Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

Pagina: 1 ... 24 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:07
Ik wil in ons nieuwbouwhuis een deftig netwerk gaan aanleggen. Ik zit er daarom over te denken om CAT6 aan te gaan leggen. Lijkt me voor een thuisnetwerk toekomstbestendig genoeg.

Bijkomend probleem is wel dat ik Ziggo als provider ga krijgen, en (in ieder geval naar 1 van) de slaapkamers dan ook van coax moet gaan voorzien. In het verleden genoeg gedonder gehad met inferieure coax, dus ik wil voor Hirschmann gaan, (KOKA 799?). Dat maakt dat ik vermoedelijk 2 dikke kabels door de loze leidingen moet gaan trekken. De bochten zijn volgens mij wel enigszins flauw aangelegd, voor zover ik kan inschatten.

Nu merk ik wel dat het voor mij veel te lang geleden is dat ik hier mee bezig ben geweest, want zie qua kabels door de bomen het bos niet meer :P Daarom 3 vragen:
  1. Is er een online shop waar ze geen troep verkopen en ik dus grote kans heb een kwalitatief goede kabel te halen, of hebben jullie een suggestie welke kabel ik prima kan nemen?
  2. Is CAT6 (stug) en een Hirschmann kabel een beetje normaal door een standaard nieuwbouw loze leiding te trekken?
  3. Hoort niet helemaal in dit topic: maar is de Hirschmann KOKA 799 een goede optie voor thuis?
Het liefst haal ik alles overigens bij 1 shop, maar dat terzijde ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
Een degelijke coax kabel is vaak stugger dan een degelijke UTP-kabel.
Dus die 2 door een standaard buisje trekken met bochten zal niet meevallen.
Het beste kun je dat soort kabel-trek-acties met 2 man doen. 1 trekken en 1 drukken.
En talkpoeder.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-07 10:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

Doe ik ook. Hirschmann en cat6. Naar de woonkamer moet lukken denk ik door een 5/8 buis. Naar boven toe 2 Cat6 door een kleinere buis. Dat is misschien net te doen. Anders per buis een kabel. Jammer dan.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Denman schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:28:
.......
Hoort niet helemaal in dit topic: maar is de Hirschmann KOKA 799 een goede optie voor thuis?
Kies vandaag de dag liever meteen voor de opvolger van Koka 799, dat is de Koka 9TS.
Deze kabel is beter afgeschermd tegen mogelijke storingen op 4G, voor die paar centen meer wil je geen ellende hebben.

Als je deze kabel en een utp samen door een buis wilt trekken gebruik dan wel een verantwoorde lubricant.
Géén zeepsop dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-07 13:15
Denman schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:28:
Bijkomend probleem is wel dat ik Ziggo als provider ga krijgen, en (in ieder geval naar 1 van) de slaapkamers dan ook van coax moet gaan voorzien. In het verleden genoeg gedonder gehad met inferieure coax, dus ik wil voor Hirschmann gaan, (KOKA 799?).
Met Horizon van Ziggo kan je de 2e box in de slaapkamer ook aansluiten met een ethernet kabel.
Hier thuis ook gedaan, zonde om nu nog coax te gaan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:45
Want 16 Mbit's HD streams op DVB-C geven geen goede beeldkwaliteit? Zeker als je veel TV's in huis hebt scheelt het je nog al wat set-top boxen.

Als je geen kabel signaal kunt ontvangen en bijvoorbeeld vast zit bij een glas boer die geen DVB-C aanbied, kan ik me goed voorstellen dat je geen COAX kabels gaat trekken, die zijn in zo'n situatie vrij nutteloos. Heb je wel de optie om via DVB-C te kijken zie ik weinig reden om die COAX kabel niet te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
Oilman schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:11:
Want 16 Mbit's HD streams op DVB-C geven geen goede beeldkwaliteit? Zeker als je veel TV's in huis hebt scheelt het je nog al wat set-top boxen.

Als je geen kabel signaal kunt ontvangen en bijvoorbeeld vast zit bij een glas boer die geen DVB-C aanbied, kan ik me goed voorstellen dat je geen COAX kabels gaat trekken, die zijn in zo'n situatie vrij nutteloos. Heb je wel de optie om via DVB-C te kijken zie ik weinig reden om die COAX kabel niet te trekken.
Voor nu is coax niet verkeerd, maar als je over een jaar zou overstappen naar een glas provider mag je weer de boor pakken.
Net waar de voorkeur naar uit gaat. Gaf het alleen maar aan als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:57
MGB-hero schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:31:
[...]
Voor nu is coax niet verkeerd, maar als je over een jaar zou overstappen naar een glas provider mag je weer de boor pakken.
Net waar de voorkeur naar uit gaat. Gaf het alleen maar aan als optie.
Als er nu al een COAX kabel ligt kan je deze zo vervangen door een andere kabel. Of je moet er beton bij storen ofzo, maar dan is een boor ook niet meer voldoende ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
Caelorum schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:35:
[...]

Als er nu al een COAX kabel ligt kan je deze zo vervangen door een andere kabel. Of je moet er beton bij storen ofzo, maar dan is een boor ook niet meer voldoende ^^
Als die volledig in een pijp zit zou je hem inderdaad gemakkelijk moeten kunnen vervangen in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hmm, even een korte vraag over kant en klare UTP Cat5E/6 kabels (shielded). Ik heb nu al meerdere malen gehad dat ik een kant en klare UTP kabel wilde gebruiken om een POE AP aan te sluiten (Open Mesh MR1750).

Nu al 7 keer meegemaakt dat de AP niet aangaat/geen stroom lijkt te krijgen, pak ik een zelf geknepen kabel doen ze het gelijk. Beide kabels doen het gewoon goed en met de meter geeft gewoon alle waardes goed, wel geeft de meter een groot verschil in 'draad lengte' bij de kant en klare kabels b.v. :

Kant en klare 10M kabel : 6 aders ~10-11M waarvan 2 meer dan 15M.
Zelf geknepen kabel : ~10M alle aders rond de 10-11M.

1 Extreem geval was een kant en klare 25M waar 1 paar/2 aders een lengte gaven die over de 35M lag, ook deze kabel wilde niet werken om een POE AP te voorzien van stroom. Ook in dit geval een zelf geknepen kabel van 30M geen enkel probleem en ook gewoon goede waardes tussen de 30-32M (Gemiddeld over meerdere metingen).

Dit heb ik ook bij kortere kabels gehad van 3-5M ook bij het doormeten hiervan waren de waardes niet echt hoopgevend. Voor standaard netwerk gebruik doen ze het gewoon goed en ondervinden we geen problemen.

Moet hierbij wel zeggen dat de metalen 'kapjes' op de connectoren zijn aangesloten via de 'aarde draad' maar ook 1 kant afknippen en zelf aanknijpen lost het probleem niet op. (Multimeter geeft piepje).

Ik kan met even niet voor de geest halen wat de waardes waren AWG23 geloof ik maar weet het niet zeker. Maar de kabels waren niet goedkoop. Ik heb al melding gemaakt bij de leverancier (Techdata) Waar we ook de rollen vandaan halen. Bij de volgende zending gaan we eerst testen voordat we ze gaan gebruiken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Misschien helpt het om de stekkers die erop zitten nog even wat extra aan te knijpen?
Heb je van de kant-en-klare kabels ook al eens getest om er nieuwe stekkers zelf op te zetten?
Als dat wel werkt, is het gewoon een slechte stekker/slecht contact, maar als dat ook niet werkt, zou ik die kabels eens nader onderzoeken om te zien of het niet toevallig toch CCA is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tja. wat moet je hierover zeggen. Ik sluit niets uit, maar ik durf niet zomaar allerlei negatieve gedachten te uiten over die firma die ik niet eens ken. Ik ga daar dus niet zomaar bij voorbaat van uit.
Maar wat dan wel? Allereerst vermeld je shielded. Had je daar een speciale reden voor om dat te kiezen? Want voor gewone toepassing in woonhuizen is dat nogal overdone.
Ik heb met shielded kabel geen ervaring, dus weet ik niet of daar andere connectors worden gebruikt, d.w.z. duidelijk een ander model dan die voor gewone cat5e. Ik heb zelf alleen maar gewone cat5e, maar ik las hier af en toe dat ook cat6 al andere stekkertjes heeft. Kortom passen deze stekkers wel goed op jouw apparatuur? Nogmaals ik sluit niets uit, maar het lijkt mij sterk dat ze niet goed bevestigd zouden zitten, althans niet bij herhaling.

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 16:14
prutser001 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:04:
Hmm, even een korte vraag over kant en klare UTP Cat5E/6 kabels (shielded). Ik heb nu al meerdere malen gehad dat ik een kant en klare UTP kabel wilde gebruiken om een POE AP aan te sluiten (Open Mesh MR1750).

Nu al 7 keer meegemaakt dat de AP niet aangaat/geen stroom lijkt te krijgen, pak ik een zelf geknepen kabel doen ze het gelijk. Beide kabels doen het gewoon goed en met de meter geeft gewoon alle waardes goed, wel geeft de meter een groot verschil in 'draad lengte' bij de kant en klare kabels b.v. :

Kant en klare 10M kabel : 6 aders ~10-11M waarvan 2 meer dan 15M.
Zelf geknepen kabel : ~10M alle aders rond de 10-11M.

1 Extreem geval was een kant en klare 25M waar 1 paar/2 aders een lengte gaven die over de 35M lag, ook deze kabel wilde niet werken om een POE AP te voorzien van stroom. Ook in dit geval een zelf geknepen kabel van 30M geen enkel probleem en ook gewoon goede waardes tussen de 30-32M (Gemiddeld over meerdere metingen).

Dit heb ik ook bij kortere kabels gehad van 3-5M ook bij het doormeten hiervan waren de waardes niet echt hoopgevend. Voor standaard netwerk gebruik doen ze het gewoon goed en ondervinden we geen problemen.

Moet hierbij wel zeggen dat de metalen 'kapjes' op de connectoren zijn aangesloten via de 'aarde draad' maar ook 1 kant afknippen en zelf aanknijpen lost het probleem niet op. (Multimeter geeft piepje).

Ik kan met even niet voor de geest halen wat de waardes waren AWG23 geloof ik maar weet het niet zeker. Maar de kabels waren niet goedkoop. Ik heb al melding gemaakt bij de leverancier (Techdata) Waar we ook de rollen vandaan halen. Bij de volgende zending gaan we eerst testen voordat we ze gaan gebruiken.
Ik ken zo'n apparaat niet, maar ik gok dat hij of de weerstand meet of als je een hele geavanceerde hebt, kan het zijn dat hij echt de snelheid meet waarmee het pulsje door de kabel gaat. Ik kan dan ook niets zinnigs zeggen over de resultaten van je meting. Wel wat over de verschillende kabels.

Allereerst heb ik wel eens "kant en klare" cat5e kabels gezien met slechts 2 pairs. Dat zal niet bevorderlijk zijn voor POE.

Lengte verschil zal er al altijd wel een beetje in zitten. De verschillende pairs hebben een afwijkende twisting van elkaar. Het ene pair is strakker gedraaid dan het andere pair. Dat levert een daadwerkelijk verschil in lengte op, maar natuurlijk niet zoveel als jij beschrijft.

