenvoudig gemaakte foto's naar je laptop te sturen?
- zijn er bepaalde instellingen die je moet wijzigen t.o.v. de huidige standaardinstellingen om betere resultaten te hebben?
- verder nog applicaties die absoluut de moeite waard zijn?

BVD
  1. Dropbox
  2. Ja, gebuikersafhankelijk.
  3. Zat en ook gebruikersafhankelijk.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Ook in de markt voor de S3 (als vervanger van mn iPhone 4S). Ondanks de laatste berichten over de insane chip lijkt deze telefoon mij wel de beste keus:

- SD slot (iit de Nexus)
- goedkoper (zie bij de S4 een groter scherm en wat software verbeteringen, die waarschijnlijk ook naar de s3 komen, dus daar wil ik geen hoofdprijs voor betalen.

Ben alleen aan t twijfelen of ik moet wachten tot de 4 uitkomt omdat dan de s3 nog meer in prijs zakt, iemand een tip?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ik kan plotseling geen app meer force stoppen. Als ik dat doe dan gebeurd er niets. Herkent iemand dit probleem?

Edit: Never mind, doet het weer. Ik heb hd widgets en beautiful widgets verwijderd, maar weet niet zeker of dat de oorzaak is.

[ Voor 36% gewijzigd door Chris Smoove op 24-03-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Het is me eindelijk gelukt om via AllShare Play via Wifi een film af te spelen op mijn Philips 32PFL9705H televisie. Het was wat zoeken en proberen, maar het kan dus wel degelijk zonder dongle van 80 euri :+

Dit zijn de te volgen stappen:

• zorg ervoor dat je telefoon geregistreerd is bij AllShare Play
• Instellingen> Meer instellingen> Media delen> Apparaten dichtbij
• bestand delen aanvinken (eerste keer zal hij apparaten vinden die je moet accepteren om te kunnen
gebruiken; bij mij Windows Media Player en 2 x Windows2000/0.0 UPnP/1.0 PhilipsIntelSDK/1.4)
• zet bij Gedeelde inhoud alles aan (Video's, Foto's en Muziek)
• zet WiFi verbinding van TV aan en verbind met het snelste WiFi netwerk
• verbind S3 met datzelfde netwerk
• start AllShare Play
• selecteer de S3 in het startscherm
• ga naar de tab met films
• start 1 van de films op de S3
• druk op de Opties toets op de S3
• kies Zoeken naar apparaten in de buurt
• als het goed is verschijnt er linksboven een TVscherm met lijntjes er doorheen
• als je daarop klikt wordt het beeld en geluid van de S3 op de TV weergegeven. Gaat dat met horten en
stoten, dan is je Wifi-verbinding niet goed genoeg...

Veel suc6 O-)

Afbeeldingslocatie: http://vanexel.com/imageswatches/AllShare%20Play%20instellingen.jpg

:/

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook last van reboots/freezes en dergelijke. Kreeg te horen dat tijdens controle van leverancier (coolblue volgens mij) dat het probleem opgelost is/zou moeten zijn nu de laatste update geïnstalleerd is (ik was in de veronderstelling dat ik up-to-date was).

Zit nu op:

Android Version: 4.1.2
Baseband: I9300CEELL1
Kernel: 3.0.31 - 742798
Buildnumber: JZO54K.I9300XXEELLA

Geen freezes, geen reboots ervaren in de afgelopen week. Wel is de batterijduur afgenomen. Als ik de 24uur haal (met normaal gebruik) mag ik blij zijn. Wel fijn dat de telefoon stabiel lijkt te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
technomania schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:40:
Zoiets doet het goed in de rechtbank...

Maar ontopic: een fabrikant hoeft niks te repareren als het nog niet stuk IS. Behalve als er bepaalde gevolgen aan kleven. Zoals veiligheid of (ernstige) economische schade.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:21:
Ik had ook last van reboots/freezes en dergelijke. Kreeg te horen dat tijdens controle van leverancier (coolblue volgens mij) dat het probleem opgelost is/zou moeten zijn nu de laatste update geïnstalleerd is (ik was in de veronderstelling dat ik up-to-date was).

