Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ircghost schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:45:
Zo net een lekker vluchtje gehad van niederhall (weetze) naar Rotterdam/the hague (EHRD). Proefvlucht gedaan met de 737 800 ngx. Heb het echter puur op heading en VFR gedaan. Snap nog niet echt lekker hoe die fmc werkt, ook heb ik de kist niet volledig opgestart gekreken. Kreeg de hoofdschermenb niet aan, dus toen maar via de fmc de ready state ingeladen :p .
Zelf heb ik laatst deze gebruikt YouTube: Full FMC Tutorial PMDG 737 NGX
Duurt 75 minuten, maar laat ook zien hoe je een flightplan maakt met FSC en daarna de gemaakt plan in de FMC laad, en de hele vlucht zit erbij.

Deze tutorial heeft mij goed geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik was die tutorial gisteren ook tegengekomen, heb die bijna volledig doorgenomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Help! Wat gebeurt hier?
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/kmh86yt6j/2013_3_1_21_8_35_777.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/ua4y58j4h/2013_3_1_21_8_24_860.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door SgtPoen op 02-03-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Irrigatie projecten door de arabieren? :P

Gisteren een mooi vluchtje gemaakt met de King Air 350 van LSGG (Geneva) naar EDLV (Weeze), gevlogen met Fspassengers. Dan moet je ook de verwachte vluchttijd aangeven, had ik mij even gruwelijk vergist daar. Ik zag in het vluchtoverzicht (dacht ik) dat het een uurtje zou duren, het bleek toch anderhalf uur te zijn (met taxieën). Tjah dan heb je een paar boze mensen dus -200 score verdorie.

Maar de vlucht was lekker, Autopilot luisterde verrassend goed naar de GPS en de landing verliep uitermate soepel. Alleen volgende keer niet vergeten landing lichten aan te zetten onder de 10000ft en de strobe uitzetten voordat de parking brake aangaat, maar goed ik ben nog aan het leren ^^.

[ Voor 89% gewijzigd door Ircghost op 02-03-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Heb ook vroeger wel is met fspassenger lopen spelen, kan je toch ook zogenaamd filmpjes draaien etc? Ik heb gevonden wat mijn probleem is, schijnt door ORBX England te komen :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Fspassengers is een addon waardoor je passagiers hebben die reageren op g krachten, turbulentie, landingen, rare bewegingen, op tijd aankomen, welk vliegveld je land (aangekondigde of vanwege iets uitgeweken) je moet (of laat de crew het doen) ook rekening houden met gordel om of niet, eten, drinken en entertainment op lange vluchten. Daarnaast beoordeeld het programma je op bijvoorbeeld juist gedrag van lichten, snelheid, flaps, remmen en emergencies declaren.

Daarnaast kun je ook nog als je wilt, kiezen voor een hele maatschapij met extra piloten die geld voor je verdienen en je kunt kiezen tussen vliegen wat je wilt of je moet eerst genoeg vlieguren maken voordat je naar de volgende soort brid kan (single -> dual prop, turbo, heavy etc). Best wel groot en vermakelijk :).

Ik doe het meestal zodat ik wat meer uitdaging heb en mij wat minder "alleen" voel, je vlieg echt ergens voor. Je kunt overigens naast normale (lijn)vluchten ook kiezen uit acrobatische of tour vluchten.

Voor zover dit veels te uitgebreide antwoord op je vraag ;) .

------
Is het de loadorder die verkeerd staat of fout geinstalleerd? En hoe lang had je die al draaien?

[ Voor 4% gewijzigd door Ircghost op 02-03-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Voortaan even in UTX Central de region op default zetten als, hij stond bij op europe. Maar zodra je daar dus buiten komt krijg je van die rare dingen te zien. Kan niet wachten op de PMDG 777 :9~

[ Voor 13% gewijzigd door SgtPoen op 02-03-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik kan jullie hierbij alvast even vertellen dat DFN een erg open en vriendelijk netwerk is :).

---
EDIT

Ik heb bij veel vliegtuigen ILS problemen, zelfs als ik beide magnenta diamantjes heb kom ik vaak niet uit kwa hoogte. Zo vloog ik met een cesnna c172 glass cockpit mooi uitgeleind door de APP op EHGG, ik hoorde de tonen en de AT deed ook zijn werk. In het begin lijk ik mooi te zakken maar na een tijdje zie ik geen daling en zelfs stijging. Ik heb met slew verschillende afstanden en Slew geprobeerd maar wat ik ook probeer ik lijk nooit echt lekker uit te komen. Iemand een idee?

