Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Anteros schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:51:
Ik snap niet dat jullie zo'n zware app als SabNZBd gebruiken.
Misschien de onbekendheid met zo'n command line interface? Of een goede guide die ik niet ken?

Ik gebruik versie 0.7.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:48
Anteros schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:51:
Ik snap niet dat jullie zo'n zware app als SabNZBd gebruiken. Ik gebruik nzbget op mijn ds211 en werkt super. Haal 11 a 12MB/sec (ja, megaByte; Mijn inet connectie is max 14.5MB/sec) en mijn NAS blijft gewoon responsive als ik file access heb over het netwerk.

Gebruik nzbgetweb als webpagina om de voortgang te bekijken en heb een aparte watch folder welke ik vul met de NZB's. Ideaal en vooral, snel.
Ik snap niet dat je niet snapt dat ik dat niet nodig heb. Haal ook de max snelheid die nodig is en m'n NAS blijft ook responsive? Hoefde nu 3 x te klikken om het te laten werken en zolang er geen fire-and-forget installatie voor nzbget is laat ik die liggen. Had 'm vroeger wel op de popcorn hour en dat werkt prima, als je tijd over hebt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 21:16
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:56:
[...]
Misschien de onbekendheid met zo'n command line interface? Of een goede guide die ik niet ken?

Ik gebruik versie 0.7.1.
Nzbget heeft ook een webinterface welke je apart kan installeren, is sowieso via synologycommunity te verkrijgen (samen met nzbgetweb). Daarna is het alleen nog een kwestie van black hole gebruiken in sickbeard/andere tools en klaar is JAHRASTAFARI.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:59
Ik heb het via een guide geinstalleerd (weet niet meer welke). Was duidelijk en ging snel (half uurtje of zelfs minder). Zeker als je (een beetje) bekent bent met Linux.

Verder hoef je eigenlijk helemaal niks met nzbget te doen. Het draait als een deamon op de achtergrond die je watch folder in de gaten houdt. Fire and forget.

@ NiGeLaToR: Als je idd een inet verbinding hebt die max rond de 4 a 5MB/sec zit, dan ben ik het met je eens. Dan is sabNZBd prima. Als je tevreden bent met 4 a 5MB/sec terwijl je meer zou kunnen, dan is dat ook prima. Maar als je 20+GB voor een film moet downloaden, dan is de, meer dan verdubbeling, van de snelheid toch wel erg fijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Ik gebruik ook NZBget. Vond SABNZBD nooit lekker werken (op PC) en had op mijn popcorn hour a-200 ook altijd al NZBget staan. Waar de PCH het erg druk had als hij op max speed aan het downloaden was valt dit bij de DS212 reuze mee en haal ik bijna de dubbele snelheid. Ik zit op 5600mb/s met een 50MB glasvezel lijn.

Overigens is het installeren van NZBget erg gemakkelijk je hoeft er geen command line voor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:48
@ Anteros, als het package beschikbaar is kan ik wel gaan kijken of het wat is inmiddels. Snelheid is altijd prima, al is het alleen al omdat het minder resources (=energie) verbruikt. Enige wat ik functioneel nog gebruik van Sabnzbd is de functie om per categorie op bepaalde plek te laten plaatsen, maar dat kan nzbget vast ook.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Laatst online: 01-10 21:16
NiGeLaToR schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:12:
@ Anteros, als het package beschikbaar is kan ik wel gaan kijken of het wat is inmiddels. Snelheid is altijd prima, al is het alleen al omdat het minder resources (=energie) verbruikt. Enige wat ik functioneel nog gebruik van Sabnzbd is de functie om per categorie op bepaalde plek te laten plaatsen, maar dat kan nzbget vast ook.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/36966314/sickbeard.png

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Laatst online: 19-09 10:21
Ik zag het mailtje ook vannochtend ja. Het zou potentieel een voorbode kunnen zijn voor 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
En als je meerdere catagorieen gebruikt kan dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NZBget is allemaal leuk maar het instellen daarvan is een ramp imo.

Als je eenvoudig op dezelfde manier kunt werken zoals je met SABnzbd kan dan wil ik het nog wel eens een poging geven maar de laatste keer dat ik het gebruikte had ik allemaal incomplete's en geziek met andere meldingen plus wat ik erg mis is een mail functie van wanneer iets klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:00
Ben ik nou echt 1 van de weinigen die gewoon met de downloader werkt van DSM zelf? moet enkel handmatig parren en uitpakken, ach, who cares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
maartend schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:50:
Ben ik nou echt 1 van de weinigen die gewoon met de downloader werkt van DSM zelf? moet enkel handmatig parren en uitpakken, ach, who cares.
i care.

gemak dient de mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:09
schumi2004 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:45:

Als je eenvoudig op dezelfde manier kunt werken zoals je met SABnzbd kan dan wil ik het nog wel eens een poging geven maar de laatste keer dat ik het gebruikte had ik allemaal incomplete's en geziek met andere meldingen plus wat ik erg mis is een mail functie van wanneer iets klaar is.
Voor films en series kan je de notificaties toch door Couchpotato/Sickbeard laten versturen? Zelf vind ik dat voldoende, maar dat komt misschien omdat ik slechts af en toe andere zaken download (en dan houd ik wel even de NZBGetweb pagina af en toe in de gaten. Als ik het echt ga missen, dan zet ik wel een sendmail command in het nzb post processing script).

Incompletes bij NZBGet die je niet had bij SAB? Dat kan ik me haast niet voorstellen want ook NZBGet gaat automatisch PAR files downloaden als er iets te repareren valt. Als die PARs er niet zijn houdt het wel op, maar dat geldt voor SAB natuurlijk net zo.

Maar toegegeven, SAB was wel wat gebruiksvriendelijker. Mocht SAB ooit geoptimaliseerd worden op snelheid, dan zal ik ook niet lang twijfelen om weer terug te gaan.
Echt waar? Ik moet er niet aan denken, ik vind het al genoeg moeite om de Boxcar notifications weg te klikken op m'n iPhone als er weer een nieuwe episode/film is gedownload (en is uitgepakt/op de juiste plaats gezet en voorzien van subs).

[ Voor 16% gewijzigd door sverzijl op 17-08-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie

Ben ik het helemaal mee eens.
En aangezien ik eind dit jaar/begin volgend jaar over ga naar een 300/300 glas verbinding zou het wel lekker zijn als ik dan niet met 6mb download :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Buzzie schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:28:
[...]

En als je meerdere catagorieen gebruikt kan dat ook?
Categorieen gebruiken is vrij simpel.
Maak een nzb watch folder aan op je synology, maak in je watch folder een folder per categorie.
Alle nzb's in zo'n categorie folder worden uitgepakt in een folder van de zelfde categorie op de download locatie.

Wil je categorieen via het webmanagement gebruiken? Dat kan ook, stel ze in via config > display.
Vervolgens kan je de categorieen toewijzen aan je huidige download en que.

Instellen is anders, ook zonder de commandline zou je het probleemloos werkend moeten krijgen.
Wat incompletes betreft, nzbget is vrij gevoelig voor verkeerd aangemaakte nzb's en dan mislukt de post-processing. Mocht het mis gaan dan haal ik zel wel wat pars binnen download de boel naar mijn pc, start multipar op en fix het zelf. Dat hoef ik hooguit 1 maal in de twee weken te down. Het draait echter zoveel soepeler dan sab dat ik het er wel voor over heb.

Wat het mailen betreft, dat zou je wel toe kunnen voegen aan het postprocessingscript.

