Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Wat is jouw actuele energieverbruik?

Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste
Acties:

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:02
quote:
dbzfan schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:55:
Schrik ervan dat er mensen zijn die maar 3x per week douchen...
Onderbouw je opmerking dan eens of vertel eens meer ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• Zaph
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01:39
quote:
Nou word ik nieuwsgierig: waarom? :)

edit: ah, nieuwe pagina, dubbel verhaal. Meh.

Zaph wijzigde deze reactie 10-01-2018 18:05 (10%)

42

• dbzfan
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:46

dbzfan

Nee.

Je doucht toch gewoon elke dag? Zweet, vuiligheid etc.. Wel zo hygiŽnisch. Ook wel zo fijn voor je wederhelft.

Op dagen die erg stressvol waren op mn werk of als ik gesport heb douche ik 2x per dag.

dbzfan wijzigde deze reactie 10-01-2018 22:51 (3%)

• Zaph
Ik werk thuis achter mijn buro, sport niet en ik ben single - mag het dan wel? :)

42

• Jiffy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:29

Jiffy

God, you're ugly!

Na het sporten douche ik altijd op de sportschool. Scheelt toch al snel 3 ŗ 4x thuisdouchen per week, al is het natuurlijk niet helemaal eerlijk qua persoonlijk waterverbruik: dat zie ik niet terug op m'n jaarrekening.

Anyway, jaarafrekening energieleverancier is binnen. Ik zal eens kijken wat het verbruik is. Ik zag wťl dat ik een enorme sloot geld krijg: bijna 1300 piek terug, netto betaal ik voor gas & elektra over 2017 (inclusief alle belastingen) uiteindelijk 80 euro.

Helpt dus wel, zonnepanelen en een nieuwe cv-ketel. ;)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order... Dikke Bertha

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-01 16:05

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Jiffy schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:02:
Na het sporten douche ik altijd op de sportschool. Scheelt toch al snel 3 ŗ 4x thuisdouchen per week, al is het natuurlijk niet helemaal eerlijk qua persoonlijk waterverbruik: dat zie ik niet terug op m'n jaarrekening.

Anyway, jaarafrekening energieleverancier is binnen. Ik zal eens kijken wat het verbruik is. Ik zag wťl dat ik een enorme sloot geld krijg: bijna 1300 piek terug, netto betaal ik voor gas & elektra over 2017 (inclusief alle belastingen) uiteindelijk 80 euro.

Wij hadden ook teveel betaald! We krijgen 9 cent terug van de watermaatschappij :P

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Dan kun je nu eindelijk die verre vliegreis bķiten NW-Europa wťl betalen! :P

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order... Dikke Bertha

• baronruud
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:40
quote:
Jiffy schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:02:

Even nieuwsgierig, wanneer heb je je zonnepanelen (en cv) terug verdient als ik vragen mag?

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 04:57
quote:
Wailing_Banshee schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:23:

(en extra als het dekbed gewassen moet worden :p)
offtopic:
Dan doe je iets niet goed, als het dekbed gewassen moet worden. Wťl als zij gewassen moet worden. >:) :+

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
chim0 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:33:
[...]

offtopic:
Dan doe je iets niet goed, als het dekbed gewassen moet worden. Wťl als zij gewassen moet worden. >:) :+
offtopic:
Er is maar ťťn "zij" bij ons in huis en dat ben ik :p
quote:
Jiffy schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:25:
Dan kun je nu eindelijk die verre vliegreis bķiten NW-Europa wťl betalen! :P
Hebben we al uitgegeven, dat ligt nu op het dak :D Dus we zullen nog een jaar moeten wachten.

En vliegen binnen Europa????? Ewwwwww. (ik vind vliegen fantastisch, maar heb een bloedhekel aan vliegvelden en die sjaggerijnen die daar altijd staan te beveiligen)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Notna
  • Laatst online: 22:42

Notna

Where are you?ģ

quote:
offtopic:
Elke dag douchen is, zeker als je geen fysiek beroep hebt of veel sport, echt niet hygiŽnischer of beter dan 2 of 3 keer per week douchen hoor.

