Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:13
Napsju schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:02:
Dit topic wil ik de 212(+) bezitters toch niet onthouden. Hierin heb ik gisteren de oplossing voor het hardnekkige hibernate probleem gevonden.

[...]

Vandaag is er zelfs een patch uitgekomen:

[...]

Vanavond eens even installeren en kijken of het werkt.
Helaas, de patch werkt niet. Nu dus maar weer op de eerst aangegeven manier.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12

JT

VETAK y0

Cis schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:58:
[...]

Is het in dat geval mogelijk om de encyptie aan te zetten voor specifieke directories? If stel je de encryptie in voor de gehele schijf?
In het 1e geval; dan is de keuze makkelijk: dan kies ik de 213. Het zijn slechts enkele persoonlijke documenten die ik encrypted wil hebben. Muziek en video boeit me niet zo.
In het 2e geval neig ik toch naar de 213+, ik vrees dat ik anders spijt ga krijgen over een jaar voor die paar tientjes :)
Ik heb geen idee eerlijk gezegd...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 29-09 12:27
Bij een klant van ons hebben ze een 6-tal bewakingscamera's. Deze willen ze aansluiten op een windows 7 pc om daar te beelden op op te slaan. Ik bedacht me dat een Synology misschien veel handiger is.

Ik vraag me alleen af of deze camera's op de Synology aan te sluiten is.
Het gaat om een 4-tal Mini Dome's van Honeywell indoor: http://www.security.honey...roducten/ca/mi/index.html
En een 2-tal Mini Dome's van Honeywell outdoor: http://www.security.honey...roducten/ca/ou/index.html

Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Weet er iemand of je via File Station (of op een andere manier) kan zien hoe groot een bestand is, uitgedrukt in bytes (dus niet in MB of GB zoals standaard het geval is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:29

timovd

Voorsprong door techniek

Standaard krijg je één licentie. Daarnaast kun je nog een single licence en een 4-pack kopen (kijk ook even op EBay). Je zou dus twee license packs moeten kopen.
http://www.synology.com/support/camera.php
De cams worden niet ondersteund, maar misschien zijn de cams van binnen van een fabrikant die wel ondersteund wordt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik was me bewust van de licentiepacks die er gekocht moesten worden.
Zal met de leverancier contact op moeten nemen om te kijken wat er van binnen in die camera's zit. Want volgens mij maakt Honeywell ze niet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:25
Waking_The_Dead schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:17:
Weet er iemand of je via File Station (of op een andere manier) kan zien hoe groot een bestand is, uitgedrukt in bytes (dus niet in MB of GB zoals standaard het geval is)?
Via de commandline kun je dat wel zien, maar waarom zou je dit zo exact willen weten, tenminste, ik neem aan dat het om de nauwkeurigheid gaat. Want het is natuurlijk bekend:

1024B = 1 KB
1024KB = 1MB
1024MB = 1GB
1024GB = 1TB

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
storeman schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:21:
[...]

Via de commandline kun je dat wel zien, maar waarom zou je dit zo exact willen weten, tenminste, ik neem aan dat het om de nauwkeurigheid gaat. Want het is natuurlijk bekend:

1024B = 1 KB
1024KB = 1MB
1024MB = 1GB
1024GB = 1TB
Dat weet ik ook wel ;)
Maar als er staat dat een bestand 44.8 GB is, dan weet je natuurlijk niet hoeveel bytes dat is; het is me inderdaad om de nauwkeurigheid te doen.
Kan je via de webinterface aan de commandline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:45
Waking_The_Dead schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:23:
[...]

Dat weet ik ook wel ;)
Maar als er staat dat een bestand 44.8 GB is, dan weet je natuurlijk niet hoeveel bytes dat is; het is me inderdaad om de nauwkeurigheid te doen.
Kan je via de webinterface aan de commandline?
Geen super oplossing; http://missilehugger.com/708/synology-package-web-console/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Alright, dat voldoet precies aan mijn eisen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:10

_Arthur

blub

Binnetie schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:00:
Bij een klant van ons hebben ze een 6-tal bewakingscamera's. Deze willen ze aansluiten op een windows 7 pc om daar te beelden op op te slaan. Ik bedacht me dat een Synology misschien veel handiger is.

Ik vraag me alleen af of deze camera's op de Synology aan te sluiten is.
Het gaat om een 4-tal Mini Dome's van Honeywell indoor: http://www.security.honey...roducten/ca/mi/index.html
En een 2-tal Mini Dome's van Honeywell outdoor: http://www.security.honey...roducten/ca/ou/index.html

Iemand die dit weet?
Kan je de exacte types geven? Want de cameras waar je naar linkt zijn geen IP (netwerk) cameras. Dus die kunnen nooit direct op de Synology aangesloten worden.

Wij gebruiken Synologys ism Axis M1054 cameras. Al dan niet met een VS80 er bij, zowel de klanten als wij zijn er prima tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb mijn collega die beheerder daar is gevraagd om de types te achterhalen. Dan kan ik wat gerichter zoeken voor je. Het lijkt me een ideale oplossing namelijk om ze zo aan te sluiten.
Zodra ik die informatie heb zal ik het posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:10
Cyrus The Virus schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:43:
Zo net Sickbeard geupdate op de NAS. Alleen is er volgens mij iets fout gegaan. Kan de pagina niet laden, en bij package manager staat uitvoeren als ik dat doe geeft hij na 1 min aan "kon de pakket service niet uitvoeren" betekend dit dat de installatie corrupt is ?
Na de update van sickbeard had ik waarschijnlijk hetzelfde probleem. Ik kreeg de error;

"500 Internal Server Error
The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request."

Het probleem zit in het sickbeard.db bestand. Het makkelijkste is dus om de config.ini te backuppen en dan het sickbeard package te verwijderen en opnieuw te installeren en gelijk te updaten en de config.ini terug te zetten (dat is wat ik gedaan heb).
Een andere optie is om voor of na de update de sickbeard,db te verwijderen en een nieuwe database aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:52
Config.ini bevat alle series die je wilt downloaden?
Of...?

[ Voor 23% gewijzigd door matthijst op 07-09-2012 11:29 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
matthijst schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:29:
Config.ini bevat alle series die je wilt downloaden?
Of...?
Wat config.ini bevat zijn de instellingen van sickbeard. Als je precies wilt weten wat erin staat dan kan je het volgende commando invoeren (via putty)

cat /volume1/@appstore/sickbeard/var/config.ini

De series staan in het sickbeard.db bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Maarruh, moet je dan alle series opnieuw gaan toevoegen?
Aangezien je zegt dat het probleem in sickbeard.db zit?

Da's een behoorlijke kloteklus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07
Als je bij add show kiest voor add existing shows dan zal sickbeard alle shows weer automatisch toevoegen. het scannen van alle files gaat echter wel even duren.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 07-09-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja, ok, maar hoe weet ie dan welke afleveringen je al gezien hebt?
Als je de database weggooit (en een flink aantal afleveringen na kijken ook wel weggegooid hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

SB hoeft toch niet te weten welke je al gezien hebt :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdheuvel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2017
Sb weet niet welke je gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:00
job schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:23:
Als je bij add show kiest voor add existing shows dan zal sickbeard alle shows weer automatisch toevoegen. het scannen van alle files gaat echter wel even duren.
Ja dit heb ik ook gedaan, was makkelijk alleen de instellingen was wat werk.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ben net nieuw in de wereld van de Synology NAS.
Heb een probleem en kan de oplossing tot nu toe niet vinden.

