En de eind afrekening is binnen van onze vrienden van GreenChoice, over een periode van 11.24 maanden.
Na salderen is er toch nog netto 8072 kWh terug geleverd, dat brengt het totaal voor elektra met de vaste kosten en vermindering energie belasting op een rekening van € -1115.04
Gas verbuik was mede dankzij airco verwarming met buiten temperaturen boven de 10
oC beperkt tot 1120 m
3; inclusief vaste kosten en belastingen is dat € 1069.72
Dus in totaal een rekening van € -45.32 euro, ik krijg dat bedrag + alle betaalde voorschot bedragen terug.
Owwja, nieuwe maandelijkse voorschot hebben ze vanwege de hogere gas prijzen voor mijn gemak maar naar boven bijgesteld naar € 153.00
Als ik dit verbruik doorreken met de huidige variable tarieven en lagere terug lever vergoeding die ik krijg als ik niet overstap of een nieuw contract afsluit kom ik op een netto "jaar" rekening van € 174.00 voor de zelfde periode, dat is € 15.48 per maand, nogal een verschil met het voorgestelde € 153.00 per maand voorschot.
Ik heb het voorschot bedrag maar weer meteen naar beneden aangepast op hun website tot het laagste dat mogelijk is.
Aangezien we airco verwarmen alleen enigzins prettig vinden werken bij buiten temperaturen > 10
oC , omdat we dan met begrenst vermogen niet te veel lawaai of loei hete lucht hebben in huis, zullen we om minder gas te gebruiken toch echt serieus naar een Lucht/Water Warmtepomp moeten gaan kijken.
3200 Wp OZO+10000 Wp ZZW+3200 Wp WNW - Daikin 4MXM68N + 3 x FTXM20M2V1B + FTXA50A2V1BT - Vaillant AroTherm 125/5 & Boiler VIH RW 300/3 MR