Elke dag een schoon paar sokken en een schone onderbroek, even een washandje langs je edele delen c.q oksels en gaan met die banaan.

Ik schrik er van dat er mensen zijn die elke dag denken te moeten douchen, soms wel 2 keer per dag :P

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Notna schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:38:
[...]
Elke dag douchen is, zeker als je geen fysiek beroep hebt of veel sport, echt niet hygiŽnischer of beter dan 2 of 3 keer per week douchen hoor.

Elke dag een schoon paar sokken en een schone onderbroek, even een washandje langs je edele delen c.q oksels en gaan met die banaan.

Ik schrik er van dat er mensen zijn die elke dag denken te moeten douchen, soms wel 2 keer per dag :P
Maak er wel even ontopic van, want je noemt hier wel een goed punt. Als het over besparing gaat, hebben ze het wel over een energie zuinige douchekop, korter douchen, maar nooit over: waarom douchen als het eigenlijk niet nodig is? Soms is het echt wel nodig dat je 2 keer per dag even onder de douche staat, of misschien zelfs vaker (vuil werk, maar bijv. ook door ziekte, met een goede buikgriep sta je waarschijnlijk wat vaker even onder de douche, of ander lichamelijk ongemak) Maar heel vaak ook niet.

• Zaph
Teveel douchen is juist ongezond. ;)
quote:
“People think they’re showering for hygiene or to be cleaner, but bacteriologically, that’s not the case.”
link

42

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

quote:
baronruud schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:30:
[...]
Even nieuwsgierig, wanneer heb je je zonnepanelen (en cv) terug verdient als ik vragen mag?
Dat zal ongeveer eind 2021 zijn. Grove schatting, uiteraard. Gasverbruik (482 kuub over 2017, eenpersoonshuishouden, rijtjeshuis uit 1983) zal de komende jaren nog verder dalen: isolatie wordt fiks verbeterd en in de nieuwe keuken die er over een jaar of drie(?) in gaat zal er niet langer op gas worden gekookt.

Elektra over 2017 was ~2600 kWh verbruikt, ~3600 kWh opgewekt en dus een netto overschot van 1012 kWh.

Bezuinigen op elektra levert me op dit moment weinig op: ik verbruik al fors minder dan ik opwek. Da's bewust gedaan ivm toekomstige overstap van gas naar elektra in de keuken.

• Schinnen-groen
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:30

Schinnen-groen

Schinnen, Zuid-Limburg

quote:
Zaph schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:00:
Teveel douchen is juist ongezond. ;)

[...]

link
Vroeger gingen we 1x per week in de zinken badkuip, het hele gezin, achtereenvolgens. Het heet water kwam uit een grote wasketel die op het kolenfornuis in de keuken op kooktemperatuur werd gebracht.

(Als iedereen in bad was geweest, werd in het laatste badwater wat zeep gedaan en werd de werkkleding een nachtje in de week gezet. Mijn vader was mijnwerker.)

Dat zou ik nu niet meer willen, maar veel huidaandoeningen ontstaan door een verstoring van je bacteriŽle beschermlaag. Dat geldt ook voor je hoofdhuid (shampoo).

Maar ik dwaal af.....

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten. De waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen..

• chim0
quote:
Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:36:
[...]

offtopic:
Er is maar ťťn "zij" bij ons in huis en dat ben ik :p
offtopic:
Dan doet hij iets niet goed. :+

Over douchen, het is inderdaad slecht om elke dag te douchen en zeker als je thuis zit en niet vies of bezweet bent, is er geen reden om elke dag te douchen. M'n pa heeft een kantoorbaan en doucht wel elke dag voor ie naar z'n werk gaat, maar hij heeft geen klachten of zo. Ik woon sinds kort samen (bij vrouwtje ingetrokken) en de vaatwasser wordt hier wel dagelijks gebruikt samen met nog wat andere elektrische apparaten zoals Airfryer, Senseo en magnetron. Het programma hangt af van wat voor afwas er op dat moment is, maar is natuurlijk ook voor iedereen verschillend. De was wordt in principe alleen in het weekend gedaan, maar wel meerdere wassen per keer want dan is er een hele berg. Ik zei je moet gewoon kleine wasjes tussendoor doen, maar dat wil ze niet want het is haar huis haar regels. Is wel ff wennen want ik ben in principe het huishoudelijke type, dus ik wil dat alles op mijn manier gebeurt en zij op haar manier dus dat botst af en toe maar komt wel goed. Ben benieuwd wat de rekening wordt volgend jaar want je bent nu met z'n tweeŽn natuurlijk.

Ze is trouwens wel een koukleum, dus de kachel staat ook de hele dag aan. Van mij hoeft het niet. Nu is het ook niet meer zo koud. Je kan makkelijk een extra paar sokken en een extra trui aantrekken, maar ja ze vindt het lekker om tegen de verwarming aan te zitten. Prima, dan betaal je het zelf ook. :w

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
chim0 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:13:
[...]

Ze is trouwens wel een koukleum, dus de kachel staat ook de hele dag aan. Van mij hoeft het niet. Nu is het ook niet meer zo koud. Je kan makkelijk een extra paar sokken en een extra trui aantrekken, maar ja ze vindt het lekker om tegen de verwarming aan te zitten. Prima, dan betaal je het zelf ook. :w
Ja, het is duidelijk niet meer zo koud.

Maandag hebben 's morgens ongeveer 3,8m3 gas verbruikt. Vanmorgen was dit 1,4m3 gas.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
chim0 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:13:
[...]

offtopic:
Dan doet hij iets niet goed. :+

Ik zei je moet gewoon kleine wasjes tussendoor doen, maar dat wil ze niet want het is haar huis haar regels.
en jij mag niet aan de wasmachine komen >:)

Gok en steun de NCFS - 1530Wp op het dak in Hoorn.

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:02
quote:
dbzfan schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:44:
Je doucht toch gewoon elke dag? Zweet, vuiligheid etc.. Wel zo hygiŽnisch. Ook wel zo fijn voor je wederhelft.

Op dagen die erg stressvol waren op mn werk of als ik gesport heb douche ik 2x per dag.
Het ligt zoals al reeds gezegd is wat je doet.
Als je elke dag sport kan ik wel begrijpen dat je elke dag de douche in duikt.
Dit lijkt hygiŽnischer, maar dat is het absoluut niet.

Je denkt dat je jezelf goed wast onder de douche met zeep en de rest wat je gebruikt, maar je bent als je zo schoon probeert te zijn juist veel vatbaarder dan je zou denken, we hebben bacteriŽn nodig.

Elke dag deze wegspoelen omdat we denken "vies" te zijn is juist niet goed.
Waarom denk je dat er nu veel meer allergieŽn zijn ?

Dit komt enerzijds doordat er meer onderzoek is en doordat er meer kennis is dan zoveel jaar geleden, maar nogmaals we proberen te schoon te zijn en zijn vatbaarder.

Maar goed we dwalen af met deze discussie en lijkt me wat off-topic te worden.

2250 WP Zuid PVoutput

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Mijn opmerking over het douchen wordt weer op zn tweakers bekeken.. AllergieŽn, bacteriŽn, menselijk eigen milieu. Ik ben van mening dat wel zo fris is om als je de hele nacht hebt liggen zweten in bed (ja dat doet iedereen) het fris is om te douchen. Of het gezond is is een andere discussie. Werk en sport hebben natuurlijk ook nog wat invloed op de hoeveelheid die je zweet. En als je single bent zal het je wellicht minder boeien maar je zal dan misschien ook wel single blijven.

Morgen even mn gebruik van vorig jaar opzoeken om ontopic te blijven...

• Zaph
quote:
dbzfan schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:46:
En als je single bent zal het je wellicht minder boeien maar je zal dan misschien ook wel single blijven.
Zo, wat kan jij er slecht tegen als iemand een andere mening heeft, zeg... }:O

42

• Thijsmans
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:32

Thijsmans

Hangt te prammen

quote:
MdO82 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:49:
[...]
Je denkt dat je jezelf goed wast onder de douche met zeep en de rest wat je gebruikt, maar je bent als je zo schoon probeert te zijn juist veel vatbaarder dan je zou denken, we hebben bacteriŽn nodig.

Elke dag deze wegspoelen omdat we denken "vies" te zijn is juist niet goed.
In aanraking komen met bacteriŽn zal goed zijn voor de weerstand. Maar dan wel in je lichaam en niet erop, en geur voegt daar al helemaal weinig aan toe. Misschien verkondigt @dbzfan een lokaal impopulaire opvatting :+ maar ook ik voel mij frisser als ik elke ochtend douche voordat ik naar mijn ontzettend niet-inspannende kantoorbaan ga. Ik kan mij voorstellen dat het ook te maken heeft met hoe warm je slaapt en hoeveel je zweet. In elk geval is het aantal keren dat ik de afgelopen vijf jaar ziek ben geweest op twee vingers te tellen, dus met mijn weerstand lijkt me niets mis. Zullen we gewoon allemaal doen waar we ons fijn bij voelen?

On topic (en ik hoop dat het in dit topic thuis hoort): wij wonen met z'n tweeŽn en hebben 's nachts een continu verbruik van 100-150 W. Nu valt dat te overzien, zeker als ik het vergelijk met het verbruik van anderen. Alle apparatuur wordt automatisch van het net geschakeld met Z-wave stekkers, schakelklokken, schakelaars etc. En dan vind ik 100 W voor een modem, wekker en wat Tradfri-lampen in standby wel wat veel, ten minste voor de momenten dat de koelkast niet aanslaat.

• chim0
quote:
hjs schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:10:
[...]

en jij mag niet aan de wasmachine komen >:)
Ik heb de keuken voor m'n rekening. :P

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Hier mijn cijfers.
We zijn op 1 juli in dit appartement komen wonen. Is nieuw opgeleverd.
85m2. Wel onderburen, geen bovenburen.
Overal vloerverwarming.
2 bewoners, allebei full time werkend. Koken op gas.

Cijfers dus van 1 juli 2017 tot 31 dec 2017
799 kwh stroom
238 kuub gas

• nldls
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16-01 15:19
quote:
dbzfan schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:46:
Mijn opmerking over het douchen wordt weer op zn tweakers bekeken.. AllergieŽn, bacteriŽn, menselijk eigen milieu. Ik ben van mening dat wel zo fris is om als je de hele nacht hebt liggen zweten in bed (ja dat doet iedereen) het fris is om te douchen. Of het gezond is is een andere discussie. Werk en sport hebben natuurlijk ook nog wat invloed op de hoeveelheid die je zweet. En als je single bent zal het je wellicht minder boeien maar je zal dan misschien ook wel single blijven.

Morgen even mn gebruik van vorig jaar opzoeken om ontopic te blijven...
Ik douche nog 's avonds ook ;) 's morgens douchen heb ik echt geen tijd voor.

On Topic: Ben nu wel bezig met zonnepanelen. Even wat aanbiedingen vergelijken. De eerste kwam uit op 8.6 jaar terugverdientijd met 0.21 per kw/h gerekend. Als de prijs hoger wordt, dan gaat de terugverdientijd omlaag. Gebaseerd op ca. 3300 WP op het dak (West zijde).

• Terpen Tijn
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:49
quote:
nldls schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:51:
[...]

Ik douche nog 's avonds ook ;) 's morgens douchen heb ik echt geen tijd voor.

On Topic: Ben nu wel bezig met zonnepanelen. Even wat aanbiedingen vergelijken. De eerste kwam uit op 8.6 jaar terugverdientijd met 0.21 per kw/h gerekend. Als de prijs hoger wordt, dan gaat de terugverdientijd omlaag. Gebaseerd op ca. 3300 WP op het dak (West zijde).
Goed idee, maar reken jezelf niet te snel rijk; je betaalt nu eerder 19-20 cent per kWh dan 21, en op West moet je -schaduwvrij- met 800kWh per kWp rekenen, nog afhankelijk van je hellingshoek. ~2640 kWh per jaar dus, of 528 euro.
Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*