Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:12:
[...]

Ik heb een kleine workaround gepost, is niet zo netjes als voorheen maar hij doet het in iedergeval weer.
Hier de reden (van het officiele Synology forum) waarom het niet meer werkt:

Thank you for your inquiry.

If you setup virtual host, the index.htm will be located in vhost subfolder instead of /web. When you type in http://ddns_hostname/index.htm, it will direct the page to http://ddns_hostname/vhost/index.htm. However, the red link would not display in the URL.

In DSM4.0, the system treated /photo as an exception. It will skip virtual host rules and direct the connection to photo station. However, since this exception has caused many other issues, we have removed this special rule from /photo in DSM4.1.

As a matter, if you type in http://ddns_hostname/photo, it will be directed to http://ddns_hostname/vhost/photo to comply with virtual host rules. Since no folder is named /photo under the virtual host subfolder, it's normal that the system replied "page not found". However, accessing with ip address http://10.250.240.30/photo/ in your case will work.

As an alternative way, you could register another ddns hostname for photo station or to forward another port for it.

If you have further questions or suggestions, please feel free to contact us again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
pitchdown schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:58:
[...]
Wat zou ik dan het beste kunnen kiezen om voor mijn vmware-hosts (2 stuks) centrale storage te krijgen die dit aan kan?
Ik heb nu tijdelijk een iomega storcenter-x4 met 4 x TB om te testen. Hoe zou ik de load op de raidset(iscsi) het makkelijkst kunnen terugzien?
Dit kun je gewoon binnen vmware esx zien. Je kunt performance counters aanmaken.
Alternatief is tooling installeren of per machine perfmon/perfstat kunnen gebruiken.

Dit past imho niet helemaal in dit topic. Ga daarvoor even naar het vmware topic.
pitchdown schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:59:
[...]
Zijn allemaal windows-machines (exchange 2010/Server 2012 , voor de rest wat vm`s in een windows domein en vcenter).

Zou dat op geen enkele manier lukken?
Is het niet zo dat de mirrored NICs eerder de bottleneck is dan de raidset?
Nics zijn geen bottleneck(je kunt met LACP ruim 200MB/sec halen), de disks zijn maar sata schijven. Je geeft aan dat het een LAB is, dus voor studie? Ik zou dan ook maar is gaan inlezen/googlen op storage artikelen, iops, read/write verhouding, cache en raid performance.

Als het een test lab is dan kan het zomaar prima werken nadat je de machines in batches of per stuk hebt opgestart. Eenmaal opgestart en in idle toestand zul je niet zoveel iops genereren.

Je bottleneck in deze zijn de schijven. Sata heeft maar 100-125 iops per disk (en dan heb ik het over 7200rpm).

Als ik jou was zou ik echter investeren in een SSD schijf voor vmware testlabs en je eigen systeem gebruiken. Heb je meer performance, flexibiliteit en het kost minder (stroom + aanschaf)

[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 05-09-2012 09:19 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:21:
[...]
Hier de reden (van het officiele Synology forum) waarom het niet meer werkt:
Bedankt voor het posten!

Wel jammer dat de exception er niet meer is, of dat het aangevinkt zou kunnen worden bijvoorbeeld. Zal wel een probleem zijn geweest met de apache config.

Maar goed, een php redirect maken kan dus ook :)

code:
1
2
3
<?php
header( 'Location: http://photo.domein.nl/photo' ) ;
?>

Simpel, maar effectief. Dan moet je uiteraard geen vhost aanmaken voor photo.domein.nl het werkt wel voor de vhost domein.nl ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 08:29
Workaholic schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:12:
[...]

Dit kun je gewoon binnen vmware esx zien. Je kunt performance counters aanmaken.
Alternatief is tooling installeren of per machine perfmon/perfstat kunnen gebruiken.

Dit past imho niet helemaal in dit topic. Ga daarvoor even naar het vmware topic.

[...]

Nics zijn geen bottleneck(je kunt met LACP ruim 200MB/sec halen), de disks zijn maar sata schijven. Je geeft aan dat het een LAB is, dus voor studie? Ik zou dan ook maar is gaan inlezen/googlen op storage artikelen, iops, read/write verhouding, cache en raid performance.

Als het een test lab is dan kan het zomaar prima werken nadat je de machines in batches of per stuk hebt opgestart. Eenmaal opgestart en in idle toestand zul je niet zoveel iops genereren.

Je bottleneck in deze zijn de schijven. Sata heeft maar 100-125 iops per disk (en dan heb ik het over 7200rpm).

Als ik jou was zou ik echter investeren in een SSD schijf voor vmware testlabs en je eigen systeem gebruiken. Heb je meer performance, flexibiliteit en het kost minder (stroom + aanschaf)
Ik wil juist centrale storage zodat er gewoon ge-vmotioned kan worden.
Misschien is in de toekomst 1 raid0 set met enkele SSD-schijven wel een optie?
Ik zag dat daar ook brackets voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

IMHO zit je dan bij de verkeerde NASsen te kijken, pitchdown. Een Synology 2xx/4xx is daar echt te traag voor, omdat je er maar 2 of 4 schijven in kunt stoppen. Meer spindels = meer snelheid. Je zou 4 SSD's in een 412+ kunnen stoppen, maar ik weet niet hoe snel de controller in de 412+ is (volgens mij SATA3). Zit je alsnog met een bottleneck. Dan zou je misschien beter naar een groter model Synology kunnen gaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Arfman schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:55:
IMHO zit je dan bij de verkeerde NASsen te kijken, pitchdown. Een Synology 2xx/4xx is daar echt te traag voor, omdat je er maar 2 of 4 schijven in kunt stoppen. Meer spindels = meer snelheid. Je zou 4 SSD's in een 412+ kunnen stoppen, maar ik weet niet hoe snel de controller in de 412+ is (volgens mij SATA3). Zit je alsnog met een bottleneck. Dan zou je misschien beter naar een groter model Synology kunnen gaan.
Jij verwacht dat een raidset met 4-schijven (eventueel ssd) de bottleneck zal zijn ipv het netwerk? Zou dit ook al zijn bij gebruik van 1 nic?
Hoe bereken je dit op basis getallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

joepie... DSM geupgrade naar 4.1 en opeens een oranje blinkende statuslicht.

Configuration lost.....

Gelukkig lijkt de volume wel behouden voor zover ik kan zien....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:44
Sinds DSM4.1 wilde mijn nas niet meer hibernaten. Ik had een fix gevonden op synology forum en heb het toegepast en getest! Resultaat: hij gaat weer in hibernate! :D

Fix:

Then Telnet into the NAS ip or name using telnet or something like putty or kitty
This should bring up a telnet command window asking to login.
Login as root, password is your admin password.
Then enter --> ip route add default via <your gateway ip>
then exit

Dit werkte prima voor mij en de nas gaat ook weer netjes in hibernate en ontwaakt ook netjes bij activiteit.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:55
Rainesh schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:37:
Sinds DSM4.1 wilde mijn nas niet meer hibernaten. Ik had een fix gevonden op synology forum en heb het toegepast en getest! Resultaat: hij gaat weer in hibernate! :D

Fix:

Then Telnet into the NAS ip or name using telnet or something like putty or kitty
This should bring up a telnet command window asking to login.
Login as root, password is your admin password.
Then enter --> ip route add default via <your gateway ip>
then exit

Dit werkte prima voor mij en de nas gaat ook weer netjes in hibernate en ontwaakt ook netjes bij activiteit.
vraagje: is "your gateway ip" de ip die staat bij "standaard gateway" als ik op m'n laptop
ipconfig doe?

zo nee: welk ip adres is het dan?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Het is de standaard gateway die in je DSM staat. Ik heb mijn DSM dhcp uitgezet, heb alles handmatig ingevuld.

