Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heeft er hier iemand ervaring met Redmine installeren op een Synology NAS (DS1812+)? Ik ben te onbekend met Linux om er zelf uit te komen, dus ik heb op alle onderdelen van de installatie wat pointers nodig. Welke Ruby package installeer ik? Welke Rails gem? Hoe configureer ik alles? Welke versie van Redmine moet ik hebben? Hoe stel ik de voorgeïnstalleerde Apache in om een subdomein of folder voor Redmine te gebruiken? Hoe zorg ik dat http://ip/ niet doorverwijst naar http://ip:5000/?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
NMe schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:58:
Heeft er hier iemand ervaring met Redmine installeren op een Synology NAS (DS1812+)? Ik ben te onbekend met Linux om er zelf uit te komen, dus ik heb op alle onderdelen van de installatie wat pointers nodig. Welke Ruby package installeer ik? Welke Rails gem? Hoe configureer ik alles? Welke versie van Redmine moet ik hebben? Hoe stel ik de voorgeïnstalleerde Apache in om een subdomein of folder voor Redmine te gebruiken? Hoe zorg ik dat http://ip/ niet doorverwijst naar http://ip:5000/?
zul je toch je nas moeten bootstrappen.

denk als je de tutorial volgd die op hun website staat dat je toch een heel end moet komen.

met ipkg kan je je software installeren

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poster2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:34:
[...]

Ik heb het door een pro laten installeren die ook alle adertjes steeds testte met een apparaat. Bekabeling is in orde. Dat weet ik zeker. Wat zou het kunnen zijn? Wat is de verwachte snelheid in MB per sec? Is het wel meer? Kan het zijn dat mijn laptop die overpompt de bottleneck is? (Ultrabook)
Synology - Control panel - network interface : check the jumboframes MTU value (ik heb 9000).
Zet op je PC bij network contoller - advanced - Jumbo Frame : zet hier dezelfde waarde (9000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

NMe schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:58:
http://ash-ride.blogspot.nl/2010/09/redmine.html

Niet gedetailleerd genoeg?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
poster2011 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:27:
[...]

Synology - Control panel - network interface : check the jumboframes MTU value (ik heb 9000).
Zet op je PC bij network contoller - advanced - Jumbo Frame : zet hier dezelfde waarde (9000)
Jumboframes ligt het niet aan, levert alleen vaak meer problemen op. Zeker in een mixed network omgeving met oudere clients en nics.

Met gbit kun je prima meer als 10mb/sec halen. Ik haal zelf met mijn synology 117MB/sec.

Klinkt eerder alsof je niet gbit verbonden bent maar 100mbit. Geeft je netwerk status 100 of 1000mbit?
[...]

Ik heb het door een pro laten installeren die ook alle adertjes steeds testte met een apparaat. Bekabeling is in orde. Dat weet ik zeker. Wat zou het kunnen zijn? Wat is de verwachte snelheid in MB per sec? Is het wel meer? Kan het zijn dat mijn laptop die overpompt de bottleneck is? (Ultrabook)
Zie hierboven. Een HDD kan echt wel meer dan 10MB/sec. Heb je andere clients die je kunt testen met de NAS? Klinkt eerder alsof je laptop 100mb verbonden is en niet 1000

[ Voor 56% gewijzigd door Workaholic op 13-08-2012 19:29 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

robertobadjo schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:06:
[...]

zul je toch je nas moeten bootstrappen.

denk als je de tutorial volgd die op hun website staat dat je toch een heel end moet komen.

met ipkg kan je je software installeren
Thanks, maar dat wist ik al en de bootstrap staat er al een tijdje op. ;) Het punt is dat er geen package is voor Redmine en er nogal wat configuratiewerk zit in het installeren van Ruby, Rails, Redmine en het zaakje vervolgens aansluiten op elkaar en Apache en MySQL. :)
Lichtelijk achterhaald voor zover ik kan zien. Alsnog even mee aan het spelen, we zullen zien. Thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 11:41
Hallo mede-synologygebruikers.

Ik ben sinds zaterdag in het bezit van een DS212j in combinatie met een WD20EARX (Western Digital caviar green). Helaas wil de installatie tot op heden nog niet lukken. Ik krijg namelijk de melding dat de schijf niet gedetecteerd wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.pixelboxdesign.nl/px/wp-content/uploads/2012/08/ds212j.jpg

Ik probeer de installatie te doen via mijn draadloos netwerk, maar ik heb heb het ook via een utp aansluiting geprobeerd zoals de melding zegt. Mijn router is een Sitecom WL-341. De schijf en de DS212j komen beide nieuw uit de verpakking.

Het status lampje brand groen, Lan knippert onregelmatig, Disk 2 brand onafgebroken groen.
Ik heb de schijf ook al in Disk1 gehad. Zelfde resultaat.

De DS212j wordt wel gezien door Synology assistant.. alleen de installatie wil niet lukken.

Iemand enig idee waar ik dit probleem kan fixxen? Of zou de schijf kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Lijkt een hw probleem te zijn. Weet je zeker dat je de schijf er goed in hebt zitten? dus in het contact?
Heb je een andere schijf die je kunt proberen?

Als hij bij een lokale computer boer vandaan komt zou ik hem gewoon even gaan omwisselen.
Anders even met synology bellen, misschien hebben die nog een tip.. anders terugsturen.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
[...]

Om je netwerk te testen kun je beste je NAS even vervangen door een computer op dezelfde kabel waar de NAS op zit. Hierma een file kopieren van je computer naar deze computer. Dan moet je 125 MB/s halen.

Als dit werkt dan zijn je bekabeling en instellingen goed en ligt het aan je NAS. De volgende stap is dan het uitzetten van alle packages op je NAS en opnieuw een file kopieren van je computer naar de NAS. Dan kun je zien of het aan packages ligt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mannen even een vraag, ik ben aan het kijken naar mijn eerst Syno en ontzettend aan het twijfelen...

Ik wil de NAS gaan gebruiken voor sickbeard, cp, sabnzbd, streamen naar meerdere xbmc computers, file sharing en time machine back up etc.

In eerste instantie wilde ik voor de 411 gaan aangezien die volgens verschillende posts op het forum prima is voor de taken die ik heb beschreven. Nu alleen een stukje gelezen over de 413 welke passieve koeling zou hebben (wat heerlijk zou zijn omdat er minder lawaai is), een 1 ghz freescale cpu en 1 gb geheugen...

Nu mijn vraag, is de 1 ghz freescale uitgeruste 413 net zo "snel" als de 1.6 ghz ARM in de 411?!

Sorry als dit eerder is gevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tussen de 411 en de 413 zit twee jaar ontwikkeltijd. Ik kan me niet voorstellen dat een apparaat dat twee jaar nieuwer is niet sneller/beter is dan het oudere apparaat. :P

Verkijk je trouwens niet op die passieve koeling. Sure, het helpt, maar uiteindelijk zijn de schijven zelf doorgaans de grootste lawaaimakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:01:
Mannen even een vraag, ik ben aan het kijken naar mijn eerst Syno en ontzettend aan het twijfelen...

Ik wil de NAS gaan gebruiken voor sickbeard, cp, sabnzbd, streamen naar meerdere xbmc computers, file sharing en time machine back up etc.

In eerste instantie wilde ik voor de 411 gaan aangezien die volgens verschillende posts op het forum prima is voor de taken die ik heb beschreven. Nu alleen een stukje gelezen over de 413 welke passieve koeling zou hebben (wat heerlijk zou zijn omdat er minder lawaai is), een 1 ghz freescale cpu en 1 gb geheugen...

Nu mijn vraag, is de 1 ghz freescale uitgeruste 413 net zo "snel" als de 1.6 ghz ARM in de 411?!

Mijn DS509+ heeft een 1066mhz freescale processor en die draait als een trein (al dik 3 jaar). Ik doe ongeveer wat jij ook omschrijft en daarvoor is het goed geschikt. CPU load is bij mij nooit overdreven hoog en 1gb ram is bij mij ook ruim voldoende.
De active koeling is volgens mij niet zo heel interessant trouwens. De schijven zullen toch wat airflow nodig hebben en zijn zelf ook niet heel erg stil. Als de CPU als enige passief gekoeld is schiet je daar weinig mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:51
Passieve koeling in een 413? Als ik op google naar afbeeldingen ga zoeken krijg ik nogal veel van deze:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7215/7168730083_6a7cedd42c.jpg

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik gebruik mijn Synology NAS o.a. voor een deel van mijn website. Reden: bij mijn ISP is de ruimte beperkt, en grote fotoshows nemen veel ruimte in.