Zit nu op:

Android Version: 4.1.2
Baseband: I9300CEELL1
Kernel: 3.0.31 - 742798
Buildnumber: JZO54K.I9300XXEELLA

Geen freezes, geen reboots ervaren in de afgelopen week. Wel is de batterijduur afgenomen. Als ik de 24uur haal (met normaal gebruik) mag ik blij zijn. Wel fijn dat de telefoon stabiel lijkt te zijn :)
to nou ga ik toch twijfelen.. ik heb ook een aantal dagen al een soepele s3 weer en bij controle dezelfde software versie.. is er nou stiekum een update geweest of had ik deze versie al.. wel blij dat er geen freezes en reboots meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik heb wel voordat ik mijn S3 naar Hi heb opgestuurd gekeken of er een nieuwe software versie was. Dat was (nu een week geleden) niet het geval. Kan iemand kijken of er toch een nieuwe update is voor de S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens samfirmware.com is 'mijn versie' de huidige versie. Maar gezien ik het toestel ongeveer 3 weken kwijt ben geweest, durf ik je niet te zeggen of er updates zijn geweest :)

Nu dat vervelende batterij probleem eens bekijken. Voor reparatie haalde ik ~35uur en in extreme gevallen boven de 50uur (en ja, bij normaal gebruik zoals e-mail, bellen, whatsapp etc) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Hallo!
Via Vodafone afgelopen week een iPhone 4 aangeboden gekregen als compensatie op mijn steeds stuk gaande HTC Sensation.. de iPhone 4 gaat eruit en ben nu aan het kijken naar een Samsung Galaxy S3, ik heb even de laatste paar pagina's doorgelezen maar kon hier niet echt uit opmaken of een S3 die je nu koopt ook het probleem heeft met de insane chip? Wel las ik dat de LG Nexus 4 slecht te leveren is, maar als ik in de pricewatch kijk zie ik hem "gewoon" staan voor 429,- terwijl hij in Amerika $299 is, slecht leverbaar = duur leverbaar? of is de LG Nexus 4 een compleet andere telefoon? Ik heb me het afgelopen 1,5 jaar niet zo met de ontwikkelingen bezig gehouden.

Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Inmiddels een reactie gehad van Samsung.
Weet niet hoe ik het moet intepreteren maar het lijkt erop dat ze mijn S3's MoBo willen vevangen
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung toestel. U geeft aan dat u de moederbord wilt vervangen.

Wij raden u aan navraag te doen bij uw eigen Samsung dealer. Deze kan het toestel voor u innemen en opsturen naar een reparatiecentrum, die het toestel verder in behandeling neemt.
Mocht u niet terecht kunnen bij uw dealer, dan kunt u het toestel eventueel ook zelf opsturen naar een reparatiecentrum. U kunt dan eerst uw reparatie registreren op www.gsmrepareren.nl.
Wij raden u aan om contact op te nemen met het reparatiecentrum en uw probleem voor te leggen.

Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website.
IK hou jullie op de hoogte!

[ Voor 0% gewijzigd door Technomania op 26-03-2013 09:37 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Dat is gewoon een standaard reply waarin eigenlijk niets staat, behalve dat jij hebt aangegeven je moederbord vervangen wil zien en (eigenlijk los daarvan) als je problemen hebt naar een service center moet gaan.

Als je geen problemen hebt zullen ze ook echt niet je moederbord preventief gaan vervangen. Het maakt helemaal niets uit of je insane chip hebt of niet, dat is iets wat iemand denkt en geen aanwijzingen voor zijn. Er zijn nu ook al ervaringen met de zogenaamde sane chips dat ze freezen en SDS vertonen.
Misschien (al zouden ze je moederbord vervangen, wat ik niet zie gebeuren) gaat het vervangende moederbord juist kapot net na je twee jaar garantie en had je huidige moederbord het tien jaar lang uitgehouden.
Daarbij komt, zou Samsung het voor jou preventief vervangen, dan gaat iedereen naar Samsung service centra om het te laten vervangen wat ze helemaal niet willen natuurlijk.

