iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
dit is een bekend probleem sinds update 4.1Rainesh schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:59:
Ik kom er dus net achter dat mijn 1512+ helemaal niet in hibernate gaat. Ook bij verandering van powerinstelling zie ik helemaal niks terug in mijn cat /var/log/messages ....
Dus denk dat ik deze week mijn DSM opnieuw moet installen. Iemand anders een oplossing behalve DSM opnieuw installen?
Mijn ds212 heeft er ook last van!
Bij de eerste controle van de HDD's is hij wel even bezig. Ik heb onlangs een DS213+ met 2x 3TB geinstalleerd en daar was ie wel een klein nachtje mee bezig.MartiFCT schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:02:
Hallo, ik heb zojuist de Synologie DS212j geinstalleerd. Hij ziet de 2 Samsung hdd's (2 x 2TB) maar is bij het volume maken aan het resynchroniseren volgens de status (opslagbeheer tabje volume). Dit gaat zeer langzaam. Is dit normale procedure?
Kijk even verder in dit topic? Ik heb de oplossing al aangedragen.exi22 schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:35:
[...]
dit is een bekend probleem sinds update 4.1
Mijn ds212 heeft er ook last van!
Helaas, de patch werkt niet. Nu dus maar weer op de eerst aangegeven manier.Napsju schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:02:
Dit topic wil ik de 212(+) bezitters toch niet onthouden. Hierin heb ik gisteren de oplossing voor het hardnekkige hibernate probleem gevonden.
[...]
Vandaag is er zelfs een patch uitgekomen:
[...]
Vanavond eens even installeren en kijken of het werkt.
Lekker!
Dankje. Als ik het goed begrijp moet ik voor jbod kiezen om van de 2 schijven 1 volume te maken? Heb ik nu niet gedaan maar is natuurlijk straks wel te doen (schijven zijn nog leeg).mstreutker schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:07:
[...]
Bij de eerste controle van de HDD's is hij wel even bezig. Ik heb onlangs een DS213+ met 2x 3TB geinstalleerd en daar was ie wel een klein nachtje mee bezig.
In jou geval kan je dan beter voor raid 0 kiezen, dan heb je meer snelheid.
(Ik neem aan dat je de backup op een andere manier regelt)
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Yucko,Yucko schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:22:
[...]
yup, hier met de DS213+, terwijl als je via File Station de rar aanklikt en zegt uitpakken dan doet hij het wel, dus hij kan het in principe wel .. hij doet het alleen niet automatisch vanuit Download Station om 1 of andere vage reden.
Mijn instellingen:
[afbeelding]
Maar ja, als je download niet helemaal goed is binnengekomen dan moet je toch de zut er voorlopig vanaf kopieëren, met PAR-files in de weer gaan om de boel te herstellen, uitpakken en weer terugzetten naar de NAS. Dat maakt het downloaden via de NAS een beetje overbodig in mijn ogen want dan kan ik net zo goed daar een PC/laptop voor gebruiken en een auto-shutdown laten doen wanneer hij klaar is met downloaden/herstellen.
Ik zou graag SABNZBd gebruiken maar zolang die niet beschikbaar is voor de DS213+ zal het even behelpen zijn
Hoe gaat het verder met de DS213+?
Hoe is de performance als je bijvoorbeeld meerdere dingen tegelijkertijd doet?
Bijvoorbeeld: full hd film kijken, audio streamen, foto's kijken en filmpje downloaden?
Trekt de ds213+ dat? of is bijvoorbeeld het downloaden op zo'n moment te veel?
Is het mogelijk bij de Synology om er eerst 1 harddisk in te plaatsen en deze in ext4 te laten formatteren, vervolgens de 1ste harddisk vullen ( in de nas ). Daarna dus de 2de harddisk erin te plaatsen en deze ext4 ( zonder raid ) te laten formatteren zonder dat de data op de 1ste harddisk verloren gaat.
Raid is voor mij namelijk verder niet belangrijk omdat ik de nas puur wil gaan gebruiken voor streaming en niet zozeer voor opslag van belangrijke data. Ook raid-0 is niet belangrijk vanwege de snelheid omdat ik voor streaming daar toch verder niet zoveel baat bij zal hebben en daarbij raid-0 ook onbetrouwbaar blijft.
Kan perfect, gewoon 2 aparte volumes aanmakenRoel1966 schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:57:
Is het mogelijk bij de Synology om er eerst 1 harddisk in te plaatsen en deze in ext4 te laten formatteren, vervolgens de 1ste harddisk vullen ( in de nas ). Daarna dus de 2de harddisk erin te plaatsen en deze ext4 ( zonder raid ) te laten formatteren zonder dat de data op de 1ste harddisk verloren gaat.
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Ik heb 'm pas van afgelopen vrijdag, en klaar voor gebruik sinds zaterdagreshi schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:43:
[...]
Yucko,
Hoe gaat het verder met de DS213+?
Hoe is de performance als je bijvoorbeeld meerdere dingen tegelijkertijd doet?
Bijvoorbeeld: full hd film kijken, audio streamen, foto's kijken en filmpje downloaden?
Trekt de ds213+ dat? of is bijvoorbeeld het downloaden op zo'n moment te veel?
