Maar heb je ook gecontroleerd of het het verbruik van 14500 kWh echt verklaart?edmunt schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:18:
@Rukapul, de meeste zaken heb ik al eens gemeten.
Bovenstaande verklaart m.i. namelijk niet het verbruik.In huis hebben we electrische keuken via inductie.
We hebben 3 tv's. 2x32inch (100watt) en 1tje 42 inch (140 watt)
5 computer die overdag toch redelijk wat opstaan. 4 notebooks (tussen de 12 en 30 watt) en 1 desktop (moet dit jaar vervangen worden) (140 watt)
droogkast
Wasmachine
2 frigo's A++ en A+++
1 diepvries A+++ (Als ik me niet vergis)
2x electrische boiler. Eentje voor de keuken en een andere voor de badkamer.
We hebben geen digibox, geen waterbedden, ...
Zelf heb ik jaren geleden eens een excel sheet gemaakt met "W actief", "W inactief", "percentage actief" en vervolgens de "kWh" per jaar. Voor iets dat altijd actief is kom je dan op 8.76kWh per 1W uit. Etc.
Zo kwam mijn toenmalige server (106W) uit op 926kWh en was daarmee verruit de grootste verbruiker. PC vrouw 444kWh. Mijn desktop PC op 351kWh. Koelvriescombi 278kWh. CV 255 kWh. modem/routermeuk 225 kWh. TV 193 kWh. 150 hologeenlamp 200kWh. etc. tot een totaal van ca 3500kWh. Dat was enkele jaren geleden met allemaal inefficiente apparatuur (P4 processor, halogeenverlichting, oude koelkast, CRT TV. Nu zit ik met extra apparatuur (maar wel zuiniger, en minder 24/7 aan) nog steeds/weer op 3500 kWh.
Ik hoop dat mijn getallen aangeven dat je echt eens op zoek moet gaan naar de grootverbruikers want je hebt het equivalent van 14 van mijn oude servertjes, 52 koelvriescombies, 72 150W halogeenlampen. En ik weet zeker dat dat niet het geval is

Je verstookt 1655W volcontinu!
Of dit! Dat had je dan wel bovenaan mogen vermelden indien het zo ismux schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:58:
[...]
Helemaal geen gas? Stoken jullie elektrisch?
Want dat is zowat de enige manier waarop je zó veel kunt verbruiken. Anders verwacht je met zo'n vebruik dat regelmatig de zekeringen eruit liggen. Je continuverbruik is al ongeveer de helft van je zekeringwaarde... stel je voor dat iemand per ongeluk een waterkoker of stofzuiger aanzet.

[Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 12-02-2012 14:03]