Ik wens je succes, maar je kan het vergeten dat ze er op ingaan, tenzij je echt aantoonbare problemen hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Ik kan het bevestigen. Had ook een toestel met de sane chip. Ik heb het toestel naar KPN center gebracht. Die konden zelf niets aan het toestel doen. Opgestuurd naar teleplan en die hebben het toestel na gekeken en het enige wat ze gedaan hebben is een software update. Moet het toestel nog ophalen bij KPN center. Weet nog niet hoe het uit pakt, maar ze veranderen dus duidelijk niet zomaar je moederbord. Ik wilde namelijk dat ze de chip zouden vervangen, maar is dus niet gebeurd! Zodra ik het toestel terug heb, zal ik vertellen of de freezes zijn verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Waarom werkt "trillen + belgeluid" niet? Echt irritant, maar ik hoor alleen belgeluid, tenzij ik het hele ding mute, dan trilt hij wel :{

En die "Charged"-piep midden in de nacht is ook nog steeds niet weg na de laatste update. Hij piept gewoon 3x ofzo in een nacht. Zwaar irritant als je per telefoon/sms bereikbaar moet zijn, moet ik soms iedereen in dat Blocked-filter stoppen of m'n telefoon rooten om het uit te zetten? Ik hou van m'n nachtrust :{
(huidige oplossing: overdag opladen op kantoor, meestal eens in de 2 dagen bij redelijk gebruik dat gemiddeld tot bovengemiddeld is :+)

Oh, en de location die hij meestuurt updatet niet via wifi, da's ook irritant. Dit werkte op m'n Desire Z vroeger wel altijd. Lijkt wel alsof deze telefoon totaal niks kan met cell location en alleen wifi/gps kan gebruiken om locatie te bepalen. Gevolg is dat ik soms ene location meestuur waar ik al uren of zelfs dagen niet meer ben. Alleen GPS aanzetten werkt niet; hij vraagt het vaak te laat op en heeft nog geen fix op het moment dat hij bijv. een bericht verstuurt via Feestboek Boodschapper, en dan stuurt hij weer een locatie 100 km verderop mee :+

HTC maakt toch echt fijnere software hoor, minder kleine irritaties, terwijl Samsung juist zo prat gaat op dat ze allerlei kleine innovaties bieden zoals dat het scherm aan blijft als je ernaar kijkt. Samsung valt wat dat betreft wel tegen, hoewel (technisch dan) m'n 3G-ontvangst met deze telefoon wel een stuk beter is dan met m'n Desire Z, da's wel een voordeel! Ook is de dataverbinding sneller en is de cpu merkbaar een heel stuk sneller.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Onder de geluidsinstellingen even "geluid en trillingen" aan zetten zou toch echt moeten werken (bij mij wel althans) en voor de irritante laad piep "standaard meldingen" op "stil" of "systeemvolume" op nul zetten (weet uit m'n hoofd niet precies welke van de 2 het was, ik heb sowieso beiden uit staan)

Verder bij locatieservices even "draadloze netwerken gebruiken" aan zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door floriske.nl op 26-03-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
system volume op 0 dan piept hij niet als hij vol is

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

Maar nog steeds springt het scherm aan als hij opgeladen is, gelijk m'n slaapkamer hel verlicht. Ook zo'n irritant dingetje.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluimpje9
  • Laatst online: 23:41
ik doe de laatste tijd vaker een soort van reset van het cache geheugen. Dit heeft iemand vorige week als stappenplan vermeld op dit forum.
Sindsdien geen last meer van freezes.

Ik had wel zoals eerder vermeld een probleem met mijn display.Ik heb een toestel van de eerste lichting. Eerst was het achterklep niet goed, en verkleurde . Nu zat er allemaal vuil/lijm tussen de randen van mijn beeldscherm. Je zag het zelfs doorgaan naar de bezel rand van het toestel.