Mijn advies is om eens even te kijken of je wel 2 dezelfde kabels vergelijkt. Je hebt namelijk massieve kabel, en soepele kabel (aka litze aka stranded). Beide kunnen best beide een bepaalde cat norm hebben, maar qua weerstand enorm verschillen.

Los van jouw toepassing spreken we in voor cat bekabeling over een link afstand (bijv. ethernet adapter tot poort switch). Deze link afstand is maximaal 100m. Pin mij er niet op vast, maar van deze lengte, mag maximaal 2x 5m uit soepele kabel bestaan. Soepele kabel heeft onder andere een veel hogere weerstand dan massieve kabel. Je mag dus ook stellen dat het gebruik van een 25m soepele kabel van het een apparaat naar het andere, niet conform de norm is. In de praktijk zal het meestal werken, maar het kan ook mis gaan.

"Kant en klare" kabels zijn meestal patchkabels, en dat zijn meestal kabels met een soepele kern. Eigenlijk is het gebruik van dit soort kabels voor langere afstanden dus ook niet correct. Ik kan niet uitsluiten dat daar je probleem ontstaat wanneer je dit voor een POE toepassing gebruikt. Je mag er iig zeker van uitgaan dat een standaard patchkabel een stuk hogere weerstand per meter heeft dan een simpele massieve kabel.

Gebruik je voor een dergelijke toepassing ook nog eens een afgeschermde patchkabel patchkabel maak je het nog moeilijker. Veel afgeschermde patchkabels maken namelijk gebruik van AWG26 kabel. Andere van AWG24. Zelden zal dit een AWG23 zijn zoals vaak toegepast in massieve kabels.

Hoe slim afgeschermde kabel zijn icm POE weet ik niet. Op zich is er echt niets mis met afgeschermde kabel. Er zitten zat voordelen aan en eigenlijk weinig nadelen behalve de prijs.

Als je echt pech hebt waren jouw kant en klare kabels ook nog eens van CCA of waren er andere tekorten in de kwaliteit. Hoe gevoelig de POE apparatuur is die je gebruikt weet ik ook niet.

Hoe dan ook, tel de bovenstaande zaken op, en het is niet heel gek dat een kant en klare kabel in jouw situatie niet werkt, en een zelf gemaakte wel. Dat ligt dan waarschijnlijk niet eens aan de kwaliteit van jouw kant en klare kabel, maar simpelweg aan het feit de de specificaties anders zijn, en dat je de kabel buiten het toepassingsgebied gebruikt. Met een accuboortje door een betonnen muur heenboren is niet zo'n succes. Zelfs als dit een peper dure high end Makita is.

• SuperKris
Techneut schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:47:
Tja. wat moet je hierover zeggen. Ik sluit niets uit, maar ik durf niet zomaar allerlei negatieve gedachten te uiten over die firma die ik niet eens ken. Ik ga daar dus niet zomaar bij voorbaat van uit.
Maar wat dan wel? Allereerst vermeld je shielded. Had je daar een speciale reden voor om dat te kiezen? Want voor gewone toepassing in woonhuizen is dat nogal overdone.
Ik heb met shielded kabel geen ervaring, dus weet ik niet of daar andere connectors worden gebruikt, d.w.z. duidelijk een ander model dan die voor gewone cat5e. Ik heb zelf alleen maar gewone cat5e, maar ik las hier af en toe dat ook cat6 al andere stekkertjes heeft. Kortom passen deze stekkers wel goed op jouw apparatuur? Nogmaals ik sluit niets uit, maar het lijkt mij sterk dat ze niet goed bevestigd zouden zitten, althans niet bij herhaling.
Een normale cat6 of cat6a connector is aan de buitenkant nooit anders. Van binnen is dit wel zo. De aders liggen bij een cat 6(a) connector niet in een rechte lijn naast elkaar. Zo is de afstand groter en heb je minder last van overspraak.

• Denman
TD-er schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:44:
Een degelijke coax kabel is vaak stugger dan een degelijke UTP-kabel.
Dus die 2 door een standaard buisje trekken met bochten zal niet meevallen.
Het beste kun je dat soort kabel-trek-acties met 2 man doen. 1 trekken en 1 drukken.
En talkpoeder.
Ja talkpoeder had ik inderdaad ook al gelezen. Kijk, ik heb toch coax nodig dus wellicht dat ik eerst een rol van 50 meter bestel. Mocht het wel lukken dan kan ik altijd nog bijbestellen. Ik kan ook vast wel iemand regelen die even wil helpen :)
InF.Inc schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:09:
Doe ik ook. Hirschmann en cat6. Naar de woonkamer moet lukken denk ik door een 5/8 buis. Naar boven toe 2 Cat6 door een kleinere buis. Dat is misschien net te doen. Anders per buis een kabel. Jammer dan.
Ja naar de woonkamer toe loopt het inderdaad in een zeer flauwe bocht. Daar verwacht ik eigenlijk geen problemen. Naar boven toe hebben ze voor zover ik kan zien ook mooie bochten gemaakt, maar blijft toch gokken. Ga het wel proberen.
Anoniem: 639074 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 04:42:
[...]

Kies vandaag de dag liever meteen voor de opvolger van Koka 799, dat is de Koka 9TS. Deze kabel is beter afgeschermd tegen mogelijke storingen op 4G, voor die paar centen meer wil je geen ellende hebben.

Als je deze kabel en een utp samen door een buis wilt trekken gebruik dan wel een verantwoorde lubricant.
Géén zeepsop dus. :+
Dank, dan ga ik idd voor de 9TS. Zoals gezegd heb ik in het verleden genoeg gedonder gehad met slechte verbindingen door inferieure kabels. Dat wil ik nu ten koste van alles voorkomen.
MGB-hero schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:50:
[...]

Met Horizon van Ziggo kan je de 2e box in de slaapkamer ook aansluiten met een ethernet kabel.
Hier thuis ook gedaan, zonde om nu nog coax te gaan leggen.
Mja, maar we willen onze TV's (keuken en slaapkamer en eventuele toekomstige TV's op slaapkamers) gaan ophangen. We hebben dus gekozen voor CI+ modules om het zo net mogelijk weg te werken. Ik denk niet dat een netwerkkabel dan een optie is, of werkt dit ook met een CI+ module en een netwerkkabel in de TV?

Join het GoT Pulse-Team!

• MGB-hero
Denman schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:53:
Mja, maar we willen onze TV's (keuken en slaapkamer en eventuele toekomstige TV's op slaapkamers) gaan ophangen. We hebben dus gekozen voor CI+ modules om het zo net mogelijk weg te werken. Ik denk niet dat een netwerkkabel dan een optie is, of werkt dit ook met een CI+ module en een netwerkkabel in de TV?
Nee, de CI+ module en een ethernetkabel gaat geen beeld geven.
Let wel even op dat Ziggo momenteel een max heeft van 2 digitale ontvangers.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/

Dus voor de extra TV's heb je analoog of een andere digitale oplossing nodig.

• Denman
MGB-hero schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:05:
[...]

Nee, de CI+ module en een ethernetkabel gaat geen beeld geven.
Let wel even op dat Ziggo momenteel een max heeft van 2 digitale ontvangers.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/

Dus voor de extra TV's heb je analoog of een andere digitale oplossing nodig.
Dan hebben ze bij Ziggo een uitdaging, want ik heb de 2 extra CI+ modules via Ziggo zelf besteld (naast de standaard Horizon box) en die gaven aan dat dat geen probleem was (heb het chat transcript nog :P)

Join het GoT Pulse-Team!

• MGB-hero
Denman schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:12:
Dan hebben ze bij Ziggo een uitdaging, want ik heb de 2 extra CI+ modules via Ziggo zelf besteld (naast de standaard Horizon box) en die gaven aan dat dat geen probleem was (heb het chat transcript nog :P)
Denk dat als je het al besteld heb het geen probleem is, maar ze willen heel graag terug van 5 naar 2 per adres.
Zie ook: https://tweakers.net/nieuws/119243/ziggo-stopt-met-activatie-losse-smartcards.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:09
MGB-hero schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:17:
[...]

Denk dat als je het al besteld heb het geen probleem is, maar ze willen heel graag terug van 5 naar 2 per adres.
Zie ook: https://tweakers.net/nieuws/119243/ziggo-stopt-met-activatie-losse-smartcards.html
Ik heb dus ook geen zin om die dingen te huren, tevens heb ik tv kijken met dure kaarten en modules opgelost, door de Horizon app te installeren via een android box (utp of wifi) :) Hoef ik ook geen coax meer naar 1 kinderkamer te trekken en door muren te boren. Zou zelfs een tablet op de wc kunnen hangen en daar tv kijken on demand, je kan toch verder kijken wanneer je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Bij mij komen de buizen van onderaf. Ik denk dat ze net twee cat 6 kabels kunnen hebben. Ik heb wandcontactdozen nodig waarvan de invoer verticaal is. Ik heb ze gevonden, maar dan 6a. Kan ik cat6 op 6a dozen aansluiten?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01:29

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

InF.Inc schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:11:
Bij mij komen de buizen van onderaf. Ik denk dat ze net twee cat 6 kabels kunnen hebben. Ik heb wandcontactdozen nodig waarvan de invoer verticaal is. Ik heb ze gevonden, maar dan 6a. Kan ik cat6 op 6a dozen aansluiten?
Ja dat kan. De kabel is dan de zwakste schakel. Maar nog steeds goed genoeg. Wel opletten dat er gewoon RJ45 stekkers opzitten. Bij cat7 is dat soms niet zo.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Bedankt! Heb nu een cat6 gevonden. Probleem is de afdekplaat. Snap er niets van. Het kleine plaatje valt er niet in, maar wordt erbovenop geschroefd met 1 schroef? Dus de onderkant van het kleine plaatje zou je dus van links naar rechts kunnen bewegen?

Afbeeldingslocatie: https://www.it-budget.de/media/image/thumbnail/30NP0024V_Anschlussdose_LogiLink_720x600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dat onderste plaatje is gewoon een (min of meer) standaard afdekplaatje en dus ook te gebruiken in sets die bijvoorbeeld meerdere lasdozen naast elkaar bevat.
Bij wand-montage spul is het standaard dat je alles met 1 schroef vast zet. Draai maar eens een stopcontact los.
Enige is wel dat die vierkante plaat niet altijd even mooi past bij de rest wat je in huis zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Wat jij hebt is een plaatje voor rechte invoer (90 graden t.o.v. de muur). De UTP inbouw ding is juist eentje met 45 graden. Je moet dus een 45 graden frontje hebben.

Zoek het merk op van de jacks, en koop de daarbij horende frontplaatjes. Er zijn tig uitvoeringen en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Anoniem: 203842 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:22:
Wat jij hebt is een plaatje voor rechte invoer (90 graden t.o.v. de muur). De UTP inbouw ding is juist eentje met 45 graden. Je moet dus een 45 graden frontje hebben.

Zoek het merk op van de jacks, en koop de daarbij horende frontplaatjes. Er zijn tig uitvoeringen en mogelijkheden.
Serieus? Deze is toch ook 45 graden invoer, maar heeft een rechte plaat? Afbeeldingslocatie: https://prijsbest.nl/Image/14693546_s-cat6a-dn-inbouw-utp-wandcontactdoos-wandcontactdozen.jpg

Ken je toevallig een site waar ik gira 55 afdekplaten kan halen voor dit soort inbouwdozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:48

servies

Veni Vidi Servici

InF.Inc schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:23:
Bedankt! Heb nu een cat6 gevonden. Probleem is de afdekplaat. Snap er niets van. Het kleine plaatje valt er niet in, maar wordt erbovenop geschroefd met 1 schroef? Dus de onderkant van het kleine plaatje zou je dus van links naar rechts kunnen bewegen?