Bij mij is het dus de gateway van mijn router (20.0.0.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:37
helloitsme schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:09:
[...]

vraagje: is "your gateway ip" de ip die staat bij "standaard gateway" als ik op m'n laptop
ipconfig doe?

zo nee: welk ip adres is het dan?

alvast bedankt!
Ik krijg deze melding na het commando uitgevoerd te hebben:
ip: RTNETLINK answers: File exists

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
hier van de week ook naar dsm 4.1 gegaan op mijn 1812+

wat me opviel is dat ik niks opnieuw hoefde te instellen. zelfs me ipkg en crontab bleven intact.

voor de rest weinig problemen hierzo *D

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
robertobadjo schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:06:
hier van de week ook naar dsm 4.1 gegaan op mijn 1812+

wat me opviel is dat ik niks opnieuw hoefde te instellen. zelfs me ipkg en crontab bleven intact.

voor de rest weinig problemen hierzo *D
Je server stats link in je onderschrift doet het niet.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Rainesh schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:12:
[...]

Je server stats link in je onderschrift doet het niet.... ;)
lol die doet het al jaren niet. draai ik al jaren niet meer :P

merk nu wel dat ik de ipkg kwijt ben plots :?

edit: als ik als root inlog heb ik geen ipkg als ik als admin inlog heb ik hem wel met ssh :?

en heeft er iemand hier al succesvol zarafa aan de praat gekregen. ik ontvang geen mail in de mail log komt hij wel aan maar niet in de zarafa mailbox.

iemand raad? ik heb deze tutorial gevolgd. KLIK!

nm: blijkbaar heeft het ff tijd nodig :?

[ Voor 10% gewijzigd door robertobadjo op 05-09-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb van de week een DS112+ aangeschaft. Alles leuk en aardig. Maar ik krijg het niet voor elkaar om een internet verbinding op te zetten. Het probleem zit hem denk ik dat mijn nieuwe router, de Asus RT-N66U, die (nog) niet door Synology wordt ondersteund. Uiteraard mn beklag gedaan op het forum van Synology. Toch zie ik dat er mensen zijn die de combinatie wel aan de praat hebben gekregen. Heeft iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken om het werkende te krijgen? Ben momenteel compleet Synology noob.

[ Voor 4% gewijzigd door DR!5EQ op 05-09-2012 17:53 . Reden: woordje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Gewoon ouderwets zelf poorten doornatten is te moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hooglander1 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:53:
Gewoon ouderwets zelf poorten doornatten is te moeilijk?
Ah, hij pakte de forwards op de 1 of andere manier niet. Stapje vergeten. Woops! :9 Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Vraagje:
ik heb sinds zeer kort een usb dvb-t stick, en die werkt onder videostation. Ik wil echter ook eens kijken wat 'tvheadend' (van de synocommunity) te bieden heeft.

Ik loop echter tegen volgend probleem aan: bij het starten van de tvheadend-package krijg ik het volgende in /var/log/messages:
code:
1
2
3
Sep  5 19:06:27 tvheadend[9845]: dvb: Unable to open /dev/dvb/adapter0/frontend0 -- Permission denied
Sep  5 19:06:27 tvheadend[9845]: dvb: Unable to open /dev/dvb/adapter1/frontend0 -- Permission denied
Sep  5 19:06:27 tvheadend[9845]: dvb: Unable to open /dev/dvb/adapter2/frontend0 -- Permission denied

Iemand een idee hoe ik dat oplos?
(alles is default: cleane installatie van dsm 4.1, GEEN optware, package rechstreeks geinstalleerd via de repo van synocommunity)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:06
Heb vandaag mijn NAS binnen gekregen en ben nog aan het wachten op een extra geheugenmodule. ,aalt het hierbij nog uit qua snelheid voor bijvoorbeeld DSM of ik mijn NAS nu configureer en later het geheugen bijplaats of dat ik wacht met configureren totdat mijn geheugen binnen is. Eigenlijk zoals bij een Windows-machine, clean install na een geheugen upgrade is altijd met even wat beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
ArieR schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:04:
Heb vandaag mijn NAS binnen gekregen en ben nog aan het wachten op een extra geheugenmodule. ,aalt het hierbij nog uit qua snelheid voor bijvoorbeeld DSM of ik mijn NAS nu configureer en later het geheugen bijplaats of dat ik wacht met configureren totdat mijn geheugen binnen is. Eigenlijk zoals bij een Windows-machine, clean install na een geheugen upgrade is altijd met even wat beter...
maakt voor de NAS niet uit. heb het zelf ook pas later gedaan. maar merk dat ik er weinig gebruik van maak.

gaat bij mij om een 1812+ die toch aardig wat services draaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:56

CasGas

.

CasGas schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:07:
Iemand die mij kan helpen om ipkg geinstalleerd te krijgen op mijn 112j?

Ik draai 4.1 2636.

ipkg update werkt standaard niet omdat die bootstrap geïnstalleerd dient te worden.
Dus heb ik deze handleiding gevolgd:

http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=42&t=8257

Op het moment dat ik de installatie uitvoer:
sh syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm.xsh

Dan krijg ik hele andere dingen te zien (ik heb de goeie cpu type te pakken).
Waar zij het over hebben is dit:

[...]

Ik doe:
wget http://ipkg.nslu2-linux.o...w-bootstrap_1.2-7_arm.xsh

Daarna krijg ik dit:

[...]

Na een reboot voer ik dan weer " sh syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm.xsh" uit, maar toch krijg ik geen ipkg?

Ik zie iets over het hoofd, maar ik heb zo even geen idee meer..
Iemand die hier een oplossing voor weet?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 13:50
Iemand al ervaring met dat nieuwe "System Hibernation" ? Klinkt interessant maar hoe werkt dat in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07
CasGas schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:49:
Heb je voor de reboot wel die rm regels toegepast?

Wat je ook zou kunnen doen is helemaal opnieuw beginnen en dsm opnieuw installeren (dat kan gewoon met behoud van data). Dan weet je zeker dat er niets in de weg zit. Wel moet je dan alle packages opnieuw installeren en instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:30
Ik heb net een DSJ212J aangeschaft in combinatie met 2 Seagate Barracuda schijven van 2TB.

Voordat ik terug ga met één van mijn schijven, toch maar even navraag doen hier: 1 schijf wordt correct getoond, maar de andere geeft aan dat deze slechts 3.86GB groot is; dit klopt uiteraard niet. De gemeten temperatuur van de 2e schijf ziet er ook vrij bijzonder uit; ik heb dus het vermoeden dat deze kaduuk is.

Ik heb nog geen volume aangemaakt (nog bezig).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vySqy.png

Zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 18% gewijzigd door hondsdol op 05-09-2012 21:46 . Reden: Thumbnail gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ArondeParon schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:39:
Ik heb net een DSJ212J aangeschaft in combinatie met 2 Seagate Barracuda schijven van 2TB.

Voordat ik terug ga met één van mijn schijven, toch maar even navraag doen hier: 1 schijf wordt correct getoond, maar de andere geeft aan dat deze slechts 3.86GB groot is; dit klopt uiteraard niet. De gemeten temperatuur van de 2e schijf ziet er ook vrij bijzonder uit; ik heb dus het vermoeden dat deze kaduuk is.

Ik heb nog geen volume aangemaakt (nog bezig).

