Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
Llewy schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:25:
[...]

Niet ergens een tikfoutje in de mapnaam? Was bij mij het probleem..

Anders eens handmatig de map uit de share scannen en kijken of hij die direct vindt.. Mocht dat niet zo zijn, zou ik daar de fout zoeken.
Nee, de smb source is /volume1/tvshows/
Hierin zitten dan per tvshow nog eens aparte directories.
Die ene directory leek xbmc te negeren terwijl nieuwe downloads in reeds bestaande directories wel werden ontdekt.

Heb die ene directory even manueel toegevoegd als extra source en dan pikt ie hem wel gelijk op.
Hierna die source (de éne directory) er weer uitgegooid (en uit de dbase gecleared) en de tvshow source nog eens manueel gescanned en nu wordt ie wel gewoon gevonden..
Weird.. maar 't lijkt wel weer te werken.

[ Voor 19% gewijzigd door witchdoc op 02-09-2012 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 08:29
pitchdown schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:06:
Ik heb nog een apart security-probleem met mijn DS209 (met laatste DSM update).
Ik gebruik het package "Crashplan" m.b.t. mijn backup.

Ik heb daarnaast de volgende opzet:

3 Users
1 Admin-user (ikzelf)
1 Deamon-user voor Crashplan genaamd "Crashplan"

Ik probeer een situatie te maken waarbij:
- de 3 users een bepaalde map (dus niet een share) niet in kunnen
- ikzelf+de deamon-user i.v.m. backup wel

Dit lukt mij echter niet zonder de groep "other" onder permissions toe te voegen, of onder het tabblad van de betreffende map onder het kopje "owner and group" bij group de groep "users" toe te voegen. Echter...dan kunnen de 3 andere gebruikers ook in deze map!

De groep users is standaard niet te wijzigen binnen DSM (dit zijn alle gebruikers)

Wanneer ik de deamon-user aan een nieuwe groep of de standaard administrators-groep toevoeg en deze onder "owner and group" toevoeg kan de backup-applicatie er nog steeds niet bij!

Wie weet wat hier op basis van security mis gaat?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:44
Mijn photostationkoppeling naar www.mijndomein.nl doet het nog steeds niet.

Ik wacht wel af totdat er een patch ofzo voor uitkomt. Zijn er inmiddels nog meer mensen die hier problemen mee hebben?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:47
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:51:
Ik merk ook steeds wanneer ik mijn Diskstation herstart al mijn handmatig aangemaakte cron's zijn verdwenen. Moet ze dan elke keer weer handmatig in /etc/crontab plaatsen... :(
Ik draai mijn cronjobs onder een gewone gebruiker, niet onder root. De crontab entries staan dan in /var/spool/cron/crontabs/[username], dus in mijn geval /var/spool/cron/crontabs/rutgerw

En in die file staat dan dit:
45	10	*	*	*	rutgerw	/volume1/homes/rutger/scripts/do_backup

Je kan op die manier geen cronjobs als root draaien maar ze overleven wel een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:43
Vandaag mijn DS411slim geupdate naar 4.1 final. Ik heb geen 4.1 beta gebruikt.

Wat heb ik daar een spijt van. Zodra ik vanaf mijn Mac via AFP de DS411slim mount en transfers begin, gaat dat met max 6MB/s en gebruikt afpd 100% cpu op de Synology. Oftewel onbruikbaar. Lekker dit..

AFP uit/aan zetten lost niks op, rebooten niet.. Maarja, wat kan ik verder proberen? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

Nakebod

Nope.

rutgerw schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:21:
[...]

Ik draai mijn cronjobs onder een gewone gebruiker, niet onder root. De crontab entries staan dan in /var/spool/cron/crontabs/[username], dus in mijn geval /var/spool/cron/crontabs/rutgerw

En in die file staat dan dit:
45	10	*	*	*	rutgerw	/volume1/homes/rutger/scripts/do_backup

Je kan op die manier geen cronjobs als root draaien maar ze overleven wel een herstart.
Als alternatief daarop, en cron als root is mogelijk (Ooit ergens gevonden, geen idee meer waar/van wie/etc):
Maak een nieuw bestand: /usr/syno/etc/rc.d/S99crontab.sh
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
#!/bin/sh
# S99crontab.sh
# restore crontab on startup
# save crontab on shutdown

CONFDIR=/etc
CRONTAB=$CONFDIR/crontab
CRONTABMOD=$CONFDIR/crontab.modified
RCDIR=/usr/syno/etc/rc.d
CRONRCFILE=$RCDIR/S04crond.sh

case $1 in
    start)
        cp -p $CRONTABMOD $CRONTAB
        $CRONRCFILE stop
        sleep 5
        $CRONRCFILE start
        ;;
    stop)
        cp -p $CRONTAB $CRONTABMOD
        ;;
    *)
        echo "Usage: $0 [start|stop]"
        ;;
esac

chmod 755 /usr/syno/etc/rc.d/S99crontab.sh

Zet nu je cron in /etc/crontab.modified. Na een reboot zal de inhoud van dit bestand worden gekopieerd naar de echte crontab file.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-10 08:39
Hebben toevallig meer mensen last van dat sinds update 4.1.2636 en cloud station 1.1.2288 geen gebruikers meer toegang kan geven tot cloud station via de interface? Bij mij is bij het tabblad gebruikers helemaal leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:59
En ik maar denken dat het aan mij lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09 14:39
Kan iemand hier mij ook vertellen hoe ik het makkelijkst geld bij CrashPlan kan krijgen voor een abbonement? De enige kaarten die worden geaccepteerd door CrashPlan zelf en Google Wallet zijn credit kaarten en ik ben alleen in het bezit van een Maestro kaart.

[ Voor 6% gewijzigd door RikH op 02-09-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33
thaan schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:22:
Vandaag mijn DS411slim geupdate naar 4.1 final. Ik heb geen 4.1 beta gebruikt.

Wat heb ik daar een spijt van. Zodra ik vanaf mijn Mac via AFP de DS411slim mount en transfers begin, gaat dat met max 6MB/s en gebruikt afpd 100% cpu op de Synology. Oftewel onbruikbaar. Lekker dit..

AFP uit/aan zetten lost niks op, rebooten niet.. Maarja, wat kan ik verder proberen? Iemand een idee?
Tijdelijk smb gebruiken en een bug rapporteren bij synology support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
RikH schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:34:
Kan iemand hier mij ook vertellen hoe ik het makkelijkst geld bij CrashPlan kan krijgen voor een abbonement? De enige kaarten die worden geaccepteerd door CrashPlan zelf en Google Wallet zijn credit kaarten en ik ben alleen in het bezit van een Maestro kaart.
Creditcard regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RikH schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:34:
je kan in de google wallet de maestro kaart koppelen en dan zo betalen. Dan is google wallet een soort paypal. Ook handig voor aankopen van apps in de google store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:38:
Mijn photostationkoppeling naar www.mijndomein.nl doet het nog steeds niet.