Ik heb overigens de laatste airac, al kun je die niet gebruiken in de standaard kisten. Zo heb ik die geupdate voor de 737 NGX en toen werkte de ILS daar wel goed. Maar of daar een verband is of dat het toeval is weet ik niet.

[ Voor 84% gewijzigd door Ircghost op 05-03-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Wat betreft die airac cycles, ik vraag me altijd af hoe dat werkt. Die cycles zijn er om de magnetic drift (nl?) te compenseren, niet? Die varieert niet in FSX voorzover ik weet, dus eindig je dan niet met een vliegtuig dat niet in sync is met FSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:00
Ircghost schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:25:
Ik kan jullie hierbij alvast even vertellen dat DFN een erg open en vriendelijk netwerk is :).

---
EDIT

Ik heb bij veel vliegtuigen ILS problemen, zelfs als ik beide magnenta diamantjes heb kom ik vaak niet uit kwa hoogte. Zo vloog ik met een cesnna c172 glass cockpit mooi uitgeleind door de APP op EHGG, ik hoorde de tonen en de AT deed ook zijn werk. In het begin lijk ik mooi te zakken maar na een tijdje zie ik geen daling en zelfs stijging. Ik heb met slew verschillende afstanden en Slew geprobeerd maar wat ik ook probeer ik lijk nooit echt lekker uit te komen. Iemand een idee?

Ik heb overigens de laatste airac, al kun je die niet gebruiken in de standaard kisten. Zo heb ik die geupdate voor de 737 NGX en toen werkte de ILS daar wel goed. Maar of daar een verband is of dat het toeval is weet ik niet.
geen flauw idee, wat ik wel vaak heb in standaard FSX kisten, is dat de glideslope veels te hoog lijkt te liggen 8)7 de approach gaat gewoon volgens het boekje, alleen de glideslope lijkt wel helemaal verrot. Ik wil anders wel ff met je meevliegen als jij weet hoe je op de DFN server met zn 2en in 1 kist kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Blue2k schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:09:
Wat betreft die airac cycles, ik vraag me altijd af hoe dat werkt. Die cycles zijn er om de magnetic drift (nl?) te compenseren, niet? Die varieert niet in FSX voorzover ik weet, dus eindig je dan niet met een vliegtuig dat niet in sync is met FSX?
Ik heb ergens gelezen dat ze ook wijzigingen doorvoeren, van bijv. SIDS en STARS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:34
Airac bevat alle SID,STARS,TRANSITIONS,FIXES enz kortom alle data voor je FMC.

Wat jij bedoelt met je mag devation is dit http://www.aero.sors.fr/navaids.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Remco Tr schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:37:
Airac bevat alle SID,STARS,TRANSITIONS,FIXES enz kortom alle data voor je FMC.

Wat jij bedoelt met je mag devation is dit http://www.aero.sors.fr/navaids.html
Bedankt voor de link, toch weer 86 updates doorgevoerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Het heeft trouwens weinig zin om elke maand je airac een update te geven. Er veranderd nooit echt heel veel. Ik gebruikt de Aerosoft airac en update om de 3 of 4 maanden.

Het is belangrijk dat je de PMDG NGX zo insteld dat hij de course en de freq. uit FSX haalt en niet uit de airac. Dit omdat je dan altijd de juiste gegevens hebt. De airac verschilt af en toe met fsx en dan gaat het mis.

[ Voor 39% gewijzigd door Remco Tr op 05-03-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Waar kun je dat instellen?

---
@MBGek, we kunnen wel gewoon op Hippy Happy server. Dan kun je gewoon via de standaard FSX programma samenvliegen. Voeg me anders even toe op Steam dan gaat het praten wat makkelijker.

[ Voor 78% gewijzigd door Ircghost op 05-03-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
In de FMC en dan PMDG options>simulation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ok thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:51:
Het heeft trouwens weinig zin om elke maand je airac een update te geven. Er veranderd nooit echt heel veel. Ik gebruikt de Aerosoft airac en update om de 3 of 4 maanden.
Ik doe het alleen wanneer het echt nodig is, eigenlijk... Zo had ik laatst ProATC/X gekocht en MOEST ik wel een nieuwe AIRAC kopen om ProATC/X te laten samenwerken met de PMDG 737NGX. Ik ben dan ook niet van plan die AIRAC up te daten: zie het nut er niet echt van in. Van mijn part hadden ze één complete AIRAC uitgegeven na de release van FSX en had elke addon developer daarmee moeten gaan werken. Hoe ouder FSX wordt, hoe meer verschillen je krijgt tussen de databases en dat vind ik maar lastig. Dat is trouwens ook een nadeel van de RXP GNS530: heel veel dingen kan ik daarin niet vinden omdat ze bijvoorbeeld veranderd zijn van naam of verdwenen zijn. Waardeloos. Van mij hoeven al die updates niet en elke maand de AIRAC updaten is pure geldverspilling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Met die verschillen valt het wel mee.