Het gaat om de snelheid van het overzetten van bestanden van PC naar NAS.

Alles is bedraad aangesloten. heb een DS213.

Ik kom tot een snelheid van ong 7 MB/s
Lijkt me vrij laag, maar kan maar niet ontdekken wat het probleem is.

Heeft iemand goede tips als dit niet klopt, om de snelheid omhoog te krijgen?
Graag hulp want ik kom niet verder.
Heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:35
Tja... je NAS zou inderdaad sneller moeten kunnen dan dit. 7 MB/s kan duiden op een grens van 100 Mbps - typisch voor cat5 kabel. Heb je netjes gigabit kabel gebruikt voor je verbinding (cat 6), en kan je switch dit ook aan?

In de Synology management console kan je zien wat de onderhandelde snelheid van de verbinding is. Dit moet 1000 Mbps zijn. Controleer dit ook op je Windows machine (bijv. in task manager).

Eventueel zou je Jumboframes kunnen gebruiken, waarbij de netwerk kaarten grotere pakketten versturen over de verbinding. Je switch moet dit dan wel ondersteunen. Jumboframes configureer je op beide kanten: zowel je NAS als je Windows machine.

[ Voor 22% gewijzigd door Tukkertje-RaH op 07-09-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 17:56

Maverick2001

Never look back

Ik krijg bij mijn DDNS instellingen de melding 'kan geen extern adres detecteren'.

De DNS instellen via NO-IP.com zijn juist en ook als op no-ip inlog zie ik dat het juiste ip adres gekoppeld is.

- firewall uitgezet
- router gereset
- ds211j opnieuw opgestart

Allemaal zonder resultaat.
Ik draai 4.1

Iemand een mogelijke oplossing?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffelke
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08-2023
Hoi,

Even nog een vraagje ivm de nieuwe ds213/213+ reeks :

Klopt het dat op de ds213 je wel custom packages kan erop zetten (spotnet, sabnzbd,...) en op de ds213+ nog niet omwille van de andere cpu technology ?

Is er ergens een site waar je kan terugvinden welke custom packages er werken voor welk toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 15:29

timovd

Voorsprong door techniek

Goed punt! Je zult inderdaad specifieke packages moeten installeren die voor PowerPC Freescale CPU's zijn.

Edit: Dit is volgens mij de feed: http://ipkg.nslu2-linux.o...re/ds101g/cross/unstable/

[ Voor 32% gewijzigd door timovd op 07-09-2012 14:14 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

stoffelke schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:09:
Hoi,

Even nog een vraagje ivm de nieuwe ds213/213+ reeks :

Klopt het dat op de ds213 je wel custom packages kan erop zetten (spotnet, sabnzbd,...) en op de ds213+ nog niet omwille van de andere cpu technology ?

Is er ergens een site waar je kan terugvinden welke custom packages er werken voor welk toestel ?
Klopt, in principe werken alle packages waarvan de software gecompiled moet worden niet. Packages met aanduiding no-arch zullen waarschijnlijk wel werken op de ds213+.

Synology heeft aangekondigd pas over enkele maande de source van de nieuwe arch uit te brengen, dus het kan nog even duren voordat alle software compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:23
timovd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:12:
Goed punt! Je zult inderdaad specifieke packages moeten installeren die voor PowerPC Freescale CPU's zijn.

Edit: Dit is volgens mij de feed: http://ipkg.nslu2-linux.o...re/ds101g/cross/unstable/
Zie hier powerpc staan, deze zijn van feb.. Kan je deze handmatig installeren op de DS213+. Neem aan dat nie via packages gaat? Moet ik voor ipk bestanden ook phyton hebben etc?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 08:43
Nooit echt iets gedaan in deze richting. Ik sluit momenteel me Sony Vaio laptop aan via de HDMI om me 42" plasma van Panasonic, om vervolgens alles af te spelen mbv VLC vanaf me laptop HDD. Werkt tot nu toe perfect.

Is leuk, maar mijn laptop heeft voor de hoeveelheid van wat er gedownload wordt door alle mensen in huis niet genoeg ruimte meer.
Daarnaast wil ik een fatsoenlijke backup/storage voor alle bestanden/foto’s/etc.. die ik niet kwijt wil.
Een NAS met automatisch NZB zoek + download/par/unrar functionaliteit.
Evt. Remote access
Evt. automatisch subtitles downloaden
Evt. Automatisch IMDB info erbij zoeken (XBMC op me laptop?)

Lijst met kandidaten voorbij laten komen, waaronder ook mediaspelers. Denk hierbij aan QNAP, Western Digital WD tv live 2011, Popcorn a-400, en verschillende synology's.

Ik denk dat ik het meeste van mijn doel(en) bereik als ik goed investeer in een NAS en daarbij een "simpele" mediaspeler bij zoek. Voorlopig is het dan nog een optie om mijn laptop nog steeds al mediaspeler te laten fungeren, maar dus wel te investeren in een NAS met oog op de toekomst.

Ik ben van plan om RAID 1 te draaien, zodat me data “veilig” is, met effectief 2 of 3 TB aan ruimte. Dus 2x een 2 of 3 TB HDD erin 5400rpm.

Nou zit ik te denken aan een DS212+ of een DS213+.

Misschien ook wel overkill om voor één van deze te gaan, maar dat vraag ik me dus af...

Is een DS212+ krachtig genoeg om bijvoorbeeld:
Met me UPC 50mbit lijntje te downloaden (ik trek daarmee op me laptop zo’n 5,4mb/s zo uit me hoofd),
En tegelijkertijd een 1080P film mee af te spelen? Er vanuit gaande dat me netwerk(100mbit bedraad) dit aan kan.
Of 2x een 1080p tegelijkertijd mee af te spelen? Beneden op de TV wordt iets gekeken en boven wordt iets gekeken. Dit gaat bijvoorbeeld ook op voor het luisteren van muziek of het bekijken van foto’s, maar ik er even vanuit dat het kijken van een 1080p film wel het heftigste is wat er mee gestreamed gaat worden.

Ik wil proberen te voorkomen dat ik naar een schokkende film zit te kijken. Natuurlijk kan je het zo instellen dat automatische downloads alleen snachts plaats vinden, maar ik zie het ook makkelijk gebeuren dat er overdag gedownload gaat worden.

Red ik dit met de DS212+ of heb ik dan de DS213+ nodig of kan dit al met een DS212j? Of is me RAID 1 configuratie dan de bottleneck door de 5400rpm schijven?

MAW, wat zijn de ervaringen van andere? Ik heb in dit topic wisselende geluiden gelezen in dit topic en ik twijfel daardoor of de DS212+ hier krachtig genoeg voor is.

** Edit: Of is het handiger dat ik hier een apart topic voor open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Wat ik zelf merk met mijn DS410 is dat de bottleneck eerder in je netwerk zit dan in de NAS.