Ik wacht wel af totdat er een patch ofzo voor uitkomt. Zijn er inmiddels nog meer mensen die hier problemen mee hebben?
Ik heb net geupdate. Hier werkt alles nog. Ik heb op mijn domein een redirect naar mijn ip adres thuis, via de blog van photostation heb ik een link naar photostation zelf. De blog gebruik ik om de laatste foto's te beschrijven voor familie zodat ze zien wanneer er een update is.

Dat werkt nog, al is mijn photostation na een update (en de dsm update) wel opeens opnieuw thumbs aan het maken, althans er draaien wat processen en cpu staat op 100%), maar straks zal het wel weer normaal zijn met de cpu belasting. Althans dat hoop ik, anders heb ik morgen op mijn vrije dag wat te doen :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 11:34
Hier trouwens nog een review van de DS213 waar hij er een stuk beter uit lijkt te komen (tov de DS212) dan bij Hardware.info
Weet nog niet zo wat ik daarvan denken moet, zou nogal apart zijn als hij als opvolger en ondanks hogere specs toch lagere prestaties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 15:34:
[...]

Ik heb net geupdate. Hier werkt alles nog. Ik heb op mijn domein een redirect naar mijn ip adres thuis, via de blog van photostation heb ik een link naar photostation zelf. De blog gebruik ik om de laatste foto's te beschrijven voor familie zodat ze zien wanneer er een update is.

Dat werkt nog, al is mijn photostation na een update (en de dsm update) wel opeens opnieuw thumbs aan het maken, althans er draaien wat processen en cpu staat op 100%), maar straks zal het wel weer normaal zijn met de cpu belasting. Althans dat hoop ik, anders heb ik morgen op mijn vrije dag wat te doen :(
Ik gebruik helaas geen blog Met DSM 4.0 deed mijn domein het perfect en werden bezoekers automatisch doorgestuurd naar mijn Photostation. Wat ik heb begrepen is dat in DSM 4.1, photostation uit de vhost is gehaald vanwege veiligheidsmaatregelen (engelse syno forum). Wel erg jammer, moet kijken hoe ik dit nu ga oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41
Ik wil ook graag *.mijndomein.nl verwijzen naar mijn nas.. Maar heb geen flauw idee hoe dit gaat werken..

Inmiddels deze: sverzijl in "Het grote Synology topic - deel 4" post gevonden, maar hoe kom ik in deze directory? Is er ook een mogelijkheid zonder Putty/Terminal (werk op een mac) maar dan een verkenner achtige omgeving? In terminal begrippen ben ik niet echt thuis.

Wat ik dus wil:

couchpotato.mijndomein.nl --> couchpotato op de NAS
sickbeard.mijndomein.nl --> sickbeard op de nas

Etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
Llewy schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:44:
Ik wil ook graag *.mijndomein.nl verwijzen naar mijn nas.. Maar heb geen flauw idee hoe dit gaat werken..

Inmiddels deze: sverzijl in "Het grote Synology topic - deel 4" post gevonden, maar hoe kom ik in deze directory? Is er ook een mogelijkheid zonder Putty/Terminal (werk op een mac) maar dan een verkenner achtige omgeving? In terminal begrippen ben ik niet echt thuis.

Wat ik dus wil:

couchpotato.mijndomein.nl --> couchpotato op de NAS
sickbeard.mijndomein.nl --> sickbeard op de nas

Etc...
Maar wat snap je daar niet aan?

* Regel domein + Doorverwijsservice
* Zet alle poorten op router open (voor spotweb, sickbeard, couchpotato)
* Laat poorten doorverwijzen naar interne ip's
* Verwijs vanuit domeinservice door naar je externe ipadres + poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41
Lumics schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:48:
[...]

Maar wat snap je daar niet aan?

* Regel domein + Doorverwijsservice
* Zet alle poorten op router open (voor spotweb, sickbeard, couchpotato)
* Laat poorten doorverwijzen naar interne ip's
* Verwijs vanuit domeinservice door naar je externe ipadres + poort
De laatste stap, ik heb een doorverwijsservice die alles van *.domein.nl doorverwijst naar mijn ip-adres. Wat ik dus wil is dat de synology de couchpotato.domein.nl doorverwijst naar de juiste map. Ik heb de gelinkte post doorgelezen maar ik kom niet via een verkennerachtigemode (file station of een ftp-beheer) in de usr-map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Llewy schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:03:
[...]

De laatste stap, ik heb een doorverwijsservice die alles van *.domein.nl doorverwijst naar mijn ip-adres. Wat ik dus wil is dat de synology de couchpotato.domein.nl doorverwijst naar de juiste map. Ik heb de gelinkte post doorgelezen maar ik kom niet via een verkennerachtigemode (file station of een ftp-beheer) in de usr-map.
In DSM moet je webservices aanzetten, een vhost aanmaken bijv

couchpotato - couchpotato.domein.nl - http - (poortnummer van couchpotato)

je krijgt dan een share die "web" heet en daarin vind je een mapje genaamd couchpotato. Zet in je mapje couchpotato een index.html (of php) bestandje met daarin een redirect die naar de juiste poort verwijst.

Zo heb ik het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09 14:39
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 15:32:
[...]
je kan in de google wallet de maestro kaart koppelen en dan zo betalen. Dan is google wallet een soort paypal. Ook handig voor aankopen van apps in de google store.
Zou je me kunnen uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Bij zoeken op google naar 'google wallet maestro' komen er allemaal artikelen tevoorschijn met het bericht dat maestro niet meer wordt gesupport. Bij de sign up pagina van google wallet krijg ik de boodschap dat mijn bankrekening nummer een ongeldig credit card nummer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Klaassie schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:37:
Hier trouwens nog een review van de DS213 waar hij er een stuk beter uit lijkt te komen (tov de DS212) dan bij Hardware.info
Weet nog niet zo wat ik daarvan denken moet, zou nogal apart zijn als hij als opvolger en ondanks hogere specs toch lagere prestaties heeft.
De lage doorvoer bij de hw.info review en de problemen met DSM 4.1 maken dat ik nog wel even wacht met aanschaf van een DS213+...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
[...]

Maar je hoeft ook niet naar een map te linken.

1) Open sickbeard binnen je netwerk. je ziet nu iets als : http://192.168.0.105:1111/home/
-> Dit is je interne ip + poort.
2) Zoek je externe ip op met http://www.watismijnip.nl/
3) Stel je router in dat als er verkeer op de poort (in dit geval 1111) binnenkomt, dat dit naar je interne ip wordt gestuurd.
4) Ga naar je hoster en koppel aan sickbeard.**.nl je externe ip + poort. In dit geval: http://12.345.678.186:1111
5) Klaar!

Resume:

sickbeard.*.nl -> http://12.345.678.186:1111 [Router stuurt poort 1111] -> http://192.168.0.105:8081/home/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Lumics schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:32:
[...]

Maar je hoeft ook niet naar een map te linken.

4) Ga naar je hoster en koppel aan sickbeard.**.nl je externe ip + poort. In dit geval: http://12.345.678.186:1111
5) Klaar!

