Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:14:
Werkt perfect video station :), kan heel mijn filmcollectie incl. MKV afspelen op Ipad en Iphone.
En je kunt voor het afspelen kiezen welke soundtrack en welke ondertitels.
Speelt ie de meeste bestandsformaten af dan ? Divx/xvid/wmv etc..?

update:

Supported video format : 3GP, 3G2, ASF, AVI, DAT, DivX, DVR-MS, ISO, M2T, M2TS, M4V, MKV, MP4, MPEG1, MPEG2, MPEG4, MTS, MOV, QT, SWF, TP, TRP, TS, VOB, WMV, XviD, RMVB (The actual playback capabilities may vary depending on the DLNA/UPnP client)
Organized your Movies, TV Shows, Home Videos, Recorded TV
Subtitles: embedded, external SRT subtitles
Scheduled recording TV programs (DVB-T)
Online video information retrieval (English)
Personal collections: Favorite, Watch List
VLC (Windows only) & HTML5 Video Player
TV Live Stream on computer, to iPhone and iPad
Check the compatibility list for supported DVB-T dongles

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hoofdzakelijk MKV bestanden en een paar anderen. Alles werkt tot nu toe met perfect beeld en geluid.
Sterker nog was net bij de buren en ik kon daar gewoon de film die aan het afspelen was op de IPad overzetten op hun TV via Apple TV ;)

Het werkt natuurlijk alleen als je een nas hebt met een Intel Processor, anders werkt transcoding niet en kun je alleen Apple formaten afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 09:54

Malarky

Wils voor wat ieder

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:40:
Het werkt natuurlijk alleen als je een nas hebt met een Intel Processor, anders werkt transcoding niet en kun je alleen Apple formaten afspelen.
Oh, zit het in de cpu? Ik heb een DS411 met een Marvell cpu en heb weinig aan de Apple formaten, mijn films zijn vooral mkv. Is het bekend wanneer al deze mooie bestandsformaten ook op Synology's met andere cpu's kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, volgens mij is het zo dat voor transcoding alleen de modellen met Intel cpu snel genoeg zijn, k heb nog niks gelezen of het ook ondersteund gaat worden op andere modellen.

(voor ondertitels is een SRT bestand nodig, hij kan helaas niet de ondertitels uit het MKV bestand halen)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
storeman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:23:
DS412+, dus dat is wel lekker krachtig :). Zelfs 1080p materiaal streamt feilloos.
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik dat met mijn DS213+ kan vergeten ;)
Of zou 720p nog wel mogelijk moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

mstreutker schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:57:
[...]

1080p streamen kan makkelijk met de DS213+. Ik stream ook 1080p met mijn DS411 naar mijn HTC One S (MX Player) via het netwerk, mijn NAS wordt er amper door belast.

Oftewel wat bestanden streamen kost nauwelijks cpu of geheugen kracht.

Ik denk dat streamen+transcoden (met de DS Video App) een ander verhaal is, dan wordt je NAS ingezet, maar als je afspeel apparaat krachtig genoeg is kun je daarmee transcoden toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Malarky op 31-08-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=38843389,noline]Het werkt natuurlijk alleen als je een nas hebt met een Intel Processor, anders werkt transcoding niet en kun je alleen Apple formaten afspelen.
Je hebt genoeg applicaties bij de iPad die meerdere formaten ondersteunen.. Probeer Good Player..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben_Beton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 08:59
mstreutker schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:57:
[...]

Dit vraag ik me ook af, met de nieuwe freescale processor met fpu? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:03:
[...]

Je hebt genoeg applicaties bij de iPad die meerdere formaten ondersteunen.. Probeer Good Player..
Maar die fantastische DS Video App lijkt niet zelf te kunnen transcoden, dat laat hij blijkbaar aan de NAS over en daarom werkt het niet. Al die spelers op Android en Apple telefoons kunnen wel gewoon streamen+transcoden. En dat werkt, want er zijn zat mobiele apparaten snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorheen kon ik vanuit afstand inloggen en apps installeren maar nu de update lukt het niet meer om te installeren..

Reboot gegeven nu lukt het wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Malarky schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:07:
[...]

Maar die fantastische DS Video App lijkt niet zelf te kunnen transcoden, dat laat hij blijkbaar aan de NAS over en daarom werkt het niet. Al die spelers op Android en Apple telefoons kunnen wel gewoon streamen+transcoden. En dat werkt, want er zijn zat mobiele apparaten snel genoeg.
Als de speler iets afspeelt dan transcode hij het niet, dan decodeert hij het, dat is een héél ander iets dan iets moeten transcoderen.

MKV's gaan niet zo lekker over bepaalde protocollen, daarom moet er getranscodeerd worden. En dat is geen sinecure en kan een telefoon of tablet _zeker_ niet :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Malarky schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:02:
[...]
1080p streamen kan makkelijk met de DS213+. Ik stream ook 1080p met mijn DS411 naar mijn HTC One S (MX Player) via het netwerk, mijn NAS wordt er amper door belast.

Oftewel wat bestanden streamen kost nauwelijks cpu of geheugen kracht.

Ik denk dat streamen+transcoden (met de DS Video App) een ander verhaal is, dan wordt je NAS ingezet, maar als je afspeel apparaat krachtig genoeg is kun je daarmee transcoden toch?
Met een mediastreamer lukt het afspelen van 1080p inderdaad wel met een DS213+, maar als ik bijvoorbeeld mijn IPad gebruik van laat ie de NAS de film transcoden en daar is de DS213+ (denk ik) niet snel genoeg voor.

Iemand gaf de suggestie van Good Player, die ken ik nog niet. Kan Good Player wel zelf bijv. MKV's aan zonder dat de NAS of de IPad moet transcoden? Want ik denk dat mn IPad dat ook niet trekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sabnzdb + zie ook niet tussen staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malarky schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:07:
[...]

Maar die fantastische DS Video App lijkt niet zelf te kunnen transcoden, dat laat hij blijkbkaar aan de NAS over en daarom werkt het niet. Al die spelers op Android en Apple telefoons kunnen wel gewoon streamen+transcoden. En dat werkt, want er zijn zat mobiele apparaten snel genoeg.
Klopt, DS Video is gewoon fijn en werkt perfect. Gewoon je hele video collectie is te bekijken op je Nas en als die snel genoeg is kan hij de transcoding doen naar je telefoon of tablet zonder 3rdparty apps

En nog leuker gaat het worden als het straks DVB-C gaat ondersteunen en niet alleen DVB-T dan kun je straks ook je tv nog streamen en opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is download station heeft ie nog wat updates gekregen ?? API voor spotplanet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
mstreutker schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:12:
[...]

Iemand gaf de suggestie van Good Player, die ken ik nog niet. Kan Good Player wel zelf bijv. MKV's aan zonder dat de NAS of de IPad moet transcoden? Want ik denk dat mn IPad dat ook niet trekt ;)
Goodplayer bevat alle benodigde codecs, dan is transcoden niet aan de orde.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
ieperlingetje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:25:
[...]
Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn :)
Ik ga het vanavond direct proberen. Wel jammer dat DS Video deze feature niet bevat, maar wie weet in een volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:44

timovd

Voorsprong door techniek

Zelfs Asterisk 1.8 is beschikbaar als package! Heerlijk; ik heb nl. handmatig met ipkg versie 1.6 geïnstalleerd.

Edit: *timovd doet een vreugdedansje

[ Voor 15% gewijzigd door timovd op 31-08-2012 14:33 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:03
ieperlingetje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:25:
[...]

Enige wat ie niet kan is omgaan met .ifo files van DVD's.
Iemand een oplossing of werkt dit met DS Video nu ook? (ik heb dit nog niet kunnen testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Nu het toch over DSvideo gaat misschien weet iemand wat er bij mijn instellingen niet klopt.
Ik heb DSVideo op me ipad kan ook gewoon aanmelden op me NAS, maar ik zie geen enkele film/serie etc.

Op me NAS heb ik Video Station (beta) geinstalleerd en ook gestart. Ik kan geen instellingen vinden, maar ik begrijp dat ie de standaard mappen uit leest.

Mijn NAS heb ik als volgd ingedeeld:
\\DISKSTATION\video\Films
\\DISKSTATION\video\Series

Waarom vindt DSVideo nu niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
En direct onder video? Dat al geprobeerd?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:05
0Burner0 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:43:
Nu het toch over DSvideo gaat misschien weet iemand wat er bij mijn instellingen niet klopt.
Ik heb DSVideo op me ipad kan ook gewoon aanmelden op me NAS, maar ik zie geen enkele film/serie etc.

Op me NAS heb ik Video Station (beta) geinstalleerd en ook gestart. Ik kan geen instellingen vinden, maar ik begrijp dat ie de standaard mappen uit leest.

Mijn NAS heb ik als volgd ingedeeld:
\\DISKSTATION\video\Films
\\DISKSTATION\video\Series

Waarom vindt DSVideo nu niets?
1. Ga naar je start-menu > Video Station
2. Klik op "instellingen" binnen Video Station
3. Klik op "maken"
4. Voeg map toe met film of serie

Hierna gaat je NAS indexeren, dit kan even duren omdat hij alle covers/info ook download.

Vergeet ook niet om de user die je gebruikt binnen de app, ook op je nas toestemming te geven voor het gebruik van Video Station:

1. Start-knop > configuratiescherm
2. Klik op gebruikers
3. Kies gebruiker
4. Ga naar tabblad toepassingen en geef de gebruiker rechten om dat te gebruiken.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
ok, tot zover het gebeuren op de nas zelf.. en hoe krijg ik nu die films etc naar m'n mobile device gestreamed?

[ Voor 3% gewijzigd door witchdoc op 31-08-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
witchdoc schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:01:
[...]

ok, tot zover het gebeuren op de nas zelf.. en hoe krijg ik nu die films etc naar m'n mobile device gestreamed?
Kwestie van de app installeren: Synology DS Video en juist configureren.

Edit: Er bleek een update te zijn voor de DS Video app op de iPad. Nu ook met ondertiteling, ik word elke keer weer erg blij van Synology :)

[ Voor 18% gewijzigd door storeman op 31-08-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Meh, net geupgraded naar DSM 4.1 en nu kan ik mijn NAS niet meer benaderen hier vanuit kantoor. Ben benieuwd wat er aan de hand is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Had ik ook, duurt ongeveer 5 minuten (ook na reboot). Inlog scherm laat je ook niet inloggen als je via LAN naar de webinterface gaat (er staat upgrading)

Mijn collega kon er na 5 minuten nog niet bij, bleek firewall te zijn die aangepast was? Had ik zelf geen last van.

[ Voor 75% gewijzigd door Workaholic op 31-08-2012 15:47 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Laatst online: 22-09 20:14
Hier geupgrade zonder problemen.
Mijn Ds411+ is nu 300 films en 50 series aan het indexeren...ben benieuwd hoe lang dat gaat duren :)
1080p mkv streamen via internet ging wel, maar na elke 30 seconden ging hij haperen. Misschien als het indexeren klaar is? Heeft iemand het al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Workaholic schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:46:
Had ik ook, duurt ongeveer 5 minuten (ook na reboot). Inlog scherm laat je ook niet inloggen als je via LAN naar de webinterface gaat (er staat upgrading)

Mijn collega kon er na 5 minuten nog niet bij, bleek firewall te zijn die aangepast was? Had ik zelf geen last van.
Mja, hij doet na de installatie van de upgrade een 10-minutentimer waarna hij automatisch een refresh doet, en die refresh levert een niet-benaderbaar NAS op. Intussen zijn we 10 minuten verder en ook nu is 'ie nog niet benaderbaar. Geen idee of 't ding verder wel aan staat, want ik zit zo'n 80km hemelsbreed ervanaf. :+

Ik hoop dat er niks "stuk" is, heb dit weekend geen tijd om het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 11:34
En zo zit je dan een maandje zonder NAS: :(

Bericht van leverancier:
Zojuist hebben we bericht gehad van de fabrikant. De Synology DS111 is defect en hiervan zal het moederbord vervangen worden.

Omdat het een model is wat niet meer verkocht wordt hebben ze deze niet op voorraad. Er is een nieuw moederbord besteld en de verwachting is dat dit maximaal 3 weken gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Striker2k2 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:48:
Hier geupgrade zonder problemen.
Mijn Ds411+ is nu 300 films en 50 series aan het indexeren...ben benieuwd hoe lang dat gaat duren :)
1080p mkv streamen via internet ging wel, maar na elke 30 seconden ging hij haperen. Misschien als het indexeren klaar is? Heeft iemand het al geprobeerd?
Indexeren kost 70% cpu tijd op mijn DS1512+, dus je moet even wachten met streamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
NMe schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:49:
[...]

Mja, hij doet na de installatie van de upgrade een 10-minutentimer waarna hij automatisch een refresh doet, en die refresh levert een niet-benaderbaar NAS op. Intussen zijn we 10 minuten verder en ook nu is 'ie nog niet benaderbaar. Geen idee of 't ding verder wel aan staat, want ik zit zo'n 80km hemelsbreed ervanaf. :+

Ik heb ook remote geupgrade, maar ondervond eigenlijk geen problemen. Het is natuurlijk al bijna weekend, maar kun je niet even je NAS in de DMZ gooien op je router en dan wat poorten proberen( 22, 5000, 5001).