[afbeelding]

Zie ik iets over het hoofd?
firmware van beide schijven up to date? Dat kun je ook controleren via DSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zit een beetje met die nieuwe DS finder app op de iPhone. Die kan tegenwoordig van 'buiten' af WOL (Wake On LAN) gebruiken. Dus als mijn Syn slaapt zou ik die vanaf buiten moeten kunnen opstarten maar ik zie nergens welke poorten die gebruikt (staat wel bij dat de router het moet ondersteunen) maar ik zie geen een lijst hiervan.

Is het zo simpel als poort 7 en/of 9 forward instellen (standaard poort WOL als ik het goed heb)?

• robertobadjo
CasGas schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:49:
[...]

heb je wel de aanpassing gedaan in /root/.profile ??

als je dat gedaan hebt en de nas reboot dan zul je je ipkg commando wel herkennen gok ik zo.

• Malarky
  • Laatst online: 09:54

Malarky

Wils voor wat ieder

erikafoort schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:36:
Ik zit een beetje met die nieuwe DS finder app op de iPhone. Die kan tegenwoordig van 'buiten' af WOL (Wake On LAN) gebruiken. Dus als mijn Syn slaapt zou ik die vanaf buiten moeten kunnen opstarten maar ik zie nergens welke poorten die gebruikt (staat wel bij dat de router het moet ondersteunen) maar ik zie geen een lijst hiervan.

Is het zo simpel als poort 7 en/of 9 forward instellen (standaard poort WOL als ik het goed heb)?
Ik weet het niet zeker, maar is de algemene DSM poort 5000 niet gewoon voldoende voor de WOL functie?

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:35
Ik heb een vraag over de DS112j. Een kennis van mij heeft gisteren een mediaspeler binnengekregen die hij via Ibood heeft gekocht. Het is de Boxee tv, dacht van Iomega. Hij heeft nu een nas staan die voor zover wij kunnen ontdekken geen NFS ondersteund, dus blu-ray afspelen zal misschien net wel of net niet lukken.
Ikzelf gebruik NFS op mijn DS508 en dat werkt goed. 4.0
Ik heb hem verteld dat als het niet lukt om vloeiend blu-ray of mkv af te spelen dat hij genoeg heeft aan een 112j.
Heb hier op het forum dat ook gelezen maar werkt dat ook nog gewoon met de laatste firmware van de DS112j. Versie 4.1. Zit daar ook nog gewoon NFS ondersteuning in, kan de 112j ook NFS aan?
Als het niet werkt heb ik het gedaan. 8)7 Hij gaat er zeker niet mee downloaden.

• Binnetie
  • Laatst online: 29-09 12:27
Het is nog vroeg, maar je zegt dat de mediaspeler geen NFS ondersteund. Maar waarom vraag je dan of de DS112j het dan wel ondersteund? De DS112j heeft NFS, qua streamen moet dat ook goed gaan, want de DS112j hoeft alleen maar het bestand aan de mediaspeler te voeren.

Is het niet mogelijk om de mediaspeler via het samba protocol te koppelen? Lijkt me dat hij toch wel 1 van de 2 moet ondersteunen.

• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
Waarschijnlijk begrijp ik het gewoon niet, maar misschien kunnen jullie hier iets slims over roepen.
Ik heb op mn gewone PC een map met foto's. Deze heb ik via Cloud Station gekoppeld aan de /Photo folder op mn NAS. Als test heb ik vervolgens op mn PC in de foto-map een klein mapje met foto's geplaatst, die vrijwel direct in /Photo verscheen.
Vervolgens heb ik een aantal grote mappen in de foto-map op mn PC geplaatst (enkele GB's).
De Cloud Station tool op mn PC geeft aan dat ie druk aan het syncen is. In de foto-map zie ik ook van die sync-icoontjes bij mn foto's en mappen staan. Als ik echter in /Photo kijk, gebeurt er helemaal niets.

Iemand hier een verklaring voor? Worden de foto's pas zichtbaar als de sync volledig is afgerond oid?

Verwijderd

Ik zou het maar eens een tijdje afwachten.
Als de DS foto's moet converteren, dan kan dat heel erg lang duren bij zo veel foto's.
En je ziet niet direct het resutaat in /photo omdat de CPU tegen de 100% bezig is met converteren.

• Ben_Beton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 08:59
Beste heren,
Ik zit met een dilemma, ik wil namelijk een Synology aanschaffen. Ik twijfel echter tussen de ds213 en de ds213+. Voornaamste twijfelpunt is uiteraard de prijs. Maar de ds213+ zou blijkbaar wel plex ondersteunen, misschien zelfs transcoding met zijn fpu? Ik ben wel van plan wat services te runnen(couchpotatoe, wabdav, evt phpmyadmin, downloadstation,...)

Nu mijn eerste vraag, met zicht op de toekomst, welke NAS raden jullie aan?

En de tweede vraag: Welke HDD's?
Ik heb me suf gezocht maar vind t moeilijk kiezen (2 of 3TB) liefst onder de 150euro.

Mvg,
Ben Geerts

• mstreutker
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:32:
Ik zou het maar eens een tijdje afwachten.
Als de DS foto's moet converteren, dan kan dat heel erg lang duren bij zo veel foto's.
En je ziet niet direct het resutaat in /photo omdat de CPU tegen de 100% bezig is met converteren.
Converteren?
Voor de thumbnails bedoel je? Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar ik zou verwachten dat als ik een foto naar mn nas sync dat ik die via File Station direct kan zien.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
karatekid1990 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:34:
Beste heren,
Ik zit met een dilemma, ik wil namelijk een Synology aanschaffen. Ik twijfel echter tussen de ds213 en de ds213+. Voornaamste twijfelpunt is uiteraard de prijs. Maar de ds213+ zou blijkbaar wel plex ondersteunen, misschien zelfs transcoding met zijn fpu?
Ik zou er niet van uitgaan dat de ds213+ krachtig genoeg is om in plex te transcoden. Ik zie het op de oudere core2duo's al niet lekker werken, en die zijn toch een stuk krachtiger dan de CPU die in de 213+ zit.

Daarnaast werkt plex voorlopig enkel op x86 CPU's. Ze geven niet aan welke er in deze zit, maar het lijkt me sterk dat het een intel is.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• einstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 16:51
Magic schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:54:
[...]Ze geven niet aan welke er in deze zit, maar het lijkt me sterk dat het een intel is.
Jazeker doen ze dat wel. Het is dus een Freescale 1.067GHz MPC8544E Duo Core processor.

Ik kan bevestigen dat Plex draait op een 412+. Maar ik vind de server installatie van Plex een onstabiel gedrocht.

[ Voor 21% gewijzigd door einstein op 06-09-2012 10:04 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Beste heren,
Ik zit met een dilemma, ik wil namelijk een Synology aanschaffen. Ik twijfel echter tussen de ds213 en de ds213+. Voornaamste twijfelpunt is uiteraard de prijs. Maar de ds213+ zou blijkbaar wel plex ondersteunen, misschien zelfs transcoding met zijn fpu? Ik ben wel van plan wat services te runnen(couchpotatoe, wabdav, evt phpmyadmin, downloadstation,...)

Ik heb me suf gezocht maar vind t moeilijk kiezen (2 of 3TB) liefst onder de 150euro.

Mvg,
Ben Geerts
Houd er rekening mee dat de DS213+ op dit moment geen custom package ondersteuning heeft, kan nog wel een paar maanden tot een half jaar duren (bron synocommunity).

