Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Sinds kort een DS212+, een vraag:

Ik heb in windows een aantal snelkoppelingen naar shares aangemaakt, in de vorm van "\\192.168.0.149\Muziek" en dat werkte perfect. Maar nu gaat dit opeens niet meer?

Ik kan wel op de DS212+ inloggen en ik zie de mappen via de DSM/browser, maar in Windows niet meer......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat werkt er niet dan? Krijg je een error? Als je die paden in windows verkenner intikt, krijg je dan wel de mappen te zien?

Ik denk dat het een rechten/inlog probleem is. Je kunt de drives denk ik beter direct mappen en het vinkje zetten always connect en use the following credentials (netwerk drive maken).

Afbeeldingslocatie: http://files.computertotaal.nl/2011/4/schijfletter-koppelen.png

[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 07-08-2012 19:24 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:19:
Sinds kort een DS212+, een vraag:

Ik heb in windows een aantal snelkoppelingen naar shares aangemaakt, in de vorm van "\\192.168.0.149\Muziek" en dat werkte perfect. Maar nu gaat dit opeens niet meer?

Ik kan wel op de DS212+ inloggen en ik zie de mappen via de DSM/browser, maar in Windows niet meer......?
Check maar eens of het ip nog hetzelfde is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Ik kan de unit ook niet meer pingen? Maar wel inloggen via het ip adres met poort 5000 errachter? Heeft volgens mij met de beveiligingsinstellingen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
kfaessen schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:23:
[...]Check maar eens of het ip nog hetzelfde is.
Is nog hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Je kunt je posts editen he :)

Heb je toevallig de firewall ingeschakeld op de NAS? Of zitten rommelen in de CIFS/Filesharing opties?
NAS al gereboot?

EDIT
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:32:
De firewall is ingeschakeld. Ik heb de windows bestandserver toegevoegd en nu doet ie het weer.....? :D Kan mij niet herinneren dat ik dat heb aangezet, of de toegang heb terug geschroefd......
Je vervuilt dit topic nogal door heel veel posts achter elkaar aan te maken. Waarom edit je de posts niet gewoon?

[ Voor 65% gewijzigd door Workaholic op 07-08-2012 20:20 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
De firewall is ingeschakeld. Ik heb de windows bestandserver toegevoegd en nu doet ie het weer.....? :D Kan mij niet herinneren dat ik dat heb aangezet, of de toegang heb terug geschroefd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
OK, dan nog 1:

Ik heb DSaudio op de iPad aan de praat, maar wil niet dat het geluid afspeelt op mijn iPad, maar op mijn PC (die met mijn stereo is verbonden). Hoe doe ik dat? Ik kan alleen maar de iPad kiezen als afspeelapparaat.

En waarom zie ik niet in de browser op de PC gebeuren wat ik met de iPad doe? Is dit een gelijktijdige andere sessie?

Wat een apparaat, maar ik verdrink momenteel in de mogelijkheden! :9~ :'(

[ Voor 30% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 07-08-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 00:13
Hi Tweakers.

Op mijn werk (internet/reclame bureau) gebruiken we bijna constant files van onze fileserver, een oude luidruchtige tower die minimaal 5 jaar oud is. Ontwerpers editen PSD's, coders editen textfiles en de administratie draait hun boekhoudings software vanaf die server. Totaal maken er dagelijks max 10 mensen op deze manier gebruik van, realistisch meestal 2 a 5 tegelijk.

Q1. Nou is deze server erg onstabiel aan het worden en vroegen we ons af of we die met een NAS kunnen vervangen. Kan dat of mist zo'n beestje daar de rekenkracht voor?

Q2. Ik zit te kijken naar de 2 bay DS212J, DS212 en DS212+, of de 4 bay DS411J, DS411 en DS412+. Synology geeft aan dat deze 3 keuzes staan voor 'performance'. Denk je dat wij de regular of + nodig hebben, of het met een J versie af kunnen?

We hebben geen speciale features nodig, Mac en Windows machines moeten erbij kunnen, en een FTP server kunnen draaien lijkt me een handige extra die ze volgens mij allemaal hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door eagl0r op 07-08-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:27
Q1: Ja dat kan zeker, alleen die boekhouding software zal er hoogstwaarschijnlijk niet op draaien, tenzij het een webapplicatie is.

Q2: Een J versie zou dat al moeten redden. Maar ik zou zelf dan wel een gewone of + versie nemen voor wat overhead.
Aantal Bays is afhankelijk van de hoeveelheid aan opslag. Je zou bij een 2 Bay kunnen kiezen voor raid 1 met een usb schijf als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Workaholic schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:41:

Jij gebruikt geen post processing?

Als ik nu wat download via spotweb krijgt hij netjes de movies of tv categorie mee vanuit spotweb. Dit zie ik ook in NZBGET. Hij download alles in \volume2\usenet\nzbget\download\movies of \series en pakt dit uit in dezelfde map.

Wat ik graag wil is dat hij het download in \volume\nzbget\download\ en daarna verplaatst naar \volume2\usenet\ of \volume2\usenet\movies. Het liefst inclusief renaming van series. Dit deed SABNZBD allemaal out of the box.. kan ik die scripts niet copy en pasten?
Ja natuurlijk gebruik ik het wel (nog niet wakker denk ik) maar in de meest simpele vorm. Puur dat hij de download ergens neerzet in een map die ik aangeef.

Renamen heb ik niet nodig aangezien XBMC de titels goed laat zien en de overbodige tekens niet laat zien. Tevens ook het nadeel als er iets met een sub niet goed gaat je niet meer weet welke versie je hebt gedownload.

De SABs scripts zullen niet 1 op 1 gaan werken in NZBget lijkt mij. Maar voldoende kennis hier dus dat moet te doen zijn.

ps je DM zag ik eerder dan dit topic dus mooi dat het gelukt is om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:09

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Is er de mogelijkheid om een Dropbox map te syncen met een map op de Synology? Ik wil namelijk de foto map graag op zowel mijn Dropbox account als mijn Synology de foto's hebben staan zonder alles twee keer te doen.

Ja ik weet dat ik een dropbox achtige map op mijn Synology kan aanmaken en er dan alsnog overal bij kan, maar dat vind mijn upload niet zo leuk, zeker niet als ik veel foto's wil doorgeven. Dit doe ik dan liever via de Dropbox servers.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 10:21
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:47:
Ik heb DSaudio op de iPad aan de praat, maar wil niet dat het geluid afspeelt op mijn iPad, maar op mijn PC (die met mijn stereo is verbonden). Hoe doe ik dat? Ik kan alleen maar de iPad kiezen als afspeelapparaat.
Vroeger had iTunes een instelling daarvoor. Iets met 'share this computers speakers'. Wat jij wil kun je oplossen met Apple Remote op de iPad, en iTunes met je hele media-voorraad op de PC aan.

Alternatief kun je proberen iets als Airfoil te instaleren, dan wordt je PC ook een Airplay hub op het netwerk.
En waarom zie ik niet in de browser op de PC gebeuren wat ik met de iPad doe? Is dit een gelijktijdige andere sessie?
Dat is een andere sessie ja. Het is geen VNC of RDP, maar gewoon een webpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
Rubman schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:20:
Is er de mogelijkheid om een Dropbox map te syncen met een map op de Synology? Ik wil namelijk de foto map graag op zowel mijn Dropbox account als mijn Synology de foto's hebben staan zonder alles twee keer te doen.

Ja ik weet dat ik een dropbox achtige map op mijn Synology kan aanmaken en er dan alsnog overal bij kan, maar dat vind mijn upload niet zo leuk, zeker niet als ik veel foto's wil doorgeven. Dit doe ik dan liever via de Dropbox servers.
Het maakt toch niet uit of je 't upload via dropbox of via de synology cloud station?

Maar wat jij wil bestaat (nog) niet. Misschien heeft iemand er een 3rd party package voor, de API's van dropbox zijn openbaar per slot van. Ik persoonlijk gebruik er juist wel cloudstation voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Voor hen die het kan gebruiken :)

Gisteren Link Aggregation aangezet op mijn DS1010+.
Had laatst een TP-Link SG3216 16 port switch gekocht die LAG ondersteund.
In het weekend LAG ingesteld, Maar DS1010+ zei er niet mee te kunnen werken.
Hiervoor een ticket bij Synology gemaakt. Blijkt dat enkel Dynamic Link Aggregation ondersteund word.
Gekeken op mijn switch maar vind daar niets van terug, enkel static LAG.

Gisteren heb ik static LAG uitgezet en enkel LACP ingesteld, nu lijkt het te werken. Althans, de DS1010+ geeft geen fout meer. Zou moeten testen op een PC met 2 netwerkpoorten natuurlijk om zeker te zijn dat het werkt, en ik meer dan 125MB/sec zou kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:09

Rubman

Retarded or just overjoyed!

arjankoole schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:22:
[...]

Het maakt toch niet uit of je 't upload via dropbox of via de synology cloud station?

Maar wat jij wil bestaat (nog) niet. Misschien heeft iemand er een 3rd party package voor, de API's van dropbox zijn openbaar per slot van. Ik persoonlijk gebruik er juist wel cloudstation voor.
Het gaat ook niet om het uploaden, Dat is de eerste keer gewoon via mijn eigen upload maar het ergens anders downloaden of laten zien. Het is in mijn geval sneller als ik dat via de Dropbox server doe ipv mijn eigen crappy upload.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
abusimbal schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:23:
Gisteren heb ik static LAG uitgezet en enkel LACP ingesteld, nu lijkt het te werken. Althans, de DS1010+ geeft geen fout meer. Zou moeten testen op een PC met 2 netwerkpoorten natuurlijk om zeker te zijn dat het werkt, en ik meer dan 125MB/sec zou kunnen halen.
Bij mij werkt 't via LACP inderdaad ook prima, ik vlieg makkelijk over de 1 Gb/s heen op m'n DS1812+. De switch waar het monster op ingeplugged hangt is een HP Procurve 1810-24G.

[ Voor 51% gewijzigd door arjankoole op 08-08-2012 10:26 . Reden: netjes gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
Rubman schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:25:
[...]

Het gaat ook niet om het uploaden, Dat is de eerste keer gewoon via mijn eigen upload maar het ergens anders downloaden of laten zien. Het is in mijn geval sneller als ik dat via de Dropbox server doe ipv mijn eigen crappy upload.
Nu moet ik bekennen dat ik niet volledig bekend ben met Dropbox, heeft Dropbox ook nog een webinterface waar je je 'dropbox inhoud' mee kunt bekijken? Want dan zie ik je punt wel inderdaad. Cloudstation houdt via je NAS alleen bepaalde mappen in sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefaanDG
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 13:36
Dropbox heeft inderdaad ook een eigen webinterface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54

St@m

@ Your Service

Petje72 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:00:
[...]

Misschien ligt het niet aan je Synology maar b.v. aan je netwerkkabel of switch ? probeer eens een andere netwerkkabel als eerste, die heb je vast 1 liggen en dat kost je niets.
Heb de NAS meegenomen naar mijn werk, zelfde problemen hier. Ligt dus niet aan de thuisomgeving.
Nu een backup maken van de NAS van het werk, en daarna de schijven omwisselen.. ben benieuwd. Ondertussen deze check aan het uitvoeren op mijn NAS:
http://forum.synology.com...k_and_repair_basic_faults

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
St@m, heb je toevallig nog een extra adapter om mee te testen?
Of probeer het eens met een andere HD.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 08-08-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

job schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:27:
St@m, heb je toevallig nog een extra adapter om mee te testen?
Of probeer het eens met een andere HD.
Ja, op het werk hebben we ook een DS211J. Ik ben nu de data aan het veiligstellen van die NAS. Daarna kan ik testen met de HDD's uit die NAS, werkt het dan wel goed, dan ligt het aan de HDD's.
Waarom zou een adapter uitmaken?

In het uiterste geval ruil ik ze gewoon om :P Ding op het werk wordt toch alleen maar gebruikt als opslag voor ISO's en VM's :P Heb ik ooit gekocht als leuk voor de heb, maar staat eigenlijk stof te happen :P

Ja, ik ben verantwoordelijk voor de HW hier, en ja dat zou diefstal zijn ;)

FFS staat dat ding al een half uur die SMART test te doen en hij blijft maar op 10% hangen..

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 08-08-2012 11:46 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

sanderdw schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 23:52:
Q1: Ja dat kan zeker, alleen die boekhouding software zal er hoogstwaarschijnlijk niet op draaien, tenzij het een webapplicatie is.

Q2: Een J versie zou dat al moeten redden. Maar ik zou zelf dan wel een gewone of + versie nemen voor wat overhead.
Aantal Bays is afhankelijk van de hoeveelheid aan opslag. Je zou bij een 2 Bay kunnen kiezen voor raid 1 met een usb schijf als backup.
Als er PSD files ge-edit worden door meerdere mensen tegelijk, is het misschien verstandig om voor een rappere versie te gaan. En houd er ook rekening mee wat voor schijven je erin stopt. Western Digital Caviar Green HDD's zijn wel lekker energiezuinig, maar draaien maar op 5400RPM. Dat merk je als je veel kleine (text)files aan het bewerken bent: Seek times zijn hoger. Gewoon lekker grote files er naartoe pompen gaat wel redelijk: Ik haalde vanaf mijn oude server (Atom 330 met enkele 1TB WD Green HDD) naar mijn NAS (DS212J, Synology Hybrid Raid met 1-disk redundancy) over een Gbit lijntje zo'n 25MB/s met lage belasting van de CPU van de Synology. Maar kleine files gingen aanzienlijk langzamer en de CPU-belasting was veel hoger.

