Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:27
Ik zie nog veel vragen over de verschillende performance factoren.

Dus heb naar eigen ervaring het volgende opgesteld:
https://docs.google.com/s...le=true&gid=0&output=html

Opmerkingen/aanvullingen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:11
Ik was van plan een DS212J te kopen en vooral te gebruiken als opslag films
(vooral 1080P beeld, DTS_HD/ True_hd geluid).

En die vanuit woonkamer en slaapkamer te kijken via een mediaplayer (Mede8er MED500X2 oid, ook nog kopen)
Neem aan dat geen problemen geeft. Beeld en geluid komt allemaal goed door?

Maar als ik die dus via de PS3 ga kijken gaat het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Dat kan hij makkelijk aan. De nas hoeft immers het beeld alleen maar te streamen. De mediaspeler doet de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
sanderdw schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:14:
Ik zie nog veel vragen over de verschillende performance factoren.

Dus heb naar eigen ervaring het volgende opgesteld:
https://docs.google.com/s...le=true&gid=0&output=html

Opmerkingen/aanvullingen zijn welkom.
Is een leuk overvieuw, maar is toch niet helemaal compleet, want welk jaartal vergelijk je nu met elkaar? een DS109J is heel wat anders als een DS112J en er zit natuurlijk ook nog veel verschil of dat je een 112+ met een 1512+ vergelijkt.... dus ik denk dat jij uitgaat van 2bays, en dan de 11-12 serie. dan klopt jouw tabel wel aardig.

maar als kanttekening wil ik wel zeggen, dat je op een DS211j ook prima kan downloaden en ik dat niet als matig wil bestempelen, het gaat dan welliswaar langzamer, maar dat is alleen als je het vergelijkt met je gewone pc. Maar die DS211J download dan gewoon wat langer door, maar dan wel met VEEEL minder energie verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik was van plan een DS212J te kopen en vooral te gebruiken als opslag films
Das helemaal prima!! Dat kan ie uitstekend :)
Maar als ik die dus via de PS3 ga kijken gaat het mis?
1080p zet ik altijd op een bdr of usbstick/schijf, 99% kans dat ik ongestoord van de film geniet.
imho, streamen doe je met een apparaat wat daar voor bedoeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 17:42
sanderdw schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:52:
[...]

Klopt je hebt een partij uit China en Thailand ivm de overstroming daar. Het wordt gewoon hopen op een Thaise aangezien de berichten over de Chinese partij gaan.
Aan de reviews van de Seagate is wel te zien dat deze meer performance biedt dan overige 3,5 inch schijven. De Red serie lijkt mij hier iets onder te zitten maar zijn nog geen harde cijfers van.
Ik durf de gok wel aan, garantie is er altijd.
Ben benieuwd naar je ervaringen met deze serie. Sowieso zal dat schelen en las ook berichten dat de productie in Thailand inmiddels weer is hervat dus laten we dan hopen op het beste. Dan weet ik ook welke disks ik moet nemen, want op vijf harde schijven is €40 prijsverschil per schijf toch wel het overwegen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 21:16
Oppie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:52:
Kortom: Streamen van grotere bestanden en HD met een PS3 is inderdaad geen optie.
Ik heb anders geen problemen met het transcoden + streamen van 1080p films van +/- 15gb naar m'n PS3 ondervonden, let wel, vanaf m'n PC, ik ga er hier van uit dat je hetzelfde bedoeld.

Overigens zit ik nu maar te overwegen dan een los Synology apparaat aan te schaffen, mediaplayer kan altijd later nog, dan kan ik nu in de tussentijd de PC gewoon het transcode werk laten doen zoals momenteel al gebeurd.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
thedon46 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:18:
[...]
Is een leuk overvieuw, maar is toch niet helemaal compleet, want welk jaartal vergelijk je nu met elkaar? een DS109J is heel wat anders als een DS112J en er zit natuurlijk ook nog veel verschil of dat je een 112+ met een 1512+ vergelijkt.... dus ik denk dat jij uitgaat van 2bays, en dan de 11-12 serie. dan klopt jouw tabel wel aardig.

maar als kanttekening wil ik wel zeggen, dat je op een DS211j ook prima kan downloaden en ik dat niet als matig wil bestempelen, het gaat dan welliswaar langzamer, maar dat is alleen als je het vergelijkt met je gewone pc. Maar die DS211J download dan gewoon wat langer door, maar dan wel met VEEEL minder energie verbruik.
Tnx voor je opmerking, is inderdaad ook niet compleet en dat was ook niet mijn bedoeling. Want dan zou je het per jaar moeten doen. Ik ga eigenlijk van 2011/2012 uit wat betekend dat de vorige jaren natuurlijk wat langzamer zijn. Heb dit ook even als opmerking in het schema gezet.

Ik ga inderdaad veelal uit van de 1/2 bays behalve de x86. Maar weet niet exact hoe de wat grotere nasjes presteren op de verschillende (vooral download) vlakken. Misschien iemand aanvulling?

Als je in het schema kijkt zie je dat bv de DS211J idd ook kan downloaden met sab maar dit als matig is bestempeld. Wat betekend dat je nooit boven de 2 tot 4 mb uitkomt. Groen is eigenlijk als hij minimaal 50mb kan trekken zonder ssl.
ArieR schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:36:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen met deze serie. Sowieso zal dat schelen en las ook berichten dat de productie in Thailand inmiddels weer is hervat dus laten we dan hopen op het beste. Dan weet ik ook welke disks ik moet nemen, want op vijf harde schijven is €40 prijsverschil per schijf toch wel het overwegen waard...
Heb hem vandaag binnengekregen en het is er 'helaas' 1 uit China. Wel heb ik gelijk de laatste firmware update er opgezet welke misschien wat aangegeven problemen doet voorkomen. Hoor zelf ook vele goede verhalen. Hij gaat als 'os disk' draaien in mijn DS212+ en ervaringen zal ik wel delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieo
Heb hem vandaag binnengekregen en het is er 'helaas' 1 uit China.
Bedoel je een ST3000DM001?
Ik heb er hier 8, allemaal chinees, geen problemen :) :)
De ST2000VX002 was een ander verhaal,

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8146/7568677500_cfb3c19f4e_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
Ja inderdaad, weer een goed verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:17

DukeBox

loves wheat smoothies

sanderdw schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:04:
Heb hem vandaag binnengekregen en het is er 'helaas' 1 uit China.
Ergens in het midden van dit topic heb ik daar ook een post over gedaan, in mijn geval was juist meer uitval met de Thaise versie. Heb er nu 9 Chinees en 6 Thais. Draaien alle 15 zonder problemen en met dit weer is de mijn ds1512 maar 2 graden warmer dan normaal (op quiet mode) 44 graden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:17
Vanmorgen een DS112+ en een WD20EARX schijf. De synology was wel leuk en netjes verpakt. HD monteren apple&ei verhaal.
Aan de switch en eerst maar eens mbv de synology assistant de laatste 4.0 versie d'rop.