Anders gezegd, couchpotato, sabnzbd etc kan er allemaal nog niet op tenzij je dit handmatig via de shell gaat doen (en ik weet niet of dit werkt).

Ik zou lekker voor de DS412+ gaan, geef wat meer uit, volledige package ondersteuning en maximale performance + uitbreidbaarheid naar de toekomst. Anders is de DS212+ ook nog een alternatief, maar deze heeft moeite met SAB als je dit wil gebruiken icm een snelle verbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 06-09-2012 09:48 ]

Mijn V&A

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:13
Dit topic wil ik de 212(+) bezitters toch niet onthouden. Hierin heb ik gisteren de oplossing voor het hardnekkige hibernate probleem gevonden.
However I have had some success with the following..
Open Network icon in DSM and delete the current Gateway and save (it will complain)
Open a telnet terminal window, and login as root (admin password)
enter -> ip route add default via 192.168.1.254
(changing 192.168.1.254 to your gateway address)
Try that..
Don't check the DSM network icon after, as it will override.
Vandaag is er zelfs een patch uitgekomen:
Thanks for your mail and waiting.

We have a patch to fix this issue, please download it via this link,

ftp://on-line:online_user...fix2BaySleep-4.1.2636.pat

account: on-line
password: online_user

Please help us to apply it via Control Panel --> DSM update.

Hope this could help.
Vanavond eens even installeren en kijken of het werkt.

Lekker!

• erikafoort
  • Niet online
Malarky schreef op donderdag 06 september 2012 @ 00:31:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar is de algemene DSM poort 5000 niet gewoon voldoende voor de WOL functie?
Dat ga ik vanmiddag even uittesten. De Syn is nu nog even bezig met andere taken.

• mstreutker
Workaholic schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:47:
[...]

Houd er rekening mee dat de DS213+ op dit moment geen custom package ondersteuning heeft, kan nog wel een paar maanden tot een half jaar duren (bron synocommunity)..
Dat valt waarschijnlijk wel mee, Synocommunity heeft een tool-chain oid nodig van Synology om hun packages te compilen en die wordt deze maand opgeleverd.

• Ben_Beton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 08:59
Ik begrijp jullie standpunt, die suggestie van ds412+ heb ik ook over nagedacht hoor, maar dat is gewoon niet te betalen voor een studentje.

Dus, roundup:ds213+ momenteel nog geen custom packages, over een paar maand wel. Met andere woorden, wil ik direct aan de slag met custom packages moet ik voor ds213 gaan anders ds213?
En wat met de schijven? Welke zijn prijs/kwaliteir haalbaar?
Klopt het dat als ik toch voor de ds412+ zou gaan ik duurdere schijven moet nemen die met raid5 overweg kunnen? (veronderstellende dat ik op termijn raid5 zou willen draaien)

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:30
Rainesh schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:25:
[...]
firmware van beide schijven up to date? Dat kun je ook controleren via DSM
Ik heb hier even naar gekeken, maar ik kan van deze schijf ook de firmware niet uitlezen. Ik krijg dan de melding: 'De bewerking is mislukt. Meld u opnieuw aan bij DSM en probeer het opnieuw'.

Verder heb ik zojuist geprobeerd de 2 schijven om te wisselen om uit te sluiten dat het aan de DS ligt. Dit is niet het geval; het lijkt er toch op dat de HDD kapot is. Zie ik iets over het hoofd of kan ik het beste even de HDD omruilen voor een nieuw model?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V5lTG.png

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
mstreutker schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:08:
Waarschijnlijk begrijp ik het gewoon niet, maar misschien kunnen jullie hier iets slims over roepen.
Ik heb op mn gewone PC een map met foto's. Deze heb ik via Cloud Station gekoppeld aan de /Photo folder op mn NAS. Als test heb ik vervolgens op mn PC in de foto-map een klein mapje met foto's geplaatst, die vrijwel direct in /Photo verscheen.
Vervolgens heb ik een aantal grote mappen in de foto-map op mn PC geplaatst (enkele GB's).
De Cloud Station tool op mn PC geeft aan dat ie druk aan het syncen is. In de foto-map zie ik ook van die sync-icoontjes bij mn foto's en mappen staan. Als ik echter in /Photo kijk, gebeurt er helemaal niets.

Iemand hier een verklaring voor? Worden de foto's pas zichtbaar als de sync volledig is afgerond oid?
Je kan best (als je véél foto's wilt toevoegen) de Synology app op je PC gebruiken om de foto's up te loaden, dan maakt je PC de Thumbnails (en die is daar begrijpelijkerwijze véél sneller in).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Verwijderd

Beste heren,

Mvg,
Ben Geerts
ik heb hier een 1511+ en plex werkt hierop gewoon niet soepel als je wilt transcoden,hd materiaal word gewoon niet soepel afgegespeelld hiermee

• Rainesh
Lijkt mij een dooie schijf, dus gewoon omruilen.

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
karatekid1990 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:07:
--knip--
Klopt het dat als ik toch voor de ds412+ zou gaan ik duurdere schijven moet nemen die met raid5 overweg kunnen? (veronderstellende dat ik op termijn raid5 zou willen draaien)
Het is de controller die Raid5 moet ondersteunen, daarin maakt de schijf geen verschil. je hoeft dus geen duurdere schijven te kopen in een ds412+.

• mstreutker
weazle schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:27:
[...]

Het is de controller die Raid5 moet ondersteunen, daarin maakt de schijf geen verschil. je hoeft dus geen duurdere schijven te kopen in een ds412+.
Als je RAID 5 wilt gebruiken en zeker wilt weten dat je in het geval van problemen kan rebuilden, dan heb je wel een schijf nodig die TLER ondersteund. Heeft je schijf dat niet, dan is RAID 5 een schijnveiligheid.

Zie ook http://www.pcper.com/revi...OHO-NAS-Drive-Full-Review voor nadere uitleg. Niet dat je perse die schijf moet kopen, maar het geeft wel aan dat er verschil in zit.

[ Voor 18% gewijzigd door mstreutker op 06-09-2012 10:39 ]

• job
Heeftt tler wel nut bij software raid, want dat is wat synology gebruikt?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij ook niet. Hardware raid5 vereist een vrij dure controller. Met als nadeel dat de controller de code bevat waardoor als deze stuk gaat je met een probleem zit.

• job
Ik kan me een heel technisch verhaal van een van de mods herinneren (naar aanleiding van de WD Red schijven), over welke schijf je in welke situatie moet gebruiken. Iemand die weet waar dat verhaal staat?

[ Voor 5% gewijzigd door job op 06-09-2012 10:43 ]

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Synology DS209 met DSM 4.1. Speciaal omdat ik zag dat de Foscam FI8602W (een H.264 camera) werd ondersteund vanaf DSM 4.1 heb ik die aangeschaft. Nu is het zover dat ik DSM 4.1 heb geïnstalleerd, maar op mijn iPhone krijg ik geen beeld.
Net zoals ik een andere gebruiker hier heb zien melden, zie ik wel beeld wanneer ik een momentopname (foto) maak.

Nu is het wel zo dat ik ook regelmatig de melding krijg binnen Surveillancestation dat de verbinding verbroken is. Dat is dan weer vreemd want ik kan de camera via Internet Explorer wel gewoon altijd kan bereiken (laatste 3 maanden niet een keer uitgevallen).

Mijn andere Foscam (8910W) werkt wel gewoon altijd via Surveillance Station, en ook heb ik altijd beeld via DS Cam.

DS Cam ondersteund H.264 zie ik in de omschrijving.

