KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
* robertobadjo is nu bezig met zarafa als mailserver.
de webbased client kan je veel meer mee. alleen me mail komt wel aan maar in het verkeerde programma. had hiervoor mailstation van de synology zelf. alleen met de overstap komt de mail nog steeds aan in mailstation
iemand tips?
Nu het eenmaal draait, zeg ik prima. Nog geen bugs gemerkt.
Maar de installatie verliep niet 100% vlekkeloos. Ik moet nog een supportticket aanmaken, misschien dat ze nog iets kunnen vinden.
Anyway, wie het enge verhaal wil lezen
Update via DSM geinstalleerd, aan het eind gaat de DS rebooten. Ergens in het reboot process bleef hij hangen ofzo. SSH deed het nog wel, maar Apache, SMB en de DSM webinterface waren gestopt.
Via SSH een reboot geprobeerd, maar dat gaf geen resultaat. Tot mijn schrik zag ik ook geen mappen meer onder /volume1/. Toen nog wel handmatig de DSM webinterface kunnen starten. Volgende schrikmoment: Het RAID volume zou gecrasht zijn.
Nu, achteraf, denk ik dat het "gewoon" was dat het volume al unmount was, en daarom dit als resultaat gaf.
Anyway, uiteindelijk toen ik thuis was (Update via RDP gedaan, gaat normaal altijd goed totdat je fysiek bij de DS moet

Daarna wel even mijn standaard after-upgrade stappen moeten doen omdat system configs overschreven worden enzo (Symlinkjes, cron, dat soort dingen), maar dat is niet nieuws met updates.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
06:02:34 internal fan 1 has stopped working
06:03:02 internal fan 1 has been resumed
Het komt 1x per dag voor, en niet op een vast tijdstip, is m'n fan dood aan het gaan?
Kan natuurlijk altijd. Maar het is wel een bekend probleem op bv. de DS212.shoombak schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:03:
Ik heb al een aantal dagen de volgende melding
06:02:34 internal fan 1 has stopped working
06:03:02 internal fan 1 has been resumed
Het komt 1x per dag voor, en niet op een vast tijdstip, is m'n fan dood aan het gaan?
Ik zou een call melden bij Synology.
Mogelijk dat je een softwarematige fan patch moet toepassen. In feite worden dan de thresholds aangepast.
👉🏻 Blog 👈🏻
Situatie:
Als ik bv een film gedownload heb "push" ik die vanuit mijn NAS naar mijn Popcorn Hour. Dit doe ik handmatig, want de PcH staat lang niet altijd aan. Echter, als de PcH uit staat ald mijn NAS opstart (elke nacht gaat hij automatisch uit), dan kan hij de PcH niet vinden en dus maakt hij geen netwerkverbinding. Ik moet dan elke keer handmatig weer een nieuwe netwerkverbinding opzetten en koppelen aan een share op de NAS.
Nu weet ik nog uit mijn DOS tijd dat je zoiets makkelijk op kon vangen door met een editor een .BAT file te maken en deze op de desktop te plaatsen. Keer dubbelklikken en het bestand werd uitgevoerd.
Ik ben een redelijke n00b op Linux/DSM gebied, en vroeg me af of zoiets ook eenvoudig in Linux/DSM te realiseren zou zijn.
Dus zoiets:
map \\pch\share naar \\volume1\share\pchshare inlog:admin password:welkom
(jaja ik weet, dit zijn niet de commando's, maar het gaat om het idee Als iemand zoiets voor me heeft zou dat heel mooi zijn!)
Het anders/geautomatiseerd inrichten is absoluut niet het doel, de PcH staat niet vaak aan en de verbinding is via stroomnetwerk, dus niet al te snel.
Je kunt zoiets wel maken lijkt mij. Probleem is alleen hoe je het script moet uitvoeren. Via een cronjob is dit eenvoudig te doen maar in jouw situatie kan dit niet en wil je het script dus uitvoeren zodra je PcH aangaat.Olgeros schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:11:
Is het mogelijk een zelfgeschreven uitvoerbaar bestand op de desktop te zetten?
Situatie:
Als ik bv een film gedownload heb "push" ik die vanuit mijn NAS naar mijn Popcorn Hour. Dit doe ik handmatig, want de PcH staat lang niet altijd aan. Echter, als de PcH uit staat ald mijn NAS opstart (elke nacht gaat hij automatisch uit), dan kan hij de PcH niet vinden en dus maakt hij geen netwerkverbinding. Ik moet dan elke keer handmatig weer een nieuwe netwerkverbinding opzetten en koppelen aan een share op de NAS.
Nu weet ik nog uit mijn DOS tijd dat je zoiets makkelijk op kon vangen door met een editor een .BAT file te maken en deze op de desktop te plaatsen. Keer dubbelklikken en het bestand werd uitgevoerd.
Ik ben een redelijke n00b op Linux/DSM gebied, en vroeg me af of zoiets ook eenvoudig in Linux/DSM te realiseren zou zijn.
Dus zoiets:
map \\pch\share naar \\volume1\share\pchshare inlog:admin password:welkom
(jaja ik weet, dit zijn niet de commando's, maar het gaat om het idee Als iemand zoiets voor me heeft zou dat heel mooi zijn!)
Het anders/geautomatiseerd inrichten is absoluut niet het doel, de PcH staat niet vaak aan en de verbinding is via stroomnetwerk, dus niet al te snel.
Of je moet een cronjob maken die om de 30s of iets een ping doet naar je PcH en zodra deze online is het script uitvoert.Je zou kunnen onderzoeken of the PcH een mogelijkheid heeft om een script te runnen bij opstarten of dat je een mogelijkheid hebt om een script te kunnen starten vanuit het menu van je PcH.
Als het niet volledig automatisch hoeft en je bijv met een batch vanaf je Windows desktop commando's op je NAS wilt uitvoeren zodat die een koppeling opzet met je PcH, dan kun je eens kijken naar PLINK (van de makers van PuTTY)
Wat voor share gaat het om? (NFS, SMB etc)
Wie of wat moet de koppeling maken? Mount je nu een SMB share van de PcH in DSM op je NAS?
Ondersteunt de PcH ook NFS?
Lekker op de bank
Niet eens zo ingewikkeldMikeOO schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:42:
[...]
Je kunt zoiets wel maken lijkt mij. Probleem is alleen hoe je het script moet uitvoeren. Via een cronjob is dit eenvoudig te doen maar in jouw situatie kan dit niet en wil je het script dus uitvoeren zodra je PcH aangaat.
Of je moet een cronjob maken die om de 30s of iets een ping doet naar je PcH en zodra deze online is het script uitvoert.Je zou kunnen onderzoeken of the PcH een mogelijkheid heeft om een script te runnen bij opstarten of dat je een mogelijkheid hebt om een script te kunnen starten vanuit het menu van je PcH.
Ik wil het handmatig starten, dus (zoals bv bij Windows) dubbelklikken en het wordt uitgevoerd (dus mapping gemaakt). Vanuit menu starten zou dus prima optie zijn, alleen...... hoe realiseer ik dat?
Ah oke, dat is iets om naar te kijken, dank je!ZaZ schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:53:
Nog steeds niet helemaal duidelijk wat je precies wilt, maar als je iets vanuit de NAS wilt doen kan je daar natuurlijk een shell script voor schrijven.