[afbeelding]
Dat zijn toch altijd complete sets die je koopt.
doos incl afdekplaatje of bij de doos staan artikelnummers die het afdekplaatje in verschillende kleuren oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:48

servies

Veni Vidi Servici

MGB-hero schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:42:
[...]

Als die volledig in een pijp zit zou je hem inderdaad gemakkelijk moeten kunnen vervangen in theorie.
Het is vooral het probleem dat theorie en praktijk wel eens verschillend willen zijn....
Ik heb hier zelf ook een paar van dat soort praktijkgevallen: geen beweging in te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Dus als ik het helemaal mooi zou willen maken met mijn Gira 55 spul thuis zou ik deze moeten kopen:

Afbeeldingslocatie: https://www.elektroshop.nl/images/detailed/57/Gira_Systeem55_RJ45_inbouwset_met_draagframe_en_inzetplaat_zuiverwit_glanzend.jpg

met nog een los afdekraampje erbij en RJ45 keystone jacks. Right?

En ik zou dit ook kunnen gebruiken als ik een combinatie wil maken van coax en utp? Dan zou ik voor de coax verbinding een F connector moeten hebben neem ik aan?

En welke zou ik dan moeten nemen? Verzonken? Is dat mooier? Of juist niet? En waarom zou ik mannelijk kiezen? Het is toch puur een kwestie van welke kant van de coax kabel je erop aansluit?

https://www.onlinekabelsh...odule/cai-antenne-modules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 11:51
InF.Inc schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:25:
Dus als ik het helemaal mooi zou willen maken met mijn Gira 55 spul thuis zou ik deze moeten kopen:

[afbeelding]

En ik zou dit ook kunnen gebruiken als ik een combinatie wil maken van coax en utp? Dan zou ik voor de coax verbinding een F connector moeten hebben neem ik aan?

En welke zou ik dan moeten nemen? Verzonken? Is dat mooier? Of juist niet? En waarom zou ik mannelijk kiezen? Het is toch puur een kwestie van welke kant van de coax kabel je erop aansluit?

Wat je allemaal wilt kopen is afhankelijk van wat je wil. Wat heb je nodig voor bv. een lichtschakelaar?

1. Een inbouw schakelaar.
2. Afdekking (wipper).
3. Raam.

Zo ook met netwerkcomponenten.

1. Inbouw cat6a of modulair jack draagring.
2. Afdekdekking.
3. Raam.

Modulair jack

Draagring keystone (Let wel op de juiste keystones van een leverancier.):
http://www.avolta.de/elek...archKey=gira+modular+jack

Front plaat:
http://www.avolta.de/elek...-abdeckung-reinweiss-matt

Raam:
http://www.avolta.de/elek...-100250-rahmen-opak-weiss

Standaard

Cat6a:
http://www.avolta.de/elek...00-netzwerk-anschlussdose

Front plaat:
http://www.avolta.de/gira...n-abdeckung-reinweiss-glz

Raam:
http://www.avolta.de/elek...-100250-rahmen-opak-weiss

Enzovoorts.

Ik heb toevallig alles van de Jung LS990 serie aangeschaft. Tip. Koop in Duitsland bij bijvoorbeeld www.avolta.de of www.easyelektro.de. Het schilt behoorlijk ten opzichte van de prijzen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:36
InF.Inc schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:25:

[afbeelding]

Als je "kant-en-klaar" wilt zou je ook o.a. dit kunnen kiezen:

afdekplaatje
Cat6 dubbel RJ45 inbouwmodule
afwerkraam (enkelvoudig)

Jammer genoeg leveren ze hier (nog) niet losse inbouw/draagramen voor keystone's e.d.
P.S. let goed op als je een draagraam koopt welke gatmaat deze heeft, en zoek hierbij je keystone's uit, er zijn namelijk meerdere draagramen met allemaal verschillende gat maten.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stuur maar een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:04

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb even een vraag, ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouw woning en ga zelf alle bedrading treken voor Netwerk en dergelijken.

Nu wil ik dat wel goed doen en degelijke spullen gebruiken, ik was van plan om vaste kern Cat6(a) kabel te gebruiken voor alle verbindingen vanuit de meterkast naar de wandcontactdozen Jung AS500 vanuit de bouw.

Nu weet ik nog niet of er enkel afdekplaatjes of ook enkele RJ45 plaatjes op komen, maar die ga ik vanzelf bestellen inclusief binnenwerk.

Wat is dan een beetje goede kabel en ga ik veel verschil merken met Cat6 vs Cat6(a)?
Zo zie ik ook Koper, CCA en CU. Nu weet ik dat ik CCA moet vermijden vanwege de niet volledig koperen kern, maar wat is CU dan precies?

Ik zat zelf aan deze kabel te denken en dan eerste even 1 rol en als ik meer nodig heb is het zo weer besteld.
https://www.allekabels.nl...-netwerkkabel-op-rol.html

En als verder afdekplaatjes gezien we alles van Jung in Alpine wit hebben heb ik voor zover ik weet deze nodig.
https://www.jung.de/nl/online-catalogus/63766996/

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:47

Cyphax

Moderator LNX
CU is koper (periodiek systeem der elementen :+), als je de winkelier mag geloven is de kabel die je opgeeft prima. Voor gigabit is Cat5e al genoeg, cat6a kan je later naar 10gbit, maar dan moet je apparatuur dat ook kunnen, en ik krijg niet echt de indruk dat we met z'n allen heel hard die kant op gaan. :)
Ik zou zeggen: cat6a is prima, gewoon doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 21-02-2017 12:57 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Cyphax schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:56:
CU is koper (periodiek systeem der elementen :+), als je de winkelier mag geloven is de kabel die je opgeeft prima. Voor gigabit is Cat5e al genoeg, cat6a kan je later naar 10gbit, maar dan moet je apparatuur dat ook kunnen, en ik krijg niet echt de indruk dat we met z'n allen heel hard die kant op gaan. :)
Tuurlijk, CU is koper :X. Die had ik eigenlijk wel moeten weten, maar de CCA maakte het verwarrend.

Nu ken ik eigenlijk allekabels, maar beetje googelen laat veel meer shops zien. Ben alleen altijd een beetje huiverig om de hoeveelheid prutshops die er dan tussen zitten.
Dus.....

Wat zijn goede webshops voor Cat6(a) kabels waarbij je geen CCA door je strot krijgt maar gewoon vol koper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• panomi
Rubman schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:02:
[...]

Tuurlijk, CU is koper :X. Die had ik eigenlijk wel moeten weten, maar de CCA maakte het verwarrend.

Nu ken ik eigenlijk allekabels, maar beetje googelen laat veel meer shops zien. Ben alleen altijd een beetje huiverig om de hoeveelheid prutshops die er dan tussen zitten.
Dus.....

Wat zijn goede webshops voor Cat6(a) kabels waarbij je geen CCA door je strot krijgt maar gewoon vol koper.
Belden. Ik heb met onderstaande shop goede ervaringen:
https://www.sandervunderink.nl/draad-kabel/utp-kabel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is wel goedkoop. En Belden is een goed merk. Heb er al één km in een grote kerk verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Cyphax schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:56:
[...] Voor gigabit is Cat5e al genoeg, cat6a kan je later naar 10gbit, maar dan moet je apparatuur dat ook kunnen, en ik krijg niet echt de indruk dat we met z'n allen heel hard die kant op gaan. :)
Waar we binnen niet al te lange tijd naar toe gaan is 2.5 en 5 Gbps.
De eerste WiFi-accesspoints die dergelijke snelheden op de ethernetpoort hebben zijn er al.
En je zit al wat meer high-end borden komen die dergelijke snelheden ook aankunnen, maar ook Intel heeft de betaalbare 10G kaarten al geschikt gemaakt voor dergelijke tussensnelheden.
Zie ook dit artikel van zo'n kleine 2 jaar geleden alweer: http://blog.fosketts.net/...ster-ethernet-gets-weird/

Edit:
Ook heeft Intel tegenwoordig System-on-chip designs met ondersteuning voor dergelijke netwerksnelheden. Dergelijke chips vind je vaak in NAS'jes terug.

[ Voor 8% gewijzigd door TD-er op 21-02-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Kort vraagje, is https://netwerkproducten....rn-100-mtr-p-4352700.html een goede kabel om toekomst proof te zijn? Hij moet wel door een 5/8 buis met soms stukken flexibele buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
GrooV schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:43:
Kort vraagje, is https://netwerkproducten....rn-100-mtr-p-4352700.html een goede kabel om toekomst proof te zijn? Hij moet wel door een 5/8 buis met soms stukken flexibele buis.
Puur op specs gezien is dit een super goede kabel. Je weet alleen natuurlijk niet of alle specs worden nagekomen. Ik zie geen merk staan, dus daar kan ik niet over oordelen.

Maar Cat6A, AWG23, volledig koper, en afgescherm. Het enige stapje dat je er nog bovenop kan doen is S/FTP, maar voor thuis is U/FTP eigenlijk al overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
SuperKris schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:25:
[...]

Puur op specs gezien is dit een super goede kabel. Je weet alleen natuurlijk niet of alle specs worden nagekomen. Ik zie geen merk staan, dus daar kan ik niet over oordelen.

Maar Cat6A, AWG23, volledig koper, en afgescherm. Het enige stapje dat je er nog bovenop kan doen is S/FTP, maar voor thuis is U/FTP eigenlijk al overkill.
En deze kan ook aangesloten op een WCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
GrooV schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:20:
[...]

En deze kan ook aangesloten op een WCD?
99% van alle WCD, patchpanelen, etc. gebruikt IDC aansluitingen. Die zijn juist gemaakt voor dit soort kabel. AWG23 met massieve kern, is het meest standaard dus altijd compatibele.

Als je een RJ45 kabeldeel (zo'n doorzichtig connectortje) wil aanknijpen moet je er wel eentje hebben die specefiek geschikt is voor een massieve RJ45 kabel. Dit is namelijk niet standaard!

• TMgouda
  • Laatst online: 23-01 22:09
Iemand toevallig ervaring met het merk DeleyCON:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61M8DpMN%2BpL._SL1300_.jpg
https://www.amazon.de/deleyCON-SET-CAT-Universal-Netzwerkdose/dp/B01B4VP1KW/ref=pd_sim_147_3?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=2QX95NHW6DJZVF89M68K

en

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71Yrvl-M7BL._SL1300_.jpg
https://www.amazon.de/del...68A+%2F+TIA568B+-+schwarz

Vond het er wel OK uitzien maar misschien heeft iemand er wat ervaring mee?

• SuperKris
Denk niet dat er veel mis mee is. Vermoedelijk gewoon chinees OEM spul dan ook onder andere namen verkocht wordt. Dat patchpaneeltje heb ik ook thuis hangen. Keurig ding!

Het is allemaal wel afgeschermd, en dat is misschien een beetje overkill voor thuis. Dat maakt het iig wel duurder.

• TMgouda
SuperKris schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:46:
Denk niet dat er veel mis mee is. Vermoedelijk gewoon chinees OEM spul dan ook onder andere namen verkocht wordt. Dat patchpaneeltje heb ik ook thuis hangen. Keurig ding!

Het is allemaal wel afgeschermd, en dat is misschien een beetje overkill voor thuis. Dat maakt het iig wel duurder.
Dank voor je reactie. Dan denk ik inderdaad dat het wel goedkomt.

Volgens mij ben ik m'n netwerk op wat meer plekken iets extremer als nodig aan het maken... maar ach beetje overkill never killed anyone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 12:22
Nu we ons kantoortje opgeknapt hebben heb ik meteen een Cat6a Busch Jaeger rj45 wcd in de muur geboord.
Echter krijg ik met de bestaande Cat5E kabel, die ik voorheen altijd zonder wcd gebruikte met geen mogelijkheid meer dan 100mbit meer door de kabel.
De kabel is gewoon vol massief koper.

Al 2 x de kabel opnieuw via zo'n lsa-tool in de wcd gestoken.
Moet ik nu toch een cat6 kabel gaan trekken?
Of is de WCD de boosdoener?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17
Weet je zeker dat de volgorde klopt? Als je een van de blauwe of bruine aderparen verkeerd aansluit krijg je dat namelijk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
base_ schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:50:
Weet je zeker dat de volgorde klopt? Als je een van de blauwe of bruine aderparen verkeerd aansluit krijg je dat namelijk ook
Gewoon het kleurschema B op de doos aangehouden.
En aan de andere kant het stekkertje volgens "B" standaard er opnieuw aangeknepen.
De ledjes branden ook niet naast de poort op het moederbord.
Ben bang dat we de kabel beschadigd hebben met het verbouwen.

Zo dus,
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/k2e8ub.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door coob op 26-02-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-024
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-07 20:07
Ik heb even een vraag, ik wil een aantal Cat6 patchkabels aanschaffen die verschillen qua lengte van 1,5m tot 15m. Maakt het bij deze lengte uit of je AWG24 of AWG26 pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:10
coob schreef op zondag 26 februari 2017 @ 20:09:
[...]

Gewoon het kleurschema B op de doos aangehouden.
En aan de andere kant het stekkertje volgens "B" standaard er opnieuw aangeknepen.
De ledjes branden ook niet naast de poort op het moederbord.
Ben bang dat we de kabel beschadigd hebben met het verbouwen.

Zo dus,
[afbeelding]
Heb je de kabel al eens getest met een simpele kabeltester?

Die sluit niet alle problemen uit, maar mocht er onverhoopt iets zijn misgegaan met de adervolgorde of met het krimpen van het stekkertje dan word je er misschien iets wijzer van.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik zit te stoeien met welke spullen ik nodig heb om de wanddozen van een nieuwbouw woning te voorzien van de juiste aansluitingen.

Ik ga door het huis in de loze leidingen Cat6 leggen en nu hebben we overal de Jung AS500 serie aan wandcontactdozen zitten met bij de loze leidingen enkel afdekkapjes.
Nu heeft de installateur aangegeven dat ze deze spullen gebruiken als ze zelf de kabels trekken en aansluiten (doen we niet ivm de flink hogere kosten en dat ik het zelf ook kan)

Ze geven aan zelf het volgende te gebruiken.
- A569-2NWEWW (dubbele inzetplaat)
- Panduit keystone TX-5e

Die laatste heb ik zelf mijn twijfels bij gezien er 5e vermeld staat en ik toch echt Cat6 ga gebruiken.

Welke materialen kan ik dan wel nemen mits de Panduit voot Cat5e is, of wordt er sowieso ander materiaal aangeraden?

Oh en niet onbelangrijk heb ik nog speciale tangen o.i.d. nodig om dit alles aan te sluiten. Gewone krimptang voor RJ45 zal niet afdoende zijn.

Of nog heel anders, misschien beter om te kiezen voor een "kant en klaar" WCD inbouw? Maar ook dan welke??

[ Voor 5% gewijzigd door Rubman op 27-02-2017 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 17:31
Rubman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:39:
Ik zit te stoeien met welke spullen ik nodig heb om de wanddozen van een nieuwbouw woning te voorzien van de juiste aansluitingen.

...

Oh en niet onbelangrijk heb ik nog speciale tangen o.i.d. nodig om dit alles aan te sluiten. Gewone krimptang voor RJ45 zal niet afdoende zijn.

Of nog heel anders, misschien beter om te kiezen voor een "kant en klaar" WCD inbouw? Maar ook dan welke??
Voor het aansluiten van de WCD's heb je sowieso een LSA punchdown tool nodig. Dat is nodig om de aders in de LSA strookjes te duwen en af te knippen

Wat betreft de WCD's kun je ook kiezen voor complete inbouwmodules (vaak verkrijgbaar in diverse CAT uitvoeringen). Dan hoef je zelf niet nog met keystones te klooien. Belangrijk is dat je altijd ervoor moet zorgen dat je afdekraampje, frontplaatje en inbouwmodule compatibel met elkaar zijn. Als je dat allemaal van Jung besteld van dezelfde serie/kleur die je nu hebt dan zit dat wel goed en past dat ook goed met de wat je al hebt hangen in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Kijk dat helpt.

Nu alleen nog uitzoeken wat op wat past, kant en klaar binnenwerk of toch keystones maakt dan niet heel veel uit qua werk of kosten denk ik en waar ze het goedkoopste/beste te krijgen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKris
T-024 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:16:
Ik heb even een vraag, ik wil een aantal Cat6 patchkabels aanschaffen die verschillen qua lengte van 1,5m tot 15m. Maakt het bij deze lengte uit of je AWG24 of AWG26 pakt?
Dat is moeilijk te zeggen. 15m is officieel veel te lang voor een patchkabel. Dit mag eigenlijk maar maximaal 5m zijn. Zie ook de afbeelding hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://www.cisco.com/c/dam/en/us/td/i/200001-300000/270001-280000/271001-272000/271471.eps/_jcr_content/renditions/271471.jpg

In de praktijk worden echter vaak veel langere kabels toegepast. Ook gewoon voor professionele toepassingen. Wanneer je gewoon goede apparatuur hebt, en de volledige link lengte zit nog niet op de volle 100m, zal dit niet zo heel snel problemen geven.

AWG24 is dan wel de betere keus omdat de elektrische geleiding beter is. Vaak zijn afgeschermde patchkabels wel AWG26 en dan moet je dit voor lief nemen. Een UTP kabel met AWG26 draad is puur kostenbesparing. In de meeste gevallen zal dit best goed gaan, maar ik zou er zelf niet zo snel voor kiezen.

Resumerend; Indien je een AWG24 kabel pakt en de totale link afstand niet boven de 100m komt, zit het waarschijnlijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-024
SuperKris schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:20:
[...]

Dat is moeilijk te zeggen. 15m is officieel veel te lang voor een patchkabel. Dit mag eigenlijk maar maximaal 5m zijn. Zie ook de afbeelding hieronder.

[afbeelding]

In de praktijk worden echter vaak veel langere kabels toegepast. Ook gewoon voor professionele toepassingen. Wanneer je gewoon goede apparatuur hebt, en de volledige link lengte zit nog niet op de volle 100m, zal dit niet zo heel snel problemen geven.

AWG24 is dan wel de betere keus omdat de elektrische geleiding beter is. Vaak zijn afgeschermde patchkabels wel AWG26 en dan moet je dit voor lief nemen. Een UTP kabel met AWG26 draad is puur kostenbesparing. In de meeste gevallen zal dit best goed gaan, maar ik zou er zelf niet zo snel voor kiezen.

Resumerend; Indien je een AWG24 kabel pakt en de totale link afstand niet boven de 100m komt, zit het waarschijnlijk wel goed.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb er vrij weinig verstand van, maar de kabel van 15m is om van de modem (meterkast) naar een switch (woonkamer) te trekken. Deze kwam ik tegen: https://www.kabeldirect.n...chkabel-cat6-wit-15m.html

In principe is dat toch gewoon een UTP kabel maar noemen ze het daar een UTP patchkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Patchkabel heet het zo omdat het met aangegoten stekkers is. UTP kabel is meestal op rol, en moet afgeknipt worden etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Rubman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:39:

Ik ga door het huis in de loze leidingen Cat6 leggen en nu hebben we overal de Jung AS500 serie aan wandcontactdozen zitten met bij de loze leidingen enkel afdekkapjes.
Nu heeft de installateur aangegeven dat ze deze spullen gebruiken als ze zelf de kabels trekken en aansluiten (doen we niet ivm de flink hogere kosten en dat ik het zelf ook kan)

Ze geven aan zelf het volgende te gebruiken.
- A569-2NWEWW (dubbele inzetplaat)
- Panduit keystone TX-5e

Die laatste heb ik zelf mijn twijfels bij gezien er 5e vermeld staat en ik toch echt Cat6 ga gebruiken.

Welke materialen kan ik dan wel nemen mits de Panduit voot Cat5e is, of wordt er sowieso ander materiaal aangeraden?

Als dit een standaard keystone is (daar lijkt het wel op), is het redelijk universeel. Het kan alleen zijn dat de lengte beperkt is. Misschien moet je gewoon eerst 1 stuks kopen en eht even in het kastje passen. HEt gat waar de keystone in klikt is iig universeel.

Qua kwaliteitsverschillen is het allemaal niet heel boeiend met keystones. Ik denk dat je in de meeste gevallen met een Cat 5E nog wel weg komt, maar het is natuurlijk beter om Cat 6 te gebruiken.

Je kan keystones met of zonder afscherming kopen. Stem dit af op de gebuikte kabel. In de meeste gevallen is zonder afscherming helemaal prima voor kantoor of thuis situaties.

Het afmonteren kan op verschillende manieren. De makkelijkste manier is met IDC contacten. Je hebt ook zogenaamde toolles versies die je dichtknijpt met een waterpomptang. Deze zijn echter duurder en werken minder goed.

Voor een standaard IDC contact heb je echter wel een punch tool nodig. Deze staan ook wel bekend als "110 block". Indien je niet veel meer dan 10 aansluitingen moet maken kan dit prima met een plastic punch tool van een euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKris
T-024 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:33:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik heb er vrij weinig verstand van, maar de kabel van 15m is om van de modem (meterkast) naar een switch (woonkamer) te trekken. Deze kwam ik tegen: https://www.kabeldirect.n...chkabel-cat6-wit-15m.html

In principe is dat toch gewoon een UTP kabel maar noemen ze het daar een UTP patchkabel?
Maak je geen zorgen. Ik ben dagelijks met professionals bezig met dit soort dingen. Ook die gebruiken de helft van de tijd de verkeerde termen. Ik kan er een pagina over vol schijven wat wel de juiste termen zijn, maar dat ga ik niet doen.

Voor nu; Een UTP kan is een Unshielded Twisted Pair kabel. Zwart wit gezien is deze term ook toepasbaar op kabels die totaal ongeschikt zijn voor ethernet.

