Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:17
Christian schreef op zondag 30 september 2012 @ 09:40:
Ik heb een vreemd probleem met mijn DS212+.

In de map downloads/complete staan 2 mappen die ik niet kan verwijderen. Als ik via de NAS zelf de mappen probeer te verwijderen geeft hij dat deze niet meer bestaan, terwijl ze nog steeds zichtbaar zijn.

Probeer ik ze via Windows te verwijderen, dan gebeurt er niets.

Het zorgt er tevens voor dat de App DS file crasht zodra ik de map downloads/complete probeer te openen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat deze mappen echt worden verwijderd/niet meer zichtbaar zijn?
Zoals hierboven aangegeven kan je deze via SSH wel verwijderen. Om het in de toekomst te voorkomen kan je in sabnzbd onder "Naming" de optie "Replace illegal characters in folder names" aanzetten. (Ik ga ff van sabnzbd uit, weet niet of transmission of nzbget vergelijkbare features heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:48
Hi,

Heb Sabnzbd opnieuw moeten installeren omdat hij ineens om een wachtwoord vroeg ( heb veel over een of ander .ini bestand gelezen waar je wat mee zou kunnen doen echter dit bestand kon ik niet vinden (lees: weet niet hoe / waar ik dit moet benaderen))

Wat ik ook niet kan vinden is de map /usr/local/sabnzbd/var/Downloads/complete/

daar heeft SABnzbd namelijk vannacht 60 gb aan films neergezet... lekker onnozel om ergens iets neer te zetten waar je niet bij kunt.. Iemand een idee hoe ik die map kan benaderen? Hopelijk kan ik de bestanden dan verwijderen of verplaatsten, zonde om opnieuw te downloaden.

(heb geprobeerd een gedeelde map aan te maken met de naam /usr/local/sabnzbd/var/Downloads/complete/ zodat ik bij de bestanden kan, maar dit is een ongeldige naam of bevat ongeldige tekens??)

Heb inmiddels wel de downloadmap hernoemt door er /volume1 voor te zetten.

ALvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
SndBastard schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:58:
[...]

Zoals hierboven aangegeven kan je deze via SSH wel verwijderen. Om het in de toekomst te voorkomen kan je in sabnzbd onder "Naming" de optie "Replace illegal characters in folder names" aanzetten. (Ik ga ff van sabnzbd uit, weet niet of transmission of nzbget vergelijkbare features heeft).
Die staat al aan. Ik gebruik inderdaad sabnzbd.

Dat SSH gedeelte is me nog onduidelijk.... ik zal me daar nog in moeten verdiepen. Had stilletjes hoop op een leken-oplossing :D maar was al bang dat ik een meer geavanceerde oplossing zou moeten toepassing.

Uiteindelijk is het gelukt met putty. Thanks for the input

[ Voor 10% gewijzigd door ManiacScum op 30-09-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

SndBastard schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:58:
Om het in de toekomst te voorkomen kan je in sabnzbd onder "Naming" de optie "Replace illegal characters in folder names" aanzetten. (Ik ga ff van sabnzbd uit, weet niet of transmission of nzbget vergelijkbare features heeft).
Helaas, dat werkt niet. Dat was wat ik ook geprobeerd heb, het staat al aan. Het blijft gepruts via de CLI om het op te lossen als het weer optreed.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:42

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

SpitfireNL schreef op zondag 30 september 2012 @ 04:01:
[...]

Ik zou je aanraden om de bestelling van de nieuwe NAS dan vandaag nog te plaatsen. Want morgen betaal je al 21% btw er over ipv de 19%. Dat heeft mij wel overgehaald, gisteren mijn bestelling geplaatst (of ik zocht gewoon een excuus om weer een toy te kunnen kopen >:) )
die 2 procent haal ik er wel weer uit via me werk haaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-07 20:30
Vraagje: Via de Synology Assistant probeer ik foto's en films up te loaden naar mijn DS212j. Na het converteren van de eerste film (eerste bestand) blijft de Assistant echter hangen op 0% bij het uploaden. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

steppy schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:31:
die 2 procent haal ik er wel weer uit via me werk haaha
Het is niet eens 2% De BTW gaat wel 2% omhoog, maar het totale bedrag niet.

Prijs zonder BTW 100
Prijs met oude BTW 119
Prijs met nieuwe BTW 121

Nieuwe prijs is 121/119 = 1.0168

Kortom: De hele verhoging is 1.68% Als je daarvoor een extra tochtje naar de winkel maakt ben je dat al aan vervoers/parkeerkosten kwijt bij bedragen tot 500 Euro.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-07 14:46

M-ThijZ

Riding on Rails

steppy schreef op zondag 30 september 2012 @ 00:44:
Ben binnekort van plan om een synology DS213 te halen,
heb toevalling hier in huis nog een hoop harde schijf liggen 1TB + 500GB de rest is oude troep,
maar wat ik mij dus afvraag, weet iemand of het media streamen naar tv via dlna beetje fijn goed werkt,
ik werk nu namelijk met een pc uit de 19eeuw waar plex media server opstaat werkt niet geweldig, maar het systeem is bijzonder fijn te noemen,
Als je er van uitgaat dat je vanaf een DS213 films en series overal in huis vanaf bijv. een iPad (1) kunt kijken, denk ik dat je bedrogen uitkomt. Dit kan ik niet uit ervaring vertellen, maar ik ben me al een paar dagen aan het inlezen in de mogelijkheden en het lijkt erop dat alleen de DS412+ dit zou kunnen doen.
De DS412+ heeft een dual core x86 CPU en kan met Plex video transcoden voor andere devices. Een DS213 met ARM CPU kan dus alleen de file zelf streamen.

Zelf ken ik DLNA niet goed genoeg, maar als je daarvoor een stream moet transcoden, lukt dat niet met een DS213. Voor mijn TV heb ik een Boxee Box. Mijn telefoon zal ook wel een x264 stream aan kunnen, maar op een iPad 1 een film kijken gaat denk ik niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
klopt, tenzij je de ipad de film laat afhandelen, met bijv XBMC

met m'n DS109 deed ik dat voorheen ook, en dit ging altijd prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:08
Rhodez schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:03:
Vraagje: Via de Synology Assistant probeer ik foto's en films up te loaden naar mijn DS212j. Na het converteren van de eerste film (eerste bestand) blijft de Assistant echter hangen op 0% bij het uploaden. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Waarom doe je dat via de assistant,je kan je nas ook via het netwerk benaderen. Als het windows is dus via verkenner.

Je kan ook via assistant een aparte share aan maken natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 30-09-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

freaky35 schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:38:
[...]

Waarom doe je dat via de assistant,je kan je nas ook via het netwerk benaderen. Als het windows is dus via verkenner.

Je kan ook via assistant een aparte share aan maken natuurlijk.
ik denk dat hij prive films voor zijn photostation bedoelt, dan is het vaak wat sneller (al ben ik zelf te lui, ik donder gewoon alles in een map en een paar uur of dagen later is het wel klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 17:14
Is deze handleiding voor installatie van Spotweb ook toepasbaar op een ds1812+?
http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt

[ Voor 31% gewijzigd door ZiSE op 30-09-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
DS413 staat nu geinstalleerd en ben ik bezig met afconfigureren. :) Mooi dingetje, misschien schrijf ik er een review voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

M-ThijZ schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:02:
[...]

Als je er van uitgaat dat je vanaf een DS213 films en series overal in huis vanaf bijv. een iPad (1) kunt kijken, denk ik dat je bedrogen uitkomt. Dit kan ik niet uit ervaring vertellen, maar ik ben me al een paar dagen aan het inlezen in de mogelijkheden en het lijkt erop dat alleen de DS412+ dit zou kunnen doen.
De DS412+ heeft een dual core x86 CPU en kan met Plex video transcoden voor andere devices. Een DS213 met ARM CPU kan dus alleen de file zelf streamen.

Zelf ken ik DLNA niet goed genoeg, maar als je daarvoor een stream moet transcoden, lukt dat niet met een DS213. Voor mijn TV heb ik een Boxee Box. Mijn telefoon zal ook wel een x264 stream aan kunnen, maar op een iPad 1 een film kijken gaat denk ik niet lukken.
hmmmm.. dan kom je dus gelijk bij een duurder model uit, mediastream is toch wel een heel erg + punt als dat goed werkt, iemand ervaring met een ds213 mediastream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-07 21:41

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ds213 mediastream :? Misschien moet je zelf ook wat onderzoek doen ;)
Je kan dingen streamen met DLNA naar apparaten die dit ondersteunen. De ipad lust maar heel weing codecs dus moeten er dingen omgezet worden naar een andere codec maar hier heb je een dikke cpu voor nodig.

Ben BTW nu Plex aan het proberen op mijn DS212j. Was eerst nog niet beschikbaar(?). Hij trekt nu alleen wel de cpu vol. Wel nette overzichten van je films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

Mr_gadget schreef op zondag 30 september 2012 @ 17:22:
ds213 mediastream :? Misschien moet je zelf ook wat onderzoek doen ;)
Je kan dingen streamen met DLNA naar apparaten die dit ondersteunen. De ipad lust maar heel weing codecs dus moeten er dingen omgezet worden naar een andere codec maar hier heb je een dikke cpu voor nodig.

Ben BTW nu Plex aan het proberen op mijn DS212j. Was eerst nog niet beschikbaar(?). Hij trekt nu alleen wel de cpu vol. Wel nette overzichten van je films.
ben het alleen van plan om te gebruiken via tv (samsung) draai nu al plex maar wil liever een echte nas
ivm stroom verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

steppy schreef op zondag 30 september 2012 @ 17:26:
ben het alleen van plan om te gebruiken via tv (samsung) draai nu al plex maar wil liever een echte nas
ivm stroom verbruik
volgens mij kan samsung toch plex draaien? Dus als service? Dan zou je met een synology nas wel een perfecte combi hebben.

Ik heb zelf wd tv live mediaspelers en die kunnen plex niet als service draaien, wel via dnla, maar dat is gewoon bagger en niet fijn. Mis je ondertitelingen en dat soort ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

Anoniem: 32279 schreef op zondag 30 september 2012 @ 17:39:
[...]

volgens mij kan samsung toch plex draaien? Dus als service? Dan zou je met een synology nas wel een perfecte combi hebben.

Ik heb zelf wd tv live mediaspelers en die kunnen plex niet als service draaien, wel via dnla, maar dat is gewoon bagger en niet fijn. Mis je ondertitelingen en dat soort ongein.
lees, vorige post.. ik heb plex dus al draai via een oude bagger pc...
maar de vraag was of de kwalitiet van de stream een beetje goed was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Ik heb plex wel eens op mijn nas gebruikt,maar plex werkt niet goed of misschien zelfs wel te zwaar voor de nas.Vlekkeloos streamen is mij in ieder geval ermee niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

freaky35 schreef op zondag 30 september 2012 @ 17:42:
Ik heb plex wel eens op mijn nas gebruikt,maar plex werkt niet goed of misschien zelfs wel te zwaar voor de nas.Vlekkeloos streamen is mij in ieder geval ermee niet gelukt.
welke nas heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Daar zou het wel op moeten draaien toch? Of is dat ook geen x86 processor?
Heb mijn synology nog niet geprobeerd met DLNA. Maar mijn router waarop miniDNLA draait streamt prima series met ondertitel naar mijn Samsung D5000 tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

Mr_gadget schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:20:
Heb mijn synology nog niet geprobeerd met DLNA. Maar mijn router waarop miniDNLA draait streamt prima series met ondertitel naar mijn Samsung D5000 tv.
zou je dit kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Mr_gadget schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:20:
P
Plex is volgens mij erg cpu belastend en dat trekt ie niet,het is inderdaad een x86 een atom.Ik zie net dat mijn bevindingen kloppen,ik wil namelijk op mijn ipad films kijken en dat wou ik doen via dat prog.Alleen moet ie dan transcoden en dat trekt ie niet,de nas dan.Als ie niet hoeft te transcoden,dan zal het vast wel gaan dan.Ik kan het wel eens op mijn tv uittesten die heeft ook een mediafunctie,via DLNA

[ Voor 28% gewijzigd door freaky35 op 30-09-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kan dat niet op korte termijn. Maar las dit op het synology forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-06 00:19
kingmob schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:10:
Ik heb regelmatig dat mijn synology 211j 'vastloopt'. De load is erg hoog, maar de cpu zelf wordt minimaal belast. Op zo'n moment is alles unresponsive, natuurlijk films die ik op dat moment bekijk, maar zelfs ook ssh.
Als ik 'dstat --cpu --swap' gebruik, zie ik bijna 100% wait, maar niet echt swap gebruik. io dmv iostat bekijken gaat helaas niet met deze kernel blijkbaar helaas, dus ik heb geen idee waar het systeem op zit te wachten.

Mijn expertise is nul op dit gebied, wat zou dit kunnen veroorzaken en hoe zou ik dat kunnen troubleshooten? Ik heb de indruk dat als ik sabnzbd e.d. uitzet het beter wordt (als in minder vaak), maar het wordt zeker niet voorkomen daarmee. Sterker nog, als sabnzbd download wordt de cpu gewoon belast zoals het hoort, terwijl dat juist een enorme io task is toch?
Anybody?

Nader onderzoek maakt me duidelijk dat asynchronous niet wordt ondersteund door de kernel. Het volgende command "dstat --cpu --io --aio --disk --int --mem --load --time" resulteert dan ook in: Module dstat_aio failed to load. (Cannot open file /proc/sys/fs/aio-nr)

Met bovenstaande zie ik wel dat tijdens dergelijke 'wait' periodes er ook veel interrupt 21 te zien is, whatever that may be (kon het niet vinden) en enkel read-io.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:21

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand ervaringen met virussen en virusscanners op een Synology? Is dat niet nodig? Lost de virusscanner van de pc/laptop dit op? (Wat me raar lijkt, aangezien zo'n apparaat ook standalone functioneert.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

ik heb me even wat verder ingelezen en zie dat een PMS server via een DS213 laat lopen niet fijn is,
okee dan ga ik dus met een streamer werken, ik dacht zelf aan de AC RYAN Playon! HD2 en de Synology DS213 - zal de nas vooral gebruiken voor backups films en fotos
zouden jullie mij een anderen nas of mediaplayer aanraden, en hoe word de koppeling naar de mediaplayer vanaf de nas gemaakt,

ben een leek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-07 19:53
Nieuwe deel staat hier:
Het grote Synology topic - deel 5

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Pagina: 1 ... 76 77 Laatste

Dit topic is gesloten.