Als het niet volledig automatisch hoeft en je bijv met een batch vanaf je Windows desktop commando's op je NAS wilt uitvoeren zodat die een koppeling opzet met je PcH, dan kun je eens kijken naar PLINK (van de makers van PuTTY)
De bedoeling is heel simpel:
Een script wat ik handmatig kan opstarten waarin een mapping gemaakt wordt (zie mijn voorbeeldje)
[quote[]Wat voor share gaat het om? (NFS, SMB etc)
Wie of wat moet de koppeling maken? Mount je nu een SMB share van de PcH in DSM op je NAS?
Ondersteunt de PcH ook NFS?
[/quote]Oef, nu vraag je wel veel... Volgens mij NFS op beide (?). De NAS maakt een koppeling (mapping) naar de PcH en wijst een share toe op de NAS, zodat ik de PcH files kan benaderen vanuit de NAS.
Precies zoals ik in de interface van File Station naar "Gereedschap" ga en dan "Externe map koppelen", maar dan via een scriptje
Maar.. heeft iemand al DS Video werkend gekregen met MKV waar DTS en DD streams in zitten?
Ik krijg elke keer de foutmelding dat het audiobestand niet ondersteund wordt.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Theoretisch zou dit moeten werken:
1
| <?php exec('mount -t cifs -o username=admin,password=welkom,rw //pch/share /volume1/share/pchshare') ?> |
Noem deze file bv. mount.php en zet deze in je web directory.
Daarna aanroepen met zoiets als http://ds/mount.php.
👉🏻 Blog 👈🏻
Voor dit soort dingen vind ik NFS een beter protocol.
Krijg je iets van
1
| mount -t nfs 192.168.1.77:/volume1/mapOpPcH /volume1/jouwMountPoint |
De map waarop je 'm mount moet wel bestaan overigens
Lekker op de bank
SUPER, ga ik proberen!!!!kraades schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:12:
@Olgeros
Theoretisch zou dit moeten werken:
PHP:
1 <?php exec('mount -t cifs -o username=admin,password=welkom,rw //pch/share /volume1/share/pchshare') ?>
Noem deze file bv. mount.php en zet deze in je web directory.
Daarna aanroepen met zoiets als http://ds/mount.php.
Is ook iets om te proberen, DANK JE!!!ZaZ schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:16:
Of gewoon met plink aanroepen in een batchfile, via een webpagina lijkt me omslachtig.
Voor dit soort dingen vind ik NFS een beter protocol.
Krijg je iets van
code:
1 mount -t nfs 192.168.1.77:/volume1/mapOpPcH /volume1/jouwMountPoint
De map waarop je 'm mount moet wel bestaan overigens
Nu dus kijken wat het handigst is. Vind je via batch+plink makkelijker of via een php en dan kijken welk protocol het beste is voor jou om te gebruiken. Deze 2 opties zijn dus ook mogelijk
1
| <?php exec('mount -t nfs 192.168.1.77:/volume1/mapOpPcH /volume1/jouwMountPoint') ?> |
of gewoon via plink dit uitvoeren
1
| mount -t cifs -o username=admin,password=welkom,rw //pch/share /volume1/share/pchshare |
Lekker op de bank
(sorry, maar ben echt niet goed thuis in Linux dingen
<?php exec('mount -t cifs -o username=nmt,password=1234,rw //10.10.10.80/share /Share/Share_PCH') ?>
Username=nmt de inlognaam voor de PCH
password=1234 het password van de PCH
//10.10.10.80/share = de sharenaam op de PCH
/Share/Share_PCH = de sharenaam op de synology
Alle gegevens kloppen, heb ik gechecked door via filestation te koppelen.
Zie ik iets over het hoofd, of moet er misschien nog ergens de inlognaam van de NAS admin komen (ivm permissie?)
Bestand heb ik start.php genoemd en ik krijg geen melding dat hij pagina niet kan vinden, ik neem aan dat het goed gaat dus.
En heb je een link voor PLINK, hoe ik e.e.a. kan gaan doen? Ik ben niet te lui, maar vind wel erg veel pagina's met plink als ik google...
Bij mij werken ook enkel mp4 en m4v, en op het synology forum zijn er nog meer mensen die hierover klagen.utbone schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:11:
Om video's te streamen naar de IPAD heb ik 4.1 beta op m'n 209II+ gezet.
Maar.. heeft iemand al DS Video werkend gekregen met MKV waar DTS en DD streams in zitten?
Ik krijg elke keer de foutmelding dat het audiobestand niet ondersteund wordt.
Makkelijkst is om via Control Panel, Web Services, PHP Settings de display errors AAN te zetten zodat je de foutmelding ziet.
Zie ook de volgende post: kraades in "Het grote Synology topic - deel 4" voor verdere instellingen.
Verder kun je het mount commando beter eerst even op de command line uitproberen.
Gebruik hiervoor bijvoorbeeld PuTTY en maak een SSH verbinding (SHH moet AAN staan op je DS).
[ Voor 25% gewijzigd door technorabilia op 31-07-2012 11:13 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Inmiddels via Putty gelukt, nu nog kijken hoe het handiger kan
Moest wel als root inloggen, dat ook weer geleerd
<gaat nu display error code aanzetten>
<EDIT>:
Plink gevonden en ben er nu mee aan het experimenteren. Ik merk wel dat ik als root moet gaan inloggen, even kijken hoe ik dat in de juiste command line kan opnemen zodat ik het vanuit een batchfile kan aanroepen....
<EDIT2>
Inmiddels druk bezig om werkend te krijgen en het ziet er naar uit dat ik nu vanaf mijn PC remote een mapping kan maken naar juiste map op de NAS!
(automatisch uiteraard, enkel de .bat uitvoeren)
Thanks again, werkt helemaal goed en precies wat ik bedoel!!!
(en is leuk om details uit te zoeken, zo leer je nog eens wat
[ Voor 82% gewijzigd door Olgeros op 31-07-2012 11:55 ]
Ik wil via WiFi de media naar mijn ASRock Ion player (XBMC/OpenElec) streamen. aangezien deze in mijn woonkamer staat en mijn router in de meterkast. Ik wil niet nog een kabel hoeven trekken van mijn meterkast naar mijn player. Router is een Draytek Vigor 2130n
dus:
[ISRA]---kabel---[modem]---kabel---[router]---kabel---[nas]~ ~ ~WiFi~ ~ ~[player]
Gaat dat snelheidstechnisch werken?
/edit
Of kan ik het ook zo doen?
[ISRA]---kabel---[modem]---kabel---[router]~ ~ ~WiFi~ ~ ~[nas]---kabel---[player]
En dat ik de NAS naast de player zet? Kwa download heb ik toch 'maar' 25Mbit wat voorlopig ook zo blijft dus kwa data vanaf router --> NAS hoeft het niet sneller.
[ Voor 23% gewijzigd door beschuitfluiter op 31-07-2012 12:39 ]
¯\_(ツ)_/¯
Tot 720p prima. Daar boven (1080p) is nog steeds een kabel de enige optie.beschuitfluiter schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:27:
Ik ben voornemens een 212+ aan te schaffen met 2x3TB.
