Je begrijpt het inderdaad goed. Parry en dodge zijn altijd betere stats dan mastery omdat mastery alleen de incoming damage verlaagd. Terwijl parry en dodge ervoor zorgen dat je helemaal geen damage hebt.IntToStr schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:52:
Misschien zijn er nog wat paladin kenners in the house. Op dit moment heb ik alles waar mogelijk naar mastery reforged en indien er al mastery op het item zat naar dodge. Dit laatste om parry en dodge beter in evenwicht te krijgen. Volgens EJ en zo zou het doel van een protection paladin moeten zijn om in eerste instantie de CTC vol te krijgen. Nu heb ik iets van 13% dodge, 14% parry en 50% block (en 5% is altijd miss), dus ik moet nog zo'n 20% erbij zien te verzamelen door betere gear en gems en enchants voor CTC. Hierbij heb ik echter geen rekening gehouden met procs van bijv. trinkets. Zo heb ik een trinket met on use + heel veel dodge. Rekenen jullie die on use zaken mee met reforgen?
Begrijp ik het overigens goed dat als je de CTC vol hebt je beter voor meer parry+dodge kunt gaan ipv mastery omdat dat volledige avoidance is ipv slechts gedeeltelijke de inkomende schade beperken met block?
Ik zelf reken alleen de trinket mee als die ervoor zorgt dat mijn dodge/parry/mastery voor altijd geld (zoals Resolve of Undying); alle andere procs reken ik echter niet mee omdat je er niet altijd zeker van kunt zijn dat je dan alle incoming damage mitigate.
Reforgen doe je verder prima, over het algemeen houd ik rekening met raidbuffs en trinkets voor het reforgen vanwege diminishing returns. Het kan dus zomaar zijn dat ik 1.5% meer parrry dan dodge heb omdat ik tijdens het spelen met mijn trinket 1.5% meer dodge krijg...