Overigens heb ik zelf ook wel eens last van een onbereikbare NAS. 's Nachts laat ik 'm uitschakelen, maar hiervan herstelt deze niet altijd even goed. Volgens mij kun je de NAS dan nog wel via SSH bereiken en kun je eventueel nog een keer een reboot doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Hooglander1 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:11:
[...]

Als de speler iets afspeelt dan transcode hij het niet, dan decodeert hij het, dat is een héél ander iets dan iets moeten transcoderen.

MKV's gaan niet zo lekker over bepaalde protocollen, daarom moet er getranscodeerd worden. En dat is geen sinecure en kan een telefoon of tablet _zeker_ niet :)
Maar als ik een MKV 1080p bestand over het SMB protocol afspeel (via ES File Explorer en MX Player) vanaf mijn DS411 op mijn HTC One S, dan moet mijn HTC vollop aan de bak en mijn NAS staat bijna in idle stand, dus dan zou de processorkracht van je Synology echt niet moeten uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
Malarky schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:39:
[...]

Maar als ik een MKV 1080p bestand over het SMB protocol afspeel (via ES File Explorer en MX Player) vanaf mijn DS411 op mijn HTC One S, dan moet mijn HTC vollop aan de bak en mijn NAS staat bijna in idle stand, dus dan zou de processorkracht van je Synology echt niet moeten uit maken.
Via DS Video wordt er wel een transcode stap toegepast, of hoe je het ook wilt noemen. De DS412+ staat dan op zo'n beetje 70% van zijn CPU te stampen. De gebruikte bandbreedte is dan ca 100KB/s, dit is natuurlijk niet de volledige MKV stream.

Via SMB/NFS of iets anders, wordt het bestand gewoon gelezen door de applicatie die het bestand afspeelt, hier zit je NAS gelukkig niet/nauwelijks tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Malarky schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:39:
[...]

Ja, wat je nu zegt klopt allemaal, maar in relatie met je vorige post klopt er nog steeds geen reet van wat je toen zei.

Wat je wilde zeggen was dat de DS video app niet zoveel formaten kan afspelen als een andere app. Maar dat heeft echt helemaal niets met transcoden te maken of andere dergelijke termen.
NMe schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:49:
[...]

Soms zit ipkg in de weg, althans, dat had ik bij mijn vorige synology, dan gingen alle services uit, maar eentje weigerde te stoppen en daar bleef de hele NAS op hangen. Moest je hem powercyclen en dan ging het alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Iemand enig idee wanneer system hibernation zou moeten werken? Ik kan het niet instellen onder de DSM settings. Mijn NAS heeft heel de dag niks gedaan, maar toch pakt ie 8 watt ipv 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 01-10 07:00
Hier werkt het streamen ook via de browers. Zelfs met ondertiteling, alleen niet als je full screen doet :+

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

storeman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:39:
[...]

Ik heb ook remote geupgrade, maar ondervond eigenlijk geen problemen. Het is natuurlijk al bijna weekend, maar kun je niet even je NAS in de DMZ gooien op je router en dan wat poorten proberen( 22, 5000, 5001).

Overigens heb ik zelf ook wel eens last van een onbereikbare NAS. 's Nachts laat ik 'm uitschakelen, maar hiervan herstelt deze niet altijd even goed. Volgens mij kun je de NAS dan nog wel via SSH bereiken en kun je eventueel nog een keer een reboot doen.
Ik zie het wel als ik thuis kom. Vooralsnog geen paniek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Even inhaken op al het streaming gebeuren. Ik had zelf even zitten testen met verschillende apps op mijn iPad 1. Met veel gestotter met bijv apps als goodplayer / airav hoop ik dan nu dat ik met die nieuwe video app in dsm4.1 wel uit de voeten ga komen. (incl DS video ipad app).

Tot op heden had ik altijd mijn PC aanstaan om dan via Air Video te streamen naar mijn iPad. Die deed dan al het werk. Maar het zou mooi zijn als ik nu een combi vind die zonder interventie van mn pc kan gaan lopen.

Heb nu mijn ps3 nog als mediaserver draaien in combinatie met mijn ps3 media server op de pc.

Maar volgende week krijg ik mijn Zotac ZBOX XS AD11+ *O*
XBMC er op en gaan!

.... 4.1 binnenhalen duurt lang zeg :P

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
kraades schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 07:03:
Dat merk je snel genoeg als je geen syntax error: unexpected word (expecting "in")) meer krijgt. :)
Nog even ter info het script werkt nu dat heb ik als volgt gedaan.

op de synology zelf de web console geïnstalleerd en daarop de commando sh ts3server_startscript.sh start uitgevoerd en deze pakt hij wel blijft ook draaien nu. *O* *O*
wat daarin dan nu het verschil in zit ik weet het niet maar goed hij werkt. :)

Phenom x4 955 BE @ 3516mhz, Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, 4x 2 GB Corsair XMS3 DDR3-1333, Coolermaster CM690, Windows 7 X64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Datk schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:50:
[...]

Nog even ter info het script werkt nu dat heb ik als volgt gedaan.

op de synology zelf de web console geïnstalleerd en daarop de commando sh ts3server_startscript.sh start uitgevoerd en deze pakt hij wel blijft ook draaien nu. *O* *O*
wat daarin dan nu het verschil in zit ik weet het niet maar goed hij werkt. :)
ts3server? teamspeak? give guide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 13:44
Net mijn syno geupdate, dat ging prima. Alle packages geupdate en even mijn websites gecontroleerd.

Bijna alles doet het, behalve mijn photostation site (www.rainesh.nl)

Voor de update deed ie het nog perfect en na de update kan ik er maar niet inkomen. Alles nagelopen en alle instellingen staan gewoon goed. Mijn andere sites doen het wel gewoon (muziek.rainesh.nl, file.rainesh.nl en download.rainesh.nl).

Ik kom er maar niet uit...ook mijn domeininstellingen nagekeken en alles klopt. Of ik zie iets over het hoofd.

Hebben mijn mede-tweakers een vergelijkbaar probleem meegemaakt en hoe moet ik dit oplossen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
witchdoc schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:59:
[...]

ts3server? teamspeak? give guide :)
als je een paar posten terug kijkt zie je een paar links en scripten staan ik ben totaal geen script wonder en heb veel hulp gehad van kraades.
heb nu dus webconsole gebruik zie http://packages.missilehugger.com/ halve wegen de site.
weet niet of je de website url al hebt ingevoerd bij packages maar dan kun je het gelijk instaleren gebruiken.
Echter is teamspeak wel alleen op een intel te gebruiken.