Ik kan met mijn NAS tegelijkertijd in elk geval:
- 1 x HD film aanbieden via CIFS, afspelen via bedraad op mijn XBMC bak
- 1 x SD tv serie aanbieden cia CIFS, afspelen via WiFi op laptop.
- Torrents downloaden (1 MegaBYTE per seconde)
- files verplaatsen op de NAS

Dit zonder performance problemen.
Ga ik dan kijken naar het CPU en geheugen verbruik op de NAS dan zit deze absoluut nog niet aan zijn max..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reshi
  • Laatst online: 30-09 08:43
DS410, in wat voor HDD opstelling dan met wat voor HDD snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
[General]

Serial number: x
Model name: DS410
Total physical memory: 512 MB
DSM version: DSM 4.1-2636
System time: 2012-09-07 16:31:52
Operating time: 1day(s) 23hour(s) 26minute(s) 17second(s)
Thermal status: Normal (47°C / 116°F)

[Network]

Server name: DiskStation2
DNS: x
Default gateway: x
Workgroup: WORKGROUP

[LAN]

MAC address: x
IP address: x
Subnet mask: x
IPv6 address: x/64 Scope:link

[Volume 1]

Status: Normal
Capacity: 5.36 TB
Used: 73.55% / 3.96 TB
Available: 26.45% / 1.42 TB

[Disk 1]

Model name: WD20EARS-00MVWB0
Temperature: 39°C / 102°F
Disk Size: 1.83 TB
Volume / Disk Group: Volume

[Disk 2]

Temperature: 40°C / 104°F

[Disk 3]

Temperature: 40°C / 104°F

[Disk 4]

Temperature: 43°C / 109°F
1 x Synology DS410 (4 x SATA II, 1.06GHz CPU met floating point, 512MB RAM) = €798,-
uitvoering: 4 x 2000GB (1860GiB) SATAII WD WD20EARS 64MB GP
Ik weet niet in hoe de anderen er over denken, maar voor mijn gevoel moet je flink je best doen om met wat simpel aanbieden van files en downloaden een beetje moderne Synology op zijn knieen te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 17:56

Maverick2001

Never look back

Maverick2001 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:55:
Ik krijg bij mijn DDNS instellingen de melding 'kan geen extern adres detecteren'.

De DNS instellen via NO-IP.com zijn juist en ook als op no-ip inlog zie ik dat het juiste ip adres gekoppeld is.

- firewall uitgezet
- router gereset
- ds211j opnieuw opgestart

Allemaal zonder resultaat.
Ik draai 4.1

Iemand een mogelijke oplossing?
Het probleem is inmiddels verholpen. Ik heb het statische IP even aangepast naar DHCP en vervolgens krijg ik weer netjes mijn externe ip-adres te zien. Daarna weer terug gezet op mijn vaste ip adres en wonderbaarlijk genoeg krijg ik nu zonder problemen weer een extern adres te zien.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Nu online
Weet iemand hoe je m.b.v. de Mono package .cshtml kunt laten werken? Ik krijg de file alleen maar geserveerd als download.. Toen heb ik ForceType ingesteld op mono, maar nu krijg ik Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met... Iemand een idee? Ben zelf totaal niet thuis in apache, maar zou wel leuk zijn om dit werkend te krijgen.. aspx files zijn overigens geen probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die ook Cloud Station gebruikt en weet waar op de Diskstation de bestanden worden opgeslagen? Eerst was dit altijd in de cloudstation folder van een gebruiker. Was ingelogd via DSM en keek in die folder met File Explorer en zag dat er sinds 31-8 geen nieuwe bestanden bij zijn gekomen terwijl die er wel zijn (toen heb ik DSM 4.1 geinstalleerd). Gekke is hij synced wel. Op al mijn computers staan de bestanden. Blijkbaar worden deze nu elders op het Diskstation opgeslagen sinds DSM 4.1. Maar ja.. waar : 8)7 8)7

Ik zou dit graag willen weten omdat ik die files namelijk mee wil nemen in mijn backups.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:55
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:14:
Iemand die ook Cloud Station gebruikt en weet waar op de Diskstation de bestanden worden opgeslagen? Eerst was dit altijd in de cloudstation folder van een gebruiker. Was ingelogd via DSM en keek in die folder met File Explorer en zag dat er sinds 31-8 geen nieuwe bestanden bij zijn gekomen terwijl die er wel zijn (toen heb ik DSM 4.1 geinstalleerd). Gekke is hij synced wel. Op al mijn computers staan de bestanden. Blijkbaar worden deze nu elders op het Diskstation opgeslagen sinds DSM 4.1. Maar ja.. waar : 8)7 8)7

Ik zou dit graag willen weten omdat ik die files namelijk mee wil nemen in mijn backups.
bij mij staat 't gewoon onder de home directory van de gebruiker. (DSM 4.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helloitsme schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:17:
[...]

bij mij staat 't gewoon onder de home directory van de gebruiker. (DSM 4.1)
Hmmm raar. Ik zie dat er net een nieuwe versie van Cloud Station uit is (1.1-2289) en - na updaten net - staan ze er wel (als ik kijk via File Explorer) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik ben van plan ook een Synology DS212J aan te schaffen maar nu zit ik eigenlijk met de volgende vraag die ongetwijfeld wel eens vaker gesteld zal zijn. Momenteel heb ik 2 WD Greens van 2 TB die vol met films staan echter vraag ik mij af of het mogelijk is deze harddisks inde DS212J te kunnen zetten zonder dataverlies.

Voorop gesteld dus wel dat ik geen raid nodig heb en het puur en alleen om 2 NTFS geformatteerde harddisks gaat, en het puur de bedoeling is de NAS als mediaserver te gebruiken via 2 mediaplayers. Punt is namelijk dat ik anders 4 TB tijdelijk ergens kwijt zou moeten raken wanneer de harddisks door de Synology opnieuw geformatteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:44
Kan helaas niet, want de nas gaat de schijven formatteren naar ext4. Wat je wellicht kunt doen is een 2tb schijf erbij kopen of lenen en dan data van 1 schijf overzetten naar die en dan in je nas stoppen. Data weer terug kopieren en dan schijf erbij en dan van de laatste schijf data overpompen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:56

CasGas

.

Godnondeju..