De dingen die ik ermee gedaan heb gingen zonder problemen (op de achtergrond 2 torrents aan het binnenhalen alsmede 1 download via usenet terwijl ik een MiB3 in 1080p aan het streamen was naar mijn TV via de ingebouwde Media Server).
Pas toen ik via een aangesloten USB-schijf mijn series naar de 213+ aan het overzetten was merkte je dat het even duurde alvorens een serie of film wat langzamer startte qua streamen, maar voor de rest werkte het wel. Ik heb 'm nog niet boven de 50% cpu en iets van 30% geheugen gekregen.
Dus qua performance ben ik heel tevreden.
Ben er alleen achter dat ik wellicht beter een 4-bay NAS had kunnen kopen
[ Voor 35% gewijzigd door Yucko op 10-09-2012 17:25 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
[...]
Kijk even verder in dit topic? Ik heb de oplossing al aangedragen.
Mooi man maar dat werkte niet bij mij.
En ik gaf alleen aan dat het een bekend probleem is, straks had hij voor niks alles opnieuw geinstalleerd.
Zucht, gelukkig want ik was al bang dat ik nog een extra 3de harddisk erbij kon gaan nemen. Nu kan ik namelijk tijdelijk wel de inhoud van 1 harddisk kwijt op mijn pc.roeleboel schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:01:
Kan perfect, gewoon 2 aparte volumes aanmaken
Maar ik neem aan dat de Synology dan naderhand ook die 2 harddisks als 2 volumes gaat zien, hetgene ik zelfs gunstiger zou vinden dan dat het als 1 grote harddisk gezien word.
Als jij de 1e als JBOD hebt aangegeven, dan kun je volgens mij kiezen of je hem aan dat volume (Volume 1) wil toevoegen danwel dat je een nieuwe volume (Volume 2) wilt aanmaken
correct me if I'm wrong
Bij mij was hij zo klaar ook al waren het maar 2x 1TB schijven (weet even niet meer precies hoelang het was, maar volgens mij was het 30 min. of minder). Of dat iets te maken heeft met het feit dat ze al op EXT4 waren geformatteerd omdat ze uit een linux-machine kwamen .. dunnomstreutker schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:07:
[...]
Bij de eerste controle van de HDD's is hij wel even bezig. Ik heb onlangs een DS213+ met 2x 3TB geinstalleerd en daar was ie wel een klein nachtje mee bezig.
[ Voor 65% gewijzigd door Yucko op 10-09-2012 17:43 ]
Ik heb deze er ook op gezet. Met deze handleiding. Een keer fout gegaan (reden onbekend) en het draait nu. Erg handig!helloitsme schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:22:
Wellicht een tip voor mensen die hun Calibre database / boeken op hun synology Nas willen zetten incl toegang via internet.
Ik kwam het programma 'Cops' tegen: http://blog.slucas.fr/en/oss/calibre-opds-php-server
Maar ik neem aan dat wanneer je er voor kiest om hem aan volume 1 toe te voegen dat dan wel de data die al op volume 1 staat niet gewist word ?Yucko schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:20:
Ligt eraan volgens mij.
Als jij de 1e als JBOD hebt aangegeven, dan kun je volgens mij kiezen of je hem aan dat volume (Volume 1) wil toevoegen danwel dat je een nieuwe volume (Volume 2) wilt aanmaken
correct me if I'm wrong
Volgens mij (en hetgeen ik vind wanneer ik erop Google 1, 2) kan dat jaRoel1966 schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:43:
[...]
Maar ik neem aan dat wanneer je er voor kiest om hem aan volume 1 toe te voegen dat dan wel de data die al op volume 1 staat niet gewist word ?
Maar zoals altijd is het slim om een backup te maken voor het geval datquote: Synology FAQExpand JBOD Volumes
For JBOD volumes, you cannot replace the disks with larger ones to expand the capacity. But you can expand the capacity by adding new disks.
Follow the steps below:
Turn off the DiskStation.
Install the new hard disk into an empty hard drive bay.
Turn on DiskStation, log in to DSM as admin, and go to Main Menu > Storage Manager > Volume.
Select the JBOD volume you want to expand.
Click Manage, choose Expand the volume by adding hard disks, and then follow the wizard to expand the capacity of the volume.
Admin password en netwerkinstellingen werden gereset, maar helaas geen DSM reinstall...
Grr vind het zwaar irritant dat mijn nas niet hibernate!
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Ik vermoed dus dat er iets algemeens niet is ingesteld, maar ik heb geen idee wat.
De webpages open ik via https op poort 5001.
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
ik kan wel gewoon naar DSM connection via synology.me...
edit: op IP-adres werkt het ook niet
Internet Explorer cannot display the webpage
moet ik nog een Webserver opzetten?
edit 2: het was inderdaad https. Ik heb nu http even enabled. Moet nog een hoop uitzoeken / leren
Thnx voor de hint!
[ Voor 47% gewijzigd door Cis op 10-09-2012 21:10 ]
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Even de grote database erop gezet en de test database eraf gehaald. Toegang moet ik nog wel beschermen met een .htacces bestand volgens mij maar kan iemand maar daar iets meer mee helpen?erikafoort schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:30:
[...]
