Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:37:
Benieuwd, wil zon beetje hetzelfde: tv series automatisch kunnen downloaden tbv ATV2, liefst mbv sickbeard.

Zou denken dat de 212+ sowieso de betere keus is door de snellere processor (2 vs 1.6) en 512 vs 256MB geheugen?
Volgens mij moet dat wel lukken, ik doe met een DS211 het volgende:
DS211 specs: CPU Frequency : 1.6GHz Memory : DDR3 256MB
- SickBeard
- CouchPotato server (V2)
- SABnzbd
- Headphones
- Subliminal
- TV Headend
- OScam
- Maraschino
- ZNC

Dus denk dat het wel goed zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Over sabnzb gesproken... ik ben nu bezig met de installatie er van maar heb gelezen dat je iig moet zorgen dat hij niet op je NAS maar in je Volume1 terecht komt.. echter bij de installatie van het pakketje kom ik nergens tegen waar je hem kan installeren.. Binnen de tool zelf uiteraard wel de download mappen etc. maar bedoelen ze dat ook of bedoelden ze eigenlijk de installatie van sab zelf?

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:21
heeft iemand hier al eens mee gespeeld? (beta 4.1)
YouTube: Vernieuwde Synology DS Audio app Android

ik krijg het niet werkend i.c.m. mijn one S en de ps3.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
phoentje schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:31:
Over sabnzb gesproken... ik ben nu bezig met de installatie er van maar heb gelezen dat je iig moet zorgen dat hij niet op je NAS maar in je Volume1 terecht komt.. echter bij de installatie van het pakketje kom ik nergens tegen waar je hem kan installeren.. Binnen de tool zelf uiteraard wel de download mappen etc. maar bedoelen ze dat ook of bedoelden ze eigenlijk de installatie van sab zelf?
Welke repository gebruik je?

Als het die van SynoCommunity is dan zit het wel goed. Enige wat je opgeven moet is de download map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

schumi2004 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:07:
[...]

Welke repository gebruik je?

Als het die van SynoCommunity is dan zit het wel goed. Enige wat je opgeven moet is de download map.
Ik heb die uit de OP genomen: http://www.mertymade.com/syno/

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Ik installeer voor de zekerheid die jij noemt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

phoentje schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:03:
[...]

Ik installeer voor de zekerheid die jij noemt wel :)
Krijg daar direct de melding dat het paket niet geinstalleerd kan worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de ballen van die nieuwe CouchPotato v2. Op nzbmatrix is een film enkele dagen geleden gereleased maar Couchpotato V2 vindt deze film niet. Forced search doet ook helemaal niets.

Zijn er nog mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Jup, had python al van die andere package maar gedeinstalleerd. Nu de python hiervan inderdaad er op gezet. Die versie draait echter zonder service. Kan er iets achtergebleven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Het lijkt de versie te zijn..... andere versies van andere package providers kan ik wel installeren.. echter kan ik bij die andere versies niet de initieele installatie map opgeven :( , wil wel zekerheid hebben dat als dat niet kan ik met het aanwijzen van de downloadmappen voldoende heb gedaan om niet het geheugen van me NAS vol te laten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
phoentje schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:19:
Het lijkt de versie te zijn..... andere versies van andere package providers kan ik wel installeren.. echter kan ik bij die andere versies niet de initieele installatie map opgeven :( , wil wel zekerheid hebben dat als dat niet kan ik met het aanwijzen van de downloadmappen voldoende heb gedaan om niet het geheugen van me NAS vol te laten lopen
Geloof me het zit goed zo ;)

Tip: Gebruik volgende keer de edit knop van je laatste bericht als je een reply na je eigen bericht wilt geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

schumi2004 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:20:
[...]

Geloof me het zit goed zo ;)

Tip: Gebruik volgende keer de edit knop van je laatste bericht als je een reply na je eigen bericht wilt geven ;)
Heheh ja is goed ;) , oke dan ga ik inderdaad aan de slag met een andere sabnzb. Zal die nzbget ook nog eens testen om te zien welke performance ik daar mee win, ook die installeerd helaas niet van die SYnoCommunity package. Blijft vreemd :P

Bedankt zo ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
phoentje schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:11:
[...]

Krijg daar direct de melding dat het paket niet geinstalleerd kan worden :(
Die melding krijg je waarschijnlijk omdat je het download pad verkeerd invult.

Zie voor het juiste pad: job in "Het grote Synology topic - deel 4"

[ Voor 14% gewijzigd door job op 04-08-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

job schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:34:
[...]

Die melding krijg je waarschijnlijk omdat je het download pad verkeerd invult.
Hmmm zal dat het zijn? Ik tik letterlijk /Volume1/Downloads in, Volume 1 is mijn Raid0 setup en de Downloads folder bestaat ook.. een tip :) ?

-edit- jou post bekeken en opgevolgd. Het NFS pad is inderdaad /volume1/Downloads

-edit2- ik had het kunnen weten... case sensitive... /volume1 ipv /Volume1 _O-

[ Voor 19% gewijzigd door phoentje op 04-08-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
Tylen schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:24:
Ik ben bezig met een Synology aan te schaffen.

Nou heb ik een beetje lopen zoeken maar kan niet zo snel antwoord vinden op 1 klein vraagje ;)

Ik zit te denken aan een DS212+ of DS112+ Omdat deze een 2Ghz CPU hebben.
Ik heb hier thuis 100Mbps up en down internet en dus ook een nieuwsgroep abbo hiervoor.

Kan iemand mij bevistigen dat de 2Ghz CPU deze download snelheden aan kan? Dus ook werkelijk kan downloaden met 11MB/s.
volgens mij haalt hij dat niet geheel. dan zul je toch echt de 412+ of nog hoger gaan in de nas series. ik heb hier een 1812+ staan die haalt wel de volle 100mbit met sabnzb.

mss dat je het met nzbget wel haalt aangezien die sneller is. met ssl aan kan je het zowiezo wel vergeten.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks Robert. Dan maar voor een hogere versie gaan :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
De 412+ met NZBget haalt hier gemiddeld rond de 9Mb op Ziggo 120Mb lijn met uitschieters naar ruim 10Mb.

Dit is wat mij dan ook meteen maximaal haalbare, Eweka biedt maximaal 100Mb, dus dat komt vrij aardig in de buurt.

(ik zat hiervoor op max 4Mb gemiddeld op zelfde internetverbinding met een P4 3.1Ghz/2GB mem W2003 server. Ik ben dan ook elke keer aangenaam verbaasd dat bestanden al binnen zijn. Reparatie van PAR bestanden en uitpakken gaat ook boven verwachting vlot.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 06:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Olgeros schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:31:
De 412+ met NZBget haalt hier gemiddeld rond de 9Mb op Ziggo 120Mb lijn met uitschieters naar ruim 10Mb.

Dit is wat mij dan ook meteen maximaal haalbare, Eweka biedt maximaal 100Mb, dus dat komt vrij aardig in de buurt.

(ik zat hiervoor op max 4Mb gemiddeld op zelfde internetverbinding met een P4 3.1Ghz/2GB mem W2003 server. Ik ben dan ook elke keer aangenaam verbaasd dat bestanden al binnen zijn. Reparatie van PAR bestanden en uitpakken gaat ook boven verwachting vlot.)
9Mb op een 100Mb lijntje vind ik wel heel weinig. 9% van je daadwerkelijke snelheid. Nou weet ik het niet meer de ene zegt dat de + versies het wel aan kunnen en jij zegt nu dus van niet :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Laatst online: 17-06 10:37
Ik denk dat hij bedoelt 9 MB op een 120Mbit lijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Olgeros schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:31:

Ik zal hier eens kijken wat nzbget doet met de DS212J, want sabnzbd haalt maar 1-1.5MB p/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 01:57:
Thanks Robert. Dan maar voor een hogere versie gaan :)
Hier een 412+, ook omdat ik een 120MB lijn heb. Haal helaas maar gemiddelde snelheid van 8Mb/sec met SABNZBD. En maar 6.5Mb/sec met SSL aan. NZBGet geeft wel 11Mb/sec-12Mb/sec (zonder SSL, met niet getest)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OQohN.jpg

Maar omdat SABNZDB betere integratie heeft met spotweb/sickbeard etc en een mooie grafiekje geeft..(zie screenshot hierboven) lig ik er niet wakker van. Het is nog steeds snel genoeg!

erg fijn om vanuit een web interface (die extern is gehost) vanaf elke locatie of device (bijv telefoon) downloads aan kan zetten (groen pijltje), downloads kan monitoren en als ik thuis kom alles kan kijken :9 ) Dat de downloads iets langzamer gaan heb ik er dan graag voor over. SSL snelheid verschil heb ik er ook voor over als er ooit logs richting BREIN gaan ;)).

DS212+ overigens ook getest bij een collega, deze doet het nog minder met SABNZBD en SSL.. die zou ik je dan ook niet aanraden met een 120MB verbinding. Liever iets meer uitgeven.. direct 2 bays erbij en een betere cpu/memory configuratie. Ik ben begonnen met "maar 3 disk". 2x 2tb RAID 1 (voor files/backup foto etc) en 1x 2tb download schijf (deze hoeft niet in raid.. zonde van de extra euro's en minder performance. Als ik mijn films een keer verlies.. boeiend.)

Kijk ook even naar deze pagina (Was voor mij de doorslag :))

http://www.synology.com/p...rmance.php?lang=us#tabs-3 en vergelijk de DS412+ met de DS212+

[ Voor 44% gewijzigd door Workaholic op 05-08-2012 12:50 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Tylen schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:49:
[...]

9Mb op een 100Mb lijntje vind ik wel heel weinig. 9% van je daadwerkelijke snelheid. Nou weet ik het niet meer de ene zegt dat de + versies het wel aan kunnen en jij zegt nu dus van niet :(
Ik zal me vast vergissen met MB Mb mB en mb ;)

Zoals NZBget het aangeeft: average download rate: 9297 KB/s
(het is niet altijd zo hoog, soms is het 8000, andere keer net wat hoger rond de 9700)
Oppie schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:58:
Ik denk dat hij bedoelt 9 MB op een 120Mbit lijn..
Ik denk het wel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Olgeros op 05-08-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx11
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 15:00
@workaholic

is het de cpu die helemaal alles dicht trekt of is het geheugen wanneer je op volledige snelheid probeert te downloaden.