Resume:

sickbeard.*.nl -> http://12.345.678.186:1111 [Router stuurt poort 1111] -> http://192.168.0.105:8081/home/
Interessant, maar hoe moet je een poort koppelen bij je hoster? Ik heb bijv transip als hoster en als ik een poort achter mijn ip zet dan is het invalid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Rainesh schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:36:
[...]

Interessant, maar hoe moet je een poort koppelen bij je hoster? Ik heb bijv transip als hoster en als ik een poort achter mijn ip zet dan is het invalid.
Als ik het goed heb maak je eerst een A-record voor al je services, bijvoorbeeld:

Naam: couchpotato
TTL: 5 min (of 1 dag)
Type: A
Waarde: <je ip> (of @)

Vervolgens maak je een SRV record aan:
Naam: _http._tcp
Type: SRV
Waarde: 0 5 1111 couchpotato

Dat laatste stukje is lastig, 0 en 5 zijn de priority en weight (zou ik gewoon daar op laten), en 1111 is in dit geval de poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Begrijp ik nou goed uit de release notes dat er geen DS Video app voor Android is? Ik was er eigenlijk een beetje van uitgegaan dat die er wel zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

hars73 schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:11:
Begrijp ik nou goed uit de release notes dat er geen DS Video app voor Android is? Ik was er eigenlijk een beetje van uitgegaan dat die er wel zou komen.
Er is inderdaad geen DS Video app voor Android. Misschien omdat je met Android vanuit DS File films kunt streamen?!
Ik hoop persoonlijk dat de app er wel komt uiteindelijk, in vind het wel leuk werken op ios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MissileHugger schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:16:
[...]

Er is inderdaad geen DS Video app voor Android. Misschien omdat je met Android vanuit DS File films kunt streamen?!
Ik hoop persoonlijk dat de app er wel komt uiteindelijk, in vind het wel leuk werken op ios.
Deze gebruik ik voor streamen http://www.bsplayer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Naar mijn inziens kun je dit beter niet zo doen vanuit security overwegingen. Maak gebruik van NAT en gebruik custom externe portnummers en link deze door naar de juiste interne portnummers.

Zo heb ik http://remote.mijnip.nl:2012 --> SAB http://remote.mijnip.nl:2013 FTP (en dan link ik via mijn router naar --> 8080 en 21 :)

Alles wagenwijd openzetten op de standaard porten is vragen om problemen imho. Ik ben zelf erg panisch en heb zelf alleen specifieke externe ip nummers toegang gegeven en kan via een omweg tijdelijk externe ip nummers whitelisten.

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 02-09-2012 21:57 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Workaholic schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:56:
[...]

Naar mijn inziens kun je dit beter niet allemaal openzetten en via http: 80 werken security overwegingen. Maak gebruik van NAT en gebruik custom externe portnummers en link deze door naar de juiste interne portnummers.

Zo heb ik http://remote.mijnip.nl:2012 --> SAB http://remote.mijnip.nl:2013 FTP (en dan link ik via mijn router naar --> 8080 en 21 :)

Alles wagenwijd openzetten op de standaard porten is vragen om problemen imho. Ik ben zelf erg panisch en heb zelf alleen specifieke externe ip nummers toegang gegeven en kan via een omweg tijdelijk externe ip nummers whitelisten.
Ik heb zelf alles naar buiten toe dicht staan behalve SSH (op een alternatieve poort). Via putty of tunnelier gebruik ik dan een Socks5 proxy waarmee ik op mijn interne netwerk kan (net als een VPN). Klinkt omslachtig maar werkt erg en kost 0,0 moeite als het eenmaal is ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Ik ben trouwens zelf nog op zoek naar een nieuwe NAS voor in de woonkamer. Heb nu nog een DS107+ die inmiddels richting de 6 jaar gaat.
Omdat hij in een beperkte ruimte komt te staan denk ik dat een 2-disk nas het grootste is wat ik kwijt kan, en zoals gebruikelijk voor mijn eigen selectieproces probeer ik een pro/con lijstje tussen 3 modellen te maken:

DS213+
Pros
- dual core
- nieuwste model dus een jaar langere support met nieuwe DSM versies
- hibernation met erg weinig verbruik
- USB3 (maar niet voorop!)
Cons
- (nog) geen Python (dus zal ik moeten wachten)
- nieuw, kinderziektes?

DS212+
Pros
- iets goedkoper en nog verder aan het zakken
- populairste model dus veel packages
Cons
- ?

DS712+
- pro model, langere garantie, dual lan / virtualization support etc
- DX51x uitbreiding mogelijk (in één volume)
- 1 Gb ram
- Stilste van het stel
Cons
- niet echt energie zuinig vergeleken met 213+
- cpu niet sneller dan DS212+?
- minder populair dan de 2xx+ serie
- geen USB3

Heeft iemand hier nog iets nuttigs aan toe te voegen, of een hands on ervaring met de 712 en 212+?
Ik kan niet bizar veel vinden over de 712 vergeleken met de 212 maar hij spreekt me wel aan. Vooral de 1Gb geheugen lijkt me prettig omdat ik er ook wel een database in wil kunnen hosten.

Verder gebruik ik hem als download station, vpn server, webserver, mailserver en ik ben ook van plan wat met de ip camera's te gaan klooien. En uiteraard voor backups en streaming.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakMDS op 02-09-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
SndBastard schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:53:
[...]

Als ik het goed heb maak je eerst een A-record voor al je services, bijvoorbeeld:

Naam: couchpotato
Type: A
Waarde: <je ip> (of @)

Vervolgens maak je een SRV record aan:
Naam: _http._tcp
Type: SRV
Waarde: 0 5 1111 couchpotato

Dat laatste stukje is lastig, 0 en 5 zijn de priority en weight (zou ik gewoon daar op laten), en 1111 is in dit geval de poort.
Als je dus via bovenstaande doet, heb je geen vhosts nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

SndBastard schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:13:
Ik ben trouwens zelf nog op zoek naar een nieuwe NAS voor in de woonkamer. Heb nu nog een DS107+ die inmiddels richting de 6 jaar gaat.
Omdat hij in een beperkte ruimte komt te staan denk ik dat een 2-disk nas het grootste is wat ik kwijt kan, en zoals gebruikelijk voor mijn eigen selectieproces probeer ik een pro/con lijstje tussen 3 modellen te maken:

DS213+
Pros
- dual core
Cons
- nieuw, kinderziektes?

DS212+
Pros
Cons
- ?

DS712+
- 1 Gb ram
- Stilste van het stel
Cons
- geen USB3

Heeft iemand hier nog iets nuttigs aan toe te voegen, of een hands on ervaring met de 712 en 212+?
Ik kan niet bizar veel vinden over de 712 vergeleken met de 212 maar hij spreekt me wel aan. Vooral de 1Gb geheugen lijkt me prettig omdat ik er ook wel een database in wil kunnen hosten.

