Waarom dat ik waarschijnlijk minder verbruik gaf ik al aan, ik heb die muur geïsoleerd.
Diezelfde periode vorig jaar zat die isolatie er nog niet en moest ik elke morgen de woonkamer opstoken.
Dat heb ik in die periode dit jaar niet één keer hoven doen, vandaar dat ik denk dat er 33% van mijn verbruik in zit.
Voor de rest is er niets veranderd en de prognose wordt hier op gebaseerd:
"De prognose is gebaseerd op het gasverbruik in 2013/14 tot nu toe, een inschatting voor het resterende aantal graaddagen op basis van historische gegevens, en het gasverbruik per graaddag in de laatste paar maanden."
Waar jouw lagere verbruik vandaan komt kan ik natuurlijk niet zeggen.
@Eric:
Ik kom op 2012: 954gr dagen en 2013 op 934gr dagen
Stookgrens 18 graden, etmaalgem op 18 en Wilheminadorp als station
neem ik dan mijn instellingen: stookgrens 18 en etmaalgem. op 19.5 graden pak ik 2013 1224gr dagen
2012 een ongeveer gelijk aantal.
Diezelfde periode vorig jaar zat die isolatie er nog niet en moest ik elke morgen de woonkamer opstoken.
Dat heb ik in die periode dit jaar niet één keer hoven doen, vandaar dat ik denk dat er 33% van mijn verbruik in zit.
Voor de rest is er niets veranderd en de prognose wordt hier op gebaseerd:
"De prognose is gebaseerd op het gasverbruik in 2013/14 tot nu toe, een inschatting voor het resterende aantal graaddagen op basis van historische gegevens, en het gasverbruik per graaddag in de laatste paar maanden."
Waar jouw lagere verbruik vandaan komt kan ik natuurlijk niet zeggen.
@Eric:
Ik kom op 2012: 954gr dagen en 2013 op 934gr dagen
Stookgrens 18 graden, etmaalgem op 18 en Wilheminadorp als station
neem ik dan mijn instellingen: stookgrens 18 en etmaalgem. op 19.5 graden pak ik 2013 1224gr dagen
2012 een ongeveer gelijk aantal.
[ Voor 15% gewijzigd door Oxellaar op 30-11-2013 16:53 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond