Is maar wat je betaalbaar/semi- noemt, 255,- voor een ASRock moederbordjesdk1985 schreef op maandag 20 november 2017 @ 05:23:
[...]
Het eraan komen is niet van toepassing. Het is er al...
Semi betaalbaar 10 Gbps is er sinds deze zomer: pricewatch: Asus XG-C100C.
Dit is het bordje dat ik tegenkwam met AQUANTIA 10 Gbps: pricewatch: ASRock Fatal1ty Z370 Professional Gaming i7 Meerprijs 60 euro en dan krijg je ook Wifi AC.
Ben gelukkig niet zo zwart wit, was in die tijd dan ook fel aan het argumenteren dat Ziggo's koper gewoon troep is met hun 10:1 verhouding.[...]
Jij valt zeker ook onder die groep die in 2009 fel aan het argumenteren was dat 10 Mbit toch echt wel het maximale nuttige was voor een gemiddeld huishouden? nieuws: Ziggo voert in juli geplande snelheidsverhoging door Gros daar zou een rolberoerte krijgen als die zouden weten dat het traagste abo geen 2 Mbit maar 40 Mbit zou worden. Mooie aan IT is dat het een kwestie van tijd is voor jezelf 10 Gbps aan het aanraden bent.
Dus hoe bevalt je 10Gb/s internet abo?[...]
Iets met een hellend vlak.
TLDR: Wij zijn hier geen normale consumenten, toch? Wat ik nu zelf koop ter vervanging is CAT7 (800 Mhz). Als het even kan ook het liefste met fabrieksconnectoren.
Ow wacht je vroeg nog naar het nut. Wellicht heb je het gemist maar als je nu een beetje high-end Wifi AC neer zet dan zit je direct tegen de Gbit limiet aan te hikken:
[afbeelding]
Dat is geen toekomst, dat is nu.
Verder loop ik zelf al jaren thuis tegen de 1 Gbit limiet aan. Immers de harde schijven kunnen 150-250 MB/s halen (zeg circa 1600 Mbit) en de moderne NAS kan dit leveren. Vervolgens trek je bij een filecopy je hele netwerk vol. Dan kun je die download van ziggo met 400 Mbit en die netflix stream zonder traffic shaping echt wel vergeten...
Die 2.5 Gbps tussenstap had ook prima geweest maar die zie je inderdaad nergens terug.
Dat was namelijk waar ik op reageerde, ook op Tweakers zijn er maar weinig te vinden die 10Gb/s internet hebben, de statement van sdk dat je dus al haast 10Gb/s voor internet op je AP's nodig hebt...
Ik gebruik zelf thuis een combi van LACP (SMB3
Anyway, even stap voor stap: iemand wou platte CAT6 om het weg te werken, dat werd afgeraden want platte kabel is beroerd, daarom werd CAT5e als tussenstap genoemd omdat het toch ietsje kleiner is dan normaal CAT6, daarop werd CAT5E neergezet als onbruikbaar en daar reageerde ik dus op
Ja 10Gbit is leuk voor de tweaker of iemand met flink wat data (fotograaf/videobewerking/...), nee geen van die hebben een AP nodig met 10Gbit voor internet zoals de post waar ik op reageerde beweerde.
Fixing things to the breaking point...