In de praktijk zal men met een UTP kabel vaak een netwerkkabel bedoelen die opgebouwd is uit 4 pairs van 2 aders die in elkaar getwist zitten. Het gaat dan vaak om een kabel met een reactantie van 100 ohm waardoor die vaak in Cat 5e, 6 of 6A categorie valt. Deze kabel is dan niet afgeschermd. (dat stop mensen overigens niet in het vragen naar afgeschermde UTP kabel |:( )

Vaste bekabeling is vaak met massieve aders en op rol. Hier zitten standaard nooit connectoren aan.

Patchkabels daarintegen zitten meestal niet vast. Die worden gebruikt om in een patchkast verbingingen te maken tussen het patchpaneel en de switch. Deze worden gekocht met aangegoten connectoren omdat het zelf aanzetten van connectoren veel tijd vergt. Zeker de aangegoten connectoren zijn ook veel steviger. Een ander verschil is dat patchkabels soepele aders gebruiken (aka litze). De aders breken dan minder snel wanneer er veel gepatched wordt.

De term patchkabel wordt dan ook vrijwel altijd misbruikt voor netwerkkabels met soepele kern en voorgemonteerde connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMgouda
Toch nog een keertje jullie advies nodig. Ik heb nog een aantal Cat6A patchkabels nodig en kom naast de best prijzige nederlandse webshops ook de volgende kabels op Amazon tegen:

https://www.amazon.de/25m-Netzwerkkabel-zertifiziert-Halogenfrei-Patchpannel/dp/B00NVLAZF0/ref=pd_cp_147_2?_encoding=UTF8&refRID=THS0GZ0BM350VW1YR3DB&th=1

Uiteraard moet je hierbij nog wel vertrouwen dat de gegevens op de advertentie daadwerkelijk kloppen met wat er in de kabels zit maar in principe klinken dit toch best goeie kabels?
1Attack.de Netwerkkabel, Cat6a, S-FTP, PIMF, dubbel afgeschermd, gecertificeerd door GHMT, 500 MHz, 4x2xAWG26/7 koper, halogeenvrij, geschikt voor Cat5e, Cat6, Cat7, 10/100/1000/10000 Mbit/s, voor switch, router, modem, patchpannel, access point, blauw, 10 stuks, 0,5 m
en
Twisted Pair, S/FTP PIMF, 4x2xAWG26/7 CU (Kupfer)
Innenleiter Material: CU (Kupfer)
Of weten jullie uit ervaring of bij het zien van de informatie dat ik deze kabels beter links kan laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
TMgouda schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:18:
Toch nog een keertje jullie advies nodig. Ik heb nog een aantal Cat6A patchkabels nodig en kom naast de best prijzige nederlandse webshops ook de volgende kabels op Amazon tegen:

https://www.amazon.de/25m-Netzwerkkabel-zertifiziert-Halogenfrei-Patchpannel/dp/B00NVLAZF0/ref=pd_cp_147_2?_encoding=UTF8&refRID=THS0GZ0BM350VW1YR3DB&th=1

Uiteraard moet je hierbij nog wel vertrouwen dat de gegevens op de advertentie daadwerkelijk kloppen met wat er in de kabels zit maar in principe klinken dit toch best goeie kabels?

[...]

en

[...]

Of weten jullie uit ervaring of bij het zien van de informatie dat ik deze kabels beter links kan laten liggen?
Zoals je zelf al schrijft; als de fabrikant niet liegt over de specificaties, dan zijn deze kabels echt prima. Sterker nog, je kan niet veel beter krijgen puur op specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMgouda
SuperKris schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:21:
[...]

Zoals je zelf al schrijft; als de fabrikant niet liegt over de specificaties, dan zijn deze kabels echt prima. Sterker nog, je kan niet veel beter krijgen puur op specificaties.
Dat blijft inderdaad de enige twijfel. Op zich zijn er wel tientallen positieve reviews over de kabels maar kan eigenlijk nergens iemand vinden die ook daadwerkelijk bijv. 10Gb/s heeft getest. (Er was wel ergens iemand die de kabels heeft opengeknipt om de afscherming te bekijken...Maar getest of het echte CU in zit is daar dan weer niet gedaan. :s)

Misschien gok ik het er maar gewoon op. Sowieso zal ik voorlopig toch op een gigabit switch zitten.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als men "serieuze merken" neemt, dan kan men ervan uitgaan dat het goed is.

Met serieus bedoel ik merken als Belden, AMP, TE etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-024
SuperKris schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:18:
[...]

Maak je geen zorgen. Ik ben dagelijks met professionals bezig met dit soort dingen. Ook die gebruiken de helft van de tijd de verkeerde termen. Ik kan er een pagina over vol schijven wat wel de juiste termen zijn, maar dat ga ik niet doen.

Voor nu; Een UTP kan is een Unshielded Twisted Pair kabel. Zwart wit gezien is deze term ook toepasbaar op kabels die totaal ongeschikt zijn voor ethernet.

In de praktijk zal men met een UTP kabel vaak een netwerkkabel bedoelen die opgebouwd is uit 4 pairs van 2 aders die in elkaar getwist zitten. Het gaat dan vaak om een kabel met een reactantie van 100 ohm waardoor die vaak in Cat 5e, 6 of 6A categorie valt. Deze kabel is dan niet afgeschermd. (dat stop mensen overigens niet in het vragen naar afgeschermde UTP kabel |:( )

Vaste bekabeling is vaak met massieve aders en op rol. Hier zitten standaard nooit connectoren aan.

Patchkabels daarintegen zitten meestal niet vast. Die worden gebruikt om in een patchkast verbingingen te maken tussen het patchpaneel en de switch. Deze worden gekocht met aangegoten connectoren omdat het zelf aanzetten van connectoren veel tijd vergt. Zeker de aangegoten connectoren zijn ook veel steviger. Een ander verschil is dat patchkabels soepele aders gebruiken (aka litze). De aders breken dan minder snel wanneer er veel gepatched wordt.

De term patchkabel wordt dan ook vrijwel altijd misbruikt voor netwerkkabels met soepele kern en voorgemonteerde connectoren.
Dankje, het is al een stuk helderder nu. Nog wel een laatste vraag dan. Raad je het dan aan om van de modem naar de switch voor een UTP kabel op rol te gaan met losse connectoren of volstaat de kabel uit de link die ik stuurde ook?

Ik heb nog geen idee hoe moeilijk het is om de connectoren aan te sluiten op de UTP kabel en het is ook niet voor professioneel gebruik bedoeld. Op de switch zal de TV, PS4, Android box en soundbar aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
T-024 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:36:
[...]

Dankje, het is al een stuk helderder nu. Nog wel een laatste vraag dan. Raad je het dan aan om van de modem naar de switch voor een UTP kabel op rol te gaan met losse connectoren of volstaat de kabel uit de link die ik stuurde ook?

Ik heb nog geen idee hoe moeilijk het is om de connectoren aan te sluiten op de UTP kabel en het is ook niet voor professioneel gebruik bedoeld. Op de switch zal de TV, PS4, Android box en soundbar aangesloten worden.
De kabel uit je link volstaat waarschijnlijk prima. Hoewel het niet conform de "officiële" manier is, is de link afstand erg kort. Slechts 15m. Dat gaat echt geen probleem opleveren met een patchkabel. Daar moet je met gemak een gigabit over halen. 10 gigabit durf ik je niet te voorspellen. Op papier zou dat moeten kunnen, maar dat is enorme overkill en de hardware hiervoor is toch nog onbetaalbaar. Als het om alleen maar een modem gaat is gigabit eigenlijk al overkill.

Uiteraard kan ik uit de link niet halen of de kabel zijn daadwerkelijke beloftes nakomt. Ik ken dit merk niet. Als ze waarmaken wat ze zeggen, is dit een prima kabel.

Het aanknippen van connectoren is goed te doen. Connectoren zijn niet heel duur. De speciale tang die je hiervoor nodig hebt ook niet. Die moet je wel voor 2 tientjes kunnen kopen. Maar zoek eens op youtube zal ik zeggen. HEt zou mij verbazen als daar niet al 10.000 tutorials staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tijden geleden kwam hier (en hier) de Duitse webshop lets-sell.de langs.
Die shop zat dus ook nog in m'n achterhoofd dus daar ben ik afgelopen week eens op wezen rondkijken.
Daar kwam ik zoals dit 24-poort patch panel tegen. Erg goedkoop; zelfs in China niet zo goedkoop te krijgen. En in Nederland gaat dit spul voor een veelvoud weg.

Maar nu lijkt het erop dat deze shop niet (meer?) naar Nederland verzendt.
Is dit sinds kort zo of kun je op een of andere manier toch nog wel naar NL verzenden?

Van dezelfde shop is dit ook nog een alternatief want de meterkast is bijzonder klein.
Misschien moeten we de wandcontactdozen ook maar gewoon met RJ45-stekkers direct aan een switch aansluiten i.v.m. de beschikbare ruimte.
Helaas zijn die stekkers die geschikt zijn voor Cat5e solid stukken moeilijker te vinden.
(eigenlijk alleen hier en voor dat geld haal je er een paar honderd uit China die geschikt zijn voor soepele netwerkkabel...
Waarschijnlijk worden die normale stekkers eerst gebruikt.

Die stekkers zijn we er sowieso een paar van nodig voor eventuele POE IP-camera's.
(voor de connectie met de camera buiten; daar ga je geen wandcontactdoos plaatsen :+ )

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 27-02-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Piet91 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:05:
Tijden geleden kwam hier (en hier) de Duitse webshop lets-sell.de langs.
Die shop zat dus ook nog in m'n achterhoofd dus daar ben ik afgelopen week eens op wezen rondkijken.
Daar kwam ik zoals dit 24-poort patch panel tegen. Erg goedkoop; zelfs in China niet zo goedkoop te krijgen. En in Nederland gaat dit spul voor een veelvoud weg.

Maar nu lijkt het erop dat deze shop niet (meer?) naar Nederland verzendt.
Is dit sinds kort zo of kun je op een of andere manier toch nog wel naar NL verzenden?

Van dezelfde shop is dit ook nog een alternatief want de meterkast is bijzonder klein.
Misschien moeten we de wandcontactdozen ook maar gewoon met RJ45-stekkers direct aan een switch aansluiten i.v.m. de beschikbare ruimte.
Helaas zijn die stekkers die geschikt zijn voor Cat5e solid stukken moeilijker te vinden.
(eigenlijk alleen hier en voor dat geld haal je er een paar honderd uit China die geschikt zijn voor soepele netwerkkabel...
Waarschijnlijk worden die normale stekkers eerst gebruikt.

Die stekkers zijn we er sowieso een paar van nodig voor eventuele POE IP-camera's.
(voor de connectie met de camera buiten; daar ga je geen wandcontactdoos plaatsen :+ )
Massieve kabels zijn gewoon niet gemaakt voor RJ45 connectoren. Althans, niet de normale male kabeldelen. Als je dat dan toch wil kan dat ansich best maar niet elke connector past dan. Op zich zijn er dan nog wel zat te vinden maar dit soort spul is erg slecht gedocumenteerd. Overigens vind ik de 45 cent per connector van jouw link nou niet echt heel duur hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Zijn er eigenlijk goede Keystones voor RJ45 uit China te verkrijgen?
Ben natuurlijk in mijn zoektocht ook op aliexpress uit gekomen, maar dan gaat ik toch altijd een beetje twijfelen of de goede reviews wel kloppen en ik daadwerkelijk voor die prijs goede spullen krijg.