Heb ik eindelijk Spotweb en SABnzbd draaien (nadat Spotweb corrupt was geraakt na een retrieve en update), installeer ik Spotweb weer opnieuw, gaat helemaal goed, en opeens na een paar uur krijg ik dit te zien als ik naar mijn Spotweb site ga:
SpotWeb v0.58.24.29 on PHP v5.3.15 crashed object(SqlErrorException)#31 (8) { ["message":protected]=> string(69) "Incorrect key file for table '/tmp/#sql_1ddd_0.MYI'; try to repair it" ["string":"CustomException":private]=> NULL ["code":protected]=> int(126) ["file":protected]=> string(46) "/volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php" ["line":protected]=> int(50) ["string":"Exception":private]=> string(0) "" ["trace":"Exception":private]=> array(7) { [0]=> array(6) { ["file"]=> string(44) "/volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php" ["line"]=> int(93) ["function"]=> string(7) "rawExec" ["class"]=> string(11) "dbeng_mysql" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> string(1507) "SELECT s.id AS id, s.messageid AS messageid, s.category AS category, s.poster AS poster, l.download as downloadstamp, l.watch as watchstamp, l.seen AS seenstamp, s.subcata AS subcata, s.subcatb AS subcatb, s.subcatc AS subcatc, s.subcatd AS subcatd, s.subcatz AS subcatz, s.title AS title, s.tag AS tag, s.stamp AS stamp, s.moderated AS moderated, s.filesize AS filesize, s.spotrating AS rating, s.commentcount AS commentcount, s.reportcount AS reportcount, s.spotterid AS spotterid, f.verified AS verified, COALESCE(bl.idtype, wl.idtype, gwl.idtype) AS idtype FROM spots AS s LEFT JOIN spotstatelist AS l on ((s.messageid = l.messageid) AND (l.ouruserid = 3)) LEFT JOIN spotsfull AS f ON (s.messageid = f.messageid) LEFT JOIN spotteridblacklist as bl ON ((bl.spotterid = s.spotterid) AND ((bl.ouruserid = 3) OR (bl.ouruserid = -1)) AND (bl.idtype = 1)) LEFT JOIN spotteridblacklist as wl on ((wl.spotterid = s.spotterid) AND ((wl.ouruserid = 3)) AND (wl.idtype = 2)) LEFT JOIN spotteridblacklist as gwl on ((gwl.spotterid = s.spotterid) AND ((gwl.ouruserid = -1)) AND (gwl.idtype = 2)) WHERE (bl.spotterid IS NULL) ORDER BY s.reversestamp ASC LIMIT 251 OFFSET 0" } } [1]=> array(6) { ["file"]=>
en nog veel meer code..
Is mijn MySQL DB gewoon corrupt geraakt ofzo? Iemand een idee?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Rainesh schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:04:
Kan helaas niet, want de nas gaat de schijven formatteren naar ext4. Wat je wellicht kunt doen is een 2tb schijf erbij kopen of lenen en dan data van 1 schijf overzetten naar die en dan in je nas stoppen. Data weer terug kopieren en dan schijf erbij en dan van de laatste schijf data overpompen.
Zo heb ik dat gedaan met 3x 2TB schijven eerst 1 alle bestanden gekopieerd naar legen plekken en deze in de nas gedaan. En toen de data weer terug gezet en de volgende gedaan. Gaat prima duurd wel heel lang :+

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:15
Zijn er mensen hier die het package: haproxy al gebruiken? sinds kort in de synocommunity.
het lijkt mij een snellere eenvoudige manier dan de tutorial van brickman die ik nu gebruik.
echter weet ik niet goed de voor en nadelen
zou iemand mij dat kunnen vertellen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Arfman schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:45:
SB hoeft toch niet te weten welke je al gezien hebt :?
Huh, hij zei:
- sickbeard.db bevat je show
- config.ini bevat paden etc van sickbeard.
- gooi je sickbeard.db weg
- Als je bij add show kiest voor add existing shows dan zal sickbeard alle shows weer automatisch toevoegen. het scannen van alle files gaat echter wel even duren.

Dus ik ging er vanuit dat je alles kwijt bent, je klikt vervolgens op add shows... Maar wat gaat hij dan scannen?
Ik gok de files die je op je schijf hebt staan?

Wat als ik nou een paar afleveringen heb gemist (soms vindt sickbeard een show niet meteen, maar pas na een paar dagen). Je kan moeilijk elke show toevoegen als "wanted", want dan downloadt hij alles weer opnieuw? Maar als je zegt "skipped" dan mis je misschien die paar afleveringen die al wel in sickbeards overzicht staan als beschikbaar, maar die je nog niet gezien hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Rainesh schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:04:
Dank je voor het antwoord en ik was er al bang voor dat de nas naar ext4 ging formatteren, maar dan wacht ik er nog even mee want een 2TB harddisk is toch weer snel 100 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
toevallig meer mensen hierzo die tegen het probleem van haperende shares aanlopen zoals beschreven in oa dit topic van het synology forum ?

hopelijk komen ze snel met een fix, want zo is m'n XBMC doos een beetje overbodig zegmaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
waarom gebruik je dan geen NFS? Ik ben juist overgestapt van smb naar NFS en werkt echt perfect! Waar ik heel afentoe nog een schokje had, spelen alle films nu echt vloeiend af. Zelfs de bluray (.m2ts) files van 35+ gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo ongeveer sinds de laatste update van DSM en photo station blijven de DS Photo+ apps op Android en iOS steken op het "bezig met laden" scherm. Inloggen lukt dus blijkbaar wel, maar het laden van foto's is niet meer te doen.
Herkennen mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:00
remcoXP schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 21:27:
Zijn er mensen hier die het package: haproxy al gebruiken? sinds kort in de synocommunity.
het lijkt mij een snellere eenvoudige manier dan de tutorial van brickman die ik nu gebruik.
echter weet ik niet goed de voor en nadelen
zou iemand mij dat kunnen vertellen?
Hi nou ik wil heel graag via een proxy kunnen interneten thuis op de synology, maar behalve het package installeren ontbreekt het aan alle kanten aan informatie? Ik had gehoopt op een gui maar volgens mij installeert de package allen de binaries en thats it.

Of heb jij het al werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik probeer steeds via NFS vsn mijn mede8er mijn synology nas te benaderen.
Maar het lukt steeds niet.

Bij de mede8er vul ik oa in:
xxx.xxx.xxx.xx
/volume1/CH want daar staan de films.

Of kan je ook de hele harde schijf toewijzen in 1 keer?

dan krijg ik de melding:failed of er gebeurt helemaal niets

Moet ik ook nog instellingen veranderen in de nas en zoja, welke dan en waar kanik die vinden?

Het zal wel heel iets stoms zijn, maar het lukt me steeds maarn niet en ik heb geen idee wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 08:24
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 08:44:
Hoi,

Ik probeer steeds via NFS vsn mijn mede8er mijn synology nas te benaderen.
Maar het lukt steeds niet.

Bij de mede8er vul ik oa in:
xxx.xxx.xxx.xx
/volume1/CH want daar staan de films.

Of kan je ook de hele harde schijf toewijzen in 1 keer?

dan krijg ik de melding:failed of er gebeurt helemaal niets

Moet ik ook nog instellingen veranderen in de nas en zoja, welke dan en waar kanik die vinden?

Het zal wel heel iets stoms zijn, maar het lukt me steeds maarn niet en ik heb geen idee wat ik fout doe.
Heb je die mede8er wel toegevoegd aan NFS op een share folder op je NAS?

Control panel -> Shared folder -> Map die je wilt delen aanklikken -> Priviliges boven in het menu -> NFS Priviliges.