Na installatie gaan inrichten, van begin af aan om geen onnodige en domme settings mee te nemen.
De DS reageert echt heerlijk snel, super! Ik had nog een 108j overigens :)

Wat ik onderhand wel had verwacht is een volwaardige introductie met daarin de mogelijkheid om de eerste stappen te maken met je DS. Nu een flauw intro waar je weinig aan heb.

SABnzbd aangeslingerd, gaat ook gelijk goed.

Nu een taak op de oude aangemaakt om alle persoonlijke mappen over te kieperen naar de nieuwe, gaat traag. 300KB/s stopt het wel mee.
De minder belangrijke doc's (muziek en video) laat ik wel via een externe schijf verlopen, die tevens de backup schijf zal worden. (WD essentials oid..)

Bij elkaar wel een 300,- Euro, via Afuture. Ik denk hier weer lang mee vooruit te kunnen.
Na de volledige migratie gaat de oude schoon naar m'n zus en ga ik daar inrichten. Dan gelijk een onderlinge backup via internet inrichten.

Tot zover berichtgeving vanaf het terras :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 11:11
Omdat sabnzbd niet de maximale snelheid haalt, wil ik het eens met NZBget proberen. Ik bezit de 212j met 2x1GB. Nu heb ik via "Package source: http://packages.synocommunity.com" NZBget geinstalleerd.

Ik heb ingesteld:
-dat hij map "volume1/downloads/NZB/" moet monitoren op NZB's
-dat hij moet downloaden op "volume1/downloads/incomplete/"
-dat hij moet uitpakken op "volume2/downloads/"

Dat dus geregeld, echter als ik nu een NZB in het mapje gooi, of handmatig toevoeg, geeft de GUI de volgende melding:

Error: Check the path and the permissions for the upload directory (option NzbDir)

Maat van me heeft dezelfde stappen opgevolgd met de 112+ en daar werkt het vlekkeloos (het enige verschil is dat hij één schijf heeft). Ik heb alle accounts write/read rechten gegeven op de genoemde mappen, zonder succes. Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
JBS schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:12:
Mijn Synology DS211j geeft aan dat mijn Samsung HD154UI een SMART status "Abnormaal" heeft. Een jaartje of twee lang heeft deze zonder problemen gedraaid. Nu heb ik de schijf een PC getest met de Samsung Diagnostic tool, deze geeft echter dat alles in orde is.

Specifieke SMART informatie uit de Synology:

[afbeelding]

De status van de schijf is "Normaal".

Nu weet ik dat er enige tijd geleden wat problemen waren met Samsung schijven en dat er een firmware update nodig was voor bepaalde types, maar dat gold niet voor deze, dacht ik.

Zou het kunnen dat de Synology onterecht piept?
Status Abnormaal kan inderdaad komen doordat de firmware en niet goed meer overweg kon. Nu de update was dit probleem verholpen maar blijft de status wel op abnormaal staan. Als je de update van de schijf als eerste had uitgevoerd en daarna pas in de NAS had geinstalleerd voor de eerste keer dan had je die melding niet gekregen. Heb hier ook 1 schijf die al werkend was in de NAS en daarna dus de firmware geinstalleerd en dus ook deze status. De andere schijf wel eerst bijgewerkt en die heeft dit probleem niet.

Kan dus heel goed dat deze schijf toch een soortgelijk probleem heeft/had
Anders voor de zekerheid even een ticket aanmaken bij Synology. Hebben een goede support en kunnen misschien antwoord geven of een oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 26-07-2012 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:12:
Mijn Synology DS211j geeft aan dat mijn Samsung HD154UI een SMART status "Abnormaal" heeft. Een jaartje of twee lang heeft deze zonder problemen gedraaid. Nu heb ik de schijf een PC getest met de Samsung Diagnostic tool, deze geeft echter dat alles in orde is.

Specifieke SMART informatie uit de Synology:

[afbeelding]

De status van de schijf is "Normaal".

Nu weet ik dat er enige tijd geleden wat problemen waren met Samsung schijven en dat er een firmware update nodig was voor bepaalde types, maar dat gold niet voor deze, dacht ik.

Zou het kunnen dat de Synology onterecht piept?
Gisteren nog maar eens de SMART test laten draaien, zowel de snelle als uitgebreide variant. Beide geven nu status "Normaal", zie:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2q9diix.png
Bij opslagbeheer blijft de SMART status echter "Abnormaal", ook na vernieuwen:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/f4fo80.png
Systeemintegriteit geeft ook nog deze waarschuwing:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2v8pj6f.png

Samengevat, diverse meldingen spreken elkaar tegen. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
Is het mogelijk om op de DS211J een netwerk usb adapter aan te sluiten?
Op deze manier wil ik de DS in 2 netwerken te laten kijken. Ik wil de hoofdaansluiting gebruiken voor het netwerk van de Pc's zoals dit nu al loopt. En dan zou ik graag met de USB netwerk willen gebruiken om aan te sluiten op het IPTV netwerk zodat ik via tvheadend de tv streams kan streamen.

Ik weet dat de DS wireless dongle's ondersteund maar ondersteund hij ook bekabelde dongle's?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

JBS schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:07:
[...]

Gisteren nog maar eens de SMART test laten draaien, zowel de snelle als uitgebreide variant. Beide geven nu status "Normaal", zie:

[afbeelding]
Bij opslagbeheer blijft de SMART status echter "Abnormaal", ook na vernieuwen:

[afbeelding]
Systeemintegriteit geeft ook nog deze waarschuwing:

[afbeelding]

Samengevat, diverse meldingen spreken elkaar tegen. Iemand ervaring?
Dit heb ik ook gehad met enkele schijven (!). Synology gaf aan dat DSM de schijven onterecht als fout aanmerkt. De oplossing is om de extended scan 10 tot 20 keer op normal te voltooien. Hierdoor wordt de status weer gereset. Uiteraard kun je de scan het best schedulen zodat je niet elke dag de scan zelf hoeft aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

MissileHugger schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:48:
[...]