Iemand een idee wat ik fout zou kunnen doen? Worden H.264 cam's überhaupt ondersteund op een iPhone?

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

job schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:39:
Heeftt tler wel nut bij software raid, want dat is wat synology gebruikt?
Tler heeft wel degelijk nut, ook bij software-raid.
Zonder tler kan het namelijk tot 2 minuten duren vooraleer een schijfcontroller het opgeeft om een kapotte sector opnieuw te proberen gebruiken. In die tijd is de schijf al lang uit de raid-array gegooid (zowel bij hardware als software-raid)
Het gevolg is uiteraard een degraded raid-array...

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Drive error recovery algorithmsMany modern drives have internal error recovery algorithms that can take upwards of a minute to recover and re-map data that the drive fails to read easily. Frequently, a RAID controller is configured to drop a component drive (that is, to assume a component drive has failed) if the drive has been unresponsive for 8 seconds or so; this might cause the array controller to drop a good drive because that drive has not been given enough time to complete its internal error recovery procedure. Consequently, desktop drives can be quite risky when used in a RAID, and so-called enterprise class drives limit this error recovery time in order to obviate the problem.

A fix specific to Western Digital's desktop drives used to be known: A utility called WDTLER.exe could limit a drive's error recovery time; the utility enabled TLER (time limited error recovery), which limits the error recovery time to 7 seconds. Around September 2009, Western Digital disabled this feature in their desktop drives (e.g., the Caviar Black line), making such drives unsuitable for use in a RAID.[39]

However, Western Digital enterprise class drives are shipped from the factory with TLER enabled. Similar technologies are used by Seagate, Samsung, and Hitachi. Of course, for non-RAID usage, an enterprise class drive with a short error recovery timeout that cannot be changed is therefore less suitable than a desktop drive.[39]

In late 2010, the Smartmontools program began supporting the configuration of ATA Error Recovery Control, allowing the tool to configure many desktop class hard drives for use in a RAID.[39]

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:34
Ik heb iets stoms gedaan in een poging het thumbnail proces te versnellen, de gebruikte manier was echter niet geschikt voor DSM 4.1. Heeft iemand wellicht de volgende originele binary file voor mij:

/usr/syno/bin/convert

Ik heb deze file per ongeluk vervangen door een symlink en dus ben ik het origineel kwijt...

• wolv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 20:48
Gaan de prijzen van de DS 212 reeks nog zakken nu de DS 213 reeks uit is ?
Wat ik raar vind is dat de prijs van de DS 212+ hoger ligt dan die van de DS 213, waarvan de laatste dezelfde specs heeft en nieuwer is :S

• Malarky
  • Laatst online: 09:54

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik heb mijn Alfa AWUS036NH met 9dB antenne met behulp van Connectify ingezet als hotspot (van lan -> wlan) zodat ik in het heel huis, tot de kelder en badkamer toe, echt zeer goed Wifi bereik heb.

Allemaal prachtig en wel maar ik merkte dat 480p files die ik stream naar mijn HTC One S en afspeel met MX Player naar mijn zin nog wel ietsje sneller mogen doorspoelen en dat 1080p bestanden nog af en toe stotteren. Dus ik heb wat zitten spelen met de diverse protocollen. En merk geen enkel verschil tussen de video map op mijn Synology DS411 benaderen met het CIFS/SMB 1.0 protocol of dat ik dat doe via het NFS protocol. Er is geen enkel performance verschil, klopt dat?

Ik dacht dat NFS net nog dat extra beetje verschil kon maken.

• JT
  • Laatst online: 07:12

JT

VETAK y0

Laat eerst de prijs van de 213+ maar zakken :D

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• CasGas

CasGas

.

job schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:23:
[...]

Heb je voor de reboot wel die rm regels toegepast?

Wat je ook zou kunnen doen is helemaal opnieuw beginnen en dsm opnieuw installeren (dat kan gewoon met behoud van data). Dan weet je zeker dat er niets in de weg zit. Wel moet je dan alle packages opnieuw installeren en instellen.
Ha, het werkt!
Nooit gedacht dat die directory's weggooien het probleem zou oplossen. Thanx!

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• pitchdown
In verband met mijn VMWare-lab ga ik waarschijnlijk voor de DSM1512+. Bij deze NAS heb je de mogelijkheid om eventueel 2 extra bays met schijven aan te sluiten.

Zijn er hier mensen die een 1512+ hebben draaien (eventueel icm VMWare) en hun ervaringen willen delen?

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:34
Cavalera125 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:01:
Ik heb iets stoms gedaan in een poging het thumbnail proces te versnellen, de gebruikte manier was echter niet geschikt voor DSM 4.1. Heeft iemand wellicht de volgende originele binary file voor mij:

/usr/syno/bin/convert

Ik heb deze file per ongeluk vervangen door een symlink en dus ben ik het origineel kwijt...
Ik heb het inmiddels zelf opgelost door de DSM update file uit te pakken. Hierin staat een hda1.tar.gz waarin zich de binaries bevinden.

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
wolv schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:23:
Gaan de prijzen van de DS 212 reeks nog zakken nu de DS 213 reeks uit is ?
Wat ik raar vind is dat de prijs van de DS 212+ hoger ligt dan die van de DS 213, waarvan de laatste dezelfde specs heeft en nieuwer is :S
't Is maar een héél klein verschil, maar de DS212+ heeft een eSATA poort, die de DS213 niet lijkt te hebben. Daarnaast is het natuurlijk de + serie dus blijft hij wellicht duur omdat leveranciers nou eenmaal een voorraad in hebben gekocht tegen een bepaalde prijs. Ik denk niet dat Synology zelf heel veel voorraad van de 212 had, anders zien we ze nog wel zakken.

Bij de vorige releases was dit trouwens net zo, zijn nooit heel heftig gezakt.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:35
Binnetie schreef op donderdag 06 september 2012 @ 07:24:
Het is nog vroeg, maar je zegt dat de mediaspeler geen NFS ondersteund. Maar waarom vraag je dan of de DS112j het dan wel ondersteund? De DS112j heeft NFS, qua streamen moet dat ook goed gaan, want de DS112j hoeft alleen maar het bestand aan de mediaspeler te voeren.

Is het niet mogelijk om de mediaspeler via het samba protocol te koppelen? Lijkt me dat hij toch wel 1 van de 2 moet ondersteunen.
Het is zeker nog vroeg. Ik heb mijn bericht nog eens doorgelezen en daar staat is "Hij heeft nu een nas staan die voor zover wij kunnen ontdekken geen NFS ondersteund".
Dus de huidige nas. De Boxee zou wel NFS ondersteunen.
Maar dan weet ik in iedergeval dat de DS112j het makkelijk moet trekken. Dank je.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:57

DukeBox

loves wheat smoothies

pitchdown schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:07:Zijn er hier mensen die een 1512+ hebben draaien (eventueel icm VMWare) en hun ervaringen willen delen?
Ja, maar dat had je met een simpele search (in dit topic notabene) zelf ook kunnen vinden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb besloten dat ik een DS213+ wil hebben en geen zelfgebouwde ivm tijd, compacte erg behuizing, stroomverbruik en hardwarematige encryptie. Anders had ik ook wel een DS213 kunnen nemen als ik het laatste niet zou willen. Volgende week paar weken op vakantie, ik wacht sowieso tot eind september om te zien hoe het met custom packages gaat en of de prijs nog iets omlaag gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door JT op 06-09-2012 13:43 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
JT schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:37:
Ik heb besloten dat ik een DS213+ wil hebben en geen zelfgebouwde ivm tijd, compacte erg behuizing, stroomverbruik en hardwarematige encryptie. Anders had ik ook wel een DS213 kunnen nemen als ik het laatste niet zou willen. Volgende week paar weken op vakantie, ik wacht sowieso tot eind september om te zien hoe het met custom packages gaat en of de prijs nog iets omlaag gaat.
Wij hebben hier een DS213+ staan nu, sinds een paar dagen, maar lopen toch tegen een eigenaardigheidje aan. Wel is het nog niet duidelijk of het hier gaat om een issue wat vanuit de DS213+ komt of vanuit de router hier (KPN ZTE H220N).