Ik wil via WiFi de media naar mijn ASRock Ion player (XBMC/OpenElec) streamen. aangezien deze in mijn woonkamer staat en mijn router in de meterkast. Ik wil niet nog een kabel hoeven trekken van mijn meterkast naar mijn player. Router is een Draytek Vigor 2130n
dus:
[ISRA]---kabel---[modem]---kabel---[router]---kabel---[nas]~ ~ ~WiFi~ ~ ~[player]
Gaat dat snelheidstechnisch werken?
Dan moet je wel een heel brak wifi netwerk hebben, als je een normaal wifi netwerk hebt dan kun je prima 1080p afspelen, zelfs blurays kunnen via wifi gestreamt worden.utbone schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:38:
[...]
Tot 720p prima. Daar boven (1080p) is nog steeds een kabel de enige optie.
Mijn wifi thuis haalt 8-10MB/s in de praktijk (ik ben dan met 140-150mbit/s verbonden). Een bluray is maximaal 50mbit/s (meestal heel wat lager), dat is ongeveer 5MB/s.
Het een en ander is wel afhankelijk van de apparatuur en kwaliteit va de antennes, maar het zou prima moeten lukken.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Bedankt
¯\_(ツ)_/¯
Met een laptop, ok. Maar heb je het wel eens geprobeerd met een losse player? Die dingen hebben meestal een slechtere wifi verbinding door het plaatsen in kastjes ed.kfaessen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:21:
[...]
Dan moet je wel een heel brak wifi netwerk hebben, als je een normaal wifi netwerk hebt dan kun je prima 1080p afspelen, zelfs blurays kunnen via wifi gestreamt worden.
Mijn wifi thuis haalt 8-10MB/s in de praktijk (ik ben dan met 140-150mbit/s verbonden). Een bluray is maximaal 50mbit/s (meestal heel wat lager), dat is ongeveer 5MB/s.
Het een en ander is wel afhankelijk van de apparatuur en kwaliteit va de antennes, maar het zou prima moeten lukken.
Full HD en BRay streamen gaat prima via wifi hier, op mijn ATV2 (en ik weet dat die max. 720p speelt, maar dat maakt voor het streamen niet uit natuurlijk. Terugscalen doet de ATV2 pas).utbone schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:30:
[...]
Met een laptop, ok. Maar heb je het wel eens geprobeerd met een losse player? Die dingen hebben meestal een slechtere wifi verbinding door het plaatsen in kastjes ed.
Indeling van NAS is nu: 35% zakelijk, 35% privé en 30% TM.
Sinds enige tijd zijn we in m'n bedrijf met z'n tweeën. Handig zou zijn om alle documenten en agenda te centraliseren. Dat we klantgegevens kunnen ophalen en agenda kunnen syncen. Nu gebruik ik voor mezelf iCloud voor alleen de agenda. Zoiets zoek ik!
Kan ik nu beter een Mac Mini Server kopen terwijl naar mijn idee de NAS dat ook kan. Overigens wil ik een tweede NAS aanschaffen om ergens anders als backup van nummer 1 te laten draaien.
Hoe dien ik dit in te kleden?
Edit: ik lees net -dit- topic op het OMT forum.
[ Voor 17% gewijzigd door Mini Poeper op 31-07-2012 16:52 . Reden: linkje toegevoegd ]
Wie maakt er gebruik van LAG (Link aggregation) op zijn Synology? Ik wil dit gaan gebruiken omdat het kan (je bent tweaker of niet
Ik mis een "vinkje" voor link aggregation oid in DSM. Iemand een idee hoe ik dit moet instellen?
[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 31-07-2012 19:27 ]
IK!Workaholic schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:27:
Voor de echte netwerk / nas die hards een vraag:
Wie maakt er gebruik van LAG (Link aggregation) op zijn Synology? Ik wil dit gaan gebruiken omdat het kan (je bent tweaker of niet) maar vraag me af of ik dan lan interface 2 hetzelfde ip nummer moet geven of moet voorzien van een ander ip? dus bij 192.168.2.5 en .6? Als het om link aggregation gaat.. lijkt me dit niet juist omdat je dan geen redunancy/fail over hebt?
Ik mis een "vinkje" voor link aggregation oid in DSM. Iemand een idee hoe ik dit moet instellen?
en je moet wel een managble switch hebben die dit protocool dus ondersteund. zonder de switch kan je het vergeten. zodra je het op je switch hebt ingesteld kan je je LAG maken op je nas. je hoeft maar 1 ip in te stellen. het wijst zich vanzelf zodra hij het detecteerd
Zodra ik de tweede netwerk kabel er uit haal doet hij het weer en is hij bereikbaar. Snap er niets van.
Dell Powerconnect 2716 Switch geeft status groen en heeft support voor link aggregation
[ Voor 90% gewijzigd door Workaholic op 31-07-2012 20:29 ]
Verwijderd

14-15 heb ik in gebruik en geconfigureerd als LAG1.
Het grappige is dat als ik 1 van de kabels er uit trek de NAS weer bereikbaar is. (maakt niet uit welke van 2).
Dus op allebei de interfaces is hij bereikbaar met 1 kabel.. maar zodra ik ze allebei inplug is de nas onbereikbaar.
Schiet mij maar lek

Edit: opgelost
Misschien handig voor in de topic start? Een aparte link aggregation uitleg?
[ Voor 54% gewijzigd door Workaholic op 31-07-2012 21:24 ]
LACP Status Overview
This page shows the status of your LACP groups.
Aggregation Information
Aggregation Group Partner MAC Address Local Ports Aggregated Seconds Since Last Change
8 00-11-32-11-a4-99 7,8 13147
en in de synology control panal/network kan je bond1 maken.
-edit-
Heel wat posts terug heb ik dat ook gepost.Workaholic schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:40:
Edit: opgelost
Misschien handig voor in de topic start? Een aparte link aggregation uitleg?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Was het vergeten te vermelden, alle credits voor jou, had je reactie via google gevonden
we hebben het hier over static and dynamic link aggregation en niet over ip configuratie
Hier ook het geval met uitzondering van mijn Firewall(router), draadloze router, switch, nas en mijn eigen werkplekDukeBox schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:42:
Al mijn apparatuur gebruikt een dynamisch IPv6. Zelfs mijn router aan zowel de wan als de lan kant
Het komt regelmatig voor dat mijn firewall(inclusief dhcp server) down is in verband met het updaten van software en dan is het wel zo fijn dat ik nog steeds gebruik kan maken van de belangrijkste onderdelen van mijn netwerk
[ Voor 68% gewijzigd door Workaholic op 01-08-2012 08:45 ]
Ik draai ook geen DHCP.Workaholic schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:40:
Hier ook het geval met uitzondering van mijn Firewall(router), draadloze router, switch, nas en mijn eigen werkplek
[ Voor 61% gewijzigd door DukeBox op 01-08-2012 11:48 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
blijkbaar kan het alleen met DSM 4.1 ...Speedfightserv schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:19:
ik zag de de DS Audio App op Android nu ook lyrics laat zien (nieuwe versie!)
Heeft iemand dit al getest? ik zit nu op het werk en kan niet testen
Die heb ik nog niet draaien. Ik wacht op de final
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
lol ik zit verkeerd te lezen. my badWorkaholic schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:40:
Wie zegt dat ik een dynamic ip gebruik? Het betreft hier wel degelijk een static ip.
we hebben het hier over static and dynamic link aggregation en niet over ip configuratieNet ff een tandje hoger dan de standaard huis/tuin keuken netwerk kennis
[...]