Ik heb dit aangekaart en eerst werd er nogal licht zinnig over gedaan. Na even overleggen, kan ik morgen langskomen bij de Vodafone winkel. Ze herstellen ter plekke het display. Even een uurtje wachten en hij is klaar. Top service wederom van Vodafone .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04-2024
Kan iemand mij vertellen wat een insane chip is en hoe ik erachter kom of die in mijn s3 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Laatst online: 18:24
loll schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 00:01:
Kan iemand mij vertellen wat een insane chip is en hoe ik erachter kom of die in mijn s3 zit?
https://play.google.com/s...inagre.android.emmc_check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het belangrijk om voor het rooten met de CF-auto-root, iets te back-uppen? Ik las namelijk wat over de EFS folder, daar zijn apps voor die je NA het rooten kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
loll schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 00:01:
Als je een insane chip hebt dan heb je een bruut snelle chip, insane snel zelfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

floriske.nl schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:53:
Onder de geluidsinstellingen even "geluid en trillingen" aan zetten zou toch echt moeten werken (bij mij wel althans) en voor de irritante laad piep "standaard meldingen" op "stil" of "systeemvolume" op nul zetten (weet uit m'n hoofd niet precies welke van de 2 het was, ik heb sowieso beiden uit staan)
"Geluid en trillingen" staat aan. Misschien heeft het te maken met het type vibratie dat ik heb ingesteld?
Systeemvolume staat op nul maar alsnog piept hij dus :{ Alleen notifications op nul zetten lijkt te helpen :{
Verder bij locatieservices even "draadloze netwerken gebruiken" aan zetten.
Staat aan, maar werkt niet op plekken met geen wifi-netwerken of met onbekende netwerken, lijkt niet te updaten als het niet wordt gebruikt en dat deed het wel bij HTC. Lijkt geen gebruik te maken van cell-locaties.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:44
potjandorie, algelopen tijd paar keer uit zichzelf heropstartende S3 en vandaag al 2 keer dat hij "uit" was zodat dat ik hem uitgedaan had ...

Dus dit topic eens opgestart en veel is me nu duidelijk, heb ook de zogenoemde "insane" chip volgens dat appje wat t checkt ....

Nu nog uitvinden/afwachten wat het "algemene" strijdplan wordt, zelf actie ondernemen of een actie vanuit samsung of iets dergelijks.

Want gezien de "random-heid" , hoe kan je het bewijzen tegenover verkoper/reparatiedienst en krijg je het toestel niet ongerepareerd terug (toen ze het testen werkte toestel uiteraard wel .... )

Is er een soort diagnose-app die alles op telefoon vastlegt, ook freezes en sudden deaths uit zichzelf uitgaan (,maar weer op te starten is) ?

PS : heb nog de actueelste software (net gecheckt)

bijvraag : bij een factory reset, ben je dan alle apps kwijt, worden ze opnieuw gedownload via je play-account (of hoe dat ook heet) of blijven ze op je toestel staan ?

[ Voor 17% gewijzigd door Ted038 op 27-03-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Factory reset zegt het zelf al. Dan ben je alles kwijt en moet het dus weer geinstalleerd en opnieuw ingesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Hurricane schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:20:
Factory reset zegt het zelf al. Dan ben je alles kwijt en moet het dus weer geinstalleerd en opnieuw ingesteld worden.
Ok, maar gebeurd dat "vanzelf" via je play-account (of hoe dat ook heet) of moet je echt zelf app voor app opnieuw kopen/downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Ted038 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:36:
[...]

Ok, maar gebeurd dat "vanzelf" via je play-account (of hoe dat ook heet) of moet je echt zelf app voor app opnieuw kopen/downloaden ?
Alle apps die je ooit hebt gekocht of gedownload staan aan je Google account gekoppeld, op mijn Tab 2 worden ze wel steeds automatisch gedownload maar mijn Sensation deed dit niet. Je kan gewoon naar de lijst gaan met apps die je hebt gedownload en vanuit daar installeren / downloaden.