Nu had ik onlangs een mooie slideshow gevonden die netjes mijn foto's in instelbare slides laat zien, full screen. Deze maakt gebruik van .js bestanden (wat volgens mij javascript is).

Nu is het vervelende dat een slideshow die ik ermee heb gemaakt wèl werkt als ik hem bij mijn ISP zet, maar niet als ik hem op mijn NAS zet. Dat laatste is overigens als ik de NAS van buiten mijn LAN benader, want binnen mijn LAN doet hij het wel.

Waar kan dat in zitten, heeft dat met Javascript te maken, of moet ik in mijn NAS nog iets apart instellen?

Hier zie je de show vanaf mijn ISP (werkt wel):
http://www.vanexel.com/images/ryanbavel2012/ryanbavel2012.html

En hier dezelfde show, maar op mijn NAS (zie je een zwart scherm met alleen logo:
http://wvexel.homeip.net/fotoshowsna2012/ryanbavel2012/ryanbavel2012.html

Kan iemand me een beetje op weg helpen, want ik zou het super vinden als ik het vanaf mijn NAS toch werkend zou krijgen.
_/-\o_

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:01:

Ik zou zeker geen ouder model kopen. Neem de 412+ dan weet je 100% zeker dat hij alles met gemak aan kan de komende jaren :) Die van mij vreet uit zijn neus zelfs met sickbeard, couchpotato, nzbget en een aantal andere packages en doet downloaden met 13MB/sec + parren met een maximale load van 35-40%
wvexeltweakers schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:42:
Ik gebruik mijn Synology NAS o.a. voor een deel van mijn website. Reden: bij mijn ISP is de ruimte beperkt, en grote fotoshows nemen veel ruimte in.

Nu had ik onlangs een mooie slideshow gevonden die netjes mijn foto's in instelbare slides laat zien, full screen. Deze maakt gebruik van .js bestanden (wat volgens mij javascript is).

Nu is het vervelende dat een slideshow die ik ermee heb gemaakt wèl werkt als ik hem bij mijn ISP zet, maar niet als ik hem op mijn NAS zet. Dat laatste is overigens als ik de NAS van buiten mijn LAN benader, want binnen mijn LAN doet hij het wel.

Waar kan dat in zitten, heeft dat met Javascript te maken, of moet ik in mijn NAS nog iets apart instellen?

Hier zie je de show vanaf mijn ISP (werkt wel):
http://www.vanexel.com/images/ryanbavel2012/ryanbavel2012.html

En hier dezelfde show, maar op mijn NAS (zie je een zwart scherm met alleen logo:

Kan iemand me een beetje op weg helpen, want ik zou het super vinden als ik het vanaf mijn NAS toch werkend zou krijgen.
_/-\o_
C:\Users\Workaholic>ping wvexel.homeip.net
Ping-aanvraag kan host wvexel.homeip.net niet vinden.
Controleer de naam en probeer het opnieuw.
Je home ip adres werkt niet. Wel goed geregistreerd? Toevallig net pas gedaan? je weet dat het even kan duren voordat deze actief is?

Dat zul je eerst moeten registeren/fixen. Ga is naar what is my ip oid via google en zoek je externe ip nummer en probeer dan http://ipnummer/fotoshownas2012/ etc

[ Voor 45% gewijzigd door Workaholic op 13-08-2012 20:47 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Je homeip verwijst naar 192.168.178.11. Misschien handig om je externe IP op te geven en poort 80 te natten naar je Syno?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Napsju schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:49:
Je homeip verwijst naar 192.168.178.11. Misschien handig om je externe IP op te geven en poort 80 te natten naar je Syno?
Ik snapte eerst jouw tip niet, omdat mijn homeip.net altijd naar mijn externe ip heeft doorverwezen. Maar nadat ik was ingelogd bij dyndns, zag ik daar inderdaad mijn interne ip staan. Vreemd. Maar ja, voor een gratis hostdienst mag je niet klagen, zal ik dus zeker niet doen!!

Inmiddels aangepast en werkt als een tierelier! Geweldig, en super bedankt! Dat was de laatste plaats waar ik het gezocht zou hebben!

Nu doet 'ie het!

_/-\o_ 8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Confirmed.. ;-)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle comments mannen! Misschien toch maar proberen de 413 te kopen... De 412+ is ook super mooi maar aangezien ze de 413 voor ongeveer dezelfde prijs als de 411 zien, zou de 412+ bijna 220 dollar duurder uitkomen! (Ik zit in Amerika voorlopig dus vandaar de dollars!)
Napsju schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:40:
Passieve koeling in een 413? Als ik op google naar afbeeldingen ga zoeken krijg ik nogal veel van deze:

[afbeelding]
Is dat niet de 412+?! Dat is deze namelijk;

Afbeeldingslocatie: http://www.synology.su/files/image/products/DS412+_back.jpg
(klikken voor grote versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Napsju schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:40:

[afbeelding]
Ahum...
Passive CPU cooling technology...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:26
Heeft iemand ntop werkend gekregen op een DS411+II ?

Voor andere cpu modellen (arm etc) is ntop eenvoudig via ipkg te installeren alleen voor de atom cpu (i686) is deze er helaas niet.

Van source af installeren lukt me ook al niet, wellicht iemand het zelf wel gelukt is en een (zelfgemaakte) ipk kan/wil aanleveren?

Wat lukt niet is vaak de vraag bij source installeren.
Nou de installer "zeurt" dat ie automake/conf etc niet kan vinden terwijl deze er wel op staan, alleen ziet ie ze niet of ziet ie de versies niet. Hierdoor loopt de installer van ntop dus niet door, hij stop direct bij de checks of ze aanwezig zijn. (nogmaals, 100% aanwezig, geinstalleerd (en vindbaar) via ipkg install.

Iemand tips hoe ik ntop geinstalleerd krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wauw, die post is op zo veel punten achterhaald dat het gewoon niet leuk meer is. :P Heb ik eindelijk alles gebundled zodat hij te runnen moet zijn, krijg je deze melding:
DiskStation> rake generate_secret_token
/opt/lib/ruby/gems/1.9.1/gems/bundler-1.1.5/lib/bundler/runtime.rb:211: warning:
 Insecure world writable dir /volume1/@appstore in PATH, mode 040777

Rails 3 doesn't officially support Ruby 1.9.1 since recent stable
    releases have segfaulted the test suite. Please upgrade to Ruby 1.9.2.

You're running
      ruby 1.9.1p243 (2009-07-16 revision 24175) [i686-linux]

Ja, leuk...maar dan moet ik die versie dus zelf gaan compileren, want geloof maar niet dat er ergens een ipkg file te vinden is voor Ruby 1.9.2 of 1.9.3 op een i686-architectuur. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
Mystic Spirit schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:21:
[...]

Mijn DS509+ heeft een 1066mhz freescale processor en die draait als een trein (al dik 3 jaar). Ik doe ongeveer wat jij ook omschrijft en daarvoor is het goed geschikt. CPU load is bij mij nooit overdreven hoog en 1gb ram is bij mij ook ruim voldoende.
De active koeling is volgens mij niet zo heel interessant trouwens. De schijven zullen toch wat airflow nodig hebben en zijn zelf ook niet heel erg stil. Als de CPU als enige passief gekoeld is schiet je daar weinig mee op.
Heeft iemand een idee waarom er weer terug wordt gegaan naar de PowerPC architectuur ipv ARM?

De CPU is vrijwel altijd passief gekoeld, alleen om de hdd's fris te houden zitten er fans op gemonteerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Brickman op 14-08-2012 08:27 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Brickman schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:25:
[...]

Heeft iemand een idee waarom er weer terug wordt gegaan naar de PowerPC architectuur ipv ARM?

De CPU is vrijwel altijd passief gekoeld, alleen om de hdd's fris te houden zitten er fans op gemonteerd.
Ik weet het niet, maar ik verwacht dat het een inkooptechnisch dingetje is. ARM wordt momenteel veel afgenomen in de smartphone markt. Als daarbij de vraag hoger is dan het aanbod, dan stijgt de prijs. PowerPC wordt minder gebruikt, maar er is nog wel productiecapaciteit. Ik denk dus dat Synology gewoon een goede deal kon krijgen voor PowerPC cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Laatst online: 29-09 15:37

MarcoKL

That's a huge b*tch!

weazle schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:49:
[...]

Kun je hem nu wel gewoon uitzetten via de interface? Als dat al niet lukt weet je iig zeker dat het niet aan het gescheduled uitzitten ligt. Dan zou je daarna via putty eens in de /var/log/messages logfile kunnen kijken of daar een melding staat.
gecheckt, zie dit staan:
syno_poweroff_task: volume_unmount.c:62 Failed to unmount '/volume1', errno=139
syno_poweroff_task: volume_unmount_all.c:15 failed to unmount volume [/volume1]

Kan wel wat vinden op google, maar niet echt een oplossing.
ze hebben t over init.d leeggooien, maar die is leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

[...]

Ik heb ook eens kabels door een professionele monteur laten knijpen, maar die had de fout gemaakt dat 'ie alles 1-op-1 had aangesloten zonder met de 1/2, 3/6, 4/5 en 7/8 rekening te houden. Gevolg: het werkte niet.

Check eerst eens de link snelheid op alle punten, draai op je laptop eens een benchmark van de hdd. Zit je niet stieken op WiFi? Windows heeft standaard een voorkeur voor WiFi, dus schakel evt. voor de zekerheid WiFi uit.

Daarnaast was er zo'n tool om je netwerk throughput te meten. Alleen geen idee meer hoe die heet. Wellicht dat een van de andere lieden hier de naam weet.
edit:
Met dank aan Mau_Maus: Probeer iperf eens om je netwerkthroughput te testen.

Op die manier kun je testen op welk niveau je probleem ligt.
MarcoKL schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:41:
[...]

gecheckt, zie dit staan:
syno_poweroff_task: volume_unmount.c:62 Failed to unmount '/volume1', errno=139
syno_poweroff_task: volume_unmount_all.c:15 failed to unmount volume [/volume1]

Kan wel wat vinden op google, maar niet echt een oplossing.
ze hebben t over init.d leeggooien, maar die is leeg.
Een unmount die faalt betekent vaak dat er nog een proces is dat het volume vasthoudt. Check dat eens met
code:
1
lsof | grep volume1

[ Voor 26% gewijzigd door Romke op 14-08-2012 13:21 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Laatst online: 29-09 15:37

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Romke schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:02:

[...]

Een unmount die faalt betekent vaak dat er nog een proces is dat het volume vasthoudt. Check dat eens met
code:
1
lsof | grep volume1
Ga het thuis eens proberen, maar het probleem komt alleen voor bij scheduled shutdown.
Lastig om dan t commando uit te voeren.

Zal thuis eens kijken wat er allemaal open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Romke schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:02:
[...]
Daarnaast was er zo'n tool om je netwerk throughput te meten. Alleen geen idee meer hoe die heet. Wellicht dat een van de andere lieden hier de naam weet.
iperf toevallig?

Mau_Maus in "Het grote Synology topic - deel 4"
Iemand een idee wat het kan zijn? Met Gmail lijkt het ook niet te werken... verder geen firewall of iets dergelijks... Wordt er gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Dan kun je eventueel eens kijken in welk script de unmount aangetoepen wordt.
Ifje erbij die checkt op falen (staat er misschien al bij) en dan daar dat commando uit laten voeren en de output redirecten naar een file.

Ik weet niet of onderstaande syntax volledig correct is, zoek daarvoor even naar shell scripting sites.
code:
1
2
3
if ! umount /volume1 ; then
    lsof |grep volume1 > /var/log/umountfail
fi
Mau_Maus schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:11:
[...]

iperf toevallig?

Mau_Maus in "Het grote Synology topic - deel 4"
Iemand een idee wat het kan zijn? Met Gmail lijkt het ook niet te werken... verder geen firewall of iets dergelijks... Wordt er gek van.
iperf zou goed kunnen.

Heb je gecheckt of je met behulp van telnet een verbinding op kunt zetten vanaf de NAS naar de ingevulde mailserver? Providers blokkeren graag mailverkeer dat via een andere route dan hun eigen mailserver gaat.

[ Voor 72% gewijzigd door Romke op 14-08-2012 13:19 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Romke schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:11:
[...]

iperf zou goed kunnen.

Heb je gecheckt of je met behulp van telnet een verbinding op kunt zetten vanaf de NAS naar de ingevulde mailserver? Providers blokkeren graag mailverkeer dat via een andere route dan hun eigen mailserver gaat.
Het is precies stuk gegaan na de 4.1 dsm beta-update...
Dus misschien met def-versie dat het weer gaat werken.
XMS blokkeerd dat gelukkig niet, maar zal dat thuis eens testen.

Reactie synology:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Thanks for your inquiry.

May I know that have you checked your Network Setting, like the firewall on the DSM 
or port forwarding ? Besides, could you please retry it with port 25 or the other 
SMTP server, like smtp.gmail.com ?

Please feel free to contact us again if you have further questions or suggestions.

Best Regards

Beetje summier... en kort door de bocht.

Maar goed laat ik zo vragen, bij wie werkt smtp.live.com wel met Meldingen/notifications in de 4.1beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Synology 412+. Ik heb VPN Server via PPTP opgezet en ik kan met mijn Mac probleemloos via externe lokaties inloggen en mijn netwerkschijven benaderen. Ik heb alleen een beetje moeite te begrijpen hoe ik nu over mijn netwerk navigeer. Ik nam namelijk aan dat requests voor 192.168.1.x automatisch worden gerouteerd naar 192.168.0.x.

Ik heb gemerkt dat ik het interne IP adres van mijn NAS (192.168.1.x) niet kan gebruiken om de admin interface van Synology te bereiken. Dit lukt wel via de gateway van mijn VPN (192.168.0.x). Ik vraag me af of dit inderdaad zo moet werken. Ook wordt de iTunes server niet gevonden via iTunes.

Of heeft het te maken dat ik niet al mijn internetverkeer via de VPN server laat lopen?

Is er iets mis of verwacht ik teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wordt op de externe locatie ook gebruik gemaakt van het 192.168.1.x netwerk, zoja dan is dat je probleem.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ieperlingetje schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:42:
Wordt op de externe locatie ook gebruik gemaakt van het 192.168.1.x netwerk, zoja dan is dat je probleem.
Held! Ja, inderdaad. Even omgooien. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:46:
[...]

Held! Ja, inderdaad. Even omgooien. Dank!
Denk ook aan de routes die je router thuis kent. Wil je communiceren met systemen op je eigen netwerk, dan zullen die de route naar je VPN netwerk moeten kennen. Dat kan via de routetabel van de individuele systemen (veel werk, lastig) of via hun standaard gateway, je router. Meestal heeft die een mogelijkheid om static routes in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:37:
Ik heb een Synology 412+. Ik heb VPN Server via PPTP opgezet en ik kan met mijn Mac probleemloos via externe lokaties inloggen en mijn netwerkschijven benaderen. Ik heb alleen een beetje moeite te begrijpen hoe ik nu over mijn netwerk navigeer. Ik nam namelijk aan dat requests voor 192.168.1.x automatisch worden gerouteerd naar 192.168.0.x.
VPN (en zeker PPTP) is naar mijn mening wat achterhaald, relatief onveilig en werkt vaak niet vanaf diverse clients (telefoons etc) of locaties waar bepaalde poorten dicht staan (of zoals je zegt dezelfde ip range hebben).

Waarom zou je dit willen doen als je ook diverse services via NAT beschikbaar kunt maken? Zomaar je hele LAN connecteren (middels vpn) aan een externe of vreemde pc heeft meer risico's dan een simpele portforward naar WEBDAV, FTP etc inclusief het gebruik van een afwijkend portnummer (extern) en de juiste firewall settings.

Ik maak bijvoorbeeld gebruik van niet default porten om vanaf extern bij diverse services te kunnen en heb voor specifieke toepassingen (SSH) alleen toegang vanaf bepaalde externe ip nummers.