[ Voor 54% gewijzigd door job op 17-08-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:57

ericplan

5180 Wp PV

Weet iemand of je de Audio Station die bij de 4.1 Beta zit (en ook los gedownload kan worden) werkt in combinatie met DSM 4.0 op een DS212+?
Ik ben een beetje huiverig voor de 4.1 beta maar mis bij Audio Station de mogelijkheid om op Composer te kiezen. Dat zit wel bij de nieuwe versie.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:29:
[...]

Categorieen gebruiken is vrij simpel.
Maak een nzb watch folder aan op je synology, maak in je watch folder een folder per categorie.
Alle nzb's in zo'n categorie folder worden uitgepakt in een folder van de zelfde categorie op de download locatie.

Wil je categorieen via het webmanagement gebruiken? Dat kan ook, stel ze in via config > display.
Vervolgens kan je de categorieen toewijzen aan je huidige download en que.
Categorieen had ik zelf zo opgeslost in postprocess.sh

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
if [ "$NZBPP_CATEGORY" = "movies" ]; then # Change here.                                                               
   echo "[INFO] Post-Process: Moving Movies to /volume2/movies" # Change here.        
   cp -R "$NZBPP_DIRECTORY" "/volume2/movies" >/dev/null 2>&1 # Change here.    
   if [ "$?" -ne 0 ]; then
      echo "[ERROR] Post-Process: Moving to /volume2/movies failed" # Change here.                                     
      exit $POSTPROCESS_ERROR                                                    
   else
      rm -fr *                                                                                                        
      cd ..                                                                                                           
      rmdir "$NZBPP_DIRECTORY"       
   fi
fi

if [ "$NZBPP_CATEGORY" = "music" ]; then # Change here.
   echo "[INFO] Post-Process: Moving Music to /volume1/music" # Change here.
   cp -R "$NZBPP_DIRECTORY" "/volume1/music" >/dev/null 2>&1 # Change here.
   if [ "$?" -ne 0 ]; then
      echo "[ERROR] Post-Process: Moving to /volume1/music failed" # Change here.
      exit $POSTPROCESS_ERROR
   else
      rm -fr *
      cd ..
      rmdir "$NZBPP_DIRECTORY"
   fi
fi
Instellen is anders, ook zonder de commandline zou je het probleemloos werkend moeten krijgen.
Wat incompletes betreft, nzbget is vrij gevoelig voor verkeerd aangemaakte nzb's en dan mislukt de post-processing. Mocht het mis gaan dan haal ik zel wel wat pars binnen download de boel naar mijn pc, start multipar op en fix het zelf. Dat hoef ik hooguit 1 maal in de twee weken te down. Het draait echter zoveel soepeler dan sab dat ik het er wel voor over heb.

Wat het mailen betreft, dat zou je wel toe kunnen voegen aan het postprocessingscript.
Ja maar dan komen ze allemaal in de download folder en dat is nu net niet de bedoeling, zie boven.

Net zoals bepaalde extenties blocken wat ik zo opgeslost had schumi2004 in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2"

En voor het mailen had ik deze tip gekregen maar moet nog testen op mijn Synology RudolfR in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2"

Maar het falen van downloads stond me het minst aan maar we dwalen nu wel erg af van topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:12:
Hoe kan het dat mijn DS212+ met sabnzbd met 2,3MB/sec de CPU tot 95%+ bezet heeft? Ik bedoel: dit moet toch een peuleschil zijn voor een CPU met 2Ghz?

Had ik toch nog maar een maandje gewacht op de DS213+?

Zie hier: http://www.wifimedia.eu/c...dualcore512mb-p-3135.html
Je bent wel aan het klagen gedurende dit topic zeg :P Had nou naar mij geluisterd en die DS212+ geruild voor de DS412+.. Je kunt niet alles verwachten van de DS212+.. maar zoals men zegt is NZBget een goed alternatief (gaat beter om met resources). Maar het is absoluut niet gebruiksvriendelijk om te installeren en mist een hoop functionaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/egI71.png
DS412+ trekt mijn internet verbinding tot de max met SSL (12 connecties)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/osldo.png
Dit is een normale netwerk transfer (up en down)

[ Voor 28% gewijzigd door Workaholic op 17-08-2012 19:05 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Workaholic schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:00:
[...]

Je bent wel aan het klagen gedurende dit topic zeg :P Had nou naar mij geluisterd en die DS212+ geruild voor de DS412+.. Je kunt niet alles verwachten van de DS212+.. maar zoals men zegt is NZBget een goed alternatief (gaat beter om met resources). Maar het is absoluut niet gebruiksvriendelijk om te installeren en mist een hoop functionaliteit.

[afbeelding]
DS412+ trekt mijn internet verbinding tot de max met SSL (12 connecties)

[afbeelding]
Dit is een normale netwerk transfer (up en down)
Hehe, had ik dat ook maar gedaan maar lag destijds iets of wat buiten budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bij mij lag het ook buiten budget, maar heb wat dieper in de buidel getast wetende dat je toch vanalles van plan bent met zo'n NAS (en niet alleen domweg files opslaan). Ben blij dat ik even wat meer geld van mijn spaarrekening heb gehaald.

Inmiddels ook een DS212+ bij mijn ouders geplaatst, wel zo fijn dat alles exact hetzelfde is (behalve de performance) en heb nu mooie een remote back-up target :D. Moet me alleen nog even verdiepen in de beste methode. FTP lijkt me vooralsnog de meest veilige, maar kan niet zo gemakkelijk gescript of geautomatiseerd worden.

[ Voor 50% gewijzigd door Workaholic op 17-08-2012 19:12 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Workaholic schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:09:
Bij mij lag het ook buiten budget, maar heb wat dieper in de buidel getast wetende dat je toch vanalles van plan bent met zo'n NAS (en niet alleen domweg files opslaan). Ben blij dat ik even wat meer geld van mijn spaarrekening heb gehaald.
Voorlopig trekt mijn 211 het allemaal nog, enigste is dat ik niet moet gaan downloaden als er TV gekeken wordt dat vind het TV gedeelte niet zo prettig ;) De downloads lopen daarom gewoon snachts en dat gaat prima.

Wat ik wel apart vond bij het lezen van de review op tweakers van de 412+ waarin de 411j genoemd werd was dat deze moeite had met gelijktijdige streams (411j dus) dat heb ik met mijn 211 nog niks van gemerkt, hij trekt met gemak 2 streams en met een beetje mazzel ook nog naar mijn tablet. Had verwacht dat de 411(j of niet) toch wel iets meer kon als mijn 211.

Als mijn huidige echt "oud" wordt kijk ik wel weer voor een ander, is ook mijn eerste NAS en volgensmij was destijds de 412 er nog niet dus dat gebruik ik maar als excuus :P

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 17-08-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:20
ik was bezig om "bind" (dns serrver) op te zetten en dat lijkt vrij goed gegaan te zijn.
Als ik "named-checkconf" en "named-checkzone" voor alle zones run dan worden geen errors meer gegeven.
Als ik hierna echter Bind start krijg ik het volgende voor de kiezen:

code:
1
2
3
SynStorage> /opt/etc/init.d/S09named start
Starting DNS Services: /opt/bin/pidof: error while loading shared libraries: libssp.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
started

Iemand een idee wat die error juist betekend en hoe'k hem oplos?
DNS lijkt verder wel normaal te werken trouwens.. ik krijg netjes ipv4 en ipv6 hosts geretourneerd.

Hier nog effe hoe dat /opt/bin/pidof in elkaar zit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
SynStorage> cd /opt/bin/pidof
-ash: cd: can't cd to /opt/bin/pidof
SynStorage> cd /opt/bin/     
SynStorage> ll
....
lrwxrwxrwx    1 root     root            23 Aug 17 15:58 pidof -> /opt/bin/psmisc-killall
...

