teacher schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:47:
[modbreak] ik heb de afgelopen berichten met verbazing gelezen; dit topic gaat over zonnepanelen. Niet over gas, slimme meters, de overheid, verwarming. Ook is dit geen plek voor stemmingmakerij, (kolenfooi, henk &ingrid). Voor offtopic posts hebben we de kroeg, voor andere onderwerpen waar nog geen topic voor is kan je prima een nieuw topic voor aanmaken. [/modbreak]
daar ga ik toch effe op in. sorrie.
Niet over gas/verwarming:
maar voor de meeste mensen staat het wel op 1 rekening.
en ja wat te doen als je stroom over hebt. (neem je de kolenfooi of ga je het voor verwarming gebruiken.)
slimme meters:
het is gelukkig dat de teksten bij
http://www.energieleveren.nl/ zijn aangepast.
eerst stond daar nog dat je niet anders kon dan een slimme meter gebruiken als je pv had.
(dat is natuurlijk de grootste onzin.)
dat was pas stemmingmakerij.
de overheid:
ik kan er niks aan doen, maar ze maken er een zooitje van.
er zijn partijen die roepen dat salderen belasting ontduiking is en er zijn partijen die de regels willen oprekken. en naar bijde gevallen kijk ik met veel argwannen.
kolenfooi:
het is voor mij de beste term die ik kan verzinnen.
er komen hier genoeg mensen voorbij die hebben euro tekens in de ogen.
die zijn totaal blind geworden en snappen niet meer dat er grenzen zijn aan salderen.
(of zelfs totaal niet snappen wat salderen inhoud)
dan is zoon krachtterm handig om de feiten eens onder de neuzen te krijgen.
het gaat dan in eens om geld en dat haalt niet het beste in de mens naar boven.
henk &ingrid:
ja hoe wil je eigenlijk anders de groep mensen noemen die nog niet begrepen hebben hoe hard ze vast zitten aan hun eigen gedrag. er gaat echt een wereld open als je er zelf van los weet te maken.
stemmingmakerij:
van mij mag er wel wat minder afgegeven worden op de politiek. of zeker wat genuanceerder verteld worden.
mensen mogen wel eens meer naar hun zelf kijken in plaats van af te geven op een ander (of de politiek).
uiteindelijk zijn we allemaal maar een radartje in de maaschappij, dus zijn wij de maatschappij.
we zijn ook nog eens een land met eigen gas in de grond, er zijn onderzoeken die aantonen dat hoe meer recources een land heeft hoe dommer er ze mee om gaan.
verder zie je ook termen als sluwe meter of nog iets anders.
ik snap het wel, er worden zaken geregeld die niet bij iedereen in de zelfde aarde valt.
het land(de mensen) is er erg verdeeld over, en niet iedereen kan het met de juiste termen reageren.
hoe vaak ik wel niet lees dat er iets is met aluminium hoedjes is.
het internet geeft mensen wel een stem om iets te zeggen, nu moeten ze nog iets te zeggen hebben.
hellaas maar alle zaken hebben wel met pv temaken.
het zit allemaal aan elkaar geknoopt op een 1 of andere manier of we dat nu leuk vinden of niet.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)