Juist met alle "cloud" toepassingen zie ik geen reden om met behulp van CIFS en VPN (ieuw..) extern mijn bestanden raad te plegen als er zoveel andere opties zijn die 1) veiliger zijn en 2) sneller toegankelijk zijn en beschikbaar zijn vanaf elk type device.

[ Voor 65% gewijzigd door Workaholic op 14-08-2012 19:42 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Workaholic schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:36:
[...]

VPN (en zeker PPTP) is naar mijn mening wat achterhaald, relatief onveilig en werkt vaak niet vanaf diverse clients (telefoons etc) of locaties waar bepaalde poorten dicht staan (of zoals je zegt dezelfde ip range hebben).

Waarom zou je dit willen doen als je ook diverse services via NAT beschikbaar kunt maken? Zomaar je hele LAN connecteren (middels vpn) aan een externe of vreemde pc heeft meer risico's dan een simpele portforward naar WEBDAV, FTP etc inclusief het gebruik van een afwijkend portnummer (extern) en de juiste firewall settings.

Ik maak bijvoorbeeld gebruik van niet default porten om vanaf extern bij diverse services te kunnen en heb voor specifieke toepassingen (SSH) alleen toegang vanaf bepaalde externe ip nummers.

Juist met alle "cloud" toepassingen zie ik geen reden om met behulp van CIFS en VPN (ieuw..) extern mijn bestanden raad te plegen als er zoveel andere opties zijn die 1) veiliger zijn en 2) sneller toegankelijk zijn en beschikbaar zijn vanaf elk type device.
Ik heb het apparaat nog maar net, dus ben lekker aan het tweaken. Wilde alles eens een keer uitproberen. Ik hoopte dat ik op deze manier simpelweg al mijn mediaservers kon bereiken. En door deze reacties leer ik weer nieuwe dingen waarvoor mijn grote dank. Ik ben inmiddels ook van mening dat portforwarding een stuk praktischer en ook veiliger is.
Romke schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:37:
[...]

Denk ook aan de routes die je router thuis kent. Wil je communiceren met systemen op je eigen netwerk, dan zullen die de route naar je VPN netwerk moeten kennen. Dat kan via de routetabel van de individuele systemen (veel werk, lastig) of via hun standaard gateway, je router. Meestal heeft die een mogelijkheid om static routes in te stellen.
Ook bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat er toch iemand handig is met mijn volgende probleem want mijn eerdere idee werkt niet.

Ik wil graag vanaf command line een app op mijn syno starten en stoppen en liefst met cronjob.
Stoppen doe ik wel met een killall -9 tvheadend maar dan zit ik nog met die pid file die blijft staan?
Starten zou volgens de start-stop-status file (/var/packages/tvheadend/scripts/start-stop-status) als volgt moeten:

start_daemon ()
{
    su - ${RUNAS} -c "${TVHEADEND} -f -c ${INSTALL_DIR}/var -p ${PID_FILE}"
}

stop_daemon ()
{
    kill `cat ${PID_FILE}`
    wait_for_status 1 20
    rm -f ${PID_FILE}
}

Maar krijg dit niet vertaald naar een cronjob regel.

Als ik dus vanaf commandline tvheadend start zoals onder start-deamon staat krijg ik volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
DS211> su tvheadend -c /usr/local/tvheadend/bin/tvheadend -f -c /usr/local/tvheadend/var -p /usr/local/tvheadend/var/tvheadend.pid  
su: invalid option -- f
BusyBox v1.16.1 (2012-05-10 02:27:56 CST) multi-call binary.

Usage: su [OPTIONS] [-] [USERNAME]

Change user id or become root

Options:
        -p,-m   Preserve environment
        -c CMD  Command to pass to 'sh -c'
        -s SH   Shell to use instead of default shell

Iemand die mij een schop in de juiste richting kan geven? Hoopte die start-stop-status file makkelijk aan te kunnen spreken maar geen idee hoe?

Edit:
Ook wil de door mij eerder gecompilde CouchPotato v2 development branche niet meer starten op mijn Syno en die uit de Synocommunity repo blijft hange op versie van 14 july. Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 14-08-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 11:02
Workaholic schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:36:
[...]

Maar als je overal bij wil krijg je een behoorlijke hoeveelheid poorten die open staan. Denk dan aan DSM, WebDAV, FTP, SSH, maar ook CouchPotato, SickBeard, Headphones en eventueel Subliminal / AutoSub. Wat je dan kan doen is inderdaad al die poorten extern anders forwarden maar ik werd wel vrolijk van reverse proxy. Helaas blijkt dat voor DSM niet helemaal lekker te werken.

Hoe heb je die firewall en externe ip adressen geconfigureerd als ik vragen mag?

Wat ik nu doe is vanaf mijn mobiel over PPTP een VPN verbinding maken zodat ik in mijn router kan. Daar zet ik poorten open als ik dat voor dat moment nodig heb. Vervolgens kan ik desgewenst overal bij waarna ik de poorten weer dicht zet. Omslachtig maar het werkt wel. Liever zou ik zoiets als reverse proxy gebruiken uiteraard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Ik ben het met je eens dat PPTP achterhaald is. L2TP-IPSec of SSL-VPN (zoals OpenVPN gebruikt) is stukken veiliger. Met het idee dat VPN achterhaald is ben ik het echter niet eens.

Dat je poorten forward naar al je apparaten betekent dat je die apparaten niet alleen vanaf een ander LAN bereikbaar maakt, maar vanaf het hele grote boze internet. Je vertrouwt dan op de implementatie van elk afzonderlijk pakketje, dat daar geen mogelijkheden in zitten om op afstand code uit te voeren, je device kapot te maken etc.

Als je een goeie VPN daemon gebruikt heb je over het algemeen wel een redelijk bewezen veilige technologie te pakken. Daarmee maak je, afhankelijk van je manier van VPN'en, een deel van je LAN beschikbaar voor één pc.

Er zit imho verschil in of je routed of bridged VPN gebruikt. Gebruik je een routed VPN, dan kun je in je firewall settings nog heel wat configureren met betrekking tot waar je VPN clients toegang toe hebben, je kunt routes naar een netwerk weglaten etc.
Je kunt er bijvoorbeeld ook nog voor kiezen om je VPN op een DMZ binnen te laten komen waar alleen de systemen staan die je van buitenaf toegankelijk wil hebben. En soms kan het best wenselijk of zelfs nodig zijn om via CIFS/AFP bij je files te kunnen. Of op een andere manier bij een service te kunnen die je niet per internet bereikbaar wil hebben, terwijl je er misschien toch af en toe bij wil. Dan biedt een VPN je toch de vrijheid om dat te doen, zonder dat je alles via internet open moet hebben.

Vreemde poortnummers is alleen maar security through obscurity, en het is vaak genoeg bewezen dat dat niet werkt. De externe IP's beperken van waar je bij je SSH service kunt schiet imho het doel een beetje voorbij. Als ik een service openzet voor toegang vanaf internet, is dat omdat ik er vanaf een externe locatie bij wil kunnen. En ik weet op voorhand niet altijd het IP van die locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Maar VPN is daarin ook vrij log zeg maar. Vanaf mijn werk kom ik er sowieso niet in gezien de poorten die hier dicht staan (zie eerdere posts van mij in dit topic) en het forwarden van porten (bijvoorbeeld https naar VPN) wat niet geaccepteerd wordt.

Wat zie je dan nog als alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:39
Beste Tweakers,

Enige tijd geleden had ik een vraag gesteld over welke NAS volstaat met mijn gestelde eisen.
De eisen staan in deze post.
Ik was toen uitgekomen op de Synology DS412+. Als disk wil ik graag de WD Red WD20EFRX, 2TB gebruiken (3x). Deze wil ik dan in een RAID5 opstelling plaatsen.

Heeft iemand toevallig ervaring met de performance van de NAS + WD Red schijven in een RAID5 opstelling aan de hand van (min of meer) de bovengenoemde eisen?
Is het ook mogelijk om eerst 1 HDD aan te schaffen en later vervolgens meerdere en dan pas de RAID opstelling te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Maakt iemand hier gebruik van een SAMSUNG TV in combinatie met de Synology NAS?

Ik heb voor mijn ouders een DS212+ gekocht aangezien ze graag wat willen downloaden en films willen kijken.

In plaats van nog extra geld uit te geven en het mogelijk nog ingewikkelder te maken vraag ik me af of het gebruik van de synology media server of UPNP services een optie is in combinatie met een samsung tv?
(UE40D6500)

Ik lees hier bijvoorbeeld iets over een plex media server en de samsung hub technologie?
http://www.rebelpeon.com/...-samsung-smart-tv-client/

Iemand ervaring mee? Dit scheelt weer een media center aanschaffen en dit nog apart gaan uitleggen.
Ze willen uiteindelijk alleen DVD's kunnen kijken (hoef geen mkv support dus)

[ Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 15-08-2012 10:55 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:25:
[...]

Maar als je overal bij wil krijg je een behoorlijke hoeveelheid poorten die open staan. Denk dan aan DSM, WebDAV, FTP, SSH, maar ook CouchPotato, SickBeard, Headphones en eventueel Subliminal / AutoSub. Wat je dan kan doen is inderdaad al die poorten extern anders forwarden maar ik werd wel vrolijk van reverse proxy. Helaas blijkt dat voor DSM niet helemaal lekker te werken.

Hoe heb je die firewall en externe ip adressen geconfigureerd als ik vragen mag?

Wat ik nu doe is vanaf mijn mobiel over PPTP een VPN verbinding maken zodat ik in mijn router kan. Daar zet ik poorten open als ik dat voor dat moment nodig heb. Vervolgens kan ik desgewenst overal bij waarna ik de poorten weer dicht zet. Omslachtig maar het werkt wel. Liever zou ik zoiets als reverse proxy gebruiken uiteraard..
Nou, dat moet ik nog even bekijken. Ik vind het eerlijk gezegd ook geen prettig idee om al die poorten open te zetten en heb ook niet al te veel vertrouwen in hun individuele beveiligingsimplementaties. Ik kijk nu even hoe ver ik kom met een SSH tunnel en een lokale proxy. Ik ben er ook nog niet helemaal over uit wat ik precies open wil hebben staan of wil gebruiken. Het is nu vooral dingen uitproberen.

Ik heb nu een simpel Sitecom routertje staan. Die wil ik graag vervangen door iets beters, maar voorlopig moet ik het er even mee doen. Ik kan helaas geen routes toevoegen of andere fancy zaken.

VPN leek mij ook het meest praktische. Maar 40-bit encryptie is een lachertje en eenmaal ingelogd zijn Plex en Itunes Server niet bereikbaar. Ik moet, maar hoor graag of ik dit verkeerd zie, ip adressen van servers tweemaal toevoegen; eenmaal voor intern en eenmaal voor extern. Ik had gehoopt om via VPN Plex te starten en zo simpel mijn media te bekijken. Ik heb liever geen dubbele administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31

Nakebod

Nope.

Workaholic schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:51:

Ik heb voor mijn ouders een DS212+ gekocht aangezien ze graag wat willen downloaden en films willen kijken.

In plaats van nog extra geld uit te geven en het mogelijk nog ingewikkelder te maken vraag ik me af of het gebruik van de synology media server of UPNP services een optie is in combinatie met een samsung tv?
(UE40D6500)

Ik lees hier bijvoorbeeld iets over een plex media server en de samsung hub technologie?

Iemand ervaring mee? Dit scheelt weer een media center aanschaffen en dit nog apart gaan uitleggen.
AFAIK gaat Plex niet op de DS212+ draaien, Plex draait tot nu toe alleen op Intel Synology's.
Maar de standaard Mediaserver van Synology kan ook heel wat formaten aan. Ook MKV's, als de TV dat zelf aankan. Gezien de mediaserver alleen kan streamen, en geen re-encoding doet.

Geen idee of die TV het DLNA protocol aankan, want dan kan je het daarmee proberen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEUSdude
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Workaholic schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:51:

(UE40D6500)

Ja, gaat prima. Heb hier de DS212J icm. de Samsung U32D5000, verbonden via UTP via een 1 Gigabit router. De Synology Media Center is voldoende en volstaat goed.
MKV (1080) werkt prima, en ik kan gewoon bij de shares van mij DS212J komen, alsof er een externe harddisk aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:47
Ik dacht dat het DLNA protocol geen ondertitels ondersteunde?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
dEUSdude schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:18:
[...]

Ja, gaat prima. Heb hier de DS212J icm. de Samsung U32D5000, verbonden via UTP via een 1 Gigabit router. De Synology Media Center is voldoende en volstaat goed.
MKV (1080) werkt prima, en ik kan gewoon bij de shares van mij DS212J komen, alsof er een externe harddisk aanhangt.
Perfect! Laat je de films vanuit sabnzbd of dergelijke dan uitpakken in de standaard videos folder?
(ik neem aan dat ik moet indexeren?)

Is de interface en het afspelen van films vanaf de tv gebruiksvriendelijk?

Is er wel ondersteuning voor DVD files? Doet hij ze bundelen als 1 bestand? Dus niet dat je meerdere video ts files hebt en dat ik ze moet uitleggen welke file ze moeten openen om af te spelen?

En werken de ondertitels dan ook? Dus de built-in dvd ondertitels?

[ Voor 80% gewijzigd door Workaholic op 15-08-2012 11:22 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

Reinier

\o/

Ik heb een DS212+ en een Samsung LE46C650. DLNA werkt op zich prima met een paar quirkjes:

- Als ik een video een tijdje op pauze zet en daarna weer verder kijk lijkt het alsof de televisie (of de NAS?) niet meer weet hoe lang de video nog duurt. Op een willekeurig moment kapt de player er dan mee alsof de film/serie afgelopen is. Workaround: een paar seconden terugspoelen en weer verder kijken ;)
- Sommige (misschien exotische?) subtitle-formaten werken niet.
- Wat ik verder nog jammer vind, maar dat ligt aan de Samsung en heeft niets met m'n NAS te maken: je kunt niet even een video onderbreken om even een tv-kanaal of andere input te bekijken. Je moet dan je video handmatig resumen.

De interface van de video player kan niet eenvoudiger: blader door de mappen, klik en play. Of: bedien de televisie met een (Android) DLNA-app, dan zie je de interface van de televisie niet eens.
DVD-files zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Dank voor de terugkoppeling Reinier.

Ik was vergeten dat ik op de slaapkamer ook een compatible samsung heb (met upnp).
Dus even meteen getest op mijn eigen Synology.

- Helaas geen ondersteuning voor DVD files. Dat wil zeggen dat ik een stuk of 48 files heb in het geval van een DVD video ts folder. Hoe ga ik ze uitleggen welke file ze moeten hebben? Jammer dat hij nit de bovenliggende map kan inlezen en kan afspelen. Wellicht zit die functionaliteit wel op de tv van mijn ouders (is wat nieuwer)

- Media service heeft als nadeel dat je 3 default folders krijg in de root van je NAS. Lekker onhandig als je netjes een directory structuur hebt. Kan wel andere folders aanmaken en toewijzen, maar de folders verwijderen lukt niet :(. Hide kan wel, maar de upnp devices zien de folders dan nog. Denk dat ik dan maar directory structuur van mijn ouders moet aanpassen naar 3 folders in de root.

- DVD menu schijnt hij niet te begrijpen, kan alleen files per stuk afspelen. Dat gaat in het geval van een DVD welke uit meerdere bestanden bestaat erg lastig worden.

Denk dat ik toch een goedkope media player moet aanschaffen die vooral HEEL erg simpel in gebruik is (xbmc vind ik dat niet). Nog tips voor een goedkope speler (bij voorkeur onder de 100 euro?) Apple tv wellicht?

[ Voor 16% gewijzigd door Workaholic op 15-08-2012 11:56 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Waarom geen XBMC? Niet simpel in gebruik? Die is juist zo te maken dat je hem zo simpel kan maken als je zelf wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
Joster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:05:
Waarom geen XBMC? Niet simpel in gebruik? Die is juist zo te maken dat je hem zo simpel kan maken als je zelf wil..
voor XBMC moet je wel weer een didicated pc hebben staan, oid. en je tv moet toch aan, dus als die het zelf af kan spelen (met de hoogst nodige features) dan scheeld dat weer een kastje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Joster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:05:
Je geeft het al aan.....hij is simpel te maken...maar dat is hij niet als je begint. Je begint met een wereld aan mogelijkheden en daar moet je dan eindeloos in gaan zitten tweaken om de dingen er uit te halen die je niet wilt. Soms zijn die opties bereikbaar via een gui, soms via obscure XHTML files waarvan sommige aanwezig zijn en sommige niet, die moet je dan eerst maken.

XBMC ziet er prachtig uit, ik test het ook regelmatig, en dan ga ik snel weer terug naar iets wat eenvoudiger in gebruik is. En afgezien daarvan moet je er ongeveer een hele PC aan opofferen

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 15-08-2012 12:15 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Workaholic schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:52:
Dank voor de terugkoppeling Reinier.

Ik was vergeten dat ik op de slaapkamer ook een compatible samsung heb (met upnp).
Dus even meteen getest op mijn eigen Synology.

- Helaas geen ondersteuning voor DVD files. Dat wil zeggen dat ik een stuk of 48 files heb in het geval van een DVD video ts folder. Hoe ga ik ze uitleggen welke file ze moeten hebben? Jammer dat hij nit de bovenliggende map kan inlezen en kan afspelen. Wellicht zit die functionaliteit wel op de tv van mijn ouders (is wat nieuwer)

- Media service heeft als nadeel dat je 3 default folders krijg in de root van je NAS. Lekker onhandig als je netjes een directory structuur hebt. Kan wel andere folders aanmaken en toewijzen, maar de folders verwijderen lukt niet :(. Hide kan wel, maar de upnp devices zien de folders dan nog. Denk dat ik dan maar directory structuur van mijn ouders moet aanpassen naar 3 folders in de root.

- DVD menu schijnt hij niet te begrijpen, kan alleen files per stuk afspelen. Dat gaat in het geval van een DVD welke uit meerdere bestanden bestaat erg lastig worden.

Denk dat ik toch een goedkope media player moet aanschaffen die vooral HEEL erg simpel in gebruik is (xbmc vind ik dat niet). Nog tips voor een goedkope speler (bij voorkeur onder de 100 euro?) Apple tv wellicht?
waarom dan niet gewoon divx met ingebakken subs downloaden? Wellicht werken de embedded subtitles in een .mkv ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Omdat er simpelweg meer aanbod is in DVD formaat op usenet. Zeker in de categorie waar mijn ouders van houden (reeds uitgebrachte films, filmhuis, franse films etc).

XBMC gebruik ik zelf ook, maar is naar mijn idee duurder en ingewikkelder als een speler die alleen kan connecteren richting de NAS en met een file structuur dvd's kan afspelen. Zo min mogelijk handelingen en een begin scherm met 1 of 2 icoontjes heeft hierbij de voorkeur. Library hoeft niet, gewoon film kiezen adv de mapnaam en play.

Maar even uitzoeken welke speler het meest dummy proof is, mijn ouders hebben al moeite met het aanzetten van de versterker.. dus dit is al een hele stap! Gelukkig hoeft men nu niet meer zelf te parren/unrarren.. SABNZBD + unrar naar een movies dir is perfect voor mijn ouders.. nu alleen dus nog het afspelen..

[ Voor 22% gewijzigd door Workaholic op 15-08-2012 12:30 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:53
Joster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:42:
Maar VPN is daarin ook vrij log zeg maar. Vanaf mijn werk kom ik er sowieso niet in gezien de poorten die hier dicht staan (zie eerdere posts van mij in dit topic) en het forwarden van porten (bijvoorbeeld https naar VPN) wat niet geaccepteerd wordt.

SSL-VPN op poort 443? Bijna geen werkgever die dat blokkeerd :) Ik gebruik hier een appliance voor, (Sonicwall TZ-210) er zijn echter ook vast Linux applicaties voor welke je op de Nas kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Workaholic schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:28:

XBMC gebruik ik zelf ook, maar is naar mijn idee duurder en ingewikkelder als een speler die alleen kan connecteren richting de NAS en met een file structuur dvd's kan afspelen. Zo min mogelijk handelingen en een begin scherm met 1 of 2 icoontjes heeft hierbij de voorkeur. Library hoeft niet, gewoon film kiezen adv de mapnaam en play.
en zoiets als een ac ryan speler?
als je toch vooral dvd's kijken,
je koopt er al 1 voor 50 euro omdat het bedrijf falliet is gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:07
@ Workaholic, kijk eens naar de WD TV media player. Werkt voor mij al jaren prima in combinatie met de Synology. Via de smb protocol. upnp werkt simpelweg nog steeds beroerd. (voor mij althans)

[ Voor 14% gewijzigd door ChuckyDevil op 15-08-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dennism schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:07:
[...]

SSL-VPN op poort 443? Bijna geen werkgever die dat blokkeerd :) Ik gebruik hier een appliance voor, (Sonicwall TZ-210) er zijn echter ook vast Linux applicaties voor welke je op de Nas kan installeren.
Ik gebruik gewoon de VPN server applicatie van Synology zelf. SSL poort 443 staat inderdaad open hier, maar de VPN server applicatie lijkt dat niet te slikken:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38581812

Joster in "Het grote Synology topic - deel 4" en de posts daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:27
Ik heb vandaag DSM 4.1 beta patches mogen ontvangen na een probleem met cpu usage van synomkthumbd, terwijl hij geen melding gaf voor foto's en video's die in een wachtrij zouden moeten staan.

Ik kreeg de volgende zip file, maar er zit geen 6282.pat bestand bij voor de DS212+ of is de 6281.pat compatibel?:
Small upgrade. Patch synoindex and flv convert binary
http://db.tt/I83DGOR5

[ Voor 15% gewijzigd door sanderdw op 15-08-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:01
ChuckyDevil schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:16:
@ Workaholic, kijk eens naar de WD TV media player. Werkt voor mij al jaren prima in combinatie met de Synology. Via de smb protocol. upnp werkt simpelweg nog steeds beroerd. (voor mij althans)
WD TV Player werkt bij mij ook prima, ik heb de oude live versie (en ik gebruik 'm in combinatie met de wdlxtv firmware, maar als je het simpel wilt houden is dat niet nodig en kan je 'm gewoon standaard gebruiken. stekkers er in, Nas selecteren en klaar is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
sanderdw schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:18:
Ik kreeg de volgende zip file, maar er zit geen 6282.pat bestand bij voor de DS212+ of is de 6281.pat compatibel?:
Die zouden compatible moeten zijn. De marvell 6281 en 6282 zijn van de zelfde architectuur (kirkwood).
Maar als je het niet aandurft, gewoon niet doen en wachten op final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:00
schumi2004 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:30:
Ik hoop dat er toch iemand handig is met mijn volgende probleem want mijn eerdere idee werkt niet.

Ik wil graag vanaf command line een app op mijn syno starten en stoppen en liefst met cronjob.
Stoppen doe ik wel met een killall -9 tvheadend maar dan zit ik nog met die pid file die blijft staan?
Starten zou volgens de start-stop-status file (/var/packages/tvheadend/scripts/start-stop-status) als volgt moeten:

start_daemon ()
{
    su - ${RUNAS} -c "${TVHEADEND} -f -c ${INSTALL_DIR}/var -p ${PID_FILE}"
}

stop_daemon ()
{
    kill `cat ${PID_FILE}`
    wait_for_status 1 20
    rm -f ${PID_FILE}
}

Maar krijg dit niet vertaald naar een cronjob regel.

Als ik dus vanaf commandline tvheadend start zoals onder start-deamon staat krijg ik volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
DS211> su tvheadend -c /usr/local/tvheadend/bin/tvheadend -f -c /usr/local/tvheadend/var -p /usr/local/tvheadend/var/tvheadend.pid  
su: invalid option -- f
BusyBox v1.16.1 (2012-05-10 02:27:56 CST) multi-call binary.

Usage: su [OPTIONS] [-] [USERNAME]

Change user id or become root

Options:
        -p,-m   Preserve environment
        -c CMD  Command to pass to 'sh -c'
        -s SH   Shell to use instead of default shell

Iemand die mij een schop in de juiste richting kan geven? Hoopte die start-stop-status file makkelijk aan te kunnen spreken maar geen idee hoe?