[ Voor 18% gewijzigd door witchdoc op 17-08-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Workaholic schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:00:
[...]Je bent wel aan het klagen gedurende dit topic zeg :P Had nou naar mij geluisterd en die DS212+ geruild voor de DS412+.. Je kunt niet alles verwachten van de DS212+..
Misschien had ik te hoge verwachtingen. Maar even: het is toch bijna 300 euro voor een kastje zonder schijven, daar heb je ook een PC (kast) voor.

En dan denk je: 2Ghz, 512MB RAM, geoptimaliseerd besturingssysteem/concept - dan verwacht je niet dat deze unit met 2.5MB/sec usenet downloaden al door de knieën gaat.....!

Kijk, van een DS211j met 1.2Ghz cpu en 128MB RAM zou ik dit wel begrijpen, maar van een DS212+ niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:02
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:14:

EDIT:

Hier zie je wat er gebeurt als SSL wordt ingeschakeld: de cpu maxed out en de download wordt minder en grilliger.

[afbeelding]
Hoe kan je die SSL zo snel aan of uit zetten? Ik dacht dat SSL bij mij alleen aan ging als ik al mijn applicaties via een reverse proxy wilde benaderen.

Maar inderdaad, zelfs met een normale download á 5 MB/s zit ik boven de 80% CPU gebruik op mijn DS211j, gebruikmakend van SABnzbd. Als ik de ervaringen van schumi zo lees is NZBget vooralsnog niets voor mij, deze download snelheid is ook ongeveer wel mijn max dus sneller hoef ik zeker niet. Echter heb ik hierdoor wel een download snelheid beperking als schema ingezet voor overdag en 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Joster schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:03:
[...]Hoe kan je die SSL zo snel aan of uit zetten?
In SABNZBD > instellen > servers > SSL aan/uit vinken en poort wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat als ik rar files op mijn nas uitpak ze sneller uitpakken dan als ik dit op mijn windows pc doe?

Ik heb windows niet op dezelfde schrijf als mijn downloads, daar kan het niet aan liggen. De nas is er ongeveer 50% sneller in (ds212j).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Als je de unrar op je PC draait moet hij de bestanden via het netwerk binnenhalen, uitpakken en weer terugzetten. Daar gaat een hoop tijd inzitten. Op je NAS wordt dat allemaal lokaal afgehandeld en dus gaat dat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Nee hoor, gelukkig wordt er sporadisch nog eens over iets anders dan sabnzbd vs nzbget gepost ;-) als ik me goed herinner kwamen er in downloadstation juist verbeteringen voor uitpakken/unzippen met DSM4.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 11:02
arjankoole schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:27:
[...]

Ik zag het mailtje ook vannochtend ja. Het zou potentieel een voorbode kunnen zijn voor 4.1
Hoe krijg je dat soort e-mails binnen? Geabonneerd op een Syno nieuwsbrief of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:07
Als je het cloud gebeuren van Synology gebruikt krijg je dat soort berichten. Want je moet je daar immers voor registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik heb mijn review van mijn APC Back-UPS ES 550VA 230V gekoppeld aan de nieuwe pricewatchcode, en voorzien van een update m.b.t. het stroomverbruik van de UPS aan het lichtnet. Wellicht interessante informatie voor de gebruikers van een NAS hier.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:00
ChuckyDevil schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:40:
Als je het cloud gebeuren van Synology gebruikt krijg je dat soort berichten. Want je moet je daar immers voor registreren.
Ik gebruik geen cloud (heb een 108j) maar krijg ook die berichten. Zal eerder zijn als je geregistreerd staat bij syn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:17:
[...]

Ik gebruik geen cloud (heb een 108j) maar krijg ook die berichten. Zal eerder zijn als je geregistreerd staat bij syn.
Heeft niet met cloud te maken.. Ik heb ddns van synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:57

ericplan

5180 Wp PV

ericplan schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:03:
Weet iemand of je de Audio Station die bij de 4.1 Beta zit (en ook los gedownload kan worden) werkt in combinatie met DSM 4.0 op een DS212+?
Ik ben een beetje huiverig voor de 4.1 beta maar mis bij Audio Station de mogelijkheid om op Composer te kiezen. Dat zit wel bij de nieuwe versie.
Vandaag maar gewoon geïnstalleerd en het werkt. Helaas zijn de apps voor iPhone en iPad nog niet bijgewerkt en kan je daar nog niet selecteren op componist.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 21:26
Zo ik werd vanochtend om 7 uur wakker gepiept door mijn Diskstation. Dus ik pak de Iphone lees mijn mail waarin staat aangegeven dat Volume 1 is beschadigd. vloek vloek vloek en verder. Pc aan en inloggen. Alles werkt nog maar er is dus 1 van mijn 5 schijven uitgevallen. Ben op die schijf nu een S.M.A.R.T test aan het doen.
Echter zag ik dat ik wel SHR met 2 redundantie disks heb. Nu zag ik ergens een tijdje geleden echter een stukje over de nadelen van SHR langs komen. Ik heb het alleen niet gelezen omdat ik dacht dat ik eigenlijk een normale Raid5 setup had gemaakt. Iemand die de nadelen van SHR op kan noemen of weet over welk stukje ik het heb?
Ik heb een week vol tegenslagen dus ik denk dat ik de diskstation zo maar uit zet totdat ik een nieuwe schijf heb. Er moeten er natuurlijk geen 2 en al helemaal geen 3 stuk gaan.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

schumi2004 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:08:
[...]

Hehe, had ik dat ook maar gedaan maar lag destijds iets of wat buiten budget ;)
misschien dan voortaan je eisen en verwachtingen aanpassen aan de gemaakte keuze en tevreden zijn met wat je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik kan nagaan of mijn DS1812+ nog ipkg installed heeft??
Heb namelijk vanmiddag een migratie gedaan naar een anderre ivm defect in mijn vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
beste gebruikers,

na een week of 1,5 te hebben geprobeert en google te raad plegen kom ik er maar niet aan uit alles wat ik tot nu toe heb gedaan heeft niet het gewenste resultaat.

ik probeer een programma te laten draaien als ik putty sluit.
nu is het zo als ik putty open houd dan blijft het programma ook draaien.

ik heb nohup command $ nohup ~/file/file.sh&

ook heb ik de & na de file.sh gebruikt en dat werkte ook niet.

ingevoerd de file is er en is beschreven.

Ik heb nog nooit iets met linux gedaan ben al blij dat ik dit tot hier heb kunnen doen alleen wel irritant dat het programma niet blijft draaien.

Wat kan ik tot nu toe allemaal nog doen om het op de achtergrond te krijgen ik gebruik putty en WinSCP
echt een leek dus graag in jip en janneke taal is nu wel gepast denk ik ;)

staar momenteel zo naar mijn scherm met al die command 8)7 |:(

Phenom x4 955 BE @ 3516mhz, Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, 4x 2 GB Corsair XMS3 DDR3-1333, Coolermaster CM690, Windows 7 X64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:07
Wat staat er in de file nohup.txt?

cat nohup.txt

Je file heeft execute rechten?

chmod ugo+x file.sh

Draait het process ook daadwerkelijk?

ps | grep file.sh

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datk
kraades schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:17:
Wat staat er in de file nohup.txt?

cat nohup.txt

Je file heeft execute rechten?

chmod ugo+x file.sh

Draait het process ook daadwerkelijk?

ps | grep file.sh
de nohup is bij mij een sh bestand dat moet dan dus een txt file zijn

als ik ps | grep file.sh doe krijg ik dit
14741 2476 S grep ts3.sh

als ik de tweede line doe en enter krijg ik niets van "y" of zo gewoon weer de line waar de file in staat.

zou je a.u.b stap stap willen uitleggen hoe ik dat moet doen ook het aanmaken van de file zeg maar zodat daar alles gelijk al goed gaat want denk dat ik het opsla ook fout doe ik doe dan ctrl+d twee maal en sluit hij putty.