Je moet alleen zorgen dat alles in fsx up to date is.

-Vor stations kan je updaten zie paar post terug
-Verandering van course door mag. dev. Kan je ook aanpassen http://www.aero.sors.fr/hfiles/MagDec_Update.zip
-ILS zit altijd in addons zo niet draai de update voor vor's

Met dit alles zijn er zeer weinig verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Maar die Airac cycles zijn ook handig om juiste vliegroutes te krijgen. Zo stel ik vaak vliegroutes samen op Simroutes of vergelijkbare sites, en die gebruiken andere airac-cycles, waardoor bepaalde routes zijn verwijderd of toegevoegd tov FSX. Het is wel handig om dat gelijk te houden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
is er een addon die dingen meldt zoals flaps en gear up? beetje het fs2crew idee, alleen dan dat als je bijvoorbeeld je gear intrekt, dat je een copiloot gear up hoort zeggen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
TranceSetter schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:22:
Maar die Airac cycles zijn ook handig om juiste vliegroutes te krijgen. Zo stel ik vaak vliegroutes samen op Simroutes of vergelijkbare sites, en die gebruiken andere airac-cycles, waardoor bepaalde routes zijn verwijderd of toegevoegd tov FSX. Het is wel handig om dat gelijk te houden natuurlijk.
Hah, juist! Nu herinner ik me weer waarom ik die airac cycles nodig had. Ik probeer flight simming weer op te pakken, en het is een tijdje geleden. En heel erg bedankt voor de links om de andere elementen in FSX te updaten guys, dit is de eerste keer dat ik daar van gehoord heb.

Een andere vraag... Ik heb de EagleSoft Citation X een tijd geleden gekocht, en vroeg me af of er een betere versie of iniedergeval iets anders in die classe is? Ik heb een tijdje gevlogen met de PMDG 737, maar dat is me soms wat te groot. Die Citation X zit precies tussen de props en heavy jets in. Ik kan eigenlijk geen andere (hoge kwaliteit) add-on vinden die vergelijkbaar is. De EagleSoft versie is niet slecht, maar begint een beetje gedateerd te raken, helemaal in vergelijking met een recente Carenado release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Wat dacht je van de jetstream 41 van pmdg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Remco Tr schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:00:
Wat dacht je van de jetstream 41 van pmdg.
Wilde ik ook net aanraden. Lijkt me een leuk ding voor Blue2k, hoewel er ook wel problemen mee schijnen te zijn. Het is een prop, ook wat anders dan de Citation natuurlijk.

Persoonlijk zou ik wel eens een kwalitatief goede addon voor wat Embraer jets zien, niet die Wilco troep.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
De DA fokker 70/100 is ook wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar die 41 die is dus super lastig vanwege het vaak opblazen van de motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Niet als je weet waarom/waneer dat gebeurt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Of als je gewoon de checklist volgt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nou kijk het probleem zit het hem er dus in dat op het moment dat ik gewoon de vlucht start (let wel ik heb nog geen knop aangeraakt) blaast die zichzelf al automatisch op.

Dus ik googlen, blijkt dat je moet zorgen dat je clddrk de vlucht ervoor moet afsluiten. Dus ik dat doen, start ie alsnog op met de motoren meteen.

En ik dus daarna maar gewoon doorgaan, dus hele kist uit. En volgens de checklist motoren aan. Maar ze zijn natuurlijk al opgeblazen dus werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
-----Special Deal!-----

Ik heb ooit keer een 15inch touchsreen gekocht voor Aivlasoft EFB

Gebruik dit al een tijdje niet meer dus maar besloten het scherm weg te doen.

Mag weg tegen elk leuk bod en voor 20 euro krijg je de EFB er nog bij.