Verder gebruik ik hem als download station, vpn server, webserver, mailserver en ik ben ook van plan wat met de ip camera's te gaan klooien. En uiteraard voor backups en streaming.
Nog een andere pro van de DS213+ en voor mij dé reden om ervoor te gaan als ik voor een kant en klare NAS ga is de hardwarematge encryptie,

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:48
SndBastard schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:13:

DS213+
Pros
- dual core
Cons
- nieuw, kinderziektes?

DS212+
Pros
Cons
- ?

DS712+
- 1 Gb ram
- Stilste van het stel
Cons
- geen USB3

De 213 lijkt gelijkwaardig aan de 212+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
JT schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:44:
[...]

Nog een andere pro van de DS213+ en voor mij dé reden om ervoor te gaan als ik voor een kant en klare NAS ga is de hardwarematge encryptie,
Ik heb het voordeel van het encryptie stuk nog niet helemaal op mijn netvlies. Werkt dat op basis van CPU instructies? Dus ook bij SSH, https met ssl, vpn? Mits alles ervoor gecompiled is heeft dat natuurlijk wel grote voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat weet ik niet precies, maar in de review van hi.info kan je zien dat de DS213 bij encrypted opslaan terugvalt naar ruim 6mb/s schrijfsnelheid en de 213+ ruim 24mb/s.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Er zijn diverse mensen (waaronder ik) waarvan de system hibernation niet goed werkt met een DS213+ onder DSM 4.1.

Zo blijft de fan draaien ook al is de DS in hibernation...
En nog erger, de DS213+ gebruikt dan nog steeds 11.2 watt en niet 2.6 watt.
Hij verbruikt met 20% of 80% cpu load even veel nl 18 watt. Dit is met een enkele schrijf gemeten. Gezien de power van de NAS vind ik dit zuinig.

[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 02-09-2012 23:28 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik wacht wel even op DSM 4.1.1/4.2 ofzo zodat alle problemen zijn opgelost :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Wat gaaf! Ik heb zojuist de Mono beta van Synology zelf geinstalleerd en ging effe wat testjes doen.
Heb in .NET een WCF service gemaakt en hoewel er wat WCF limitaties zijn, kan ik het volledige .NET framework gebruiken op de Syno...

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
JT schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:23:
Dat weet ik niet precies, maar in de review van hi.info kan je zien dat de DS213 bij encrypted opslaan terugvalt naar ruim 6mb/s schrijfsnelheid en de 213+ ruim 24mb/s.
Ah zo, encrypted opslaan vind ik niet echt interessant. Als iemand met kwade bedoelingen fysiek bij mijn nas komt heb ik grotere problemen, want dan staan ze in mijn huiskamer. Daarnaast heb ik niet echt iets wat ik zo zou willen encrypten.
Wellicht kan dezelfde techniek met toekomstige versies ook werken voor het versnellen van http/vpn/usenet/ssl met encryptie, dat zou voor mij een groot voordeel zijn.

Hoe dan ook, ik heb "nieuw/kinderziektes" ook mij de cons van een DS213+ staan, duurt vaak toch een maandje of 2 a 3 voordat alle nieuwigheids issues eraf zijn.

Misschien moet ik er toch fysiek een ander plekje voor zoeken en voor een 412+ of tzt een 413+ gaan. Die units hebben qua hardware eigenlijk wel meer wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

Nakebod

Nope.

Ik zie net ineens iets stoms aan de DS213, en schijnbaar is de DS211 de laatste die het wel had. Aan de achterkant, bij de power connector, op DS211 en lagere modellen, zit er een imho zeer handig haakje waar je de stroomkabel inklikt. Wat dus als voordeel heeft dat de stroomconnector er niet zo makkelijk uitvalt.

Toegegeven, ik verplaats mijn DS209 niet dagelijks :+ maar het is wel een stukje extra veiligheid als je bezig bent met wat kabels en je moet de NAS iets verplaatsen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:42
Mijn ds212 gaat na de update steeds uit de slaap modus mode. Had hiervoor nooit last van maar hij blijft nu niet eens 5 min slapen en whop hij gaat weer aan...

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

exi22 schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:24:
Mijn ds212 gaat na de update steeds uit de slaap modus mode. Had hiervoor nooit last van maar hij blijft nu niet eens 5 min slapen en whop hij gaat weer aan...

Meer mensen hier last van?
Hibernation werkt niet meer (goed) sinds 4.1. Staat ook op het Synology forum te lezen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:42
Microkid schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:25:
[...]

Hibernation werkt niet meer (goed) sinds 4.1. Staat ook op het Synology forum te lezen.
Oh bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microkid schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:25:
[...]

Mmmm das dan weer minder. Zal niet lang duren voor er een bijgewerkte versie van komt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 29-09 12:27
Ik zit nog steeds met het probleem dat ik geen packages meer kan downloaden uit package center of kan updaten. Telkens blijft de melding komen:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/nas.jpg

Ook met DSM 4.0 final had ik er last vasn de afgelopen week. Daarvoor werkte het wel goed. Iemand enig idee waar het in kan zitten? Ik heb ook naar de DNS instellingen gekeken maar die lijken ook goed.

Zelfs downloaden met de Downloadstation werkt niet. Extern inloggen weer wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 03-09-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Iemand ervaring met CalDAV? Aangezien ik veel lees over eenzijdige synchronisatie...
Overigens lijkt Zarafa mij ook wel iets, maar om mail nu ook zelf te gaan hosten... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als je uitgebreide sync wilt, ik heb er vorige week naar gezocht en ben uitgekomen bij OwnCloud, dat te installeren is op Synology NASsen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 01-10 00:07
Binnetie schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:52:
Ook met DSM 4.0 final had ik er last vasn de afgelopen week. Daarvoor werkte het wel goed. Iemand enig idee waar het in kan zitten? Ik heb ook naar de DNS instellingen gekeken maar die lijken ook goed.

Zelfs downloaden met de Downloadstation werkt niet. Extern inloggen weer wel.
Zit de synology firewall in de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
JT schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:01:
Als je uitgebreide sync wilt, ik heb er vorige week naar gezocht en ben uitgekomen bij OwnCloud, dat te installeren is op Synology NASsen.
Heb je een link naar de SPK?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand hoe je een package kunt debuggen?

Heb een poging gedaan HTPCManager in een package te gieten wat tot aan de installatie goed gaat echter de uitvoer ervan niet maar hoe kom ik er nu achter waar het dan mis gaat?
Kan nergens een log ervan vinden wat er nu gebeurt.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 03-09-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 29-09 12:27
job schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:29:
[...]

Zit de synology firewall in de weg?
Ik heb gekeken, maar de firewall staat niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Met een omweg is het me gelukt om mijn domein te koppelen aan PhotoStation.

Ik heb een extra poort gemaakt via Webservices (bij mij 6500) vervolgens in de root van Web een index.php gemaakt met daarin een redirect naar /photo.