Het boekhoudpakket zou ik persoonlijk geen enkele uitspraak over durven doen voor ik weet om welk pakket het precies gaat. Misschien is het wel een Windows applicatie die alleen een 'database' ergens op een share heeft, maar misschien is het ook wel een applicatie die z'n eigen serverapplicatie heeft, maar het zou ook zo een applicatie kunnen zijn die een directe connectie naar een database server maakt. En dan weet je nog niet wat voor DB er onder hangt. Misschien moet dat wel op Windows draaien, wat niet zal gaan op de Synology, omdat dat een Linux apparaat is.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
St@m schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:35:
Ja, op het werk hebben we ook een DS211J. Ik ben nu de data aan het veiligstellen van die NAS. Daarna kan ik testen met de HDD's uit die NAS, werkt het dan wel goed, dan ligt het aan de HDD's.
Waarom zou een adapter uitmaken?
Een te zwakke voeding=adapter (een nieuwe kan ook stuk zijn) geeft rare problemen; vastlopers en reboots bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:40
Heb 2 Syno's en beide met 1 ipcam eraan.
Nu heb ik S1 als host server in de Surveillance station ingesteld, de ander als client.
In de host heb ik de client toegevoegd, de verbinding werkt.
Volgens de handleiding moet ik nu in de live view weergave bijvoorbeeld een grid kunnen maken met de twee camera's erin, maar camera 2 duikt gewoon nergens op. De twee syno's zijn verbonden, maar kan de feautures niet gebruiken. Geen idee wat ik nu moet doen, volgens de handleidingen is het nu goed.. Wie o wie heeft nog een ideetje?

-> Ben al 1 stapje verder, ik kan opnames van de andere camera op S1 wel bekijken, dat gaat nu goed. Alleen live view ziet er bij mij anders uit, ik heb geen optie om een grid met meerdere beelden in te stellen maar kan alleen maar een snapshot maken. Verschillende accounts (admin etc) en browsers (Safara, Chrome) geprobeerd, geen verschil.

[ Voor 24% gewijzigd door NiGeLaToR op 08-08-2012 12:23 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Ik weet niet of ik in het juiste topic zit maar ik heb de volgende vraag.

Wij hebben een shared folder FTP aangemaakt.
Daarin worden allemaal klantfolders aangemaakt die door ons via FTP en in het netwerk beschikbaar zijn met Read/Write rechten.
De klant mag echter ook via FTP inloggen maar moet dan alleen zijn folder zien en alleen daar rechten op hebben.

Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Bedankt voor de tips! We gaan een +'je aanschaffen voor de files. De maker van de boekhoudingssoftware zegt dat hun spul niet werkt op een NAS dus daar zoeken we later een andere oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

job schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:46:
[...]
Een te zwakke voeding=adapter (een nieuwe kan ook stuk zijn) geeft rare problemen; vastlopers en reboots bijvoorbeeld.
Tnx voor het meedenken :)
Alles uitgesloten, het zijn zeker weten mijn schijven. Heb ze nu in de Synology van het werk, en dan is die ook niet vooruit te branden. Heb de schijven van het werk in mijn Synology en dat werkt super.
Ik hou deze schijven :+ Kan ik lekker weer aan het werk thuis (nouja, films en series kijken). En ik vraag RMA aan voor de schijf(ven) van mijn NAS. Ding op het werk wordt toch niet gebruikt, dus dan hebben ze wel even.
Nu er nog achter komen welke van de twee schijven kaduuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:27
Bbfreak schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:56:
Ik weet niet of ik in het juiste topic zit maar ik heb de volgende vraag.

Wij hebben een shared folder FTP aangemaakt.
Daarin worden allemaal klantfolders aangemaakt die door ons via FTP en in het netwerk beschikbaar zijn met Read/Write rechten.
De klant mag echter ook via FTP inloggen maar moet dan alleen zijn folder zien en alleen daar rechten op hebben.

Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?
Als je een Synology hebt zit je goed ;) .

Hier al gekeken?:
http://www.synology.com/t...e_sub_folder.php?lang=nld

Je kan eventueel ook met de 'gebruiker basismap' gaan werken. Dus werknemers read/write op homes. En de aangemaakte klanten krijgen daaronder automatisch hun eigen map waarop zij read/write rechten hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door sanderdw op 08-08-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:41
McVirusS schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:49:
Ik had een probleem met mijn root partitie (was een daemon die een log file van 2GB had geschreven) maar hierdoor ben ik per ongeluk mijn /etc/crontab leeggemaakt (wou 'm saven en dat ging niet).

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om even naar zijn /etc/crontab te kijken en door te geven wat hier standaard in staat? Eventueel graag ook kijken naar /etc.defaults/crontab.

Ik draai SABnzbd, CouchPotato Server, DownloadStation, Transmission en Sublinimal. Weet niet welke van deze apps iets wegschrijven in /etc/crontab.

Wordt enorm gewaardeerd want anders moet ik waarschijnlijk alles opnieuw installeren.

DSM 4.0 trouwens.
Iemand?

Het is heel makkelijk, even inloggen via SSH en volgende typen:

cat /etc/crontab
cat /etc.defaults/crontab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik ben aan het rond kijken naar een backup (/vervanging) van mijn thuisserver..

in eerste instantie stond ik op het punt een ethernet schijf te kopen, tot ik zag wat die, en de echte nas'jes kunnen doen tegenwoordig..

ik heb hierdoor een beetje gelezen over de synology DS212(+) (4 schijven zou ik e.v.t. wel willen maar vind ik erg prijzig)

Enige wat mij zeker tegenhoud is dat ik wel kan hotswappen, maar het risico loop dat de disks bij het in de nas plaatsen worden geformatteerd (volgens een review op internet).
iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten? (betreft dan wel een situatie zonder raid setup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Laatst online: 01-10 15:24
Vandaag heb ik mijn 212+ binnengekregen. Hiervoor had ik een conceptronic ch3snas, maar die werd echt te traag. De twee schijven uit de conceptronic heb ik gewoon in de 212+ geschroefd. Nieuwe firmware en synology assistant gedownload van de site.

De schijven die ik gebruik zijn:
Maxtor diamondmax 10 300GB (6v300F0)
Samsung HD753LJ 750GB

Ik kom niet voorbij de installatie. Het zou zo simpel moeten zijn. Hij zegt continu: "kan de schijf niet in partities indelen" . Zou ik misschien de schijven eerst moeten formatteren alvorens ze in de Synology te schuiven?

Edit:
Het antwoord is dus ja. Ik moest in ieder geval de bestaande volumes/partities van mijn ch3snas verwijderen. Hij loopt nu mooi door. Ongelooflijk dom hoeveel tijd je hiermee al kunt verspelen. :D

[ Voor 15% gewijzigd door vandenhende op 08-08-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
McVirusS schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:55:
[...]

Iemand?

Het is heel makkelijk, even inloggen via SSH en volgende typen:

cat /etc/crontab
cat /etc.defaults/crontab
Standaard staat er vrij weinig in, op drie zelf ingesteld jobs na:
DiskStation> cat /etc.defaults/crontab
#minute hour    mday    month   wday    who     command

Meeste van deze instelling zijn vanuit de Control Panel ingesteld:
DiskStation> cat /etc/crontab
# restart crontab
#  /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop && /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start
################
## Subliminal ##
################
15      */12    *       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/subli_cron_findTV.sh /volume1/video/Series 14 > /dev/null 2>&1
###############
## Spotweb   ##
###############
15      */6     *       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_upd.sh > /dev/null 2>&1
0       */6     *       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_retr.sh > /dev/null 2>&1
################
# NAS specific #
################
0       0       *       *       *       root    /usr/sbin/ntpdate -b nl.pool.ntp.org
21      0       *       *       2,5     root    /usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg
47      22      *       *       0       root    /usr/syno/bin/synoavscan --system
0       8       *       *       0       root    /var/packages/AntiVirus/target/bin/synoavscan --system

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

St@m schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:14:
[...]

Tnx voor het meedenken :)
Alles uitgesloten, het zijn zeker weten mijn schijven. Heb ze nu in de Synology van het werk, en dan is die ook niet vooruit te branden. Heb de schijven van het werk in mijn Synology en dat werkt super.
Ik hou deze schijven :+ Kan ik lekker weer aan het werk thuis (nouja, films en series kijken). En ik vraag RMA aan voor de schijf(ven) van mijn NAS. Ding op het werk wordt toch niet gebruikt, dus dan hebben ze wel even.
Nu er nog achter komen welke van de twee schijven kaduuk is.
Schijven dus omgewisseld.. kom je thuis.. merkte al een keer een verbindingsfout terwijl ik volle bak aan het downloaden was.. Synology staat aangesloten op de router. Router gereset en alles werkte weer.. Hmm, zou het dan toch de router zijn :?
Even niet kunnen testen, maar net een aflevering van House aangezet, nog geen 5 minuten later stopt het beeld..
NAS nu maar direct aangesloten op de switch. Kijken hoe het nu gaat. Het zijn dus niet de schijven 8)7 , dan vraag ik me echt af waarom de NAS op het werk niet vooruit kwam met mijn schijven.. Ik ben los hier, maar het testen gaat wel iets makkelijker met een identieke NAS :P
Maar goed, van het weekend de router maar eens installeren met DD-WRT firmware.. kijken wat er dan gebeurd. Router had wel eens problemen als die een paar uur lang volle bak aan het downloaden was (14~15MB p/s) maar ik dacht dat ik dan gewoon teveel vroeg van dat ding (Linksys E2000) misschien is het toch een maandagmorgen modelletje. Nu eerst maar kijken of ik het probleem nog eens kan reproduceren.

En nu net toch weer een ieniemienie hick-up.. potverdrie.. 8)7 Ik word gek hier. Morgen de NAS maar weer mee naar het werk, printplaatje omwisselen..

Edit: Het was een combinatie van denk ik.. één van de schijven is inderdaad kapot.

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 09-08-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Onlangs kwam ik erachter dat de synchronisatie van mijn cloudstation niet goed meer gaat. Bij het opnieuw proberen te verbinden via de speciale cloudstation-app op Windows 7, krijg ik de volgende melding:
De bewerking is mislukt. Controleer of Cloud Station is bijgewerkt naar de laatste versie op zowel DiskStation als op uw computer, en probeer het vervolgens opnieuw.
Ik heb echter van allebei de laatste versies... Vermoedelijk is dit gebeurd na een upgrade van cloudstation op de NAS. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Ik ben al sinds gisteren aan het zoeken naar een tutorial voor Sickbeard voor mijn DS1511+ maar kan die niet vinden? Wel een mooie tut voor Sickbeard onder Ubuntu maar daar heb ik niets aan. Ik snap gewoon niet hoe ik die Sb moet instellen ook al moet het zo simpel zijn. Werkt de spin-down functie nog als ik Sb gebruik? Las ergens dat je dan een USB stick moet gebruiken anders doet ie dit niet?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:50
@Ibidem

http://www.mobile-harddis...eren-op-een-synology-nas/

[ Voor 5% gewijzigd door Deef_K op 09-08-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 30-09 09:41
Brickman schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:22:
[...]

Standaard staat er vrij weinig in, op drie zelf ingesteld jobs na:
DiskStation> cat /etc.defaults/crontab

Meeste van deze instelling zijn vanuit de Control Panel ingesteld:
DiskStation> cat /etc/crontab
# restart crontab
#  /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop && /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start
################
## Subliminal ##
################
15      */12    *       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/subli_cron_findTV.sh /volume1/video/Series 14 > /dev/null 2>&1
###############
## Spotweb   ##
###############
15      */6     *       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_upd.sh > /dev/null 2>&1
0       */6     *       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_retr.sh > /dev/null 2>&1
################
# NAS specific #
################
0       0       *       *       *       root    /usr/sbin/ntpdate -b nl.pool.ntp.org
21      0       *       *       2,5     root    /usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg
47      22      *       *       0       root    /usr/syno/bin/synoavscan --system
0       8       *       *       0       root    /var/packages/AntiVirus/target/bin/synoavscan --system
Tnx, meeste was al restored na een DSM herinstallatie gelukkig. Alleen NTP gebeuren niet, maar dat was vrij makkelijk toe te voegen. Fijn om te zien dat alles nu weer op orde lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ibidem schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:56:
Ik ben al sinds gisteren aan het zoeken naar een tutorial voor Sickbeard voor mijn DS1511+ maar kan die niet vinden? Wel een mooie tut voor Sickbeard onder Ubuntu maar daar heb ik niets aan. Ik snap gewoon niet hoe ik die Sb moet instellen ook al moet het zo simpel zijn. Werkt de spin-down functie nog als ik Sb gebruik? Las ergens dat je dan een USB stick moet gebruiken anders doet ie dit niet?
Al draaide je windows. Elke tutorial om sickbeard in te stellen (hier staat er ook een) moet voldoen. Waar loop je vast? Waarom heb je er niets aan? Het enige verschil tussen de verschillende systemen is de gebruikte paden.

Een tip wat betreft tutorials, gebruik 1 tutorial, niet meerdere door elkaar. De ene tutorial gebruikt bijvoorbeeld de postprocessing van sickbeard, de ander laat het door sabnzbd doen.

Wat de usb stick betreft, dat wordt ook uitgelegd in dat topic.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 09-08-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 18:53
sn33ky schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:12:
Vraagje: Is er een mogelijkheid om door middel van Sabnzb, Synology NAS, couchpotatoe & sickbeard of iets anders automatisch de oudste films/series te laten verwijderen van je HD als je HD vol begint te lopen? Dit zou door middel van eens criptje kunnen heb ik begrepen? Indien dit de enige oplossing is. Kan iemand mij tutorials geven voor het schrijven van zo een scriptje.
Of misschien een DSM 4.x pakketje dat deze mogelijkheid heeft. HD monitor ofzo?
Omdat hier niemand heeft geantwoord heb ik maar op het synology forum en linux cripting support deze vraag gesteld. En deze kwamen met verschillende scripts op de proppen. Wat denken jullie hiervan?