Phenom x4 955 BE @ 3516mhz, Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, 4x 2 GB Corsair XMS3 DDR3-1333, Coolermaster CM690, Windows 7 X64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:48
iemand al een workaround gezien zodat dit nog op de 108j kan? Moet nog even sparen voor een volledige 213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41
Iemand een oplossing voor mijn probleem?

Ik heb phpmyadmin geinstalleerd, maar en geactiveerd, maar ik krijg consequent een HTTP-500 error als ik naar http://ip-adres/phpmyadmin gaan.

Logboek is leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
apache log bekeken?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Hooglander1 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:42:
[...]

Ja, wat je nu zegt klopt allemaal, maar in relatie met je vorige post klopt er nog steeds geen reet van wat je toen zei.

Wat je wilde zeggen was dat de DS video app niet zoveel formaten kan afspelen als een andere app. Maar dat heeft echt helemaal niets met transcoden te maken of andere dergelijke termen.

[...]

Soms zit ipkg in de weg, althans, dat had ik bij mijn vorige synology, dan gingen alle services uit, maar eentje weigerde te stoppen en daar bleef de hele NAS op hangen. Moest je hem powercyclen en dan ging het alweer.
Inderdaad... helaas speelt de DS Video geen MKV.............

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Hmm

als ik naar http://mijnexterneip/photo ga dan doet Photostation het weer wel. Ik kom er echt niet meer uit. Ik heb ook de redirects opnieuw gedaan en alsnog doet ie het niet.

wie kan/wilt mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Laatst online: 22:03
Ik heb een 212+, en draai nu DSM 4.1 final.
Heb een Terratec DVB-T stick en die heb ik aangesloten.

Kanalen gescand, alle kanalen gevonden.
Nu komt het grappige.

Ik kan met DS Video op mijn iPad (3e generatie) geen live streams afspelen, maar ook de opgenomen programma's niet afspelen. (wordt opgeslagen in .ts formaat)

Kortom: er wordt opgeslagen in een formaat wat niet met de eigen DS Video app af te spelen is.

Good old Goodplayer speelt de opgenomen content wel goed af, maar ik wil ook live kunnen kijken op de iPad.

Overigens kan ik op de 212+ wel degelijk mkv video bekijken (zowel 720p als 1080p) al moet ik wel zeggen dat er iets met het geluid gebeurt wat het geluid er niet beter op maakt, het is niet meer hd geluid zal ik maar zeggen. Beeld is wel feilloos scherp, en in sync met de audio en de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
mijnes speelt ook mkv 1080P af. ik had er zelfs een van 13GB. Zonder hapering. Echter krijg ik met geen mogelijkheid ondertitels aan de praat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:55:
Hmm

als ik naar http://mijnexterneip/photo ga dan doet Photostation het weer wel. Ik kom er echt niet meer uit. Ik heb ook de redirects opnieuw gedaan en alsnog doet ie het niet.

wie kan/wilt mij helpen?
Heb exact hetzelfde probleem. Eerst kon ik http://www.mijndomein.nl/photo doen. Nu werkt het alleen nog maar op hostname / ip van het Diskstation. Heb ook nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:12
Ook even gekeken of er voor mij een update beschikbaar was maar helaas. De DS508 is te oud :-(
Nu maar wachten totdat deze versleten is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk ook steeds wanneer ik mijn Diskstation herstart al mijn handmatig aangemaakte cron's zijn verdwenen. Moet ze dan elke keer weer handmatig in /etc/crontab plaatsen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Rainesh schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:55:
Hmm

wie kan/wilt mij helpen?
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:37:
[...]

Heb exact hetzelfde probleem. Eerst kon ik http://www.mijndomein.nl/photo doen. Nu werkt het alleen nog maar op hostname / ip van het Diskstation. Heb ook nog geen oplossing.
Dit klinkt eerder als netwerk/routing/dns problemen. Kun je vanaf buiten welk bij je dns hostname? Als het vanaf binnen niet werkt ligt dit aan je router (NAT reflection).

Troubleshoot eerst je netwerk en daarna pas met virtualhosts en webserver settings aan de slag. Gebruik eventueel je hostfile of /etc/hosts van je router/firewall om je externe dns entry lokaal beschikbaar te maken.

Zo spannend is het niet :)

[ Voor 41% gewijzigd door Workaholic op 31-08-2012 20:55 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Workaholic schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:51:
[...]

Dit is meer netwerk gerelateerd. Kun je vanaf buiten welk bij je dns hostname? Als het vanaf binnen niet werkt ligt dit aan je router (NAT reflection).
Domein is gewoon extern te bereiken. Echter met het pad domein.nl/photo/ krijg je nu

Afbeeldingslocatie: http://www2.youritromp.nl/dump/2012/synologydump.jpg

Voor 4.1 kon je altijd met al je gedefinieerde domeinen op de diskstation via /photo/ bij photostation. Nu blijkbaar alleen nog maar via de host / ip van het Diskstation zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Het lijkt mij dat dit een probleem binnen DSM en/of Photostation is.

Want alle andere sites doen het wel:

admin.rainesh.nl
file.rainesh.nl
download.rainesh.nl
muziek.rainesh.nl

Die zijn allemaal op dezelfde manier geredirect als de bovenstaande sites. Voor de update werkte alles prima, maar alleen photostation (www.mijndomein.nl of www.mijndomein.nl/photo) doen het niet.

Maar als ik mijn externe ip intik met /photo erachter, dan doet photostation het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Noem me een leek, ik heb 'm net een dag in huis.. Maar waar vind ik dat log?

C.q., is er een mogelijkheid om via een 'verkenner'-mogelijkheid in de /var/.... mappen te browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Via winscp kan je (als je als root inlogt, dus met het admin password) door alle mappen heen browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
Volgende gedaan:
1. httpd.conf-user aangepast met include van proxy.conf
2. proxy.conf geplaatst met jouw instellingen en mijn ip adres
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
LoadModule  proxy_module         modules/mod_proxy.so
LoadModule  proxy_http_module    modules/mod_proxy_http.so

ProxyRequests Off
ProxyPreserveHost On

<Proxy *>
    Order deny,allow
    Allow from all
</Proxy>

ProxyPass /sabnzbd http://192.168.1.123:8080/sabnzbd/
ProxyPassReverse /sabnzbd http://192.168.1.123:8080/sabnzbd/
<Location /sabnzbd>
    Order allow,deny
    Allow from all
</Location>

<Location /sickbeard>
        Order deny,allow
        allow from all

ProxyPass http://192.168.1.123:8081/sickbeard/
        ProxyPassReverse http://192.168.1.123:8081/sickbeard/
</Location>

3. Sickbeard config.ini aangepast zodat webroot = /sickbeard
4. Apache geherstart

Ik probeer nu naar 178.84.115.122/sickbeard te gaan maar krijg dan:
Afbeeldingslocatie: http://www2.youritromp.nl/dump/2012/synologydump.jpg

Als ik gewoon naar 178.84.115.122 ga krijg ik de DSM inlogpagina, dus poort 80 lijkt dan te werken?

Iemand enig idee waarom dit fout gaat?
NB: test het vanaf huis, dus vanuit zelfde netwerk, maar gebruik wel extern ipadres in de browser, neem aan dat dit zal moeten werken?

edit.
Apache log laat dit zien:
code:
1
2
3
4
5
6
[Fri Aug 31 22:28:34 2012] [debug] proxy_util.c(1934): proxy: initialized single connection worker 1 in child 32214 for (192.168.1.123)
[Fri Aug 31 22:28:34 2012] [debug] proxy_util.c(1818): proxy: grabbed scoreboard slot 2 in child 32214 for worker proxy:reverse
[Fri Aug 31 22:28:34 2012] [debug] proxy_util.c(1837): proxy: worker proxy:reverse already initialized
[Fri Aug 31 22:28:34 2012] [debug] proxy_util.c(1934): proxy: initialized single connection worker 2 in child 32214 for (*)
[Fri Aug 31 22:28:34 2012] [debug] proxy_util.c(1803): proxy: worker http://192.168.1.123:8080/sabnzbd/ already initialized
[Fri Aug 31 22:28:34 2012] [debug] proxy_util.c(1803): proxy: worker http://192.168.1.123:8081/sickbeard/ already initialized

[ Voor 23% gewijzigd door matthijst op 31-08-2012 22:31 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
ik krijg die DS video app maar nie aan de praat.

Ik heb volgende stappen al gedaan/geprobeerd.

package installed + tvshows map opgegeven.
betreffende user application privileges toegekent voor video station
port tcp 9006 geforward (handmatig én via synology upnp) naar de synology
DS video app gedownload
lokaal proberen te connecteren met de app en https auth -> werkt niet
lokaal proberen te connecteren met de app en http auth -> werkt
op extern ip adres (met 3G)) proberen te connecteren met https -> werkt niet
op extern ip adres (met 3G)) proberen te connecteren met http -> werkt niet
via 3G met VPN naar synology met http auth -> werkt (https werkt niet)
port udp 9006 geforward naar de synology -> helpt niet

AARRGG waarom wil die app niet werken? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
matthijst schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:18:
[...]
NB: test het vanaf huis, dus vanuit zelfde netwerk, maar gebruik wel extern ipadres in de browser, neem aan dat dit zal moeten werken?
neen, dat hoort nie te werken als je een beetje degelijke firewall hebt staan. Die beschouwd dat namelijk als ip spoofing. Kan eventueel wel werken als je een mindere firewall hebt.
In elk geval eerst echt even extern via je 3G phone-tethering ofzo proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NMe schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:55:
[...]

Ik zie het wel als ik thuis kom. Vooralsnog geen paniek. :P
Urgh, bijna een hartverzakking. 8)7

Ik kwam thuis, blijkt dat het blauwe lampje op mijn NAS continu aan het flikkeren is. Geen toegang via shell ook. Ik dacht een BBOD te hebben, maar nadat ik hem uitgezet had en probeerde nog eens te booten kwam 'ie na 15 minuten weer up.

Nog even moeten pielen om Redmine weer werkend te krijgen omdat een van mijn aangemaakte symlinks pleite was en blijkbaar doet een groot deel van mijn geïnstalleerde packages via ipkg het niet meer, maar goed. Om de een of andere reden mag ik ook niet mijn bootstrap even opnieuw installeren, daar moet ik eerst al mijn packages voor weggooien. Alsof ik zin heb om al die dingen weer opnieuw te installeren en configgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Stapje verder met phpMyAdmin.. Maar heeft iemand een idee welke wachtwoord/username combinatie ik moet gebruiken? Google gaf me ook geen resultaat..

Heb geprobeerd:

root - geenwachtwoord
root - adminwachtwoord
admin - geenwachtwoord
admin - adminwachtwoord

Geen wachtwoord is niet toegestaan, maar ik nergens een config.inc.php file vinden? Alleen een sample variant, als ik die vertaal naar een config.inc.php crasht het hele phpmyadmin. In /setup is de optie ook niet te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 06:27
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:51:
Ik merk ook steeds wanneer ik mijn Diskstation herstart al mijn handmatig aangemaakte cron's zijn verdwenen. Moet ze dan elke keer weer handmatig in /etc/crontab plaatsen.
Alle parameters in een crontab regel dienen van elkaar gescheiden te zijn door een Tab-karakter. Geen spatie(s) dus.
Ik heb gemerkt dat reboot een validatie doet, en regels met spatie(s) wegkiepert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Lekkerbek312 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:18:
Ik heb de volgende configuratie:

- MacBook Air met Mountain Lion
- Synology DS209
- Ziggo Ubee router

Ik heb sinds kort het probleem dat als ik grote bestanden (zeg 1gb of groter per stuk) wil kopiëren van de MacBook naar de NAS de verbinding met de NAS wegvalt. In de Finder valt deze helemaal weg.

Internet e.d. blijft het gewoon doen.

Als ik de stekker van de router eruit haal en weer opnieuw opstart heb ik weer verbinding. Het maakt niet uit of ik:
- rechtstreeks vanuit Finder kopieer
- inlog op de DSM via de browser
- een FTP programma gebruik

Iemand hetzelfde probleem en belangrijker....een oplossing?
Probleem lijkt opgelost door update naar DSM 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 08:29
Wat ik me afvraag.
Ik zoek een Synology NAS met :
- 2 Gigabit aansluiting
- Mogelijkheid voor 4 schijven
- Interne SATA3-bus

Vooral die interne sata3-bus word lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb een vraag over Audio Station
IK heb niet goed kunnen vinden hier, dus mijn verzoek of iemand die iets meer weet kan reageren.

Kan je met Audio Station, makkelijk je muziekbestanden afspelen via een usb dock naar je versterker?
Ik zag zoiets van Synology(audiodock), maar kan waarschijnlijk ook van ander merk.

Kan dat met allerlei formaten zoals FLAC en MP3?

Werkt dat een beetje goed, en is ook de kwaliteit goed?

Is dat makkelijk te regelen via DS Audio via je Android via de Wifi verbinding?
Kun je dan zoeken naar artiest etc en dan in 1 keer 1 heel album afspelen?

Andere vraag: kan je in Audio Station ook internetradio afspelen van bv Radio 538, Q-music enz?
Kan je die zelf toevoegen?

Of bestaat er een programma zoals TuninRadio voor Synollogy.
Ik kan daar helemaal niets over vinden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn al een hele tijd bestaande problemen met de bestandsoverdracht (DS1010) zijn nu met de laatste release eindelijk opgelost.

Was het tot en met DSM 3.1 goed, vanaf DSM 3.2 werkte het traag, het stopte, ging dan weer door aan erg trage snelheid, een special patch bracht dan verbetering, maar goed was het nog niet.

Met DSM 4.0 terug die ellende, dus nu nog eens getest, moest eerst terug DSM 4.0 erop gooien, om te kunnen upgraden naar 4.1, eenmaal dat gebeurt getest, de eerste maal terug een hapering, maar dan liep het als een speer ( 122 mb/s met filezilla), deze morgen een flink aantal movies overgezet van pc naar Nas, en het loopt flink door, eindelijk hebben ze er dus iets aan gedaan.

Dus voor zij die er ook problemen mee hebben, the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:31:
IK heb een vraag over Audio Station
IK heb niet goed kunnen vinden hier, dus mijn verzoek of iemand die iets meer weet kan reageren.

Kan je met Audio Station, makkelijk je muziekbestanden afspelen via een usb dock naar je versterker?
Ik zag zoiets van Synology(audiodock), maar kan waarschijnlijk ook van ander merk.

Kan dat met allerlei formaten zoals FLAC en MP3?

Werkt dat een beetje goed, en is ook de kwaliteit goed?
Ja dat kan. ik heb dit en dat werkt. Ik weet niet of dat met Flac werkt maar ik denk dat alles wat audiostation kan afspelen ook via de usb geluidskaart kan gaan. Op de Synology site en wiki is te vinden welke officieel ondersteund worden en welke door gebruikers zijn getest.

Kwaliteit is uiteraard afhankelijk van je geluidskaart.
Is dat makkelijk te regelen via DS Audio via je Android via de Wifi verbinding?
Kun je dan zoeken naar artiest etc en dan in 1 keer 1 heel album afspelen?
Juist daarvoor is Audio Station prima geschikt. Ik gebruik het als vervanger voor losse CD's. Voor 'los' afspelen vind ik het minder geschikt. Je kan wel zelf playlists samenstellen maar iets als Spotify Radio of iTunes Genius zit er niet in. En je kan random 100 nummers toevoegen.
Andere vraag: kan je in Audio Station ook internetradio afspelen van bv Radio 538, Q-music enz?
Kan je die zelf toevoegen?

Of bestaat er een programma zoals TuninRadio voor Synollogy.
Ik kan daar helemaal niets over vinden tot nu toe.
Kan ook. Audio Station heeft zelf Shoutcast streams en Radio IO. Er er is ook een mapje met streams die je zelf kan invoeren. Invoeren moet via de webinterface van de Synology maar de streams zijn dan ook zichtbaar in de Android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

pitchdown schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:28:
Wat ik me afvraag.
- 2 Gigabit aansluiting
- Interne SATA3-bus

De DS412+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
pitchdown schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:28:
Wat ik me afvraag.
- 2 Gigabit aansluiting
- Interne SATA3-bus

Voor zover ik weet heeft geen enkele Synology DS nog SATA-3 (dus met 6GBit/s). Met HDD's heeft dat ook niet zo gek veel zin, voegt weinig toe boven eventueel sneller uitlezen van de HDD cache.

Zie onder andere hier: http://blog.synology.com/blog/?p=624 en hier http://blog.synology.com/blog/?p=1130

Voor wat betreft je andere specs lijkt me de DS412+ (of de aankomende DS413+) een prima keuze.

[ Voor 14% gewijzigd door TweakMDS op 01-09-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
SndBastard schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:54:
[...]

Voor zover ik weet heeft geen enkele Synology DS nog SATA-3 (dus met 6GBit/s). Met HDD's heeft dat ook niet zo gek veel zin, voegt weinig toe boven eventueel sneller uitlezen van de HDD cache.

Zie onder andere hier: http://blog.synology.com/blog/?p=624 en hier http://blog.synology.com/blog/?p=1130

Voor wat betreft je andere specs lijkt me de DS412+ (of de aankomende DS413+) een prima keuze.
De DS412+ of 413+ lijkt inderdaad de beste optie.
Ik wil eigenlijk een aparte Synology voor mijn vmware-omgeving.
Daarom de vraag of er mogelijkheden zijn om aantal SATA3-schijven in raid te plaatsen voor de maximale performance....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Maar 2 Gbit aansluitingen is 200 MB/s. Dat red je nog prima met een sata2 bus :)

Het is dus vrij irrelevant welke bus het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 19:57
Heb sinds een paar weken een DS212, fijn apparaat! Maar heb de volgende vraag, werk veel met Google Drive, maar je kan met cloudstation nu bijna hetzelfde doen, en je hebt het zelf in beheer.

Is het mogelijk om door middel van een webbased pakket (neem een voorbeeld aan google docs) de documenten te bewerken die in je cloudmap staan vanaf een andere computer? Op bijvoorbeeld je ipad of iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Hooglander1 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:28:
Maar 2 Gbit aansluitingen is 200 MB/s. Dat red je nog prima met een sata2 bus :)

Het is dus vrij irrelevant welke bus het heeft.
Inderdaad, erg kort door de bocht zou je kunnen redeneren dat SATA-3 in een NAS pas zin heeft als hij minimaal 4 Gbit lan aansluitingen heeft, aangezien je lan nu toch per definitie de bottleneck is (na snelheid van de HDD's uiteraard).

[ Voor 35% gewijzigd door TweakMDS op 01-09-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
storeman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:52:
[...]

1. Ga naar je start-menu > Video Station
2. Klik op "instellingen" binnen Video Station
3. Klik op "maken"
4. Voeg map toe met film of serie

Hierna gaat je NAS indexeren, dit kan even duren omdat hij alle covers/info ook download.

Vergeet ook niet om de user die je gebruikt binnen de app, ook op je nas toestemming te geven voor het gebruik van Video Station:

1. Start-knop > configuratiescherm
2. Klik op gebruikers
3. Kies gebruiker
4. Ga naar tabblad toepassingen en geef de gebruiker rechten om dat te gebruiken.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Bedankt gelukt had het vinkje bij gebruiker niet aangezet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
witchdoc schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:27:
ik krijg die DS video app maar nie aan de praat.

Ik heb volgende stappen al gedaan/geprobeerd.

package installed + tvshows map opgegeven.
betreffende user application privileges toegekent voor video station
port tcp 9006 geforward (handmatig én via synology upnp) naar de synology
DS video app gedownload
lokaal proberen te connecteren met de app en https auth -> werkt niet
lokaal proberen te connecteren met de app en http auth -> werkt
op extern ip adres (met 3G)) proberen te connecteren met https -> werkt niet
op extern ip adres (met 3G)) proberen te connecteren met http -> werkt niet
via 3G met VPN naar synology met http auth -> werkt (https werkt niet)
port udp 9006 geforward naar de synology -> helpt niet

AARRGG waarom wil die app niet werken? :(
opgelost door bij control panel > application portal > video station een custom https poort op te geven. Hierna werkt het intern en extern prima op https niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb nog een apart security-probleem met mijn DS209 (met laatste DSM update).
Ik gebruik het package "Crashplan" m.b.t. mijn backup.

Ik heb daarnaast de volgende opzet:

3 Users
1 Admin-user (ikzelf)
1 Deamon-user voor Crashplan genaamd "Crashplan"

Ik probeer een situatie te maken waarbij:
- de 3 users een bepaalde map (dus niet een share) niet in kunnen
- ikzelf+de deamon-user i.v.m. backup wel

Dit lukt mij echter niet zonder de groep "other" onder permissions toe te voegen, of onder het tabblad van de betreffende map onder het kopje "owner and group" bij group de groep "users" toe te voegen. Echter...dan kunnen de 3 andere gebruikers ook in deze map!

De groep users is standaard niet te wijzigen binnen DSM (dit zijn alle gebruikers)

Wanneer ik de deamon-user aan een nieuwe groep of de standaard administrators-groep toevoeg en deze onder "owner and group" toevoeg kan de backup-applicatie er nog steeds niet bij!

Wie weet wat hier op basis van security mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben wel benieuwd : Als je Surveillance station gebruikt met 1 camera, gaat de Synology dan uberhaupt nog wel in "sleep" modus?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:43
DennusB schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:30:
Ben wel benieuwd : Als je Surveillance station gebruikt met 1 camera, gaat de Synology dan uberhaupt nog wel in "sleep" modus?
Ik neem aan dat je continu opneemt (dus schijf activiteit) en dan gaat hij natuurlijk niet in slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
thaan schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:33:
[...]

Ik neem aan dat je continu opneemt (dus schijf activiteit) en dan gaat hij natuurlijk niet in slaap.
Nee, dat doe ik niet :) Motion-detection alleen s'nachts!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:35:
[...]

En doe je dat dan met een echte IP Cam of met de webcam oplossing? De webcam oplossing is niks aangezien je NAS 24/7 staat te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

DennusB schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:35:
[...]

Dan gaat hij niet in slaap, ik heb een DS211+ in beheer met een ACTi ACM-3511 camera die alleen opneemt bij nachtelijke beweging en er is altijd een 'download' van zo'n 800kb/ps veroorzaakt door de ACTi.

Vind trouwens de beeldkwaliteit van zo'n binnencamera van 650eur nog vrij mager (hier live beeld). Voordat je serieus goede beeldkwaliteit hebt met infrarood zit je denk ik zo aan de 900 eur per camera.

Tenminste als het doel van camerabewaking niet afschrikken is, maar scherpe beelden maken van de onuitgenodigde indringers.

[ Voor 33% gewijzigd door Malarky op 01-09-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Llewy schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:52:
Stapje verder met phpMyAdmin.. Maar heeft iemand een idee welke wachtwoord/username combinatie ik moet gebruiken? Google gaf me ook geen resultaat..

Heb geprobeerd:

root - geenwachtwoord
root - adminwachtwoord
admin - geenwachtwoord
admin - adminwachtwoord

Geen wachtwoord is niet toegestaan, maar ik nergens een config.inc.php file vinden? Alleen een sample variant, als ik die vertaal naar een config.inc.php crasht het hele phpmyadmin. In /setup is de optie ook niet te vinden..
Iemand een tip? Google me suf maar kom er echt niet in.. Wil toch graag mijn XBMC library op de Nas hebben.

Andere vraag, bestaat er nog niet zoiets als Plex Media Server voor XBMC, welke wel op een ARM-gebaseerde Syno draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Llewy schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:25:
[...]

Iemand een tip? Google me suf maar kom er echt niet in.. Wil toch graag mijn XBMC library op de Nas hebben.

Andere vraag, bestaat er nog niet zoiets als Plex Media Server voor XBMC, welke wel op een ARM-gebaseerde Syno draait?
root en admin password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Dat werkt dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
Sinds de update naar DSM 4.1 werkt het ophalen van mijn externe email niet meer. Ik heb al van alles geprobeerd maar tot op heden nog geen resultaat. Zijn hier nog meer mensen met dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
schumi2004 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:47:
[...]

Vreemd, dat werkte hier wel.

Hier staat overigens root zonder wachtwoord maar zoals ik al zei was dat in mijn geval niet zo.
http://www.synology.com/t...h_phpMyAdmin.php?lang=nld
Dat had ik ook gevonden en geprobeerd, mocht helaas ook niet werken. Is er een mogelijkheid om dat password te resetten? Op het moment dat ik naar http://ipadres/phpmyadmin ga, vraagt hij gelijk om deze gegevens en wat ik ook probeer, ik kom er niet in, ik gok dat er ergens een fout in moet zitten dan.

Edit: Inmiddels gevonden, Synology heeft gewoon een optie hiervoor in het configuratie --> standaardinstellingenscherm.. Ik ben blij, bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Llewy op 01-09-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:10
kraades schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:32:
Waarom zie ik nu staan:
The latest DSM 4.0-2228 is ready for download.
:?
Moet ik eerst updaten naar tussenliggende versies voordat ik 4.1 zie?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Probeer het eens? Dit soort informatie is vrij eenvoudig te vinden met een beetje zoeken hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 11:20
autch, de DSM 4.1 update is opeens een grote domper op mijn synology avontuur,
Een DS412 3 weken geleden gekocht.
En na deze update loopt mn FULL hd films niet meer lekker. (over cifs /unc pad)
Deze begint opeens te bufferen, en de netwerkactiviteit gaat naar 0,0 kb/s Om vervolgens stotterend weer verder te gaan.

Het is een gloednieuwe nas met alleen sabnzb geinstalleerd en Couchpotato, verder geen fratsen mee uitgehaald
Getest met mediaportal HTPC en met VLC op mn gamepc.
Nog even getest, met een crosscable rechstreeks op de nas, maar helaas geen effect

Lang zitten twijfelen tussen zelfbouw nas en deze synology, ik wilde juist dit soort ge-emmer voorkomen, en daarom voor de synology gegaan.
Ik ga over 6 uur op vakantie, en kijk op terugkomst wel hoe het gaan en of nog meer mensen hier last van hebben.

jammer synology.