Indien geheugen , misschien is dit een optie :)
zie http://www.mwits.eu/2012/08/ram-upgrade-ds412/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
cool! Wist niet dat ik geheugen kon uitbreiden op dit ding.

Jammer genoeg vervalt hiermee je garantie.. lijkt me dus niet zo'n goed plan :D Maar ff wachten tot hij uit garantie is ;)

Mijn duits is niet zo best, maar moet even kijken of je de case kunt openen zonder iets te slopen (warranty sticker oid). Dan kan ik in het geval van garantie altijd het oude geheugen terugzetten.

Overigens lijkt het niet aan het geheugen of de CPU te liggen. Geen van beide zit op max bij het downloaden (als ik kijk in de broncontrole)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Heb besloten niet te wachten tot de DS213+ verschijnt en alvast de DS212+ gekocht.

Nu de schijven (eindelijk) zijn geformatteerd, zie ik dat de schrijfsnelheid behoorlijk tegenvalt. Als ik dit met "upload" doen in de DSM File Station, blijf ik bij grote files/films steken op 32-33MB/sec. Als ik dit met de Windows verkenner doe (teracopy) haal ik 40MB/sec. Daarvoor heb ik geen + model gekocht.

Dit moet toch sneller kunnen? Heb al de jumbo frames aangezet (mtu waarde 9000) en full duplex 1Gbps. Schrijven zijn apart ingedeeld, geen RAID. 1 schijf van 1TB en 1 schijf van 2TB. Beiden even snel/langzaam.

Iemand nog tips om de performance omhoog te krikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:31:
Heb besloten niet te wachten tot de DS213+ verschijnt en alvast de DS212+ gekocht.

Nu de schijven (eindelijk) zijn geformatteerd, zie ik dat de schrijfsnelheid behoorlijk tegenvalt. Als ik dit met "upload" doen in de DSM File Station, blijf ik bij grote files/films steken op 32-33MB/sec. Als ik dit met de Windows verkenner doe (teracopy) haal ik 40MB/sec. Daarvoor heb ik geen + model gekocht.

Dit moet toch sneller kunnen? Heb al de jumbo frames aangezet (mtu waarde 9000) en full duplex 1Gbps. Schrijven zijn apart ingedeeld, geen RAID. 1 schijf van 1TB en 1 schijf van 2TB. Beiden even snel/langzaam.

Iemand nog tips om de performance omhoog te krikken?
Zie mijn link hierboven.. upload speed is bij de 212+ max 65Mb/sec in de meest ideale condities en bij grote bestanden. De DS412+ doet 118Mb/sec hier :D Als je het budget hebt zou ik hem ruilen.. (hebben veel andere mensen ook gedaan in dit topic).

Overigens is 40mb/sec nog geen 65. Heb je rekening gehouden met de first-time acties welke de synology doet? Ik geloof onder andere indexering, formateren etc. Mogelijk zorgt dit er nu voor dat het allemaal wat langzamer gaat.

Jumbo frames zou ik niet aanzetten, zorgt vaak voor meer problemen (zeker in een mixed network omgeving met meerdere apparaten). Ik trek zonder jumbo frames met gemak mijn Gbit netwerk dicht.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yHn7R.png
(125Mb/s) is theoretische max van gbit.
Dus 118 is erg netjes voor een windows file transfer met overhead etc. Dit is overigens upload. Download zit ik op ~120

[ Voor 32% gewijzigd door Workaholic op 05-08-2012 14:41 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Workaholic schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:28:
cool! Wist niet dat ik geheugen kon uitbreiden op dit ding.

Jammer genoeg vervalt hiermee je garantie.. lijkt me dus niet zo'n goed plan :D Maar ff wachten tot hij uit garantie is ;)

Mijn duits is niet zo best, maar moet even kijken of je de case kunt openen zonder iets te slopen (warranty sticker oid). Dan kan ik in het geval van garantie altijd het oude geheugen terugzetten.

Overigens lijkt het niet aan het geheugen of de CPU te liggen. Geen van beide zit op max bij het downloaden (als ik kijk in de broncontrole)
Had ik nu ook maar een 400 serie gekocht :P
Ach sparen we wel voor de toekomst, voorlopig doet mijn 211 het nog naar behoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Workaholic schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:33:
[..]zie mijn link hierboven.. upload speed is bij de 212+ max 65Mb/sec [b] in de meest ideale condities en bij grote bestanden. De DS412+ doet 118Mb/sec hier
De DS412+ is 270 euro meer, dus eigenlijk het dubbele van de DS212+. Gaat me voor het moment te ver.

Wat kan ik eraan doen om de performance van 65MB/sec te halen? Jumbo frames hoeven dus niet?

[ Voor 35% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 05-08-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik denk dat je beter nu 270 euro uit kunt geven en er 100 % tevreden over kunt zijn dan dat je nu al tegen problemen aanloopt.

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ook ik vond het veel geld. Maar je gebruikt zo'n nas minimaal 3 jaar.. en dan hebben we het over een meerprijs van 7,5 euro per maand.

Bedenk hierbij ook dat als je dit apparaat minimaal 3 jaar gaat inzetten dat data alleen maar toeneemt(er passen maar 2 disks in vs. 4), internet verbindingen sneller worden.. en je naar verloop van tijd steeds meer gaat vragen van je NAS. Als je nu al een bottleneck hebt.. hoe ziet dit er dan uit over 2.5 jaar?

Nogmaals, niet iedereen kan het veroorloven, maar als ik iets koop doe ik het liever meteen goed (en spaar ik desnoods wat langer).

Als je niet meer wilt uitgeven zul je dus genoegen moeten nemen met het feit dat je minder performance hebt.
Ook niet onbelangrijk: Voor veel mensen maakt het niet uit als de transfer of download wat gaat duren. Die NAS staat toch altijd aan, of de series worden overnacht gedownload.

285 euro voor een DS212+ is imho nog steeds erg weinig voor alle features die je krijgt.
JAHRASTAFARI schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:41:
[...]

Wat kan ik eraan doen om de performance van 65MB/sec te halen? Jumbo frames hoeven dus niet?
Ik begrijp dat je hem net hebt aangeschaft en net ook hebt aangezet? Laat hem even een dagje aanstaan en zijn first-time-setup acties in de achtergrond uitvoeren. Kijk of je het morgen ook nog hebt.

Verder kun je je netwerk gaan uitsluiten door:

- Transfer tussen werkstation --> ander werkstation (haal je hier hoger dan 40Mb/s?
- Zet Jumbo frames gewoon uit
- Wat voor duplex settings gebruik je?
- Heb je een andere werkplek/pc die je kunt testen met de nas
- Is de download snelheid wel ok?
- Kan je eigen pc wel meer dan 40mb/sec aan? Zet eventueel antivirus uit, test de transfer vanaf een andere lokale disk etc.

[ Voor 78% gewijzigd door Workaholic op 05-08-2012 14:55 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Workaholic schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:43:
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik denk dat je beter nu 270 euro uit kunt geven en er 100 % tevreden over kunt zijn dan dat je nu al tegen problemen aanloopt.

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ook vond ik het veel geld. Maar je gebruikt zo'n nas minimaal 3 jaar.. en dan hebben we het over een meerprijs van 7,5 euro per maand.

Nogmaals, niet iedereen kan het veroorloven, maar als ik het koop doe ik het liever meteen goed (en spaar ik desnoods wat langer).

Naast betere specs van de DS412+ heb je ook ruimte voor twee extra disks wat natuurlijk ook erg prettig is voor de toekomst (data neemt alleen maar toe per jaar en internet verbindingen worden sneller..)
Je hebt eigenlijk gelijk, maar ik heb net een nieuwe auto gekocht....

Ik zit trouwens nu zonder iets verder te doen weer op zo'n 70MB/sec, hetgeen ik wel prima vind.

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DS212-1.png

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DS2122.png

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DS2123.png

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DS2124.png

Mogelijk dat het apparaat zich idd nog aan het optimaliseren is, soms duikt hij weer even terug richting de 50MB/sec. Kan ik de indexeerfunctie beter uitschakelen? Want die heb ik nu overal bij de shares aangezet.

Edit: terugvallen tot 50MB.sec doet hij nu niet meer, snelheid blijft boven de 60MB/sec.....! :9~

[ Voor 11% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 05-08-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
misterx11 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:17:
@workaholic

is het de cpu die helemaal alles dicht trekt of is het geheugen wanneer je op volledige snelheid probeert te downloaden.

Indien geheugen , misschien is dit een optie :)
zie http://www.mwits.eu/2012/08/ram-upgrade-ds412/
Als aanvulling op mijn vorige post hierboven:

Ram/cpu gebruik komt niet hoger dan 50-60% via terminal commando top.

Web interface geeft lagere waardes weer:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/unBEL.png

Denk dat een geheugen uitbreiding in deze geen zin heeft. Denk dat SAB zoals vele zeggen te brak geprogrammeerd is.
JAHRASTAFARI schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:53:
[...]
Edit: terugvallen tot 50MB.sec doet hij nu niet meer, snelheid blijft boven de 60MB/sec.....! :9~
Pas op met het verschil met upload/download :) Zit in de DS212+ een groot verschil tussen. Ook zie ik een behoorlijk hoog cpu verbuik (en je hebt nog geen of weinig extra packages in gebruik).

Zie ook deze vergelijking met SABNZBD: Squishie in "Het grote Synology topic - deel 4"

[ Voor 28% gewijzigd door Workaholic op 05-08-2012 15:22 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:11

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Probeer nu een groot bestand te downloaden via Transmission op mijn DS212j. Download met 5 Kb/s maar de cpu wordt toch helemaal dichtgetrokken..is dit een bug ofzo? Bestand gewoon te groot?