Dit heb ik ook gehad met enkele schijven (!). Synology gaf aan dat DSM de schijven onterecht als fout aanmerkt. De oplossing is om de extended scan 10 tot 20 keer op normal te voltooien. Hierdoor wordt de status weer gereset. Uiteraard kun je de scan het best schedulen zodat je niet elke dag de scan zelf hoeft aan te zetten.
Is dat de oplossing die Synology gaf? Inmiddels heb ik het volume al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt. NAS is dus zo goed als terug bij af. Is er geen manier om de NAS dusdanig te resetten waarbij hij deze kennelijk foutieve indicatie reset zonder de uitgebreide scan 10-20 te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

JBS schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:59:
[...]
Is dat de oplossing die Synology gaf? Inmiddels heb ik het volume al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt. NAS is dus zo goed als terug bij af. Is er geen manier om de NAS dusdanig te resetten waarbij hij deze kennelijk foutieve indicatie reset zonder de uitgebreide scan 10-20 te laten lopen?
Ja dat was de oplossing van Synology. Helaas was er volgens hem geen andere oplossing. Gewoon de scan elke dag laten draaien. Met 2 weken was het bij mij weer voor elkaar.

Edit: Reactie Synology van toen:

I see the SMART info for all of the disks had read error before, therefore it's recorded in the SMART info history. However, if you run the SMART test for all disks again for 10-20 times, if no errors are found, the previous records will be erased and the abnormal status will go away.

[ Voor 21% gewijzigd door MissileHugger op 26-07-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is nu de snelste manier om bestanden van de NAS extern te downloaden? Dus FTP/SFTP/WebDav/HTTP? En natuurlijk een beetje veilig.

Zojuist met SFTP en Webdav geprobeerd, maar met nog geen 1mb/s valt het me een beetje tegen. Terwijl de verbinding hier (en thuis) meer aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
1 megabit/sec is niet zo heel langzaam, dat is in mijn geval precies de upload limiet van mijn adsl lijn
Of bedoel je 1 megabyte/sec? Dat lijkt me een nette snelheid.. 10mbit is dat ongeveer.
Wat voor internetabonnement heb je die synology dan aan hangen?

sftp zou het snelst moeten zijn, als het echt veilig moet. ftp kan nog sneller :).

[ Voor 123% gewijzigd door job op 26-07-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelte schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:29:
Wat is nu de snelste manier om bestanden van de NAS extern te downloaden? Dus FTP/SFTP/WebDav/HTTP? En natuurlijk een beetje veilig.

Zojuist met SFTP en Webdav geprobeerd, maar met nog geen 1mb/s valt het me een beetje tegen. Terwijl de verbinding hier (en thuis) meer aan kan.
Toevallig heb ik gisteren een file af zitten spelen intern op android en het viel me op dat wanneer ik ds file gebruikte om de file te openen de file direct starten en met es explorer in lan mode er een hele poos data opgehaald moest worden voor hij uiteindelijk starte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Dacht dat je 't NAS nog steeds moest rooten en iPKG's moest installeren en weet ik 't allemaal voordat je dingen als Couchpotato kon installeren. Zag hierboven die link naar andere repo's en verrek.. dat werkt inderdaad echt héél makkelijk nu :)

(Jammer dat ik m'n router niet vanuit deze locatie kan beheren, dan had ik ook gelijk een poort kunnen openen voor Couchpotato.. de EZ-Internet wizard op m'n 211j heeft die poort niet in de lijst staan met 'te openen poorten').

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExcorcist schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:01:
Dacht dat je 't NAS nog steeds moest rooten en iPKG's moest installeren en weet ik 't allemaal voordat je dingen als Couchpotato kon installeren. Zag hierboven die link naar andere repo's en verrek.. dat werkt inderdaad echt héél makkelijk nu :)

(Jammer dat ik m'n router niet vanuit deze locatie kan beheren, dan had ik ook gelijk een poort kunnen openen voor Couchpotato.. de EZ-Internet wizard op m'n 211j heeft die poort niet in de lijst staan met 'te openen poorten').
Vind die ez-internet wizard zoiezo brak. Ik doe alles lekker met handje, weet ik precies hoe en waarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
schumi2004 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:15:
[...]

Vind die ez-internet wizard zoiezo brak. Ik doe alles lekker met handje, weet ik precies hoe en waarvan.
Heb 't ook nooit gebruikt, totdat ik laatst een vaag probleem had om m'n NAS te benaderen vanaf internet via de DDNS hostname. Ben er ook voorstander van om alles met de hand te doen, met als gevolg dat ik m'n router ooit heb geconfigureerd om uitsluitend vanaf kantoor erbij te kunnen - nu zit ik nog maar bar weinig op kantoor en kan ik er remote dus niet meer bij ;) (en telkens als ik thuis ben denk ik er ook niet meer aan om 't aan te passen..). Vandaar dat ik net even controleerde of 'ie erbij stond.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
schumi2004 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:15:
[...]

Toch gebruik ik het best vaak om dingen even via het werk te veranderen, poortje opengooien is wel erg simpel gemaakt ermee.
Dat is natuurlijk router configuratie die ik bedoelde, EZ internet is wel erg simpel inderdaad, en heb ik zelf ook nog nooit gebruikt. Die instellingen doe ik liever zelf

[ Voor 20% gewijzigd door thedon46 op 26-07-2012 15:33 . Reden: was ff in de war... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieo
Waarom gooit m'n Syno toch steeds de Lan poort terug naar 100mbit ??
Hij start op met 1gb en als ik ff niet kijk knippert het lampje weer oranje :( (dus 100mbit)
Andere kabel >> idemdietoo
Heb dat eens eerder gehad maar weet niet meer wat ik eraan moet doen..

Mss het warme weer ?

