Neeknikker schreef op zondag 16 december 2012 @ 01:04:
[...]
dank voor deze melding
Ik heb ook liever geen 2e hands toetsenbord en zeker niet voor die prijs. Kijk ik als ik hem koop laat ik hem importeren. Dan lijkt het mij goedkoper om hem uit taiwan of waar dat ding ook vandaan komt te kopen als een Amerikaanse webshop. Hij zal toch wel op meer plekken te koop zijn (voor een betere prijs)?
Zijn er nog meer mensen die goede ervaringen hebben met de Ducky shine 2? Is de Ducky shine 2 de beste?
Op de introductie pagina van dit topic, staan de betere toetsenborden opgesomd.
Ik heb veel mechanische toetsenborden gehad en uitvoerig getest, mijn ongenuanceerde mening:
Filco Majestouch (2) - Geweldige toetsenborden. Kwaliteit, kwaliteit, kwaliteit.
Razer Blackwidow - Waardeloos. Slecht afgewerkt, vaak fouten, shiny afwerking, kleine toetsen, macro toetsen etc.
Ducky - Goede kwaliteit, media keys, duur om te importeren
Leopold - Heel erg vergelijkbaar met Filco
Corsair Vengeance K60/K80 - Erg tof design, voelt goed. Let wel op, is niet volledig mechanical. Leuke afwerking maar was voor mij een dealbreaker
Steelseries 6G/7G - Robuust, lomp, slechte keycaps, 7G heeft een te felle led, toetsen staan erg hoog, toetsen zitten zo los dat je ze er bijna letterlijk afblaast
Rosewill - Foutgevoelig, aan alle kanten net iets minder als Filco, Leopold, Ducky. Risico.
Das Keyboard Prof. Model S - Goede bouwkwaliteit. Ietwat lompe vorm en vingergevoelige shiny afwerking. USB aan de zijkant zit je muis in de weg. Klinkt net iets minder goed als de Filco blue switch.
Ducky is inderdaad duur om te importeren. Maar een filco is ook niet goedkoop.
Ik weet dat er op zeer korte termijn Ducky in Nederland te koop zal zijn en de prijzen zijn niet verkeerd voor een toetsenbord die zo duur is om te importeren

. Gewoon met garantie etc...
http://nl.hardware.info/p...ducky-dk9008-shine-2-blue
http://nl.hardware.info/p...ucky-dk9087-shine-2-white
[
Voor 3% gewijzigd door
macho op 16-12-2012 15:08
]