EDIT: heel vreemd, paar andere torrents ernaast gestart en de grote torrent gestopt en nu werkt het weer prima..
eerst maar eens de oude onvoltooide torrents afmaken en dan de grote nog maar eens proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door Mr_gadget op 05-08-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
De media scanner kan in het begin je NAS enorm vertragen. Dat trekt bij als hij alle foto's,
video, muziek en films geïndexeerd heeft. Daarna krijg je pas echt te zien wat hij voor dagelijks
gebruik nodig heeft qua geheugen en processor gebruik. Dan pas heeft het zin om je up en
download snelheid te testen.

Router: Netgear WNDR4000
Switch: Cisco SG 300 (voor IEEE 802.3ad teaming)
NAS: DS1010+ (DSM 4.0 2228, geen Jumbo Frames, wel teaming)

Internetprovider: Ziggo 120Mbit
Software: NZBGet + NZBGet webinterface + Sickbeard

Newsserver: ssl.astraweb.com (geen beperkingen qua snelheid en hoeveelheid)
Downloadsnelheid met SSL: (nu aan het testen) tussen 13126 KB/s en 14512 KB/s
(accurate speed rate calculation staat aan in NZBGet)

Processor gebruik op NAS: 50% (waarvan 35% de Syno Anti Virus is)
Geheugen gebruik op NAS: 35% (Ook hier is de Syno Anti Virus met ruim 100Mb de grootste slurper)

Ik wilde eerst meteen al de geheugenuitbreiding aanschaffen, maar heb dit nog nooit richting de 90% zien gaan. Hooguit 60% of zo. Is voor mij achteraf niet nodig gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de max downloadsnelheid van bijvoorbeeld SABnzbd relatief aan je bandbreedte, of ligt deze bij jullie allemaal rond dezelfde snelheid?

Ik lees hier en daar dat de 212+ bijvoorbeeld een max snelheid haalt van tussen de 2,5 en 3 MB/s met SABnzbd. Is dat op bijvoorbeeld een 40 Mbit lijn hetzelfde als op een 120 Mbit lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:07:
Is de max downloadsnelheid van bijvoorbeeld SABnzbd relatief aan je bandbreedte, of ligt deze bij jullie allemaal rond dezelfde snelheid?

Ik lees hier en daar dat de 212+ bijvoorbeeld een max snelheid haalt van tussen de 2,5 en 3 MB/s met SABnzbd. Is dat op bijvoorbeeld een 40 Mbit lijn hetzelfde als op een 120 Mbit lijn?
Ja heeft niets met je internet verbinding te maken. SAB trekt op een 212+ inderdaad maar een paar mb/sec. Met nZBGET is dit wat hoger.

Met een 412 haal je rond de 8-9Mb/sec. Hogere specs = dus een betere snelheid.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Workaholic schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:13:
[...]

Ja heeft niets met je internet verbinding te maken. SAB trekt op een 212+ inderdaad maar een paar mb/sec. Met nZBGET is dit wat hoger.

Met een 412 haal je rond de 8-9Mb/sec. Hogere specs = dus een betere snelheid.
Thanks. Ik heb zelf helaas maar een 20 Mbit lijn, dus een 212+ moet dan dus eigenlijk prima voldoen, zelfs met SSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 20:34
Weet iemand misschien of je losse brackets kan kopen voor de Synolgy 212+ ?
Ik bedoel de houders die in de sleuven geschoven worden voor gewoon voor de 3.5 inch schijven.
Ik kan maar niet geloven dat deze niet verkrijgbaar zijn, kan ze zelf tot nu toe nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:10
Domme vraag, maar wat maakt de doorvoersnelheid bij kopieren in de praktijk uit?
Ik zou zelf alleen de eerste keer de nas volpompen met spul van losse HD's, maar daarna is het toch vooral downloaden en streamen?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 21:09
Workaholic schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:14:
[...]

Hier een 412+, ook omdat ik een 120MB lijn heb. Haal helaas maar gemiddelde snelheid van 8Mb/sec met SABNZBD. En maar 6.5Mb/sec met SSL aan. NZBGet geeft wel 11Mb/sec-12Mb/sec (zonder SSL, met niet getest)

[afbeelding]

Maar omdat SABNZDB betere integratie heeft met spotweb/sickbeard etc en een mooie grafiekje geeft..(zie screenshot hierboven) lig ik er niet wakker van. Het is nog steeds snel genoeg!

erg fijn om vanuit een web interface (die extern is gehost) vanaf elke locatie of device (bijv telefoon) downloads aan kan zetten (groen pijltje), downloads kan monitoren en als ik thuis kom alles kan kijken :9 ) Dat de downloads iets langzamer gaan heb ik er dan graag voor over. SSL snelheid verschil heb ik er ook voor over als er ooit logs richting BREIN gaan ;)).

DS212+ overigens ook getest bij een collega, deze doet het nog minder met SABNZBD en SSL.. die zou ik je dan ook niet aanraden met een 120MB verbinding. Liever iets meer uitgeven.. direct 2 bays erbij en een betere cpu/memory configuratie. Ik ben begonnen met "maar 3 disk". 2x 2tb RAID 1 (voor files/backup foto etc) en 1x 2tb download schijf (deze hoeft niet in raid.. zonde van de extra euro's en minder performance. Als ik mijn films een keer verlies.. boeiend.)

Kijk ook even naar deze pagina (Was voor mij de doorslag :))

http://www.synology.com/p...rmance.php?lang=us#tabs-3 en vergelijk de DS412+ met de DS212+
Ik gebruik zelf ook Spotweb maar dan in combinatie met NZBget. Downloads komen netjes in de juiste mappen terecht (HD films in map HD Movies, Dvd's in map DVD, Muziek in map MP3 etc etc.). Tevens krijg ik een mooi grafiekje zoals je dat zelf aangeeft ;)

Ook Sickbeard i.c.m NZBget werkt perfect met de juiste mapjes (Series\serie\season x\serie - s0xe0x.mkv).

Dus ik vraag me toch af wat SABNZBD nou precies het verschil maakt waardoor je dat liever gebruikt?

En als je je afvraagt hoe je met categorieën werkt in Spotweb, hier een klein voorbeeld van mijn ownsettings.php:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
$settings['sabnzbd']['categories'] = Array(
        0   => Array('default'  => "movies",                
                     'a3'       => "../../../../volume1/Movies/DVD",
                     'a4'       => "../../../../volume2/Movies2/HD Movies",
                     'a5'       => "../../../../volume1/Applications/eBooks",
                     'a6'       => "../../../../volume2/Movies2/HD Movies",
                     'a7'       => "../../../../volume2/Movies2/HD Movies",
                     'a8'       => "../../../../volume2/Movies2/HD Movies",
                     'a9'       => "../../../../volume2/Movies2/HD Movies",
                     'a10'      => "../../../../volume1/Movies/DVD",
                     'z1'       => "../../../../volume1/Movies/Series",
                     'z2'       => "../../../../volume1/Applications/eBooks"),
        1   => Array('default'  => "../../../../volume2/music/Compressed",
                     'c8'       => "../../../../volume2/music/Lossless",),
        2   => Array('default'  => "../../../../volume1/Applications/Games",
                     'a1'       => "../../../../volume1/Applications/Games/Mac",
                     'a7'       => "../../../../volume1/Applications/Games/Xbox 360",
                     'a15'      => "../../../../volume1/Applications/Android",
                     'a14'      => "../../../../volume1/Applications/iPhone"),
        3   => Array('default'  => '../../../../volume1/Applications',
                     'a1'       => "../../../../volume1/Applications/Mac",
                     'a7'       => "../../../../volume1/Applications/Android",
                     'a6'       => "../../../../volume1/Applications/iPhone",)
);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het lukt mij niet om NFS werkend krijgen tussen mijn Med400X2 en mijn Synology DS09.

Wat ik ook doe, ik blijf de melding 'Failed' krijgen wanneer ik een map wil openen op de Med400X2.

Instellingen Synology:
Gebruiker aangemaakt: m8r
Synology heeft een vast IP: 192.168.1.150
Jumbo frames staan uit.
NFS aangezet
Naar gedeelde mappen gegaan en via 'NFS-rechten' het volgende ingesteld op de mappen music, photo en video:
Hostnaam: 192.168.1.110 (heb ook al '*' geprobeerd)
rechten: lezen/schrijven (ook al alleen lezen geprobeerd)
Root squash: Geen toewijzing (ook al admin&guest geprobeerd)
A-synchroon inschakelen aangevinkt (ook al uitgezet uiteraard)
Dan zie ik onderaan het pad staan: '/volume2/video

Op de Mede8er heb ik het volgende gedaan:
Vast IP toegewezen: 192.168.1.110 (bedraad en buiten de DHCP range, ook al een ip binnen de DHCP range gepbrobeerd)
Naar NFS gegaan en een map proberen toe te voegen als volgt:
IP: 192.168.1.150
Mapnaam: /volume2/video (en ook volume2/video geprobeerd)

De map video komt in beeld, maar elke keer wanneer ik die selecteer, krijg ik dus de melding 'failed'

NAS en med400X uiteraard ook al vaker uit en aangezet.

Via UPnP op de MED400X2 kan ik wel alle films in de verschillende mappen vinden en afspelen.
Via 'Netwerk' op de MED400X2 kan ik ook gewoon inloggen en films afspelen
Via NFS krijg ik dus continu de melding 'Failed'.
MED400X2 Scherm Info:
IP: 192.168.1.110
Subnetmask: 255.255.255.0
Std. Gateway: 192.168.1.200

IP-Adres DNS-server: 192.168.1.200

Instellingen Synology DS209:
Ip-adres: 192.168.1.150
Subnetmask: 255.255.255.0
Jumbo frame instellingen: Schakel Jumbo frame uit, de MTU waarde is 1500
Netwerkstatus: 100, full duplex, MTU 1500

Vakje bij NFS service inschakelen is aangevinkt.

DNS-server: 192.168.1.200
Std. Gateway: 192.168.1.200
Op de MED400X2 kan ik niet zoveel instellen. Ik vermoed dat het dus aan een instelling van de Synology ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:53:
[...]
Je hebt eigenlijk gelijk, maar ik heb net een nieuwe auto gekocht....

Ik zit trouwens nu zonder iets verder te doen weer op zo'n 70MB/sec, hetgeen ik wel prima vind.
Dat terracotta ken ik niet, maar dat installeer ik morgen ook. Ben benieuwd, bij mij moet het ook wel sneller kunnen.
matthijst schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:13:
Domme vraag, maar wat maakt de doorvoersnelheid bij kopieren in de praktijk uit?
Ik zou zelf alleen de eerste keer de nas volpompen met spul van losse HD's, maar daarna is het toch vooral downloaden en streamen?
Meestal wel, ik download tv series met de Nas en films die ik veel minder kijk op de pc omdat ik dan mijn 14MB haal en met mijn ds212j maar 4 MB, maar meer dan 40 GB per week verplaats ik niet, maar wat meer snelheid is altijd meegenomen.

Maar het is ook maar hoe je hem gebruikt natuurlijk, voor het plaatsen van backuppen bijvoorbeeld is meer snelheid wel heel wenselijk. Al zit je dan waarschijnlijk niet met een 2 bay nas te werken.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Ook even een meting gedaan:

Ziggo 120 abbo
DS412+
WRT320N Linksys router
Cisco 8p switch
NZBget, AccurateRate ON

Gedownload: 4 x DVD 9: Borgia 1-4, 177 dagen oud
Usenet: Eweka

Processor: +- 15% bij downloaden, 40% bij unrarren
Geheugen: 20% gemiddeld

Copy & paste van NZBget:
download time: 0:46:45
average download rate: 11221 KB/s
total downloaded: 30.0 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Olgeros schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:20:

Ziggo 120 abbo
...
Niet als reclame bedoeld maar als je even googled naar speciale acties bij astraweb (kleverig of zoiets) dan kan je daar vrij goedkoop een jaar abbo afsluiten (96 dollar unlimited). Betaal nu dus 8 dollar p/m (tot ik het zelf opzeg). Bij Eweka was dat een heel stuk duurder en dan gecapt op 100Mbit ^^.
Best zonde als je een 120Mbit abbo hebt en wellicht dat Ziggo besluit deze abbo's in de toekomst wat sneller te maken of dat een glasvezel concurrent schappelijke prijzen gaat voeren.

[ Voor 11% gewijzigd door SB[NL] op 06-08-2012 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
SB[NL] schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 01:17:
[...]

Niet als reclame bedoeld maar als je even googled naar speciale acties bij astraweb (kleverig of zoiets) dan kan je daar vrij goedkoop een jaar abbo afsluiten (96 dollar unlimited). Betaal nu dus 8 dollar p/m (tot ik het zelf opzeg). Bij Eweka was dat een heel stuk duurder en dan gecapt op 100Mbit ^^.
Best zonde als je een 120Mbit abbo hebt en wellicht dat Ziggo besluit deze abbo's in de toekomst wat sneller te maken of dat een glasvezel concurrent schappelijke prijzen gaat voeren.
Thanks, daar ga ik zeker even naar kijken.
Op zich ben ik prima tevreden met Eweka, voor 7,50 per maand voor 50 mb. Als je meer dan (ik dacht) 90 dagen in een keer afneemt krijg je gratis upgrade naar 100mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
darkshadow83 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:41:
[...]
Ik gebruik zelf ook Spotweb maar dan in combinatie met NZBget. Downloads komen netjes in de juiste mappen terecht (HD films in map HD Movies, Dvd's in map DVD, Muziek in map MP3 etc etc.). Tevens krijg ik een mooi grafiekje zoals je dat zelf aangeeft ;)

Ook Sickbeard i.c.m NZBget werkt perfect met de juiste mapjes (Series\serie\season x\serie - s0xe0x.mkv).

Dus ik vraag me toch af wat SABNZBD nou precies het verschil maakt waardoor je dat liever gebruikt?

En als je je afvraagt hoe je met categorieën werkt in Spotweb, hier een klein voorbeeld van mijn ownsettings.php:
De categorieën gebruik ik inderdaad ook met Spotweb. NZBget heb ik vooral als minder prettig ervaren als het gaat om de user interface, geen mobile interface en hij had wat problemen met grote blu-ray bestanden.
Het is al wel een tijd geleden dat ik het getest heb (was niet op mijn synology).

Ik ben wat huiverig om het opnieuw te proberen omdat ik net alle instellingen tussen sab / sick beard etc goed heb staan :p Ook lees ik dat NZBget wat lastiger is met installeren? of is dat verleden tijd? Ik zie immers een package staan bij synocommunity.
Olgeros schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:20:

Ziggo 120 abbo
DS412+
WRT320N Linksys router
Cisco 8p switch
NZBget, AccurateRate ON

Gedownload: 4 x DVD 9: Borgia 1-4, 177 dagen oud

Processor: +- 15% bij downloaden, 40% bij unrarren
Geheugen: 20% gemiddeld

Copy & paste van NZBget:
download time: 0:46:45
average download rate: 11221 KB/s
total downloaded: 30.0 GB
Zou je het is met SSL willen proberen? Ik heb dezelfde synology. Weet ik direct of het zinvol is om over te stappen van sab naar nzbget.

[ Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 06-08-2012 09:51 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31

Nakebod

Nope.

NZBGet installeren is met die packages een stuk makkelijker. Daarna even los de webinterface downloaden, en bijna klaar :)
En er is wel een webinterface voor mobiel gebruik. Geen idee of die automatisch gedetecteerd wordt, maar je hebt mini.php.

Misschien moet ik nog wel eens de categorieën uitzoeken, an sich doet hij alles in categorieën, alleen ik had voorheen genoeg aan Default (Hieronder vielen bij mij ebooks, muziek, etc), Movies, en Series. NZBGet heeft sowieso al lowercase namen, dus ik heb nu ook movies, mobies2 (:?), series, maar bijvoorbeeld ook een map ebooks, music.
Dat hoeft van mij eigenlijk niet zo :)

En over de downloadsnelheid:
SABNZBd ging hier niet veel harder dan 3.5MB/s, heel af en toe rond de 4MB/s, terwijl ik met NZBGet rond de 6MB/s haal. Zonder SSL. Met SSL ging SABNZBd naar 2.5MB/s ofzo, scheelde echt veel. NZBGet nooit getest met SSL.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik heb hem maar even via synocommunity geinstalleed (package dus).

Web interface is bereikbaar. Maar toch wel vrij onduidelijk.

Ik heb een download en finished directory (finished is dan waar hij na het parren/unrrarren zijn files neerzet).
En binnen de finished directory de catategory folders (movies, series etc). SAB doet dit nu automatisch in de juiste mappen plaatsen en renamen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PyhEw.png

Hoe regel ik dit in met NZBGet:
  • Waar staat de download folder setting? (lees files die hij download)
  • Waar staat de unrar folder setting?
  • Post processing en categories? Waar stel ik dit in zoals ik het in sab heb? Zie afbeelding hierboven
Ik moet overigens mijn complete NAS herstarten om de config wijzigingen goed door te voeren :( Service herstarten vanuit de webinterface lijkt geen effect te hebben op config wijzigingen :/ Kan het op een andere manier? Bij packages staat hij trouwens als status "stop gezet" maar hij doet wel? :D NZBGET -D werkt niet vanuit putty :( nzbget: not found zet hij dan.

[ Voor 70% gewijzigd door Workaholic op 06-08-2012 10:48 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Zelf nu bezig met NZBget werkend te krijgen. Is toch wat lastiger als SAB moet ik zeggen. Met name omdat ik geen linux ervaring heb. Ik ben nu zon handleiding aan het volgen van de blog van rob de hoog .nl... maar heeft iemand anders nog tips hoe ik het zonder command line kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik heb het met de package gedaan van synocommunity.. maar die werkt ook niet goed.

Webinterface is beschikbaar, maar nzbget daemon doet het niet.

edit: ik blijf voorlopig lekker bij sabnzbd, werkt tenminste direct out of the box met de package manager. Als iemand hem via packages aan de praat krijgt wil ik nog wel een keer een poging doen.

[ Voor 68% gewijzigd door Workaholic op 06-08-2012 11:26 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31

Nakebod

Nope.

Package werkt prima :)

Ik denk dat je in DSM de PHP openbase_dir nog moet instellen (Control Panel > Webservices > PHP Settings)
Nu heb ik daar op het eind de volgende paden toegevoegd: /usr/local/nzbget:/usr/local/nzbget/var:/volume1/Downloads/

Eerste 2 , geen idee of ze beide nodig zijn, is nodig omdat PHP anders niet bij die map mag, dus ook niet bij NZBGet. Die laatste is puur voor de webinterface, die controleert de beschikbare ruimte. En als hij daar niet bij mag geeft hij waarschuwingen.

Hierna even de web services restarten, en als het goed is moet de webinterface nu de NZBGet daemon kunnen vinden.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:27
Het is inderdaad wat lastiger als sab.

Toch moet de pakkage install in 1x goed gaan (voer het pakket nog niet uit). Hij installeert het server gedeelte in de packages directory en de webclient in /volume1/web/nzbgetweb.
(weet alleen niet of hij zelf de apache web server aanzet, ik had hem namelijk al aanstaan).

Config moet je handmatig doen, hiervoor moet je het volgende bestand editen: /usr/local/nzbget/var/nzbget.conf
Makkelijkste is om deze eerst naar een share te kopiëren en dan kan je deze rustig editen met bijvoorbeeld notepad++.
Heb zelf even de nieuwsprovider toegevoegd, server wachtwoord gewijzigd, ip luister adres op 0.0.0.0 gezet en pauze tijdens postprocessing ingesteld.

Daarna kan je, na het terugzetten van het config bestand, de server weer aanzetten. Als het goed is zijn dit de volgende commando's:
[start]
/usr/local/nzbget/bin/nzbget -D -c /usr/local/nzbget/var/nzbget.conf 2>&1
[stop]
/usr/local/nzbget/bin/nzbget -Q -c /usr/local/nzbget/var/nzbget.conf 2>&1

Nu ga je naar de webclient: http://jeserver/nzbgetweb
Je moet daar dan dus ook het server-password veranderen en ook de inlog informatie opnieuw configureren.
Bovenstaande commando's start en stop commando's kan je ook daar invoeren om met de webclient de server te bedienen.

