Ik krijg dan inderdaad geen NAS IP. Zou het er aan kunnen liggen dat de A record nog niet voldoende is doorgevoerd? Het is wel al ongeveer een dag geleden.albino71 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:00:
Doe eens een ping naar je subdomein. Zie je dan je NAS IP?
Geen idee, bij mij duurt het hooguit een twee uurtjes, maar daar ligt het probleem dan wel in ieder geval.
Check je DNS instellingen nog eens, misschien zie je iets over het hoofd?
Check je DNS instellingen nog eens, misschien zie je iets over het hoofd?
Als je verstand hebt van het syno systeem via SSH zou je het zo kunnen instellen:paoloA schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:53:
[...]
Dit had ik al geprobeerd maar dat maakt ook geen verschil.
Kan iemand me misschien uitleggen wat de stappen zijn om niet een IP adres te hoeven onthouden maar dat je kan inloggen op je NAS via bijv. admin.mijndomein.nl?
Voeg het volgende toe aan het bestand /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-user
In mijn voorbeeld heb ik een bestand vhost_own.conf in mijn Download share staan.LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so
LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so
LoadModule proxy_connect_module modules/mod_proxy_connect.so
LoadModule expires_module modules/mod_expires.so
Include /volume1/Downloads/ConfigFiles/vhost_own.conf
Je kan natuurlijk overal een bestand aanmaken en het path daar naartoe veranderen.
in het bestand vhost_own.conf zet je bijvoorbeeld het volgende:
Vervolgens herstart je de user appache server met het commandoNameVirtualHost *:80
<VirtualHost *:80>
ServerName *
DocumentRoot /var/services/web
</VirtualHost>
ServerName sickbeard.[website].nl
ProxyRequests off
ProxyPass / http://localhost:8081/
ProxyPassReverse / http://localhost:8081/
</VirtualHost>
ServerName admin.[website].nl
ProxyRequests off
ProxyPass / http://localhost:5000/
ProxyPassReverse / http://localhost:5000/
</VirtualHost>
/usr/syno/etc/rc.d/S97apache-user.sh restart
Hierna zou je je nas moeten kunnen configureren via http://admin.jouwwebsite.nl
Het voordeel van deze methode is dat je geen extra poorten hoeft open te stellen in je router. Het werkt voor zowat elke service die je draait op je NAS.. sickbeard, couchpotato, download station, photo station etc.
Euhm, hij heeft bij zijn domein leverancier een A-record toegevoegd, met als IP het vaste publieke IP van zijn NAS. Alleen lijkt het NDS record niet te werken.darkshadow83 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:11:
[...]
Als je verstand hebt van het syno systeem via SSH zou je het zo kunnen instellen:
Ik zit met een klein probleem waar mijn DS411+ goed mee zou kunnen helpen, maar ik weet niet of zoiets bestaat.
Probleem:
In huis hebben wij PC1, PC2 en de NAS. Nu wil ik dat bestanden realtime worden gesynct tussen de PC's en de NAS. Als de PC bv op een andere plek staat wil ik dat ik lokaal een versie van de bestanden heb en zodra ik thuis ben alles weer netjes gesynct wordt. In principe wordt er niet gelijk door 2pc's aan één bestand gewerkt! Dus bv:
- PC1 maakt file aan, gelijk gesynct naar de NAS en ook gelijk door naar PC2.
Is er een sync server voor synology die zoiets ondersteunt? Of misschien weet iemand een pc manier ervoor?
Probleem:
In huis hebben wij PC1, PC2 en de NAS. Nu wil ik dat bestanden realtime worden gesynct tussen de PC's en de NAS. Als de PC bv op een andere plek staat wil ik dat ik lokaal een versie van de bestanden heb en zodra ik thuis ben alles weer netjes gesynct wordt. In principe wordt er niet gelijk door 2pc's aan één bestand gewerkt! Dus bv:
- PC1 maakt file aan, gelijk gesynct naar de NAS en ook gelijk door naar PC2.
Is er een sync server voor synology die zoiets ondersteunt? Of misschien weet iemand een pc manier ervoor?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Lijkt me prima iets om op te lossen via cloudstation.
Beste Tweakers,
Kan iemand hier wellicht bevestigen dat wanneer je een shared folder sync toewijst naar de doel synology waar meerdere volume's op zijn aangemaakt, de synchronisatie altijd wordt weggeschreven naar volume1? Of speelt het volumenummer waar de bronmap zich bevind hier nog een rol? Je kan in het DSM menu slechts de verbinding naar het ip-adres testen, maar geen locatie op de doel synology toewijzen.
Ik ben momenteel wat testjes aan het doen met een DS211 met 1 volume in een raid 1 opstelling naar een DS212+ welke 2 losse volumes heeft (op iedere losse disk 1) en de verschillende mappen lijken tot nu toe allemaal naar volume 1 te worden weggeschreven. Echter, alles is ook afkomstig van 1 volume.
Mijn doel is om straks één volume/disk van de ene synology realtime via internet te laten synchroniseren naar één volume/disk in de andere synology, en visa versa. Een soort "externe" raid 1 oplossing tussen beide synology's dus.
En nog een ander vraagje, het terugsplitsen van een raid 1 configuratie naar 2 losse volumes op beide disks is niet op een veilige en eenvoudige manier mogelijk toch? Het enige wat ik hier over kan vinden is: http://forum.synology.com...RAID_1_Volume_to_Non-RAID Dit gaat me alleen wat ver en als ik toch een backup moet maken kan ik net zo goed de volumes opnieuw aanmaken, dat kost slechts een keer extra overzetten. Ik zoek dus eigenlijk een functie dat wanneer je bv. één van de twee raid 1 disks er uit haalt, je de raid configuratie met behoud van data om kan zetten naar een simpel los volume waarna je de andere disk ook buiten de oorspronkelijke raid configuratie kan gebruiken.
Mocht iemand dit nog volgen, ik sta open voor tips!
Kan iemand hier wellicht bevestigen dat wanneer je een shared folder sync toewijst naar de doel synology waar meerdere volume's op zijn aangemaakt, de synchronisatie altijd wordt weggeschreven naar volume1? Of speelt het volumenummer waar de bronmap zich bevind hier nog een rol? Je kan in het DSM menu slechts de verbinding naar het ip-adres testen, maar geen locatie op de doel synology toewijzen.
Ik ben momenteel wat testjes aan het doen met een DS211 met 1 volume in een raid 1 opstelling naar een DS212+ welke 2 losse volumes heeft (op iedere losse disk 1) en de verschillende mappen lijken tot nu toe allemaal naar volume 1 te worden weggeschreven. Echter, alles is ook afkomstig van 1 volume.
Mijn doel is om straks één volume/disk van de ene synology realtime via internet te laten synchroniseren naar één volume/disk in de andere synology, en visa versa. Een soort "externe" raid 1 oplossing tussen beide synology's dus.