Als ik nu naar www.mijndomein.nl ga dan gaat ie automatisch naar www.mijndomein.nl:6500/photo

Niet zo netjes als voorheen, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

MikeOO schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:30:
[...]

Met 2 woorden in Google toch eenvoudig te vinden.

zoek op: PXE Synology

http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=42&t=7392
Ik ben nog een noob met betrekking tot syonolgy terminal en commando's. Op de site die je aangeeft gaan ze er namelijk er vanuit dat je Bootstrap al geinstalleerd hebt. Als er nou bijvoorbeeld een lijst is met packages die buiten synology om worden aangeboden staat er misschien ééntje tussen die PXE/RIS ondersteund. Als iemand een complete handleiding of package heeft zou dat makkelijker zijn.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mini Poeper schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:06:
Iemand ervaring met CalDAV? Aangezien ik veel lees over eenzijdige synchronisatie...
Overigens lijkt Zarafa mij ook wel iets, maar om mail nu ook zelf te gaan hosten... :X
Mail hosten wil prima. Doe het zelf ook op mijn diskstation. Bij het niet bereikbaar zijn van mijn diskstation laat ik de mail opvangen door een fallback mailserver, welke de mail weer doorstuurt zodra mn diskstation weer bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:46:
Weet iemand hoe je een package kunt debuggen?

Heb een poging gedaan HTPCManager in een package te gieten wat tot aan de installatie goed gaat echter de uitvoer ervan niet maar hoe kom ik er nu achter waar het dan mis gaat?
Kan nergens een log ervan vinden wat er nu gebeurt.
/var/log/messages al geprobeerd?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Stream je dan vanuit DS File? Want voor zover ik weet kan de Android versie van DS File zelf niet streamen, maar juist de iOS versie wel. Daarom hoopte ik juist voor m'n Android tablet en telefoon dat ik nu DS Video kon gaan gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 03-09-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hars73 schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:03:
[...]

Stream je dan vanuit DS File? Want voor zover ik weet kan de Android versie van DS File zelf niet streamen, maar juist de iOS versie wel.
Ligt er aan, de ene keer wel de andere keer via ES Explorer. Mijn beleving was dat met DS File de stream sneller speelde maar kan ook toeval geweest zijn.
ieperlingetje schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:44:
[...]

/var/log/messages al geprobeerd?
Die klinkt bekend in de oren, thanks.
Kijken of ik daar iets kan uithalen.

Edit:
Ok, hier wordt ik ook niet veel wijzer van. Even verder zoeken.
http://pastebin.com/952Yyfy3

[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 03-09-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:43
stormfly schreef op zondag 02 september 2012 @ 15:06:
[...]

Tijdelijk smb gebruiken en een bug rapporteren bij synology support.
Had ik gedaan, kreeg vandaag meteen reactie.

Kwam er echter zelf al achter dat Mac OS X leuk zei dat m'n MTU 1500 was en wat ik ook klikte, kon dat niet veranderen. Reboot fixte het probleem en nu geeft de Synology bij AFP of FTP transfers ook geen full CPU use meer, dus kan weer met hoge snelheden transferren. Maf, maar opgelost. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

schumi2004 schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:10:
[...]

Ligt er aan, de ene keer wel de andere keer via ES Explorer. Mijn beleving was dat met DS File de stream sneller speelde maar kan ook toeval geweest zijn.
Ik heb BS Player Free even geinstalleerd, maar het kan aan mij liggen... ik zie in DS File alleen maar de mogelijkheid om een avi van de nas te downloaden voordat ie gaat afspelen. Vanuit DS File streamen.. ik zou niet weten hoe ik dat dan voor mekaar moet krijgen.

In BS Player zelf zie ik dan weer wel een LAN mogelijkheid, maar daarmee kan ik vast alleen maar via SMB m'n nas benaderen, dus alleen maar als ik op m'n eigen netwerk zit thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hars73 schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:19:
[...]

Ik heb BS Player Free even geinstalleerd, maar het kan aan mij liggen... ik zie in DS File alleen maar de mogelijkheid om een avi van de nas te downloaden voordat ie gaat afspelen. Vanuit DS File streamen.. ik zou niet weten hoe ik dat dan voor mekaar moet krijgen.

In BS Player zelf zie ik dan weer wel een LAN mogelijkheid, maar daarmee kan ik vast alleen maar via SMB m'n nas benaderen, dus alleen maar als ik op m'n eigen netwerk zit thuis.
Ah wacht even. Eerlijk gezegd stream ik alleen intern. Ik zal het eens gaan testen voor je. Overigens al een poosje geleden dat ik DS File gebruikt heb hiervoor maar lijkt me sterk dat het ondertussen aangepast is.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 03-09-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Werkt DS File bij iemand op een iPad 2? Mkv's worden wel geladen, maar voordat het afspelen daadwerkelijk begint crasht de app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
mrwolf schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:27:
Werkt DS File bij iemand op een iPad 2? Mkv's worden wel geladen, maar voordat het afspelen daadwerkelijk begint crasht de app...
Werkte bij mij prima, wel nog met de 4.0 firmware.
Gebruik meestal AcePlayer trouwens, die kan meer formaten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Daar is DS video voor bedoelt naar mijn mening,met ds file kun je die niet goed video afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
freaky35 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:48:
Daar is DS video voor bedoelt naar mijn mening,met ds file kun je die niet goed video afspelen.
Maar die ondersteunt ook weer niet alle formaten. Ziet er wel mooi uit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Vanavond eens zitten stoeien met m'n iPad en iPhone. Agenda wordt geaccepteerd, maar niet met elkaar gesynct. Dus afspraak gemaakt op iPad wordt niet op iPhone gezien en visa versa ook niet. Tussendoor perongeluk een afspraak gemaakt in een iCloud agenda en deze kwam meteen in ander apparaat terecht.
JT schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:01:
Werkt dit ook zonder tussenkomst van een browser, dus direct in iCal? Hoe is dit te installeren op NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Heeft iemand deze extensie in chrome? Klik

Het lukt mij niet om in te loggen. Het lukt alleen via het admin account (waar je wel een wachtwoord ingevuld moet hebben, zonder wachtwoord lukt het niet).

Met een ander account als admin met dezelfde rechten (dus ook die van het downloadstation) lukt het mij maar niet om in te loggen. Hij zegt tijdens het testen dat het goed is, maar als ik bijvoorbeeld een youtube filmpje wil downloaden krijg ik de tekst: download geweigerd door downloadstaion.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
rudyhattem schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:04:

Het lukt mij niet om in te loggen. Het lukt alleen via het admin account (waar je wel een wachtwoord ingevuld moet hebben, zonder wachtwoord lukt het niet).

Met een ander account als admin met dezelfde rechten (dus ook die van het downloadstation) lukt het mij maar niet om in te loggen. Hij zegt tijdens het testen dat het goed is, maar als ik bijvoorbeeld een youtube filmpje wil downloaden krijg ik de tekst: download geweigerd door downloadstaion.

Iemand tips?
Ik gebruik deze extensie al een lange tijd en werkt prima. Download hij wel als je een youtubefilm toevoegt met admin rechten? Zo nee, heb je in downloadstation wel bij bestandhosting youtube aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:13
rudyhattem schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:04:

e rechten (dus ook die van het downloadstation) lukt het mij maar niet om in te loggen. Hij zegt tijdens het testen dat het goed is, maar als ik bijvoorbeeld een youtube filmpje wil downloaden krijg ik de tekst: download geweigerd door downloadstaion.

Iemand tips?
Ik heb hem voor Firefox, werkt ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Net even ook op de iMac CalDAV ingesteld en getest. Warempel kwamen daar de afspraken te staan die ik eerder op de iPhone en iPad gemaakt had. Ook andersom geprobeerd, maar beide iOS apparaten zien de afspraken niet... dus plaatsen gaat wel op iOS, maar binnenhalen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:13
Raar. Heb de firmware-upgrade gedaan naar 4.1 met de daarbij behorende nieuwe cloudstation client voor windows, maar hij wil mijn cloudstation-map op mijn pc niet meer syncen.

Symptomen:
- Cloudstation client kan verbinding maken met NAS en geeft dit ook aan
- Client geeft aan files te syncen (ook de <5GB files), echter geen netwerkactiviteit
- Client geeft aan dat files succesvol zijn gesynced (vinkje bij files in de map)
- Gesyncte files zijn niet terug te vinden in de basismap op de NAS
- In cloudstation client is ook niet de doelmap op de pc aan te passen (greyed out)

Wat al gedaan:
- PC en NAS gereboot
- Assistant en cloudstation client opnieuw geïnstalleerd
- Netwerk firewall uitgeschakeld

Enige ideeën?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:56

CasGas

.

Iemand die mij kan helpen om ipkg geinstalleerd te krijgen op mijn 112j?

Ik draai 4.1 2636.

ipkg update werkt standaard niet omdat die bootstrap geïnstalleerd dient te worden.
Dus heb ik deze handleiding gevolgd:

http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=42&t=8257

Op het moment dat ik de installatie uitvoer:
sh syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm.xsh

Dan krijg ik hele andere dingen te zien (ik heb de goeie cpu type te pakken).
Waar zij het over hebben is dit:
bootstrap extracting archive... please wait
bootstrap
bootstrap/wget-ssl.ipk
bootstrap/bootstrap.ipk
bootstrap/openssl.ipk
bootstrap/ipkg.sh
bootstrap/ipkg.ipk
38569+1 records in
38569+1 records out
bootstrap/bootstrap.sh
Creating temporary ipkg repository... success
Installing bootstrap package...Unpacking bootstrap .ipk...Done.
Configuring bootstrap.ipk...
Adding /opt/lib to dynamic linker configuration...
Regenerating dynamic linker cache...
Modifying /etc/profile...
Modifying /etc/rc.local
Done.
success
Installing IPKG package... (Ignore missing md5sum warning)
Unpacking ipkg.ipk...Done.
Configuring ipkg.ipk..../ipkg.sh: ./ipkg.sh: 1170: md5sum: not found
Done.
Removing temporary ipkg repository...
Installing OpenSSL..Installing openssl (0.9.7e) to root...
Configuring openssl
Successfully terminated.
success
Installing wget-SSL...Installing wget-ssl (1.10.2) to root...
Configuring wget-ssl
Successfully terminated.
success
Setup complete...
If your network setup is correct, you should be able to do
"ipkg update" to get the full list of installable packages
Ik doe:
wget http://ipkg.nslu2-linux.o...w-bootstrap_1.2-7_arm.xsh

Daarna krijg ik dit:
NAS> sh syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm.xsh
Optware Bootstrap for syno-mvkw.
Extracting archive... please wait
bootstrap/
bootstrap/bootstrap.sh
bootstrap/ipkg-opt.ipk
bootstrap/ipkg.sh
bootstrap/optware-bootstrap.ipk
bootstrap/wget.ipk
1232+1 records in
1232+1 records out
Backup your configuration settings, then type:
rm -rf /volume1/@optware
rm -rf /usr/lib/ipkg
This will remove all existing optware packages.

You must *reboot* and then restart the bootstrap script.

BusyBox v1.16.1 (2012-08-30 00:05:10 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.
Na een reboot voer ik dan weer " sh syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm.xsh" uit, maar toch krijg ik geen ipkg?

Ik zie iets over het hoofd, maar ik heb zo even geen idee meer..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Rainesh schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:17:
[...]

Ik gebruik deze extensie al een lange tijd en werkt prima. Download hij wel als je een youtubefilm toevoegt met admin rechten? Zo nee, heb je in downloadstation wel bij bestandhosting youtube aangevinkt?
Hij doet het ook wel, maar alleen met het admin account waar een wachtwoord ingevuld moet staan.

Met een ander account doet hij het niet. Ook net met het admin account waar geen wachtwoord staat ingevuld (zoals de synology standaard is).

Lukt het jou wel om dit met een ander account te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

"De Synocommunity" probeert de concurrentie neer te halen?! Ik vind het een beetje een zielige poging.

Van de website:
"3rd party packages repos might be duplicated from those on SynoCommunity repo, and therefore create conflicts, introducing weird behaviour from those packages.
If you are already using other repos, it is highly recommended to delete those, and the packages installed from those repos. The packages offered by SynoCommunity have been tested, and do not interfere with official Synology packages."

Net alsof ze zelf geen 3rd party package repo zijn. De repos kunnen heel goed naast elkaar bestaan.

[ Voor 3% gewijzigd door MissileHugger op 04-09-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

CasGas schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:07:
Iemand die mij kan helpen om ipkg geinstalleerd te krijgen op mijn 112j?

Ik zie iets over het hoofd, maar ik heb zo even geen idee meer..
Heb je de bootstrap eerder geinstalleerd gehad? Kijk dan even hier:
http://missilehugger.com/328/dsm-4-0-ipkg-fix/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

MissileHugger schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:48:
"De Synocommunity" probeert de concurrentie neer te halen?! Ik vind het een beetje een zielige poging.

Van de website:
"3rd party packages repos might be duplicated from those on SynoCommunity repo, and therefore create conflicts, introducing weird behaviour from those packages.
If you are already using other repos, it is highly recommended to delete those, and the packages installed from those repos. The packages offered by SynoCommunity have been tested, and do not interfere with official Synology packages."

Net alsof ze zelf geen 3rd party package repo zijn. De repos kunnen heel goed naast elkaar bestaan.
ik vind dit wel een geldige reden: and therefore create conflicts, introducing weird behaviour from those packages.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

kmf schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:02:
[...]

ik vind dit wel een geldige reden: and therefore create conflicts, introducing weird behaviour from those packages.
Conflicts waarmee? Ik ga er vanuit dat alle package ontwikkelaars hun packages testen. Ik wel in ieder geval. Mij packages conflicten ook niet met Synology of zelfs SynoCommunity packages.
SynoCommunity is gewoon een groepje ontwikkelaars dat 3rd party packages maakt, niet meer niet minder. Ze zijn niks beter/slechter dan andere package ontwikkelaars. Het is gewoon jammer dat ze op deze manier gebruikers bang maken voor andere repos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:05
MissileHugger schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:51:
[...]

Ik heb net gewoon de handleiding op http://forum.synology.com...rver,_bootstrap,_ipkg_etc weer uitgevoerd. IPKG weer aan de praat. Had ik dat artikel maar een half uurtje eerder gezien :).

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:56

CasGas

.

MissileHugger schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:51:
[...]

De NAS is gisteren nieuw gekocht dus ik denk het niet :)
Die had ik ook geprobeerd, maar ik had al geen /etc/rc.local, deze heb ik wel aangemaakt met die informatie maar ook dan werkt het niet. Moet ik dan weer de installer opnieuw draaien na die aanpassing?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

MissileHugger schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:12:
[...]

Conflicts waarmee? Ik ga er vanuit dat alle package ontwikkelaars hun packages testen. Ik wel in ieder geval. Mij packages conflicten ook niet met Synology of zelfs SynoCommunity packages.
SynoCommunity is gewoon een groepje ontwikkelaars dat 3rd party packages maakt, niet meer niet minder. Ze zijn niks beter/slechter dan andere package ontwikkelaars. Het is gewoon jammer dat ze op deze manier gebruikers bang maken voor andere repos.
Als je een shared library hebt van de ene repo, en een pakket van de andere repo, dan kan dat conflicten opleveren. Kan. Hoeft niet.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

kmf schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:39:
[...]
Als je een shared library hebt van de ene repo, en een pakket van de andere repo, dan kan dat conflicten opleveren. Kan. Hoeft niet.
En als je maar genoeg mensen hebt die bij synocommunity komen klagen dat het misloopt, en vaak genoeg blijkt het een package van een andere repo te zijn die de boel verziekt ga je vanzelf zo een disclaimers op je site zetten...

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 13:50
De DS413j staat nu op de site: http://www.synology.com/p...duct_name=DS413j&lang=enu

max. 20 concurrent download tasks. Houdt dat in dat je maar max. 20 "taken" in download station kan hebben, stel je bent 19 dingen aan het seeden, kun je dan nog maar 1 downloadactiviteit hebben?

Naar de performance charts kijkende lijkt deze erg veel op de DS411, de DS412+ is een totaal ander beest. Iemand enig idee of een overstap van DS409+ naar DS413j qua performance on par is, of beter/slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

catchingfire schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:56:
De DS413j staat nu op de site: http://www.synology.com/p...duct_name=DS413j&lang=enu

max. 20 concurrent download tasks. Houdt dat in dat je maar max. 20 "taken" in download station kan hebben, stel je bent 19 dingen aan het seeden, kun je dan nog maar 1 downloadactiviteit hebben?

Naar de performance charts kijkende lijkt deze erg veel op de DS411, de DS412+ is een totaal ander beest. Iemand enig idee of een overstap van DS409+ naar DS413j qua performance on par is, of beter/slechter?
Denk dat dat meer performance wise is, meer zal wel kunnen. Maar als je 19 dingen aan het seeden bent dan heeft die ene download ook niet veel ruimte om zelf te seeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ter illustratie, de huidige 413j heeft dezelfde CPU als de 411 van 2 jaar geleden, of de 212 van vorig jaar. Echt slecht zal het dus niet zijn, maar komend vanaf een 209+ denk ik dat het verschil niet wereldschokkend is. Ik zou dan toch nog even doorsparen voor een +-versie, als je de power tenminste denkt te gaan gebruiken. Je bent kwa DSM nog niet beperkt, dus je kan (bijna) alles wat de nieuwere NAS'en ook kunnen.

De performance graphs van Synology vind ik zo weinigzeggend. Elke beetje fatsoenlijke NAS verpompt tegenwoordig wel 90MB/s, of hij dan 95MB/s redt, vind ik persoonlijk niet meer zo spannend. In mijn optiek zie je uit die grafiekjes niet de verschillen van de verschillende NAS'en tot uitdrukking komen. Een 212j kan prima voor heel veel taken, maar met bepaalde dingen wil je gewoon de kracht van een 212+ tot je beschikking hebben.

Dan zie ik liever dat ze ook weer een vergelijking trekken tussen hoeveel tijd hij nodig heeft om een batch van 1000 foto's te converteren. Dat deden ze vroeger namelijk wel.

[ Voor 4% gewijzigd door HvB83 op 04-09-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MissileHugger schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:12:
[...]

Snap wel een beetje waar ze(Diaoul) heen willen(wil) en het had wellicht wat genuanceerder omschreven kunnen worden.
Maar over testen gesproken. Aangezien jij ook packages maakt vroeg ik me af of jij misschien kunt uitleggen hoe je een fout kunt traceren met een package? Ben zelf geen ontwikkelaar of iets dergelijks maar probeer zo links en rechts ogenschijnlijke makkelijke dingen in een package te gieten gewoon omdat het kan maar struikel vaak op het niet kunnen vinden van de fout, waarom een package niet starten wil bv. Heb jij toevallig nog tips hoe hier mee om te gaan?

Het gaat toevallig hierom :) https://github.com/schumi.../tree/htpcmanager_package

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

In de nieuwe photo station heb je de mogelijkheid personen te taggen, weet iemand of het ook mogelijk is hier op de zoeken ? met de gewone zoekfunctie ? in de timeline zie ik de namen wel staan maar die reageert heel slecht vind ik

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

schumi2004 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:20:
[...]

Snap wel een beetje waar ze(Diaoul) heen willen(wil) en het had wellicht wat genuanceerder omschreven kunnen worden.
Maar over testen gesproken. Aangezien jij ook packages maakt vroeg ik me af of jij misschien kunt uitleggen hoe je een fout kunt traceren met een package? Ben zelf geen ontwikkelaar of iets dergelijks maar probeer zo links en rechts ogenschijnlijke makkelijke dingen in een package te gieten gewoon omdat het kan maar struikel vaak op het niet kunnen vinden van de fout, waarom een package niet starten wil bv. Heb jij toevallig nog tips hoe hier mee om te gaan?

Het gaat toevallig hierom :) https://github.com/schumi.../tree/htpcmanager_package
Bij het "maken" van het pakket krijg je neem ik aan een foutmelding? Hier zou ik mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MissileHugger schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:28:
[...]

Bij het "maken" van het pakket krijg je neem ik aan een foutmelding? Hier zou ik mee beginnen.
Pakket is gemaakt, kan installed worden maar wil niet starten.
Een kijkje in de var/log/messages gaf ook geen bruikbare info.
schumi2004 in "Het grote Synology topic - deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

schumi2004 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:30:
[...]

Pakket is gemaakt, kan installed worden maar wil niet starten.
Een kijkje in de var/log/messages gaf ook geen bruikbare info.
schumi2004 in "Het grote Synology topic - deel 4"
Je probeert Python te draaien vanuit een submap van htpcmanager?
code:
1
PYTHON="${INSTALL_DIR}/env/bin/python"

Debuggen doe je inderdaad door de logs te bekijken en kritisch naar de punten te kijken waar het misgaat (in dit geval het starten).

[ Voor 13% gewijzigd door MissileHugger op 04-09-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MissileHugger schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:33:
[...]

Je probeert Python te draaien vanuit een submap van htpcmanager?
code:
1
PYTHON="${INSTALL_DIR}/env/bin/python"

Debuggen doe je inderdaad door de logs te bekijken en kritisch naar de punten te kijken waar het misgaat (in dit geval het starten).
Lijkt er wel op , pakket is gewoon een kopie van couchpotato alleen dan omgezet naar htpcmanager. Beide werken op zelfde manier (als ik goed opgelet heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

schumi2004 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:36:
[...]

Lijkt er wel op , pakket is gewoon een kopie van couchpotato alleen dan omgezet naar htpcmanager. Beide werken op zelfde manier (als ik goed opgelet heb).
Ik heb helaas geen tijd om het volledige pakket door te kijken, maar ik zou gewoon de commando's even kritisch bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MissileHugger schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:44:
[...]

Ik heb helaas geen tijd om het volledige pakket door te kijken, maar ik zou gewoon de commando's even kritisch bekijken.
Ow je hoefde de code niet te bestuderen hoor maar was meer benieuwd hoe je nu het beste kunt gaan troubleshooten.
Thanks iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Is er iemand die toevallig de 412+ als vmware-storage middels iscsi gebruikt? Hoe is de performance hiervan? Ik zou op de 412+ ca 10-12 vm`s (in een lab) willen draaien. Is daar de 412+ snel genoeg voor of moet ik dan een andere model kiezen (1512+)?

Ik hoor graag meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Synology doet iets vervelends met zijn vhosts.

Als je photo station aanzet dan kan je naar domein.nl/photo gaan voor de photostation. Dat werkt an sich prima.

Alleen nu is er het probleem als je een vhost aanmaakt voor dat domein je automatisch eerst wordt doorverwezen naar die map en dan pas naar /photo. Dus dan ga je naar /web/photo. Wat niet wenselijk is.

Maar ja, hoe los je dat nu goed op zonder dat je mensen naar meukee.domein.nl/photo moet sturen, want dat werkt dan uiteraard wel.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
pitchdown schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:35:
Is er iemand die toevallig de 412+ als vmware-storage middels iscsi gebruikt? Hoe is de performance hiervan? Ik zou op de 412+ ca 10-12 vm`s (in een lab) willen draaien. Is daar de 412+ snel genoeg voor of moet ik dan een andere model kiezen (1512+)?

Ik hoor graag meningen.
Ik denk dat je vooral naar de iops moet kijken en de read/write verhouding. Dus het aantal spindels (disks) speelt eerder een rol dan cpu/memory.

Als je 10-12 vm's tegelijk gaat gebruiken dan gaat hij dit echt niet trekken (de 1512+) ook niet.
Je raid 5 set en de 7200rpm zullen heel snel de bottleneck vormen. Niet de CPU/memory.

Ik maak gebruik van ISCSI en trek met een aantal luns met gemak mijn RAID 1 set tot zijn max. Heb nog niet getest met vmware en een aantal vm's omdat ik juist afscheid heb genomen van mijn ESX bak. Ik gebruik nu lokaal vmware workstation met een ssd voor mijn labs :). Werkt veel beter en kost minder stroom ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Workaholic op 04-09-2012 17:47 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

_Arthur

blub

pitchdown schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:35:

Ik hoor graag meningen.
10-12 tegelijkertijd? Heavy load? Welke OSen? Wat gaat je test-lab doen?

10-12 concurrent op een 412+ gaat je heel erg tegen vallen. Puur duur de hoeveelheid spindels die er maar zijn (4 dus). Ik denk dat je het bij 3 of max 4 VM's concurrent moet houden, met low-load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Hooglander1 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:30:
Synology doet iets vervelends met zijn vhosts.

Als je photo station aanzet dan kan je naar domein.nl/photo gaan voor de photostation. Dat werkt an sich prima.

Alleen nu is er het probleem als je een vhost aanmaakt voor dat domein je automatisch eerst wordt doorverwezen naar die map en dan pas naar /photo. Dus dan ga je naar /web/photo. Wat niet wenselijk is.

Maar ja, hoe los je dat nu goed op zonder dat je mensen naar meukee.domein.nl/photo moet sturen, want dat werkt dan uiteraard wel.
Ik heb een kleine workaround gepost, is niet zo netjes als voorheen maar hij doet het in iedergeval weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Rainesh schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:12:
[...]

Ik heb een kleine workaround gepost, is niet zo netjes als voorheen maar hij doet het in iedergeval weer.
Ik heb gewoon een photo map aangemaakt in de vhost map met een php redirect naar photo.doe in.nl/photo.

Werkt ook, maar ik ben van mening dat dit niet nodig zou moeten zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Workaholic schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:45:
[...]

Ik denk dat je vooral naar de iops moet kijken en de read/write verhouding. Dus het aantal spindels (disks) speelt eerder een rol dan cpu/memory.

Als je 10-12 vm's tegelijk gaat gebruiken dan gaat hij dit echt niet trekken (de 1512+) ook niet.
Je raid 5 set en de 7200rpm zullen heel snel de bottleneck vormen. Niet de CPU/memory.

Ik maak gebruik van ISCSI en trek met een aantal luns met gemak mijn RAID 1 set tot zijn max. Heb nog niet getest met vmware en een aantal vm's omdat ik juist afscheid heb genomen van mijn ESX bak. Ik gebruik nu lokaal vmware workstation met een ssd voor mijn labs :). Werkt veel beter en kost minder stroom ;)
Wat zou ik dan het beste kunnen kiezen om voor mijn vmware-hosts (2 stuks) centrale storage te krijgen die dit aan kan?
Ik heb nu tijdelijk een iomega storcenter-x4 met 4 x TB om te testen. Hoe zou ik de load op de raidset(iscsi) het makkelijkst kunnen terugzien?

[ Voor 7% gewijzigd door pitchdown op 04-09-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
_Arthur schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:47:
[...]

10-12 tegelijkertijd? Heavy load? Welke OSen? Wat gaat je test-lab doen?

10-12 concurrent op een 412+ gaat je heel erg tegen vallen. Puur duur de hoeveelheid spindels die er maar zijn (4 dus). Ik denk dat je het bij 3 of max 4 VM's concurrent moet houden, met low-load.
Zijn allemaal windows-machines (exchange 2010/Server 2012 , voor de rest wat vm`s in een windows domein en vcenter).

Zou dat op geen enkele manier lukken?
Is het niet zo dat de mirrored NICs eerder de bottleneck is dan de raidset?

[ Voor 6% gewijzigd door pitchdown op 04-09-2012 19:09 ]

Pagina: 1 ... 68 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.