V&A aangeboden: Partner LM-15 Touchscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Jo ik zou graag als eerste willen reserveren :). Ik DM je even ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat als je een vlucht start met de standaard C172, die cold & dark afsluit en dan de vlucht opslaat als default?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dat heb ik dus ook gedaan dat is het frustrerende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Hey bedankt voor de tip, die Jetstream 41 ziet er interessant uit. Ik kan in de screenshots en features geen FMC vinden (iets wat ik zeer waardeer in de Citation X), dat zou wel jammer zijn. Alhoewel ik soms het idee heb dat ik meer tijd op de grond door breng dan in de lucht, dus misschien is het beter op deze manier...

Iets wat ik kan aanraden is de scenery van ORBX. Ik heb de North Pacific addon gekocht nu ik net verhuisd ben van Los Angeles naar Seattle en het is bijna eng hoe accuraat het is. En het ziet er schitterend uit met al het verkeer op de wegen (vooral s'nachts). Ik zag net dat ze England hebben gereleased. Misschien is dat meer interessant dan de US voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 02:42:
Dat heb ik dus ook gedaan dat is het frustrerende.
Heb je allebei de handleidingen al doorgeworsteld, je kan trouwens in de config aangeven of er brand in motoren mag komen.
Bij een niet officeel gekochte J4100 vliegen sowieso de motoren na een tijdje in de hens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Blue2k schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 04:41:
Hey bedankt voor de tip, die Jetstream 41 ziet er interessant uit. Ik kan in de screenshots en features geen FMC vinden (iets wat ik zeer waardeer in de Citation X), dat zou wel jammer zijn. Alhoewel ik soms het idee heb dat ik meer tijd op de grond door breng dan in de lucht, dus misschien is het beter op deze manier...
Er zit een GPS met wat extra functies als LNAV en fuel burn en dergelijke in. Je kunt net als in een FMC een flightplan samenstellen en opslaan en dergelijke, maar het is niet een volledige FMC zoals in de CX. Dingen als V1, Vr, V2 en Vyse zul je zelf moeten opzoeken in de interactieve performance charts aan de hand van je loadsheet en het weer etc etc.

Het is één van de beste en leukste addons voor FSX naar mijn mening, zelfs na een aantal jaar. Interessant is misschien ook de Majestic Dash-8 Q400 die eraan zit te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Propane op 08-03-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:13:
[...]

Heb je allebei de handleidingen al doorgeworsteld, je kan trouwens in de config aangeven of er brand in motoren mag komen.
Bij een niet officeel gekochte J4100 vliegen sowieso de motoren na een tijdje in de hens.
Ik zal hem eens ongeleend halen, misschien na een legale testvlucht dat ik wat meer overtuigd kan zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Heeft iemand ervaring met het gebruik van opus ivm fsinn en/of ivao? Ik wil graag opus gaan gebruiken maar als het niet werkt met online vliegen dan is het natuurlijk wel bout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ircghost schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:43:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van opus ivm fsinn en/of ivao? Ik wil graag opus gaan gebruiken maar als het niet werkt met online vliegen dan is het natuurlijk wel bout.
Opus haalt al zijn METAR's uit FSX en die worden in FSX geladen door IVAO dus het werkt prima.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ok, mooi om te horen! Dan moet ik alleen nog even kijken of fsinn ook goed mee werkt en dan heb ik geen reden meer om het niet te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
screenshot tussendoor, KLM 737-800 op LOWI

Afbeeldingslocatie: http://i155.photobucket.com/albums/s313/DemH/FSX/2013-3-11_14-59-40-510.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door MBgek op 12-03-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
De textures op die berg zijn een beetje uitgerekt... Voor de rest ziet het er netjes uit. Niet dat mijn FSX er uit ziet ofzo, sinds die stomme DX10 patch mijn aandacht ALWEER trok, is mijn AA vergelijkbaar met mijn vriendin. Heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
BeefHazard schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:16:
De textures op die berg zijn een beetje uitgerekt... Voor de rest ziet het er netjes uit. Niet dat mijn FSX er uit ziet ofzo, sinds die stomme DX10 patch mijn aandacht ALWEER trok, is mijn AA vergelijkbaar met mijn vriendin. Heb ik niet.
Het kan er mee door ja, vreemde is dat mijn cpu (i7 860) eigenlijk niet boven de 45 a 50% uit komt, RAM nooit boven de 75% en toch 15 FPS als ik daar door de bergen vlieg 8)7

ohja, volgens CCC blijft mn videokaart op 0% load 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door MBgek op 12-03-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dat mijn FSX er uit ziet ofzo, sinds die stomme DX10 patch mijn aandacht ALWEER trok, is mijn AA vergelijkbaar met mijn vriendin. Heb ik niet.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Of jammer dat je vriendin niet zo vaak en constant trekt als de Dx10 patch je aandacht trekt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik gebruik dat Dx10 nooit, geeft alleen maar meer errors en bugs dan wat het aan graphics toevoegd volgens mij