Hier voer je het IP van de mede8er in, zet je hem op read only en map to (admin/je gebruiker/ whatever) en probeer het dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Rainesh schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 02:01:
waarom gebruik je dan geen NFS? Ik ben juist overgestapt van smb naar NFS en werkt echt perfect! Waar ik heel afentoe nog een schokje had, spelen alle films nu echt vloeiend af. Zelfs de bluray (.m2ts) files van 35+ gb.
ja, dan moet ik even kijken hoe dat ook alweer in elkaar steekt.
soort van authenticatie op basis van ip adres van de mediaspeler toch?

neemt niet weg dat SMB dus problemen vertoont in de recente 4.1 2636 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Nu online
stormfly schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 08:37:
[...]

Hi nou ik wil heel graag via een proxy kunnen interneten thuis op de synology, maar behalve het package installeren ontbreekt het aan alle kanten aan informatie? Ik had gehoopt op een gui maar volgens mij installeert de package allen de binaries en thats it.

Of heb jij het al werkend?
Je moet het zelf aanpassen:
Haproxy now autoconfigure itself.
Modify routing in order to redirect port 80 to your syno on port 30080 and 443 to 30443.
If your set DDNS with <your domain> as hosname name, some subdomains are now available :
- ssh : <your domain>:443
- dsm : dsm.<your domain>, HTTP is redirected to HTTPS
- surveillance station : cam.<your domain>, set dedicated ports in DSM control pannel
- file station : file.<your domain>, set dedicated ports in DSM control pannel
- sabnzbd : sab.<your domain>
- gateone : gateone.<your domain>
- webdav : dav.<your domain>

File /usr/local/haproxy/var/haproxy.conf can be modify manualy, it will be preserved when upgrading haproxy spk.
Uninstall et reinstall haproxy spk if you want haproxy.conf to be rebuilt.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook niet lukt.. Heb in de router port 80 doorgestuurd naar nas poort 30080, in de nas firewall poort 30080 opengezet, maar weet niet echt wat ik verder nog moet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalua op 08-09-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@funkeey

Hetis gelukt, bedankt voor de info.

Wat is asynchroon?
Moet dat aan of uit staan of maakt dat niet uit in dit geval.
Hij staat nu uit en het werkt

Begrijp ik nu goed, dat je voor iedere share folder je rechten moet toekennen, het kan niet voor de hele schijf in 1 keer? Ik zie ook niet in hoe dat zou moeten, waar je dat zou moeten doen,

Maar goed, dit is gelukt, bedankt voor het advies.

Heb nog een andere vraag

Heb de nas gekocht met 1geinstalleerde 2Tbschijf (2 bay nas).
Bij info staat het volgend: naam: volume 1
type: SHR(zonder gegevensbescherming)
bestandssysteem: ext4

Mijn vraag is nu: als ik er nog een schijf 2Tb toevoeg, komt het aantal dan op totaal 4 Tb?
Kun je de instelling opgeven als je er een schijf bijplaats, of gebeurt alles nu automatisch.
Ik hoef geen bescherming extra of zo.
Ik zou het liefste voor de 2e schijf een apart voluime hebben, of hoe dat heet, zodat als er iets gebeurt met de 1ste, de 2e nog helemaal benaderbaar blijft, en omgekeert ook.
En dat kan volgens mij niet als je er 1 hele volume van maakt.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:55
Wellicht een tip voor mensen die hun Calibre database / boeken op hun synology Nas willen zetten incl toegang via internet.

Ik kwam het programma 'Cops' tegen: http://blog.slucas.fr/en/oss/calibre-opds-php-server

Je hoeft niet veel te doen om het werkend te krijgen. Zie bv hier voor een uitleg:
http://www.mobileread.mobi/forums/showthread.php?t=170903&page=10
http://www.mobileread.mobi/forums/showpost.php?p=2168587&postcount=79

Ik heb alleen het veld: $config['cops_title_default']
Aangepast. De andere 2 velden die genoemd werden in de bovenstaande uitleg heb ik niet aangeraakt

daarna naar Diskstation/Boeken (ik heb de bestanden incl de gehele calibre database (incl boeken) in web/Boeken neergezet) en het werkt!

stuk simpeler en sneller dan calibre2opds en ook zoeken werkt (ook op bv een ipad) :)

Edit: ik kwam deze ook nog tegen: http://rvolz.github.com/BicBucStriim/
doet ongeveer hetzelfde, echter nog makkelijker te installeren. De laatste versie gaf bij mij een error, maar versie 0.91 werkt wel goed.

[ Voor 20% gewijzigd door helloitsme op 08-09-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 08:29
Ik heb een vraag m.b.t. synology photostation.
Ik heb mijn foto`s staan in de volgende map : \volume1\map1\map2\foto`s.

Ik wil dat photostation deze map gebruikt voor mijn foto`s. Ik heb binnen de "media indexing service" deze map toegevoegd, echter verschijnen hierdoor niet de foto`s.
Hoe kan ik een andere map dan de "standaard-map" van photo-station toevoegen als locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

pitchdown schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:09:
Ik heb een vraag m.b.t. synology photostation.
Ik heb mijn foto`s staan in de volgende map : \volume1\map1\map2\foto`s.

Ik wil dat photostation deze map gebruikt voor mijn foto`s. Ik heb binnen de "media indexing service" deze map toegevoegd, echter verschijnen hierdoor niet de foto`s.
Hoe kan ik een andere map dan de "standaard-map" van photo-station toevoegen als locatie?
Bij mijn weten gaat dit niet.
Je kan enkel de map 'photostation' gebruiken...
Ik heb dit ooit wel eens geprobeerd om aan te passen, maar dat werkte niet zoals het moet.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jordy-maes schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:18:
[...]

Bij mijn weten gaat dit niet.
Je kan enkel de map 'photostation' gebruiken...
Ik heb dit ooit wel eens geprobeerd om aan te passen, maar dat werkte niet zoals het moet.
Er zou toch ergens een harde verwijzing moeten staan die te wijzigen moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En het is weer zover, ik mag weer full backup gaan nemen na het upgraden naar een nieuwe DSM versie :( . 2TB overpompen via USB, om gek van te worden.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

ieperlingetje schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:26:
En het is weer zover, ik mag weer full backup gaan nemen na het upgraden naar een nieuwe DSM versie :( . 2TB overpompen via USB, om gek van te worden.
En waarom zou je al je data moeten overpompen? Update gewoon?
Of als je een backup wilt:
Haal gewoon 1 hdd eruit en update?
Als alles werkt steek die andere hdd er trg in.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
jordy-maes schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:07:
[...]

En waarom zou je al je data moeten overpompen? Update gewoon?
Of als je een backup wilt:
Haal gewoon 1 hdd eruit en update?
Als alles werkt steek die andere hdd er trg in.
Ik heb de externe HD aangesloten, en in het back up venster waren alle backup taken weg waardoor ik mag herbeginnen, dit heb ik nu al bij elke DSM upgrade meegemaakt.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag mijn DS411j vervangen voor een DS1512+ :D

Echt een geweldig apparaat _/-\o_ Ondanks dat mijn server echt tig dingen tegelijk doet heb ik geen enkele vertraging opgemerkt!

Binnenkort wel even mijn ram upgraden naar 3gb!

Nog geen speedtests gedaan omdat de NAS bezig is om alles te indexeren etc...