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 DIRS="a/ b/"
MAXDELBYTES="53687091200" # 50GB
DELBYTES="0"

find $DIRS -type f -printf "%T@ %s %p\n" | sort -r -n | while read time bytes filename
do
    rm -fv "$filename"
    DELBYTES=$((DELBYTES + bytes))

if [ $DELBYTES -ge $MAXDELBYTES ]; then break; fi
done

En de ander:
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/opt/bin/bash
dir=/data/video
min_dirs=3
full=60
logfile=/var/tmp/removed.log

df=`df | grep data | awk '{print $5}' | sed s/%//g`
if [ $df -gt $full ]; then
   [[ $(find "$dir" -type d | wc -l) -ge $min_dirs ]] &&
   IFS= read -r -d $'\0' line < <(find "$dir" -printf '%T@ %p\0' 2>/dev/null | sort -z -n)
   file="${line#* }"
   ls -lLd "$file"
   #rm -rf "$file"
   date=`date`
   if [ -f "$file" ]; then
      echo "$date $file could not be removed!" >> $logfile
   else
      echo "$date $file removed" >> $logfile
   fi   
fi

Mischien ook handig voor deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:39:
Nog een vraag mbt het CPU gebruik (bij een DS212+):

Waarom is bij file transfers de CPU belasting zo hoog?

Als ik aan het kopiëren ben, dan is de CPU rond de 60% belast. Waarom? Dit kost toch geen CPU tijd? Of staat er standaard een encryptie soort aan? Is gewoon schrijven naar een enkele disk, geen RAID..... :?

[afbeelding]
SABNZBD

Optimalisatie voor de synology (niet verplicht, wel aan te raden) Veel van de synology nassen zijn geen snelheidsmonsters. Het is daarom ook handig de volgende zaken in te stellen. Ga naar config, switches en vul bij IONice Parameters: -c2 -n4 in. Dit voorkomt dat het unrarren en de parititeits controle de HD te veel belast.

Een tweede tweak is te bereiken door "Pause Downloading During Post-Processing" aan te vinken. Dit zorgt ervoor dat na elke download er eerst geunrarred gaat worden voordat sabnzbd verder gaat met een volgend download. Ook hier is de achterliggende gedachte dat je de nas niet te zwaar wilt belasten. Klik op save changes om de instellingen ook daadwerkelijk door te voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:16
In welke app doe jij deze settings? Dat is me niet geheel duidelijk, de laatst genoemde tweak lijkt voor nzbget. Maar de eerste heb ik geen menu 'switches"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:27:
In welke app doe jij deze settings? Dat is me niet geheel duidelijk, de laatst genoemde tweak lijkt voor nzbget. Maar de eerste heb ik geen menu 'switches"
geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik denk niet dat een setting in sab invloed heeft op een file transfer.
Hij is niet aan het downloaden met sab, maar kopieert data van/naar zijn nas via smb/nfs.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 09-08-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Toevallig meer mensen waar "meldingen" in DMS4.1 beta niet meer binnenkomen als je dat via smtp.live.com laat lopen?

Sinds de update werkt het niet meer lijkt het.

Ik gebruikte altijd 587 als poort. Heb ook poort 25 geprobeerd... met en zonder 'beveiligde verbinding' gedaan.

Me wachtwoordt opnieuw steeds ingevult, maar sinds de beta geen meldingen meer gehad...
Het ligt ook niet aan het wachtwoord, want via copy/past werkt hetzelfde wachtwoord wel via mail.live.com.

In het verleden werkte dit. Op zaterdag 7 juli 2012 9:03:28 heb ik mijn laatste notificatie gehad via de mail.
Ligt dit aan de beta? Een beveiligings update bij live.com?

Voorbeeld hoe ik het ingevult heb:
http://i45.tinypic.com/141nvrq.jpg

Ik heb het Synology gemeld, maar nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Ik ben het bakje (212+) aan het installeren met 2 WD Red 3TB schijven en sta nu voor de keuze Synology Hybrid RAID, of niet. Ik wil hem als RAID 1 (mirror) instellen, heb ik dan iets aan SHR of kan ik het beter uitvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dan kan je gewoon voor SHR kiezen. Je synology maakt dan een software raid 1 aan.
SHR maakt het zelfs makkelijker om later over te stappen naar grotere HD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Ik heb ook SHR draaien hier. Dan kun je inderdaad makkelijker overstappen naar grotere schijven.

Doe je dan bijvoorbeeld eerst één schijf van 4TB erbij, dan kun je die ene extre TB wel gebruiken maar is die niet redundant tot je er een 2e 4TB disk bij doet.

Prestaties zijn hier met een DS212J ook prima in orde. Ik kopieerde grote files vanaf mijn oude Ubuntu server (Atom 330, onboard LAN) via CIFS gewoon met 26MB/s via de Gbit LAN naar het ding toe. Ik heb overigens WD Green schijven, in die server zit een 3.5 jaar oude WD Green 1TB, in de NAS 2*2TB WD Green.

En welke RAID je ook kiest, met je Synology gebruik je toch altijd software RAID, dus ik zou dan gewoon voor de meest flexibele gaan, SHR dus.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Romke schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:53:

Prestaties zijn hier met een DS212J ook prima in orde. Ik kopieerde grote files vanaf mijn oude Ubuntu server (Atom 330, onboard LAN) via CIFS gewoon met 26MB/s via de Gbit LAN naar het ding toe. Ik heb overigens WD Green schijven, in die server zit een 3.5 jaar oude WD Green 1TB, in de NAS 2*2TB WD Green.
Je weet dat de theoretische max van Gbit 125Mb/sec is? 26Mb/sec is dus niet bepaald snel..

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Die 125 MB/sec ga je met de 212j niet halen, zeker niet bij het wegschrijven van data.
Heb je veel kleine bestanden dan gaat het een stuk trager. zie ook: http://www.synology.com/p...mance.php?lang=enu#tabs-2

[ Voor 21% gewijzigd door job op 09-08-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Workaholic schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 18:30:
[...]

Je weet dat de theoretische max van Gbit 125Mb/sec is? 26Mb/sec is dus niet bepaald snel..
Ik weet dat dat de theoretische max van Gbit Ethernet is. Echter zijn er andere componenten buiten de theoretische snelheid van Ethernet: Overhead van TCP/IP, Overhead van CIFS en de implementatie daarvan, afhandeling van het netwerkverkeer door de Synology etc.
De DS106'jes waar ik mee gewerkt heb deden een hoop netwerkafhandeling die een netwerkkaart van bijvoorbeeld Intel of 3Com/HP in hardware zou doen via de CPU. Ik weet niet hoe de nieuwere Synology devices dat doen, maar het zou me niks verbazen als die ook een hoop via de CPU doen.

Dan heb je nog de issue dat ik een DS212j heb, wat al niet de allersnelste versie is, en dat de machine waar de data af kwam ook bepaald geen snelheidsmonster is met z'n Atom 330, onboard Ethernet en onboard SATA.

We haalden op de zaak bij m'n ouwe baas met laptops als client altijd met enige moeite leessnelheden van 50MB/s vanaf een redelijke rappe Windows server waar een Intel netwerkkaart en een RAID5 array met 3 7200RPM SATA HDD's in zat.

Voor een tussen Synology DS212j met WD Green schijven en een Atom 330 bakje met een WD Green schijf vind ik 26MB/s dus best aardig. Er zal ongetwijfeld al verschil merkbaar zijn als ik in beide systemen rappe 7200RPM HDD's zou zetten. Ware het niet dat ik de Synology ook gekocht heb vanwege het energievebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door Romke op 09-08-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Photostation: ik heb gebruikers leesrechten gegeven op de map 2012. In die map maak ik elke maand een nieuwe map met foto's, bijv. augustus. Ik maak mappen aan via de windows verkenner.

Nu wil ik dat alle gebruikers daar gelijk rechten op hebben (inzage rechten), maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ik moet elke keer alle users rechten geven voor die sub mappen en dat is erg irritant.

Heb ik iets verkeerd ingesteld of hoort het zo te werken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 23:10
[...]

Maar als je nou de 412+ had gehad, dan...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Laatst online: 10-09 15:11
Op dit moment is hier in huis de laptop in feite de enige computer. De desktop, waar alle storage in zit, wordt ook inderdaad alleen nog maar daarvoor gebruikt: als storagebak.

Ik zit er over te denken om de desktop te vervangen door een Synology DiskStation, maar vraag mij af hoe het zit met de schijven die op dit moment in de desktop zitten: 2 x 2 TB, en 2 x 1 TB. Ik meende dat je voor RAID identieke schijven nodig hebt. Klopt het dat als ik deze 4 schijven in bijvoorbeeld een DS411slim zou zetten, van de 2 TB-schijven er maar 1 TB gebruikt wordt?

Wat is in dezen een slimme oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:02:
Heb ik iets verkeerd ingesteld of hoort het zo te werken?
Als je de mappen aanmaakt via photostation ipv via de verkenner, helpt dat?
Upquark schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:39:
2 schijven in raid1, en 1 schijf met een los volume voor onbelangrijke data?
Je weet dat de ds411 slim alleen werkt met laptopschijven (2.5")?

[ Voor 50% gewijzigd door job op 09-08-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
deze post kan weg!

[ Voor 90% gewijzigd door job op 09-08-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
Upquark schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:39:
Op dit moment is hier in huis de laptop in feite de enige computer. De desktop, waar alle storage in zit, wordt ook inderdaad alleen nog maar daarvoor gebruikt: als storagebak.

Ik zit er over te denken om de desktop te vervangen door een Synology DiskStation, maar vraag mij af hoe het zit met de schijven die op dit moment in de desktop zitten: 2 x 2 TB, en 2 x 1 TB. Ik meende dat je voor RAID identieke schijven nodig hebt. Klopt het dat als ik deze 4 schijven in bijvoorbeeld een DS411slim zou zetten, van de 2 TB-schijven er maar 1 TB gebruikt wordt?

http://www.synology.com/s..._calculator.php?lang=nld#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Laatst online: 10-09 15:11
^^ Bedankt allen! Ik denk dat ik met de DS411 (niet de slim dus) geholpen ben, aangezien deze SHR ondersteunt. :)

[ Voor 88% gewijzigd door Upquark op 09-08-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik maak net iets apparts mee. N.a.v. wat shared library issues met XBMC had ik een user aangemaakt op mijn Synology t.b.v. XBMC.

Deze had ik na alle ellende uitgeschakeld!!!
Nu voeg ik een SMB share toe met die uitgeschakelde gebruiker en ik kan warempel er gewoon mee inloggen!!!

Laatste DSM versie (niet beta)

Iemand dat ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
matthijst schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:15:
[...]

Maar als je nou de 412+ had gehad, dan...
De 212+ doet ook 60MB/sec+

Ik ben aan het proberen SABNZDB aan de praat te krijgen, python en sabnzdb installatie zijn gelukt, maar als ik SABNZDB wil starten, krijg ik de melding "kan geen verbinding maken met 192.168.0.199:8080".

Is er al iets anders op deze poort? Hoe weet ik dat, of hoe kan ik sabnzdb op een andere poort instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Zijn er hier mensen die dit soort snelheden halen met SickBeard actief?
Bij mij zakt de snelheid in als ik SB activieer.

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 11-08-2012 09:52 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Je weet dat b bit is en B Byte ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
M1ch schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:38:
Onlangs kwam ik erachter dat de synchronisatie van mijn cloudstation niet goed meer gaat. Bij het opnieuw proberen te verbinden via de speciale cloudstation-app op Windows 7, krijg ik de volgende melding:

[...]

Ik heb echter van allebei de laatste versies... Vermoedelijk is dit gebeurd na een upgrade van cloudstation op de NAS. Iemand hier ervaring mee?
Voor het geval anderen hier nog tegenaan lopen: zojuist opgelost door:
a) backup te maken van "lokale" synology map, om te voorkomen dat bestanden gewist worden bij een sync
b) synology cloudstation client te deinstalleren op pc/laptop
c) nieuwe synology cloudstation client te installeren op pc/laptop

--> sync gaat nu weer lopen. Dus straks "lokale" bestanden er maar even overheen zetten denk ik. Blijft wel vreemd, want ik draaide al laatste versie van cloudstation, deinstall/reinstall deed het hem dus zo lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:07:
[...]
Ik ben aan het proberen SABNZDB aan de praat te krijgen, python en sabnzdb installatie zijn gelukt, maar als ik SABNZDB wil starten, krijg ik de melding "kan geen verbinding maken met 192.168.0.199:8080".

Is er al iets anders op deze poort? Hoe weet ik dat, of hoe kan ik sabnzdb op een andere poort instellen?
Ik kom er niet uit, al van alles geprobeerd..... 8)7 Als dit al zo "automatisch" werkt, dan wil ik getnzb al helemaal nooit proberen.... :)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Staat je firewall aan?

Edit: wat bedoel je met "starten"?

[ Voor 46% gewijzigd door technorabilia op 10-08-2012 21:46 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Ja, die had ik ook al uitgezet, maakt geen verschil. Ik weet niet hoe ik de config file kan editten, want daar schijn je de poort 8080 te kunnen veranderen - deze kan in gebruik zijn waardoor het niet te bereiken is....?

EDIT: het is wel de firewall, ik had hem verkeerd uitgezet. Dan krijg je zo'n melding dat iets niet gelukt is en dan blijft de firewall wel werken. Nu heb ik "indien niet voldaan wordt aan de regels - toegang toestaan" tijdelijk ingesteld. Welke regel moet ik dan toevoegen?

[ Voor 28% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 10-08-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Oh nvm.

[ Voor 94% gewijzigd door Oppie op 10-08-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Heb nu poort 9090 toegevoegd als nieuwe regel en het werkt, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Even een (voor mij tenminste ;) ) erg ingewikkelde vraag:

Sinds mei is er grive, een Linux tool die Google Drive opent voor Linux gebruik. Hail, hail!

Wat ik echt dolgraag zou willen is een DSM app die Google Drive ontsluit.

Je snapt het al, is het uberhaupt mogelijk om Linux apps te installen op DSM, en zo ja, hoe?
grive is geschikt voor een aantal Ubuntu versies, maar ik heb erg weinig Linux kennis om te weten of dit compatibel is met DSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:07
Ik denk dat het wel mogelijk is. Maar ik ben ook geen compile goeroe, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Olgeros schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:58:
Even een (voor mij tenminste ;) ) erg ingewikkelde vraag:

Sinds mei is er grive, een Linux tool die Google Drive opent voor Linux gebruik. Hail, hail!

Wat ik echt dolgraag zou willen is een DSM app die Google Drive ontsluit.

Je snapt het al, is het uberhaupt mogelijk om Linux apps te installen op DSM, en zo ja, hoe?
grive is geschikt voor een aantal Ubuntu versies, maar ik heb erg weinig Linux kennis om te weten of dit compatibel is met DSM.
Klinkt interessant. Misschien een idee om dit als pakketje aan te melden voor SynoCommunity. Als we het verzoekje allemaal steunen komen er vast wel wat mensen voorbij die het voorelkaar kunnen bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Mystic Spirit schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:28:
[...]

Klinkt interessant. Misschien een idee om dit als pakketje aan te melden voor SynoCommunity. Als we het verzoekje allemaal steunen komen er vast wel wat mensen voorbij die het voorelkaar kunnen bakken.
Ik ga er ook even naar kijken. SynoCommunity is niet de enige die packages maakt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Kijk, dat zijn coole berichten :-)
Thanks folks!

Edit:
Ik heb zelf nog niet naar het pakket gekeken overigens, ik ben vooral op zoek naar een DSM oplossing zodat ik mijn NAS met Google Drive kan syncen.
Ik zou namelijk best graag GD willen gaan gebruiken als (betaalde) backup.

[ Voor 70% gewijzigd door Olgeros op 11-08-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:42
MissileHugger schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:12:
[...]

Ik ga er ook even naar kijken. SynoCommunity is niet de enige die packages maakt ;).
Ik heb geen idee of je aan verzoekjes doet, maar is een NodeJS package ook mogelijk? Heb ik ook nog niet kunnen vinden namelijk... en zelf compileren is mij ook nog niet gelukt..... :X

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:20
ok, net upgrade DSM gedaan naar laatste 4.0 release.

Alles komt weer normaal op behalve de apache reverse proxy settings die'k had gedaan.
Ook nano (de tekst editor) werkt niet meer. 'k Veronderstel dat ipkg zo'n upgrade niet fatsoenlijk overleefd.

Hoe herstel ik dit weer het makkelijkst want ipkg lihjkt nog <el aanwezig te zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
SynStorage> find -name ipkg 
./volume1/@optware/share/ipkg
./volume1/@optware/bin/ipkg
./volume1/@optware/lib/ipkg
./volume1/@optware/etc/ipkg
./opt/share/ipkg
./opt/bin/ipkg
./opt/lib/ipkg
./opt/etc/ipkg

Gewoon alle guides die'k voor het installeren heb gevolgd opnieuw volgen?

Dat gezegd zijnde.. is er ergens wat info over wat en hoe te backuppen zodat ik na een volgende DSM upgrade (4.1 b.v.) weer zo snel mogelijk up en running ben?

[ Voor 129% gewijzigd door witchdoc op 12-08-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 16:24

Arfman

Drome!

IPKG werd toch gebruikt voordat je heel mooi via SynoCommunity/Package Center een extra repo kon toevoegen :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
Voor diegene waarbij de Resource Manager in DSM 4.1beta niet werkt hebben waarschijnlijk net-snmp geïnstalleerd met ipkg. Daarom net-snmp verwijderen en opnieuw opstarten.

ipkg remove net-snmp

Bron

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
Bijkomend probleem..

Op elke lijn van een document dat ik probeer te editen in vi staan een ^M op het einde
Het origineel komt van notepad++ (onder windows) en heeft deze ^M niet.

Als'k de tekst van notepadd++ gewoon rechtstreeks in vi kopiëer dan schuift het eerste karakter van elke lijn verder en verder op naar rechts (maar whitespaces ervoor dus).

Iemand een idee waar dit vandaan komt en hoe'k er vanaf raak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Opslaan met UNIX line endings.

Die ^M is Carriage Return. Linux en programma's gebruiken alleen een Line Feed als line ending. Windows gebruikt CR+LF. Open je dus een bestand met Windows line endings op een *NIX systeem, dan zul je dus die 'overbodige' karakters zien. Andersom zul je in een file met UNIX line endings die je in Notepad.exe opent blokjes zien waar je enters verwacht.

[ Voor 85% gewijzigd door Romke op 12-08-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderen van de ^M:

tr -d '\r' < file > file2
perl -i -p -e 's/\r//' file
sed -i -e 's/\r//' file

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Iemand die plowshare al heeft geprobeerd op zijn diskstation? Schijnt met standaard curl al ver te komen, maar op dit moment nog geen enkele keer gelukt om een bestand te downloaden via radpidshare/mediafire /etc...

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:10
Net wat doms gedaan, was bezig te proberen de wireless hotspot functie van de syno als bridge te laten werken ipv als "eigen" netwerkje daar ik via mijn telefoon bij wat shares moest.

Dit is niet gelukt (weet iemand toevallig of en hoe dit in te regelen is?)

Nu echter het volgende probleem. Wanneer de USB Wifi stick aangesloten is heeft de Syno geen netwerk connectiviteit meer, de DS finder ziet hem nog wel maar kan geen connectie maken. Wanneer ik de stick verwijder gaat het wel weer goed, echter kan ik dan de instellingen niet aanpassen naar de oude waarden.

Wanneer ik boot zonder stick en deze later aansluit is ook de connectiviteit direct weg. Weet iemand toevallig of ik de netwerk instellingen via de commandline kan aanpassen? zodat ik niet de hele Syno hoef te nuken om de hotspot weer actief te krijgen?

Edit:

Gefixed door in de map /etc/sysconfig/network-scripts het lbr0 config file aan te passen naar de correcte oude settings.

Uiteraard heb ik nu nog niet de bridge funktie die ik graag zou willen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 12-08-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Heeft iemand het toevallig al voor elkaar gekregen om een iscsi volume te benaderen vanuit shell? Ik wil een iscsi volume repliceren naar een andere synology met r-sync.. maar kan deze niet benaderen zonder een iscsi connector te gebruiken op een server of windows machine.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 02-10 07:10
Ik heb de handleidingen van brickman gevolgd mbt reversed proxy.
Echter werkt dit voor sickbeard headphones enz. maar couchpotato wil persee nog een portnummer ertussen.
waar kan dit aan liggen. /couchpotato2 werkt niet maar :5050/couchpotato2 wel.

iemand een idee?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Ik heb onze DS212+ over het weekend een kopie van onze oude fileserver laten maken, dat ging natuurlijk mis omdat die oude fileserver er 3x per dag uitklapt, maar nu kom ik niet meer via Windows bij de shares, zowel //nas en //<ip>. Via het web panel lijkt alles prima in orde, geen errors, notices, lampjes, niets. Iemand een idee wat er mis kan zijn? En ik zie nu net dat ik wel bij de shares kan via lokale FTP.

*edit* Opgelost. De Windows file service (en Mac en Linux) stond zomaar uit in de Firewall rules terwijl ik daar nog helemaal niet in ben geweest. :? Thanks google.

[ Voor 22% gewijzigd door eagl0r op 13-08-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remcoXP schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:10:
Ik heb de handleidingen van brickman gevolgd mbt reversed proxy.
Echter werkt dit voor sickbeard headphones enz. maar couchpotato wil persee nog een portnummer ertussen.
waar kan dit aan liggen. /couchpotato2 werkt niet maar :5050/couchpotato2 wel.

iemand een idee?
Bij couchpotato2 moet je een / aan einde url plaatsen, dus zo http://<yourdomain>/couchpotato2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 23:10
witchdoc schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:28:
Bijkomend probleem..