En nog een ander vraagje, het terugsplitsen van een raid 1 configuratie naar 2 losse volumes op beide disks is niet op een veilige en eenvoudige manier mogelijk toch? Het enige wat ik hier over kan vinden is: http://forum.synology.com...RAID_1_Volume_to_Non-RAID Dit gaat me alleen wat ver en als ik toch een backup moet maken kan ik net zo goed de volumes opnieuw aanmaken, dat kost slechts een keer extra overzetten. Ik zoek dus eigenlijk een functie dat wanneer je bv. één van de twee raid 1 disks er uit haalt, je de raid configuratie met behoud van data om kan zetten naar een simpel los volume waarna je de andere disk ook buiten de oorspronkelijke raid configuratie kan gebruiken.
In de help van Time Backup (binnen Time Backup, niet in de users guide):Jaspur schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:33:
Ik wil met Synology Time Backup een backup taak maken naar een extern aangekoppelde HDD op m'n DS112j, maar ik kan 'm niet selecteren in het lijstje, want usbshare1 is disabled in het selectie formulier. Heb 'm FAT geformateerd (veel anders kan toch niet?).
The file system must be EXT3 or EXT4. All volumes created in DiskStation are using these two formats. Please make sure your external hard disk's file system before setting it as a backup destination.
Formatteren naar EXT3 kan gewoon in DSM, via Control Panel | External devices.
De USB drive is dan niet meer standaard te lezen met Windows. Wel -in de praktijk voor calamiteiten- met een tooltje zoals Ext2Read.
Toevallig gisteren ditzelfde gedaan, zie Prx in "Het grote Synology topic - deel 4".r132546e schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 05:44:
Mijn status is dat ik nu zo'n 900GB van de ene naar de andere HDD heb gepompt (nog 300GB te gaan), waarna ik de RAID volledig op kan heffen.
DS213+ kost 324 euro bij SWW. Heb nu geen tijd om nieuw product aan pricewatch toe te voegen.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Hallo,
SInds kort heb ik een Synology Diskstation DS212j. Echt super tevreden mee en helemaal top in gebruik. Ik heb niet heel veel verstand van netwerken, maar met deze nas is het me gelukt om een heleboel handige feature's aan de praat te krijgen.
Het enige wat nu nog mijn probleem is dat ik niet weet of alles ook echt veilig is, niet toegankelijk voor mensen van buiten af;
Ik maak gebruik van de DDNS service, waarmee ik dus overal ter wereld kan inloggen op de nas hem kan gebruiken. Hierbij heb ik ook gebruik gemaakt van de functie dat de Nas automatisch inlogt op mijn Router (Linksys e4200) om port forwarding in te stellen voor een heleboel diensten (BT, iSCSI Target, FTP Bestandsserver, WebDav, Webstation Photostation Web Mail, Beheer gebrruikersinterface file station audiostation surveilance station download station, Bestanden delen met Mac)
Ten tweede maak ik gebruik van Photostation. Ik upload mijn foto's met behulp van het windows programma 'Synology Assistant' naar de nas. Hier zet ik alle foto's in de standaard photo map. Dit is een public map, maar dit betekend toch alleen dat hij publiek is voor mensen op het netwerk? Ik heb overigens het album beveiligd dat je alleen dmv inloggen met een eigen useraccount de foto's kan bekijken (dit geld voor de iPad app en de online x.synology.me/photo functie)
En ten derde, de firewall instellingen van de nas.
Hier heb ik bij toestaan op maken geklikt en vervolgens op 'Selecteren uit een lijst met ingebouwde toepassingen'. Hier heb ik vrijwel alle toepassingen aangevinkt. (Dit zijn ook weer vergelijkbare dingen als bij de port forwarding, maar dan nog meer...)
Hopelijk kan iemand zeggen of dit gewoon veilig is en of er dan dus niet zomaar mensen op de nas kunnen van buiten af en al mijn persoonlijke bestanden bekijken.
Alvast bedankt!
SInds kort heb ik een Synology Diskstation DS212j. Echt super tevreden mee en helemaal top in gebruik. Ik heb niet heel veel verstand van netwerken, maar met deze nas is het me gelukt om een heleboel handige feature's aan de praat te krijgen.
Het enige wat nu nog mijn probleem is dat ik niet weet of alles ook echt veilig is, niet toegankelijk voor mensen van buiten af;
Ik maak gebruik van de DDNS service, waarmee ik dus overal ter wereld kan inloggen op de nas hem kan gebruiken. Hierbij heb ik ook gebruik gemaakt van de functie dat de Nas automatisch inlogt op mijn Router (Linksys e4200) om port forwarding in te stellen voor een heleboel diensten (BT, iSCSI Target, FTP Bestandsserver, WebDav, Webstation Photostation Web Mail, Beheer gebrruikersinterface file station audiostation surveilance station download station, Bestanden delen met Mac)
Ten tweede maak ik gebruik van Photostation. Ik upload mijn foto's met behulp van het windows programma 'Synology Assistant' naar de nas. Hier zet ik alle foto's in de standaard photo map. Dit is een public map, maar dit betekend toch alleen dat hij publiek is voor mensen op het netwerk? Ik heb overigens het album beveiligd dat je alleen dmv inloggen met een eigen useraccount de foto's kan bekijken (dit geld voor de iPad app en de online x.synology.me/photo functie)
En ten derde, de firewall instellingen van de nas.
Hier heb ik bij toestaan op maken geklikt en vervolgens op 'Selecteren uit een lijst met ingebouwde toepassingen'. Hier heb ik vrijwel alle toepassingen aangevinkt. (Dit zijn ook weer vergelijkbare dingen als bij de port forwarding, maar dan nog meer...)
Hopelijk kan iemand zeggen of dit gewoon veilig is en of er dan dus niet zomaar mensen op de nas kunnen van buiten af en al mijn persoonlijke bestanden bekijken.
Alvast bedankt!
Inderdaad: Cloudstationjob schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:35:
Lijkt me prima iets om op te lossen via cloudstation.
http://www.synology.com/dsm/home_file_sharing_cloud_station.php?lang=nld
[ Voor 29% gewijzigd door helloitsme op 26-08-2012 17:25 ]
Hebben jullie ook dat bij de laatste update van transmission alle namen bij de Inspector (de grootte i knop) niet meer kloppen?
Weet iemand of het mogelijk is om spotify te draaien via de Synology? En dan nog ook het liefste te bedienen via DSaudio
Ik heb gezocht via google, maar niet echt iets kunnen vinden (dus ben bang dat er geen makkelijke oplossing voor bestaat).
Ik heb namelijk USB-speakers op mn NAS aangesloten, dus het zou wel handig zijn om ook muziek via Spotify op die manier af te kunnen spelen
Ik heb namelijk USB-speakers op mn NAS aangesloten, dus het zou wel handig zijn om ook muziek via Spotify op die manier af te kunnen spelen
Zou 1 van de packagers eens kunnen kijken of een musicbrain mirror mogelijk is? Uitleg voor ubuntu staat hier: https://github.com/rembo1...-Local-Musicbrainz-Mirror maar ik heb dus geen flauw idee hoe makkelijk/moeilijk zoiets vertaalt naar een Synology package.