@Nakebod: openbasedir is niet nodig aangezien de server alleen toegang tot de mappen nodig heeft. Nzbgetweb communiceert gewoon via http naar de server.

[ Voor 5% gewijzigd door sanderdw op 06-08-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

sanderdw schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:10:
Het is inderdaad wat lastiger als sab.

Toch moet de pakkage install in 1x goed gaan (voer het pakket nog niet uit). Hij installeert het server gedeelte in de packages directory en de webclient in /volume1/web/nzbgetweb.
(weet alleen niet of hij zelf de apache web server aanzet, ik had hem namelijk al aanstaan).

Config moet je handmatig doen, hiervoor moet je het volgende bestand editen: /usr/local/nzbget/var/nzbget.conf
Makkelijkste is om deze eerst naar een share te kopiëren en dan kan je deze rustig editen met bijvoorbeeld notepad++.
Heb zelf even de nieuwsprovider toegevoegd, server wachtwoord gewijzigd, ip luister adres op 0.0.0.0 gezet en pauze tijdens postprocessing ingesteld.

Daarna kan je, na het terugzetten van het config bestand, de server weer aanzetten. Als het goed is zijn dit de volgende commando's:
[start]
[stop]
/usr/local/nzbget/bin/nzbget -Q -c /usr/local/nzbget/var/nzbget.conf 2>&1

Nu ga je naar de webclient: http://jeserver/nzbgetweb
Je moet daar dan dus ook het server-password veranderen en ook de inlog informatie opnieuw configureren.
Bovenstaande commando's start en stop commando's kan je ook daar invoeren om met de webclient de server te bedienen.

@Nakebod: openbasedir is niet nodig aangezien de server alleen toegang tot de mappen nodig heeft. Nzbgetweb communiceert gewoon via http naar de server.
Als ik domme vragen stel moet je het zeggen hoor maar waar vind ik /usr/local/nzbget/var/nzbget.conf ? Bedoel je mn lokale user folder van Windows? En die start/stop commando's geef ik vanuit Putty ingelogd naar mn Nas of zet ik die in de webinterface bij de start/stop paden?
Zit nu niet thuis dus kan het niet direct testen maar dit kan ik me nog herinneren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
Die conf file vind je op de synology zelf. Daar heb je natuurlijk nzbget geinstalleerd. Je kan daar bij via putty.

De start en stop commando's kan je inderdaad in putty en de webinterface gebruiken. Als je ze in de webinterface invoert heb je dus putty niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Ah oke, even via putty inloggen dus. Ik ga het vanavond gelijk proberen en laat het nog wel even weten! Bedankt zo ver. Ik ben benieuwd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Bovenstaand verhaal noem ik nou niet echt een package (install vanuit synology of synology community packages). Er zijn nog allerelei handmatige acties nodig via putty om het aan de praat te krijgen?

We hebben het hier niet over ipkg packages he :)

Als je dit vergelijkt met sab: SAB SYNOLOGY package --> install -> webinterface settings --> klaar.

Waarom moet ik config bestanden overzetten als ik dit via de webinterface ook kan aanpassen? Als ik deze config bestanden via putty edit zijn ze reeds ingevuld (had ik al gedaan via webinterface na install van package).

Ik krijg in de webinterface te zien :
ERROR: NZBGetWeb could not connect to NZBGet-Server.

Possible reasons include:
NZBGet-Server is not running;
IP/Port-settings are incorrect. Check config;
Firewall is not properly configured (if nzbget-server and web-interface run on different computer).

Error-message reported by OS: Connection refused (111)
Als ik vervolgens dit doe

Werkt alles totdat ik reboot.. naar mijn idee is de package install dus onvolledig en niet juist.
  • Na package install moet ik de service zelf starten via putty
  • Daemon Service start niet automatisch bij boot
Btw: Snelheid is wel dik in orde met SSL . Nu 14 connecties in gebruik. Behoorlijke CPU load, maar dat komt door SSL.. heb wel max van mijn UPC verbinding te pakken :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xhoW1.png

[ Voor 118% gewijzigd door Workaholic op 06-08-2012 15:16 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
Je hebt ook gelijk maar ik denk dat dit meer een tekortkoming is van nzbget ipv de package. Sabnzbd heeft nu eenmaal de functie ingebouwd om alles vanuit de webinterface te regelen, en zelfs dat te doen via een mooie installatie wizard.

Nzbget heeft dat niet en dus moet je dat helaas handmatig doen. Maar dit hoeft ook maar 1x en dan hoef je er natuurlijk niet meer aan te komen.

En moet eerlijk zijn dat de package ook niet voor 100% werkt. Je kan deze namelijk niet goed starten/stoppen in de package manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Klopt, maar hoe zorg jij er voor dat hij dan wel blijft werken na een reboot van je NAS? Cronjob? Auto start script? Ben niet zo bekend met linux.

Heb nzbget nu overigens gesloopt, omdat ik username en password + andere port wou toevoegen en ze elkaar nu niet meer kunnen vinden.. fijn :P

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of het mogelijk is meldingen te krijgen als bepaalde pakketten gestopt zijn ? Ik noem een voorbeeld als CouchPotato en of het mogelijk is 1 specifiek pakket actief te laten zijn op basis van een schedule dus ik wil bv TVHeadend s'nachts uitgeschakeld hebben en smorgens weer aan maar het overige moet blijven draaien.

Zou zoiets mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
darkshadow83 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:41:

Dark kun je mij uitleggen hoe je dan een grafiekje krijgt binnen spotweb en uberhaupt de integratie aan de praat krijgt? Hij doet het hier niet :(

Ik heb Call NZBGet through http by spotweb

hostname : mijn synology
username : nzbget
password : mijn server password (welke in de config file staat)

Als ik side panel open zie ik :

Selected NZB download methode doesn't support sidepanel (als ik dit in spotweb open)

En ik heb geen download knop (groen dl knopje zoals SAB dat had) en ik kan niets naar mijn NZBGet sturen..?

[ Voor 58% gewijzigd door Workaholic op 06-08-2012 15:16 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:37:
Weet iemand of het mogelijk is meldingen te krijgen als bepaalde pakketten gestopt zijn ? Ik noem een voorbeeld als CouchPotato en of het mogelijk is 1 specifiek pakket actief te laten zijn op basis van een schedule dus ik wil bv TVHeadend s'nachts uitgeschakeld hebben en smorgens weer aan maar het overige moet blijven draaien.

Zou zoiets mogelijk zijn?
is een ideetje hoor: maar als je uit weet te zoeken hoe de knop in je package center je TVHeadend aan en uit zet, kan je daar natuurlijk een cronjob voor maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 19:41
Het vervolg van mijn overleden DS1812+.

Enkele pagina's terug had ik gemeld dat mijn DS1812+ waarschijnlijk was overleden.

De synology support heeft gevraagd of ik hem voor de zekerheid nog eens goed wilde testen:
Schijven eruit halen en aanzetten, als het resultaat een oneindig blauw knipperend lampje is dan is het moederbord overleden en dien ik hem terug te sturen naar de winkel. Dit was dus inderdaad het geval (dat had ik al eens eerder getest en nu nog een keer).

RMA is intussen al bij de winkel aangevraagd en morgen of overmorgen gaat die waarschijnlijk op de post.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
readytoflow schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:26:
Het lukt mij niet om NFS werkend krijgen tussen mijn Med400X2 en mijn Synology DS09.

Wat ik ook doe, ik blijf de melding 'Failed' krijgen wanneer ik een map wil openen op de Med400X2.

Instellingen Synology:
Gebruiker aangemaakt: m8r
Synology heeft een vast IP: 192.168.1.150
Jumbo frames staan uit.
NFS aangezet
Naar gedeelde mappen gegaan en via 'NFS-rechten' het volgende ingesteld op de mappen music, photo en video:
Hostnaam: 192.168.1.110 (heb ook al '*' geprobeerd)
rechten: lezen/schrijven (ook al alleen lezen geprobeerd)
Root squash: Geen toewijzing (ook al admin&guest geprobeerd)
A-synchroon inschakelen aangevinkt (ook al uitgezet uiteraard)
Dan zie ik onderaan het pad staan: '/volume2/video

Op de Mede8er heb ik het volgende gedaan:
Vast IP toegewezen: 192.168.1.110 (bedraad en buiten de DHCP range, ook al een ip binnen de DHCP range gepbrobeerd)
Naar NFS gegaan en een map proberen toe te voegen als volgt:
IP: 192.168.1.150
Mapnaam: /volume2/video (en ook volume2/video geprobeerd)

De map video komt in beeld, maar elke keer wanneer ik die selecteer, krijg ik dus de melding 'failed'

NAS en med400X uiteraard ook al vaker uit en aangezet.

Via UPnP op de MED400X2 kan ik wel alle films in de verschillende mappen vinden en afspelen.
Via 'Netwerk' op de MED400X2 kan ik ook gewoon inloggen en films afspelen
Via NFS krijg ik dus continu de melding 'Failed'.

[...]

Op de MED400X2 kan ik niet zoveel instellen. Ik vermoed dat het dus aan een instelling van de Synology ligt.
Ik heb nog geen oplossing gelezen voor je probleem dus ik zal je de oplossing wel even geven:
Edit /etc/exports and change root_squash to no_root_squash
exportfs -r

Dit is even gekopieerd uit: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=16317

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thedon46 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:05:
[...]

is een ideetje hoor: maar als je uit weet te zoeken hoe de knop in je package center je TVHeadend aan en uit zet, kan je daar natuurlijk een cronjob voor maken....
Helemaal nog niet eens zo'n gek idee eigenlijk, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
Workaholic schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:37:
Klopt, maar hoe zorg jij er voor dat hij dan wel blijft werken na een reboot van je NAS? Cronjob? Auto start script? Ben niet zo bekend met linux.

Heb nzbget nu overigens gesloopt, omdat ik username en password + andere port wou toevoegen en ze elkaar nu niet meer kunnen vinden.. fijn :P
Volgens mij start nzbget gewoon met de nas op bij mij. Anders kan je ook gewoon even het pakket verwijderen
en opnieuw beginnen (controleer ook even of nzbgetweb weg is in de web directory).