Zelf nog steeds in dubio over SGS3 / LG N4 maar ze lijken beide wel íets te hebben (scheuren achterkant bij N4 en uitvallen / vastlopen bij de SGS3).

[ Voor 11% gewijzigd door Xevoo op 27-03-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Ted038 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:36:
[...]

Heb mijn S3 een paar een factory reset gegeven. Hij installeert alle apps vanzelf vanuit de google account zoals het ervoor was. Als je tenminste dit aan hebt staan voordat je de reset geeft --> bij 'back-up maken terugzetten' even beide vinkjes aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:06
Ik heb onlangs ook mijn S3 een reset gegeven, sindsdien houdt de batterij het wat langer vol en is hij wat minder traag. Het probleem dat echter blijft is een crashende browser. En eigenlijk alleen bij de website van Tweakers of 9gag. Op andere websites heb ik hem eigenlijk niet zien crashen. Andere mensen die ook zoveel crashes op de T.net website ervaren? :(

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Ophidian schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:24:
Ik heb onlangs ook mijn S3 een reset gegeven, sindsdien houdt de batterij het wat langer vol en is hij wat minder traag. Het probleem dat echter blijft is een crashende browser. En eigenlijk alleen bij de website van Tweakers of 9gag. Op andere websites heb ik hem eigenlijk niet zien crashen. Andere mensen die ook zoveel crashes op de T.net website ervaren? :(
Heb eigenlijk nooit last gehad van een crashende browser. Bekijk dit topic altijd via de browser. Nooit problemen mee gehad. De algemene shit van Tweakers en 9gag bekijk ik via hun apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:06
Hmmz, hier is het eigenlijk meerdere keren per dag raak. Voornamelijk T.net website, 9gag is maar zelden. Lengte van het topic of de hoeveelheid foto's maakt niet eens zo gek veel uit. Het gebeurt ook compleet willekeurig, maar het viel me wel op dat het bijna altijd op T.net raak is. Raar maar waar :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
browser kan je nog een keer wisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik snap niet waarom iedereen het constant over die "insane" /"sane" chips heeft. Je bebt twee jaar garantie. Als je toestel het niet meer doet wordt deze gerepareerd binnen bet garantietermijn. Als je toestel het twee jaar uithoudt ben je toch al toe aan een nieuwe.

Ik heb ook de "insane" chip (gechecked om te zien waar alle heise om was) maar maak me totaal niet druk of de s3 er morgen mee kapt of volgende maand. De kans dat ik m laat vallen is groter.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
BMW_M3 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:17:
Ik snap niet waarom iedereen het constant over die "insane" /"sane" chips heeft. Je bebt twee jaar garantie. Als je toestel het niet meer doet wordt deze gerepareerd binnen bet garantietermijn. Als je toestel het twee jaar uithoudt ben je toch al toe aan een nieuwe.

Ik heb ook de "insane" chip (gechecked om te zien waar alle heise om was) maar maak me totaal niet druk of de s3 er morgen mee kapt of volgende maand. De kans dat ik m laat vallen is groter.
Omdat het niet zo makkelijk is om hem gerepareerd te krijgen. Lees het volgende maar:

Hi heeft dus vandaag voor de tweede keer geconstateert dat er niks mis is met mijn S3. Ondanks de dagelijkse vastlopers e.d. Nu moet ik de S3 4!! keer naar Hi opsturen. Pas dan nemen zij contact met mij op over hoe we het verder gaan oplossen.

Dit zou betekenen dat ik nog zeker 3-4 weken mijn S3 kwijt ben, en daarbij elke keer een leentoestel opnieuw moet configureren etc. Jullie snappen mij denk ik wel.