Denk dat je dan niet om een Sonos of Squeezebox uitkomt hoor...kepler schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:17:
Weet iemand of het mogelijk is om spotify te draaien via de Synology? En dan nog ook het liefste te bedienen via DSaudioIk heb gezocht via google, maar niet echt iets kunnen vinden (dus ben bang dat er geen makkelijke oplossing voor bestaat).
welke usb-stick heb je hiervoor, ik zoek ook 1 om op mijn NAS aan te sluitenkepler schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:17:
Weet iemand of het mogelijk is om spotify te draaien via de Synology? En dan nog ook het liefste te bedienen via DSaudioIk heb gezocht via google, maar niet echt iets kunnen vinden (dus ben bang dat er geen makkelijke oplossing voor bestaat).
Ik heb ook een Sonos, maar dan heb je nog steeds een PC/Tablet/smartphone nodig waar spotify op draait (cq geintegreerd in de Sonos-app). Heb het een tijdje gebruikt met de iPad, maar dat is alleen mogelijk met de premium Spotify-licentie. Zou mooi zijn als Spotify direct op de diskstation geinstalleerd zou kunnen worden.HvB83 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:13:
[...]
Denk dat je dan niet om een Sonos of Squeezebox uitkomt hoor...
Ik gebruik zelf dezeRepi3 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:36:
[...]
welke usb-stick heb je hiervoor, ik zoek ook 1 om op mijn NAS aan te sluiten
En iemand ook hier uit het forum heeft deze via Ebay gekocht.
Thanks voor de reply!Prx schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:19:
[...]
Toevallig gisteren ditzelfde gedaan, zie Prx in "Het grote Synology topic - deel 4".
Mijn status is dat ik nu zo'n 900GB van de ene naar de andere HDD heb gepompt (nog 300GB te gaan), waarna ik de RAID volledig op kan heffen.
Dan de Squeezebox Touch, daar kan je het zeker mee vanaf het apparaat (uiteraard wel met tussenkomst van de LMS die op de diskstation geïnstalleerd moet zijn).Klaassie schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 00:08:
[...]
Ik heb ook een Sonos, maar dan heb je nog steeds een PC/Tablet/smartphone nodig waar spotify op draait (cq geintegreerd in de Sonos-app). Heb het een tijdje gebruikt met de iPad, maar dat is alleen mogelijk met de premium Spotify-licentie. Zou mooi zijn als Spotify direct op de diskstation geinstalleerd zou kunnen worden.
Ik heb het al eens geprobeerd, maar er was geen perl v5.10.1 beschikbaar voor m'n DS410.witchdoc schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:00:
Zou 1 van de packagers eens kunnen kijken of een musicbrain mirror mogelijk is? Uitleg voor ubuntu staat hier: https://github.com/rembo1...-Local-Musicbrainz-Mirror maar ik heb dus geen flauw idee hoe makkelijk/moeilijk zoiets vertaalt naar een Synology package.
Dus toen maar gestopt
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Iemand die de nieuwe ds213+ al heeft en er een korte review kan van schrijven? Ben wel benieuwd naar de performance (cpu)
alstublieftBrickman schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 08:11:
[...]
Ik heb het al eens geprobeerd, maar er was geen perl v5.10.1 beschikbaar voor m'n DS410.
Dus toen maar gestopt.
http://blog.elsdoerfer.na...l-5-10-1-on-synology-nas/
Hier staan al performance cijfers.. ze hebben alleen de DS212+ performance er uit gehaald lijkt het (misschien om te verbergen dat deze beter of gelijkwaardig is?)Gray|IA schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:36:
Iemand die de nieuwe ds213+ al heeft en er een korte review kan van schrijven? Ben wel benieuwd naar de performance (cpu)
http://originwww.synology...mance.php?lang=enu#tabs-2
Als ik het goed heb begrepen gaat de 213 (non + ) de 212+ worden (rebranding dus) en daarom lijkt het me logisch dat ze de 212+ nu niet meer zichtbaar in de performance tabellen vermelden.
Nieuwe CPU lijkt wel een stuk sneller voor diverse applicaties en encrypted transfers. 412+ is nog steeds een stuk sneller en heeft ook link aggregation. Ben blij om te lezen dat mijn 412+ nog steeds de beste aankoop wasDS 213+ now officially announced on the synology web site.
If you look into web server responsiveness benchmark the synology figures show
- 120+ seconds for DS 212+
- 59 seconds for 712+
- 58 seconds for 213+
- 27 seconds for 412+
[ Voor 45% gewijzigd door Workaholic op 27-08-2012 10:07 ]
Bij de productvergelijking wordt Plex Media Server genoemd als ondersteunde third party applicatie op de DS213+
Zie: http://www.synology.com/p...&product_id_list=109%2C88
Ik ben erg benieuwd of dit ook het transcoding deel van Plex ondersteunt, ben benieuwd naar de eerste tests.
Zie: http://www.synology.com/p...&product_id_list=109%2C88
Ik ben erg benieuwd of dit ook het transcoding deel van Plex ondersteunt, ben benieuwd naar de eerste tests.
ok, Synology heeft blijkbaar m'n brakke disks weer op en running gekregen.. yay..
nu 10TB backuppen. Ben nu bezig via command line met het 'cp' command om alles naar volume2 te kopiëren. Gaat precies wel niet erg snel dus hopelijk geraakt de copy nog klaar voor het volume weer crashed.
Kan iemand misschien nog snel even zeggen waar sickbeard, couchpotatoserver hun configs neerzetten? Dan kan ik met een beetje geluk die ook gewoon mee kopiëren.
nu 10TB backuppen. Ben nu bezig via command line met het 'cp' command om alles naar volume2 te kopiëren. Gaat precies wel niet erg snel dus hopelijk geraakt de copy nog klaar voor het volume weer crashed.
Kan iemand misschien nog snel even zeggen waar sickbeard, couchpotatoserver hun configs neerzetten? Dan kan ik met een beetje geluk die ook gewoon mee kopiëren.
Spijtig dat zo snel "oude" modellen worden verwijderd van de performance overzichtjes. Zelf heb ik een DS409+ en vraag me af hoe deze zich verhoudt t.o.v. de DS413j (inmiddels heeft de j ook 512MB) en DS413, maar dat is dus nergens meer te vinden...Workaholic schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:00:
Hier staan al performance cijfers.. ze hebben alleen de DS212+ performance er uit gehaald lijkt het (misschien om te verbergen dat deze beter of gelijkwaardig is?)
Maar is dat een goede zaak dat de 213 de 212+ gaat worden, of kun je beter nu dan nog een 212+ kopen? Het is mij niet duidelijk.Workaholic schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:00:
[...]
Hier staan al performance cijfers.. ze hebben alleen de DS212+ performance er uit gehaald lijkt het (misschien om te verbergen dat deze beter of gelijkwaardig is?)
Als ik het goed heb begrepen gaat de 213 (non + ) de 212+ worden (rebranding dus) en daarom lijkt het me logisch dat ze de 212+ nu niet meer zichtbaar in de performance tabellen vermelden.
[...]
Nieuwe CPU lijkt wel een stuk sneller voor diverse applicaties en encrypted transfers. 412+ is nog steeds een stuk sneller en heeft ook link aggregation. Ben blij om te lezen dat mijn 412+ nog steeds de beste aankoop was
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Een vraag wat betreft Freescale vs. de andere processoren: Is dit nu echt zo'n nadeel dat er getwijfeld kan worden aan de aanschaf van een DS413 (t.o.v. een 411 of 412+, al vind ik die laatste te duur). Ik ga de NAS gebruiken voor opslag/downloaden. Downloadsnelheid hoeft niet maximaal te zijn, het gaat meer om het downloaden/streamen/uitpakken (al dan niet tegelijk). De DS413 is dan nog wel niet uit, maar ik vraag me af hoe de ervaringen met eerdere Freescale-processoren zijn. Vooralsnog neig ik naar de aanschaf van een 413...
Ik wil ook graag een DS413 als vervanging van mijn DS211 die intussen er vol begint te raken. Maar voor mij is het een deal breaker als ik er geen Java op kan draaien. Zonder Java kan ik geen Crashplan draaien. Voorlopig lijkt Java op de Freescale processors niet mogelijk.
Ik ben vooral erg benieuwd naar de performance van de 413j. Op papier is hij sneller als mijn huidige 209+ii en daar heb ik nooit echt last gehad van performance issues. (nzbget trekt mijn 120mb lijn dicht)
Ik ben nu een beetje aan het stoeien met een zelfbouw nas als eventuele vervanger, maar voordat ik die zo heb ingericht zodat hij een beetje in de buurt komt van mijn huidige synology ben ik wel even verder.
Ik ben nu een beetje aan het stoeien met een zelfbouw nas als eventuele vervanger, maar voordat ik die zo heb ingericht zodat hij een beetje in de buurt komt van mijn huidige synology ben ik wel even verder.
Fear can hold you prisoner, Hope can set you free
Ik vind de ds413 wel duur
449 euro,
125 euro duurder dan de ds213+ en het enige verschil is plaats voor 4disks ipv 2 en meer geheugen.
125 euro duurder dan de ds213+ en het enige verschil is plaats voor 4disks ipv 2 en meer geheugen.
Een HP microserver is ook best mooi maar het is vooral de software van Synology voor het beheer die het verschil maakt idd.skip-5 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:25:
Ik ben vooral erg benieuwd naar de performance van de 413j. Op papier is hij sneller als mijn huidige 209+ii en daar heb ik nooit echt last gehad van performance issues. (nzbget trekt mijn 120mb lijn dicht)
Verwijderd
Zou sickbeard, couchpotato etc wel kunnen draaien op de freescale processor?
Aan het kijken voor m'n eerste NAS en de 412+ is gewoon te duur voor wat ik er op het moment mee wil doen... Daarom zat ik te denken aan de 213+ en tegen de tijd nog een DX513 mocht het nodig zijn!
Maar goed zonder sb, cp etc. heeft het voor mij niet echt zin, dus is er iemand die me dat kan vertellen?
Aan het kijken voor m'n eerste NAS en de 412+ is gewoon te duur voor wat ik er op het moment mee wil doen... Daarom zat ik te denken aan de 213+ en tegen de tijd nog een DX513 mocht het nodig zijn!
Maar goed zonder sb, cp etc. heeft het voor mij niet echt zin, dus is er iemand die me dat kan vertellen?
Eerst m'n master thesis gaan afmaken, en dan er maar mee gaan klooien.
Dus duurt nog ff voor dat ik er mee verder kan.
Natuurlijk kan dat. Heb deze ook draaien op m'n DS410 wat ook een freescale cpu heeft.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:52:
Alleen kun je de DX510 alleen maar aan de DS7xx, DS15xx en DS18xx hangen. Dus voor 4 schijven moet je toch voor een DS4xx of hoger gaan.
[ Voor 52% gewijzigd door Brickman op 27-08-2012 19:07 ]
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
De DX513 (komt binnenkort uit) zou volgens enkele sites wel werken op veel meer modellen. Al is die bewering pas te bewijzen als synology zelf met de aankondiging komt.
Lijkt er op dat het dan als een external storage wordt gezien, voor de lagere series. Weet niet of dat ideaal is, maar dat ligt weer aan de toepassing.job schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:11:
De DX513 (komt binnenkort uit) zou volgens enkele sites wel werken op veel meer modellen. Al is die bewering pas te bewijzen als synology zelf met de aankondiging komt.
Wat is nou veel te duur over een periode van 3 jaar? Je gaat er dingen mee doen die een server of pc horen te doen. Voor 272 euro koop je toch geen server of pc?Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:52:
Ik heb de 412+ ook en hij doet werkelijk alles perfect en trekt mijn 120mbit internet verbinding met gemak vol met 8 packages..
Zo'n nas wil je juist maximaal gebruiken en niet balen dat hij het niet trekt..
[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 27-08-2012 20:27 ]
Waaruit trek je die conclusie?Brickman schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:15:
Lijkt er op dat het dan als een external storage wordt gezien, voor de lagere series. Weet niet of dat ideaal is, maar dat ligt weer aan de toepassing.
En hoe werkt het op dit moment met de duurdere modellen?
[ Voor 9% gewijzigd door job op 27-08-2012 20:28 ]
Weet iemand of je ergens fouten die door cronjobs gemaakt zijn kunt uitlezen?
[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 27-08-2012 20:35 ]
Facebook:
Gok dat de DSM4.1 Final er deze week aankomt.Synology fans: Expect some big news this week ! ;-)
Verwijderd
In principe ben ik het geheel met je eens, de DS412+ lijkt een betere keus met het oog op de toekomst... Maar voor wat ik op het moment doe, en wat ik verwacht te doen in zeg 3 jaar is niet bar veel meer dan misschien een paar IP camera's en de dingen die ik eerder noemde! Daarbij zit ik hier in Amerika met een 30mbit lijntje tegen veel te hoge prijzen dus over dat dicht trekken hoef ik me geen zorgen te maken gok ik!Workaholic schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:08:
[...]
Wat is nou veel te duur over een periode van 3 jaar? Je gaat er dingen mee doen die een server of pc horen te doen. Voor 272 euro koop je toch geen server of pc?
Ik heb de 412+ ook en hij doet werkelijk alles perfect en trekt mijn 120mbit internet verbinding met gemak vol met 8 packages..
Zo'n nas wil je juist maximaal gebruiken en niet balen dat hij het niet trekt..
In dat opzicht vindt ik 680 dollar voor hetgeen wat ik ermee wil doen gewoon teveel geld... Daarom leek me een goeie middenweg met of de 213+ ($370) of de 413 ($480) een betere optie. Alsnog de dual core en in het geval van de 413 en 1gb geheugen!
Volgens mobile harddisk in ieder geval, anders is de beschrijving gewoon ruk.job schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:28:
[...]
Waaruit trek je die conclusie?
En hoe werkt het op dit moment met de duurdere modellen?
http://www.mobile-harddis...712-en-ds1512-p-2341.html
De Synology DX513 is een uitbreidingsunit van 5 schijven voor verschillende Synology modellen. Dit product kan als extra volume gebruikt worden bij de volgende modellen:
DS112
DS112+
DS212+
DS213+
DS412+
DS413
Ook kan de DX213 gebruikt worden om in combinatie met de volgende modellen één groot volume te maken:
DS710+
DS712+
DS1010+
DS1511+
DS1512+
DS1812+
Waar ik dan nog benieuwd naar ben is of hij op alle modellen werkt (ook die die nu al met de DX510 werken), of dat het op een of andere manier door Synology gelockt wordt in de firmware.
Filestation / WebDav werkt al een tijdje niet meer bij mij.
Ik werkte altijd via de beheersinterface, dus had hierbij eigenlijk nooit problemen, maar nu enkele vrienden van mij, op mijn server moeten kunnen, wil ik dit weer goed zetten, maar ik weet geen zoeken aan ...
Ik heb dit al geprobeerd :
andere poort
uitschakelen, herstarten, inschakelen
firewall volledig open
Ik werkte altijd via de beheersinterface, dus had hierbij eigenlijk nooit problemen, maar nu enkele vrienden van mij, op mijn server moeten kunnen, wil ik dit weer goed zetten, maar ik weet geen zoeken aan ...
iemand een idee wat te doen???Not Found
The requested URL / was not found on this server.
Apache/2.2.22 (Unix) DAV/2 Server at 192.168.0.xxx Port xxxx
andere poort
firewall volledig open
Beste mensen, heb al aardig wat gegoogeld maar kom er niet uit.
Ik zou graag via de VPN van de NAS computers op het "remote" thuisnetwerk willen zien. Net zoals wanneer je fysiek verbinding maakt met dat netwerk, je de aangesloten devices ziet. VPN is volgens mij goed ingesteld, via het lokale adres kan ik ook inloggen op de router etc.
Heeft iemand (een stap richting) de oplossing voor me?
Ik zou graag via de VPN van de NAS computers op het "remote" thuisnetwerk willen zien. Net zoals wanneer je fysiek verbinding maakt met dat netwerk, je de aangesloten devices ziet. VPN is volgens mij goed ingesteld, via het lokale adres kan ik ook inloggen op de router etc.
Heeft iemand (een stap richting) de oplossing voor me?
Sowieso krijg je een notificatie bij het opzetten van een spanned volume dat als de verbinding tussen de DS en DX ooit verbroken wordt dat je volume om zeep is. Reden genoeg voor mij om (met DS710+ en DX510) aparte volumes aan te maken voor DS en DX.Brickman schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:09:
[...]
Volgens mobile harddisk in ieder geval, anders is de beschrijving gewoon ruk.
[...]
Ik heb gewoon simpele logitech speakers, stelt niet zo veel voorRepi3 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:36:
[...]
welke usb-stick heb je hiervoor, ik zoek ook 1 om op mijn NAS aan te sluiten
eerste review van de ds213+ http://www.itrends.dk/42686
Die review neemt tenminste een paar vragen weg
Ziet iemand al het voordeel van de 213 air? Neem aan dat iedereen al een router heeft. De 213+ kan je aan je router koppelen en dan heb je ook wifi mogelijkheden. De 213 air heeft minder geheugen en een lager geklokte processor.

Ziet iemand al het voordeel van de 213 air? Neem aan dat iedereen al een router heeft. De 213+ kan je aan je router koppelen en dan heb je ook wifi mogelijkheden. De 213 air heeft minder geheugen en een lager geklokte processor.
Ah zo bedoel je. Ik persoonlijk vind het totaal geen probleem mocht ik een dx513 aanschaffen.Brickman schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:09:
Volgens mobile harddisk in ieder geval, anders is de beschrijving gewoon ruk.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 28-08-2012 10:42 ]
Tja, duidelijk. Jammer dat het zo eindigt.Gray|IA schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 01:42:
eerste review van de ds213+ http://www.itrends.dk/42686
Ik heb zelf een DS211. En die bevalt op zich goed, al zou die op sommige vlakken sneller mogen zijn.
Zo heb ik mijn foto's via PhotoStation gedeeld, zodat ik ze overal (o.a.ipad) kan bekijken. Dit zijn zo'n 90 folders en hij blijft hangen bij het laten zien van de preview thumbnails. Als ik het goed begrijp zou een DS213+ dit sneller/beter moeten kunnen doen?
Zo heb ik mijn foto's via PhotoStation gedeeld, zodat ik ze overal (o.a.ipad) kan bekijken. Dit zijn zo'n 90 folders en hij blijft hangen bij het laten zien van de preview thumbnails. Als ik het goed begrijp zou een DS213+ dit sneller/beter moeten kunnen doen?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik vroeg me af of er al mensen waren die het probleem met downloadstation, dat het extracten niet werkt al hebben kunnen oplossen in de nieuwe beta van DSM 4.1.
Ik zou gewoon even een aantal dagen wachten. Naar verwachting komt de final van DSM 4.1 deze week uit.Binnetie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:02:
Ik vroeg me af of er al mensen waren die het probleem met downloadstation, dat het extracten niet werkt al hebben kunnen oplossen in de nieuwe beta van DSM 4.1.
Niemand dit probleem ook?Mr_gadget schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:39:
Hebben jullie ook dat bij de laatste update van transmission alle namen bij de Inspector (de grootte i knop) niet meer kloppen?
Als het goed is krijg ik vandaag de DS213+ binnen... ik zal zsm mijn bevindingen mededelen. Nu heb ik niet veel tijd vanavond dus het wordt kort en bondig.
Ik teken nergens meer voor
Ik ben wel benieuwd naar het cpu gebruikQuakie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:00:
Als het goed is krijg ik vandaag de DS213+ binnen... ik zal zsm mijn bevindingen mededelen. Nu heb ik niet veel tijd vanavond dus het wordt kort en bondig.
NiceQuakie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:00:
Dat er een nieuwe diskstation gaat komen is voor mij wel duidelijk. Hoop dat er binnenkort wat meer reviews zijn om de verschillen te zien tussen de 213 / 213+ en "oudere" garde.
Het is pas mijn tweede NAS. Ik heb al jaren geen NAS meer gehad. Ik wil het nu weer gaan gebruiken omdat ik niet meer alleen ben in huis en daarom alles centraal wil houden.
Ik kom van een 106e. Ja precies een 2006 model... * Quakie * wordt oud
Ik hoop trouwens de 106e te breken zodat hij toch 4.0 gaat draaien en dan deze inzetten als backup van mijn foto's. Staat mij iets bij dat backuppen niet kan tussen een 4.0 apparaat en een 2.3 DSM apparaat?
(ik was trouwens toendertijd onder de indruk van de 106e. Hij draaide een website, photostation, FTP, data sharen, etc etc.)
Ik kom van een 106e. Ja precies een 2006 model... * Quakie * wordt oud
Ik hoop trouwens de 106e te breken zodat hij toch 4.0 gaat draaien en dan deze inzetten als backup van mijn foto's. Staat mij iets bij dat backuppen niet kan tussen een 4.0 apparaat en een 2.3 DSM apparaat?
(ik was trouwens toendertijd onder de indruk van de 106e. Hij draaide een website, photostation, FTP, data sharen, etc etc.)
[ Voor 8% gewijzigd door Quakie op 28-08-2012 14:52 ]
Ik ben erg benieuwd naar Plex Media Server, en dan voornamelijk de hamvraag: kan de DS213+ transcoden.Quakie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:00:
Om dit op de iPad te testen zul je wel de app moeten kopen ben ik bang, maar wellicht kan het ook op andere manieren getest worden?
Hallo iedereen,
Sinds vorige week hebben we glasvezel van KPN gekregen(100/100). Zelf heb ik een DS212j. Hiermee downloade ik eerder met snelheden van ongeveer 5~6mb/s met Sabnzbd. Op dit moment haal ik nog maar een snelheid van maximaal 1,5mb/s met sabnzbd en 2 met nzbget. Het processor gebruik is hierbij ongeveer 30%, dus dit is het probleem niet lijkt mij. Via de PC downloaden gaat nog steeds prima, daarmee trek ik gewoon de volle snelheid. Het rare is ook dat zodra ik een download op mijn DS212j start, het hele netwerk in huis verder plat ligt. Het enigste wat dan nog doorloopt is de download, ik kan op mijn laptop of iPad geen website of iets meer openen. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
PS. Hiervoor had ik een UPC 60/6 lijn. Hiermee haalde ik de eerdere snelheden. Dit probleem is er sinds we KPN hebben.
Sinds vorige week hebben we glasvezel van KPN gekregen(100/100). Zelf heb ik een DS212j. Hiermee downloade ik eerder met snelheden van ongeveer 5~6mb/s met Sabnzbd. Op dit moment haal ik nog maar een snelheid van maximaal 1,5mb/s met sabnzbd en 2 met nzbget. Het processor gebruik is hierbij ongeveer 30%, dus dit is het probleem niet lijkt mij. Via de PC downloaden gaat nog steeds prima, daarmee trek ik gewoon de volle snelheid. Het rare is ook dat zodra ik een download op mijn DS212j start, het hele netwerk in huis verder plat ligt. Het enigste wat dan nog doorloopt is de download, ik kan op mijn laptop of iPad geen website of iets meer openen. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
PS. Hiervoor had ik een UPC 60/6 lijn. Hiermee haalde ik de eerdere snelheden. Dit probleem is er sinds we KPN hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Omisys op 28-08-2012 15:58 ]
Iemand wat tips voor mij? Ik probeer met mijn 212j deze vanaf buiten bereikbaar te maken.. Ik heb de EZ wizard doorgelopen en daar de poorten van mijn cisco e4200 open laten zetten. Na controle zie ik ook dat deze geforward zijn naar het IP van mijn NAS. Echter als ik dan bijv. een check doe op open poorten op mijn externe IP adres dan geeft hij aan dat deze niet open staan.....
Mis ik iets? Moet ik iets met firewall instellingen of andere instellingen op mijn router en of nas aanpassen?
Mis ik iets? Moet ik iets met firewall instellingen of andere instellingen op mijn router en of nas aanpassen?
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Zojuist thuis en uiteraard DS213+ uitgepakt:
Eerste indruk:
- degelijk gebouwd, wel rare vlekken die met poetsen verdwijnen
- simpel (ben niet van handleidingen lezen), find.synology.com intikken binnen 30sec gevonden, via internet laten installeren....16.40: hij is nu aan het downloaden om te installeren. Helaas gaat dit niet al te snel? (waarschijnlijk ligt dat meer aan mijn ongeduld)
- tien minuten melding klopt, hij is nu bezig met initialiseren van 1 disk (1Tb). CPU 22% RAM 11%
Eerste indruk:
- simpel (ben niet van handleidingen lezen), find.synology.com intikken binnen 30sec gevonden, via internet laten installeren....16.40: hij is nu aan het downloaden om te installeren. Helaas gaat dit niet al te snel? (waarschijnlijk ligt dat meer aan mijn ongeduld)
- tien minuten melding klopt, hij is nu bezig met initialiseren van 1 disk (1Tb). CPU 22% RAM 11%
Hoef je hem niet meer te installeren met dat lokale tooltje dus?Quakie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:52:
Zojuist thuis en uiteraard DS213+ uitgepakt:
Eerste indruk:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Nee, CD zit er wel bij en heb even gekeken voor je, maar er staat 2250.pat op en laatste op internet is 2254.pat.
Handig dat ik dat nu bekijk ipv van gelijk.
-initialiseren duurt lang trouwens, disc checken 11% pas en al 23min activiteit...
-Hij is trouwens stil, hij staat nu naast een Qnap 459pro en die maakt duidelijk meer lawaai (niet alleen hardeschrijven geluid).
-alle tabs etc werken zeer soepel trouwens. Ik zit nu alles te bekijken qua opties...
Edit:
- ik heb volume aanmaken gecanceld en even een eenvoudig volume aangemaakt..
- virusscan gaat tegen 57% voor diegene die dat handig vinden om te weten.
Edit2:
- met foto's uploaden gaat cpu naar de 97%, thumbnails maken gaat zo te zien vlot. Systeem blijft ook lekker soepel reageren
-initialiseren duurt lang trouwens, disc checken 11% pas en al 23min activiteit...
-Hij is trouwens stil, hij staat nu naast een Qnap 459pro en die maakt duidelijk meer lawaai (niet alleen hardeschrijven geluid).
-alle tabs etc werken zeer soepel trouwens. Ik zit nu alles te bekijken qua opties...
Edit:
Edit2:
- met foto's uploaden gaat cpu naar de 97%, thumbnails maken gaat zo te zien vlot. Systeem blijft ook lekker soepel reageren
[ Voor 25% gewijzigd door Quakie op 28-08-2012 19:29 . Reden: extra info ]
Heeft iemand ervaring met eSATA schijven? Is het mogelijk om een eSATA schijf te gebruiken als uitbreiding van een normaal volume, of alleen als een apart volume?
Ik heb een JBOD volume van 3 schijven en wil daar een eSATA schijf aan toevoegen.
Ik heb een JBOD volume van 3 schijven en wil daar een eSATA schijf aan toevoegen.
Hele stomme vraag, maar ik vind video station niet? Ik kan hem ook niet via package center installeren?
De app op de ipad zegt dat het niet geinstalleerd is? Ik kan alleen media indexering vinden?
Wat doe ik fout?
De app op de ipad zegt dat het niet geinstalleerd is? Ik kan alleen media indexering vinden?
Wat doe ik fout?
Heb je wel DSM 4.1 bèta geïnstalleerd?Quakie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:28:
Hele stomme vraag, maar ik vind video station niet? Ik kan hem ook niet via package center installeren?
Wat doe ik fout?
nee, laatste versie (4.0). Volgens synology is het ook niet beschikbaar voor een DS213+
Dan is Video Station pas in de final van 4.1 voor de DS413+ beschikbaar. Geen zorgen, deze komt waarschijnlijk deze week uit.Quakie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:37:
nee, laatste versie (4.0). Volgens synology is het ook niet beschikbaar voor een DS213+
maar hoe kan je dan via netwerk video sharen (Dnla, uPNP)? Ik dacht dat video station al heel lang erin zat en dat het enige nieuwe was dat het nu ook kon converteren naar een iPad?
Package Center geeft trouwens alleen maar apps aan die werken op je NAS?
Bijv Plex Media center zou via de package center verspreid worden, echter deze zie ik dus ook niet....
Bijv Plex Media center zou via de package center verspreid worden, echter deze zie ik dus ook niet....
[ Voor 33% gewijzigd door Quakie op 28-08-2012 19:48 ]
De Media Server package zorgt voor DLNA en Plex is er niet voor PPC processors.Quakie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:40:
maar hoe kan je dan via netwerk video sharen (Dnla, uPNP)? Ik dacht dat video station al heel lang erin zat en dat het enige nieuwe was dat het nu ook kon converteren naar een iPad?
Nieuwe versie DSM lijkt er inderdaad aan te komen. Ik zie dit in het download center staan:
Version: Cloud Station 1.1-2XXX
(2012/08/30)
Change Log
Shared folder can now be synchronized to different Cloud Station users on Windows PC or Mac Client. Up to 2 shared folders can be synced.
The maximum file size for syncing is changed to 5GB.
Data transmission is now encrypted by SSL to provide a layer of security over the Internet.
HTTPS tunneling is supported to sync data via HTTPS Tunnel with QuickConnect.
Proxy is now supported to establish connection to your Cloud Station server though your local proxy server.
(2012/08/30)
Change Log
Shared folder can now be synchronized to different Cloud Station users on Windows PC or Mac Client. Up to 2 shared folders can be synced.
Data transmission is now encrypted by SSL to provide a layer of security over the Internet.
Proxy is now supported to establish connection to your Cloud Station server though your local proxy server.
De nieuwste versie die op m'n package server verbonden is is: 4.1 2633. Final misschien?helloitsme schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:06:
Nieuwe versie DSM lijkt er inderdaad aan te komen. Ik zie dit in het download center staan:
(2012/08/30)
Change Log
Ik ben van plan om mijn laptop opnieuw te installeren en heb geen cd/dvd speler er in zitten. Heb gehoord van een collega dat je PXE kan installeren op je Synology nas om zo via het netwerk je OS te installeren. Ik heb gegoogled, maar kan niet zo snel vinden waar ik moet beginnen. Ik heb wel is putty gebruikt en weet zo wel dat ik in de terminal kan komen van de nas, maar wat ik dan moet installeren en configureren is mij een raadsel. Wie kan mij de juiste kant uitwijzen?
Self reflection is the school of wisdom
Beste Synology gebruikers, ik ben opzoek naar een functiemogelijkheid van de Synology, maar heb geen idee waar dat ik moet zoeken. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.
De huidige situatie
- 1 Synology DS710+ NAS
- 3 Desktop PC's
Het probleem iedere desktop heeft een andere gebruiker en dus andere favorieten, documenten, bureaublad bestanden etc. Als ik op Desktop 1 een document heb staan en deze nodig heb op Desktop 3, dan moet ik eerst Desktop 1 inschakelen. Volgens mij kan de NAS hier verandering in brengen.
Hoe ik het graag zou willen
De mappen Mijn documenten, Favorieten en bureaublad van iedere Desktop PC automatisch laten kopieren naar de NAS zodat deze vanaf iedere pc beschikbaar zijn.
Hoe los ik dit eenvoudig op ?
De huidige situatie
- 1 Synology DS710+ NAS
- 3 Desktop PC's
Het probleem iedere desktop heeft een andere gebruiker en dus andere favorieten, documenten, bureaublad bestanden etc. Als ik op Desktop 1 een document heb staan en deze nodig heb op Desktop 3, dan moet ik eerst Desktop 1 inschakelen. Volgens mij kan de NAS hier verandering in brengen.
De mappen Mijn documenten, Favorieten en bureaublad van iedere Desktop PC automatisch laten kopieren naar de NAS zodat deze vanaf iedere pc beschikbaar zijn.
Tussen al dat nieuw geweld, iemand die mij kan helpen??Repi3 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:19:
Filestation / WebDav werkt al een tijdje niet meer bij mij.
[...]
iemand een idee wat te doen???
andere poort
firewall volledig open
Denk dat mensen je niet kunnen helpen omdat je alleen een probleem schetst en niet wat je wilt bereiken ;-)
Graag een volledig verhaal zodat we je kunnen helpen.
Graag een volledig verhaal zodat we je kunnen helpen.
dat de webdav terug werkt :-)
[ Voor 3% gewijzigd door Repi3 op 28-08-2012 21:01 ]
Welke porten heb je openstaan op je router, wat is je hostname dan kunnen we testen of deze open staat. Op welke port heb je de nas draaien met webdav, is het http of https webdav?
Router staat zeker open, geeft vroeger nog gewerkt.
Was sinds update, dat het niet meer ging...
http als https werkt het niet
fout blijft deze :
Was sinds update, dat het niet meer ging...
http als https werkt het niet
fout blijft deze :
kan geen DM sturen naar je, om eventueel te testenNot Found
The requested URL / was not found on this server.
Apache/2.2.22 (Unix) DAV/2 Server at xxxxx Port xxxx
Mijn DS211j werkt altijd uitstekend tot gister.
Als ik via mijn browser inlog blijft er in het scherm 'bezig met laden' staan.
Ook na een harde reboot blijft de situatie gelijk.
Als ik inlog via SSH (wat wel probleemloos gaat) en ik via TOP de activiteit bekijk lijkt er eigenlijk nix geks aan de hand te zijn.
CPU 69,4% idle
Geheugen 8500k vrij (zou dat een probleem vormen)
Iemand een idee hoe ik weer kan inloggen?
Ik heb handmatig via de terminal een aantal processen afgesloten echter heeft dat geen positief resultaat.
Als ik via mijn browser inlog blijft er in het scherm 'bezig met laden' staan.
Ook na een harde reboot blijft de situatie gelijk.
Als ik inlog via SSH (wat wel probleemloos gaat) en ik via TOP de activiteit bekijk lijkt er eigenlijk nix geks aan de hand te zijn.
CPU 69,4% idle
Geheugen 8500k vrij (zou dat een probleem vormen)
Iemand een idee hoe ik weer kan inloggen?
Ik heb handmatig via de terminal een aantal processen afgesloten echter heeft dat geen positief resultaat.
Pura Vida
Goed dat je ons op de hoogte houd.Quakie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:12:
Nee, CD zit er wel bij en heb even gekeken voor je, maar er staat 2250.pat op en laatste op internet is 2254.pat.
Edit:
Edit2:
Ik ben ook sinds kort eigenaar van een DS213+. Tot op heden erg tevreden!
Er is echter één melding in mijn syslog die ik niet helemaal kan plaatsen. Ik zie regelmatig de volgende melding langs komen:
External disk [USB Disk ] is Ejected.
Het gekke is, ik heb helemaal niets via USB aangesloten
Herkend iemand deze melding? Of iemand een suggestie hoe ik erachter kan komen welke 'USB Disk' er precies ge-eject wordt?
Er gaat dus niets mis, er loopt niets vast, maar ik heb altijd een hekel aan meldingen die ik niet kan verklaren
Er is echter één melding in mijn syslog die ik niet helemaal kan plaatsen. Ik zie regelmatig de volgende melding langs komen:
External disk [USB Disk ] is Ejected.
Het gekke is, ik heb helemaal niets via USB aangesloten
Herkend iemand deze melding? Of iemand een suggestie hoe ik erachter kan komen welke 'USB Disk' er precies ge-eject wordt?
Er gaat dus niets mis, er loopt niets vast, maar ik heb altijd een hekel aan meldingen die ik niet kan verklaren
Rene, gewoon met de hand op je router zelf de poorten forwarden naar de nas.phoentje schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:35:
Iemand wat tips voor mij? Ik probeer met mijn 212j deze vanaf buiten bereikbaar te maken.. Ik heb de EZ wizard doorgelopen en daar de poorten van mijn cisco e4200 open laten zetten. Na controle zie ik ook dat deze geforward zijn naar het IP van mijn NAS. Echter als ik dan bijv. een check doe op open poorten op mijn externe IP adres dan geeft hij aan dat deze niet open staan.....
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Cloudstation?MVC schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:43:
Beste Synology gebruikers, ik ben opzoek naar een functiemogelijkheid van de Synology, maar heb geen idee waar dat ik moet zoeken. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.
De huidige situatie
- 1 Synology DS710+ NAS
- 3 Desktop PC's
Roaming profiles of folder redirectionMVC schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:43:
De huidige situatie
- 1 Synology DS710+ NAS
- 3 Desktop PC's
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Beste Synology gebruikers
Ik heb recentelijk Sabnzbd en sickbeard geïnstalleerd op mijn synology. Zoals aanbevolen heb ik mijn logs voor beide programma's + Sabnzbd watchfolder op een externe usb gezet. Toch spinnen mijn HDD's niet down wanneer beide programma's actief zijn.
Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb recentelijk Sabnzbd en sickbeard geïnstalleerd op mijn synology. Zoals aanbevolen heb ik mijn logs voor beide programma's + Sabnzbd watchfolder op een externe usb gezet. Toch spinnen mijn HDD's niet down wanneer beide programma's actief zijn.
Zie ik iets over het hoofd?
Watchfolder aan staan?
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
En je weet zeker dat hij daarvoor wel in hibernation ging?
Kan je dat ergens zien?
Haters everywhere but I don’t really care
Sinds ik 4.1 beta draai op mijn 212+ doet hibernation helemaal niets meer. Hopelijk is dat in 4.1 opgelost, want nu staan ze voor niets te draaien.
Lekker!
Ik weet niet of het ergens wordt gelogd, ik check het af en toe als ik wat nieuws heb geïnstalleerd of ik m'n schijven hoor opspinnen wanneer ik weer wat ga doen. Een andere indicator is de disktemperatuur wanneer je na een nachtje bij opslagbeheer kijkt. Ergens rond de 28 is in mijn geval als ze net sliepen, ergens rond de 35, dan weet ik dat ze al langere tijd draaien.
Verwijderd
@TheOmen Watchfolder staat ook op externe USBTheOmen schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:18:
Watchfolder aan staan?
@hvb83 , ben zeker dat ze voor installatie wel in hibernation gingen
Misschien een vreemde vraag, maar ik ga het toch proberen...
Ik heb een NAS4Free box staan met 8TB aan opslag, en ik heb een Synology DS110j als downloadbak.
Het lukt me niet fatsoenlijk om SB + CP + SABnzbd+ op mijn NAS4Free box te krijgen dus ik wil mijn Synology laten downloaden, en het dan op mijn NAS laten plaatsen als het klaar is.
Gaat het werken als ik de folders van de NAS als bestemming opgeef in SABnzbd+? (Als de rechten op die folders goed staan natuurlijk!) En CP en SB kunnen geen folders monitoren die niet op de Synology zelf staan toch?
Ik heb een NAS4Free box staan met 8TB aan opslag, en ik heb een Synology DS110j als downloadbak.
Het lukt me niet fatsoenlijk om SB + CP + SABnzbd+ op mijn NAS4Free box te krijgen dus ik wil mijn Synology laten downloaden, en het dan op mijn NAS laten plaatsen als het klaar is.
Gaat het werken als ik de folders van de NAS als bestemming opgeef in SABnzbd+? (Als de rechten op die folders goed staan natuurlijk!) En CP en SB kunnen geen folders monitoren die niet op de Synology zelf staan toch?
Ja dat kan, weet alleen niet of dat direct met een netwerklocatie adres kan, anders kan je gewoon de share van de NAS4Free mounten op een map in de Syno.
Hetzelfde geldt voor het monitoren van CP en SB, even de te monitoren mappen mounten.
Hetzelfde geldt voor het monitoren van CP en SB, even de te monitoren mappen mounten.
En hoe mount ik een share van de NAS4Free bak in de Synology?
Never mind, al gevonden
Never mind, al gevonden
[ Voor 23% gewijzigd door mvds op 29-08-2012 12:39 ]
Ik heb het pakket uMurmur van SynoCommunity geïnstalleerd.
Deze draait en ik kan ernaar connecten via ip en port die ik in het logboek terug vond.
Maar kan ik ook ergens mijn uMurmur server configureren?
Heeft er misschien ook iemand een package voor Ventrilo of Teamspeak 3?
Deze draait en ik kan ernaar connecten via ip en port die ik in het logboek terug vond.
Maar kan ik ook ergens mijn uMurmur server configureren?
Heeft er misschien ook iemand een package voor Ventrilo of Teamspeak 3?
[ Voor 15% gewijzigd door frye op 29-08-2012 13:07 ]
Dit topic is gesloten.