Ik heb deze er ook op gezet. Met deze handleiding. Een keer fout gegaan (reden onbekend) en het draait nu. Erg handig!
Één inlog/wachtwoord is voldoende maar ik ben niet zo heel erg thuis in dit soort dingen.
http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess.shtmlerikafoort schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:57:
[...]
Even de grote database erop gezet en de test database eraf gehaald. Toegang moet ik nog wel beschermen met een .htacces bestand volgens mij maar kan iemand maar daar iets meer mee helpen?
Één inlog/wachtwoord is voldoende maar ik ben niet zo heel erg thuis in dit soort dingen.
Die patch werkte hier prima op een 212+Napsju schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:08:
[...]
Kijk even verder in dit topic? Ik heb de oplossing al aangedragen.
[...]
Helaas, de patch werkt niet. Nu dus maar weer op de eerst aangegeven manier.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Oke, dank je.witchdoc schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:20:
[...]http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess.shtml
Als ik het zo snel even doorlees moet je dus ook nog ergens een password bestand hebben staan?
[ Voor 44% gewijzigd door erikafoort op 10-09-2012 23:24 ]
ik heb dus last van stijgende Load Cycle Count in een hele rappe tempo!
Mijn schijven: 2x Samsung HD203WI
Ben aan het googlen voor een mogelijke oplossing...maar tot nu niks.
Misschien een medetweaker met een fix voor mij?
Verwijderd
De 212+ gaat met SabNzbd niet je 50mbit lijn volop gebruiken helaas. Verder is het apparaat uitstekend in multitasken. Streamen van mijn core I7 PC naar mijn mediaspeler ging niet als hij aan het uitpakken was. De 212+ heeft er geen enkele moeite mee om drie taken (downloaden, uitpakken en streamen) tegelijk uit te voeren. Ik heb nog nooit een stottering meegemaakt bij het afspelen van 40GB Blu-ray iso's.reshi schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:05:
Nou zit ik te denken aan een DS212+ of een DS213+.
Is een DS212+ krachtig genoeg om bijvoorbeeld:
Met me UPC 50mbit lijntje te downloaden (ik trek daarmee op me laptop zo’n 5,4mb/s zo uit me hoofd),
En tegelijkertijd een 1080P film mee af te spelen? Er vanuit gaande dat me netwerk(100mbit bedraad) dit aan kan.
Kijk dat is waar ik naar op zoek was. Lastig om ervaringen van andere te vinden over het daadwerkelijk gebruik van de 213+.Yucko schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:02:
[...]
Ik heb 'm pas van afgelopen vrijdag, en klaar voor gebruik sinds zaterdag*mompelt iets over backup maken van schijven, uitbouwen uit server en leegmaken voor gebruik in de NAS*
De dingen die ik ermee gedaan heb gingen zonder problemen (op de achtergrond 2 torrents aan het binnenhalen alsmede 1 download via usenet terwijl ik een MiB3 in 1080p aan het streamen was naar mijn TV via de ingebouwde Media Server).
Pas toen ik via een aangesloten USB-schijf mijn series naar de 213+ aan het overzetten was merkte je dat het even duurde alvorens een serie of film wat langzamer startte qua streamen, maar voor de rest werkte het wel. Ik heb 'm nog niet boven de 50% cpu en iets van 30% geheugen gekregen.
Dus qua performance ben ik heel tevreden.
Maar klinkt dus positief
Wat mis je dan aan de 213+? Puur gebrek aan ruimte of is er een ander gebrek?Yucko schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:02:
[...]
Ben er alleen achter dat ik wellicht beter een 4-bay NAS had kunnen kopenMisschien dat ik dat alsnog doe wanneer de DS413 verkrijgbaar is (of de DS413+ als die ooit uitgebracht gaat komen) en de DS213+ dan weer in de verkoop gooi
Is het mogelijk om deze apparaten middels e-sata op 2 VMWare-hosts kan aansluiten?
Volgens mij heb je dan een 3 GB interface beschikbaar i.p.v. 1 GB van de netwerkkaart ( of 2 GB bij gebruik van link aggregation)
Wie weet dit?
de 411 heeft ook esata....pitchdown schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:31:
Wat ik me afvraag. De grotere apparaten zoals de 1512+ maar ook de 412+ hebben e-sata.
Is het mogelijk om deze apparaten middels e-sata op 2 VMWare-hosts kan aansluiten?
Volgens mij heb je dan een 3 GB interface beschikbaar i.p.v. 1 GB van de netwerkkaart ( of 2 GB bij gebruik van link aggregation)
Wie weet dit?
Net even gebelt. Het schijnt dat e-sata alleen bij de 1512+ gebruikt word om de 2 externe bays aan te sluiten.
Zijn er eventueel nog andere apparaten die 6 GB e-sata gebruiken en die je aan een VMWare-host kan koppelen?
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1370639
SATA en dus ook ESATA zijn ontworpen om harddisken e.d. te koppelen en niet andere pc's. Het is een master / slave principeThe eSATA ports definitely support *any* (I am not sure about boxes with eSATA port multipliers) external hard drives, since I connect one to my DS1511+ (but only certain file system formats).
You can't use eSATA or the USB ports on the NAS to connect to a computer. Don't forget that the NAS is a computer so you can connect other devices to it via USB or eSATA.
Verwijderd
Alle MP3's in de bibliotheek speel ik probleemloos, via Audo Station, op mijn receiver af. De Mede8er fungeert dan als upnp renderer. Wat me nog niet lukt, is om op dezelfde wijze internet radio af te spelen. Internet radio naar mijn PC en ipod streamen is geen probleem, maar internet radio naar mijn receiver (met de Mede8er als upnp renderer) lukt niet. In de cockpit van Audio Station zie je dat de stream een paar seconden wordt afgespeeld en dan gewoon stopt.
Wie kan mij helpen? Avast bedankt!
De downloadstation gaat ook als een speer. Ideaal! Het zou erg leuk zijn als ik via Spotweb die op een andere synology draait de NZB automatisch in de NZB map kan laten plaatsen die gescand wordt door Downloadstation. Iemand enig idee waar ik dat kan aanvragen?
Ik werkte voorheen namelijk met NZBget en dat ging prima, maar sinds Downloadstation kan uitpakken vind ik dit een goed alternatief.
Ik zal eens kijken of ik een oplossing kan vinden.
Edit:
Op het synology forum is het nu bekend en ze zijn er mee bezig:
by Jeremie » Mon Sep 10, 2012 11:50 am
Hi,
Just to inform you our RD team has identified this issue and will provide a fix.
Thanks for reporting this to us,
Jeremie
[ Voor 42% gewijzigd door Binnetie op 11-09-2012 12:09 ]
[ Voor 21% gewijzigd door freaky35 op 11-09-2012 13:12 ]
Verwijderd
meestal wacht ik met die nas firmwares, niet eerste keer dat er wat om valt na upgrade:)
Ik heb dit bericht al is eerder gepost in deze topic, maar toen helaas nog geen reactie gehad. Vandaar deze 2e poging.
Sinds vorige week hebben we glasvezel van KPN gekregen(100/100). Zelf heb ik een DS212j. Hiermee downloade ik eerder met snelheden van ongeveer 5~6mb/s met Sabnzbd. Op dit moment haal ik nog maar een snelheid van maximaal 1,5mb/s met sabnzbd en 2 mb/s met nzbget. Het processor gebruik is hierbij ongeveer 30%, dus dit is het probleem niet lijkt mij. Via de PC downloaden gaat nog steeds prima, daarmee trek ik gewoon de volle snelheid. Het rare is ook dat zodra ik een download op mijn DS212j start, het hele netwerk in huis verder plat ligt. Het enigste wat dan nog doorloopt is de download, ik kan op mijn laptop of iPad geen website of iets meer openen. Wanneer ik op mijn PC een download start gebeurd niet! Iemand enig idee wat dit kan zijn?
PS. Hiervoor had ik een UPC 60/6 lijn. Hiermee haalde ik de eerdere snelheden. Dit probleem is er sinds we KPN hebben.
Verwijderd
Wat meer info over de rest van je spullen is denk ik wel handig:)
Ik weet dat je op een router kunt instellen dat een bepaald MAC-adres maar een aantal hoeveelheid bandbreedte mag gebruiken.
Ik weet niet of dit met de experiabox kan, maar dan zou je kunnen kijken of je netwerk minder dichtslipt
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb het gehad met een (redelijk brakke) router die bij hoge snelheden steeds hikte, en die bleek dus over zijn nek te gaan van de hoeveelheid data die er overheen moest.Omisys schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:25:
Ik heb een glasvezel modem met ingebouwde router gekregen van KPN(zo'n experiabox). Hier komt tv/internet/bellen alles vandaan. Wat zou hierin fout kunnen staan wat dit veroorzaakt?
Maar heb je ip adressen gecontroleerd? Klopt de range, geen dubbele adressen? Misschien fixed adres op de NAS welke ook in de DHCP pool zit van de router? Probeer eens alle extra services uit te zetten op de router zoals upnp, qos enz. NAS al gereboot?
hij bedoelt dat je je NAS handmatig een vast ip-adres gegeven hebt, terwijl dat ip-adres in de pool van adressen zit die je DHCP server gebruikt.Omisys schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:47:
Wat bedoel je precies met fixed adres op de NAS welke ook in de DHCP pool zit van de router? NAS meerdere malen gereboot, zal alle overige services van de router is een keer proberen uit te zetten.
bv. NAS = 192.168.1.10
DHCP-pool = 192.168.10 - 192.168.100
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
ik heb een probleem met met audio station in internet explorer deze speel geen flac af.
zou iemand weten hoe dat kan. want met google chrome werkt het namelijk wel.
Internet explorer speelt geen flac af en google chrome blijkbaar wel.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:28:
hey vraagje
ik heb een probleem met met audio station in internet explorer deze speel geen flac af.
zou iemand weten hoe dat kan. want met google chrome werkt het namelijk wel.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Bij 2 pc's een drivemapping gedaan bv Z = diskstation
Bij 1 pc geef je eenmalig een naam en ww op en bij de andere pc moet je die elke keer weer opnieuw aanmelden.
Is dit bekend of doe ik iets vreemds fout?
Bedankt voor je reactie. Dat hij niet me volledig lijn voltrekt maakt me niet zoveel uit, als ik maar andere dingen kan doen terwijl hij download. Je maakt me nu wel aan twijfelenVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 07:50:
[...]
De 212+ gaat met SabNzbd niet je 50mbit lijn volop gebruiken helaas. Verder is het apparaat uitstekend in multitasken. Streamen van mijn core I7 PC naar mijn mediaspeler ging niet als hij aan het uitpakken was. De 212+ heeft er geen enkele moeite mee om drie taken (downloaden, uitpakken en streamen) tegelijk uit te voeren. Ik heb nog nooit een stottering meegemaakt bij het afspelen van 40GB Blu-ray iso's.

nzbgetweb ziet er minder mooi uit, maar heeft de zelfde mogelijkheden. Als je er met het configureren niet uitkomt, kijk dan eens in dit topic.
Ik heb ook de experia box van kpn. Haal ook maar 1.5mb .. Zal eens controleren of me netwerk op zn gat ligt... Bij mij is het echter wel zo dat mn 212j op 100% staat...Omisys schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:34:
Hallo iedereen,
Ik heb dit bericht al is eerder gepost in deze topic, maar toen helaas nog geen reactie gehad. Vandaar deze 2e poging.
Sinds vorige week hebben we glasvezel van KPN gekregen(100/100). Zelf heb ik een DS212j. Hiermee downloade ik eerder met snelheden van ongeveer 5~6mb/s met Sabnzbd. Op dit moment haal ik nog maar een snelheid van maximaal 1,5mb/s met sabnzbd en 2 mb/s met nzbget. Het processor gebruik is hierbij ongeveer 30%, dus dit is het probleem niet lijkt mij. Via de PC downloaden gaat nog steeds prima, daarmee trek ik gewoon de volle snelheid. Het rare is ook dat zodra ik een download op mijn DS212j start, het hele netwerk in huis verder plat ligt. Het enigste wat dan nog doorloopt is de download, ik kan op mijn laptop of iPad geen website of iets meer openen. Wanneer ik op mijn PC een download start gebeurd niet! Iemand enig idee wat dit kan zijn?
PS. Hiervoor had ik een UPC 60/6 lijn. Hiermee haalde ik de eerdere snelheden. Dit probleem is er sinds we KPN hebben.
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
[ Voor 5% gewijzigd door msmilde op 11-09-2012 20:24 ]
oftwel, leer nu *** toch eens die M, m, B en b's fatsoenlijk te gebruiken of typ het voluit als je twijfelt.
m: milli
M: mega
b: bit
B: byte
Meh.. einde rant
Je hoeft alleen poorten open te zetten van servers die op je nas draaien die je buiten je eigen netwerk bereikbaar wilt hebben. Als je wilt downloaden hoef je op je router geen enkele poort te openen.Omisys schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:52:
Ik heb de oorzaak bij mij thuis gevonden. Het zit bij DMZ. Omdat ik te lui was had ik het ip van de Nas ingesteld bij DMZ zodat deze direct doorstuurd naar de Nas. Nu heb ik op de experiabox DMZ uitgezet, de juiste poorten geforward en de Nas gewoon rechtstreeks op de experiabox aangesloten. Nu download ik gewoon weer met 6mb/s. Misschien is dit iets om te proberen voor de mensen die met hetzelfde probleem zitten!
Ondertussen ben ik de nas meteen aan het vullen waarbij mij wel iets op viel dat het via de usb aansluiting vrij traag ging ( ongeveer tussen de 15 en 20 Mbyte per sec. Frapant genoeg haal ik via het netwerk rond de 50 Mbyte dus uiteindelijk de externe drive aan de pc gehangen en via het netwerk aan het vullen.
Verder vind ik de bijgeleverde software zoals DSM op zich best wel handig en vrij duidelijk voor een niet zo ervaren netwerkgebruiker, althans nooit zo mee bezig geweest met netwerken. En niet te vergeten natuurlijk ook de upgrade erop gezet naar DSM 4.1 die ik al op de site van Synology zelf had gedownload.
[ Voor 7% gewijzigd door Roel1966 op 11-09-2012 21:46 ]
Eindelijk Plex support voor ARM apparaten!"A new Plex Media Server release with a handful of bug-fixes and - finally - support for ARM-based @Synology NAS devices http://elan.plexapp.com/2...x-media-server-v0-9-6-9/"
> http://www.plexapp.com/linux/linux-pms-download.php
Verwijderd
Niemand die mij kan helpen???Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:45:
Ik gebruik mijn 212+ in combinatie met de Mede8er 400X2 (media player). De Mede8er is via HDMI aangesloten op de TV en via de optische uitgang verbonden met mijn receiver.
Alle MP3's in de bibliotheek speel ik probleemloos, via Audo Station, op mijn receiver af. De Mede8er fungeert dan als upnp renderer. Wat me nog niet lukt, is om op dezelfde wijze internet radio af te spelen. Internet radio naar mijn PC en ipod streamen is geen probleem, maar internet radio naar mijn receiver (met de Mede8er als upnp renderer) lukt niet. In de cockpit van Audio Station zie je dat de stream een paar seconden wordt afgespeeld en dan gewoon stopt.
Wie kan mij helpen? Avast bedankt!
Ik krijg een melding dat het niet wordt ondersteund op deze station (DS213+).falcon4ever schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:28:
Zojuist via twitter
[...]
Eindelijk Plex support voor ARM apparaten!
> http://www.plexapp.com/linux/linux-pms-download.php
laat maar zucht het is laat (voor mij).. geen powerpc versie natuurlijk..
[ Voor 9% gewijzigd door Quakie op 11-09-2012 22:52 ]
Ik teken nergens meer voor
Op mijn Samsung ES8000 kan ik prima shoutcast streamen van de Synology via DLNA. Misschien een limitatie van je Mede8er?
Lekker!
Is bij de ene pc toevallig de naam en het wachtwoord gelijk aan de inlognaam en het inlog wachtwoord van windows? In dat geval wordt er inderdaad automatisch ingelogd. In geval beide namen verschillend zijn dient er apart ingelogd te worden.mirelia schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:56:
Ik heb nu bij 3 mensen een vreemd probleem.
Bij 2 pc's een drivemapping gedaan bv Z = diskstation
Bij 1 pc geef je eenmalig een naam en ww op en bij de andere pc moet je die elke keer weer opnieuw aanmelden.
Is dit bekend of doe ik iets vreemds fout?
Nu lijkt automatisch uitpakken van bestanden niet te werken. Staat aangevinkt en alles. Iemand hier meer ervaring mee?
http://www.1dayfly.com/nl-nl/?zanpid=1680862067533652993
PS. als het niet de bedoeling is dat ik dit hier post, dan is verwijderen of *knippen* ook prima.
[ Voor 21% gewijzigd door TweakMDS op 12-09-2012 09:10 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Als het er toch over gaat hier, er zijn echt super veel Camera's supported, maar stel nu dat ik een HD camera zou willen, met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding, en wel met wifi, iemand suggesties, ik ben erg benieuwd wat de meest populaire camera's zijn....timovd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:28:
De "Foscam" wordt netjes gezien door de Surveillance Station en het is leuk om er mee te spelen zoals pan/tilt. Dit kan zelfs vanaf de app. De kwaliteit is alleen precies wat je verwacht voor het geld.
[ Voor 89% gewijzigd door Workaholic op 12-09-2012 09:37 ]
Precies mijn vraag, gewoon met HD, hoe moeilijk kan het zijn? HD webcammetjes kosten weinig meer.japie101 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:32:
[...]
Als het er toch over gaat hier, er zijn echt super veel Camera's supported, maar stel nu dat ik een HD camera zou willen, met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding, en wel met wifi, iemand suggesties, ik ben erg benieuwd wat de meest populaire camera's zijn....
Overigens in de commens van 1dayfly staat ook deze: http://goo.gl/g2I71 en het lijkt wel dezelfde te zijn? Voor minder... (nederlander he?)
Ik had dit zelf ook en verwachte dat de ds413j een waardige vervanger zou zijn voor mijn oudere 209+ii.
De cpu van de 413j is een 1.6 marvel tegenover een 1.067 ppc in de 209, ik nam dus aan dat de 413j ondanks een raid5 config iig net zo snel zou zijn als mijn 209 en misschien wel sneller.
Niets is minder waar, zelfs in mirror mode of single disk is de 413 trager als mijn oude 209.
Waar de oude mijn 120mbit verbinding dicht trok met nzbget komt de 413j niet verder dan max 90mbit. Om hem een beetje te ontlasten had ik er zelfs een ssd in gezet als download folder, maar ook dat mocht niet baten.
Na wat meer onderzoek naar de verschillende cpu's blijkt de 1.06ghz een 64bits bus te hebben en de 1,6 marvel een 16bits geheugenbus. Ik denk dat daar het probleem zit.
Misschien heb ik niet genoeg onderzoek gedaan voordat ik tot aanschaf overging, maar ik zag dit op voorhand in ieder geval niet aankomen. Gelukkig kan ik hem bij Wifimedia omruilen, en ga ik voor het ds213+ model.
Ga ik later wel eens kijken voor een 4bay upgrade, of ik koop er een "domme" 2bay nas bij voor het pure filesharen.
Fear can hold you prisoner, Hope can set you free
Beide keren wordt gezegd "problemen worden meestal veroorzaakt door het niet goed afsluiten. Of door 3rd party-software zoals optware"....
daar heb je ook lekker veel aan hoor, zulk support.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Hou ons op de hoogte van je ervaringen met de DS213+ als je wilt. Ben benieuwd wat je ervan vind!skip-5 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:11:
Misschien heb ik niet genoeg onderzoek gedaan voordat ik tot aanschaf overging, maar ik zag dit op voorhand in ieder geval niet aankomen. Gelukkig kan ik hem bij Wifimedia omruilen, en ga ik voor het ds213+ model.
Ga ik later wel eens kijken voor een 4bay upgrade, of ik koop er een "domme" 2bay nas bij voor het pure filesharen.
zal ik doenHou ons op de hoogte van je ervaringen met de DS213+ als je wilt. Ben benieuwd wat je ervan vind!
Verder geldt voor mij dat naast het downloaden ook het maken van een torrenbestand van bestaande video of audiofiles op de NAS (of op een andere pc in het netwerk) tot de mogelijkheden moet behoren zodat ik ze zelf op een site (private tracker) kan aanbieden. Nu doe ik dit op een desktop met Utorrent.
Heb ik hiervoor Transmission nodig of kan dit ook m.b.v. de downloadmanager op de Synology?
Sep 12 10:58:56 kernel: [252382.496717] ata3.00: exception Emask 0x0 SAct 0x0 SErr 0x0 action 0x6 frozen
Sep 12 10:58:56 kernel: [252382.503889] ata3.00: failed command: SMART
Sep 12 10:58:56 kernel: [252382.508104] ata3.00: cmd b0/d0:01:00:4f:c2/00:00:00: 00:00/00 tag 0 pio 512 in
Sep 12 10:58:56 kernel: [252382.508107] res 40/00:00:00:00:00/00:00:00:00:00/00 Emask 0x4 (timeout)
Sep 12 10:58:56 kernel: [252382.522832] ata3.00: status: { DRDY }
Sep 12 10:58:56 scemd: smartctl_ata_command_interface.c:117 ata ioctl HDIO_DRIVE_CMD error
Sep 12 10:59:08 kernel: [252394.491877] ata4.00: exception Emask 0x0 SAct 0x0 SErr 0x0 action 0x6 frozen
Sep 12 10:59:08 kernel: [252394.499047] ata4.00: failed command: SMART
Sep 12 10:59:08 kernel: [252394.503242] ata4.00: cmd b0/d0:01:00:4f:c2/00:00:00:00:00/00 tag 0 pio 512 in
Sep 12 10:59:08 kernel: [252394.503245] res 40/00:00:00:00:00/00:00:00:00:00/00 Emask 0x4 (timeout)
Sep 12 10:59:08 kernel: [252394.518020] ata4.00: status: { DRDY }
Sep 12 10:59:09 scemd: smartctl_ata_command_interface.c:117 ata ioctl HDIO_DRIVE_CMD error
Ik krijg dit dus regelmatig te zien in mijn /var/log/message ....maar kan niks begrijpbaars vinden via google
failed command: SMART
Lijkt erop dat de SMART controle van HDD niet goed is gegaan.
Smart via DSM kan ik gewoon zonder problemen uitlezen, zelfde geldt voor snelle en uitgebreide testen.
Begin beetje spijt te krijgen van mijn overstap naar een 1512+, heb alleen maar gezeik met de schijven/hibernation etc.
[ Voor 15% gewijzigd door Yucko op 12-09-2012 14:37 ]
Is hij lekker vlot met zijn dual core cpu, of valt het misschien tegen?
Het begon met het niet kunnen vinden van de nzb-files. Toen ik dieper ging graven bleek het volgende:
1. SABnzbd: Ongeldige servernaam
De Eweka newsreader was niet meer te vinden. Op mijn laptop heb ik getest en met Spotnet kan ik nog gewoon prima downloaden. Het ligt dus niet aan Eweka. Verder kan ik met elk mobiel apparaat (laptop, Ipad, Asus transformer Infinity, telefoons) de Nas bereiken.
2. DSM: Kan geen verbinding maken met server
Ik dacht, misschien helpt het wanneer ik een nieuwe DSM versie download. Het controleren van nieuwe versies is niet gelukt, omdat hij geen verbinding kon maken met de server. Ik heb het dan ook handmatig gedaan en draai nu DSM 4.1.
3. DDNS: Kan geen extern adres detecteren
Verder wilde ik mijn Nas van buiten gaan benaderen, gewoon omdat het kan. Maar ook hier lijkt een server probleem het geval. Hij reageert niet en hij kan geen extern adres detecteren.
Alles is bekabeld naar een Cisco modem gekregen via UPC. Bijkomstigheid is dat onze Wifi via deze modem/router de laatste tijd ook brak is.
Wie weet wat er aan de hand is?
Nee, want daar snap ik niets van. Heb ik nooit aangeraakt.job schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:02:
Escape2Dawn, ben je met de firewall functie van je synology bezig geweest?
Ding bevalt perfect maar ik vind 2 bays achteraf toch wel wat weinig dus ik ga meteen switchenskip-5 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:52:
Ik heb dus net die 213+ al besteld, maar beviel hij jou wel?
Is hij lekker vlot met zijn dual core cpu, of valt het misschien tegen?
Veel plezier ermee in ieder geval! (hij komt vast)
Ja, op zich ook wel vreemd dat er zo'n groot verschil zit tussen een 2 disk uitvoering, en een 4 disk uitvoering...skip-5 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:08:
Had ik ook, helaas is er geen budget voor een goeie 4 disk.![]()
Veel plezier ermee in ieder geval! (hij komt vast)
Verschil tussen een 1 en een 2 disk uitvoering (112+ en 212+) is maar 6 tientjes, maar tussen de 2 disk en de 4 disk uitvoering (212+ en 412+) zit ineens 280 euro.
Oke, een deel hiervan zit het vast wel in het verschil tussen single core en dual core, en 512MB tegen 1GB geheugen, maar dan nog. Ik vind het verschil in €€€ niet echt in evenwicht met het verschil in de specs.
Standaard gateway niet (goed) ingesteld?
Probeer anders eens:
Open Network icon in DSM and delete the current Gateway and save (it will complain)
Open a telnet terminal window, and login as root (admin password)
enter -> ip route add default via 192.168.1.254
(changing 192.168.1.254 to your gateway address)
Try that..
Don't check the DSM network icon after, as it will override.
Ik heb sinds ik de nas heb, hem al hoogstens 2 keer in slaapmodus zien staan (de leds gaan aan en uit). Bij de instellingen staat ingesteld dat hij in slaapstand zou moeten gaan na 20 minuten.
Is mijn veronderstelling juist dat de spinup count telkens 1 omhoog zou moeten gaan wanneer de schijf/nas uit slaapstand komt? Ik heb hem al een dik jaar, dus 60 en 70 zijn echt wel veel te lage waarden als dit het geval is.
Ik vrees dat mijn schijven dus al een jaar non-stop staan te draaien, kan dit?
Ik draai er sabnzbd, couchpotato en sickbeard op. Waarschijnlijk is een van die pakketten de reden dat hij nooit in slaapstand gaat. Om meer onderzoek hiernaar te doen zou ik dus eerst moeten weten of die spinup count een goede maatstaf is om mijn onderzoek op te baseren.
Dank je wel!
Ik heb wel eens begrepen dat dit door het loggen komt van diverse programma's. Ik laat deze loggen naar een USB stick in de synology. Zo slapen de harde schijven bij wel in ieder geval.Final Frag schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:32:
Ik heb al een tijdje een synology ds212+ en gisteren was ik nog eens door de logs aan het gaan. Bij de smart info zie ik dat 1 van de 2 schijven een spinup count heeft van 60, de andere iets in de 70.
Ik heb sinds ik de nas heb, hem al hoogstens 2 keer in slaapmodus zien staan (de leds gaan aan en uit). Bij de instellingen staat ingesteld dat hij in slaapstand zou moeten gaan na 20 minuten.
Is mijn veronderstelling juist dat de spinup count telkens 1 omhoog zou moeten gaan wanneer de schijf/nas uit slaapstand komt? Ik heb hem al een dik jaar, dus 60 en 70 zijn echt wel veel te lage waarden als dit het geval is.
Ik vrees dat mijn schijven dus al een jaar non-stop staan te draaien, kan dit?
Ik draai er sabnzbd, couchpotato en sickbeard op. Waarschijnlijk is een van die pakketten de reden dat hij nooit in slaapstand gaat. Om meer onderzoek hiernaar te doen zou ik dus eerst moeten weten of die spinup count een goede maatstaf is om mijn onderzoek op te baseren.
Dank je wel!
Dacht eerst zoals eerder aangegeven aan de DS212+, maar ik wil er eigenlijk veel dingen mee doen dus toen viel de DS212+ af, uiteindelijk dacht ik aan de ds1512, maar denk zelf dat deze wat overkill is.
Nu ben ik weer terug bij de 412+ of de 413.
Nu ik de specs heb bekeken, denk ik dat de 412+ er beter uit komt dan de 413.
Mede omdat de CPU sneller is.
En de 412+ is op dit moment maar 5 tientjes duurder dan de 413
Iemand verder nog verschillen tussen de 412+ en 413 tegengekomen wat belangrijk is ?
2250 WP Zuid PVoutput
Sinds het omzetten van m'n NAS (DS409+ met DSM 4.1) van de Zyxel naar de Netgear op het glasvezelnetwerk heb ik het probleem dat de NAS niet meer "naar buiten" schijnt te kunnen. Downloadstation werkt niet (nzb/torrent timeouts), sabnzbd werkt niet (server unavailable), routerconfiguratie-instellen werkt niet, ... iemand tips ??
@edit: @Escape2Dawn: mijn probleem lijkt erg veel op jouw probleem, is jouw probleem inmiddels opgelost? En zoja, hoe?
@edit2: de hierbovengenoemnde gateway-hack heeft geen positief effect hier.
@edit3: probleem opgelost door in de dsm default gateway en manual dns beiden op 192.168.1.1 te zetten
[ Voor 20% gewijzigd door catchingfire op 12-09-2012 21:09 ]
Is bij jouw dan de spinupcount wel veel hoger?kenicky schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:38:
[...]
Ik heb wel eens begrepen dat dit door het loggen komt van diverse programma's. Ik laat deze loggen naar een USB stick in de synology. Zo slapen de harde schijven bij wel in ieder geval.
euhm, wellicht een domme vraag ... maar waar kan ik dat ergens aanpassen want ik kan nergens een optie vinden om de plaats van mijn logfiles aan te passenkenicky schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:38:
[...]
Ik heb wel eens begrepen dat dit door het loggen komt van diverse programma's. Ik laat deze loggen naar een USB stick in de synology. Zo slapen de harde schijven bij wel in ieder geval.
Dit topic is gesloten.