Op elke lijn van een document dat ik probeer te editen in vi staan een ^M op het einde
Het origineel komt van notepad++ (onder windows) en heeft deze ^M niet.

Als'k de tekst van notepadd++ gewoon rechtstreeks in vi kopiëer dan schuift het eerste karakter van elke lijn verder en verder op naar rechts (maar whitespaces ervoor dus).

Iemand een idee waar dit vandaan komt en hoe'k er vanaf raak?
http://kb.iu.edu/data/acux.html

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
@workaholic , ik heb wel eens openelec vanaf Synology iscsi geboot met deze handleiding http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Network_Boot_-_iSCSI , wellicht heb je hier iets aan?

Dan zou je open-iscsi moeten kunnen installeren met ipkg, ik kan nu niet testen of dat kan.

[ Voor 20% gewijzigd door pjeterinfo op 13-08-2012 11:24 ]

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 09:19

jelly

Arch Linux

pjeterinfo schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:22:
@workaholic , ik heb wel eens openelec vanaf Synology iscsi geboot met deze handleiding http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Network_Boot_-_iSCSI , wellicht heb je hier iets aan?

Dan zou je open-iscsi moeten kunnen installeren met ipkg, ik kan nu niet testen of dat kan.
Fout, je moet open-iscsi installeren op je openelec bak, want synology heeft een frontend voor het maken van ISCSI LUN's

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Workaholic schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:24:
Heeft iemand het toevallig al voor elkaar gekregen om een iscsi volume te benaderen vanuit shell? Ik wil een iscsi volume repliceren naar een andere synology met r-sync..
Als je een target wil syncen moet je dat gewoon met de volume file die in onder /volumex/@iSCSITrg staat.
Een target op op file level syncen kan alleen wanneer alle geconnecte devices cluster aware zijn (of je moet een target read-only connecten).
b.t.w. OpeniSCSI kan standaard ook als initiator dienen op de synology.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
@jelly , het is maar een begin, maar als je 2 Synologies aan elkaar wilt knopen moet er op één dus open-iscsi staan.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 15:37

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Ben sinds kort in het bezit van een DS212 met WD RED 2TB schijf!
Ben een zeer tevreden gebruiker, mooie interface, leuke packages te installeren. 
Heb er spotweb en sabnzb op geïnstalleerd.

Ik zet gescheduled de DS212 uit om 0:00 uur en aan om 06:00 uur.
Nu sinds 4 dagen is hij ’s morgens niet te bereiken. Ik denk omdat ie niet goed afsluit.
Lampjes branden normaal, geen knipperde blauwe leds, maar hij is niet te bereiken, geen netwerk, ssh, etc..
Kan hem alleen keihard uitzetten en weer aan, dit lijkt me niet bevorderlijk voor de HD.
In logs staat niets.. heb sabnzb al laten afsluiten om 23.00 uur, maar dit heeft niet geholpen.

Heb hier al gezocht, maar niet iets kunnen vinden, heeft iemand dit al eens gehad?
Hoe zou ik dit kunnen onderzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
MarcoKL schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:38:
Ben sinds kort in het bezit van een DS212 met WD RED 2TB schijf!
Ben een zeer tevreden gebruiker, mooie interface, leuke packages te installeren. 
Heb er spotweb en sabnzb op geïnstalleerd.

Ik zet gescheduled de DS212 uit om 0:00 uur en aan om 06:00 uur.
Nu sinds 4 dagen is hij ’s morgens niet te bereiken. Ik denk omdat ie niet goed afsluit.
Lampjes branden normaal, geen knipperde blauwe leds, maar hij is niet te bereiken, geen netwerk, ssh, etc..
Kan hem alleen keihard uitzetten en weer aan, dit lijkt me niet bevorderlijk voor de HD.
In logs staat niets.. heb sabnzb al laten afsluiten om 23.00 uur, maar dit heeft niet geholpen.

Heb hier al gezocht, maar niet iets kunnen vinden, heeft iemand dit al eens gehad?
Hoe zou ik dit kunnen onderzoeken?
Kun je hem nu wel gewoon uitzetten via de interface? Als dat al niet lukt weet je iig zeker dat het niet aan het gescheduled uitzitten ligt. Dan zou je daarna via putty eens in de /var/log/messages logfile kunnen kijken of daar een melding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Laatst online: 29-09 15:37

MarcoKL

That's a huge b*tch!

weazle schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:49:
[...]

Kun je hem nu wel gewoon uitzetten via de interface? Als dat al niet lukt weet je iig zeker dat het niet aan het gescheduled uitzitten ligt. Dan zou je daarna via putty eens in de /var/log/messages logfile kunnen kijken of daar een melding staat.
Ik kan hem via de interface wel uitschakelen, dat gaat goed.
Inschakelen gaat daarna ook goed.

Zal thuis eens de messages controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thedon46 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:38:
[...]

Je kan met een cronjob wel een script draaien die die bewerking uitvoerd... beetje een omweg, maar is te proberen

Edit:
Als nou s'nachts om 1uur een cronjob start waarin staat dat je TVHeadend wil stoppen (killall programName)
en om 7uur s'morgens een script starten die TVHeadend weer opent. (programName.sh start)
zoiets?
Heb het nu zo opgelost wat mij redelijk goed lijkt, iemand die dit kan bevestigen?

code:
1
2
3
#minute hour    mday    month   wday    who        command
0       7       *       *       *       tvheadend  /usr/local/tvheadend/bin/tvheadend -f -c /usr/local/tvheadend/var -p /usr/local/tvheadend/var/tvheadend.pid
0       2       *       *       *       root       killall -9 tvheadend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheden vraag. Volgens mij doe ik iets niet goed:

-Ik heb door het hele huis cat 6 kabels aangelegd en wegegstucd. Ik heb een gigabitrouter (Cisco). Als ik bekabeld data wegschrijf naar mijn NAS 212+ dan gaat dat met max 9,6 MB per sec bij grote bestanden. Wat doe ik fout? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Vervang je NAS door een PC/laptop en kijk of dat wel snel werkt --> Zo ja, dan kabels/router etc. in orde.
Zet je packages op je NAS uit en probeer opnieuw.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 22:51
Heb je alle 8 de adertjes doorverbonden? Lijkt er op alsof 1,2,3,6 werkt (100mbit), maar een van de andere adertjes niet.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:17:
Heb je alle 8 de adertjes doorverbonden? Lijkt er op alsof 1,2,3,6 werkt (100mbit), maar een van de andere adertjes niet.
Ik heb het door een pro laten installeren die ook alle adertjes steeds testte met een apparaat. Bekabeling is in orde. Dat weet ik zeker. Wat zou het kunnen zijn? Wat is de verwachte snelheid in MB per sec? Is het wel meer? Kan het zijn dat mijn laptop die overpompt de bottleneck is? (Ultrabook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:01
Heeft die ultrabook wel een gigabit NIC?
En kan ie wel zoveel data aanleveren (trage HDD?).
Pagina: 1 ... 61 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.