Hier ook het geval met uitzondering van mijn Firewall(router), draadloze router, switch, nas en mijn eigen werkplek![]()
Het komt regelmatig voor dat mijn firewall(inclusief dhcp server) down is in verband met het updaten van software en dan is het wel zo fijn dat ik nog steeds gebruik kan maken van de belangrijkste onderdelen van mijn netwerk

vanaf me werk mijn DiskStation 1812+ herstart omdat de mail server niet goed meer werkte en herstarten niet hielp.
was na 30 minuten nog niet bereikbaar.
Thuis aangekomen het blauwe knipperende aan/uit knopje
ik hem uitgezet door de aan/uitknop indrukt te houden.....even gewacht en toen weer aan.
gelukkig werkte hij weer.
Maar wel voor de zekerheid een ticket aangemaakt bij Synology
Daarnaast moet ik dan alsnog fotos kopieren naar photostation als ik ze direct zichtbaar wil hebben via een browser.
Na een beetje googlen kwam ik dit tegen (google cache want originele blog niet meer beschikbaar:
http://webcache.googleuse...&cd=4&hl=en&ct=clnk&gl=fi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| #!/bin/ash # Piggyback for synousbcopy. # By Jan Eivind Stillingen in October 2011 # Adapted to Synology 211+ for backup via SD-slot and filter on file type. LOG=/volume1/backup/synousbcopy.log # Pointer to configured destination for usb/sd copy DIR_INPUT=/volume1/sdcopy # Output dir for photos DIR_OUTPUT_JPG=/volume1/photo # Output dir for video DIR_OUTPUT_MTS=/volume1/video # Noise and light functions -- See http://oinkzwurgl.org/?action=browse;oldid=ds106series;id=diskstation_ds106series beep() { echo 2 > /dev/ttyS1; } longbeep() { echo 3 > /dev/ttyS1; } lighton() { echo @ > /dev/ttyS1; } lightoff() { echo B > /dev/ttyS1; } lightblink() { echo A > /dev/ttyS1; } #Call renamed binary /usr/syno/bin/synousbcopy_bin > $LOG lightblink #Extract JPG's to photo directory exiftool -P -r '-Directory<DateTimeOriginal' -d '$DIR_OUTPUT_JPG/%Y/%Y-%m' '$DIR_INPUT' -ext JPG >> $LOG #Extract MTS's to video directory exiftool -P -r '-Directory<DateTimeOriginal' -d '$DIR_OUTPUT_MTS/%Y/%Y-%m' '$DIR_INPUT' -ext MTS >> $LOG # Delete $DIR_INPUT rm -R $DIR_INPUT/* longbeep lightoff |
Dit stukje code vervangt een bestandje in usr/bin/syno wat het sdCopy-gebeuren aanstuurt en voegt wat functionaliteit toe. Omdat ik niet echt kaas heb gegeten van dit soort code, iemand hier die kan bevestigen dat dit het volgende doet:
- een copy van jpgs in de input directory (dit geval standaard sdcopy folder op volume1) naar de output folder photo op volume1
- een copy van mts-files in de input directory (sdcopy op volume1) naar de output folder video op volume1
- verwijderen van de originele input directory, sdcopy op volume1
Als ik het goed heb schrijft exiftool de bestanden ook nog op datum naar een folder jaar/maand o.i.d.
Klopt dit? Als ik het goed begrijp kan ik, door exiftool-commands uit te pluizen bijna elke willekeurige bewerking van metadata in de fotos toevoegen aan sdCopy... Dan wordt dat helemaal interessant.
Of denk ik nu te simpel?
[ Voor 32% gewijzigd door RedBaret op 01-08-2012 22:54 ]
het lukt mij niet om op de userinterface in te loggen vanaf mijn htc one s.
hebben meerdere mensen hier problemen mee?
android ICS + chrome browser.
(ik krijg de pagina wel te zien, en ik kan mijn gebruikersnaam + pw invullen.
als ik dan op login klik, dan krijg ik weer het inlog scherm)

[ Voor 28% gewijzigd door Killerbert op 02-08-2012 02:43 ]
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Ja, dat zag ik en wilde ik inderdaad weghalen. Ik dacht trouwens dat het niet de kaart zelf is maar de door sdCopy aangemaakte folder op de NAS (Volume1/sdcopy)RedBaret schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:47:
Aan het eind van het script wordt (zoals je al had gezien) met rm de inhoud van je sd gewist (dus na maken van kopie). Iets wat je misschien niet automatisch zou willen / later wil als je er zeker van ben dat alles goed is gekopieerd.of even uit wil zetten tijdens het testen.
Ik ga er een beetje mee spelen... Trial and error werkt altijd. Met testbestanden uiteraard.
Dit heeft het probleem bij mij ook opgelost, systeemintegriteit is nu weer "Goed".MissileHugger schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:29:
[...]
Ja dat was de oplossing van Synology. Helaas was er volgens hem geen andere oplossing. Gewoon de scan elke dag laten draaien. Met 2 weken was het bij mij weer voor elkaar.
Edit: Reactie Synology van toen:
I see the SMART info for all of the disks had read error before, therefore it's recorded in the SMART info history. However, if you run the SMART test for all disks again for 10-20 times, if no errors are found, the previous records will be erased and the abnormal status will go away.
Dit was al met DSM 4.0 versie en nu heb ik hem ge-upgrade naar 4.1 beta en nog steeds het zelfde. Het gekke is ook dat DSM software updater geen contact kan krijgen met de server om te checken of er een nieuwe versie beschikbaar is. Ik heb hem ook handmatig gedownload en op de geupdate.
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Verwijderd
Ooit met iPhone en oudere DSM ook last van gehad, bleek browser op phone geen cookies te accepteren. Wellicht is het ook zo'n soort security setting bij jou?Killerbert schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 02:41:
ik draai momenteel de 4.1 beta.
het lukt mij niet om op de userinterface in te loggen vanaf mijn htc one s.
hebben meerdere mensen hier problemen mee?
android ICS + chrome browser.
(ik krijg de pagina wel te zien, en ik kan mijn gebruikersnaam + pw invullen.
als ik dan op login klik, dan krijg ik weer het inlog scherm)
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
bedankt!NiGeLaToR schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:06:
[...]
Ooit met iPhone en oudere DSM ook last van gehad, bleek browser op phone geen cookies te accepteren. Wellicht is het ook zo'n soort security setting bij jou?
ik had idd cookies uit staan in chrome
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Verwijderd
Ik ben nog steeds met bovenstaande bezig.NiGeLaToR schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:07:
[...]
Dus:
1) oude packages weghalen van je Syno
2) repository van SynoCommunity toevoegen aan package center (Dan zie je alles meteen in je Syno dus)
3) installeren wat je wilt installeren
4) configs repareren
5) downloaden maar!
Vooral punt 4 was even opletten, het werkt allemaal net anders dan de oude packages, maar uiteindelijk wel beter, mooier, sneller en nieuwerrrr!
Inmiddels is het met gelukt om middels ssh de mappen zoals sabnzb te kopieren naar een andere map.
Bij mij staan deze bestanden in /usr/local/var/ en niet in @appstore.
Nu wil ik dadelijk de oude packages verwijderen en de nieuwe installeren.
Weet iemand welke bestanden ik allemaal terug moet zetten (voornamelijk sabnzb en sickbeard)?
Kan ik straks bijv bij sickbeard deze bestanden overschrijven en zijn dan alle setting teruggezet?
SB Config file: /usr/local/var/sickbeard/config.ini
SB Database file: /usr/local/var/sickbeard/sickbeard.db
SB Cache Dir: /usr/local/var/sickbeard/cache
In de config.ini van sabnzb staat het versienummer, is het geen probleem als ik die straks overschrijf met ik neem aan een oudere versienummer dan die van de nieuwe package?
Dus de vraag is een beetje hoe heb je punt 4 aangepakt :-)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 20:49 ]
Dit zou ik ook nog wel graag willen weten, is me ook niet helemaal duidelijk nog..Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:57:
Ik heb een vraag over de VPN-server die je op een DiskStation kan gebruiken. Deze kent 2 VPN-methoden: pptp en openvpn.
Ik lees dat openvpn veiliger is, maar pptp makkelijker is op te zetten. Op zich wil ik graag pptp gebruiken omdat ik dit inderdaad eenvoudiger op te zetten vindt en bovendien geen certificaten op de client pc hoef te zetten, maar ik vraag me af wat er hier nu allemaal versleuteld wordt. Ik lees in de handleiding van Synology http://www.synology.com/t...p_vpn_server.php?lang=nld dat bij pptp wel het wachtwoord versleuteld wordt zodra je via pptp op de VPN-server inlogt (indien je MS-Chap hebt geselecteerd en niet PAP).
Echter, is het me niet duidelijk of daarna ook de hele verbinding (alle gegevens die via de VPN-verbinding gestuurd worden) versleuteld is en te allen tijde blijft.
ik lees hier Wikipedia: Point-to-Point Tunneling Protocol bijvoorbeeld dat de pptp standaard geen encryptie biedt, maar dat de implementatie ervan in Windows wel met encryptie werkt.
Als ik nu op mijn DiskStation de pptp VPN-methode gebruik en hier vervolgens via de standaard Windows VPN-client functionaliteit verbinding mee maak, is dan de gehele verbinding (alle gegevens die erover gaan) versleuteld of loop ik het risico dat alleen de login versleuteld is en daarna niets meer?
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Ja, zelfde router en hij heeft het wel gedaan. Heeft niemand anders hier last van?Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:55:
eerste wat ik afvraag.,het heeft wel gewerkt dus?poort 5000 staat gewoon open in de router?
nou, 5 van die wd's besteldbij alfuture, was de eerste als defect bij aankomst...rma aangemaakt en paar dagen later nieuwe schijf.goed service.nike schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:01:
Iemand al ervaring met de vlg harde schijf: Western Digital WD30EFRX
(Red).
De eerste harde schijf ter wereld die specifiek is ontworpen en geproduceerd voor NAS-systemen voor thuis en kleine kantoren
Volgens wd dan.
Alle 5 weer in de synology probeert raid array te maken, vliegt er elke keer uit...smart test uitgevoerd is er een 2e disk van de 5 defect.
Dus voor deze ook weer rma aangemaakt, morgen opsturen.
Geeft echt niet goede hoop van de 5 stuks WD30EFRX red geleverd er 2 stuk zijn.
Ik weet niet hoe betrouwbaar ik dat moet vinden als dadelijk me foto's erop staan.
-edit-
Verwijderd
Beetje late reactie, maar dat is mooi om te horen. Ik wil wel graag de nieuwe functionaliteiten straks als de beta afgerond is en hij final wordt, maar zonder sickbeard dat redelijk goed erop draait ga ik niet updatenRubman schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:21:
[...]
Het lijkt erop dat mijn CPU weer normaal doet Sickbeard en Subliminal draaien.
wat ik wel uitgezet heb bij Sickbeard (kan ook het eerste probleem zijn geweest) is dat hij alles moest scannen wat in de map stond ongeacht of het met Sickbeard binnen is gehaald.
Wat ik wel merk is zodra ik Sickbears opstart de CPU weer omhoog schiet, hij gaat daarna wel weer vrij snel naar beneden tot ik een manual proces inzet (das niet zo raar natuurlijk)
Ik ken sdcopy verder niet maar het leek mij een mountpoint voor je sd kaart.MAher schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:23:
[...]
Ja, dat zag ik en wilde ik inderdaad weghalen. Ik dacht trouwens dat het niet de kaart zelf is maar de door sdCopy aangemaakte folder op de NAS (Volume1/sdcopy)
Ik ga er een beetje mee spelen... Trial and error werkt altijd. Met testbestanden uiteraard.
Ik heb begin deze week een SHR1(2x Samsung 1TB) uitgebreid naar SHR1(2x Samsung 1TB + 2x WD Red 3TB). Duurde iets van een 42 uur maar gaf geen kik, voorlopig niets op aan te merken.nike schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:01:
[...]
nou, 5 van die wd's besteldbij alfuture, was de eerste als defect bij aankomst...rma aangemaakt en paar dagen later nieuwe schijf.goed service.
Alle 5 weer in de synology probeert raid array te maken, vliegt er elke keer uit...smart test uitgevoerd is er een 2e disk van de 5 defect.
Dus voor deze ook weer rma aangemaakt, morgen opsturen.
Geeft echt niet goede hoop van de 5 stuks WD30EFRX red geleverd er 2 stuk zijn.
Ik weet niet hoe betrouwbaar ik dat moet vinden als dadelijk me foto's erop staan.
Op een Taiwanese site (http://www.pcstore.com.tw/dplgogo/M11469901.htm vind ik deze specs:
- CPU-frequentie: 1.067GHz dual-core
- Floating-point operaties:
- Harde schijf encryptie engine:
- Geheugen: 512 MB DDR3
- Interne harde schijf / SSD: 3,5-inch of 2,5-inch SATA (II) X2 (Dit product bevat geen harde schijf)
- Maximale interne opslagcapaciteit: 8 TB (2X4TB harde schijf) (werkelijke maximale interne boekhouding voor het geheugen capaciteit anders zal zijn in verschillende soorten van opslag ruimte)
- Hot-pluggable vaste schijf:
- Externe harde schijf verwijzing: 1x USB 2.0-poorten, 2x USB 3.0-poort Jing Guan, 1x SD-kaartslot, 1X eSATA-poort
- 165mm x108mm x233.2mm De grootte (hoogte x breedte x lengte):
- Gewicht: 1,25
- LAN: 1X Gigabit
- Wake on LAN:
- Wireless LAN-ondersteuning: (zonder wireless kaart)
- Geluidsniveau: 19.8dB (A)
- AC ingangsspanning: 100V ~ 240V
- Stroomverbruik: 22.2W (Access), 2.64W (systeem slaap)
- 2 jaar garantie-service
Nou heb ik een beetje lopen zoeken maar kan niet zo snel antwoord vinden op 1 klein vraagje
Ik zit te denken aan een DS212+ of DS112+ Omdat deze een 2Ghz CPU hebben.
Ik heb hier thuis 100Mbps up en down internet en dus ook een nieuwsgroep abbo hiervoor.
Kan iemand mij bevistigen dat de 2Ghz CPU deze download snelheden aan kan? Dus ook werkelijk kan downloaden met 11MB/s.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Kan ik een dergelijk robocopy script draaien op mn NAS? Of zal ik gewoon de buildin backup tools moeten gebruiken?
bedankt!
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Tielemans! Jij ook hierTylen schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:24:
Ik ben bezig met een Synology aan te schaffen.
Nou heb ik een beetje lopen zoeken maar kan niet zo snel antwoord vinden op 1 klein vraagje
Ik heb hier thuis 100Mbps up en down internet en dus ook een nieuwsgroep abbo hiervoor.
Kan iemand mij bevistigen dat de 2Ghz CPU deze download snelheden aan kan? Dus ook werkelijk kan downloaden met 11MB/s.

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
http://www.bit-tech.net/h...212j-and-dsm-4-0-review/4
Dat trek hij wel, alleen dan denk ik dat je wel met nzbget aan de gang moet ipv sabnzbd, mijn 211+ trekt mijn 60 mbit dicht met 60%cpu, sab trekt hem niet en de cpu loopt op tot 100%.Tylen schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:24:
Ik ben bezig met een Synology aan te schaffen.
Ik zou wel voor de 212+ ipv 112+ gaan, je kan er later altijd een schijf bij zetten, hij zit snel vol hoor.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Al jaaaaaaaren Rene
Thanks ff doorlezen.phoentje schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:28:
Misschien heb je iets aan deze synology tests?
http://www.bit-tech.net/h...212j-and-dsm-4-0-review/4
Ja daarom twijfel ik nog een beetje welke ik wil. Alhoewel ik aan een 2TB schijf genoeg heb. Heb ook nog een TimeCapsule met 2TB staan waarnaartoe ik backup's maak. Dus opzich is de 1 bay versie genoeg. Bedankt, voor de info. Denk wel dat hij het dus aankan. En dus met nzbget werkengielie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:37:
[...]
Dat trek hij wel, alleen dan denk ik dat je wel met nzbget aan de gang moet ipv sabnzbd, mijn 211+ trekt mijn 60 mbit dicht met 60%cpu, sab trekt hem niet en de cpu loopt op tot 100%.
Ik zou wel voor de 212+ ipv 112+ gaan, je kan er later altijd een schijf bij zetten, hij zit snel vol hoor.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Waarom gebruik je niet de backup mogelijkheid van synology zelf. is ingebakken in de web interface en 1 keer instellen en geen omkijken meer naar.phoentje schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:26:
Even een vraag hier aan de Synology experts!Heb sinds een week de 2bay (212J) versie aangeschaft. Tot op heden tevreden en ben alles aan het sorteren en aan het overzetten naar mijn NAS. Heb aan mn NAS 2 externe disks gekoppeld. Nu wil ik met een robocopy script bepaalde mappen differential gaan backuppen naar de externe disken.
Kan ik een dergelijk robocopy script draaien op mn NAS? Of zal ik gewoon de buildin backup tools moeten gebruiken?
bedankt!
Zou je daar ook backups mee kunnen maken van folders uit de @appstore folder ?DrakeNL schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:05:
[...]
Waarom gebruik je niet de backup mogelijkheid van synology zelf. is ingebakken in de web interface en 1 keer instellen en geen omkijken meer naar.
Verwijderd
Ik heb nu alle informatie: http://forum.synology.com...&t=50593&start=30#p194791
Ik vraag me af hoe jij de config files hebt overschreven.
Heb jij de oude config files over de nieuwe gekopieerd?
Of heb je de nieuwe config file geopend en daar de settings uit de oude config ingezet?
Ik vraag het me af omdat in de config file een versienummer staat en ik niet zeker weet of het hierdoor fout kan gaan.
Wat ik toen deed was gewoon settings over tikken (copy/paste) scheelt niet zoveel tijd plus kun je alles nog eens nalopen en weet je zeker dat het goed zit.Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:23:
@schumi2004 jij bent ook over gegaan van Zebulon naar SynoCommunity toch?
Ik heb nu alle informatie: http://forum.synology.com...&t=50593&start=30#p194791
Ik vraag me af hoe jij de config files hebt overschreven.
Heb jij de oude config files over de nieuwe gekopieerd?
Of heb je de nieuwe config file geopend en daar de settings uit de oude config ingezet?
Ik vraag het me af omdat in de config file een versienummer staat en ik niet zeker weet of het hierdoor fout kan gaan.
Verwijderd
Thanks, dan ga ik er maar eens aan beginnen.schumi2004 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:29:
[...]
Wat ik toen deed was gewoon settings over tikken (copy/paste) scheelt niet zoveel tijd plus kun je alles nog eens nalopen en weet je zeker dat het goed zit.
Ga inderdaad ernaar kijken. Werk altijd met robocopy hiero. Werkt altijd perfectDrakeNL schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:05:
[...]
Waarom gebruik je niet de backup mogelijkheid van synology zelf. is ingebakken in de web interface en 1 keer instellen en geen omkijken meer naar.

Ik kan het nergens vinden. Gister geprobeerd, maar ik kan alleen syncen met een andere DS of ik kan de data op de externe harddisk automatisch laten kopiëren naar de DS.
Ik heb nu maar gewoon de mappen die ik wil backuppen, gekopieerd naar de externe schijf aangesloten op mijn DS.
Een andere schijf heb ik gesynced door die aan te sluiten op mijn PC met daarop FreeFolderSync.
Maar allebei de oplossingen zijn traag. Ik zou graag op de DS zelf willen syncen met de externe schijf.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Je zou hiervoor unison (compile instructies) via de terminal kunnen gebruiken. Zelf synchroniseer ik op deze wijze m'n DS212+ met m'n andere computers/apparaten.Xyphoid schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:20:
Weet iemand hoe ik mijn DS212+ kan syncen/backuppen naar een externe harddisk (USB3), waarbij ik kan kiezen welke folders er gesynced worden?
Ik kan het nergens vinden. Gister geprobeerd, maar ik kan alleen syncen met een andere DS of ik kan de data op de externe harddisk automatisch laten kopiëren naar de DS.
Ik heb nu maar gewoon de mappen die ik wil backuppen, gekopieerd naar de externe schijf aangesloten op mijn DS.
Een andere schijf heb ik gesynced door die aan te sluiten op mijn PC met daarop FreeFolderSync.
Maar allebei de oplossingen zijn traag. Ik zou graag op de DS zelf willen syncen met de externe schijf.
In het profiel (*.prf) kan je aangeven welke mappen hij moet synchroniseren of moet negeren.
[ Voor 4% gewijzigd door falcon4ever op 03-08-2012 12:44 ]
Waarom niet de gewone builtin "local backup" functionaliteit gebruiken? http://forum.synology.com...backup_to_USB/eSATA_Disksfalcon4ever schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:43:
[...]
Je zou hiervoor unison (compile instructies) via de terminal kunnen gebruiken. Zelf synchroniseer ik op deze wijze m'n DS212+ met m'n andere computers/apparaten.
In het profiel (*.prf) kan je aangeven welke mappen hij moet synchroniseren of moet negeren.
[ Voor 6% gewijzigd door QuadrifoglioVerde op 03-08-2012 12:49 . Reden: URL Toegevoegd ]
Reden voor de aanschaf is dat we hier thuis 4 Macs hebben (MacBook late-2006, MacBook early 2009, Mac Mini mid-2007 en MacBook Air mid-2011) en we graag de Time Machine functionaliteit van Mac OS X willen gebruiken. Alleen werkt met 4 Macs het gebruik van externe harde schijven niet echt fijn. Niet alle Macs staan even vaak aan, staan op dezelfde plek aan etc., dus wilde ik een netwerk backup schijf hebben.
De Synology is aantrekkelijker dan de Time Capsule van Apple, daar deze dual-bay is en RAID ondersteunt en de kosten om te upgraden van 2TB naar 3TB niet zo schofterig hoog zijn.
Vanmorgen de Synology ontvangen, disks erin gezet en geïnstalleerd. Zo op het eerste gezicht een fantastisch apparaat. DSM biedt een makkelijke interface waarmee alle out-of-the-box functionaliteit makkelijk te beheren is. Het installeren was echt een fluitje van een cent!
Alle Macs staan nu te backuppen naar de NAS, die uiteindelijk mijn homebuild server moet gaan vervangen. Toch een stuk energiezuiniger zo'n Synology ARM-based ding t.o.v. een Atom 330 met Intel 945 chipset.
To Do:
- IPv6 tunnel, routing en firewall configureren
- Kijken of ik ZNC (IRC Bouncer) erop krijgt
- OpenVPN configureren zoals dat nu op m'n server draait
- DHCP configureren zoals dat nu op m'n server draait
- DNS configureren zoals dat nu op m'n server draait
- Data overzetten van m'n server
- Webserver configureren zoals die nu draait
Staat 'ie naast m'n server
[ Voor 10% gewijzigd door Romke op 03-08-2012 13:57 ]
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
alleen kopieren naar de nas en omgekeerd haal ik maar 3MB/s via wifi (modem met ingebouwde wifi modem Motorola / SVG1501E ) als ik een eigen draadloze router zou kopen en ik hang mijn nas daaraan kan ik dan sneller van en naar de nas kopieren?
ook vroeg ik me af of er soms een lijstje was met must have applicaties voor op je nas zoals sickbeard en couchpotato en sickbeard. misschien een irc server ofzo
ik heb ook al paar gebruikers aangemaakt maar ik weet niet hoe ik een soort van download datalimiet(voorbeeld 5GB) kan instellen voor een bepaalde user.
alvast bedankt
Dat artikel is overigens voor DSM 2.x, ik zie zo gauw in DSM 4 niet waar je deze optie kan gebruiken.QuadrifoglioVerde schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:46:
[...]
Waarom niet de gewone builtin "local backup" functionaliteit gebruiken? http://forum.synology.com...backup_to_USB/eSATA_Disks
Bij unison heb ik overigens meer controle over de backup functionaliteit. Hij geeft van te voren aan welke bestanden en mappen zijn veranderd waarop ik vervolgens kan kiezen wat wel of niet moet worden meegenomen voor de synchronisatie start. (En per profiel kan je ook instellen welke bestandstypen bijvoorbeeld moeten worden genegeerd).
Ook werkt unison zowel lokaal (USB/eSATA) als via het netwerk (SSH). Dus je kan het gebruiken om te backupen/syncen naar je portable USB disk of via SSH naar elke andere computer (in beide richtingen).
[ Voor 114% gewijzigd door falcon4ever op 03-08-2012 14:46 ]
Zag dat de 212+ van vorige jaar oktober is.
Zit het er dan in dat er over een maand of 1,5 een nieuw model uitkomt, met meer geheugen en snellere processor bijvoorbeeld?
Haters everywhere but I don’t really care
Zie mijn post hierboven:matthijst schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:37:
Hoe vaak komt Synology met nieuwe Nas-en uit?
Zag dat de 212+ van vorige jaar oktober is.
Zit het er dan in dat er over een maand of 1,5 een nieuw model uitkomt, met meer geheugen en snellere processor bijvoorbeeld?
JAHRASTAFARI in "Het grote Synology topic - deel 4"
Ik denk dat er binnen 2-3 maanden een nieuw model is. De DS213 j / / +
Heb niet zo'n zin om met terminal te werken (doe ik alleen op mijn speledingetje, de Acer Aspire One).falcon4ever schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:43:
Je zou hiervoor unison (compile instructies) via de terminal kunnen gebruiken. Zelf synchroniseer ik op deze wijze m'n DS212+ met m'n andere computers/apparaten.
Zie ook dat er foutmeldingen komen bij het compileren, maar dat het dan wel gewoon werkt. Heb liever een programmaatje dat gewoon werkt.
Je kan hier alleen hele shares mee backuppen, en niet de submappen aangeven.QuadrifoglioVerde schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:46:
Waarom niet de gewone builtin "local backup" functionaliteit gebruiken? http://forum.synology.com...backup_to_USB/eSATA_Disks
Maar op dit moment is dat de enigste optie. Zal dus mijn mappen anders moeten indelen.
-Edit-
De "local backup" optie kopieert alleen van DS naar USB disk. Net ff via mijn telefoon gedaan (pfffff dat werkt echt k*t. Je kan die windows niet verplaatsen...) Hij synct niet.
Voorlopig dan maar via PC syncen...
[ Voor 8% gewijzigd door Xyphoid op 03-08-2012 16:28 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
👉🏻 Blog 👈🏻
Wireless-G zeker?redboyke schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:04:
ik heb vorige maand een DS212+ gekocht en sickbeard, couchpotato enzo werkt goed
alleen kopieren naar de nas en omgekeerd haal ik maar 3MB/s via wifi
Als zowel de router als pc/laptop via wireless-n gaat wel. Als je echter veel data heen en weer verplaatst zou ik echter gewoon overstappen op een draad met gigabit, veel sneller dan draadloos.als ik een eigen draadloze router zou kopen en ik hang mijn nas daaraan kan ik dan sneller van en naar de nas kopieren?
http://tinyurl.com/ccxalbf
http://tinyurl.com/cl4awnb
P.S.
Dit is niet bij mij thuis!!!
[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 03-08-2012 19:25 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Als ik NFS rechten instel op alleen lezen en geen root squash toewijzing (zoals in de XBMC wiki staat) en ik vervolgens via Putty een cat/etc/exports uit wil voeren krijg ik de foutmelding "-sh cat/etc/exports" not found
ik merkte ook al dat sinds DSM 4.1 hij niet meer reageert op cd *** er blijft alleen maar Diskstaion> staan
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
cat /etc/exports
En na een cd kun je met pwd kijken in welke directory je staat.
pwd
[ Voor 36% gewijzigd door technorabilia op 03-08-2012 19:37 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
ja was wireless gjob schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:04:
[...]
Wireless-G zeker?
[...]
Als zowel de router als pc/laptop via wireless-n gaat wel. Als je echter veel data heen en weer verplaatst zou ik echter gewoon overstappen op een draad met gigabit, veel sneller dan draadloos.
bedankt voor de info

Het ding staat op 1 van die plekken die niet dagelijks in het zicht zijn, perfect voor spullen die je niet dagelijks in het zicht wil hebben. En omdat het niet dagelijks in het zicht is.. tsja.. komt de stofzuiger er ook niet zo vaak.