Migratie ging echt supermakkelijk :*) Hulde aan Synology _/-\o_

Mocht iemand interesse hebben in een ds411j compleet met doos,boekjes,kabels,schroeven en bon (nog 5 maanden garantie) stuur me dan een pm...

[ Voor 17% gewijzigd door Rainesh op 08-09-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb nu ownCloud en File Station werkend gekregen met het benaderen van de NAS.
Volgende stap was vanaf internet, maar kom er net achter dat mijn ip adres telkens verandert.

Ik heb de benodigde poorten open gezet, via de EZ-Internet en dit werkt naar behoren.
Als ik meteen test, dus het ip-adres, nog niet is gewijzigd dan doet het wat het moet doen...

Sorry, ik ben een n00b hierin maar wil graag mijn NAS buitenshuis ook kunnen benaderen... 8)7

Edit: ben me nu aan het verdiepen in het hebben van een dynamisch ip-adres i.c.m. DDNS. Volgens mij zit ik dan op goede spoor... Toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Mini Poeper op 09-09-2012 01:03 . Reden: Zie edit... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Zo net de cloud functie aangezet, dit kan ik mooi voor mijn projecten gebruiken automatische backup op de NAS en de PC. Nu alleen nog een cloud client voor WP7.5/WP8

Wat is het toch een geweldig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zit eraan te denken om mijn 211 eens helemaal te resetten. Want ik kan nog steeds geen packages updaten in DSM of downloaden. Elke melding slaat erop dat hij geen verbinding kan maken. Op afstand erop inloggen werkt weer wel.

Waar moet ik rekening mee houden met het ressetten?
- foto's moeten opnieuw geïndexeerd worden
- gebruikers opnieuw aanmaken
- poorten enzo instellen
- spotweb weer opnieuw installeren

Ik zag dat je wat zaken kunt backuppen, maar of dit handig is. Straks komt het probleem weer naar boven. In het verleden heb ik ooit eens eerder een reset uitgevoerd. Maar de files bleven gewoon staan toch? M.a.w. hij formatteerd geen schijven die erin zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Rainesh schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 02:01:
zojuist ook bezig geweest om eea. via NFS werken te krijgen, maar het blijft ergens hangen...

ik heb de volgende stappen uitgevoerd:
  1. NFS aangezet op de Syno
  2. bij configuratiescherm --> gedeelde mappen op de nas NFS rechten toegewezen op de map 'video' met de volgende regels:
    bij IP adres het adres van m'n XBMC doos ingevuld.
    rechten: lezen/schrijven
    Root squash: geen toewijzing
    Asynchroon is aangevinkt
als ik in XBMC via bestanden dmv NFS door de mappen wil bladeren kom ik niet verder dan nfs://<ip adres NAS>
wat doe ik verkeerd dat ik niet de mappen en bestanden kan zien die daar in staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
Je moet nog wat extra's doen in /etc/exports...
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Hmm, na een nacht synchroniseren met de cloud was hij klaar. Maar als ik nu een bestand verwijder op mijn PC word die niet verwijderd op de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 16:51
Cyrus The Virus schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:33:
Hmm, na een nacht synchroniseren met de cloud was hij klaar. Maar als ik nu een bestand verwijder op mijn PC word die niet verwijderd op de nas.
Er is een bug geintroduceerd in CloudSation onder DMS4.1. Er is vrijdag een patch voor uitgekomen die je hier kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
einstein schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:36:
[...]

Er is een bug geintroduceerd in CloudSation onder DMS4.1. Er is vrijdag een patch voor uitgekomen die je hier kunt downloaden.
Ik had al DSM4.1-2636 en gister ook de laatste cloud client gedownload.
Maar klopt dat wel dat als ik een bestand verwijder op mijn PC dat dat ook gebeurd op de NAS ?

EDIT:

Zie net dat er een optie is met prullenbak die ik kan leeg maken. Dat zal het wel zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyrus The Virus op 09-09-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
helloitsme schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:22:
Wellicht een tip voor mensen die hun Calibre database / boeken op hun synology Nas willen zetten incl toegang via internet.

Ik kwam het programma 'Cops' tegen: http://blog.slucas.fr/en/oss/calibre-opds-php-server

Je hoeft niet veel te doen om het werkend te krijgen. Zie bv hier voor een uitleg:
http://www.mobileread.mobi/forums/showthread.php?t=170903&page=10
http://www.mobileread.mobi/forums/showpost.php?p=2168587&postcount=79

Ik heb alleen het veld: $config['cops_title_default']
Aangepast. De andere 2 velden die genoemd werden in de bovenstaande uitleg heb ik niet aangeraakt

daarna naar Diskstation/Boeken (ik heb de bestanden incl de gehele calibre database (incl boeken) in web/Boeken neergezet) en het werkt!

stuk simpeler en sneller dan calibre2opds en ook zoeken werkt (ook op bv een ipad) :)

doet ongeveer hetzelfde, echter nog makkelijker te installeren. De laatste versie gaf bij mij een error, maar versie 0.91 werkt wel goed.
Interessant. Ik heb beide net geprobeerd maar het lukt niet om ze te verwijzen naar een calibre database buiten de /volume1/web/ directory. Ik wil namelijk dat ze verwijzen naar /volume1/books/library/ Bij BBS krijg ik een "error loading page" en bij cops lukt het helemaal niet. Wel werkt cops prima als je de database en boeken in de web directory van cops zet.

Heeft iemand wel cops of BBS werkend met gebruik van een directory buiten de web directory? En zo ja welke config / rechten aanpassingen moeten worden gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:12

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik werd trouwens helemaal gek dat ik niet op een normale manier mijn Photo Station kon beveiligen. Ik heb dit uiteindelijk opgelost door een htpasswd en htaccess bestand te gebruiken. Mocht je dit ook willen doen maak dan de volgende bestanden aan:

/volume1/@appstore/PhotoStation/photo/.htaccess

code:
1
2
3
4
5
AuthName "Restricted Area"
AuthType Basic
AuthUserFile /volume1/@appstore/PhotoStation/photo/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
require valid-user

/volume1/@appstore/PhotoStation/photo/.passwd

code:
1
admin:xxxxxxxxxxxxxxxx

Voor de wachtwoorden moet je zelf even zoeken naar een htpasswd generator op het internet.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
tnx, dat was 'm :)

draait inmiddels weer als een zonnetje, en NFS lijkt op het oog sneller dan SMB (via bedraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Na een hele tijd gelezen te hebben in dit topic heb ik mijn keuze zo langzamerhand kunnen maken.

Als eerste begon ik met de ds212+.
Maar goed ik wilde eigenlijk veel meer dingen doen dan aan dat mogelijk is met de ds212+.
Zo wilde ik:
- mijn sabnzbd van de pc naar de NAS verhuizen.
- Indien mogelijk een virtuele host draaien
- Een website hosten
- en als je zo wat dingen gaat opschrijven en dit topic doorleest, dan wil je meer en meer.

Toen kwam ik op de keuze om te gaan kijken voor de ds412+
Hier kan je al meer mee dan dat de DS212+ kan.

De reden dat ik ook voor de 12+ versie kies is omdat ik had gelezen dat nog niet veel packages aanwezig zijn voor de 13+.

