Ik ben nu al dagen dit topic aan het lezen. Ben blij dat er veel nuttige tips worden verteld met daarbij ervaringen van meerdere mensen.
Ik zelf heb sinds 4 Januari 2013 een nieuwe HRE 36/30 Intergas laten plaatsen met daarbij de
Honeywell Touch modulation. Standaard ingesteld dus CV temp: 80graden en tapwater: 60graden.
Inmiddels aangepast: CV temp: naar 60 graden
Tapwater: naar 50 graden. (i.v.m kids).
Nu heb ik een paar vragen.
1. Mijn intergas ketel hebben ze aangesloten op mijn bestaande afvoer van de oude VR ketel.
Ze hebben van buiten af een witte plastic slang naar binnen gestroken op de ck ketel aangesloten.
Op de ketel (bovenkant) Zit dus die witte slang (rookgassen afvoer). En de aanvoer verse lucht slang
hebben ze ook op de bestaande afvoer aangesloten. Is dit wel goed. Want mijn buurman en bijna alle
andere mensen in de straat hebben gewoon een dakdoorvoer pijp. Ik heb dus het zelfde systeem maar
dan gaat bij mij de dakafvoer naar de bestaande schoorsteen. Mijn afvoer gaat dus niet rechtomhoog
maar via mijn bestaande schoorsteen.
- Mag dit?
- Haald op deze contructie de HRE ketel ook zijn maximale rendement?
2. Vraag 2: Ik heb mijn ketel dus de cv temperatuur omlaag gezet omdat jullie zeggen dat de ketel dan
zuiniger zou moeten zijn. Lijkt me logies. Maar toen de ketel nog standaard stond dus max 80graden.
Heb ik regelmatig gecontroleerd op de ketel maar de temperatuur kwam nooit hoger dan 62 graden.
Dus maakt het dan wel uberhaubt echt uit om alles zo in te stellen?
3. Vraag 3: Vermogen aanpassen op de ketel zelf. Hoe doe je dat? en zou dit werken. Als de ketel
niet op vol vermogen gaat heeft het toch ook weinig zin om het vermogen te begrezen toch?
Zijn er nog tip van mensen die een Intergas HRE ketel hebben qua afstelling in samen werking met de
Honeywell Touch Modulation.
Groetjes,
Jos
SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW