Als je windows gebruikt: Offline files (gratis)helloitsme schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:24:
[...]
Inderdaad: Cloudstation
http://www.synology.com/dsm/home_file_sharing_cloud_station.php?lang=nld
Als je Mac gebruikt: Synk (betaald)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Als je windows gebruikt: Offline files (gratis)helloitsme schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:24:
[...]
Inderdaad: Cloudstation
http://www.synology.com/dsm/home_file_sharing_cloud_station.php?lang=nld
[ Voor 6% gewijzigd door MissileHugger op 29-08-2012 14:45 ]
Ja had ik uiteindelijk gedaan. Zit ook nog met de Router van KPN er tussen. Heb dus vanuit daar vanaf het segment 192.168.2 een forward gedaan naar mijn router die in 192.168.1 zit. En vanuit daar dan weer een forward naar mn nas die ook in 192.168.1 zit....Tylen schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:26:
[...]
Rene, gewoon met de hand op je router zelf de poorten forwarden naar de nas.
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Aanvulling voor de belangstellende:Quakie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:12:
Nee, CD zit er wel bij en heb even gekeken voor je, maar er staat 2250.pat op en laatste op internet is 2254.pat.
Handig dat ik dat nu bekijk ipv van gelijk.
-initialiseren duurt lang trouwens, disc checken 11% pas en al 23min activiteit...
-Hij is trouwens stil, hij staat nu naast een Qnap 459pro en die maakt duidelijk meer lawaai (niet alleen hardeschrijven geluid).
-alle tabs etc werken zeer soepel trouwens. Ik zit nu alles te bekijken qua opties...
Edit:
- ik heb volume aanmaken gecanceld en even een eenvoudig volume aangemaakt..
- virusscan gaat tegen 57% voor diegene die dat handig vinden om te weten.
Edit2:
- met foto's uploaden gaat cpu naar de 97%, thumbnails maken gaat zo te zien vlot. Systeem blijft ook lekker soepel reageren
[ Voor 23% gewijzigd door Quakie op 29-08-2012 17:53 . Reden: aanvulling ]
Ik teken nergens meer voor
Is er echt niemand die hier wat over kan zeggen?Appel105 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:45:
Hallo,
SInds kort heb ik een Synology Diskstation DS212j. Echt super tevreden mee en helemaal top in gebruik. Ik heb niet heel veel verstand van netwerken, maar met deze nas is het me gelukt om een heleboel handige feature's aan de praat te krijgen.
Het enige wat nu nog mijn probleem is dat ik niet weet of alles ook echt veilig is, niet toegankelijk voor mensen van buiten af;
Ik maak gebruik van de DDNS service, waarmee ik dus overal ter wereld kan inloggen op de nas hem kan gebruiken. Hierbij heb ik ook gebruik gemaakt van de functie dat de Nas automatisch inlogt op mijn Router (Linksys e4200) om port forwarding in te stellen voor een heleboel diensten (BT, iSCSI Target, FTP Bestandsserver, WebDav, Webstation Photostation Web Mail, Beheer gebrruikersinterface file station audiostation surveilance station download station, Bestanden delen met Mac)
Ten tweede maak ik gebruik van Photostation. Ik upload mijn foto's met behulp van het windows programma 'Synology Assistant' naar de nas. Hier zet ik alle foto's in de standaard photo map. Dit is een public map, maar dit betekend toch alleen dat hij publiek is voor mensen op het netwerk? Ik heb overigens het album beveiligd dat je alleen dmv inloggen met een eigen useraccount de foto's kan bekijken (dit geld voor de iPad app en de online x.synology.me/photo functie)
En ten derde, de firewall instellingen van de nas.
Hier heb ik bij toestaan op maken geklikt en vervolgens op 'Selecteren uit een lijst met ingebouwde toepassingen'. Hier heb ik vrijwel alle toepassingen aangevinkt. (Dit zijn ook weer vergelijkbare dingen als bij de port forwarding, maar dan nog meer...)
Hopelijk kan iemand zeggen of dit gewoon veilig is en of er dan dus niet zomaar mensen op de nas kunnen van buiten af en al mijn persoonlijke bestanden bekijken.
Alvast bedankt!
Quakie schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:02:
[...]
Aanvulling voor de belangstellende:
Ben nu even performance aan het testen qua taken wat hij hier in de toekomst moet gaan doen.
Tegelijkertijd doet de DS213+ het volgende:
itunes server muziek streamen naar een MBA
DVD afspelen op een iPad (ace player)
een timemachine backup van 50gig
een upload van 15gig met een ongeveer 10MB (10MB down en up, komt van een ander NAS vandaan en gaat via een N wifi netwerk)
CPU 43% RAM 21%
edit1:
Alles tegelijkertijd:
-1080P stream draadloos
-DVD stream draadloos
-itunes stream draadloos
-een virus scan op de NAS zelf
-een upload van cloud station draadloos
-een backup van windows7 machine naar NAS draadloos
-een backup van een mac naar de NAS draadloos
CPU 65% RAM 43% LAN 2.2MB up (G netwerk) tussen 10 en 12MB down (N netwerk)
zo te zijn zet hij de virus scan op de achtergrond.. het gaat duidelijk minder snel. Niet erg, zo hoort het juist.
Ik was enthousiast (106e) en ik ben nu door het dolle heen. Dit apparaat is geweldig!
Vanavond even kijken of ik wat kan downloaden en uitpakken op de NAS en bovenstaande herhalen. Kijken hoe dan de performance is... Voor mij zal dit het hoofddoel zijn.
Iemand nog suggesties qua testen? ik test nu gewoon hoe ik hem gaat gebruiken.. ik heb helaas geen bedraad netwerk tot mijn beschikking.
op een 60Mbit UPC lijn, 50mbit newsgroup server:garp schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:50:
Ik zou graag willen weten wat de downloadsnelheid is met SSL.
Heb nu een 107+ en heb lang getwijfeld over of ik een 112+ of een 212+ zou halen als upgrade, maar nu is de 213+ dus ook een mogelijkheid. De 213 trouwens ook, mogelijk.
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Quakie op 29-08-2012 20:18 ]
Ik mag toch aannemen dat SABNZBD snel met een DS213+ versie komt. Althans, dat hoop ik wel!Quakie schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:50:
[...]
Nadeel van laatste model... niks werkt, krijg SABNZBD niet geinstalleerd.. Een paar pages terug is te lezen dat dit komt door het feit dat er PPC proc inzit. Hierdoor moet alle software weer opnieuw gecompileerd worden.
Of het veilig is zal er aan liggen of je alle applicaties die je via de firewall hebt opengezet hebt beveiligd zoals je dat met photostation hebt gedaan. Anders kan de buitenwereld bij alles waar jij zelf ook zonder inloggen bij kan komen.Appel105 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:59:
[...]
Is er echt niemand die hier wat over kan zeggen?
Iemand een idee?Maverick2001 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:17:
Mijn DS211j werkt altijd uitstekend tot gister.
Als ik via mijn browser inlog blijft er in het scherm 'bezig met laden' staan.
Ook na een harde reboot blijft de situatie gelijk.
Als ik inlog via SSH (wat wel probleemloos gaat) en ik via TOP de activiteit bekijk lijkt er eigenlijk nix geks aan de hand te zijn.
CPU 69,4% idle
Geheugen 8500k vrij (zou dat een probleem vormen)
Iemand een idee hoe ik weer kan inloggen?
Ik heb handmatig via de terminal een aantal processen afgesloten echter heeft dat geen positief resultaat.
Pura Vida
Als je de poort van Photostation open zet in de router, dan zijn alle foto-mappen te bekijken door andere bezoekers (ook van buitenaf). Dit kan je aanpassen door op de Photostation-homepage in te loggen als Admin(rechtsboven zit de inloglink). het kan zijn dat je eerst in DSM accounts hiervoor moet aanmaken, maar dat weet ik niet meer zeker.Appel105 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:59:
[...]
Is er echt niemand die hier wat over kan zeggen?
De synology assistent ziet m idd wel.
[ Voor 9% gewijzigd door Maverick2001 op 30-08-2012 08:24 ]
Pura Vida
[ Voor 5% gewijzigd door thedon46 op 30-08-2012 08:44 ]
Dat heb ik nog niet geprobeerd… het is wel een optie.. maar wel de laatst mogelijk… Het opnieuw instellen van alles is natuurlijk niet mijn favoriete werk..thedon46 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:38:
en heb je ook al geprobeerd dsm eropnieuw op te zetten?
dan ben je wel je packages kwijt en je instellingen.
DSM Herinstaleren
Pura Vida
Dat is inderdaad wel een dealbreaker... Niet per se voor SABNZBD maar ook voor andere toepassingen die dus niet werken.mstreutker schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:45:
[...]
Ik mag toch aannemen dat SABNZBD snel met een DS213+ versie komt. Althans, dat hoop ik wel!
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Geen directe antwoorden maar wat uitleg.Pixeltje schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:12:
Ik ben op zoek naar een NAS voor mijn ouders. De eisen zijn laag maar de verwachtingen hoog; zowel mijn vader als mijn moeder hebben wel de kennis maar niet de tijd en/of zin om een NAS te onderhouden, dat gaat dus voornamelijk op mij neerkomen. Dat is geen punt maar ik woon niet meer thuis en ben er dus niet zo vaak.
Ik gebruik zelf een zelfbouw-NAS op basis van FreeNAS maar bij mijn ouders thuis ben ik op zoek naar een kant-en-klaar-oplossing. Twee schijven is voldoende, geconfigureerd in RAID 1 voor wat redundancy. Ik heb eerder een Netgear gehad maar daar was ik niet zo over te spreken; de interface was laggy en het apparaat opzich ook gewoon traag. Omdat ik goede verhalen gehoord heb over Synology kom ik hier wat informatie inwinnen.
Synology heeft vrij veel 2-disc modellen in het leveringsgamma. Ik heb geprobeerd om de keuze enigzins te beperken naar de DS212 modellen omdat die bij mijn weten de 'nieuwste' generatie zijn. Met prijzen tussen 163 en 269 euro zit er echter nog best verschil tussen de DS212, DS212J en de DS212+. Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen deze drie versies?
Daarbij zou ik graag wat ervaringen horen over updates van het OS (doet synology daar uberhaupt aan?) en of er standaard Time-machine mogelijkheden zijn met deze NAS. Mijn pa draait een PC, moeders een mac, beiden zullen gebackupped worden naar de NAS. Het idee is om een soort rsync op te zetten voor de belangrijkste bestanden tussen mijn NAS en die van mijn ouders. Op die manier zijn de belangrijke zaken altijd dubbel aanwezig. Bied(t)(en) bovenstaande model(len) de mogelijkheid voor Rsync?
Alvast bedankt!
Met 2 woorden in Google toch eenvoudig te vinden.Ventrigo schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:40:
Ik ben van plan om mijn laptop opnieuw te installeren en heb geen cd/dvd speler er in zitten. Heb gehoord van een collega dat je PXE kan installeren op je Synology nas om zo via het netwerk je OS te installeren. Ik heb gegoogled, maar kan niet zo snel vinden waar ik moet beginnen. Ik heb wel is putty gebruikt en weet zo wel dat ik in de terminal kan komen van de nas, maar wat ik dan moet installeren en configureren is mij een raadsel. Wie kan mij de juiste kant uitwijzen?
Na het handmatig sluiten van een aantal processen ben ik eindelijk weer ingelogd.thedon46 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:38:
en heb je ook al geprobeerd dsm eropnieuw op te zetten?
dan ben je wel je packages kwijt en je instellingen.
DSM Herinstaleren
Pura Vida
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 13:23 ]
Zelf zit ik toevallig ook met deze gedachte / keuze te spelen.maartend schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:21:
Vergelijk je de 212+ met de 213. Zijn ze bijna identiek, ook qua prijs. Zit me nu dus af te vragen welke te nemen.
Normaal ben ik voor de + versies, maar de 213+ is echt overkill voor mij.
Als ik zo kijk scoort de ds212 in de meeste gevallen veel beter dan de ds213. Hoe kan dat?Gray|IA schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:48:
Nederlandstalige review van de ds213 en ds213+
http://nl.hardware.info/r...-en-anders-tegelijkertijd
[ Voor 20% gewijzigd door Cyrus The Virus op 30-08-2012 17:28 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Zet een index.html bestand (met tekst, of zelfs leeg), in de root van de web share.Cyrus The Virus schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:05:
Oja en als ik naar 192.168.1.100 ga (ip van de NAS) krijg ik de DSM inlog pagina, ik wil daar eigenlijk gewoon een lege webpagina. En dat ik via 192.168.1.100:5000 bij de inlogpagina kom.
Topwaits schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:38:
[...]
Zet een index.html bestand (met tekst, of zelfs leeg), in de root van de web share.
(Omdat: bij géén opgegeven poortnummer wordt poort 80 gebruikt. Die gaat naar je web share. Als daar geen index.html / index.htm / index.php staat, gaat ie naar je DSM login.)
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik geloof dat ge vanaf meer dan 2 schijven beter zelf een nas kunt maken. sneller en goedkoper (zelf met het hogere elektriciteitsverbruik)Phusebox schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:19:
Snap eigenlijk niet waarom een 412+ twee keer zo duur is als een 212+, staat toch totaal niet in verhouding? Kan beter 2x een 212+ kopen dan.
Dan mis je alleen wel DSM. Want nu vergelijk je wel alleen de hardware met elkaar. Terwijl het sterke punt van een Synology juist ook de software kant is.Gray|IA schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:31:
[...]
Ik geloof dat ge vanaf meer dan 2 schijven beter zelf een nas kunt maken. sneller en goedkoper (zelf met het hogere elektriciteitsverbruik)
Bvb
http://nl.hardware.info/p...er-deluxe---augustus-2012
Ik heb eigenlijk zoveel mogelijk gestopt. Heb wel eerst via de browser SB, CP en SAB gestopt.remcoXP schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:13:
Maverick. ik denk hetzelfde te hebben als jouw. ik kan wel bij de shares en ssh.
maar de dsm web interface is uit. ook alle web deinsten (maar dat komt denk ik omdat ik webservices als services heb uitgeschakeld)
welk proces was bij jouw het probleem?
Pura Vida
écht niet.Gray|IA schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:31:
Ik geloof dat ge vanaf meer dan 2 schijven beter zelf een nas kunt maken. sneller en goedkoper (zelf met het hogere elektriciteitsverbruik)
Bvb
http://nl.hardware.info/p...er-deluxe---augustus-2012
mee eens, heb zelf een DS411, maar zou hem nooit in willen ruilen voor een zelfbouw nas, dit ding is zo super gebruiksvriendelijk.... dan mag je weken programmeren om je eigen nas op hetzelfde niveau van gebruiksvriendelijkheid te krijgen. bijv, integratie met een router (even snel poortje open zetten) om maar niet te beginnen over het package center.....witchdoc schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:39:
[...]
écht niet.
sure, hardwarematig zal je misschien iets goedkoper uitkomen, maar zelfs als je veel goedkoper uitkomt zou je een erg degelijke linux kennis moeten hebben om de gebruiktservaring van synology te evenaren.. en zelfs dan..
DMS is gewoon een geweldig pakket voor eenieder die geen doorwinterde linux guru is.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[ Voor 42% gewijzigd door Cyrus The Virus op 30-08-2012 22:37 ]
Wat bedoel je precies? Als je een serie toevoegt staat hij standaard op "Skipped", dat betekent dat SB er verder niets mee doet. Als je wilt dat hij die serie gaat downloaden, dan moet je de status op "Wanted" zetten.Cyrus The Virus schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:34:
Ik was net en nieuwe serie aan het toevoegen in sickbeard. En toe zag ik dat bij alles dir missing was, terwijl er niks veranderd is. Hoe kan dit ?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Na de discussie wel of geen zelfbouw is mij nog steeds niet duidelijk waarom ik voor een 4xx zou kiezen in plaats van twee stuks 2xx?Phusebox schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:19:
Snap eigenlijk niet waarom een 412+ twee keer zo duur is als een 212+, staat toch totaal niet in verhouding? Kan beter 2x een 212+ kopen dan.
[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 30-08-2012 22:46 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dat weet ik, ik was een nieuwe serie aan het toevoegen en toe viel mij op dat bij alle series dir missing stond. Dit was vanmiddag nog goed. Heb net wel XBMC gekoppeld met NAS.Arfman schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:38:
[...]
Wat bedoel je precies? Als je een serie toevoegt staat hij standaard op "Skipped", dat betekent dat SB er verder niets mee doet. Als je wilt dat hij die serie gaat downloaden, dan moet je de status op "Wanted" zetten.
[ Voor 16% gewijzigd door Cyrus The Virus op 30-08-2012 23:10 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Toverdoos op 04-09-2012 00:16 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Weinig aan te zien eigenelijk.. net als dropbox maar dan op je eige storage.JT schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:28:
Bij wie mag ik een keer op de desktop meekijken via teamviewer ofzo of zelfs fysiek langs komen om te kijken naar de functionaliteit van de Synology cloud client? Die kan ik zelf niet gebruiken zonder Synology NAS.
[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 31-08-2012 08:14 ]
Haters everywhere but I don’t really care
[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 31-08-2012 08:20 ]
Haters everywhere but I don’t really care
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so ProxyRequests Off ProxyPreserveHost On <Proxy *> Order deny,allow Allow from all </Proxy> ProxyPass /sabnzbd http://interne diskstation ip address:9200/sabnzbd/ ProxyPassReverse /sabnzbd http://interne diskstation ip address:9200/sabnzbd/ <Location /sabnzbd> Order allow,deny Allow from all </Location> <Location /sickbeard> Order deny,allow allow from all ProxyPass http://interne diskstation ip address:8081/sickbeard/ ProxyPassReverse http://interne diskstation ip address:8081/sickbeard/ </Location> |
Ja dat kan, keywords hier zijn reverse proxy en name based virtual hosts. Voor voorbeeldje zie hier : sverzijl in "Het grote Synology topic - deel 4"matthijst schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:13:
Is hier een oplossing voor? Gok dat ik niet port 80 ook naar 8080 en 8081 kan laten verwijzen, of werkt dat wel?
[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 31-08-2012 08:31 ]
Kan dat gewoon met behoud van packages settings etc?Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:34:
Downloading DSM 4.1-2636... (71%)
Mooi ff updaten, daar is het buiten ook het weer naar
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat hoop ik wel, maar lijkt me wel logisch. Linux kan dat over het algemeen prima. Die van mij loopt ook, maar de download-snelheid bij Synology valt hier erg tegen. 170KB/s.Tylen schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:39:
[...]
Kan dat gewoon met behoud van packages settings etc?
[ Voor 50% gewijzigd door storeman op 31-08-2012 09:46 ]
"Chaos kan niet uit de hand lopen"
Lekker!
En toen was mijn 108J outdated.Napsju schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:06:
Hij staat wel bij de major releases op hun download pagina. Lijkt me dus wel de 4.1 final.
http://ukdl.synology.com/download/DiskStation
Klopt, de release-notes van de final versie kan ik helaas niet vinden. Er zitten toch nog een stuk of 70 builds tussen, dus er zal vast nog eea gewijzigd zijn.Quakie schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:58:
daar wordt gewezen op beta nummer 4.1-2567 vandaar dat ik dacht dat het nog niet geupdate is.
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door _Arthur op 31-08-2012 10:56 ]
De DS video app is brak, Ik heb nog geen enkele video kunnen afspelen want hij ondersteunt de codecs niet.storeman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:53:
Ik zie nu "Video Station" staan, die had ik nog niet eerder gezien. Ik heb deze mijn films en series laten indexeren. Nu wilde ik proberen een film/serie te streamen over internet (zit op kantoor). Echter vanuit de DSM kan ik hem niet afspelen in de browser dmv de vlc-plugin. Via DS Video op de iPad lukt het ook niet. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dan ga ik daar geen energie in steken. En afspelen in de browser dmv VLC-plugin, lukt dat wel? Wellicht moet ik nog een poort op m'n router opengooien?ieperlingetje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:01:
[...]
De DS video app is brak, Ik heb nog geen enkele video kunnen afspelen want hij ondersteunt de codecs niet.
Hier werkt Video Station perfect. VLC ondersteund bijna alle codecs. Zelfs op de ipod Touch werken nagenoeg alle videos.storeman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:03:
[...]
Dan ga ik daar geen energie in steken. En afspelen in de browser dmv VLC-plugin, lukt dat wel? Wellicht moet ik nog een poort op m'n router opengooien?
[ Voor 12% gewijzigd door MissileHugger op 31-08-2012 11:25 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Heb je het dan over je lokale netwerk, of stream je ook over een internetverbinding? Ik ben nog even flink aan het kloten. Het lijkt erop dat sowieso https voor problemen zorgt. Dus dat eerst maar eens uitschakelen.MissileHugger schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:23:
[...]
Hier werkt Video Station perfect. VLC ondersteund bijna alle codecs. Zelfs op de ipod Touch werken nagenoeg alle videos.
Edit: Ik zie dat de "codecs" over de app gaat. In dit geval ligt dat aan de brakke Apple en niet aan Synology.
Beide werkt. Volgens mij werkt het met https inderdaad niet.storeman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:35:
[...]
Heb je het dan over je lokale netwerk, of stream je ook over een internetverbinding? Ik ben nog even flink aan het kloten. Het lijkt erop dat sowieso https voor problemen zorgt. Dus dat eerst maar eens uitschakelen.
Dat is niet juist, er zijn verschillende apps in de app store die alle formaten vlekkeloos afspelen. Ik gebruik de goodplayer app en dan kan de iPad met alle formaten overweg.Edit: Ik zie dat de "codecs" over de app gaat. In dit geval ligt dat aan de brakke Apple en niet aan Synology.
Zelfde hier, DS Video -> iPad, ondersteund bijna geen formaten goed. Ook video's zonder geluid of juist zonder beeld. Als die codecs op orde worden gebracht kan het best leuk worden. En VLC brengt daar neem ik aan geen verandering in, omdat DS Video een interne player gebruikt.storeman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:03:
[...]
Dan ga ik daar geen energie in steken. En afspelen in de browser dmv VLC-plugin, lukt dat wel? Wellicht moet ik nog een poort op m'n router opengooien?
[ Voor 16% gewijzigd door Malarky op 31-08-2012 11:43 ]
Ik heb mijn nas even in de DMZ gezet in de router en de standaard http-poort van de webmanager ingeschakeld. Dit werkt nu perfect. MKV wordt prima afgespeeld, zowel in de browser als in de "DS-video" app op de iPad.MissileHugger schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:36:
[...]
Beide werkt. Volgens mij werkt het met https inderdaad niet.
Standaard spelen de ios apparaten slechts een heel beperkt aantal formaten af. Ik denk dat het met licenties te maken heeft dat Synology geen codecs in de app bouwt. Misschien komt dit nog in de toekomst.ieperlingetje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:39:
[...]
Dat is niet juist, er zijn verschillende apps in de app store die alle formaten vlekkeloos afspelen. Ik gebruik de goodplayer app en dan kan de iPad met alle formaten overweg.
Je kan dus met de DS-Video app MKV's streamen?storeman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:44:
[...]
MKV wordt prima afgespeeld, zowel in de browser als in de "DS-video" app op de iPad.
Okay, Synology's SNMPd mist dus nogal wat functionaliteit:Nakebod schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:44:
Net even via ipkg net-snmpd verwijderd, die zorgt voor problemen met de nieuwe Resource Manager, hij werkt dan gewoon niet meer.
Eens kijken of MRTG en Cacti nu nog werken met de standaard meegeleverde SNMPd.
In theorie wel gezien ik de Synology zelf niet monitor via SNMP, maar wel mijn router. En zo niet, even kijken of ik net-snmpd op een andere poort ernaast kan draaien, en anders maar geen Resource Manager
1
2
| DiskStation> snmp snmpd snmpwalk |
1
2
3
| DiskStation> snmp snmpbulkget snmpcheck snmpd snmpdf snmpgetnext snmpnetstat snmpstatus snmptest snmptrap snmpusm snmpwalk snmpbulkwalk snmpconf snmpdelta snmpget snmpinform snmpset snmptable snmptranslate snmptrapd snmpvacm |
[ Voor 0% gewijzigd door Waking_The_Dead op 31-08-2012 12:22 . Reden: oops, een 211+ ipv een 210+ ]
Probeer eens met een statisch ip direct met een kabel je Mac op de NAS aan te sluiten. Hiermee sluit je uit dat het aan je nas ligt (of niet).Lekkerbek312 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:18:
Iemand hetzelfde probleem en belangrijker....een oplossing?
[ Voor 49% gewijzigd door MissileHugger op 31-08-2012 12:20 ]
[ Voor 4% gewijzigd door thedon46 op 31-08-2012 12:22 ]
Thanks, die gaat VEEL sneller dan de uk download op dit moment.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:16:
Vanuit de US komt het hier nèt wat sneller binnen ( nog steeds traag)
http://usdl.synology.com/download/DiskStation/
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Dat staat er wel ja...JT schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:34:
Klopt het nou dat dit een how-to is om sparkleshare te installen op je eigen Synology NAS?
http://netbunker.de/tag/sparkleshare/
http://translate.google.c...e%2Ftag%2Fsparkleshare%2FJT schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:34:
Klopt het nou dat dit een how-to is om sparkleshare te installen op je eigen Synology NAS?
http://netbunker.de/tag/sparkleshare/
Dat is de press release:
[ Voor 17% gewijzigd door MissileHugger op 31-08-2012 12:43 ]
Automatisch 2way sync met veel meer opties; ik wil diverse mappen automatisch gesynced hebben en dat kan CloudStation niet. Althans, dat denk ik maar ik heb geen mogelijkheid om te bekijken wat de CloudStation percies kan.witchdoc schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:36:
[...]
http://translate.google.c...e%2Ftag%2Fsparkleshare%2F
lijkt er wel op he. Maar waarom zou je? Wat is het voordeel over cloud station?
Ecodan warmtepomp
Het is gewoon té druk met gebruikers die aan het updaten zijn, later nog eens proberen.thedon46 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:05:
meer mensen problemen met het updaten van de packages?
op mijn DS411 krijg ik een foutmelding dat het paket niet gedownload kan worden
hij stond bij mij ook nog op het beta-kanaal voor packages. mischien dat dat er mee te maken hadjapie101 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:06:
[...]
Het is gewoon té druk met gebruikers die aan het updaten zijn, later nog eens proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door thedon46 op 31-08-2012 13:10 . Reden: nu doet die het wel ]
Verwijderd
DS412+, dus dat is wel lekker krachtigmstreutker schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:07:
[...]
Je kan dus met de DS-Video app MKV's streamen?
Mag ik vragen welke Synology je hebt? Want ik neem aan dat de transcoding door je NAS moet gebeuren dan?
Ook ondertitels ja? Top, ga ik proberen! Kun je die ondertitels kiezen binnen de app? Ik zie hier namelijk geen enkele optie voor staan.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:14:
Werkt perfect video station, kan heel mijn filmcollectie incl. MKV afspelen op Ipad en Iphone.
En je kunt voor het afspelen kiezen welke soundtrack en welke ondertitels.
[ Voor 19% gewijzigd door storeman op 31-08-2012 13:49 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq