@Oxxleaar, na een jaar testen was dit wel mijn conclusie. Sure elke situatie is anders wellicht maar mijn ervaring is dat vooral de combinatie HR ketel met VV en een open verdeler vragen om problemen is (zonder een min temp) De verdeler moet namelijk minimaal 60 graden krijgen wil hij normaal werken. in mijn (oude) situatie was het verlies over de vloer zo groot dat de retour onder de 30 graden kwam. De ketel vertikt het dan door te moduleren want zijn delta T wordt te groot. Als dan na uren eindelijk een soort van balans werd bereikt ging hij helemaal onderin branden. Feitelijk wat je wilt maar daardoor kan het wel 4 uur duren tot de laatste 0,5 werd gehaald
Feitelijk heb je gelijk dat het niet uit maakt hoe de ruimte temp behaald wordt als het maar gebeurd. Toch mijn gevoels ervaring ging er stukken op vooruit nadat ik er voor heb gezorgd dat (voor mijn situatie) minimale waardes werden gehaald.
tevens als de ketel helemaal onderin brandt werden de radiatoren in de rest vh huis niet warm
Feitelijk heb je gelijk dat het niet uit maakt hoe de ruimte temp behaald wordt als het maar gebeurd. Toch mijn gevoels ervaring ging er stukken op vooruit nadat ik er voor heb gezorgd dat (voor mijn situatie) minimale waardes werden gehaald.
tevens als de ketel helemaal onderin brandt werden de radiatoren in de rest vh huis niet warm