[ Voor 4% gewijzigd door Henkieo op 26-07-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Henkieo schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:49:
Waarom gooit m'n Syno toch steeds de Lan poort terug naar 100mbit ??
Hij start op met 1gb en als ik ff niet kijk knippert het lampje weer oranje :( (dus 100mbit)
Andere kabel >> idemdietoo
Heb dat eens eerder gehad maar weet niet meer wat ik eraan moet doen..

Mss het warme weer ?
Kan het aan je switch liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieo
Nope, helaas.. ik denk dat ik maar eens een nieuwe Cat6 ga bestellen ...

Lag nog een oud kabeltje op de plank, doet het voorlopig weer :/

[ Voor 12% gewijzigd door Henkieo op 26-07-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirty
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:42

Dirty

Is it capputime yet?

Voor degenen die nog een 3TB schijf zoeken: Pixmania heeft voor de 7K3000 net een leuke prijsdaling doorgevoerd. €169.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Laatst online: 26-09-2023
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe DS212+ als vervanging van onze oudere 209+II aangeschaft. Hij staat momenteel te installeren en checkt het volume. Ondertussen wilde ik SABnzbd installeren via de synocommunity repository alleen er is denk ik iets fout gegaan. Ik python geïnstalleerd en hierna wilde ik beginnen aan de installatie van SABnzbd. Ik heb de set up echter bij het in moeten vullen van de download directory geannuleerd omdat ik nog geen download map had aangemaakt. Ik heb deze toen even aangemaakt maar nu staat er als ik package center open bij de 'andere bronnen', waar ik de synocommunity repository kan bekijken, dat ik SABnzbd al heb geïnstalleerd. Bij geïnstalleerde pakketten staat SABnzbd er echter niet bij. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mathieuh schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:25:
Bij geïnstalleerde pakketten staat SABnzbd er echter niet bij. Hoe kan ik dit oplossen?
Even rebooten en het klopt weer. Ik had laatst het zelfde probleem en heb het zo opgelost.
Eerst even wachten dus totdat je synology klaar is met de controle van je schijven, daarna een herstart. :)

[ Voor 3% gewijzigd door job op 26-07-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 21:58
Ik krijg voordurend een updatemelding van SABnzb op mijn Synology DS1010+, maar kan ik dat zo uitvoeren? Ik heb mijn SABnzb hier weg gehaald en geinstaleerd. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 18:50
Staat die update in je sabnzb of je package center? Want alleen via de package center kan je upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vjenne-ICT schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:51:
Ik krijg voordurend een updatemelding van SABnzb op mijn Synology DS1010+, maar kan ik dat zo uitvoeren? Ik heb mijn SABnzb hier weg gehaald en geinstaleerd. Thanks!
Neefdave schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 06:24:
Staat die update in je sabnzb of je package center? Want alleen via de package center kan je upgraden.
Die upgrade staat in SABnzbd zelf en ik ben bang dat je zult moeten switchen naar de packages van SynoCommunity aangezien er al lange tijd geen updates meer gedaan zijn op Zebulon repo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
schumi2004 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 07:27:
[...]

[...]

Die upgrade staat in SABnzbd zelf en ik ben bang dat je zult moeten switchen naar de packages van SynoCommunity aangezien er al lange tijd geen updates meer gedaan zijn op Zebulon repo.
Bedankt voor jullie snelle reacties! Ja, de update staat in SABnzb zelf inderdaad. Maar hebben jullie ook een linkje welke ik dan moet hebben? Thanks!

EDIT: Ik heb hem al gevonden, maar kan ik die er zo overheen zetten?

Link: https://github.com/SynoCo...mmits/develop/spk/sabnzbd

[ Voor 13% gewijzigd door Vjenne-ICT op 27-07-2012 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:14:
[...]

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ja, de update staat in SABnzb zelf inderdaad. Maar hebben jullie ook een linkje welke ik dan moet hebben? Thanks!

EDIT: Ik heb hem al gevonden, maar kan ik die er zo overheen zetten?

Link: https://github.com/SynoCo...mmits/develop/spk/sabnzbd
Nee, je zult de bijbehorende python van SynoCommunity mee moeten nemen.

Tip: Maak backup van je config.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 27-07-2012 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:04
schumi2004 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:46:
[...]

Nee, je zult de bijbehorende python van SynoCommunity mee moeten nemen.

Tip: Maak backup van je config.
Dus:
1) oude packages weghalen van je Syno
2) repository van SynoCommunity toevoegen aan package center (Dan zie je alles meteen in je Syno dus)
3) installeren wat je wilt installeren
4) configs repareren
5) downloaden maar!

Vooral punt 4 was even opletten, het werkt allemaal net anders dan de oude packages, maar uiteindelijk wel beter, mooier, sneller en nieuwerrrr! :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

NiGeLaToR schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:07:
[...]

Dus:
2) repository van SynoCommunity toevoegen aan package center (Dan zie je alles meteen in je Syno dus)
4) configs repareren
5) downloaden maar!

Vooral punt 4 was even opletten, het werkt allemaal net anders dan de oude packages, maar uiteindelijk wel beter, mooier, sneller en nieuwerrrr! :)
Ik ben ook onlangs overgestapt en het is wel erg handig als je ook je .db files van SB, CP en HP meeneemt. Scheelt je een hoop tijd bij het weer opbouwen van je library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
kunnen jullie hier dan eens vertellen wat er allemaal gebackuped moet worden?

Ik zou ook willen overschakelen maar geen zin om de volledige config's opnieuw in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Repi3 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:23:
kunnen jullie hier dan eens vertellen wat er allemaal gebackuped moet worden?

Ik zou ook willen overschakelen maar geen zin om de volledige config's opnieuw in te stellen :)
Wat Mystic Spirit zegt, de config en de databases eventueel cache folder voor thumbnails.

Als je slim bent kopieer je gewoon de gehele app folder, bijvoorbeeld
cp -r /volume1/@appstore/sickbeard /<backup_locatie>

Dan kun je achteraf op gemak uitzoeken wat je wel en niet hebben moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Laatst online: 26-09-2023
job schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:54:
[...]