Edit:
Ook wil de door mij eerder gecompilde CouchPotato v2 development branche niet meer starten op mijn Syno en die uit de Synocommunity repo blijft hange op versie van 14 july. Iemand een idee?
voeg de cronjob onder de user root toe.
dan hoef je geen "su" te doen
code:
1
crontab -e -u root

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:48
Ik zou in ieder geval voor de 3 TB gaan en niet voor de 2 Tb, daar krijg je spijt van denk ik . Prijs per G B zal niet zoveel uitmaken. Ik zit hier met 10 x 1,5 tb die vol zit......
cacao70 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:48:
Beste Tweakers,

Enige tijd geleden had ik een vraag gesteld over welke NAS volstaat met mijn gestelde eisen.
De eisen staan in deze post.
Ik was toen uitgekomen op de Synology DS412+. Als disk wil ik graag de WD Red WD20EFRX, 2TB gebruiken (3x). Deze wil ik dan in een RAID5 opstelling plaatsen.

Heeft iemand toevallig ervaring met de performance van de NAS + WD Red schijven in een RAID5 opstelling aan de hand van (min of meer) de bovengenoemde eisen?
Is het ook mogelijk om eerst 1 HDD aan te schaffen en later vervolgens meerdere en dan pas de RAID opstelling te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 18:55
Mystic Spirit schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:28:
[...]

Klinkt interessant. Misschien een idee om dit als pakketje aan te melden voor SynoCommunity. Als we het verzoekje allemaal steunen komen er vast wel wat mensen voorbij die het voorelkaar kunnen bakken.
Ben zelf ook wel geinteresseerd in zo'n package. Heb daarom alvast even de moeite genomen om je idee vorm te geven: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/206

Vote vote vote! ;)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
jp73 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:58:
Ik zou in ieder geval voor de 3 TB gaan en niet voor de 2 Tb, daar krijg je spijt van denk ik . Prijs per G B zal niet zoveel uitmaken. Ik zit hier met 10 x 1,5 tb die vol zit......
[...]
Tja, is net wat je ermee wilt doen. Als je nieuwsgroepen gaat synchroniseren en alles bewaard wat je download is veel opslag wel handig. Ik heb er zelf 1 schijf van 1TB inzitten en die is nog niet vol.

Ik gebruik hem voor mijn documenten, homevideo's, foto's, backups van mijn schoonouders documenten en foto's. Als ik een film download dan verwijder ik die na het kijken.

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
kfaessen schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:19:
Het vervolg van mijn overleden DS1812+.

Enkele pagina's terug had ik gemeld dat mijn DS1812+ waarschijnlijk was overleden.

De synology support heeft gevraagd of ik hem voor de zekerheid nog eens goed wilde testen:
Schijven eruit halen en aanzetten, als het resultaat een oneindig blauw knipperend lampje is dan is het moederbord overleden en dien ik hem terug te sturen naar de winkel. Dit was dus inderdaad het geval (dat had ik al eens eerder getest en nu nog een keer).

RMA is intussen al bij de winkel aangevraagd en morgen of overmorgen gaat die waarschijnlijk op de post.
En hoe gaat het met jouw overleden 1812+ ??
is hij omgeruild?
ging het goed met data migreren?

ik krijg ook een nieuwe toegestuurd als het goed is.

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
Ik heb weer eens wat flink stoms gedaan :) was bezig om public keys aan de praat te krijgen zodat mn nas via een cronjob mijn webserver rsync'ed.

Op de URL http://blog.bobpeers.com/...tation-using-secure-keys/ had ik het volgende beter niet kunnen doen:
Also change the following line to prevent passwords being used to log in.
# To disable tunneled clear text passwords, change to no here!
PasswordAuthentication no
#PermitEmptyPasswords no
Nu kan ik niet meer inloggen met het wachtwoord, en de public key lijkt ook niet te werken (of ik doe iets fout). Is er naast ssh-en naar de nas nog een mogelijkheid om bij /etc/ssh/sshd_config te komen en dit aan te passen? Zo niet, dan moet ik hem maar weer opnieuw installeren :)

(kan wel gewoon de nas bereiken via alle andere mogelijkheden, het is dus niet meteen een ramp dat ik nergens meer bij kan, maar toch beetje vervelend dit :o)

site

• thedon46
localjoost.nl schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:56:
(kan wel gewoon de nas bereiken via alle andere mogelijkheden, het is dus niet meteen een ramp dat ik nergens meer bij kan, maar toch beetje vervelend dit :o)
er bestaat zoiets als config file editor,
ik geloof een package van Merty,
als je daarin die /etc/ssh/sshd_config toevoegd kan je daarin editten

zie hier: http://www.mertymade.com/syno/#cfe

[ Voor 6% gewijzigd door thedon46 op 16-08-2012 09:01 ]

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
thanks ik ga even zoeken :)

edit: held! ik kan er weer bij :)

[ Voor 40% gewijzigd door jvvj op 16-08-2012 09:07 ]

site

• MissileHugger
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

localjoost.nl schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:00:
thanks ik ga even zoeken :)

edit: held! ik kan er weer bij :)
Anders kon je het altijd nog met Shellinabox proberen. Das een shell in DSM (werkt zonder SSH).

• Romke

Romke

Dieselhead

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
schumi2004 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:30:
De -f weglaten?

DS211> echo $SHELL
/bin/ash
DS211>

code:
1
2
3
4
5
6
7
-f
--fast
     Pass the `-f' option to the shell.  This probably only makes sense
     if the shell run is `csh' or `tcsh', for which the `-f' option
     prevents reading the startup file (`.cshrc').  With Bourne-like
     shells, the `-f' option disables file name pattern expansion
     (globbing), which is not likely to be useful.

👉🏻 Blog 👈🏻

• JackRyan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 20:43
Even een echte beginnersvraag:

Al mijn films/series en muziek staan op een externe HD die geformatteerd is als Mac OS Uitgebreid (hoofdlettergevoelig, journaled). Wanneer ik deze aansluit op de Synology ziet de NAS hier geen data opstaan.

Is het mogelijk om te zorgen dat de Synology de HD wel "ziet"?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:00
JackRyan schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 20:28:
Even een echte beginnersvraag:

Al mijn films/series en muziek staan op een externe HD die geformatteerd is als Mac OS Uitgebreid (hoofdlettergevoelig, journaled). Wanneer ik deze aansluit op de Synology ziet de NAS hier geen data opstaan.

Is het mogelijk om te zorgen dat de Synology de HD wel "ziet"?
Google;
DS cant read Mac format.

You need anyway a Mac to read the external disk, so the quickest way is to set up a share on the Synology, mount it from the Mac, plug the external HDD on the Mac and launch from it a copy from the external disk to the share (and then perhaps go to sleep )

• timacaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11-2023
Vraagje aan jullie,

Ik zou graag willen dat mijn 412+ externe backups kan maken van de foto's die erop staan, cloud dus. Nu weet ik wel van Amazon en Hidrive/Strato, maar zijn er nog meer mogelijkheden dan dat?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Een 2e synology (of nas met rsync) bij een familie lid o.i.d. ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• timacaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11-2023
OK, een 2e NAS, prima dat zou kunnen. Hoe betrouwbaar is RSync op dat moment dan over het internet heen. Geen enkele lijn is constant bijvoorbeeld.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31

Nakebod

Nope.

Net zo (on)betrouwbaar als Amazon/HiDrive natuurlijk. Je lijntje zal heus niet veranderen door de gebruikte backup methode.

Er schijnt trouwens ook een methode te zijn om je Syno naar Google Drive te syncen. Al werkt dat niet via de standaard ingebouwde backup functie. En in DSM 4.1 beta zit het ook niet, dus ik ga er eigenlijk van uit dat die in DSM 4.1 final ook niet tot de backup opties hoort.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:07
Via Rsync gaat dat allemaal prima. Tegenwoordig zijn de lijnen stabiel en vanwege de sync valt er op een gegeven moment niet zoveel te syncen. Of je moet natuurlijk dagelijks heel veel foto's hebben. Verder houdt Rsync wel bij welke bestanden nog niet helemaal over zijn. Ik zie verder weinig verschil met een dienst. Die kunnen inderdaad net zo (on)bereikbaar zijn als de Syno bij familie.