Externe toegang functioneert namelijk niet. De router komt niet voor in de beschikbare lijst, en handmatige instelling van alle portforwarding regels resulteert niet in correcte toegang tot de NAS van buiten af.

De indruk staat dat het hier om een issue met de router gaat, KPN geeft geen uitsluitsel maar wat vreemd blijft is dat de vorige DS212+ prima met de vorige KPN router samen kon werken. Echter de combinatie van nieuwe NAS en nieuwe router .. tja. Open vraag op het moment.

Migratie van de 212+ naar de 213+ was piece of cake trouwens. Goede indrukken zover.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je hem van binnen wel kan bereiken, maar van buiten niet, durf ik wel te zeggen dat dat aan de routerinstellingen ligt.

Dan heb je toch iets verkeerd gedaan daarin. :)

• JT

JT

VETAK y0

Je kan hem natuurlijk ook eens aansluiten op een andere router :)

Ecodan warmtepomp

• tiz0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik heb een vraag relaterend aan photo station 5:

Ik heb een onderverdeling gemaakt in jaren en per jaar een map aangemaakt met foto's erin van een bepaald event. Ter voorbeeld:

photo/2012/08_08_jubileum/
photo/2010/08_01_vakantie_kroatie/

Kan ik per map aangeven wie deze map mag zien? Ik mis de optie dat je per map bepaalde toegangsrechten kunt instellen.

Overal gezien wil ik een gebruiker aanmaken die bepaalde mappen mag zien, die in verschillende submappen staan.

Hoor graag jullie mening

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ja dat kan, in de aparte admin van photo station.

• jhesse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 19:21
Na het beetje doorspitten en verdiepen kom ik er niet aan uit wat de 'beste' keuze is voor mij.
Ik wil een NAS gaan kopen en ben wel aangetrokken door de simpelheid van dsm vandaar dat ik eigelijk alleen synology wil halen. Ik kan alleen niet kiezen tussen de versies.

De NAS wordt hoofdzakelijk gebruikt om hd content te downloaden en streamen richting de tv. Dagelijkse backups wil ik ook gaan maken van de computers hier op het netwerk en verder wil ik wel kijken wat ik allemaal kan gaan doen met de NAS.

mijn twijfel zit in de volgende nassen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Synology Disk Station DS212J€ 163,-€ 163,-
1Synology Disk Station DS212€ 218,-€ 218,-
1Synology DiskStation DS213€ 260,61€ 260,61
1Synology Disk Station DS212+€ 269,-€ 269,-
1Synology DiskStation DS213+€ 314,90€ 314,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.764,49

Ik heb te weinig verstand om te zeggen welke systemen voor mij volstaan. De 213+ is volgens mij een overkill. Kijk ik naar de 212+ en 213 dan zijn deze vrijwel identiek aan elkaar(?). Verder weet ik niet of de 212 of 212J versie een goede keuze zou zijn. Kan iemand mij ermee helpen.

Gr Jesse

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zou zeggen: lees even de laatste 5 pagina's van dit topic door, daar wordt je vraag in beantwoord :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• jhesse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 19:21
Arfman schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:39:
Ik zou zeggen: lees even de laatste 5 pagina's van dit topic door, daar wordt je vraag in beantwoord :)
ga ik dat nogmaals doen ;)

• mstreutker
DexterBelgium schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:15:
[...]

Je kan best (als je véél foto's wilt toevoegen) de Synology app op je PC gebruiken om de foto's up te loaden, dan maakt je PC de Thumbnails (en die is daar begrijpelijkerwijze véél sneller in).
Bedankt voor de tip, maar dat verklaart voor mij nog niet waarom de windows app van Cloud Station zegt dat ie van alles aan het syncen is, terwijl ik op mn NAS er niets bij zie komen (via File Station).
Of worden files tijdens sync ergens anders (tijdelijk) gestalled?

• Virtuozzo
  • Niet online
Hooglander1 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:13:
Als je hem van binnen wel kan bereiken, maar van buiten niet, durf ik wel te zeggen dat dat aan de routerinstellingen ligt.

Dan heb je toch iets verkeerd gedaan daarin. :)
Was ook de gedachte hier ...
JT schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:18:
Je kan hem natuurlijk ook eens aansluiten op een andere router :)
Maar ja, met een andere router werkt het probleemloos.

Probleem is echter, dat was een geleende router. We moeten hier die van KPN gebruiken ivm telefonie. En daar gaat de vlieger vreemdgenoeg niet op.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• JT

JT

VETAK y0

jhesse schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:37:
Na het beetje doorspitten en verdiepen kom ik er niet aan uit wat de 'beste' keuze is voor mij.
Ik wil een NAS gaan kopen en ben wel aangetrokken door de simpelheid van dsm vandaar dat ik eigelijk alleen synology wil halen. Ik kan alleen niet kiezen tussen de versies.

De NAS wordt hoofdzakelijk gebruikt om hd content te downloaden en streamen richting de tv. Dagelijkse backups wil ik ook gaan maken van de computers hier op het netwerk en verder wil ik wel kijken wat ik allemaal kan gaan doen met de NAS.

mijn twijfel zit in de volgende nassen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Synology Disk Station DS212J€ 163,-€ 163,-
1Synology Disk Station DS212€ 218,-€ 218,-
1Synology DiskStation DS213€ 260,61€ 260,61
1Synology Disk Station DS212+€ 269,-€ 269,-
1Synology DiskStation DS213+€ 314,90€ 314,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.764,49

Ik heb te weinig verstand om te zeggen welke systemen voor mij volstaan. De 213+ is volgens mij een overkill. Kijk ik naar de 212+ en 213 dan zijn deze vrijwel identiek aan elkaar(?). Verder weet ik niet of de 212 of 212J versie een goede keuze zou zijn. Kan iemand mij ermee helpen.

Gr Jesse
Als ik het zo hoor denk ik dat een 212j zelfs wel prima is voor jou, als je je films niet wilt transcoden maar gewoon direct als bestand naar je mediaspeler wilt streamen.
Virtuozzo schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:52:
[...]

Was ook de gedachte hier ...

[...]

Maar ja, met een andere router werkt het probleemloos.

Probleem is echter, dat was een geleende router. We moeten hier die van KPN gebruiken ivm telefonie. En daar gaat de vlieger vreemdgenoeg niet op.
Dan lijkt het mij dat het aan de router ligt :)

Ecodan warmtepomp

• Virtuozzo
  • Niet online
JT schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:19:

Dan lijkt het mij dat het aan de router ligt :)
Ja, het zou nog een conflict kunnen zijn eventueel in de manier waarop de DS met de router communiceert via upnp. Maar dat is een kleine kans, aangezien handmatige invoering ook geen resultaat oplevert.