Edit; ik weet het echt niet meer hoor :X 8)7
Edit2; ik heb een start stop script gemaakt die ik met een omweg heb kunnen uploaden met de tekst
case $1 in
start)
sh /teamspeak3-server_linux-x86/ts3server_startscript.sh start &
;;
stop)
sh /teamspeak3-server_linux-x86/ts3server_startscript.sh stop &
;;
*)
echo "Usage: $0 [start|stop]"
;;
esa
echter krijg ik dan deze melding ts3.sh: line 11: syntax error: unexpected word (expecting "in")

[ Voor 40% gewijzigd door Datk op 19-08-2012 02:41 ]

Phenom x4 955 BE @ 3516mhz, Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, 4x 2 GB Corsair XMS3 DDR3-1333, Coolermaster CM690, Windows 7 X64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 22:06
Heeft iemand hier al eens last gehad dat de servers van de NAS extern niet bereikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:15
Wat bedoel je? Heeft het iets te maken met het onderstaande mailtje?
Dear user,

Thank you for your continuous support in Synology. In order to provide better service, server maintenance is scheduled to take place during 9:30AM to 11:30AM (GMT+8) on 8/18 (Sat), Taiwan time. The availability of selected services will be suspended during the period. Normal use will be resumed within 2 hours.

Please refer to the following for the list of affected services. We apologize for any inconvenience and thank you for your understanding.

Services affected on 8/18 (Sat)
Synology DDNS Service: Connection via Synology DDNS is suspended; MyDS Center is unavailable.
QuickConnect: Connection via QuickConnect, including Cloud Station and DS file is suspended.
Push notification on MSN & Skype is suspended.
File Station: share file link service (gofile.me) is suspended.

Sincerely yours,
Synology Inc.
Maar dat is toch al lang voorbij?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Datk schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:37:
[...]
de nohup is bij mij een sh bestand dat moet dan dus een txt file zijn
Sorry de output is nohup.out... 8)7

Probeer eerst eens of het nohup concept ook werkt op jouw DS.
Het test script test.sh hieronder scrhijft elke 5 seconden de date naar output.
Dit wordt standaard naar nohup.out geschreven.
Via ps zie je dat het script op de achtergrond door blijft lopen.
Na een kill is het process gestopt en verdwenen.

Edit: de laatste regel op je script moet geen esa zijn maar esac... (case sluit je af met esac en if met fi etc.)

DS211> cat test.sh
while true
do
  date
  sleep 5
done
DS211> nohup /root/test.sh &
DS211> nohup: appending output to nohup.out
DS211> tail -f nohup.out
Sun Aug 19 08:55:11 CEST 2012
Sun Aug 19 08:55:16 CEST 2012
Sun Aug 19 08:55:21 CEST 2012
Sun Aug 19 08:55:26 CEST 2012
^C
DS211> ps | grep test.sh
27680 root      3020 S    /bin/sh /root/test.sh
27755 root      3024 S    grep test.sh
DS211> kill 27680
DS211> ps | grep test.sh
27788 root      3024 S    grep test.sh
DS211>

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 19-08-2012 09:02 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Buzzie schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:47:
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik kan nagaan of mijn DS1812+ nog ipkg installed heeft??
Heb namelijk vanmiddag een migratie gedaan naar een anderre ivm defect in mijn vorige.
Via bv putty inloggen op je NAS en dan type je in: ipkg.

Als het nog werkt dan je de parameter te zien die je kunt gebruiken. Als hij niet meer werkt dan .....
geeft hij dat netjes aan. Had je toch zelf ook kunnen bedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datk
kraades schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 09:00:
[...]

Sorry de output is nohup.out... 8)7

Probeer eerst eens of het nohup concept ook werkt op jouw DS.
Het test script test.sh hieronder scrhijft elke 5 seconden de date naar output.
Dit wordt standaard naar nohup.out geschreven.
Via ps zie je dat het script op de achtergrond door blijft lopen.
Na een kill is het process gestopt en verdwenen.

Edit: de laatste regel op je script moet geen esa zijn maar esac... (case sluit je af met esac en if met fi etc.)

DS211> cat test.sh
while true
do
  date
  sleep 5
done
DS211> nohup /root/test.sh &
DS211> tail -f nohup.out
Sun Aug 19 08:55:11 CEST 2012
Sun Aug 19 08:55:16 CEST 2012
Sun Aug 19 08:55:21 CEST 2012
Sun Aug 19 08:55:26 CEST 2012
^C
DS211> ps | grep test.sh
27680 root      3020 S    /bin/sh /root/test.sh
27755 root      3024 S    grep test.sh
DS211> kill 27680
DS211> ps | grep test.sh
27788 root      3024 S    grep test.sh
DS211>
Maakt niet uit jij weet er meer van dan dat ik dat doe.
ik haalde het start script en de nohup ook door elkaar.
Ik vond het gister maar is tijd worden om te gaan slapen.

ik krijg nu idd dit om de 5 sec
Sun Aug 19 10:04:25 CEST 2012
Sun Aug 19 10:04:30 CEST 2012
Sun Aug 19 10:04:35 CEST 2012
Sun Aug 19 10:04:40 CEST 2012
dus dat lijkt dan te werken.

ik heb de esac aangepast maar blijft die fout geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:29
Mijn zusje die ook een ds212+ heeft ervaart nu dat de connectie elke keer verbroken via DLNA. Niet alleen via de tv maar ook iPad.

Zet ze haar laptop tegelijkertijd aan met haar TV en draait ze de film via een share dan blijft de film wel lopen op de TV. Iemand enig idee??

Ik heb precies dezelfde setup maar geen problemen.

Zelfde Router
Zelfde Tv
En echt waar, het zelfde huis, alleen een paar deuren verderop :)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

@ henkyyyyyyy
Vreemd, misschien ergens ip config foutje?

Ikzelf heb een vraagje aan de Synology Users.
Ik zoek een goede FTP client die ik op mijn NAS (DS211+) kan zetten.
Ik upload regelmatig 'grote' / 'veel' files naar mijn Webhosting. Deze files staan al op mijn nas, maar nu moet ik elke keer FileZilla opstarten op mijn PC en dan doorsturen...

Weet iemand of er een goed programma bestaat (vb. FileZilla client on Synology)?
Ik heb net2ftp al geprobeerd, maar dit is het niet. En ik zoek en 1'tje met een GUI...

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Heb sinds gister een DS212J.

Nu loop ik echter tegen mijn eerste probleem aan waar ik niet uit kom.
Ik namelijk net Transmission via het package center geinstaleerd. Echter na de installatie heb ik de popup waarin je moet aangeven welke mappen transmission gebruikt weggeklikt omdat ik deze mappen nog moest aanmaken. Dit wou ik vervolgens doen maar ik krijg nu steeds de melding:

"De bewerkin is mislukt. Meld u opnieuw aan bij DSM en probeer het opnieuw. (1711)"

Opnieuw aanmelden bied helaas geen oplossing. Ook niet onder een andere gebruiker. Ook heeft google me nog niet verder kunnen helpen.

Ik kan dus geen nieuwe mappen meer aanmaken. Nu wou ik Transmission verwijderen maar ik dit lukt niet. Ik kan namelijk nergens vinden hoe 8)7 :?

Heeft iemand een idee waar het fout gaat en hoe het is op te lossen?

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 01-10 13:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kan je hem nog van je package center verwijderen of werkt DSM helemaal niet meer? Die mappen die je moet opgeven is niet heel handig, moet het ook elke keer weer opnieuw uitvinden. Volgens mij moet /volume1/ er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Mr_gadget schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:23:
Kan je hem nog van je package center verwijderen of werkt DSM helemaal niet meer? Die mappen die je moet opgeven is niet heel handig, moet het ook elke keer weer opnieuw uitvinden. Volgens mij moet /volume1/ er ook bij.
IK heb net via SSH, wat nieuw is voor mij een restart geprobeerd. Dit werkte echter niet :S
toen vond ik ook het restart knopje in het mainmenu, nu dus wel kunne restarten en kan gelukkig weer mappen maken.
pffjew. iets te snel om hulp gevraagd. :P

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datk
Datk schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 10:06:
[...]

Maakt niet uit jij weet er meer van dan dat ik dat doe.
ik haalde het start script en de nohup ook door elkaar.
Ik vond het gister maar is tijd worden om te gaan slapen.

ik krijg nu idd dit om de 5 sec

[...]

dus dat lijkt dan te werken.

ik heb de esac aangepast maar blijft die fout geven.
nu heb ik de nohup.out via WinSCP chmod 755 ingesteld daarin heb ik vooraf deze line gebruikt
* nohup sh ts3server_startscript.sh start&
als ik de CTR en D in druk twee maal word het programma nog steeds beeindigd.

i really have no cleu :'(

deze moet toch in de folder staan waar het bestand die uitgevoerd moet worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Datk op 19-08-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:20
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik met mijn user niet vast zit in /var/services/homes/user maar ook gewoon alle volumes en system directories kan aanspreken met FTP?

EDIT> opgelost door SCP te gebruiken samen met volgende 'hack' van /etc/passwd:
user:x:1234:100::/var/services/homes/user:/sbin/nologin aanpassen naar
user:x:1234:100::/var/services/homes/user:/bin/sh

Blijft nog over:
En hoe krijg ik deze poging van mij weg zonder gans m'n root te deleten? :D

/var/services/homes/user
SynStorage> ll
lrwxrwxrwx    1 user     users            1 Aug 19 17:05 test -> /

Ik ben een beetje bang om gans m'n root te deleten als'k gewoon rm test doe.

Edit> links zijn blijkbaar gewoon files dus kan je gewoon deleten met rm.. gewoon op letten dat je de file en niet de directory neemt.. zonder die slash op't einde dus als je autocomplete gebruikt!

SynStorage> ll
lrwxrwxrwx    1 user     users            1 Aug 19 17:05 test -> /
SynStorage> rm test 

Done.

[ Voor 40% gewijzigd door witchdoc op 19-08-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Datk schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:49:
[...]

nu heb ik de nohup.out via WinSCP chmod 755 ingesteld daarin heb ik vooraf deze line gebruikt
* nohup sh ts3server_startscript.sh start&
als ik de CTR en D in druk twee maal word het programma nog steeds beeindigd.

i really have no cleu :'(

deze moet toch in de folder staan waar het bestand die uitgevoerd moet worden?
Als vervolg op mijn vorige mail zou het concept als volgt moeten werken.

DS211> cat start.sh
case $1 in
start)
  nohup /root/test.sh &
;;
stop)
  kill `ps | grep test.sh | grep -v grep | awk '{print $1}'`
  ;;
esac
DS211> ./start.sh start
DS211> tail -f nohup.out
Sun Aug 19 18:06:02 CEST 2012
Sun Aug 19 18:06:07 CEST 2012
Sun Aug 19 18:06:12 CEST 2012
^C
DS211> ps | grep test
 3496 root      3020 S    /bin/sh /root/test.sh
 3539 root      3024 S    grep test
DS211> ./start.sh stop
DS211> ps | grep test
 3567 root      3024 S    grep test
DS211>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datk
ik heb het aangepast naar het bestand die ik wil dat blijft draaien dus dit
DS211> cat start.sh
case $1 in
start)
nohup /root/teamspeak3-server_linux-x86/ts3server_startscript.sh &
;;
stop)
kill `ps | grep ts3server_startscript.sh | grep -v grep | awk '{print $1}'`
;;
esac
DS211> ./start.sh start
DS211> tail -f nohup.out
^C
DS211> ps | grep test
3496 root 3020 S /bin/sh /root/teamspeak3-server_linux-x86/ts3server_startscript.sh
3539 root 3024 S grep test
DS211> ./start.sh stop
DS211> ps | grep test
3567 root 3024 S grep test
DS211>
en dan krijg ik dit eruit klopt dat?
~/teamspeak3-server_linux-x86 # DS211> ./start.sh start
ash: DS211: not found
~/teamspeak3-server_linux-x86 # DS211> nohup: appending output to nohup.out
~/teamspeak3-server_linux-x86 # DS211> tail -f nohup.out
~/teamspeak3-server_linux-x86 # Sun Aug 19 18:06:02 CEST 2012
ash: Sun: not found
~/teamspeak3-server_linux-x86 # Sun Aug 19 18:06:07 CEST 2012
~/teamspeak3-server_linux-x86 # Sun Aug 19 18:06:12 CEST 2012
~/teamspeak3-server_linux-x86 # ^C
ash: ^C: not found
~/teamspeak3-server_linux-x86 # DS211> ps | grep test
~/teamspeak3-server_linux-x86 # 3496 root 3020 S /bin/sh /root/teamspea
k3-server_linux-x86/ts3server_startscript.sh
ash: 3496: not found
~/teamspeak3-server_linux-x86 # 3539 root 3024 S grep test
ash: 3539: not found
~/teamspeak3-server_linux-x86 # DS211> ./start.sh stop
~/teamspeak3-server_linux-x86 # DS211> ps | grep test
~/teamspeak3-server_linux-x86 # 3567 root 3024 S grep test
ash: 3567: not found
~/teamspeak3-server_linux-x86 # DS211>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Datk schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:52:

[...]

[...]
Heb jij je wel al eens verdiept in het scripten? Het lijkt mij namelijk van niet.

Even bovenstaande "code" opdelen en verduidelijken:
DS211> cat start.sh
Inhoud van het script start.sh weergeven

case $1 in
start)
  nohup /root/test.sh &
;;
stop)
  kill `ps | grep test.sh | grep -v grep | awk '{print $1}'`
  ;;
esac
Feitelijke inhoud van het script, en dus het enige dat jij had moeten gebruiken/aanpassen

DS211> ./start.sh start
Het script starten

DS211> tail -f nohup.out
Output van het script

^C
Output van het script op de command line afbreken

DS211> ps | grep test
 3496 root      3020 S    /bin/sh /root/test.sh
 3539 root      3024 S    grep test
In de lijst met processen zoeken naar processen met "test" in de naam (hier zie je dus dat het script op de achtergrond blijft draaien)

DS211> ./start.sh stop
Het script effectief stoppen

DS211> ps | grep test
 3567 root      3024 S    grep test
Opnieuw in de lijst met processen zoeken naar processen met "test" in de naam (hier zie je dus dat het script niet langer op de achtergrond draait)

DS211>
Lege command line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datk
fanatic_david,
Dankje voor de verduidelijking zoals ik al eerder denk ik heb vermeld is linux totaal nieuw voor mij of wel "i'm a noob" daarom vroeg ik dit ook.
Ik snap nu beter hoe het in zijn werk gaat echter alleen nog steeds niet hoe ik het werkend krijg denk dat ik iets met het opslaan en/of sluit commando fout doe of komt er nu totaal wartaal uit.
bedankt voor je geduld al zie ik in je bericht enige irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

* fanatic_david is met deze hete temperaturen iets sneller op zijn tenen getrapt dan normaal O-)

Maar feit is en blijft dat er hier op Tweakers wel wat inzet wordt verwacht. Uiteraard moet je alles niet van A tot Z kennen want dit forum is er immers zodat we elkaar kunnen helpen. Maar het zou ook voor je eigen goed zijn als je de basis kent/begrijpt want zomaar commando's overnemen kan natuurlijk risico's inhouden.

Ik ga nu m'n mond houden want ik heb genoeg gezeurd :P In principe ben je nu goed op weg om tot een werkende oplossing te komen. Er zullen vast wel mede-tweakers zijn die de puntjes op de i's kunnen/willen zetten (want ik ben zelf geen scripting guru :9 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datk
fanatic_david schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:09:
* fanatic_david is met deze hete temperaturen iets sneller op zijn tenen getrapt dan normaal O-)

Maar feit is en blijft dat er hier op Tweakers wel wat inzet wordt verwacht. Uiteraard moet je alles niet van A tot Z kennen want dit forum is er immers zodat we elkaar kunnen helpen. Maar het zou ook voor je eigen goed zijn als je de basis kent/begrijpt want zomaar commando's overnemen kan natuurlijk risico's inhouden.

Ik ga nu m'n mond houden want ik heb genoeg gezeurd :P In principe ben je nu goed op weg om tot een werkende oplossing te komen. Er zullen vast wel mede-tweakers zijn die de puntjes op de i's kunnen/willen zetten (want ik ben zelf geen scripting guru :9 ).
In iedergeval bedankt voor je moeite ben er nu al erg lang mee bezig denk dat ik maar is naar bed ga.
ben nu alweer het een en ander door elkaar aan het gooien morgen nieuwe kansen.
als iemand mij wat verder opweg wil helpen graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:29
henkyyyyyyy schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:56:
Mijn zusje die ook een ds212+ heeft ervaart nu dat de connectie elke keer verbroken via DLNA. Niet alleen via de tv maar ook iPad.

Zet ze haar laptop tegelijkertijd aan met haar TV en draait ze de film via een share dan blijft de film wel lopen op de TV. Iemand enig idee??

Ik heb precies dezelfde setup maar geen problemen.

Zelfde Router
Zelfde Tv
En echt waar, het zelfde huis, alleen een paar deuren verderop :)
jordy-maes schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:20:
@ henkyyyyyyy
Vreemd, misschien ergens ip config foutje?
Nee heb ik al een paar keer bekeken, staat gewoon goed.
Ik heb echt geen idee waar het anders aan kan liggen.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 20:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Toch maar de 412+ gehaald. En sabnzbd geinstalleerd.

En hoppa volledige download snelheid :)

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1345443012.png

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:10:

[afbeelding]
Welke provider heeft (net iets meer dan) 80Mbit lijntjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:28:
[...]

Welke provider heeft (net iets meer dan) 80Mbit lijntjes?
Solcon glasvezel, dit is trouwens een 100/100 lijn. Kan nog wel meer krijgen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:50
Tylen schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:10:

[afbeelding]
Mooi apparaat die 412+ maar mij wat te duur. Nog steeds zeer tevreden met mijn ds211+. Dat downloaden snel gaat is fijn maar in feite hoef ik er niet naar om te kijken dus maakt mij weinig uit of hij er 2 of 6 uur over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:06:
[...]

Solcon glasvezel, dit is trouwens een 100/100 lijn. Kan nog wel meer krijgen ook ;)
Dat is dus niet "volledige download snelheid" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:13:
[...]

Dat is dus niet "volledige download snelheid" :p
Klopt, is maar 86.4Mbps ;) Maar zal natuurlijk ook nog gewoon te surfen en radio streamen etc etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Nieuwe 2013 Synologys:

DS213
2-Bay NAS Server,CPU:2.0GHz,DDR3 512MB,1xUSB 2.0,2xUSB 3.0, 1xSD card,1xGigabit,RAID 0&1.w/2 Years Warranty
beschikbaar vanaf 24 augustus

DS213+
2-Bay NAS Server,CPU:1.067GHz Duo Core,DDR3 512MB,1xUSB 2.0,2xUSB 3.0,1x eSATA,1x SD card,1xGigabit,RAID 0&1.w/2 Years Warranty
beschikbaar vanaf 24 augustus

DS213air (1.6GHz, 256MB) beschikbaar vanaf 28 september
Volgens wifimedia is de ds213
beschikbaar vanaf 28 september

DS413j 4-Bay NAS Server,CPU:1.6GHz,DDR3 512MB,2xUSB 2.0,1xGigabit,RAID 0,1,5,5+Spare,6,&10.w/2 Years Warranty
beschikbaar vanaf 7 september

DS413 (1.067GHz Dual Core, 1GB)
beschikbaar vanaf 14 september

DS2413+ (2.13GHz Dual Core, 2GB)
beschikbaar vanaf 14 september

Ik vermoed dat de DS213J in oktober november zal uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:01

Entity

9000rpm

Goed nieuws! Zit al een tijdje te denken om m'n 110j te vervangen door een snellere 2-disk variant, de nieuwe 213+ zou daar weleens een goeie kandidaat voor zijn. Alleen jammer dat ik daar pas tegen de winter budget voor ga hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
@Gray, waar te bestellen?
213 lijkt 212+ te zijn?
En de 213+ heeft tragere processor, maar wel Dual core?

[ Voor 62% gewijzigd door matthijst op 20-08-2012 18:41 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Datk schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:52:

[...]

[...]
Nee joh, DS211 is mijn Linux prompt waar je de commando's intikt!

Basis:
Basic commands to get around the Synology Box using the CLI
Basic commands for the Linux vi Editor

Probeer eerst eens of het programma vanaf de Linux prompt start. Zoals hier aangeven.

Probeer eerst:
cd /volume1/teamspeak3-server_linux-x86
./ts3server_startscript.sh start

Als dat niet werkt:
nohup ./ts3server_startscript.sh start &

Hierna moet het ding het doen.

Als het programma is gestart dan kun je proberen om te stoppen:

Probeer eerst:
./ts3server_startscript.sh stop

Als dat niet werkt:
nohup ./ts3server_startscript.sh stop &

Daarna zien we wel weer verder... :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

@Matthijst: Klopt!
te bestelen bij wifimedia.eu maar wellicht ook nog op andere plaatsen.
Raar dat Synology `officieel` zelf nog niet met dit nieuws naar buiten is gekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gray|IA op 20-08-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:10
Ik had eigenlijk ook weer een DS413Slim verwacht als ik naar het verleden mag kijken (DS409Slim en DS411Slim). Ik ben in ieder geval nog steeds een zeer tevreden DS411Slim gebruiker. Hij heeft me in ieder geval nog nooit in de steek gelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zouden die 213's nou de moeite van het wachten waard zijn?
Specs zijn niet heel spectaculair zo te zien?
213+ weer 45 euro duurder dan de 212+?

Praktisch vraagje: kan je met Sickbeard in principe alles automatisch downloaden dat je nu vanaf newsgroups en torrents dowloadt? Sommige tv series kan ik alleen via torrents vinden, toch wel een voorwaarde dat alles dan automatisch gaat, anders moet de pc nog aan blijven staan om te downloaden...

[ Voor 51% gewijzigd door matthijst op 20-08-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
matthijst schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:01:
Zouden die 213's nou de moeite van het wachten waard zijn?
Specs zijn niet heel spectaculair zo te zien?
213+ weer 45 euro duurder dan de 212+?

Praktisch vraagje: kan je met Sickbeard in principe alles automatisch downloaden dat je nu vanaf newsgroups en torrents dowloadt? Sommige tv series kan ik alleen via torrents vinden, toch wel een voorwaarde dat alles dan automatisch gaat, anders moet de pc nog aan blijven staan om te downloaden...
Ik download mijn series alleen met Sickbeard via newsgroups....heb geen ervaring met gebruik van Sickbeard en Torrents.
Wat ik wel weet is dat ik series en films die ik niet via nieuwsgroepen kan binnenhalen maar wel via torrents, dat ik die via mijn seedbox download.
Vervolgens gebruik ik Download Station om te downloaden vanaf mijn seedbox naar mijn NAS.
Geen pc voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:23

DukeBox

loves wheat smoothies

matthijst schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:40:
En de 213+ heeft tragere processor..
Een cpu die langzamer draait hoeft niet trager te zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nee, dat lijkt me ook niet, maar apart dat dual core 1GHz, sneller is dan 2GHz.
Naja, ander type processor uiteraard.

Handigst lijkt me te wachten op de 213 'normaal', aangezien dat nieuwe nummering voor de 212+ is.
Prijs zal dan wel weer rond de 240 uitkomen, scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 01-10 21:17
DukeBox schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:18:
[...]

Een cpu die langzamer draait hoeft niet trager te zijn.
Inderdaad, daarnaast is de 213+ erg zuinig: 2,6W in Hybernation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ik overweeg wel een upgrade naar een DS213/DS213+, en dan de DS209 naar mijn ouders.
Backup nu naar Amazon S3, zeer selectief om goedkoop te blijven :+
Dan kan ik meer backuppen zonder gezeur. En misschien kunnen hun er ook nog wat mee.

Ik doe eigenlijk ook teveel met mijn DS209, dus een snellere CPU en sneller/meer geheugen zou welkom zijn :D Of eis ik nu gewoon teveel van mijn Syno 8)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:22:
Nee, dat lijkt me ook niet, maar apart dat dual core 1GHz, sneller is dan 2GHz.
Naja, ander type processor uiteraard.

Handigst lijkt me te wachten op de 213 'normaal', aangezien dat nieuwe nummering voor de 212+ is.
Prijs zal dan wel weer rond de 240 uitkomen, scheelt weer.
Ik had veel liever de dualcore proc gehad wat zij in de 413+ hebben gestopt. Dan was het aanzienlijk sneller geweest dan de 2Ghz proc in de 213. Nu ze gekozen hebben voor een Dualcore 1Ghz weet ik eigenlijk niet of de meerprijs van 80euro waard is tov de 213. Zijn er al websites die het op de reviewlijst hebben staan? Raar dat de frontpage van Tweakers.net dit nog niet heeft gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 20:40
Zoals ik het nu lees, zou ik wel intresse hebben in de ds413J, Alleen hoop ik wel dat je daar ook geheugen kan bijplaatsen. Heb nu een 410j. Maar daar zit het geheugen op gesoldeerd.
Weet iemand of dat mogelijk is bij de 413J. Of moet ik dan toch naar de duurdere variant over gaan?

Wat zou een nette en weinig gebruikte DS410J zonder schijven opbrengen. Weet iemand dit? Heeft iemand intresse... hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:47
Het lijkt er sterk op dat de 213 gewoon een renaming is van de 212+ en dat de 213+ een nieuw model is.
Enige verschil met de 413 is memory grootte 512MB versus 1024MB. Waarschijnlijk komt begin volgend jaar een 413+ met een atom cpu. Zover ik kan vinden is de 213+ (of 413) geen atom, maar wel een 1ghz dual core die extra berekeningen hardwarematig kan afdoen waardoor sneller in zijn NAS taken.

Ik hoop dat er gauw reviews beschikbaar komen want ik vind maar vrij weinig informatie. Ik heb er alvast een gereserveerd staan. Ik ga er gewoon blind vanuit dat de + inderdaad sneller is.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Het zou toch gewoon mogelijk moeten zijn om de 212j via de ethernetkabel direct op een computer (macbook) aan te sluiten? Ik heb dat dus gedaan, en de computer lijkt de 212j wel te zien (de map "diskstation" verschijnt in finder/verkenner) maar kan geen verbinding maken. Ook via de browser en synology assistant kan ik geen verbinding krijgen met de 212j. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:49
Ik ben nu de bezitter van een 212+, en ben in korte tijd wel fan geworden van Synology.

Wat ik mij af vraag bij de nieuwe 213 serie: in welke mate zullen deze de nieuwe features ondersteunen.
Bijvoorbeeld Plex was tot nu toe alleen maar voor Intel based modellen voorbehouden, en zo zijn er nog wel features zoals realtime DVB-T kijken op de iPad bijvoorbeeld.

Wat hierin de roadmap is van Synology is onduidelijk, evenals of men blijft vasthouden aan Intel of overstapt naar ARM.

Het hele dual core verhaal kan hier nog wel eens bepalend zijn, immers zou er in theorie dan 1 core gebruikt kunnen worden voor andere taken, ook al is de snelheid dan misschien qua specs minder, kan dit wel degelijk interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Voor de duidelijkheid: Atom = Intel.

Verder zal men voor de budget en low-power modellen altijd op ARM blijven, en zullen de krachtpatsers altijd op Intel blijven. ARM verbruikt een stuk minder stroom, maar is nog lang niet zo krachtig als een X86 (Intel) processor.

En wat de applicaties doen, dat is nog altijd iets dat buiten het bereik van Synology ligt, en volledig aan de applicatie developers ligt.
Riccardo schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:56:
Het zou toch gewoon mogelijk moeten zijn om de 212j via de ethernetkabel direct op een computer (macbook) aan te sluiten? Ik heb dat dus gedaan, en de computer lijkt de 212j wel te zien (de map "diskstation" verschijnt in finder/verkenner) maar kan geen verbinding maken. Ook via de browser en synology assistant kan ik geen verbinding krijgen met de 212j. Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Vergeet niet om "Internet Sharing"op de Macbook aan te zetten, zodat de Synology NAS een IP-adres krijgt. Anders zul je beide apparaten handmatig een vast IP-adres moeten geven.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor mensen die amazon als backup locatie gebruiken, ze gaan een nieuwe dienst aanbieden: glacier, die goedkoper is voor opslag, maar duurder voor retrieval: http://www.extremetech.co...storage-for-a-penny-a-gig

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes

jordy-maes

ieperlingetje schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:20:
Voor mensen die amazon als backup locatie gebruiken, ze gaan een nieuwe dienst aanbieden: glacier, die goedkoper is voor opslag, maar duurder voor retrieval: http://www.extremetech.co...storage-for-a-penny-a-gig
Thanks voor de link.
Dit ziet er echt wel een goede back-up mogelijkheid uit.
1 cent per gig, daar kan je in feite niet voor sukkelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
jordy-maes schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:56:
[...]1 cent per gig, daar kan je in feite niet voor sukkelen...
Maar het terughalen is (mogelijk) wel duur. Het hangt er erg vanaf wat je nu echt zo lang wilt bewaren. Voor mij is dat maximaal 1.5-2TB. Daarmee vang ik alle muziek, foto's en documenten die ik wil behouden. Alle films, games, etc. - jammer als ze weg zijn maar ook niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 20:07
Interessant, maar deze opmerking vind ik ook wel nuttig: In a given month, you can retrieve up to 5% of your total storage for free; so if you store 100TB, you can download 5TB per month for free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
ChuckyDevil schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:58:
Interessant, maar deze opmerking vind ik ook wel nuttig: In a given month, you can retrieve up to 5% of your total storage for free; so if you store 100TB, you can download 5TB per month for free.
100TB zijn dan ook 100x1000cent per maand? 1 gigabyte=1 cent per maand dus 100TB=100.000 cent per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes

jordy-maes

Als backup is de dienst wel goed.
Misschien zelfs handig om 1 keer/ week een backup te sturen naar Glacier vanaf mijn nas^^

Even terugposten want deze is een beetje ondergesneeuwd geraakt:

Ikzelf heb een vraagje aan de Synology Users.
Ik zoek een goede FTP client die ik op mijn NAS (DS211+) kan zetten.
Ik upload regelmatig 'grote' / 'veel' files naar mijn Webhosting. Deze files staan al op mijn nas, maar nu moet ik elke keer FileZilla opstarten op mijn PC en dan doorsturen...