Nu heb ik nog verder zitten lezen en ja zo kan je bezig blijven ;)
Maar toen kwam de 1512+ om de hoek kijken.
Het prijsverschil tussen de 412+ en 1512+ vind ik niet zo heel erg groot dan tussen de 212+ en 412+

Ik heb tevens het geluk dat ik mijn budget heb kunnen verhogen.

Dus wil ik voor de 1512+ gaan.
Ik heb ik op dit moment 2 harddisken liggen, maar die kan ik tzt als de prijzen nog beter gaan worden uitbreiden.

Daarbij wil ik 2 disken als RAID instellen.
Dit is zoals besproken niet de oplossing voor backup.
Hier gebruik ik nog een externe harddisk voor.

Nu is mijn vraag wat is nog meer handig om bij de 1512+ te nemen.
Denk hierbij aan extra opties die handig kunnen zijn. :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
helloitsme schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:22:
Versie 0.92 werkt hier prima op een Synology zonder fouten.
Heb je wel de chmod -R ga+w data uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Weet iemand of ik ergens wat info kan vinden over cloud versie beheer ?

En hoe kan ik photo station uitzetten ? Ik wil wel photo station kunnen benaderen maar dan wel via wachtwoord. Nu kan iedereen mijn foto's zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Cyrus The Virus schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:25:
Weet iemand of ik ergens wat info kan vinden over cloud versie beheer ?

En hoe kan ik photo station uitzetten ? Ik wil wel photo station kunnen benaderen maar dan wel via wachtwoord. Nu kan iedereen mijn foto's zien.
  • inloggen op photostation
  • klik op settings
  • tabblad "photos"
  • access permissions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
new_guy schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:31:
[...]
  • inloggen op photostation
  • klik op settings
  • tabblad "photos"
  • access permissions
Dankje dat menutje had ik nog niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Laatst online: 19-08 12:16
mensen hier ook last van dat de resource monitor niet meer werkt sinds dsm 4.1?

gaat in mijn geval om een 1812+

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Zowel widget als app doen het hier nog. DS410.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilbert11 schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:10:
Heeft iemand wel cops of BBS werkend met gebruik van een directory buiten de web directory? En zo ja welke config / rechten aanpassingen moeten worden gewijzigd?
Volgens mij kan dit niet. Is het niet handiger de boeken vanaf nu in de web folder te gaan beheren? Zo heb ik het gedaan. Zo te lezen op de zelfde manier als hier gisteren is neergezet, volgens mij had ik ook een paar maand terug hier een handleiding ervoor neergezet. Alleen voor het wat omslachtige calibre2opds tooltje. Ik heb net een verse Windows installatie gedaan, zal die cops enzo eens proberen.

Wel ideaal hoor.

Ik heb het trouwens als volgt:

Ik heb een folder boeken waarin alle boeken in verschillende sub (en sub sub sub etc. mappen zitten). Ik heb iets van 12 databases in Calibre. Ik heb een database boeken die ik wil lezen van ongeveer 1500 boeken en die heb ik gekopieerd naar de web folder en dan heb ik daar een index.html geplaatst voor photostation en zodoende is mijn boekenserver alleen intern te bereiken door naar het interne ipadres te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
robertobadjo schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:54:

Widget en app werken prima op mijn 1512+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
raar hij zegt bij de app connection failed pls check ur network settings. en de widget blijft maar op loading staan :?

ik heb het pas sinds de update naar dsm 4.1

voor de rest doet de nas het prima

oplossing:

het bleek net-snmp te zijn die de boosdoener was. die even removen met ipkg en dat doet de resource monitor het weer :D

[ Voor 25% gewijzigd door robertobadjo op 09-09-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Rainesh schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:10:
Vandaag mijn DS411j vervangen voor een DS1512+ :D

Echt een geweldig apparaat _/-\o_ Ondanks dat mijn server echt tig dingen tegelijk doet heb ik geen enkele vertraging opgemerkt!

Binnenkort wel even mijn ram upgraden naar 3gb!

Nog geen speedtests gedaan omdat de NAS bezig is om alles te indexeren etc...

Migratie ging echt supermakkelijk :*) Hulde aan Synology _/-\o_

Mocht iemand interesse hebben in een ds411j compleet met doos,boekjes,kabels,schroeven en bon (nog 5 maanden garantie) stuur me dan een pm...
Gebruik je toevallig VMWare? Heb je link aggegation geprobeerd om een 2 GB-uplink te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Erhnam schreef op zondag 09 september 2012 @ 14:55:
Ik werd trouwens helemaal gek dat ik niet op een normale manier mijn Photo Station kon beveiligen. Ik heb dit uiteindelijk opgelost door een htpasswd en htaccess bestand te gebruiken. Mocht je dit ook willen doen maak dan de volgende bestanden aan:

/volume1/@appstore/PhotoStation/photo/.htaccess

code:
1
2
3
4
5
AuthName "Restricted Area"
AuthType Basic
AuthUserFile /volume1/@appstore/PhotoStation/photo/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
require valid-user

/volume1/@appstore/PhotoStation/photo/.passwd

code:
1
admin:xxxxxxxxxxxxxxxx

Voor de wachtwoorden moet je zelf even zoeken naar een htpasswd generator op het internet.
Weet je ook een manier om een lokale map als doel-locatie in te stellen voor photo station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
robertobadjo schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:54:

Gebruik je toevallig VMWare icm deze 1812+ ?
Zo ja, werkt dit naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Nog geen VM geprobeerd, ga het in de toekomst wel testen.

Ook geen link aggegration want heb dan een andere router + switch nodig en zelfs 2 nic's in mn desktop. Tot nu toe maar 1 lan aangesloten en lezen/schrijven gaat rond de 80-100mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hoe kan ik nu DSM opnieuw installeren?

Op de site lees ik dat je de reset knop 4 seconden moet indrukken tot dat je een piepje hoord. Daarna binnen 10 seconden het knopje nog weer 4 seconden indrukken tot je een piepje hoort. Helaas wordt wel de netwerkinstellingen gereset (DHCP) en het admin wachtwoord. Maar verder gebeurd er niks en kan ik ook niet nieuwe firmware inlezen met DS Assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
Binnetie schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:51:
Hoe kan ik nu DSM opnieuw installeren?

Op de site lees ik dat je de reset knop 4 seconden moet indrukken tot dat je een piepje hoord. Daarna binnen 10 seconden het knopje nog weer 4 seconden indrukken tot je een piepje hoort. Helaas wordt wel de netwerkinstellingen gereset (DHCP) en het admin wachtwoord. Maar verder gebeurd er niks en kan ik ook niet nieuwe firmware inlezen met DS Assistent.
reset knopje achteraan 4 secs indrukken tot het biept, dan even (een seconde ofzo) loslaten en meteen weer 4 seconden inhouden deed't hem voor mij.