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimage.org/esbnhksev/2013_3_3_12_2_28_499.png

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimage.org/m9kuwshxz/2013_3_3_12_22_52_820.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Sgtpoen gebruik jij nou ook opus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Ircghost schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:46:
straks ff een vlucht doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtPoen schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:09:
Ik gebruik dat Dx10 nooit, geeft alleen maar meer errors en bugs dan wat het aan graphics toevoegd volgens mij

[afbeelding]

[afbeelding]
DX10 is ook helemaal niet goed geimplementeerd in FSX, daar hadden ze de tijd niet meer voor. Het is ook nooit bedoeld om te gebruiken, maar alleen als demo/showcase voor mooier water oa. Daarnaast zorgt DX10 ervoor dat er meer berekeningen door de videokaart worden gedaan ipv de CPU. Dus haal je er ook meer FPS mee.

Er zijn echter verschillende mensen, maar vooral Steve van het AVSim-forum, die flink hebben zitten fixen in de shaders waardoor het nu wel gebruikt kan worden. Ook steeds meer 3rd party devs passen hun producten (scenery/airports) aan zodat hun producten goed werken. Op het AVSim forum is hier een speciaal forumonderdeel voor gecreeërd met een how-to e.d. Het is niet moeilijk en als je het niks vindt, dan zet je gewoon D3D10=1 weer naar D3D10=0 en zit je weer op DX9.

Je kunt het dus een keer proberen als je nieuwsgierig bent. Ook met vragen/problemen kun je er terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Met DX10 ligt het probleem alleen eigenlijk in de nacht. De nacht textures worden niet weer gegeven omdat die er ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:48:
Met DX10 ligt het probleem alleen eigenlijk in de nacht. De nacht textures worden niet weer gegeven omdat die er ook niet zijn.
Ik vlieg al een tijdje niet meer met FSX, dus ik weet niet of dit echt een probleem is dat niet te fixen is en dat je altijd tegenkomt. Volgens mij ligt het aan sommige textures, want ik kan me herinneren dat ik ook gewoon 's nachts gevlogen heb met DX10 zonder rare dingen. Maar pin me er niet op vast. Ook dat is vast in het forum waar ik naar linkte te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ircghost schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:46:
Nope, Rex Essential/Overdrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 21:47
Die bergen moet je ook hoog overheen vliegen, op weg naar Milaan of Egypte ofzo :P Dan ziet het er wel mooi uit

EDIT:
SgtPoen schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:09:

[afbeelding]

[afbeelding]
Is dat NL2000 winter textures? Ziet er erg goed uit! Ook maar eens downloaden

[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 13-03-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
crap, dubbelpost, zie hierboven

[ Voor 91% gewijzigd door FastFred op 13-03-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Bam even lekker 65GB downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Geen release van de 777 maar wel een mooie preview :9~

PMDG forum
http://forum.avsim.net/to...3-let-the-previews-begin/

Met de muis de ECL besturen is een mooie feature, kan niet wachten tot die uitkomt :)

Waren trouwens inderdaad de wintertextures van NL2000 ;)

[ Voor 34% gewijzigd door SgtPoen op 16-03-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Idd mooi nieuws!

Jammer van de EFB maar ook wel logisch kost namelijk 5 miljoen. :p
Leuk om te zien dat kwaliteit en de diepgang steeds verder gaat. En ik bijna wil zeggen van zo is het wel welletjes PMDG.

Er zitten nog meer failures in dan bij de ngx en daar heb ik er zelfs nog nooit 1 gehad. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

AVSIM ligt gelijk plat. :P

Hier de screenshots vanaf een mirror:
Afbeeldingslocatie: http://angleofattack.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2013/03/PMDG_777_VC_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://angleofattack.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2013/03/PMDG_777_VC_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://angleofattack.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2013/03/PMDG_777_VC_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://angleofattack.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2013/03/PMDG_777_VC_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://angleofattack.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2013/03/PMDG_777_VC_05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://angleofattack.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2013/03/PMDG_777_VC_06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://angleofattack.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2013/03/PMDG_777_VC_07.jpg