Aan de andere kant, ik lees dus verhalen over die Russische versie die het schijnt op te lossen. Maar goed, heel zeker lijkt dat mij ook niet. Misschien een stomme vraag, maar wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Dat vastloop gedoe is toch allang opgelost met nieuwe firmware. Of draai je nog steeds de oude firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Chris Smoove schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:08:
Dat vastloop gedoe is toch allang opgelost met nieuwe firmware. Of draai je nog steeds de oude firmware.
Ik draai de nieuwste versie (vorige week was er iig nog geen update). Ik weet niet of er in de tussentijd nog wat is uitgekomen? Ik heb namelijk deze week dus geen S3 gehad omdat die bij Hi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Is er nou veel verschil tussen videokwaliteit 'superhoog' en 'fijn'? Het valt mij niet zo heel erg op. Waar zit het verschil precies in? bitrate? compressie? fps?

Binnenkort op vakantie en twijfel tussen de 1080 resolutie in superhoog of fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Ophidian schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:33:
Hmmz, hier is het eigenlijk meerdere keren per dag raak. Voornamelijk T.net website, 9gag is maar zelden. Lengte van het topic of de hoeveelheid foto's maakt niet eens zo gek veel uit. Het gebeurt ook compleet willekeurig, maar het viel me wel op dat het bijna altijd op T.net raak is. Raar maar waar :+
ik heb hetzelfde...
blijkbaar zit er in het ram-beheer iets niet lekker. hoewel het af en toe een tijdje goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:41
Mijn S3 gaf sinds een week of twee ook veel problemen, regelmatig zwarte schermen of spontaan rebooten. Er waren dagen dat ik bijna niets anders deed dan het toestel opnieuw opstarten.

Op XDA developers las ik dat firmware versie I9300XXEMB5 uitkomst zou kunnen bieden. Dus van 't weekend geinstalleerd en inderdaad sinds de installatie geen reboots of zwarte schermen meer :) Geen idee of het generiek is maar het is het proberen waard als je weet hoe je zelf firmware kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
heutsm schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:54:
Freezen en uitvallen
Nou, sinds 8 juni S3 in gebruik, maar nu toch ook ten prooi gevallen aan het freezen en uitvallen van het toestel. Na de 4.1.2-update had ik het toestel een harde reset gegeven. Sindsdien af en toe een freeze; toestel reageerde nergens meer op, onafhankelijk de app waar ik op dat moment in bezig was.
Viel me al op dat het ongeveer 6 uur duurde voordat accu van leeg naar vol was, zo'n twee keer langer dan vóór de update. :O
Laatste drie dagen bleef toestel meer dan 10 keer per dag hangen. Tussendoor kwam het voor dat ik het toestel oppakte en uitgevallen bleek te zijn, met als gevolg natuurlijk gemiste oproepen en berichten.
Wéér harde reset gegeven; maar zelfs tijdens het inloggen met Google-account bleef toestel hangen. 8)7
Dus vanmorgen naar de Phonehouse om toestel te laten repareren (geen idee wat er gerepareerd zou moeten worden, moederbord?). Ben het toestel volgens hen zo'n drie weken kwijt. :|
Zal laten weten hoe snel het toestel weer terug is en of alles goed is opgelost. Dit voor S3-gebruikers die met hetzelfde probleem zitten. Benieuwd of ik de S3 terug heb vóórdat ik de S4 in bezit heb...
En zo niet, ach, de overgang van het kleine Nokiaatje dat ik als vervangingstoestel heb gekregen naar de S4 is dan wel een hele grote... ;-) 8)
Update: na bijna twee weken de S3 weer terug gekregen. Phonehouse wist alleen te melden dat er 'een onderdeel' vervangen was, welke had Samsung niet gemeld. Direct de insane-check gedaan en het blijkt dat ik nu géén insane-chip heb. Helaas had ik de test niet gedaan voordat ik het toestel wegbracht, maar het lijkt er toch op dat het moederbord vervangen is. Gisteren non-stop met het toestel in de weer geweest en vandaag ook redelijk wat. Nog geen vastloper gehad, maar een echte conclusie is misschien nog te vroeg...
Pagina: 1 ... 101 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.