Even rebooten en het klopt weer. Ik had laatst het zelfde probleem en heb het zo opgelost.
Eerst even wachten dus totdat je synology klaar is met de controle van je schijven, daarna een herstart. :)
Thanks! Dit hielp inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 14:26
ik zag de de DS Audio App op Android nu ook lyrics laat zien (nieuwe versie!)
Heeft iemand dit al getest? ik zit nu op het werk en kan niet testen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Speedfightserv op 27-07-2012 15:11 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Speedfightserv schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:19:
ik zag de de DS Audio App op Android nu ook ondertitels laat zien (nieuwe versie!)
Heeft iemand dit al getest? ik zit nu op het werk en kan niet testen :(
Whuh? Muziek met ondertitels? Lyrics bedoel je?

Heb 'm zojuist geinstalleerd maar kennelijk heb ik geen muziek met ingesloten lyrics .. :)

EDIT:

Die nieuwe versie ziet er wel fantastisch uit trouwens! Een mooi stuk bruikbaarder dan de vorige versie :)

[ Voor 12% gewijzigd door DigitalExorcist op 27-07-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Moet je toch eens wat karaoke mp3's downloaden ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Met Serviio zou je dus moeten kunnen streamen van mijn DS1812+ naar Samsung UE32ES5700?

Ik las dit eens een paar pagina's terug, en sta nu op het punt om een nieuwe TV aan te kopen voor in onze keuken

[ Voor 137% gewijzigd door Repi3 op 27-07-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
Ik dacht mooi 1 van de twee 1tb schijven makkelijk te kunnen vervangen voor een 3tb schijf volgens de volgende wiki http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_upgrade_HDD_for_one_bay_model, niet dus (twee basic volumes ext4).

1tb en de nieuwe 3tb aan de pc gehangen en 1 op 1 gekopieerd wat 5uur duurde. Ik dacht daarna de partitie te kunnen uitbreiden naar de nieuwe grootte maar dit gaat dus niet omdat de verschillende partitie software deze niet herkend. Dit terwijl ik bij het aanmaken van de volume ext4 basic heb gekozen.

Nu dus maar eerst een complete backup gedaan via DSM, nieuwe install en nu is hij inmiddels al een dikke dag aan het terugzetten. :O

Weet iemand waarom je deze basic ext4 (geen shr) volumes niet makkelijk kan uitbreiden via bv gparted? Zag wel iets van raid flags staan terwijl ik dat dus niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 14:26
DigitalExcorcist schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:59:
[...]

Whuh? Muziek met ondertitels? Lyrics bedoel je?

Heb 'm zojuist geinstalleerd maar kennelijk heb ik geen muziek met ingesloten lyrics .. :)
ja bedoelde lyrics idd |:(

stond in de omschrijving. thuis even testen :P

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

sanderdw schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:17:
Ik dacht mooi 1 van de twee 1tb schijven makkelijk te kunnen vervangen voor een 3tb schijf volgens de volgende wiki http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_upgrade_HDD_for_one_bay_model, niet dus (twee basic volumes ext4).

1tb en de nieuwe 3tb aan de pc gehangen en 1 op 1 gekopieerd wat 5uur duurde. Ik dacht daarna de partitie te kunnen uitbreiden naar de nieuwe grootte maar dit gaat dus niet omdat de verschillende partitie software deze niet herkend. Dit terwijl ik bij het aanmaken van de volume ext4 basic heb gekozen.

Nu dus maar eerst een complete backup gedaan via DSM, nieuwe install en nu is hij inmiddels al een dikke dag aan het terugzetten. :O

Weet iemand waarom je deze basic ext4 (geen shr) volumes niet makkelijk kan uitbreiden via bv gparted? Zag wel iets van raid flags staan terwijl ik dat dus niet gebruik.
Je verwijst in ieder geval naar een onofficiele guide die van toepassing is op de modellen met maar 1 drive, die ook nog eens voor het laatst is bijgewerkt in 2009. Dat die guide in 2012 en met een minimaal 2 bay model niet werkt zoals het er staat vind ik niet zo raar.

Waarom er raid flags zijn, is omdat je die wel gebruikt, maar niet bewust. Het OS van Synology wordt op modellen met meerdere drives altijd in raid 1 op alle schijven gezet. Je kan er dus niet zomaar een drive naast zetten die niet op dezelfde wijze is aangemaakt.

Het was waarschijnlijk makkelijker geweest om de officiele guide uit de FAQ te volgen voor dit geheel. Daar staat namelijk de goede werkwijze in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
Ja inderdaad, maar op de officiele manier worden de photostation thumbnails opnieuw aangemaakt. Dus moest daarom alsnog een complete backup uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Speedfightserv schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:10:
[...]

ja bedoelde lyrics idd |:(

stond in de omschrijving. thuis even testen :P
Hoe doe je dit precies? Want il zie helemaal geen Lyrics? (iPad)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
[...]

Dus:
4) configs repareren
5) downloaden maar!

Wat betreft punt 2. Als ik de link toevoeg in mijn package center geeft deze invalide location.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Wat bedoelen jullie precies met ''4) configs repareren''? Wat en hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een zeer eenvoudige manier om een driver voor een Alfa WUS036NHR WLAN USB te installeren? In het ding zit een RLT8188RU chipset.
IPKG heb ik inmiddels op mijn 209+II geïnstalleerd, evenals de juiste toolchains.

Maar... als absolute linux onbekende krijg ik het verder maar niet voor elkaar om de driver te compileren en te installeren. Met ssh vliegen alle scripts uit de bocht, ondanks root:root rechten en als root ingelogd.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:04
Mr_gadget schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:44:
Wil je dingen transcoden? Dus dat je een video van het ene formaat naar het andere laat omzetten?
Als je gewoon basic dingen wil doen zoals films via dlna streamen kan je met een licht model af, een ds212j bijvoorbeeld. Anders moet je kijken naar een zwaarder systeem.
Het installeren is btw niet heel makkelijk zo te zien: http://www.markinthedark....ms-on-a-synology-nas.html
Je kunt het beste Serviio installeren via een Synology package: http://www.serviio.org/download
Deze kan voor je transcoden naar welk device dan ook (DLNA) en werkt bij mij prima, ikzelf heb de DS1511+ maar ik zou wel er altijd voor zorgen dat je op zijn minst een dual core 1.8Ghz cpu erin hebt zitten anders word het lastig om on the fly te transcoden de 1511+/712+ en hogere modellen doen dit zonder problemen ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:15:
Weet iemand een zeer eenvoudige manier om een driver voor een Alfa WUS036NHR WLAN USB te installeren? In het ding zit een RLT8188RU chipset.
IPKG heb ik inmiddels op mijn 209+II geïnstalleerd, evenals de juiste toolchains.

Maar... als absolute linux onbekende krijg ik het verder maar niet voor elkaar om de driver te compileren en te installeren. Met ssh vliegen alle scripts uit de bocht, ondanks root:root rechten en als root ingelogd.

Alvast bedankt.
Dat is vreemd, een RTL8188CU werkt bij mij gewoon (nog niet uitgebreid getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
Moeten die USB dongle's perse wireless zijn kan ik er niet een bekabelde USB netwerk dongle in stoppen?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37
Een vraag, ik heb een tweede HDD nodig voor mijn Synology DS212+
Ik heb al een http://tweakers.net/price...-deskstar-5k3000-3tb.html
Maar aangezien deze vrij duur zijn geworden vergeleken met de vorige keer, zit ik nu te kijken naar de
http://tweakers.net/price...tal-red-wd30efrx-3tb.html.
Kan iemand mij vertellen of de http://tweakers.net/price...tal-red-wd30efrx-3tb.html vergelijkbaar of zelfs beter is dan de http://tweakers.net/price...-deskstar-5k3000-3tb.html?

Intellipower is hoeveel RPM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:02
Dat werkt prima naast elkaar. Heb zelf een Samsung en een Hitachi van ook nog eens verschillende capaciteit in SHR in een 212+, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wat betreft verbruik is de RED wel een betere optie. Kijk ook eens een vergelijkende review van de RED:

http://www.tomshardware.d...estberichte-241057-8.html

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb playlists gemaakt in audio station, dit zijn gewoon m3u bestanden.
Nu wil ik deze playlist vanuit audio station sorteren op artiest, maar krijg dit niet voor elkaar.
Is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dus:
4) configs repareren
5) downloaden maar!

Misschien een stomme vraag, maar waar vind ik de configs? Ik zie in File station niet de apps die ik heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
via ssh naar je nas en cd

cd /volume1/@appstore en dan even zoeken ;)

of find / -name config.ini

Maar zoiets staat paar pagina's terug ook al ;)
schumi2004 in "Het grote Synology topic - deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:15:
via ssh naar je nas en cd

cd /volume1/@appstore en dan even zoeken ;)

of find / -name config.ini

Maar zoiets staat paar pagina's terug ook al ;)
schumi2004 in "Het grote Synology topic - deel 4"
Sorry schummi2004 voor de onvolledige vraag. Ik bedoelde zonder gebruik te maken van telnet/ssh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:26:
[...]

Want?
Dan kom je niet ver hoor.
Daar was ik al bang voor. dan ga ik me maar eens verdiepen in putty :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:28:
[...]

PuTTy is niet heel spannend, je wilt je vooral verdiepen in de Linux Commandline ( in dit geval ook nog die specifiek voor Synology :+ )

Een stukje algemene linux kennis is als tweaker denk ik altijd wel verstandig! :-)
maar ga je eerst eens beetje verdiepen in de basis-commando''s ( ls , cd , chown, chmod dat soort dingen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:28:
[...]

Probeer Midnight Commander te installeren...Dat maakt Linux een beetje dragelijk. Dat lijkt een beetje op Windows Commander uit 1995, maar is wel een file manager

[ Voor 13% gewijzigd door Ortep op 28-07-2012 23:01 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ en windows commander komt weer van norton commander uit 1985 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb een 1812+ met daarin 7 schijven en Synology Hybrid Raid. In deze opstelling gebruik ik één spare schijf. Nu wil ik er een 8ste schijf bijzetten en deze configureren als tweede spare schijf. Kan dit? Ik krijg deze optie namelijk niet te zien. Alleen de expand functie is actie.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DukeBox schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:39:
^ en windows commander komt weer van norton commander uit 1985 ;)
Weet ik :)

Maar zelfs Linux wordt langzaam maar zeker volwassen en wat meer gebruikersvriendelijk. Het is echt wel beter dan wat we op een PC hadden in 1985 (Niet slaan :) )

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:08:
[...]

Weet ik :)

Maar zelfs Linux wordt langzaam maar zeker volwassen en wat meer gebruikersvriendelijk. Het is echt wel beter dan wat we op een PC hadden in 1985 (Niet slaan :) )
Klopt helemaal! Maar een van de beste dingen uit die tijd is gelukkig wel meegegroeid. En dan doel ik dus op Norton Commander cloon Midnight Commander. Niet alles wat oud is is slecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:36
Hmm, apart. Ik heb een tijd geleden mijn Syno verkocht (Zonder schijven en OS). Ik had daarvoor wel de MSN en Skype notificaties ingestled. Krijg ik vandaag opeens via beide een bericht dat mijn oude NAS (met nieuwe hostname) even offline is geweest.

Het lijkt er dus op dat ik gewoon alsnog statusberichten krijg (via serial oid?) ondanks dat hij een complete herinstall heeft gehad op andere disks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:02
Log hier even in en kijk of je oude machine er nog tussen staat. Die kun je dan verwijderen.

https://myds.synology.com/support/register.php

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

LS,

Zit al enige tijd met een probleempje. Ik probeer de volgende setup te krijgen. Heb een syno ds 212+ met sabnzb, couch potato server, headphones, spotnet, sickbeard, subliminal etc. Dat werkt allemaal heel erg netjes.

Nu wil ik eigenlijk de NAS ook gebruiken als mediaserver. Hiervoor zat ik te denken aan XBMC en/of Plex Media Server maar dat werkt nog niet helemaal lekker. Zojuist probeer ik in XBMC de contentmap vwb movies en films in te laden maar die verschijnen niet (muziek wel). Terwijl ik wel http://wiki.xbmc.org/inde...ia_sources#Adding_sources deze stappen allemaal heb gevolgd.

Na het toewijzen van de inhoud krijg ik de vraag "wilt u de inhoud verversen binnen dit pad" en klik ik op ja maar dan begint hij niet te scannen (en zodoende een bibliotheek op te bouwen).

Wat ik eigenlijk wil is een XMBC bibliotheek op de NAS waarmee ik dan al mijn clients laat verbinden. Hebben jullie hier ervaring mee?

Of kan ik toch beter voor Plex gaan?

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
troxx schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:45:
Na het toewijzen van de inhoud krijg ik de vraag "wilt u de inhoud verversen binnen dit pad" en klik ik op ja maar dan begint hij niet te scannen (en zodoende een bibliotheek op te bouwen).

Wat ik eigenlijk wil is een XMBC bibliotheek op de NAS waarmee ik dan al mijn clients laat verbinden. Hebben jullie hier ervaring mee?
Hiervoor kan je beter in het xbmc topic terecht. Zolang je de films wel gewoon in xbmc kan afspelen (via videos, en dan de toegevoegde source benaderen) ligt het probleem niet bij je nas maar aan de configuratie van xbmc.
[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV

Wel is het dan handig meer te vertellen over hoe de films in de share zitten? En welke opties je nou exact hebt gekozen bij het toevoegen van de sources. Als je bijvoorbeeld meerdere niveaus diep zit, en dit niet aangeeft bij het toevoegen van de source dan is het nogal logisch dat xbmc niets vind.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 29-07-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Vraagje:
ik heb een WD Elements 2TB schijf. In de DS108j zag die ' em als 1TB. Mijn beleving was dat zal wel niet beter kunnen op die DS.

Nu heb ik de DS112+ en ziet deze ' em ook als 1TB?
Hoe kan ik mijn nieuwe DS vertellen dat de WD toch echt 2 TB is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de VPN-server die je op een DiskStation kan gebruiken. Deze kent 2 VPN-methoden: pptp en openvpn.

Ik lees dat openvpn veiliger is, maar pptp makkelijker is op te zetten. Op zich wil ik graag pptp gebruiken omdat ik dit inderdaad eenvoudiger op te zetten vindt en bovendien geen certificaten op de client pc hoef te zetten, maar ik vraag me af wat er hier nu allemaal versleuteld wordt. Ik lees in de handleiding van Synology http://www.synology.com/t...p_vpn_server.php?lang=nld dat bij pptp wel het wachtwoord versleuteld wordt zodra je via pptp op de VPN-server inlogt (indien je MS-Chap hebt geselecteerd en niet PAP).
Echter, is het me niet duidelijk of daarna ook de hele verbinding (alle gegevens die via de VPN-verbinding gestuurd worden) versleuteld is en te allen tijde blijft.

ik lees hier Wikipedia: Point-to-Point Tunneling Protocol bijvoorbeeld dat de pptp standaard geen encryptie biedt, maar dat de implementatie ervan in Windows wel met encryptie werkt.

Als ik nu op mijn DiskStation de pptp VPN-methode gebruik en hier vervolgens via de standaard Windows VPN-client functionaliteit verbinding mee maak, is dan de gehele verbinding (alle gegevens die erover gaan) versleuteld of loop ik het risico dat alleen de login versleuteld is en daarna niets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
the noise schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:06:
Vraagje:
ik heb een WD Elements 2TB schijf. In de DS108j zag die ' em als 1TB. Mijn beleving was dat zal wel niet beter kunnen op die DS.

Nu heb ik de DS112+ en ziet deze ' em ook als 1TB?
Hoe kan ik mijn nieuwe DS vertellen dat de WD toch echt 2 TB is ?
Test het ding eens in een pc, hoe groot wordt die daar gezien? (en wat zegt de bios).
Wat is het modelnummer van de schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
modelnr: tja, meerder nummers.
0611B
R/N:D3C
D33015
S/N: WCAV5F659058

Momenteel nog druk bezig met data van de WD naar de DS te verplaatsen. Dan alles dubbel op zowel de oude als nieuwe DS. Dan zal ik eens de WD USB schijf gaan formatteren. Kijken wat dat zal brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ah, ik ging er vanuit dat je de schijf uit de behuizing had gehaald en in je nas had gestoken.
Maar het gaat dus via usb?
Een format is altijd handig inderdaad, je kan bij volume info altijd zien hoe je synology de schijf herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 16:44
the noise schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:04:
modelnr: tja, meerder nummers.
0611B
R/N:D3C
D33015
S/N: WCAV5F659058

Momenteel nog druk bezig met data van de WD naar de DS te verplaatsen. Dan alles dubbel op zowel de oude als nieuwe DS. Dan zal ik eens de WD USB schijf gaan formatteren. Kijken wat dat zal brengen :)
Als ik op de site van WD zoek naar garantie info n.a.v. het door jouw opgegeven serienummer krijg ik het type
WDBAAU0010HBK-EESN te zien. Ga ik zoeken in google naar dat type dan vind ik alleen een exerne behuizing met een 1TB harde schijf. Als de nieuwe DS hem dan ziet als 1TB dan klopt dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:09

Rhapsody

In Metal We Trust

Bij het benaderen van mijn Disk Station (versie 4.0), reageert de web interface niet meer in Chrome versie 22 (dev channel).

Ik krijg enkel onderstaande fout:
Uncaught Error: NOT_FOUND_ERR: DOM Exception 8 in ext-all.js:3
In IE9 werkt alles wel. Zijn er meer mensen met dit verschijnsel?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
mike123 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:37:
[...]

Als ik op de site van WD zoek naar garantie info n.a.v. het door jouw opgegeven serienummer krijg ik het type
WDBAAU0010HBK-EESN te zien. Ga ik zoeken in google naar dat type dan vind ik alleen een exerne behuizing met een 1TB harde schijf. Als de nieuwe DS hem dan ziet als 1TB dan klopt dat toch?
Dan is dit toch wat apart:
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/1083/synology.jpg

Ik zal eens zoeken naar het aankoopbewijs, maar dat dan zowel DSM3.x als DSM4.0 beide 2TB zien en het dan toch 1TB is.. bijzonder toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 22:59:
[...]

Probeer Midnight Commander te installeren...Dat maakt Linux een beetje dragelijk. Dat lijkt een beetje op Windows Commander uit 1995, maar is wel een file manager
Bedankt voor de tips.
Ik ga dit eens proberen.
Wanneer ik ssh gebruik krijg ik na inloggen de melding:"Could not chdir to home directory".
Ik heb mijn bestanden op volume2 staan ipv volume1 kan dat het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:18:
[...]

Bedankt voor de tips.
Ik ga dit eens proberen.
Wanneer ik ssh gebruik krijg ik na inloggen de melding:"Could not chdir to home directory".
Ik heb mijn bestanden op volume2 staan ipv volume1 kan dat het probleem zijn?
Wel als root ingelogd ipv admin? Zie ook een eerdere reactie van Nightspirit:

http://gathering.tweakers...message/38630922#38630922

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

the noise schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:45:
Ik zal eens zoeken naar het aankoopbewijs, maar dat dan zowel DSM3.x als DSM4.0 beide 2TB zien en het dan toch 1TB is.. bijzonder toch :)
Zien ze ook 2 TB storage ? Volgens mij geven namelijk een hoop elements met 3,5" die string terug over USB, onafhankelijk wat voor HDD er in zit. Dit is later opgelost met een firmwareupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 16:44
the noise schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:45:
[...]

Dan is dit toch wat apart:
[afbeelding]

Op die screendump zie ik wel staan Elements 2TB maar daar onder staat gebruikt:793GB / totaal:916GB
916GB is toch geen 2TB voor zover ik weet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Ik heb een "echte" WD Elements 2TB met total size 1833 GB. Ik denk dat je toch echt een 1TB disk hebt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
troxx schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:45:
LS,

Zit al enige tijd met een probleempje. Ik probeer de volgende setup te krijgen. Heb een syno ds 212+ met sabnzb, couch potato server, headphones, spotnet, sickbeard, subliminal etc. Dat werkt allemaal heel erg netjes.

Nu wil ik eigenlijk de NAS ook gebruiken als mediaserver. Hiervoor zat ik te denken aan XBMC en/of Plex Media Server maar dat werkt nog niet helemaal lekker. Zojuist probeer ik in XBMC de contentmap vwb movies en films in te laden maar die verschijnen niet (muziek wel). Terwijl ik wel http://wiki.xbmc.org/inde...ia_sources#Adding_sources deze stappen allemaal heb gevolgd.

Of kan ik toch beter voor Plex gaan?
Heb het zelf op onderstaande mannier ingesteld en werkt prima. Op 1 apparaart je Bibliotheek bijwerken en op alle apprarten zijn de update direct te zien. Andere groot voordeel is dat je op Apparaat 1 een film kijkt, halverweg stopt en naar bv slaapkamer gaat en als je de film dan weer start gaat hij verder waar je gebleven bent.
http://tweaking4all.com/n...lle-kamers-netjes-in-sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
kraades schreef op maandag 30 juli 2012 @ 08:49:
Ik heb een "echte" WD Elements 2TB met total size 1833 GB. Ik denk dat je toch echt een 1TB disk hebt.
Het zal wel zo zijn. Ik heb alle data safe staan en nu de WD aan het formatteren :)

Wel een slordige fout van WD; ik koop eigenlijk alleen WD spul en dat gaat altijd primagoed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54

Mystikal

It never hurts to help!

Is het nu inmiddels mogelijk om in een 410J een 3TB schijf te zetten? Destijds niet, maar is dat wellicht met de firmware releases opgelost of ligt de limitatie aan iets anders dan de software?

Ja dus..

http://www.synology.com/s...s&bays_id=3&product_id=44

[ Voor 19% gewijzigd door Mystikal op 30-07-2012 15:10 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Zijn er mensen die de licenties voor hun security camera module hebben uitgebreid? Nog tips waar de licenties het minst-duur zijn - vind >40 euro een boel geld voor zoiets ogenschijnlijk simpels.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Mystikal schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:07:
Is het nu inmiddels mogelijk om in een 410J een 3TB schijf te zetten? Destijds niet, maar is dat wellicht met de firmware releases opgelost of ligt de limitatie aan iets anders dan de software?
*kuch* *kuch*
Ze hebben zo'n mooie website, maak er gebruik van zou ik zeggen.
NiGeLaToR schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:09:
Zijn er mensen die de licenties voor hun security camera module hebben uitgebreid? Nog tips waar de licenties het minst-duur zijn - vind >40 euro een boel geld voor zoiets ogenschijnlijk simpels.
http://tweakers.net/price...ology+Camera+License+Pack
Anders niet... Je betaald niet voor het kaartje he... Kijk naar de geniale software die je ervoor "krijgt".

[ Voor 34% gewijzigd door MissileHugger op 30-07-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54

Mystikal

It never hurts to help!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
*** Ip adres veranderen ***
Ik heb de volgende opstelling:

Router 192.168.1.1
synology 192.168.1.11 draaien
Couch Sabnzb Sickbeard op de diverse poorten.

Als ik nu bij mijn ouders die ook alles op 192.168.1.*** hebben zitten draadloos verbinding maak en mijn vpn start werkt het niet. Ik ga er van uit dat dit komt omdat het thuis het zelfde is.

Ik wil het nu thuis veranderen naar:
192.168.3.**** kan ik dit doen zonder alles opnieuw in te stellen?
Draai al mijn prog's uit de synocom.

De vorige keer een jaartje geleden veranderden ik ook mijn subnet maar toen moest ik alles opnieuw instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MissileHugger schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:10:

http://tweakers.net/price...ology+Camera+License+Pack
Anders niet... Je betaald niet voor het kaartje he... Kijk naar de geniale software die je ervoor "krijgt".
Heb vroegah wel goedkopere op ebay gezien, maar die zijn er niet (meer). Zelfde prijs, daar ging het me meer om, deze had ik uiteraard ook gevonden. Maargoed, eerst kijken of ik uberhaupt twee camera ga gebruiken natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
0Burner0 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:57:
*** Ip adres veranderen ***
Ik heb de volgende opstelling:

Router 192.168.1.1
synology 192.168.1.11 draaien
Couch Sabnzb Sickbeard op de diverse poorten.

Als ik nu bij mijn ouders die ook alles op 192.168.1.*** hebben zitten draadloos verbinding maak en mijn vpn start werkt het niet. Ik ga er van uit dat dit komt omdat het thuis het zelfde is.

Ik wil het nu thuis veranderen naar:
192.168.3.**** kan ik dit doen zonder alles opnieuw in te stellen?
Draai al mijn prog's uit de synocom.

De vorige keer een jaartje geleden veranderden ik ook mijn subnet maar toen moest ik alles opnieuw instaleren.
Alles opnieuw installeren zou echt niet hoeven dan heb toch echt iets fout gedaan.
Je moet alleen alles na lopen wat een IP heeft (of er naar wijst) en dit aanpassen.
Pagina: 1 ... 58 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.