Heb je spotweb ook op dezelfde nas draaien? Zo niet dan moet je in iedergeval in de config van nzbget (server) het luisteradres 0.0.0.0 instellen. Anders accepteert hij geen verbindingen van een extern ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
sanderdw schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:28:
[...]

Volgens mij start nzbget gewoon met de nas op bij mij. Anders kan je ook gewoon even het pakket verwijderen
en opnieuw beginnen (controleer ook even of nzbgetweb weg is in de web directory).

Heb je spotweb ook op dezelfde nas draaien? Zo niet dan moet je in iedergeval in de config van nzbget (server) het luisteradres 0.0.0.0 instellen. Anders accepteert hij geen verbindingen van een extern ip adres.
Ik heb nzbget inmiddels al 3x opnieuw geïnstalleerd, helaas start hij nooit zelf bij het starten van mijn NAS. Ook heb ik inmiddels uitgevonden dat alleen het starten in Daemon mode vanuit putty werkt (-D). Als ik hem als system start krijg ik : Unable to send request to nzbsever at 0.0.0.0 (ik heb dus al 0.0.0.0 omdat mijn spotweb inderdaad extern staat)

edit: opgelost door fysiek de directory te verwijderen via putty en opnieuw te installeren. Hij start nu wel zelf op na een reboot. Vreemd! Nu nog met spotweb aan de praat krijgen.. de integratie daarmee werkt niet (totaal geen download knop?)

[ Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 06-08-2012 17:12 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Workaholic schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:50:
[...]
Zou je het is met SSL willen proberen? Ik heb dezelfde synology. Weet ik direct of het zinvol is om over te stappen van sab naar nzbget.
Sure, zal wel voor je doen. Wel even geduld aub ben nu druk bezig :)

NZBget heeft overigens standaard mobile versie van pagina aan boord.

Algemeen vraagje:
Is het mogelijk in NZBget de ververssnelheid van de pagina aan te passen naar bv 15 ipv 30 sec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Olgeros schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:37:
[...]

Sure, zal wel voor je doen. Wel even geduld aub ben nu druk bezig :)

NZBget heeft overigens standaard mobile versie van pagina aan boord.

Algemeen vraagje:
Is het mogelijk in NZBget de ververssnelheid van de pagina aan te passen naar bv 15 ipv 30 sec?
Zie mijn screenshot hierboven haal met SSL dik 15mb/sec :D.

Heb er helaas alleen niets aan omdat mijn spotweb omgeving er niet mee werkt :(

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 06-08-2012 17:45 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Workaholic schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:43:
[...]
Zie mijn screenshot hierboven haal met SSL dik 15mb/sec :D
Ik was te snel ;) Mooi, dan hoef ik het niet te testen :)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

sanderdw schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:10:

hoe doe ik dit :P
Zit al te zoeken voor tutorials waar stap voor stap staat welke commandline parameters etc ik moet opgeven maar tot zover niet gevonden :(

[ Voor 15% gewijzigd door phoentje op 06-08-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godfella
  • Laatst online: 30-09 14:12
nog iemand die problemen ondervind met nzbget?
Error parsing nzb- file: Start tag expected, '<' not found
ERROR Mon, 06 Aug 2012 07:32:13 +0200 Failed to parse nzb- file
krijg deze error de laatste tijd bijna bij elk bestand dat van sickbeard of couchpotato komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
phoentje schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:55:
[...]

hoe doe ik dit :P
Zit al te zoeken voor tutorials waar stap voor stap staat welke commandline parameters etc ik moet opgeven maar tot zover niet gevonden :(
Dit hoeft helemaal niet, je kunt direct de web interface benaderen via nzbget snelkoppeling via synology webinterface en alle instellingen instellen.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
kfaessen schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:45:
[...]

Ik heb nog geen oplossing gelezen voor je probleem dus ik zal je de oplossing wel even geven:
Edit /etc/exports and change root_squash to no_root_squash
exportfs -r

Dit is even gekopieerd uit: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=16317
Dat klinkt heel mooi...tenminste als ik het zou begrijpen...?
Wat moet ik ik editen en waar en hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Nog een vraag mbt het CPU gebruik (bij een DS212+):

Waarom is bij file transfers de CPU belasting zo hoog?

Als ik aan het kopiëren ben, dan is de CPU rond de 60% belast. Waarom? Dit kost toch geen CPU tijd? Of staat er standaard een encryptie soort aan? Is gewoon schrijven naar een enkele disk, geen RAID..... :?

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DS2125.png

[ Voor 12% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 06-08-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Workaholic schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:14:
[...]

Dit hoeft helemaal niet, je kunt direct de web interface benaderen via nzbget snelkoppeling via synology webinterface en alle instellingen instellen.
Dat had ik in 1e instantie geprobeerd :Y , krijg nu continu ERROR Binding socket failed for 127.0.0.1: ErrNo 98, Address already in use als ik de service wil starten.. dan lees ik daarna ergens dat dat klopt? en dat een of andere deamon mode dat zou hebben gedaan? Ik moet dat via putty dan stoppen met nzbget -Q
maar als ik dat doe staat er nzbget: not found , ik zit echt op een dwaalspoor _O-

Iemand zin even te skypen en eventueel mee te bladeren via teamviewer oa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb helaas problemen met de Transmission package van Synocommunity. Nadat ik geprobeerd heb de rechten van de transmission user aan te passen (door zelf een user te maken als de package niet geinstalleerd is), krijg ik de Transmission package niet meer geïnstalleerd. Ik krijg alleen een error dat de package niet geïnstalleerd kan worden, daar heb ik dus niets aan.

Mijn vraag is waar de synocommunity package de bestanden van transmission neer zet en hoe ik zeker kan weten dat de Transmission user die ik weer verwijderd heb ook echt weg is, want ik vermoed dat daar een deel van het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik ben er ook 2 uur mee bezig geweest. Na 10x rebooten, package opnieuw installeren en NIETS in putty doen (alleen web interface) en heb ip 0.0.0.0 deed hij het.

En uiteindelijk werkt alles.. maar nog steeds zonder spotweb en renaming. Dus ik maak weer gebruik van SABNZBD :(

[ Voor 17% gewijzigd door Workaholic op 06-08-2012 19:02 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelte schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:01:
Ik heb helaas problemen met de Transmission package van Synocommunity. Nadat ik geprobeerd heb de rechten van de transmission user aan te passen (door zelf een user te maken als de package niet geinstalleerd is), krijg ik de Transmission package niet meer geïnstalleerd. Ik krijg alleen een error dat de package niet geïnstalleerd kan worden, daar heb ik dus niets aan.

Mijn vraag is waar de synocommunity package de bestanden van transmission neer zet en hoe ik zeker kan weten dat de Transmission user die ik weer verwijderd heb ook echt weg is, want ik vermoed dat daar een deel van het probleem zit.
De users kun je controlleren met cat /etc/passwd

De files zouden normaliter in de dir /volume1/@appstore/transmission moeten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

JAHRASTAFARI schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:39:

Als ik aan het kopiëren ben, dan is de CPU rond de 60% belast. Waarom? Dit kost toch geen CPU tijd? Of staat er standaard een encryptie soort aan? Is gewoon schrijven naar een enkele disk, geen RAID..... :?

[afbeelding]
Doen de netwerkchip en HDD controller hun werk wel allemaal in hardware?
Het viel me destijds bij de DS106 nasjes op dat bij heftig netwerkverkeer het CPU-gebruik omhoog schoot omdat de netwerkchip redelijk veel werk op de CPU afschoof.
En heb je niet stiekem toch een Synology Hybrid RAID volume aangemaakt?

Mijn DS212j vertoont overigens ook een hoog CPU-gebruik bij het kopiëren van veel kleine bestandjes naar de NAS. Bij grote bestanden is het probleem minder aanwezig.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thedon46 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:05:
[...]

Heb even gekeken en opzicht moet het niet lastig zijn denk ik.

Als ik kijk naar het dsm control script van tvheadend package
https://github.com/SynoCo...eadend/src/dsm-control.sh

Zie ik voor het starten ervan
code:
1
2
3
4
start_daemon ()
{
    su - ${RUNAS} -c "${TVHEADEND} -f -c ${INSTALL_DIR}/var -p ${PID_FILE}"
}

Op mijn DiskStation

code:
1
20160 tvheaden  139m S    /usr/local/tvheadend/bin/tvheadend -f -c /usr/local/tvheadend/var -p /usr/local/tvheadend/var/tvheadend.pid

Stoppen kan lijkt mij met een killall commando maar dat starten onder een bepaalde user, kan dat met cronjobs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Laatst online: 29-09 13:28
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:34:
[...]

Heb even gekeken en opzicht moet het niet lastig zijn denk ik.

Als ik kijk naar het dsm control script van tvheadend package
https://github.com/SynoCo...eadend/src/dsm-control.sh

Zie ik voor het starten ervan
code:
1
2
3
4
start_daemon ()
{
    su - ${RUNAS} -c "${TVHEADEND} -f -c ${INSTALL_DIR}/var -p ${PID_FILE}"
}

Op mijn DiskStation

code:
1
20160 tvheaden  139m S    /usr/local/tvheadend/bin/tvheadend -f -c /usr/local/tvheadend/var -p /usr/local/tvheadend/var/tvheadend.pid

Stoppen kan lijkt mij met een killall commando maar dat starten onder een bepaalde user, kan dat met cronjobs?
Je kan met een cronjob wel een script draaien die die bewerking uitvoerd... beetje een omweg, maar is te proberen

Edit:
Als nou s'nachts om 1uur een cronjob start waarin staat dat je TVHeadend wil stoppen (killall programName)
en om 7uur s'morgens een script starten die TVHeadend weer opent. (programName.sh start)
zoiets?

[ Voor 10% gewijzigd door thedon46 op 06-08-2012 20:01 . Reden: Ideetje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen die Logitech Media Server (voormalig Squeezebox Server) hebben draaien?

Een jaar of 2 geleden een DS209 gekocht zodat mijn PC niet aan hoeft te staan om naar mijn muziek te luisteren. Dat werkt uiteraard heel goed op de DS.