Waar je die 10 seconden wachten vandaan haalt weet'k niet, maar willicht is dat je probleem want slechts 1 keer die 4 seconden doen is dus reset van je wachtwoord en netwerk settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 17:06
Meer mensen hier waar bij downloadstation gedownloade bestanden van nieuwsgroepen niet uitpakt?
Ik weet welke bestandsformaten hij uit zou moeten pakken. Maar de .rar's pakt ie niet uit terwijl dit volgens mij wel ondersteund is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
witchdoc schreef op maandag 10 september 2012 @ 01:10:
[...]

reset knopje achteraan 4 secs indrukken tot het biept, dan even (een seconde ofzo) loslaten en meteen weer 4 seconden inhouden deed't hem voor mij.

Waar je die 10 seconden wachten vandaan haalt weet'k niet, maar willicht is dat je probleem want slechts 1 keer die 4 seconden doen is dus reset van je wachtwoord en netwerk settings.
Ik vond het op de website van Synology. Ik had ook geprobeeerd: 4 seconden ingedrukt houden tot hij een piep geeft. Dan los laten en weer 4 seconden ingedrukt houden totdat hij 3 piepen geeft. Maar er gaat geen ledje oranje branden (zoals omschreven staat). Hij reset alleen de netwerksettings enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
wilbert11 schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:10:
[...]

Interessant. Ik heb beide net geprobeerd maar het lukt niet om ze te verwijzen naar een calibre database buiten de /volume1/web/ directory. Ik wil namelijk dat ze verwijzen naar /volume1/books/library/ Bij BBS krijg ik een "error loading page" en bij cops lukt het helemaal niet. Wel werkt cops prima als je de database en boeken in de web directory van cops zet.

Denk dat het lastig wordt om dit op een andere plek te zetten aangezien de boeken vanaf het internet beschikbaar moeten zijn. Je wilt de boeken dus buiten de webserver zetten en daarmee sluit je dit waarschijnlijk uit.

Misschien je vraag even bij BicBucStriim/ github plaatsen als verzoek.

BicBuCStriim gebruikt OPDS. Handig om via Aldido je database te kunnen benaderen die je via BicBucStriim beschikbaar maakt.

Om OPDS (dus via Aldiko je Calibre database te open doe je het volgende
1. Start Alkido. Ik gebruik Aldiko Premium en weet niet of de gratis versie dit ook kan.
2. Klik op het Winkelwagentje (winkel)
3. Klik rechtsboven op de 3 puntje en kies voor Mijn Catalogi.
4. Klik op het + teken bij Mijn Catalogi
5. Vul een titel in en bij de URL vul je het adres in van je NAS. Ik gebruik hiervoor het adres van DDNS Synology wat ik heb aangemaakt. In dit voorbeeld heb ik een adres aangemaakt http://calibre.dscloud.mobi. De URL wordt dan http://calibre.dscloud.mobi/bbs/opds
6. Klik op OK om op te slaan
7. Klik op de Catalogus die je net hebt aangemaakt en de database wordt geopend.

Ook Calibre Companion werkt goed icm met Calibre. Alleen jammer dat Calibre maar met 1 apparaat een WiFi verbinding kan maken.

[ Voor 37% gewijzigd door MikeOO op 10-09-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Krijg de laatste 2 dagen deze melding:
Connection to synology.me has been lost.
Uurtje of twee later opnieuw dat ie hersteld is.

Iemand een idee of je dat ergens uit kunt zetten (de melding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:23
RSD1982 schreef op maandag 10 september 2012 @ 07:39:
Meer mensen hier waar bij downloadstation gedownloade bestanden van nieuwsgroepen niet uitpakt?
Ik weet welke bestandsformaten hij uit zou moeten pakken. Maar de .rar's pakt ie niet uit terwijl dit volgens mij wel ondersteund is.
Ja helaas hier ook niet. Als dit gefixt wordt is download station best praktisch en bruikbaar.
Nu is het gewoon irritant, zeker als er hersteld moet worden want dat kan volgens mij dan niet handmatig en rechtstreeks op de NAS.

ik heb zover ik weet, de volgende bugs in DSM 4.1 op een DS213+:

1) bovenstaand probleem
2) fan blijft door draaien in hibernation mode
3) system hibernation werkt niet, hij gaat wel in hibernation mode maar blijft vrolijk 11watt pakken ipv 3 watt

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 22:53

Wildfire

Joy to the world!

matthijst schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:08:
Krijg de laatste 2 dagen deze melding:
Connection to synology.me has been lost.
Uurtje of twee later opnieuw dat ie hersteld is.

Iemand een idee of je dat ergens uit kunt zetten (de melding)?
Die melding krijg ik ook (per mail), toevallig precies sinds de update naar DSM 4.1. Heeft het met elkaar te maken of is het toeval?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
Wildfire schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:36:
[...]

Die melding krijg ik ook (per mail), toevallig precies sinds de update naar DSM 4.1. Heeft het met elkaar te maken of is het toeval?
Ik zit op 4.0 en heb dit probleem ook. Heb nu dus weer geen verbinding. :(
Als het niet de Synology ddns is die het niet doet, is het wel dit. Dat de ddns wegvalt is niet zo erg. Kan ik altijd nog ip adres gebruiken. Maar nu is ie helemaal niet meer bereikbaar.
Kan dus niet checken in welk menu je de meldingen uit kunt zetten. Het is in ieder geval mogelijk om email berichten uit te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Xyphoid op 10-09-2012 10:38 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik kom er dus net achter dat mijn 1512+ helemaal niet in hibernate gaat. Ook bij verandering van powerinstelling zie ik helemaal niks terug in mijn cat /var/log/messages ....

Dus denk dat ik deze week mijn DSM opnieuw moet installen. Iemand anders een oplossing behalve DSM opnieuw installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Rainesh schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:59:
Ik kom er dus net achter dat mijn 1512+ helemaal niet in hibernate gaat. Ook bij verandering van powerinstelling zie ik helemaal niks terug in mijn cat /var/log/messages ....

Dus denk dat ik deze week mijn DSM opnieuw moet installen. Iemand anders een oplossing behalve DSM opnieuw installen?
Ik zo niet, maar doe wel met je mee om alles opnieuw te installeren... want dat lukt zelfs niet bij mijn DS211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heb je de "ip route default via <gateway>" geprobeerd? Dat was voor mij een fix bij mijn ds411j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
pitchdown schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:10:
[...]

Gebruik je toevallig VMWare icm deze 1812+ ?
Zo ja, werkt dit naar behoren?
dat ga ik binnenkort wel even testen ja. maar ik verwacht geen problemen. ik heb er een schijfje van 1tb ingedaan die als datastore gaat functioneren via iscsi. heb wel LAG aanstaan maar op mijn client maar 1 NIC erin dus dat zal weinig verschil uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sinds een tijdje heb ik last van het probleem dat mijn shares na een tijdje leeg weergegeven worden (DS 412+). Als ik vervolgens een folder hoger ga en weer omlaag is het probleem opgelost.

Ik weet niet zeker waar dit aan ligt, aan de OSX update (draai de laatste ML) of aan de Synology update (draai ook de laatste versie). Het is in ieder geval erg vervelend, daarnaast kan ik soms bestanden niet meer openen van de mount omdat deze corrupt zouden zijn. Als ik ze vervolgens download via de webinterface zijn er geen problemen.

Iemand tips?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Pagina: 1 ... 70 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.