We zullen er wel uit moeten komen, aangezien we van de KPN hier te horen krijgen dat portforwarding niet ondersteund wordt, net als upnp. En aangezien we van die features dus wel afhankelijk zijn, zullen we dat toch moeten uitvogelen. Omdat we geen andere router van ze krijgen puur omdat een apparaat "niet werkt" gebruikmakend van features die niet ondersteund worden. Al zes hoofdpijn gesprekken met ze gehad inmiddels.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, als portforwarding niet werkt op die router (wtf?) dan houdt het op.

• JT

JT

VETAK y0

Nooit KPN internet hier in huis dus :o

Ecodan warmtepomp

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:05

Cis

Ik zit erg te twijfelen tussen de DS213 en de DS213+.
Kan iemand mij concreet uitleggen wat de hardware encryption engine nou precies doet? Waar wordt precies tegen beveiligd?
Als iemand mijn username/password heeft, kan hij dan via VPN mijn bestanden uitlezen?
Als iemand fysiek in mijn huis inbreekt, maar géén username/wachtwoord heeft; kan hij dan mijn harddisks binnen 1 dag ontcijferen/uitlezen?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Cis schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:54:
Ik zit erg te twijfelen tussen de DS213 en de DS213+.
Kan iemand mij concreet uitleggen wat de hardware encryption engine nou precies doet? Waar wordt precies tegen beveiligd?
Als iemand mijn username/password heeft, kan hij dan via VPN mijn bestanden uitlezen?
Als iemand fysiek in mijn huis inbreekt, maar géén username/wachtwoord heeft; kan hij dan mijn harddisks binnen 1 dag ontcijferen/uitlezen?
Het 2de, hardawere encryption beschermt je tegen het direct uitlezen van de harde schijf.

Tijdmachine | Nieuws trends

• JT

JT

VETAK y0

En het verschil zit hem in de snelheid met de DS213; zie de review van hardware.info. In de review van hi.info kan je zien dat de DS213 bij encrypted opslaan terugvalt naar ruim 6mb/s schrijfsnelheid en de 213+ ruim 24mb/s. Ook qua lezen is er een dergelijke terugval in snelheid bij versleutelde data.

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 06-09-2012 17:36 ]

Ecodan warmtepomp

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Ik heb zelf het gevoel dat het nut van de hardware encryption engine voor mij persoonlijk redelijk nutteloos is als deze enkel gebruikt kan worden voor schrijven naar en lezen van disk. Als deze ook gebruikt kan worden hardware versnelling (of tenminste het ontlasten van de CPU) bij VPN/HTTPS en eventuele encryptie bij bijvoorbeeld backuppen naar de cloud zou ik hier wel de (kleine) meerprijs voor betalen.

Heeft iemand een idee of dit het geval is, en als het niet zo is, of dat wellicht gepland staat voor toekomstige DSM versies?

Verwijderd

tiz0r schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:27:
Kan ik per map aangeven wie deze map mag zien? Ik mis de optie dat je per map bepaalde toegangsrechten kunt instellen.
zeker kan dat, bij nieuwe mappen krijgen ook alleen admin users leesrechten e.d. , dat is op zich wel weer irritant omdat je eraan moet denken voor elke nieuwe map die je maakt ook even de rechten aan te passen. Dus oktober 2012 aanmaken en dan rechten geven.

Ik maak meestal de maandmappen een half jaar vooruit zodat ik het niet elke keer vergeet, want dan bellen ouders weer dat er geen nieuwe kinderfoto's komen enzo.

Als een normale user met rechten op 1 map een submap maakt, dan komen de rechten wel gelijk overal goed te staan. Wellicht dus het handigste om een normale user aan te maken en daarop submappen te maken ipv in de windows verkenner of iets dergelijks.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 19:17 ]

• Cis

Cis

JT schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:29:
En het verschil zit hem in de snelheid met de DS213; zie de review van hardware.info. In de review van hi.info kan je zien dat de DS213 bij encrypted opslaan terugvalt naar ruim 6mb/s schrijfsnelheid en de 213+ ruim 24mb/s. Ook qua lezen is er een dergelijke terugval in snelheid bij versleutelde data.
Is het in dat geval mogelijk om de encyptie aan te zetten voor specifieke directories? If stel je de encryptie in voor de gehele schijf?
In het 1e geval; dan is de keuze makkelijk: dan kies ik de 213. Het zijn slechts enkele persoonlijke documenten die ik encrypted wil hebben. Muziek en video boeit me niet zo.
In het 2e geval neig ik toch naar de 213+, ik vrees dat ik anders spijt ga krijgen over een jaar voor die paar tientjes :)

• Bart Meerdink
  • Laatst online: 13-03 09:08
Als beginnende Synology DS413j + DSM 4.1 gebruiker heb ik een probleem met de allersimpelste toepassing: het kopieren van gegevens van mijn oude externe media naar de DS. Dus folders met inhoud. Ik heb een Mac, en verbinding loopt met ethernet kabeltjes via mijn HUAWEI ADSL router (vooralsnog krijg ik niet meer dan 10MB/s).

1) geprobeerd om via afp://192.168.1.xxx (appletalk) te verbinden Dat ging een tijdje goed, maar midden in een grote transfer verdween de verbinding ('Apple file service was stopped' en meteen weer opgestart). Dat kan ik niet hebben.
2) met smb://192.168.1.xxx (samba, windows file sharing). Die klapte eruit op twee bestanden die alleen verschilden qua hoofd/kleine letters. Standaard is Samba blijkbaar case insensitive.
3) nog even met NFS, maar dat is gepruts omdat de user van mijn Mac dan updates moet gaan doen op een host waar hij niet thuishoort.
4) File Station zelf geprobeerd (Java en Flash plugins moeten activeren voor 192.168.1.xxx) maar tot mijn verbijstering slaat hij folders dan als files op (drag and drop, via het menu'tje kun je zelfs geen folders selecteren).
5) FTP (via Forklift) leek aardig te werken, totdat ik een 'The item ... could not be copied' / string encoding error kreeg voor een file met op het oog geen niet-ascii tekens in de naam (ik heb wel daarna 'UTF-8 bestandsnaam ondersteuning inschakelen' aangevinkt voor de zekerheid maar dat hielp niet). Die file ging via smb dan wel weer goed (en na verandering van de blijkbaar problematische naam met FTP ook).

Wat is volgens jullie de beste manier? Moet ik in de configuratie van samba op de DS gaan wroeten om case sensitivity aan te zetten? En wat zijn daar dan weer de nadelen van?

Twee dingen die me nog opvielen: standaard zet de DS de tijd ergens op feb 2011, dat merk je pas na een tijdje natuurlijk, waarna je gauw alsnog in DS de timeserver aanzet. In een versie 4.1 zou dat toch meteen goed moeten gaan lijkt me. En bij het instellen van Time Machine naar een folder op de DS merkte ik via trial and error dat ik eerst handmatig verbinding moest leggen met afp://192.168.1.xxx voordat ik hem kon selecteren (ik heb het IP adres van de DS wel vastgezet anders is het straks en ander adres). Dat had ik nergens gelezen.

Eerste kennismaking met DSM is dus moeizamer dan ik had verwacht...

Verwijderd

Hoi,

Ik kan het antwoord op het volgende niet vinden.
Kan iemand me helpen voor een oplossing.

Ik log op mijn nas in, via firefox via admin, dan krijg ik een blauw scherm te zien, met onderaan DSM 4.1
Tot nu toe alles ok.
Ik kan ook veel doen enz
Maar er verschijnt , de ene keer sneller dan de andere keer, de tekst: You are not authorized to use this service

Heeft iemand enig idee wat dit is, en vooral: hoe kan ik dit oplossen.
Mijn dank

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 22:44
Aangezien ik nog erg twijfel om een nieuwe 213+ aan te schaffen omdat mijn 207+ wellicht aan vervanging toe is. Wat zou eigenlijk een levensduur van mn huidige NAS zijn (afgezien van ik gewoon sneller etc wil).