Ondertussen was ik al erg lang op zoek naar de oorzaak van het traag overzetten van bestanden. PC <--> NAS. Nooit kwam ik er achter wat de oorzaak was.
Lezen van of schrijven naar de NAS ging nooit sneller als +/- 22MB/s. Schrijven ging zelfs iets sneller als lezen.
Nu blijkt dat als ik de Logitech Server uitzet dat dan alles weer op volle snelheid gaat.
Schrijven gaat tegen de 70MB/s en lezen rond de 80MB/s. Zoals het hoort dus. Eindelijk.

De Logitech Media Server is de enige Synology package die mijn netwerksnelheid totaal laat instorten.
Ik ben blij dat ik eindelijk de oorzaak heb gevonden, maar dat hoort toch niet zo?
Ook als ik mijn squeezebox(en) helemaal niet gebruik is het netwerk (de DS209 dus) erg traag.
Nu heb ik de Media Server stop gezet zodat de DS weer snel kan schrijven en lezen.

Maar wil ik naar mijn muziek luisteren, dan dien ik de PC weer aan te zwengelen om de Media Server aan te zetten. Da's niet de bedoeling natuurlijk. Dan kan ik net zo goed van mijn PC streamen. Zoals vroeger :)

Heeft iemand de oplossing voor mij?
Dat ik de Logitech Server (permanent) kan draaien zonder op lees- en schrijfprestaties in te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:12:
[...]

De users kun je controlleren met cat /etc/passwd

De files zouden normaliter in de dir /volume1/@appstore/transmission moeten staan
Thanks :) Maar zoals ik eigenlijk al dacht zijn bestaat de map /@appstore/transmission niet en de user is ook verdwenen.

Dus dan blijft de vraag staan waarom transmission niet wilt installeren. Maar daarvoor moet ik waarschijnlijk bij de maker zijn. Die heb ik dan ook een mail gestuurd, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelte schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:16:
[...]

Thanks :) Maar zoals ik eigenlijk al dacht zijn bestaat de map /@appstore/transmission niet en de user is ook verdwenen.

Dus dan blijft de vraag staan waarom transmission niet wilt installeren. Maar daarvoor moet ik waarschijnlijk bij de maker zijn. Die heb ik dan ook een mail gestuurd, ben benieuwd.
probeer anders eens dit

find / -name transmission

Of een variant hierop, krijg je results?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Gister middag was ik een serie aan het kijken, op een gegeven moment begon de serie te haperen... En op een gegeven moment stopte de aflevering geheel. Raar..
Geprobeerd te browsen naar mijn Synology DS211J, geen verbinding te krijgen..
Half uur later nog eens geprobeerd verbinding te krijgen, nog niets. Naar zolder gelopen, en daar zag ik dat de NAS een blauw knipperende LED had. Opgezocht op internet, kapot mobo, of schijven kapot of gewoon even uithouden en weer aandoen.

Goed eerst het mobo getest, schijven eruit, NAS laten opstarten, en dat ging prima. Binnen de minuut een piep en een steady blauwe LED. Mobo niet kapot dus.
Schijven er weer in, alles starte gewoon op. SMART testen gedaan (snel) en alles was goed, ook de NAS geeft aan dat alles in orde is.

Maar na 5 minuten, NAS weer niet te bereiken, 5 minuten later weer wel, 5 minuten later weer niet enz.
Gelukkig wel een back-up van mijn data. Dus ik heb de volumes verwijderd, nieuwe volumes aangemaakt (2 losse disken), en weer wat bestanden op de schijven gezet. Alles weer heel traag. Gestopt met kopiëren, en weer hetzelfde verhaal, NAS traag, niet te benaderen enz. CPU load ook iedere keer tegen de 100%

Vanmorgen maar een volledige reset uitgevoerd, laatste DSM geinstalleerd (4.0 laatste patch), en een RAID0 set aangemaakt. Alles werkte super. 50~60MB p/s kopiëren naar de NAS, en 60~70MB naar de pc. Goed, lekker alles weer terugzetten. NAS ook lekker vlot te benaderen via de browser en de verkenner.
Maar op een gegeven moment, toch weer een hick-up, even geen verbinding meer te krijgen. Maar goed, ik was ook druk aan het kopiëren, dus daar zou het aan kunnen liggen. Maar aan de andere kant.. de NAS was soms ook vlot te bereiken terwijl ik aan het kopiëren was.

Maar nu ben ik thuis, en heb net weer even een aflevering van een serie gekeken (terwijl er nog een kopieerslag op de achtergrond bezig was). En ik kreeg weer hick-ups. Kopieerslag uitgezet, en verder kijken, dit ging 20 minuten goed, en toen wederom hick-ups. CPU heb ik gemonitord tijdens de serie, en deze kwam niet boven het 2e/3e blokje uit.

Er is dus iets mis denk ik, maar wat.... De Synology? Mijn schijven? Allebei? Alles lijkt in orde, maar toch werkt het niet zoals vanouds :P Hoe kan ik goed gaan testen waar het probleem ligt? Twee nieuwe schijven kost me 200 euro, een nieuwe synology kost me 250.. veel geld, en het liefste hou ik het in de zak.
Iemand enig idee waar ik kan beginnen?

Het is nu dus echt een kale installatie, alleen audio station en cloud station geinstalleerd en wat data.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:18:
[...]

probeer anders eens dit

find / -name transmission

Of een variant hierop, krijg je results?
Alleen een tmp hit van de gedownloade package. Verwijderen van die heeft helaas geen effect.

Het kan natuurlijk ook gewoon aan DSM 4.1 liggen. Het blijft een beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:39:

[afbeelding]
Dat is wel veel ja. Er zit wel een verschil tussen upload/download.

Zo ziet het er bij mij uit (heb wel 6 packages draaien)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EbUMu.png
(verschil in cpu belasting up / download)

lol @ jouw url van de foto.. iets met pipo de clown ;)
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:52:
[...]

Tering zeg wat zijn de 4xx series zuinig met hun resources :P
Mijn RAM zit toch echt op 50% nu en er gebeurt qua transfer niks (9 packages)
Nee hoor ;) dat zie je verkeerd. 4 series heeft dezelfde OS/software alleen betere specs waardoor het geheugen verbruik hetzelfde kan zijn.. maar omdat ik 2x zo veel heb is dat bij mij 20-25 % :). Maar ben wel erg blij met mijn 412+. Een nas met zoveel mogelijkheden ga je juist veel meer gebruiken dan alleen simpele filesharing.. (zeker als tweaker).. Ook een mooie ontdekking dat ik hem nu kan upgraden naar 4gb ipv 1

[ Voor 40% gewijzigd door Workaholic op 06-08-2012 21:57 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Workaholic schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:49:
[...]

Dat is wel veel ja. Er zit wel een verschil tussen upload/download.

Zo ziet het er bij mij uit (heb wel 6 packages draaien)
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
St@m schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:21:
Gister middag was ik een serie aan het kijken, op een gegeven moment begon de serie te haperen... En op een gegeven moment stopte de aflevering geheel. Raar..
Geprobeerd te browsen naar mijn Synology DS211J, geen verbinding te krijgen..
Half uur later nog eens geprobeerd verbinding te krijgen, nog niets. Naar zolder gelopen, en daar zag ik dat de NAS een blauw knipperende LED had. Opgezocht op internet, kapot mobo, of schijven kapot of gewoon even uithouden en weer aandoen.

Goed eerst het mobo getest, schijven eruit, NAS laten opstarten, en dat ging prima. Binnen de minuut een piep en een steady blauwe LED. Mobo niet kapot dus.
Schijven er weer in, alles starte gewoon op. SMART testen gedaan (snel) en alles was goed, ook de NAS geeft aan dat alles in orde is.

Maar na 5 minuten, NAS weer niet te bereiken, 5 minuten later weer wel, 5 minuten later weer niet enz.
Gelukkig wel een back-up van mijn data. Dus ik heb de volumes verwijderd, nieuwe volumes aangemaakt (2 losse disken), en weer wat bestanden op de schijven gezet. Alles weer heel traag. Gestopt met kopiëren, en weer hetzelfde verhaal, NAS traag, niet te benaderen enz. CPU load ook iedere keer tegen de 100%

Vanmorgen maar een volledige reset uitgevoerd, laatste DSM geinstalleerd (4.0 laatste patch), en een RAID0 set aangemaakt. Alles werkte super. 50~60MB p/s kopiëren naar de NAS, en 60~70MB naar de pc. Goed, lekker alles weer terugzetten. NAS ook lekker vlot te benaderen via de browser en de verkenner.
Maar op een gegeven moment, toch weer een hick-up, even geen verbinding meer te krijgen. Maar goed, ik was ook druk aan het kopiëren, dus daar zou het aan kunnen liggen. Maar aan de andere kant.. de NAS was soms ook vlot te bereiken terwijl ik aan het kopiëren was.

Maar nu ben ik thuis, en heb net weer even een aflevering van een serie gekeken (terwijl er nog een kopieerslag op de achtergrond bezig was). En ik kreeg weer hick-ups. Kopieerslag uitgezet, en verder kijken, dit ging 20 minuten goed, en toen wederom hick-ups. CPU heb ik gemonitord tijdens de serie, en deze kwam niet boven het 2e/3e blokje uit.

Er is dus iets mis denk ik, maar wat.... De Synology? Mijn schijven? Allebei? Alles lijkt in orde, maar toch werkt het niet zoals vanouds :P Hoe kan ik goed gaan testen waar het probleem ligt? Twee nieuwe schijven kost me 200 euro, een nieuwe synology kost me 250.. veel geld, en het liefste hou ik het in de zak.
Iemand enig idee waar ik kan beginnen?

Het is nu dus echt een kale installatie, alleen audio station en cloud station geinstalleerd en wat data.
Misschien ligt het niet aan je Synology maar b.v. aan je netwerkkabel of switch ? probeer eens een andere netwerkkabel als eerste, die heb je vast 1 liggen en dat kost je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Workaholic schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:01:
Ik ben er ook 2 uur mee bezig geweest. Na 10x rebooten, package opnieuw installeren en NIETS in putty doen (alleen web interface) en heb ip 0.0.0.0 deed hij het.