Weet iemand of er een goed programma bestaat (vb. FileZilla client on Synology)?
Ik heb net2ftp al geprobeerd, maar dit is het niet. En ik zoek en 1'tje met een GUI...

[ Voor 10% gewijzigd door jordy-maes op 21-08-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
ik wil subversion installeren op m'n ds112j, maar krijg de volgende error als ik bij de update-stap ben:
DiskStation> /opt/bin/ipkg update
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o...ross/unstable/Packages.gz
An error ocurred, return value: 1.
Collected errors:
ipkg_download: ERROR: Command failed with return value 41: `wget --passive-ftp -q -P /opt/ipkg-8EsDKu http://ipkg.nslu2-linux.o...oss/unstable/Packages.gz'
DiskStation>
Ik kan 'm zelf wel downloaden via de directe link, maar daar heb ik niet veel aan.

[ Voor 7% gewijzigd door repsaj op 21-08-2012 18:43 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:28:
[...]
Maar het terughalen is (mogelijk) wel duur. Het hangt er erg vanaf wat je nu echt zo lang wilt bewaren. Voor mij is dat maximaal 1.5-2TB. Daarmee vang ik alle muziek, foto's en documenten die ik wil behouden. Alle films, games, etc. - jammer als ze weg zijn maar ook niet meer dan dat.
Ik moet zeggen dat het nu al geen drol kost. Ik betaal nu $1 per maand voor ~10-15 GB aan foto's en docs.

Edit: Voor de huidige Amazon storage dus...

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 21-08-2012 22:28 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 22:28

painkill

Pain(k)(ill)

Couchpotato ism met sabnzb werkt niet helemaal lekker, krijg de volgende melding:

» Nabewerking is afgebroken (Kan bestemmingsmap /volume1/downloads/complete/CouchPotato/Borat 2006 720p BluRay x264 CYBERMEN.cp(tt0443453) niet maken)

Zelfde voor sick beard:

Nabewerking is afgebroken (Kan bestemmingsmap /volume1/downloads/complete/SickBeard/American Dad/Season 7/American.Dad.S07E10.HDTV.XviD-LOL niet maken)

Moet ik admin rechten instellen oid?

[ Voor 139% gewijzigd door painkill op 21-08-2012 23:04 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Bay

DS213: € 267
Marvell Kirkwood mv6282 2.0Ghz ARM processor DDR3 512MB

DS213 Air: €267
Marvell Kirkwood mv6282 1.6Ghz ARM processor DDR3 256MB

DS213+: € 325
Freescale 1.067GHz MPC8544E Duo Core processor DDR3 512MB

4 Bay

DS413j: € 297
Marvell Kirkwood mv6282 1.6Ghz ARM processor DDR3 512MB

DS413: € 446
Freescale 1.067GHz MPC8544E Duo Core processor DDR3 1GB

Wtf is Freescale? Kan dit wel Plex aan?

Info
http://cache.freescale.co.../fact_sheet/MPC8544FS.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
painkill schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:57:
Couchpotato ism met sabnzb werkt niet helemaal lekker, krijg de volgende melding:

» Nabewerking is afgebroken (Kan bestemmingsmap /volume1/downloads/complete/CouchPotato/Borat 2006 720p BluRay x264 CYBERMEN.cp(tt0443453) niet maken)

Zelfde voor sick beard:

Nabewerking is afgebroken (Kan bestemmingsmap /volume1/downloads/complete/SickBeard/American Dad/Season 7/American.Dad.S07E10.HDTV.XviD-LOL niet maken)

Moet ik admin rechten instellen oid?
weet je zeker dat je geen typo hebt gemaakt? dan kan die ook foutmeldingen geven, zorg dat je in file station je locatie op zoekt en dan met eigenschappen van de map waar je download heen moet de locatie even kopieren plakken.

over map rechten, in sab kan je ergens rechten voor mappen instellen, zet dit even op 666 of 777 dan zou het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Leuk te zien dat de DS413j nu 512MB RAM heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:03:
2 Bay

DS213+: € 325
Freescale 1.067GHz MPC8544E Duo Core processor DDR3 512MB

Wtf is Freescale? Kan dit wel Plex aan?

Info
http://cache.freescale.co.../fact_sheet/MPC8544FS.pdf
Goede vraag, zou voor mij reden zijn om mijn 212+ in te ruilen voor een 213+, ik denk dat het wachten is tot Synology deze modellen zelf introduceert, en de ondersteunde features onthult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
Via het menu niet te benaderen (nog niet, althans) maar via directe link de specs van de DS213+.

http://www.synology.nl/pr...S213%2B&lang=us#p_submenu

Wat denken jullie, zou een 1GHz dualcore echt 'veel' sneller zijn dan een 2GHz single core? Want dat is volgens mij het grootste verschil t.o.v. de DS212+..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo 13
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-01 22:13
De nieuwe modellen worden voor behoorlijk verschillende prijzen als pre order aangeboden. De 213+ zie ik voor rond de 325,- maar ook voor 369,- Aangezien de prijzen van de vorige modellen vrij constant zijn gebleven kan je net zo goed zo snel mogelijk één aanschaffen. Wil eigenlijk niet het risico lopen dat de prijzen sterk omhoog lopen als de pre orders zijn uitgeleverd.

De eerste reviews verschijnen natuurlijk pas als de eerste modellen zijn uitgeleverd. Ik vraag me sterk af hoe de 213+ met 1 Ghz dualcore zich gaat verhouden tegenover de 2 Ghz singlecore 212+

Kan iemand daarnaast al inschatten of de 213 air (die weer langzamer is) mogelijkheden heeft die de 213+ niet heeft? Je kunt immers een wifi dongle op de 213+ aansluiten of de NAS koppelen aan je router.

Ik krijg glasvezel van KPN (krijg dan van hen ook een nieuwe router) en wil dan met verschillende pc's / mediaplayers / smartphones naar de bestanden op de NAS kunnen kijken (vooral foto's muziek en films) Wat zouden jullie doen met de nu beschikbare info, de 212+, de 213 air of de 213+ ?

Edit: terwijl ik mijn bericht schreef postte streutker eenzelfde soort vraag

[ Voor 3% gewijzigd door Apollo 13 op 22-08-2012 13:37 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

De Freescale's zijn PPC processors. Als er een Plex versie is voor PPC (of source) dan draait het waarschijnlijk wel.
Met het oog op package support is het niet echt praktisch van Synology om toch weer PPC versies uit te brengen. Er zijn nu 3 architectures waarvoor ontwikkeld moet worden en PPC is nou niet de meest ondersteunde.

Edit: Plex is x86 only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Als ik de DS213+ en DS212+ even snel naast elkaar zet zijn dit de verschillen in de specificaties:

DS213+DS212+
CPUDual Core 1.067 GHzSingle Core 2.0GHz
Noise Level19.9dB(A)19.8dB(A)
Power22,2W (Access); 10,08W18,7W (Access); 7,9W
Read/Write111.2 MB/sec, 81.4 MB/sec107.81 MB/sec, 65.69 MB/sec

De dualcore zal, waarschijnlijk, wel iets beter presteren, maar niet schrikbarend veel.
Hij verbruikt relatief wel een stukje meer. (~1.2x hoger verbruik idle/load.)
Dus eigenlijk alleen als de CPU veel efficienter is, zou dat iets hogere verbruik niet echt uitmaken. Maar ik ben bang dat het niet veel uitmaakt.

En idd een beetje jammer dat het (weer) een afwijkende architectuur is.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1 ... 63 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.