Mijn 207+ draait 24/7 365dagen (en stiekem ben ik er nog wel redelijk tevreden over).

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:46:
Hoi,

Ik log op mijn nas in, via firefox via admin, dan krijg ik een blauw scherm te zien, met onderaan DSM 4.1
Tot nu toe alles ok.
Ik kan ook veel doen enz
Maar er verschijnt , de ene keer sneller dan de andere keer, de tekst: You are not authorized to use this service

Mijn dank
Eerste hit op google gaf dit, misschien heb je er wat aan:

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=145&t=20401

This looks like you have activated "auto IP blocking" on your DS and the IP of your computer is blocked.

• Bart Meerdink
  • Laatst online: 13-03 09:08
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:46:
Hoi,

Tot nu toe alles ok.
Ik kan ook veel doen enz

Mijn dank
Wel het 'Onthoud mij' vinkje aangezet bij het inloggen?
Ik zie de melding alleen als ik uitlog van een ander DS account, dan probeert hij het admin-scherm en vervangt het door het inlog-scherm. Ik gebruik wel Chrome.

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:45
kevin1000 schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:46:
Hebben toevallig meer mensen last van dat sinds update 4.1.2636 en cloud station 1.1.2288 geen gebruikers meer toegang kan geven tot cloud station via de interface? Bij mij is bij het tabblad gebruikers helemaal leeg
Heb je hier toevallig al een fix voor gevonden?

We zijn in elk geval niet de enige; http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=194&t=50710

[ Voor 11% gewijzigd door new_guy op 06-09-2012 21:43 ]

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 07:00
Zo net Sickbeard geupdate op de NAS. Alleen is er volgens mij iets fout gegaan. Kan de pagina niet laden, en bij package manager staat uitvoeren als ik dat doe geeft hij na 1 min aan "kon de pakket service niet uitvoeren" betekend dit dat de installatie corrupt is ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• kdbruin
  • Laatst online: 08-08 14:47
Nope, waarschijnlijk een DB probleem. Probeer het via de shell te starten dan zie je waar het fout gaat. De betreffende regel uit de DB verwijderen en dan opnieuw opstarten.

Of je oude DB weggooien en opnieuw laten scannen.

• CasGas

CasGas

.

brrr...

had ik eindelijk spotweb draaien icm sabnzbd, denk ik een cronjob te draaien om te updaten en te retrieven, is me hele spotweb installatie corrupt geraakt.
Installeer ik spotweb opnieuw, krijg ik alleen maar meldingen dat mijn ownsettings.php niet goed zou zijn, terwijl ik die meuk juist allemaal gekopieerd heb uit de installatie van spotweb als die daar om vraagt.

Moet ik nog meer weggooien als ik spotweb "gedeinstalleerd"?

mysql db + user zijn weggegooid, directory waar spotweb verwijdert..

mis ik misschien nog wat? Handleidingen om het te deinstalleren ben ik nog niet tegen gekomen :)

• Cis

Cis

Cis schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:58:
[...]

Is het in dat geval mogelijk om de encyptie aan te zetten voor specifieke directories? If stel je de encryptie in voor de gehele schijf?
In het 1e geval; dan is de keuze makkelijk: dan kies ik de 213. Het zijn slechts enkele persoonlijke documenten die ik encrypted wil hebben. Muziek en video boeit me niet zo.
In het 2e geval neig ik toch naar de 213+, ik vrees dat ik anders spijt ga krijgen over een jaar voor die paar tientjes :)
Ja dus: http://www.synology.com/t...hared_folder.php?lang=enu ;)

Dan ga ik dus toch maar voor de 213. Die paar folders die ik wil encrypten zal niet veel CPU kosten...

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Even een vraagje, is het mogelijk om met die Synology software de grootte per Gedeelde map te zien. Door middel van een plug-in, of zoiets?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:25
Cyrus The Virus schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:43:
Zo net Sickbeard geupdate op de NAS. Alleen is er volgens mij iets fout gegaan. Kan de pagina niet laden, en bij package manager staat uitvoeren als ik dat doe geeft hij na 1 min aan "kon de pakket service niet uitvoeren" betekend dit dat de installatie corrupt is ?
Geupdate via de Sickbeard interface en je hebt een Syno package? Dat probleem had ik ook, ik had het idee dat er wat anders fout ging. Ik heb via SSH een backupje gemaakt van de config.ini van sickbeard en via de package manager sickbeard verwijderd en weer geinstalleerd, en vervolgens het config bestandje teruggezet.

Misschien ging er wat anders fout, maar ik kon niets in de logs vinden wat mij op een goed spoor zette.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Rainesh
Ik heb thuis al een 1,5jaar een DS411j met 4x 2tb in SHR (raid5) staan, werkt hartstikke goed maar begin nu tegen tegen het limiet van de NAS aan te lopen. Want naast Photostation, draait hij ook nog eens 3 andere sites, mijn raw foto's, muziek collectie en film collectie.

De raw foto's bewerk ik met photostop/lightroom en laad ik direct vanaf de NAS. De transfersnelheden liggen gemiddeld rond de 30mb/s....voor mij nu traag. Ik wil nu gaan upgraden naar een 1512+ of een 1812+...alleen twijfel ontzettend.

Waarom twijfel ik? Mijn schijven zitten bijna vol en kan wel upgraden naar 3tb schijven, maar wil ook gelijk meer snelheid en meer packages gaan draaien (zoals couchpotato/sabnzb/sickbeard). Mijn budget 850 euro.

1) Met 850 euro kan ik makkelijk de 1812+ halen inc 2gb ramlatje, maar kan dan niet direct een schijf erbij
doen. Wel kan ik later makkelijk uitbreiden tot eventueel 18disks.
2) Ik kan een 1512+ halen (670 euro) + 3tb (WD Red 165 euro) + 2gb ram, maar dan kan ik maar 1 disk
uitbreiden en zitten mijn slots dus al weer vol.

Mocht ik tevreden zijn over de WD Reds, dan wil ik op den duur mijn schijven gaan vervangen met de 3tb varianten.

De drives die ik nu in gebruik heb:

2x samsung F3
1x samsung F4
1x WD EARS

Zit er trouwens ook aan te denken om later een 2e handse 110j ofzo aan te schaffen en daar een schijf in te doen als backup voor mijn foto's/muziek/documenten.

Wat raden jullie mij aan? Hoeveel zou de 411j nog waard zijn (doos,boekjes,bon etc aanwezig)?

• Rainesh
Dothan schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:29:
Even een vraagje, is het mogelijk om met die Synology software de grootte per Gedeelde map te zien. Door middel van een plug-in, of zoiets?
In filestation zie je links je gedeelde mappen, rechtermuisknop op een map en dan eigenschappen.

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 07:00
storeman schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:34:
[...]

Geupdate via de Sickbeard interface en je hebt een Syno package? Dat probleem had ik ook, ik had het idee dat er wat anders fout ging. Ik heb via SSH een backupje gemaakt van de config.ini van sickbeard en via de package manager sickbeard verwijderd en weer geinstalleerd, en vervolgens het config bestandje teruggezet.

Misschien ging er wat anders fout, maar ik kon niets in de logs vinden wat mij op een goed spoor zette.
Ik had het dus via sickbeard gedaan. SSH weet ik zo niet hoe dat werkt. Heb hem maar verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Pagina: 1 ... 69 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.