NielsTn schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:41:
[...]
alles is relatief... het aantal fluitende Intergas ketels in deze woonwijk is verschrikkelijk, je weet gelijk wie aan het douchen is

Atag heeft uitstekende service, en mogelijk in het verleden (JAAAAREN0 terug iets met warmtewisselaar gehad. Echter, ik ken intussen meer Atag-ketels die gewoon rocksolid en uber-tweakable zijn. Alles netjes op 230Volt, dus geen aparte trafo's , en erg veel parametertjes... Betaal je voor maar scheelt je schrikbarend op onderhoud. Sterker nog: we naderen half oktober, ik draai nog steeds op zonlicht .... zonder snufjes fossiel gas

Elk merk heeft idd zijn problemen, gehad of nog steeds.
En je noemt Intergas, maar dat is ook niet te vergelijken met Atag.
Intergas zijn relatief erg goedgope projectketels en worden met honderden tegelijk in nieuwbouwwijken weggehangen. Dat is altijd al zo geweest bij Intergas.
En nu in de crisistijd profiteren ze daar van, steeds meer consumenten willen een erg goedkope ketel.
En het systeem waar jij het over hebt is meer als alleen een cv-ketel
En wat betreft Atag, zij krijgen elke keer "beste getest" consumentenbond.
En elke keer als ik er voor onderhoud of storing aan bezig was, dacht ik, hoe krijgen ze het in gods naam voor elkaar!! Wil nog niet zeggen dat het een slechte ketel is.
Alleen, ik kijk heel anders naar een cv-ketel, bij mij moet hij ook lekker sleutelen
En dat kan aan een Remeha en zeker aan een Nefit, je kunt ze met een gerust hart uit elkaar schroeven.
Er breken geen vage klemmetjes of pakkingen af en gaan zonder kunstgrepen weer lekvrij in elkaar.
Consumenten kijken naar de minste storingen en dat snap ik.
Ik kijk naar, wat als er een storing komt? En komen doen ze vroeg of laat.
En juist daarom zou ik bijv. Nefit of Remeha kiezen.
blissard schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:30:
[...]
Volgens mij is xps daar juist heel goed tegen bestand.
Moisture resistance
A critical factor affecting long-term performance is the ability of an insulating material to resist the intrusion of moisture. Moisture can come in contact with insulation not only during construction, but throughout the life of the building. If absorbed, its effect is to drastically reduce thermal efficiency (R-value). The closed-cell structure and lack of voids in XPS helps the foam to resist moisture penetration better than other types of insulating materials. The excellent moisture resistance of XPS foam insulation has been confirmed repeatedly and consistently in laboratory tests and under field use conditions.
Ik heb het ruggesteuntje van het fietszitje van mn dochter wat verzacht met leidingisolatie. Dat neemt geen vocht op ondanks dagen in de regen staan. Volgens mij gaat dat wel goed onder de grond.
In dat stukje staat ook dat het
beter tegen vocht kan dan andere iso materialen.
En ja XPS kan ook veel beter tegen vocht als bijv. glaswol.
Maar dat wil nog niet zeggen dat het onder de grond toegepast kan worden.
Je ziet toch totaal nergens dat er een isolatiemateriaal open en bloot wordt toegepast?
En dat kinderzitje is echt HET bewijs dat je het onder de grond kunt toepassen
Kom op nou zeg.

Dit geeft de fabrikant als eerste pluspunt:
-
waterdichte verbinding tussen het isolatieschuim en de mantelbuis
Zo hoort het en niet anders.
[
Voor 15% gewijzigd door
Oxellaar op 06-10-2012 07:46
]