@Marc_Sway Zie hier mijn dremel "zaagje". Een klein slijpschijfe van 22 bij 0.5mm. Werkt voor mij prima.
Heel erg bedankt! En verrassend, de buisafstand van de 15/16 is dus hetzelfde als die van de 10/11, dat maakt het stuk makkelijker... of zitten er 3 buizen in een 15/16 radiator?Ronald schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:28:
@Greetoz Mijn wat pijn en moeite de analoge mitotuyo er tussen gekregen: Ik krijg 63,65mm buiten-tot-buiten tussen voorste en middelste buis met buisdiameter 15,85mm ...
Kan niet goed zien of ik de bekker er echt netjes op had... kreeg hem er alleen van onder tussen en het is daar nogal een leidingpriegelwerk... bij mij.
Bij een geprint frame dat jaga-stijl op de buizen rust zou ik echt aanraden om met die siliconen dingen te werken een paar posts terug... anders klankkast.
![]() | ![]() |
[ Voor 36% gewijzigd door Greetoz op 21-01-2026 13:21 ]
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Dank, erg leuk!! Zoiets heb ik hier ook nog liggen. Had t destijds als kado voor 1 van mijn zoons gekocht maar vond t wel een erg gevaarlijke tool voor minderjarigen, dus is in de kast verdwenenpetkaij schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:07:
@Marc_Sway Zie hier mijn dremel "zaagje". Een klein slijpschijfe van 22 bij 0.5mm. Werkt voor mij prima.
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bGqRADyO0Wkbpm56ovyfFN9k.jpg?f=user_large)
[ Voor 33% gewijzigd door dunklefaser op 22-01-2026 22:25 ]
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Poeh, goede suggestie, heb ff gekeken: nee, dat past niet. De convector is niet hoog genoeg helaas. denk dat p8 de max is, en zou eerlijk gezegd bang zijn voor efficientie verlies weer?dunklefaser schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 22:17:
@Aeien Is eventueel mogelijk 14 cm fans op de smallere convector te plaatsen?
Ik heb deze namelijk bij een wandhangende convector schuin tegen de muur geplaatst
(met "geluidsdempende" tochtstrips).
[Afbeelding]
Voordeel: minder ventilatoren maar even veel (of waarschijnlijk meer) luchtverplaatsing.
Mijn resultaat, toen nog met een gas cv-ketel.
Wat de kosten zijn heb ik toen niet vergeleken.
Ik heb ook zoiets, beetje minder schuin maar 't scheelt behoorlijk wat ventilatoren en geluid dat ik 12 cm fans ipv 8 of 9 cm kon toepassen. Dit is een 12 cm diepe Jaga Strada die aan de binnenkant dus net minder dan 12 cm diep is.dunklefaser schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 22:17:
@Aeien Is eventueel mogelijk 14 cm fans op de smallere convector te plaatsen?
Ik heb deze namelijk bij een wandhangende convector schuin tegen de muur geplaatst
(met "geluidsdempende" tochtstrips).
[Afbeelding]
Voordeel: minder ventilatoren maar even veel (of waarschijnlijk meer) luchtverplaatsing.
Mijn resultaat, toen nog met een gas cv-ketel.
Wat de kosten zijn heb ik toen niet vergeleken.
[ Voor 3% gewijzigd door blb4 op 22-01-2026 23:21 ]
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq