Dat het een afwijkende architectuur is, zal je daar in de praktijk veel 'last' van hebben? Bijv. dat bepaalde packages niet beschikbaar zijn?
Ja. Onder ander Java werkt op het moment niet op de PPC modellen (misschien op de nieuwe modellen wel).mstreutker schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:14:
Dat het een afwijkende architectuur is, zal je daar in de praktijk veel 'last' van hebben? Bijv. dat bepaalde packages niet beschikbaar zijn?
En veel packages zijn weer afhankelijk van Java.
Iedere package maker moet zijn/haar package iig opnieuw compilen voor de juiste architectuur.
Nu zal dat voor de grotere package makers slechts een kleine moeite zijn, maar het moet wel gebeuren ja.
Nu zal dat voor de grotere package makers slechts een kleine moeite zijn, maar het moet wel gebeuren ja.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Zoals ik hierboven ook al zei. Helaas werkt niet alle (closed source) software. Voor de software die op het moment beschikbaar is voor PPC is het compilen niet zo'n probleem.Nakebod schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:16:
Iedere package maker moet zijn/haar package iig opnieuw compilen voor de juiste architectuur.
Hmm, het klinkt vooralsnog niet dat de DS213+ een 'nobrainer' upgrade is. Lastig hoor, want ik twijfel nu enorm tussen de DS212+ en de DS213+.
Jammer dat er nog geen benchmarks zijn
Want zou bijv. beter zijn voor sabnzbd, een cpu van 2GHz of een dual van 1GHz?
Jammer dat er nog geen benchmarks zijn

Want zou bijv. beter zijn voor sabnzbd, een cpu van 2GHz of een dual van 1GHz?
[ Voor 18% gewijzigd door mstreutker op 22-08-2012 19:43 ]
Geen zin om te wachten: vandaag een 212+ gehaald met 2x 3TB erbij.
Spul is nu aan het installeren.
Spul is nu aan het installeren.
Haters everywhere but I don’t really care
om het script te starten/stoppen lukte me al wel het draait ook gewoon alleen wanneer ik putty sluit stopt het script/programma na een tel of 10.kraades schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:48:
[...]
Nee joh, DS211 is mijn Linux prompt waar je de commando's intikt!
Basis:
Basic commands to get around the Synology Box using the CLI
Basic commands for the Linux vi Editor
Probeer eerst eens of het programma vanaf de Linux prompt start. Zoals hier aangeven.
Probeer eerst:
cd /volume1/teamspeak3-server_linux-x86
./ts3server_startscript.sh start
Als dat niet werkt:
nohup ./ts3server_startscript.sh start &
Hierna moet het ding het doen.
Als het programma is gestart dan kun je proberen om te stoppen:
Probeer eerst:
./ts3server_startscript.sh stop
Als dat niet werkt:
nohup ./ts3server_startscript.sh stop &
Daarna zien we wel weer verder...
ja van jou DS wist ik dacht alleen dat hij alle tekens > niet pakte
toen kwam ik ergens de nohup tegen wat jij ook meld maar om de een of andere reden pakt hij deze niet maar zal nog is van voor af aan doen.
Ik heb idd het duitse script gebruikt
bedankt voor de eerste twee links staat genoeg in.
Edit; het deel met de touch heb ik ook gemaakt maar in die directory werkt deze ook niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Datk op 22-08-2012 21:46 ]
Phenom x4 955 BE @ 3516mhz, Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, 4x 2 GB Corsair XMS3 DDR3-1333, Coolermaster CM690, Windows 7 X64
Ok, de volgende stap is om dan het individuele stop/start commando met nohup & uit te voeren vanaf de command line. Dus eerst starten met nohup & en daarna, als het programma ook daadwerkelijk draait, weer stoppen.
Als dat werkt dan kun je kijken naar het maken van een gecombineerd stop/start script waarin je de eerder geteste stop/start commando's gebruikt.
Dit script kan dan worden gebruikt om automatisch te starten/stoppen bij het opstarten/afsluiten van je NAS.
Als dat werkt dan kun je kijken naar het maken van een gecombineerd stop/start script waarin je de eerder geteste stop/start commando's gebruikt.
Dit script kan dan worden gebruikt om automatisch te starten/stoppen bij het opstarten/afsluiten van je NAS.
[ Voor 19% gewijzigd door technorabilia op 22-08-2012 22:01 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb een DX510 in bestelling staan, maar zie nu dat de DX513 ook in diverse webshops wordt verwacht. Op het eerste gezicht zie ik geen echt afwijkende specs. Loop ik het risico dat het ding op een gegeven moment niet meer vanuit DSM wordt ondersteund, of loopt dat niet zo'n vaart?
Dat risico loop je wel.... Standaard is tot nog toe 4 jaar DSM ondersteuning. Voor de 510 versie stopt die dus na 2014. Het risico is overigens niet zo heel erg groot. Als je nieuwere DSM's wil blijven gebruiken is er een actieve community die zelf de updates aanpast zodat ze ook draaien op niet langer ondersteunde modellen.
Uiteraard loop je risico dat toekomstige DSM versies niet meer op oudere modellen draaien.
De huidige DSM 4.0 draait ook niet op alle modellen, als je een Synology model ouder hebt dan de '09 series heb je geloof ik pech. Dan praat je wel over de '08 en lager, dus minimaal 5 jaar oud.
Je kan beter beoordelen of de huidige functionalteit prima is. Zo ja, dan is die functionalteit dat over 10 jaar ook nog wel. Uiteraard bij gelijkblijvende gebruikerswensen.
Maar Synology kennende gaan de '10 modellen nog wel minstens 3 jaar lang updates krijgen.
De huidige DSM 4.0 draait ook niet op alle modellen, als je een Synology model ouder hebt dan de '09 series heb je geloof ik pech. Dan praat je wel over de '08 en lager, dus minimaal 5 jaar oud.
Je kan beter beoordelen of de huidige functionalteit prima is. Zo ja, dan is die functionalteit dat over 10 jaar ook nog wel. Uiteraard bij gelijkblijvende gebruikerswensen.
Maar Synology kennende gaan de '10 modellen nog wel minstens 3 jaar lang updates krijgen.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
HvB83 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:13:
Ik heb een DX510 in bestelling staan, maar zie nu dat de DX513 ook in diverse webshops wordt verwacht. Op het eerste gezicht zie ik geen echt afwijkende specs. Loop ik het risico dat het ding op een gegeven moment niet meer vanuit DSM wordt ondersteund, of loopt dat niet zo'n vaart?
http://www.mediacentersho...17181/synology-dx513.htmlWerkt ook op
Bruikbare modellen
De DX513 is als uitbreiding te gebruiken voor de DS710+, DS712+, DS1010+, DS1511+, DS1512+, DS1812+, DS112, DS112+, DS212+, DS213+, DS412+ en DS413.
Dus met alle devices met een esata poort ipv de dx510
[ Voor 4% gewijzigd door Lief Adje op 23-08-2012 09:51 ]
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Tja, lastig. De DX is natuurlijk een vreemde eend in de bijt in die zin dat het geen volwaardige NAS is, maar een 'domme' doos, maar die moet wel via DSM geconfigureerd worden natuurlijk. Technisch gezien zijn er voor Synology denk ik niet veel redenen om hem niet meer te supporten in nieuwe versies van DSM, bij een 4 jaar oude NAS snap ik dat wel.
Denk dat ik m'n leverancier toch maar voorstel om de administratiekosten te vergoeden en dat ik wacht op de nieuwe versie. Geeft me toch een prettiger gevoel, jullie verhalen zo lezend...
Denk dat ik m'n leverancier toch maar voorstel om de administratiekosten te vergoeden en dat ik wacht op de nieuwe versie. Geeft me toch een prettiger gevoel, jullie verhalen zo lezend...
Net begonnen met instellen van de NAS. synology.me ingesteld, zodat ik er ook van buitenaf bij kan.
Dit werkt, maar vraag me af hoe "veilig" dit is: mocht iemand je account weten te hacken en inlogt als admin, dan kan hij toch je hele NAS deleten? Of is er een optie om aan te zetten dat je dat alleen vanaf het LAN mag?
Dit werkt, maar vraag me af hoe "veilig" dit is: mocht iemand je account weten te hacken en inlogt als admin, dan kan hij toch je hele NAS deleten? Of is er een optie om aan te zetten dat je dat alleen vanaf het LAN mag?
Haters everywhere but I don’t really care
Je kan bijvoorbeeld het aantal inlogpogingen op 2 zetten en dan word het ip automatisch geblocked. De naam admin veranderen en een sterk wachtwoord gebruiken. Ik heb elke dag wel 1 of 2 mensen die het proberen.
Als jij er van buitenaf bij kan, dan kan de rest van de wereld dat ook. Wat je iig kunt doen is hem van buitenaf op een onbekende poort zetten. Bij Synology weet je dat hij in principe op poort 5000 staat en dat de username altijd admin is, moeten ze alleen nog het wachtwoord zien te raden. Kies dus vooral een sterk wachtwoord.
Verder is het vooral belangrijk om te zorgen dat je ervoor zorgt dat een IP na een x-aantal inlogpogingen wordt geblokkeerd. Naar mijn idee ben je daarna redelijk veilig... met nadruk op redelijk. Als ze bij het Pentagon naar binnen komen, dan komen ze vast ook wel in mijn NAS. Maar het Pentagon is natuurlijk ook wel een stukje interessanter dan mijn persoon.
Verder is het vooral belangrijk om te zorgen dat je ervoor zorgt dat een IP na een x-aantal inlogpogingen wordt geblokkeerd. Naar mijn idee ben je daarna redelijk veilig... met nadruk op redelijk. Als ze bij het Pentagon naar binnen komen, dan komen ze vast ook wel in mijn NAS. Maar het Pentagon is natuurlijk ook wel een stukje interessanter dan mijn persoon.
Ik heb al een tijd een DS212J staan. Een vriend van me wil zo af en toe een serie kijken die op mijn server staat. Is dit gemakkelijk in te stellen zodat hij alleen een bepaalde (video) map in kan? Upload is 6 Mbits, dus dat moet wel voldoende zijn lijkt me?
To dare is to do
Gewoon een account voor hem aanmaken en alleen toegang geven tot de video share.Slaapje schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:08:
Ik heb al een tijd een DS212J staan. Een vriend van me wil zo af en toe een serie kijken die op mijn server staat. Is dit gemakkelijk in te stellen zodat hij alleen een bepaalde (video) map in kan? Upload is 6 Mbits, dus dat moet wel voldoende zijn lijkt me?
Het mooist is om in DSM 4.1 beta de video station op die map in te stellen en hem hier toegang tot te geven.
Ik probeer op een DS212J een beveiligde map te maken in het netwerk maar iedere keer als ik die map beveilig kom ik er niet in. Ik gebruik het juiste PW enz maar kom er niet in.
Na het aanmaken van de share kan je nog aangeven welke accounts er toegang toe hebben.
Dat doe je via privileges setup.
Dat doe je via privileges setup.
Terug van vakantie, klaar om de foto's te sorteren en direct richting de 210j te sturen, maar de 210j start niet meer op. Na heel wat gewissel van HDD's en gedoe met de Synology assistant is de kogel door de kerk -> "Volume 1 is vastgelopen".
Geen stress want er stond een backup functie aan die de belangrijke bestanden richting Volume 2 kopieerde.
De vraag is nu alleen, is vastgelopen ook echt kaputski? Volgens DSM lijkt dit van wel. Repareren van de systeempartitie via DSM haalde helaas niets uit.
Ik heb de HDD in mijn mediaplayer (xtreamer prodigy) gestopt en deze kan er wel folders op lezen e.d. Echter zijn de folders leeg en de main folders zie ik er helemaal niet op terugkomen (music/video).
Enig idee hoe ik dit nog verder kan testen? Ik heb (nog) geen 3,5 bracket om het ding aan mijn MBP te slingeren.
Geen stress want er stond een backup functie aan die de belangrijke bestanden richting Volume 2 kopieerde.
De vraag is nu alleen, is vastgelopen ook echt kaputski? Volgens DSM lijkt dit van wel. Repareren van de systeempartitie via DSM haalde helaas niets uit.
Ik heb de HDD in mijn mediaplayer (xtreamer prodigy) gestopt en deze kan er wel folders op lezen e.d. Echter zijn de folders leeg en de main folders zie ik er helemaal niet op terugkomen (music/video).
Enig idee hoe ik dit nog verder kan testen? Ik heb (nog) geen 3,5 bracket om het ding aan mijn MBP te slingeren.
Het heeft me wel aan het twijfelen gebracht of het wel verstandig is om een 213+ te nemen.
Hij verbruikt meer als die aanstaat/gebruikt wordt en het is een ander cpu architecture...
En volgens mij is hij niet extreem veel sneller...
Hij verbruikt meer als die aanstaat/gebruikt wordt en het is een ander cpu architecture...
Ik teken nergens meer voor
Als het geen belangrijke bestanden zijn zou ik er niet al teveel moeite in steken. De ergernis die je daarvan hebt wegen niet op tegen een nieuwe HD. Zit er nog garantie op? Met de oudere schijfjes had je vaak nog 3 of 5 jaar, de moeite van het kijken op de website waard zou ik zeggen.m4yall schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:56:
Terug van vakantie, klaar om de foto's te sorteren en direct richting de 210j te sturen, maar de 210j start niet meer op. Na heel wat gewissel van HDD's en gedoe met de Synology assistant is de kogel door de kerk -> "Volume 1 is vastgelopen".
Inmiddels is hier ook de 2e HD overleden, een Barracuda ES van 2 jaar oud. Snap nu wel waarom al die fabrikanten van de 5 jaar garantie zijn afgestapt. Al die NAS'en die 24/7 aan staan vreten de consumenten-hd's bij het leven. In de 20 jaar hiervoor heb ik pas 2x een harddisk van m'n thuiscomputer zien sterven...
En ik ben blij dat ik toch SHR ingesteld heb en ze niet gewoon als aparte volumes ingesteld heb staan, heeft me inmiddels al 2x gered (hoewel ik de belangrijke data inderdaad ook wel echt op een separate schijf backup...). Want het is toch vaak wel even vloeken als je data kwijt bent, zelfs al is het geen kritische data.
Zijn er meer mensen die hun Synology als een TV Station gebruiken? (tvheadend, oscam enz)
Heb het eindelijk voor elkaar dat in oscam package de libusb is meegenomen (ivm smargo cardreaders).
Heeft nog wel enige uitleg nodig qua compilen aangezien mijn skills hierin niet zo denderend zijn.
(er zitten er hier die wel meer ervaring hierin hebben , misschien dat die kunnen helpen?)
Fix staat hier https://github.com/SynoCommunity/spksrc/pull/213
Heb het eindelijk voor elkaar dat in oscam package de libusb is meegenomen (ivm smargo cardreaders).
Heeft nog wel enige uitleg nodig qua compilen aangezien mijn skills hierin niet zo denderend zijn.
(er zitten er hier die wel meer ervaring hierin hebben , misschien dat die kunnen helpen?)
Fix staat hier https://github.com/SynoCommunity/spksrc/pull/213
Ik weet de achtergrond niet, maar begrijp dat je twijfelt tussen een 212+ en een 213+? Ik zou zeggen: de 213+! De 213+ heeft weer een FPU, die moesten de 211+ en de 212+ ontberen, dat brak ze echt op en was bij veel reviews reden voor kritiek. Vooral bij het converteren van foto's en andere specifieke taken.Quakie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:56:
Het heeft me wel aan het twijfelen gebracht of het wel verstandig is om een 213+ te nemen.
En over het algemeen worden Synology's tegen EOL niet veel goedkoper, dus voor het prijsverschil hoef je het dan ook niet te laten.
Logisch stappenplan aanschaf DS1812+?
Bestellen 1 Synology DS1812+
Bestellen 2 * WD30EFRX
Plaatsen 1GB Kingston-FPC218/1G
Plaatsen 1TB WDC WD1001FALS 00E8B0
Plaatsen 1TB Samsung HD103SJ
Installeren DSM 4.0-2228; Build Date: 2012/05/15
Aanmaken Volume1 (SHR met dataprotectie) Netto 2TB
Bestanden kopieëren vanuit PC.
Plaatsen 2TB WDC WD20EARS 00MVWB0
Volume1 uitbreiden met 2TB (Netto 3TB)
Plaatsen 3TB WDC WD30EFRX
Volume1 uitbreiden met 3TB (Netto 5TB)
Volume1 uitbreiden met 3TB (Netto 8TB)
Op andere PC
Plaatsen WDC WD15EADS 00P8B0
WDIDLE.EXE /S300 draaien
WDIDLE.EXE /S300 draaien
Aanmaken Volume2 (RAID0)
Aanmaken Volume3 (RAID0)
Eindresultaat:
1 volume met netto 8TB (Films, muziek, etc.)
1 volume met netto 1,5TB (Data (Office))
1 volume met netto 1,5TB (Kopie Data (Office))
Op deze manier kan ik volgens mij het meest eenvoudig de migratie uitvoeren. Of zie ik iets over het hoofd?
Bestellen 2 * WD30EFRX
Op andere PC
WDIDLE.EXE /S300 draaien
WDIDLE.EXE /S300 draaien
Aanmaken Volume2 (RAID0)
Aanmaken Volume3 (RAID0)
Eindresultaat:
Op deze manier kan ik volgens mij het meest eenvoudig de migratie uitvoeren. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik zie het allemaal niet meer snap er geen D**l van heb eerst de server gestart metkraades schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:57:
Ok, de volgende stap is om dan het individuele stop/start commando met nohup & uit te voeren vanaf de command line. Dus eerst starten met nohup & en daarna, als het programma ook daadwerkelijk draait, weer stoppen.
nohup ./ts3server_startscript.sh start &
toen gestopt met
nohup ./ts3server_startscript.sh stop &
toen met notepad+++ een sh bestand gemaakt genoemd naar ts3start.sh daar deze script ingevuld.
#!/bin/sh
###BEGIN INIT INFO##################
#
# ts3.sh
# Startet Ts3-Server beim Hochfahren
# und stoppt beim shutdown/reboot
#
###END INIT INFO####################
case $1 in
start)
sh /root/teamspeak3-server_linux-x86/ts3server_startscript.sh start &
;;
stop)
sh /root/teamspeak3-server_linux-x86/ts3server_startscript.sh stop &
;;
*)
echo "Usage: $0 [start|stop]"
;;
esac
en als ik dan ts3start.sh wil starten met hetzelfde line als ik normaal ts3server_startscript mee start krijg ik een storing op line 10 ofwel (ts3start.sh: line 10: syntax error: unexpected word (expecting "in"))
Ik ben in het bezit van teamviewer als je me daarmee zou willen helpen zodat ik het ergens kan opschrijven zou ik daar erg blij mee zijn en als je daar dan een vergoeding voor wilt komen we er ook wel uit ben nu zo ver dat het ding bijna uit het raam vliegt dus wie onder het raam staat heeft een mooie ds412+
Phenom x4 955 BE @ 3516mhz, Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, 4x 2 GB Corsair XMS3 DDR3-1333, Coolermaster CM690, Windows 7 X64
Dat is een bekende fout.Datk schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:20:
[...]
en als ik dan ts3start.sh wil starten met hetzelfde line als ik normaal ts3server_startscript mee start krijg ik een storing op line 10 ofwel (ts3start.sh: line 10: syntax error: unexpected word (expecting "in"))
Dat komt omdat je de file op Windows hebt gemaakt.
Er staat dan aan het einde van elke regel een carriage return teveel.
Oplossing:
(deze commando's tik je dus achter elkaar in op de command line prompt)
DS211> tr -d '\r' < t3start.sh > t3startnew.sh DS211> chmod ugo+x t3startnew.sh DS211> ./t3startnew.sh start
En je moet in t3start.sh de sh bij het starten en stoppen natuurlijk wel vervangen door nohup!
Edit:
Het kan zijn dat nohup hierna nog niet werkt. Dan moeten we mogelijk nog de bash shell installeren...
[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 23-08-2012 19:01 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Dankje heb de tik fouten eruit gehaaldkraades schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:55:
[...]
Dat is een bekende fout.
Dat komt omdat je de file op Windows hebt gemaakt.
Er staat dan aan het einde van elke regel een carriage return teveel.
Oplossing:
(deze commando's tik je dus achter elkaar in op de command line prompt)
DS211> tr -d '\r' < t3start.sh > t3startnew.sh DS211> chmod ugo+x t3startnew.sh DS211> ./t3startnew.sh start
En je moet in t3start.sh de sh bij het starten en stoppen natuurlijk wel vervangen door nohup!
Edit:
Het kan zijn dat nohup hierna nog niet werkt. Dan moeten we mogelijk nog de bash shell installeren...
tr -d '\r' < ts3start.sh > ts3startnew.sh chmod
ugo+x ts3startnew.sh ./ts3startnew.sh start
ash: tr: not found
Ok, bij mij is tr wel geinstalleerd. Bij jouw blijkbaar niet.
Alternatieven:
perl -i -p -e 's/\r//' t3start.sh
of:
sed -i -e 's/\r//' t3start.sh
Alternatieven:
perl -i -p -e 's/\r//' t3start.sh
of:
sed -i -e 's/\r//' t3start.sh
👉🏻 Blog 👈🏻
bij de eerste kreeg ik dit # Bareword found where operator expected at -e line 1, near "s/\r//ts2start"
syntax error at -e line 1, near "s/\r//ts2start"
Execution of -e aborted due to compilation errors.
~/teamspeak3-server_linux-x86 #
dus heb de tweede gepakt ik zie niet van of de script is uitgevoerd of niet gewoon een volgende line klopte dat?
syntax error at -e line 1, near "s/\r//ts2start"
Execution of -e aborted due to compilation errors.
~/teamspeak3-server_linux-x86 #
dus heb de tweede gepakt ik zie niet van of de script is uitgevoerd of niet gewoon een volgende line klopte dat?
Dat merk je snel genoeg als je geen syntax error: unexpected word (expecting "in")) meer krijgt.
👉🏻 Blog 👈🏻
Je kan ook gewoon proberen op DSM er opnieuw op te instaleren... als alles goed gaat heb je dan al je data gewoon nog, moet je alleen je packages even opnieuw doen, maar dat is niet zon ramp.m4yall schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:56:
zie : DSM Herinstaleren
Als je wil kan je ook gewoon alles in 1 keer erin doen, en dan 3 volumes aanmaken, dan kan je gewoon selecteren welke schijf je wil gebruiken voor welk volume. dat kost wel wat minder tijd.ermep01 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:02:
Logisch stappenplan aanschaf DS1812+?
Bestellen 2 * WD30EFRX
Op andere PC
WDIDLE.EXE /S300 draaien
WDIDLE.EXE /S300 draaien
Aanmaken Volume2 (RAID0)
Aanmaken Volume3 (RAID0)
Eindresultaat:
Hmmm, da's bij mij toch echt niet meer het geval...HvB83 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:31:
Als jij er van buitenaf bij kan, dan kan de rest van de wereld dat ook. Wat je iig kunt doen is hem van buitenaf op een onbekende poort zetten. Bij Synology weet je dat hij in principe op poort 5000 staat en dat de username altijd admin is, moeten ze alleen nog het wachtwoord zien te raden. Kies dus vooral een sterk wachtwoord.
Ik heb de admin account namelijk uitgeschakeld. Wel eerst een nieuw account met admin rechten gemaakt natuurlijk.
Guest account heb ik ook uitgezet.
Deze werkwijze heb ik uit een tutorial van de synology website.
En ik heb de blokkade van een IP-adres op 2 pogingen in 1440 minuten (=24 uur) uur staan. Dagelijks worden er op deze manier 1 á 2 IP-adressen geblokkeerd.
Voor degenen die alvast nieuwsgierig zijn naar de specificaties van de nieuwe DS213.. het aanpassen van de productnaam in de URL op de synology site toont al een leuk overzicht:
http://www.synology.com/p...oduct_name=DS213&lang=nld
tr zit in het coreutils package. Die krijg je als je deze via ipkg installeert:Datk schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:27:
[...]
Dankje heb de tik fouten eruit gehaaldkrijg nu dit weet niet wat daar de betekenins van is
tr -d '\r' < ts3start.sh > ts3startnew.sh chmod
ugo+x ts3startnew.sh ./ts3startnew.sh start
ash: tr: not found
ipkg install coreutils
Wat ook heel veel scheeld is gewoon poort 21 dichtzetten + je poort 80 door laten sturen (naar bijvoorbeeld Google) door middel van een index.hmtl met een redirect in je webstationmap te plaatsen. (hierdoor stuur je iemand die naar : http://mijnnas.myds.me gaat gelijk door naar in dit geval Google)Paling1 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:29:
[...]
Hmmm, da's bij mij toch echt niet meer het geval...![]()
Ik heb de admin account namelijk uitgeschakeld. Wel eerst een nieuw account met admin rechten gemaakt natuurlijk.![]()
Guest account heb ik ook uitgezet.
Deze werkwijze heb ik uit een tutorial van de synology website.
En ik heb de blokkade van een IP-adres op 2 pogingen in 1440 minuten (=24 uur) uur staan. Dagelijks worden er op deze manier 1 á 2 IP-adressen geblokkeerd.
ik heb nu al zon 5 maanden geen enkel ip blok meer gehad.
de meeste blocs zijn op poort 21 en als je een DDNS gebruikt vang je die ook af door een redirect te plaatsen
HTML:
1
2
3
4
5
| <html> <body> <meta http-equiv="refresh" content="0;URL=http://www.google.nl/"> </body> </html> |
mischien kan de code ook anders, maar bij mij werkt het op deze manier
[ Voor 7% gewijzigd door thedon46 op 24-08-2012 10:29 . Reden: comment op code ]
Anders staat vi er sowieso wel op:sverzijl schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:20:
[...]
tr zit in het coreutils package. Die krijg je als je deze via ipkg installeert:
ipkg install coreutils
# vi <file>
Dan kom je in een vi sessie terecht, als je dat niet kent is het even slikken...
Dan voer je in (die 2 ctrl combinaties gewoon achter elkaar zonder spatie ertussen):
:%s/[Ctrl+v][Ctrl+m]//g <enter>
[Esc] :wq <enter>
Et voila!
Ben nu iets meer dan een jaar een tevreden gebruiker van een DS111. Van de week stond deze echter ineens met de powerled blauw te knipperen en is niet meer te benaderen. Ook verwijderen van de harde schijf geeft geen verandering. Lijkt erop dat het moederbord is overleden dus. Hopelijk heeft mijn harde schijf het overleeft...
Mijn vertrouwen in de degelijkheid van Synology is wel flink gedaald, vindt dit toch wel erg snel defect gegaan. Nu gelukkig nog binnen garantietermijn, maar volgende keer?
Mijn vertrouwen in de degelijkheid van Synology is wel flink gedaald, vindt dit toch wel erg snel defect gegaan. Nu gelukkig nog binnen garantietermijn, maar volgende keer?
Gelukkig geeft 1 incident ook meteen een trend weer...Klaassie schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:18:
Ben nu iets meer dan een jaar een tevreden gebruiker van een DS111. Van de week stond deze echter ineens met de powerled blauw te knipperen en is niet meer te benaderen. Ook verwijderen van de harde schijf geeft geen verandering. Lijkt erop dat het moederbord is overleden dus. Hopelijk heeft mijn harde schijf het overleeft...
Dingen gaan stuk... dat is onvermijdbaar, daarvoor heb je garantie. Die is ook drie jaar, marginaal minder dan de gemiddelde gebruiksduur gok ik zo. Als je bang bent dat je je data kwijt bent had je een 2 disk moeten nemen of moeten backuppen.
De kans dat je synology de schijf mee heeft genomen in zijn dood acht ik onwaarschijnlijk trouwens.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ben ik het ook mee eens, dat iets kapot gaat is echt onvermijdelijk, BMW's kunnen ook nog steeds kapot, daardoor zijn ze nog wel steeds degelijk.Hooglander1 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:24:
[...]
Gelukkig geeft 1 incident ook meteen een trend weer...
Dingen gaan stuk... dat is onvermijdbaar, daarvoor heb je garantie. Die is ook drie jaar, marginaal minder dan de gemiddelde gebruiksduur gok ik zo. Als je bang bent dat je je data kwijt bent had je een 2 disk moeten nemen of moeten backuppen.
De kans dat je synology de schijf mee heeft genomen in zijn dood acht ik onwaarschijnlijk trouwens.
synology is een prima merk en nooit problemen mee gehad. de backup mogelijkheden zijn ook zeer uitgebreid wat het een top product maakt
DS212+ = DS213?Toverdoos schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:03:
Voor degenen die alvast nieuwsgierig zijn naar de specificaties van de nieuwe DS213.. het aanpassen van de productnaam in de URL op de synology site toont al een leuk overzicht:![]()
Volgens mij hebben ze in ieder geval de pagina van de DS212+ gebruikt als basis voor die van de DS213, van de week stond er namelijk nog DS212+ in de tekst
Verwijderd
Ha, wilde van de week voor de DS411 gaan, had niet aan een nieuwe productlijn gedacht. Goed om te zien dat ik met de DS413j zp goed als hetzelfde uit ben
DS-213+ staat ook online. Belangrijkste verschil t.o.v. DS-212+ is een 1,067GHz dual-core CPU i.p.v. 2.0GHz single-core. RAM nog steeds 512MB.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Het lijkt er op dat de de volgende versie van DSM versie 4.1 2628 is.
Mijn package server is namelijk benaderd met een chinese DS213+ en DS1512+ uit Taipei, beide met DSM 4.1 2628.
Edit: Of ze trekken de versie nog gelijk, want er is ook een DS710+ verbonden met versie 4.1 2629
Mijn package server is namelijk benaderd met een chinese DS213+ en DS1512+ uit Taipei, beide met DSM 4.1 2628.
Edit: Of ze trekken de versie nog gelijk, want er is ook een DS710+ verbonden met versie 4.1 2629
[ Voor 22% gewijzigd door MissileHugger op 24-08-2012 15:50 ]
En een FPU, ook niet geheel onbelangrijk voor sommige taken die je je NAS wilt laten uitvoeren..Videopac schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:50:
DS-213+ staat ook online. Belangrijkste verschil t.o.v. DS-212+ is een 1,067GHz dual-core CPU i.p.v. 2.0GHz single-core. RAM nog steeds 512MB.
Ik heb ooit een 207+ gekocht die jarenlang bij mij trouwe dienst heeft gedaan en inmiddels nog bij m'n zusje staat te snorren. Die doet het nog steeds. Zelf heb ik nu 3 jaar een 210+ staan, ook die doet het 24/7 zonder problemen, terwijl hij het best warm heeft in de meterkast.Klaassie schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:18:
...Lijkt erop dat het moederbord is overleden dus. Hopelijk heeft mijn harde schijf het overleeft...
Kortom, je kunt pech hebben en dat is balen. Maar zeker met een 1-bay kan ik me toch niet voorstellen dat je nergens een backup op een externe disk hebt gemaakt. Ook van m'n 2 en 4-bay NAS maak ik backups van de bestanden die ik echt niet kwijt wil raken...
Wat is eigenlijk een FPU, heb ff gezocht maar kan daar niets over vinden... (Floating Point?) Wat doet dat dan precies?HvB83 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:55:
[...]
En een FPU, ook niet geheel onbelangrijk voor sommige taken die je je NAS wilt laten uitvoeren..
Een fpu is een floating point unit. Een eenheid die de floating point berekeningen doet.
Wikipedia: Floating-point unit
Wel gek dat in NAS cpu's dit std. niet in zit, terwijl bij PC cpu's het sinds de 80486 std. wel aanwezig is.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Dank voor de link maar wat is nu, specifiek voor de Synology, het voordeel daarvan? Gaan er bepaalde zaken sneller van worden, en zo ja, welke dan?job schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:03:
Een fpu is een floating point unit. Een eenheid die de floating point berekeningen doet.
Van de pagina:
De ingebouwde Floating-Point-eenheid levert snellere miniatuurverwerking om de weergave van afbeeldingen in verschillende resoluties te verbeteren.
Hij hoeft nu geen truukjes meer uit te halen om getallen met komma's erin te verwerken.
De ingebouwde Floating-Point-eenheid levert snellere miniatuurverwerking om de weergave van afbeeldingen in verschillende resoluties te verbeteren.
Hij hoeft nu geen truukjes meer uit te halen om getallen met komma's erin te verwerken.
Simpel gezegd: Je kan nu direct rekenen met komma getallen in je systeem.Tovenaar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:07:
[...]
Dank voor de link maar wat is nu, specifiek voor de Synology, het voordeel daarvan? Gaan er bepaalde zaken sneller van worden, en zo ja, welke dan?
Stel je voor dat je het getal 200,33 hebt. En je wilt weten of dit groter is dan 250.
Maar je systeem kan niet direct omgaan met komma getallen.
Je slaat het getal in je geheugen dan op als: 20033 (je moet toch iets om die ,33 kwijt te kunnen)
Je kan dan niet 20033 > 250 doen, want dat gaat niet goed.
Wat er gebeurt is dat 250 eerst moet worden omgewerkt tot 25000. Dan kan je wel netjes 20033 > 25000 doen.
Maar dat kost je wel een extra bewerking. Met een FPU is dat niet meer nodig.
Disclaimer
In het echt werkt het natuurlijk anders, maar dat is het basis principe.
Hmm nou die krijg ik in ieder geval niet meer. Maar dan nog doe ik iets fout. Ondanks alles blijft dat kle**n ding niet draaien. Ik ga is Google of er een betaalde hulp is die me dit kan laten zien.kraades schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 07:03:
Dat merk je snel genoeg als je geen syntax error: unexpected word (expecting "in")) meer krijgt.
Mits die er zijn natuurlijk zal wel niet zal een keer geluk hebben met me ds.
Raid-5 gecrashed.. Mailtje naar Synology of er nog iets aan gedaan kon worden. Krijg ik het volgende terug
Iemand dus die een idee heeft wat ze met die "health disk" bedoelen?
noujah, ik kan momenteel dus niet meer aan m'n data aan maar als er een kansje is om toch nog (een deel) te recoveren dan wil'k dat uiteraard best proberen.We found there are many file system error (volume1) in the Diskstation, please backup important data at first priority then use health disk to create a new volume and restore data. Do NOT reboot (or schedule power off) system until backup finished.
Aug 24 02:05:04 kernel: [885792.235273] EXT4-fs error (device md2): ext4_iget:
Aug 24 02:05:04 kernel: [885792.244420] EXT4-fs error (device md2): ext4_iget: bogus i_mode (31061) for inode=42213377
Aug 24 02:05:04 kernel: [885792.308157] EXT4-fs error (device md2): ext4_iget:
Aug 24 02:05:04 kernel: [885792.317266] EXT4-fs error (device md2): ext4_iget: bogus i_mode (31061) for inode=42213377
Aug 24 05:03:36 kernel: [896504.633091] EXT4-fs error (device md2): ext4_lookup: deleted inode referenced: 1630244
For file system error, it is necessary to recreate the volume to obtain new file system to ensure data integrity, else it may likely to cause more data lost if continue using.
After backup finished, we would like to do file system scan to see if it possible to recover these folder back. But we do not promise this will work. As this process is risky and may change data type, we strongly recommend to backup important. Please let us know once backup finished. If you have another backup or these folder is not important, please delete volume and rebuild volume 1.
The file system error may come up with (1) bad disk (2) improper shutdown (3) third party software installed to cause file system errors.
[ Voor 16% gewijzigd door witchdoc op 24-08-2012 18:25 ]
Met een health disk bedoelen ze gewoon een nieuwe (of in ieder geval een goede) harde schijf.witchdoc schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:16:
Raid-5 gecrashed.. Mailtje naar Synology of er nog iets aan gedaan kon worden. Krijg ik het volgende terug
[...]
noujah, ik kan momenteel dus niet meer aan m'n data aan maar als er een kansje is om toch nog (een deel) te recoveren dan wil'k dat uiteraard best proberen.
Soms kunnen ze op afstand het volume repareren door via SSH verbinding te maken. Ik zou dit aangeven in een email, misschien kunnen ze er iets mee.
Slechts 1 van de 2 volumes is gecrasht.. lijkt me sterk dat ik dan nog eens een nieuwe disk moet gaan bijsteken.. wat zou ik daar nog mee kunnen doen.MissileHugger schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:21:
[...]
Met een health disk bedoelen ze gewoon een nieuwe (of in ieder geval een goede) harde schijf.
Soms kunnen ze op afstand het volume repareren door via SSH verbinding te maken. Ik zou dit aangeven in een email, misschien kunnen ze er iets mee.
Bovenstaande mail was al van nadat ze remote access hebben gehad trouwens.
Anyway, ik wacht wel weer op hun antwoord. Ze willen blijkbaar (zie edit hierboven) nog een laatste, wanhopige, poging doen om de data te herstellen dus we zullen nog maar een weekendje geduld hebben en hun de kans geven.
[ Voor 4% gewijzigd door witchdoc op 24-08-2012 18:32 ]
Niemand geïnteresseerd? Ze zijn in ieder geval bezig met het testen van de package center in DSM 4.1.MissileHugger schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:47:
Het lijkt er op dat de de volgende versie van DSM versie 4.1 2628 is.
Absoluut geïnteresseerd! Ben erg benieuwd of mijn 212+ die nu de beta draait dan wel weer de disken zal hybernaten.MissileHugger schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:09:
[...]
Niemand geïnteresseerd? Ze zijn in ieder geval bezig met het testen van de package center in DSM 4.1.
Lekker!
Verwijderd
Super benieuwd hoe dit draait... Iemand een idee of de ppc processor een probleem op kan leveren voor de packages van cp, sickbeard, etc.?Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:44:
DS213+ is officieel
Grappig dit, ik heb ook een 212+ en die vertikt het ook om te hibernaten sinds de 4.1 beta.Napsju schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:02:
[...]
Absoluut geïnteresseerd! Ben erg benieuwd of mijn 212+ die nu de beta draait dan wel weer de disken zal hybernaten.
En ik vroeg me al af hoe dat kwam...
Dank voor de opbeurende woorden.Hooglander1 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:24:
[...]
Gelukkig geeft 1 incident ook meteen een trend weer...

Hopelijk is het inderdaad een zeldzaam incident. Aan de reacties te zien zijn er tenminste weinig mensen met problemen met Syno's. Wel balen dat het net mij moet overkomen. Nu merk ik pas hoeveel we het ding eigenlijk gebruiken; wil een muziekje opzetten via mijn Sonos: muziekbibliotheek niet bereikbaar, aflevering van een serie kijken: oh ja gaat even niet, fotoalbums bekijken op de iPad...enz
De belangrijkste dingen heb ik wel een backup van, maar zit er ook niet op te wachten om bijvoorbeeld mijn cd-collectie opnieuw te moeten rippen. Misschien inderdaad toch maar eens denken over een 2-disk. Liefst had ik dan eigenlijk direct een 4-disk ivm het efficiënter gebruik van de diskruimte in raid, maar dan praat je ook ineens over heel andere prijzen. Daarbij: hoe meer schijven, hoe meer kans op een defecte schijf.
Maar goed, de syno is opgestuurd, dus afwachten nu. Hoop niet voor lang.
(Btw: 3 jaar garantie? Dacht altijd 2 jaar?)
Maar daar staat tegenover dat als je 1 disk hebt, je meteen álles kwijt bent als je disk sterft. In een RAID5 staat je data gewoon veilig met 1 dode disk.Klaassie schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:59:
Daarbij: hoe meer schijven, hoe meer kans op een defecte schijf.
Tjah, ik heb hier ook het extra geld uitgegeven voor een 2-disk. Door die zekerheid durf ik er ook wat meer belangrijke data op te zetten, ook al wordt die nog een keer extra naar een externe locatie geback-upt.
* Hooglander1 raakt niet zo snel wat kwijt
* Hooglander1 raakt niet zo snel wat kwijt
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Huh, ik kan m'n nas niet meer benaderen via m'n subdomein van diskstation.me. Wie toevallig nog meer een subdomein van diskstation voor z'n nas? Werkt die wel?
x
Tja, je hebt misschien meer kans dat er 1 stuk gaat (hoewel ik dat betwijfel, fabrikagefouten daargelaten, gaan dit soort dingen meestal vrij snel na elkaar, of je er nou 1 of 10 bij elkaar hebt...). Ik heb afgelopen jaar 2x een disk stuk gehad, maar beide keren was het een kwestie van een nieuwe HD erin en de raid ging zich weer opnieuw opbouwen. Had ik dat niet gehad, dan was ik waarschijnlijk uren of avonden bezig geweest om alles weer enigszins te herstellen. 2 disk zou ik daarom minimaal aanraden voor muziekliefhebbers, als je veel filmpjes kijkt of graag fotografeert is 4 disk absoluut aan te raden. Niet als 'backup', wel voor het gemak.Klaassie schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:59:
[...]
De belangrijkste dingen heb ik wel een backup van, maar zit er ook niet op te wachten om bijvoorbeeld mijn cd-collectie opnieuw te moeten rippen. Misschien inderdaad toch maar eens denken over een 2-disk. Liefst had ik dan eigenlijk direct een 4-disk ivm het efficiënter gebruik van de diskruimte in raid, maar dan praat je ook ineens over heel andere prijzen. Daarbij: hoe meer schijven, hoe meer kans op een defecte schijf.
Ik heb vanmorgen 2 momenten gehad waarop m'n NAS 3x achter elkaar piepte, maar ik kan nergens een melding in het systeem vinden waarom hij nou piepte. Ik dacht dat hij dat alleen doet bij opstarten en afsluiten en als er iets mis is met een fan of hd, maar in die laatste gevallen blijvend tot je het in de webinterface uitzet.
Iemand die weet wat dit kan zijn?
Iemand die weet wat dit kan zijn?

Had ik geprobeerd, maar daar had de assistent geen trek in. Hdd ingeleverd bij 4launch, was nog maar een goed jaar oud. Volgende week waarschijnlijk nieuws.thedon46 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 07:58:
[...]
Je kan ook gewoon proberen op DSM er opnieuw op te instaleren... als alles goed gaat heb je dan al je data gewoon nog, moet je alleen je packages even opnieuw doen, maar dat is niet zon ramp.
zie : DSM Herinstaleren
Het idee van een upgrade speelt ook nog steeds. Ga eens een blik werpen op de nieuwe 213 en 213+.
Lijkt er dus op dat DSM 4.1 uit de beta gaat komen? Of komt er een nieuwe beta release uit.MissileHugger schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:09:
[...]
Niemand geïnteresseerd? Ze zijn in ieder geval bezig met het testen van de package center in DSM 4.1.
Huidige beta = 4.1 2567
Nieuwe versie = 4.1 2629
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Ik heb een NAS 212+ en probeer nu een subdomein te laten verwijzen naar mn synology NAS, zodat ik niet steeds dat domme ip adres hoef in te typen.
Ik heb al een CNAME record aangemaakt bij yourhosting en verwezen naar mijn NAS ip adres maar als ik dat adres nu gebruik, gebeurt er niets. Heb ook een virtuale host gemaakt hiervoor maar dit werkt ook niet.
Kan iemand me misschien uitleggen hoe ik dit kan instellen? Heb veel gezocht op internet maar kom er niet uit. Ik heb een eigen domeinnaam en ook een vast IP adres (ziggo zakelijk).
Thanks!
Ik heb al een CNAME record aangemaakt bij yourhosting en verwezen naar mijn NAS ip adres maar als ik dat adres nu gebruik, gebeurt er niets. Heb ook een virtuale host gemaakt hiervoor maar dit werkt ook niet.
Kan iemand me misschien uitleggen hoe ik dit kan instellen? Heb veel gezocht op internet maar kom er niet uit. Ik heb een eigen domeinnaam en ook een vast IP adres (ziggo zakelijk).
Thanks!
Kan iemand me vertellen waar ik dat in kan stellen/wijzigen? Ik kan het niet meer vinden.. Misschien dat mijn instellingen spontaan verdwenen zijn ofzo.Jaspur schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 02:13:
Huh, ik kan m'n nas niet meer benaderen via m'n subdomein van diskstation.me. Wie toevallig nog meer een subdomein van diskstation voor z'n nas? Werkt die wel?
[ Voor 36% gewijzigd door repsaj op 25-08-2012 13:59 ]
x
www.diskstation.me werkt ook niet. Zou dat het probleem zijn?Jaspur schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:41:
[...]
Kan iemand me vertellen waar ik dat in kan stellen/wijzigen? Ik kan het niet meer vinden.. Misschien dat mijn instellingen spontaan verdwenen zijn ofzo.
Nee dus, een subdomein werkt wel.....
[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 25-08-2012 13:45 ]
www.myds.me werkt ook niet, maar mijn eigen domijn bij myds.me werkt wel mijnnas.myds.me zeg maar.albino71 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:44:
[...]
www.diskstation.me werkt ook niet. Zou dat het probleem zijn?
Nee dus, een subdomein werkt wel.....
dus daar licht het niet aan
Nee hoor bij pc cpu's (even samengevat tot x86), er is ook een 486sx.Videopac schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:05:
Wel gek dat in NAS cpu's dit std. niet in zit, terwijl bij PC cpu's het sinds de 80486 std. wel aanwezig is.
Of bedoel je vanaf ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Je kan geen CNAME naar een IP maken, een CNAME moet altijd naar een DNS wijzen.paoloA schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:41:
Ik heb al een CNAME record aangemaakt bij yourhosting en verwezen naar mijn NAS ip adres
Oftewel, je zal gewoon een A record (of AAAA) aan moeten maken.
Ik zit te twijfelen tussen 2 configuraties.
Beide evenveel bruikbare opslag, echt belangrijke info wordt nog wekelijks gebackupt.
Een ds213 met 2 WD30EFRX reds in raid 0 kostprijs 265+ (2x170) = 605 euro
Een ds413J met 4 'goedkope' WD20EARX greens in raid 5 = 290+(4x100)= 690 euro
Beide evenveel bruikbare opslag, echt belangrijke info wordt nog wekelijks gebackupt.
Lastig
Van die RED's is nog niet heel veel bekend, of ze nou echt betrouwbaarder zijn. En bij Raid zou je eigenlijk liever raid 6 willen gebruiken om crash tijdens het rebuilden te voorkomen.
Maar als de belangrijke data ook nog ergens anders wordt gebackuped dan maakt het niet zoveel uit toch? Dan moet je kijken wat je zelf handiger vindt. De ds213 is waarschijnlijk wel sneller.
Maar als de belangrijke data ook nog ergens anders wordt gebackuped dan maakt het niet zoveel uit toch? Dan moet je kijken wat je zelf handiger vindt. De ds213 is waarschijnlijk wel sneller.
Das simpel, de ds413j.. veel meer IO (mogelijk) door dat je meer HDD's hebt.
Ik zou alleen geen greens (5400rpm) maar gewoon seagates (7200) nemen, zijn vrijwel even duur maar zijn stukken sneller met random IO.
De CPU maakt niet zoveel uit als je hem alleen als NAS gaat gebruiken of beperte APP's. Anders zou je naar de 213+ of 413 moeten gaan als snelheid noodzakelijk is voor APP's.
Ik zou alleen geen greens (5400rpm) maar gewoon seagates (7200) nemen, zijn vrijwel even duur maar zijn stukken sneller met random IO.
De CPU maakt niet zoveel uit als je hem alleen als NAS gaat gebruiken of beperte APP's. Anders zou je naar de 213+ of 413 moeten gaan als snelheid noodzakelijk is voor APP's.
[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 25-08-2012 14:36 ]
Ik wil met Synology Time Backup een backup taak maken naar een extern aangekoppelde HDD op m'n DS112j, maar ik kan 'm niet selecteren in het lijstje, want usbshare1 is disabled in het selectie formulier. Heb 'm FAT geformateerd (veel anders kan toch niet?).
[ Voor 6% gewijzigd door repsaj op 25-08-2012 14:39 . Reden: van fat32 naar fat ]
x
FAT32 kan veel niet backuppen (zoals files > 4GB) ook kan niet ieder OS overweg met partities > 32GB.
Naar wat moet ik 'm dan formateren? FAT en exFat werkte ook niet.DukeBox schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:37:
FAT32 kan veel niet backuppen (zoals files > 4GB) ook kan niet ieder OS overweg met partities > 32GB.
NTFS geprobeerd, werkt ook niet; "Bestandssysteem van doel is ongeldig".
Edit; moet EXT3 zijn.. even een windows pc zoeken..
Edit; met EXT3 werkt het ook niet....
[ Voor 21% gewijzigd door repsaj op 25-08-2012 15:19 ]
x
Ik zou gewoon voor NTFS gaan.
In tegenstelling tot de meeste anderen ga ik niet direct voor de meeste opslag. Het hangt er helemaal vanaf wat je wilt doen. Een J kan je in mijn ogen echt alleen gebruiken voor dataopslag, alle andere dingen gaan al vrij snel vrij traag. SABnzbd via een ssl-lijntje lijkt me bijv. vrij lastig, Squeezebox server draaien of via Photostation een grote collectie laten converteren naar thumbnails idemdito.Gray|IA schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:27:
Ik zit te twijfelen tussen 2 configuraties.
Kan je niet voor de 213 (die heeft Esata neem ik aan?) en mocht je daar in de toekomst behoefte aan hebben uitbreiding in de vorm van een DX513 kopen?
Ik neem aan dat het richting de final gaat. Ik denk dat de final een nog iets hoger nummer krijgt.Brickman schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:51:
[...]
Lijkt er dus op dat DSM 4.1 uit de beta gaat komen? Of komt er een nieuwe beta release uit.
Huidige beta = 4.1 2567
Nieuwe versie = 4.1 2629
Het is voor muziek, fotos, videos afspelen, dataopslag, occasionele ftp, printserver en ook sabnzb via ssl.HvB83 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:37:
[...]
In tegenstelling tot de meeste anderen ga ik niet direct voor de meeste opslag. Het hangt er helemaal vanaf wat je wilt doen. Een J kan je in mijn ogen echt alleen gebruiken voor dataopslag, alle andere dingen gaan al vrij snel vrij traag. SABnzbd via een ssl-lijntje lijkt me bijv. vrij lastig, Squeezebox server draaien of via Photostation een grote collectie laten converteren naar thumbnails idemdito.
Kan je niet voor de 213 (die heeft Esata neem ik aan?) en mocht je daar in de toekomst behoefte aan hebben uitbreiding in de vorm van een DX513 kopen?
Geen webserver.
Denk dat men keuze zal vallen tussen de 413j en de 413 (die 160 euro duurder is voor dual ipv single core en 1GB ipv 512MB ram)
Miss toch even de reviews afwachten.
Vanavond de beslissing gemaakt om in mijn DS210J de RAID1 om te buigen naar tweemaal een Basic. Het is voor mij onnodig om media (Series, Films) in RAID1 te hebben. De afgelopen tijd begon ik toch al richting de maximale schijfcapaciteit te kruipen, dus dit was een mooie oplossing.
Om dit te bewerkstelligen heb ik de volgende stappen uitgevoerd:
• Zet de Synology uit middels de webinterface
• Verwijder één harde schijf
• Start de Synology weer op en laat hem herkennen dat hij een degraded RAID array heeft (noteer welke schijf hij nu niet meer ziet)
• Zet de Synology wederom uit middels de webinterface
• Plaats de oude harde schijf weer terug
• Start de Synology weer op, de schijf zal worden herkent maar hij wil dat jij handmatig de RAID Repaired
• Maak een nieuw volume aan op de teruggeplaatste schijf via de standaard manier, selecteer een Basic volume.
• Maak een back-up task aan en verplaats alles van de ene schijf (Degraded RAID) naar de andere (Basic)
• Verwijder de RAID set-up en maak een nieuw Basic volume aan op de andere schijf
Ik zit op dit moment in de stap om alles over te zetten van schijf 1 naar schijf 2. Gezien de snelheid van transfer (30 MB/s) gaat het minimaal 11,5 uur duren. Maar dat zal wel meer zijn als hij bij de kleinere bestanden aan komt. Daarna nog even pielen om te kijken hoe ik SABNZBD en MySQL db's nog even op Volume 2 kan zetten (de nieuwe Basic), daarna kan ik de RAID opheffen.
Werkt in ieder geval tot nu toe als een zonnetje.
Om dit te bewerkstelligen heb ik de volgende stappen uitgevoerd:
• Zet de Synology uit middels de webinterface
• Verwijder één harde schijf
• Start de Synology weer op en laat hem herkennen dat hij een degraded RAID array heeft (noteer welke schijf hij nu niet meer ziet)
• Zet de Synology wederom uit middels de webinterface
• Plaats de oude harde schijf weer terug
• Start de Synology weer op, de schijf zal worden herkent maar hij wil dat jij handmatig de RAID Repaired
• Maak een nieuw volume aan op de teruggeplaatste schijf via de standaard manier, selecteer een Basic volume.
• Maak een back-up task aan en verplaats alles van de ene schijf (Degraded RAID) naar de andere (Basic)
• Verwijder de RAID set-up en maak een nieuw Basic volume aan op de andere schijf
Ik zit op dit moment in de stap om alles over te zetten van schijf 1 naar schijf 2. Gezien de snelheid van transfer (30 MB/s) gaat het minimaal 11,5 uur duren. Maar dat zal wel meer zijn als hij bij de kleinere bestanden aan komt. Daarna nog even pielen om te kijken hoe ik SABNZBD en MySQL db's nog even op Volume 2 kan zetten (de nieuwe Basic), daarna kan ik de RAID opheffen.
Werkt in ieder geval tot nu toe als een zonnetje.
Ik heb dit gewijzigd maar hij lijkt het nog steeds niet te doen.DukeBox schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:00:
[...]
Je kan geen CNAME naar een IP maken, een CNAME moet altijd naar een DNS wijzen.
Oftewel, je zal gewoon een A record (of AAAA) aan moeten maken.
Ik heb dus een vast ip adres voor de NAS (via Ziggo zakelijk). En ik heb nu dus een A record verwezen admin.mijndomein.nl naar het ip adres. Maar dan zou ik als ik het webadres admin.mijndomein.nl toch uit moeten komen nu bij mijn inlogscherm van mn nas? Of moet ik nog meer handelingen verrichten?
Ik heb een DS212j met een WD20EARX. Als ik de installatie doorloop, welke heel lang duurt, geeft ie op het eind aan configuratie verloren. Terwijl ik tijdens de installatie geen foutmelding krijg. Iemand enig idee wat er fout gaat?
Ook donderdag een ticket geopend bij synology maar krijg ook geen reactie. Wat een belachelijke support. Ben al meer dan een week aan het klooien.
Ook donderdag een ticket geopend bij synology maar krijg ook geen reactie. Wat een belachelijke support. Ben al meer dan een week aan het klooien.
[ Voor 24% gewijzigd door Rudolf op 25-08-2012 22:52 ]
Heb je wel de juiste poorten geforward in je router?paoloA schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:09:
[...]
Ik heb dit gewijzigd maar hij lijkt het nog steeds niet te doen.
Ik heb dus een vast ip adres voor de NAS (via Ziggo zakelijk). En ik heb nu dus een A record verwezen admin.mijndomein.nl naar het ip adres. Maar dan zou ik als ik het webadres admin.mijndomein.nl toch uit moeten komen nu bij mijn inlogscherm van mn nas? Of moet ik nog meer handelingen verrichten?
Het is dus een ziggo zakelijk router waar ik zelf niet in kan komen. Ik weet wel dat ik via het vaste IP adres van de NAS wel normaal kan inloggen. Dus ik denk wel dat de juiste poorten zijn geforward op de router.weazle schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:51:
[...]
Heb je wel de juiste poorten geforward in je router?
Je vaste IP? Je bedoelt op je LAN waarschijnlijk.paoloA schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:02:
[...]
Het is dus een ziggo zakelijk router waar ik zelf niet in kan komen. Ik weet wel dat ik via het vaste IP adres van de NAS wel normaal kan inloggen. Dus ik denk wel dat de juiste poorten zijn geforward op de router.
Standaard moet poort 5000 in je router een forward regel naar je vaste IP van je NAS zijn. Dat staat echt niet voorgeprogrammeerd in je ziggorouter lijkt me.
Tip:
Admin login voor je router bij Ziggo aanvragen, of vragen of ze het voor je instellen.
Ik heb bij ziggo zakelijk 5 vaste IP adressen. Een daarvan heb ik op mn nas staan. Via dat vaste IP adres kom ik dus - ook via externe computer - bij mn nas inlogscherm uit. Ik kan dan overal in de NAS inloggen dus ik denk dat de poort 5000 wel geforward is....of denk ik nu helemaal verkeerd?albino71 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:34:
[...]
Je vaste IP? Je bedoelt op je LAN waarschijnlijk.
Standaard moet poort 5000 in je router een forward regel naar je vaste IP van je NAS zijn. Dat staat echt niet voorgeprogrammeerd in je ziggorouter lijkt me.
Tip:
Admin login voor je router bij Ziggo aanvragen, of vragen of ze het voor je instellen.
Ok, dat had ik zo niet begrepen.paoloA schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:37:
[...]
Ik heb bij ziggo zakelijk 5 vaste IP adressen. Een daarvan heb ik op mn nas staan. Via dat vaste IP adres kom ik dus - ook via externe computer - bij mn nas inlogscherm uit. Ik kan dan overal in de NAS inloggen dus ik denk dat de poort 5000 wel geforward is....of denk ik nu helemaal verkeerd?
Doe dan eens...
http://JOUWDOMEIN:5000/webman/index.cgi
of
https://JOUWDOMEIN:5001
Zonder /webman/index.cgi zou ook moeten werken
[ Voor 7% gewijzigd door albino71 op 25-08-2012 23:48 ]
Poort 5000 wordt dus niet geforward in jouw geval. Port forwarding wordt gebruikt om verkeer naar een publiek IP-adres door te sturen naar het juiste privé IP-adres. Jouw NAS heeft gewoon een publiek IP-adres, en dus is port forwarding overbodig.paoloA schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:37:
[...]
Ik heb bij ziggo zakelijk 5 vaste IP adressen. Een daarvan heb ik op mn nas staan. Via dat vaste IP adres kom ik dus - ook via externe computer - bij mn nas inlogscherm uit. Ik kan dan overal in de NAS inloggen dus ik denk dat de poort 5000 wel geforward is....of denk ik nu helemaal verkeerd?
Dit had ik al geprobeerd maar dat maakt ook geen verschil.albino71 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:45:
[...]
Ok, dat had ik zo niet begrepen.
Doe dan eens...
http://JOUWDOMEIN:5000/webman/index.cgi
of
https://JOUWDOMEIN:5001
Zonder /webman/index.cgi zou ook moeten werken
Kan iemand me misschien uitleggen wat de stappen zijn om niet een IP adres te hoeven onthouden maar dat je kan inloggen op je NAS via bijv. admin.mijndomein.nl?
Doe eens een ping naar je subdomein. Zie je dan je NAS IP?
Dit topic is gesloten.