[ Voor 10% gewijzigd door ChuckyDevil op 17-08-2012 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Ik heb een DS212 maar het lukt mij niet om hem van buitenaf (internet) te benaderen. Ik heb alle benodigde poorten open gezet in mijn ZTE H220N router (KPN Glasvezel). Als ik met port checker kijk of de poorten open zijn geeft hij bij poort 5001 aan dat deze niet open is terwijl ik dit wel zo heb ingesteld in de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmbosch82 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 07:51:
Ik heb een DS212 maar het lukt mij niet om hem van buitenaf (internet) te benaderen. Ik heb alle benodigde poorten open gezet in mijn ZTE H220N router (KPN Glasvezel). Als ik met port checker kijk of de poorten open zijn geeft hij bij poort 5001 aan dat deze niet open is terwijl ik dit wel zo heb ingesteld in de router.
Indien de Synology firewall uitstaat, danwel op de juiste poorten open staat heeft dit helaas weinig van doen in het Synology topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 13:20
Joster schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:42:

SSH tunnel over poort 443 opzetten.
Dan heb je alleen poort 443 openstaan thuis en eenmaal als de tunnel gebouwd is, kan je overal bij thuis.
Bij zo wat alle bedrijven staat poort 443 wel open >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 19:54
timacaro schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:06:
Vraagje aan jullie,

Ik zou graag willen dat mijn 412+ externe backups kan maken van de foto's die erop staan, cloud dus. Nu weet ik wel van Amazon en Hidrive/Strato, maar zijn er nog meer mogelijkheden dan dat?
Ik heb zelf (naast een tweede NAS bij familie) sinds een paar maanden Crashplan. Met deze (http://pcloadletter.comlu.com) instructies heb ik het vrij eenvoudig geinstalleerd op mijn DS211. Intussen heb ik ruim 200GB van mijn 250GB aan persoonlijke foto's en video's bij Crashplan staan. In het begin ging de upload erg traag (rond de 300kbps). Intussen ligt het gemiddeld iets boven de 1Mbps.

Crashplan heeft veel mogelijkheden om je backups te configureren. Een en ander configureer je met een bijbehorende client applicatie waarmee je de Crashplan server op je Synology vanaf een PC kan beheren. Je kan Crashplan 30 dagen lang gratis proberen zonder beperkingen. Dat heb ik een paar weken gedaan en omdat het goed beviel heb ik daarna gelijk voor 4 jaar betaald. Dat kostte me $140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Hoe kan het dat mijn DS212+ met sabnzbd met 2,3MB/sec de CPU tot 95%+ bezet heeft? Ik bedoel: dit moet toch een peuleschil zijn voor een CPU met 2Ghz?

Had ik toch nog maar een maandje gewacht op de DS213+?

Zie hier: http://www.wifimedia.eu/c...dualcore512mb-p-3135.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
De vraag is dan wat je nog meer hebt draaien. Bekijk de processen en het CPU gebruik eens door de op CPU grafiek de klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/CPUDS212.png

EDIT: hier is te zien dat na het downloaden de rar's worden uitgepakt (stukje met lagere CPU!) en dan is hij klaar.

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/CPUDS2122.png

Blijft merkwaardig!

[ Voor 61% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 17-08-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:12:
Hoe kan het dat mijn DS212+ met sabnzbd met 2,3MB/sec de CPU tot 95%+ bezet heeft? Ik bedoel: dit moet toch een peuleschil zijn voor een CPU met 2Ghz?

Is dit niet fake ? Er is niks officieels bekend gemaakt bij Synology..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:27
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:12:

Dit klopt, ik heb het zelfde. Ik merk wel dat een andere usenetprovider nog verschil kan maken. Je moet namelijk zo min mogelijk connecties hebben met een zo groot mogelijke download snelheid. Zo heb ik Eweka, iets duurder maar sneller met minder connecties.

Daarnaast raad ik je toch aan om nzbget te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen zijn er werkzaamheden:

Dear user,

Thank you for your continuous support in Synology. In order to provide better service, server maintenance is scheduled to take place during 9:30AM to 11:30AM (GMT+8) on 8/18 (Sat), Taiwan time. The availability of selected services will be suspended during the period. Normal use will be resumed within 2 hours.

Please refer to the following for the list of affected services. We apologize for any inconvenience and thank you for your understanding.

Services affected on 8/18 (Sat)
Synology DDNS Service: Connection via Synology DDNS is suspended; MyDS Center is unavailable.
QuickConnect: Connection via QuickConnect, including Cloud Station and DS file is suspended.
Push notification on MSN & Skype is suspended.
File Station: share file link service (gofile.me) is suspended.

Sincerely yours,
Synology Inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:40
sanderdw schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:55:
[...]

Dit klopt, ik heb het zelfde. Ik merk wel dat een andere usenetprovider nog verschil kan maken. Je moet namelijk zo min mogelijk connecties hebben met een zo groot mogelijke download snelheid. Zo heb ik Eweka, iets duurder maar sneller met minder connecties.

Daarnaast raad ik je toch aan om nzbget te gebruiken.
Vreemd, ik gebruik SABNZBd en heb Extreme usenet (12 draadjes max volgens mij) en haal hiermee 5-7MB/s op een 211+. Je zou zeggen dat een 212+ sneller moet zijn?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:02
Als je versleutelde verbindingen gebruikt dan schiet het CPU-gebruik omhoog. Met mijn 111 haalde ik maar 2 MB/sec en sinds ik de versleuteling heb uitgezet zit ik op 4,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
celshof schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:45:
Als je versleutelde verbindingen gebruikt dan schiet het CPU-gebruik omhoog. Met mijn 111 haalde ik maar 2 MB/sec en sinds ik de versleuteling heb uitgezet zit ik op 4,5.
Jep, ik versleutel het niet inderdaad.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
NiGeLaToR schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:37:
[...]Vreemd, ik gebruik SABNZBd en heb Extreme usenet (12 draadjes max volgens mij) en haal hiermee 5-7MB/s op een 211+. Je zou zeggen dat een 212+ sneller moet zijn?
Ik heb "maar" een 20mbit usenet abo, dus max 2,5MB/sec. Maar het gaat mij nu meer om de CPU, dat kán toch niet? Verder gebruik ik wel SSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:02
Zet SSL uit en probeer het dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:47
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:49:
[...]

Is dit niet fake ? Er is niks officieels bekend gemaakt bij Synology..
vermoed dat ze het te vroeg hebben neergezet. Ze komen eind augustus op de markt.

Ik heb er een laten reserveren onder voorbehoud ... :)

Ik heb meer aan een lage energieverbruik dan hogere MBs.. merk ik toch niet..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
celshof schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:51:
Zet SSL uit en probeer het dan nog eens.
Dat zou wel 's de sleutel kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
NiGeLaToR schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:06:
[...]Dat zou wel 's de sleutel kunnen zijn :)
Zonder SSL nu rond de 50-60%, in mijn ogen nog altijd een tegenvaller.

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/CPUDS2123.png

Ik moet zeggen dat ik dan ook enigszins teleurgesteld ben in de DS212+. Ik had gedacht dat deze unit met 2 vingers in de neus kon downloaden. Nu ben ik bang dat een sneller usenet abo, of meer gelijktijdige taken geen zin hebben....?

Of is SABNZBD zo inefficiënt?

In ieder geval haal ik zonder SSL de maximale snelheid van 2,5MB.sec, terwijl ik die niet eens haal met SSL, blijft dan steken op 2,2..... :/

EDIT:

Hier zie je wat er gebeurt als SSL wordt ingeschakeld: de cpu maxed out en de download wordt minder en grilliger.

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/CPUDS2124.png

[ Voor 22% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 17-08-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Welke versie van Sabnzbd gebruik je? Recentste via package center plugin dingest?
Mijn 211+ doet ook 100% cpu load maar gaat in ieder geval vaak de 5MB/s voorbij. Soms ook niet, maar dan kan het ook aan retentie liggen van hetgeen ik wil ophalen. Is inderdaad niet de max snelheid die ik zou kunnen halen, maar eigenlijk zit ik er nooit op te wachten, dus is alles met een aantal MB/s snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Laatst online: 23:59
Ik snap niet dat jullie zo'n zware app als SabNZBd gebruiken. Ik gebruik nzbget op mijn ds211 en werkt super. Haal 11 a 12MB/sec (ja, megaByte; Mijn inet connectie is max 14.5MB/sec) en mijn NAS blijft gewoon responsive als ik file access heb over het netwerk.

Gebruik nzbgetweb als webpagina om de voortgang te bekijken en heb een aparte watch folder welke ik vul met de NZB's. Ideaal en vooral, snel.
Pagina: 1 ... 62 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.