En hardware in woonkamers/slaapkamers/kantoren trekt stof aan.
Sowieso moet de zooi in dat hoekje eens grondig opgeruimd worden: Een deel van de netwerkkabels die er ligt is niet meer functioneel, de switches moeten vervangen worden zodat alle apparaten met 1Gbit/s tegen elkaar kunnen praten, die fluorgele bak die er ligt (mijn huidige server) gaat weg zodra de synology geheel is ingericht.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2012 12:38 ]
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Nu zijn mijn diensten niet meer via naam te bereiken dus wilde ik de config files even openen via winscp (werkte voorheen)
maar zowel putty als winscp kunnen niet meer connecten.
In dsm staat SSH-service inschakelen uitgevinkt. als ik die aanvink laat hij en zijn de wijzigingen uitgevoerd. echter blijft het vinkje uit.
Ook werkt SSH nog steeds niet.
hoe kan ik dit weer werkend krijgen als ik niet via ssh erin kan?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Nu kan ik wachten op antwoord van synology over hoe ik dit het beste kan oplossen.
Ik kom niet verder als 58.6/MB/sec op een iscsi target terwijl ik met CIFS meer als 100MB/sec haal vanaf dezelfde volume en naar dezelfde windows host
ISCSI

CIFS

Kortom CIFS trekt mijn 1gb verbinding met gemak vol.. maar ISCSI performance is erg langzaam
[ Voor 52% gewijzigd door Workaholic op 04-08-2012 17:43 ]
Ik heb ook een 1812. Ben benieuwd of je een oplossing hebt!kfaessen schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:19:
Mijn NAS (Synology 1812+) is al na 1 maand gebruik overleden, hij blijft in de boot hangen en ik kan hem niet resetten oid. Dit is een bekend probleem bij een aantal 1512+ en 1812+ modellen met een blinking blue led.
Nu kan ik wachten op antwoord van synology over hoe ik dit het beste kan oplossen.
http://www.xbmcfreak.nl/
Nog niet. Overigens is dit wat die momenteel doet: http://youtu.be/hyyldUJ-9qE dat laatste gaat tot in de eeuwigheid door dus heb ik de video maar gestopt.Erhnam schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:01:
[...]
Ik heb ook een 1812. Ben benieuwd of je een oplossing hebt!
Verwijderd
Ik ben van plan een DS212 of DS212+ aan te schaffen en krijg hier graag wat advies over.
Voor mij moet het deze drie dingen goed kunnen doen:
- Een opslag zijn voor mijn Apple TV2 XBMC films en series
- Downloaden van nieuwsgroepen (Astraweb)
- Time Machine backup locatie voor mijn Macbook Pro
Ik download de laatste tijd bijna 24/7 en ik vindt het belangrijk dat mijn NAS moeiteloos mijn downloads kan parren/rarren en tegelijkertijd HD kan blijven streamen. Ik denk dat dit niet zo'n probleem moet zijn aangezien ik alles download in 'maar' 720p vanwege Apple TV2 en meer dan 2 HD streams tegelijk verwacht ik in mijn netwerk niet.
Het aantrekkelijke van Sabnzbd is dat het mijn downloads meteen in juiste folders van XBMC kan zetten: tv shows, movies, music etc. Dus gewoon download aanzetten en het zou dus meteen moeten werken op mijn ATV2. Het probleem waar veel mensen op internet tegen aanlopen is dat Sabnzbd nogal veel CPU en RAM kan vreten.
Kan dit met NZBGet helemaal niet? Ook niet met omwegen? Kan hier helemaal geen duidelijk antwoord op vinden eigenlijk.
Ik heb een 20 Mbit verbinding dus ik download op mijn MBP meestal rond 2,1 tot 2,5 MB/s en wil dit graag zo houden, het is al niet spectaculair. Is dit uberhaupt te halen met een van de NASen die ik op het oog heb?
Welke van de Synology's kan ik het beste kiezen? En hoe kan ik het beste gaan downloaden in combinatie met XBMC met zo min mogelijk manuele post processing?
Zou denken dat de 212+ sowieso de betere keus is door de snellere processor (2 vs 1.6) en 512 vs 256MB geheugen?
Verwijderd
Sickbeard of Headphones enzo ben ik zelf niet echt van plan te gaan gebruiken. Ik vind het niet erg de downloads zelf aan te zetten, ik ben wel selectief met betrekking tot video en audio kwaliteit en subs.
Voor mij is belangrijk dat ik na het aanzetten van de downloads zo min mogelijk meer hoef te doen en ze meteen klaar staan voor ATV2. Ik hoor graag van anderen hoe ze dit doen.
Mocht de DS212 dit eigenlijk ook helemaal zonder problemen kunnen doen, dus zonder de RAM/CPU problemen van Sabnzbd, dan is dat voor mij ook nog een optie.
@kfaessenkfaessen schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:19:
Mijn NAS (Synology 1812+) is al na 1 maand gebruik overleden, hij blijft in de boot hangen en ik kan hem niet resetten oid. Dit is een bekend probleem bij een aantal 1512+ en 1812+ modellen met een blinking blue led.
afgelopen week heeft mijn 1812+ ook tot 2x toe na een reboot de blinking blue led of death gehad.
Gelukkig kon ik hem weer uit zetten met de aan en uit knop ingedrukt houden (+- 10 sec). daarna kon ik hem weer aanzetten.
Email gestuurd naar Synology kreeg ik een mail terug om een patch uit te voeren.
na het uitvoeren van de patch en de nodige reboot had ik weer hetzelfde probleem. Na weer de aan/uit knop ingedrukt te houden kon ik gelukkig weer verder.
Daarna weer een email gestuurd maar nog geen reactie gehad.
Heb in elk geval ook mijn reseller al op de hoogte gebracht
Ik heb de stekker al 3 keer eruit gehaald, 10 sec gewacht met de power knop indrukken waardoor die uit gaat maar het mocht allemaal niet baten, hij wil niet doorstarten.Buzzie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:57:
[...]
@kfaessen
afgelopen week heeft mijn 1812+ ook tot 2x toe na een reboot de blinking blue led of death gehad.
Gelukkig kon ik hem weer uit zetten met de aan en uit knop ingedrukt houden (+- 10 sec). daarna kon ik hem weer aanzetten.
Email gestuurd naar Synology kreeg ik een mail terug om een patch uit te voeren.
na het uitvoeren van de patch en de nodige reboot had ik weer hetzelfde probleem. Na weer de aan/uit knop ingedrukt te houden kon ik gelukkig weer verder.
Daarna weer een email gestuurd maar nog geen reactie gehad.
Heb in elk geval ook mijn reseller al op de hoogte gebracht
Daarom ben ik ook blij dat hij bij mij nog werkt maar ben wel bang voor een volgende reboot.kfaessen schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:02:
[...]
Ik heb de stekker al 3 keer eruit gehaald, 10 sec gewacht met de power knop indrukken waardoor die uit gaat maar het mocht allemaal niet baten, hij wil niet doorstarten.
sterkte en hou ons op de hoogte hoe of wat
Dat zal ik doenBuzzie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:05:
[...]
Daarom ben ik ook blij dat hij bij mij nog werkt maar ben wel bang voor een volgende reboot.
sterkte en hou ons op de hoogte hoe of wat
Dit topic is gesloten.