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ziet er goed uit, maar welk ladderzatte figuur dat bruin verzonnen heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
FastFred schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:52:
Ziet er goed uit, maar welk ladderzatte figuur dat bruin verzonnen heeft :X
Bedoel je de persoon bij PMDG of bij Boeing? Either way vind ik het er wel goed uitzien. Heavies een bruine cockpit, de 737 een grijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik vind het toch wel erg lelijk hoor dat bruin, ik weet dat het de echte kleur is maar ik word er niet echt vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik vind het grijs van de NGX veel mooier, maar het is nou eenmaal zoals het is. Deze kist zal geweldig worden om te vliegen, vooral door het realisme dat PMDG heeft weten te realiseren. De screenshots zijn ook erg mooi, en ze hebben imo de juiste keuze gemaakt om wel een 'gebruikte look' te maken, maar niet een zwaar verwaarloosde look zoals de NGX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Lol, AVSIM helemaal plat als een dubbeltje. Amerika staat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
TranceSetter schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 20:42:
Ik vind het grijs van de NGX veel mooier, maar het is nou eenmaal zoals het is. Deze kist zal geweldig worden om te vliegen, vooral door het realisme dat PMDG heeft weten te realiseren. De screenshots zijn ook erg mooi, en ze hebben imo de juiste keuze gemaakt om wel een 'gebruikte look' te maken, maar niet een zwaar verwaarloosde look zoals de NGX.
grijs staat veel mooier ja, maar zwaar verwaarloosd vind ik de NGX ook niet hoor, gewoon goed gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
MBgek schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 23:15:
[...]

grijs staat veel mooier ja, maar zwaar verwaarloosd vind ik de NGX ook niet hoor, gewoon goed gebruikt :P
Ok, het is geen gemiddelde Antonov waar de stukken behuizing van de systemen af is gebroken, maar als je bijvoorbeeld naar de FMC kijkt, of bijvoorbeeld de schermen, dan zitten daar allemaal vlekken op, die ik ff snel met een doekje had weggeveegd als ik ermee had moeten vliegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nu ik de screens op de pc zit te kijken, valt me wel op dat sommige screens wel erg low-res zijn, hoop dat dat de screen is, de NGX is toch wel wat scherper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Welke screens heb je het over, want ik zie zo niets wat in de NGX scherper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rtykqyf
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 14:19
Dag simmers,

misschien niet geheel gepast maar omdat ik niet zo goed weet hoe ik dit onder de aandacht meot brengen, probeer ik het hier even. In v&a raakt dit namelijk ondergesneeuwd denk ik en hier bereik ik mijn doelgroep vrij snel.

Vanwege het beindigen van de simbouw zijn er nog een aantal spullen in de aanbieding voor een 737 home sim, waaronder een 737 mcp, een efis module 737, twee keer 22" schermen voor het weergeven van de flight displays, het onderstel voor het bouwen van een 737 sim (op officiele boeing maten voor de engravity onderdelen) en nog wat losse rommel.

Mocht er iemand bezig zijn met een sim en interesse hebben in deze spullen, pm voor meer info!

EDIT: voor mijn advertentie op dutchfs.com, zie: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=41&t=18357

Sim ze!

[ Voor 7% gewijzigd door 3rtykqyf op 23-03-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
sinds kort gebruik ik FSbuild icm TOPCAT voor accuraat plannen, heb een text bestandje voor notities enz, mischien handig voor iemand hier

Passenger weigh 79.2Kg
Bags weigh 20Kg

Standard Taxi Fuel 350Kg
Standard Hold Fuel 1500Kg

----PAX on Board----
_

----FUEL----

Total _ kG

----WEIGHT AND BALANCE----

pax _ Kg
bags _ Kg

ZFW _
Stab Trim +_

Derate to _ deg
N1 Max is _%

RWY_ length _Ft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
YouTube: FTX Global - EU Preview - 1080p - FSX all sliders maxxed

[ Voor 36% gewijzigd door Remco Tr op 29-03-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Jezus, professioneel hoor.... preview filmpje maken door met je iPhone van je laptop scherm te filmen. Het is dat hij hem nog in landscape heeft, maar anders wel een dieptepunt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Gevonden op AVSIM

PilotEdge Workshop 1 - VFR airspace and charts
YouTube: PilotEdge Workshop 1 - VFR airspace and charts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Holy menoly, crap opgenomen maar damn dat moet ik echt hebben zodra het uitkomt =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:03:
[...]