Het scheelt natuurlijk vaak wel best een percentage van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 17:50

job

Anoniem: 203842 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:49:
Patchkabel heet het zo omdat het met aangegoten stekkers is. UTP kabel is meestal op rol, en moet afgeknipt worden etc....
Een patchkabel heet zo omdat het bedoeld is om te patchen (om te stekkeren). Je koop het meestel met ingegoten stekkers, maar kan het ook zelf maken. Het spul op rol is meestel de solid cable (voor in de muur) maar je kan ook stranded cable (om te patchen) op rol krijgen om de patchcables zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wellicht een tip voor @Piet91:
Als ik zoek op "Patch Panel 19" CAT5e 24-Port geschirmt" bij amazon.de, dan kom ik toch aardig wat vergelijkbaars tegen. Sommigen duurder, sommigen prijstechnisch zowat hetzelfde.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
SuperKris schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:19:
Massieve kabels zijn gewoon niet gemaakt voor RJ45 connectoren. Althans, niet de normale male kabeldelen. Als je dat dan toch wil kan dat ansich best maar niet elke connector past dan.
Ik heb dit inderdaad gezegd maar geen idee of hij er wat mee doet. (dit spul is niet voor mezelf bedoeld)
Overigens valt er in dit geval wel wat voor connectors op de solid kabel te zeggen; want de meterkast raakt ondertussen al goed vol en is kleiner dan normaal.
En dan moeten er nog zo'n 16-18 netwerkaansluitingen worden aangesloten op een switch, KPN-modem etc.
Leuk karwei wordt dat om dat aantal met stekkertjes te gaan prutsen. :X

Het aantal netwerkaansluitingen daar is een beetje uit de hand gelopen. :+
Op zich zijn er dan nog wel zat te vinden maar dit soort spul is erg slecht gedocumenteerd.
Zeg dat wel.

Ook in China eigenlijk niet te vinden. Solid en stranded wordt daar door elkaar gehaald en mocht je al wat vinden dan is het nog zeer de vraag of het de correcte zijn (onjuiste foto's, onduidelijke info etc.)
Overigens vind ik de 45 cent per connector van jouw link nou niet echt heel duur hoor.
Tja, als je verzendkosten meerekent kun je 300 connectors voor soepele kabel uit China halen voor hetzelfde bedrag dat je hier kwijt bent aan 10 stuks voor stugge kabel.
Terwijl het enige verschil de iets andere pins zijn.
Tuurlijk snap ik het prijsverschil tussen Nederlandse webshop en een Chinese.
Rubman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:28:
Zijn er eigenlijk goede Keystones voor RJ45 uit China te verkrijgen?
Ben natuurlijk in mijn zoektocht ook op aliexpress uit gekomen, maar dan gaat ik toch altijd een beetje twijfelen of de goede reviews wel kloppen en ik daadwerkelijk voor die prijs goede spullen krijg.

Het scheelt natuurlijk vaak wel best een percentage van de prijs.
Ik heb zelf geen ervaring met dat spul uit China, maar iets als dit is (op de afzichtige kleur na) exact hetzelfde als bijvoorbeeld Bush Jaeger gebruikt.
Toevallig vorige week nog gebruikt (bij weer een andere woning) en dat werkt prima.
Overigens speelt daar hetzelfde verhaal in de meterkast (connectors).

Wat ik op Aliexpress overigens doe is selecteren op meest verkocht. Dat en de kwalificatie van de verkoper is eigenlijk wel een goede indicator of het redelijk of goed spul is.
ehtweak schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:01:
Wellicht een tip voor @Piet91:
Als ik zoek op "Patch Panel 19" CAT5e 24-Port geschirmt" bij amazon.de, dan kom ik toch aardig wat vergelijkbaars tegen. Sommigen duurder, sommigen prijstechnisch zowat hetzelfde.
Laat me raden; allemaal van Ligawo? Dat lijkt inderdaad redelijk gelijk geprijsd, totdat je bij de verzendkosten uitkomt; dan ga je over de €35 heen.

Maar lets-sell.de kan ik dus wel vergeten?

Heb overigens voor het gemak alvast maar een tester en punch down tool besteld.
Die eerste misschien sowieso al wel handig en die tweede waarschijnlijk niet nodig. Maar ach; kost toch niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Piet91 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:56:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met dat spul uit China, maar iets als dit is (op de afzichtige kleur na) exact hetzelfde als bijvoorbeeld Bush Jaeger gebruikt.
Toevallig vorige week nog gebruikt (bij weer een andere woning) en dat werkt prima.
Overigens speelt daar hetzelfde verhaal in de meterkast (connectors).

Wat ik op Aliexpress overigens doe is selecteren op meest verkocht. Dat en de kwalificatie van de verkoper is eigenlijk wel een goede indicator of het redelijk of goed spul is.

Heb overigens voor het gemak alvast maar een tester en punch down tool besteld.
Die eerste misschien sowieso al wel handig en die tweede waarschijnlijk niet nodig. Maar ach; kost toch niets.
Het artikel wat jij aanduid is een doorverbinding en ik wil juist vanuit de meterkast dmv een patchpaneel o.i.d. een kabel naar een keystone die direct op de kabel komt.

De LSA tool heb ik even gebookmarked voor later O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:51:
Het artikel wat jij aanduid is een doorverbinding en ik wil juist vanuit de meterkast dmv een patchpaneel o.i.d. een kabel naar een keystone die direct op de kabel komt.
Oeps, verkeerde gelinkt.
Ik bedoelde deze.
De LSA tool heb ik even gebookmarked voor later O-)
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb per ongeluk een andere kabel gekregen dan die ik besteld heb. Een cat6 u/utp 100% koper met stugge kern, maar zonder kabelkruis. Is dit erg? Ik neem aan dat de kruis de kabel wat stugger maakt en de 4 aderparen gescheiden houden, maar that's it? Geen nadeel, juist voordeel omdat ze iets makkelijker te trekken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Gbit zal je er wel overheen kunnen krijgen, maar ik vraag me af wat de impact zal zijn van het gebrek aan tussenschot. Lijkt mij dat dat juist bedoeld is om de capaciteit (in Farad, als een condensator dus) te reduceren, dus kan me voorstellen dat hogere snelheden op langere afstand problemen zou kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Is voor de crosstalk volgens mij. Heeft iig niets met reactantie te maken. Het lijkt mij geen must om een schot toe te passen. Er zijn ook andere manieren om dit op te lossen zoals hogere twisting of aderparen afschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

SuperKris schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:47:
Is voor de crosstalk volgens mij. Heeft iig niets met reactantie te maken. Het lijkt mij geen must om een schot toe te passen. Er zijn ook andere manieren om dit op te lossen zoals hogere twisting of aderparen afschermen.
Het is deze iig: https://netwerkproducten....meter-lsoh-p-4359054.html

Geen idee wbt de twisting, maar de aderparen zijn niet afgeschermd. Hoef ik me er geen buil aan te vallen of is het beter om het zekere voor het onzekere te nemen. De kabels worden per twee stuks naar drie slaapkamers geleid en nog een kabel gaat samen met een coax kabel naar de huiskamer. In totaal 7 kabels dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
InF.Inc schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 06:25:
[...]

Geen idee wbt de twisting, maar de aderparen zijn niet afgeschermd. Hoef ik me er geen buil aan te vallen of is het beter om het zekere voor het onzekere te nemen. De kabels worden per twee stuks naar drie slaapkamers geleid en nog een kabel gaat samen met een coax kabel naar de huiskamer. In totaal 7 kabels dus.
Gezien de complete specificaties zou ik er wel vertrouwen in hebben. Ze zijn wat dunner dan sommige andere kabels, en dat is ook wel weer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-07 20:01
Omdat er beide kanten RJ-45 connectoren komen ben ik op zoek naar soepele kabel, maar er moet wel enige afscherming zijn aangezien de kabel in een kabelgoot komt te liggen met allerlei bekabeling.

Enige tijd rondgekeken, Over Konig lees ik geen beste verhalen, andere webshops hebben niet wat ik zoek.

Hier heb ik in het verleden wel andere spullen besteld, lijkt dit jullie wat?
https://www.serverkast.co...epel-100-koper-grijs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:54

WCA

mikeelroy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:53:
Omdat er beide kanten RJ-45 connectoren komen ben ik op zoek naar soepele kabel, maar er moet wel enige afscherming zijn aangezien de kabel in een kabelgoot komt te liggen met allerlei bekabeling.

Enige tijd rondgekeken, Over Konig lees ik geen beste verhalen, andere webshops hebben niet wat ik zoek.

Hier heb ik in het verleden wel andere spullen besteld, lijkt dit jullie wat?
https://www.serverkast.co...epel-100-koper-grijs.html
Ik gebruik al jaren kabel van Konig, gekocht op bol.com. Is gewoon 100% koper, goede kwaliteit kabel.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Xander schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:25:
[...]

Heb je de kabel al eens getest met een simpele kabeltester?

Die sluit niet alle problemen uit, maar mocht er onverhoopt iets zijn misgegaan met de adervolgorde of met het krimpen van het stekkertje dan word je er misschien iets wijzer van.
Nieuw Belden Cat6 kabeltje getrokken en alles gaat weer als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

panomi schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:52:
[...]

Modulair jack

Draagring keystone (Let wel op de juiste keystones van een leverancier.):
http://www.avolta.de/elek...archKey=gira+modular+jack
Bedankt voor je antwoord. Ik heb nog een vraag over de draagringen. Ik zie dat er meerdere zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/fw3qyt.png

Je hebt Panduit, amp, adc, Nexans, Brandrex, Radial Panduit, BTR, CJ en klemkeystones (laatste twee is hetzelfde?) Ik begreep dat je voor solid cable beste dus keystone jacks kunt gebruiken. Maar ja, de vraag is ; welke? Welk merk keystone jack is fijn, ziet er goed uit en eventueel is afgeschermd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
Deze, https://netwerkproducten....MfF9-DDt9ICFQqNGwodrP8Ozw, passen in meerdere Gira draagringen. Zie ook de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:08
Over een maand wordt ons nieuwe huis opgeleverd, waar we natuurlijk de basis goed willen hebben. Ik weet zeker dat er 10Gbit switches geplaatst gaan worden in de (nabije) toekomst. Gebruik maken van CAT7a lijkt mij een goed idee (ook in het kader van; doe het gelijk goed)

Als kabel tussen router en de wandcontactdozen wil ik gaan gebruiken:
https://netwerkproducten....-100-meter-p-4352100.html

En tussen wandcontactdoos en apparatuur:
https://netwerkproducten....-100-meter-p-4306700.html

Is het erg dat de eerstgenoemde 1200Mhz is en de tweede 900Mhz? Ga je daar wat van merken?
Overigens zie ik dus door de bomen het bos niet meer wat nou een goed merk is. Zijn er nog specificaties die misschien nuttig zijn om te weten? Zo wordt er een berg informatie meegegeven op de eerstgenoemde pagina, maar het zegt mij niets.

Kan iemand er iets nuttigs over zeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
Category 7A
Class FA (Class F Augmented) channels and Category 7A cables, introduced by ISO 11801 Edition 2 Amendment 2 (2010), are defined at frequencies up to 1000 MHz, suitable for multiple applications including CATV (862 MHz) Each pair offers 1200 MHz of bandwidth.