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:51:
Ik merk ook steeds wanneer ik mijn Diskstation herstart al mijn handmatig aangemaakte cron's zijn verdwenen. Moet ze dan elke keer weer handmatig in /etc/crontab plaatsen... :(
waits schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 02:52:
[...]

Alle parameters in een crontab regel dienen van elkaar gescheiden te zijn door een Tab-karakter. Geen spatie(s) dus.
Ik heb gemerkt dat reboot een validatie doet, en regels met spatie(s) wegkiepert.
Je moet inderdaad zeker tabs gebruiken, spatie zal niet goed gaan. Dat de ene regel wordt weggegooid en de andere niet, is volgens mij onzin. Hoogstens wordt de spatie-regel niet goed uitgevoerd.

Dit probleem had ik ook, maar je kunt je custom-cronjobs toevoegen aan je /etc.default/crontab Bij elke reboot wordt deze namelijk gekopieerd naar je /etc map, vandaar dat je wijzigingen vervallen :).
witchdoc schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:23:
[...]

opgelost door bij control panel > application portal > video station een custom https poort op te geven. Hierna werkt het intern en extern prima op https niveau
Ah, interessant. Als je geen al te snelle processor hebt in je NAS, zou je hier wellicht performance problemen mee kunnen verwachten. Het encrypten van HTTP verkeer schijnt nog wel wat te doen qua processorkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 12:27
Ik heb ook de update naar DSM 4.1 gedaan. Maar ik loop nog steeds tegen het probleem aan dat hij in package center geen verbinding met de server kan maken. Ik kan geen packages downloaden of wat dan ook. Iemand die weet waar het inzit? Bij het controleren op updates in DSM kreeg ik ook de melding dat hij geen verbinding met de server kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hooglander1 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 21:57:
Probeer het eens? Dit soort informatie is vrij eenvoudig te vinden met een beetje zoeken hoor. :)
Jajajajaja, de tweakers mentaliteit bla bla. Je kunt ook niks meer vragen hier.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

kraades schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:51:
[...]

Jajajajaja, de tweakers mentaliteit bla bla. Je kunt ook niks meer vragen hier.
Nou, speciaal voor jou dan:

De release notes:
http://www.synology.com/releaseNote_enu/DS211.php?lang=us

Eerste regel:
DSM 4.1 can only be applied to Synology NAS with DSM 4.0 and onward.
Het is niet dat ik het niet kan, het is meer dat het jou ook minder tijd kost om het zelf uit te zoeken, dan had je je antwoord binnen 20 secs. Daarnaast is er door al die kleine vrij zinloze vragen amper plek om nog te praten/discussieren over leuke nieuwe features die Synology bied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nou bedankt, maar ik vind het nog steeds vreemd dat de dsm update nu wil updaten van dsm 4.0-2198 naar dsm 4.0-2228 i.p.v dsm 4.1 maar blijkbaar is dat vanzelfsprekend dus het zal wel...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan waarschijnlijk ook wel in één keer de laatste erop zetten. Even handmatig uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Binnetie schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:51:
Ik heb ook de update naar DSM 4.1 gedaan. Maar ik loop nog steeds tegen het probleem aan dat hij in package center geen verbinding met de server kan maken. Ik kan geen packages downloaden of wat dan ook. Iemand die weet waar het inzit? Bij het controleren op updates in DSM kreeg ik ook de melding dat hij geen verbinding met de server kon maken.
ik zeg maar wat doms maar had hetzelfde.. bij mij kwam het doordat m'n dns server plat lag.
storeman schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:34:

Ah, interessant. Als je geen al te snelle processor hebt in je NAS, zou je hier wellicht performance problemen mee kunnen verwachten. Het encrypten van HTTP verkeer schijnt nog wel wat te doen qua processorkracht.
mwhoaa.. 2411+ moet het wel kunnen trekken denk'k ;)

en nog een probleempje waar'k even niet uitgzeraak.
Ik gebruik smb om xbmc te laten connecteren naar m'n nas.
Dat lijkt perfect te werken na een reinstall van de nas want ik zie nieuwe episodes gewoon bijkomen in m'n xbmc library.. alleen.. één serie die ik ook recent heb toergevoegd staat wel netjes in die share maar komt niet tevoorschijn in de library.

Hoe begin ik in hemelsnaam om zoiets te troubleshooten?

[ Voor 44% gewijzigd door witchdoc op 02-09-2012 00:18 . Reden: 2e quote + respons toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
witchdoc schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:57:
[...]

ik zeg maar wat doms maar had hetzelfde.. bij mij kwam het doordat m'n dns server plat lag.

[...]

mwhoaa.. 2411+ moet het wel kunnen trekken denk'k ;)

en nog een probleempje waar'k even niet uitgzeraak.
Ik gebruik smb om xbmc te laten connecteren naar m'n nas.
Dat lijkt perfect te werken na een reinstall van de nas want ik zie nieuwe episodes gewoon bijkomen in m'n xbmc library.. alleen.. één serie die ik ook recent heb toergevoegd staat wel netjes in die share maar komt niet tevoorschijn in de library.

Hoe begin ik in hemelsnaam om zoiets te troubleshooten?
Niet ergens een tikfoutje in de mapnaam? Was bij mij het probleem..

Anders eens handmatig de map uit de share scannen en kijken of hij die direct vindt.. Mocht dat niet zo zijn, zou ik daar de fout zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 14:32
rikm schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:27:
autch, de DSM 4.1 update is opeens een grote domper op mijn synology avontuur,
Een DS412 3 weken geleden gekocht.
En na deze update loopt mn FULL hd films niet meer lekker. (over cifs /unc pad)
Deze begint opeens te bufferen, en de netwerkactiviteit gaat naar 0,0 kb/s Om vervolgens stotterend weer verder te gaan.

Het is een gloednieuwe nas met alleen sabnzb geinstalleerd en Couchpotato, verder geen fratsen mee uitgehaald
Getest met mediaportal HTPC en met VLC op mn gamepc.
Nog even getest, met een crosscable rechstreeks op de nas, maar helaas geen effect

Lang zitten twijfelen tussen zelfbouw nas en deze synology, ik wilde juist dit soort ge-emmer voorkomen, en daarom voor de synology gegaan.
Ik ga over 6 uur op vakantie, en kijk op terugkomst wel hoe het gaan en of nog meer mensen hier last van hebben.

jammer synology.
Vaak moeten de indexen na een update opnieuw worden opgebouwd en daar kan de DS lang mee bezig zijn...
Wellicht na een dag nog een keer testen?
Pagina: 1 ... 67 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.