Holy menoly, crap opgenomen maar damn dat moet ik echt hebben zodra het uitkomt =D
Ik ben eigenlijk benieuwd wat je precies zo mooi vindt aan het filmpje?

EDIT

Hier is er nog een maar deze doet echt zeer aan mijn ogen met die ZWAAR overdreven ENB settings...!!!

YouTube: FTX Global Paris pre-alpha, max sliders 30FPS locked, direct iPhone capture

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:24:
[...]

Ik ben eigenlijk benieuwd wat je precies zo mooi vindt aan het filmpje?

EDIT

Hier is er nog een maar deze doet echt zeer aan mijn ogen met die ZWAAR overdreven ENB settings...!!!

YouTube: FTX Global Paris pre-alpha, max sliders 30FPS locked, direct iPhone capture
Die video's worden vaak met 1/2e van de snelheid opgenomen met alles op max, daarna in videobewerkings programma weer versneld, met 10000 bewerkings lagen er overheen, ik vind het aantal huizen enz wel indrukwekkend hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

De enorme hoeveelheid huizen en de mooie ground textures, het ziet er echt ontzettend mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Toll! SimFlying Amsterdam op AT5 :), ik kom af en toe Peter eens helpen wat dingetjes te tweaken en te fixen, leuk om te zien zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBgek schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 21:16:
[...]

Die video's worden vaak met 1/2e van de snelheid opgenomen met alles op max, daarna in videobewerkings programma weer versneld, met 10000 bewerkings lagen er overheen, ik vind het aantal huizen enz wel indrukwekkend hoor
Ah, op zo'n manier. Ja, maar hij vliegt wel de ultralight... ben benieuwd hoe alles loopt met een PMDG 737NGX. ;) Voor de rest is het inderdaad de gebruikelijke FTX-kwaliteit en kwantiteit: dat zit inderdaad wel goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:06:
[...]
ben benieuwd hoe alles loopt met een PMDG 737NGX. ;)
Neeheee, met de PMDG 777 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:06:
[...]

Ah, op zo'n manier. Ja, maar hij vliegt wel de ultralight... ben benieuwd hoe alles loopt met een PMDG 737NGX. ;) Voor de rest is het inderdaad de gebruikelijke FTX-kwaliteit en kwantiteit: dat zit inderdaad wel goed. ;)
ja precies, mijn fps dropt ook iets van 40 frames tussen de ultralight en de 737 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Stil hier, dan maar 2 willekeurige screenshots;

Afbeeldingslocatie: http://i155.photobucket.com/albums/s313/DemH/cessna172EHTX-EHHV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i155.photobucket.com/albums/s313/DemH/cessna172EHTX-EHHV2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Die eerste is erg mooi :)

Hebben jullie dat trouwens ook dat als de zon onder de horizon is verdwenen, dat er dan nog steeds een flare te zien is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
BeefHazard schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 22:49:
Toll! SimFlying Amsterdam op AT5 :), ik kom af en toe Peter eens helpen wat dingetjes te tweaken en te fixen, leuk om te zien zo!
Heb ik nou serieus een foutje ontdekt bij hun "perfecte" (kuch*centerline*) landing? Het valt mij in de 737NGX ook op, dat de ignition switch naar links staat als je 'm cold&dark in laad. Hier in dit filmpje ook. Terwijl beide motoren nog in de 'continous' stand staan (van de landing).

Maar dan geldt continous toch alleen voor de linker motor? Dus de ignition switch moet op 'Both' staan lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Elke motor bevat 2 onstekers een linker en een rechter. Die switch is voor beide motoren. L onsteker,beide of rechter onsteker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

En er wordt meestal bij elke vlucht vlucht gewisseld tussen IGN L en IGN R. Meer info in deze discussie: http://forum.avsim.net/topic/365513-ignition-switch/

Meer over het systeem: http://www.b737.org.uk/powerplant.htm#Ignition

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Remco Tr schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:31:
Elke motor bevat 2 onstekers een linker en een rechter. Die switch is voor beide motoren. L onsteker,beide of rechter onsteker.
Ah, ik start dus de rechter motor altijd met de rechter onsteker in die motor. En de linkermotor altijd met de linkeronsteker.

Maar, je wilt toch een zo groot mogelijke kans dat je een doorstart kunt maken? Dan zet je die schakelaar toch alsnog op Both om in beide motoren beide onstekers te kunnen gebruiken mocht het nodig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
FastFred schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:11:
[...]

Ah, ik start dus de rechter motor altijd met de rechter onsteker in die motor. En de linkermotor altijd met de linkeronsteker.

Maar, je wilt toch een zo groot mogelijke kans dat je een doorstart kunt maken? Dan zet je die schakelaar toch alsnog op Both om in beide motoren beide onstekers te kunnen gebruiken mocht het nodig zijn
Zover ik weet gebruik je alleen beide onstekingen bij stijgen en landen in zware regen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja, dat heb ik nu ook weten te ontcijferen uit dat topic op Avsim. Tjees, de kennis van de Engelse taal is bij velen op Avsim toch wel om te janken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Iemand ervaring met sweet fx en panels op meerdere monitoren?

Ik krijg een enorme fps drop als ik mn overhead naar andere monitor sleep. Zonder sweet fx of alles op 1 scherm gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Afgelopen week voor het eerst in een dikke maand weer eens FSX opgestart. Ook voor het eerst eens serieus met de Airbus X Extended bezig gegaan. Erg leuke addon is dat zeg! Heb er eerlijk gezegd meer lol mee dan de NGX, voornamelijk omdat ik die 737 cockpit zo'n rommel vind :P.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8527/8624734027_f8c1b4d132_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Heeft iemand al een goede manier gevonden om AA in DX10 te fixen op een AMD kaart? Ik irriteer me mateloos aan de verschrikkelijke lelijkheid van alle scherpe randjes, bijvoorbeeld het swiss-logo.
@hierboven: Heerlijke cockpit idd, vind de A320 een stuk fijner vliegen dan de 737, maar beide hebben zo hun charmes. Wat voor lampjes heb je daar? Ziet er wel leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ga vanavond ook maar weer eens vliegen voor het eerst in een maandje ofso, heb het erg druk gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 20:51
Tourniquet schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:36:
En er wordt meestal bij elke vlucht vlucht gewisseld tussen IGN L en IGN R. Meer info in deze discussie: http://forum.avsim.net/topic/365513-ignition-switch/

Meer over het systeem: http://www.b737.org.uk/powerplant.htm#Ignition
Om er nog over uit te wijden want het staat, in ieder geval op de eerste pagina van dat forum, niet vermeld.

De rechter igniter krijgt z'n stroom van de AC Standby Bus en de linker igniter van de AC Transfer Bus. Daarom zet je bij de eerste vlucht van de dag de ignition switch op rechts. Omdat je daarmee dan tevens de AC Standby Bus checkt. In geval van loss of both engine driven generators (mits ook geen APU) is de AC standby bus de enige bron van AC power, dus check je op die manier voor je eerste vlucht of de rechter igniter het doet.

Als de rechter igniter stuk is moet de linker igniter aangesloten worden op de AC Standby Bus. (Maintenance moet de kabels omdraaien) Als de linker stuk is mag je wel vertrekken.

Voor de terugvlucht zet je de igniter op links.

Zie ook MEL ATA 74.1

Oh, zie net dat het wel op B737.org.uk staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
BeefHazard schreef op zondag 07 april 2013 @ 12:09:
Heeft iemand al een goede manier gevonden om AA in DX10 te fixen op een AMD kaart? Ik irriteer me mateloos aan de verschrikkelijke lelijkheid van alle scherpe randjes, bijvoorbeeld het swiss-logo.
@hierboven: Heerlijke cockpit idd, vind de A320 een stuk fijner vliegen dan de 737, maar beide hebben zo hun charmes. Wat voor lampjes heb je daar? Ziet er wel leuk uit :)
Ik had geen problemen met AA in DX10 met m'n AMD kaart. Gewoon ingesteld volgens dat DX10 document wat op Avsim stond (via .cfg AA tweaken dus).

De lichten zijn gewoon standaard/REX textures. Maar ik vlieg met DX9 en bloom aan, werkt prima voor mij :). De 737-200 krijgt wel wat aandacht van mij;

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8535/8627697270_c516565d49_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8259/8627696854_4ac4b330da_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Zo mooi hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Dit heb ik even gemist :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fQOT5mz.jpg

AA nog steeds niet helemaal top, maar het is werkbaar en met goede FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Welke gebruik je? De extended?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Jeps, de fijnste die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
In youtube filmpjes zie ik dat er op de EICAS van de PMDG 737 een flaps indicator te zien is, net als de 747. Hoe krijg ik die in de 737?
Binnekort weer tijd om te vliegen?
Pagina: 1 ... 25 ... 100 Laatste