Wikipedia: ISO/IEC 11801

Bovenstaande combinatie gaat gewoon prima samen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperKris
Mattie84 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:47:
Over een maand wordt ons nieuwe huis opgeleverd, waar we natuurlijk de basis goed willen hebben. Ik weet zeker dat er 10Gbit switches geplaatst gaan worden in de (nabije) toekomst. Gebruik maken van CAT7a lijkt mij een goed idee (ook in het kader van; doe het gelijk goed)

Als kabel tussen router en de wandcontactdozen wil ik gaan gebruiken:
https://netwerkproducten....-100-meter-p-4352100.html

En tussen wandcontactdoos en apparatuur:
https://netwerkproducten....-100-meter-p-4306700.html

Is het erg dat de eerstgenoemde 1200Mhz is en de tweede 900Mhz? Ga je daar wat van merken?
Overigens zie ik dus door de bomen het bos niet meer wat nou een goed merk is. Zijn er nog specificaties die misschien nuttig zijn om te weten? Zo wordt er een berg informatie meegegeven op de eerstgenoemde pagina, maar het zegt mij niets.

Kan iemand er iets nuttigs over zeggen? :)
Cat7 slaat echt nergens op. Al helemaal niet thuis. Het is een beetje als F1 banden onder je auto leggen. Het past niet en je gaat er niet sneller van rijden.

Om te beginnen, Cat7 kan je niet gebruiken icm RJ45 connectoren. Andere connectoren dan RJ45 wil je niet. Wanneer je toch Cat6A connectoren monteert heb je misschien wel een netwerk met een grotere bandbreedte dan Cat6A, maar je heb nog steeds geen Cat7 netwerk.

Voor je datasnelheid gaat het niet uitmaken. Cat 6, Cat6A, Cat7. Ze gaan allemaal tot 10Gb. Sterker nog. Zelfs over Cat 5e kan je nog 10Gb halen. De link lengte is dan alleen beperkt. Vanaf Cat6A kan je 10gb over de volledige link halen. Een link thuis zal zelden richting de 100m gaan, dus 6A gaat eigenlijk al richting overkill.

Ja, wanneer we allemaal 10Gb apparatuur hebben (dat is nog lang niet het geval) zullen we eens gaan uitkijken naar een nieuwe standaard. 40Gb bijvoorbeeld, maar dat is nog ongelooflijk ver weg. Wie weet gebruiken we tegen die tijd helemaal geen koperen ethernet bekabeling meer.

Samenvattend, met Cat5E kan je alles op gigabit, en kleine afstanden (afhankelijk van de situatie) op 10gb. In de meeste gevallen is dat dus meer dan voldoende. Ook voor de komende jaren. Denk je later naar 10gb te willen is Cat 6 een betere keuze. Wanneer je lange link's gaat leggen heb je mogelijk baat bij Cat6A. Daarna houdt het echt op.

Vertel jezelf vooral dat het beter is, maar je gaat er niets mee winnen. De kans is groot dat Cat7 het uberhaubt nooit gaat redden. Het is een veel te vage "standaard" Alles boven de 600Mhz mag cat 7 worden genoemd en genoeg Cat6A kabels zitten daar ook al tegenaan. Daarnaast is de hele wereld ingesteld op RJ45 connectoren. Deze passen niet in de Cat7 standaard dus hierdoor wordt het al erg lastig een bruikbaar Cat7 netwerk op te zetten. Cat7 wordt ook niet erkend door veel grote organisaties waaronder TIA/EIA.

Ga dan direct voor Cat8 kabels. Die werken wel met RJ45 en zijn gemaakt voor 40gb. Volledig nutteloos, maar dan is het er iig wel echt voor gemaakt.

Om je vraag verder te beantwoorden. Ja, het maakt uit dat de ene 900mhz is, en de andere 1200. De combinatie van de 2 is iig niet 1200mhz. De daadwerkelijke bandbreedte zal van veel factoren afhangen maar vooral de lengtes van beide kabels. Aan de andere kant, Als je het voor 10Gb wil gebruiken heb je aan 500mhz zat, dus zijn ze beide overkill (en niet op zo'n manier dat je er ook maar iets aan hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
InF.Inc schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:01:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik heb nog een vraag over de draagringen. Ik zie dat er meerdere zijn.

[afbeelding]

Je hebt Panduit, amp, adc, Nexans, Brandrex, Radial Panduit, BTR, CJ en klemkeystones (laatste twee is hetzelfde?) Ik begreep dat je voor solid cable beste dus keystone jacks kunt gebruiken. Maar ja, de vraag is ; welke? Welk merk keystone jack is fijn, ziet er goed uit en eventueel is afgeschermd?
Heb je ook de datasheet's bekeken die erbij staan als je het product aanklikt? ;)
Keystone's zijn nog niet 100% genormaliseerd qua formaat, er kunnen soms nog kleine afwijkingen zijn.
Het meest gangbare is 14,8/15mm x 19 mm daar kom je meestal mee uit met de gangbare (veel verkrijgbare) keystones.

Let er helemaal op als je bijv. een doosje wilt maken met een combi coax en utp, vraag evt. na bij je leverancier welk formaat de coax keystone heeft, en werk van daaruit voor je draagraam.
Beetje lullig als je spulletjes besteld en het past net niet :+

Heb zelf ervaring met deze keystones en die werken me fijn (genoeg), en als je ff op de pagina kijkt staat er ook bij met welke gira draagringen deze goed werken/passen :) (scheelt je weer wat zoekwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:08
Bedankt voor de info. Het gaat er mij voornamelijk om dat ik geen zin heb om in de nabije toekomst nieuwe kabels te gaan trekken. Aangezien ik een VMWare platform thuis heb draaien op 1GBit, wil ik dit graag vernieuwen naar 10GbBit.Ik wist dus ook niet dat op een CAT7 kabel geen RJ45 connector past 8)7

6A gaat het worden.

Rest mij enkel de vraag; is het verstandig om tussen router en wandcontactdoos een stugge kern UTP kabel te gebruiken, en tussen wandcontactdoos en apparatuur dan een soepele? Of maakt dat dan ook weinig verschil uit? (behalve dat je dan connectoren nodig hebt voor stugge kernen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Mattie84 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:58:
[...]

Bedankt voor de info. Het gaat er mij voornamelijk om dat ik geen zin heb om in de nabije toekomst nieuwe kabels te gaan trekken. Aangezien ik een VMWare platform thuis heb draaien op 1GBit, wil ik dit graag vernieuwen naar 10GbBit.Ik wist dus ook niet dat op een CAT7 kabel geen RJ45 connector past 8)7

6A gaat het worden.

Rest mij enkel de vraag; is het verstandig om tussen router en wandcontactdoos een stugge kern UTP kabel te gebruiken, en tussen wandcontactdoos en apparatuur dan een soepele? Of maakt dat dan ook weinig verschil uit? (behalve dat je dan connectoren nodig hebt voor stugge kernen)
Nog even voor de volledige duidelijkheid, een RJ45 connector past fysiek vaak prima op een Cat7 kabel. Cat7 RJ45 connectoren bestaan echter niet, al worden deze vaak genoeg zo verkocht. Dit zijn gewoon Cat6A connectoren. Vaak geschikt voor de iets wat dikkere kabel (vaak het geval bij cat7) Het resultaat is echter geen Cat7 kabel.

De kabel tussen de router en de WCD mag gewoon soepel zijn. Sterker nog, dat zou ik zelfs aanraden. Als deze soepele kabel langer dan 5m wordt, valt dit buiten de specificatie. In de praktijk zal dat niet zo snel een probleem geven. Zie ook mijn post met tekening een aantal posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Annuk schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:16:
[...]

Heb je ook de datasheet's bekeken die erbij staan als je het product aanklikt? ;)
Keystone's zijn nog niet 100% genormaliseerd qua formaat, er kunnen soms nog kleine afwijkingen zijn.
Het meest gangbare is 14,8/15mm x 19 mm daar kom je meestal mee uit met de gangbare (veel verkrijgbare) keystones.

Let er helemaal op als je bijv. een doosje wilt maken met een combi coax en utp, vraag evt. na bij je leverancier welk formaat de coax keystone heeft, en werk van daaruit voor je draagraam.
Beetje lullig als je spulletjes besteld en het past net niet :+

Heb zelf ervaring met deze keystones en die werken me fijn (genoeg), en als je ff op de pagina kijkt staat er ook bij met welke gira draagringen deze goed werken/passen :) (scheelt je weer wat zoekwerk)
Bedankt Annuk! Ik heb zo even op mijn gemak nu pas de datasheet bekeken in de trein op weg naar huis. De draagringen variëren tussen de 14,8 en 20 mm (met een paar extremen). Ik ga denk ik voor de MJ-02 of MJ-04. Deze zijn respectievelijk 14,8 bij 19,3 en 19,5. De keystone is 15 bij 19. Dit past dus gezien de maten niet overeen komen?

En waarom zou ik eerst een coax keystone moeten vinden en pas daarna de draagring op moeten uitzoeken? Zijn deze niet zo veel voorhanden? Ik kan in principe toch een coax keystone zoeken die in de MJ-02 of MJ-04 past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:48
InF.Inc schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 06:25:
[...]

Ik sta voor hetzelfde dilemma. Ik wil eigenlijk zonder kabelkruis, omdat in mijn nieuwbouw huis het laatste stukje van de leidingen flexpvc is. Ik wil dus het liefst zo dunne CAT6 kabel als mogelijk.

Heb je al wat testjes kunnen uitvoeren met de kabel?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
InF.Inc schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:09:
[...]

Bedankt Annuk! Ik heb zo even op mijn gemak nu pas de datasheet bekeken in de trein op weg naar huis. De draagringen variëren tussen de 14,8 en 20 mm (met een paar extremen). Ik ga denk ik voor de MJ-02 of MJ-04. Deze zijn respectievelijk 14,8 bij 19,3 en 19,5. De keystone is 15 bij 19. Dit past dus gezien de maten niet overeen komen?

En waarom zou ik eerst een coax keystone moeten vinden en pas daarna de draagring op moeten uitzoeken? Zijn deze niet zo veel voorhanden? Ik kan in principe toch een coax keystone zoeken die in de MJ-02 of MJ-04 past?
Ja dit past in principe, als je kijkt bij o.a. de keystone die ik in m'n vorige bericht aangaf (deze Cat6) of de Cat6a versie staat ook bij dat deze in Gira MJ-02 en/of MJ-04 past.

Van de coax keystones weet ik namelijk niet precies welke maat ze hanteren, als je evt. eerst contact opneemt met bijv. bovengenoemde partij (die waar ik de keystones van link) voor ook coax keystones voor welke maat ze hebben, kan je dan je draagringen en keystones bestellen.

Waarom ik aangaf eerst de coax keystone te zoeken is dus omdat ik daarvan geen maten weet, en je vermoedelijk makkelijker andere draagringen + passende utp keystones (ze geven o.a. bij gira aan welke erin passen) kan vinden dan dat je dan specifiek de juiste coax keystones kan vinden.
Hammetje schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:15:
[...]

Ik sta voor hetzelfde dilemma. Ik wil eigenlijk zonder kabelkruis, omdat in mijn nieuwbouw huis het laatste stukje van de leidingen flexpvc is. Ik wil dus het liefst zo dunne CAT6 kabel als mogelijk.

kijk eens naar deze kabel: Belden Cat6 7965E.
Oke er zit wel een kabelkruis in maar de kabel is vrij dun en flexibel/makkelijk te verwerken tevens van een goed/gerenommeerd merk. Heb al enkele duizenden meters met deze verwerkt.

Als het een heel kort stukje flex is wil het vermoedelijk wel mits er geen scherpe bochten e.d. in zitten.
Je hebt ook flex met een "siliconen" voering aan de binnenkant, dit scheelt ook een enorm stuk met draden/kabels erdoorheen trekken.
Tevens is natuurlijk de vraag welke diameter flex er gebruikt is (vermoed 5/8" 16mm) maar met een enorm geluk is er 3/4" 19mm gebruikt, maar ga er maar niet teveel vanuit ;) dat is een zeldzaamheid in de installatie wereld tenzij je het heel duidelijk aangeeft/op papier hebt staan voor de installateur.

[ Voor 27% gewijzigd door Annuk op 02-03-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hammetje schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:15:
[...]

Ze zijn zeker dunner dan ik gedacht had. Als het moet denk ik dat ik zeker minstens drie van deze kabels door de buizen heen kan trekken als het niet vier zijn..

Van testen heb ik geen kaas gegeten sorry. Sterker nog; iemand die in de buurt van Zwolle woont en voor een mooi bedragje alles wil installeren als ik alle benodigde materialen binnen heb? In de meterkast komt nog een patchpaneel en in de woonkamer een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Kort vraagje waar ik zelf echt niet uit kom, ook niet via Google,

Wat is het verschil tussen deze Jung producten.
A569-2NWEWW (dubbele inzetplaat)
A569-2BFPLUAWW (dubbele inzetplaat)

Is de eerste een volledige inzet met metalen bevestiging en de tweede slechts het plastic kapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-07 10:30
Rubman schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:55:
Kort vraagje waar ik zelf echt niet uit kom, ook niet via Google,

Wat is het verschil tussen deze Jung producten.
A569-2NWEWW (dubbele inzetplaat)
A569-2BFPLUAWW (dubbele inzetplaat)

Is de eerste een volledige inzet met metalen bevestiging en de tweede slechts het plastic kapje?
Die eerste is een plaat met afdekking voor 2 keystones en de tweede alleen een afdekking voor een POF naar RJ45 converter doos: https://www.jung.de/nl/online-catalogus/112136711/

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Vorlon schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:32:
[...]

Die eerste is een plaat met afdekking voor 2 keystones en de tweede alleen een afdekking voor een POF naar RJ45 converter doos: https://www.jung.de/nl/online-catalogus/112136711/
Duidelijk d:)b, dan moet ik de tweede dus niet hebben.

Betekend helaas wel dat ik de hele boel bij meerdere webshops moet gaan bestellen, maar het zij zo.

Dan nog maar ff kijken of ik wil werken met keystones of een alles in 1 oplossing met afdekplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-06 11:19
Rubman schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:47:
[...]

Dan nog maar ff kijken of ik wil werken met keystones of een alles in 1 oplossing met afdekplaatje.
Is er een praktisch voordeel aan het gebruik van keystones t.o.v. een alles in 1 oplossing? In zo'n alles in 1 oplossing zit toch ook een (soort van) keystone, of niet?

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

DeerDitch schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:52:
[...]

Is er een praktisch voordeel aan het gebruik van keystones t.o.v. een alles in 1 oplossing? In zo'n alles in 1 oplossing zit toch ook een (soort van) keystone, of niet?
Ja, dat is dus een beetje de vraag.

Gaat om een nieuwbouwwoning met loze leidingen waar ik zelf Cat6 doorheen ga trekken.
De loze leidingen zijn afgedekt met een plaatje (helemaal dicht dus) en ik moet zelf de spullen bij elkaar zoeken om de aansluitingen voor netwerk te realiseren.

De aannemer zou zelf gebruik maken van de
A569-2NWEWW
Panduit,keystone TX-5e

Vanuit daar ben ik verder gaan zoeken.

Kan echter niet 123 van Jung de juiste inzet vinden voor een alles in 1 oplossing en enkel de Keystone oplossing. Wil natuurlijk wel dat alles gelijk is en ik niet met 1 insert zit die een andere kleur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-06 11:19
Rubman schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:00:
[...]

Gaat om een nieuwbouwwoning met loze leidingen waar ik zelf Cat6 doorheen ga trekken.
De loze leidingen zijn afgedekt met een plaatje (helemaal dicht dus) en ik moet zelf de spullen bij elkaar zoeken om de aansluitingen voor netwerk te realiseren.

A569-2NWEWW
Panduit,keystone TX-5e

Kan echter niet 123 van Jung de juiste inzet vinden voor een alles in 1 oplossing en enkel de Keystone oplossing. Wil natuurlijk wel dat alles gelijk is en ik niet met 1 insert zit die een andere kleur heeft.
Oke, maar je hebt toch wel een kleurcode van je schakelmateriaal? RAL9010 of whatever is bij Jung toch hetzelfde als bij weetikveel?

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:05

Ryan1981

Je ne sais pas

SuperKris schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:47:
[...]

Cat7 slaat echt nergens op. Al helemaal niet thuis. Het is een beetje als F1 banden onder je auto leggen. Het past niet en je gaat er niet sneller van rijden.

Om te beginnen, Cat7 kan je niet gebruiken icm RJ45 connectoren. Andere connectoren dan RJ45 wil je niet. Wanneer je toch Cat6A connectoren monteert heb je misschien wel een netwerk met een grotere bandbreedte dan Cat6A, maar je heb nog steeds geen Cat7 netwerk.

Voor je datasnelheid gaat het niet uitmaken. Cat 6, Cat6A, Cat7. Ze gaan allemaal tot 10Gb. Sterker nog. Zelfs over Cat 5e kan je nog 10Gb halen. De link lengte is dan alleen beperkt. Vanaf Cat6A kan je 10gb over de volledige link halen. Een link thuis zal zelden richting de 100m gaan, dus 6A gaat eigenlijk al richting overkill.

Ja, wanneer we allemaal 10Gb apparatuur hebben (dat is nog lang niet het geval) zullen we eens gaan uitkijken naar een nieuwe standaard. 40Gb bijvoorbeeld, maar dat is nog ongelooflijk ver weg. Wie weet gebruiken we tegen die tijd helemaal geen koperen ethernet bekabeling meer.

Samenvattend, met Cat5E kan je alles op gigabit, en kleine afstanden (afhankelijk van de situatie) op 10gb. In de meeste gevallen is dat dus meer dan voldoende. Ook voor de komende jaren. Denk je later naar 10gb te willen is Cat 6 een betere keuze. Wanneer je lange link's gaat leggen heb je mogelijk baat bij Cat6A. Daarna houdt het echt op.

Vertel jezelf vooral dat het beter is, maar je gaat er niets mee winnen. De kans is groot dat Cat7 het uberhaubt nooit gaat redden. Het is een veel te vage "standaard" Alles boven de 600Mhz mag cat 7 worden genoemd en genoeg Cat6A kabels zitten daar ook al tegenaan. Daarnaast is de hele wereld ingesteld op RJ45 connectoren. Deze passen niet in de Cat7 standaard dus hierdoor wordt het al erg lastig een bruikbaar Cat7 netwerk op te zetten. Cat7 wordt ook niet erkend door veel grote organisaties waaronder TIA/EIA.

Ga dan direct voor Cat8 kabels. Die werken wel met RJ45 en zijn gemaakt voor 40gb. Volledig nutteloos, maar dan is het er iig wel echt voor gemaakt.

Om je vraag verder te beantwoorden. Ja, het maakt uit dat de ene 900mhz is, en de andere 1200. De combinatie van de 2 is iig niet 1200mhz. De daadwerkelijke bandbreedte zal van veel factoren afhangen maar vooral de lengtes van beide kabels. Aan de andere kant, Als je het voor 10Gb wil gebruiken heb je aan 500mhz zat, dus zijn ze beide overkill (en niet op zo'n manier dat je er ook maar iets aan hebt)
Als cat7 al nergens op slaat, waar slaat dit dan op?

Link

12 meter cat7 kabel voor 8800 euro _/-\o_ Moet je die review lezen daaronder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
DeerDitch schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:52:
[...]

Het ansich praktische voordeel van keystones is dat je bijv. coax en utp in 1 doosje kan plaatsen d.m.v. een coax/f-connector keystone en een utp keystone (bijv. interessant als je ziggo hebt en je spulletje wel op i-net aangesloten wilt hebben).
Als je zeker weet dat je toch dubbel utp wilt hebben kan je inderdaad net zo goed een kant en klare dubbel utp inbouwdoos (met LSA stroken) gebruiken, sommige merken/bouwmarkten hebben ze ook met schroefaansluitingen, dat absoluut NIET doen, dit gaat tzt los zitten en ineens dondert je verbinding onderuit of zelfs geheel weg ;)
Rubman schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:00:
[...]

A569-2NWEWW
Panduit,keystone TX-5e

Pak dan bijv. dit:
https://www.sandervunderi...elwit-a569-2bfpluaww.html
https://www.sandervunderi...el-cat-6-afgeschermd.html

Daar heb je een afdekraam en een basis-element dubbel utp Cat6 ;)
Dan hoef je niet te klooien met keystones (mits je geen coax+utp aansluiting wilt)

P.S. vergeet niet direct de afwerkramen bij te bestellen (die grote vierkanten in 1voudig t/m 5 voudig), heb dit iets te vaak gezien/meegemaakt dat mensen alvast zelf het spul bestellen, en dan bijv. wel het inbouwelement + afdekraam bestellen (het kleine vierkante plaatje) maar het grotere afwerk raam vergeten te bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Ryan1981 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:12:
[...]

Als cat7 al nergens op slaat, waar slaat dit dan op?

Link

12 meter cat7 kabel voor 8800 euro _/-\o_ Moet je die review lezen daaronder!
Hahaha, die is mij bekend. Het is echt niet te doen. Audioquest is zelfs nog een redelijk respectabel merk. Ik heb er zelf speakerkabels van die ik erg kan waarderen.

De connector lijkt verdacht veel op de MFP8 serie van Telegartner. Een hele goede connector die met ca 10,- niet bepaald goedkoop is. De rest is echter een belachelijk verhaal. Net alsof de kwaliteit van je netwerk kabel de kwaliteit van je audio gaat verbeteren. Ik kan een heel verhaal gaan typen hoe belachelijk dit is, maar dat is het gewoon niet waard.

Ergens kan ik mij nog voorstellen dat netwerkapparatuur een storende werking kan hebben op audiosignalen. Wanneer dit niet galvanische gescheiden is kan dit door de keten heen bij de DAC komen. Zeker met een afgeschermde kabel zou dit het geval kunnen zijn. Indien de kabel door een actief systeem dit kan verminderen zou dit kunnen bijdragen aan een beter geluid.

Mijn advies; gebruik een toslink kabel van 1,-. tussen je speler en je DAC in. Zo kan er nooit ellende vanuit je computer of netwerk bij je analoge audio komen. Echter zelfs dit is al enigszins ver gezocht.

Verder schieten woorden mij te kort hoe belachelijk dit is...
Pagina: 1 ... 24 ... 38 Laatste