En uiteindelijk werkt alles.. maar nog steeds zonder spotweb en renaming. Dus ik maak weer gebruik van SABNZBD :(
Spotweb en NZBget werken hier prima samen met deze instellingen.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2118042/spotweb.jpg

Zorg er wel voor dat de gebruikersnaam nzbget blijft zoals aangegeven en je het wachtwoord goed invult. Deze gegevens kun je terugvinden in het bestand: nzbget.conf Ook het poortnummer kun je daar terugvinden in de sectie: CLIENT/SERVER COMMUNICATION van het bestand.

Mocht je toch nog een keer problemen hebben met automatisch starten van nzbget.
Path even controleren aangezien ik niet de package heb gebruikt om nzbget te installeren.

NZNget automatisch starten na een herstart van de NAS
Maar een nieuw bestand aan met de naam S99nzbget.sh (0755 rechten) in /opt/etc/init.d/
Als inhoud zet je daar in.
#!/bin/sh
/opt/bin/nzbget –D

Postprocessing gebruik ik zelf niet maar kwam dit tegen in mijn documentatie die ik toen ergens gevonden had. Misschien heb je daar iets aan. Ook hier weer even de melding dat de paden anders kunnen zijn.

Postprocessing instellen:

Gelukkig zitten er weer voorbeeld bestanden bij en die moeten naar de juiste plek. Dus inloggen als root met putty en de volgende regels invoeren

cp /opt/share/doc/nzbget/postprocess-example.sh /opt/sbin/postprocess-example.sh

cp /opt/share/doc/nzbget/postprocess-example.conf /opt/etc/postprocess-example.conf

Het nzbget.conf file moet geedit worden en je moet vertellen waar het postprocess script staat. Zoek de sectie POSTPROCESS op in het conf file en vul het path in

PostProcess=/opt/sbin/postprocess-example.sh

In het bestand postprocess-example.conf kun je je post processing naar believen instellen, er staan maar een paar regels in die voor zich spreken. Het unrarren is het belangrijkste, in principe hoef je geen path in te vullen voor unrar, want dat is al geïnstalleerd en zit in het zoekpath van je DS. Je kunt dat testen door gewoon in de terminal “unrar” in te toetsen en dan krijg je parameters van unrar te zien.

Dus voor de duidelijkheid: In de map “/opt/ect” staan nzbget.conf en postprocess-example.conf. er is ontzetten veel in te stellen in nzbget, kijk maar eens de config files door, er staat bij iedere regel een uitleg.
(een # in de config files betekend dat het NIET wordt meegenomen door het programma, het is dus gewoon een stukje text. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
readytoflow schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:35:
[...]

Dat klinkt heel mooi...tenminste als ik het zou begrijpen...?
Wat moet ik ik editen en waar en hoe doe ik dat?
Ssh of telnet naar de synology
Pas het bestand /etc/exports aan met vi (zoek op internet een handleiding voor vi als je het niet kent)
verander daarin alle teksten met root_squash naar no_root_squash
voer erna exportfs -r uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
@ St@m : wat zegt 'dmesg' als je via ssh op je DS inlogt? Of de logboeken in DSM zelf? Soms kun je daar nuttige info uithalen...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:41
Ik had een probleem met mijn root partitie (was een daemon die een log file van 2GB had geschreven) maar hierdoor ben ik per ongeluk mijn /etc/crontab leeggemaakt (wou 'm saven en dat ging niet).

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om even naar zijn /etc/crontab te kijken en door te geven wat hier standaard in staat? Eventueel graag ook kijken naar /etc.defaults/crontab.

Ik draai SABnzbd, CouchPotato Server, DownloadStation, Transmission en Sublinimal. Weet niet welke van deze apps iets wegschrijven in /etc/crontab.

Wordt enorm gewaardeerd want anders moet ik waarschijnlijk alles opnieuw installeren.

DSM 4.0 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
schumi2004 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:52:
[...]

Onder andere daarom heb ik een 1512+ gekocht en er gewoon 2GB bijgeprikt (Kingston geheugen). Kostte geloof ik €15 en heb nu een NAS met 3GB geheugen 8)7. Behoorlijke overkill maar toch leuk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McVirusS schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:00:
[...]

Onder andere daarom heb ik een 1512+ gekocht en er gewoon 2GB bijgeprikt (Kingston geheugen). Kostte geloof ik €15 en heb nu een NAS met 3GB geheugen 8)7. Behoorlijke overkill maar toch leuk ;).
Ach voor een beginnende NAS gebruiker ben ik vooralsnog heel tevreden met mijn DS211 maar denk naar de toekomst toe dat ik de volgende keer toch voor een zwaardere ga als ik nu al zie wat ik er allemaal mee doen wil ;)
Mogelijkheden zijn eindeloos gewoon, mooi spul Synology ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Mijn 1512+ is vervanging van mijn 207+ die ik 4 jaar lang (geloof ik) naar volle tevredenheid gebruikt heb. Alleen hij werd wat traag en vond nieuwe mogelijkheden van DSM4.0 en 4.1 wel veelbelovend dus vandaar maar upgrade gedaan ;).

Wilde mijn NAS ook voor steeds meer dingen gaan gebruiken. Het begint nu eigenlijk steeds meer gewoon een thuisserver te worden.

[ Voor 22% gewijzigd door McVirusS op 07-08-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 17:20

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

schumi2004 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:08:
[...]

Ach voor een beginnende NAS gebruiker ben ik vooralsnog heel tevreden met mijn DS211 maar denk naar de toekomst toe dat ik de volgende keer toch voor een zwaardere ga als ik nu al zie wat ik er allemaal mee doen wil ;)
Mogelijkheden zijn eindeloos gewoon, mooi spul Synology ;)
Ik heb nu een jaar of zes een NAS, ik ben bijzonder tevreden met mijn 110+ met 2TB als thuisservertje voor mijn gezin. Wat moet je met meer HDD-ruimte en snelheid doen als gezin/normale gebruiker?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tukk schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:17:
[...]

Ik heb nu een jaar of zes een NAS, ik ben bijzonder tevreden met mijn 110+ met 2TB als thuisservertje voor mijn gezin. Wat moet je met meer HDD-ruimte en snelheid doen als gezin/normale gebruiker?
Wat moet je met meer HDD-ruimte en snelheid? Ik wist het wel, meer HDD-ruimte is minder weg hoeven/moeten gooien, sneller omdat het kan en vooral niet tegen frustraties op te hoeven lopen.

Ik moet zeggen dat mijn DS211 het nog behoorlijk volhoud gezien de dingen die ik er allemaal mee doe, enigste minpuntje is waar RAM en CPU een rol in spelen is Live TV. Ik moet nu bv niet vollebak gaan downloaden als ik TV aan het kijken ben, dan wordt het niet leuk meer.

En sneller en meer gewoon omdat het kan, zijn we tweakers voor toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 15:39
McVirusS schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:00:

Heb ook veel berichten gelezen over het niet juist functioneren van ander geheugen dan dat van Synology. Voor €15 prik ik er ook wel een beetje reepje van Kingston bij, maar vind €40 een beetje aan de dure kant.

Welk type Kingston heb je erin geprikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
MikeOO schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:32:
[...]
Spotweb en NZBget werken hier prima samen met deze instellingen.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Helaas kan ik de integratie uberhaupt niet testen omdat ik geen download knop heb zoals bij SAB in spotweb. Ik kan alleen een NZB downloaden naar mijn lokale machine (krijg een save/open dialoog van IE).

De instellingen staan overigens exact zoals in jouw screenshot en ik ben ingelogd als admin user.

Hoe werkt dit bij jou? Heb jij wel een groen download knopje (pijltje naar beneden)?

Edit: probleem opgelost. Het groene pijltje is alleen aanwezig als de verbinding werkt. Ik bleek een fout te hebben gemaakt op mijn firewall(s). Nu is het pijltje opeens zichtbaar.. mogen ze wel even documenteren :D
MikeOO schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:32:
Postprocessing gebruik ik zelf niet maar kwam dit tegen in mijn documentatie die ik toen ergens gevonden had. Misschien heb je daar iets aan. Ook hier weer even de melding dat de paden anders kunnen zijn.

Postprocessing instellen:

Gelukkig zitten er weer voorbeeld bestanden bij en die moeten naar de juiste plek. Dus inloggen als root met putty en de volgende regels invoeren

cp /opt/share/doc/nzbget/postprocess-example.sh /opt/sbin/postprocess-example.sh

cp /opt/share/doc/nzbget/postprocess-example.conf /opt/etc/postprocess-example.conf

Het nzbget.conf file moet geedit worden en je moet vertellen waar het postprocess script staat. Zoek de sectie POSTPROCESS op in het conf file en vul het path in

PostProcess=/opt/sbin/postprocess-example.sh

In het bestand postprocess-example.conf kun je je post processing naar believen instellen, er staan maar een paar regels in die voor zich spreken. Het unrarren is het belangrijkste, in principe hoef je geen path in te vullen voor unrar, want dat is al geïnstalleerd en zit in het zoekpath van je DS. Je kunt dat testen door gewoon in de terminal “unrar” in te toetsen en dan krijg je parameters van unrar te zien.

Dus voor de duidelijkheid: In de map “/opt/ect” staan nzbget.conf en postprocess-example.conf. er is ontzetten veel in te stellen in nzbget, kijk maar eens de config files door, er staat bij iedere regel een uitleg.
(een # in de config files betekend dat het NIET wordt meegenomen door het programma, het is dus gewoon een stukje text. )
Jij gebruikt geen post processing?

Als ik nu wat download via spotweb krijgt hij netjes de movies of tv categorie mee vanuit spotweb. Dit zie ik ook in NZBGET. Hij download alles in \volume2\usenet\nzbget\download\movies of \series en pakt dit uit in dezelfde map.

Wat ik graag wil is dat hij het download in \volume\nzbget\download\ en daarna verplaatst naar \volume2\usenet\ of \volume2\usenet\movies. Het liefst inclusief renaming van series. Dit deed SABNZBD allemaal out of the box.. kan ik die scripts niet copy en pasten?

[ Voor 130% gewijzigd door Workaholic op 07-08-2012 19:21 ]

Mijn V&A

Pagina: 1 ... 60 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.