Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Als je windows gebruikt: Offline files (gratis)
Als je Mac gebruikt: Synk (betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Ze zijn nog niet helemaal klaar met DSM 4.1 final. Er duiken steeds iets hogere build nummers op. Nu weer 2636 met een DS111j.

[ Voor 6% gewijzigd door MissileHugger op 29-08-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Tylen schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:26:
[...]

Rene, gewoon met de hand op je router zelf de poorten forwarden naar de nas.
Ja had ik uiteindelijk gedaan. Zit ook nog met de Router van KPN er tussen. Heb dus vanuit daar vanaf het segment 192.168.2 een forward gedaan naar mijn router die in 192.168.1 zit. En vanuit daar dan weer een forward naar mn nas die ook in 192.168.1 zit....

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:47
Quakie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:12:
Nee, CD zit er wel bij en heb even gekeken voor je, maar er staat 2250.pat op en laatste op internet is 2254.pat.
Handig dat ik dat nu bekijk ipv van gelijk.

-initialiseren duurt lang trouwens, disc checken 11% pas en al 23min activiteit...
-Hij is trouwens stil, hij staat nu naast een Qnap 459pro en die maakt duidelijk meer lawaai (niet alleen hardeschrijven geluid).
-alle tabs etc werken zeer soepel trouwens. Ik zit nu alles te bekijken qua opties...

Edit:

- ik heb volume aanmaken gecanceld en even een eenvoudig volume aangemaakt..
- virusscan gaat tegen 57% voor diegene die dat handig vinden om te weten.

Edit2:

- met foto's uploaden gaat cpu naar de 97%, thumbnails maken gaat zo te zien vlot. Systeem blijft ook lekker soepel reageren :)
Aanvulling voor de belangstellende:

Ben nu even performance aan het testen qua taken wat hij hier in de toekomst moet gaan doen.

Tegelijkertijd doet de DS213+ het volgende:

itunes server muziek streamen naar een MBA
DVD afspelen op een iPad (ace player)
een timemachine backup van 50gig
een upload van 15gig met een ongeveer 10MB (10MB down en up, komt van een ander NAS vandaan en gaat via een N wifi netwerk)

CPU 43% RAM 21%

edit1:

Alles tegelijkertijd:

-1080P stream draadloos
-DVD stream draadloos
-itunes stream draadloos
-een virus scan op de NAS zelf
-een upload van cloud station draadloos
-een backup van windows7 machine naar NAS draadloos
-een backup van een mac naar de NAS draadloos

CPU 65% RAM 43% LAN 2.2MB up (G netwerk) tussen 10 en 12MB down (N netwerk)

zo te zijn zet hij de virus scan op de achtergrond.. het gaat duidelijk minder snel. Niet erg, zo hoort het juist.
Ik was enthousiast (106e) en ik ben nu door het dolle heen. Dit apparaat is geweldig!

Vanavond even kijken of ik wat kan downloaden en uitpakken op de NAS en bovenstaande herhalen. Kijken hoe dan de performance is... Voor mij zal dit het hoofddoel zijn.
Iemand nog suggesties qua testen? ik test nu gewoon hoe ik hem gaat gebruiken.. ik heb helaas geen bedraad netwerk tot mijn beschikking.

[ Voor 23% gewijzigd door Quakie op 29-08-2012 17:53 . Reden: aanvulling ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Appel105 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:45:
Hallo,

SInds kort heb ik een Synology Diskstation DS212j. Echt super tevreden mee en helemaal top in gebruik. Ik heb niet heel veel verstand van netwerken, maar met deze nas is het me gelukt om een heleboel handige feature's aan de praat te krijgen.

Het enige wat nu nog mijn probleem is dat ik niet weet of alles ook echt veilig is, niet toegankelijk voor mensen van buiten af;

Ik maak gebruik van de DDNS service, waarmee ik dus overal ter wereld kan inloggen op de nas hem kan gebruiken. Hierbij heb ik ook gebruik gemaakt van de functie dat de Nas automatisch inlogt op mijn Router (Linksys e4200) om port forwarding in te stellen voor een heleboel diensten (BT, iSCSI Target, FTP Bestandsserver, WebDav, Webstation Photostation Web Mail, Beheer gebrruikersinterface file station audiostation surveilance station download station, Bestanden delen met Mac)

Ten tweede maak ik gebruik van Photostation. Ik upload mijn foto's met behulp van het windows programma 'Synology Assistant' naar de nas. Hier zet ik alle foto's in de standaard photo map. Dit is een public map, maar dit betekend toch alleen dat hij publiek is voor mensen op het netwerk? Ik heb overigens het album beveiligd dat je alleen dmv inloggen met een eigen useraccount de foto's kan bekijken (dit geld voor de iPad app en de online x.synology.me/photo functie)

En ten derde, de firewall instellingen van de nas.
Hier heb ik bij toestaan op maken geklikt en vervolgens op 'Selecteren uit een lijst met ingebouwde toepassingen'. Hier heb ik vrijwel alle toepassingen aangevinkt. (Dit zijn ook weer vergelijkbare dingen als bij de port forwarding, maar dan nog meer...)

Hopelijk kan iemand zeggen of dit gewoon veilig is en of er dan dus niet zomaar mensen op de nas kunnen van buiten af en al mijn persoonlijke bestanden bekijken.

Alvast bedankt! :)
Is er echt niemand die hier wat over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik zou graag willen weten wat de downloadsnelheid is met SSL.

Heb nu een 107+ en heb lang getwijfeld over of ik een 112+ of een 212+ zou halen als upgrade, maar nu is de 213+ dus ook een mogelijkheid. De 213 trouwens ook, mogelijk.
Quakie schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:02:
[...]

Aanvulling voor de belangstellende:

Ben nu even performance aan het testen qua taken wat hij hier in de toekomst moet gaan doen.

Tegelijkertijd doet de DS213+ het volgende:

itunes server muziek streamen naar een MBA
DVD afspelen op een iPad (ace player)
een timemachine backup van 50gig
een upload van 15gig met een ongeveer 10MB (10MB down en up, komt van een ander NAS vandaan en gaat via een N wifi netwerk)

CPU 43% RAM 21%

edit1:

Alles tegelijkertijd:

-1080P stream draadloos
-DVD stream draadloos
-itunes stream draadloos
-een virus scan op de NAS zelf
-een upload van cloud station draadloos
-een backup van windows7 machine naar NAS draadloos
-een backup van een mac naar de NAS draadloos

CPU 65% RAM 43% LAN 2.2MB up (G netwerk) tussen 10 en 12MB down (N netwerk)

zo te zijn zet hij de virus scan op de achtergrond.. het gaat duidelijk minder snel. Niet erg, zo hoort het juist.
Ik was enthousiast (106e) en ik ben nu door het dolle heen. Dit apparaat is geweldig!

Vanavond even kijken of ik wat kan downloaden en uitpakken op de NAS en bovenstaande herhalen. Kijken hoe dan de performance is... Voor mij zal dit het hoofddoel zijn.
Iemand nog suggesties qua testen? ik test nu gewoon hoe ik hem gaat gebruiken.. ik heb helaas geen bedraad netwerk tot mijn beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekc1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:58
@garp: Ik worstel met hetzelfde probleem. Wanneer je de testresultaten bestudeerd op http://nl.hardware.info/p...logy-disk-station-ds-213+ is de DS213+ lang niet op alle fronten beter dan de DS213.
Kan iemand aangeven bij welk type gebruik de 213+ echt het verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
garp schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:50:
Ik zou graag willen weten wat de downloadsnelheid is met SSL.

Heb nu een 107+ en heb lang getwijfeld over of ik een 112+ of een 212+ zou halen als upgrade, maar nu is de 213+ dus ook een mogelijkheid. De 213 trouwens ook, mogelijk.

[...]
op een 60Mbit UPC lijn, 50mbit newsgroup server:

zonder ssl 6.8 a 7MB
met ssl 6.8 MB tegen 50% cpu en 20% ram

50mbit, 30 connecties trouwens.. beetje extreem maar goed het werkt..

Dit is gedaan met download station..

Nadeel van laatste model... niks werkt, krijg SABNZBD niet geinstalleerd.. Een paar pages terug is te lezen dat dit komt door het feit dat er PPC proc inzit. Hierdoor moet alle software weer opnieuw gecompileerd worden.

Volgens mij gaat de 213+ het winnen zodra het op converteren aan komt.
Er is net iets meer toegestaan en de 213+ heeft system hibernation.

http://www.synology.nl/pr...09%2C108#compare_show_top

[ Voor 13% gewijzigd door Quakie op 29-08-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:43
Eind vorige week mijn Syno onder garantie opgestuurd naar de leverancier (MyMediaCenter) omdat hij niets meer deed (powerled blijft knipperen). Kreeg nu een mailtje dat hij onderzocht is en firmware recovery ook niets heeft geholpen, dus doorgestuurd wordt naar fabrikant voor reparatie.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en een idee hebben hoelang dat kan gaan duren?
Gaat dan waarschijnlijk naar Duitsland? (Niet naar Taiwan mag ik hopen...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
Quakie schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:50:
[...]
Nadeel van laatste model... niks werkt, krijg SABNZBD niet geinstalleerd.. Een paar pages terug is te lezen dat dit komt door het feit dat er PPC proc inzit. Hierdoor moet alle software weer opnieuw gecompileerd worden.
Ik mag toch aannemen dat SABNZBD snel met een DS213+ versie komt. Althans, dat hoop ik wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
Appel105 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:59:
[...]

Of het veilig is zal er aan liggen of je alle applicaties die je via de firewall hebt opengezet hebt beveiligd zoals je dat met photostation hebt gedaan. Anders kan de buitenwereld bij alles waar jij zelf ook zonder inloggen bij kan komen.

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 17:56

Maverick2001

Never look back

Maverick2001 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:17:
Mijn DS211j werkt altijd uitstekend tot gister.

Als ik via mijn browser inlog blijft er in het scherm 'bezig met laden' staan.
Ook na een harde reboot blijft de situatie gelijk.
Als ik inlog via SSH (wat wel probleemloos gaat) en ik via TOP de activiteit bekijk lijkt er eigenlijk nix geks aan de hand te zijn.

CPU 69,4% idle
Geheugen 8500k vrij (zou dat een probleem vormen)

Iemand een idee hoe ik weer kan inloggen?
Ik heb handmatig via de terminal een aantal processen afgesloten echter heeft dat geen positief resultaat.
Iemand een idee?

Pura Vida

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Appel105 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:59:
[...]

Als je de poort van Photostation open zet in de router, dan zijn alle foto-mappen te bekijken door andere bezoekers (ook van buitenaf). Dit kan je aanpassen door op de Photostation-homepage in te loggen als Admin(rechtsboven zit de inloglink). het kan zijn dat je eerst in DSM accounts hiervoor moet aanmaken, maar dat weet ik niet meer zeker.

In het admin-menu, wat tevoorschijn komt na het inloggen, ga je naar het tabblade foto's en dan naar de optie Toegangsmachtigingen. Hier kan je per album kiezen voor Openbaar, Prive (alleen ingelogde accounts) of Wachtwoord.
Ik gebruik voor albums die ik met vrienden wil delen vaak de optie Wachtwoord, zodat ik geen 10 accounts aan hoef te maken :)

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
ziet je synology assistant hem wel?

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

thedon46 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:12:
[...]

ziet je synology assistant hem wel?
De synology assistent ziet m idd wel.
Zie screenshot van de broncontrole.
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/sba4aku2f/Schermafbeelding_2012_08_30_om_08_22_27.png

Kan ook gewoon een bron controle doen enzo. Kan ook gewoon via de browser naar het SB en CP beheer. Ook kan ik gewoon via mijn Apple TV de nas benaderen en films afslpelen. Dacht even dat het ook aan mijn mac kon liggen maar kan wel gewoon inloggen op mijn DS211j die op mijn kantoor staat.

Heb ook al een keer de harde schijf even eruit gehad en ook al een andere UTP kabel tussen de router en de DS211j gezet. Het mag allemaal niet helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Maverick2001 op 30-08-2012 08:24 ]

Pura Vida

• thedon46
en heb je ook al geprobeerd dsm eropnieuw op te zetten?
dan ben je wel je packages kwijt en je instellingen.

DSM Herinstaleren

[ Voor 5% gewijzigd door thedon46 op 30-08-2012 08:44 ]

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

thedon46 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:38:

DSM Herinstaleren
Dat heb ik nog niet geprobeerd… het is wel een optie.. maar wel de laatst mogelijk… Het opnieuw instellen van alles is natuurlijk niet mijn favoriete werk..

Pura Vida

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53
mstreutker schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:45:
[...]

Ik mag toch aannemen dat SABNZBD snel met een DS213+ versie komt. Althans, dat hoop ik wel!
Dat is inderdaad wel een dealbreaker... Niet per se voor SABNZBD maar ook voor andere toepassingen die dus niet werken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Quakie
Zover ik begrepen heb, moet Synology een soort van "key chain" releasen. Dit wordt hopelijk binnen een maand gedaan. Blijkbaar hebben developers dit nodig om te zorgen dat hun software draait op de nieuwe processor.

Het lijkt me dat ze hier wel vaart achter gaan zetten omdat nieuwe produkten hier toch hiervan gebruik maken zoals de 413 en 213+...

Ik heb wat custom package sites links toegevoegd.. en bij 90% krijg ik een installatie error. Of python heeft niet juiste versie of er gebeurt niks.
Ik zou al blij zijn als SABNZBD of NZBGET werkt..

Dat vind ik toch wel het grootste nadeel van Synology. Elke versie heeft zijn eigen build, en dus ook zijn eigen packages. Het is toch veel handiger om gewoon maar 1 versie voor alle apparaten te hebben? Dan maar groter omdat er meer processors ondersteund worden...

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:56

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik ben op zoek naar een NAS voor mijn ouders. De eisen zijn laag maar de verwachtingen hoog; zowel mijn vader als mijn moeder hebben wel de kennis maar niet de tijd en/of zin om een NAS te onderhouden, dat gaat dus voornamelijk op mij neerkomen. Dat is geen punt maar ik woon niet meer thuis en ben er dus niet zo vaak.

Ik gebruik zelf een zelfbouw-NAS op basis van FreeNAS maar bij mijn ouders thuis ben ik op zoek naar een kant-en-klaar-oplossing. Twee schijven is voldoende, geconfigureerd in RAID 1 voor wat redundancy. Ik heb eerder een Netgear gehad maar daar was ik niet zo over te spreken; de interface was laggy en het apparaat opzich ook gewoon traag. Omdat ik goede verhalen gehoord heb over Synology kom ik hier wat informatie inwinnen.

Synology heeft vrij veel 2-disc modellen in het leveringsgamma. Ik heb geprobeerd om de keuze enigzins te beperken naar de DS212 modellen omdat die bij mijn weten de 'nieuwste' generatie zijn. Met prijzen tussen 163 en 269 euro zit er echter nog best verschil tussen de DS212, DS212J en de DS212+. Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen deze drie versies?

Daarbij zou ik graag wat ervaringen horen over updates van het OS (doet synology daar uberhaupt aan?) en of er standaard Time-machine mogelijkheden zijn met deze NAS. Mijn pa draait een PC, moeders een mac, beiden zullen gebackupped worden naar de NAS. Het idee is om een soort rsync op te zetten voor de belangrijkste bestanden tussen mijn NAS en die van mijn ouders. Op die manier zijn de belangrijke zaken altijd dubbel aanwezig. Bied(t)(en) bovenstaande model(len) de mogelijkheid voor Rsync?

Alvast bedankt!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:55

Nakebod

Nope.

De DS213 is inmiddels de nieuwste generatie :+

Verschil tussen de modellen is: Andere CPU. Waarvan J het lichtste model is met 1.2GHz, de normale met 1.6GHz en + het topmodel met 2.0GHz van die serie.
Daarnaast het geheugen, de J heeft DDR2 256MB, de normale en + hebben DDR3, waarvan de + 512MB heeft ipv 256.

Dat zijn eigenlijk de enige belangrijke verschillen qua specificaties. Wel is het zo dat een hoger model een betere netwerkdoorvoersnelheid heeft. Al zal dat in de praktijk denk ik te verwaarlozen zijn.
Meer CPU/Geheugen is vooral handig als je veel met de extra packages gaat doen, zoals photostation (vooral thumbnails maken kost wat meer kracht) of downloaden met usenet.
Het kan prima met ieder model, alleen de J zal er gewoon langer over doen dan de +.

Als je de specs verder bekijkt, zie je dat timemachine backup gewoon standaard aanwezig is.
En Synology doet (tot op heden) ~4/5 jaar aan OS updates voor de verschillende modellen. Dus de DS212 zou volgens verwachting tot minimaal 2015 geupdate kunnen worden naar de laatste DSM versies.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Viper®
  • Niet online
Pixeltje schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:12:
Ik ben op zoek naar een NAS voor mijn ouders. De eisen zijn laag maar de verwachtingen hoog; zowel mijn vader als mijn moeder hebben wel de kennis maar niet de tijd en/of zin om een NAS te onderhouden, dat gaat dus voornamelijk op mij neerkomen. Dat is geen punt maar ik woon niet meer thuis en ben er dus niet zo vaak.

Ik gebruik zelf een zelfbouw-NAS op basis van FreeNAS maar bij mijn ouders thuis ben ik op zoek naar een kant-en-klaar-oplossing. Twee schijven is voldoende, geconfigureerd in RAID 1 voor wat redundancy. Ik heb eerder een Netgear gehad maar daar was ik niet zo over te spreken; de interface was laggy en het apparaat opzich ook gewoon traag. Omdat ik goede verhalen gehoord heb over Synology kom ik hier wat informatie inwinnen.

Synology heeft vrij veel 2-disc modellen in het leveringsgamma. Ik heb geprobeerd om de keuze enigzins te beperken naar de DS212 modellen omdat die bij mijn weten de 'nieuwste' generatie zijn. Met prijzen tussen 163 en 269 euro zit er echter nog best verschil tussen de DS212, DS212J en de DS212+. Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen deze drie versies?

Daarbij zou ik graag wat ervaringen horen over updates van het OS (doet synology daar uberhaupt aan?) en of er standaard Time-machine mogelijkheden zijn met deze NAS. Mijn pa draait een PC, moeders een mac, beiden zullen gebackupped worden naar de NAS. Het idee is om een soort rsync op te zetten voor de belangrijkste bestanden tussen mijn NAS en die van mijn ouders. Op die manier zijn de belangrijke zaken altijd dubbel aanwezig. Bied(t)(en) bovenstaande model(len) de mogelijkheid voor Rsync?

Alvast bedankt!
Geen directe antwoorden maar wat uitleg.

Ik heb een soortgelijke situatie. Voor me ouders een ds210j gehaald met 2 samsung ecogreen 1 tb schijven.
Voornamelijkste doel was backup.
De j serie betreft het instap model, doorgaan minder geheugen en een langzamere processor. Voor simpel backup gebruik voldoende. Ik heb een keer de photostation gebruikt en daar merk je vooral met het maken van thumbnails dat het toch wel wa langzamer gaat.
Mocht je het idee hebben dat je ooit in de toekomst wat meer wil gaan doen, downloads, streaming zou ik misschien kijken naar de twee andere types.
Hier kun je ze vergelijken: http://www.synology.com/products/compare_spec.php

Onderhoud vanaf afstand werkt perfect. Ik heb poort 5001 openstaan om via https in te kunnen loggen op de dsm. OS updates voor Synology zijn er vrij regelmatig. Deze zijn remote te upgraden via het OS zelf.
Synology ondersteunt standaard een backup tool, of deze ook voor de Mac werkt weet ik zo niet maar kan je vinden op de website.
Ik laat elke week een incremental backup maken met 3 backup's history.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Ventrigo schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:40:
Ik ben van plan om mijn laptop opnieuw te installeren en heb geen cd/dvd speler er in zitten. Heb gehoord van een collega dat je PXE kan installeren op je Synology nas om zo via het netwerk je OS te installeren. Ik heb gegoogled, maar kan niet zo snel vinden waar ik moet beginnen. Ik heb wel is putty gebruikt en weet zo wel dat ik in de terminal kan komen van de nas, maar wat ik dan moet installeren en configureren is mij een raadsel. Wie kan mij de juiste kant uitwijzen?
Met 2 woorden in Google toch eenvoudig te vinden.

zoek op: PXE Synology

http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=42&t=7392

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

thedon46 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:38:

DSM Herinstaleren
Na het handmatig sluiten van een aantal processen ben ik eindelijk weer ingelogd.
Het inloggen duurt wel zo'n 5 minuten... lijkt me toch wel aan de lange kant.
De belasting is helemaal niet hoog qua CPU en Geheugen

Pura Vida

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:56

Pixeltje

Woo-woohoo!

Bedankt voor de antwoorden, ik heb de topicstart ook gelezen (die had ik over het hoofd gezien :z ) en denk dat ik ga shoppen voor een DS212 of 213 +. Het prijsverschil is niet zo groot met de gewone DS212/213 en mijn ervaring met standaard NAS systemen is dat meer=beter.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:10
Maverick. ik denk hetzelfde te hebben als jouw. ik kan wel bij de shares en ssh.
maar de dsm web interface is uit. ook alle web deinsten (maar dat komt denk ik omdat ik webservices als services heb uitgeschakeld)

welk proces was bij jouw het probleem?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 12:27
Zijn er meer mensen die met de laatste 4.0 versie problemen hebben dat hij geen verbinding kan maken met package center? Ik kan al bijna een week niet rondkijken in package center. Zowel die van Synology als die van 3th party bronnen werken niet.

Krijg telkens de melding dat hij geen verbinding met de server kan maken.

Verwijderd

Met versie 4.0 had ik problemen met de bestandsoverdracht, die kwam langzaam op gang, en bleef op een erg trage snelheid hangen.

De boel teruggedraaid naar 3.2 met een special patch erop, en het loopt weer als een speer, op het Syno forum zijn er gelijkaardige klanten die het melden, benieuwd of 4.1 er iets zal aan doen.

Voorlopig houd ik deze setup nog even aan, jammer dat ze hun upgrades niet voldoende testen, was in het verleden blijkbaar beter.

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=198&t=50737

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 13:23 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Vergelijk je de 212+ met de 213. Zijn ze bijna identiek, ook qua prijs. Zit me nu dus af te vragen welke te nemen.
Normaal ben ik voor de + versies, maar de 213+ is echt overkill voor mij.

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 11:32
maartend schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:21:
Vergelijk je de 212+ met de 213. Zijn ze bijna identiek, ook qua prijs. Zit me nu dus af te vragen welke te nemen.
Normaal ben ik voor de + versies, maar de 213+ is echt overkill voor mij.
Zelf zit ik toevallig ook met deze gedachte / keuze te spelen.

Voor zover ik kan nagaan, is de hardware van de 213 (bijna) identiek aan die van de 212+. Voor mij heeft de 213 daarbij 2 dingen voor op de 212+
1) aangezien het een nieuwer model is, zal de support / firmware updates langer doorgaan als dat het geval is voor de 212+.
2) de prijs, de 213 is nu al goedkoper dan de 212+ (en we blijven nederlanders :*) )

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Nederlandstalige review van de ds213 en ds213+

http://nl.hardware.info/r...-en-anders-tegelijkertijd

• Phusebox
Beetje tegenvallend dus...

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 30-08-2012 16:05 ]

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
Als ik zo kijk scoort de ds212 in de meeste gevallen veel beter dan de ds213. Hoe kan dat?
Ik was aan het wachten op de ds213 maar als ik het zo zie dan kan ik beter voor de ds212 gaan.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 07:00
Zo ben de trotse eigenaar van een DS412+, wat een mooi aparaat _/-\o_ en de software werkt ook goed.

Ik kan alleen 1 ding niet vinden, als hij nu bijvoorbeeld naar netwerk mappen ga van mijn windows PC en dan naar mijn DS412 ga zie ik alle gedeelde mappen. Nu is dat mooi voor mij, maar ik wil dat eigenlijk beveiligen met wachtwoord. Zodat ik sommige mappen kan verbergen voor andere gebruikers.

Voor alles kan ik dat instellen FTP/WebDav etc behalve voor de windows bestandsservice die laad alles zien.
Hoe krijg ik dat gefixed.

Oja en als ik naar 192.168.1.100 ga (ip van de NAS) krijg ik de DSM inlog pagina, ik wil daar eigenlijk gewoon een lege webpagina. En dat ik via 192.168.1.100:5000 bij de inlogpagina kom.

EDIT:

Al gevonden Windows ACL

[ Voor 20% gewijzigd door Cyrus The Virus op 30-08-2012 17:28 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:11
Cyrus The Virus schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:05:
Oja en als ik naar 192.168.1.100 ga (ip van de NAS) krijg ik de DSM inlog pagina, ik wil daar eigenlijk gewoon een lege webpagina. En dat ik via 192.168.1.100:5000 bij de inlogpagina kom.
Zet een index.html bestand (met tekst, of zelfs leeg), in de root van de web share.
(Omdat: bij géén opgegeven poortnummer wordt poort 80 gebruikt. Die gaat naar je web share. Als daar geen index.html / index.htm / index.php staat, gaat ie naar je DSM login.)

• Cyrus The Virus
waits schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:38:
[...]

Zet een index.html bestand (met tekst, of zelfs leeg), in de root van de web share.
(Omdat: bij géén opgegeven poortnummer wordt poort 80 gebruikt. Die gaat naar je web share. Als daar geen index.html / index.htm / index.php staat, gaat ie naar je DSM login.)
Top :) het werkt.

Nu had ik mijn vorige probleem gevonden met Windows ACL nu heb ik die ingesteld op mijn account via mijn gewone PC. Alleen als ik nu op mijn laptop erop wil gaat dat niet, krijg ook geen login popup.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Phusebox
Snap eigenlijk niet waarom een 412+ twee keer zo duur is als een 212+, staat toch totaal niet in verhouding? Kan beter 2x een 212+ kopen dan.

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Phusebox schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:19:
Snap eigenlijk niet waarom een 412+ twee keer zo duur is als een 212+, staat toch totaal niet in verhouding? Kan beter 2x een 212+ kopen dan.
Ik geloof dat ge vanaf meer dan 2 schijven beter zelf een nas kunt maken. sneller en goedkoper (zelf met het hogere elektriciteitsverbruik)

Bvb
http://nl.hardware.info/p...er-deluxe---augustus-2012

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001

_Arthur

blub

Gray|IA schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:31:
[...]

Ik geloof dat ge vanaf meer dan 2 schijven beter zelf een nas kunt maken. sneller en goedkoper (zelf met het hogere elektriciteitsverbruik)

Bvb
Dan mis je alleen wel DSM. Want nu vergelijk je wel alleen de hardware met elkaar. Terwijl het sterke punt van een Synology juist ook de software kant is.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

remcoXP schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:13:
Maverick. ik denk hetzelfde te hebben als jouw. ik kan wel bij de shares en ssh.
maar de dsm web interface is uit. ook alle web deinsten (maar dat komt denk ik omdat ik webservices als services heb uitgeschakeld)

welk proces was bij jouw het probleem?
Ik heb eigenlijk zoveel mogelijk gestopt. Heb wel eerst via de browser SB, CP en SAB gestopt.
Maar uiteindelijk weet ik niet of het aan de processen lag. Vanavond heb ik de reset knop 2 keer ingedrukt (2 keer tot ik een pieptoon kreeg). En dat schijnt enorm geholpen te hebben. Mijn DSM web gaat nu weer als een speer. Ook heb ik een reply van Synology gekregen misschien heb je daar ook nog iets aan.

Volgens mij heeft het niet geholpen maar ik heb ook nog het volgende gedaan (voor de harde reset);
Harde schijf verwijdert en vervolgens zonder schijf een keer opstarten en weer een shutdown en vervolgens de harde schijf weer terug gezet.

To perform a hard reset:

1. Press the “RESET” button and hold it for about 4 seconds. Release the button when the Synology Disk Station emits a beep sound then immediately press the “RESET” button and hold it for about 4 seconds again. The system should emit multiple beeps.

Hoop dat je er iets mee kan. Ik heb inmiddels alle processen weer draaien en het draait weer.

Pura Vida

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
Gray|IA schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:31:

Bvb
écht niet.
sure, hardwarematig zal je misschien iets goedkoper uitkomen, maar zelfs als je veel goedkoper uitkomt zou je een erg degelijke linux kennis moeten hebben om de gebruiktservaring van synology te evenaren.. en zelfs dan..
DMS is gewoon een geweldig pakket voor eenieder die geen doorwinterde linux guru is.

• thedon46
witchdoc schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:39:
[...]

écht niet.
sure, hardwarematig zal je misschien iets goedkoper uitkomen, maar zelfs als je veel goedkoper uitkomt zou je een erg degelijke linux kennis moeten hebben om de gebruiktservaring van synology te evenaren.. en zelfs dan..
DMS is gewoon een geweldig pakket voor eenieder die geen doorwinterde linux guru is.
mee eens, heb zelf een DS411, maar zou hem nooit in willen ruilen voor een zelfbouw nas, dit ding is zo super gebruiksvriendelijk.... dan mag je weken programmeren om je eigen nas op hetzelfde niveau van gebruiksvriendelijkheid te krijgen. bijv, integratie met een router (even snel poortje open zetten) om maar niet te beginnen over het package center.....

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Ach het kan allemaal wel (heb jarenlang een zelfbouw ding gehad met SickBeard/CP/SAB en alles erop) maar het beheer kost me gewoon teveel tijd. De NAS doet alles zelf en door de superduidelijke interface kan m'n vriendin er ook mee overweg, scheelt mij weer een boel werk. Maar die discussie hoort hier eigenlijk niet ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Cyrus The Virus
Ik was net en nieuwe serie aan het toevoegen in sickbeard. En toe zag ik dat bij alles dir missing was, terwijl er niks veranderd is. Hoe kan dit ?

Ik heb redelijk wat ervaring met computers, behalve met linux. Was eerst begonnen met een WHS PC maar dat was alles behalve optimaal. De DSM software is echt super alles is heel gebruikersvriendelijk en veel opties.

[ Voor 42% gewijzigd door Cyrus The Virus op 30-08-2012 22:37 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Cyrus The Virus schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:34:
Ik was net en nieuwe serie aan het toevoegen in sickbeard. En toe zag ik dat bij alles dir missing was, terwijl er niks veranderd is. Hoe kan dit ?
Wat bedoel je precies? Als je een serie toevoegt staat hij standaard op "Skipped", dat betekent dat SB er verder niets mee doet. Als je wilt dat hij die serie gaat downloaden, dan moet je de status op "Wanted" zetten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Phusebox
Phusebox schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:19:
Na de discussie wel of geen zelfbouw is mij nog steeds niet duidelijk waarom ik voor een 4xx zou kiezen in plaats van twee stuks 2xx?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

loves wheat smoothies

Meer IO mogelijk, meer bandbreedte (2x Gbit), meer redundant storage. Snellere CPU/meer geheugen.

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 30-08-2012 22:46 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Cyrus The Virus
Arfman schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:38:
[...]

Wat bedoel je precies? Als je een serie toevoegt staat hij standaard op "Skipped", dat betekent dat SB er verder niets mee doet. Als je wilt dat hij die serie gaat downloaden, dan moet je de status op "Wanted" zetten.
Dat weet ik, ik was een nieuwe serie aan het toevoegen en toe viel mij op dat bij alle series dir missing stond. Dit was vanmiddag nog goed. Heb net wel XBMC gekoppeld met NAS.

Heb sickbeard verwijderd en nu op nieuw geinstalleerd, zodra ik de dir /volume1/Tv series wil selecteren blijft hij hangen in de popup van sickbeard. Vanuit mijn XBMC pc en en gewone PC kom er wel op.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyrus The Virus op 30-08-2012 23:10 ]

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 17:14
-- geen antwoord gehad, laatmaar.. --

[ Voor 96% gewijzigd door Toverdoos op 04-09-2012 00:16 ]

• JT
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Bij wie mag ik een keer op de desktop meekijken via teamviewer ofzo of zelfs fysiek langs komen om te kijken naar de functionaliteit van de Synology cloud client? Die kan ik zelf niet gebruiken zonder Synology NAS.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• witchdoc
JT schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:28:
Bij wie mag ik een keer op de desktop meekijken via teamviewer ofzo of zelfs fysiek langs komen om te kijken naar de functionaliteit van de Synology cloud client? Die kan ik zelf niet gebruiken zonder Synology NAS.
Weinig aan te zien eigenelijk.. net als dropbox maar dan op je eige storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52
Vraagje over portforwarding/gebruik.
Firewall op het werk houdt praktisch alle verkeer tegen. Port 80 werkt wel, dus synology.me kan je op de hoofdpagina komen. Ik heb port 8080 en 8081 (sabnzb en sickbeard) ook open gezet voor verkeer van buitenaf, maar kom daar dus niet bij (vanaf netwerk op het werk).
Is hier een oplossing voor? Gok dat ik niet port 80 ook naar 8080 en 8081 kan laten verwijzen, of werkt dat wel?

Of kan je een browser installeren op de NAS, die je dan van buitenaf kan bekijken?

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 31-08-2012 08:14 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 29-09 12:27
Waarschijnlijk zijn de poorten op je werk dichtgezet. Dat gebeurd vrij veel, je kan dan we de poort open hebben staan in jou router maar de poort naar buiten vanaf je werk moet ook open staan. Tenzij je op je router poort 80 weer door laat verwijzen naar de desb treffende poorten...

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 31-08-2012 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52
Sorry, net nog ff beter gezocht en schijnt hiermee te moeten lukken:
sverzijl in "Het grote Synology topic - deel 4"

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

1 woord: mod_proxy.

Meer woorden:
Via SSH, edit: /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-user
Voeg (bijvoorbeeld onderaan) de volgende regel toe:
Include conf/proxy.conf

Optioneel: Ik heb mijn custom configs centraal staan (In /volume1/Data/Configs/) die ik via een symlink beschikbaar heb gemaakt:
ln -s /volume1/Data/Configs/proxy.conf /usr/syno/apache/conf/proxy.conf

Edit nu /usr/syno/apache/conf/proxy.conf:

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
LoadModule  proxy_module         modules/mod_proxy.so
LoadModule  proxy_http_module    modules/mod_proxy_http.so

ProxyRequests Off
ProxyPreserveHost On

<Proxy *>
    Order deny,allow
    Allow from all
</Proxy>

ProxyPass /sabnzbd http://interne diskstation ip address:9200/sabnzbd/
ProxyPassReverse /sabnzbd http://interne diskstation ip address:9200/sabnzbd/
<Location /sabnzbd>
    Order allow,deny
    Allow from all
</Location>

<Location /sickbeard>
        Order deny,allow
        allow from all

ProxyPass http://interne diskstation ip address:8081/sickbeard/
        ProxyPassReverse http://interne diskstation ip address:8081/sickbeard/
</Location>

Restart Apache: /usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-user.sh restart
En je kan nu via http://externip/sickbeard bij .. sickbeard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:22
matthijst schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:13:
Is hier een oplossing voor? Gok dat ik niet port 80 ook naar 8080 en 8081 kan laten verwijzen, of werkt dat wel?
Ja dat kan, keywords hier zijn reverse proxy en name based virtual hosts. Voor voorbeeldje zie hier : sverzijl in "Het grote Synology topic - deel 4"

[edit]Oh je had het al gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 31-08-2012 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downloading DSM 4.1-2636... (71%)
Mooi ff updaten, daar is het buiten ook het weer naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:34:
Downloading DSM 4.1-2636... (71%)
Mooi ff updaten, daar is het buiten ook het weer naar ;)
Kan dat gewoon met behoud van packages settings etc?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:54
Tylen schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:39:
[...]

Kan dat gewoon met behoud van packages settings etc?
Dat hoop ik wel, maar lijkt me wel logisch. Linux kan dat over het algemeen prima. Die van mij loopt ook, maar de download-snelheid bij Synology valt hier erg tegen. 170KB/s.

[ Voor 50% gewijzigd door storeman op 31-08-2012 09:46 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Staat er toevallig bij wat er gewijzigd is? is er ondersteuning voor de 413/213+ toevallig? Dat zou wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
Geen 13-serie in deze release-notes (hoewel nog de beta):
http://www.synology.com/support/beta_dsm4.1.php?lang=enu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
daar wordt gewezen op beta nummer 4.1-2567 vandaar dat ik dacht dat het nog niet geupdate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:14
Hij staat wel bij de major releases op hun download pagina. Lijkt me dus wel de 4.1 final.

http://ukdl.synology.com/download/DiskStation

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Napsju schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:06:
Hij staat wel bij de major releases op hun download pagina. Lijkt me dus wel de 4.1 final.

http://ukdl.synology.com/download/DiskStation
En toen was mijn 108J outdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Zojuist mijn DS111 geupdate naar DSM 4.1. Update ging prima. Ik heb geen third-party packages. Dus daar kan ik niets over melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
Quakie schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:58:
daar wordt gewezen op beta nummer 4.1-2567 vandaar dat ik dacht dat het nog niet geupdate is.
Klopt, de release-notes van de final versie kan ik helaas niet vinden. Er zitten toch nog een stuk of 70 builds tussen, dus er zal vast nog eea gewijzigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanuit de US komt het hier nèt wat sneller binnen ( nog steeds traag :-( )
http://usdl.synology.com/download/DiskStation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
In al die jaren niks veranderd dus:). Ik kan me nog goed herinneren in de tijd van de 106E. Al de DSMs werden op eigen DiskStations gehost door Synology. Eerste wat je deed wanneer die eindelijk binnen was, je DSM sharen zodat andere hem ook konden downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Wat in elk geval in DSM 4.1 is toegevoegd, zijn specifieke SNMP monitoring settings voor onder andere systeem, disk en raid statussen.

PDF hier over is hier te vinden: http://usdl.synology.com/...IB_Guide_enu_20110725.pdf

[ Voor 32% gewijzigd door _Arthur op 31-08-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
Ik zie nu "Video Station" staan, die had ik nog niet eerder gezien. Ik heb deze mijn films en series laten indexeren. Nu wilde ik proberen een film/serie te streamen over internet (zit op kantoor). Echter vanuit de DSM kan ik hem niet afspelen in de browser dmv de vlc-plugin. Via DS Video op de iPad lukt het ook niet. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
storeman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:53:
Ik zie nu "Video Station" staan, die had ik nog niet eerder gezien. Ik heb deze mijn films en series laten indexeren. Nu wilde ik proberen een film/serie te streamen over internet (zit op kantoor). Echter vanuit de DSM kan ik hem niet afspelen in de browser dmv de vlc-plugin. Via DS Video op de iPad lukt het ook niet. Heeft iemand hier ervaring mee?
De DS video app is brak, Ik heb nog geen enkele video kunnen afspelen want hij ondersteunt de codecs niet.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
ieperlingetje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:01:
[...]

De DS video app is brak, Ik heb nog geen enkele video kunnen afspelen want hij ondersteunt de codecs niet.
Dan ga ik daar geen energie in steken. En afspelen in de browser dmv VLC-plugin, lukt dat wel? Wellicht moet ik nog een poort op m'n router opengooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 16:10
Net een update gedaan (DSM 4.1-2636) en packages zoals SAB en Sickbeard werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

storeman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:03:
[...]

Dan ga ik daar geen energie in steken. En afspelen in de browser dmv VLC-plugin, lukt dat wel? Wellicht moet ik nog een poort op m'n router opengooien?
Hier werkt Video Station perfect. VLC ondersteund bijna alle codecs. Zelfs op de ipod Touch werken nagenoeg alle videos.

Edit: Ik zie dat de "codecs" over de app gaat. In dit geval ligt dat aan de brakke Apple en niet aan Synology.

[ Voor 12% gewijzigd door MissileHugger op 31-08-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:07
Waarom zie ik nu staan:
The latest DSM 4.0-2228 is ready for download.
:?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
MissileHugger schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:23:
[...]

Hier werkt Video Station perfect. VLC ondersteund bijna alle codecs. Zelfs op de ipod Touch werken nagenoeg alle videos.

Edit: Ik zie dat de "codecs" over de app gaat. In dit geval ligt dat aan de brakke Apple en niet aan Synology.
Heb je het dan over je lokale netwerk, of stream je ook over een internetverbinding? Ik ben nog even flink aan het kloten. Het lijkt erop dat sowieso https voor problemen zorgt. Dus dat eerst maar eens uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

storeman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:35:
[...]

Heb je het dan over je lokale netwerk, of stream je ook over een internetverbinding? Ik ben nog even flink aan het kloten. Het lijkt erop dat sowieso https voor problemen zorgt. Dus dat eerst maar eens uitschakelen.
Beide werkt. Volgens mij werkt het met https inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dat is niet juist, er zijn verschillende apps in de app store die alle formaten vlekkeloos afspelen. Ik gebruik de goodplayer app en dan kan de iPad met alle formaten overweg.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 09:54

Malarky

Wils voor wat ieder

storeman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:03:
[...]

Zelfde hier, DS Video -> iPad, ondersteund bijna geen formaten goed. Ook video's zonder geluid of juist zonder beeld. Als die codecs op orde worden gebracht kan het best leuk worden. En VLC brengt daar neem ik aan geen verandering in, omdat DS Video een interne player gebruikt.

Ik weet best dat er veel werkende players zijn, maar als je een grote filmcollectie hebt en DS Video hebt geprobeerd, zie je de kracht van deze Media Center app, dan heb ik even niets aan al die andere players.

[ Voor 16% gewijzigd door Malarky op 31-08-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Net even via ipkg net-snmpd verwijderd, die zorgt voor problemen met de nieuwe Resource Manager, hij werkt dan gewoon niet meer.
Eens kijken of MRTG en Cacti nu nog werken met de standaard meegeleverde SNMPd.
In theorie wel gezien ik de Synology zelf niet monitor via SNMP, maar wel mijn router. En zo niet, even kijken of ik net-snmpd op een andere poort ernaast kan draaien, en anders maar geen Resource Manager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
MissileHugger schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:36:
[...]

Beide werkt. Volgens mij werkt het met https inderdaad niet.
Ik heb mijn nas even in de DMZ gezet in de router en de standaard http-poort van de webmanager ingeschakeld. Dit werkt nu perfect. MKV wordt prima afgespeeld, zowel in de browser als in de "DS-video" app op de iPad.

Zo maar eens even langzaamaan alles dichttimmeren en kijken wanneer het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

ieperlingetje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:39:
[...]

Dat is niet juist, er zijn verschillende apps in de app store die alle formaten vlekkeloos afspelen. Ik gebruik de goodplayer app en dan kan de iPad met alle formaten overweg.
Standaard spelen de ios apparaten slechts een heel beperkt aantal formaten af. Ik denk dat het met licenties te maken heeft dat Synology geen codecs in de app bouwt. Misschien komt dit nog in de toekomst.
Op het moment is Handbrake een oplossing ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
storeman schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:44:
[...]
MKV wordt prima afgespeeld, zowel in de browser als in de "DS-video" app op de iPad.
Je kan dus met de DS-Video app MKV's streamen?
Mag ik vragen welke Synology je hebt? Want ik neem aan dat de transcoding door je NAS moet gebeuren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Nakebod schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:44:
Net even via ipkg net-snmpd verwijderd, die zorgt voor problemen met de nieuwe Resource Manager, hij werkt dan gewoon niet meer.
Eens kijken of MRTG en Cacti nu nog werken met de standaard meegeleverde SNMPd.
In theorie wel gezien ik de Synology zelf niet monitor via SNMP, maar wel mijn router. En zo niet, even kijken of ik net-snmpd op een andere poort ernaast kan draaien, en anders maar geen Resource Manager :)
Okay, Synology's SNMPd mist dus nogal wat functionaliteit:
Bash:
1
2
DiskStation> snmp
snmpd          snmpwalk

En met net-snmp geïnstalleerd
Bash:
1
2
3
DiskStation> snmp
snmpbulkget    snmpcheck      snmpd          snmpdf         snmpgetnext    snmpnetstat    snmpstatus     snmptest       snmptrap       snmpusm        snmpwalk
snmpbulkwalk   snmpconf       snmpdelta      snmpget        snmpinform     snmpset        snmptable      snmptranslate  snmptrapd      snmpvacm

Net even de orginele config bekeken ( /usr/syno/etc/snmpd.conf ) en ik dacht even slim te zijn door de regel:
rocommunity syno localhost
In de net-snmpd config te zetten: /opt/etc/snmpd.conf
Maar zelfs na een reboot werkt de resource manager niet.
Eens zoeken of ik de listen port kan aanpassen, zag ik zo snel nog niet in de config terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Ik heb even gezocht in het forum maar met vier topics van 250+ pagina's niet echt evident, dus bij deze mijn vraag:
Ik heb een DS211+ en DIYN ZFS systeem. Wanneer ik vanop mijn 211+ een mapping maak naar shared folder op mijn ZFS NAS, dan gaat het kopiëren van bestanden aan een tergend langzame snelheid van maximaal 20MB/s. DSM handelt dit klaarblijkelijk af als een "background task". Wanneer ik diezelfde files kopieer vanuit een Windows sessie op mijn desktop (dus van een share op de 211+ naar een share op de ZFS NAS via mijn desktop) dan haal ik gemakkelijk snelheden van 80MB/s. Kan ik ervoor zorgen dat ik die snelheden ook haal rechtsreeks van mijn Synology naar mijn andere NAS zonder dat ik mijn desktop als tussenstap moet gebruiken?

[ Voor 0% gewijzigd door Waking_The_Dead op 31-08-2012 12:22 . Reden: oops, een 211+ ipv een 210+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Ik heb de volgende configuratie:

- MacBook Air met Mountain Lion
- Synology DS209
- Ziggo Ubee router

Ik heb sinds kort het probleem dat als ik grote bestanden (zeg 1gb of groter per stuk) wil kopiëren van de MacBook naar de NAS de verbinding met de NAS wegvalt. In de Finder valt deze helemaal weg.

Internet e.d. blijft het gewoon doen.

Als ik de stekker van de router eruit haal en weer opnieuw opstart heb ik weer verbinding. Het maakt niet uit of ik:
- rechtstreeks vanuit Finder kopieer
- inlog op de DSM via de browser
- een FTP programma gebruik

Iemand hetzelfde probleem en belangrijker....een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Lekkerbek312 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:18:

Iemand hetzelfde probleem en belangrijker....een oplossing?
Probeer eens met een statisch ip direct met een kabel je Mac op de NAS aan te sluiten. Hiermee sluit je uit dat het aan je nas ligt (of niet).

[ Voor 49% gewijzigd door MissileHugger op 31-08-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Synology Release note DSM 4.1

[ Voor 4% gewijzigd door thedon46 op 31-08-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:16:
Vanuit de US komt het hier nèt wat sneller binnen ( nog steeds traag :-( )
http://usdl.synology.com/download/DiskStation/
Thanks, die gaat VEEL sneller dan de uk download op dit moment.
download via die usdl gaat aan ruim 1MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Klopt het nou dat dit een how-to is om sparkleshare te installen op je eigen Synology NAS?
http://netbunker.de/tag/sparkleshare/

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

JT schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:34:
Klopt het nou dat dit een how-to is om sparkleshare te installen op je eigen Synology NAS?
Dat staat er wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
JT schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:34:
http://translate.google.c...e%2Ftag%2Fsparkleshare%2F
lijkt er wel op he. Maar waarom zou je? Wat is het voordeel over cloud station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Dat is de press release:
Release notes (van bijv. DS712+):
http://www.synology.com/releaseNote_enu/DS712+.php?lang=enu

Edit: You can update all packages with a single click on the Update All button.
Ik zie geen Update All button?!

Edit2: Ah. nu wel, mijn fout.

[ Voor 17% gewijzigd door MissileHugger op 31-08-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Binnenkort wil ik mijn eerste NAS aan gaan schaffen. De ds212j staat op mijn lijstje. Maar nu de prijzen van de ds213+ en ds213 bekend zijn en de eerste hardware reviews verschijnen, ben ik erug benieuwd naar de ds213j. Maar ik ben nog niets tegengekomen van de ds213j. Het enige dat ik kan vinden is de lancering in oktober/november.

Ik zal niet meer doen dan foto's, muziek, documenten, downloaden (usenet) en backuppen, maar wel op afstand mijn NAS veel/vaak benaderen via een 50/50 lijntje.
  • wat zijn de (te verwachten) verschillen tussen de 213j tov ds212j?
  • wat is/wordt de prijs?
Omdat de prijzen van de ds212j aan het zakken (<€145,-) zijn, wordt het interessant om wellicht voor deze te gaan. Of kan ik beter wachten tot oktober/november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

witchdoc schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:36:
[...]

http://translate.google.c...e%2Ftag%2Fsparkleshare%2F
lijkt er wel op he. Maar waarom zou je? Wat is het voordeel over cloud station?
Automatisch 2way sync met veel meer opties; ik wil diverse mappen automatisch gesynced hebben en dat kan CloudStation niet. Althans, dat denk ik maar ik heb geen mogelijkheid om te bekijken wat de CloudStation percies kan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
meer mensen problemen met het updaten van de packages?
op mijn DS411 krijg ik een foutmelding dat het paket niet gedownload kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Laatst online: 10:02
thedon46 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:05:
meer mensen problemen met het updaten van de packages?
op mijn DS411 krijg ik een foutmelding dat het paket niet gedownload kan worden
Het is gewoon té druk met gebruikers die aan het updaten zijn, later nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
japie101 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:06:
[...]

Het is gewoon té druk met gebruikers die aan het updaten zijn, later nog eens proberen.
hij stond bij mij ook nog op het beta-kanaal voor packages. mischien dat dat er mee te maken had
kreeg al vrij snel een foutmelding

edit: nu ik hem van het beta kanaal heb afgehaald doet die het wel gewoon

[ Voor 9% gewijzigd door thedon46 op 31-08-2012 13:10 . Reden: nu doet die het wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt perfect video station :), kan heel mijn filmcollectie incl. MKV afspelen op Ipad en Iphone.
En je kunt voor het afspelen kiezen welke soundtrack en welke ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
mstreutker schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:07:
[...]

Je kan dus met de DS-Video app MKV's streamen?
Mag ik vragen welke Synology je hebt? Want ik neem aan dat de transcoding door je NAS moet gebeuren dan?
DS412+, dus dat is wel lekker krachtig :). Zelfs 1080p materiaal streamt feilloos. Ik heb wat AVI materiaal (friends-serie), weet niet precies of dit divx of xvid is, maar is voor mij afspeelbaar.

Ook het AVCHD-formaat (losse blueray bestanden) gaat perfect!
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:14:
Werkt perfect video station :), kan heel mijn filmcollectie incl. MKV afspelen op Ipad en Iphone.
En je kunt voor het afspelen kiezen welke soundtrack en welke ondertitels.
Ook ondertitels ja? Top, ga ik proberen! Kun je die ondertitels kiezen binnen de app? Ik zie hier namelijk geen enkele optie voor staan.

[ Voor 19% gewijzigd door storeman op 31-08-2012 13:49 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.